Voor een ieder die last van brakke browser heeft: de nieuwe Bèta van Chrome is super.
Ik geef Chrome zeker een kans, maar k merk nu al dat hij qua prestaties ver achterblijft op de stock browser.zAo schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:37:
Voor een ieder die last van brakke browser heeft: de nieuwe Bèta van Chrome is super.
Ik heb voor het scherm een afgeveilde oude creditcard gebruikt, ging prima.Meulendijks89 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 20:16:
[...]
Het is me gelukt... maarhelaas geen effect zonder die plastic heb ik beter bereik met wifi dan met... GPS niks
Het wifi/gps plaatje zit met wat meer lijm vast. Ik heb een kleine schroevendraaier (je zit daar toch niet bij het glas of de buitenkant) er langzaam in laten glijden en toen kwam het ook omhoog.
Mijn WiFi ontvangst is zo'n 10 dB verbeterd. GPS nog steeds zo dood als een pier. Sporadisch springen er een of twee satellieten op het scherm als ik een paar minuten buiten ben, maar ze zijn ook zo weer weg
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Jammer.Aesculapius schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:47:
[...]
Ik heb voor het scherm een afgeveilde oude creditcard gebruikt, ging prima.
Het wifi/gps plaatje zit met wat meer lijm vast. Ik heb een kleine schroevendraaier (je zit daar toch niet bij het glas of de buitenkant) er langzaam in laten glijden en toen kwam het ook omhoog.
Mijn WiFi ontvangst is zo'n 10 dB verbeterd. GPS nog steeds zo dood als een pier. Sporadisch springen er een of twee satellieten op het scherm als ik een paar minuten buiten ben, maar ze zijn ook zo weer weg
Wil er eigenlijk een draadje aan hangen ofzo om te proberen maar wat voor draad?
Ik heb de prime maandag terug gebracht naar de BCC. De wiki was echt te brak! Naast de router kwam ik niet verder dan 20mbps. In de woonkamer kwam ik niet verder dan 5mbps. Dat is echt te brak voor een fatsoenlijke tablet beleving. Helaas helaas.
Ik was redelijk tevreden over het gebruik. Zoals eerder gezegd blijven de android tablet apps nog wat achter bij IOS. Maar dat vond ik nog wel overkomelijk. De performance van de Tegra3 voldeed goed, vooral in spelen.
Ik vond de tablet in gebruik niet altijd even goed en snel reageren. Dit heeft wellicht te maken met de brakke internet verbinding waardoor apps in de wachtstand blijven staan.
Verder vond ik het concept van een tablet met toetsenbord wel erg vet. Als de 700 variant gaat uitkomen ga ik misschien nog een poging wagen om voor een asus te gaan. En anders wordt het een ipad (met een jailbreak)
Ik was redelijk tevreden over het gebruik. Zoals eerder gezegd blijven de android tablet apps nog wat achter bij IOS. Maar dat vond ik nog wel overkomelijk. De performance van de Tegra3 voldeed goed, vooral in spelen.
Ik vond de tablet in gebruik niet altijd even goed en snel reageren. Dit heeft wellicht te maken met de brakke internet verbinding waardoor apps in de wachtstand blijven staan.
Verder vond ik het concept van een tablet met toetsenbord wel erg vet. Als de 700 variant gaat uitkomen ga ik misschien nog een poging wagen om voor een asus te gaan. En anders wordt het een ipad (met een jailbreak)
Doodeng, voor mij gelukkig ook niet nodig daar ik ondergestraald wordt met wifi maar voor de mensen met problemen wel een optie.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:28:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1479664
light bleed is ook voor 99% weg ... de schroefje van het scherm iets losser zetten
Verwijderd
Dat terugbrengen hebben jullie allemaal binnen 2 weken ofzo gedaan? En dan geld terug gehad?
Heb er totaal geen last van met mijn Zenbook UX-31._MB_ schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:04:
[...]
De asus Zenbook heeft dat ook. Zal wel gewoon door de alu behuizing komen.
Ik heb nergens last van en een prima werkende GPS, maar ik zal dan wel een uitzondering zijn.J0ey schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:59:
[...]
....., maar het is al vanaf december bekend dat WiFi en GPS gewoon niet de beste zijn op de Prime en de GPS gewoon amper werkt.
Zie de links naar de screenshots eerder hierboven geplaatst.
Binnen 2 weken heb je nog de 'omruilgarantie', je kunt dan zonder al te veel moeite in de winkel zelf het apparaat omruilen voor een nieuw exemplaar, of inderdaad geld terug. Na die twee weken zit je vast aan een retourprocedure naar de fabrikant.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:33:
Dat terugbrengen hebben jullie allemaal binnen 2 weken ofzo gedaan? En dan geld terug gehad?
Ook niet persoonlijk opgevat.J0ey schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:59:
[...]
Het is toch allang bekend dat dat ding niet werkt? Waarom ga je hem kopen terwijl je dat weet en vervolgens erover zeuren/BCC bellen? Niet persoonlijk naar jou toe, maar het is al vanaf december bekend dat WiFi en GPS gewoon niet de beste zijn op de Prime en de GPS gewoon amper werkt.
De berichten op internet waren van begin af aan tegenstrijdig: ja, er waren meldingen van problemen, maar er waren ook mensen die nergens last van hadden. Was gewoon een afweging of ik de gok wilde nemen, vooral vanwege de Wifi en lightbleed.
Feit dat er WEL exemplaren met een werkende GPS zijn, is voor mij de reden om toch te gaan bellen. Simpelweg omdat de oorzaak dan in het productieproces zit en niet in de technische specificaties.
Jep, zonder problemen. De verkoper wilde mij nog eerst overtuigen van het feit dat het wel meeviel, maar op de winkelvloer kwam de wifi over 50 meter door de open ruimte ook niet verder dan 5mbps.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:33:
Anyway, dat High service verhaal van bcc klopt wel. Ondanks deze ervaring met een slecht product een hele dikke duim naar de BCC. Die hebben er wat mij betreft een klant bij! Eerst meegaan met de scherpe BTW deal van de MM en daarbij ook nog top service leveren. Cheapeau
Heb vandaag een stukje speakerkabel aan mijn gps (pogopin) gehangen en werkt echt goed vind er binnen aantal sec echt stuk of 14 ofzo alleen iet zoon kabel er niet uit.. zelfde voor wifi ... word stuk beter. ik wil eigenlijk geen gaten boren en moet eigenlijk andere kabels gebruiken maar ik weet in dit geval niet wat het beste is
Ik heb met wifi analyzer mijn ATP getest dit zijn de resultaten:
Op 4 mtr van router(ingesteld op het beste kanaal volgens wifi analyzer) zo rond de -50 dBm
op 25 mtr van router in een directe lijn met de router -73 dBm
kamer naast router met 1 muur-50 dBm
Ik woon in een appartement.
speedtest.net app resultaten
op 4 mtr van router gem 15800 kbps down en 1678 kbps up
op 25 mtr 26260 kpbps down
heb upc kabel internet met 25 mb down en 1,5 mb up
ik heb een belkin F7D2301 v1 router
is dit in lijn met de meeste hier of heb ik te maken met de bekende wifi problemen vd prime.
ik moet vandaag of morgen beslissen wat ik ga doen ivm 14 dgn termijn bij bcc of ik moet een rma doen bij asus
Op 4 mtr van router(ingesteld op het beste kanaal volgens wifi analyzer) zo rond de -50 dBm
op 25 mtr van router in een directe lijn met de router -73 dBm
kamer naast router met 1 muur-50 dBm
Ik woon in een appartement.
speedtest.net app resultaten
op 4 mtr van router gem 15800 kbps down en 1678 kbps up
op 25 mtr 26260 kpbps down
heb upc kabel internet met 25 mb down en 1,5 mb up
ik heb een belkin F7D2301 v1 router
is dit in lijn met de meeste hier of heb ik te maken met de bekende wifi problemen vd prime.
ik moet vandaag of morgen beslissen wat ik ga doen ivm 14 dgn termijn bij bcc of ik moet een rma doen bij asus
.
[ Voor 100% gewijzigd door baco101 op 08-02-2012 11:54 ]
ik had gister na het stukje plastic onder de antenne nog geen enkele sat in zicht,Meulendijks89 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:43:
Heb vandaag een stukje speakerkabel aan mijn gps (pogopin) gehangen en werkt echt goed vind er binnen aantal sec echt stuk of 14 ofzo alleen iet zoon kabel er niet uit.. zelfde voor wifi ... word stuk beter. ik wil eigenlijk geen gaten boren en moet eigenlijk andere kabels gebruiken maar ik weet in dit geval niet wat het beste is
hij ligt nu open met een draad aan de pogopin en heb na een aantal seconden 15 in zicht en gelockt op 10.
en dat is binnen!
ik zit nu ook te bedenken wat we kunnen doen om het zo te houden, wil alleen ook geen draad aan de buitenkant hebben.
Verwijderd
verbind de draad eens met een stukje koperfilm ... en dat stukje laat je er langs de rand uitkomen ...
ik teste met enkel koper maar dit lukte niet. koper + draad voor de verbinding binnenin mss wel ...
ik teste met enkel koper maar dit lukte niet. koper + draad voor de verbinding binnenin mss wel ...
Hoe kan ik de Chrome beta installeren? Ik krijg de melding dat het niet mag in het land van mijn apparaat (de Prime dus).
Kan ik ergens de APK vandaan halen? Deze zie ik nergens aangeboden...
Misschien ook iets voor in de OP
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
http://www.mediafire.com/?3xaxwd2xrn0rkgrNyarlathotep schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:04:
Hoe kan ik de Chrome beta installeren? Ik krijg de melding dat het niet mag in het land van mijn apparaat (de Prime dus).
Oops... ik had dat stukje onder de benchmarks niet gezien
Ik denk als je het goed wil hebben dat je 3 draadjes ergens naar buiten moet werken dan op de achterkant vastplakken en een dun plastic kapje er over t ofzo maar wil niet boren of solderen(ivm garantie) dus word al moeilijk. Ik zal vanavond na werk weer in wat gaan bedenken. Denk dat je de kabels ook vast kan zetten met een goed stukje tape er over?ikdedinges schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:01:
[...]
ik had gister na het stukje plastic onder de antenne nog geen enkele sat in zicht,
hij ligt nu open met een draad aan de pogopin en heb na een aantal seconden 15 in zicht en gelockt op 10.
en dat is binnen!
ik zit nu ook te bedenken wat we kunnen doen om het zo te houden, wil alleen ook geen draad aan de buitenkant hebben.
aan de binnenkant kan dta wel ja,Meulendijks89 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:17:
[...]
Ik denk als je het goed wil hebben dat je 3 draadjes ergens naar buiten moet werken dan op de achterkant vastplakken en een dun plastic kapje er over t ofzo maar wil niet boren of solderen(ivm garantie) dus word al moeilijk. Ik zal vanavond na werk weer in wat gaan bedenken. Denk dat je de kabels ook vast kan zetten met een goed stukje tape er over?
ik ha deen kabeltje getrokken van de gps pogopin naar de koptelefoonaansluiting(zoals ook te zien is in dat topic op xda) vastgeplakt met een stukje ductape. bleef goed zitten alleen toen ik de prime weer dichtklikte had ik geen ontvangst meer
Verwijderd
kwam wss los door vast te klikken ....
ikdedinges schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:40:
[...]
aan de binnenkant kan dta wel ja,
ik ha deen kabeltje getrokken van de gps pogopin naar de koptelefoonaansluiting(zoals ook te zien is in dat topic op xda) vastgeplakt met een stukje ductape. bleef goed zitten alleen toen ik de prime weer dichtklikte had ik geen ontvangst meer
oh nee toen ik em weer open maakte zat alles nog precies zo vastVerwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:45:
kwam wss los door vast te klikken ....
[...]
Update vanuit Asus aanstaande? http://www.androidnext.de...einen-bugfixes-rollt-aus/
Verwijderd
Bedankt voor de antwoorden en ik heb bericht van asus dat ik hem terug naar hun moet sturen (rma). Ik denk wel dat ik het gewoon ga doen, eens kijken hoe ik de handel moet backuppen.
Heb eens een testje gedaan op verschillende apparaten, op de 1e verdieping, liggen naast elkaar, testen achter elkaar uitgevoerd. Heb 60mb van upc draadloos via netgear modem welke achter de tv op de begane grond staat.
Ipad2 (zonder hoes) pakt in 4 testen altijd rond de 30mb, grafiek is bijna een rechte lijn.
LG optimus 3d (zonder hoesje), schommelt tussen 9 en 20mb, wel behoorlijk recht lijn in grafiek als is het minder dan de ipad
ATP (scherm ligt met dock eraan) tussen de 2!! en 13 mb, metingen verschillen erg en de grafiek lijkt het damrak wel op een roerige dag.
Up is in alle gevallen 5,6mb ongeveer. Ping ligt bij de ipad rond de 20ms en de andere meetingen rond 30a40.
In de woonkamer op de bank op een meter of 4 van de modem is atp ook 26mb al blijft de ping wel op boven de 40 scoren.
Voor thuis is het allemaal nog wel te doen maar ik denk toch ook aan de vakantie waar je ontvangst van belang gaat zijn als je wil internetten..
Als iemand het mij zou vragen zou ik gelijk zeggen: terug met het ding maar ik weet niet of het veel beter gaat worden..
Heb eens een testje gedaan op verschillende apparaten, op de 1e verdieping, liggen naast elkaar, testen achter elkaar uitgevoerd. Heb 60mb van upc draadloos via netgear modem welke achter de tv op de begane grond staat.
Ipad2 (zonder hoes) pakt in 4 testen altijd rond de 30mb, grafiek is bijna een rechte lijn.
LG optimus 3d (zonder hoesje), schommelt tussen 9 en 20mb, wel behoorlijk recht lijn in grafiek als is het minder dan de ipad
ATP (scherm ligt met dock eraan) tussen de 2!! en 13 mb, metingen verschillen erg en de grafiek lijkt het damrak wel op een roerige dag.
Up is in alle gevallen 5,6mb ongeveer. Ping ligt bij de ipad rond de 20ms en de andere meetingen rond 30a40.
In de woonkamer op de bank op een meter of 4 van de modem is atp ook 26mb al blijft de ping wel op boven de 40 scoren.
Voor thuis is het allemaal nog wel te doen maar ik denk toch ook aan de vakantie waar je ontvangst van belang gaat zijn als je wil internetten..
Als iemand het mij zou vragen zou ik gelijk zeggen: terug met het ding maar ik weet niet of het veel beter gaat worden..
Iemand een goede media speler voor video ts bestanden?
PSN ID = steppa87
ik ben van plan om een Prime te kopen maar eerst vond ik het jammer dat er geen 3G versie komt maar bij nader inzien lijkt dat niet zo´n probleem. Maar wel vreemd vind ik dat er geen USB aansluiting op de tablet zelf zit maar wel op de dock. Op zich jammer want met een USB aansluiting op de tablet zelf zijn er toch meer mogelijkheden. Met de dock zijn die er wel maar ja die gebruik je niet altijd. Is daar een oplossing voor? Want er zit wel de poort op om de dock op aan te sluiten. Is er geen verloop kabel om van die poort een usb aansluiting te maken?
Het zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat je een jaartje ouder bent vandaag maar bovenstaand is echt een onsamenhangend verhaal.tajvdz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:27:
ik ben van plan om een Prime te kopen maar eerst vond ik het jammer dat er geen 3G versie komt maar bij nader inzien lijkt dat niet zo´n probleem. Maar wel vreemd vind ik dat er geen USB aansluiting op de tablet zelf zit maar wel op de dock. Op zich jammer want met een USB aansluiting op de dock zelf zijn er toch meer mogelijkheden. Met de dock zijn die er wel maar ja die gebruik je niet altijd. Is daar een oplossing voor? Want er zit wel de poort op om de dock op aan te sluiten. Is er geen verloop kabel om van die poort een usb aansluiting te maken?
ja goed opgelet maar zat inderdaad een foutje in. is nu hersteld.Wesnam schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:29:
[...]
Het zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat je een jaartje ouder bent vandaag maar bovenstaand is echt een onsamenhangend verhaal.
maar gaat dus om de usb aansluiting die niet op de tablet zit maar wel op de dock.
en of er verder nog wat met de aansluiting te doen is om de tablet op de dock aan te sluiten.
Even wachten tot de nederlandse versie uitkomt, een andere versie laat zich niet zonder installeren via de Market. Heb je idd een APK voor nodig. Men zegt dat de Nederlandse versie nog deze week uit komt (uiterlijk zondag??).Nyarlathotep schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:04:
Er bestaat een adapter van ASUS om een USB module aan je tablet te koppelen. O.m. bij Mediamarkt te koop. Zie verder op dit forum of anders XDA.tajvdz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:38:
[...]
ja goed opgelet maar zat inderdaad een foutje in. is nu hersteld.
maar gaat dus om de usb aansluiting die niet op de tablet zit maar wel op de dock.
en of er verder nog wat met de aansluiting te doen is om de tablet op de dock aan te sluiten.
Vandaag mijn ATP ook ter RMA aangeboden bij de MM
Reden:
-Slechte Wifi ontvangst. Op 3/4 meter afstand kan ik niet eens fatsoenlijk een film streamen.
-GPS werkt helemaal niet (Is niet echte de reden waarom ik hem terug heb gestuurd)
-Blacklight bleeding aan de rechter kant. Vooral bij zwarte/witte achtergronden is dit storend.
-Bruine ''vegen'' midden in het beeld. Geen idee hoe deze erop zijn gekomen.. Lijkt wel of het is ingebrand
-Ook heb / had ik het probleem dat als ik van tabs verwisselde of verschillende internetpagina's opende, dat de backlight van licht naar donker versprong.
Reden:
-Slechte Wifi ontvangst. Op 3/4 meter afstand kan ik niet eens fatsoenlijk een film streamen.
-GPS werkt helemaal niet (Is niet echte de reden waarom ik hem terug heb gestuurd)
-Blacklight bleeding aan de rechter kant. Vooral bij zwarte/witte achtergronden is dit storend.
-Bruine ''vegen'' midden in het beeld. Geen idee hoe deze erop zijn gekomen.. Lijkt wel of het is ingebrand
-Ook heb / had ik het probleem dat als ik van tabs verwisselde of verschillende internetpagina's opende, dat de backlight van licht naar donker versprong.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Nieuwe update,
9.4.2.13 Release Notes -
1. Fix Random Reboot / Lockup Problem (100% success in regression testing with returned units, hopefully the same in the community)
2. Enable Google WideVine video rental in the US
3. General Performance Enhancements - Usability and User Experience improvements
4. Improved WiFi operation (for most users, still working on the WiFi/BT dropout fix that will not be assisted by the WiFi/GPS firmware updates)
9.4.2.13 Release Notes -
1. Fix Random Reboot / Lockup Problem (100% success in regression testing with returned units, hopefully the same in the community)
3. General Performance Enhancements - Usability and User Experience improvements
4. Improved WiFi operation (for most users, still working on the WiFi/BT dropout fix that will not be assisted by the WiFi/GPS firmware updates)
Mooi!Zorki schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 07:42:
Nieuwe update,
9.4.2.13 Release Notes -
Hoop dat wij vandaag aan de beurt zijn!
Let op je SD kaart mensen!
Het verhaal op XDA over dat de Prime spontaan de SD uitspuugt klopt dus als een bus.
Eerst geloofde ik het niet echt totdat ik vanmorgen inderdaad een leeg slot aantrof. Gelukkig lag mijn 16GB kaartje nog in mijn laptop tas waar ik hem altijd in vervoer naar werk
Het kaartje lijkt perfect vast te klikken,maar dat zegt dus niets helaas.
Zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436546
Het verhaal op XDA over dat de Prime spontaan de SD uitspuugt klopt dus als een bus.
Eerst geloofde ik het niet echt totdat ik vanmorgen inderdaad een leeg slot aantrof. Gelukkig lag mijn 16GB kaartje nog in mijn laptop tas waar ik hem altijd in vervoer naar werk
Het kaartje lijkt perfect vast te klikken,maar dat zegt dus niets helaas.
Zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436546
Verder heb ik nog een vraag aan de modders onder ons die hun Prime al open hebben gehad.
Zal het niet werken om een klein "propje" aluminiumfolie te plaatsen direct onder de pogopluggen, zodat deze beter contact maken met de pcb? In een post van iemand op XDA had iemand stukje plastic eronder gedaan zodat pcb wat omoog kwam, maar via propje maak je ook meer contactdruk + groter oppervlak.
De pogo zou je in het propje kunnen drukken, zodat er een kuiltje ontstaan en het propje meteen vastzit en niet kan wegschuiven nadat je de tablet weer dichtmaakt.
Andere vraag: hoe maak je hem nou open? Ik zie bij de bevestigingspunten (de inkepingen voor de dock) nou niet echt een schuifje ofzo wat ik moet wegdrukken/klikken/schuiven om hem te ontgrendelen. Of ik ben weer toe aan nieuwe lenzen?
Zal het niet werken om een klein "propje" aluminiumfolie te plaatsen direct onder de pogopluggen, zodat deze beter contact maken met de pcb? In een post van iemand op XDA had iemand stukje plastic eronder gedaan zodat pcb wat omoog kwam, maar via propje maak je ook meer contactdruk + groter oppervlak.
De pogo zou je in het propje kunnen drukken, zodat er een kuiltje ontstaan en het propje meteen vastzit en niet kan wegschuiven nadat je de tablet weer dichtmaakt.
Andere vraag: hoe maak je hem nou open? Ik zie bij de bevestigingspunten (de inkepingen voor de dock) nou niet echt een schuifje ofzo wat ik moet wegdrukken/klikken/schuiven om hem te ontgrendelen. Of ik ben weer toe aan nieuwe lenzen?
stukje plastic onder de antennes werkt wel goed, heb ik nu ook. nog steeds geen gps maar die werkt alleen als ik een kabel aansluit op de pogopin van de gps. openmaken is heel simpel, in de dockconnectors zie je een gaatje, daar zet je een klein schroevendraaiertje in en dan schuif je dat plaatje met het gaatje naar rechts(met het glas van de prime boven) en dat doe je aan beide kanten. en dan pak je een creditkaard(ik heb mn frs blueraykaart gebruikt want het is niet goed voor je kaart) en die stop je aan de zijkant tussen het scherm en de behuizing. je kunt een beetje met je nagel helpen. en als je de punt van de CC een beetje onder het scherm heb kun je gewoon schuiven en spingen alle clipjes los. de hoekjes en de connector zit met een soort tape vast dus dat moet je met beleid loswerken. ik werk persoonlijk vanaf de zijkant naar de onderkant en dan de andere zijkant. als je beide zijkanten en de onderkant los hebt kunt je zo de bovenkant door het scherm naar onderen te trekken zo los schuiven. aan de bocenkant zitten andere clips namelijk.
Ik heb het gevoel dat Asus iets aan het doen is. Enkele dagen geleden waren er nog shops de redelijk wat voorraad hadden. Nu is er geen enkele shop te vinden met voorraad?
Gaat de tablet zo hard of zou Asus een nieuwe batch klaar hebben staan en hebben ze winkels gevraagd alvast hun voorraad weer in te leveren?
Gaat de tablet zo hard of zou Asus een nieuwe batch klaar hebben staan en hebben ze winkels gevraagd alvast hun voorraad weer in te leveren?
Ik hoop echt dat asus de kwaliteit aan het verbeteren is en wacht met leveren totdat ze de boel voorelkaar hebben. De mijne is al sinds 30 jan. onderweg naar asus en ik heb nog niets gehoord. Ik wil best even wachten als er daarna een verbterde versie mijn kant weer op komt.
Aan de andere kant had ik hem ook graag opengemaakt om de antenne's te verbeteren, dat is ook niet zo lastig.
Aan de andere kant had ik hem ook graag opengemaakt om de antenne's te verbeteren, dat is ook niet zo lastig.
Vragen m.b.t. levertijden kun je beter hier stellen: [Asus Eee Pad Transformer Prime] LevertijdentopicSefyu schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:53:
Ik heb het gevoel dat Asus iets aan het doen is. Enkele dagen geleden waren er nog shops de redelijk wat voorraad hadden. Nu is er geen enkele shop te vinden met voorraad?
Dan kun je ook zien dat de leverbaarheid al weken een probleem is van de 32GB versie met Dock.
Ik heb de prime al besteld op 18-01-2012 en wacht ook nog steeds
Verwijderd
Ik heb een probleem met het toetsenbord. Alleen de bovenste rij toetsen (vrnl functies) werken, rest niet.
Hard rest, dock -in-uit-in-uit-in-uit en dan werkt het weer voor zolang het duurt. Kopieëren van SD naar interne opslag gaat gewoonn niet. Hij start en dan 'hangt' hij weer op het toetsenbord.
alles staat goed in de prime, rubbers zijn er uit, klik en hij geeft aan dat het dock is aangesloten maar volledig werken? ho maar.
Op XDA forum gelezen dat het niet aan het toetsenbord ligt maar aan de prime zelf.
Hebben hier meer mensen last van en zo ja, RMA?
Hard rest, dock -in-uit-in-uit-in-uit en dan werkt het weer voor zolang het duurt. Kopieëren van SD naar interne opslag gaat gewoonn niet. Hij start en dan 'hangt' hij weer op het toetsenbord.
alles staat goed in de prime, rubbers zijn er uit, klik en hij geeft aan dat het dock is aangesloten maar volledig werken? ho maar.
Op XDA forum gelezen dat het niet aan het toetsenbord ligt maar aan de prime zelf.
Heeft iemand de .13 OTA al ontvangen? Is er al iemand die hem handmatig heeft geïnstalleerd?
Verwijderd
Eigenlijk is het belachelijk we moeten zelf een kartonnetje plaatsen of een draadje eruit laten hangen om de gps goed werkend te krijgen . Waarom doet asus niet een soort van terugroep actie en lossen ze zelf het probleem op.
We kopen toch ook geen auto en daar dan zelf b.v. ruitenwissers op te zetten.
Top dank je, maar klopt het dat er direct achter het gaatje weer metaal zit?ikdedinges schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:39:
stukje plastic onder de antennes werkt wel goed, heb ik nu ook. nog steeds geen gps maar die werkt alleen als ik een kabel aansluit op de pogopin van de gps. openmaken is heel simpel, in de dockconnectors zie je een gaatje, daar zet je een klein schroevendraaiertje in en dan schuif je dat plaatje met het gaatje naar rechts(met het glas van de prime boven) en dat doe je aan beide kanten. ...
Zoals ik het nu zie is het geen gat waar je bv een tandenstoker geheel doorheen kan steken, maar is het een zeer ondiepe ovale inkeping.
Het lijkt er btw op dat hij al eens open is geweest, want ik zie in beide dockconnectors kleine krasjes naar rechts vanaf de ovale inkeping te zien. Gelukkig is dit het demo-model en wacht dus nog op een nieuwe via BCC. Wellicht ga ik juist met dit model experimenteren
Ga jij nog proberen om wat alu folie te gebruiken tussen pogo's en pcb?
Kijk hier eens : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1487889Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:42:
Ik heb een probleem met het toetsenbord. Alleen de bovenste rij toetsen (vrnl functies) werken, rest niet.
Wellicht kan je het eens proberen. Kwestie dan de update handmatig nog eens installeren. Zoiets verhelpt wel vaker problemen.
klopt dat het geen gat is inderdaad, je moet gewoon een schroevendraaiertje in die inkeping zetten en dan naar rechts schuiven, dan hoor je een klik.RayMan schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:07:
[...]
Top dank je, maar klopt het dat er direct achter het gaatje weer metaal zit?
Zoals ik het nu zie is het geen gat waar je bv een tandenstoker geheel doorheen kan steken, maar is het een zeer ondiepe ovale inkeping.
Het lijkt er btw op dat hij al eens open is geweest, want ik zie in beide dockconnectors kleine krasjes naar rechts vanaf de ovale inkeping te zien.
Ga jij nog proberen om wat alu folie te gebruiken tussen pogo's en pcb?
ik had inderdaad ook al krasjes op die plaatjes voordat ik em zelf openmaakte.
ik laat em nou gewoon dicht. ik kan wel zonder gps leven. verder is ie namelijk perfect.
Tot nu toe alleen de US- en TW-versie.zAo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:46:
Heeft iemand de .13 OTA al ontvangen? Is er al iemand die hem handmatig heeft geïnstalleerd?
http://www.asus.com/Eee/E...mer_Prime_TF201/#download
De tekst die erbij staat is voor mij alleen niet te begrijpen; werkt die nu wel of niet op een Nederlandse TFP? Ik heb nu IML74K.WW_epad-9.4.2.11-20120117midy922 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:43:
[...]
Tot nu toe alleen de US- en TW-versie.
http://www.asus.com/Eee/E...mer_Prime_TF201/#download
Waarom doet men zo moeilijk zeg? Alle fora lopen over van het commentaar op de Wifi en GPS en dus gaan ze (nu) alleen de USA de update geven?!

De update is slechts een dagje oud, ga nu niet meteen roepen dat ze alleen de Amerikanen gaan voorzien, updates zijn altijd gefaseerd. Even geduld en hij komt vanzelf op je prime..zAo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:50:
[...]
De tekst die erbij staat is voor mij alleen niet te begrijpen; werkt die nu wel of niet op een Nederlandse TFP? Ik heb nu IML74K.WW_epad-9.4.2.11-20120117
Waarom doet men zo moeilijk zeg? Alle fora lopen over van het commentaar op de Wifi en GPS en dus gaan ze (nu) alleen de USA de update geven?!
Mogelijk gebruiken ze die users wel als test, iemand van ASUS heeft immers op XDA zelf toegegeven dat de verbeteringen werken op de tablets die ze terug gekregen hebben, maar dat ze willen weten of het ook werkt op tablets die "in het wild" zijn.
Wachten ze de reacties af en gaan ze verder met updaten als die reacties (merendeel) positief zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Fly-guy op 09-02-2012 11:53 ]
Iemand al een idee om draden te bevestigen aan de pogo pins zonder solderen? want als je toch MOET solderen kan je net zo goed ook meteen gaten maken
Ik koop geen Quadcore tablet om geduld te hebbenFly-guy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:52:
[...]
De update is slechts een dagje oud, ga nu niet meteen roepen dat ze alleen de Amerikanen gaan voorzien, updates zijn altijd gefaseerd. Even geduld en hij komt vanzelf op je prime..
Daar heb je dan wel weer gelijk inzAo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:54:
[...]
Ik koop geen Quadcore tablet om geduld te hebbenIk weet dat hij vanzelf komt, maar ik wil hem nu
Vooral de Amerikanen hebben de meeste moeilijkheden.zAo schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:50:
[...]
De tekst die erbij staat is voor mij alleen niet te begrijpen; werkt die nu wel of niet op een Nederlandse TFP? Ik heb nu IML74K.WW_epad-9.4.2.11-20120117
Zij hebben een batch gekregen met veel problemen met Wifi en spontane reboots. Maar uiteindelijk krijgen we allemaal de nieuwe firmware. Duurt, denk ik, niet langer dan een paar dagen.
Interessant. Heb jij wellicht de link naar dat bericht/topic waarbij een Asus medewerker reactie geeft?Fly-guy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:52:
[...]
Mogelijk gebruiken ze die users wel als test, iemand van ASUS heeft immers op XDA zelf toegegeven dat de verbeteringen werken op de tablets die ze terug gekregen hebben, maar dat ze willen weten of het ook werkt op tablets die "in het wild" zijn.
Uhh... draad verder afstrippen, lus/oogje maken, om pogo leggen en dan lijmen?Meulendijks89 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:54:
Iemand al een idee om draden te bevestigen aan de pogo pins zonder solderen? want als je toch MOET solderen kan je net zo goed ook meteen gaten maken
Of wellicht de de lus steeds strakker draaien, zodat hij genoeg vast zit om je tablet zonder problemen dicht te kunnen doen? (ik weet niet of pogo een zandloper- of pionvorm heeft, zodat hij wel/niet kan blijven "haken")
Verwijderd
[/quote]Kijk hier eens : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1487889
Wellicht kan je het eens proberen. Kwestie dan de update handmatig nog eens installeren. Zoiets verhelpt wel vaker problemen.
[quote]
Dank Tadango. Ik ga het vant weekend eens proberen. Hoop dat het een softwareprobleem is en geen hardwarematig iets. Zo te lezen links en rechts ben ik abs niet de enige met dit probleem
[quote]
Dank Tadango. Ik ga het vant weekend eens proberen. Hoop dat het een softwareprobleem is en geen hardwarematig iets. Zo te lezen links en rechts ben ik abs niet de enige met dit probleem
Het zou ze inderdaad sieren als ze een terugroepactie deden voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Zeker als ik de verhalen hier zo lees dat het echt de problemen oplost.Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:04:
Eigenlijk is het belachelijk we moeten zelf een kartonnetje plaatsen of een draadje eruit laten hangen om de gps goed werkend te krijgen . Waarom doet asus niet een soort van terugroep actie en lossen ze zelf het probleem op.
Verwijderd
Waarom zouden ze een terug roep actie doen?
Er staat nergens op de plaatsen waar hij te koop is dat er gps opzit.
De enige mensen die recht van spreken hebben zijn die de Prime besteld hadden via een pre order.
Het blijft voorlopig de enige tablet met een quat core processor.
Andriod ICS is geoptimaliseerd voor quat cores.
En de Crome browser wordt ook alleen beschikbaar gemaakt voor ICS.
De aankomende maanden is dit gewoon de beste tablet.
De enige mensen die recht van spreken hebben zijn die de Prime besteld hadden via een pre order.
Verwijderd
Er is geen discussie over of het nu de beste tablet is maar er zijn dus genoeg mensen die hem gekocht hebbenVerwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:39:
met de wetenschap dat er gps op zit en die hebben dus recht op een goed werkende gps.
Staat bij de mijne toch echt op de doos GPSVerwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:39:
nml.: onder het serienummer op de sticker die op de doos zit
TF201, GOLD,GL,GPS,1G LPDDR2
gekocht bij de mediamarkt op de eerste dag dat tie beschikbaar was in Nederland
[ Voor 15% gewijzigd door krotwijk op 09-02-2012 18:03 ]
Verwijderd
@erozz die mensen hebben recht op hun geld terug. De gps werkt niet zoals bedoelt was. Ik vind het alleen dom dat mensen hier komen klagen.
In de pricewatch en bij de webshops staat nergens dat er een gps functie opzit.
Ook is het zo dat als je een high end tablet als deze koopt je eerst wel enkele revieuws leest voordat je € 599,-- op tafel legt. Hoe kun je anders weten dat dit een high end tablet is en dat het bedrag wat je moet betalen het ook waard is?
@ krotwijk er staat op die sticker ook dat hij van goud is alhoewel ik het nou niet bepaald als goud vind uitzien.
De meeste early adapters baseren zich overigens niet op stickers.
De enige reden waarom je de Prime zou willen is het feit dat het de enige tablet is waarop ICS draait.
Ach ja misschien ben ik wel verwend. Aangezien ik gewoon navigatie in de auto heb zitten.
Ook is het zo dat als je een high end tablet als deze koopt je eerst wel enkele revieuws leest voordat je € 599,-- op tafel legt. Hoe kun je anders weten dat dit een high end tablet is en dat het bedrag wat je moet betalen het ook waard is?
@ krotwijk er staat op die sticker ook dat hij van goud is alhoewel ik het nou niet bepaald als goud vind uitzien.
De enige reden waarom je de Prime zou willen is het feit dat het de enige tablet is waarop ICS draait.
Ach ja misschien ben ik wel verwend. Aangezien ik gewoon navigatie in de auto heb zitten.
Verwijderd
De mensen klagen niet ze constateren gewoon zaken die niet helemaal zijn zoals ze moeten/horen (te) zijn.Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 18:43:
@erozz die mensen hebben recht op hun geld terug. De gps werkt niet zoals bedoelt was. Ik vind het alleen dom dat mensen hier komen klagen.
O ja ik heb ook standaard navigatie in de auto en ook nog op de telefoon dus dan ben ik wel heel erg verwend.
Ik was eerst ook bijna zeker dat ik de Prime ging halen, maar door al de problemen ga ik maar even afwachten waar Apple en vooral Samsung mee gaan komen. Ik heb al geruchten gelezen over een 11,6" scherm, dus dat lijkt me ook wel erg fijn werken
[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 09-02-2012 19:01 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Het hele topic staat vol met mensen die constateren dat de gps niet goed functioneerd. Misschien moeten die mensen daarvan een wijze les nemen en in het vervolg vooraf recensies lezen over de nieuwste gadget die ze willen gaan aanschaffen. Inplaats van achteraf je eigen recensie eronder plaatsen. En net doen als of je van niks wist. Ik dacht dat een tweaker iemand is die het leuk vind om dingen uit te zoeken.
@ Storm "al die problemen"
Ik heb nergens problemen mee.
Die nieuwe tablets zullen deze proberen te overtreffen.
Dat levert geheid zwardere tablets met korte accuduur op
@ Storm "al die problemen"
Ik heb nergens problemen mee.
Die nieuwe tablets zullen deze proberen te overtreffen.
Dat levert geheid zwardere tablets met korte accuduur op
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 19:18 ]
ik dacht ook dat een tweaker het leuk vind om dingen die niet goed werken goed werkend te krijgen door zelf te gaan snuffelen in het apparaat?Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:07:
Het hele topic staat vol met mensen die constateren dat de gps niet goed functioneerd. Misschien moeten die mensen daarvan een wijze les nemen en in het vervolg vooraf recensies lezen over de nieuwste gadget die ze willen gaan aanschaffen. Inplaats van achteraf je eigen recensie eronder plaatsen. En net doen als of je van niks wist. Ik dacht dat een tweaker iemand is die het leuk vind om dingen uit te zoeken.
persoonlijk boeit me die gps niet, maar het is wel leuk om te kijken of ik het aan de gang kan krijgen.
Zoals te lezen is op dit forum, en op b.v. XDA is er geen goede of foute batch. Mensen die problemen melden hebben serienummers in verschillende ranges.midy922 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:02:
[...]
Vooral de Amerikanen hebben de meeste moeilijkheden.
Zij hebben een batch gekregen met veel problemen met Wifi en spontane reboots. Maar uiteindelijk krijgen we allemaal de nieuwe firmware. Duurt, denk ik, niet langer dan een paar dagen.
Hoop napraten van mensen die dit soort kreten her en der zien opduiken.
Laten we dit batch geneuzel nu eens vergeten
Ik ga van het weekend mijn Prime ook eens voorzichtig open pielen, en kijken of ik het WiFi en GPS signaal een boost kan geven... Wel even wat subtielere tools gebruiken.
Wat voor draadje is eventueel handig voor om die pogo pins? Standaard electriciteitskabel?
Net mijn micro HDMI naar HDMI adapter binnen gekregen van DealExtreme. Kostte $4 USD, inclusief verzending.Heb 'm meteen uitgeprobeerd. HDMI kabeltje er tussen (3 euro bij Action) en HD (blueray-rip) film via Wifi op server uitgeprobeerd. Geeft perfect haarscherp beeld en geluid op mijn Full HD Samsung TV.
Ik gebruik ES File explorer om mijn windows 7 server te benaderen via Wifi/ het LAN en MX Video player op mijn tablet.
Nu nog eens een goedkope USB==> ethernet adaptor uitproberen.....
Ik gebruik ES File explorer om mijn windows 7 server te benaderen via Wifi/ het LAN en MX Video player op mijn tablet.
Verwijderd
een usb ethernet werkt perfect ...
de goedkoopste op amazon ...
de goedkoopste op amazon ...
fazerrider schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:25:
Net mijn micro HDMI naar HDMI adapter binnen gekregen van DealExtreme. Kostte $4 USD, inclusief verzending.Heb 'm meteen uitgeprobeerd. HDMI kabeltje er tussen (3 euro bij Action) en HD (blueray-rip) film via Wifi op server uitgeprobeerd. Geeft perfect haarscherp beeld en geluid op mijn Full HD Samsung TV.![]()
Verwijderd
Weet iemand de datum wanneer Chrome beschikbaar komt in de market?
(Gewoon met nederlandse account)
Voor de gene die bezig zijn met het openmaken van de behuizing.
Is dit wat http://m.accessorygeeks.com/antenna-booster-sticker.html
Om in te bouwen ?
(Gewoon met nederlandse account)
Voor de gene die bezig zijn met het openmaken van de behuizing.
Is dit wat http://m.accessorygeeks.com/antenna-booster-sticker.html
Om in te bouwen ?
Lukt het jou om een share aan te maken zonder je TFP te rooten?fazerrider schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:25:
Ik ben niet geroot. In ES File explorer kan je via de Lan optie scannen naar computers op het netwerk. Je selecteert een computer, User id en Password invullen en je bent binnen.grootma schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:48:
[...]
Lukt het jou om een share aan te maken zonder je TFP te rooten?
Ben wel geroot geweest, maar die raakte ik kwijt bij de update naar ICS. Of kwijt: ik heb de root er af gehaald omdat de update niet wilde installeren. Kon daarna niet meer rooten en heb dat zo gelaten.
Vraagje terug: Ik weet niet of dat bij jou ook is: ik zie in de standaard/meegeleverde filebrowser een directory removable staan. Klik ik daarop dan wordt mijn MicroSD, SD, en HDD tevoorschijn. Ik kan me herinneren dat dat niet werkte onder HoneyComb. Kan jij dit ook?
Nou, net de stoute schoenen aangetrokken en mijn Prime open gemaakt om te kijken of Wifi/GPS beter kan.
Ik heb er een tooltje voor gemaakt. Ik had nog een plastic afsluitplaatje voor een 3,5 inch bay van een PC. Die heb ik op ongeveer 20 graden op een slijpschijf afgeslepen tot ik een mooie scherpe steker had. Ongeveer 2 cm breed. Eerst de locks aan de onderkant ontgrendelt, mijn steker aan de bovenkant in het midden er tussengestoken en het scherm opgewipt. Creditcard er tussen en mijn tool verder geschoven.
En ja hoor, het scherm kwam er snel af.
Toen gaan prutsen met het Wifi/GPS PCB-tje. Eerst een klein beetje opgewipt, van een paar plastic clips die je bij overhemden krijgt om de boord te verstevigen een stukje afgeknipt, en links en rechts onder het PCB-tje gestoken. Moest dat PCB-tje eerst voorzichtig met een schroevedraaiertje opwippen, want vastgelijmd. Prime dicht gemaakt.
Geen verschil qua Wifi en GPS. Toen weer open gemaakt. Oefening baart kunst, het ging veel sneller
Een lange koperdraad tegen de Pogo-pin van de GPS gehouden: meteen 6 birds locked, 10 in view, van achter mijn bureau. Daar had ik nog nooit een satelliet in view gezien. Wel buiten en in de auto: 12 locked, 14 in view.
Ik heb toen wat grotere stukjes van het zelfde plastic 1 cm onder het PCB gestoken èn kleine koperen veertjes om de 2 Pogo pins gestoken en toen de Prime voorzichtig dicht gemaakt.
De veertjes heb ik gemaakt van een ader(tje) van een telefoonkabel. Gestript en om een paperclip van ongeveer de dikte van de pogo pins gedraaid. Dan krijg je een mooi veertje. Dat veertje afgeknipt zodat er een veertje overblijft van de zelfde hoogte als het onderste, dikke deel van de pogo-pin. Veertje beetje uitgerekt zodat 'ie net wat hoger werd dat de pogopin, over de pogopin geschoven, heel voorzichtig beetje geklemt en toen de prime weer dichtgemaakt.
Resultaat: vanachter mijn bureau (paar meter van raam) 5 birds in view en 5 locked. O nee, het wordt nu 6 van 7. Toch beter dan eerst, voor de mod.
Wifi: ik merk geen snellere verbinding, maar mijn ADSL haalt van de 20mb dan ook maar 11mb, ook op mijn laptop. Dat blijft hetzelfde. Wifi is wel iets beter geworden volgens Wifi analyser. Achter mijn bureau -50, naast de router -40. Dat was eerst -50 naast de router.
Zag er eerst beetje op om de prime open te maken, maar blijkt toch "piece of cake" te zijn.
Ik heb er een tooltje voor gemaakt. Ik had nog een plastic afsluitplaatje voor een 3,5 inch bay van een PC. Die heb ik op ongeveer 20 graden op een slijpschijf afgeslepen tot ik een mooie scherpe steker had. Ongeveer 2 cm breed. Eerst de locks aan de onderkant ontgrendelt, mijn steker aan de bovenkant in het midden er tussengestoken en het scherm opgewipt. Creditcard er tussen en mijn tool verder geschoven.
En ja hoor, het scherm kwam er snel af.
Toen gaan prutsen met het Wifi/GPS PCB-tje. Eerst een klein beetje opgewipt, van een paar plastic clips die je bij overhemden krijgt om de boord te verstevigen een stukje afgeknipt, en links en rechts onder het PCB-tje gestoken. Moest dat PCB-tje eerst voorzichtig met een schroevedraaiertje opwippen, want vastgelijmd. Prime dicht gemaakt.
Geen verschil qua Wifi en GPS. Toen weer open gemaakt. Oefening baart kunst, het ging veel sneller
Ik heb toen wat grotere stukjes van het zelfde plastic 1 cm onder het PCB gestoken èn kleine koperen veertjes om de 2 Pogo pins gestoken en toen de Prime voorzichtig dicht gemaakt.
De veertjes heb ik gemaakt van een ader(tje) van een telefoonkabel. Gestript en om een paperclip van ongeveer de dikte van de pogo pins gedraaid. Dan krijg je een mooi veertje. Dat veertje afgeknipt zodat er een veertje overblijft van de zelfde hoogte als het onderste, dikke deel van de pogo-pin. Veertje beetje uitgerekt zodat 'ie net wat hoger werd dat de pogopin, over de pogopin geschoven, heel voorzichtig beetje geklemt en toen de prime weer dichtgemaakt.
Resultaat: vanachter mijn bureau (paar meter van raam) 5 birds in view en 5 locked. O nee, het wordt nu 6 van 7. Toch beter dan eerst, voor de mod.
Wifi: ik merk geen snellere verbinding, maar mijn ADSL haalt van de 20mb dan ook maar 11mb, ook op mijn laptop. Dat blijft hetzelfde. Wifi is wel iets beter geworden volgens Wifi analyser. Achter mijn bureau -50, naast de router -40. Dat was eerst -50 naast de router.
Zag er eerst beetje op om de prime open te maken, maar blijkt toch "piece of cake" te zijn.
Interessant, wil zelf toch ook gaan klooien met dit alles en heb nu wel de tooltjes om het open te maken maar vind dat je nog best wat kracht moet gebruiken om hem open te krijgen... heb dit ook nog niet gedaan (beetje bang dat ik de behuizing buig ofzo...)fazerrider schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:54:
Nou, net de stoute schoenen aangetrokken en mijn Prime open gemaakt om te kijken of Wifi/GPS beter kan.
*SNIP*
Maar interessante oplossing ook, ik wil ook zeker geen draden buiten de transformer hebben hangen en hoop dan ook op een (redelijke) oplossing op een manier zoals jij die beschrijft.
[ Voor 42% gewijzigd door m0ridin op 09-02-2012 23:13 ]
Ik heb me prime opengemaakt met mijn oude bankpasje haha.m0ridin schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:13:
[...]
Interessant, wil zelf toch ook gaan klooien met dit alles en heb nu wel de tooltjes om het open te maken maar vind dat je nog best wat kracht moet gebruiken om hem open te krijgen... heb dit ook nog niet gedaan (beetje bang dat ik de behuizing buig ofzo...)
Maar interessante oplossing ook, ik wil ook zeker geen draden buiten de transformer hebben hangen en hoop dan ook op een (redelijke) oplossing op een manier zoals jij die beschrijft.
Er is een update voor Dice Player. Je kan nu ook direct naar je netwerk share bladeren vanuit de speler. Nu hoef je dus niet meer eerst ES file explorer te starten.
Edit: ik kan nu ineens ook gewoon 1080p films streamen. Geen haperingen meer. Erg relaxed.
Misschien kon ES het niet aan, of mijn wifi is ineens een stuk beter geworden
edit2: mijn wifi snelheid is 25Mbps(3MBps). dit helpt natuurlijk ook wel mee.
Edit: ik kan nu ineens ook gewoon 1080p films streamen. Geen haperingen meer. Erg relaxed.
Misschien kon ES het niet aan, of mijn wifi is ineens een stuk beter geworden
edit2: mijn wifi snelheid is 25Mbps(3MBps). dit helpt natuurlijk ook wel mee.
[ Voor 44% gewijzigd door _MB_ op 10-02-2012 00:01 ]
Canon Digital Ixus V2
Meh, toch gelukt om het te vernachelen... Van die clipjes waar de 2 delen in elkaar klikken zijn afgebroken. Crap. Hopen dat ik het nog kan fixen of dat ie in ieder geval nog normaal kan sluiten...Meulendijks89 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:18:
[...]
Ik heb me prime opengemaakt met mijn oude bankpasje haha.
Daar gaat mn garantie gok ik, heh.
Dan heb je wel lomp gedaan denk ikm0ridin schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 00:00:
[...]
Meh, toch gelukt om het te vernachelen... Van die clipjes waar de 2 delen in elkaar klikken zijn afgebroken. Crap. Hopen dat ik het nog kan fixen of dat ie in ieder geval nog normaal kan sluiten...
Daar gaat mn garantie gok ik, heh.

Njah, op zich volgens de aanwijzingen overal... maar blijkbaar of iets te hard naar binnen geduwd of toch teveel geforceerd. Te lomp ja, maar ja... gebeurd is gebeurd.Meulendijks89 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 00:04:
[...]
Dan heb je wel lomp gedaan denk iken ja denk dat je nu je garantie wel kwijt bent
Yep ik heb hem ook gisteren binnen gekregen van DealExtreme! TOP!fazerrider schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:25:
Net mijn micro HDMI naar HDMI adapter binnen gekregen van DealExtreme. Kostte $4 USD, inclusief verzending.Heb 'm meteen uitgeprobeerd. HDMI kabeltje er tussen (3 euro bij Action) en HD (blueray-rip) film via Wifi op server uitgeprobeerd. Geeft perfect haarscherp beeld en geluid op mijn Full HD Samsung TV.![]()
Balen man. Maar waar zitten die gebroken klipjes ergens? En wat hd je wel/niet moeten doen om te vookomen?m0ridin schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 00:05:
[...]Njah, op zich volgens de aanwijzingen overal... maar blijkbaar of iets te hard naar binnen geduwd of toch teveel geforceerd. Te lomp ja, maar ja... gebeurd is gebeurd.
Misschien kan je een foto plaatsen zodat anderen weer wat meer inzicht hebben mochten ze het ook willen proberen.
Is de mod verder wel gelukt?
Linksboven (met het scherm naar boven), een vrij breed stuk... En had het waarschijnlijk nog niet 'even snel voor het slapengaan' moeten proberen en met veel meer beleid.RayMan schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 07:45:
[...]
Balen man. Maar waar zitten die gebroken klipjes ergens? En wat hd je wel/niet moeten doen om te vookomen?
Misschien kan je een foto plaatsen zodat anderen weer wat meer inzicht hebben mochten ze het ook willen proberen.
Is de mod verder wel gelukt?
Denk dat ik teveel geforceerd heb (hoewel ik het idee zat dat mijn prime nogal strak vast zat).
Zal van het weekend even fotos maken anders, en ga daarna kijken of ik hem met wat secondelijm terug kan zetten.
De mod zelf, had nu kleine koperdraadjes om de pogopins gewikkeld (de subdraadjes uit een telefoonkabel) waarbij ik alleen het stukje om de pogopins zonder plastic omhulsel heb en de rest met. Die in het tablet langs de rand geleid en weer afgesloten...
GPS wel wat beter, ik krijg uberhaupt sattelieten nu, wifi weet ik niet helemaal zeker. Maar ik moet er ook nog wat meer tijd aan besteden. Even een schroevendraaier tegen de gps pogopins en ik had inderdaad wel meteen een fix.
Ik duim met je mee!baco101 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:03:
Zou de update vandaag in Nederland worden uitgerold of ben ik te hoopvol
Heb het wel een beetje gehad met al die reboots!
ik hoop het niet als ik XDA lees...
Mijn Prime draait nu een kleine twee weken zonder spontane reboots en een redelijk stabiele Wi-Fi, op XDA lees ik diverse verhalen van mensen die voor de update een goed werkende prime hadden en na de update veel problemen hebben (o.a. slaapstand en batterydrains).

Mijn Prime draait nu een kleine twee weken zonder spontane reboots en een redelijk stabiele Wi-Fi, op XDA lees ik diverse verhalen van mensen die voor de update een goed werkende prime hadden en na de update veel problemen hebben (o.a. slaapstand en batterydrains).
Bij mij vallen de reboots nu mee toevallig gisteren eentje maar dat was de eerste in on 5 dgn hoop op een betere wifi anders zit ik aan een rma te denken.. Als ik 4 mtr van mijn router zit is het streaming van een film lastig. Heb ook op 4 mtr vaak maar 2 streepjes maar als ik dan speediest opstart schiet ie naar 4 alsof de wifi wakker wordttanzer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:34:
[...]
Ik duim met je mee!
Heb het wel een beetje gehad met al die reboots!
[ Voor 12% gewijzigd door baco101 op 10-02-2012 10:07 ]
Mensen, let er op dat als je kabels gebruikt als antenne dat ze dan de juiste lengte hebben, dit moet namelijk een exact deel van een golflenge zijn. Voor GPS betekent dat 9,5 cm voor een halve golflengte. je kan dus ook 4,75 (1/4) of 19 cm (hele golflengte) gebruiken.
de golflengte van wifi is 12,3 cm. Kijk zelf maar hoe lang je je kabeltje wilt hebben.
Ik neem aan dat de meeste tweakers dit wel weten maar ik wil mensen toch graag behoeden voor risico volle en resultaatloze acties.
de golflengte van wifi is 12,3 cm. Kijk zelf maar hoe lang je je kabeltje wilt hebben.
Ik neem aan dat de meeste tweakers dit wel weten maar ik wil mensen toch graag behoeden voor risico volle en resultaatloze acties.
Verwijderd
supertip dit, inderdaad erg belangrijk anders heeft t weinig tot geen zin, heel praktisch, thanx!rommelkast schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:17:
Mensen, let er op dat als je kabels gebruikt als antenne dat ze dan de juiste lengte hebben, dit moet namelijk een exact deel van een golflenge zijn. Voor GPS betekent dat 9,5 cm voor een halve golflengte. je kan dus ook 4,75 (1/4) of 19 cm (hele golflengte) gebruiken.
Gede Tip! Had ik niet geweten!rommelkast schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:17:
Thanks voor de tip. En maakt het dan niet uit of ze gerold/gebogen/etc zijn?rommelkast schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:17:
Maar hoe komt het dan dat wanneer je een schroevendraaier tegen de pogopins aanhoudt je meteen een boost van hier tot tokyo krijgt? Die zijn toch niet toevallig precies de goeie lengte?
Verwijderd
Omdat het niet perse hoeft. Alleen om de beste rendement te halen is de lengte icm golflengte belangrijk. Maar elke willekeurige lengte zal een verbetering geven.m0ridin schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:49:
[...]
Maar hoe komt het dan dat wanneer je een schroevendraaier tegen de pogopins aanhoudt je meteen een boost van hier tot tokyo krijgt? Die zijn toch niet toevallig precies de goeie lengte?
Altijd fijn als mensen voor mij spreken, spaart me toch de moeiteVerwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:02:
[...]
Omdat het niet perse hoeft. Alleen om de beste rendement te halen is de lengte icm golflengte belangrijk. Maar elke willekeurige lengte zal een verbetering geven.
Maar daar komt bij dat je met een schroevendraaier een antenne ver uit de kast werkt, als je de kast weer sluit verminder je de werking enorm. Het is dus zaak de antenne zo efficiënt mogelijk te maken.
En het is idd het beste als de antenne recht is, deze mag best gekruld zijn maar dan moet de totale lengte van begin tot eind de juiste lengte zijn, dus dan wordt het kabeltje langer. dit is best ingewikkelde materie, dit mag je zelf even op-google-en.
[ Voor 18% gewijzigd door rommelkast op 10-02-2012 11:34 ]
Ach als je toch geen garantie hebt kan je wel kabels solderen... gaatje achterin boren kabels er doorheen haham0ridin schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 00:05:
[...]
Njah, op zich volgens de aanwijzingen overal... maar blijkbaar of iets te hard naar binnen geduwd of toch teveel geforceerd. Te lomp ja, maar ja... gebeurd is gebeurd.
Duidelijk, thanks 
En het andere punt, telt een stuk gewikkeld om de pogopin bijvoorbeeld mee als lengte? En als je hem dubbel'vouwt'? Maken die dingen nog uit?
Of gaat het echt puur om de totale lengte van het draad, in welke vorm dan ook...
En het andere punt, telt een stuk gewikkeld om de pogopin bijvoorbeeld mee als lengte? En als je hem dubbel'vouwt'? Maken die dingen nog uit?
Of gaat het echt puur om de totale lengte van het draad, in welke vorm dan ook...
Alleen vind ik dat echt te lelijk voor woorden...Meulendijks89 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:34:
[...]
Ach als je toch geen garantie hebt kan je wel kabels solderen... gaatje achterin boren kabels er doorheen haha
[ Voor 37% gewijzigd door m0ridin op 10-02-2012 11:36 ]
Mensen die opzoek zijn naar een tablet schrikken zich rot als ze hier lezen over gaatjes boren en kabeltjes solderen.
Mijn ouders gebruiken hun Prime nog steeds na alle tevredenheid. Wifi ontvangst is prima zonder allerlei tweaks.
Mijn ouders gebruiken hun Prime nog steeds na alle tevredenheid. Wifi ontvangst is prima zonder allerlei tweaks.
Dat is waar maar voor het grootste verschil zal je toch kabels naar buiten moeten werken op een of andere manier. bijv klein gaatje bij speaker en daar kabels door ofzo als je een case hebt zie je het vrijwel niet maarja het is idd niet mooi.. ik wacht nog met solderen enzo misschien dat een of andere chinees op ebay nog wat aan gaat biedenm0ridin schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:35:
Duidelijk, thanks
[...]
Alleen vind ik dat echt te lelijk voor woorden...
Tja, op zich was wifi voor mij ook ok genoeg, iig voor thuisgebruik. GPS was verder wel vrij kansloos, niet dat ik dat nou echt nodig heb op een tablet maar toch... als er iets mogelijk was om dit te verbeteren, waarom niet proberen? Ik vind het ook altijd wel leuk om te klooien en te proberen, en het leek vrij eenvoudig het tablet te openen en wat uit te proberen.My-life schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:44:
Mensen die opzoek zijn naar een tablet schrikken zich rot als ze hier lezen over gaatjes boren en kabeltjes solderen.
Maar blijkbaar ben ik gewoon te onhandig heh.
Bij sommige mensen irriteert het gewoon dat gps niet werkt en het bereik van wifi beter kan. En als je weet dat het via een mod stukken beter kan heb je al snel de neiging om het toch maar te proberen.m0ridin schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:52:
[...]
Tja, op zich was wifi voor mij ook ok genoeg, iig voor thuisgebruik. GPS was verder wel vrij kansloos, niet dat ik dat nou echt nodig heb op een tablet maar toch... als er iets mogelijk was om dit te verbeteren, waarom niet proberen? Ik vind het ook altijd wel leuk om te klooien en te proberen, en het leek vrij eenvoudig het tablet te openen en wat uit te proberen.
Maar blijkbaar ben ik gewoon te onhandig heh.
Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]