- Computers blijven drama dingen -
Hoe gemakkelijk kun je hier je beeldscherm nou uit halen?thatrunks schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:37:
Ik heb de hoes (voor met dock) binnen.
[afbeelding]
Voor mijn gevoel is dat juist een must. Ik reis vrij veel met de trein en dan lijkt het mij ideaal om daarmee een beetje te klooien. Ook is het voor afspraken handig.
Hoe zien de mensen dat hier? 3g een must of maakt het je weinig uit?
En hoe zit het met die dataplannen die worden aangeboden, is dat internet meer geoptimalizeerd (dus: sneller) dan wat je met je telefoon hebt? Ik heb Vodafone en als m'n internet op een tablet dezelfde snelheid bereikt dan zou ik daar niet heel tevreden over zijn. Op zich weinig mis met m'n internet op de telefoon, maar zo vaak dat ik in zones zit waar het bereik gewoon heel beperkt is en je een tijd lang niets kan laden.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Zoals hierboven: gewoon tetheren (3G delen) vanuit je teleoon. Werkt pefect op mjn Galaxy S2.Polen schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 01:09:
Hoe zien de mensen dat hier? 3g een must of maakt het je weinig uit?
Goed om te horen, dank.
Wil je dit soort dingen svp in het accessoires topic plaatsen en niet hier? (heb de typo trouwens aangepast in de TSthatrunks schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:37:
Ik heb de hoes (voor met dock) binnen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tasje die ik al had
En morgen komt mijn screenprotector binnen
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik ben blij dan ik je heb kunnen helpen!Jas99 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:47:
[...]
Je hebt gelijk! Heb de boel betaald met een AMEX CC en heb al een pdfje gevonden met hun voorwaarden.
Morgen maar eventjes uitgebreid doorkijken als ik tijd heb!
Bedankt voor de tip!
Verwijderd
Ik heb nog steeds het probleem met het toetsenbord. Het dock wordt wel gezien door de Prime maar doet niets. Alleen de bovenste rij toetsen werken, verder niets. Na 4x in-uit-in-uit et cetera dan doet het toetsenbord het weer. Voor zolang het duurt. Wordt nu een beetje vervelend. Op XDA Dev hebben er meer mensen last van, ik ben dus gelukkig niet de enige en het is dus gelukkig geen hardwaredefect aan het toetsenbord oid.
Men wijst naar de Prime zelf en men hoopt dat een nieuwe update dit probleem verhelpt.
Ik heb intussen manueel al de firmware een keer vervangen maar helaas hielp dat niets.
meer mensen die hier last van hebben? Of tips, workaround totdat...
Dank!
[ Voor 5% gewijzigd door baco101 op 15-02-2012 10:14 ]
Ik zou er gewoon een RMA van maken. Aangezien het bij de meeste wel gewoon werkt zoals het moet werken, is het dus iets afwijkends.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:49:
Dag allemaal,
Ik heb nog steeds het probleem met het toetsenbord. Het dock wordt wel gezien door de Prime maar doet niets. Alleen de bovenste rij toetsen werken, verder niets. Na 4x in-uit-in-uit et cetera dan doet het toetsenbord het weer. Voor zolang het duurt. Wordt nu een beetje vervelend. Op XDA Dev hebben er meer mensen last van, ik ben dus gelukkig niet de enige en het is dus gelukkig geen hardwaredefect aan het toetsenbord oid.
Men wijst naar de Prime zelf en men hoopt dat een nieuwe update dit probleem verhelpt.
Ik heb intussen manueel al de firmware een keer vervangen maar helaas hielp dat niets.
Dank!
Inderdaad, bij mij werkt het toetsenbord namelijk telkens als een trein, dus er zit wel 'iets' fout.l3art schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:00:
[...]
Ik zou er gewoon een RMA van maken. Aangezien het bij de meeste wel gewoon werkt zoals het moet werken, is het dus iets afwijkends.
Overigens heb ik ook geregeld dat de browser crasht, maar eigenlijk alleen als ik 5+ tabs in één keer probeer te openen, of erg zware sites op de achtergrond aan het laden ben, maar lelijk is het wel.
Zelfde melding gisteren gekregen, nadat ik aantekeningen van een klant wilde verplaatsen.renevdeertwegh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:12:
Help! Vorige week in een college aantekeningen gemaakt met Polaris. Net aan het zoeken op de TFP en ik wilde het bestand verplaatsen naar de map documenten (waar deze niet in stond?). Ik druk op verplaatsen (in bestandsbeheer) en hij geeft aan dat het bestand niet kan worden verplaatst en verdwijnt uit de bestandslijst. How to get it back?
Conclusie: het is WEG. Helaas... nergens meer te vinden en dus echt pleitte.
Zelfde als je een document open hebt staan en je slaat deze niet op. Tablet weer open, soms is dan je document gewoon WEG. Altijd opslaan dus.
Voor aantekeningen kan je beter Evernote gebruiken. Wordt gelijk gesynchroniseerd en ook tussentijds opgeslagen als je de Prime dichtklapt of naar andere App schakelt. Ik vind het echt een aanrader.renevdeertwegh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:12:
Help! Vorige week in een college aantekeningen gemaakt met Polaris. Net aan het zoeken op de TFP en ik wilde het bestand verplaatsen naar de map documenten (waar deze niet in stond?). Ik druk op verplaatsen (in bestandsbeheer) en hij geeft aan dat het bestand niet kan worden verplaatst en verdwijnt uit de bestandslijst. How to get it back?
Polaris gebruik ik steeds minder. Eén keer bijna ook aan de beurt geweest toen ik een bestand een andere naam gaf. Gelukkig gered door de oude bestandsnaam terug te zetten maar wel mijn les geleerd.
2 x de helft
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Aan de bovenkant heb je een lipje en dan kan je hem er uit halen. Gaat best makkelijk hoor. Alleen ik gebruik hem toch eigenlijk alleen met docking. Maar als je hem vaak zonder docking gaat gebruiken dan is het niet heel handig.Jas99 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:56:
[...]
Hoe gemakkelijk kun je hier je beeldscherm nou uit halen?
Ah vandaar ik kon het topic al niet vindenl3art schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:25:
[...]
Wil je dit soort dingen svp in het accessoires topic plaatsen en niet hier? (heb de typo trouwens aangepast in de TS)
Ik zie dat in mijn familie ook zo veel, een neef van me heeft al 3 jaar z`n tv, en nog steeds zit die feature sticker op z`n tv.. en ik maar als neuroot me er aan ergeren._MB_ schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:41:
[...]
Nog steeds die sticker op het toetsenbord zitten joh
dat is echt het eerste wat ik eraf haal, ziet er toch niet uit.
Case ziet netjes uit.
Maar mooie, case, zou de mijne ook wel eens kunnen worden als ik m`n Prime ga kopen.
Als hij op een kaartje staat kan je die in de computer steken en er een of ander undelete programma op los laten. Heb je alles op de tab zelf gezet kan je mss de tab als storagedevice instellen en aan je computer hangen om alsnog undelete te proberen.Soeski schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:27:
[...]
Zelfde melding gisteren gekregen, nadat ik aantekeningen van een klant wilde verplaatsen.
Conclusie: het is WEG. Helaas... nergens meer te vinden en dus echt pleitte.
Zelfde als je een document open hebt staan en je slaat deze niet op. Tablet weer open, soms is dan je document gewoon WEG. Altijd opslaan dus.
Haha, hier is die er ook af hoorm0j0NL schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:28:
[...]
Ik zie dat in mijn familie ook zo veel, een neef van me heeft al 3 jaar z`n tv, en nog steeds zit die feature sticker op z`n tv.. en ik maar als neuroot me er aan ergeren.
Maar mooie, case, zou de mijne ook wel eens kunnen worden als ik m`n Prime ga kopen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1492887
update of downgrade je prime met elke softwareversie, je kunt naar de US versie upgraden, of zelfs downgraden naar honeycomb.
misschien ga ik die US update eens proberen.
Tja, ik lees dat mensen die op .11 geen last hadden reboots die juist wel kunnen krijgen op .13, terwijl andersom het probleem inderdaad verholpen blijkt te zijn.ikdedinges schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:49:
interesant topic,
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1492887
update of downgrade je prime met elke softwareversie, je kunt naar de US versie upgraden, of zelfs downgraden naar honeycomb.
misschien ga ik die US update eens proberen.
Even een vraag waarop ik het antwoord niet echt heb kunnen vinden:
Wat zijn nu exact alle (zoveel mogelijk dan) nadelen van rooten?
Ik las ergens dat je dan geen online films kan kijken (via US abo's?), dus dat maakt mij niet zoveel uit.
Hoe zit het met garantie: kan je makkelijk unrooten en is er dan 100% geen spoor meer van te vinden?
Leuke pluspunten van rooten mogen jullie ook wel plaatsen BTW
Verwijderd
`RayMan schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:12:
[...]
Tja, ik lees dat mensen die op .11 geen last hadden reboots die juist wel kunnen krijgen op .13, terwijl andersom het probleem inderdaad verholpen blijkt te zijn.
Even een vraag waarop ik het antwoord niet echt heb kunnen vinden:
Wat zijn nu exact alle (zoveel mogelijk dan) nadelen van rooten?
Ik las ergens dat je dan geen online films kan kijken (via US abo's?), dus dat maakt mij niet zoveel uit.
Hoe zit het met garantie: kan je makkelijk unrooten en is er dan 100% geen spoor meer van te vinden?
Leuke pluspunten van rooten mogen jullie ook wel plaatsen BTW
Zit geen nadeel aan rooten. En je kan hem altijd weer unrooten.
Eén van de voordelen is dat je bijv. Ad-Free kan installeren/gebruiken, die dan de hosts file kan vervangen waardoor je geen advertenties meer in apps ziet. Maar ook geen gevaarlijke websites kan bezoeken.
(Dit was voor mij de enige reden om hem direct te rooten).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 15:15 ]
Dat is wel handig idd. Binnenkort ook maar eens in verdiepen.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:14:
[...]
`
Zit geen nadeel aan rooten. En je kan hem altijd weer unrooten.
Eén van de voordelen is dat je bijv. Ad-Free kan installeren/gebruiken, die dan de hosts file kan vervangen waardoor je geen advertenties meer in apps ziet. Maar ook geen gevaarlijke websites kan bezoeken.
(Dit was voor mij de enige reden om hem direct te rooten).
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Hoi, ik heb dit ook gehad. Heb de tablet geruild tegen een andere. Die werkt wel perfect.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:49:
Dag allemaal,
Dank!
Verwijderd
Tablet heb ik nl van firma x en dock van firma y
Ik zou als ik jou was contact leggen met de RMA afdeling van Asus, hun maakt het niet uit waar het gekocht is.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:18:
Heb je alleen het tablet omgeruild of het gehele ding (tablet+dock).
Tablet heb ik nl van firma x en dock van firma y
Die kunnen vermoedelijk ook wel vertellen je naar Firma x of y terug moet.
Zelfde geldt voor mij, ik had nog een extra probleem erbij dus heb het volledige tablet ingeruild, weet niet of dat hier nodig is (het probleem kan misschien ook in de koppeling van de tablet zelf met het toetsenbord liggen, al is het waarschijnlijk gewoon het dock zelf). Maar de nieuwe werkt dus echt veel fijner. Omruilen!Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:13:
[...]
Hoi, ik heb dit ook gehad. Heb de tablet geruild tegen een andere. Die werkt wel perfect.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Volgens mij is daar niets over bekend. Persoonlijk denk ik dat het gewoon de Benelux strategie is om de 32GB gecombineerd te blijven verkopen.wontcachme schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:03:
Vraagje: Gaat de docking die bij de 32GB geleverd wordt ook nog los verkrijgbaar worden? Omdat de levertijd van de 32GB niet duidelijk is en de 64GB vrijwel overal op voorraad, zou ik die kunnen nemen en later het toetsenbord eventueel. Maar als die nooit los te koop zal worden, zal ik toch ff moeten wachten.
Dat is irritant. Niet moet ik kiezen tussen snel een tablet zonder tobo of lang wachten en wel een tobozAo schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:36:
[...]
Volgens mij is daar niets over bekend. Persoonlijk denk ik dat het gewoon de Benelux strategie is om de 32GB gecombineerd te blijven verkopen.
Verwijderd
--
Dit zal in eerste instantie een qwerty versie zijn. Later zal een azerty dock hoogstwaarschijnlijk als accessoire beschikbaar worden.
--
Je kan iig wel losse tobo's kopen op Amerikaanse sites of op Marktplaats. Zou alleen niet weten of ASUS ze los gaat verkopenwontcachme schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:03:
Vraagje: Gaat de docking die bij de 32GB geleverd wordt ook nog los verkrijgbaar worden? Omdat de levertijd van de 32GB niet duidelijk is en de 64GB vrijwel overal op voorraad, zou ik die kunnen nemen en later het toetsenbord eventueel. Maar als die nooit los te koop zal worden, zal ik toch ff moeten wachten.
Verwijderd
Dus toch gegronde reden voor de slechte ontvangst.
MM zegt zelf dat ze hem voorlopig niet meer leveren ivm de klachten die ze erover krijgen.
Dus voor mij nu voorlopig geen FT201
Je hebt het hier over wifi-ontvangst neem ik aan?Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:36:
Had mijn tablet 3 wk geleden ter reparatie aangeboden bij MM en kon gisteren mijn geld terug halen !
Dus toch gegronde reden voor de slechte ontvangst.
MM zegt zelf dat ze hem voorlopig niet meer leveren ivm de klachten die ze erover krijgen.
Dus voor mij nu voorlopig geen FT201
Zoja, hoe slecht was deze bij jou?
Ik denk dat de mijne voor een Prime gemiddeld presteert. Ik heb ook een Htc Desire, het bereik en de snelheid daarvan is ongeveer gelijk aan die van de Prime. Al kan de Prime soms wat drops hebben waar de Desire wat constanter is. Geloof dat dit wel de ervaring van elke TP-gebruiker is?
1) de app vraagt met welke proggie ik het resultaat wil openen; 2) het resultaat in een nieuwe browser opent, en 3) dat ook nog es in de mobile version doet
wat ik ook aanvink, die settings ondhoudt ie nooit (en dan delete ik geen cookies oid)
Verwijderd
Verwijderd
Hartelijk dank voor uw email.
Uit uw email heb ik begrepen dat u graag het dockingstation erbij wilt kopen. Deze kunt u inderdaad los zonder epad kopen. Vanaf hier heb ik geen informatie over wanneer deze te koop zal zijn en bij welke winkels. Daarom raad ik u aan bij de winkel te informeren, waar u ook de epad heeft gekocht. Het dockingstation kan op de 32 en op de 64 aangesloten worden.
U zou eventueel bij de mediamarkt kunnen kijken of de Saturn. Wellicht zijn er in uw omgeving meerdere zaken waar u dit product kan kopen.
Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
K.Wierda
Asus TSD
---------- Original Message ----------
Dat is irritant. Niet moet ik kiezen tussen snel een tablet zonder tobo of lang wachten en wel een tobo
[/quote]
Met de youtube app heb ik daar geen last van.habermas schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:43:
wat ik overigens wel irritant vind is het feit dat na iedere search (youtube of imdb)
1) de app vraagt met welke proggie ik het resultaat wil openen; 2) het resultaat in een nieuwe browser opent, en 3) dat ook nog es in de mobile version doet
wat ik ook aanvink, die settings ondhoudt ie nooit (en dan delete ik geen cookies oid)
En volgens mij met IMDB ook niet.
Wel heb ik dit juist weer in opera :-S
Dan wil je een filmpje starten (bijv. dumpert) en dan vraag hij waar mee te openen.
dan krijg ik de selectie uit de mediaspelers die ik geinstalleerd heb en opera (???).
Kies je voor opera dan wil hij de file downloaden i.p.v. afspelen.
Ben verder zeer te vreden over opera, maar dit vind ik wel irritant.
nee dit zijn de 'normale' sites inderdaad, die zijn meestal wat vollediger dan de tablet-apps...stimpyrulez schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:55:
[...]
Met de youtube app heb ik daar geen last van.
En volgens mij met IMDB ook niet.
Elke keer als je een nieuwe browser of andere app installeert die een bepaald soort intents kan afhandelen, zul je die vraag opnieuw krijgen voor elke app die die intents verstuurt. Dat is om ervoor te zorgen dat je je nieuwe app gelijk kunt integreren met je bestaande apps, in plaats van dat je eerst overal settings moet gaan resetten.
Weet niet of dat bij jou de oorzaak is, maar als het goed is blijft de setting dus wel opgeslagen als je geen nieuwe apps meer installeert.
Dus eigenlijk gewoon het vinkje aanvinken dat hij het hiermee altijd moet openen en je bent klaarMyedvyed schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:19:
Wat betreft het eerste punt uit je opmerking, dat komt door het 'intents' systeem in Android. Apps kunnen requests sturen en/of aangeven dat zij een bepaald type request kunnen afhandelen. Die requests worden 'intents' genoemd.
Elke keer als je een nieuwe browser of andere app installeert die een bepaald soort intents kan afhandelen, zul je die vraag opnieuw krijgen voor elke app die die intents verstuurt. Dat is om ervoor te zorgen dat je je nieuwe app gelijk kunt integreren met je bestaande apps, in plaats van dat je eerst overal settings moet gaan resetten.
Weet niet of dat bij jou de oorzaak is, maar als het goed is blijft de setting dus wel opgeslagen als je geen nieuwe apps meer installeert.
was het maar zo!Cyleo schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:00:
[...]
Dus eigenlijk gewoon het vinkje aanvinken dat hij het hiermee altijd moet openen en je bent klaar
hij onthoudt niets bij mij: elke keer opnieuw de default browser selecteren bij een searchresult (en waarom een searchresult uberhaupt in een nieuwe app of venster??) en dan wordt je ook nog es naar de mobiele versie van bij youtube geredirect (ipv de gewone, waar je op was
[ Voor 3% gewijzigd door habermas op 17-02-2012 12:16 ]
http://forum.xda-develope...?p=22639912&postcount=126
The WW/DE/CN releases will be out early next week, probably by Tuesday at the latest. Each release has to go through Google CTS and they are presented at the same time.
Half januari ben ik voor een jaar vertrokken naar Nieuw Zeeland. Net voordat ik vertrok heb ik de update gedaan naar android 4.0. Helaas had ik last van de strepen. Omdat ik op korte termijn zou vertrekken, heb ik mijn vader gevraagd de prime terug te brengen naar de mm, er vanuit gaande dat ik geld terug zou krijgen, aangezien het binnen twee weken na aankoop was. Helaas wilde mm geen geld meer teruggeven, omdat er naar hun mening gebruikersschade op de prime aanwezig was. Mijn vader is niet de meest assertieve man en heeft zich met een kluitje in het riet laten sturen met de toezegging dat de prime gerepareerd zou worden.
Nu krijgen we te horen dat de prime niet te repareren is, maar dat er geen geld teruggegeven kan worden. Wel een tegoed bon. Ik word daar behoorlijk pissig van, want volgens mij heb ik gewoon recht op geld terug. Voel me behoorlijk machteloos, want ik zit hier in Nieuw Zeeland en moet mijn vader lastig vallen met dit gedoe.
Het klopt toch dat ik recht hebt op een refund? Volgens mij word ik gewoon genaaid door de media markt.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Misschien beter om een topic te openen in het shopping (sub)forum, maar mijn sin ziens heb je recht op geld terug:Zewatanejo schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:51:
Begin januari mijn transformer prime gekocht bij de media markt , maar er eigenlijk nog geen gebruik van kunnen maken.
Half januari ben ik voor een jaar vertrokken naar Nieuw Zeeland. Net voordat ik vertrok heb ik de update gedaan naar android 4.0. Helaas had ik last van de strepen. Omdat ik op korte termijn zou vertrekken, heb ik mijn vader gevraagd de prime terug te brengen naar de mm, er vanuit gaande dat ik geld terug zou krijgen, aangezien het binnen twee weken na aankoop was. Helaas wilde mm geen geld meer teruggeven, omdat er naar hun mening gebruikersschade op de prime aanwezig was. Mijn vader is niet de meest assertieve man en heeft zich met een kluitje in het riet laten sturen met de toezegging dat de prime gerepareerd zou worden.
Nu krijgen we te horen dat de prime niet te repareren is, maar dat er geen geld teruggegeven kan worden. Wel een tegoed bon. Ik word daar behoorlijk pissig van, want volgens mij heb ik gewoon recht op geld terug. Voel me behoorlijk machteloos, want ik zit hier in Nieuw Zeeland en moet mijn vader lastig vallen met dit gedoe.
Het klopt toch dat ik recht hebt op een refund? Volgens mij word ik gewoon genaaid door de media markt.
http://www.consuwijzer.nl...on_Moet_ik_dit_accepteren
http://www.consuwijzer.nl...niet_goed_ondeugdelijk_is
Met andere woorden, je moet de verkoper de kans geven het product te repareren, maar kan dat niet, of willen ze dat niet, dan kun je de koop ontbinden en je geld terug krijgen. In deze situatie lijkt me dat vrij duidelijk, neem geen genoegen met een tegoedbon. Heb je dat wel gedaan is er geen weg terug.
Is er ook bekend wat die update verandert?Fly-guy schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:39:
Nieuwe update is uit: .14, nu nog voor de VS en TW, volgende week (hopelijk voor dinsdag) ook voor de rest van de wereld:
http://forum.xda-develope...?p=22639912&postcount=126
[...]
Weinig, al schijnt het veel problemen op te lossen in de .13 update (die wij nooit gekregen hebben..). In de link staan wel ervaringen van gebruikers.
Als het goed is de vele reboots die ik heb! Er zou ook iets veranderen aan de WIFI ontvangst!
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
die gaat dus terug.
tsja...blijkbaar zijn er toch weer mensen die perse GPS willen op de prime terwijl die vanaf december uit de specs zijn gehaald vanwege bekende redenen. Dat er dan exemplaren zijn die wel werken (of werkend te krijgen zijn dmv mods) is dan mooi meegenomen.L1800 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 09:41:
Gisteren prime gehaald bij de expert winkel na installatie update gedaan, en die staat nu op 15. maar helaas geen betere gps ontvangst, dit ligt vermoedelijk toch echt aan de hardware.
die gaat dus terug.
Overigens kan je prima GPS gebruiken met een gps dongle of via je telefoon.
[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 18-02-2012 10:50 ]
Hoop voor je dat dat lukt want gps staat volgens mij niet meer bij de specificaties dus eigenlijk zit het er dus niet meer bijL1800 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 09:41:
Gisteren prime gehaald bij de expert winkel na installatie update gedaan, en die staat nu op 15. maar helaas geen betere gps ontvangst, dit ligt vermoedelijk toch echt aan de hardware.
die gaat dus terug.
Verwijderd
Maar ik zou het zeker gaan proberen als ik jou was!
Veel succes in iedergeval!
Maar Deadsy33 geeft jou wel een goede tip!
Zoiezo komt er een update die jou beter gps ontvangt zal gaan geven,
die update is namelijk al uit maar nog niet beschikbaar in Nederland
In welke vestiging heb je deze mooie tablet gekocht?
Ik heb de tablet nu ook al sinds de launch en heb de gps echt nog nooit gebruikt. Leuk dat ze het geprobeerd hebben, maar voor mij niet relevant.baco101 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:50:
[...]
Hoop voor je dat dat lukt want gps staat volgens mij niet meer bij de specificaties dus eigenlijk zit het er dus niet meer bij
SowiesoVerwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:59:
Zoiezo komt er een update die jou beter gps ontvangt zal gaan geven,
die update is namelijk al uit maar nog niet beschikbaar in Nederland
Maar of de laatste update het GPS verbetert, daar zijn de meningen op XDA over verdeeld. De update verandert wat in het aGPS gedeelte, door meer (langere) gegevens te downloaden over de posities van de satellieten. Heb je geen internet doet dit niets voor je GPS en de vraag is of je met die gegevens echt een beter resultaat gaat zien...
Nee dat gaat het niet. Bepaalde mensen willen niet inzien dat de GPS het gewoon niet goed doet en dat het signaal zwakker is dan met vergelijkbare tablets. Het ligt gewoon aan de hardware (backplate, pogopinns). Toch, succes met het hopen op een magische update die je hardware gaat veranderen.Fly-guy schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:33:
[...]
Sowieso
Maar of de laatste update het GPS verbetert, daar zijn de meningen op XDA over verdeeld. De update verandert wat in het aGPS gedeelte, door meer (langere) gegevens te downloaden over de posities van de satellieten. Heb je geen internet doet dit niets voor je GPS en de vraag is of je met die gegevens echt een beter resultaat gaat zien...

Ook al speelt de hardware een grote rol, software kan (soms) een boel helpen. Er zijn verhalen van mensen die wel degelijk een (Soort van) werkende GPS hadden maar na een update de GPS totaal dood was, ook onder gelijke condities.J0ey schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:34:
[...]
Nee dat gaat het niet. Bepaalde mensen willen niet inzien dat de GPS het gewoon niet goed doet en dat het signaal zwakker is dan met vergelijkbare tablets. Het ligt gewoon aan de hardware (backplate, pogopinns). Toch, succes met het hopen op een magische update die je hardware gaat veranderen.
Echter je zult nooit een perfect/goed werkende GPS hebben in je prime, hoogstens een GPS die niet totaal dood is.
Zoals eerder geschreven in dit topic: ik heb een prima werkende GPS, zowel met Sygic als met CoPilot.Fly-guy schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:49:
[...]
Echter je zult nooit een perfect/goed werkende GPS hebben in je prime, hoogstens een GPS die niet totaal dood is.
Ergens in dit topic staan de links naar de foto's. Vind het overigens niet zo handig om met de Prime te navigeren, dus gebruik ik mijn Nokia Lumia voor naviagtie.
Natuurlijk, dat ontken ik ook niet. Enkel is het gewoon een feit dat de GPS nooit super gaat werken. Ik kon met mijn Prime ook 12 satellieten vinden, maar het signaal was gewoon te zwak om goed mee te navigeren. En na zoveel software updates is het wel duidelijk dat het er gewoon niet in zit.Fly-guy schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:49:
[...]
Ook al speelt de hardware een grote rol, software kan (soms) een boel helpen. Er zijn verhalen van mensen die wel degelijk een (Soort van) werkende GPS hadden maar na een update de GPS totaal dood was, ook onder gelijke condities.
Wel apart dat de GPS juist slechter wordt bij sommige met de update, daar heb ik dan weer geen verklaring voor.
Gewoon gelukt hoor bij de expert,baco101 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:50:
[...]
Hoop voor je dat dat lukt want gps staat volgens mij niet meer bij de specificaties dus eigenlijk zit het er dus niet meer bij
Zelf gebruik ik XMediaRecode. Misschien niet de snelste decoder, maar we; een goed resultaat, en heel veel presets om uit te kiezen.
Helaas haalt hij wel uit elk MKV bestand automatisch de ondertitels eruit, en kan ik zelf nog niet achterhalen hoe ik die er in kan laten zitten.
Wat gebruiken jullie?
Tja, ik kijk gewoonde 720p mkv, heb je echt zon ruimte gebrek?l3art schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:49:
Gebruiken jullie nog een app om gedownloade films oid om te zetten zodat ze wat kleiner zijn?
Zelf gebruik ik XMediaRecode. Misschien niet de snelste decoder, maar we; een goed resultaat, en heel veel presets om uit te kiezen.
Helaas haalt hij wel uit elk MKV bestand automatisch de ondertitels eruit, en kan ik zelf nog niet achterhalen hoe ik die er in kan laten zitten.
Wat gebruiken jullie?
Je hebt toch ook prima 720P films van 4-8 GB. Met een microSD-kaartje van 32 GB kan je er al 5 stuks van kwijt. Op het geheugen van de prime zelf kunnen er ook nog eens drie/vier op.l3art schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:29:
Nou ja niet alles is in 720 te downloaden en inderdaad zet ik vaak meerdere films tegelijk er op. En aangezien sommige over de 10gb zijn wordt de ruimte snel te krap ja :-p
Ik convert ze niet en speel ze gewoon af met Dice, werkt prima voor mij.
Instellingen --> Over Tablet --> een heel aantal keer achterelkaar klikken op "Android versie" --> Daarna je vinger op het Android-poppetje zetten totdat er heel veel zijn.
Ik ben nog nooit een film tegengekomen die niet 3+ verschillende formaten/groottes te downloaden is?l3art schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:29:
Nou ja niet alles is in 720 te downloaden en inderdaad zet ik vaak meerdere films tegelijk er op. En aangezien sommige over de 10gb zijn wordt de ruimte snel te krap ja :-p
Maar goed word een beetje nutteloze discussie zo. En dat is ook geen antwoord op de vraag, maar goed never minder. Ga zelf wel weer verder zoeken.
Even iets anders, was het iemand al opgevallen dat als je de prime via hdmi aansluit op een tv en een film met ondertiteling gaat afspelen, dat deze ondertiteling dan niet op de tv komt? Zowel met DicePlayer als met MX Video Player niet. Lijkt er op dat de Prime echt alleen het videosignaal doorstuurt en verder niets. Tenzij de ondertiteling natuurlijk hardcoded is in de film, maar dat is logisch.
[ Voor 52% gewijzigd door 13art op 19-02-2012 04:47 ]
Iemand een suggestie welke app ik moet downloaden om de bijlage te openen???
Edit: Android tnef-decoder via google/wikipedia op "tnef": http://www.winmail-dat.com/
[ Voor 8% gewijzigd door freggy op 19-02-2012 10:16 ]
als .11 stabiel is bij je zou ik ff wachten met upgraden naar .14.
als .11 niet stabiel is bij is dan is .14 misschien juist wel de oplossing.
Op xda is het verschil echt onwijs groot. De een is stabiel op .11 de ander juist op .13 en de andere weer op .14. Maar andersom is de een ook weer instabiel op .11 of op .13 of .14. Dus het blijft een gok als wij straks .14 krijgen.
Maar het lijkt mij slimmer als ze .14 weer skippen en dan .15 maar weer gaan testen
Maar voor diegene die nu op .11 last van reboots hebben schiet dat weer niet op.
Canon Digital Ixus V2
\o/
Nou ik hoop dat het morgen echt doorgaat! Wordt gek van die reboots![b][message=37700474,noline]
Maar voor diegene die nu op .11 last van reboots hebben schiet dat weer niet op.
Ik heb een klein probleempje met het delen/streamen van films en series.
Ik heb:
- Asus Transformer Prime, 32 GB. Ik gebruik ES file explorer
- notebook (HP Pavilion dv 7), met Windows 7 home premium.
- ExperiaBox (Thomson 780)
Ik heb één mapje die heet 'films en series' op de Notebook. De settings zijn dat iedereen er in kan lezen. Daaronder zitten een aantal submappen. De meeste daarvan kan ik zien in de ES file explorer, maar één mapje niet... Ik heb inmiddels al een keer of vier nagekeken of dat specifieke submapje is gedeeld (dat is het geval), maar ik kan hem maar niet bekijken... (heel irritant). Wie weet raad?
Alvast bedankt!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Aangezien ik mijn demo model binnenkort (ALS er voorraad is) toch ga ruilen wilde ik het toch wel even proberen om te zien hoe en wat.
1) Mijn prime is nu geroot. Dat gaat echt rete simpel en heb ik met idd 1 klik via Vista laptop kunnen doen.
Ik wil dit iig doen om al dalijk al mijn backups te kunnen restoren mbv Titaniium Backup Pro. Zal komende tijd nog wel ff meer spelen. Kan nu ook directe shares maken naar mijn NAS.
2) ik heb hem open gemaakt met Freebees pasje en met hulp van labello
Dat ging echt rete simpel en ja: je moet wel heeeeeel voorzichtig zijn ipv lipjes. Ben midden zijkant begonnen, toen andere zijkant, daarna onderkant. De bovenkant heeft nl hele andere clips en hier moet je dus losschuiven ipv klikken..
Toen heb ik even wat propjes van alufolie gemaakt en op de pogo's gedaan, zodat er meer contact werd gemaakt met de PCB. Het lijkt inderdaad te werken kwa bereik wat nu iig gelijk is aan Galaxy S2, maar de snelheid laat het toch echt afweten: nog steeds 5-10Mbit verschil helaas op 5-7 meter vd router.
Wel zag ik dat PCB ook de op XDA eerder genoemde "gap" heeft. Misschien toch eens kijken of ik wat geleidende tape kan aanbrengen om de verbinding zeker weten te maken.
Ik weet ook niet of allu folie het beste is wat ik kan gebruiken. Tips zijn welkom.
GPS is en blijft dood helaas.
Al met al (nog) geen effectieve winst, maar wel ff leuk kunnen spelen en tweaken
Ik hou XDA in de gaten en kan later alsnog kijken voor wat mods. Ik weet iig hoe hij open en dicht moet.
Foto's:

Verwijderd
@Rayman: heb ff je afbeeldingen in een bericht gezet. Wel zo overzichtelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 18:31 ]
Accu was nog 30% vol dus snel getest en gps nog steeds 0 ontvangst. Even gekeken of drukken op het schem het ontvangst verbeterde en dat werkte zeer goed. Voor wifi maakte het weinig uit in signaal sterkte. Signaal schommelde wel enorm, maar drukken of niet maakte weinig uit. GPS ging van 0 signalen naar 3 met een lock binnen 2 sec maar voor GPS alleen gaat hij niet open....... als ik hem al hou. Ik hoop hem vandaag om te kunnen ruilen nog.
Verwijderd
Sinds ik mijn TFP op IPS gezet heb, heb ik geen last meer van strepen. Misschien een idee om te proberen ?Tadango schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:24:
Ik kreeg zaterdag mijn prime terug die naar asus was gestuurd voor het probleem met strepen in het beeld, slechte wifi dekking en geen gps ontvangst. Kreeg hem doodleuk terug met een briefje dat alles goed werkte en ze niets konden vinden. Gvd, daarvoor stuur ik dat ding niet op en wacht 3 weken! Wordt nu geregeld als het goed is. Asus service is dus waardeloos. Als je de kans hebt om hem te ruilen ipv te laten repareren dan altijd doen! Hij kwam nog terug zonder laad kabel ook, stelletje prutsers.
Yes! Ga meteen proberen!jordy5 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:49:
FYI: .14 update is beschikbaar voor WW.
Tot heden nog geen reboot gehad! Blijf duimen!baco101 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:40:
heeft iemand de update al geinstalleerd en wat zijn de resultaten? worden er nieuwe problemen veroorzaakt?
Canon Digital Ixus V2
Daar wordt ook een lijstje bijgehouden met mensen die hier last van hebben. Echter hebben deze mensen niet allemaal hun Prima een factory reset gegeven.Tadango schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:11:
Op XDA groeit er een draadje met reboots in .14... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1503079
Aangezien er op XDA uiteraard veel tweakers (of wannebees) rondlopen is de kans dat deze mensen instabiele software hebben geïnstalleerd vrij groot IMHO.
Het zou ook niet noodzakelijk moeten zijn om de prime een factory reset te geven naar mijn mening met zo'n update... Hoe dan ook, net de update geinstalleerd (en met rootkeeper root houden werkte prima) dus ben benieuwd of ik iets merk...My-life schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:27:
[...]
Daar wordt ook een lijstje bijgehouden met mensen die hier last van hebben. Echter hebben deze mensen niet allemaal hun Prima een factory reset gegeven.
Aangezien er op XDA uiteraard veel tweakers (of wannebees) rondlopen is de kans dat deze mensen instabiele software hebben geïnstalleerd vrij groot IMHO.
een factory reset is dat echt noodzakelijk na een update?
Zou niet moeten. Het is de bedoeling dat je de update gewoon over de vorige versie heen kan installeren zonder dat je iets verliest.[b][message=37706600,noline]
een factory reset is dat echt noodzakelijk na een update?
Alleen als je last heb van reboots zou het nuttig kunnen zijn.
Canon Digital Ixus V2
Ik bedoel dat de reboots mogelijk worden veroorzaakt door zelf geïnstalleerde software en de oorzaak hierdoor niet bij ASUS ligt.m0ridin schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:36:
[...]
Het zou ook niet noodzakelijk moeten zijn om de prime een factory reset te geven naar mijn mening met zo'n update... Hoe dan ook, net de update geinstalleerd (en met rootkeeper root houden werkte prima) dus ben benieuwd of ik iets merk...
Door het tablet een factory reset te geven kun je controlleren of er nog steeds sprake is van reboots zonder de aanwezigheid van third party software.
Verwijderd
~~~[html]Prijzen, winkels, bestellingen en alle andere niet-technische dingen mogen zoals gewoonlijk in een apart topic in Telecomproviders.~~~[/html]