Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
SkyUI is inderdaad erg handig, jammer dat dit nog niet in alle menu's is geïmplementeerd. Maar ik vind dat er nog wel meer mods erg veel toevoegen. Hier zijn de mods die ik gebruik met in bold de belangrijkste.

Realistic map + roads
Alternate Sun Glare
Better Dynamic Snow
Birds and Flocks
Shadow Striping Fix
Chopping block / Wood fires FIX
Distant Detail
Enhanced Distant Terrain
HD Plants + Herbs
HQ snow texture
Realistic Thunder Sound
Kerplunk - Watery Rocks
Lush Grass
Lush Trees

Realistic Lighting
Real Mountains
Reduced Distance NPC Greetings
Legible Road Signs High Res
Sounds of Skyrim - The Dungeons
Sounds of Skyrim - The Wilds

Static Mesh Improvement Mod
That's Ice
Water and Terrain Enhancement Redux
SkyUI

Opzich merk je van de meeste mods heel weinig, maar het zorgt er allemaal voor dat je net iets meer in de game gezogen wordt. Ik ben nog wel een beetje aan het twijfelen tussen RCNR en Realistic Lighting. Wat me erg aanspreekt is dat het donker ook echt donker is.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van Nehrim, het vervolg wordt gemaakt op de Skyrim engine. Screenshots zien er alvast erg gelikt uit:
http://enderal.de/?lang=en#contentGalery

Afbeeldingslocatie: http://enderal.de/galery/Sonnenaufgang.jpg

Afbeeldingslocatie: http://enderal.de/galery/Kampf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Nice, hopen dat de Skyrim engine iets stabieler is voor total overhauls :) Ze zijn overigens al een eindje op weg met de vormgeving als ik de screens zo zie.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
voxxel schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:01:
SkyUI is inderdaad erg handig, jammer dat dit nog niet in alle menu's is geïmplementeerd. Maar ik vind dat er nog wel meer mods erg veel toevoegen. Hier zijn de mods die ik gebruik met in bold de belangrijkste.

< lijst met mods >

Opzich merk je van de meeste mods heel weinig, maar het zorgt er allemaal voor dat je net iets meer in de game gezogen wordt. Ik ben nog wel een beetje aan het twijfelen tussen RCNR en Realistic Lighting. Wat me erg aanspreekt is dat het donker ook echt donker is.
Nog een paar mods waarvan ik persoonlijk vind dat ze standaard in de game hadden moeten zitten:
- Oblivious Horses: paarden gaan niet langer het gevecht aan en gaan daardoor veel langer mee
- Dungeon Quest Awareness: geeft aan of een bepaalde locatie gebruikt wordt voor een quest. Handig, zo voorkom je dat je nogmaals door een dungeon moet voor een quest die je al eerder op eigen houtje hebt bezocht. Bijkomend voordeel: het voorkomt bugs bij bepaalde quests. Minder leuk: je krijgt ook meteen te zien waar of bij wie je de quest kan krijgen. Maakt het wat minder avontuurlijker.
- Terrain Bump: maakt de textures het terrein waar je overheen loopt een stuk scherper. De grond ziet er veel minder wazig uit.

Ik gebruik nog een paar mods maar die heeft voxxel al opgenoemd.

De nieuwe patch is uit trouwens, met mounted combat. Maar voordat ik daar van kan genieten mag ik eerst een bug oplossen in Reparing the Phial. Mijn eerste echte bug na 129 uur spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Terrain Bump vind ik persoonlijk erg lelijk. Ja op de grond ziet het er mooi uit, maar op bergen en grote rotsen vind ik het er gewoon niet uitzien. Oblivious horses spreekt me wel aan, die ga ik zeker even bekijken! Ik probeer eigenlijk mods die de gameplay aanpassen te vermijden en alleen graphics mods te gebruiken. Maar dit zie ik niet echt als een gameplay aanpassing.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen Terrain Bump mooi vind inderdaad. Kwestie van smaak.

Heb ik vanmiddag net de bug van Repairing The Phial opgelost door een nieuw Briar Heart te gaan zoeken, loop ik nu weer tegen de volgende bug aan: ik kan The Forsworn Conspiracy niet afsluiten. Bijkt een bekende bug te zijn waar geen oplossing voor is (behalve teruggaan naar een save voordat je aan de quest begon, de hele quest opnieuw doen en dan maar hopen dat het dit keer wel goed gaat).

Echt, ik vind Skyrim na 130 uur nog steeds een geweldig spel maar als ik bij elke quest UESP erbij moet pakken om uit te zoeken hoe ik telkens die bugs moet oplossen, dan wordt het al snel frustrerend... :N Toegegeven, dit zijn de enige twee bugs in al die uren speeltijd maar het verpest het gameplezier behoorlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:33
Dungeon Quest Awareness ben ik het niet mee eens. Ik gebruik het zelf wel, maar het moet er niet standaard in zitten. Je weet als je in het echt (:P) daar zou lopen ook niet of een quest voor die lokatie al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Had het spel eigenlijk wel gezien (ca80 uur speeltijd) door toch wel eentonige combat. Echter nieuwe tv gekocht (47”) en een lekkere bank, nou zit er weer helemaal in. Xbox controller (op pc) speelt prima en met gfx vrijwel op het hoogste ziet het er heerlijk uit. Speel nu ook in third person, speelt wat prettiger met controller.

Volgens mij kan ik nog vele uren vullen terwijl ik het toch al zeer lang gespeeld heb

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Ik ben sinds kort ook verwikkeld in Skyrim. Prachtig spel, maar ik ben nog zoekende naar een goede lighting/shaders mod. Ik heb nu RCRN (Legacy) maar ik zie geen steek in dungeons of 's nachts op een bospad. Ligt ook voor een deel aan mijn monitor die nogal moelijkheden heeft met het tonen van donkere (grijs)waarden i.c.m. een slechte verticale kijkhoek. Overdag ziet het er wel ontzettend mooi uit. Ik ben niet zo van de ENB, het mag wel hard/grauw overkomen, dat past mooi in de setting van Skyrim.

Iemand nog ideeën hiervoor?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Je zou Dragon Warrior Effects of IMAGINATOR kunnen proberen. Lang niet zo geavanceerd als RCRN maar je kan het wat meer naar je eigen wensen instellen. Beide tools hebben trouwens een 0% performance hit.

Ik ben bijna klaar met No One Escapes Cidhna Mine maar ik zit nu met een lastige ethische kwestie. :P
spoiler:
Ik moet nu de keuze maken om samen met de gevangenen te ontsnappen of hun leider om te leggen en er zelf tussenuit te knijpen. Als ik al die verhalen van die Fosworn in die gevangenis hoor, vind ik het eigenlijk niet meer dan terecht om ze te bevrijden maar als ik dat doe, hakken ze zodra ze in Markath zijn wel alle guards en alle NPC's die ze tegenkomen in de pan. Die guards kunnen me op zich niet zo heel veel schelen maar ik doe er altijd alles aan om andere NPC's te beschermen. Er lopen er al niet al te veel van rond in Skyrim en van mij hoeft het niet nog rustiger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:49:
Had het spel eigenlijk wel gezien (ca80 uur speeltijd) door toch wel eentonige combat. Echter nieuwe tv gekocht (47”) en een lekkere bank, nou zit er weer helemaal in. Xbox controller (op pc) speelt prima en met gfx vrijwel op het hoogste ziet het er heerlijk uit. Speel nu ook in third person, speelt wat prettiger met controller.

Volgens mij kan ik nog vele uren vullen terwijl ik het toch al zeer lang gespeeld heb
Snelle videokaart + HDMI kabel + draadloze Xbox controller voor PC + grote LCD TV = geweldig. Het speelgemak van een Xbox maar de graphics zijn zoveel beter. En met een snelle SSD hoef je nooit langer dan een paar seconde te wachten met laden. Echt een aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

voxxel schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:01:

Realistic map + roads
Alternate Sun Glare
Better Dynamic Snow
Birds and Flocks
Shadow Striping Fix
Chopping block / Wood fires FIX
Distant Detail
Enhanced Distant Terrain
HD Plants + Herbs
HQ snow texture
Realistic Thunder Sound
Kerplunk - Watery Rocks
Lush Grass
Lush Trees

Realistic Lighting
Real Mountains
Reduced Distance NPC Greetings
Legible Road Signs High Res
Sounds of Skyrim - The Dungeons
Sounds of Skyrim - The Wilds

Static Mesh Improvement Mod
That's Ice
Water and Terrain Enhancement Redux
SkyUI

Waar vind ik die realistic lightning mod?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

el-jorge schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:46:
[...]

Waar vind ik die realistic lightning mod?
klik

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Thanks, was idd moeilijk vinden O-)

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ach ja, we hebben allemaal zo onze luie momenten (de een wat meer dan de ander wellicht :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Toch nog maar even RCNR met Realistic Lighting vergeleken. Beide elke keer ongeveer een uur gespeeld en daarna verwisseld. Uiteindelijk vind ik Realistic Lighting de mooiste. Ik heb beide mods ook op verschillende locaties en tijdstippen getest en screenshots vergeleken. RCNR vind ik net te verzadigd en zeker in grotten en dungeons een beetje onrealistisch ogen. Rond het middaguur in Skyrim maken beide mods niet zoveel uit, maar hoe minder licht, hoe groter het verschil.

Eigenlijk is het muggenziften, maar mods uitzoeken is eigenlijk ook wel een leuke bezigheid.

Nadeel van Realistic Lighting tov RCNR is wel dat sneeuw erg fel is en je in sneeuwbuien zowat niks kan zien :+ Maar dat nemen we op de koop toe en je zou kunnen zeggen dat dit misschien wel weer realistischer is.

[ Voor 16% gewijzigd door voxxel op 15-06-2012 11:25 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 23:57
Realistic Lightning V4.0 lijkt wel zeer vet te worden. Als het eenmaal uitkomt, over minimaal 3 maanden.

http://skyrim.nexusmods.com/mods/7654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
ik heb zelf de Sharpshooters Extreme Graphics Vision ENB Mod icm met de HD 2K full textures mod. Ziet er zo mooi uit ! Je moet er alleen wel van houden, sommige vinden de kleuren iets te vrolijk en verzadigd voor skyrim. Al is het natuurlijk ook niet altijd zo zonnig en kan het soms behoorlijk spoken en stormen :P

Afbeeldingslocatie: http://static.skyrim.nexusmods.com/mods/images/15105-2-1334352571.jpg

YouTube: TES V - Skyrim Sharpshooters Extreme Graphics Vision ENB Mod

[ Voor 9% gewijzigd door Skybullet op 19-06-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet pijn aan mn ogen die HDR/Bloom gloei erover heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Het meerendeel van die ENB's kan me niet bekoren. De een is nog donkerder dan de ander, sommige zijn zo donker dat je gewoon letterlijk niks ziet. Als ik naar een zwart scherm wil kijken zet ik mijn monitor wel uit :X Sowieso zien de meeste screenshots er ontzettend vertekenend uit.

[ Voor 7% gewijzigd door JanW op 19-06-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:40:
Doet pijn aan mn ogen die HDR/Bloom gloei erover heen.
Inderdaad, het lijkt wel of je naar Dead Island zit te kijken :P

Overigens zien de textures er wel heel strak uit op die screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Gisteren heb ik ook sharpshooters ENB geprobeerd en het ziet er toch wel erg mooi uit. Ik heb alleen 1 probleem, onderwater zie ik niks. Ik heb wel gelezen over de greenwaterfix etc. Maar niks werkt. Is er iemand die mij kan vertellen hoe hij/zij dit heeft opgelost?

Overigens, als ik de files naar de skyrim map kopier dan ziet hij de .esp files niet in de launcher, alleen als ik de .esp's naar de data map verplaats. Terwijl in de beschrijving staat dat je alles gewoon in de hoofdmap moet plaatsen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:33
Zit de mappen structuur niet in het compressie bestand? Dus dat je eigenlijk ook een Data map hebt, maar die inhoud dan in de route had gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.esp en .esm files moeten hoe dan ook altijd in de data directory. De hoofd directory voor Skyrim blijft in principe keurig schoon bij het installeren van mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
TomAtTweakers schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:44:

Ik ben bijna klaar met No One Escapes Cidhna Mine maar ik zit nu met een lastige ethische kwestie. :P
Gevallen NPC's die je graag terug wilt, b.v. na een vechtpartij op de markt, of om wat voor reden dan ook, kun je terughalen middels de console commando's, de NPC verschijnt dan vlak bij jou:

spoiler: commandos
prid refid (opzoeken via UESPwiki of in de CK)
moveto player
resurrect 1
enable (hierme blijven ze ook nadat je verdwijnt uit hun omgeving bestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ok, ik ben net voor het eerst Skyrim aan het spelen.
Maar de GUI valt zwaar tegen. Onoverzichtelijk en rete traag voor wat je wilt doen.
Zijn er al betere GUI beschikbaar?
Ken iemand een aantal goede?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Jup SkyUI is een hele prettige. Script Extender is overigens niet echt nodig icm SkyUI vind ik. Het enige irritante is dat als je SKSE niet gebruikt er altijd een geel waarschuwings blok in je inventory verschijnt :P

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Zonder SKSE kun je ook niet zoeken in de inventory, en da's juist een hele mooie feature van SkyUI vind ik.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik hou mijn inventory altijd zo leeg mogelijk, dus ik heb nooit dat ik iets niet meteen kan vinden.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb meestal te weinig tijd om RPG's als deze te spelen, maar heb er nu zo'n 6 uur opzitten. Blijkbaar ben ik ergens tegen iets aangelopen, want ik word overal aangevallen omdat ik een vampier ben. Nu moet ik dus ergens bloed zien te drinken of weerwolf worden om dit weer weg te krijgen? Echt een grote bummer, na een fort te hebben gecleared. Ik loop nietsvermoedend een stad in en word door iedereen aangevallen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ziet er omslachtig uit, maar moet dan maar. Beetje jammer van de game ervaring zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tsja, risico van het vak van avonturier :) Als je had opgelet toen je het kreeg, had je het met een simpele potion of een gebedje opzeggen bij een Shrine van Talos kunnen oplossen...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:28:
Tsja, risico van het vak van avonturier :) Als je had opgelet toen je het kreeg, had je het met een simpele potion of een gebedje opzeggen bij een Shrine van Talos kunnen oplossen...
Als leek is dat echt niet zo makkelijk om op te vatten hoor. Beetje jammer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, aan de andere kant hoop ik niet dat het in een volgende TES-game eruit gehaald wordt. TES is al zo enorm casual friendly gemaakt met Oblivion en vooral Skyrim, nog meer zou de game echt breken.

Wat dat betreft vond ik het aantal stats, cijfertjes en andere 'lastige' zaken in het best geregeld in Oblivion: niet te overweldigend maar ook niet te simpel. Wat wel fijn is aan Skyrim, is dat je niet meer verkeerd kan levelen. Mensen die Oblivion hebben gespeeld weten waar ik het over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik moet me er echt 's meer in aan verdiepen. Vooral omdat ik ook Oblivion en Fallout heb liggen (360) maar gekocht heb voor de heb en nooit gespeeld. En toch bevalt het me wel, alhoewel het `lichtere´ sfeertje in Oblivion mij meer aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

TomAtTweakers schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:35:
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, aan de andere kant hoop ik niet dat het in een volgende TES-game eruit gehaald wordt. TES is al zo enorm casual friendly gemaakt met Oblivion en vooral Skyrim, nog meer zou de game echt breken.

Wat dat betreft vond ik het aantal stats, cijfertjes en andere 'lastige' zaken in het best geregeld in Oblivion: niet te overweldigend maar ook niet te simpel. Wat wel fijn is aan Skyrim, is dat je niet meer verkeerd kan levelen. Mensen die Oblivion hebben gespeeld weten waar ik het over heb.
Het grappige is dat je in Oblivion juist verkeerd moest levelen om het spel makkelijk te houden. Dat was de grootste fout in het hele spel. En aangezien ze het systeem van de wereld die met je meelevelt niet wilden veranderen, moest natuurlijk het skill systeem op de schop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:39:
Ziet er omslachtig uit, maar moet dan maar. Beetje jammer van de game ervaring zo..
Weerwolf is een stuk handiger, je verliest de 'well-rested' bonus na slapen maar daar heb je toch geen donder aan. Verder kun je niet meer ziek worden, en heb je totaal geen last van het weerwolf zijn. Alleen af en toe een guard die een opmerking maakt over haar uit je oren of dat je stinkt naar natte hond.

Vampirism curen is (of was, geen idee of het gefixt is) tricky. Je moet tijdens die cure quest zorgen dat je niet het laatste niveau van Vampirism bereikt, dus genoeg voeden. Als je het laatste niveau bereikt gaan zelfs de quest essential NPC's je aanvallen waardoor het genezen onmogelijk wordt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:32:
[...]
Als leek is dat echt niet zo makkelijk om op te vatten hoor. Beetje jammer dus.
Mjah. Als je 6 uur steekt in zo'n spel dan vrees ik dat je het probleem toch een beetj ebij jezelf moet leggen ook: er is zóveel te doen en te zien e te beleven, het spel is juist gericht op mensen die driecijferige urenaantallen erin steken. Ergens moet je de balans hebben tussen makkelijk op te pakken voor beginners en bindend voor spelers met wat meer uren te spenderen.

Aangezien die laatste categorie normaliter de knaken uitgeeft, zul je snappen dat de verschillende berichtjes krijgt waarin gehint wordt dat er wat serieus mis is met je voldoende zouden moeten zinj om in elk geval op onderzoek uit te gaan.

Anyway, vampirisme heeft ook z'n handige pluspunten. Ik zou eens overwegen of je dat wel echt kwijt wilt - af en toe een beetje snacken op de inboorlingen is niet veel werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:41:
Mjah. Als je 6 uur steekt in zo'n spel dan vrees ik dat je het probleem toch een beetj ebij jezelf moet leggen ook: er is zóveel te doen en te zien e te beleven, het spel is juist gericht op mensen die driecijferige urenaantallen erin steken.
>:)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vMcEt.png

Ik speel nu voor de X veelste keer het spel. Nu als High Elf waarbij ik ALLEEN Illusion en Restoration cast. Dit om geen bullshit skills te levelen waardoor vijanden te moeilijk worden. Ik heb toch UFO geïnstalleerd waar meerdere followers bij je hebben mogelijk is. Ik heb de Temptress mod geïnstalleerd en heb tot nu toe alleen nog Vixen bij me. Die heb ik in Dianqing robes gehuld dus ziet er lekker sexy uit :)
Ohja, Fear en Calm zijn zeer tof. Cast Fear op een tegenstander en laat je follower hem neerhakken zonder dat ie terug vecht. Of cast Calm en loop zo door een vijandelijk kamp heen zonder dat je aangevallen word :D
Ik had gister alleen wel erg veel moeite met twee Draugr Deathlords. Hij one-shot me gewoon met z'n Ebony Bow, zelfs als ik Ironflesh op mezelf casted heb. Hem heb ik met moeite verslagen door em om de 20 seconden te staggeren met FUS om zo m'n twee slaafjes op em in te laten hakken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Blisterin_Bull op 25-06-2012 13:16 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
dat is nog eens een respectabel aantal uren! :P Ik zit nu op 55-60 uur (pas 1,5 week geleden echt begonnen, met toen pas 20 uur op de teller). Is het trouwens zo dat vijanden echt veel sterker worden als je level steigt? Ik heb tot dus verre het idee dat het alleen maar makkelijker wordt. Ik probeer overpowered mogelijkheden wel te vermijden, want dat haalt de fun echt voor me weg.

Sneaky archer zijn is trouwens wel echt heel exploit gevoelig. Pijl afvuren, paar stappen achteruit in de shaduw en iedereen is weer relaxed. Rinse and repeat. Ik ben daarom maar overgestapt op sneaky backstabber, tenzij het niet anders kan.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Blisterin_Bull schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:10:
[...]

[afbeelding]

Ik speel nu voor de X veelste keer het spel. Nu als High Elf waarbij ik ALLEEN Illusion en Restoration cast. Dit om geen bullshit skills te levelen waardoor vijanden te moeilijk worden. Ik heb toch UFO geïnstalleerd waar meerdere followers bij je hebben mogelijk is. Ik heb de Temptress mod geïnstalleerd en heb tot nu toe alleen nog Vixen bij me. Die heb ik in Dianqing robes gehuld dus ziet er lekker sexy uit :)
Ohja, Fear en Calm zijn zeer tof. Cast Fear op een tegenstander en laat je follower hem neerhakken zonder dat ie terug vecht. Of cast Calm en loop zo door een vijandelijk kamp heen zonder dat je aangevallen word :D
Ik had gister alleen wel erg veel moeite met twee Draugr Deathlords. Hij one-shot me gewoon met z'n Ebony Bow, zelfs als ik Ironflesh op mezelf casted heb. Hem heb ik met moeite verslagen door em om de 20 seconden te staggeren met FUS om zo m'n twee slaafjes op em in te laten hakken. :)
Damn :o Ik heb er nu een uur of 160 in zitten, maar ik heb voor het laatst op 31 mei gespeeld (wel allemaal op een char.). Ik had toch iets te veel last van ctd's met de mods die ik draaide. Ik ga 'm nu pas opnieuw opbouwen en spelen als ik m'n nieuwe pc aan het eind van de week draaiende heb (3770K + HD 7950 }) ).
Maar het zal nog wel even duren voor ik aan de 421 uur kom :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Vijanden worden wel wat sterker, maar jijzelf ook, dus dat balanceert wel goed. Tenzij je in het begin in iedere skill tree perks gaat stoppen die je niet gebruikt. Het is wel zo dat het spel moeilijker wordt zodra je rond de level 30-35 geraakt. Maar zodra je uiteindelijk level 50 bent is het wel weer makkelijk.
Eigenlijk is het enige advies wat ik geven kan het volgende; Ga geen skills powerlevelen die je niet gebruikt, en al helemaal niet vroeg in het spel. Enchanting is bijvoorbeeld ook een skill die heel snel omhoog gaat. Zo kan je als je vroeg in het spel 5 items disenchant als snel 3 levels omhoog. Maar daar heb je als sneaky archer niets aan.
@Bansheeben:
Ik heb na m'n laatste install van de game een .rar gemaakt van de game folder. Zo kan ik dus snel de vanilla game herstellen als ik er niet meer uitkom welke van de 50 ofzo mods roet in het eten gooit. Daarna kan ik snel weer vanaf 0 mods toevoegen. :>

[ Voor 16% gewijzigd door Blisterin_Bull op 25-06-2012 13:26 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Skills grinden en powerlevelen doe ik niet. Ik gebruik skills simpelweg als ik ze nodig heb. Oblivion (heb ik wel 300+uur in zitten) werd echt verpest voor mijn gevoel juist omdat ze zo bewust met je skills moet om gaan. Ik vond het echt niet leuk om bepaalde skills niet te mogen gebruiken omdat dat je levelen ongunstig beinvloed.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Blisterin_Bull schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:22:
@Bansheeben:
Ik heb na m'n laatste install van de game een .rar gemaakt van de game folder. Zo kan ik dus snel de vanilla game herstellen als ik er niet meer uitkom welke van de 50 ofzo mods roet in het eten gooit. Daarna kan ik snel weer vanaf 0 mods toevoegen. :>
Dat is absoluut geen slecht idee, ga ik zeker doen. Bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm. Mijn Steam Client zegt 522 hours played, last played 25-2-2012.
8) Even less of a life than you my friend. :+

Ik heb nog geen pure illusionist gedaan, en geen pure archer, verder wel zo'n beetje alle classes, alle verhalen doorgelopen etc. Ik kende heel Skyrim uit m'n hoofd, dus ik ga pas weer spelen als de DLCs allemaal uit zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

spoiler:
Ik deed zonet die missie waar die Redguard vrouw "Saadia" je vraagt om haar Alik'r achtervolgers om te leggen. Dus ik in die grot bij Kematu. Cast ik Calm op al die Alik'r krijgers. Staan ze daar in "relax" stand >:)
Daarna cast ik courage op al m'n 4 followers en laat ff m'n mana herstellen. Toen als een gek een offensieve kinectic spell van Illusion gebruikt (phenderix magic mod). Al die 5 krijgers lagen in 5 seconden plat. En dat als level 11 illusion mage op master difficulty :>

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:41:
[...]

Mjah. Als je 6 uur steekt in zo'n spel dan vrees ik dat je het probleem toch een beetj ebij jezelf moet leggen ook: er is zóveel te doen en te zien e te beleven, het spel is juist gericht op mensen die driecijferige urenaantallen erin steken. Ergens moet je de balans hebben tussen makkelijk op te pakken voor beginners en bindend voor spelers met wat meer uren te spenderen.

Aangezien die laatste categorie normaliter de knaken uitgeeft, zul je snappen dat de verschillende berichtjes krijgt waarin gehint wordt dat er wat serieus mis is met je voldoende zouden moeten zinj om in elk geval op onderzoek uit te gaan.

Anyway, vampirisme heeft ook z'n handige pluspunten. Ik zou eens overwegen of je dat wel echt kwijt wilt - af en toe een beetje snacken op de inboorlingen is niet veel werk :+
Deel je mening wel hoor. Helaas heb ik die tijd niet meer, maar zit nu inmiddels wel op 16 uur.. :+
Kan er inmiddels goed mee leven, beetje 's nachts inbreken en zuigen heeft zo zijn voordelen. Blijf dus wel even vampier. Eerst 's een huis zoeken, ben wel getrouwd maar mag haar huis niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Niemand hier die Dawnguard al heeft gedownload voor Skyrim? Sinds vandaag beschikbaar voor de xbox.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

L1nt schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:20:
Niemand hier die Dawnguard al heeft gedownload voor Skyrim? Sinds vandaag beschikbaar voor de xbox.....
De download staat net aan :) Ben zeer benieuwd. Ik begin weer met een nieuwe game, vraag me af of ik al meteen de DLC kan doen of pas later in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik denk dat de meerderheid hier zit te wachten op de pc versie. Maar dan nog, ik vraag me af of mensen na een half jaar nog echt uitkijken naar nieuwe dlc.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een wat grotere DLC, dus dat maakt het later nog een keer opstarten van Skyrim wel de moeite waard. Ik wacht echter ook nog op de PC versie.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:56
Haal ´m morgen wel binnen op mijn xbox. Ben met mijn 2e playthrough bezig, ipv een heavy armor zwaardvechter ben ik nu een wood elf die inmiddels al aardig dodelijk is met pijl en boog. Ik moet zeggen dat het de 2e keer leuker is om te spelen, minder gehaast zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:50
is het met de nieuwe dlc de bedoeling dat je een nieuw character aanmaakt? Ik ben nu een zwaar opgevoerde mage met super armor, mijn magic gaat nooit op. Kortom ben nu level 50 en er is voor mij geen uitdaging meer. Het spelen van de dlc met dit karakter, is niet echt zinvol.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof dat ze wel aanraden om minimaal met level 10 de DLC te spelen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 07:30
Weet iemand of er de laatste week een (verborgen) patch is geweest? Ik had na de laatste patch (1.6) het probleem dat ik twee mouse cursors zag vanaf moment 1 in het spel. Dus niet alleen na alt-tab maar al na gewoon opstarten. Ben daarom gestopt met spelen. Gisteren heb ik het opnieuw geprobeerd en nu heb ik de dubbele cursor alleen nog maar na alt-tab. Ik kan dus weer spelen, maar verbaas me wel dat het nu wel weer werkt. Ik kan echter niets vinden over een patch waarin dit opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
anandus schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:45:
Ik geloof dat ze wel aanraden om minimaal met level 10 de DLC te spelen.
Vanaf level 10 krijg je automatisch rumours te horen van de guards over Dawnguard. Onder level 10 moet je zelf naar het kasteel (net onder Riften) om de DLC te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
RoseSolane schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:47:
Weet iemand of er de laatste week een (verborgen) patch is geweest? Ik had na de laatste patch (1.6) het probleem dat ik twee mouse cursors zag vanaf moment 1 in het spel. Dus niet alleen na alt-tab maar al na gewoon opstarten. Ben daarom gestopt met spelen. Gisteren heb ik het opnieuw geprobeerd en nu heb ik de dubbele cursor alleen nog maar na alt-tab. Ik kan dus weer spelen, maar verbaas me wel dat het nu wel weer werkt. Ik kan echter niets vinden over een patch waarin dit opgelost zou zijn.
Ik heb hetzelfde. Als ik alt-tab vanuit een menu naar desktop heb ik dit probleem niet. Als ik gewoon vanuit de game alt-tab dan heb ik het ook.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
voxxel schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:56:
[...]

Ik heb hetzelfde. Als ik alt-tab vanuit een menu naar desktop heb ik dit probleem niet. Als ik gewoon vanuit de game alt-tab dan heb ik het ook.
Precies. Maar pas sinds gisteravond heb ik het probleem niet vanaf opstarten van het spel, maar pas vanaf een alt-tab. Daarom vroeg ik me af of er een verborgen patch was geweest. Het spel is nu tenminste weer te spelen dus het was gisteren even *O* door de kamer. Skyrim blijft toch het spel waar ik elke keer weer bij terug kom. Misschien dat ik zelfs de main quest een zal uitspelen; is me bij Morrowind and Oblivion nooit gelukt ondank 100+ uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
RoseSolane schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:54:
[...]

Precies. Maar pas sinds gisteravond heb ik het probleem niet vanaf opstarten van het spel, maar pas vanaf een alt-tab. Daarom vroeg ik me af of er een verborgen patch was geweest. Het spel is nu tenminste weer te spelen dus het was gisteren even *O* door de kamer. Skyrim blijft toch het spel waar ik elke keer weer bij terug kom. Misschien dat ik zelfs de main quest een zal uitspelen; is me bij Morrowind and Oblivion nooit gelukt ondank 100+ uren.
Ik denk precies hetzelfde. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik skyrim ga uitspelen. Van morrowind vind ik het nog wel eeuwig zonde dat ik dat nooit heb gedaan. Dat blijft voor mij wel de beste in de serie (Skyrim zit ik nog te kort in om een echt gefundeerde mening over te hebben. Maar oblivion zal ik nooit uitspelen, dat verhaal sprak me gewoon niet aan en daar heb ik bijna uitsluitend side quests gedaan.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voxxel schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:46:
Ik denk dat de meerderheid hier zit te wachten op de pc versie. Maar dan nog, ik vraag me af of mensen na een half jaar nog echt uitkijken naar nieuwe dlc.
Daar had ik bij FONV ook flink last van (en bij FO3 ook trouwens) dat de DLc zó laat komt dat je allang en breed het spel van gort tot haver kent en niet echt geneigd bent om er weer in te springen. Dan koop je de DLC, speelt die effe snel uit, en gaat dan weer verder met je andere games. Nog irritanter is dat tegen de tijd dat de laatste DLc is aangekondigd het volgende spel al in de startblokken staat zo onderhand, dus dan wordt het helemaal makkelijk om die DLC te skippen.
Daarom wacht ik dit keer ook tot ze allemaal uit zijn, tegen die tijd wordt de volgende Fallout misschien ook al aangekondigd en dan heb ik er vast wel weer helemaal zin in. Maar nu? No thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Volgens mij telt de crossbow niet mee voor je archery ontwikkeling, jammer. Verder wel toffe missies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik dacht dat de crossbow juist wel meetelt voor je archery tree. Ik zou niet weten waar het anders tot gerekend wordt.

Ik moet nog een tijdje wachten op de dlc (pc versie) maar ik weet nog niet zeker of ik hem ga aanschaffen. Vind de trailer er behoorlijk donker uitzien en in mijn ogen is Skyrim al grimmig genoeg. Aan de andere kant: je kan ook tegen het kwaad vechten natuurlijk. Past ook beter bij mijn char, al lijkt me de duistere zijde leuker.

Gisteren trouwens The House of Horrors gedaan. Leuke quest hoor, maar zonder te spoileren: jammer dat je geen keuze hebt in wat je doet. Dat is toch wel een minpuntje van Skyrim ten opzichte van de voorganger: veel minder quests kennen verschillende paden die je kan bewandelen. Dat valt ook op bij de dialoogopties. Je kan soms wel vier dingen zeggen maar heel vaak komt het uiteindelijk toch op hetzelfde neer.

Tip voor de spelers die altijd voor de 'goede' weg kiezen: sla The House of Horrors helemaal over. Niet naar binnen gaan, gewoon links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Dat is inderdaad een van de leukere sidequests, alhoewel heel Skyrim inderdaad ook behoorlijk lineair is neergezet. Ik ben, wat dat betreft, zeer benieuwd hoe ik Morrowind ga ervaren, want die ga ik volgende week voor het eerst spelen op m'n nieuwe rig.
Overigens begrijp ik niet helemaal dat Skyrim je al grimmig genoeg is, maar dat het je vervolgens wel leuk lijkt om de duistere zijde te kiezen in Dawnguard :? Dan kan het toch niet grimmig genoeg zijn zou je zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
De nieuwe features die je krijgt als je kiest voor de duistere zijde lijken me leuker dan die van de goede kant. Dat bedoelde ik ermee, gebaseerd oo de informatie uit dit nieuwsbericht (mogelijk spoilers). Night Cloak, Vampiric Grip, dat soort dingen. Die krijg je alleen als je vampier wordt.

Maar zo goed als mijn Nord is, zal hij nooit voor die zijde kiezen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
TomAtTweakers schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:34:
De nieuwe features die je krijgt als je kiest voor de duistere zijde lijken me leuker dan die van de goede kant. Dat bedoelde ik ermee, gebaseerd oo de informatie uit dit nieuwsbericht (mogelijk spoilers). Night Cloak, Vampiric Grip, dat soort dingen. Die krijg je alleen als je vampier wordt.

Maar zo goed als mijn Nord is, zal hij nooit voor die zijde kiezen. O-)
In skyrim ben ik meer nadelen dan voordelen tegengekomen als je als vampier speelt. Bij een weerwolf ongeveer hetzelfde verhaal. Zie persoonlijk dan ook weinig toevoeging in deze DLC.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Noem me dan eens een zwaarwegend nadeel aan het weerwolf zijn. Want daar heb ik echt alleen maar voordeel aan gehad (tenzij je doelt op het niet langer in een diepe slaap kunnen geraken, maar dat doet in Skyrim toch helemaal niets voor je, anders dan in real life).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik moet zeggen dat ik de perks van de dawnguard-skilltree wel heel flauw vind.. Dat is jammer, want mijn character is uiteindelijk best wel een good-guy, dus ik zit er wel een beetje aan vast ben ik bang.

Overigens ben ik al een weerwolf geweest, maar inmiddels weer genezen. Moet ik wéér weerwolf worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Patriot schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:58:
Ik moet zeggen dat ik de perks van de dawnguard-skilltree wel heel flauw vind.. Dat is jammer, want mijn character is uiteindelijk best wel een good-guy, dus ik zit er wel een beetje aan vast ben ik bang.
Dat is dus precies ook mijn idee. De vampier skilltree is interessant maar de andere eigenlijk helemaal niet. En als good guy wil ik eigenlijk helemaal geen vampier worden of aan de duistere zijde strijden. Dat maakt deze dlc voor mij wat minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
De crossbow is toch wel een heerlijk wapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:22

kingfriko

100 % BULLY

waarom nou toch weer alleen voor xbox :'( breng dat toch op alles tegelijk uit ;)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu al een enkele grafic mod, zo dat ik niet van alles hoef te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan alleen als meerdere mod authors samen werken, vanwege de toestemming om elkaars werk te gebruiken. In principe heb je maar een paar visuele mods "nodig", namelijk
http://skyrim.nexusmods.com/mods/5400
http://skyrim.nexusmods.com/mods/13268
http://skyrim.nexusmods.com/mods/8655

ENB mods gebruik ikzelf niet, op CLO na.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:30:
Dat kan alleen als meerdere mod authors samen werken, vanwege de toestemming om elkaars werk te gebruiken. In principe heb je maar een paar visuele mods "nodig", namelijk

Bedank, een enkele had ik nog niet. HD texture mod is geloof ik wel aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kingfriko schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:31:
waarom nou toch weer alleen voor xbox :'( breng dat toch op alles tegelijk uit ;)
Microsoft betaald daar een hoop geld voor helaas. Voor de andere platformen moet het minstens een maand later uitkomen. Helaas is er nog geen concrete datum aangekondigd waar we naar uit kunnen kijken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:22:
[...]

Bedank, een enkele had ik nog niet. HD texture mod is geloof ik wel aan te raden?
Ik gebruik niet HD2k texture mod en ook de officiele HD Textures mod niet. Het enige wat ik gebruik zijn die textures van Realistic Skyrim Overhaul.

[ Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 30-06-2012 20:39 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb nu ongeveer 15 uurtjes in Skyrim zitten (net begonnen dus), maar moet zeggen dat ik het vrij moeilijk vind :| . Ik ben een level 10 imperial, specifiek one-handed (skill level 42) en in mijn andere hand gebruik ik magie (fire en healen). Bijna elke missie die ik aangeboden krijg moet ik halverwege afhaken omdat het ondoenlijk is om hem te halen. Ik heb bijvoorbeeld de missie in Orphan's Rock (iets met een nettlebean voor een boom), maar daar aangekomen ben ik binnen 15 seconden gedood door een groep heksen... :| .

Andere missie: het doden van de Bandit chief in Treva's Watch, ook vrijwel onmogelijk...heb het drie keer geprobeerd en toen maar afgehaakt want ik heb niet het idee dat ik ook maar een kans maak :/ .

Wat moet je dan doen als low level personage? Of speel ik gewoon heel slecht (wat best kan hoor, dit is een van mijn eerste uitgebreide RPG's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Een volgeling bij je hebben die je voorop laat gaan in de strijd is handig. Ook een extra volgeling spawnen (conjuration magic) is handig om de aandacht van jou af te houden. Drink ook wat elemental protect potions als je tegen magie gebruikers vecht (resist fire, cold, lightning ofzo).

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Cubic X schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:06:
Ik heb nu ongeveer 15 uurtjes in Skyrim zitten (net begonnen dus), maar moet zeggen dat ik het vrij moeilijk vind :| . Ik ben een level 10 imperial, specifiek one-handed (skill level 42) en in mijn andere hand gebruik ik magie (fire en healen). Bijna elke missie die ik aangeboden krijg moet ik halverwege afhaken omdat het ondoenlijk is om hem te halen. Ik heb bijvoorbeeld de missie in Orphan's Rock (iets met een nettlebean voor een boom), maar daar aangekomen ben ik binnen 15 seconden gedood door een groep heksen... :| .

Andere missie: het doden van de Bandit chief in Treva's Watch, ook vrijwel onmogelijk...heb het drie keer geprobeerd en toen maar afgehaakt want ik heb niet het idee dat ik ook maar een kans maak :/ .

Wat moet je dan doen als low level personage? Of speel ik gewoon heel slecht (wat best kan hoor, dit is een van mijn eerste uitgebreide RPG's).
De missie van Nettlebane nog even uitstellen, die heksen en Hagraven zijn in het begin moeilijk te verslaan. Hou je gewoon bezig met de side missions, die zijn vaak niet zo heel moeilijk.

Ik ben het spel nu voor de 2e keer aan het spelen, vandaag Dawnguard uitgespeeld. De 1e keer speelde ik het met een Redguard, altijd vol op de aanval met zwaard en schild. Leuk, maar wel repetitief. De 2e keer speel ik met een wood elf, nu level 99 archery en dit speelt toch wel een stuk leuker. Je voelt je een soort sniper, van afstand schiet je met wat gif op je pijl nu veel tegenstanders met 1 pijl dood. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Laatst online: 20-09 11:07
Ik ben hier afgelopen zaterdag ook aan begonnen maar heb nog niet eerder zoiets gespeeld. Nog tips voor een beginner?

Ik ben er ondertussen al wel achter dat ik wat skillpoints heb verknooid. Ik heb gewoon van alles wat zitten verhogen, dat is dus fout? Is het verstandig om opnieuw te beginnen en me helemaal te richten op 3 skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoeft niet. Als je je wel focust op 1 skilltree (mage, warrior of thief), blijft het spel wel makkelijker. Maar je moet gewoon spelen zoals je zelf wilt.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
Cubic X schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:06:

Nettlebane is inderdaad waarschijnlijk te lastig voor een lvl 10. Ik heb de boss daar verslagen door haar eigen heksen tegen haar te gebruiken. Eén van de standing stones geeft een spreuk waarmee je één keer dag alle doden binnen een bepaalde straal om je heen voor je kunt laten vechten. Deze standing stone is niet al te ver van Windhelm. Je moet dan wel echter de heksen eerst kunnen doden en daat gaat wat makkelijker als je ze op afstand één voor één kan afmaken.

Een hulpje helpt ook. Hoever ben je met de Main Quest? Als je in Windhelm de jarl genoeg hebt geholpen geeft hij je een soort bodyguard cadeau. Deze dame kan leuk om haar heenslaan. Ze is misschien wel beter voor de mage die ik zelf speel. Anders is er ook een hulpje te krijgen in het eerste dorpje waar je naartoe werd gestuurd in het spel. Er is daar enige strijd om een vrouw (altijd hetzelde :) ) en als je daar wat hulp verleent is de "winnaar" je dankbaar en bereid je te vergezellen.
Blisterin_Bull schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:52:
Hoeft niet. Als je je wel focust op 1 skilltree (mage, warrior of thief), blijft het spel wel makkelijker. Maar je moet gewoon spelen zoals je zelf wilt.
Inderdaad. In tegenstelling tot eerdere TES spellen wordt je in Skyrim vanzelf beter door gewoon je skills te gebruiken. Je moet alleen opletten dat je niet teveel levels er bij krijgt door je alleen maar te richten op smithin, enchantment en/of alchemy. Deze skills maken je niet sterker in een gevecht en dat kan het spel wat lastiger maken.

[ Voor 13% gewijzigd door RoseSolane op 02-07-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
Ik heb van alles verhoogd: sneak, one-handed, two-handed, heavy armor, block, lockpicking, alchemy, enchanting, speech...

Dus van alles wat. Dat is dus niet handig omdat dat voor allerlei verschillende skilltrees is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 16:18

Lapras

Ice beam

Jimmy-time1 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:40:
Ik heb van alles verhoogd: sneak, one-handed, two-handed, heavy armor, block, lockpicking, alchemy, enchanting, speech...

Dus van alles wat. Dat is dus niet handig omdat dat voor allerlei verschillende skilltrees is...?
Een manus-je-van-alles is in een RPG zelden een goed idee, en onmogelijk als je wilt min/max'en. Tegelijkertijd is Skyrim op de meeste moeilijkheidsgraden vrij vergevingsgezind, dus maak je niet te veel zorgen. Op een gegeven moment zal het je wellicht irriteren dat je te weinig perks kunt kopen, maar zo lang je plezier hebt, is er weinig aan de hand.

Persoonlijk raak ik bijzonder geirriteerd als mijn character niet optimaal is ingesteld qua skills, maar ik ben vrij autistisch daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
Ik moet nog ontdekken hoe allerlei dingen werken zoals enchanting, smithing, alchemy enz...

Dus ik kan altijd nog even doorspelen op deze manier en daarna opnieuw beginnen als ik wat beter weet hoe het werkt en me dan specialiseren vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
RoseSolane schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:55:
[...]

Nettlebane is inderdaad waarschijnlijk te lastig voor een lvl 10. Ik heb de boss daar verslagen door haar eigen heksen tegen haar te gebruiken. Eén van de standing stones geeft een spreuk waarmee je één keer dag alle doden binnen een bepaalde straal om je heen voor je kunt laten vechten. Deze standing stone is niet al te ver van Windhelm. Je moet dan wel echter de heksen eerst kunnen doden en daat gaat wat makkelijker als je ze op afstand één voor één kan afmaken.

Een hulpje helpt ook. Hoever ben je met de Main Quest? Als je in Windhelm de jarl genoeg hebt geholpen geeft hij je een soort bodyguard cadeau. Deze dame kan leuk om haar heenslaan. Ze is misschien wel beter voor de mage die ik zelf speel. Anders is er ook een hulpje te krijgen in het eerste dorpje waar je naartoe werd gestuurd in het spel. Er is daar enige strijd om een vrouw (altijd hetzelde :) ) en als je daar wat hulp verleent is de "winnaar" je dankbaar en bereid je te vergezellen.

[...]

Inderdaad. In tegenstelling tot eerdere TES spellen wordt je in Skyrim vanzelf beter door gewoon je skills te gebruiken. Je moet alleen opletten dat je niet teveel levels er bij krijgt door je alleen maar te richten op smithin, enchantment en/of alchemy. Deze skills maken je niet sterker in een gevecht en dat kan het spel wat lastiger maken.
Ik ben niet zover in de main quest, ik ben bij quest 3 (Bleak Falls Barrow). Ik heb vandaag gewoon wat rondgelopen in Skyrim en wat dungeons gecleared, ik ben nu level 13 met one-handed skill op level 55. Vanavond of anders morgen maar weer eens wat quests proberen. Ik vind het alleen lastig om te bepalen welke kant ik op kan/moet, Skyrim laat je daar vrij in en ik ben elke keer bang dat ik naar te moeilijke gebieden ga :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Blijf in het begin ook gewoon op de paden en ga niet het bos in ofzo, als laag level zijnde wil je geen sabre cat of beer tegenkomen, laat staan een giant.

Moet nog 3 achievements en dan zijn de 1250 punten weer bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
ChrisLNFF schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:07:
Blijf in het begin ook gewoon op de paden en ga niet het bos in ofzo, als laag level zijnde wil je geen sabre cat of beer tegenkomen, laat staan een giant.

Moet nog 3 achievements en dan zijn de 1250 punten weer bereikt.
Ik ben al een keer een beer tegengekomen, dat was een sneu beeld en had medelijden met mijn personage :+ :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
Cubic X schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:50:
[...]

Ik ben niet zover in de main quest, ik ben bij quest 3 (Bleak Falls Barrow). Ik heb vandaag gewoon wat rondgelopen in Skyrim en wat dungeons gecleared, ik ben nu level 13 met one-handed skill op level 55. Vanavond of anders morgen maar weer eens wat quests proberen. Ik vind het alleen lastig om te bepalen welke kant ik op kan/moet, Skyrim laat je daar vrij in en ik ben elke keer bang dat ik naar te moeilijke gebieden ga :P .
Volgens mij is Bleak Falls Barrow ook voor een andere quest van belang en die stuurt je weer naar dat eerste dorpje toe. Misschien kun je daar een hulpje oppikken.

Wat betreft de vrijheid: Dat is de kracht van Skyrim, maar kan inderdaad voor nieuwe spelers erg lastig zijn. Ik laat me vaak leiden door de side-quests die ik krijg, maar soms sturen die je inderdaad naar een lastig gebied.

Met one-handed op 55 ben je volgens mij niet echt zwak. Probeer anders eens wat misc quests. Dat zijn de quests die in je journal allemaal bij elkaar staan onderin. Die zijn vaak wat eenvoudiger en geschikt voor het niveau waarop je bent als je ze krijgt. Ik denk dat met wat meer ervaring met vechten je met one-handed op 55 toch een eind moet kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
Vraagje: ik kwam gisteren Embershard Mine uitlopen en ik hoorde een draak. Ik ben niet terug naar binnen gelopen maar de draak is nooit tevoorschijn gekomen. Ik ben daarna maar doorgelopen maar kan het zijn dat die op een later tijdstip terug komt?

Of is die draak door een ander persoon/beest gedood en ligt hij nog ergens in de omgeving te wachten tot ik hem vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
CoolGamer schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:25:
[...]

Microsoft betaald daar een hoop geld voor helaas. Voor de andere platformen moet het minstens een maand later uitkomen. Helaas is er nog geen concrete datum aangekondigd waar we naar uit kunnen kijken.
Ach ... wilt alleen maar zeggen dat ze voor andere platformen ze wat meer tijd hebben om bugs plat te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jimmy-time1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:39:
Vraagje: ik kwam gisteren Embershard Mine uitlopen en ik hoorde een draak. Ik ben niet terug naar binnen gelopen maar de draak is nooit tevoorschijn gekomen. Ik ben daarna maar doorgelopen maar kan het zijn dat die op een later tijdstip terug komt?

Of is die draak door een ander persoon/beest gedood en ligt hij nog ergens in de omgeving te wachten tot ik hem vind?
Als je een draak tegenkomt en hem niet naar de grond lokt / agro trekt vliegt hij na een tijdje cirkelen weer verder, je kunt hem dan elders wel weer tegenkomen,

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-07-2012 15:09 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:05
Jimmy-time1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:39:

Die random spawn dragons komen dan volgens mij niet terug. Of naja, ws niet op die exacte locatie.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:30:

Weet je toevallig ook nog een manier op schaduwen fatsoenlijk te krijgen?

Heb nu RCRN 3 met een SMIM en nog een paar texture packs, maar de schaduwen zijn nog steeds irritant blocky....

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:50
chime schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:51:
[...]

Ach ... wilt alleen maar zeggen dat ze voor andere platformen ze wat meer tijd hebben om bugs plat te kloppen.
en buiten dat. Als ms zo graag wilt betalen voor dat ene maandje doen ze dat toch. PC heeft toch al heel veel voordeel door de mods, dus als pc speler mag je écht niet klagen als DLC eenmaandje later uitkomt.
De enigen die echt last hebben zijn PS3 spelers. En zoveel zullen dat er niet zijn.

iemand al mooie verhalen over de DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2024
spoiler: puntige tanden en harige beesten
Ik vind het zo vervelend (although wel logisch) dat weerwolf worden mijn vampirism weghaalt en dat weerwolf worden verplicht is in de companions quests.
Ik ben, als Woodelf met mijn 50% resist disease, namelijk erg lang bezig geweest om vampier te worden.
Nu wil ik weerwolf worden om hierop in Dawnguard een vampire lord te worden, maar ik wil mijn vampirism helemaal niet kwijt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
KingKoning schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:28:
De enigen die echt last hebben zijn PS3 spelers. En zoveel zullen dat er niet zijn.
De PS3-versie is sowieso de 'minst goede keuze' want naast het ontbreken van tijdelijke exclusieve dlc en mods is het ook nog eens de versie met de meeste performance problemen. Ik weet niet hoe het er nu voorstaat maar er is een tijdje een bug geweest die ervoor zorgde dat de game onspeelbaar wordt (laggy) na een bepaald aantal uren. Is dat inmiddels opgelost? Zo nee, dan zou ik me als PS3-gamer aardig genaaid voelen. Een RPG is juist gemaakt om er vele uren in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Laatst online: 08-08 13:31
TomAtTweakers schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:57:
[...]

De PS3-versie is sowieso de 'minst goede keuze' want naast het ontbreken van tijdelijke exclusieve dlc en mods is het ook nog eens de versie met de meeste performance problemen. Ik weet niet hoe het er nu voorstaat maar er is een tijdje een bug geweest die ervoor zorgde dat de game onspeelbaar wordt (laggy) na een bepaald aantal uren. Is dat inmiddels opgelost? Zo nee, dan zou ik me als PS3-gamer aardig genaaid voelen. Een RPG is juist gemaakt om er vele uren in te stoppen.
Dat probleem hebben ze met verschillende patches geprobeerd te verminderen, aardig gelukt geloof ik. Zodra je savegame boven een bepaalde grootte kwam, kon er zware hapering optreden als je een paar uur achter elkaar speelde. De grootte van savegames is dankzij patches nu iets lager, maar volgens een mannetje van Bethesda lag het niet direct daar aan. Had geloof ik iets te maken met de manier waarop de PS3 met memory omgaat, en hing helemaal af van wat de speler allemaal gedaan heeft in de Skyrim.
Ook lang niet iedereen heeft er last van gehad, ik zelf ook niet. Maar ik ben dan ook iets later ingestapt, en speel niet elke dag, dus tegen de tijd dat ik in gevarenzone kwam, was het al meerdere keren gepatched.

Ben daarnaast sowieso niet echt veel buggy situaties tegengekomen, online wordt nogal eens overdreven. Dat de PS3 versie minder presteert dan de xbox versie kan ik wel inkomen, maar tot nu toe nooit echt storend. Het vervelendste vind ik eigenlijk dat wij vaak later patches krijgen. We zitten nu nog steeds te wachten op die mounted combat patch, en ik neem aan dat de dawnguard DLC ÃŒberhaupt niet beschikbaar is voor we die patch hebben. De pc versie van die patch is toch wel al uit beta?

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vlak na release zo'n 50 uur gespeeld en was na een tijdje een mage/onehander character. Nu wil ik overnieuw beginnen en zit ik te denken aan een archer met one hander voor close combat. Als straks de DLC uit komt kan ik dan gewoon overstappen op crossbows en dat die van dezelfde skill tree gebruik maken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 ... 96 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor al je problemen en technische vragen kun je terecht in: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477915">~~~[Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen</a>.

Wat betreft de eindeloze spoiler discussies, houdt gewoon rekening met je mede-tweakers.
Een ieder hier is capabel genoeg om zelf te kunnen bepalen of iets een (vette) spoiler is of niet.
Je kan er altijd nog boven zetten waar het over gaat zodat de lezers zelf kunnen bepalen of ze het willen lezen of niet.

Als laatste is er nog de IRC chat over Skyrim: <a href="http://irc.tweakers.net/skyrim">http://irc.tweakers.net/skyrim</a>.