goed om te lezenbrommer schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:02:
[...]
Het heeft even geduurd maar op aangeven van Tennisbal heb ik ook een Hackintosh geïsntalleerd. Zodra ze een betaalbaar systeem met plug-and-play triple screen ondersteuning uitbrengen ga ik dat wel kopen. Ze verdienen het want OS X is een zalig besturingssysteem.
Vooraleer aan de installatie te beginnen heb ik wel eerst een Gigabyte bord aangekocht, de Intel i5 en 8GB zijn mooi meegenomen. Mijn oude computer dient nu als Linux server.
Mijn desktop heeft twee SSD's die ik via het bootmenu kan selecteren: eentje heeft Windows 8.1 draaien, het andere OS X Mavericks. Het enige spijtige zijn de NTFS schijven die je enkel via third party programma's kan beschrijven. Gelukkig ondersteunt Linux (op de server) dat wel zonder problemen.
Triple screen werkt voortreffelijk. De implementatie van OS X is even wennen. Windows ondersteunt meerdere monitors nog altijd net iets beter tegenwoordig. Maar al bij al ben ik heel tevreden.
Mensen,
Ik zit er aan te denken om 3 beeldschermen in portrait mode te gaan gebruiken.
Dit zouden dan 3 x samsung 203B's gaan worden, aangezien ik er hier al 2 van heb.
Resolutie per monitor is zoals ze nu staan (landscape mode) 1400 x 1050
Dit alles draaid op de volgende hardware:
Motherboard: MSI Z77A-GD80
CPU: Intel Core i7 3770K Boxed
CPU cooling: Corsair Hydro H80i
Memory: 16GB Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9
GPU: Point of View GeForce GTX 670 Dual Fan
Soundcard: Creative Sound Blaster Z
PSU: Cooler Master Silent Pro M2 520W
Harddrive 1: 1 x Samsung 840 series Pro 128GB
Harddrive 2: 1 x Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Het zal vooral gebruikt worden voor Worl of tanks, battlefield 3 & 4.
Is het mogelijk om 3 schermen te gebruiken met deze setup ?
Gebruikte os = Windows 7
Ik zit er aan te denken om 3 beeldschermen in portrait mode te gaan gebruiken.
Dit zouden dan 3 x samsung 203B's gaan worden, aangezien ik er hier al 2 van heb.
Resolutie per monitor is zoals ze nu staan (landscape mode) 1400 x 1050
Dit alles draaid op de volgende hardware:
Motherboard: MSI Z77A-GD80
CPU: Intel Core i7 3770K Boxed
CPU cooling: Corsair Hydro H80i
Memory: 16GB Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9
GPU: Point of View GeForce GTX 670 Dual Fan
Soundcard: Creative Sound Blaster Z
PSU: Cooler Master Silent Pro M2 520W
Harddrive 1: 1 x Samsung 840 series Pro 128GB
Harddrive 2: 1 x Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Het zal vooral gebruikt worden voor Worl of tanks, battlefield 3 & 4.
Is het mogelijk om 3 schermen te gebruiken met deze setup ?
Gebruikte os = Windows 7
Een quote is een gebrek aan originaliteit
ff snel gegoogeld en jawel 4 multi monitor support
http://www.geforce.com/ha...ce-gtx-670/specifications
http://www.geforce.com/ha...ce-gtx-670/specifications
|2600k|Asus 290|
Iemand hier nog een gouden tip voor een muurbeugel met de bevestigingsmogelijkheid van 2 schermen?
Ik lijk alleen maar beugels met een voet te vinden en gewoon geen enkele muurbeugel!
Ik lijk alleen maar beugels met een voet te vinden en gewoon geen enkele muurbeugel!
ehhhh..HOI
krizzizz je hebt ook goede mogelijkheden als je amazon.de doorzoekt
Heb nog iets gevonden: Tyke Monitor Stands. (USA). Maar wel goedkoop.
http://www.tykesupply.com/Quad_Monitor_Stands.html
http://www.tykesupply.com/Quad_Monitor_Stands.html
Ja hier ben ik zelf ook naar op zoek alleen dan een muurbeugel die 2 x27" schermen ondersteund. Ik zit nu zelf te kijken naar 2 losse armen, maar dat is toch wat minder.krizzziz schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:06:
Iemand hier nog een gouden tip voor een muurbeugel met de bevestigingsmogelijkheid van 2 schermen?
Dit lijkt mij ook wel wat, maar ik ben bang dat mijn ikea Galant bureau dit niet gaat ondersteunen:
pricewatch: Arctic Cooling Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm
weet iemand hier waar ik een goede active display port to hdmi kan halen?
hier?
http://dx.com/p/display-p...verter-28554#.UyoN9oWyqd4
http://dx.com/p/display-p...verter-28554#.UyoN9oWyqd4

[ Voor 28% gewijzigd door GeeBee op 19-03-2014 22:38 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ziet er niet uit als een actieve.
http://tweakers.net/categ...QVZaYo2QVrWRsYmSmFFtbWwsA
[ Voor 72% gewijzigd door mitsumark op 19-03-2014 22:59 ]
Mooie tip. Ik wil eigenlijk deze beugel, maar dan nog iets hoger. (80cm hoog). M'n huidge primamary display staat op m'n burea. Daarboven wil ik 4x 20" gaan ophangen. Met twee van die beugels dacht ikStephaN900 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:04:
[...]
Ja hier ben ik zelf ook naar op zoek alleen dan een muurbeugel die 2 x27" schermen ondersteund. Ik zit nu zelf te kijken naar 2 losse armen, maar dat is toch wat minder.
Dit lijkt mij ook wel wat, maar ik ben bang dat mijn ikea Galant bureau dit niet gaat ondersteunen:
pricewatch: Arctic Cooling Z-2 Desk Mount Dual Monitor Arm
Hey Mitsumark, van ander topic! herinner ik me, ik haal die kabels allemaal van ebay.mitsumark schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:56:
Ziet er niet uit als een actieve.
http://www.ebay.nl/sch/i....active&rt=nc&LH_PrefLoc=2
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een triple monitor stand. (3x HP LP2475w 24")
De monitoren wegen 9.1kg, samen 27.3kg, wat zijn mijn opties?
Liever een die niet geschroefd hoeft te worden aan het bureau. (Dit zou niet kunnen ivm de balk die 2.5 cm van de rand zit rondom de tafel.)
Rond 200 euro (liever minder) zou dit kunnen lukken?
Alvast bedankt voor de input!
Ik ben op zoek naar een triple monitor stand. (3x HP LP2475w 24")
De monitoren wegen 9.1kg, samen 27.3kg, wat zijn mijn opties?
Liever een die niet geschroefd hoeft te worden aan het bureau. (Dit zou niet kunnen ivm de balk die 2.5 cm van de rand zit rondom de tafel.)
Rond 200 euro (liever minder) zou dit kunnen lukken?
Alvast bedankt voor de input!
[ Voor 44% gewijzigd door Adr01 op 30-03-2014 16:18 ]
Vriend van mij heeft drie schermen, waarvan er twee in een andere ruimte hangen (TV's) en een pc scherm bij de pc die hij bedient.
Nu wil hij graag kunnen zien wat hij aan het doen is op de andere schermen (TV's) op zijn pc scherm. Zou dit kunnen met een van de in de openingspost genoemde software bv ultramon?
Nu wil hij graag kunnen zien wat hij aan het doen is op de andere schermen (TV's) op zijn pc scherm. Zou dit kunnen met een van de in de openingspost genoemde software bv ultramon?
en aans löpt wa vast
Grappig dat je in z'n rustig topic binnen een uur zo vroeg op de morgen een reactie verwacht.Freubel schreef op donderdag 28 november 2013 @ 07:16:
Niemand met een reactie ?
Is er een programma wat kan 'zien' dat ik een beeldscherm heb uitgezet, en dan automatisch alle vensters verplaatst naar het andere scherm wat nog wel aanstaat? En kan ik Windows instellen dat het mijn vensters die ik via rechtermuisklik op het bureaublad (zoals schermresolutie) open, gelijk opent op het scherm waarop ik de rechtermuisklik deed, of gebeurd dat automatisch op het hoofdbeeldscherm?
Al gekeken naar Ultramon en dergelijke ? Windows is best bagger wat betreft "window management" ... iets met ironie en zoTumbler schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:35:
Is er een programma wat kan 'zien' dat ik een beeldscherm heb uitgezet, en dan automatisch alle vensters verplaatst naar het andere scherm wat nog wel aanstaat? En kan ik Windows instellen dat het mijn vensters die ik via rechtermuisklik op het bureaublad (zoals schermresolutie) open, gelijk opent op het scherm waarop ik de rechtermuisklik deed, of gebeurd dat automatisch op het hoofdbeeldscherm?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Tweakers,
Ik heb een triple monitor setup (Nvidia Surround), en zit er over te denken om een accessory display toe te voegen en dus voor een quad monitor setup te gaan. Nu ben ik rond aan het kijken voor een quad pyramid mount zoals deze:

Het valt mij op dat deze via Nederlandse (web)shops bijna niet te krijgen zijn en dat ze rete duur zijn (€ 200-300 en duurder). Zijn hier misschien mensen die een goedkoper alternatief weten/hebben?
Ik zit in de tussentijd ook te kijken om voor de middelste twee monitoren een verticale monitor arm aan te schaffen waarmee ik deze op een goedkopere (+/- € 90,-) manier boven elkaar kan krijgen zoals deze mount:

Het liefste heb ik een betaalbare versie van de eerste foto, maar daar kom ik voor alsnog niet ver mee. Dus hoop ik dat iemand in dit topic een dergelijke oplossing heeft wat interessant kan zijn?
Ik heb een triple monitor setup (Nvidia Surround), en zit er over te denken om een accessory display toe te voegen en dus voor een quad monitor setup te gaan. Nu ben ik rond aan het kijken voor een quad pyramid mount zoals deze:

Het valt mij op dat deze via Nederlandse (web)shops bijna niet te krijgen zijn en dat ze rete duur zijn (€ 200-300 en duurder). Zijn hier misschien mensen die een goedkoper alternatief weten/hebben?
Ik zit in de tussentijd ook te kijken om voor de middelste twee monitoren een verticale monitor arm aan te schaffen waarmee ik deze op een goedkopere (+/- € 90,-) manier boven elkaar kan krijgen zoals deze mount:

Het liefste heb ik een betaalbare versie van de eerste foto, maar daar kom ik voor alsnog niet ver mee. Dus hoop ik dat iemand in dit topic een dergelijke oplossing heeft wat interessant kan zijn?
"Be brave, don't shave"
Ik heb een vraag over het aansluiten van 3 monitoren (vga).
Ik heb pas geleden een computer aangeschaft met een AMD MSI A78M-E45 moederbord.
Mijn setup ziet er zo uit.
1 vga monitor met max resolutie 1024x768
1 vga monitor met max resolutie 1280x1024
1 beamer met max resolutie 1280x1024
besturingssysteem: Windows 8.1
Ik krijg het helaas niet werkend om alle 3 de monitoren zichtbaar te krijgen in Windows 8.1. Het vreemde is dat ik maar 2 monitoren zichtbaar krijg als ik overschakel op resolutie 1024x768. Helaas wordt de tweede monitor niet zichtbaar in Windows, ik krijg enkel maar 1 monitor te zien. Als ik de beamer aanzet krijg ik ook geen enkel beeld hierop.
Is het uberhaupt mogelijk om deze setup werkend te krijgen, zoniet zijn er dan oplossingen voor te bedenken bijvoorbeeld een andere videokaart?
Ik heb pas geleden een computer aangeschaft met een AMD MSI A78M-E45 moederbord.
Ik krijg het helaas niet werkend om alle 3 de monitoren zichtbaar te krijgen in Windows 8.1. Het vreemde is dat ik maar 2 monitoren zichtbaar krijg als ik overschakel op resolutie 1024x768. Helaas wordt de tweede monitor niet zichtbaar in Windows, ik krijg enkel maar 1 monitor te zien. Als ik de beamer aanzet krijg ik ook geen enkel beeld hierop.
Is het uberhaupt mogelijk om deze setup werkend te krijgen, zoniet zijn er dan oplossingen voor te bedenken bijvoorbeeld een andere videokaart?
Hoe heb je het precies aangesloten? Als ik je mobo bekijk heb je 1x VGA 1x DVI en 1x HDMI, heb je het zo aangesloten? Ik ben er niet zeker van of een triple monitor setup via een mobo überhaupt kan werken.. Heb je er een GPU in zitten?? Overigens, mocht het werken, zal de resolutie volgens mij max 3072x768 zijn.
"Be brave, don't shave"
Tijd terug een triple eyefinity setup gedraaid. Ik kon alleen 3 schermen gebruik als er 1 via Displayport werd aangesloten.
Ondanks dat ik 2x dvi en 1x hdmi op mijn HD7970 heb zitten, zijn deze niet alle 3 tegelijk te gebruiken. Vandaar de Displayport.
Ondanks dat ik 2x dvi en 1x hdmi op mijn HD7970 heb zitten, zijn deze niet alle 3 tegelijk te gebruiken. Vandaar de Displayport.
Dat klopt : Zonder DP kan pas vanaf de R9 serie (290X/290/alle andere chips die echt nieuw zijn dus niet de 280X bijvoorbeeld) als het goed isagoNITE schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:34:
Tijd terug een triple eyefinity setup gedraaid. Ik kon alleen 3 schermen gebruik als er 1 via Displayport werd aangesloten.
Hoe heb je alles aangesloten ? Converters aanwezig ?drpeer_holland schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:19:
Ik heb een vraag over het aansluiten van 3 monitoren (vga).
Volgens MSI moet het kunnen werken, maar ik denk dat je drivers niet goed zijn of VGA eventueel roet in het eten gooit :
* This platform supports dual-display function (HDMI+VGA, HDMI+DVI, VGA+DVI) and triple-display function (HDMI+VGA+DVI)
MSI Reminds You...
• The graphic output can only work with CPUs with GPUs core inside.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dit kan met DisplayPort. DisplayPort geeft door wanneer de monitor uitstaat er geeft dit ook door aan Windows, zodat de monitor uit je opstelling verdwijnt. Dat tweede kan met DisplayFusion, maar het werkt niet perfect, het opent eerst waar het eerst zou openen (een relatief willekeurige locatie in mijn ervaring) en direct nadat het verschijnt verplaatst het dan waar je had geklikt. Ik vond dat zelf een beetje irritant maar het werkte wel gewoon in alle vensters.Tumbler schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:35:
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Ik heb vanavond wrs 3x 19" tft's staan, en zou nog wel eens Eyefinity willen testen, is het mogelijk om deze 4:3 schermen te pivoteren, zodat ze dus 3x 1280 hoog worden ipv 1024?
en tevens hebben de schermen enkel vga en heb ik hier 2x dvi naar vga adapter en een displayport naar vga dongle, gaat dat spannend worden of hoef ik de moeite van aansluiten niet eens te nemen?
en tevens hebben de schermen enkel vga en heb ik hier 2x dvi naar vga adapter en een displayport naar vga dongle, gaat dat spannend worden of hoef ik de moeite van aansluiten niet eens te nemen?

[ Voor 36% gewijzigd door SAiN ONeZ op 25-05-2014 14:51 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Ja, en ja. DisplayPort naar VGA is altijd actief dus dit werkt met alle videokaarten, meen ik.
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
hoi ik heb 3 schermen maar krijg het niet werkend
ik heb als gfx kaart de gtx 550 ti in sli
2 17 inch monitors met resolutie van 1280x1024
en in het midden een 32 inch 1080x1920 tv
nu wil ik niet gaan gamen op alle 3 de schermen maar de 2 17 inch voor tools en browsen
aangesloten als volgt
32 inch via hdmi
17 inch via vga naar dvi
in windows en nvidia control pannel worden alle schermen gezien
ik kan met me muis ook naar alle 3 de schermen toe aleen geeft het 3 de scherm geen beeld .
maar word wel herkent en me muis kan er ook heen
dual monitor werkt verder normaal
en n vidia suround werk niet zijn andere resoluties
wie kan mij verder helpen
ik heb als gfx kaart de gtx 550 ti in sli
2 17 inch monitors met resolutie van 1280x1024
en in het midden een 32 inch 1080x1920 tv
nu wil ik niet gaan gamen op alle 3 de schermen maar de 2 17 inch voor tools en browsen
aangesloten als volgt
32 inch via hdmi
17 inch via vga naar dvi
in windows en nvidia control pannel worden alle schermen gezien
ik kan met me muis ook naar alle 3 de schermen toe aleen geeft het 3 de scherm geen beeld .
maar word wel herkent en me muis kan er ook heen
dual monitor werkt verder normaal
en n vidia suround werk niet zijn andere resoluties
wie kan mij verder helpen
Bij de nVidia 5xx serie moest je toch 1 monitor op de 2de kaart aansluiten 
En hoezo heb je VGA naar DVI ? Meestal is het andersom...
En hoezo heb je VGA naar DVI ? Meestal is het andersom...
Oja ik heb idd 1monitor op de 2 de kaart aangesloten anders ziet windows hem helemaal niet
De 17inch schermen hebben een vga aan sluiting en de kaarten dvi en hdmi en 1keer vga
De kaarten zijn
Asus gtx 550ti geen dc2
En evga gtx550ti
De 17inch schermen hebben een vga aan sluiting en de kaarten dvi en hdmi en 1keer vga
De kaarten zijn
Asus gtx 550ti geen dc2
En evga gtx550ti
Kan je het scherm dat via HDMI is aangesloten via DVI aansluiten ?
Als ik de nVidia site mag geloven dan moet je bij de 5xx serie alleen DVI gebruiken en in zo'n volgorde dat je eerst beide DVI poorten op je Primaire kaart bezet en daarna pas de Primaire DVI poort op je Secundaire videokaart.
Misschien in jouw geval DVI + VGA + de DVI of VGA van de 2de kaart proberen dan
Eigenlijk zou ik willen roepen "Koop een nieuwe videokaart die beiden met gemak kan vervangen." maar ik kan best begrijpen dat het effe geen optie is...
Als ik de nVidia site mag geloven dan moet je bij de 5xx serie alleen DVI gebruiken en in zo'n volgorde dat je eerst beide DVI poorten op je Primaire kaart bezet en daarna pas de Primaire DVI poort op je Secundaire videokaart.
Misschien in jouw geval DVI + VGA + de DVI of VGA van de 2de kaart proberen dan
Eigenlijk zou ik willen roepen "Koop een nieuwe videokaart die beiden met gemak kan vervangen." maar ik kan best begrijpen dat het effe geen optie is...
hoi bedankt voor de oplossing dit werkt idd
en ja andere video kaart is idd geen optie heb net mijn game systeem moeten verkopen en nu weer trug naar een core 2 quad systeempje met een licht sli setupje maar kan nog beetje games draaien zo
maar bedankt voor de tip
en ja andere video kaart is idd geen optie heb net mijn game systeem moeten verkopen en nu weer trug naar een core 2 quad systeempje met een licht sli setupje maar kan nog beetje games draaien zo
maar bedankt voor de tip
10 jaar terug heb ik wel eens 4 monitoren naast elkaar gehad, werkte toen met 2 video kaarten, waarvan 1 via AGP slot en de ander via pci slot. Het was niet bedoeld om ermee te gamen. Al snel kwam ik toen tot de dat 4 schermen voor mij overkill was en heb toen alles verkocht. Nu 10 jaar later ben ik me steeds meer aan het irriteren dat mijn laptop maar 1 scherm heeft. Ik moet veel te vaak vensters wisselen als ik bezig ben met internetten of tekstverwerken enz.
Eerst had ik naar USB monitoren gekeken zoals de Lenovo ThinkVision LT1423P of de Asus MB168B+.
Beide zijn USB 3.0 monitoren, met het verschil dat de Lenovo een IPS paneel heeft, touch functionaliteit en mogelijk 2 USB aansluitingen nodig heeft om naar volle behoren te werken. De Asus MB168b+ heeft Full-hd resolutie en TN paneel maar werkt weer op 1 usb aansluiting. Maar toen ik dit filmpje zag dacht ik nee dat gaat hem niet worden. Je blijft namelijk lag houden tijdens slepen van vensters.
Misschien dat ik 1 van deze monitoren als travel monitor ooit zal gaan aanschaffen maar voorlopig niet.
Dus mijn zoektocht begint weer opnieuw maar nu met een andere insteek, maar nu ook met vragen, vandaar dat ik deze hier stel.
Je wilt graag future proof zijn en de hype is nu 4k monitoren die er zijn of eraan zitten te komen.
Ik weet dat voor gaming met een eyefinity setup te veel gevraagd is voor een normale laptop in 4K.
Maar voor tekstverwerking en internetten zou 3x 4K juist wel interessant zijn. Ik kijk nu even niet naar het kostenplaatje. Dit is namelijk een lange termijn project maar mijn vraag is het volgende, stel je hebt 3 van deze schermen tot je beschikking maar je laptop heeft niet genoeg aansluitingen dan heb je volgens mij een probleem om deze monitoren aan te sturen in volle glorie. Als ik kijk naar Matrox die bieden tot op heden nog geen oplossing voor 3x4K resolutie met hun Triplehead2Go oplossingen. Als ik het mis heb verbeter me a.u.b.
Wat ik lees is dat de maximale resolutie 5760x1080 (3x 1920x1080) of 3840x1200 (2x1920x1200) is.
Zijn er op dit moment producten die wel 3x4K monitoren kunnen aansturen met behulp van een laptop?
Zelf zou ik geen grote pc kast meer willen hebben i.v.m. mobiel leven, dus aanschaffen van een pc kast is voor mij geen optie.
Het kan zijn dat ik erg op de zaken vooruitloop maar vroeg me gewoon af of dit kon.
Het feit dat een laptop ook een monitor heeft is voor mij nu niet van belang, het mooiste is dat je 3x dezelfde schermen naast elkaar kan plaatsen om de eyefinity setup in volle glorie te kunnen bewonderen.
Eerst had ik naar USB monitoren gekeken zoals de Lenovo ThinkVision LT1423P of de Asus MB168B+.
Beide zijn USB 3.0 monitoren, met het verschil dat de Lenovo een IPS paneel heeft, touch functionaliteit en mogelijk 2 USB aansluitingen nodig heeft om naar volle behoren te werken. De Asus MB168b+ heeft Full-hd resolutie en TN paneel maar werkt weer op 1 usb aansluiting. Maar toen ik dit filmpje zag dacht ik nee dat gaat hem niet worden. Je blijft namelijk lag houden tijdens slepen van vensters.
Misschien dat ik 1 van deze monitoren als travel monitor ooit zal gaan aanschaffen maar voorlopig niet.
Dus mijn zoektocht begint weer opnieuw maar nu met een andere insteek, maar nu ook met vragen, vandaar dat ik deze hier stel.
Je wilt graag future proof zijn en de hype is nu 4k monitoren die er zijn of eraan zitten te komen.
Ik weet dat voor gaming met een eyefinity setup te veel gevraagd is voor een normale laptop in 4K.
Maar voor tekstverwerking en internetten zou 3x 4K juist wel interessant zijn. Ik kijk nu even niet naar het kostenplaatje. Dit is namelijk een lange termijn project maar mijn vraag is het volgende, stel je hebt 3 van deze schermen tot je beschikking maar je laptop heeft niet genoeg aansluitingen dan heb je volgens mij een probleem om deze monitoren aan te sturen in volle glorie. Als ik kijk naar Matrox die bieden tot op heden nog geen oplossing voor 3x4K resolutie met hun Triplehead2Go oplossingen. Als ik het mis heb verbeter me a.u.b.
Wat ik lees is dat de maximale resolutie 5760x1080 (3x 1920x1080) of 3840x1200 (2x1920x1200) is.
Zijn er op dit moment producten die wel 3x4K monitoren kunnen aansturen met behulp van een laptop?
Zelf zou ik geen grote pc kast meer willen hebben i.v.m. mobiel leven, dus aanschaffen van een pc kast is voor mij geen optie.
Het kan zijn dat ik erg op de zaken vooruitloop maar vroeg me gewoon af of dit kon.
Het feit dat een laptop ook een monitor heeft is voor mij nu niet van belang, het mooiste is dat je 3x dezelfde schermen naast elkaar kan plaatsen om de eyefinity setup in volle glorie te kunnen bewonderen.
[ Voor 6% gewijzigd door aliberto op 13-06-2014 02:00 ]
Kennis begint met informatie vergaren.
Eerlijk gezegd ken ik geen enkele laptop waarop meer dan twee monitoren tegelijk kunnen worden aangesloten. Alhoewel ik niet uitsluit dat niet niet bestaat, echter is 3x4K wel uit te sluiten, want tot zover ik weet zijn de videokaarten voor pc's waarmee dit mogelijk is ook behoorlijk schaars. Doorgaans hebben laptops ook vaak maar een maximale output van 1080p@60hz per uitgang.aliberto schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 01:54:
10 jaar terug heb ik wel eens 4 monitoren naast elkaar gehad, werkte toen met 2 video kaarten, waarvan 1 via AGP slot en de ander via pci slot. Het was niet bedoeld om ermee te gamen. Al snel kwam ik toen tot de dat 4 schermen voor mij overkill was en heb toen alles verkocht. Nu 10 jaar later ben ik me steeds meer aan het irriteren dat mijn laptop maar 1 scherm heeft. Ik moet veel te vaak vensters wisselen als ik bezig ben met internetten of tekstverwerken enz.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Oke duidelijk verhaal, het is dus wachten op een nieuwe revisie van de Matrox serie TripleHead2Go of DoubleHead2Go als ik je verhaal goed begrijp en hopen dat er dan 3x 4K zal ondersteund zal worden....fynrd1 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 02:51:
[...]
Eerlijk gezegd ken ik geen enkele laptop waarop meer dan twee monitoren tegelijk kunnen worden aangesloten. Alhoewel ik niet uitsluit dat niet niet bestaat, echter is 3x4K wel uit te sluiten, want tot zover ik weet zijn de videokaarten voor pc's waarmee dit mogelijk is ook behoorlijk schaars. Doorgaans hebben laptops ook vaak maar een maximale output van 1080p@60hz per uitgang.
Maar als ik goed begrijp zeg je in feite zoek een monitor die DisplayPort V. 1.2 minimaal heeft en natuurlijk de daarbij behorende Laptop. Maar wat anders...
Bij Matrox hebben ze een TripleHead2Go Thunderbolt variant met binnenkort Windows support. Wat is het verschil tussen Thunderbolt i.v.m. DisplayPort 1.2?
Behaal je dan dezelfde resoluties of aantal hz?
[ Voor 20% gewijzigd door aliberto op 13-06-2014 04:30 ]
Kennis begint met informatie vergaren.
Wat die Matrox dingen doen is de bandbreedte die er is zo verdelen dat je die op meerdere schermen kunt gebruiken. Als er theoretisch via een aansluiting wel 5760x1080 zou worden ondersteund dan verbind zo'n dingetje drie schermen aan elkaar zodat ze alledrie aangestuurd worden.
Als de bandbreedte er niet is houdt het op, en 4K heeft gigantisch veel bandbreedte nodig. Ben bang dat je voor de volle 60Hz gewoon drie keer Displayport moet gaan hebben. Op een PC is dat niet zo'n probleem, die kaarten zijn er wel, maar op een laptop zie ik dat de komende jaren niet gebeuren.
Als de bandbreedte er niet is houdt het op, en 4K heeft gigantisch veel bandbreedte nodig. Ben bang dat je voor de volle 60Hz gewoon drie keer Displayport moet gaan hebben. Op een PC is dat niet zo'n probleem, die kaarten zijn er wel, maar op een laptop zie ik dat de komende jaren niet gebeuren.
Dit is het probleem denk ik : http://nl.hardware.info/r...ansluiting#comment-545030
Hallo iedereen,
Ik draaide tot gisteren 1.5 jaar triple monitor op een amd 7870. Gisteren geupgrade naar een gtx 780 en erg aan het genieten van de verbeterde performance, alleen er is één ding waar ik mij erg aan stoor.
Als ik surround aanzet en Windows de 3 schermen als één scherm ziet, Google Chrome maximize door het venster tegen de bovenkant van m'n middelste scherm te slepen, gaat deze netjes fullscreen (op middelste scherm). Probleem is dat er dan een rand zit tussen de browser en de zijkanten van het scherm/taakbalk. Dit was bij m'n 7870 niet het geval toen ik eyefinity aan had staan. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Zelf kon ik zo 1 2 3 geen oplossing vinden, hier hebben ze het er over. Het lijkt de rand om Chrome zelf te zijn alleen als ik surround uit zet en hem dan fullscreen gooi gaat hij wel netjes fullscreen tot de rand.
Nog een probleem, ik start net Photoshop op om van 2 screenies even één plaatje te maken en als ik 'm fullscreen gooi is opeens m'n hele zijkant verdwenen... Ligt het aan mij of loopt Nvidia nogal achter op gebied van multimonitor?
Hier 2 screenshots in één, op de bovenste heb ik surround aanstaan, Chrome ziet niet goed fullscreen en Photoshop verliest zijkant. Op de onderste heb ik surround uit staan en is Chrome netjes fullscreen en ook Photoshop heeft geen problemen.
http://i.imgur.com/YQQL2Lu.jpg
Alvast bedankt!
Ik draaide tot gisteren 1.5 jaar triple monitor op een amd 7870. Gisteren geupgrade naar een gtx 780 en erg aan het genieten van de verbeterde performance, alleen er is één ding waar ik mij erg aan stoor.
Als ik surround aanzet en Windows de 3 schermen als één scherm ziet, Google Chrome maximize door het venster tegen de bovenkant van m'n middelste scherm te slepen, gaat deze netjes fullscreen (op middelste scherm). Probleem is dat er dan een rand zit tussen de browser en de zijkanten van het scherm/taakbalk. Dit was bij m'n 7870 niet het geval toen ik eyefinity aan had staan. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Zelf kon ik zo 1 2 3 geen oplossing vinden, hier hebben ze het er over. Het lijkt de rand om Chrome zelf te zijn alleen als ik surround uit zet en hem dan fullscreen gooi gaat hij wel netjes fullscreen tot de rand.
Nog een probleem, ik start net Photoshop op om van 2 screenies even één plaatje te maken en als ik 'm fullscreen gooi is opeens m'n hele zijkant verdwenen... Ligt het aan mij of loopt Nvidia nogal achter op gebied van multimonitor?
Hier 2 screenshots in één, op de bovenste heb ik surround aanstaan, Chrome ziet niet goed fullscreen en Photoshop verliest zijkant. Op de onderste heb ik surround uit staan en is Chrome netjes fullscreen en ook Photoshop heeft geen problemen.
http://i.imgur.com/YQQL2Lu.jpg
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door Yosecret op 16-06-2014 23:33 . Reden: typo ]
Surround Gaming heeft wel wat beperkingen die Eyefinity niet heeft, maar dat maakt niet in dit geval.
Wat jij gewoon moet doen is Surround Gaming alleen gebruiken als je echt 1 groot scherm wil hebben en voor de rest gewoon Extended Desktop via Windows instellen en ook zo gebruiken dan heb je dit probleem niet denk ik
Wat jij gewoon moet doen is Surround Gaming alleen gebruiken als je echt 1 groot scherm wil hebben en voor de rest gewoon Extended Desktop via Windows instellen en ook zo gebruiken dan heb je dit probleem niet denk ik
Misschien dat jullie hier ik ook wel kunnen helpen
Ik heb 1 x 2408 dell scherm
En 2 x 1908 scherm
Nu wil ik plp opsteling doen
Alleen ik kan met eyfinity groep geen rotatie
Doen van mijn 1908 schermen
Is hier een tool voor
Alvast bedankt
Ik heb 1 x 2408 dell scherm
En 2 x 1908 scherm
Nu wil ik plp opsteling doen
Alleen ik kan met eyfinity groep geen rotatie
Doen van mijn 1908 schermen
Is hier een tool voor
Alvast bedankt
Moet je ze niet eerst roteren in Windows en dan de groep aanmaken 
Moet te doen zijn :
- http://hardforum.com/show...1038374016#post1038374016
- http://forums.anandtech.c...p?p=31385053#post31385053
- http://hexus.net/tech/tec...hics/29898-ati-eyefinity/
- http://www.overclock.net/...or-setup/10#post_19827427 <= INGAME !!
Moet te doen zijn :
- http://hardforum.com/show...1038374016#post1038374016
- http://forums.anandtech.c...p?p=31385053#post31385053
- http://hexus.net/tech/tec...hics/29898-ati-eyefinity/
- http://www.overclock.net/...or-setup/10#post_19827427 <= INGAME !!
Klopt, ik zet surround nu alleen nog maar aan als ik ga gamen, maar het is niet zo praktisch om steeds te moeten switchen.nero355 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:01:
Surround Gaming heeft wel wat beperkingen die Eyefinity niet heeft, maar dat maakt niet in dit geval.
Bedankt voor de reactie
Ik zet ze in ccc de beeldscherm goed dus daar draai ik ze
Dan maak ik een eyfinity groep aan dan draait hij scherm weer terug naar de staand stand
Moet ik dan in Windows zelf de beeldschermen draaien
Gr dennis
Dan maak ik een eyfinity groep aan dan draait hij scherm weer terug naar de staand stand
Gr dennis
Je kan een profiel aanmaken hé om heel snel te switchen naar EyefinityYosecret schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 00:58:
Klopt, ik zet surround nu alleen nog maar aan als ik ga gamen, maar het is niet zo praktisch om steeds te moeten switchen.
Terug naar Extended Desktop kan dan via een apart profiel erbij of Windows Toets + P geloof ik.
Ik gebruik gewoon profielen.
Ik denk het... probeer het gewoonred-devil84 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:30:
Bedankt voor de reactie
Dat werkt dus ook niet
In normaal stand werkt het wel met eyfinity
Maar ik wil graag mijn schermen hebben gedraaid met gamen
Heb atm ctrl+alt+s aan staan om snel te switchen. Om echter terug te gaan van normaal naar surround moet 'k eerst m'n Soundblaster en Logitech driver uitzettennero355 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:10:
[...]
Je kan een profiel aanmaken hé om heel snel te switchen naar Eyefinity

[ Voor 0% gewijzigd door Yosecret op 19-06-2014 00:50 . Reden: foutje ]
Dat zijn toevallig ook DE twee driver fabrikanten die ik heel irritant vind dus ik kan je niet helpenYosecret schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:49:
Heb atm ctrl+alt+s aan staan om snel te switchen. Om echter terug te gaan van normaal naar surround moet 'k eerst m'n Soundblaster en Logitech driver uitzetten
Probeer eens de laatste non-WHQL driver : downloads: AMD Catalyst 14.6 bètared-devil84 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:37:
Dat werkt dus ook niet
Daarin is het één en ander geupdate voor Eyefinity
Die heb ik er al opstaan
Zal het nog 1 x proberen goed uitleggen
Ik heb 1 x 24 inch en 2 x 19 incht
Lik heb de 2 x 19 inch recht opstaan
Heb dan in ccc ook de 2 beeldschermen gedraaid
Dan klopt het beel prima
Maar nu ik een eyfinity groep aan gemaakt
Maar dan draait hij het beeld weer naar liggend terug maar dat moet staand zijn
Ivm plp opsteling
Dan klopt het beel prima
Ivm plp opsteling
Bij Eyefinity wel, bij surround kun je geen profielen aanmaken.nero355 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:10:
[...]
Je kan een profiel aanmaken hé om heel snel te switchen naar Eyefinity
Volgens mij werkt Eyefinity/Surround alleen goed als je gelijke resoluties hebt..red-devil84 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:40:
Die heb ik er al opstaan
Dan klopt het beel prima
Ivm plp opsteling
Tis een vrij rustig topic hè
"Be brave, don't shave"
ja idd
maar tot op heden heb ik het nog niet voor elkaar
maar tot op heden heb ik het nog niet voor elkaar
Even een vraagje.
Ik ben bezig met een setup voor 3 of monitoren.
Er zijn teveel monitoren en teveel verschillende mogelijkheden waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik ben opzoek naar een videokaart welke 3 of 4 monitoren kan aansturen, geen SLI of crossfire setup. Het liefst een passief gekoelde welke zo weinig mogelijk geluid maakt. Het is niet om mee te gamen of andere zwarte dingen, alleen om cijfers te zien op de monitoren.
Weet een van jullie welke videokaart daar geschikt voor is? Ik ben al een tijd aan het zoeken, maar het staat er vaak niet zo duidelijk bij hoeveel monitoren deze ondersteunen.
Mijn dank is groot.
Er zijn teveel monitoren en teveel verschillende mogelijkheden waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik ben opzoek naar een videokaart welke 3 of 4 monitoren kan aansturen, geen SLI of crossfire setup. Het liefst een passief gekoelde welke zo weinig mogelijk geluid maakt. Het is niet om mee te gamen of andere zwarte dingen, alleen om cijfers te zien op de monitoren.
Weet een van jullie welke videokaart daar geschikt voor is? Ik ben al een tijd aan het zoeken, maar het staat er vaak niet zo duidelijk bij hoeveel monitoren deze ondersteunen.
Mijn dank is groot.
Pak iets met een of meerdere displaypoortadapters. Dan kun je sowieso 3 schermen eraan hangen.
zo moelijk is dat toch niet? gewoon ff naar uitgangen kijken en dubbelcheck of 2xdvi bv maar max 1 kan oid.Rickky schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:02:
Even een vraagje.
Mijn dank is groot.
Voor mij wel moeilijker. Ik ben totaal niet thuis op het gebied van videokaarten. Het staat er vaak niet bij hoeveel verschillende schermen onafhankelijk bediend kunnen worden.
Als er 1x VGA 1x DVI en 1x HDMI, kunnen ze dan alle 3 onafhankelijk bedient worden?
Als er 1x VGA 1x DVI en 1x HDMI, kunnen ze dan alle 3 onafhankelijk bedient worden?
Ligt aan de kaart. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet in de specs/manual staat.Rickky schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:45:
Voor mij wel moeilijker. Ik ben totaal niet thuis op het gebied van videokaarten. Het staat er vaak niet bij hoeveel verschillende schermen onafhankelijk bediend kunnen worden.
Ligt ook aan je schermen, 99 van de 100 kaarten hebben maar 1 ramdac (digitaal naar analoog), dus kun je maar 1 analoog scherm aansturen (via VGA of DVI(-A)).
Digitaal kun je tegenwoordig vaak net zoveel aansturen als je aansluitingen hebt, en op displayport zelfs meer dan 1.
Digitaal kun je tegenwoordig vaak net zoveel aansturen als je aansluitingen hebt, en op displayport zelfs meer dan 1.
Ik heb even jullie hulp nodig. Ben jaren al hier te vinden alleen heb pas onlangs weet niet wanneer een account aangemaakt.
Ik zit met een probleempje.
Wil graag naar een 4 monitor setup. Heb er nu 3.
Wanneer ik de vierde aansluit vind hij hem wel in Windows, maar geeft ie alleen maar een zwarte scherm.
Setup ziet er als volgt uit.
3x 22's screens en wil ik graag een 15's erbij hebben. Voor mijn upgrade naar 3 schermen heb ik ook een DP active port gehaald.
Heb een 290X met 4 outputs. 2x DVI, DP en HDMI.
- via DP DVI- naar DVI in.
- via HDMI naar HDMI
- via DVI converter HDMI naar HDMI
--------------------------------------
- DVI --- ????
Ik heb al lopen zoeken overal op internet, maar hier komt er misschien toch de oplossing. Heb nog 1 DVI over, maar helaas werkt dat nu niet. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen. Bedankt!!!
Ik zit met een probleempje.
Wil graag naar een 4 monitor setup. Heb er nu 3.
Wanneer ik de vierde aansluit vind hij hem wel in Windows, maar geeft ie alleen maar een zwarte scherm.
Setup ziet er als volgt uit.
3x 22's screens en wil ik graag een 15's erbij hebben. Voor mijn upgrade naar 3 schermen heb ik ook een DP active port gehaald.
- via DP DVI- naar DVI in.
- via HDMI naar HDMI
- via DVI converter HDMI naar HDMI
--------------------------------------
- DVI --- ????
Ik heb al lopen zoeken overal op internet, maar hier komt er misschien toch de oplossing. Heb nog 1 DVI over, maar helaas werkt dat nu niet. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen. Bedankt!!!
Misschien is er één poort gedeeld? Dus óf HDMI óf DVI?
Als je nr 4 aansluit, zonder andere monitoren, krijg je dan wel beeld?
De limiet is 3 DVI/HDMI outputs.., dus je hebt een DP monitor of een actieve DP -> DVI/HDMI convertor nodig. Of je gebruikt VGA.Don2one schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:20:
[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-12-2015 20:16 ]
edit- Ja als ik heb alleen aansluit pakt ie hem.GeeBee schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:04:
Misschien is er één poort gedeeld? Dus óf HDMI óf DVI?
Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar hierboven staat dat ik maar 3x DVI/HDMI kan gebruiken. Dus als ik het goed lees. Gebruik ik nu al
DP naar DVIOlaf van der Spek schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:16:
[...]
De limiet is 3 DVI/HDMI outputs.., dus je hebt een DP monitor of een actieve DP -> DVI/HDMI convertor nodig. Of je gebruikt VGA.
HDMI naar HDMI
DVI naar DVI
DVI over. Ik weet nou niet echt wat ik nu moet kopen volgens mij een Monitor met DP uitgang?
Want DVI, HDMI en DVI gebruik ik al en een DP naar VGA zou dat werken? Want DP naar digitale signalen is zo te zien op zijn limiet van 3. Dank je. Heb wel even wat nieuws geleerd.
Gaat het verhaal van "vroeger" over RAMDACs nog steeds op? Dan was er bijvoorbeeld een RAMDAC -> DVI en een RAMDAC naar VGA óf DVI. Op de kaart zaten drie uitgangen, maar daar konden er maar 2 tegelijk van worden gebruikt.
Een videokaart met 3 uitgangen, maar 2 RAMDACs -> max 2 monitoren tegelijk.
Een videokaart met 3 uitgangen, maar 2 RAMDACs -> max 2 monitoren tegelijk.
RAMDACs zijn voor het analoge verhaal (VGA dus), de limiet hier is TDMS transmitters.
Kijk... vroeger geldt niet meer
Vroeger deed ik nog niet aan triple screens ik weet daar helemaal niets van af lol.
Zou iemand voor mij willen nadenken van wat wel en niet zou werken?
Mijn 4de scherm is VGA.
Ik vind het best wel lastig:(. Normaal lukt het wel. Alleen dit keer zou ik het wel van de echte kenners advies willen krijgen bedankt!!!.
Zou iemand voor mij willen nadenken van wat wel en niet zou werken?
Mijn 4de scherm is VGA.
Ik vind het best wel lastig:(. Normaal lukt het wel. Alleen dit keer zou ik het wel van de echte kenners advies willen krijgen bedankt!!!.
Beide DVI's EN je HDMI gebruiken gaat niet lukken, omdat je maar 2 TDMS signalen hebt.
Edit:
Dus is het nu zo dat het niet gaat werken, maar ik denk dat we er bijna zijn.
Ok, volgens mij kan het ook zo.
DP--naar dvi monitor
DVI-D naar DVI-D
HMDI naar HDMI
en nu de laatste. Als ik het goed heb heb ik nu al 2 van dat TDMS geval gebruikt.
Kan ik nu DVI-D naar DVI-A converter gebruiken(analoog) dan een DVI-A naar VGA converter halen die dingen kosten rond de 10 euro.
Of moet ik een echte converter(box) halen die echt het signaal van digi weer analoog maakt.
Of ik kan een DVI-D naar HDMI converter halen en dan een HDMI naar VGA converter halen. Helaas heb ik zelf al een VGA naar HDMI pindakaas.
Dus is het nu zo dat het niet gaat werken, maar ik denk dat we er bijna zijn.
Ok, volgens mij kan het ook zo.
DP--naar dvi monitor
DVI-D naar DVI-D
HMDI naar HDMI
en nu de laatste. Als ik het goed heb heb ik nu al 2 van dat TDMS geval gebruikt.
Kan ik nu DVI-D naar DVI-A converter gebruiken(analoog) dan een DVI-A naar VGA converter halen die dingen kosten rond de 10 euro.
Of moet ik een echte converter(box) halen die echt het signaal van digi weer analoog maakt.
Of ik kan een DVI-D naar HDMI converter halen en dan een HDMI naar VGA converter halen. Helaas heb ik zelf al een VGA naar HDMI pindakaas.
[ Voor 73% gewijzigd door Don2one op 17-12-2015 17:56 ]
Als je maar drie van de vier uitgangen tegelijk kunt gebruiken (aangenomen dat dat inderdaad zo is), kun je signalen heen-en-weer-converteren wat je wilt, maar dat helpt je dan niet verder.
Misschien moet je het zoeken in een dualhead to go-apparaat?
http://tweakers.net/price.../?keyword=dual+head+to+go
Heel erg bedankt voor de link, maar ik zou dan liever voor nog een kaart gaan. Mijn andere optie zou een monitor met DP port halen, maar zoals velen zoeken we naar de beste oplossing. Mijn vierde scherm is alleen maar voor monitor gebruik en VGA scherm vind ik het meest functioneel op dit moment.GeeBee schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:03:
Als je maar drie van de vier uitgangen tegelijk kunt gebruiken (aangenomen dat dat inderdaad zo is), kun je signalen heen-en-weer-converteren wat je wilt, maar dat helpt je dan niet verder.
Ik zou graag willen weten of dit wel zou werken. Weet niet of de DP port ook als een TDMS word.
De DVI port die vrij is wil ik als VGA port gebruiken. Begrijp niet waarom er 4 ports op zitten en dan niet gelijk alles tegelijk kan werken.
Heb je er geen DVI -> VGA adapter bij gekregen? Dat zou moeten werken.Don2one schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:34:
Heeft het moederbord geen video outputs?
Moederbord heeft ook outputs DVI en VGA, mar dan moet ik onboard graphic kaart en mijn PCI-e kaart gebruiken. Weet niet echt hoe dat moet of en het wel lukt. In de bios zag ik een optie tussen PCI-e, onboard of PCI.
Om keuze te hebben in aansluitingen. Een kaart met maar één type aansluiting verkoopt lijkt me minder goed dan eentje met keuzemogelijkheden. Anders moeten de monitoren al precies allemaal of DVI of HDMI zijn. En misschien is een extra aansluiting maken wel goedkoper dan een verloopblokje meeleveren.Don2one schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:17:
[...]
Begrijp niet waarom er 4 ports op zitten en dan niet gelijk alles tegelijk kan werken.
Gewoon een monitor op aansluiten?Don2one schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:14:
Moederbord heeft ook outputs DVI en VGA, mar dan moet ik onboard graphic kaart en mijn PCI-e kaart gebruiken. Weet niet echt hoe dat moet of en het wel lukt. In de bios zag ik een optie tussen PCI-e, onboard of PCI.
Dank je wel. Makkelijkste oplossing is gelukt.Olaf van der Spek schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:44:
[...]
Gewoon een monitor op aansluiten?
Ik kwam erachter dat ik mijn onboard uit had geschakeld!!

Nu doet ie het weer!! Alleen werkt mijn eyefinity snel installeren niet meer en moet ik dat handmatig doen. Maakt niet uit alles werkt:)
Kleine kick, maar ik wil toch even wat bevestiging hebben. Ik lees/hoor zoveel tegenstrijdige dingen dat ik het even niet meer weet.
Voor een monitoring systeem willen wij 4 Full HD TV's aansluiten op 1 PC. Deze mogen allemaal als extended monitor fungeren. Deze TV's hebben enkel een HDMI aansluiting. Nu kan ik bijvoorbeeld een pricewatch: Club 3D Radeon R7 250 Eyefinity 4 LP kopen, maar dat zal dus niet werken gezien die maar max 2 HDMI schermen aan kan sturen. Werkt het dan wel als ik op deze kaart 2 goedkope mini-DP > HDMI converters koop en 2 active mini-DP > HDMI converters?
Kan ik niet beter 2 goedkopere videokaarten kopen die ieder 2 schermen aan kunnen sturen en die in 1 PC stoppen?
Voor een monitoring systeem willen wij 4 Full HD TV's aansluiten op 1 PC. Deze mogen allemaal als extended monitor fungeren. Deze TV's hebben enkel een HDMI aansluiting. Nu kan ik bijvoorbeeld een pricewatch: Club 3D Radeon R7 250 Eyefinity 4 LP kopen, maar dat zal dus niet werken gezien die maar max 2 HDMI schermen aan kan sturen. Werkt het dan wel als ik op deze kaart 2 goedkope mini-DP > HDMI converters koop en 2 active mini-DP > HDMI converters?
Kan ik niet beter 2 goedkopere videokaarten kopen die ieder 2 schermen aan kunnen sturen en die in 1 PC stoppen?
Weet iemand of het mogelijk is om op een HP thinclient T620 3 monitoren aan te sluiten? Ik heb er nu 2 op de Displayport en nog 1 op dei oude blauwe aansluiting en Windows herkent het scherm wel maar als ik monitor 3 wil activeren dan gaat deze niet aan.
Is dat hardwarematig of weet iemand een oplossing voor?
Is dat hardwarematig of weet iemand een oplossing voor?
Verstuur je via de displaypoort aansluitingen analoog of digitaal signaal? Weet uit ervaring dat er maar weinig grafische kaarten 3x analoog signaal kunnen versturen. (Vandaar dat je bij displaypoort dan nog wel eens een actieve adapter nodig hebt)
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Ik vroeg me af of jullie ook veel ervaring hebben met triple monitor armen. Op het moment heb ik 2x een Dell u2515h maar daar moet snel een derde bijkomen. Kijkend naar monitor armen zit er ontzettend veel verschil in materiaal en prijs. De enige eis die ik heb aan de standaard is dat deze een eigen voet heeft en niet hoeft te worden vastgemaakt middels een klemschroef.
Op Amazon kwam ik de VonHaus Triple Monitor standard tegen voor maar 50 euro. Ik ben alleen zelf niet bekend met het merk en de vraag is wat nu de echte kwaliteit van deze standaard is. (youtube). Ik weet niet of al die scharnieren die zijn ingebouwd bijdragen aan de stevigheid.
Mijn oog was ook gevallen op de XFX Eyefinity Triple Stand, maar ligt qua prijs vele malen hoger dan de VonHaus, maar wellicht ook kwalitatief een stuk beter. Deze standaard bestaat echter al sinds 2011 en het lijkt me dan ook dat er tegenwoordig wel wat nieuwers op de markt moet zijn.
Je hebt ook de Newstar FPMA-D700DD3 maar is dan weer gelijk duurder dan 200 euro. Of een variant van Ergotech die ook de armen voor het WSGF hebben gemaakt.
Wat zijn jullie ervaringen met monitor standaarden? Ik dacht dat het kopen van drie monitoren duur was..
Op Amazon kwam ik de VonHaus Triple Monitor standard tegen voor maar 50 euro. Ik ben alleen zelf niet bekend met het merk en de vraag is wat nu de echte kwaliteit van deze standaard is. (youtube). Ik weet niet of al die scharnieren die zijn ingebouwd bijdragen aan de stevigheid.
Mijn oog was ook gevallen op de XFX Eyefinity Triple Stand, maar ligt qua prijs vele malen hoger dan de VonHaus, maar wellicht ook kwalitatief een stuk beter. Deze standaard bestaat echter al sinds 2011 en het lijkt me dan ook dat er tegenwoordig wel wat nieuwers op de markt moet zijn.
Je hebt ook de Newstar FPMA-D700DD3 maar is dan weer gelijk duurder dan 200 euro. Of een variant van Ergotech die ook de armen voor het WSGF hebben gemaakt.
Wat zijn jullie ervaringen met monitor standaarden? Ik dacht dat het kopen van drie monitoren duur was..
[ Voor 18% gewijzigd door fvs op 05-10-2016 12:17 ]
Een redelijke bump, maar ik ben benieuwd naar de onderstaande setup, ik zou namelijk graag zelf ook zoiets willen :

Nu heb ik gevonden dat dit gaat om een : cotytech SM-1A2
Te krijgen ; http://www.cotytech.com/c...all_mount_double_arm.html
of https://www.amazon.com/Co...uble-SM-1A2/dp/B003MX7SHA
Maar slecht leverbaar en duur om in Nederland te gaan krijgen.
Heeft iemand een alternatief?
Voorwaarden ;
* Vesa 100mm
* Verstelbaar voor in totaal 3 schermen
* Moet tot 7kg ondersteunen

Voorwaarden ;
* Vesa 100mm
Mag het met een tafelpoot zijn?rolandos582 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:35:
Een redelijke bump, maar ik ben benieuwd naar de onderstaande setup, ik zou namelijk graag zelf ook zoiets willen :
[afbeelding]
Voorwaarden ;
* Vesa 100mm
M'n collega's zijn erg te spreken over de Arctic Z2 en Z3 monitor armen.
pricewatch: Arctic Z3 Pro
Nah, ik heb nu een Z2 maar ik wil dat niet meer hebben. Ik heb dat nu omdat ik geen draagmuur heb en ik anders bang ben dat alles zo naar voren valt. In mijn nieuwe woning is dit niet meer aan de orde en wil ik alles aan de muur hangen. Ziet er toch een stuk cleaner uitMcKaamos schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:44:
[...]
Mag het met een tafelpoot zijn?
M'n collega's zijn erg te spreken over de Arctic Z2 en Z3 monitor armen.
pricewatch: Arctic Z3 Pro
Een 3 mount is niet echt te vinden dus zullen 3 losse mounts worden.
Dit misschien?rolandos582 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:51:
[...]
Nah, ik heb nu een Z2 maar ik wil dat niet meer hebben. Ik heb dat nu omdat ik geen draagmuur heb en ik anders bang ben dat alles zo naar voren valt. In mijn nieuwe woning is dit niet meer aan de orde en wil ik alles aan de muur hangen. Ziet er toch een stuk cleaner uit
Een 3 mount is niet echt te vinden dus zullen 3 losse mounts worden.
pricewatch: Newstar FPMA-WTB100
Daar zijn als accessoire ook weer beweegbare armen bij.
Zie: https://www.newstar.eu/ne...screen-toolbar-wandsteun/
De losse mounts voor de bar:
center: pricewatch: Newstar FPMA-DTBW200
side: pricewatch: Newstar Flatscreen Toolbarsteun (FPMA-DTBW940)
Of je gaat voor een setup zoals die op je foto, met 3 losse wandmounts.
B.v. de Arctic W1A in het midden en twee W2B's aan weerszijden.
W1A: pricewatch: Arctic W1A
W1B: pricewatch: Arctic W1B
[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 23-04-2017 16:10 ]
Ja precies, zat zelf te denken aan Vogel's muurbeugels gezien mijn positieve ervaringen hiermee met mijn eigen tv.McKaamos schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:08:
[...]
Dit misschien?
pricewatch: Newstar FPMA-WTB100
Daar zijn als accessoire ook weer beweegbare armen bij.
Zie: https://www.newstar.eu/ne...screen-toolbar-wandsteun/
De losse mounts voor de bar:
center: pricewatch: Newstar FPMA-DTBW200
side: pricewatch: Newstar Flatscreen Toolbarsteun (FPMA-DTBW940)
Of je gaat voor een setup zoals die op je foto, met 3 losse wandmounts.
B.v. de Arctic W1A in het midden en twee W2B's aan weerszijden.
W1A: pricewatch: Arctic W1A
W1B: pricewatch: Arctic W1B
Bijvoorbeeld ; pricewatch: Vogel's Wall 1145 Zwart
Of misschien een pricewatch: Arctic W1-3D monitor arm
Je vergeet daarbij wel dat de middelste op je foto een korte beugel is. Dus die moet je er dan ook nog even bij zoeken.rolandos582 schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:19:
[...]
Ja precies, zat zelf te denken aan Vogel's muurbeugels gezien mijn positieve ervaringen hiermee met mijn eigen tv.
Bijvoorbeeld ; pricewatch: Vogel's Wall 1145 Zwart
Of misschien een pricewatch: Arctic W1-3D monitor arm
Die Vogels mount vind ik persoonlijk ook echt vies lelijk
Als het puur om mooi factor gaat, zou ik de Newstar set halen, maar dan moet je behoorlijk in de buidel tasten.
Alleen is de pricewatch: Newstar FPMA-DTBW200 maximaal 24''McKaamos schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:25:
[...]
Je vergeet daarbij wel dat de middelste op je foto een korte beugel is. Dus die moet je er dan ook nog even bij zoeken.
Die Vogels mount vind ik persoonlijk ook echt vies lelijkmaar dat is een kwestie van smaak.
Als het puur om mooi factor gaat, zou ik de Newstar set halen, maar dan moet je behoorlijk in de buidel tasten.
De looks maken me niet uit, ik kijk toch nooit naar de achterstand. Het gaat me meer om stabiliteit ( goede degelijke beugel ) en de mogelijkheden (omlaag,omhoog, opzij en tilten) en zorgen dat ze alle 3 in een mooie hoek komen te staan.
Dit lijkt me wel een goede : pricewatch: Newstar Flatscreen Toolbarsteun (FPMA-DTBW910)
Dan zou het :
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Newstar Flatscreen Toolbarsteun (FPMA-DTBW910) | € 124,- | € 124,- |
2 | Newstar Flatscreen Toolbarsteun (FPMA-DTBW940) | € 276,50 | € 553,- |
1 | Newstar FPMA-WTB100 | € 98,42 | € 98,42 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 775,42 |
+ Ziet er goed uit
+ Professionele montage
+ Functionaliteiten
- Wel prijzig.
2x Cotytech SM-1A2 (http://www.cotytech.com/c...all_mount_double_arm.html )
1x Cotytech SM-1P1 ( http://www.cotytech.com/c...latwall_mount_no_arm.html )
Sub-Total:$211.97
Shipping: $102.50
Total: $314.47 = €293,84 + invoerrechten etc.
Dan heb ik het zoals op het plaatje.
Goede overweging wel! Thanks voor de tip.
[ Voor 60% gewijzigd door rolandos582 op 23-04-2017 17:49 ]
Ik heb effe stiekem door zitten clicken en de verzendkosten vallen heel erg mee, maar je zit dus wel met inklaringskosten en dergelijke die ook worden berekend en dan kom je voor 1 exemplaar op € 175 uitrolandos582 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:35:
[afbeelding]
Dit is trouwens wel met de extra rand/plaat waarop alles wordt gemonteerd en misschien dat het voordeliger wordt bij 3 stuks ?! Ik weet niet precies wat je allemaal nodig hebt...
Zou uitkomen op 463,27 in euro's met verzending. Maar denk je dat deze plaat echt nodig is of zou ik hem gewoon in de muur kunnen schroeven?nero355 schreef op maandag 24 april 2017 @ 03:13:
[...]
Ik heb effe stiekem door zitten clicken en de verzendkosten vallen heel erg mee, maar je zit dus wel met inklaringskosten en dergelijke die ook worden berekend en dan kom je voor 1 exemplaar op € 175 uit
Dit is trouwens wel met de extra rand/plaat waarop alles wordt gemonteerd en misschien dat het voordeliger wordt bij 3 stuks ?! Ik weet niet precies wat je allemaal nodig hebt...

Heb slechte ervaringen met inklaringskosten, laatste 3x 200+ mogen dokken aan invoerrechten etc. Ze weten me wel te vinden. Dus dat komt er nog wel boven in
Schatting kosten ;

Uiteindelijk scheelt het mekaar dan 150 euro. Hmm lastig

Het kan ook zonder denk ik, maar ziet er wel handig/mooi uit eerlijk gezegdrolandos582 schreef op maandag 24 april 2017 @ 03:39:
Zou uitkomen op 463,27 in euro's met verzending. Maar denk je dat deze plaat echt nodig is of zou ik hem gewoon in de muur kunnen schroeven?
[afbeelding]
Dat is dus het mooie van Amazon : Die handelen dat direkt voor je af!Heb slechte ervaringen met inklaringskosten, laatste 3x 200+ mogen dokken aan invoerrechten etc. Ze weten me wel te vinden. Dus dat komt er nog wel boven op
Zo ging het tenminste met de kabels die ik een keer uit de USA heb besteld
Hmm dat ligt ook wel aan de site. Ervaringen met .de etc is prima. Maar met .com verzend maar weinig naar Nederland toe. Helemaal dit soort artikelen, ze hebben namelijk al weinig op hun site. En dan moet hij ook naar nederland versturen.nero355 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:57:
[...]
Dat is dus het mooie van Amazon : Die handelen dat direkt voor je af!
Zo ging het tenminste met de kabels die ik een keer uit de USA heb besteld
Maar ik heb contact gehad met Cotytech en ik ga nu waarschijnlijk voor ; 3 Monitor Wall Mount BL-W213
http://www.cotytech.com/3-monitor-wall-mount-bl-w213
Alleen nog even kijken waar deze het beste te bestellen is. Reviews zijn in ieder geval niet aanwezig, kan er op internet niks over vinden.

In mijn eerdere post heb ik gewoon een BTW/inklaringskosten en dergelijke berekening gekregen als ik doorclickte tot net voordat je de betaling moet doen dus dat moet wel lukken, toch ?!rolandos582 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:13:
Hmm dat ligt ook wel aan de site. Ervaringen met .de etc is prima. Maar met .com verzend maar weinig naar Nederland toe. Helemaal dit soort artikelen, ze hebben namelijk al weinig op hun site. En dan moet hij ook naar nederland versturen.
Kost wat, maar dan heb je ook een mooie oplossing zegMaar ik heb contact gehad met Cotytech en ik ga nu waarschijnlijk voor ; 3 Monitor Wall Mount BL-W213
http://www.cotytech.com/3-monitor-wall-mount-bl-w213
Alleen nog even kijken waar deze het beste te bestellen is. Reviews zijn in ieder geval niet aanwezig, kan er op internet niks over vinden.
De 175 euro per stuk? En bedoel je dan op amazon of op een andere site?nero355 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:18:
[...]
In mijn eerdere post heb ik gewoon een BTW/inklaringskosten en dergelijke berekening gekregen als ik doorclickte tot net voordat je de betaling moet doen dus dat moet wel lukken, toch ?!
Tja, je moet wat he. Ik wil 3 schermen aan de muur om alle vrijheid op mijn bureau over te houden. Ik wil ze niet in een rechte lijn maar in een soort boog zodat alle 3 schermen goed af te lezen zijn. Dan kom je al snel op dit of losse mounts. Maar losse mounts bleek dus een duur geintje te gaan wordenKost wat, maar dan heb je ook een mooie oplossing zeg![]()

In deze post : nero355 in "[Centraal] Multi-monitor setup"rolandos582 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:01:
De 175 euro per stuk? En bedoel je dan op amazon of op een andere site?
De prijs was dan uiteindelijk inclusief BTW en Importgedoe. Ik geloof dat van de € 175 iets van € 50 importkosten was. Misschien dat het bij de volledige set wat anders wordt allemaal en de prijs meevalt ?
Moet je gewoon effe op Amazon.com doorclicken en kijken waarop je uitkomt
Ik heb ze ook een beetje naar me toe gedraaid inderdaad. Staan voorlopig nog op mijn DIY tafel bestaande uit een heeel groot keukenblad + losse poten en dan wat boor en zaagwerkTja, je moet wat he. Ik wil 3 schermen aan de muur om alle vrijheid op mijn bureau over te houden. Ik wil ze niet in een rechte lijn maar in een soort boog zodat alle 3 schermen goed af te lezen zijn. Dan kom je al snel op dit of losse mounts. Maar losse mounts bleek dus een duur geintje te gaan worden
Is er anno 2017 met Windows 10 ook een tooltje/setting om ergens aan te kunnen geven dat een bepaalde applicatie altijd op scherm #1 of scherm #2 moet openen?
Heb op het werk dualscreen en heb bijv. Outlook altijd op rechts, maar soms staat hij na het opstarten toch op links. Is er een manier om dat vast te kunnen zetten?
Heb op het werk dualscreen en heb bijv. Outlook altijd op rechts, maar soms staat hij na het opstarten toch op links. Is er een manier om dat vast te kunnen zetten?
1) Install the latest version of WindowManager, which is available for download on our website www.desksoft.com.ThinkPadd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:47:
Is er anno 2017 met Windows 10 ook een tooltje/setting om ergens aan te kunnen geven dat een bepaalde applicatie altijd op scherm #1 of scherm #2 moet openen?
Deze werkt naar wat gepriegel heel goed. Kan zelfs op 2e monitor 4x een skype chat per persoon op bepaalde plek laten openen.
Anoniem: 917349
Zijn er dan ook echt geen muurbeugels te vinden voor een dual of tripple setup die je zo strak mogelijk aan de muur kunt hangen? Kom alleen die van Newstar tegen maar staat te ver van de muur. Losse muurbeugels zou kunnen maar dan heb je dus weer het probleem dat het niet meer gaat passen zodra je grotere monitoren neemt. Iemand eentje gezien die je kunt kopen?
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 917349 op 14-09-2017 22:02 ]
Dit draadje is een beetje stoffig maar ik doe gewoon een poging.
Ik heb sinds kort een Samsung C27HG70 monitor en deze heeft nogal een onhandige diepe standaard waardoor de monitor voet in totaal zo'n 40 cm diep is en het scherm zo'n 25 cm van de muur af staat.
Aangezien mijn buro tegen een muur aanstaat houd ik daardoor net aan de voorkant 40-45 cm over en dat is voor mijn doen met zo'n monitor een 15 cm te weinig, zeker omdat de kijkhoeken beter zijn als de monitor iets verder richting de muur zou kunnen staan.
Nu ben ik dus op zoek naar een desktop monitor mount voor deze monitor en bij voorkeur ook direct voor mijn 2e scherm, welke ook over een VESA aansluiting beschikt. Deze 2e monitor is niet direct een vereiste maar dat zou natuurlijk wel het mooist zijn.
Als ik zo een beetje rondkijk dan kom ik vooral merken als newstar en ewent tegen, dit is het wel zo ongeveer. Iemand een tip voor een mount die niet te diep valt vanaf het buroblad? Omdat ik hier zo min mogelijk ruimte verlies natuurlijk.
PS. een single wall mount zou natuurlijk ook kunnen maar dat is denk ik de minst flexibele optie.
Ik heb sinds kort een Samsung C27HG70 monitor en deze heeft nogal een onhandige diepe standaard waardoor de monitor voet in totaal zo'n 40 cm diep is en het scherm zo'n 25 cm van de muur af staat.
Aangezien mijn buro tegen een muur aanstaat houd ik daardoor net aan de voorkant 40-45 cm over en dat is voor mijn doen met zo'n monitor een 15 cm te weinig, zeker omdat de kijkhoeken beter zijn als de monitor iets verder richting de muur zou kunnen staan.
Nu ben ik dus op zoek naar een desktop monitor mount voor deze monitor en bij voorkeur ook direct voor mijn 2e scherm, welke ook over een VESA aansluiting beschikt. Deze 2e monitor is niet direct een vereiste maar dat zou natuurlijk wel het mooist zijn.
Als ik zo een beetje rondkijk dan kom ik vooral merken als newstar en ewent tegen, dit is het wel zo ongeveer. Iemand een tip voor een mount die niet te diep valt vanaf het buroblad? Omdat ik hier zo min mogelijk ruimte verlies natuurlijk.
PS. een single wall mount zou natuurlijk ook kunnen maar dat is denk ik de minst flexibele optie.
[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 23-12-2018 11:32 ]
NEWSTAR heeft dit ding voor op de muur : https://www.newstar.eu/ne...-flatscreen-wandsteun-12/Lord_Dain schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:31:
Hangt bij @Oemfoefoe al een jaar of 8 aan de muur zonder enig probleem en bij mij waarschijnlijk ook over een tijdje
Daarnaast zou je misschien eens kunnen kijken of hier wat leuks tussen zit : https://nl.hardware.info/...monitortv-steunen/reviews
Succes!
Het is wellicht semi-ontopic maar leek me toch goed om even mijn ervaring te delen.
Gebruikte hier al jaren een dual monitor setup icm. pc/laptop.
Nou heb ik er een tweede pc bij én ik heb mijn 32" tv erbij aangesloten.
Leek me wel tof om al deze vier schermen te kunnen gebruiken, maar van die 3 muizen en toetsenborden werd ik een beetje flauw (pakte steeds de verkeerde
).
Kwam ik het tooltje Input Director tegen, een gratis softwarematige kvm-switch. https://www.inputdirector.com/
En dat werkt hier echt briljant! Dus nu met 2 pc's én een laptop over 4 schermen waarbij ik maar 1 muis en toetsenbord hoef te gebruiken.
En nee, ik kom niet uit een ei ofzo, ik weet dat er hardwarematige kvm-switches zijn maar die heb ik hier niet en was ook niet van plan er eentje aan te schaffen.
Wellicht een leuke tip voor degenen die ook met deze 'uitdaging' zitten.
Gebruikte hier al jaren een dual monitor setup icm. pc/laptop.
Nou heb ik er een tweede pc bij én ik heb mijn 32" tv erbij aangesloten.
Leek me wel tof om al deze vier schermen te kunnen gebruiken, maar van die 3 muizen en toetsenborden werd ik een beetje flauw (pakte steeds de verkeerde
Kwam ik het tooltje Input Director tegen, een gratis softwarematige kvm-switch. https://www.inputdirector.com/
En dat werkt hier echt briljant! Dus nu met 2 pc's én een laptop over 4 schermen waarbij ik maar 1 muis en toetsenbord hoef te gebruiken.
En nee, ik kom niet uit een ei ofzo, ik weet dat er hardwarematige kvm-switches zijn maar die heb ik hier niet en was ook niet van plan er eentje aan te schaffen.
Wellicht een leuke tip voor degenen die ook met deze 'uitdaging' zitten.