Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
- verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Gamebuster op 19-05-2012 20:57 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Joo sinds kort ook maar eens skyrim gaan spelen.

Nu zit ik vast bij de quest diplomatic immunity waarbij ik delphine bij de boerderij moet ontmoeten voordat je naar dat feestje gaat. Maar delphine die valt me telkens voor niets aan....
Kan dit gekomen zijn doordat ik de imperial side heb gekozen?
Het is iig verrekte klote want nu kan ik niet meer verder en kan mn savegame van voordat ik imperial werd ook niet meer openen want dit was een autosave :(

Help aub

edit:
na op google gezocht te hebben bleek dat ik nog een bounty van 10 gold open had staan in de beginstad waardoor ze me aanviel

[ Voor 12% gewijzigd door Jaspergk op 20-05-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Seraphin

Meep?

TomAtTweakers schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:33:
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de beroemde pijl in de knie.
Mwah.... 90 uur speeltijd, 3x gehoord oid.
Op een welverdiende tweede plaats staan de bandits die zojuist een pijl door de kop hebben gekregen en dan aankomen met "Must be my imagination".
Jaaaa dat is wel héél bizar! Hallloooo... er steekt een puntig houten object door je [lichaamsdeel], is dát verbeelding?

Iets anders: de Destruction tree. Een tijdje geleden zag ik hier (en op andere fora) dat mensen vonden dat deze broken is, dit vanwege geen scaling oid. Ik heb een andere mening: Destruction is broken, maar dan omdat het met enchanting veeeel te krachtig is.

Ik heb nu mijn chest, helmet, ring en necklace met een dubbel enchant uitgerust: -27% magicka cost for destruction en -27% magicka cost voor conjuration.

Oftewel: alles uit de conjuration en destruction spell schools cost 0 mana ---> fireballs spammen tot je een ons weegt. Erg leuk om te doen, maar alle uitdaging bij de gevechten is nu wel weg. Zo heb ik al een Ancient Dragon te grazen genomen zonder dat hij maar één keer een breath attack heeft kunnen doen; dual-cast fireball geeft een stagger, dus die continue op zijn bakkes gooien tot 'ie dood is.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

Je vergeet dan wel dat je om zover te komen eerst veel moeite hebt moeten doen om je enchanting op 100 te krijgen (en alchemy voor extra enchantment boost potion? ). Dus het is niet zo dat je dit zomaar krijgt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Haan schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:02:
Je vergeet dan wel dat je om zover te komen eerst veel moeite hebt moeten doen om je enchanting op 100 te krijgen (en alchemy voor extra enchantment boost potion? ). Dus het is niet zo dat je dit zomaar krijgt.
Fair enough, dat kost aardig wat tijd. Maar het is ook een mooie money maker dus moeilijk is het niet. Het meest irritante vind ik nog dat rondreizen om maar weer een vendor met geld te vinden... Ik heb geen punten in speech, dus mijn vendors zijn arm + accepteren alleen maar "hun" type goederen... op een gegeven moment heb ik een complete middag alleen maar rondjes Riften / Markarth gemaakt om mijn voorraad trash te verkopen (en om het maar iets sneller te laten verlopen, ook meteen alles opkopen wat ook maar enigszins nuttig is... dus alle type soul gems, alle alchemy ingredients, bijna alle ores; ik zit nu op 108k gold en te veel crafting mats om op te noemen).

Maar zelfs dan; met enchanting op 100 is het als mage char dus eigenlijk "gg you beat the game". Had dan die enchants aangepast dat b.v. destruction meer damage doet oid.

Wel jammer trouwens dat ik op PS3 geen screenie kan maken, ik ben wel trots op mijn outfit: full dragonscale armor, legendary upgrade (incl. gebruik van +Blacksmith enchants en potions)..... en dan een mage zijn :p

[ Voor 9% gewijzigd door Seraphin op 21-05-2012 13:13 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15

jmk

Ik heb het gevoel dat door alle marketing van TES-Online, het alleen maar langer duurt voordat er een DLC voor Skyrim komt.

Leuke van TES vind ik het ontspannen single player element, mij boeit die TES-online niet zoveel.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

jmk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:06:
Ik heb het gevoel dat door alle marketing van TES-Online, het alleen maar langer duurt voordat er een DLC voor Skyrim komt.

Leuke van TES vind ik het ontspannen single player element, mij boeit die TES-online niet zoveel.
De ontwikkeling/marketing van TES-Online staat totaal los van Skyrim. Wordt door een totaal adere studio gemaakt dan Skyrim en DLC. Dus de een heeft totaal geen invloed op de ander wat betreft beschikbare manuren e.d.

Dat ze tegelijk willen releases of iets dergelijks is een ander verhaal.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Haan schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:02:
val wel mee, black star soulstone + echanted wapen, na elke bandit kill wapen rechargen en het vliegt omhoog. alchemy daar integen kost wel veel tijd, en voornamelijk het verkopen van die zooi, daar heb ik dus na level 70 een mod voor gebruikt dat die merchants meer geld hebben, op een bepaald moment moest ik gewoon 10 keer 48uur wachten om alles kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

lolwut, loop ik gisteravond ergens willekeurig in het westen van skyrim, zie ik opeens een "headless horseman" spookgeestfantoomdingsigheidje....

Ik er achteraan rennen, probeer met hem te praten... geen respons (duh, hij heeft geen mond!), maar goed, hij weg, ik er weer achteraan... heb hem denk ik half Skyrim achterna gezeten omdat ik dacht dat er nog wel "iets" zou gebeuren.

Uiteindelijk werd ik afgeleid (ik kwam een draak tegen :p ) maar ik ben nog steeds wel benieuwd of ik hem nog eens tegenkom.

Mysterie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
  • Laatst online: 18-09 13:30
Dit is allang geen mysterie meer. Valt ook zeer veel over te lezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:22

kingfriko

100 % BULLY

Skyrim na lange tijd weer eens afgestoft , nou ben ik in de grot bij Mercer Fry , heb hem al enkele keren verslagen nou , maar dan loopt de grot vol met water en moet je door een gat ontsnappen , probleem is alleen dat de laatste tijd de PS3 vastslaat als ik in contact met water kom :(
Weet niet of dit sinds kort is , zeg al , tijd niet gespeeld maar toen ik de disk erin deed ging hij al een update halen , voor die tijd had ik het naar mijn weten nooit ...

Bekend probleem voor iemand anders ook soms ??

- hmm , komt vaker voor dus , dit eens proberen : http://www.duken.nl/forum...63-ps3-skyrim-loopt-vast/ -

Yep , kan weer verder :P

[ Voor 13% gewijzigd door kingfriko op 22-05-2012 19:35 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Necris Phayder schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:32:
Dit is allang geen mysterie meer. Valt ook zeer veel over te lezen in dit topic.
Maar het is wel cool als je hem tegen komt.
spoiler:
Ik ben die gast door half Skyrim gevolgd, wat nog best een opgave is, want hij houdt er flink de pas in :P Gelukkig maakt ie soms een soort van omweg waardoor je weer in de buurt kan komen. Alleen het eind vond ik wel een beetje anti-climax dat ie opeens weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

kingfriko schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:31:
Skyrim na lange tijd weer eens afgestoft , nou ben ik in de grot bij Mercer Fry , heb hem al enkele keren verslagen nou , maar dan loopt de grot vol met water en moet je door een gat ontsnappen , probleem is alleen dat de laatste tijd de PS3 vastslaat als ik in contact met water kom :(
Weet niet of dit sinds kort is , zeg al , tijd niet gespeeld maar toen ik de disk erin deed ging hij al een update halen , voor die tijd had ik het naar mijn weten nooit ...

Bekend probleem voor iemand anders ook soms ??

- hmm , komt vaker voor dus , dit eens proberen : http://www.duken.nl/forum...63-ps3-skyrim-loopt-vast/ -

Yep , kan weer verder :P
Je PS3 in contact met water laten komen is ook gewoon geen goed idee :+

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Er komt een nieuwe update voor Skyrim!

Mounted Combat arrives in latest Skyrim Update
NEW FEATURES

Mounted Combat - Skyrim now allows you to do melee and ranged combat while riding a horse
BUG FIXES

General stability and memory optimizations
General AI pathfinding optimizations and bug fixes
Optimizations and crash fixes for data leaks
Fixed rare crash with lighting
Fixed crashes related to loading and saving games
Fixed crash with summoned creatures/NPCs
Fixed rare issue where saves would be corrupted
Improved logic for when ranged kill cams are played
Fixed issue with ranged kill cams while killing a dragon
Fixed rare issue with certain ranged kill cams not playing properly
Fixed issue with nirnroot lighting not properly cleaning up
Fixed issue where bow damage was being calculated incorrectly
Fixed rare problem with werewolf kill moves would not finish animating properly
In “The Break of Dawn” fixed rare issue where Meridia’s Beacon would disappear from player’s inventory
Fixed occasional issue where followers would disappear after player pays off a bounty after committing a crime
Fixed issue where certain creatures and NPCs would fail to respawn properly
Fixed rare issue with dialogue subtitles not displaying properly
Fixed issue with water appearing blurry when loading a saved game after creating a save underwater
Fixed issue where map cursor would occasionally disappear after closing a message box with Kinect enabled (Xbox 360)
Fixed rare issue with shouts only performing the first level and not other unlocked levels with Kinect enabled (Xbox 360)
Fixed issue where the shout buttons would stop working properly if users mashed LB and RB during cooldown with Kinect enabled (Xbox 360)
DOWNLOADING THE BETA UPDATE ON STEAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
jmk schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:53:
Er komt een nieuwe update voor Skyrim!

Mounted Combat arrives in latest Skyrim Update
NEW FEATURES

Mounted Combat - Skyrim now allows you to do melee and ranged combat while riding a horse
Aah kijk, das een leuke verassing! Ik vond paarden tot nu toe ontzettend zinloos, had er eerst wel al snel een gekocht, maar was nogal een teleurstelling, juist omdat je constant af moest stappen om te vechten. Met deze toevoeging wordt het wel iets interessanter! Helaas zijn ze nog altijd niet bepaald snel, vooral als je Red Dead Redemption gewend bent. Dat is pas paardrijden! Ik vind de paarden in dat spel er ook stukken beter uit zien.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Awesome! _o_

Het is jammer dat ik net ging slapen, anders had ik het alvast even uitgeprobeerd :)

[ Voor 78% gewijzigd door anandus op 24-05-2012 23:14 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Het schijnt nog niet al te best geïmplementeerd te zijn. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb van verschillende modders gehoord dat het nog niet optimaal werkt of in ieder geval vrij gelimiteerd is.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:09
Het is alleszinds al een begin. Als ze het nu verder uitwerken dan zien we dat wel terugkomen in de DLC ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alhoewel ik Oblivion nog niet uit heb, zit ik er toch over te denken om Skyrim for PC te kopen.

Sowieso wil ik graag een UK/US versie dus geen gekke Nederlandse taal (in het spel) :P

Heb paar misschien wat simpele vraagjes:
  1. Wat is het verschil tussen pricewatch: The Elder Scrolls 5: Skyrim (Special Edition), PC en pricewatch: The Elder Scrolls V: Skyrim, PC
  2. Is er nog een voordeel om het hele spel via Steam te kopen? (Is E10 duurder)
  3. Kun je zowel bij DVD als Steam versie zelf kiezen waar je het spel installeert? Bijv. op D:\ schijf ipv C:\
Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 25-05-2012 11:23 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ik zou wachten met Skyrim. Ik verwacht dat Steam bij de start van de zomervakantie weer een hoop games in de etalage zet met fikse kortingen.

Overzichtje van de prijzen: http://www.budgetgaming.nl/games/1/skyrim/console-all.html

[ Voor 24% gewijzigd door Hurtebise op 25-05-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 21:56
Mounted combat klinkt niet slecht! Het is zo ontzettend suf om telkens weer voor een simpele wolf af te moeten stappen, hem om te leggen en weer op te stappen. Ik hoop dat ze ook mounted shouts erin bouwen. Kan handig zijn bij gevechten maar die sprint shout met een paard lijkt me ook wel tof. Of die shout dat je tijdelijk in god mode komt. Dan is het niet meer nodig om zo voorzichtig te zijn wanneer je een berg afdaalt.
Help!!!! schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:21:
Alhoewel ik Oblivion nog niet uit heb, zit ik er toch over te denken om Skyrim for PC te kopen.

Sowieso wil ik graag een UK/US versie dus geen gekke Nederlandse taal (in het spel) :P

Heb paar misschien wat simpele vraagjes:
  1. Wat is het verschil tussen pricewatch: The Elder Scrolls 5: Skyrim (Special Edition), PC en pricewatch: The Elder Scrolls V: Skyrim, PC
  2. Is er nog een voordeel om het hele spel via Steam te kopen? (Is E10 duurder)
  3. Kun je zowel bij DVD als Steam versie zelf kiezen waar je het spel installeert? Bijv. op D:\ schijf ipv C:\
Alvast bedankt.
Die eerste vraag is ten tijde van de release vaak gesteld. Als ik het goed herinner, zit er bij de Special Edition een fysieke map van de spelwereld. Het is volgens mij ook de eerste batch van de game dus een van de eerst gedrukte exemplaren. Maar stel je daar niet te veel van voor want zeldzaam is de SE niet: bijna iedereen die de game voor of bij de release heeft gekocht, heeft zo'n versie.

Het enige voordeel van Steam is dat je de game meteen in bezit hebt. Verder is het ook wel handig omdat je sowieso Steam nodig hebt om te kunnen installeren en spelen. Het is, in verhouding met een boxed exemplaar wel duur dus ik zou hem ergens anders bestellen. Of je wacht, zoals Hurtebise hierboven zegt, tot de Summer Sale. Best veel kans dat hij dan in de aanbieding komt en dan kan je voor die tijd Oblivion uitspelen.

Over het installeren: Steam installeert games altijd standaard op de drive waar het zelf ook op staat. Volgens mij is er wel een omweg maar zeker weten doe ik het niet. Je zou voor een tutorial kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan met programma's zoals Steam tool zelf spellen naar een andere schijf (zoals SSD) verplaatsen (de DVD-versie is de Steam-versie).

En zoals gezegd loont het om te wachten tot er een aanbieding voorbij komt, gebeurt regelmatig.

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 25-05-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Allen zeer bedankt voor de hulp.

Heb sinds Half Life 2 geen steam meer gebruikt omdat ik liever een doosje + cd heb. Old fashioned ja ja. :P

Heb inmiddels gevonden (Zoals hierboven ook gezegd is) dat als je Steam zelf op D:\ zet dat ook alle games daar komen. https://support.steampowe...le.php?ref=7710-TDLC-0426

Dat vind ik fijn want heb liefst alles op fysiek aparte D: schijf qua games.

Resumerend ga ik denk ik gewoon de DVD Limited Edition versie halen.

Hurtebise bedankt voor de link. Helaas heeft de goedkoopste de LE niet op voorraad maar daar ga ik wel uit komen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Ik heb mijn Steam-games ook op een eigen schijf staan en met bovengenoemde tooltje zet ik mijn, op dat moment, meestgebruikte games op mijn SSD. Werkt prima :)
Het fijne dat ik Steam op een aparte schijf heb staan, is dat ik bij een herinstallatie van Windows in een klap al mijn spellen weer terugheb (dubbelklikken op Steam.exe en presto, alles geïnstalleerd), zonder dat ik ze opnieuw hoef te downloaden :)

Ontopic:
Heeft iemand al ervaringen met de mounted combat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

klik, alhoewel je 'm vast al gezien hebt. De ranged mounted combat ziet er wel cool uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bansheeben schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:19:
klik, alhoewel je 'm vast al gezien hebt. De ranged mounted combat ziet er wel cool uit :)
Ja, ik had hem gisteravond gezien, inderdaad. En mounted archery ziet er inderdaad gaaf uit.
Mount & Blade, maar dan in de Elder Scrolls :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 20:55
anandus schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:22:
[...]
Ja, ik had hem gisteravond gezien, inderdaad. En mounted archery ziet er inderdaad gaaf uit.
Mount & Blade, maar dan in de Elder Scrolls :P
het is zo assasins creed waar je naar zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

anandus schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:16:
offtopic:
Ik heb mijn Steam-games ook op een eigen schijf staan en met bovengenoemde tooltje zet ik mijn, op dat moment, meestgebruikte games op mijn SSD. Werkt prima :)
Het fijne dat ik Steam op een aparte schijf heb staan, is dat ik bij een herinstallatie van Windows in een klap al mijn spellen weer terugheb (dubbelklikken op Steam.exe en presto, alles geïnstalleerd), zonder dat ik ze opnieuw hoef te downloaden :)
Thanks daar ga ik nog even induiken. :)

ps:
heb de PC DVD limited edition besteld voor e42,- incl. verzenden. Lijkt me vrij redelijk. Ben erg benieuwd naar de game en hoe het is tov Oblivion..... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 25-05-2012 13:49 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Je kan met symbolic link een willekeurige directory op de ene schijf, mappen op een directory op een andere schijf. Dat werkt altijd goed met steam.

Ik ga nu misschien toch een paard kopen nu ik mijn boog kan schieten op wolven. Kan je voor je follower ook een paard kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmk schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:16:
Ik ga nu misschien toch een paard kopen nu ik mijn boog kan schieten op wolven. Kan je voor je follower ook een paard kopen?
Dat hangt er vanaf welke follower mod je gebruikt, als je UFO gebruikt kan je wel een paard regelen voor je follower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ok mooi, ga ik UFO gebruiken, kijken hoe dat is. Hopelijk kan Lydia dan ook schieten.

Ik draai de steam versie van Skyrim op mijn desktop.

Ik ben ook van plan om Skyrim te spelen op mijn nieuwe laptop. Uiteraard ben ik dan niet ingelogd(aan het spelen) op mijn desktop. Mijn desktop zal misschien wel aan staan als ik op mijn laptop speel.

Nou heb ik op de officiële website van steam gezien dat je nooit op 2 keer ingelogd mag zijn, maar mijn manier is dan nog gewoon volgens de regels?

Steam logt zeker automatisch in als ik mijn computer(s) opstart? Kan je het niet zo regelen dat hij dat alleen doet als ik een steam spel ga spelen? Anders moet ik handmatig in gaan loggen, geen zin in.

[ Voor 8% gewijzigd door jmk op 27-05-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 21:56
Wanneer je ingelogd bent ga je naar Steam (linksboven) > Settings > tabblad Interface > uncheck 'Run Steam when my computer starts'. Zo voorkomen je dat je systeem automatisch inlogt en kan je je Steam-account op twee (of meer) computers gebruiken.

Ontopic: ik moet nog een fort bandit-vrij maken en dan kan ik beginnen aan de laatste quest van de civil war. Dan zullen de Imperials weer over Skyrim heersen, ook al ben ik zelf een Nord. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik trouwens de enige die spelen als met heavy armor,shield en one-handed veeeeeel moeilijker vind dan iets meer een sneaky speelstijl?
Ik loop op level 15 rond in full exquisite Orcish armor met Dawnbreaker en heb het gewoon ontzettend moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:23

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Welke moeilijkheidsgraad speel je? Op Master difficulty is elke andere speelstijl wel moeilijk. Ik speel nu zelf op Master difficulty als conjuration/restoration/illusion mage en dat is rete-moeilijk. Ik enchant/smith express niets om niet te snel te levelen. Ik heb daarnaast wel 3 followers (één zelf gemaakt met CK) die al het vechten doen. Ik vecht zelf niet mee, ik support nu alleen maar en conjure dingen met de Phenderix magic mod.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:26:
Welke moeilijkheidsgraad speel je? Op Master difficulty is elke andere speelstijl wel moeilijk. Ik speel nu zelf op Master difficulty als conjuration/restoration/illusion mage en dat is rete-moeilijk. Ik enchant/smith express niets om niet te snel te levelen. Ik heb daarnaast wel 3 followers (één zelf gemaakt met CK) die al het vechten doen. Ik vecht zelf niet mee, ik support nu alleen maar en conjure dingen met de Phenderix magic mod.
Op expert meestal, maar dat is met de sneaky archer nog prima te doen. (geen smithing, beetje enchanting en wat alchemy)
Met de 'tank' zeg maar is zelfs adept meer dan zwaar genoeg eigenlijk:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bummer, wel mounted combat (inclusief ranged) maar geen spells, lekker universeel dus... not. :F

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerucht:
De tweede DLC voor Skyrim gaat misschien 'Hearth Fire' heten.
Zenimax heeft een trademark application daarvoor aangevraagd. Afgelopen maart had Zenimax een trademark application aangevraagd voor 'Dawnguard' en dat bleek later de eerste DLC voor Skyrim te worden.
Dus men vermoed dat dit mogelijk de naam kan zijn van de tweede DLC.
'Hearth Fire' kan wel iets met Skyrim te maken hebben, zo is er een conjuration skillbook dat zo heet en is het ook de naam van de negende maand.

Maarja, gerucht, dus we merken het tzt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Laat ze eerst maar eens komen met de eerste DLC voordat we ons druk gaan maken over de volgende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haan schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:39:
Laat ze eerst maar eens komen met de eerste DLC voordat we ons druk gaan maken over de volgende :P
QFT... ben benieuwd, tot nu toe waren de expansions van TES-delen erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

En het schijnt dat de dlc van skyrim stuk voor stuk groot gaan worden (dus geen player homes zoals voor oblivion, als het goed is). Ik ben nog altijd erg benieuwd wat nou precies het doel is van de vrijwel volledige heightmap van Tamriel om Skyrim heen. My hopes are high :) Dus laat die E3 nou maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indeed...Bethesda booth ga ik in elk geval wel even bezoeken komende week, nu ik voor het eerst een TES game heb gespeeld heb ik daar eindelijk een reden voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:38:
Indeed...Bethesda booth ga ik in elk geval wel even bezoeken komende week, nu ik voor het eerst een TES game heb gespeeld heb ik daar eindelijk een reden voor :D
offtopic:
Voor het eerst? :o
Oh, dat had ik van een doorgewinterde gamer/gamemaker niet verwacht eigenlijk :P

Nouja, breng zoveel mogelijk info mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:44:
[...]
offtopic:
Voor het eerst? :o
Oh, dat had ik van een doorgewinterde gamer/gamemaker niet verwacht eigenlijk :P

Nouja, breng zoveel mogelijk info mee :9
Ja voor het eerst...TES heeft me nooit echt zo getrokken, ik ben meer een JRPG speler waarin je eigenlijk minder role-played maar meer een karakter volgt in zijn avontuur. Skyrim is mijn eerste dus :) (oh en ook Fall Out heb ik nooit gespeeld, dus ik heb/had echt niets met Bethesda - behalve respect voor hun klasse dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bansheeben schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:26:
En het schijnt dat de dlc van skyrim stuk voor stuk groot gaan worden (dus geen player homes zoals voor oblivion, als het goed is).
Er zijn door de vrij beschikbare modtools natuurlijk al veel te veel van dat soort kleinigheden om het als DLC aan te kunnen bieden. De DLC van Fallout 3 en Fallout:New Vegas, beide games die na Oblivion uitkwamen, is misschien een redelijk oriënteringspunt. Nou was niet iedereen fan van alle DLCs (met name Mothership Zeta voor FO3 en Dead Money voor FONV werden door bepaalde mensen echt volkomen afgefakkeld) maar alle DLCs waren vrij redelijk groot, met een plot, meestal wat subplots, en bijna altijd wel verschillende manieren om erdoor te komen; plus nieuwe wapens, armor, goodies en tools.
Ik zie dat voor Skyrim op zich wel goed komen dus :)
Ik ga alleen wel wachten tot ze alle vijf (worden het er vijf?) uitgekomen zijn, want ik heb in FO3 en FONV veel meer uren zitten dan in Skyrim en de setting in FO spreekt me ook veel meer aan dan in TES, dus ik hoef niet zo nodig meteen direct en onmiddellijk elke DLC te hebben als hij uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Laatst online: 08-08 13:31
Bansheeben schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:26:
En het schijnt dat de dlc van skyrim stuk voor stuk groot gaan worden (dus geen player homes zoals voor oblivion, als het goed is). Ik ben nog altijd erg benieuwd wat nou precies het doel is van de vrijwel volledige heightmap van Tamriel om Skyrim heen. My hopes are high :) Dus laat die E3 nou maar komen.
Heb even geen zin om een bron op te zoeken, maar ik geloof dat Bethesda een tijd terug wel gereageerd had waar die andere delen van Tamriel voor dienen. Namelijk gewoon zodat je niet niks ziet als je toevallig over de grens kunt kijken wanneer je op een heldere dag op een hoge berg staat. Leek ze om die reden wel leuk om de contouren van omliggende gebieden te laten zien, maar ik weet niet of dat in de uiteindelijke game überhaupt mogelijk is? Nooit geprobeerd,

Ik ben ook zeer benieuwd naar de DLC! Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat we de zee op gaan, maar dat komt misschien omdat ik die Fallout 3 DLC gespeeld heb. Ik zie in Skyrim als ik langs de zee loop soms wel boot-icoontjes op de radar/map, maar als ik er dan naar toe loop dan is er meestal niks? Wat betekenen deze? (normaalgesproken een haven, maar ik weet uit mn hoofd niet zeker of dat het zelfde icoontje is)

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedoel je niet gewoon (half) gezonken schepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Schip-icoontjes zijn inderdaad ((half) gezonken) schepen :) Havens/docks hebben een anker-icoon.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Svenderson schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:48:
[...]

Heb even geen zin om een bron op te zoeken, maar ik geloof dat Bethesda een tijd terug wel gereageerd had waar die andere delen van Tamriel voor dienen. Namelijk gewoon zodat je niet niks ziet als je toevallig over de grens kunt kijken wanneer je op een heldere dag op een hoge berg staat. Leek ze om die reden wel leuk om de contouren van omliggende gebieden te laten zien, maar ik weet niet of dat in de uiteindelijke game überhaupt mogelijk is? Nooit geprobeerd,
Alhoewel ik me goed kan voorstellen dat Bethesda zo'n antwoord zou geven om het eigenlijke doel nog niet prijs te geven, aangezien ze zo raadselachtig doen over de dlc. Maar goed, we gaan het zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van 't weekend dacht ik, goh Skyrim weer eens in de PS3 knallen..... mijn god Bethesda, huur een tester in. Met de laatste update crasht Skyrim zodra je in het water komt :'(. Hoe kan zo'n bug nou ooit door de kwaliteitscontrole komen...

Ik wilde toch perse spelen, dus dan maar om het water heen lopen. Ben de imperial missies gaan doen, en hoewel ze leuk zijn ook hierin behoorlijk grote bugs tegen gekomen. Op den duur moet je Windhelm verdedigen tegen een Stormcloak aanval, hele verdediging liep als een trein totdat ik met nog een paar attackers te gaan per ongeluk een Windhelm Guard in 1 move dood stak met m'n zwaard.

Alle Imperial soldiers gingen me aanvallen, ik maar wegsprinten want weet ik wil m'n 'vrienden' niet allemaal afslachten. Tijdens het sprinten kom ik nog wat Stormcloaks tegen die ook op de vlucht zijn en terwijl ik ze omhak roepen ze "Hey, I'm on your side!". Kortom, door het per ongeluk neersteken van 1 guard denkt Skyrim ineens dat ik een Stormcloak ben :D.

De belangrijke personen (Legate Rikke bijvoorbeeld) snappen nog wel dat ik Imperial ben en geven me gewoon missies. Maar als de Legate in een imperial camp staat moet ik eerst het hele camp uitmoorden voordat ik m'n missie kan starten :P.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die water bug op de ps3 is te fixen door je skyrim game data te verwijderen (niet je save-games dus). Het spel zal opnieuw installeren en de patches downloaden. Daarna kan je weer het water in.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kwam dat 'vampiervliegen' niet in de jam voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

je was me voor....maar..... EPIC!!!!!!111111oneoneone

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
I wait it. ;) :9 >:)

Ben wel benieuwd waar ze dat Dawnguard kasteel gaan positioneren. Qua begroeiing zou ik in eerste instantie denken in The Rift ergens. Of zou het helemaal buiten de huidige Skyrim kaart liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:19:
I wait it. ;) :9 >:)

Ben wel benieuwd waar ze dat Dawnguard kasteel gaan positioneren. Qua begroeiing zou ik in eerste instantie denken in The Rift ergens. Of zou het helemaal buiten de huidige Skyrim kaart liggen?
Dat zal wel ergens buiten de huidige kaart liggen, zo doet Bethesda dat altijd met DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er uit als 5-10 uur nieuwe content. Niet verkeerd. En kruisbogen toegevoegd.

Qua ligging lijkt het aan het begin het hoge noorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:20:
[...]
Dat zal wel ergens buiten de huidige kaart liggen, zo doet Bethesda dat altijd met DLC.
Not true. De meeste Oblivion content was in-map, i.i.g. de kleintjes, maar ook Knights of the Nine en in mindere mate Mehrunes' Razor (dungeon binnen Cyrodiil). Shivering Isles was een compleet nieuwe world space.
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:21:
Ziet er uit als 5-10 uur nieuwe content. Niet verkeerd. En kruisbogen toegevoegd.
Knap als je de lengte van de quest hieraan kunt aflezen...
Qua ligging lijkt het aan het begin het hoge noorden
Het kasteel van de bad guys inderdaad, dat ligt in/aan zee. Goed mogelijk dat dit off-map is.

Het kasteel van de Dawnguard ligt daar gezien de omgeving niet in de buurt.

Er lijkt in elk geval ook een aparte "onderwereld" bij te zitten, mogelijk met een eigen 3D map (rond 1:07, als ik goed zie wat er daar gebeurt na het lezen van de Elder Scroll).

[ Voor 45% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 31-05-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:26:
[...]

Not true. De meeste Oblivion content was in-map, i.i.g. de kleintjes, maar ook Knights of the Nine en in mindere mate Mehrunes' Razor (dungeon binnen Cyrodiil). Shivering Isles was een compleet nieuwe world space.
Ja, daar heb je gelijk in, maar die Oblivion-DLC waren niet echt 'volwaardige' DLC, sinds Shivering Isles zijn alle DLC altijd buiten de map geweest :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 31-05-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik hoop in ieder geval dat deze map de huidige wereld groter maakt. Niet als nieuwe world instance, maar in dezelfde wereld.

Dat bijvoorbeeld de bergen links (of rechts) plaats maken voor nieuw deel van de wereld met een stad en enkele dorpjes plus dawnguard aan zee. ;) Of iets dergelijks.

Dan mag de onderwereld wel instanced zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk zeker uit naar deze DLC. Volgende week gaan ze er nog wat meer over vertellen zegt Bethesda op hun blog.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yups, dinsdag t/m donderdag is het E3.

Ik vraag me vooral af hoe groot het is, gezien het aardig aan de prijs is, 19 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hadden al wel bekend gemaakt dat de DLC niet zo groot zouden worden als Shivering Isles was voor Oblivion, maar wel redelijk groot zouden zijn. Voor iets van de maat Shivereing Isles is €19 wel redelijk.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik me nou afvraag, hè, is of je minimaal in de main quest
spoiler:
De Elder Scroll opgehaald moet hebben (de quest Elder Knowledge)
Om überhaupt te kunnen beginnen aan deze DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de Lore is er meer dan één. Dus de kans is groot van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:23
CoolGamer schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:04:
Volgens de Lore is er meer dan één. Dus de kans is groot van niet.
En de serie heet "the elder scrolls", meervoud dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:50
CoolGamer schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:56:
Ze hadden al wel bekend gemaakt dat de DLC niet zo groot zouden worden als Shivering Isles was voor Oblivion, maar wel redelijk groot zouden zijn. Voor iets van de maat Shivereing Isles is €19 wel redelijk.
ja die 19 euro is vrij prijzig. hij wordt op de X360 waar hij eerst uitkomt 1600 punten. De 'standaard' voor DLC is meestal 1200 of 800 in het geval van wat kleinere DLC.

Ik verwacht dus eigenlijk wel een grote uitbreiding. Iig groter dan bij Fallout:NV want die 1600 moet toch wel gerechtvaardigd gaan worden. In feite is het bijna de helft van de prijs van de volledige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een beta aangekondigd voor Dawngaurd op de Xbox 360. Je kan jezelf opgeven, waarna er geloot wordt wie de beta-access krijgt.

Hier meer info.

Een beetje jammer dat het alleen voor de Xbox 360 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoolGamer schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:38:
Er is een beta aangekondigd voor Dawngaurd op de Xbox 360. Je kan jezelf opgeven, waarna er geloot wordt wie de beta-access krijgt.

Hier meer info.

Een beetje jammer dat het alleen voor de Xbox 360 is.
Wen er maar aan, als Dawnguard (en andere officiële DLC) eenmaal live gaat is het ook eerst een maand Xbox360-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Ik liep net langs een guard, zegt ie
Psst, I know who you are. Hail Sithis

Heb nog steeds de slappe lach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

The Dark Brotherhood is overal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, dat is het leuke aan Skyrim. Eigenlijk moet je na elke grote quest missie eens alle steden bezoeken om te horen waar mensen over praten. Als je veel quests na elkaar "grind", mis je heel veel aan willekeurige dialoog.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Afbeeldingslocatie: http://media.moddb.com/cache/images/mods/1/20/19696/thumb_620x2000/2012-06-01_00005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.moddb.com/cache/images/mods/1/20/19696/thumb_620x2000/2012-05-24_00025.jpg
AWW YEAH
Weer eens wat nieuwe plaatjes van MERP :) Er zijn er natuurlijk nog veel meer te vinden op hun moddb

[ Voor 7% gewijzigd door Bansheeben op 03-06-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Blisterin_Bull schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:03:
Ja, dat is het leuke aan Skyrim. Eigenlijk moet je na elke grote quest missie eens alle steden bezoeken om te horen waar mensen over praten. Als je veel quests na elkaar "grind", mis je heel veel aan willekeurige dialoog.
Mjeh, ik vind dat soort dingen soms juist een beetje flauw. Vooral met bijv. de dark brotherhood. Die moet misterieus zijn, maar iedereen en zijn oma lijkt je te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat juist wel stoer...ook elke keer als je een Daedra weapon krijgt (niet een standaard Deadric, maar Mace of Molog Bol, Mehrunes Razor etc) hebben de guards soms geweldige opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Patriot schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:55:
[...]

Mjeh, ik vind dat soort dingen soms juist een beetje flauw. Vooral met bijv. de dark brotherhood. Die moet misterieus zijn, maar iedereen en zijn oma lijkt je te kennen.
Maar dat kan toch prima! Een guild, of duistere organisatie, kan zowel bekend als mysterieus zijn.

Dat iedereen de geruchten kent, maar niemand de echte verhalen. Al ken ik de Dark Brotherhood niet want ik heb de leider gedood en ben er nooit lid van geworden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

hehe, speelt iemand al met deze mod?
http://steamcommunity.com...workshopfiles?appid=72850
de beschrijving is al genoeg om hem te installeren :)
Are you a non-Nord wandering around a frozen country filled with tall people who like to spend their days fighting, singing, starting civil wars, griping about religious figure hating elves and the Empires who were forced into a treaty with them... and drinking so much %#&!ing alcohol you can practically hear their brain cells screaming in agony before their deaths?

Are you tired of wandering around needing something to drink that doesn't have any negative effects other than those healing potions you've been stocking up for when you need them?

Have you sworn off booze forever because the last time you got drunk, you staggered into an Imperial ambush and woke up in a cart with a rebel Jarl on his way to get beheaded, only to get attacked by a big %#&!ing black dragon?!

Are you a Khajiit? 'Nuff said.

Well then, this is the mod for you!

I made this because I'm clean and sober in real life and my hatred of alcohol borders on the psychotic. And yet, there is NOTHING else to drink in Skyrim... ANYWHERE!

So I made this mod... I prefer the Dragonborn clean and sober. After all, you'd figure that you wouldn't want to see a person who can shout shockwaves, fire, frost, and whatever else getting drunk. He might wind up wrecking the place! Imagine having to explain THAT to the guards.

So, now, if you look behind the counter of every inn, you'll find that, despite their professing intolerence for anyone who drinks the wholesome drink that strengthens bones and teeth, they keep a small supply all ready to be sold... just in case. I also made it both an item you can buy from anyone who sells food, and a lootable item. So you'll never know when you'll find a bottle on some bandit you happened to come across.

And as an added laugh, I've placed some milk bottles in the houses that you can purchase and in certain other areas around Skyrim... and another place you would DEFINITELY not expect to find milk. Not to mention the dreaded SECRET BARREL OF SHAME!!! If you look around carefully, you might find out that someone just might be a closet milk drinker. The horror... THE HORROR!

AND... you will also get the satisfaction that if any of those knuckle dragging Nords calls you a milk drinker, you can say: "That's right! I drink milk all the time! 'Cause I'm the (insert appropriate expletive here) Dragonborn! Got a problem with that? FUS RO DAH!!!"

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedme
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
Dreanor schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:41:
[...]

... Al ken ik de Dark Brotherhood niet want ik heb de leider gedood en ben er nooit lid van geworden. :P
Deed ik ook met mijn eerste character. Word je ontvoerd, en heeft ze ook nog het lef om te zeggen "you won't leave this place until someone is killed" (of iets dergelijks).

...

Okee, u vraagt, wij draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Weedme schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:39:
[...]

Deed ik ook met mijn eerste character. Word je ontvoerd, en heeft ze ook nog het lef om te zeggen "you won't leave this place until someone is killed" (of iets dergelijks).

...

Okee, u vraagt, wij draaien :P
Precies mijn gedachte! HAHA! Ik was net aangenomen in een andere guild (waar je zwarte armor van kreeg zonder spoilers te geven) en ik voelde mij pro. Dus ik had zoiets van ok bitch, bring it! XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
Dreanor schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 01:36:
[...]

Precies mijn gedachte! HAHA! Ik was net aangenomen in een andere guild (waar je zwarte armor van kreeg zonder spoilers te geven) en ik voelde mij pro. Dus ik had zoiets van ok bitch, bring it! XD
Ik maakte ze gewoon alle 3 af, just to be sure dat ik de goeie heb afgemaakt. Trouwens van de DB krijg je een
spoiler:
leuk paard
op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArgantosNL schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Ik maakte ze gewoon alle 3 af, just to be sure dat ik de goeie heb afgemaakt. Trouwens van de DB krijg je een
spoiler:
leuk paard
op het einde.
Sterker nog, je krijgt

spoiler:
het enige bruikbare paard in het hele spel

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gezellig, twee uur voordat de E3 officieel van start ging ik al lekker naar binnen (all access pass is altijd handig), maar bij Bethesda waren ze nog aan het bouwen. Vervolgens tijdens de show, alles volledig hermetisch afgesloten. Geen Skyrim nieuws van mij dus, al heb ik wel een paar leuke opvouwbare Bethesda speakers eraan overgehouden (opvouwbaar ja, ze zijn van karton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier op IGN wat info over Dawnguard. Heel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:31:
Hier op IGN wat info over Dawnguard. Heel interessant!
Aye! En als ik het zo lees past de vampire-side prima bij mijn eerste toon en de Dawnguard-side prima bij mijn tweede playthrough. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb Skyrim gekocht maar krijg toch helaas niet het gevoel als bij Oblivion. Had het al een beetje verwacht. Heeft vooral ook met de sfeer/kleuren te maken.

Bij Oblivion kwam je uit de tunnel in een mooie, "lieflijke, kleurrijke" wereld terwijl Skyrim harder en donkerder overkomt. Misschien verandert het als ik wat verder ben...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Wel raar dat Dawnguard helemaal om vampiers lijkt te draaien, terwijl ik ze nu Skyrim vrijwel nergens tegenkom.

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 06-06-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:39:
Heb Skyrim gekocht maar krijg toch helaas niet het gevoel als bij Oblivion. Had het al een beetje verwacht. Heeft vooral ook met de sfeer/kleuren te maken.

Bij Oblivion kwam je uit de tunnel in een mooie, "lieflijke, kleurrijke" wereld terwijl Skyrim harder en donkerder overkomt. Misschien verandert het als ik wat verder ben...
Skyrim speelt zich dus af in een deel van Tamriel dat gekenmerkt wordt door de noordelijke ligging, toendra's, ijsvelden, sneeuwstormen etc. Het is het thuisland van de Nords. De hele cultuur en mythologie zijn duidelijk afgeleid van die van Scandinavië. Het is de bedoeling dat het koud en guur en hard en donker overkomt. Dus nee, dat verandert niet als je wat verder bent.

Persoonlijk vind ik Skyrim prachtig, Oblivion was me veel te Teletubby. Morrowind zag er grafisch dan wel veel minder goed uit dan Oblivion, de sfeer was veel beter. Skyrim komt gelukkig wel weer in de buurt. Ik ben in veel opzichten dolgelukkig dat Skyrim geen Oblivion2 is geworden.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-06-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan natuurlijk een shader mod installeren die de kleuren flink verzadigt, dat maakt het al flink vrolijker.
Maar inderdaad, Skyrim hoort juist guur en hard te zijn, being a Nord is no picknick :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@ ^&^^

Begrijp dat het functioneel is en zo hoort. Nu ik het zelf echt speel vind ik echter de Teletubby stijl van Oblivion toch een stuk fijner. :9

Maar als ik wat meer in het verhaal/sfeer zit, dan ga ik het wellicht meer waarderen. :)

Verder, sinds HalfLife 2 heb ik steam niet meer gebruikt maar moet zeggen dat het wel erg prettig werkt tegenwoordig. (Heb wel de DVD versie want vind een doosje etc sfeervol, maar verder gaat alles via steam.)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan zoiets proberen. Er zijn veel varianten van FXAA-injectors en de ENB Series, maar dit is een voorbeeld. Zoals je in de screenshots kan zien veranderen die dingen de sfeer aanzienlijk door bijvoorbeeld de kleurverzadiging te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

anandus schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:25:
Je kan zoiets proberen. Er zijn veel varianten van FXAA-injectors en de ENB Series, maar dit is een voorbeeld. Zoals je in de screenshots kan zien veranderen die dingen de sfeer aanzienlijk door bijvoorbeeld de kleurverzadiging te verhogen.
Dank voor de tip. Dat ga ik denk ik wel proberen. Scheel al heel veel en ziet er een stuk warmer uit. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skyrim Enhanced Shaders is ook zoiets.

Maar eerlijk gezegd ben ik er al een tijd niet mee bezig geweest dus ik weet niet helemaal 'wat er te krijgen is' op het gebied van shaders.
Misschien dat iemand anders hier nog een goede tip heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

RCRN is mijn persoonlijke favoriet. RCRN is niet zozeer gericht op een teletubbie wereld, maar het maakt voor mijn idee de kleuren (en vooral de nachten) een stuk realistischer dan ze in vanilla Skyrim zijn. De mod geeft overigens wel een kleine performance hit helaas...
Edit:
Na even snel je specs te hebben bekeken denk ik dat dat laatste voor jou niet echt een probleem moet zijn ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Bansheeben op 06-06-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bedankt voor de tips!

En qua specs ben ik zeker gezegend :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die klaat over vaak dezelfde dingen horen:

YouTube: Skyrim Hoarders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:12:
Voor iedereen die klaat over vaak dezelfde dingen horen:

YouTube: Skyrim Hoarders
1 van de weinige Skyrim youtube "kijk ons eens wij zijn zo grappig" filmpjes waarbij ik toch wel een beetje moest lachen. thnx

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, inderdaad een van de weinige waar ik echt om moest lachen.

Kreeeg trouwens weer een briefje van een koerier met daarin het verhaaltje: je hebt je shout laten horen en ik ben blij dat je je krachten getoond hebt en zie je graag verder ontwikkelen, bla bla. Dat zijn wel mooi quests omdat je dan steeds weer naar een word wall geleid wordt.

Gebeurd er nog iets specials als je uiteindelijk alle woorden kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan krijg je een achievement/trophy ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 21-09 11:56

fub

Als je naar de Greybeards gaat, dan kunnen die je ook de weg wijzen naar alle Word Walls. Hoef je niet schreeuwend over straat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fub schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:50:
Als je naar de Greybeards gaat, dan kunnen die je ook de weg wijzen naar alle Word Walls. Hoef je niet schreeuwend over straat. ;)
Schreeuwend over straat is de bom natuurlijk, en met oude mannen met lange grijze baarden praten is, tenzij het ZZ-Top betreft, aanmerkelijk minder cool.
Een een gigantisch kolereeind lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
Nadat ik even rond had geneusd in de workshop, heb ik dit weekend skyrim maar weer eens geinstalleerd. 2 dagen bezig geweest met mods uitzoeken en testen en gisteren eindelijk een uurtje echt gespeeld :P

Leuk dat modden, maar oh zo verslavend. Ik las ergens een grappige post met 'time spend modding vs time spend playing' waarbij de verhouding ongeveer 75% vs 25% is. Wel herkenbaar uit mijn morrowind tijd.

Wel echt super relaxed die workshop. Zoveel makkelijker dan zelf mods downloaden en installeren al dan niet met script extenders enzo. Helaas ook wel iets beperkter, maar ik ben op de nexus niks tegengekomen dat echt 'must-have' is. Ik zal binnenkort even mijn lijstje mods posten, kijken of ik nog iets mis :+

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zat mods de moeite waard maar er is maar 1 musthave eigenlijk en dat is SkyUI. Dat maakt de bediening zoveel gemakkelijker.
Pagina: 1 ... 95 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.