Dual Monitor Setup Tijdens Gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Hallo, ik ben van plan om voor mijn ''werk'' (ik geef af en toe customer support op een site) een tweede monitor van 1366x768 aan te schaffen. Dit doe ik omdat ik dan tegelijkertijd kan gamen op mijn 1920x1080 monitor, zo dacht ik tenminste. Nou heb ik gehoord dat de enige manier om bij je tweede scherm te komen tijdens het gamen is door op Alt+Tab te drukken en uit je game te gaan. Is er ook nog een andere manier waarop ik dit zou kunnen doen?

Op google heb ik het al geprobeerd te vinden, maar daar kreeg ik alleen maar mensen die problem hadden met dual monitor gaming (en ik blijf natuurlijk op één monitor spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
De meeste games kun je windowed spelen.
Als je dan alt+tab doet gaat de game gewoon verder, echter sommige games gaan automatisch op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 18:48
Is het zelfde alsdat je nu op 1 scherm plots wat anders wil doen, probeer het eens uit. Open je brower met iets, en start ondertussen het spel. Zie maar hoe rap het gaat.

Wat Mitsumark zegt, Windowed spelen gaat dan stukken beter, maar ook dat is niet altijd fijn. Kan je niet gewoon laptopje ofzo er bij naast zetten op het bureau? ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
GoldenBatt schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:42:
Is het zelfde alsdat je nu op 1 scherm plots wat anders wil doen, probeer het eens uit. Open je brower met iets, en start ondertussen het spel. Zie maar hoe rap het gaat.

Wat Mitsumark zegt, Windowed spelen gaat dan stukken beter, maar ook dat is niet altijd fijn. Kan je niet gewoon laptopje ofzo er bij naast zetten op het bureau? ;)
Nee, een laptopje is aanzienlijk duurder dan een beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Gewoon windowed spelen, en dan zijn er ook nog een hoop games die 'windowed fullscreen' kunnen spelen zodat het lijkt alsof je gewoon fullscreen op een monitor zit te spelen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alergy8196
  • Laatst online: 11-03 22:28
Trinsec schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:25:
Gewoon windowed spelen, en dan zijn er ook nog een hoop games die 'windowed fullscreen' kunnen spelen zodat het lijkt alsof je gewoon fullscreen op een monitor zit te spelen.
Meeste nieuwe spellen ondersteunen dit...
Vooral handig omdat sommige spellen er wat van kunnen om te crashen nadat je hebt ge alt-tabt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Ik was trouwens aan het kijken naar een scherm, maar ik zie dat bijna geen enkel goedkoop scherm een HDMI/Displayport uitgang heeft. Hoe zou ik het dan moeten doen met mijn enkele videokaart? Ik heb een Gigabyte 7950 en die heeft 1 DVI slot, 2 mini displays en 1 HDMI.

Zou ik mijn main monitor met één displaypoort kabel aan mijn videokaart kunnen bevestigen en mijn tweede monitor met één VGA -> DVI adapter? Gaat de kwaliteit van het main scherm hierdoor naar beneden?

Of is er nog een veel makkelijkere manier?

Edit: Mijn main monitor heeft een Display port en mijn videokaart één mini-display poort. Gaat dit problemen opleveren?
Edit 2: Mijn main monitor is een Dell Ultrasharp nogwat 1920x1080.

[ Voor 15% gewijzigd door KetchupFTW op 11-08-2013 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
mini display naar display adapter zit 99% zeker bij je videokaart geleverd, geeft verder geen problemen (gebruik er hier ook twee).

2e scherm van dvi naar vga adapter zou ook prima moeten werken, en dat heeft geen invloed op je main monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Nope, zit geen adapter in :/.

Ziet dit er goed uit?:

http://www.allekabels.nl/...ar-displayport-kabel.html
http://www.allekabels.nl/...r-dvi-verloopstekker.html

[ Voor 78% gewijzigd door KetchupFTW op 11-08-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:51
Wat ik nu dus echt niet begrijp is waarom je geld gaat steken in allemaal kabeltjes en verloopjes, in plaats van gewoon een scherm met een HDMI aansluiting te kopen. Of je nu een 768p monitor koopt voor 80 a 90 euro met verloopjes van samen tegen de 20 euro (100-110 euro), of gewoon een degelijke (1080p) monitor koopt met HDMI, welke je al voor 120 euro in de pricewatch kunt vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Paprika schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:24:
Wat ik nu dus echt niet begrijp is waarom je geld gaat steken in allemaal kabeltjes en verloopjes, in plaats van gewoon een scherm met een HDMI aansluiting te kopen. Of je nu een 768p monitor koopt voor 80 a 90 euro met verloopjes van samen tegen de 20 euro (100-110 euro), of gewoon een degelijke (1080p) monitor koopt met HDMI, welke je al voor 120 euro in de pricewatch kunt vinden...
Ja klopt, maar ik heb nog maar zeer weinig ruimte op mijn bureautje en alleen een 19' ging net aan.

Ik heb overigens vandaag te horen gekregen dat ik binnenkort een nieuw bureau krijg, dus ik kan misschien beter voor één 1080p scherm gaan kijken idd.
Pagina: 1