Blisterin_Bull schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 10:13:
Vanaf Level 70
hoe zit dat eigenlijk met dat je huis aangevallen kan worden in hearthfire? krijg je daar bericht van? En worden er dan spullen gestolen en kan je die dan weer terughalen?
Anders dan laat ik me spullen mooi in breezehome liggen
Anders dan laat ik me spullen mooi in breezehome liggen
Lijkt mij wel dat als je spullen gestolen kunnen worden tijdens een aanval dat je erop geattendeerd word.. beetje vervelend als je over het verkrijgen van een item heel lang gedaan hebt, of als een bepaalde item maar 1x in het spel voorkomt, dat die gestolen word.. maar aan de andere kant..
Goed nieuws voor PS3-eigenaren:
Bethesda heeft de hulp van Sony ingeroepen om te helpen met het overzetten van Dawnguard naar de PS3.
Dus met een beetje mazzel komt Dawnguard (ooit) alsnog uit op de PS3
(In tegenstelling tot de eerdere berichten dat Dawnguard niet voor de PS3 zou verschijnen)
Bethesda heeft de hulp van Sony ingeroepen om te helpen met het overzetten van Dawnguard naar de PS3.
Dus met een beetje mazzel komt Dawnguard (ooit) alsnog uit op de PS3
(In tegenstelling tot de eerdere berichten dat Dawnguard niet voor de PS3 zou verschijnen)
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 10-09-2012 18:21 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Klinkt goed. Heb een tijdje terug skyrim weereens afgestoft en na het finishen van de main quest, companions, het veroveren van skyrim met de stormcloaks en het voltooien van 3 daedric quests verheug ik me al op dawnguard.anandus schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:20:
Goed nieuws voor PS3-eigenaren:
Dus met een beetje mazzel komt Dawnguard (ooit) alsnog uit op de PS3![]()
Onthoud aleen wel dat het inroepen van de hulp van sony geen 100% garantie geeft dat het binnen een normale tijd gedaan is.
P.s. Heb je misschien een bron erbij?
Ik denk dat je wel kan aannemen dat het nu niet heel lang meer zal duren voordat Dawnguard zal uitkomen voor de PS3. Het geeft natuurlijk een redelijk gezichtsverlies voor zo'n groot game-ontwikkelaar dat ze niet in staat zijn om software voor een bepaald platform uit. Voor Sony is het natuurlijk ook heel erg vervelend, aangezien dit overstappen naar hun grote concurrent, de Xbox 360, aantrekkelijker maakt. Ook Sony zal er hoge prioriteit aan geven.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Verwijderd
Danku, vind het altijd fijn om het directe nieuws ook even te lezen!
Als ik heel eerlijk ben, ik ben inderdaad al aan het twijfelen wat het gaat worden met de next-gen consoles. (afgezien van het feit dat we nog geen definitieve specs hebben)Voor Sony is het natuurlijk ook heel erg vervelend, aangezien dit overstappen naar hun grote concurrent, de Xbox 360, aantrekkelijker maakt. Ook Sony zal er hoge prioriteit aan geven.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 23:00 ]
Dat is het zeker. Beide partijen hebben hier met gezichtsverlies te maken. Dus een dergelijke oplossing kan ik alleen maar toe juichenCoolGamer schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:05:
Ik denk dat je wel kan aannemen dat het nu niet heel lang meer zal duren voordat Dawnguard zal uitkomen voor de PS3. Het geeft natuurlijk een redelijk gezichtsverlies voor zo'n groot game-ontwikkelaar dat ze niet in staat zijn om software voor een bepaald platform uit. Voor Sony is het natuurlijk ook heel erg vervelend, aangezien dit overstappen naar hun grote concurrent, de Xbox 360, aantrekkelijker maakt. Ook Sony zal er hoge prioriteit aan geven.
PSN: Bellerophon-
Verwijderd
Ik ben nog met Mass Effect 3 bezig maar ik zoek ook naar een RPG waar je echt lang mee bezig bent.
Skyrim lijkt me misschien wel wat, is de drempel om aan de game te beginnen ook aan de lage kant of moet je al veel kennis van de gameplay of Elder Scrolls weten?
Skyrim lijkt me misschien wel wat, is de drempel om aan de game te beginnen ook aan de lage kant of moet je al veel kennis van de gameplay of Elder Scrolls weten?
Geen kennis nodig en zeer lage drempelVerwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:16:
Ik ben nog met Mass Effect 3 bezig maar ik zoek ook naar een RPG waar je echt lang mee bezig bent.
Maar het is wel met zwaarden en magie ipv guns
En sandbox, in tegenstelling tot de scripted levels van ME3.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 11-09-2012 11:19 ]
Verwijderd
Dat is wel goed hoor, als ik me maar een lange tijd ermee kan vermaken, dit soort games zijn net goeie boeken, daar moet je niet te snel doorheen lezen.anandus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:18:
[...]
Geen kennis nodig en zeer lage drempel
Maar het is wel met zwaarden en magie ipv guns
En sandbox, in tegenstelling tot de scripted levels van ME3.
Met Skyrim ben je makkelijk tientallen, misschien zelfs honderden uren mee bezig 
Het is een dik boek
Het is een dik boek
Al raad ik wel aan om bijv TeS3: Morrowind en TeS4: Oblivion te proberen
(De 1e kan je zo zwaar modden dat zelfs moderne GPU's het er moeilijk mee hebben
. Het ziet er dan ook heel mooi uit).
TeS heeft echt een fantastische lore. En heel veel gebeurtenissen hebben reverenties naar voortgaande spellen uit de serie.
TeS heeft echt een fantastische lore. En heel veel gebeurtenissen hebben reverenties naar voortgaande spellen uit de serie.
[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 11-09-2012 11:29 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zeker, er is gigantisch veel achtergrondinfo en je kan je daar enorm in verdiepen maar dat is niet nodig om flink van Skyrim te genieten.
Maar wil je voor 'the full package' gaan, dan is het inderdaad aan te raden
Maar dan hebben we het niet meer over een boek lezen, maar eerder over de hele serie
Maar wil je voor 'the full package' gaan, dan is het inderdaad aan te raden
Maar dan hebben we het niet meer over een boek lezen, maar eerder over de hele serie
Skyrim kan je perfect stand-alone spelen. Maar het spelen van voorgangers is het zeker waard als je na skyrim naar meer (van hetzelfde) zoekt
.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Speel nu al een tijdje met de Frostfall mod en dat is toch wel een aanrader voor PC gebruikers. Die mod doet op het eerste gezicht vrij weinig maar als je richting het noorden van de kaart loopt wordt je karakter steeds kouder. Ook zwemmen tussen het ijs hou je niet lang meer vol en je moet regelmatig een vuurtje stoken 's nachts om warm te blijven (vooral tijdens een sneeuwstorm). Erg goede mod, lijkt een beetje New Vegas hardcore mode.
En cloaks helpen om warm te blijven, toch?
Verwijderd
Ja, werkt perfect met cloaks of Skyrim. Dan zie je in je scherm dat de cloaks "extra protection" bieden. Ook mooi om daarnaast camping kit of the northern ranger mod te gebruiken als je echt wilt rondzwerven en overleven in de wildernis.
Even een vraag:
Skyrim heeft altijd prima gewerkt, tot een paar weken geleden.
Op momenten dat het totaal niet "druk" is op het scherm, dus geen gevecht, geen te verwerken animaties etc, crasht de framerate gigantisch.
Zodra ik dan op menu/map ram, draait alles weer soepel. Ook als ik ALT+TAB uit en weer in Skyrim loopt alles weer soepel. Deze slowdowns verpesten echt de hele immersion, en ik heb geen idee waar het aan ligt?!
Heeft iemand anders hier ook last van?
Skyrim heeft altijd prima gewerkt, tot een paar weken geleden.
Op momenten dat het totaal niet "druk" is op het scherm, dus geen gevecht, geen te verwerken animaties etc, crasht de framerate gigantisch.
Zodra ik dan op menu/map ram, draait alles weer soepel. Ook als ik ALT+TAB uit en weer in Skyrim loopt alles weer soepel. Deze slowdowns verpesten echt de hele immersion, en ik heb geen idee waar het aan ligt?!
Heeft iemand anders hier ook last van?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Heb je mods draaien? (en zo ja, welke?)
RCRNanandus schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:07:
Heb je mods draaien? (en zo ja, welke?)
SMIM
High res pack van Bethesda
Sound mods.
Dat was het eigenlijk wel.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Sounds of Skyrim toevallig? Een oude sound mod (die nu niet meer te krijgen is) waar veel mensen last van kregen.
Heb het spel een paar dagen geleden gehaald... Eerste draak inmiddels tegen gekomen.
Ben een Orc, maar kan iemand mij vertellen of het verstandig is om wapens te kopen? en is het verstandig om met een orc een 2handed weapon te kopen? of moet ik het gewoon bij mijn 1-handed en mijn shield houden?
Ben een Orc, maar kan iemand mij vertellen of het verstandig is om wapens te kopen? en is het verstandig om met een orc een 2handed weapon te kopen? of moet ik het gewoon bij mijn 1-handed en mijn shield houden?
Hangt af van jouw favoriete speelstijl, beide kan best interessant zijn.
Ik zou geen wapens aankopen, door je lage speechcraft skill zal je nog heel veel moeten betalen. (Hoe hoger deze skill hoe beter je prijs voor zowel aankopen als verkopen).
In de loop van al jouw avonturen zal je toch wapens vinden die je veel leuker zal vinden.
Ik zou geen wapens aankopen, door je lage speechcraft skill zal je nog heel veel moeten betalen. (Hoe hoger deze skill hoe beter je prijs voor zowel aankopen als verkopen).
In de loop van al jouw avonturen zal je toch wapens vinden die je veel leuker zal vinden.
Ik ben ook gek op Skyrim en heb ook een aantal mods draaien.
Echter is er 1 probleem, sinds in Dawnguard heb staat mijn corsair niet meer mooi in het midden maar meer naar rechts, en mijn poppetje teveel naar links. Als ik mijn wapen pak dan gaat de cursor wel weer mooi recht staan. Bekende bug?
Echter is er 1 probleem, sinds in Dawnguard heb staat mijn corsair niet meer mooi in het midden maar meer naar rechts, en mijn poppetje teveel naar links. Als ik mijn wapen pak dan gaat de cursor wel weer mooi recht staan. Bekende bug?
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Maar een Orc heeft wat voorsprong betreffende 1 handed weapons ofniet? of heb ik het verkeerd gelezen?joriske18 schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:11:
Hangt af van jouw favoriete speelstijl, beide kan best interessant zijn.
Niet gaan zitten min-maxen gelijk, het is een echte RPG, geen Diablo of zo waar je door een verkeerde keuze op level 1, op level 3 altijd in de pan gehakt wordt 
Gewoon doen wat je leuk lijkt voor die Orc.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Een orc is van nature beter met 2-handed weapons, maar zoals de persoon boven mij al zei, moet je gewoon spelen als dat je zelf wilt.Swaxie schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:38:
[...]
Maar een Orc heeft wat voorsprong betreffende 1 handed weapons ofniet? of heb ik het verkeerd gelezen?
Als je meer wilt weten over de bonusen van de rassen, kan je dat op een skyrim wiki wel opzoeken onder racial bonuses.
Verwijderd
2handers doen vrijwel altijd onder aan twee wapens/schilden/spreuken 1handenSwaxie schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:47:
Heb het spel een paar dagen geleden gehaald... Eerste draak inmiddels tegen gekomen.
Als je echt slim wilt gaan levelen moet je een race nemen die NIET heeft wat jij wilt gaan doen. Op die manier kun je alle levels(voor skill build) krijgen met het levelen van je skills(onehanded/block/smithing) terwijl je hier al een voorsprong mee hebt met een Orc en niet met een Dunmer bijvoorbeeld.Swaxie schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:38:
[...]
Maar een Orc heeft wat voorsprong betreffende 1 handed weapons ofniet? of heb ik het verkeerd gelezen?
http://uesp.net/wiki/Skyrim:Orc
Skills
+10 Heavy Armor
+5 Block, Enchanting, One-handed, Smithing, Two-handed
Alleen geen wizard worden want dan heb je niets aan je 1x-dag-berserker skill, die werkt alleen voor slaan/klappen door melee wapens incasseren.Herko_ter_Horst schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:46:
Niet gaan zitten min-maxen gelijk, het is een echte RPG, geen Diablo of zo waar je door een verkeerde keuze op level 1, op level 3 altijd in de pan gehakt wordt
[ Voor 38% gewijzigd door True op 17-09-2012 15:22 . Reden: stats & quote ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
ok thanks allemaal... ga wel een beetje aanklooien met mijn schildje en mijn mace:)True schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:20:
[...]
Als je echt slim wilt gaan levelen moet je een race nemen die NIET heeft wat jij wilt gaan doen. Op die manier kun je alle levels(voor skill build) krijgen met het levelen van je skills(onehanded/block/smithing) terwijl je hier al een voorsprong mee hebt met een Orc en niet met een Dunmer bijvoorbeeld.
http://uesp.net/wiki/Skyrim:Orc
Skills
+10 Heavy Armor
+5 Block, Enchanting, One-handed, Smithing, Two-handed
[...]
Alleen geen wizard worden want dan heb je niets aan je 1x-dag-berserker skill, die werkt alleen voor slaan/klappen door melee wapens incasseren.
Even met een screenshotje erbij.Deorgere schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:19:
Ik ben ook gek op Skyrim en heb ook een aantal mods draaien.
Poppetje staat veel te veel naar links (dit was eerst niet!)

Als ik een wapen pak dan staat het poppetje wel in het midden

Net alles opnieuw geinstalleerd, maar geen effect.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Heb je ooit in je Standaard Skyrim.ini misschien iets aangepast mbt de camera?Deorgere schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:25:
[...]
Even met een screenshotje erbij.![]()
Poppetje staat veel te veel naar links (dit was eerst niet!)
[afbeelding]
Als ik een wapen pak dan staat het poppetje wel in het midden
[afbeelding]
Net alles opnieuw geinstalleerd, maar geen effect.
Nee, heb dit wel gevonden (maar werkt niet)Jeroenneman schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:47:
[...]
Heb je ooit in je Standaard Skyrim.ini misschien iets aangepast mbt de camera?
Look in your Skyrim ini (not Skyrim prefs)
These are the values that I am using for a centered third person cam
fChaseCameraMaxAngle=-10.0000
fOverShoulderCombatAddY=-50.0000
fOverShoulderCombatPosZ=-30.0000
fOverShoulderCombatPosX=0.0000
fOverShoulderPosZ=-30.0000
fOverShoulderPosX=0.000
This should help you center your character.
Verwijderd
Volgens mij is die crosshair standaard in third person mode. Als je switch naar 1st person zou het precies in het midden moeten zijn als je in allebei je handen wat hebt.
lekker, blijkbaar had skyrim nog geen steam cloud toen het net gereleasd was, save waar 70+ uur in zat weg :C
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Je saves staan ook gewoon op je computer in [documents]\my games\Skyrim\Saves
Meer mensen last van dat in deze game zelfs met alle settings op low en AA uit dat er haperingen in zitten? De FPS blijven wel altijd mooi boven de 60 FPS maar toch als je beweegt zit er af en toe happering in. De camera beweegt dan niet vloeiend. Het lijkt eerder wat met het spel te zijn dan met mijn computer, of ben ik verkeerd? Ik heb al veel opgezocht op internet maar kon tot nu toe nog niets vinden. Toch even mijn specs.:
i5 2500k @ 3.3GHz
8 GB RAM
HD6950 2GB
2x SAMSUNG 830 SSD (RAID0)
Ik hoop dat iemand kan helpen?
i5 2500k @ 3.3GHz
8 GB RAM
HD6950 2GB
zet fxaa uit, disable ingame AA, zet deze aan in CCC op de gewenste hoogte.Qlii256 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:33:
Meer mensen last van dat in deze game zelfs met alle settings op low en AA uit dat er haperingen in zitten? De FPS blijven wel altijd mooi boven de 60 FPS maar toch als je beweegt zit er af en toe happering in. De camera beweegt dan niet vloeiend. Het lijkt eerder wat met het spel te zijn dan met mijn computer, of ben ik verkeerd? Ik heb al veel opgezocht op internet maar kon tot nu toe nog niets vinden. Toch even mijn specs.:
i5 2500k @ 3.3GHz
8 GB RAM
HD6950 2GB
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Zijn er al echte gamechanging mods?
Ik heb Skyrim nu 2 keer uitgespeeld waarvan 1 keer maximaal (alle guilds, alle locaties en alle beschikbare quest).
Hoewel ik het spel dus episch vind zie ik een 3de playthrough nog niet zitten. Tenzij er dus mods zijn die het spel drastisch anders maken, zoals in een total overhaul, nieuwe questen, nieuw gebied of iets dergelijks
Ik heb Skyrim nu 2 keer uitgespeeld waarvan 1 keer maximaal (alle guilds, alle locaties en alle beschikbare quest).
Hoewel ik het spel dus episch vind zie ik een 3de playthrough nog niet zitten. Tenzij er dus mods zijn die het spel drastisch anders maken, zoals in een total overhaul, nieuwe questen, nieuw gebied of iets dergelijks
Bedankt, ik heb even zitten zoeken op internet maar ik vind niet hoe ik voor een bepaalde applicatie instellingen kan aanpassen in CCC. Bij toepassingsprofielen staat dat er nog geen zijn.fynrd1 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:35:
[...]
zet fxaa uit, disable ingame AA, zet deze aan in CCC op de gewenste hoogte.
CCC > Gaming > 3D applications settings > smoothvision hd: Anti Aliasing > vinkjes uitzetten, en slider op de gewenste hoogte zetten.Qlii256 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:50:
[...]
Bedankt, ik heb even zitten zoeken op internet maar ik vind niet hoe ik voor een bepaalde applicatie instellingen kan aanpassen in CCC. Bij toepassingsprofielen staat dat er nog geen zijn.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Bedankt maar ik zie bovenaan staan: <<New application>>. Als ik op save klik dan krijg ik een venster maar ik kan niets opslaan omdat het een venster is om een bestand (.exe) te openen. Hoe kan ik dus wat aanpassen voor alleen Skryim?fynrd1 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:53:
[...]
CCC > Gaming > 3D applications settings > smoothvision hd: Anti Aliasing > vinkjes uitzetten, en slider op de gewenste hoogte zetten.
EDIT: Ik heb nog altijd erge last van de haperingen. Heeft niemand anders hier dan last van? Mijn frames blijven mooi op 60 staan (via FRAPS) en toch is er een serieuze hapering in het beeld als ik beweeg. Dit is niet altijd, het hangt af van waar ik ben en meestal in 1st person view. Als ik dan overschakel na 3rd person merk ik het minder. Ik zou hier wel even een filmpje van kunnen maken. Ik heb al mouse acceleration en vsync uitgezet maar ook dat mocht niet baten.
Iemand?
[ Voor 32% gewijzigd door Qlii256 op 29-09-2012 18:20 ]
Skyrim blijft een open wereld waardoor er tijdens het exploren regelmatig gegevens moeten worden geladen van ssd naar geheugen en van het geheugen naar de videokaart. Vermoedelijk zijn dit de kleine "haperingen" die je ziet. Met low settings zal je er minder last van hebben dan met high of ultra settings, maar het systeem zal altijd even tijd nodig hebben om gegevens te verplaatsen.
Als test moet je eens een savegame laden (in een locatie buiten) en dan eerst eens 360 graden draaien met je karakter. Meestal heb je in het eerste rondje een aantal haperingen en gaat het daarna vloeiend omdat alle gegevens voor die specifieke locatie zijn ingeladen.
Als test moet je eens een savegame laden (in een locatie buiten) en dan eerst eens 360 graden draaien met je karakter. Meestal heb je in het eerste rondje een aantal haperingen en gaat het daarna vloeiend omdat alle gegevens voor die specifieke locatie zijn ingeladen.
PSN-id: Chrasher
De engine is berucht om de microstutters (sinds Oblivion al, eigenlijk).
Ik kwam een tijdje geleden ergens een guide tegen waarmee je alle grote graphic mods op de juiste manier zou kunnen installeren. Aangezien ik nu net m'n pc opnieuw heb geïnstalleerd, ga ik ook alle Skyrim mods opnieuw doen maar ik kan die guide niet meer vinden. Iemand een idee waar ik het over heb en waar ik het kan vinden?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Nee die was het niet, het ging in die guide om het combineren van de grote texture mods (Skyrim HD, SMIMM, Skyrim Realistic Overhaul e.d.)
edit: nu ik het zo opschrijf, heb ik ook meteen de juiste zoektermen
Ik bedoelde Texture Pack Combiner.
edit: nu ik het zo opschrijf, heb ik ook meteen de juiste zoektermen
[ Voor 36% gewijzigd door Haan op 30-09-2012 13:19 ]
Verwijderd
Sinds patch 1.7 heb ik hier ook last van terwijl bijna alles op 60 fps vloeiend draait. De beste manier om dit te reproduceren is op je paard rijden en rond kijken terwijl je beweegt. De stotteringen waren minder met oudere Skyrim versies maar altijd wel een beetje aanwezig. De enigine is al bijna 10 jaar oud (het is vrijwel dezelfde als in Oblivion) en volgens mij is het echt een bagger engine die op zn max loopt. Ik denk dat er weinig aan te doen is maar je zou het na kunnen vragen op de officiele forums, op forums.bethsoft.com daar is je kans op een antwoord groter.Qlii256 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:01:
[...]
Bedankt maar ik zie bovenaan staan: <<New application>>. Als ik op save klik dan krijg ik een venster maar ik kan niets opslaan omdat het een venster is om een bestand (.exe) te openen. Hoe kan ik dus wat aanpassen voor alleen Skryim?
EDIT: Ik heb nog altijd erge last van de haperingen. Heeft niemand anders hier dan last van? Mijn frames blijven mooi op 60 staan (via FRAPS) en toch is er een serieuze hapering in het beeld als ik beweeg. Dit is niet altijd, het hangt af van waar ik ben en meestal in 1st person view. Als ik dan overschakel na 3rd person merk ik het minder. Ik zou hier wel even een filmpje van kunnen maken. Ik heb al mouse acceleration en vsync uitgezet maar ook dat mocht niet baten.
Iemand?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 09:32 . Reden: typo ]
Wat dacht je er van om dan de Skyrim.exe te kiezen? Hij moet wel weten wanneer hij het profiel op moet starten.Qlii256 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:01:
[...]
Bedankt maar ik zie bovenaan staan: <<New application>>. Als ik op save klik dan krijg ik een venster maar ik kan niets opslaan omdat het een venster is om een bestand (.exe) te openen. Hoe kan ik dus wat aanpassen voor alleen Skryim?Iemand?
Bedankt, het is inderdaad gelukt dood het .exe file te kiezen. Maar toch merk ik geen verschil. Maar ik kan wel goed nieuws melden. Iedereen met dit probleem moet eens windowed mode aanzetten. Dan heb ik totaal geen last meer van die haperingen! Hoe komt dat? Geen idee. En dan moet je ook even een programmatje zoeken dat ervoor zorgt dat je geen randen hebt bij windowed mode (borderless skyrim ofzo heet dat).Arunia schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:17:
[...]
Wat dacht je er van om dan de Skyrim.exe te kiezen? Hij moet wel weten wanneer hij het profiel op moet starten.
Dat heeft dacht ik te maken met het out of sync gaan van je videoframes. Op de een of andere manier kan de gamebyro engine niet goed overweg met een fps boven de 60. En zelfs met vsync aan kan het spel hem niet stabiel houden waardoor hij met vsync aan net boven de 60 fps gaat draaien (om dit te zien zou je de fps counter or realtime moeten zetten), wat delays en dergelijke gaat veroorzaken in de engine (geen idee waarom, maar er is wel veel wat afhankelijk is van je fps in; o.a. de havok). Geen idee hoe het specifiek zit, maar als je puur fullscreen draait zou ik aanraden om een fps locker te gebruiken en deze dan op 59 of misschien 60 te zetten (gebruik zelf DXtory daarvoor).Qlii256 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:22:
[...]
Bedankt, het is inderdaad gelukt dood het .exe file te kiezen. Maar toch merk ik geen verschil. Maar ik kan wel goed nieuws melden. Iedereen met dit probleem moet eens windowed mode aanzetten. Dan heb ik totaal geen last meer van die haperingen! Hoe komt dat? Geen idee. En dan moet je ook even een programmatje zoeken dat ervoor zorgt dat je geen randen hebt bij windowed mode (borderless skyrim ofzo heet dat).
In windowed heb je daar idd geen last van aangezien hij dan niet aangewezen is op de engine voor het syncen maar op windows zelf. Vandaar dat bijv brightness niets doet in windowed mode.
[ Voor 9% gewijzigd door ErikRedbeard op 01-10-2012 10:34 ]
Ik ben een wood elf maar ik kan met geen vrouw vinden terwijl ik wel de Amulet of Mara om heb?
Moet ik een High Elf kiezen of kan ik ook met een imperial trouwen? ze willen me namelijk allebei niet
Moet ik eerst een quest doen voordat ik iemand kan vragen of wat doe ik verkeerd ?
Moet ik een High Elf kiezen of kan ik ook met een imperial trouwen? ze willen me namelijk allebei niet
Moet ik eerst een quest doen voordat ik iemand kan vragen of wat doe ik verkeerd ?
Volgens mij moet je die questlijn van de temple in Riften doenGluonC schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:37:
Ik ben een wood elf maar ik kan met geen vrouw vinden terwijl ik wel de Amulet of Mara om heb?
Je bedoelt The Book of Love? die heb ik al gedaan of je bedoelt een andere
Verkoop die amulet of mara maar en koop er ééntje bij die priester van Mara in Riften. Dan krijg je wel de marriage dialoog opties.
Je moet inderdaad dat amulet in de temple of mara kopen. Dan krijg je bij alle personages waarbij het zou moeten de optie om te trouwen. Kom wel optijd voor je bruiloft, dat deed ik namelijk niet, oeps.
Weedme schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:56:
[...]
Volgens mij moet je die questlijn van de temple in Riften doen
Compleet niet waar. Je hoeft niet eens de "Book of Love" quest gedaan te hebben.Blisterin_Bull schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:53:
Verkoop die amulet of mara maar en koop er ééntje bij die priester van Mara in Riften. Dan krijg je wel de marriage dialoog opties.
Elke Amulet of Mara die je vindt werkt gewoon.
Het enige dat ik hier uit opmaak is dat je wel eerst de npc moet bevrienden door er een quest voor te doen. Als je die niet doet krijg je idd de optie niet te zien omdat hun relatiestatus te laag is.
[ Voor 13% gewijzigd door ErikRedbeard op 02-10-2012 10:33 ]
Een Quest is ook volgens mij op voorhand niet nodig. Je hebt in ieder geval de juiste amulet, en hoewel trouwen kan tussen ieder ras en iedere sexe staat niet iedereen open voor het huisje boompje beestje verhaal.GluonC schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:37:
Als je het zelf uit wil zoeken moet je op teksten letten als "It is a fine day with you around" en als je het iets minder zelf uit wil zoeken zijn er genoeg info & lijsten te vinden met alle trouwbare NPC's zoals bijvoorbeeld
http://uk.ign.com/wikis/the-elder-scrolls-5-skyrim/Marriage
&
http://uk.ign.com/wikis/t...-skyrim/Marriage_Partners
Verder hebben sommige huwelijkskandidaten nog kleine voordelen (inkomstenbronnen die ze met je delen) maar dat is meer voor de statistieken dan dat je er gruwelijk rijk van wordt.
enjoy
Ik loop net een winkel in Riverwood binnen en ik hoor een vrouw zeggen wat jij zei "It is a fine day with you around''
Maar ik kan niet met haar praten? terwijl ik wel de Amulet of Mara om heb
Dan zal ze je wel niet aantrekkelijk genoeg vinden.. zeg maar vrienden ipv lovers ;-)GluonC schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:30:
Ik loop net een winkel in Riverwood binnen en ik hoor een vrouw zeggen wat jij zei "It is a fine day with you around''
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Ik heb precies dezelfde gestrikt maar onbewust wel pas nadat ik de "Golden Claw" heb teruggebracht (waar ik op dit moment elke keer "dank je wel" voor krijg, als ik thuiskom in Whiterun). Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft gehad maar misschien kun je eerst die missie ophalen (bij haar broer achter de toonbank). Ik blijf erbij dat het volgens mij niet nodig is om een missie te doen, maar zeker weten doe ik het nu niet meer..GluonC schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:30:
Excuses voor de verwarring...

Zo te horen dus nauwelijks echt nieuwe content via mods voor Skyrim.
Dat wordt dan wachten tot de GotY-edition
Dat wordt dan wachten tot de GotY-edition
Dit is serieus of...?utbone schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:48:
[...]
Dan zal ze je wel niet aantrekkelijk genoeg vinden.. zeg maar vrienden ipv lovers ;-)
Dit side-quest voor dat winkeltje in riverwood met de Golden Claw heb ik ook al gedaan, dus daar kan het niet aan liggen
Zou het niet kunnen zijn dat ik wat verder moet raken in het verhaallijn ofzo? dat is het enigste wat ik me op dit moment nog kan bedenken of misschien zit er een bug in mijn spel?

Heb je een bounty? Iets gejat?GluonC schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:09:
[...]
Dit is serieus of...?want ik heb het echt al bij zeker 4/5 dames geprobeerd maar niemand wilt mijn vriendin worden... ben ik dan zo lelijk?
Dit side-quest voor dat winkeltje in riverwood met de Golden Claw heb ik ook al gedaan, dus daar kan het niet aan liggen
Zou het niet kunnen zijn dat ik wat verder moet raken in het verhaallijn ofzo? dat is het enigste wat ik me op dit moment nog kan bedenken of misschien zit er een bug in mijn spel?
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Dit stotteren is een AMD probleem. Ik had het ook met 2 HD6850's in CFX en met een 7970. Met een GTX560Ti, GTX580 en 660Ti draait de game zonder fratsen soepel als boter.Qlii256 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:01:
[...]
Bedankt maar ik zie bovenaan staan: <<New application>>. Als ik op save klik dan krijg ik een venster maar ik kan niets opslaan omdat het een venster is om een bestand (.exe) te openen. Hoe kan ik dus wat aanpassen voor alleen Skryim?
Iemand?
Dit is de oplossing:
http://dxtory.com/v2-download-en.html
Hiermee limit je de framerate op 60. Deze werkt voor AMD beter dan bijvoorbeeld D3DOverrider of Rivatuner/ Afterburner FPS limiter.
Nadat je die geinstalleerd hebt, en die op de achtergrond hebt draaien, start je de game op met SBW.
http://skyrim.nexusmods.com/mods/4
Dan is de game een paar seconden windowed (dan draait het vreemd genoeg wel smooth met AMD) en gaat daarna naar fullscreen en speelt de game een stuk soepeler.
[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 03-10-2012 23:38 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Hahah hilarisch. Hoe maken ze dat in vredesnaam
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Met de construction kit en een beetje scripten kom je blijkbaar een heel eindHelp!!!! schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:19:
[...]
Hahah hilarisch. Hoe maken ze dat in vredesnaam
^
Aha. Heb daar niet zoveel verstand van maar zo werkt dat dus. Ziet er nl. best wel uit als een hoop werk!.
Aha. Heb daar niet zoveel verstand van maar zo werkt dat dus. Ziet er nl. best wel uit als een hoop werk!.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Al een tijdje Skyrim niet meer gespeeld, dus misschien is er iets veranderd. Het was zo dat om te trouwen je die amulet nodig had en de ander je aardig genoeg moest vinden. Dat lijk je bereikt te hebben voor deze dame. Maar, je hebt waarschijnlijk ook iemand geholpen om bij deze dame in een goed blaadje te komen. En die persoon is erg hinderlijk aanwezig als je besluit met haar te trouwenGluonC schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:09:
[...]
Dit is serieus of...?want ik heb het echt al bij zeker 4/5 dames geprobeerd maar niemand wilt mijn vriendin worden... ben ik dan zo lelijk?
Als je een mooie, trouwbare Imperial dame wilt hebben: Er loopt er één rond in Whiterun tussen de marktkraampjes. Ze vind je aardig als je iets voor haar hebt gevonden.
Ik ga kijken of ik haar kan vinden bedankt (Y)
Verwijderd
Sale op steam, ook Dawnguard voor maar 14 euro. Vind het eerlijk gezegd nog steeds een vrij forse prijs.
Verwijderd
Komende zomer vermoedelijk alle Skyrim DLC voor een tientje of twee, dus ik zou als je niet heel graag morgen al spelen wilt overwegen nog een jaartje te wachten (het is sowieso game-uitbrengseizoen eind van de maand, dus je hebt zat anders te doen) en dan van de zomer het hele spul in één keer met korting oppikken en in de zomer, waar er niets uitgebracht wordt, Skyrim nog eens spelen met alle DLC.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:58:
Sale op steam, ook Dawnguard voor maar 14 euro. Vind het eerlijk gezegd nog steeds een vrij forse prijs.
Ik heb Skyrim ook maar even voor PC gehaald (heb hem al voor 360), na aanschaf van nieuwe PC, maar ik krijg die texture mods niet geinstalleerd, althans krijg ze wel geinstalleerd, maar heb niet idee dat het echt betere textures oplevert, daar moet ik me nog even in verdiepen, maar verder ziet het er wel echt tof uit
Verwijderd
@LordHades: de officiele high res textures zijn toch wel een stuk beter. Maar je merkt het vooral als je van dichtbij naar schilden en tonnetjes e.d. kijkt.
Mmmmm, ik heb toch even naar die andere gekeken maar je ziet wel dat die custom packs nog hogere res hebben. Maar het gaat me vooral om het gras en de bomen en de grond textures, die vind ik niet scherp genoeg kan volgens m ij veel mooier nog.Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:50:
@LordHades: de officiele high res textures zijn toch wel een stuk beter. Maar je merkt het vooral als je van dichtbij naar schilden en tonnetjes e.d. kijkt.
Jah die heb ik geinstalleerd, maar op de 1 of andere manier krijg ik het niet aan de praat als ik het installeer via die nexus mod manager gebeuren. maar goed vanmiddag of van het weekend maar eens in verdiepen. Het ziet er al super uit verder daar niet van
Hihi, grappige mod:
Verwijderd
Nu Hearthfire enkele dagen uit is: Buy or no buy?
Dawnguard vond ik uiteindelijk een leuke toevoeging, vooral omdat er ook enkele extra quests naast de Vampire/Dawnguard questline waren ingebouwd. Misschien uiteindelijk toch wel een beetje 'steep' die 20 euro maar okee, sommige full-price games hadden minder content/kortere speelduur.
Dawnguard vond ik uiteindelijk een leuke toevoeging, vooral omdat er ook enkele extra quests naast de Vampire/Dawnguard questline waren ingebouwd. Misschien uiteindelijk toch wel een beetje 'steep' die 20 euro maar okee, sommige full-price games hadden minder content/kortere speelduur.
Depends on the system:Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:14:
Nu Hearthfire enkele dagen uit is: Buy or no buy?
Ik denk dat er voor de PC mods beschikbaar zijn die je betere huizen geven dan deze. Ik heb zelf helaas niet die gebruikers ervaring, maar ik zie hier vaak voorbeelden van Mods voorbij komen die ik graag ook zou installeren.
Ik speel zelf dus via een der consolen en vind wel het prettig dat ik een (beperkte) vrijheid heb gehad in de opbouw van een/het huis en op die manier mijn belachelijke hoeveelheid spullen wat systematischer kan opbergen. Dat is voor mij altijd de reden geweest om de DLC aan te schaffen.
Speeltechnisch is het wat minder aantrekkelijk omdat je waarschijnlijk al aan de voorwaarden hebt voldaan om het land te mogen kopen en genoeg cash hebt om meteen voluit te bouwen. Een goed en hier al eerder genoemd punt, is dat het bouwen van je eigen huis er misschien vanaf het begin in had moeten zitten i.v.m. de keuzes die je dan had moeten maken agv de op dat moment beperkt aanwezige cashflow. Je had dan je huis meer zien groeien dan nu in 1 keer alles kunnen uitbouwen. Maar goed, maaltijd en mosterdingetje..
Onderaan de streep heb ik er geen spijt van, maar een quest ervaring als Dawnguard ga je hier zeker niet in tegenkomen... en dan moet je dus voor jezelf bepalen of je daar geld aan uit wil geven..
Patch 1.8 is uit voor de PC als beta:
BUG FIXES
General memory and stability improvements
Fixed rare crash when using vampiric grip
Fixed issue where Arnleif and Sons Trading Company could become permanently locked
Fixed issue related to duplicate NPCs
Fixed rare issue where exterior door would not open properly
Nieuwe Skyrim-DLC duikt op
In de PC-bèta van de aankomende patch voor The Elder Scrolls V: Skyrim zijn bestanden gevonden die verwijzen naar toekomstige downloadbare content voor het spel. Hierin komt onder meer de naam Dragonborn voor en wordt er gehint naar het kunnen berijden van draken.
Ook wordt het eiland Solstheim genoemd, dat ten oosten van Skyrim ligt. Dit gebied kent eenzelfde klimaat als dat van Skyrim en stond eerder centraal in de Morrowind-uitbreiding Bloodmoon.
Er zijn nog geen concrete aankondigingen door Bethesda gedaan over eventuele nieuwe DLC, maar de uitbreiding Dawnguard lekte op eenzelfde manier uit. Ook daarvan werden aanwijzingen gevonden in de bèta voor een van Skyrims updates op PC. Bethesda legde al wel de merknaam Dragonborn vast, met betrekking tot DLC.
Ik heb gisteren Hearthfire gekocht voor de PC en ik vind het tof. Ik heb alleen het verkeerde stuk grond gekocht, nu mag ik overnieuw beginnen maar dat is niet zo'n heel groot probleem. Wat wel jammer is dat ze maar 3 stukken grond hebben en niet een stuk of 10. Ik had ook graag gezien dat je een kasteel kan bouwen.
Heb net STEP opnieuw gevolgd en zit te twijfelen opnieuw te beginnen. Ben al aardig op weg, maar heb de main quest echter nog niet uitgespeeld...... vind het zo zonde om de gedane quests opnieuw te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door el-jorge op 17-10-2012 11:26 ]
Spielerei...
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst de Main Quest uitgespeeld. Na 200 uur spelenel-jorge schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:26:
Heb net STEP opnieuw gevolgd en zit te twijfelen opnieuw te beginnen. Ben al aardig op weg, en heb de main quest echter nog niet uitgespeeld......
Ik ben 90 uur onderweg, vind het zo zonde dat overboord te gooien. Maar heb in mijn oude save wel veel gewisseld met mods. En nu ik de nieuwe step guide heb gebruikt zijn er ook weer een hoop mods bij en af gegaan. Zou zomaar kunnen dat mijn save corrupt is geraakt.anandus schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:27:
[...]
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst de Main Quest uitgespeeld. Na 200 uur spelen
Spielerei...
Goed nieuws, in de nieuwe versie van SkyUI komt MCM 
Een fantastische ontwikkeling!
Voor de mensen die het niet kennen van bijvoorbeeld Fallout New Vegas, het is een gestandaardiseerd configuratiemenu voor mods.
Dit is een zeer fijne ontwikkeling, zo hoef je niet met boeken, spells of andere vage mod-configuratiemanieren aan de slag te gaan, maar kan je het gewoon vanuit de UI doen
Ook SkyUI zelf kan je hiermee configureren.
Een fantastische ontwikkeling!
Voor de mensen die het niet kennen van bijvoorbeeld Fallout New Vegas, het is een gestandaardiseerd configuratiemenu voor mods.
Dit is een zeer fijne ontwikkeling, zo hoef je niet met boeken, spells of andere vage mod-configuratiemanieren aan de slag te gaan, maar kan je het gewoon vanuit de UI doen
Ook SkyUI zelf kan je hiermee configureren.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 20-10-2012 20:17 ]
Het valt mij soms op dat ik door bepaalde textures heen kan kijken, zoals naast de randen van het ondergoed van npc's en de grote deur in whiterun. Hoort dit bij Skyrim of ligt het aan mijn systeem?
Zie deze video die ik er van heb gemaakt (bekijk hem in HD om het goed te kunnen zien).
YouTube: Texture/model problems Skyrim
Zie deze video die ik er van heb gemaakt (bekijk hem in HD om het goed te kunnen zien).
YouTube: Texture/model problems Skyrim
Ligt aan je systeem, want mij is het nog nooit opgevallen. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik custom HD textures gebruik (mix van tweaked official HD en Skyrim Realistic Overhaul).
YouTube: Skyrim Whiterun Gate Textures (Skyrim Realistic Overhaul)
[ Voor 37% gewijzigd door Blisterin_Bull op 24-10-2012 13:41 ]
Welke mods gebruiken jullie om skyrim er beter te laten uitzien?
En welke om meer spelplezier toe te voegen?
Zonder cheats, das voor mietjes...
Zelf gebruik ik:
skyui
quality world map with roads
jaysus swords
realistic water
enhanced night ky
glowing ore veinds (man das handig, vind ik niet echt een cheat maar noodzakelijk)
Zelf gebruik ik:
skyui
jaysus swords
realistic water
enhanced night ky
glowing ore veinds (man das handig, vind ik niet echt een cheat maar noodzakelijk)
Bedankt voor dat filmpje, ik zal het eens proberen met die texturepack.Blisterin_Bull schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:41:
Ligt aan je systeem, want mij is het nog nooit opgevallen. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik custom HD textures gebruik (mix van tweaked official HD en Skyrim Realistic Overhaul).
Verwijderd
Dikgedrukt heb ik ook. Daarnaast de volgende nog:jastas schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:45:
Zelf gebruik ik:
skyui
jaysus swords
realistic water
enhanced night ky
Guard dialog overhaul: minder botte guard opmerkingen en meer variatie
Unofficial Skyrim patch
Immersive armors: niet in mijn huidige playthrough maar op zich wel aan te bevelen
Scenic carriages: meerijden en van het uitzicht genieten
Jammer dat ik het spel al heb 
Premium Edition van Skyrim komt in december
Bethesda brengt op 7 december een Premium Edition van The Elder Scrolls V: Skyrim uit. Dit heeft uitgever Bethesda bevestigd tegenover Eurogamer, nadat de uitvoering lekte via webshop Amazon.de.
Deze editie van de game bevat een kaart van de spelwereld, een t-shirt met het embleem van de Empire, een verhaal genaamd Hell City en zes kaarten met concept art. De Premium Editie kost 60 euro. De PC-versie bevat daarnaast een bonusdisc met trailers, een walkthrough, een ebook van 600 pagina's en vijf nummers van de soundtrack.
Over DLC die in de Premium Edition gebundeld zit, wordt niet gesproken. Mogelijk is dit vanwege het nog niet verschijnen van enige DLC voor de PlayStation 3-versie van het spel. Dit terwijl PC- en Xbox 360-gebruikers reeds twee downloadbare uitbreidingen hebben ontvangen, Dawnguard en Hearthfire.

Ik gebruikte de 2k res pack voor de bling (speel al een halfjaar geen skyrim meer) en had een angry dragon mod (of hoe die ook heette, draken waren in ieder geval een stuk sterker)jastas schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:45:
Zelf gebruik ik:
skyui
jaysus swords
realistic water
enhanced night ky
Ik heb nu een succesvolle play-through achter de rug (Companion, Mage Guild, Dark Brotherhood, main quest), met een sneaky character (stealth, one handed, archery, enchanting, alchemy lightarmor). Het stealth aspect vond ik erg leuk, vooral om met een hoge sneak, veel damage te halen met enchanted bows en af en toe rond te stuiteren met one handed swords.
Daarna heb ik maar liefst drie mages geprobeerd, eerst met een focus op destruction en voornamelijk fire en lightning trees, maar die character heb ik uit pure frustratie weggegooid, omdat lowly bandits me soms konden one-hitten met een bow. Was veel hit and run en mijn spells zette niet veel damage om, desondanks ik ook weer enchante.
Daarna maar opnieuw geprobeerd, met een warlock-achtige mage, waarbij ik armor droeg, spells en staffs, maar zelfde verhaal als hierboven. En maar potions zuipen!
Uit pure frustratie ook maar weggegooid. Daarna nog een poging... Enfin, you catch my drift
Nu heb ik maar een rasechte tank gemaakt (heavy armor, two handed, smithing, enchanting en wat archery) en ik vermaak me er ook prima mee. Veel meer lol, toch nog uitdaging, maar ik moet het niet meer op een lopen zetten als ik een beer tegenkom.
Ben ik de enige die mages gewoon niet kunnen verenigen met Skyrim?
Het lijkt me echt wel dat Morrowind de stealth/mage archetype was, Oblivion de mage/warrior archytype en Skyrim de warrior/stealth archetype? Ik ga deze nog uitspelen, maar wil me toch eens een succesvolle mage maken.
Iemand met een stevige mage tips? (internet al afgeschuimd, maar hielp niet veel)
Dit is op de PS3, dus het gaat hier om een vanilla Skyrim.
Daarna heb ik maar liefst drie mages geprobeerd, eerst met een focus op destruction en voornamelijk fire en lightning trees, maar die character heb ik uit pure frustratie weggegooid, omdat lowly bandits me soms konden one-hitten met een bow. Was veel hit and run en mijn spells zette niet veel damage om, desondanks ik ook weer enchante.
Daarna maar opnieuw geprobeerd, met een warlock-achtige mage, waarbij ik armor droeg, spells en staffs, maar zelfde verhaal als hierboven. En maar potions zuipen!
Uit pure frustratie ook maar weggegooid. Daarna nog een poging... Enfin, you catch my drift
Nu heb ik maar een rasechte tank gemaakt (heavy armor, two handed, smithing, enchanting en wat archery) en ik vermaak me er ook prima mee. Veel meer lol, toch nog uitdaging, maar ik moet het niet meer op een lopen zetten als ik een beer tegenkom.
Ben ik de enige die mages gewoon niet kunnen verenigen met Skyrim?
Het lijkt me echt wel dat Morrowind de stealth/mage archetype was, Oblivion de mage/warrior archytype en Skyrim de warrior/stealth archetype? Ik ga deze nog uitspelen, maar wil me toch eens een succesvolle mage maken.
Iemand met een stevige mage tips? (internet al afgeschuimd, maar hielp niet veel)
Dit is op de PS3, dus het gaat hier om een vanilla Skyrim.
Vooral zorgen voor kleding/armor met veel restore magicka en fortify destruction. De hoeveelheid mana die je maximaal kan hebben maak dat betreft minder uit (in ieder geval genoeg voor de door jouw gebruikte spells) als je dermate snel mana kan regeneren dat je z'n beetje onbeperkt vuurballen kan hooien. Kies dan ook nog voor destructionspells met wat knockback zodat je je vijanden wat beter op afstand kan houden. In het begin ben je dan nog vaak genoeg aan het potions drinken, maar dat wordt dan snel genoeg wel minder en op een gegeven moment begint het juist overpowered aan te voelen omdat vijanden niet eens de kans krijgen bij jou te komen.MonoKid schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:11:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.
Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.
Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.