10 jaar terug heb ik wel eens 4 monitoren naast elkaar gehad, werkte toen met 2 video kaarten, waarvan 1 via AGP slot en de ander via pci slot. Het was niet bedoeld om ermee te gamen. Al snel kwam ik toen tot de dat 4 schermen voor mij overkill was en heb toen alles verkocht. Nu 10 jaar later ben ik me steeds meer aan het irriteren dat mijn laptop maar 1 scherm heeft. Ik moet veel te vaak vensters wisselen als ik bezig ben met internetten of tekstverwerken enz.
Eerst had ik naar USB monitoren gekeken zoals de Lenovo
ThinkVision LT1423P of de
Asus MB168B+.
Beide zijn USB 3.0 monitoren, met het verschil dat de Lenovo een IPS paneel heeft, touch functionaliteit en mogelijk 2 USB aansluitingen nodig heeft om naar volle behoren te werken. De Asus MB168b+ heeft Full-hd resolutie en TN paneel maar werkt weer op 1 usb aansluiting. Maar toen ik
dit filmpje zag dacht ik nee dat gaat hem niet worden. Je blijft namelijk lag houden tijdens slepen van vensters.
Misschien dat ik 1 van deze monitoren als travel monitor ooit zal gaan aanschaffen maar voorlopig niet.
Dus mijn zoektocht begint weer opnieuw maar nu met een andere insteek, maar nu ook met vragen, vandaar dat ik deze hier stel.
Je wilt graag future proof zijn en de hype is nu 4k monitoren die er zijn of eraan zitten te komen.
Ik weet dat voor gaming met een eyefinity setup te veel gevraagd is voor een normale laptop in 4K.
Maar voor tekstverwerking en internetten zou 3x 4K juist wel interessant zijn. Ik kijk nu even niet naar het kostenplaatje. Dit is namelijk een lange termijn project maar mijn vraag is het volgende, stel je hebt 3 van deze schermen tot je beschikking maar je laptop heeft niet genoeg aansluitingen dan heb je volgens mij een probleem om deze monitoren aan te sturen in volle glorie. Als ik kijk naar Matrox die bieden tot op heden nog geen oplossing voor 3x4K resolutie met hun
Triplehead2Go oplossingen. Als ik het mis heb verbeter me a.u.b.
Wat ik lees is dat de maximale resolutie 5760x1080 (3x 1920x1080) of 3840x1200 (2x1920x1200) is.
Zijn er op dit moment producten die wel 3x4K monitoren kunnen aansturen met behulp van een laptop?
Zelf zou ik geen grote pc kast meer willen hebben i.v.m. mobiel leven, dus aanschaffen van een pc kast is voor mij geen optie.
Het kan zijn dat ik erg op de zaken vooruitloop maar vroeg me gewoon af of dit kon.
Het feit dat een laptop ook een monitor heeft is voor mij nu niet van belang, het mooiste is dat je 3x dezelfde schermen naast elkaar kan plaatsen om de eyefinity setup in volle glorie te kunnen bewonderen.
[
Voor 6% gewijzigd door
aliberto op 13-06-2014 02:00
]
Kennis begint met informatie vergaren.