Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuke slides, maar volgens mij kan niemand bevestigen dat het werkt. Er zijn genoeg mensen die het zouden willen, dus er is maar een conclusie mogelijk....

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-03-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, Ik heb onlangs een nieuwe grafische kaart gekocht, maar ik heb een klein probleempje. Het is een Radeon hd7970, deze uitvoering. http://www.videokaartshop...0-double-dissipation.html
Nu bij coolblue hebben ze mij gezegd dat ik makkelijk 3 monitoren kan aansluiten, ik heb deze aangesloten via 2 dvi poorten en 1 hdmi poort. Mijn kaart registreert ze alle drie, maar ik kan ze niet allemaal aanzetten, ik kan max 2 schermen tegelijkertijd gebruiken. Weet iemand soms wat ik moet doen?

Alvast bedankt,
Een hardware noob.

EDIT: Ik zie net dat je dit moet verbinden via display port. Follow up question, moet ik dan alledrie schermen via display port verbinden of kan het ook, 2x dvi, 1x minidisplayport, of moet het een andere bepaalde structuur hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:46

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Je kan maximaal twee niet-displayportaansluitingen gebruiken. Als je geen monitor hebt die displayport ondersteunt, hoef je maar één actieve adapter te gebruiken.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nextron schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:03:
Je kan maximaal twee niet-displayportaansluitingen gebruiken. Als je geen monitor hebt die displayport ondersteunt, hoef je maar één actieve adapter te gebruiken.
Dus ik heb 2 minidiplay poorten. Ik kan dan maximaal vier monitoren tegelijkertijd aansluiten, correct?
Dat was al dat ik moest weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Olaf van der Spek schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:00:
[...]

Leuke slides, maar volgens mij kan niemand bevestigen dat het werkt. Er zijn genoeg mensen die het zouden willen, dus er is maar een conclusie mogelijk....
AMD adverteert dus met dingen die niet er zijn? Vergezocht, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nextron schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:03:
Waar kan ik zien dat dit een actieve adapter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:08

superwashandje

grofheid alom

Hatsieflatsie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:13:
[...]
nou bij de bovenste slide de configuratie links onderin (met de 3 verschillende schermen) is dus voor zover ik heb kunnen vinden inderdaad onmogelijk. En aangezien hier niemand heeft gereageerd op mijn post ga ik er maar vanuit dat niemand hier het tegendeel kan bewijzen. waarom ze dat erop hebben gezet is volgens mij voor de "flexible bezel comp" voor schermen van verschillende grootte. de configuratie en de weergave erop zoals je in die slide ziet kan echter niet ingesteld worden.
dus in dat opzicht: ja ze adverteren met dingen die er niet zijn, op zijn minst doen ze imo op die manier aan grove misleiding

[ Voor 18% gewijzigd door superwashandje op 08-03-2013 16:01 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:13:
[...]
Marketing! (georganiseerde oplichting)
Je negeert mijn argumenten en op die slides staat niet dat PLP wordt ondersteund. Of wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-03-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:45:
Dus ik heb 2 minidiplay poorten. Ik kan dan maximaal vier monitoren tegelijkertijd aansluiten, correct?
Dat was al dat ik moest weten. :)
Klopt :)

Probeer ook zoveel mogelijk DVI en de DisplayPort aansluitingen te gebruiken. HDMI is voor TV's IMHO ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:19:
[...]

Marketing! (georganiseerde oplichting)
Je negeert mijn argumenten en op die slides staat niet dat PLP wordt ondersteund. Of wel?
YouTube: 2 Different Size and Resolution Displays Running Dirt 3 in Eyefinity(almost playable)

2 verschillende resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:58:

Waar kan ik zien dat dit een actieve adapter is?
Staat bij de specificaties van de adapter. Houdt er wel rekening mee dat ze wat duurder zijn dan passieve adapters.

Dit is er bijvoorbeeld eentje: http://www.informatique.n...r-mini-dp-dvi-active.html
Je hebt ze ook dual link, maar die zijn een stuk duurder en volgens mij voegen ze ten opzichte van single link weinig tot niets toe.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:41

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

https://www.4launch.nl/sh...-dvi-single-link/tweakers

scheelt je 30%

@Hatsieflatsie, die DP-DVI dongles van V&A van vanmiddag waar je ook interesse toonde, zijn die voor eyefinity te gebruiken, of moet je toch een zoals ik hierboven link hanteren?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
sain onez schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:16:
@Hatsieflatsie, die DP-DVI dongles van V&A van vanmiddag waar je ook interesse toonde, zijn die voor eyefinity te gebruiken, of moet je toch een zoals ik hierboven link hanteren?
Ik had een DP-DVI-adapter besteld voor m'n setup met 3x 3007WFP 2560x1600.

Nu blijtk dat de monitoren deze adapters niet slikken, omdat ze passief zijn. Je moet dan een actieve adapter hebben, die de klok gelijkzet en doorstuurt naar de monitoren.

Dus ik kan je vraag helaas niet beantwoorden, daar ik ze niet heb kunnen uitproberen. Maar dat lijkt mij eerder afhankelijk van de monitoren dan van Eyefinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Interessant! Welke resoluties? Nog geen PLP...
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 02:20:
Nu blijtk dat de monitoren deze adapters niet slikken, omdat ze passief zijn. Je moet dan een actieve adapter hebben, die de klok gelijkzet en doorstuurt naar de monitoren.
Passieve dual-link adapters? Dacht dat je alleen passieve single-link adapters had, weet je zeker dat ze dual-link zijn?
Voor meer dan twee non-DP schermen heb je sowieso actieve convertors nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-03-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 02:20:
[...]

Ik had een DP-DVI-adapter besteld voor m'n setup met 3x 3007WFP 2560x1600.

Dus ik kan je vraag helaas niet beantwoorden, daar ik ze niet heb kunnen uitproberen. Maar dat lijkt mij eerder afhankelijk van de monitoren dan van Eyefinity.
Heb je dan zo'n converter nodig?

Afbeeldingslocatie: http://h10003.www1.hp.com/digmedialib/prodimg/lowres/c01837353.jpg

Mocht je zoiets nodig hebben, laat dan maar iets weten in een DM. Heb hem inmiddels sinds 2010 ergens zo'n hier liggen, maar gebruik hem nooit. Nooit te koop gezet voor 't geval dat, maar als jij er een gaat kopen specifiek daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart (AMD Radeon HD7850), met daarop drie uitgangen: DisplayPort, HDMI en DVI.
Ik had al een oude 20" monitor en een HD(ready) TV en heb gelijktijdig met mijn videokaart ook een nieuwe monitor gekocht.

Nu dus voor het eerst meerde monitoren tegelijkertijd aangesloten, mijn aansluitingen zijn als volgt:
GPU > DisplayPort kabel > 23" monitor op 1920*1080
GPU > DVI kabel > 20" monitor op 1680*1050
GPU> HDMI kabel > HDTV
Ik gebruik hiervoor de standaard AMD software, Catalyst Control Center.

Ik heb nu dus mijn TV als zijnde "3e scherm" aangesloten. Zodoende kan ik gemakkelijker HD films kijken, door ze gewoon op mijn PC te starten en naar de juiste monitor te verplaatsen.
Nu valt mij op dat wanneer mijn TV uit staat, mijn PC dit volgens mij niet herkent. Althans, ik kan nog steeds "uit" beeld gaan met mijn muis en op de (niet actieve) monitor komen.
Mijn vraag hierover: Gaat dit ten koste van GPU rekenkracht? Ik kan me voorstellen dat het aansturen van meerdere schermen ten koste kan gaan van rekenkracht, dit lijkt mij niet erg handig aangezien ik mijn TV maar eens in de zoveel tijd nodig heb om een film te kijken..
Moet ik dan handmatig elke keer die monitor "uitschakelen" in Catalyst center? Dat levert me weer een extra stap op elke keer dat ik een film wil kijken..

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

sain onez schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:16:
https://www.4launch.nl/sh...-dvi-single-link/tweakers

scheelt je 30%

Hij had mini displayport adapters nodig, niet de gewone, die zijn net ff wat duurder ;)

@hierboven, als je tv uit staat, dan neem ik aan dat je geen programma's op dat gedeelte van je bureaublad open hebt staan, dan kan ik mij niet voorstellen dat het merkbaar rekenkracht kost. Ik had ook lange tijd een tv aangesloten op een grafische kaart (x1900xt destijds), ik merkte geen verschil tijdens gamen, of de tv nou aangesloten zat of niet. Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken.
Testen kun je natuurlijk wel, draai gewoon eens iets als 3dmark of furmark met en zonder tv aangesloten.

[ Voor 33% gewijzigd door Ben1985 op 15-03-2013 19:14 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:34
Op dit moment heb ik 3x24" naast elkaar hangen aan een pricewatch: XFX Triple Display Monitor Stand. Ik moet een van de schermen echter binnenkort vervangen, en wil dan naar een 24"+27"+24" setup om mijn ide (middelste scherm) wat meer ruimte te geven (ik weergeef vaak 2 bestanden naast elkaar + aan weerzijden een overzichtsweergave).

De schermen en aan aansluitingen kom ik wel uit. Probleem wat ik echter heb is dat er geen enkele voet voor lijkt te bestaan. Waar ik naar op zoek ben is eenzelfde voet als hierboven genoemde XFX, maar dan eentje waar ik 2x24" + 1x27" aan kan hangen. Liefst met optie om in de toekomst naar 3x 27" te gaan. Heeft iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicardoLans
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Mensen ik heb even jullie hulp nodig.
Wat als ik 3 benq xl2420t monitoren op de xfx triple stand heb en ze wil aansluiten op mijn geforce gtx690.
Hoe kan ik dit het beste aansluiten /configureren zodat ik 2d surround en 3d surround kan spelen?

Graag jullie hulp aangezien mijn benq beeldschermen onderweg zijn xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik wil eigenlijk nog iets vragen,Ik heb nu mijn Eyefinity opstelling Samsung syncmaster MD230X3 een poosje draaiende ,en heb hier toch nog een vraagje over.

Ik speel de volgende spellen BF3,Dirt3,Bioshock Infinite,Tombraider 2013.

Nu zie ik in al deze spellen bij het bewegen van de muis (Xai steel series) dat er van die horizontale transparante lijnen in het beeld verschijnen soms enkel op het meest linkse scherm ,maar ook wel eens zichtbaar op het midden en rechtse scherm.Als daar dan een object staat een huis of boom en die lijn loop daar doorheen dan is dat object even niet meer kaars recht maar een beetje verschoven ten opzichte van de bovenkant of onder kant van die vervelende transparante verspringende horizontale lijnen.

Ik ben in de game opties al aan het stoeien gegaan met de V-sync maar echt verdwijnen doet het niet.

Ik draai met twee Radeon 7970 HD in crossfire instelling en met een Intel Core i7 980X extreme plus 8GB HyperX DDR3 geheugen.

Ik ken niet begrijpen met zulke videokaarten dat het dan nog steeds zo beroerd moet gaan ligt dit nou aan mijn schermen of is dit normaal ?

Als ik op youtube filmpjes van andere bekijk ziet het ,en gaat het allemaal mooi smooth bij mij gaat het schokerig en onrustig.

Komt dit nou doordat deze schermen niet 2-ms reactie snelheid heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Macaco schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:27:
Ik ben in de game opties al aan het stoeien gegaan met de V-sync maar echt verdwijnen doet het niet.
Dat is tearing. Of het met bepaalde monitoren erger is weet ik niet, misschien ligt het er ook aan of je de schermen via DP of DVI aansluit. In theorie is het oplosbaar, maar of de 7970 dat in praktijk ook kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 11:57
@Macaco
Ik heb bijna dezelfde setup echter heb ik maar 1 7970, 6gb DDR 3 dominators en i7 975EX.
Echter heb ik nog geen last gehad van tearing met de syncmaster MD230X3.
Zal wel miijn bf3 settings bekijken en met je deelen zodra ik thuis ben.

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
@Olaf ,Ik heb ook al gedacht aan de aansluit methode DP of DVI bij mij zit het op de volgende wijze aangesloten vanaf eerste videokaart middelste scherm mini-DP => DP het rechtse scherm mini-DP => DVI het linkse scherm DVI => DVI.

Voordat ik een Eyefinity opstelling had had ik er ook last van met de enkele IIyama monitor.

Eigenlijk worstel ik al vanaf het Quake III Arena tijdperk met dergelijke perikelen,en krijg ik het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
@Xzito ik heb net nog eens gekeken naar mijn BF3 settings en heb de V-sync setting aangezet dan wordt het wel een stuk minder maar helemaal weg is het niet.

Het is echt geen porem ,het is alleen mooi als je stil blijft staan in je game en niet loopt ,of om je heen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk heb je minder trillingen als je de 'triple buffer' aanzet (als dit niet in de game- of user config staat) via de driver zelf. Het is wel iets zwaarder voor de CPU maar ook op een enkel scherm word het er wel mooier en rustiger van :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Ik heb de triple buffer nog niet kunnen ontdekken in Catalyst Control Center die overigens nog steed op beginwaarden staat.Ik heb die optie volgens mij wel eens in bepaalde game settings zien staan,maar BF3 heeft dat niet.

Ik moet wel zeggen dat ik in BF3 eigenlijk op het linker scherm dat DVI ==> DVI is aangesloten het meest last heeft van dat "Tearing" en dan ongeveer een centimeter of tien vanaf de boven rand in het scherm het zich daar altijd zichtbaar maakt.

Maar bijv in Bioshock Infinite is het veel meer aanwezig op het linker scherm en minder op de twee andere schermen.

Als je nou een minidisplay port adapter => naar DVI hebt ,moet je dit dan zien aangesloten zijnde als Displayport of DVI ?

Een DVI adapter naar Displayport bestaat volgens mij niet,maar wel andersom.
In het geval voor BF3 zou het misschien beter zijn als het linker scherm ook via de Displayport is aangesloten.Maar dat gaat niet omdat er maar twee minidisplay porten op de graka zitten.
Dus je blijft altijd en eeuwig een monitor houden met een andere kabel als de andere twee monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste gebruikers hebben nog geen DP dus denk dat daar het euvel niet ligt. Waar het wel ligt kan ik je helaas ook niet vertellen, had over het hooft gezien dat je een ATI kaart hebt (deze heeft mogelijk geen 'manage 3D settings' menu). Heb je al op het ATI forum, BF3 forum of Google gekeken voor mogelijke oplossingen?
Als je een DP > DVI converter gebruikt blijft de poort dus fysiek en in de software een DP poort alleen 'downgrade' je die dan naar DVI dus kan je mogelijk dit ook zo instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
@larsiano Ik heb wel een soort van klacht formulier bij ATI ingevuld ,maar weet niet of ze response geven.
wel via startpage wat gezocht hierover en kom zeker wel dingen tegen over dat tearing,maar niet echt oplossingen gevonden ,het BF3 forum nog niet bezocht.

Ik heb wel een 3D-toepassingsinstellingen in Catalyst Control Center en daar zag ik onder framesnelheidscontrole Open GL Drievoudige buffering staan is dit wat je bedoeld ?

Het gekke net was in BF3 ik online in een of andere map kwam met motorfietsen erin dat ik het daar helemaal niet meer zag dat tearing,daarna keek ik in Bioshock en was het weer volop aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Probeer anders eens 3D3overrider.exe, dat is een tool waarin je vsync én DirectX tripple buffering kunt activeren per applicatie, als een soort van profiel.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
@ sain onez Ik heb 3D3overrider.exe gevonden en uitgeprobeerd ,ik moet zeggen er veranderd wel iets met dat tearing het verplaats zich naar het meest linker scherm ,maar echt verdwijnen doet het niet.
Iedergeval bedankt voor je tip.

Het mooiste zou zijn als ik mijn monitoren met 3 displayport kabels kan aansluiten,dit is voor vele de oplossing als je via startpage zoekt.

Ik zou eigenlijk een soort van displayport hub moeten hebben,en die is er wel alleen minidisplayport naar 3xDVI en dat is nou weer jammer ,ik wil naar 3xDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
excuus zie nu opeens dat er al een geweldig topic is :) Hier mijn topic die wel dicht kan, ivm dubbel

Mijn huidige setup 3 x 1920-1200 (24 inch) vind ik te klein worden. Ik wil daarom hexasetup gaan draaien, met een monitor rack systeem.

Heeft iemand hier ervaring mee? (dus 6 x 24 inch)? 2 rijden van 3 monitoren boven elkaar.

Ik draai nu hackintosh met parallels windows 8 bootcamp en merk dat ik nog teveel vensters moet swappen. Ook virtuele pc's kan ik niet lekker kwijt.

5 monitoren setup lijkt me niks want dan is de draaihoek van je nek extreem, de hoogte in bouwen lijkt me wel wat.

Ben benieuwd! Ik heb 6 videouitgangen dus dat komt wel goed. Ben vooral geïnteresseerd in de productiviteitservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djelli
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-07-2021
Over dat tearen heb ik eens een *confidential* memo gezien van amd waarin beschreven werd dat het lag aan de architectuur. Probleem ligt erin dat vertical sync van elk type aansluiting niet gelijk is.

De enige oplossing is om dezelfde soort poorten te gebruiken. dus 3*dp in de meeste gevallen, want ik ken weinig kaarten met drie of meer dvi aansluitingen. Adaptoren via dvi werken daarbij net zo slecht als de originele dvi poort.

Dit was voor mij de reden om mijn nieuwe videokaart om te ruilen en een nieuwe kaart met 4* dp en 2*dvi te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Ik heb ook wel iets gevonden ,maar is volgens mij nog niet te koop http://blogs.amd.com/play...-might-be-missing-out-on/ het zou mooi zijn als dit op de markt te verkrijgen is.

Verders zou ik voor andere videokaarten kunnen gaan ,want mijn hele setup moet op de schop,omdat het niet is geworden wat ik hoopte dat het zou worden gewoonweg omdat de twee sata III poorten op het REX III bord niet de specificaties waarmaken,heel je SSD plannetje valt in het water.

Maar goed ik had voor andere videokaarten de MATRIX-HD7970-P-3GD5 gevonden met 4 Displayport uitgangen
http://www.asus.nl/Graphi...Series/MATRIXHD7970P3GD5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Interessant..
Ik draai zelf een HD6990 met Arctic Duo fan, heerlijk stil en op me 30" 1600P resolutie geeft die kaart me vaak nog meer fps als een HD7970 of een GTX680, deze heeft ook 4x (mini) DP maar ik had juist toevallig goedkoop een DVI-DP kabel gekocht om eens wat mee te experimenteren..

Ik kan ook 3 of 6 19" schermen krijgen om een videowall voor me race simulatotor te zetten, maar als ik het goed begrijp kan ik dus beter de dvi op me monitor dan aansluiten en Multi setups alleen via de mini DP aansluiten, neem aan de andere kant (monitor) niet uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Heeft hier iemand het voor elkaar gekregen om een flash video (zoals youtube) fullscreen op 1 monitor af te spelen met nvidia surround?
Ik krijg het niet voor elkaar, ook niet met Matrox Powerdesk.

Als ik silverlight videos kijk, dan gaat ie altijd fullscreen op het 1ste scherm (de linkse dus).

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Het screen tearing verhaal ,de online shop waar ik mijn graka's vandaan heb liet mij weten dat screen tearing ook aan een defecte videokaart kan liggen.

Als ik de buitenste schermen uitzet en ik draai bijv Bioshock Infinite op het middelste scherm,dan zie ik geen screen tearing meer zou dit ook betekenen dat mijn graka's gewoon goed zijn ? Dan scheelt het weer een RMA namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:00
Macaco schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:03:
Het screen tearing verhaal ,de online shop waar ik mijn graka's vandaan heb liet mij weten dat screen tearing ook aan een defecte videokaart kan liggen.

Als ik de buitenste schermen uitzet en ik draai bijv Bioshock Infinite op het middelste scherm,dan zie ik geen screen tearing meer zou dit ook betekenen dat mijn graka's gewoon goed zijn ? Dan scheelt het weer een RMA namelijk.
Ik spring er middenin maar probeeris metje memory en core clocks en met de power limit in de ccc
Misschien als je de memory clock 5mhz verlaagt heb je kans dat het over is.

Dit werkte bij mijn 5850 cf setup op 2 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Beste Tweakers, ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor mijn opties wat betreft schermen.

Mijn huidige GPU is een Sapphire HD 6970.

Mijn wens is om onderstaande opstelling te hebben:
Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/1852/photofly.jpg

Mijn vraag is; welke resoluties moeten de schermen hebben om op deze wijze (zo goed als) ernaast te passen? (Het middelste scherm moet minstens 1080p en 24" zijn.)

Note: Ik hoef geen games over 3 schermen te spelen, maar wel de mogelijkheid om deze schermen actief te houden (bijv website/mail op zijschermen) tijdens fullscreen gamen op het middelste scherm.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Tennisbal schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 07:38:
excuus zie nu opeens dat er al een geweldig topic is :) Hier mijn topic die wel dicht kan, ivm dubbel

Mijn huidige setup 3 x 1920-1200 (24 inch) vind ik te klein worden. Ik wil daarom hexasetup gaan draaien, met een monitor rack systeem.

Heeft iemand hier ervaring mee? (dus 6 x 24 inch)? 2 rijden van 3 monitoren boven elkaar.

Ik draai nu hackintosh met parallels windows 8 bootcamp en merk dat ik nog teveel vensters moet swappen. Ook virtuele pc's kan ik niet lekker kwijt.

5 monitoren setup lijkt me niks want dan is de draaihoek van je nek extreem, de hoogte in bouwen lijkt me wel wat.

Ben benieuwd! Ik heb 6 videouitgangen dus dat komt wel goed. Ben vooral geïnteresseerd in de productiviteitservaringen.
Geen ervaring mee, maar wilde wel wat vragen :)
Is het moeilijk met de Hackintosh 3 schermen voor elkaar te krijgen? En.... hoe kom jij aan 6 video-uitgangen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan in september of oktober een nieuwe Macbook te kopen. Mijn oog was gevallen op de Macbook Pro Retina 13". Nu heeft deze volgens verschillende bronnen een niet al te goede videokaart (enkel de HD4000 chip eigenlijk). Is dit voldoende om 2 schermen te kunnen trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Daikirai schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:40:
Mijn vraag is; welke resoluties moeten de schermen hebben om op deze wijze (zo goed als) ernaast te passen? (Het middelste scherm moet minstens 1080p en 24" zijn.)
Dat kun je zelf uitzoeken toch? Zoek naar de breedte, hoogte en pixel pitch / pixels per inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je alleen een beetje over het net surft en een filmpje kijkt moet dit geen probleem zijn. Maar ga je foto bewerken heeft een zwaardere videochip de voorkeur natuurlijk.
Je kan dit doen met alle schermen. Hier op het plaatje zie je denk ik een 30" + 2x19". Ik zelf doe het met een 24" als hooft scherm:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=91626&FotoID=7291

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

:X damn, Eyefinity op 3 monochrome beeldschermen.. die houdt van retro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
armageddon_2k1 schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:44:
[...]

Geen ervaring mee, maar wilde wel wat vragen :)
Is het moeilijk met de Hackintosh 3 schermen voor elkaar te krijgen? En.... hoe kom jij aan 6 video-uitgangen?
Nee is super simpel, MITS je de juiste videokaart hebt :) Ik heb ooit een snow leopard dual gpu geprobeerd, maar dat was een hel.

Nu heb ik mountain lion 10.8.3 met een radeon 6850 kaart, die heeft 4 uitgangen waarvan er 3 direct werken. 1 dp -> dvi, 1 hdmi, 1 DVI. Direct out-of-the box triple monitor setup.

Werkt echt supergoed, daarnaast windows 8 via bootcamp en gaan met de banaan! 32 gb ram i7 3770 processor.

PM me maar als je hulp/tips nodig hebt.

6 monitor zou in theorie direct moeten kunnen met dit board (IGPU + 6850) met 6 uitgangen. Koop ik over 3 maanden, heerlijk 6 x 24 inch :) 2 rijen van 3.

Eyefinity is dan ook lachen met 6 monitoren, 3 werkt goed, alleen moeten meer spellen de HUD flexibel maken, het is niet tof als die rechts in de hoek op monitor 3 verschijnt

[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 09-04-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Daikirai schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:40:
Beste Tweakers, ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor mijn opties wat betreft schermen.

Mijn huidige GPU is een Sapphire HD 6970.

Mijn wens is om onderstaande opstelling te hebben:
[afbeelding]

Note: Ik hoef geen games over 3 schermen te spelen, maar wel de mogelijkheid om deze schermen actief te houden (bijv website/mail op zijschermen) tijdens fullscreen gamen op het middelste scherm.

Thanks!
Ik kan het persoonlijk niet aanraden eigenlijk... mijn ervaring is dat als je schermen draait dat het dan niet prettig kijkt omdat je inkijkhoek minder is en de font rendering niet goed gaat. Anti-aliasing kan je font rendering wel wat fixen, maar prettig is het imho niet.

Als je het toch wilt, heel lastig is het niet. Zoek de hoogt van een mooi middenscherm op en zoek schermen met een vergelijkbare breedte :+

30" in het midden + 24" aan de zijkant werkt iig kwa formaat prima.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, Eyefinity op 3 monochrome beeldschermen.. die houdt van retro
Das een plaatje van de NightVision in ArmA2...Geen mono chroom dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Avioto schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:13:
Heeft hier iemand het voor elkaar gekregen om een flash video (zoals youtube) fullscreen op 1 monitor af te spelen met nvidia surround?
Ik krijg het niet voor elkaar, ook niet met Matrox Powerdesk.

Als ik silverlight videos kijk, dan gaat ie altijd fullscreen op het 1ste scherm (de linkse dus).
Met EyeFinity krijg ik zelfs met Bezel Compensation aan gewoon de video in het midden in 1080p verhouding dus ik gok dat je bij nVidia ergens moet aangeven wat je Primaire scherm is :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
rodebest schreef op maandag 08 april 2013 @ 01:06:
[...]

Ik spring er middenin maar probeeris metje memory en core clocks en met de power limit in de ccc
Misschien als je de memory clock 5mhz verlaagt heb je kans dat het over is.

Dit werkte bij mijn 5850 cf setup op 2 schermen.
Ik ben met de memory ,core clocks en power limit bezig geweest maar geen uitkomst.
Overigens hielp dit soort dingen bij me vorige videokaarten wel toen had ik last van artifacts.
Iedergeval goed deze tip weer onder de aandacht te brengen.

thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:15
Wat raden jullie mij aan betreffende een triple monitoren setup in onderstaande situatie.

Op dit moment heb ik een verouderde PC die ik over een half jaartje wil upgraden.
Nu gebruik ik één Samsung 2443BW @ 1920x1200.

Vaak lees ik dat men bij een triple monitor setup voor 1080 i.p.v. 1200 gaat, maar de redenen die ik kan vinden vind ik niet heel duidelijk. Bijvoorbeeld het ligt eraan wat het spel ondersteund. Op dit moment speel ik iRacing en heel soms eens Call of Duty deze werken perfect op 1920x1200.

Zelf zou ik zeggen als je een triple setup doet is 1200 fijner, omdat het anders nog veel breder dan hoger is wanneer je voor 1080 gaat.

Dus vraag 1 is 5760x1080 of 5760x1200?

Dan het volgende op dit moment kan ik 2 dezelfde monitoren van iemand over nemen voor € 125,-/st. zodat ik 3x Samsung 2443BW heb. Maar ik moet dan dus wachten tot ik m'n PC heb geüpgraded.

Of kan ik beter voor 3 nieuwe schermen gaan als Dell U2312HM of Dell U2412HM? Of misschien andere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gait schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:05:
Ik zou zeker voor 1200 hoog gaan. Drie breedbeeldschermen naast elkaar is een lange lap pixels, dus dat beetje extra hoogte is welkom. Games die triple screen ondersteunen hebben over het algemeen geen moeite met 5760x1200. Ik ben er iig nog geen tegengekomen.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 08:34
Korte vraag;

[edit] domme vraag.. zojuist zelf beantwoord; synergy

[ Voor 85% gewijzigd door Ijstheefles op 12-04-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Gait schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:05:
Wat raden jullie mij aan betreffende een triple monitoren setup in onderstaande situatie.

Op dit moment heb ik een verouderde PC die ik over een half jaartje wil upgraden.
Nu gebruik ik één Samsung 2443BW @ 1920x1200.

Vaak lees ik dat men bij een triple monitor setup voor 1080 i.p.v. 1200 gaat, maar de redenen die ik kan vinden vind ik niet heel duidelijk. Bijvoorbeeld het ligt eraan wat het spel ondersteund. Op dit moment speel ik iRacing en heel soms eens Call of Duty deze werken perfect op 1920x1200.

Zelf zou ik zeggen als je een triple setup doet is 1200 fijner, omdat het anders nog veel breder dan hoger is wanneer je voor 1080 gaat.

Dan het volgende op dit moment kan ik 2 dezelfde monitoren van iemand over nemen voor € 125,-/st. zodat ik 3x Samsung 2443BW heb. Maar ik moet dan dus wachten tot ik m'n PC heb geüpgraded.

Of kan ik beter voor 3 nieuwe schermen gaan als Dell U2312HM of Dell U2412HM? Of misschien andere schermen.
1200!!! heb zelf 3 x 24 inch 1920-1200. Zou echt niet die achterlijke resolutie willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nieuwe setup.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PzrOXJUhYMWoPeLwzuh2CX7y/thumb.jpg

1x Dell 23" en 1x Dell 29" Bevalt een stuk beter dan de oude 2x 24"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit! Wie weet is het wat om de 29" met twee 24" schermen te combineren voor een super surround setup. Maar dan moet er wel eerst een 29" met 1200pix komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:03:
Ziet er goed uit! Wie weet is het wat om de 29" met twee 24" schermen te combineren voor een super surround setup. Maar dan moet er wel eerst een 29" met 1200pix komen.
29" is 23" qua hoogte. Vandaar dat er nu ook een 23" naast staat. Ik had ook liever 1200pix gezien hoor. Dit scherm bevalt erg goed maar had voor mij best hoger mogen zijn.
Paprika schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:15:
[...]

Jij bent een neppe PilatuS. Ik zie geen leuke poppetjes in de kast. :+
Die zijn er al een paar jaar uit. Denk niet dat ze nog terugkomen :P

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 12-04-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
PilatuS schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:36:
Nieuwe setup.

[afbeelding]

Jij bent een neppe PilatuS. Ik zie geen leuke poppetjes in de kast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Nergens veel info over hexasetup te vinden, wil nog steeds 6 x 24 inch 1920-1200 gaan werken, iemand een tip? 3 wordt te weinig merk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is 5x1 portrait geen optie? Wat voor info zoek je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g'woon 6 leuke schermpies en 2 leuke 3-dvi-poort kaartjes en gaan! Het grote probleem is de standaard die zal wel wat mogen kosten denk ik :) Deze standaard kost maar 450€ (komt de set al gouw op 1500€)

http://www.mountedconcept...ReleaseConnect_p_643.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik zoek oa. info over de standaard, ik heb er nu 3 op mijn bureau staat, niet portrait. Als ik nu gewoon een 3 mount ding koop en die erboven hang?

Portrait trekt me niet omdat ik dan erg veel randen krijg (ff woord kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
Ik wou nog even laten weten,
Mijn screentear probleem is verholpen ,ik heb nu de Asus HD7970-DC2T-3GD5

Mijn eyefinity setup is nu aangesloten enkel met Displayport kabels en het is gewoon een verademing.
V-sync moet wel enebled worden in games en dat werkt nu ook gewoon,en geen screen tearing meer.

Voor degene die problemen ondervinden met aansluiten van meerdere monitoren is goed nieuws opkomst
http://nl.hardware.info/n...or-eyefinity-opstellingen

Zal nog wel even duren voor deze hub daadwerkelijk te verkrijgen is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Macaco schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:58:

Mijn eyefinity setup is nu aangesloten enkel met Displayport kabels en het is gewoon een verademing.
V-sync moet wel enebled worden in games en dat werkt nu ook gewoon,en geen screen tearing meer.

Voor degene die problemen ondervinden met aansluiten van meerdere monitoren is goed nieuws opkomst

Das relaxt :) Tnx! heb nu een 6850 die 1 dp heeft, kan dan DVI/HDMI/ en 3 x dp gebruiken en waarschijnlijk wel 1 van m'n igpu gebruiken, nog 3 maanden wachten en dan koop ik het eea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:09
PilatuS schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:36:
Nieuwe setup.

[afbeelding]

Ben van plan de 29" te kopen volgende maand, ik kom van 22" 1650x1050.
Was eerst van plan de u2412hm aan te schaffen vanwege 1920x1200.
Denk je dat ik de verticale resolutie te laag ga vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Te laag waarvoor? Is 2560 x 1440 geen betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:15
Oké dan ga ik sowieso voor 3x 1920x1200.

Is € 125,- niet wat hoog voor deze schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Macaco schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:58:

Je hebt toen met die D3Doverrider zitten spelen, geeft die ook weer een verbetering, vorige keer hielp dat namelijk ook wat, en als het je nu nog soepeler laat spelen, is mijn lobbying voor die tool toch nog ergens goed voor, want ik kan niet meer zonder.. zeker omdat je hier vsync toch moet enablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
sain onez schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:24:
[...]

Je hebt toen met die D3Doverrider zitten spelen, geeft die ook weer een verbetering, vorige keer hielp dat namelijk ook wat, en als het je nu nog soepeler laat spelen, is mijn lobbying voor die tool toch nog ergens goed voor, want ik kan niet meer zonder.. zeker omdat je hier vsync toch moet enablen?
Het is nu zo dat in Tombraider 2013 V-Sync standaard op double buffering staat,zet ik dat helemaal uit ,en ik draai de benchmark van TR 2013 dan loopt het gewoon niet,heel schokkerig gaat alles,maar zodra ik hem op tripple buffering zet dan loopt die benchmark veel beter.

D3Doverrider heb ik nu even niet meer geprobeerd ,ik heb het nog wel op schijf staan ,en zal zeker er mee aan de slag gaan,enkel de vorige keer dat ik het met die andere videokaart setup geprobeerd heb,heb ik nooit een windows geluid gehoord als die tool zijn werk ging doen,en dat was wel de bedoeling.

Je lobbying is zeker niet voor niks geweest ,want ik had er zelf nooit van gehoord.

Wat ik wel erg ervaar in 3D games is dat als ik de personage beweeg met muis dat het erg vermoeiend
voor je ogen is,en als ik dan van gamers een filmpje op bijv youtube zit te kijken,zie ik dat het bij hun zo mooi rustig gaat,het lijkt wel of ze de personage niet bewegen maar enkel de omgeving in het spel.

Ik vindt het ook erg lastig om bijv een goede muis afstelling te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jannen schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:07:
[...]

Ben van plan de 29" te kopen volgende maand, ik kom van 22" 1650x1050.
Was eerst van plan de u2412hm aan te schaffen vanwege 1920x1200.
Denk je dat ik de verticale resolutie te laag ga vinden?
De resolutie en hoogte is met de 29" beter dan wat je nu hebt. Voor desktop werk vind ik het scherm wat minder en de vraag is hoe belangrijk dit voor jou is. Voor gamen en films is het een geweldig scherm. Het is peroonlijk of je het wel of niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:09
PilatuS schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:53:
[...]

De resolutie en hoogte is met de 29" beter dan wat je nu hebt. Voor desktop werk vind ik het scherm wat minder en de vraag is hoe belangrijk dit voor jou is. Voor gamen en films is het een geweldig scherm. Het is peroonlijk of je het wel of niet bevalt.
Het is zoizo beter dan ik nu heb, want als het even hoog is als een 23" 1080p + de 30 extra pixels in de hoogte kom ik altijd beter uit.

tis natuurlijk wel wat geld om aan een scherm te spenderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is een hoop geld maar het is echt een geweldig scherm. Vooral de kleuren zijn echt enorm mooi. Mijn oude 24" Samsung vond ik er echt niet meer uitzien naast dit scherm. Ook heb je vrijwel geen last van ghosting. Films zien er ook echt super uit omdat dit scherm precies de verhouding van de films heeft, dus een film is volledig schermvullend zonder enige zwarte balken. Eigenlijk jammer dat ik vrijwel nooit films kijk op dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macaco
@sain onez vraag over D3Doverrider, is het nou de bedoeling dat de v-sync opties ingame uit moet staan als je deze tool gebruikt?

Als ik nu een game opstart hoor ik wel degelijk dat windows geluid op de achtergrond,wat aangeeft dat de tool dus werkt,dit was met de andere videokaarten niet het geval.

En het ziet er fantastisch uit in alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 03:03:
g'woon 6 leuke schermpies en 2 leuke 3-dvi-poort kaartjes en gaan! Het grote probleem is de standaard die zal wel wat mogen kosten denk ik :) Deze standaard kost maar 450€ (komt de set al gouw op 1500€)

http://www.mountedconcept...ReleaseConnect_p_643.html
Gewoon zelf maken met wat steigerpijp heb ik ook gedaan voor een 3 monitor setup werkt perfect.
Ik de 2 zijkanten naar voren en naar achter doen en ik kan ze alle 3 omhoog en naar beneden schuiven en makkelijk uit te breiden naar 6 monitor setup. Alles heeft me ongeveer 80 euro gekost en uurtje werk.

Hier kan je er genoeg zien: https://www.google.nl/sea...or-stand%252F%3B591%3B788

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Macaco schreef op zondag 14 april 2013 @ 15:47:
@sain onez vraag over D3Doverrider, is het nou de bedoeling dat de v-sync opties ingame uit moet staan als je deze tool gebruikt?

Als ik nu een game opstart hoor ik wel degelijk dat windows geluid op de achtergrond,wat aangeeft dat de tool dus werkt,dit was met de andere videokaarten niet het geval.

En het ziet er fantastisch uit in alle games.
Ik heb het ingame uitstaan, en forceer zoals vsync als triple buffering vanuit D3doverrider, je herkend de 60fps cap ingame met een uitleestool als afterburner/fraps..

voor optimale muiservaring is er ook nog een fix, mss placebo maar ik merk toch iets net als met die andere tool..

http://donewmouseaccel.bl...use-acceleration-fix.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 12:35

Freakie1NL

Grote Baas

Wie kan me met de volgende casus helpen:

Werk gerelateerd zitten wij op een werkplek met HP Compaq computers met geintergeerde intel graphics 'kaart'. Deze heeft slechts 1 VGA output. Nu zijn wij opzoek naar de beste oplossing om hier toch 2 monitoren aan te kunnen plaatsen en dan met unieke beelden, geen kloon.

Nu zijn volgens mij de opties:
Matrox
Andere videokaart welke wel 2 connecties heeft

Tevens vroeg ik mij af of het volgende mogelijk was:
Extra videokaart (slopen uit een oude pc) die in het slot past (moet nu kijken of er AGP of PCI sloten zijn) en deze dan 1 monitor toewijzen terwijl de andere monitor op een andere kaart zit (het moederbord), Is dit mogelijk?

De monitoren die we trouwens gebruiken bieden plaats aan nog een VGA connector, moet nog even opzoeken wat dit precies is. Op de site van HP kwam hier geen duidelijkheid uit (en natuurlijk ben het typenummer vergeten)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een DuoCore systeem is heeft deze zeer waarschijnlijk een PCI-e poort. Hiervoor kan je voor een paar tientjes een 2-poorts (neem aan low-profile) videokaart halen. Dit kan met zowel met een Matrix, ATI & Nvidia allemaal prima gebruikt worden voor extended desktop mode! Volgens mij word de onboard video automatisch uitgeschakeld als je een 'echte' videokaart toevoegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 12:35

Freakie1NL

Grote Baas

Is inderdaad een DuoCore systeem. Low-profile zou inderdaad genoeg zijn, Excel is het zwaarste wat er op gedraaid wordt. Zal even kijken, thx for de tip.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ondersteunt eyefinity alleen monitoren met dezelfde resolutie? :? Ik haal dit uit de TS.

Ik zit namelijk met een vraagstuk waar ik nog niet helemaal over uit ben: ik heb drie monitoren, 2 monitoren met 1600x1200 plixels en 1 monitor met 2560x1440 pixels. Als de stelling in de TS klopt kan ik het dus wel schudden met een simpele kaart als deze bijv. pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 1GB GDDR5.

De monitor met de hoogste resolutie kan worden aangesloten dmv een displayport en de overige gewoon via DVI (HDMI-->DVI kabeltje nodig).
Eyefinity
Bij AMD/ATI staan de videokaarten met ondersteuning van drie monitoren beter bekend als Eyefinity. Vereiste hiervoor is dat de videokaart een DisplayPort uitgang heeft. Het ondersteunt slechts 3 hetzelfde resoluties, en geen meerdere resoluties.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt eyefinity alleen monitoren met dezelfde resolutie?
Nvidia kan dit helaas (nog) niet, ATI is al wat verder met deze techniek dus mogelijk heb je daarmee meer geluk. Als omweg kan je wel een software matig hulp middel gebruiken die ook gebruik kan maken van een multi-gpu opstelling > http://www.kegetys.fi/SoftTH/ <

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Ondertussen ben ik afgestapt van mijn portrait-landscape-portrait setup (19" 27" 19"). De 2 19" schermen in portrait modus gebruikte ik eigenlijk veel te weinig, en ze waren net niet breed genoeg om echt handig te zijn. Heb nu naast m'n 27" (2560x1440) een 23" gezet (1920x1080), gewoon beide in landscape.

Geeft ook nog eens een stuk minder configuratiegedoe in Linux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

welke beeldverhouding had die 19" schermen van je? 16/9 of 16/10?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
4:3, waren 2 oude Samsung Syncmaster 940BF's (1280x1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Intru schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:55:
4:3, waren 2 oude Samsung Syncmaster 940BF's (1280x1024)
Dat heet 5:4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Mogelijk een stomme vraag maar ik kan het antwoord nergens vinden.
Ik heb onlangs een HD7950 aangeschaft om mijn HD4870 te vervangen. De HD7950 functioneert en bevalt prima maar heeft slechts 1 DVI aansluiting tegen de 2 DVI aansluitingen die mijn HD4870 heeft. Mijn beide monitoren hebben allebei een DVI aansluiting. Daarnaast wil ik ook graag af en toe gebruik maken van de S-Video aansluiting op de HD4870.

Vandaar mijn vraag: Hoe krijg ik beide videokaarten werkend onder Windows 7?
Ik heb het hierbij uitdrukkelijk niet over crossfire of iets dergelijks.

Even een toevoeging:
Zolang de standaard windows drivers gebruikt worden werken beide kaarten prima naast elkaar. Pas op het moment dat de Catalystsoftware wordt geinstalleerd werkt de HD4870 niet meer. In windows apparaatbeheer wordt de volgende foutmelding gegeven: "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)"
Microsoft heeft hier over het volgende te zeggen:
Code 43
Windows heeft dit apparaat gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)
Aanbevolen oplossing

Een van de stuurprogramma's van het apparaat heeft het besturingssysteem gemeld dat het apparaat op de een of andere manier niet werkt.

Als u de wizard Apparaatproblemen oplossen reeds hebt uitgevoerd, kunt u mogelijk de hardwaredocumentatie raadplegen voor meer informatie over het oplossen van het probleem.
niet echt hulpvol :?

[ Voor 43% gewijzigd door sjirafje op 18-04-2013 22:15 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Je moet ATI mailen, want ik voorzie flinke problemen : Je moet namelijk 2 net niet dezelfde drivers gebruiken :|

- Voor de 7950 gewoon 13.1 Catalyst.
- Voor de 4870 moet je een van de laatste "Legacy Catalyst" drivers gebruiken. Dit kan zomaar ook 13.1 zijn, maar deze werkt dus niet met de 7950 samen !!

Probleem is dan dat je 2 keer CCC hebt en allerlei files van beide drivers die dezelfde naam hebben :X

Ik wens je dan ook alvast HEEL VEEL SUCCES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:21:
[...]
Nvidia kan dit helaas (nog) niet, ATI is al wat verder met deze techniek dus mogelijk heb je daarmee meer geluk. Als omweg kan je wel een software matig hulp middel gebruiken die ook gebruik kan maken van een multi-gpu opstelling > http://www.kegetys.fi/SoftTH/ <
Wat wil je nu precies zeggen, dat het gewoon gaat werken met AMD kaarten?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:
De laatste caltalyst geinstalleerd (13.1) (geen beeld op de HD4870) en daar overheen de meest recente legacy catalyst. Nu krijg ik wel beeld via beide kaarten maar wordt de HD4870 niet herkend in Catalyst. Schakel ik echter de HD7950 uit in apparaatbeheer dan wordt de HD4870 wel correct herkend in Catalyst. In alle gevallen werkt de overclock functionaliteit van Catalyst niet (na het accepteren van de voorwaarden krijg je een amd infopagina te zien).

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

sjirafje schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:56:
Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:
De laatste caltalyst geinstalleerd (13.1) (geen beeld op de HD4870) en daar overheen de meest recente legacy catalyst. Nu krijg ik wel beeld via beide kaarten maar wordt de HD4870 niet herkend in Catalyst. Schakel ik echter de HD7950 uit in apparaatbeheer dan wordt de HD4870 wel correct herkend in Catalyst. In alle gevallen werkt de overclock functionaliteit van Catalyst niet (na het accepteren van de voorwaarden krijg je een amd infopagina te zien).
Dat soort gezeik bedoelde ik dus... ben benieuwd of het überhaupt mogelijk is om beide werkend te krijgen...

Ik denk dat zelfs een nVidia en ATI kaart naast elkaar draaien minder gezeik geeft dan 2 ATI kaarten die niet door dezelfde driver worden ondersteund :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
sjirafje schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:35:
Mogelijk een stomme vraag maar ik kan het antwoord nergens vinden.
Ik heb onlangs een HD7950 aangeschaft om mijn HD4870 te vervangen. De HD7950 functioneert en bevalt prima maar heeft slechts 1 DVI aansluiting tegen de 2 DVI aansluitingen die mijn HD4870 heeft. Mijn beide monitoren hebben allebei een DVI aansluiting. Daarnaast wil ik ook graag af en toe gebruik maken van de S-Video aansluiting op de HD4870.

Vandaar mijn vraag: Hoe krijg ik beide videokaarten werkend onder Windows 7?
Ik heb het hierbij uitdrukkelijk niet over crossfire of iets dergelijks.

Even een toevoeging:
Zolang de standaard windows drivers gebruikt worden werken beide kaarten prima naast elkaar. Pas op het moment dat de Catalystsoftware wordt geinstalleerd werkt de HD4870 niet meer. In windows apparaatbeheer wordt de volgende foutmelding gegeven: "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)"
Microsoft heeft hier over het volgende te zeggen:
[...]
niet echt hulpvol :?
Ik zou denken dat je met de 12.6 drivers, als het goed is de meest recente met legacy support voor de 4xxx kaarten, ook gewoon de 7950 kan draaien erbij. Alleen die drivers dus. Wat zonde is, want in de nieuwere betas zitten veel fixes voor je 7950..

Mijn vraag is ook meer: waarom wil je de kaart die je eigenlijk vervangen hebt gebruiken?
- Nieuwe 7950: (mini)display naar dvi, wellicht actief, hdmi naar dvi lost het 'maar 1 dvi' op
- S-video is wat lastiger, maar met een convertertje (of 2-3) kom je er ook wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

12.4 zou moeten werken (http://support.amd.com/us...rsion124ReleaseNotes.aspx)
Dus dat ga ik zo maar proberen. Maar eigenlijk is het geen oplossing. Misschien dat ik dan toch afscheid moet nemen van het kijken van series op mijn oude vertrouwde glasbak ;w
Van die actieve omvormertjes zie ik namelijk ook niet echt zitten. S-video is al geen denderende kwaliteit...

Edit:
12.4 zorgt er voor dat beide kaarten correct herkend worden in catalyst. Maar sommige programma's werken helaas nog steeds niet. Heb de HD4870 er voorlopig even uit gehaald. Moet het tijdelijk maar met 1 monitor doen.

[ Voor 21% gewijzigd door sjirafje op 20-04-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Setup:
2x 3007WFP "30 op 2x DVI-D,
Iiyama E1900S op VGA,
videokaart HD7750,
Moederbord Asrock Pro3-M.

Ik wil graag een monitor aansluiten op de video-output van m'n moederbord, en de twee andere monitors op video-output van de videokaart.

Probleem is dat wanneer je een monitor aansluit op de videokaart, de moederbord de GPU van moederbord/processor automatisch uitgeschakeld wordt. Hierdoor heb je wel beeld op je videokaart, maar niet vanuit je moederbord. Ik heb gekeken in de UEFI/BIOS of ik hier iets aan kon veranderen. Die optie lijkt niet te bestaan. Wanneer je in de scherminstellingen van Windows kijkt, detecteert Windows ook geen andere monitoren die aangesloten zijn op de moederbord, wanneer je videokaart actief is.

Velen schijnen het ook geprobeerd te hebben: http://www.tomshardware.c...3-enable-onboard-graphics

Kennelijk is ze beide werkend te krijgen, gewoonweg niet mogelijk. Iemand een vernuftige oplossing hiervoor?

[ Voor 10% gewijzigd door Hatsieflatsie op 27-04-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 21:26

GeeBee

Oddball

Volgens mij kan dat niet. Het is óf via mobo, óf via grafische kaart.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
GeeBee schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:15:
Volgens mij kan dat niet. Het is óf via mobo, óf via grafische kaart.
Klopt niet, IGP moet beide mogelijk zijn, ik heb een ander board, Q77M-2DH en ik kan het volgens hackintosh forum. Wil 6 monitorsetup gaan draaien, dus lijkt me sterk dat hij het niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
  • Laatst online: 14-09 12:28
ik heb een vraag ik wil van een enkele monitor naar een triple setup gaan met 3 de zelfde schermen
voor o.a gamen en wat andere dingen. ik had al naar de samsung md230x3 gekeken maar dat is niet geschikt voor gamen. nu wou ik graag weten wat voor schermen ik beter kan gebruiken inplaats van de samsung md230x3.

systeem specs zijn er nog niet want ik wacht nog even op de nieuwe 700 series van nvidia en de nieuwe cpu's van intel hoe die presteren tegen de huidige hardware.

de maximale grote van het scherm is 23 inch en graag geen 3d.
en een dunne rand langs het scherm

[ Voor 3% gewijzigd door psp1122 op 27-04-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je dan nog een jaar kan wachten met je vraag tot alles waar je het over hebt leverbaar is :) Waarom zou je een Samsung niet geschikt zijn? Kijk anders is naar de Dell Ultrasharp serie of elk ander willekeurig scherm het kan overal mee! Wat heb je zelf al opgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
  • Laatst online: 14-09 12:28
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:14:
Ik denk dat je dan nog een jaar kan wachten met je vraag tot alles waar je het over hebt leverbaar is :) Waarom zou je een Samsung niet geschikt zijn? Kijk anders is naar de Dell Ultrasharp serie of elk ander willekeurig scherm het kan overal mee! Wat heb je zelf al opgezocht?
de samsung zou niet gescikt zijn vanwege dit :
Unfortunately, even when you turn the overdrive right up, which should improves responsiveness, the MD230 still can't display fast-moving objects smoothly. Worse still, the ghosting is so bad with certain colours that it looks like they're running into one another. This is a big problem for a monitor primarily aimed at gamers.
bron : http://www.digitalversus....ter-md230-p9850/test.html

ik ben zelf nog vanmiddag naar een groot aantal elektronica winkels en computer winkels geweest maar daar hadden ze niet iets wat ik zocht wat er voornamelijk was, was all in one pc's of schermen die 2 to 3cm brede rand hadden en dat is niet echt fijn voor een triple setup

en die dell ultrasharp lijken me wel wat. alleen nog een vraagje is een zichtbaar verschil tussen 5ms en 8ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik ken meerdere mensen die op een Dell IPS monitor gamen en nergens last van hebben en er zitten een flink aantal Tweakers hier op het forum ook met een dergelijke monitor op hun bureau te gamen zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
nero355 schreef op zondag 28 april 2013 @ 02:10:
Ik ken meerdere mensen die op een Dell IPS monitor gamen en nergens last van hebben en er zitten een flink aantal Tweakers hier op het forum ook met een dergelijke monitor op hun bureau te gamen zonder problemen :)
U2412M hier, 8ms en nergens last van met gamen. Totaal geen verschil met mijn oude LG 22" full HD met 2ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik wil mijn 6 monitor setup gaan doorzetten, probleem is alleen dat ik geen goedkope oplossing kan vinden om de bovenste 3x24 inch monitor laag te bouwen. Iemand een suggestie? (hierboven al genoemd maar niet heel concreet).

Draai nu 3 x 24 inch en wil erboven 3 x 24 in draaien, niet pivot.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste