|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
speel geen games, wil veel desktops hebbennero355 schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:54:
Je wil echt 2 rijen van 3 monitoren boven op elkaar ?! Weet je dat heel zeker ? Voor de meeste games lijkt me dat niet echt tof, tenzij je echt 24/7 flight simulator meuk speelt.
Ik zou dan eerder 5 stuks naast elkaar zetten en nog eentje bovenop de middelste voor dingen zoals TeamSpeak en dergelijke
Dell u2711 hier, supertof hoor en nog nooit iets gemerkt van ghosting. waar ik eerder bang voor zou zijn bij dit soort schermen is input lag maar hier merk ik ook niets van met mijn scherm. met de 2408 bijvoorbeeld kon ik dit welk duidelijk merken.nero355 schreef op zondag 28 april 2013 @ 02:10:
Ik ken meerdere mensen die op een Dell IPS monitor gamen en nergens last van hebben en er zitten een flink aantal Tweakers hier op het forum ook met een dergelijke monitor op hun bureau te gamen zonder problemen
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Als je de monitors laag wilt hebben, kun je een verdieping in je bureau maken? Is dat geen idee? Edit: heb even paint bijgepakt om te verduidelijken wat ik bedoel:Tennisbal schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:17:
Ik wil mijn 6 monitor setup gaan doorzetten, probleem is alleen dat ik geen goedkope oplossing kan vinden om de bovenste 3x24 inch monitor laag te bouwen. Iemand een suggestie? (hierboven al genoemd maar niet heel concreet).
voorbeeld van een monitorstand:

Hier ergens loopt er ook een topic over custom builded bureau's.Ik heb zelf een eigen bureau op maat gemaakt met allerhande materialen. Het geeft je veel voldoening, een eigen bureau naar smaak voor de komende decennia's.
Even buiten je doelstelling om: is 3x 2560x1600 i.c.m. Gridmove/Gridvista geen optie?Tennisbal schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:17:
Ik wil mijn 6 monitor setup gaan doorzetten, probleem is alleen dat ik geen goedkope oplossing kan vinden om de bovenste 3x24 inch monitor laag te bouwen. Iemand een suggestie? (hierboven al genoemd maar niet heel concreet).
Draai nu 3 x 24 inch en wil erboven 3 x 24 in draaien, niet pivot.
Helft van de monitor delen

Dan heb je in feite 6 desktops, zonder dat je last hebt van dwarsliggende bezels die je in een hexasetup hebt. Of beter nog... er komen nog dit jaar 4k IPS-schermen aan, daarmee kun je 6 full HD desktops hanteren.
[ Voor 74% gewijzigd door Hatsieflatsie op 29-04-2013 23:18 ]
Zijn dit geen betere (goedkopere ook mss) oplossingen?Hatsieflatsie schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:57:
[...]
Als je de monitors laag wilt hebben, kun je een verdieping in je bureau maken? Is dat geen idee? Edit: heb even paint bijgepakt om te verduidelijken wat ik bedoel:
toepassen in eigen gemaakte bureau (suggestie, vanuit zijkant bekeken):
Hier ergens loopt er ook een topic over custom builded bureau's.Ik heb zelf een eigen bureau op maat gemaakt met allerhande materialen. Het geeft je veel voldoening, een eigen bureau naar smaak voor de komende decennia's.
[...]
Even buiten je doelstelling om: is 3x 2560x1600 i.c.m. Gridmove/Gridvista geen optie?
Helft van de monitor delen
Dan heb je in feite 6 desktops, zonder dat je last hebt van dwarsliggende bezels die je in een hexasetup hebt. Of beter nog... er komen nog dit jaar 4k IPS-schermen aan, daarmee kun je 6 full HD desktops hanteren..

gewoon effe custom VESA stand maken met wat buis of als gelaste profielen, leuk knutselwerkje
Waarom 6 losse schermen en niet 3 grote; simpelweg omdat zowel windows als de mac beter met losse desktop omgaat. Ik ken veel programmaatjes waarmee je idd schermen kunt delen etc, maar imo werkt niks beter dan een extra scherm. Binnenkort eens goed orienteren
Wat ik eigenlijk zou willen doen is een laptop aansluiten op 2 a 3 externe schermen. (nee ik ga niet gamen zo
Anoniem: 93986

Voor Win7: Rechtermuisknop op je desktop -> Screen resolution
[ Voor 66% gewijzigd door RaZ op 01-05-2013 22:45 ]
Ey!! Macarena \o/
Ey!! Macarena \o/
ik zal wel blind zijn maar heb em gelezen maar kan nergens vinden hoe ik mijn macbook in clam shell mode kan koppelen aan een scherm die windows draait en de muis en tb aan hangt.
Anoniem: 288121
GeeBee schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:15:
Volgens mij kan dat niet. Het is óf via mobo, óf via grafische kaart.
Dit is zowat het probleem waar ik mee zit. Ik had nog een monitor staan die ik afgelopen zaterdag op de onboard-chip van het mobo heb aangesloten. Ik heb m'n hele systeem gereïnstalleerd. Ik had beeld via de onboard-chip maar zodra ik mijn grafische kaart geïnstalleerd had kreeg ik een code 31...windows kan de stuurprogramma's niet laden. Ik zie dus ook nu niet het nut in van softwarematig naar een oplossing te zoeken en zoeken op internet geeft niet meer dan de standaardprocedure via beeldscherm ---> detecteren en enkele pagina's die niet meer beschikbaar zijn. Ok ik ben ook niet zo eigenwijs dat ik uren gezocht heb, sorry. Maar anderzijds ligt het probleem niet dieper, en hoe ga je daar gericht op zoeken?Tennisbal schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:17:
Klopt niet, IGP moet beide mogelijk zijn, ik heb een ander board, Q77M-2DH en ik kan het volgens hackintosh forum. Wil 6 monitorsetup gaan draaien, dus lijkt me sterk dat hij het niet kan
Ik weet ook dat beide grafische onderdelen en ook mijn geluidskaart gebruik maken van interrupt 16 en dat de toegewezen adressen van het geheugen voor de grafische onderdelen in hetzelfde bereik liggen.
Het gaat hier om een redelijk oud bakkie.
Asus P5B-MX - Intel ICH7 / 946GZ (Intel GMA X3000)
Asus NVidia 8800GT
2x Philips Brilliance 202P4; res. 2048 x 1536 @ 80Hz
Ik heb alle stuurprogramma's en het inf-je van de monitor.
Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat Windows de stuurprogramma's van de Intel 946GZ-chip laadt?
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 288121 op 06-05-2013 23:03 . Reden: extra informatie en een taalfout ]
Even een topic quoten die ik volg ivm mijn 6 monitor hackintosh project. Het kan dus wel degelijk, zowel intern als externe gpu gebruiken:Anoniem: 288121 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:54:
[...]
[...]
Dit is zowat het probleem waar ik mee zit. Ik had nog een monitor staan die ik afgelopen zaterdag op de onboard-chip van het mobo heb aangesloten. Ik heb m'n hele systeem gereïnstalleerd. Ik had beeld via de onboard-chip maar zodra ik mijn grafische kaart geïnstalleerd had kreeg ik een code 31...windows kan de stuurprogramma's niet laden. Ik zie dus ook nu niet het nut in van softwarematig naar een oplossing te zoeken en zoeken op internet geeft niet meer dan de standaardprocedure via beeldscherm ---> detecteren en enkele pagina's die niet meer beschikbaar zijn. Ok ik ben ook niet zo eigenwijs dat ik uren gezocht heb, sorry. Maar anderzijds ligt het probleem niet dieper, en hoe ga je daar gericht op zoeken?
Ik weet ook dat beide grafische onderdelen en ook mijn geluidskaart gebruik maken van interrupt 16 en dat de toegewezen adressen van het geheugen voor de grafische onderdelen in hetzelfde bereik liggen.
Het gaat hier om een redelijk oud bakkie.
Asus P5B-MX - Intel ICH7 / 946GZ (Intel GMA X3000)
Asus NVidia 8800GT
2x Philips Brilliance 202P4; res. 2048 x 1536 @ 80Hz
Ik heb alle stuurprogramma's en het inf-je van de monitor.
Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat Windows de stuurprogramma's van de Intel 946GZ-chip laadt?
http://www.insanelymac.co...he-same-time/page__st__20
Weliswaar is dit topic op een hackintosh gericht, maar windows moet zeker ook kunnen.
Bij voorbaat dank.
Het derde scherm moet (normaal) via displayport worden aangesloten en als je een adapter wilt gebruiken naar dvi toe moet deze adapter actief zijn.Oplosthee schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:17:
..beeldschermen via DVI moet aansluiten en één met een displayport. Nu is de vraag welke adapter ik daar voor moet kopen. Ik dacht zelf dat ik zoiets nodig had (http://www.alternate.nl/h...5&utm_source=tweakers.net),
Dus: dit werkt prima
Prima research btw
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Edit: Ik zie net staan "XFX Mini-DP to Active Single Link DVI Dongle" en ik heb een dual link DVI kabel. Ik heb gegoogled om achter de verschillen te komen en volgens afbeeldingen heeft een single link minder pinnen dan een dual link. De afbeelding op de website van Alternate ziet er echter uit als een dual link? (Als mijn informatie klopt). Hoe zit dit?Achilles schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:48:
[...]
Het derde scherm moet (normaal) via displayport worden aangesloten en als je een adapter wilt gebruiken naar dvi toe moet deze adapter actief zijn.
Dus: dit werkt prima
Prima research btw![]()
[ Voor 34% gewijzigd door Oplosthee op 09-05-2013 23:25 ]
Dual link is nodig bij hogere resoluties. Jouw full HD-scherm zal prima werken op 60Hz met single link.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
a) 1x dell 2405 dvi-dvi
b) 1x dell 2407 dvi-dvi
c) 1x dell 2407 dp-dvi
Radeon HD 6870
AMD catalyst 13.4
Hama miniDP dvi adapter
nu kreeg ik onder ubuntu alles prima werkend; 3 displays op volledige resolutie en extended desktop
mijn probleem
Ik ben weer terug gegaan naar windows 7 (audio interfaces die onder linux niet ondersteund worden, ander verhaal
hoe krijg ik onder windows alle schermen werkend? de informatie die ik op google vind gaat meerendeels over mensen die 2xdvi+hdmi gebruiken (wat niet gaat werken)
Ik sluit zelf de dp->dvi adapter uit omdat deze onder ubuntu prima werkte.
[ Voor 2% gewijzigd door Firestorm op 15-05-2013 22:21 . Reden: adapter merk toegevoegd ]
Hoe heb je dat getest ? Kabels swappen of in CCC ingesteld ?Firestorm schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:43:
nu krijg ik maar 2 van de 3 schermen werkend, de combinatie maakt niets uit a+b a+c b+c werken allemaal.
hoe krijg ik onder windows alle schermen werkend?
Je moet alle 3 monitoren als Extended Desktop instellen of eventueel 1 grote EyeFinity Group/Desktop aanmaken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb dit getest door zowel in CCC als de windows config tool de beeldschermen te activeren/deactiveren. kabels wisselen heb ik alleen gedaan om de twee dp's te testen. monitoren werken alledrie, ik heb in ubuntu een werkende triple setup gehad.nero355 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 03:33:
[...]
Hoe heb je dat getest ? Kabels swappen of in CCC ingesteld ?
Je moet alle 3 monitoren als Extended Desktop instellen of eventueel 1 grote EyeFinity Group/Desktop aanmaken
Wat ik nog meer geleerd heb ondertussen: een actieve kabel genereert een clockpulse; kan het zijn dat ik toch een passieve kabel heb en dat er op één of andere manier in de drivers van ubuntu een softwarematige clock gegenereerd wordt via de dp?
heb overigens de hama adapter terug gebracht en er één van xfx besteld (eerder genoemd op deze pagina geloof ik) waarbij 'actief' op de verpakking vermeld staat
Wil al een tijdje een triple-monitor setup. Alleen vind ik 3x landscape (5760x1080) te groot.
Ik zou het gaaf vinden als de middelste monitor in landscape staat en de twee aan beide zijkanten in portrait. Maar welke monitoren en vooral welke resolutie raden jullie aan als (zij)scherm als het middelste scherm een 24-27" 1080p IPS monitor is. Het liefst zou ik een beetje 'eenheid' zien in de schermen.
Zoals je in dit plaatje kunt zien:

Ook vroeg ik mij af hoe het werkt met gamen op 3 van zulke schermen, omdat je niet 'een' resolutie hebt. En waarschijnlijk kunnen mij 2x560Ti's dit wel aan, of niet?
EDIT:
Eerst had ik moeite met een klein (niet touchscreen) widescreen monitor te vinden. Maar toch eentje kunnen vinden! (staat niet in de PW hier op Tweakers)
Asus VH168D
Samen met bijv deze LG IPS277L-BN. Hopelijk matched dat nog enigszins. Maar kan kom je dus uit op:
Resolutie:
[768x1366] [1920x1080] [768x1366]
Hoogte:
[34,5CM] [34CM] [34,5CM] (Scherm groote, bezels niet meegerekend, maar zou geen gigantisch verschil moeten opleveren, toch?
[ Voor 31% gewijzigd door ChillPascal op 17-05-2013 09:54 ]
beetje zonder om zo te gaan werken eerlijk gezegd. 3 x 24 inch is echt zo extreem niet hoorChillPascal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:04:
Beste Heren,
Wil al een tijdje een triple-monitor setup. Alleen vind ik 3x landscape (5760x1080) te groot.
Ik zou het gaaf vinden als de middelste monitor in landscape staat en de twee aan beide zijkanten in portrait. Maar welke monitoren en vooral welke resolutie raden jullie aan als (zij)scherm als het middelste scherm een 24-27" 1080p IPS monitor is. Het liefst zou ik een beetje 'eenheid' zien in de schermen.
Zoals je in dit plaatje kunt zien:
[afbeelding]
Ook vroeg ik mij af hoe het werkt met gamen op 3 van zulke schermen, omdat je niet 'een' resolutie hebt. En waarschijnlijk kunnen mij 2x560Ti's dit wel aan, of niet?
EDIT:
Eerst had ik moeite met een klein (niet touchscreen) widescreen monitor te vinden. Maar toch eentje kunnen vinden! (staat niet in de PW hier op Tweakers)
Asus VH168D
Samen met bijv deze LG IPS277L-BN. Hopelijk matched dat nog enigszins. Maar kan kom je dus uit op:
Resolutie:
\[768x1366] \[1920x1080] \[768x1366]
Hoogte:
[34,5CM] \[34CM] [34,5CM] (Scherm groote, bezels niet meegerekend, maar zou geen gigantisch verschil moeten opleveren, toch?
Tja, maar dan kan ik gelijk mijn kaarten gaan upgraden, niet?Tennisbal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:10:
beetje zonder om zo te gaan werken eerlijk gezegd. 3 x 24 inch is echt zo extreem niet hoorAnders kun je net zo goed 30 inch gaan werken
Lijkt me niet dat ik fatsoenlijk kan gamen op 3xFullHD met 2x 560Ti's, toch?
is de 560 ti vergelijkbaar met een radeon 6850? Daar kan ik redelijk gamen op 5760-1200. Maar veel games gamen helemaal niet zo relaxt, ik gebruik het voornamelijk voor desktop doeleindenChillPascal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:12:
[...]
Tja, maar dan kan ik gelijk mijn kaarten gaan upgraden, niet?
let wel op of je kaarten overweg kunnen met 2 x pivot en 1 keer landschap
[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 17-05-2013 11:24 ]
Ik durf er niet al te veel over te zeggen, maar volgens mij is een 560Ti wel een stukkie beter dan de 6850!Tennisbal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:24:
[...]
is de 560 ti vergelijkbaar met een radeon 6850? Daar kan ik redelijk gamen op 5760-1200.
Dan is het 5760*1080 he, geen 1200. En voor mij geld ook wel het zelfde. Ook veel voor desktop/teken doeleinden.Maar veel games gamen helemaal niet zo relaxt, ik gebruik het voornamelijk voor desktop doeleinden
Hm, dat is een goede. Waar zou ik dat kunnen bekijken?let wel op of je kaarten overweg kunnen met 2 x pivot en 1 keer landschap
[ Voor 10% gewijzigd door ChillPascal op 17-05-2013 11:43 ]
mooi dat je kaart sneller is, dan komt het wel goed. Maar pivot/landscape gaat waarschijnlijk een probleem opleveren. als je 2 kaarten in sli draait krijg je volgens mij ook problemen, maar zoek dat even uitChillPascal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:41:
[...]
Ik durf er niet al te veel over te zeggen, maar volgens mij is een 560Ti wel een stukkie beter dan de 6850!
[...]
Dan is het 5760*1080 he, geen 1200. En voor mij geld ook wel het zelfde. Ook veel voor desktop/teken doeleinden.
[...]
Hm, dat is een goede. Waar zou ik dat kunnen bekijken?
Voor desktopwerk is 3 x 24 inch ideaal. Ik wil naar 6 x 24 inch (2 rijen boven elkaar)
[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 17-05-2013 11:46 ]
haha dat is mij toch ook net weer wat te veel.Tennisbal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:45:
[...]
mooi dat je kaart sneller is, dan komt het wel goed. Maar pivot/landscape gaat waarschijnlijk een probleem opleveren.
Voor desktopwerk is 3 x 24 inch ideaal. Ik wil naar 6 x 24 inch (2 rijen boven elkaar)
Net even gezocht en de 560Ti is inderdaad een best stuk sneller. Over het algemeen zelfs sneller dan de 6870. Maar heb je enig idee waar ik kan vinden of dat gaat werken? Met Portrait-Landscape-Portrait?
forums ergens? Je krijgt een rare constructie met resolutie etc. Kan me voorstellen dat dat problemen oplevert.ChillPascal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:47:
[...]
haha dat is mij toch ook net weer wat te veel.
Net even gezocht en de 560Ti is inderdaad een best stuk sneller. Over het algemeen zelfs sneller dan de 6870. Maar heb je enig idee waar ik kan vinden of dat gaat werken? Met Portrait-Landscape-Portrait?
2 videokaarten in sli gaat denk ook niet lekker.
Volgens mij is die driver ondersteuning voor schermen prima verder: http://superuser.com/ques...in-win7-hp-w2207h-monitorTennisbal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:48:
[...]
forums ergens? Je krijgt een rare constructie met resolutie etc. Kan me voorstellen dat dat problemen oplevert.
2 videokaarten in sli gaat denk ook niet lekker.
Met de resolutie begrijp ik, maar je ziet zo gigantisch veel plaatjes op internet waar het wel goed (lijkt te) gaan.
Ook al zijn de aantal pixels in de hoogte niet gelijk.
Waarom zou SLI een probleem gaan opleveren?
had het over gamen in eyefinity he (nvidia versie dan). Uiteraard gaat resolutie in desktop gewoon goed.ChillPascal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:51:
[...]
Volgens mij is die driver ondersteuning voor schermen prima verder: http://superuser.com/ques...in-win7-hp-w2207h-monitor
Met de resolutie begrijp ik, maar je ziet zo gigantisch veel plaatjes op internet waar het wel goed (lijkt te) gaan.
Ook al zijn de aantal pixels in de hoogte niet gelijk.
Waarom zou SLI een probleem gaan opleveren?
Wat wil je daar mee aan doen dan?Tennisbal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:45:
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
desktop, heb een hackintosh en draai native bootcamp windows 8. Wil overal schermen hebben staan en niet klikken. Beetje zoals van 1 naar 2 schermen, dan naar 3 etc. went snel
Dat valt wel mee : Als je gewoon de settings terugschroeft naar Medium of Low dan zal dat vaak prima gaan en met oudere games zoals CS:S hoef je al helemaal geen problemen te verwachtenChillPascal schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:12:
Tja, maar dan kan ik gelijk mijn kaarten gaan upgraden, niet?
Maar als je 3 schermen hebt word je echt niet gedwongen om ook meteen je games op alle 3 te spelen : Gewoon op 1 scherm kan nog steeds hé
Wat betreft je opstelling zou het ideaal zijn om alle 3 schermen te verkopen en dan 1x 27 inch met 2560x1440 en 2x 19 inch geloof ik met 1440x900 aan te schaffen : Komt ideaal uit wat betreft de resolutie die je dan in de hoogte gebruikt !!
Zijn ook denk ik aardig wat voorbeelden van online te vinden dus weet je gelijk ook welke monitor je het beste kan kopen voor zoiets. Is alleen wel een duur geintje

- desktop met 2x1920x1080 21.5" IPS (vrij basic dus)
- laptop met intern 1280x800 scherm en TV in 1024x768 via de VGA poort. Wil hier in de toekomst full HD via een USB HDMI uitgang van gaan maken maar dat is dus nog toekomstmuziek.
Reden om nu "wakker" te worden is het feit dat de EVGA UV19 (uit de OP) blijkbaar niet meer gemaakt wordt ofzo, de link is iig dood.
Wel is er de EVGA USB+ UV39
Ga toch fietsen.
is PLP wel mogelijk bij nvidia dan?nero355 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:19:
[...]
Wat betreft je opstelling zou het ideaal zijn om alle 3 schermen te verkopen en dan 1x 27 inch met 2560x1440 en 2x 19 inch geloof ik met 1440x900 aan te schaffen : Komt ideaal uit wat betreft de resolutie die je dan in de hoogte gebruikt !!
Zijn ook denk ik aardig wat voorbeelden van online te vinden dus weet je gelijk ook welke monitor je het beste kan kopen voor zoiets. Is alleen wel een duur geintje
[ Voor 23% gewijzigd door superwashandje op 28-05-2013 10:00 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ik vind namelijk 5120x1200 ook wel interessant.
[1600x1200][1920x1200][1600x1200]
Nero?
Vooral het SLS stukje is dan interessant
Ik heb effe geen 1600x1200 monitoren bij de hand anders zou ik het wel testen i.c.m. mijn 1920x1200 monitor. Zou toch zweren dat ik zo'n setup ergens heb gezien

/EDIT : nVidia voorbeelden nog niet kunnen vinden, maar wel dit :
http://www.overclock.net/...-2-features#post_16226486
Daikirai in "[Centraal] Multi-monitor setup"
Anoniem: 91626 in "[Centraal] Multi-monitor setup"
/EDIT 2 : Ziet er niet goed uit voor de nVidia eigenaren => http://www.evga.com/forums/fb.ashx?m=1683560
Het kan dus wel, maar op een hele rare resolutie alleen die vaak door de kleinste monitor wordt bepaald

Enige alternatieve optie is gebruik maken van SoftTH : http://www.kegetys.fi/SoftTH/
[ Voor 44% gewijzigd door nero355 op 28-05-2013 20:26 ]
met het plaatje van overclock.net heb ik ook mijn beide 1600*1200 monitoren aangeschaft omdat ik dacht dat het wel zou werken maar (nog) niet dus
[ Voor 6% gewijzigd door superwashandje op 28-05-2013 23:42 ]

Zojuist heb ik twee van deze steunen binnengekregen.
Alleen ben ik er nog niet uit wat ik precies voor monitoren en videokaart wil.
Het geen waar ik het vooral voor wil gebruiken is het programma MetaTrader om grafieken weer te geven.
Spelletjes is een leuke plus, maar geen vereiste.
Ik zat te kijken naar Club 3D Radeon HD 7870. Deze is natuurlijk voor 6 monitoren en geen 8, maar de andere twee kunnen eventueel via het moederbord worden aangesloten.
Of zijn er eventueel betere (goedkopere) videokaarten om dit aan te sturen. Een vereiste is ook dat de videokaart niet teveel lawaai maakt. Als er eventueel een spelletje gespeeld wordt is dit al minder erg, maar in desktop weergave zo stil mogelijk
Dan kom ik bij de monitoren.
Hierbij heb ik de Dell Ultrasharp U2312HM en de LG Flatron 24EB23TM op het oog.
De LG heeft een 1920 x 1200 resolutie wat mij wel weer prettig lijkt, maar de Dell heeft weer als voorkeur dat deze een displayport aansluiting heeft (Vraag mij af of het wel zo goed werkt met een actieve mini displayport naar DVI) en naar mijn inziens ook een iets smallere bezel onderaan. Ook vraag ik mij een beetje af of 23"/24" niet net iets te groot is met 8 monitoren. Ik wil ongeveer maximaal €200 uitgeven per monitor (Hoe minder hoe beter uiteraard
Over de LG kan ik ook geen enkele review vinden helaas.
Hebben jullie tips en of andere suggesties voor mijn keuze?
Bedankt alvast
Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
Als je het verder alleen als desktop wilt gebruiken, dan zou ik denk ik kiezen voor twee losse videokaarten, en dan zoveel mogelijk via displayport aansluiten. Verder heb ik zelf 3 van die DELL U2312HM naast elkaar staan, en nog een losse 22 inch monitor en ik kan je vertellen dat mijn kantoor al redelijk vol raakt. Ik moet er niet aan denken om 8 x 23 inch boven mijn bureau te hebben hangen. In elk geval niet in een normaal slaapkamer formaat kantoor.
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Een spelletje zou dan ook niet op alle 8 de monitoren hoeven, en het is een leuke bijkomstigheid als het kan, maar geen vereiste. Waarom zou je het liefst alles via displayport willen aansluiten en niet via DVI? En de keuze om voor twee videokaarten te kiezen? Vanwege SLI?Nightquest77 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:06:
Ik betwijfel ten zeerste of je uberhaupt nog een spelletje zult kunnen spelen met 8 monitoren. Je zou een eyefinity groep kunnen maken voor drie beeldschermen, maar ook daarvoor heb je toch best wel een serieuze videokaart nodig om dat te trekken. Die 7870 is dan echt het minimale.
Als je het verder alleen als desktop wilt gebruiken, dan zou ik denk ik kiezen voor twee losse videokaarten, en dan zoveel mogelijk via displayport aansluiten. Verder heb ik zelf 3 van die DELL U2312HM naast elkaar staan, en nog een losse 22 inch monitor en ik kan je vertellen dat mijn kantoor al redelijk vol raakt. Ik moet er niet aan denken om 8 x 23 inch boven mijn bureau te hebben hangen. In elk geval niet in een normaal slaapkamer formaat kantoor.
Even snel kijkend naar een kleinere monitor is de LG 22EA53VQ-P Misschien is dit wat fijner qua formaat, maar ben bang dat de bezel aan de onderkant een stuk groter is.
[ Voor 9% gewijzigd door Tubbietje op 31-05-2013 12:24 ]
Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
Er is geen realistische manier om een spel over die 8 monitoren te spelen, en zeker niet met een normale videokaart.Tubbietje schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:19:
[...]
Een spelletje zou dan ook niet op alle 8 de monitoren hoeven, en het is een leuke bijkomstigheid als het kan, maar geen vereiste. Waarom zou je het liefst alles via displayport willen aansluiten en niet via DVI? En de keuze om voor twee videokaarten te kiezen? Vanwege SLI?
Even snel kijkend naar een kleinere monitor is de LG 22EA53VQ-P Misschien is dit wat fijner qua formaat, maar ben bang dat de bezel aan de onderkant een stuk groter is.
Als je een videokaart koopt dan zitten er nooit genoeg DVI aansluitingen op om je 8 monitoren aan te sturen. En al zaten ze er op: je kunt ze niet tegelijk gebruiken. Displayport kan dit wel, dus zoek een videokaart zoekt met zo veel mogelijk displayports. Er zijn kaarten met 6 mini displayports, die zijn wat lastig te vinden, dus je kan ook zoeken naar kaarten met 4 mini displayports, en er daar twee van nemen. Ze kunnen dan niet in SLI (of crossfire), maar dan kan je wel tenminste je monitoren aansturen. Voordeel is dat alle monitoren dan hetzelfde soort signaal krijgen, waardoor je geen screen tearing krijgt of gek kleur/contrast verschil. Als je er bijvoorbeeld twee via VGA aan zou sluiten, en de rest displayport, dan zul je zien dat die VGA schermen er heel anders uitzien dan de rest van de schermen.
Succes er mee in elk geval.
Edit: 22 of 23 inch maakt natuurlijk bijna niks uit. Zeker omdat de bezel van die 23 inch Dell U2312HM heel smal is. Die Dell is ook nog eens IPS natuurlijk, waardoor je veel betere kijkhoeken hebt. Lijkt me wel van belang met zoveel monitoren.
[ Voor 7% gewijzigd door Nightquest77 op 31-05-2013 13:58 ]
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Kan je niet beter effe kijken of je nog aan de 2311 kan komen ? Die heeft een 100% vierkante bezel als het goed is net als de U2410 en U2711 en dan sluiten je monitoren veel mooier aanTubbietje schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:55:
Dan kom ik bij de monitoren.
Hierbij heb ik de Dell Ultrasharp U2312HM en de LG Flatron 24EB23TM op het oog.
De pricewatch: LG 22EA53VQ-P Zwart is ook een IPS.
Ik ben momenteel aan het kijken voor 3 (AH-)ips monitoren, maar ik kan niet vinden hoe dik de bezels zijn. Ik ben vooral aan het twijfelen tussen:
pricewatch: LG IPS237L Zwart
pricewatch: LG 24EA53VQ-P Zwart
pricewatch: LG Flatron 24EB23TM Zwart
pricewatch: LG 22EA53VQ-P Zwart
En is het het waard om voor de AH-ips te gaan? Het enigste wat ik erover kan vinden is wikipedia:
Improved colour accuracy, increased resolution and PPI, and greater light transmission for lower power consumption.
Iemand ervaring?
Wat betreft het gebruiken van 8 monitoren: Ik neem aan dat je een 2x4 set-up wil en alles in landscape? Overweeg dan eens om 4 schermen (de bovenste 4) op de kop te monteren. Mits je displaydrivers dit ondersteunen heb je dan alle gelijke bezels bij elkaar met vrijwel iedere monitor. Bijkomend voordeel: Als je de boel een keer soft-off wil zetten of wil bijstellen kan je gewoon bij alle knopjes
Ik loop zelf echter tegen één dingetje aan wat jou misschien ook wel gaat irriteren: Als m'n PC uit is geweest zijn de monitoren vaak niet tegelijk "wakker geworden" en worden ze 1 voor gevonden. Gevolg is dat al m'n programma's ineens op het linkerscherm staan en i kde dingen die standaard rechts staan weer terug kan gaan schuiven - HEEL irritant.
Ook is er software die hardnekkig popupvenstertjes op het verkeerde scherm blijft toveren, waardoor ik met 2 schermen soms al aan het zoeken ben. Dat gebeurt ook wanneer ik één van de schermen even inzet voor iets anders dan m'n werkstation (zoals nu, tijdens het installeren van een nieuwe pc voor m'n moeder, gebruik makend van één van de schermen).
Is er iets waarmee ik af kan dwingen wat op welke monitor komt en welke setup er staat, onafhankelijk van wat Windows herkent? Ik wil graag programma's een vaste plek geven (foobar2000 rechts, taakbeheer/processorgebruik open en rechts, NLE preview full-HD rechts en timeline, tools enz. links, Office links enz.).
Ga toch fietsen.
gebruik een radeon 6850 en een HD4000 igpu
Hoe heet het eigenlijk als ik 5 monitoren heb? 4 = quad, 6 = hexa 5 = ?
Voor de hackintosh fans, injecten van DSDT was NIET nodig, god zij dank, klote klus
Een penta-screen setupTennisbal schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:50:
Hoe heet het eigenlijk als ik 5 monitoren heb? 4 = quad, 6 = hexa 5 = ?
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
yeah! thanks
Update:
Dagje met quad monitor gewerkt, man wat relaxt weer, eentje erbij. Hopelijk snel nog een en wellicht houd ik penta-setup ipv hexa. Scheelt behoorlijk wat pieken voor een monitorsetup en een rij van 5 is eigenlijk prima. (dacht dat het te breed ging worden), maar 3 x 24 en 2 x 17 is prima. Heerlijk cockpit gevoel! En werkt superb op de hackintosh met bootcamp windows 8 plus nog wat virtuele pc's. Blij dat ik 32 gb ram heb, gaat er snel merk ik nu.
Iemand nog tips voor mijn 5 monitor hackintosh setup? Handig mac apps etc?
[ Voor 53% gewijzigd door Tennisbal op 04-06-2013 21:57 ]
Nu heb ik 2x 560Ti's van 1GB. Wat gewoonweg niet genoeg is voor een beetje gamen op die resolutie.
Is het dom om 2x 580's van 3GB aan te schaffen (tweedehands?)
Ik weet dat ze wat verouderd zijn, maar om nieuwe 680's (of 780's of iets dergelijks te kopen) + 2 waterblokken wordt gewoon veel te duur.
Of raden jullie aan bijvoorbeeld een enkele 7970 3GB tweedehands te kopen en er een waterblokje op te zetten om er eventueel later eentje bij in te prikken. Hoe zou het gamen dan verlopen met een enkele 7970 3GB op 5760x1080 (in vergelijking tot 2x580's 3GB of 2x560Ti's 1GB)
EDIT: m'n moederbord is nog wel van de 2.0 PCI-e generatie, dus de voordelen van een 7970 oid op PCI-e 3.0 gaan niet op!
[ Voor 8% gewijzigd door ChillPascal op 05-06-2013 15:52 ]
Hangt volledig af van de spellen die je gaat spelen. Mijn setup radeon 6850 trekt Dirt bv nog prima op die zieke resolutie, same als settlers 7. Nieuwe spellen speel ik niet echt. Dus post dat er even bij. Ik vond het nog verbazingwekkend wat mijn kaart trekt.ChillPascal schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:48:
Ik heb toch besloten om voor een triple monitor setup te gaan van 5760x1080 (of x1200).
Nu heb ik 2x 560Ti's van 1GB. Wat gewoonweg niet genoeg is voor een beetje gamen op die resolutie.
Is het dom om 2x 580's van 3GB aan te schaffen (tweedehands?)
Ik weet dat ze wat verouderd zijn, maar om nieuwe 680's (of 780's of iets dergelijks te kopen) + 2 waterblokken wordt gewoon veel te duur.
Of raden jullie aan bijvoorbeeld een enkele 7970 3GB tweedehands te kopen en er een waterblokje op te zetten om er eventueel later eentje bij in te prikken. Hoe zou het gamen dan verlopen met een enkele 7970 3GB op 5760x1080 (in vergelijking tot 2x580's 3GB of 2x560Ti's 1GB)
EDIT: m'n moederbord is nog wel van de 2.0 PCI-e generatie, dus de voordelen van een 7970 oid op PCI-e 3.0 gaan niet op!
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Mij wil het niet lukken om 3 monitors aan de praat te krijgen op mijn 7970.
Gebruik 2x LG 27 en 1 24 inch. de laatste is voor eht uittesten van 3 monitoren.
Heb dit verloopje besteld http://intronics.nl/nethe...rt-male-dvi-female-ak4001. Er staat bij active.
Helaas krijg ik het nu dus nog steeds niet werkend.
Iemand nog een goed idee?
Mijn radeon 6850 kreeg ik allen werkend als ik alle 4 de uitgangen vulde met kabels, als ik de hdmi eruit trok (die ik neit gebruikte), werkte triple monitor setup niet. Geen idee waarom, misschien een extra kabel ergens even instoppen?silvester6 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:18:
Hallo,
Mij wil het niet lukken om 3 monitors aan de praat te krijgen op mijn 7970.
Gebruik 2x LG 27 en 1 24 inch. de laatste is voor eht uittesten van 3 monitoren.
Heb dit verloopje besteld http://intronics.nl/nethe...rt-male-dvi-female-ak4001. Er staat bij active.
Helaas krijg ik het nu dus nog steeds niet werkend.
Iemand nog een goed idee?
http://www.ebay.nl/itm/DU...416175eeb8#ht_2247wt_1393
Echter ondersteunt de betreffende beugel maar tot 23". Heeft iemand een geschikte beugel (liefst geen muurbeugel) voor 2x 24" kunnen vinden?
In de pricewatch 'Monitor arm', krijg je onderstaand resultaat.Angilo schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:26:
Ik ben op zoek naar een beugel voor twee 24" monitoren. In NL webshops zijn alle dual monitor beugels 110+, op ebay heb ik deze gevonden:
Echter ondersteunt de betreffende beugel maar tot 23". Heeft iemand een geschikte beugel (liefst geen muurbeugel) voor 2x 24" kunnen vinden?
pricewatch: Arctic Cooling Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm
1) Koop DP naar DVI verloopje, blijf zitten met 5850 en 1GB VRAM op 5040x1050
2) Koop een (tweedehands) AMD kaart met miniDP, zodat alles aangesloten kan worden
3) Koop een nVidia kaart waarbij ik alle drie de kaarten aan kan sluiten met behulp van een HDMI --> DVI kabel (8 euro ofzo, niet al te duur).
Ik heb nog geen derde DVI-kabel, en die zijn niks goedkoper dan een HDMI-DVI kabel, als je ze al kunt vinden.
Het nadeel van optie 1 is natuurlijk dat een 5850 niet heel chill is bij drie schermen. Ik heb echter geen superhoge eisen aan AA (FXAA is mooi zat), maar viewing distance en high-res textures killen mijn 5850 nu al in Skyrim. Upgraden is dus gewenst.
Optie 2: Ik heb net nog gelezen op [H]ard forum dat één DP-verloopje en twee native DVI een soort tearing oplevert op het scherm dat met de adapter is aangesloten. Moet ik me hier zorgen over maken? Het voordeel van een nieuwe AMD kaart is de gamebundle van AMD.
Optie 3: nVidia kan drie schermen aansturen zonder gebruik van Displayport. Dit geeft me de mogelijkheid de adapter te verkopen of een vierde scherm aan te sluiten. Ik zit te denken aan een 660ti, deze zijn namelijk tweedehands aantrekkelijk geprijsd en ik kwam er wederom via wat googlewerk achter dat een 660ti helemaal zo'n ramp nog niet is als je niet geeft om MSAA. Daarnaast schijnt het mogelijk te zijn je geheugen te laten terugklokken met meerdere schermen? AMD kan dit naar mijn weten niet, en deze 5850 al helemaal niet. Dat vindt ik zeer irritant watn het is nodeloos stroomverbruik.
Optie 4: onder het schrijven bedacht ik me dat ik een nieuw moederbord ga installeren met ondersteuning voor VirtuMVP. Kan ik hiermee twee schermen aansluiten waarbij het geheugen van AMD wel kan terugklokken?
Mijn doelen zijn gewoon 3 schermen aansluiten en daar op redelijke settings op kunnen spelen (med/high), als ik de allerzwaarste games op één scherm moet spelen is dat ook niet erg.
Het spijt me dat ik zoveel vragen heb, maar ik zou het gewoon graag in één keer goed doen en wat advies kan ik zodoende wel gebruiken. Vooral ook omdat op het internet iedereen elkaar tegen lijkt te spreken als het om drie schermen aansluiten gaat...
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Daar word je mee dood gegooid.Angilo schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:26:
Ik ben op zoek naar een beugel voor twee 24" monitoren. In NL webshops zijn alle dual monitor beugels 110+, op ebay heb ik deze gevonden:
http://www.ebay.nl/itm/Du...4174479f73#ht_1693wt_1397
http://www.ebay.nl/itm/De...232cae132f#ht_1720wt_1163
Echter zoek ik dus zoiets alleen dan in 27 inch en moet totaal zo'n 15 kilo aankunnen. Liefst met voet, aangezien ik een glazen tafel gebruik
Mijn vereisten zijn een SSD voor mijn OS en programma's en de mogelijkheid om mijn huidige drie schermen comfortabel te kunnen aansluiten, dus USB-oplossingen zijn uitgesloten. Veel rekenkracht heb ik niet nodig, behalve dan voor de schermen (geen videobewerking bijvoorbeeld). De SSD is geen probleem om te configureren of eventueel zelf in te bouwen; de drie schermen zijn dat wel.
Mijn opties zijn beperkt:
- Mac Mini. Dit toestel genoot mijn voorkeur maar het kan slechts twee schermen aansturen.
- MacBook Pro Retina 13" en dock. Dit is een mooie laptop. Niet veel duurder dan een Mac Mini zelfs wanneer je de Mac Mini met een SSD configureert (doet je vragen stellen over hun prijsbeleid) maar deze kan door de hardware beperking van de HD4000 onboard videokaart van Intel ook niet meer dan drie monitoren tegelijk aansturen, dus twee externe monitors.
- MacBook Pro Retina 15" en dock. Ben niet zo een fan van deze laptop. Te groot om mee te zeulen. Boven budget. Maar deze heeft wel een dedicated videokaart waar je drie externe schermen mee kan aansturen.
- Mac Pro. Geen optie omdat ze het huidig model aan het uitfaseren zijn. Zeker boven budget.
De opties zijn heel beperkt. Triple Screen zal enkel werken als ik veel geld betaal voor een echte high end machine, die ik niet nodig heb. Of zie ik toevallig iets over het hoofd?
[ Voor 12% gewijzigd door Hatsieflatsie op 18-07-2013 22:23 ]
Heb een hackintosh met ook een radeon 6850 en draai 5 schermen :-) werkt perfect met IGPU erbij (voor die 2).brommer schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:20:
Ik wil overschakelen op OS X op de desktop. Momenteel heb ik een triple screen (één 24" Dell U2412m op DisplayPort, twee 21" Samsung 214T DVI monitoren) Windows 8 bak aangedreven door een HD6850 ATI videokaart. Opslag van +/- 2TB ga ik verhuizen naar een NAS ipv mijn huidige tower. Games verhuizen naar console (en zetel.
Mijn vereisten zijn een SSD voor mijn OS en programma's en de mogelijkheid om mijn huidige drie schermen comfortabel te kunnen aansluiten, dus USB-oplossingen zijn uitgesloten. Veel rekenkracht heb ik niet nodig, behalve dan voor de schermen (geen videobewerking bijvoorbeeld). De SSD is geen probleem om te configureren of eventueel zelf in te bouwen; de drie schermen zijn dat wel.
Mijn opties zijn beperkt:Zie http://support.apple.com/kb/ht5219#dispnum voor een opsomming. Bizar is dat er online verschillende artikels staan over de MacBook Pro 15" die drie externe schermen aanstuurt bovenop het eigen scherm, terwijl de documentatie aangeeft dat dit niet kan.
- Mac Mini. Dit toestel genoot mijn voorkeur maar het kan slechts twee schermen aansturen.
- MacBook Pro Retina 13" en dock. Dit is een mooie laptop. Niet veel duurder dan een Mac Mini zelfs wanneer je de Mac Mini met een SSD configureert (doet je vragen stellen over hun prijsbeleid) maar deze kan door de hardware beperking van de HD4000 onboard videokaart van Intel ook niet meer dan drie monitoren tegelijk aansturen, dus twee externe monitors.
- MacBook Pro Retina 15" en dock. Ben niet zo een fan van deze laptop. Te groot om mee te zeulen. Boven budget. Maar deze heeft wel een dedicated videokaart waar je drie externe schermen mee kan aansturen.
- Mac Pro. Geen optie omdat ze het huidig model aan het uitfaseren zijn. Zeker boven budget.
De opties zijn heel beperkt. Triple Screen zal enkel werken als ik veel geld betaal voor een echte high end machine, die ik niet nodig heb. Of zie ik toevallig iets over het hoofd?
Zou daar serieus naar kijken als ik jou was.
LEKKERTennisbal schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:41:
Heb een hackintosh met ook een radeon 6850 en draai 5 schermen :-) werkt perfect met IGPU erbij (voor die 2).
Je hebt gelijk. Ik zal eens een poging doen. Volgende week heb ik een week vakantie en tijd om eraan te werken.Tennisbal schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:41:
[...]
Heb een hackintosh met ook een radeon 6850 en draai 5 schermen :-) werkt perfect met IGPU erbij (voor die 2).
Zou daar serieus naar kijken als ik jou was.
Ik zal ook mijn Windows opnieuw moeten installeren. Om één of andere reden heb ik die op twee SSD's gezet (wat niet de bedoeling was). Als Windows opnieuw geïnstalleerd is, kan ik OS X op de tweede SSD plaatsen.
Ik heb 2 SSD's (plus 2 x 2 tb HDD voor data).brommer schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:03:
[...]
Je hebt gelijk. Ik zal eens een poging doen. Volgende week heb ik een week vakantie en tijd om eraan te werken.
Ik zal ook mijn Windows opnieuw moeten installeren. Om één of andere reden heb ik die op twee SSD's gezet (wat niet de bedoeling was). Als Windows opnieuw geïnstalleerd is, kan ik OS X op de tweede SSD plaatsen.
SSD 1 is windows 8.
SSD 2 is ML
Ik boot bijna nooit in windows 8 (alleen voor FPS), draai parallels bootcamp zodat ik windows 8 gewoon kan bedienen alsof het de normale boot is in ML. Ideaal!
Zal wel kijken binnenkort voor foto's
hackintosh installeren is tegenwoordig te simpel
Mocht je nog onderdelen zoeken, ik heb een moederbord over die perfect werkt (kreeg deze terug ivm RMA, nieuw in doos)
V&A aangeboden: Gigabyte GA-Q77M-D2H
Wordt oa. geadviseerd voor hackintosh.
[ Voor 26% gewijzigd door Tennisbal op 19-07-2013 11:12 ]
Ik ben in het bezit van een asus geforce GTX 460, 768MB die twee dvi aansluitingen heeft en een mini hdmi.
Ik heb een dual monitor set up (twee oude schermen die ik via dvi aansluit). Nu heb ik ook mijn tv (sony 32") aangesloten op mijn pc via mini HDMI to HDMI. Echter ondersteunt mijn kaart maar 2 schermen tegelijk.
Op welke manier kan ik er nou voor zorgen dat ik mijn twee schermen plus tv tegelijkertijd kan aansluiten op mijn pc?
Ik ben best bereid om een nieuwe video kaart te kopen, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik tegelijkertijd drie schermen kan aansluiten (voor desktop gebruik, niet voor gamen). ook moet ik zonder veel poespas mijn twee oude schermen kunnen aansluiten, die alleen vga en dvi hebben.
Is er anders ook een mogelijkheid om een cheapass tweede video kaartje te kopen met alleen een HDMI uitgang ofzo waar ik mijn tv op aansluit? Of gaat dat vreemd doen?
Als het een nieuwe (tweedehands) video kaart gaat worden, welke moet ik dan hebben? Vanaf welke generatie ondersteunen ze 3 schermen tegelijk? (Mij maakt het niet zoveel uit welk merk het is). Graag wil ik dan ook wel wat in prestaties vooruit gaan als het een nieuwe/betere video kaart gaat worden
Zoiets bijvoorbeeld : pricewatch: Asus GT640-DCSL-2GD3
Is ook nog eens lekker stil
Die heb ik vandaag toevallig nog besteld.nero355 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:20:
Tweede videokaart gaat werken, maar als je dan toch bezig bent neem lekker iets nieuws uit de nVidia 6xx serie en sluit daar alles op aan
Zoiets bijvoorbeeld : pricewatch: Asus GT640-DCSL-2GD3
Is ook nog eens lekker stil
Ivm niet-correct werkende drivers van AMD onder Linux (HD7750 Ultimate).
Is de kaart ook echt 100% stil ?! Geen coil whine of wat dan ook ??
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Waarom zou een 2e videokaart niet werken?nero355 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:20:
Tweede videokaart gaat werken, maar als je dan toch bezig bent neem lekker iets nieuws uit de nVidia 6xx serie en sluit daar alles op aan
Ik heb naast mijn Radeon 6870 ook gewoon een GF7100je zitten om een VGAschermpje aan te sturen. En dat werkt prima.
* TERW_DAN moet de stront uit z'n ogen halen

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 20-09-2013 22:59 ]
Dat zeg ik toch nietTERW_DAN schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:49:
Waarom zou een 2e videokaart niet werken?
En als dat met 1 kaart kan dan is dat toch ook prima ??Ik heb naast mijn Radeon 6870 ook gewoon een GF7100je zitten om een VGAschermpje aan te sturen. En dat werkt prima.
nVidia 6xx serie doet toch ook 3 schermen aansturen met zelfs als optie een 4de die je kan gebruiken om TeamSpeak en dergelijke in de gaten te houden-The_Mask- schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:36:
GT640 is alleen maar een achteruitgang. Koop een budget videokaart uit de 400 serie voor erbij als dat mogelijk is in je PC of een moderne videokaart van AMD die tegenwoordig standaard drie schermen ondersteunen.
Hoeft hij ook niet Windows te herinstalleren als die een AMD kaart koopt
Dus vanaf de 600 serie kun je drie schermen tegelijk aansturen? En hoe presteert deze kaart in verhouding met mijn geforce GTX 460, 768MB want ALS ik iets nieuws koop wil ik er in het algemeen ook gewoon op vooruit gaan.Hatsieflatsie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:14:
[...]
Die heb ik vandaag toevallig nog besteld..
Ivm niet-correct werkende drivers van AMD onder Linux (HD7750 Ultimate).
Dus als ik het goed begrijp kunnen twee kaarten uit dezelfde serie gewoon altijd naast elkaar draaien?-The_Mask- schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:36:
GT640 is alleen maar een achteruitgang. Koop een budget videokaart uit de 400 serie voor erbij als dat mogelijk is in je PC of een moderne videokaart van AMD die tegenwoordig standaard drie schermen ondersteunen.
Vanaf welke serie van AMD ondersteunen ze standaard drie schermen? En welke AMD kaart zou een mooie vooruitgang zijn?
Voor nieuwe kaart (merk maakt me niets uit, beste in multie set up) heb ik 150 euro over.
Ik ben zelf vanaf geboorte slechthorend, dus ik kan je helaas niet helpen. Maar ik tik dit reactie sinds vandaag vanuit 3 schermen die probleemloos vanuit de kaart aangestuurd worden via 3 poorten (VGA > 1280x1080, 2x DVI-D 2560x1600 op Xubuntu met XFCE GUI)nero355 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 01:27:
Dat is mooi! Linux en/of HTPC = Altijd nVidia kiezen
Is de kaart ook echt 100% stil ?! Geen coil whine of wat dan ook ??
Zie bovenstaande reactie. Er zit trouwens ook een HDMI-aansluiting bij m n GT640 dat tot 2560x1600 gaat (zie website fabrikant), maar dat heb ik nog niet kunnen uitproberen (er zit alleen DVI-D aansluiting op m'n monitoren).Kiebus schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:57:
Dus vanaf de 600 serie kun je drie schermen tegelijk aansturen? En hoe presteert deze kaart in verhouding met mijn geforce GTX 460, 768MB want ALS ik iets nieuws koop wil ik er in het algemeen ook gewoon op vooruit gaan.
Ik had eerder een AMD-kaart die onder Windows 7 als een zonnetje liep, maar door gebrekkige drivers vanuit Linux heb ik dus een Nvidia gekocht.
Mijn enige eisen waren:
3 monitoren kunnen ondersteunen
Passief gekoeld, dus geen geluid.
[ Voor 46% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-09-2013 13:34 ]
Zelf ook een aantal vragen;
Ik draai op dit moment heel "praktisch" 2 laptops met allebei 1 extern scherm waarmee ik vervolgens via synergy mijn muis en tobo deel. Werkt voor nu nog prima.
Uiteraard wil ik dit wat beter gaan aanpakken.
Van wat ik nu begrijp heb ik slechts een aantal mogelijkheden:
- Gezien ik de lenovo y500 bezit, zou ik de 2e grafische kaart kunnen inbouwen voor het supporten van een 2e extern scherm (Vrij duur) + hier ben ik het minst fan van.
- Ik zou met usb->vga adapters aan de gang kunnen, en gezien het meerdendeel van mijn bezigheden grafisch gelijk staan aan office werk (virtualbox, editor, browser, irc.. ) zou dit wel kunnen, al werk ik voor 95% op linux. Moet ik maar net geluk hebben dat dat ook werkt.
- Ook zou ik simpelweg kunnen wachten tot mijn volgende upgrade (jaartje of 2-3 nog ) en dan op een desktop overgaan, maar dat is iet wat ... extreem.
- Zijn er nog andere manieren?
- Hierbij zit ik te denken om mijn thuisservertje een gui te geven, en er een grafische kaart in te proppen. Dan kan ik namelijk middels Synergy gewoon mijn laptop 'in pluggen' terwijl ik dan wel profijt heb van multi-monitor zonder gezeur.
Als generieke vraag heb ik nog wel hoe ik bij een grafische kaart kan zien, hoeveel schermen deze tegelijk ondersteund. Bijvoorbeeld in mijn laptop in de nvidia 650M, welke zowel een hdmi als vga aansluiting heeft, maar maar 1 externe monitor tegelijk ondersteund.
Bij de gemiddelde grafische kaart in de pricewatch kan ik dit maar niet ontdekken; wat mis ik?
Ook ik ga even mijn excuses aanbieden voor het stellen van dit aantal vragen.. :-)
Ik heb al even zitten kijken naar de Eyefinity/Nvidia varianten. Tot zover lijkt mij een AMD oplossing tot de goedkoopste te behoren.
Situatie:
- Er is 1 centrale PC met één directe monitor (1920x1080).
- Er zijn 2 tv's(Hdmi/RGB aansluiting) elk op 10meter afstand van de centrale PC, allebei de andere kant op.
- Hij wil deze tv's vanaf zijn PC aan kunnen sturen. (Film afspelen op de één, promotie materiaal op de ander bijvoorbeeld.)
Nu zat ik te denken om een Nvidia/AMD(met 2x hdmi) kaart erin te zetten. Vervolgens dit via een HDMI-Cad5-> Hdmi setje dit weer op de tv's aan te sluiten.
Nu heb ik zelf verder nog geen ervaring met de wat verstandiger (en eventueel goedkoper is)
Dit is het moederbord op het moment: pricewatch: MSI G41M-P26
Hier kunnen helaas geen 2 videokaarten in.
Mocht het goedkoper zijn om het toch via 2 videokaarten te doen, en dan een goedkoop ander moedebord er in te zetten is dat geen issue.
Graag jullie ideeën hoe dit eventueel beter te realiseren is.
Een actieve USB-adapter, of inderdaad een tweede computer erbij voor Synergy. Heb het een tijdje ook zo gedaan, beviel prima.Ijstheefles schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:57:
Hoi Tweakers,
Zelf ook een aantal vragen;
Ik draai op dit moment heel "praktisch" 2 laptops met allebei 1 extern scherm waarmee ik vervolgens via synergy mijn muis en tobo deel. Werkt voor nu nog prima.
Uiteraard wil ik dit wat beter gaan aanpakken.
Van wat ik nu begrijp heb ik slechts een aantal mogelijkheden:
- Gezien ik de lenovo y500 bezit, zou ik de 2e grafische kaart kunnen inbouwen voor het supporten van een 2e extern scherm (Vrij duur) + hier ben ik het minst fan van.
- Ik zou met usb->vga adapters aan de gang kunnen, en gezien het meerdendeel van mijn bezigheden grafisch gelijk staan aan office werk (virtualbox, editor, browser, irc.. ) zou dit wel kunnen, al werk ik voor 95% op linux. Moet ik maar net geluk hebben dat dat ook werkt.
- Ook zou ik simpelweg kunnen wachten tot mijn volgende upgrade (jaartje of 2-3 nog ) en dan op een desktop overgaan, maar dat is iet wat ... extreem.
- Zijn er nog andere manieren?
- Hierbij zit ik te denken om mijn thuisservertje een gui te geven, en er een grafische kaart in te proppen. Dan kan ik namelijk middels Synergy gewoon mijn laptop 'in pluggen' terwijl ik dan wel profijt heb van multi-monitor zonder gezeur.
Met die vraag heb ik ook al een tijdje gezeten. Uiteindelijk was het een kwestie van de forumposts van de grafische kaart na te lezen met trefwoorden dual monitor/multi monitor.Als generieke vraag heb ik nog wel hoe ik bij een grafische kaart kan zien, hoeveel schermen deze tegelijk ondersteund. Bijvoorbeeld in mijn laptop in de nvidia 650M, welke zowel een hdmi als vga aansluiting heeft, maar maar 1 externe monitor tegelijk ondersteund.
Bij de gemiddelde grafische kaart in de pricewatch kan ik dit maar niet ontdekken; wat mis ik?
En mocht het niet werken, dan kun je het nog altijd binnen 30 dagen terugsturen zonder opgaaf en geld terug. Kun je weer een ander kaart uitproberen.
Dan wordt 't dus de vraag of ik nu 80 euro uitgeef aan zo'n adapter, of het nog even aankijk met synergy, en uiteindelijk dus 'plug-laptop-output-naar-servertje' en prop daar een grafische kaart van ~80 euro ofzo in om zo een enigzins plug 'n play oplossing te creeeren voor een wannabe multi-monitor setup =').Hatsieflatsie schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:37:
[...]
Een actieve USB-adapter, of inderdaad een tweede computer erbij voor Synergy. Heb het een tijdje ook zo gedaan, beviel prima.![]()
[...]
Met die vraag heb ik ook al een tijdje gezeten. Uiteindelijk was het een kwestie van de forumposts van de grafische kaart na te lezen met trefwoorden dual monitor/multi monitor.
En mocht het niet werken, dan kun je het nog altijd binnen 30 dagen terugsturen zonder opgaaf en geld terug. Kun je weer een ander kaart uitproberen.
En wat betreft grafische kaarten; ik kan nu af en toe ontdekken dat er bepaalde sleutelwoorden gebruikt worden, maar er is dus niet een vaste manier om hierachter te komen behalve zelf forums af te struinen en te ctrl + f'en of de zoekfunctie plaatstelijk te mishandelen? ;-(
Darn.. Thanks iig !
Zakelijk ?? Zet 3 aparte PC's neer !!Rann schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:07:
Voor een vriend van me ben ik op zoek naar een semi-zakelijke multimonitor oplossen.
Waarom ? Omdat je in Windows de 3 schermen niet apart kan aansturen helaas
Voorbeeld : Als ik op scherm 1 een film afspeel en op scherm 2 een browser open heb staan dan kunnen bijvoorbeeld commando's die je voor de film geeft met een MCE remote toch nog invloed hebben op de browser

Je kan ook eventueel virtualiseren om wat stroom te besparen, maar IMHO kan je het beste 3 aparte goedkope en zuinige PC's neerzetten
Succes alvast !!
Een computer van 40 euro met Windows XP/Xubuntu voldoet al voor de 2e monitor.Ijstheefles schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:10:
[...]
Dan wordt 't dus de vraag of ik nu 80 euro uitgeef aan zo'n adapter, of het nog even aankijk met synergy, en uiteindelijk dus 'plug-laptop-output-naar-servertje' en prop daar een grafische kaart van ~80 euro ofzo in om zo een enigzins plug 'n play oplossing te creeeren voor een wannabe multi-monitor setup =').
Je maakt het moeilijker dan het is.En wat betreft grafische kaarten; ik kan nu af en toe ontdekken dat er bepaalde sleutelwoorden gebruikt worden, maar er is dus niet een vaste manier om hierachter te komen behalve zelf forums af te struinen en te ctrl + f'en of de zoekfunctie plaatstelijk te mishandelen? ;-(
Ik zocht een passief gekoelde kaart van Nvidia. De GT640 was de snelste Nvidia kaart die tevens passief gekoeld is. Vervolgens zoekfunctie: https://www.google.nl/sea...ultiple+monitors&safe=off
Kijk naar de trefwoorden, tadaa. Dat zal met ieder kaart zo zijn waar je interesse in hebt.
Daarom zeg ik ook semi-zakelijknero355 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:23:
[...]
Zakelijk ?? Zet 3 aparte PC's neer !!
Waarom ? Omdat je in Windows de 3 schermen niet apart kan aansturen helaas
Voorbeeld : Als ik op scherm 1 een film afspeel en op scherm 2 een browser open heb staan dan kunnen bijvoorbeeld commando's die je voor de film geeft met een MCE remote toch nog invloed hebben op de browser
Je kan ook eventueel virtualiseren om wat stroom te besparen, maar IMHO kan je het beste 3 aparte goedkope en zuinige PC's neerzetten
Succes alvast !!
Het punt is dat daar waar de tv's hangen, geen ruimte is voor een PC/muis toetsenbord. De dichtsbijzijnde plek is het kantoor waar de andere PC al staat.. Hij bediend alles verder met een muis, dus zonder extra afstandbediening of iets dergelijks.
Het is verder ook geen techdude, meerdere schermen snapt hij, virtualisatie niet, ik verwacht dat hij daar erg in de war van raakt

Remote Desktop eventueel danRann schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:29:
Het punt is dat daar waar de tv's hangen, geen ruimte is voor een PC/muis toetsenbord. De dichtsbijzijnde plek is het kantoor waar de andere PC al staat.. Hij bediend alles verder met een muis, dus zonder extra afstandbediening of iets dergelijks.
Het is verder ook geen techdude, meerdere schermen snapt hij, virtualisatie niet, ik verwacht dat hij daar erg in de war van raakt
Dat is misschien nog helemaal geen slechte optie...Ik zit al te kijken naar verschillende cheap-barebones.. 2Gb en een 80GB HDD hebben we nog wel liggen... Perhaps zoiets is dan mooi klein, en voor een klein budget. pricewatch: Zotac ZBOX ID17
[ Voor 20% gewijzigd door Rann op 25-09-2013 11:06 ]
De enige echte eis die ik heb is dat ik de u2312 naar voren kan kantelen. Ik zat zelf te denken een een buis waar ik mijn u2713 en u2312 aan kan vast maken maar ik heb geen flauw idee waar ik naar moet zoeken(en sommige van die stands kosten honderden euro's). Probleem waar ik tegen aan loop is dat dat ik weinig ruimte heb onder mijn bureau heb wegen een metalen steunbalk(zie plaatje) en dat ik niet echt fan ben van monitoren aan de muur te bevestigen.
iemand tips?

Gisteren vast kabels gekocht, eenmaal thuis lees je natuurlijk dat bij 3 schermen tenminste 1 via Displayport aangesloten moet worden. Nou hebben alle schermen gelukkig een DP aansluiting en mijn videokaart (XFX HD7970 DD) ook.
Van mini-DP naar VGA/DVI lees ik dat hier een active adapter tussen moet zitten. Hoe zit dit met mini-DP naar HDMI/DP? Ik ga er van uit dat een mini-DP naar DP adapter niet active hoeft te zijn (en waarschijnlijk ook niet bestaat).
Omdat ik nu 2x HDMI kabel heb liggen zou ik toch graag een mini-DP naar HDMI adapter gebruiken, daarbij alleen de vraag of deze active moet zijn?
EDIT:
Volgens mij moet ik inderdaad een active mini-DP naar HDMI adapter hebben. Denk dat ik beter op zoek kan gaan naar een mini-DP naar DP kabel. Beetje rot dat die dingen hier niet echt te krijgen zijn bij de Dixons/Lokale PC boer.
Dan toch maar een mini-DP naar DP adapter + kabel.
[ Voor 16% gewijzigd door agoNITE op 02-11-2013 09:05 ]
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Echter de schermen hebben DP. In principe zou het gwn zou moeten werkenNextron schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:16:
Je grafische kaart kan zonder actieve adapter maximaal twee schermen aansturen die aangesloten zijn op een niet-displayport-verbinding, dus VGA/DVI/HDMI, omdat deze "Transition Minimized Differential Signaling" grbruikt die de grafische kaart maar voor twee apparaten kan verzorgen. Voor een derde niet-DP scherm heb je een active adapter nodig die dit regelt. DP gebruikt dit signaal niet en zal dus ook geen active adapter hebben.
Als je 3 schermen zonder Dp zou willen aan sluiten (in eyefinity) heb je een adapter nodig die het dp-signaal 'converteert' naar een regulier signaal (een actieve adapter). Als je beeldscherm dp heeft is dat meestal overbodig. In jouw geval zou ik dus in ieder geval één dp kabel gebruiken.agoNITE schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:59:
Mini-DP naar DP adapter>DP kabel naar beeldscherm met DP werkt wel? Neem aan dat de adapter niks met het signaal doet verder..?
[ Voor 28% gewijzigd door Achilles op 02-11-2013 17:27 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |