Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
_MB_ schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:51:
Er is een update voor Dice Player. Je kan nu ook direct naar je netwerk share bladeren vanuit de speler. Nu hoef je dus niet meer eerst ES file explorer te starten.

Edit: ik kan nu ineens ook gewoon 1080p films streamen. Geen haperingen meer. Erg relaxed.
Misschien kon ES het niet aan, of mijn wifi is ineens een stuk beter geworden :)

edit2: mijn wifi snelheid is 25Mbps(3MBps). dit helpt natuurlijk ook wel mee.
Top tip!! Werkt goed die netwerkfunctionaliteit. Ook HD materiaal.
Subs ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fazerrider schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:52:
[...]

Top tip!! Werkt goed die netwerkfunctionaliteit. Ook HD materiaal.
Subs ook prima.
vanavond dice maar s updaten dan, kijken of streaming van met name 1080 materiaal nu wel gaat, mijn wifi throughput ligt rond een stabiele 10mbps, zel net niet genoeg zijn

hmmm, ga ik niet redden denk ik zo:

Video
16 kbit/s – videophone quality (minimum necessary for a consumer-acceptable "talking head" picture using various video compression schemes)
128 – 384 kbit/s – business-oriented videoconferencing quality using video compression
1.5 Mbit/s max – VCD quality (using MPEG1 compression)[16]
3.5 Mbit/s typ - Standard-definition television quality (with bit-rate reduction from MPEG-2 compression)
9.8 Mbit/s max – DVD (using MPEG2 compression)[17]
8 to 15 Mbit/s typ – HDTV quality (with bit-rate reduction from MPEG-4 AVC compression)
19 Mbit/s approximate - HDV 720p (using MPEG2 compression)[18]
24 Mbit/s max - AVCHD (using MPEG4 AVC compression)[19]
25 Mbit/s approximate - HDV 1080i (using MPEG2 compression)[18]
29.4 Mbit/s max – HD DVD
40 Mbit/s max – Blu-ray Disc (using MPEG2, AVC or VC-1 compression)[20]

Wikipedia: Bit rate

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
rommelkast schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:17:
Mensen, let er op dat als je kabels gebruikt als antenne dat ze dan de juiste lengte hebben, dit moet namelijk een exact deel van een golflenge zijn. Voor GPS betekent dat 9,5 cm voor een halve golflengte. je kan dus ook 4,75 (1/4) of 19 cm (hele golflengte) gebruiken.
de golflengte van wifi is 12,3 cm. Kijk zelf maar hoe lang je je kabeltje wilt hebben.

Ik neem aan dat de meeste tweakers dit wel weten maar ik wil mensen toch graag behoeden voor risico volle en resultaatloze acties.
Dank je wel voor de tip. Ik gebruik nu een draadje (met een 'veertje' om de pogo gewonden) van 9,5 cm. GPS ontvangst is weer iets verbeterd. Nu 7-9 fixes binnen. Hoewel...

Laten we wel zijn. Het is natuurlijk eigenlijk: GPS verbinding wordt iets minder slecht. Voor noodgevallen en buiten voldoet de GPS. Maar mijn telefoon (HTC Sensation) is natuurlijk handzamer. En die fixed bijna ogenblikkelijk 8-11 sats. Ook in ruimtes zonder ramen....

Maar het blijft leuk om met prutsen proberen de prestaties wat op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:54:
[...]

vanavond dice maar s updaten dan, kijken of streaming van met name 1080 materiaal nu wel gaat, mijn wifi throughput ligt rond een stabiele 10mbps, zel net niet genoeg zijn

hmmm, ga ik niet redden denk ik zo:

Video
16 kbit/s – videophone quality (minimum necessary for a consumer-acceptable "talking head" picture using various video compression schemes)
128 – 384 kbit/s – business-oriented videoconferencing quality using video compression
1.5 Mbit/s max – VCD quality (using MPEG1 compression)\[16]
3.5 Mbit/s typ - Standard-definition television quality (with bit-rate reduction from MPEG-2 compression)
9.8 Mbit/s max – DVD (using MPEG2 compression)\[17]
8 to 15 Mbit/s typ – HDTV quality (with bit-rate reduction from MPEG-4 AVC compression)
19 Mbit/s approximate - HDV 720p (using MPEG2 compression)\[18]
24 Mbit/s max - AVCHD (using MPEG4 AVC compression)\[19]
25 Mbit/s approximate - HDV 1080i (using MPEG2 compression)\[18]
29.4 Mbit/s max – HD DVD
40 Mbit/s max – Blu-ray Disc (using MPEG2, AVC or VC-1 compression)\[20]

Wikipedia: Bit rate
720P gaat met diceplayer perfect.
1080p gaat vertraagd, wifi is de beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
fazerrider schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:06:
[...]

720P gaat met diceplayer perfect.
1080p gaat vertraagd, wifi is de beperkende factor.
Ik kon eerst ook alleen 720p streamen. Maar sinds de update van Dice kan ik ineens ook 1080p afspelen. Kan nu gewoon skippen naar bijv. de helft en hij speelt gelijk prima af. Dan kon ik voorheen niet.
Ik kan vanavond nog wel is testen wat er gebeurd als ik weer ES gebruik om te bladeren. Kijken of er echt verschil is.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Nyarlathotep schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:24:
[...]

Zoals te lezen is op dit forum, en op b.v. XDA is er geen goede of foute batch. Mensen die problemen melden hebben serienummers in verschillende ranges.
Hoop napraten van mensen die dit soort kreten her en der zien opduiken.
Laten we dit batch geneuzel nu eens vergeten :)
Had ik 'em nou toch maar tijdens de BTW dagen bij de MM gekocht :'( In de vorige Transformer zaten toch wel een paar verbeteringen over de batches heen. Als dit nu niet lijkt te gebeuren, dan is er eigenlijk een status quo en had ik toen moeten beslissen.
Dom, dom, dom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
rommelkast schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:17:
Mensen, let er op dat als je kabels gebruikt als antenne dat ze dan de juiste lengte hebben, dit moet namelijk een exact deel van een golflenge zijn. Voor GPS betekent dat 9,5 cm voor een halve golflengte. je kan dus ook 4,75 (1/4) of 19 cm (hele golflengte) gebruiken.
de golflengte van wifi is 12,3 cm. Kijk zelf maar hoe lang je je kabeltje wilt hebben.

Ik neem aan dat de meeste tweakers dit wel weten maar ik wil mensen toch graag behoeden voor risico volle en resultaatloze acties.
Ik dit de lengte vanaf de pogopin naar buiten of vanaf buitenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
De HBO GO Nederland app werkt wel op de Prime, Geinstalleerd op een wel compatible apparaat (POV Mobii Tegra) en de app vervolgens gekopieerd naar de Prime en geinstalleerd. Is standaard niet beschikbaar in de market voor de Prime. Let op: werkt alleen i.c.m. HBO abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
fazerrider schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:29:
[...]

Ik ben niet geroot. In ES File explorer kan je via de Lan optie scannen naar computers op het netwerk. Je selecteert een computer, User id en Password invullen en je bent binnen.
...
Vraagje terug: Ik weet niet of dat bij jou ook is: ik zie in de standaard/meegeleverde filebrowser een directory removable staan. Klik ik daarop dan wordt mijn MicroSD, SD, en HDD tevoorschijn. Ik kan me herinneren dat dat niet werkte onder HoneyComb. Kan jij dit ook?
Thanks voor de tip!
Ik merk wel dat het ophalen van de bestandenlijst erg langzaam gaat.

Vwb je vraag: ik heb meteen na aankoop mijn tablet geüpgraded naar ICS, en dus geen ervaring met HC.
Geen idee dus. Misschien iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:33:
een usb ethernet werkt perfect ...

de goedkoopste op amazon ...

[...]
Heb je enig idee wat de ethernet doorvoersnelheid wordt? Ben ik heeeel benieuwd naar. Bijvoorbeeld door een groot bestand (film o.i.d.) te kopiëren vanaf een server of pc naar je Prime? Via Wifi haal ik ongeveer 2,1 MegaBytes /s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 19:19

ph2m

PopcornHour A-200+Synology 109

Tadango schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:31:
[...]

Kijk hier eens : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1487889

Wellicht kan je het eens proberen. Kwestie dan de update handmatig nog eens installeren. Zoiets verhelpt wel vaker problemen.
Bedankt voor deze topic over het niet werkende dock(toetsenbord), ik had hier ook al vanaf het begin last van, maar na het lezen van de diverse berichten van vandaag heb ik de Prime maar eens diverse keren in en uit het dock gehaald en de Prime met dock eens aan/uit gezet en eindelijk heeft het geholpen en reageerd de Prime eindelijk eens op toetsen aanslagen vanaf het dock. >:)
Een zelfde probleem met een aangesloten USBstick op het dock, de usb-poort wordt pas herkend nadat de Prime met aangesloten USBstick eens is uit/aangezet. :o
Wel erg slordig van Asus dat ze spullen op de markt brengen waarbij je allemaal van dit soort lastige truukjes moet uithalen voor dat er iets gaat werken, gelukkig werkt mijn WiFi & GPS redelijk goed na de update naar ICS, zelfs onderweg naar/vanaf de wintersport met de Prime op het dashboard van de auto :)

Groeten, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond dice player verwijderd en opnieuw uit de market geinstalleerd, althans dat was de bedoeling .... voordat de download start krijg ik ineens een 403 error (forbidden), dit gebeurt met iedere app die ik probeer te upgraden of downloaden :-/

inmiddels ben ik 1 hard reset en 2 factory resets verder, helpt allemaal niks :-(

resultaat, ik heb een kale android ics na fact reset en kan niks uit de market installeren, internet etc werkt wel gewoon, maar ook de online market website installeert niks

iemand enig idee hoe dit kan en in welke richting ik kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:40:
vanavond dice player verwijderd en opnieuw uit de market geinstalleerd, althans dat was de bedoeling .... voordat de download start krijg ik ineens een 403 error (forbidden), dit gebeurt met iedere app die ik probeer te upgraden of downloaden :-/

inmiddels ben ik 1 hard reset en 2 factory resets verder, helpt allemaal niks :-(

resultaat, ik heb een kale android ics na fact reset en kan niks uit de market installeren, internet etc werkt wel gewoon, maar ook de online market website installeert niks

iemand enig idee hoe dit kan en in welke richting ik kan oplossen?
Probeer de app eens via https://market.android.com/ (op je computer) te vinden
Daar kan je namelijk ook mee sofware op je android device installeren

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rob bedankt voor de tip, maar helaas werkt dat ook niet, uiteindelijk wordt het download commando naar de market app verzonden en die wijgert nog steeds

zou het een ip ban zijn? reden kan ik niet bedenken, maar na de 1e factory reset probeerde market direct 30 van mijn apps tegelijk in de download te zetten ... kan t niet verklaren want die reset deed ik omdat ik ook op individuele basis niks kon downloaden in de market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 08:58:
@rob bedankt voor de tip, maar helaas werkt dat ook niet, uiteindelijk wordt het download commando naar de market app verzonden en die wijgert nog steeds

zou het een ip ban zijn? reden kan ik niet bedenken, maar na de 1e factory reset probeerde market direct 30 van mijn apps tegelijk in de download te zetten ... kan t niet verklaren want die reset deed ik omdat ik ook op individuele basis niks kon downloaden in de market
update: ik heb mijn ziggo modem ook een factory reset gegeven (kan niet verklaren waarom, wanhoop?) en voila, ik kan nu weer uit de market downloaden, heel merkwaardig, ik heb er geen verklaring voor, maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook de wifi snelheid binnen je lan netwerk testen met een app? Met speedtest haal ik exact dezelfde snelheid als mijn laptop, maar niet bij benadering de snelheden die ik hier zie. Waarschijnlijk ligt dit aan mijn abonnement bij xs4all. Kan ik de stream binnen mijn wlan meten?

Overigens ben ik zeer te spreken over mijn prime. Wifi is prima, netwerk op kantoor net zo slecht als de ipad van een collega.
Het beroemde knijpen in het scherm heeft wel mijn gps verbeterd, maar die is nog niet geweldig. Wel een fix voor het raam, meerdere sats, maar in de auto met sygic alleen als hij op het dashbord ligt.. mijn handen jeuken dan ook om hem open te wurmen, maar durf nog niet.

Ik heb mijn prime bij BCC gekocht met de btw korting, ICS was al voorgeinstalleerd. C10KAS04....
Nu na twee weken pas 2 x een vastloper gehad met reeboot. Verder werkt alles snel en zonder haperingen. Misschien dat mijn wifi eisen minder hoog zijn dan hier op het forum gemiddeld, in kan er voor normaal gebruik prima mee uit de voeten. Ook heb ik nog geen alternatief gevonden voor de stockbrowser die beter is. Hij is nog steeds stabieler dan bijvoorbeeld Opera. Heel tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 18:39
Dat is niet op die manier mogelijk, doordat speedtest een server heeft en die heb je niet standaard op je lan draaien.

Kijk derhalve naar de linkspeed van je WiFi verbinding. Mijn ervaring is dat je iets minder dan de helft effectief haalt maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank, ik ga kijken.

Andere vraag: Prime geeft aan dat ik geen ad hoc netwerk met mijn telefoon mag maken, andoid kwestie, om hem als hotspot te gebuiken met joikuspot. Weet iemand of daar al een trucje voor is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
fazerrider schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:17:
[...]

Heb je enig idee wat de ethernet doorvoersnelheid wordt? Ben ik heeeel benieuwd naar. Bijvoorbeeld door een groot bestand (film o.i.d.) te kopiëren vanaf een server of pc naar je Prime? Via Wifi haal ik ongeveer 2,1 MegaBytes /s.
Ik heb net een Belkin gigabit USB naar Ethernet adapter binnen. Internet en mailen werkt direct "out-of-the box".
Met ES File explorer kan ik ook mijn netwerk op. Het werkt aan een touwtje net allemaal wat snappier. De snelheidswinst is overigens niet bijzonder groot. Wel werkt full-HD zonder mankeren.

Wat mij niet lukt is om met de nieuwe versie van Dice-player mijn netwerk op te gaan voor films etc. (via SMB protocol. Wie kan me helpen??) Wel kan ik met ES File explorer een film selecteren en die dan weer met Dice-player afspelen. Dat werkt dan via een http link naar een specifieke film. "File-browsen", dat lukt me dus niet. Dice-player verwijst naar Wifi dat niet aan staat.

p.s.: met die Belkin adapter haal ik ongeveer 30 Mbytes p/s over mijn netwerk. Via de eigen gigabit ethernet controller van mijn notebook ligt dat tussen de 80 en 110 Mbytes per seconde.

[ Voor 8% gewijzigd door fazerrider op 11-02-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:45

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, ik had ook even geen idee wat Samba was :P
Het is een schijnbaar wat ouder Windows file sharing protocol.

Je moet gewoon het ip-adres van de pc/server invoeren waarnaar je wilt connecten. Ik heb het ip-adres van mijn htpc ingevoerd, en kan nu alle gedeelde mappen benaderen.
Ik geloof dat ES File Explorer net zo werkt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Na veel schelden en toch wel een beetje teleurgesteld zijn, heb ik gisteren mijn TFP gereset. Het tablet bleef elke 2 minuten 5 seconden hangen, onafhankelijk van de applicatie die je draaide. Ook de batterij ging in 24uur leeg, zonder maar iets te doen.

Na de wipe werkt het allemaal een stuk vlotter! Heel soms een schokje, maar meer niet eigenlijk! Wel jammer van de notulen die ik niet gebackupd had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ook wel eens korte periodes dat ik om het kwartier ongeveer een freeze heb een een willekeurige game of applicatie. Duurt niet langer dan een seconde of 2. Momenteel heb ik er geen last van.
Ik vermoed dat het een proces is wat loopt op de achtergrond, dat deze hikjes veroorzaakt. Geen idee hoe ik er achter kan komen welke het is...

Ga morgen eens een poging doen voor de pogo pin mod. Wil mijn garantie niet vernaggelen, dus bij teveel weerstand van het apparaat zal ik het opgeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond. Sinds een week ook een TF Prime, 32+dock. Bevalt goed. Helaas wel 3 heldere pixels... Valt vooral op bij het lezen van boeken/pdf. wat te doen? Zal dit onder de garantie vallen? Is het dan tablet omruilen, of vervangen ze alleen het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Nyarlathotep schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:32:
Ja, ik had ook even geen idee wat Samba was :P
Het is een schijnbaar wat ouder Windows file sharing protocol.

Je moet gewoon het ip-adres van de pc/server invoeren waarnaar je wilt connecten. Ik heb het ip-adres van mijn htpc ingevoerd, en kan nu alle gedeelde mappen benaderen.
Ik geloof dat ES File Explorer net zo werkt.
Thanks, zal het proberen, en klopt ES File explorer werkt net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Voor wat betreft mijn 'problemen' met het volume van de Prime. Ik heb een eerste test in het vliegtuig gedaan en de resultaten vielen erg tegen. Ik speelde een .mkv bestand (NCIS LA) 720p af via BS Player en hoorde niks. Ik gebruikte mijn inears (Shure) en de achtergrond was zo hoorbaar dat ik het maar heb opgegeven en mp3's op mijn iPhone ben gaan luisteren (wel keihard boven de achtergrondherrie uit).

Ik ga nu maar wat andere players proberen. Wie weet geven die beter geluid. Ik weet wel zo'n beetje waaraan het ligt. Als ik namelijk een mp3 of youtube filmpje via de Prime afspeel is het geluid wel 'normaal'. Het gaat om het afspelen van .mkv bestanden (volgens mij met AC3 geluid maar ook met Dolby). Ik heb de proef op de som genomen en het tevens getest met standaard xvid files. Daar is het geluid wel veel harder. Op mijn media speler (WD Media Hub) merk ik soms hetzelfde, maar dan zet ik gewoon mijn geluid wat harder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Iemand die de OTA al heeft ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:15
Volgens mij is die in Nederland (en oa ook de UK) niet beschikbaar.
Mogelijk omdat er meldingen zijn van een grote battery drain na het installeren van de update.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatrunks
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07 01:02
Welke OTA bedoel je ? Ik heb nu ICS 4.0.3 - 9.4.2.11 hij vroeg gisteren om de camera firmware te updaten: 0x9900

Ik heb hem dinsdag gekregen via mijn werk. En het verbaasde mij in de eerste instantie hoe snel de batterij ging 's nachts. 120 % was ik kwijt deels van de dock en deels van de tablet zelf. Her en der gelezen over de oude Transformer en elke nacht doe ik nu het Touchpad uitschakelen (via de knop op het dock) de energiespaarstand van het keyboard. Vliegmodus inschakelen en bij de Aangepaste Asus-instellingen de Energiespaarstand aanzetten. En wat ik ook doe is de helderheid van het scherm (IPS) op zijn laagst zetten. Ik deed hem net open en hij stond, na 10 uur, op 100% (dock en tablet!)

- Computers blijven drama dingen -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 15:41

vhal

ಠ_ಠ

.11 is de versie die de meeste mensen op hun prime hebben; .13 is de laatste OTA waar wat problemen inzitten aldus XDA

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 21:20
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:16:
Goedenavond. Sinds een week ook een TF Prime, 32+dock. Bevalt goed. Helaas wel 3 heldere pixels... Valt vooral op bij het lezen van boeken/pdf. wat te doen? Zal dit onder de garantie vallen? Is het dan tablet omruilen, of vervangen ze alleen het scherm?
In het begin had ik ook zo'n eigenwijze pixel. Met behulp van de app "PixelFixer" uit de Market heb ik die kunnen fixen.
Iemand legde de werking van de app hier als volgt uit: "PixelFixer schudt die pixel even wakker door heel veel signalen naar 'm te sturen zodat 'tie weer in het gareel komt."

Ik heb zelf nog een vraagje over ES File Explorer: ik heb op mijn desktop geen wachtwoord zitten dat je bijvoorbeeld bij het opstarten invoert., toch klaagt ES dat ik niet het juiste wachtwoord ingevoerd heb. Hij vindt wel mijn pc in het netwerk en daarop heb ik gedeelde mappen staan. De manier van delen heb ik ook al aangepast en als ik 'm op "iedereen" zet en bij mijn configuratiescherm het juiste wachtwoord overneem voor het delen van files werkt dat ook niet.

PC draait op Windows 7 trouwens.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 26-09 15:41

vhal

ಠ_ಠ

je moet (helaas) een userlogin instellen voor win7, met anonymous werkte het bij mij ook niet. Deze vul je dan in bij de LAN server settings in ES file explorer

[ Voor 24% gewijzigd door vhal op 12-02-2012 12:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
deadsy33 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:56:
je moet (helaas) een userlogin instellen voor win7, met anonymous werkte het bij mij ook niet.
Grumbl.... Dan ga ik dat wel even doen. Gelukkig staat mijn pc bijna altijd aan dus zal ik die maar vrij weinig hoeven in te typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 19:50
deadsy33 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:56:
je moet (helaas) een userlogin instellen voor win7, met anonymous werkte het bij mij ook niet. Deze vul je dan in bij de LAN server settings in ES file explorer
Hoeft niet...

Bij mij werkt ES file explorere ook met anonymous.
Heb je op je win7 de volgende network settings aan staan?

- Allow windows to manage homegroup connections (recommended)
- Turn off password protected sharing

en op de router UpnP aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Junia op 12-02-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatrunks
deadsy33 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:43:
.11 is de versie die de meeste mensen op hun prime hebben; .13 is de laatste OTA waar wat problemen inzitten aldus XDA
Inderdaad. Toch zie ik ook mensen met goede ervaringen op XDA met de laatste update.

Het is overigens mogelijk om op XDA de .13 OTA voor je prime te downloaden en er in te zetten (US versie). Ik wacht toch liever op de Officiele update van Asus.

9.4.2.13 Release Notes -
1. Fix Random Reboot / Lockup Problem (100% success in regression testing with returned units, hopefully the same in the community)
2. Enable Google WideVine video rental in the US
3. General Performance Enhancements
4. New WiFi Firmware (there might be improvements in WiFi performance or lock capabilities, still working on the WiFi/BT dropout fix that will not be assisted by the WiFi/GPS firmware updates) (Edited for clarification)

Bron: XDA

Overigens heb ik de volgende hoes besteld:

http://www.123bestdeal.co...Kleur-Bruin-of-Zwart.html

En dan heb ik nog een losse sleeve met handvat.

Deze is er ook nog:

http://www.123bestdeal.co...ing-station-Keyboard.html

Maar die is pas leverbaar eind februari.

En dan heb ik ook nog een screen protector besteld:

http://www.displaybescher...eee-pad-transformer-prime

Wat kan ik zeggen. Ben er zuinig op :)

[ Voor 29% gewijzigd door thatrunks op 12-02-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thatrunks schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:16:
[...]
Wat kan ik zeggen. Ben er zuinig op :)
Ik ook wel, heb daarom een een backprotector geplaatst (achterkant komen toch wel snel krassen op), home-made van folie verkrijgbaar bij de bouwmarkten, was even meten, snijden en knippen (gaatjes met perforator gemaakt). Natuurlijk niet zo strak als eentje je los kan kopen, maar gezien de prijs ...

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/7236/backcoverd.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Toch komt er langs de rand waarschijnlijk snel stof te zitten, waardoor je zo'n lelijke streep rondom krijgt (je ziet nu al de rand van het folie op het middelste plaatje van de cameralens).
Ik heb er nog geen echte krassen op zitten, hooguit wat minimale gebruikerssporen. So be it...

Overigens werkt ES file explorer prima, zonder login op je Windows 7 bak. Ik had hetzelfde probleem, en toen bleek Password Protected Sharing nog aan te staan. Als je die uitschakeld komt je gewoon zonder morren op je shares :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjoels
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 23:33
[quote]thatrunks schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:16:
[...]

Overigens heb ik de volgende hoes besteld:

/quote]

"Deze PU lederen beschermhoes is geschikt als houder of stand en beschermt uw Asus Transformer goed als u hem in uw tas of binnenzak meeneemt." Staat er op de site van de leverancier.

Als U hem in uw binnenzak meeneemt......................
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Jas99 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:57:
[...]

Grumbl.... Dan ga ik dat wel even doen. Gelukkig staat mijn pc bijna altijd aan dus zal ik die maar vrij weinig hoeven in te typen :)
Je hoeft dat niet steeds in te typen, je kan ook automatisch inloggen.

Als je gebruik maakt van slechts één gebruikersaccount of je wil gewoon direct ingelogd zijn dat kun je dat automatisch laten gebeuren, dat gaat als volgt:

1) Ga naar start > uitvoeren en typ control userpasswords2
2) Selecteer de gebruikersnaam die je automatisch wil laten inloggen
3) Vink Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wach....etc.. uit
4) Klik op toepassen en geef eventueel je wachtwoord op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jas99 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:52:
[...]

In het begin had ik ook zo'n eigenwijze pixel. Met behulp van de app "PixelFixer" uit de Market heb ik die kunnen fixen.
Iemand legde de werking van de app hier als volgt uit: "PixelFixer schudt die pixel even wakker door heel veel signalen naar 'm te sturen zodat 'tie weer in het gareel komt."
Dank voor de tip, is het overwegen waard. Is hier nog de theoretische kans dat je met zo`n app juist meer pixels ontregeld en er dus meer krijgt, ipv minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 19:50
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:34:
[...]

Dank voor de tip, is het overwegen waard. Is hier nog de theoretische kans dat je met zo`n app juist meer pixels ontregeld en er dus meer krijgt, ipv minder?
N.m.w. is er een zeer lage kans dat hierdoor meer pixels ontregeld zullen raken. Tevens zullen deze pixels sowieso uiteindelijk kuren gaan vertonen... liever nu dan later, waarbij je nu nog garantie hebt :) (weet niet precies hoeveel dode/luie pixels je moet hebben voordat je hem mag RMA'en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

las eerder in forum dat hbo go ook op de prime draait. Iemand een goede tip hoe ik aan de apk kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spier1968
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:12:
las eerder in forum dat hbo go ook op de prime draait. Iemand een goede tip hoe ik aan de apk kan komen?
Voila.... Draait hier als een zonnetje ;-)

http://www.mediafire.com/?i8yld9gpfxq4m4b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ben weer verder met het lage geluid bij mkv's. Ligt aan ac3/dolby geluidsoutput, via de enkele stereo uitgang blijft er niets van al die kanalen over. Geluid is als gevolg vlak en zacht. Verklaart ook direct waarom het bij mp3's en xvid verder prima gaat.

Ga nu een headphone/earphone amp kopen, een Fiio om precies te zijn. Veel goeds over gelezen. Een betaalbare en hopelijk uitstekende oplossing voor in het vliegtuig. Ik houd jullie op de hoogte wanneer ik het apparaatje binnen heb. Ga voor de E11, hoewel de E6 ook prima moet zijn.

http://www.fiio.com.cn/pr....aspx?ID=24&MenuID=020301

[ Voor 5% gewijzigd door GustavSan op 13-02-2012 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Werkt inderdaad, alleen is Ziggo traag met registratie....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
_MB_ schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:02:
[...]Ik kon eerst ook alleen 720p streamen. Maar sinds de update van Dice kan ik ineens ook 1080p afspelen. Kan nu gewoon skippen naar bijv. de helft en hij speelt gelijk prima af. Dan kon ik voorheen niet.
Ik kan vanavond nog wel is testen wat er gebeurd als ik weer ES gebruik om te bladeren. Kijken of er echt verschil is.
Hier ervaar ik hetzelfde: ik kan nu eindelijk vloeiend 1080p streamen met de nieuwe Dice player.
Mijn internet router is erg brak: max 20-26Mbit naast de router terwijl ik Ziggo 120 heb, maar op zo'n 6 / 7 meter afstand van de router gaat het nu toch goed.

Maar veel zal ik het niet gebruiken, aangezien ik alles via TV kijk.
En 1ste etage ben ik al blij als ik gewoon kan browsen / Youtube-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMan schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:28:
[...]

Hier ervaar ik hetzelfde: ik kan nu eindelijk vloeiend 1080p streamen met de nieuwe Dice player.
Mijn internet router is erg brak: max 20-26Mbit naast de router terwijl ik Ziggo 120 heb, maar op zo'n 6 / 7 meter afstand van de router gaat het nu toch goed.

Maar veel zal ik het niet gebruiken, aangezien ik alles via TV kijk.
En 1ste etage ben ik al blij als ik gewoon kan browsen / Youtube-en.
Na mijn market problemen (inmiddels opgelost na tfp factory reset EN ziggo ubee modem factory reset) van t weekend de nieuwe dice player gedownload en uitgeprobeerd, helemaal TOP!

Ik kan nu over wifi van mijn synology diskstation 212j HD materiaal vloeiend afspelen!
Mijn tfp geeft met speedtest 10 a 11 mbit/s aan (net als laptop op wifi), de wifi linksnelheid is 50-70mbps, mijn vaste PC (windows7) doet haalt over utp ~35mbit/s (vreemd met 120mbit data abo, maargoed das ander probleem).

Voorheen gebruikte ik ES file explorer om de filmbestanden te openen en met dice af te spelen, dat werkt voor hd materiaal nog steeds niet goed, ES doet dus iets met de stream of opent het ding op een andere manier dan dice nu zelf doet waardoor de throughput minder goed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
ES biedt de file aan via http streaming en haalt zelf via smb de data van het netwerk. Dit is allemaal overhead en gaat bij de hoge bitrate van hd video net niet snel genoeg. Dice kan het nu direct vanaf smb streamen en dat is een groot voordeel. Moet ook flink accu schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Als ik op de ATP wfi aanzet kan ik een WPA2PSK verbinding leggen met mijn Xperia Arc (Hi abo) die ik als Wifi Hotspot heb ingesteld. Met Wifi analyzer heb ik dan een meer dan fantastische signaalsterkte (-26dB).
Desondanks kan ik dan met de ATP niet internet op. Wat zou ik fout kunnen doen? Ik kom er niet achter. Ligt het aan Hi.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Politoer schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:33:
Als ik op de ATP wfi aanzet kan ik een WPA2PSK verbinding leggen met mijn Xperia Arc (Hi abo) die ik als Wifi Hotspot heb ingesteld. Met Wifi analyzer heb ik dan een meer dan fantastische signaalsterkte (-26dB).
Desondanks kan ik dan met de ATP niet internet op. Wat zou ik fout kunnen doen? Ik kom er niet achter. Ligt het aan Hi.nl?
Ik doe het ook weleens via Hi, via een Galaxy SII. Dat is geen probleem.

Welke 'app' gebruik je om te tetheren? Heb je root? In dat geval kun je 'Tethering for root users" proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
zAo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:40:
[...]

Welke 'app' gebruik je om te tetheren? Heb je root? In dat geval kun je 'Tethering for root users" proberen.
Ik heb het inmiddels aan de gang. Ik gebruik geen app hiervoor. Op de ATP staat Wifi aan en op de Xperia Arc, moet ik bij "mobiele netwerken", "namen toegangspunten", "KPN/Hi Mobiel Internet", "APN-type" "default,supl,dun" invoeren. en bij Verificatietype de optie "PAP". Het werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van waar uit streamen jullie je media dan? Ik probeer zelf alles via DLNA te doen om het zo min mogelijk crap op mijn pc te installeren maar daar komen de mkv's dus niet tussen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Cyleo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:26:
Van waar uit streamen jullie je media dan? Ik probeer zelf alles via DLNA te doen om het zo min mogelijk crap op mijn pc te installeren maar daar komen de mkv's dus niet tussen te staan.
Je kan toch gewoon een share aanmaken op je pc. Daar de mkv's inzetten. Daarna via Dice player op je tablet browsen naar die share (10.0.0.1/film). Dan de film afspelen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

dwa

Cyleo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:26:
ik heb zelf een setup met plex, xbmc en de plex android app.

De reden dat ik zowel plex als xbmc gebruik is dat vanuit xbmc direct subs te downloaden zijn. Ik probeer dat zoveel mogelijk automatisch te laten verlopen door plex en subliminal maar dat gaat niet altijd goed. Binnen xbmc gebruik ik de plexbmc addon om video's vanuit de plex library te kunnen bekijken. Werkt prima mits je de goede (voor plexbmc geschikte) skin gebruikt. De app op de tablet vind ik erg lekker werken, je ziet direct wat je wel en niet hebt gezien en wat er nieuw binnen is (lang leve sickbeard en couchpotato ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Laatst online: 09-06 19:05
na me veel ingelezen te hebben in de prime heb ik toch nog een vraag.
ik wil mijn macbook pro eigenlijk vervangen met een TP, echter ik kan nergens echt gebruikerservaringen vinden van mensen die het ding in plaats van een laptop gebruiken.

Veel dingen heb ik al uitgezocht.
- printen kan ik wireless met de samsung app
- mail werkt goed, ik heb alles via google apps

ik heb momenteel een galaxy tab 10.1 geroot met ics, ik moet zeggen dat deze nu ook heerlijk responsive aanvoelt maar ik mis toch een keyboard en extra aansluitingen.
Ik ben van plan het ding voornamelijk zakelijk te gebruiken en daarom is mobiliteit erg belangrijk.

Zware office applicaties heb ik niet nodig, ik maak voornamelijk redelijk simpele facturen en excel gebruik ik nauwelijks.

Is deze tablet een geschikte vervanger voor mijn macbook? Zijn er mensen die hem ook als laptop vervanger gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:05
z0rk0l schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:07:
Is deze tablet een geschikte vervanger voor mijn macbook? Zijn er mensen die hem ook als laptop vervanger gebruiken?
Het ligt er vooral aan waarvoor je hem gebruiken wilt. Nu geef je dat hierboven al redelijk aan en ik denk dat in dat geval een TFP een goede optie is. Ik heb zelf een TFP met dock aangeschaft nadat mijn laptop het begaf. Het enige wat ik met mn tablet niet kan t.o.v. mn oude laptop is pc games spelen en programmeren met Visual Studio. Wel denk ik dat naar mate de tijd vordert het me niet zou verbazen als steeds meer games ook voor Android uitkomen.

Voor standaard kantoorwerk voldoet een TFP ruimschoots. Er zijn genoeg goede office pakketten te verkrijgen, email/printen etc. gaan prima, agenda bijhouden werkt ook top, je hebt mogelijkheden tot Cloud Computing, connectie maken met je pc gaat ook kinderlijk eenvoudig etc. etc. Ik kan er zelfs voor mij werk eenvoudige MSSQL zaken mee doen of gebruik maken van Remote Desktop naar een van onze servers.

Wat betreft de "gebruikerservaring" van o.a. het keyboard, die zijn bij mij zeer goed. Het keyboard typt er fijn, geen lag of wat dan ook. Natuurlijk, het is aan de kleine kant vergeleken met een laptop maar daar heb ik geen last van.
Het grote voordeel van een apparaat als deze blijft de mobiliteit en het direct gebruiksklaar hebben. Op mijn werk gebruik ik het ding constant voor de interne werk MSN, muziek, browsen, email etc. en wordt dus actief gebruikt. Met dit gebruik kan ik makkelijk meer dan 2 volle werkdagen toe met de accu (dock + tablet, Powersaving mode, scherm op +-40% en Wifi altijd aan). Bij een laptop mag je blij zijn als je 3 uurtjes kan werken zonder power supply. Daarnaast ook nog het grote voordeel: opstarttijden zitten er niet bij. Gewoon openklappen en je kunt beginnen. In standby (met Wifi uit) verbruikt hij zo weinig stroom, ik denk dat ie in dat geval best wel 2 weken zou kunnen liggen zonder leeg te zijn. Ter illustratie: ik heb de mijne voor het laatst afgelopen vrijdag op het werk opgeladen, daarna vrijdag en zondagavond beiden even een uurtje gebruikt en vanochtend zat het dock op 83%, tablet op 95%. Nu na een hele dag werken: dock 28%, tablet 71% (oftewel nog ruim voldoende om morgen de hele dag te gebruiken).

Hopelijk geeft dit je enigszins de informatie die je zocht, zo niet vraag gerust :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Moi_in_actie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:26:
[...]

Hopelijk geeft dit je enigszins de informatie die je zocht, zo niet vraag gerust :)
Geweldige feedback, bedankt! Ik ben overtuigd. Ik merk gewoon dat ik mijn laptop te vaak laat liggen thuis en mijn tablet meeneem, echter mis ik op mijn galaxy tab echt een keyboard om mails etc op te stellen. Ik ga er maar eentje bestellen (meh net gezien dat ze nergens leverbaar zijn momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem toch terugsturen, iemand nog een idee hoe ik een backup kan maken? Zou het niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:25:
Ik ga hem toch terugsturen, iemand nog een idee hoe ik een backup kan maken? Zou het niet weten..
mag ik vragen waarom je hem gaat terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 18:36
Gebruiken jullie en screenen protector op de atp? Ik heb zelf jet idee dat hierdoor de resppnsiveness om laag gaat, maar hoor graag andere verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat mag, de wifi ontvangst is gewoon niet goed genoeg. De ipad pakt 30mb, de lg optimus 10mb en de ATP moet het met 2,5mb doen, apparaten liggen naast elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:57:
[...]

Ik ook wel, heb daarom een een backprotector geplaatst (achterkant komen toch wel snel krassen op), home-made van folie verkrijgbaar bij de bouwmarkten, was even meten, snijden en knippen (gaatjes met perforator gemaakt). Natuurlijk niet zo strak als eentje je los kan kopen, maar gezien de prijs ...
ik heb hem in carbon gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://lh5.googleusercontent.com/-zEud6IVMTkQ/TzlguWQS3hI/AAAAAAAAAtk/yq9LbI4lUs0/s912/30.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatrunks
Very nice! Ik krijg de mijne morgen binnen.

Heb by the way nog een mooie screen protector gevonden voor een goede prijs,

http://www.all4tablets.nl...ansformer-anti-glare.html

----

Je kunt ook nog een kortingscode bij de volgende screenprotector toepassen (die ik eerder geposted heb):

http://www.displaybescher...ee-pad-transformer-prime/

Kortingscode = FB2011
€ 17,95 ipv € 19,95 incl. gratis verzending.

[ Voor 21% gewijzigd door thatrunks op 13-02-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:06
Ik had die update nu wel verwacht eigenlijk, is er iets bekend of de update is uitgesteld ivm probleempjes in de vs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
baco101 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:37:
Ik had die update nu wel verwacht eigenlijk, is er iets bekend of de update is uitgesteld ivm probleempjes in de vs
Volgens mij was het een soort van beta test update en aangezien de problemen lijkt het met in ieder geval niet slim om hem hier ook uit te brengen :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
  • Laatst online: 14-02-2018
_MB_ schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:16:
[...]

Volgens mij was het een soort van beta test update en aangezien de problemen lijkt het met in ieder geval niet slim om hem hier ook uit te brengen :)
Nou an mij mag die wel uitgebracht worden! Wordt er nu wel een beetje moe van al die reboots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Ik hoop dat de wifi verbeterd want als ik een groter bestand download dan verliest mijn prime gem 2x de verbinding en moet je opnieuw beginnen voordat lukt.. Vrijdag naar bcc gemaald via contact formulier op site maar nog geen antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
net een prime gekocht echter zie ik aan de linker kant van het scherm wel baclicht bleeding, is dit een garantie geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
Ik heb gisteren nogmaal flink lopen testen met Prime naast een Galaxy S2.
Op 7 meter afstand soms toch zo'n 5-10Mbit verschil en daarbij is de Prime een stuk minder constant met tests. De S2 geeft op de bank zelfs vaak de volle 26Mbit die ik ook naast de router krijg, maar meestal zo'n 22-26 Mbit terwijl de Prime max rond de 16 blijft hangen.

Dit is op de bank in woonkamer waar ik hem 90% van de tijd zal gebruiken. In de tuin nog niet getest, maar snelheid zal dan vast zog wel een Mbit of 2 droppen.

Boven in de slaapkamer geeft de prime 1-3Mbit en de S2 dik 5-7Mbit

Ook heb ik geprobeerd te drukken op bovenrand en zelfs de gehele tablet verzichtig te "verbuigen".
Soms leek het idd effect te hebben, maar het kan ook weer toeval zijn. Niet echt een touw aan vast te knopen in ieder geval.

Vooralsnog wacht ik op een vervanger van dit showmodel via BCC tijdens BTW actie.
Ik ga er zeker niet acheraanbellen en wacht gewoon geduldig af. Misschien komt XDA met een fix (na openmaken) of misschien Asus zelf wel. Of wellicht komt de T300 nog wel om de hoek kijken al geloof ik niet dat dit een echt serieus model gaat worden. Er is alleen nog maar 1 foto bekend met vage sheet. Het zal me anders niets verbazen dat dit juist letterlijk de T201 is alleen andere backplate.

De oplossing voor Asus is eigenlijk rete simpel: gewoon andere backplate monteren op alle nieuwe batches en bij retourzendingen :P (desnoods doe-het-zelf-pakket voor handige eindgebruikers / winkels met eigen technische dienst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter03
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb sinds een paar dagen een TP en heb gisteren bij bol.cm een sleeve besteld. Zo eentje die eigenlijk voor netbooks bedoeld is, maar hier ook prima omheen past.
Is het, behalve een sleeve, nodig om er een screenprotector bij te nemen?
Het aanbrengen van zo een ding gaat in veel gevallen verkeerd waardoor er lucht onder zit of er een hoekje niet goed zit vastgeplakt.
Ook is het prijsverschil erg groot, ik heb protectors gezien van 35 euro, maar ook 3 voor 5 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
wouter03 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:01:
Ik heb sinds een paar dagen een TP en heb gisteren bij bol.cm een sleeve besteld. Zo eentje die eigenlijk voor netbooks bedoeld is, maar hier ook prima omheen past.
Heb je misschien een link? en ik neem aan dat hij past met als zonder dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
RayMan schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:09:
[...]

Check anders deze ff, heb 'm niet maar ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatrunks
Als het goed is krijg ik hem vandaag binnen. Ik zal dan gelijk wat pics plaatsen.

Als je naar mijn vorige post kijkt dan zie je inderdaad een screen protector van ik geloof 7 eurie. En 1tje van 20 euro met 2 euro korting (via de bijgevoegde kortingscode) die heb ik genomen i.v.m. de levenslange garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
thatrunks schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:16:
[...]

Als het goed is krijg ik hem vandaag binnen. Ik zal dan gelijk wat pics plaatsen.
Ok......laat even weten of hij bevalt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
Had ik gezien ja, maar ben eerder op zoek naar sleeve.
Heb juist zo'n mooie dunne tablet en dat wil ik niet verzieken met hoezen en covers.
(maat van me heeft iPad2 met zo'n dikke plastic behuizing die ook als standaard gebruikt kan worden. Het geheel is nu dikker en zwaarder (of vergelijkbaar iig) als iPad1 :+ )

Heb sleeve eigenlijk alleen nodig om hem op te bergen/mee te nemen zonder krassen te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
ik kon Picasa niet werkend krijgen op de prime via de Gallery App, er kwam ook geen picasa bij mij accounts te staan.
dus las ik ergens dat je dan met Rootexplorer in de map /data/system/ het bestand accounts.db weg moet gooien, het apparaat opnieuw op moet starten en dan opnieuw in moet loggen. zo gezegd zo gedaan. en het werkt!
ik kreeg na het inloggen wel een foutmelding met een driehoekje over mn account maar dat is met nog een keertje opnieuw opstarten ook weg!, eindelijk mn picasa albums bekijken op de prime en natuurlijk uploaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter03
  • Laatst online: 19-08-2024
RayMan schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:09:
[...]

Dit is de sleeve ik heb besteld:

bol.com/nl/p/computer/cas...00000007446129/index.html

En ja, volgens meerder mensen past de TP met dock er prima in. Zonder dock zou het echter wel wat losjes zitten allemaal. Maar als je hem meeneemt doe je al snel het dock erbij denk ik.

@FunZip, die jij hebt gepost heb ik ook nog even overwogen. Voor zover ik wist was hij alleen via Amazon te krijgen, voor nog wat minder geld ook. Alleen is hij daar momenteel niet leverbaar tot half maart. Ben toch voor de sleeve gegaan, omdat die wat goedkoper is en omdat ik er wat meer vertrouwen in heb. Mijn tablet gebruik ik toch vooral thuis op de bank en dan hoeft er geen heel leren geval omheen voor mij.

Tot zover dit off-topic verhaal dat eigenlijk thuishoort in het accessoires topic van de TP.

Maar is er nog iemand die ervaring heeft met screenprotectors en of dit een waardevolle toevoeging is en of er een merkbaar kwaliteitsverschil is tussen de goedkope en de dure varianten?

[ Voor 59% gewijzigd door wouter03 op 14-02-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
RayMan schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:23:
[...]

Had ik gezien ja, maar ben eerder op zoek naar sleeve.
Heb juist zo'n mooie dunne tablet en dat wil ik niet verzieken met hoezen en covers.
(maat van me heeft iPad2 met zo'n dikke plastic behuizing die ook als standaard gebruikt kan worden. Het geheel is nu dikker en zwaarder (of vergelijkbaar iig) als iPad1 :+ )

Heb sleeve eigenlijk alleen nodig om hem op te bergen/mee te nemen zonder krassen te maken
Ik heb deze: http://www.amazon.co.uk/i...d=1329230630&sr=8-1-spell
Hard-case en de TFP + dock past er precies in. Erg net dingetje

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Laatst online: 26-09 14:42
Die is primair voor de TF101, dus wat mij betreft veel te dik voor de TF201. Die is maar de helft van de dikte van de TF101 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
Ok... wat er nou weer gebeurt hier:

Haal ik mijn prime uit mijn tas, uit mijn sleeve, zit er een barst van rechtsboven naar linksonder over het hele scherm :S
Heb niet met mn tas gegooid, heb nergens tegenaan gestoten... Zou toch moeten merken als ik er zoiets hards mee doe dat het springt? Een halfuur daarvoor was er nog niks mee aan de hand...

Valt dit onder garantie of niet? (lijkt mij onwaarschijnlijk) Want dit is wel heel raar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Jas99 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:00:

Haal ik mijn prime uit mijn tas, uit mijn sleeve, zit er een barst van rechtsboven naar linksonder over het hele scherm :S
Heb niet met mn tas gegooid, heb nergens tegenaan gestoten... Zou toch moeten merken als ik er zoiets hards mee doe dat het springt? Een halfuur daarvoor was er nog niks mee aan de hand...

Valt dit onder garantie of niet? (lijkt mij onwaarschijnlijk) Want dit is wel heel raar....
OMG Gast, dat is zuur! :(

Ik zou het proberen te verhalen op je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11

Glas kan toch nog snel breken als je het ergens onder een verkeerde hoek tegenaan tikt. Het valt in ieder geval niet onder de garantie, misschien inderdaad je verzekering proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
zAo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:02:
[...]
OMG Gast, dat is zuur! :(

Ik zou het proberen te verhalen op je verzekering.
Ja, behoorlijk! Heb mijn pa gelijk maar even gemaild (val als student nog onder hun verzekering) om eens te kijken wat er gedaan kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Soeski schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:51:
Die is primair voor de TF101, dus wat mij betreft veel te dik voor de TF201. Die is maar de helft van de dikte van de TF101 namelijk.
Ik vind hem anders erg dun. Hij past er met dock precies in. Is echt geen ruimte over.
Zonder dock is het een ander verhaal.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Laatst online: 26-09 14:42
_MB_ schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:07:
[...]

Ik vind hem anders erg dun. Hij past er met dock precies in. Is echt geen ruimte over.
Zonder dock is het een ander verhaal.
Geen ruimte over, dan staat hij dus bol als je er een TF101 in doet? :P
Wat ik meer bedoelde is dat als er strak een TF101 in past, de TF201 dus niet strak kan zitten tenzij je de band kan stellen o.i.d.
Dan nog moet de totale dikte van de hoes groter zijn dan de TF201 nodig heeft.
Ik heb zelf een GOLLA GenMob hoes gekocht voor de TF101, deze paste er mooi strak in. De TF201 zit er nu in en die heeft teveel ruimte naar mijn zin, maar dat is logisch omdat de TF201 half zo dik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook, topding!!!
vooral erg handig is dat je een hdmi kabeltje en oplader in het extra vakje kwijt kunt, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Soeski schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:35:
[...]

Geen ruimte over, dan staat hij dus bol als je er een TF101 in doet? :P
Wat ik meer bedoelde is dat als er strak een TF101 in past, de TF201 dus niet strak kan zitten tenzij je de band kan stellen o.i.d.
Dan nog moet de totale dikte van de hoes groter zijn dan de TF201 nodig heeft.
Ik heb zelf een GOLLA GenMob hoes gekocht voor de TF101, deze paste er mooi strak in. De TF201 zit er nu in en die heeft teveel ruimte naar mijn zin, maar dat is logisch omdat de TF201 half zo dik is.
Ja als je het zo verteld klinkt dat idd logisch :)
Maar misschien was die case niet bedoelt voor de tfp101 + dock maar alleen voor de tablet.

Die band kan je idd stellen.

Ik zal vanavond nog is kijken. Als ik er namelijk een platte hdmi kabel bij doe merk je al dat hij boller wordt, dus erg veel ruimte is er niet over.
Ik zal de maten is opmeten.
Ik vond een hardcase wel handig omdat hij dan goed beschermd is.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog heel content met mijn messenger bag ( http://www.ebay.nl/itm/BL...0644748149#ht_2658wt_1396 ) voor de TF101 (en dus TF201).
Hierin kan ik de dock gescheiden van de tablet opbergen. En er kunnen nog allerlei andere zaken makkelijk mee.
Afbeeldingslocatie: http://www.ultimate-mobiles.co.uk/library/tablet-pc/asus/asus-eee-pad-transformer/bags/messenger-10/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimate-mobiles.co.uk/library/tablet-pc/asus/asus-eee-pad-transformer/bags/messenger-10/6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb deze case. Zeer tevreden over. Je kan hem ook in verschillende standen zetten. Echt handig! http://www.amazon.co.uk/gp/product/B006RML5ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzer
  • Laatst online: 14-02-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:54:
Ik ben nog heel content met mijn messenger bag ( http://www.ebay.nl/itm/BL...0644748149#ht_2658wt_1396 ) voor de TF101 (en dus TF201).
Hierin kan ik de dock gescheiden van de tablet opbergen. En er kunnen nog allerlei andere zaken makkelijk mee.
[afbeelding]

[afbeelding]
Ook ik heb deze en ik ben ook mega tevreden over deze Bag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de accessoires is een apart topic ;) Accesoires voor de ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Mijn batterij doet het op zich heel erg goed maar ik vond het erg vreemd dat de m'n toestel erg vaak 'awake' was, ruim twee keer zoveel als het scherm.

Met Android Market: BetterBatteryStats ben ik er achter gekomen dat het *backup* (Android System) process erg veel wakelocks had, Google Talk ook overigens. De *backup* process bleek het process te zijn dat 'application data, Wi-Fi passwords and other settings' synchroniseerd met je Google account (te vinden in de 'Settings -> Backup & reset' menu). Na dit (en de Talk app) uitgezet te hebben is het systeem amper nog awake, of het echt iets uitmaakt voor de batterij weet ik niet trouwens, maar als je flinke drain hebt is het de moeite waard om dit uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 21:43

rommelkast

kitesmurf

Als je hem met je creditcard betaald hebt, val je wss onder de 180 dagen verzekering die bij alle aankopen met je kaart geldt. Zoniet: bullocks!
Weet je zeker dat niet iemand anders hem kapot gemaakt heeft (je tas verplaatst heeft oid), dan zou je zijn/haar WA verzekering aan kunnen spreken.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx. Had nog gezocht op "accessoires" en "prime". Maar weet ik veel dat de topicstarter een typo gemaakt heeft :X Kan hem dus niet vinden. Heb hem in mijn favorieten gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
rommelkast schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:38:
[...]
Als je hem met je creditcard betaald hebt, val je wss onder de 180 dagen verzekering die bij alle aankopen met je kaart geldt. Zoniet: bullocks!
Weet je zeker dat niet iemand anders hem kapot gemaakt heeft (je tas verplaatst heeft oid), dan zou je zijn/haar WA verzekering aan kunnen spreken.
Ook bij een CC betaling in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Jas99 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:43:
[...]

Ook bij een CC betaling in de winkel?
bij visa is dat wel zo, ik heb ooit eens gehad dat er een camera was gejat zonder problemen geld terug gekregen van visa 1 telefoontje en binnen 2 wkn had ik mijn geld op mijn rekening staan.

dit is wel alweer 10 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
baco101 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:45:
[...]
bij visa is dat wel zo, ik heb ooit eens gehad dat er een camera was gejat zonder problemen geld terug gekregen van visa 1 telefoontje en binnen 2 wkn had ik mijn geld op mijn rekening staan.
dit is wel alweer 10 jaar geleden
Je hebt gelijk! Heb de boel betaald met een AMEX CC en heb al een pdfje gevonden met hun voorwaarden.
Morgen maar eventjes uitgebreid doorkijken als ik tijd heb!

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Jas99 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:47:
[...]

Je hebt gelijk! Heb de boel betaald met een AMEX CC en heb al een pdfje gevonden met hun voorwaarden.
Morgen maar eventjes uitgebreid doorkijken als ik tijd heb!

Bedankt voor de tip!
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Drommels, had ik een prime te pakken lekker geïnstalleerd, blijkt er een barst in de het scherm te zitten. Retour gebracht en geld terug gekregen. Bah alsnog geen tfp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatrunks
Ik heb de hoes (voor met dock) binnen.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/e8mqzc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/fmqicx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/161xbop.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/whmu83.jpg

Tasje die ik al had :)

En morgen komt mijn screenprotector binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
thatrunks schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:37:
Ik heb de hoes (voor met dock) binnen.

Tasje die ik al had :)

En morgen komt mijn screenprotector binnen :D
Nog steeds die sticker op het toetsenbord zitten joh :)
dat is echt het eerste wat ik eraf haal, ziet er toch niet uit.

Case ziet netjes uit.

Canon Digital Ixus V2

Pagina: 1 ... 36 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]