Het ligt er vooral aan waarvoor je hem gebruiken wilt. Nu geef je dat hierboven al redelijk aan en ik denk dat in dat geval een TFP een goede optie is. Ik heb zelf een TFP met dock aangeschaft nadat mijn laptop het begaf. Het enige wat ik met mn tablet niet kan t.o.v. mn oude laptop is pc games spelen en programmeren met Visual Studio. Wel denk ik dat naar mate de tijd vordert het me niet zou verbazen als steeds meer games ook voor Android uitkomen.
Voor standaard kantoorwerk voldoet een TFP ruimschoots. Er zijn genoeg goede office pakketten te verkrijgen, email/printen etc. gaan prima, agenda bijhouden werkt ook top, je hebt mogelijkheden tot Cloud Computing, connectie maken met je pc gaat ook kinderlijk eenvoudig etc. etc. Ik kan er zelfs voor mij werk eenvoudige MSSQL zaken mee doen of gebruik maken van Remote Desktop naar een van onze servers.
Wat betreft de "gebruikerservaring" van o.a. het keyboard, die zijn bij mij zeer goed. Het keyboard typt er fijn, geen lag of wat dan ook. Natuurlijk, het is aan de kleine kant vergeleken met een laptop maar daar heb ik geen last van.
Het grote voordeel van een apparaat als deze blijft de mobiliteit en het direct gebruiksklaar hebben. Op mijn werk gebruik ik het ding constant voor de interne werk MSN, muziek, browsen, email etc. en wordt dus actief gebruikt. Met dit gebruik kan ik makkelijk meer dan 2 volle werkdagen toe met de accu (dock + tablet, Powersaving mode, scherm op +-40% en Wifi altijd aan). Bij een laptop mag je blij zijn als je 3 uurtjes kan werken zonder power supply. Daarnaast ook nog het grote voordeel: opstarttijden zitten er niet bij. Gewoon openklappen en je kunt beginnen. In standby (met Wifi uit) verbruikt hij zo weinig stroom, ik denk dat ie in dat geval best wel 2 weken zou kunnen liggen zonder leeg te zijn. Ter illustratie: ik heb de mijne voor het laatst afgelopen vrijdag op het werk opgeladen, daarna vrijdag en zondagavond beiden even een uurtje gebruikt en vanochtend zat het dock op 83%, tablet op 95%. Nu na een hele dag werken: dock 28%, tablet 71% (oftewel nog ruim voldoende om morgen de hele dag te gebruiken).
Hopelijk geeft dit je enigszins de informatie die je zocht, zo niet vraag gerust