|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De passief gekoelde kaart van Powercolor kun je beter niet nemen, in een benchmark wist-ie zelfs 100 graden Celsius aan te tikken....
[ Voor 38% gewijzigd door Hatsieflatsie op 06-01-2013 20:10 ]
Heb inmiddels het volgende besteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5 | € 106,95 | € 106,95 |
1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 255,- | € 255,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 361,95 |
Voor de zekerheid nog een DP kabel erbij besteld (Sapphire levert er als het goed is eentje mee, maar beter één kabel teveel als één te weinig (En dus de monitor niet kunnen aansluiten).
Zal alvast ruimte gaan maken op mijn bureau voor die 3e monitor
Ik gebruik zelf een Gigabyte GA-H55M-D2H (ipv een Gigabyte GA-H55M-UD2H), en die heeft in de BIOS gewoon een optie waar je kan kiezen om de igp altijd aan te laten, ook als je een PCI-videokaart installeert. Heb nu 2 schermen aangesloten op de IGP en eentje op een goedkoop PCI-kaartje en alledrie werken normaal... De kans is groot dat je deze optie ook gewoon kan aanzetten in je BIOS.Zerobase schreef op zondag 06 januari 2013 @ 09:06:
Heb nu twee monitoren in gebruik (Dell U2412M), aangesloten op de onboard IGP (1x DVI, 1x HDMI) van het motherboard (Gigabyte GA-H55M-UD2H). Ik wil daar een 3e monitor naast zetten.
Als ik de verhalen mag geloven wordt de onboard IGP uitgeschakeld op het moment dat ik een PCIe videokaart plaats, dus ben ik gaan zoeken naar een videokaart waar ik 3 monitoren op kan aansluiten.
Eisen: Passief gekoeld, DP port/DVI/HDMI. Daarnaast is een laag idle verbruik belangrijk. Als ik niet achter de PC zit en deze staat wel aan (oa tbv Squeezebox Server) hoeft er niet onnodig stroom verbruikt te worden).
Voor een Eyefinity setup ik zou eigenlijk al genoeg hebben aan een HD5450, maar een exemplaar met DP poort (ipv HDMI) ben ik nog nergens tegengekomen. Al verder zoekende kwam ik de volgende kaarten tegen:
# Product Prijs Subtotaal 1 Asus HD7750-DCSL-1GD5 € 103,- € 103,- 1 Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5 € 106,95 € 106,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 209,95
Het idle verbruik ligt laag (paar watt) en de kaarten zijn voorzien van een DP, DVI en HDMI aansluiting. Zijn er mensen die een van beide kaarten gebruiken?
Heb ik overigens een active DP cable nodig om de Dell monitor (heeft een DP aansluiting) aan te sluiten op de nieuwe videokaart, of kan ik hier gewoon een standaard passive cable gebruiken? (Ik ga uit van dit laatste).
Annuleren die hap. Als je geen games speelt, is de Sapphire HD7750 overkill. Hoog idle verbruik.Zerobase schreef op maandag 07 januari 2013 @ 07:53:
Warm worden van de kaart zal denk ik niet snel gebeuren, ik speel er toch geen games op. Ik gebruik de PC met name voor programmeerwerk en het standaard office werk. 3 Schermen werkt dan soms best handig.
Heb inmiddels het volgende besteld:
http://nl.hardware.info/r...e-radeon-hd-6450-flex-1gb
Deze nemen. Is meer dan snel zat voor jouw gebruik, en verbruik ligt 40%-45% lager dan HD7750 volgens fabrikant, lees ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Hatsieflatsie op 07-01-2013 17:38 ]
Ik heb er verder geen verstand van, maar ik wil twee goede schermen (goed als gedefinieerd door een normale gebruiker, geen tweaker, vanuit tweaker oogpunt zal het een acceptabel scherm moeten zijn). Ik heb nu een LG W2452TX. Die hoeft niet te blijven.
In mijn pc zit een HD4870 met 2x DVI.
Welke schermen moet ik halen? En welke monitorstandaard?
Alvast bedankt!
Ieder scherm voldoet, zolang deze een DVI-D/DVI-Ipoort heeft.Angilo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:36:
Ik wil 2 schermen omdat ik van mening ben dat dit mijn werkzaamheden ten goede zou kunnen komen.
Ik heb er verder geen verstand van, maar ik wil twee goede schermen (goed als gedefinieerd door een normale gebruiker, geen tweaker, vanuit tweaker oogpunt zal het een acceptabel scherm moeten zijn). Ik heb nu een LG W2452TX. Die hoeft niet te blijven.
In mijn pc zit een HD4870 met 2x DVI.
Welke schermen moet ik halen?
VESA-mount, als je van plan bent hem op te hangen of aan beugels te bevestigen.En welke monitorstandaard?
http://lcdwandbeugels.nl/...-zilver.html#.UOwa3OQ0FGM
Dat zou dus voldoende moeten zijn.
Mijn vraag m.b.t. de schermen is dat ik kleurechtheid belangrijk vind en dat de bezels natuurlijk beperkt worden. En daarbij komt de vraag, kan elk scherm in zo'n mount?
De PC verbruikt met de HD7750 en alle 3 de monitoren uitgeschakeld ongeveer 10 - 15W meer dan deze eerst deed (60W). Die 60W is overigens met SSD en 4x draaiende harddisk. Eea is gemeten met een Conrad Energy meter).
Het extra verbruik valt me erg mee.
De 3 monitoren aan de praat krijgen onder Ubuntu 12.04 LTS kostte even wat moeite, maar is uiteindelijk gelukt.
Zie ook dit nieuwsbericht: nieuws: Nieuwe tool laat muis via netwerk voor kvm spelen
Ik gebruik deze tool nu al ruim een jaar. Ik heb een thin client voor het werk(xp) waar ik deze tool op geinstalleerd heb en mijn eigen pc (Windows 7). Werkt ideaal. Voor het kopieren van url's tussen 2 systemen vind ik erg prettig.
Enige nadeel ten opzichte van Synergy is dat MousewithoutBorders alleen Windows ondersteund en geen linux\mac.
Helaas ga ik straks over op een laptop (ipv thinclient) waardoor ik deze tool niet meer kan gebruiken. Dus ik zal eens goed moeten zoeken naar een alternatief.

Ik heb twee Dell 3007WFP monitoren met 2560x1600. Deze zijn aangesloten op twee verschillende videokaarten: ATI HD7750 en Nvidia Geforce 7600GS op 1 moederbord.
Nu wil k een video over twee schermen verspreid bekijken. Volgens een handleiding op http://windows7themes.net...ie-across-2-monitors.html zou het met VLC moeten werken.
Dit is niet gelukt. Het ene kant van het scherm blijft zwart. Kennelijk baseren ze op het feit dat je twee monitoren op 1 videokaart kunt aansluiten. Weet iemand hier of een video over 2 schermen met 2 verschillende videokaarten mogelijk is?
Ik heb precies hetzelfde alleen dan over 3 monitoren. Bij vlc speelt de video zich alleen af over 1 beeld.Hatsieflatsie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 02:09:
Nu heb ik ook een probleempje, alleen wat ingewikkelder..
Ik heb twee Dell 3007WFP monitoren met 2560x1600. Deze zijn aangesloten op twee verschillende videokaarten: ATI HD7750 en Nvidia Geforce 7600GS op 1 moederbord.
Nu wil k een video over twee schermen verspreid bekijken. Volgens een handleiding op http://windows7themes.net...ie-across-2-monitors.html zou het met VLC moeten werken.
Dit is niet gelukt. Het ene kant van het scherm blijft zwart. Kennelijk baseren ze op het feit dat je twee monitoren op 1 videokaart kunt aansluiten. Weet iemand hier of een video over 2 schermen met 2 verschillende videokaarten mogelijk is?
Alleen toen dacht ik, ja waarom ook niet beeld materiaal is maar 1920x 1080p zou er niet uitzien zo uitgerekt op 6000x1080p
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Kan je ze niet gewoon beide op je ATI aansluiten?Hatsieflatsie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 02:09:
Sommige films hebben een aspect ratio van 2.35:1, voor in de bios. Mijn monitor heeft 16:10, dus die kan een film makkelijk over twee schermen strekken.Xtr3me4me schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:34:
[...]
Ik heb precies hetzelfde alleen dan over 3 monitoren. Bij vlc speelt de video zich alleen af over 1 beeld.
Alleen toen dacht ik, ja waarom ook niet beeld materiaal is maar 1920x 1080p zou er niet uitzien zo uitgerekt op 6000x1080p
Alleen, het wilt kennelijk niet lukken. Zou dat te maken hebben met de twee verschillende videokaarten?
Zal niet gaan. Videokaart heeft geen tweede DVI aansluiting, terwijl monitor alleen DVI input sliktIntru schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:12:
[...]
Kan je ze niet gewoon beide op je ATI aansluiten?
Zie ook Geen volledige resolutie Dell 3007WFP
[ Voor 22% gewijzigd door Hatsieflatsie op 22-01-2013 11:16 ]
In BIOS/UEFI Lucid Virtu inschakelen hielp blijkbaar.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Op welk besturingssysteem doe je dit? Mijn ervaring is dat vanaf Vista, Windows niet houdt van combinaties van verschillende merken grafische chips door het Windows Display Driver Model.Hatsieflatsie schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:15:
Problem solved.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Alleen Vista heeft dat probleem. Windows 7 niet meerNextron schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 02:07:
Op welk besturingssysteem doe je dit? Mijn ervaring is dat vanaf Vista, Windows niet houdt van combinaties van verschillende merken grafische chips door het Windows Display Driver Model.
Windows 7.Nextron schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 02:07:
[...]
Op welk besturingssysteem doe je dit? Mijn ervaring is dat vanaf Vista, Windows niet houdt van combinaties van verschillende merken grafische chips door het Windows Display Driver Model.
Absoluut.Burakius schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:47:
Zware noob hier. Is het mogelijk om met 2 beeldschermen, op de ene een game te spelen en op de andere gewoon te surfen op het internet? (ik weet dat het misschien ook met je pc build te maken heeft, zie mijn wenslijst 2.0).
[ Voor 31% gewijzigd door Hatsieflatsie op 23-01-2013 19:00 ]
Als je het niet erg vindt dat je game effe wordt geminimaliseerd : Ja, dat kanBurakius schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:47:
Zware noob hier. Is het mogelijk om met 2 beeldschermen, op de ene een game te spelen en op de andere gewoon te surfen op het internet? (ik weet dat het misschien ook met je pc build te maken heeft, zie mijn wenslijst 2.0).
Je kan wel bijvoorbeeld de Tweakers frontpage automatisch laten refreshen op je 2de monitor, terwijl je een game speelt. Of iets van een Skype achtige applicatie in de gaten houden of je favoriete muziekprogramma enz. enz...
Zou je de browser in een virtuele machine draaien, dan kan je zelfs een tweede muis/toetsenbord aansluiten die niet door het spel gezien wordt en dus speciaal voor het browsen gebruikt kan worden.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Helemaal vergetenNextron schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 02:23:
Wanneer je de game fullscreen-windowed draait wordt het niet eens geminimaliseerd. Dan zijn er nog tooltjes die de rand van het gamevenster verbergen en je ziet geen verschil meer met normaal fullscreen, buiten een klein prestatieverlies.

Cool ideeZou je de browser in een virtuele machine draaien, dan kan je zelfs een tweede muis/toetsenbord aansluiten die niet door het spel gezien wordt en dus speciaal voor het browsen gebruikt kan worden.
Voor een opstelling ben ik op zoek naar een grafische kaart om 4 televisie schermen aan te sturen. Het beeld moet verspreid zijn over alle schermen, dus op een full hd een resolutie komt dit neer op een totale resolutie van 7680x4320. Misschien dat de tv's ook op 720 ingesteld kunnen worden en dan heb ik voldoende aan een totale resolutie van 5120x2880.
Ik weet niet in hoeverre de informatie uitmaakt van resoluties, maar ik heb dus een oplossing nodig om deze goed aan te kunnen sturen. Er hoeven geen diehard games op gespeeld te worden, dus het hoeft geen top line videokaart te zijn.
Moet ik kijken naar een sli of crossfire opstelling? Misschien dat er kaarten zijn die direct 4 monitoren aan kunnen sturen (het liefst met een zelfde aansluiting), zoals een pricewatch: ATi FirePro 2460 Multi-View
Hopenlijk kunnen jullie me enkele aanbevelingen geven, of even bevestigen dat een kaart zoals hierboven vermeld prima zou moeten werken!
pricewatch: Sapphire FleX HD 5670 bijvoorbeeld.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Wij zijn van plan een nieuwe verkoopwagen aan te schaffen voor de ambulante handel (de markt).
In deze nieuwe verkoopwagen willen we een goedkope oplossing om reclames weer te geven op schermen.
Zelf zat ik te denken om 3 x 32" TV's erin te laten hangen.
Kleiner kan natuurlijk ook, maar 32" TV's zijn ook niet zo heel duur meer.
Op deze schermen wil ik de aanbiedingen weergeven.
Ook wil ik dat de aanbiedingen on-the-fly kunnen worden aangepast.
Dus ik had zelf bedacht om een klein laptopje aan te schaffen waar ik de 3 tv's op aan zou sluiten. Door middel van USB-VGA adapters oid.
Ik heb hier een paar vragen over.
1) Zou ik die reclames het beste in Powerpoint kunnen maken of is er betere software voor geschikt?
2) Kunnen de schermen automatisch aan gaan zodra er stroom op wordt gezet? Volgens mij gaan TV's niet automatisch aan als je de stekker erin zet. Anders zou je dus elke ochtend als je de verkoopwagen hebt geopend eerst met een afstandsbediening alle tv's aan moeten zetten. Op zich niet zo'n probleem, maar als het automatisch kan, waarom niet?
3) Kan op alle schermen een verschillende presentatie worden gegeven? Mocht dit te prijzig of moeilijk worden, dan zou het opzich geen probleem zijn als alle 3 de schermen hetzelfde zouden weergeven.
4) Is het mogelijk om op de laptop de presentaties te bewerken en dan fullscreen weer te geven op de schermen zodat je de presentaties op de markt kunt aanpassen?
5) Wat voor aansluiting is het beste geschikt? Moet ik gaan werken met USB-VGA adapters of is er een betere oplossing?
6) Kunnen tv's goed tegen schudden? Misschien een rare vraag, maar ze komen natuurlijk met een beugel aan een schuine koof te hangen, en onderweg hebben we natuurlijk te maken met drempels, bochten en dat soort dingen.
7) Tips? Misschien dat ik vergeten ben om aan iets te denken...
Ik hoop dat iemand mij een stuk op weg kan helpen.
Het geheel moet natuurlijk een beetje simpel te onderhouden zijn, er moeten ook andere mensen mee kunnen werken.
Uiteraard zoek ik ook een goedkope oplossing aangezien een nieuwe verkoopwagen al een aardige deuk in het budget slaat ;-)
All is fair in God of War
Ik kom er niet uit hoe ik nou het best deze set moet aansluiten.
De beschrijving die bij de schermen zit is wat summier,en voor mij niet duidelijk.
Ik heb op de videokaarten de volgende Uitgangen: 1x Dual Link DVI-I ,1X HDMI version 1.4a ,2X Minidisplayport version 1.2
Op alle drie de monitoren zitten de volgende in/uitgangen : 1X Displayport ,1X D-Sub ,1X DVI-D ,1X contol in & out.
Wat ik er zelf van begrijp is dat de 3 schermen aangestuurd moeten worden vanaf de eerste videokaart.
En dat als je een Displayport hebt dat je dan geen active adapters nodig hebt.
Bij de schermen zit 1X Displayport kabel.
En bij de Club3D kaarten zitten twee verschillende verloop kabels:
1X Club 3D UltraAV Mini DisplayPort to Active DVI Single-Link cable (CAC-1152) enables the connection of your Mini DisplayPort source to an Active DVI Single Link supported television, monitor or projector.
1X HDMI naar DVI-D female kabeltje.
Ben nu vanaf afgelopen zaterdag aan het uitzoeken hoe dit het beste aan te sluiten.
Kan iemand mij duidelijkheid geven wat ik nou het best kan doen,om deze set zo optimaal mogelijk te gebruiken.
Als je mini dp naar dp kabels hebt gelijk aansluiten, en dan een monitor via dvi.
Als je die niet hebt en graag de kosten van een minidisplayport kabel wilt besparen kun je ook de "Club 3D UltraAV Mini DisplayPort to Active DVI Single-Link cable" gebruiken, dan sluit je een monitor via dvi, een via dp > dvi adapter, en een via mini-dp naar dp
waztone schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:09:
Ik probeer hier toch ook maar eens gebruik te maken van de aanwezige experts.
Wij zijn van plan een nieuwe verkoopwagen aan te schaffen voor de ambulante handel (de markt). Doe maar duur![]()
In deze nieuwe verkoopwagen willen we een goedkope oplossing om reclames weer te geven op schermen.
Kleiner kan natuurlijk ook, maar 32" TV's zijn ook niet zo heel duur meer.ik zou het ook niet veel kleiner nemen
Op deze schermen wil ik de aanbiedingen weergeven.
Ook wil ik dat de aanbiedingen on-the-fly kunnen worden aangepast.
Dus ik had zelf bedacht om een klein laptopje aan te schaffen waar ik de 3 tv's op aan zou sluiten. Door middel van USB-VGA adapters oid. Beetje vreemde constructie
Ik heb hier een paar vragen over.
1) Zou ik die reclames het beste in Powerpoint kunnen maken of is er betere software voor geschikt? ja er is software die veel beter geschikt is, eigenlijk zoek je naar een broadcast bulletin achtige software, kzal ns kijken of ik wat voor je kan vinden. Of natuurlijk zo'n berichtenserver zoals ik donderdag weer ga gebruiken
2) Kunnen de schermen automatisch aan gaan zodra er stroom op wordt gezet? Volgens mij gaan TV's niet automatisch aan als je de stekker erin zet. Anders zou je dus elke ochtend als je de verkoopwagen hebt geopend eerst met een afstandsbediening alle tv's aan moeten zetten. Op zich niet zo'n probleem, maar als het automatisch kan, waarom niet? Knutselen? Dit is het handige van normale monitoren, maar daar ben je helaas niet goedkoper mee uit. Het ligt aan het model, eigenlijk zou je daar op moeten letten bij het kopen (net als op de helderheid en kijkhoek)
3) Kan op alle schermen een verschillende presentatie worden gegeven? Mocht dit te prijzig of moeilijk worden, dan zou het opzich geen probleem zijn als alle 3 de schermen hetzelfde zouden weergeven. Met de bulletin software is dat mogelijk, via een laptop is dat wat moeilijker. Er is software, zoals adobe visual communicator, die de mogelijkheid bied om on the fly vidoe te streamen, en berichten te laten zien, maar deze doet het maar voor een scherm. Persoonlijk denk ik dat een netwerkbased applicatie dan beter is
4) Is het mogelijk om op de laptop de presentaties te bewerken en dan fullscreen weer te geven op de schermen zodat je de presentaties op de markt kunt aanpassen? ja
5) Wat voor aansluiting is het beste geschikt? Moet ik gaan werken met USB-VGA adapters of is er een betere oplossing? Zowel eyefinity, surround als matrox kaarten zijn vrij duur. Als je het wil mirroren ben je (vanzelfsprekend) goedkoper uit. Persoonlijk zou ik niet met usb-vga apperatjes gaan werken, dit is vragen om problemen. Je kunt kizen om 2 'thin clients' te nemen, en daar via een webbased 'presentatie' de advententies te showen. Deze zijn dan zelfs te bewerken via een tablet of smartphone![]()
6) Kunnen tv's goed tegen schudden? Misschien een rare vraag, maar ze komen natuurlijk met een beugel aan een schuine koof te hangen, en onderweg hebben we natuurlijk te maken met drempels, bochten en dat soort dingen. Je kunt kiezen voor een beugel met een tegengewicht om schokken te compenseren, ik denk niet dat dat per sé nodig is
7) Tips? Misschien dat ik vergeten ben om aan iets te denken...
Ik hoop dat iemand mij een stuk op weg kan helpen.
Het geheel moet natuurlijk een beetje simpel te onderhouden zijn, er moeten ook andere mensen mee kunnen werken.
Uiteraard zoek ik ook een goedkope oplossing aangezien een nieuwe verkoopwagen al een aardige deuk in het budget slaat ;-)
[ Voor 82% gewijzigd door Achilles op 05-02-2013 16:42 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Bedankt voor de snelle reactie, het begint me nu een klein beetje duidelijker te worden.Achilles schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:28:
Een via dvi en de andere 2 via dp
Als je mini dp naar dp kabels hebt gelijk aansluiten, en dan een monitor via dvi.
Als je die niet hebt en graag de kosten van een minidisplayport kabel wilt besparen kun je ook de "Club 3D UltraAV Mini DisplayPort to Active DVI Single-Link cable" gebruiken, dan sluit je een monitor via dvi, een via dp > dvi adapter, en een via mini-dp naar dp
Ik ben stad en land afgeweest om te informeren bij diverse computer boeren, maar ze weten het geen van alle.
Als ik het goed begrijpt is het bovenste wat jij schetst de meest beste oplossing voor mijn configuratie .
Ik heb geen moeite om nog wat kabels of verloop stukken aan te schaffen ,alleen wil ik wel het goede kopen.
Bij de schermen zit maar 1 Displayport kabel ,en mijn graka heeft 2 mini displayporten,dus ik kan 1 verloop van Minidisplayport => Displayport kopen zodat ik meegeleverde Displayport kabel kan gebruiken,
Plus een Minidisplayport kabel => Displayport kabel en dan nog die ene DVI kabel mag deze zo vanaf de graka naar de derde monitor ,of moet er nog iets tussen als een active adapter?
Waarom wordt de HDMI niet zo benut in dit soort opstellingen?
Ik wil alle drie de schermen zo optimaal mogelijk benutten,daarom graag een lijstje met wat ik moet aanschaffen,zodat het zekerste weten gaat functioneren.
http://tweakers.net/categ...VrWRsYmQG1GBqYWmqFFtbWwsA Persoonlijk zou ik gwn 2 dezelfde (minidp -> dp) kabeltjes aanschaffen, ziet er iets fatsoenlijker uit.Macaco schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:47:
Bij de schermen zit maar 1 Displayport kabel ,en mijn graka heeft 2 mini displayporten,dus ik kan 1 verloop van Minidisplayport => Displayport kopen zodat ik meegeleverde Displayport kabel kan gebruiken,
Plus een Minidisplayport kabel => Displayport kabel en dan nog die ene DVI kabel mag deze zo vanaf de graka naar de derde monitor ,of moet er nog iets tussen als een active adapter?

Het andere beeldscherm sluit je idd gwn aan via DVI.
Actieve adapters heb je alleen nodig wanneer je beeldschermen geen displayport hebben. (vuistregel: een derde scherm moet via displayport aangesloten worden)
Als jij heel graag HDMI wilt dan mag datWaarom wordt de HDMI niet zo benut in dit soort opstellingen?
Ik wil alle drie de schermen zo optimaal mogelijk benutten,daarom graag een lijstje met wat ik moet aanschaffen,zodat het zekerste weten gaat functioneren.
- 2 x Minidisplayport -> Displayport kabel
- 1 x DVI-male -> DVI-female (zit er volgens mij standaard bij)
Wat wou je scalen danAchilles schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:32:
Als jij heel graag HDMI wilt dan mag datHDMI is in principe ook gewoon mogelijk, alleen moet je dan wel scalen.
Ik zou het eerder niet gebruiken vanwege mogelijke problemen met het kleurenbereik, maar zelfs dat schijnt wel mee te vallen tegenwoordig. Hij moet HDMI lekker voor zijn TV bewaren, want zijn kaart kan als het goed is 4 schermen aansturen
- Als hoofdscherm in normale pivot een Dell U2713HM en dan daarnaast, een slag gedraaid een Dell P1913 (niet op Tweakers te vinden). Ik doe dit zodat ik naast een groot scherm om te gamen ook nog een wat kleiner scherm heb om dingen daarnaast te zetten. Dit scherm is wel erg klein natuurlijk, maar dit doe ik omdat ik de hoogte (1440 pixels) wil behouden over beide schermen zodat je een rechthoekig vlak krijgt.
- Wat ik natuurlijk ook kan doen is in plaats van die P1913, een Dell U2312HM gebruiken. Deze ook gewoon draaien zodat ik verticale ruimte heb. Voordeel van de ene oplossing is dat de schermruimte perfect vierkant blijft, voordeel van het andere is een grotere totale ruimte en verticale leesruimte op het tweede scherm.
- Een andere optie is wat simpeler, namelijk gewoonweg 2 keer een Dell U2412M naast elkaar zetten.
Onlangs heb ik een 3e monitor aangeschaft, maar heb nu een vraagje.
Wanneer ik een game wil spelen zonder eyefinity word de game op alle 3 de monitoren appart weergegeven.
Is er ook een mogelijkheid om te zorgen dat de game alleen op het middelste beeldscherm word weergegeven en de 2 buitenste monitoren het bureaublad laten zien?
Heb zelf al een beetje in CCC gekeken maar kon hier niet deze optie vinden.
Mijn videokaart is een Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2
Bij HDMI heb ik nog wel ns last van under/overscannero355 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 03:23:
Wat wou je scalen danHet is een 3x 1080p opstelling en HDMI gaat sowieso tot 1920x1200 onafhankelijk van de versie of de monitor
Dat valt wel mee. Toch zou ik echt DVI of displayport gebruiken.nero355 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 03:23:
Ik zou het eerder niet gebruiken vanwege mogelijke problemen met het kleurenbereik, maar zelfs dat schijnt wel mee te vallen tegenwoordig.
De laatste, ik had eerst ook dualmonitor (2 dezelfde) en ben later pas naar 3 (dezelfde) schermen geswitched, als je er plek voor hebt op je bureau zou ik dat doen. Voordeel van de u2713hm is natuurlijk wel dat je eén groot scherm oppervlak hebt. Ligt eraan of je gament, en wat je precies met je extra scherm wilt doen natuurlijk.DiedB schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:17:
Een andere optie is wat simpeler, namelijk gewoonweg 2 keer een Dell U2412M naast elkaar zetten.
Ja, dan moet je de game in windowed mode draaien, bij veel games is dit via altctrl+enter aan te zetten.SoundWind schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:46:Is er ook een mogelijkheid om te zorgen dat de game alleen op het middelste beeldscherm word weergegeven en de 2 buitenste monitoren het bureaublad laten zien?
Bedankt voor de reactie,Achilles schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:32:
[...]
http://tweakers.net/categ...VrWRsYmQG1GBqYWmqFFtbWwsA Persoonlijk zou ik gwn 2 dezelfde (minidp -> dp) kabeltjes aanschaffen, ziet er iets fatsoenlijker uit.De pricewatch link geeft je een beetje in idee van wat je moet hebben (de bovenste dan
) Helaas is de pricewatch niet zo uitgebreid in kabels. Bij digitale signalen kun je het beste de "goedkoopste" kabel pakken.
Het andere beeldscherm sluit je idd gwn aan via DVI.
Actieve adapters heb je alleen nodig wanneer je beeldschermen geen displayport hebben. (vuistregel: een derde scherm moet via displayport aangesloten worden)
[...]
Als jij heel graag HDMI wilt dan mag datHDMI is in principe ook gewoon mogelijk, alleen moet je dan wel scalen.
[...]
- 2 x Minidisplayport -> Displayport kabel
- 1 x DVI-male -> DVI-female (zit er volgens mij standaard bij)
Het is nu op de volgende manier aangesloten:
Het middelste scherm vanaf graka minidisplayport => displayport
Het linker scherm vanaf graka DVI => DVI
Het rechter scherm vanaf graka HDMI => DVI
Alle drie de schermen geven beeld ,maar ik krijg het maar niet goed geconfigureerd.
Beeldscherm nummers komen niet overeen met wat windows ,ik heb ze weten te dupliceren ,maar zodra ik een groep aanmaak dan is er 1 scherm dat wel beeld geeft maar niet echt meedoet met de groep.
Het grote beeld wordt toch maar over twee schermen verdeeld,en nu is het een groot rommeltje geworden.
Vraag me af klopt mijn DVI aansluiting wel zonder active adapter ?
Hoef je niet steeds te zeggen hoorMacaco schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:22:Bedankt voor de reactie,
Dit kan.Het middelste scherm vanaf graka minidisplayport => displayport
Het linker scherm vanaf graka DVI => DVI
Het rechter scherm vanaf graka HDMI => DVI
Via catalyst control worden alle drie de schermen herkend? Dan kun je eyefinity instellen.Alle drie de schermen geven beeld ,maar ik krijg het maar niet goed geconfigureerd.
Beeldscherm nummers komen niet overeen met wat windows ,ik heb ze weten te dupliceren ,maar zodra ik een groep aanmaak dan is er 1 scherm dat wel beeld geeft maar niet echt meedoet met de groep.
Geen paniekHet grote beeld wordt toch maar over twee schermen verdeeld,en nu is het een groot rommeltje geworden. Vraag me af klopt mijn DVI aansluiting wel zonder active adapter ?
Ik zoek naar de beste oplossing, dus wat is de reden dat jij voor 3840*2400 zou gaan en niet voor 27" + 19" pivotted of 27" en 23" pivotted? Ik heb op dit moment geen voorkeur maar ik zoek naar de voordelen en nadelen van de setupsAchilles schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:12:
De laatste, ik had eerst ook dualmonitor (2 dezelfde) en ben later pas naar 3 (dezelfde) schermen geswitched, als je er plek voor hebt op je bureau zou ik dat doen. Voordeel van de u2713hm is natuurlijk wel dat je eén groot scherm oppervlak hebt. Ligt eraan of je gament, en wat je precies met je extra scherm wilt doen natuurlijk.
Oke ik ben dan zo blij dat iemand de moeite wilt nemen om te helpen.Achilles schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:33:
[...]
Hoef je niet steeds te zeggen hoorWel heel beleefd! Graag gedaan
[...]
Dit kan.
[...]
Via catalyst control worden alle drie de schermen herkend? Dan kun je eyefinity instellen.
[...]
Geen paniek
Ja in het Catalyst controll center worden de drie monitoren herkend ,alleen ik wordt helemaal gestoord van die verschillende monitor nummering,maar ik heb het nu zover dat het beeld 5760*1080 is en de start knop van windows zit nu helemaal op links onder en de taakbalk tray helemaal recht onder.
Niet normaal wat een beeld ,ik heb een Aquarium screensaver de vissen zwemmen van het linker scherm via het middelste naar het rechter scherm ,ik ga helemaal uit m'n dak zo mooi.
Verder heb ik opgemerkt dat bij BF3 en Dirt3 het beeld wel verdeeld wordt over de 3 schermen,maar iedere keer blijft de taak balk en de menubalk van chrome zichtbaar in deze spellen,dus niet helemaal fullscreen.
Alt en Enter indrukken helpt niet.
En nog een vraag hoe er verder mee om te gaan als je dus een keer niet een game speelt ,maar wil werken met windows en internetten laten jullie dan het eyefinity gewoon staan of maak je weer 3 aparte schermen?
Verwijderd
Ik heb een kleine vraag. Ik zou graag 3 monitoren willen ondersteunen op mijn computer en ik zoek een goede verhouding tussen prestatie, kwaliteit en prijs. Waarom? Te weinig ruimte om mijn vele bezigheden overzichtelijk te houden. Mijn PC ondersteunt nu 2 schermen op een gtx460. Mijn moederbord, een asus P8P67-M PRO, ondersteunt SLI dus ik kan eventueel een tweede gtx460 aankope en zo 3 schermen aansluiten. Anderzijds wil ik ook wel dat mijn gpu('s) nog even meegaat voor toekomstige games. Ik heb gelezen dat 1 grafische kaart van nvidia geen drie schermen kunnen ondersteunen, maar een kaart van AMD wel. Wat zijn mijn opties?
-Een extra gtx460 aankopen en in SLI zetten, zal wel "mindere" prestaties geven.
of
-Nieuwe kaart van AMD die wel een 3 monitor setup ondersteunt.
Ik gebruik mijn computer voornamelijk om te gamen, livestreamen, renderen, programmeren en sociale bezigheden.
Alvast bedankt!
Ik heb 2 profiles met CCC aangemaakt :Macaco schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:52:
En nog een vraag hoe er verder mee om te gaan als je dus een keer niet een game speelt ,maar wil werken met windows en internetten laten jullie dan het eyefinity gewoon staan of maak je weer 3 aparte schermen?
- Eyefinity met bezelcorrectie. FPS & Simracing voornamelijk
- Extended Desktop. Al het andere eigenlijk. Vooral editten met alle 3 schermen vol met vensters is erg EPIC
En je taakbalk is dan gewoon in het midden !!
De nieuwe nvidia gtx 6-serie kaarten ondersteunen ook 3 monitoren op 1 kaart, dus mocht je gehecht zijn aan nvidia is dat een optie.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 02:47:
Hey, redelijke noob in hardware hier.
Ik heb een kleine vraag. Ik zou graag 3 monitoren willen ondersteunen op mijn computer en ik zoek een goede verhouding tussen prestatie, kwaliteit en prijs. Waarom? Te weinig ruimte om mijn vele bezigheden overzichtelijk te houden. Mijn PC ondersteunt nu 2 schermen op een gtx460. Mijn moederbord, een asus P8P67-M PRO, ondersteunt SLI dus ik kan eventueel een tweede gtx460 aankope en zo 3 schermen aansluiten. Anderzijds wil ik ook wel dat mijn gpu('s) nog even meegaat voor toekomstige games. Ik heb gelezen dat 1 grafische kaart van nvidia geen drie schermen kunnen ondersteunen, maar een kaart van AMD wel. Wat zijn mijn opties?
-Een extra gtx460 aankopen en in SLI zetten, zal wel "mindere" prestaties geven.
of
-Nieuwe kaart van AMD die wel een 3 monitor setup ondersteunt.
Ik gebruik mijn computer voornamelijk om te gamen, livestreamen, renderen, programmeren en sociale bezigheden.
Alvast bedankt!
Bij amd zou je inderdaad ook een wat oudere videokaart kunnen nemen, maar bedenk je wel dat je voor het gamen op 3 schermen wel behoorlijk wat kracht nodig hebt.
Juist vanwege dat laatste zou ik zeggen, zoek niet lager dan een 7950(amd) of 670(nvidia).
Indien je helemaal niet gaat gamen op 3 schermen (maar alleen extra werkruimte nodig hebt) kun je ook gewoon een goedkoop kaartje erbij kopen, als ie maar beeld geeft...
Profielen zijn niet nodig: met Win-P switch je supersnel tussen Eyefinity en extended desktopnero355 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 02:58:
Ik heb 2 profiles met CCC aangemaakt :
Nog nooit zo vaak dezelfde tip gegeven
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Deze wil ik als tweede monitor gebruiken op een MSI NX8800GT (windows 7)
De native resolutie van de monitoren is 2048x1152.
Scherm 1
Is aangesloten via een DVI kabel en heeft een resolutie van 2048x1152.
Scherm 2
DVI Wanneer ik scherm 2 via een DVI kabel aansluit detecteert windows het scherm niet.
VGA Wanneer ik het scherm via VGA aansluit, kan ik maximaal een resolutie van 1920x1080 werkend krijgen. bij de native resolutie 2048x1152 is het scherm zwart met rare gekleurde strepen erdoor. (ik heb deze 2048x1152 zelf als custom resolutie toegevoegd.
Het tweede scherm heeft een werkende DVI en VGA poort. Ook de 8800GT kan op het tweede poortje VGA aansturen. MIjn TV werkt via een DVI > HDMI converter gewoon op de tweede poort.
Ik heb gegoogled en heb adviezen als; oudere 266 driver van NVidia al geprobeerd.
Het niet kiezen van de native resolutie geeft gewoon een gaar beeld. Iemand een idee welke acties ik nog kan proberen.
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Op VGA heb je met de custom resolutie wel een refreshrate van 60Hz?
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Wanneer ik VGA gebruik heb ik inderdaad een resolutie van 60 Hz
Wanneer ik displaypoort 2 gebruik, detecteert windows geen display. Wanneer ik hier een DVI-to-HDMI convertor voor gebruik kan ik mijn tv wel als tweede scherm gebruiken.
[ Voor 35% gewijzigd door Moffin op 09-02-2013 12:45 ]
Hij heeft een LCD monitor aan zijn PC hangen met een resolutie van 1680x1050.
Nu wil hij middels HDMI zijn TV aansluiten met een resolutie van 1920x1080.
Vervolgens wil hij het ene moment achter zijn PC kunnen gamen, het andere moment wellicht op zijn TV (icm een controller).
Hij kampt nogal met wat problemen waarbij de game, fullscreen telkens in het verkeerde scherm wordt gestart. Dit zal voornamelijk te maken hebben met het feit dat zijn PC monitor momenteel is gedefinieerd als Primaire monitor.
Hoe kunnen we dit nu eigenlijk praktisch oplossen? Het moge duidelijk zijn dat het hartstikke omslachtig is om telkens maar de monitor toewijzing (primair/secundair) handmatig aan te moeten passen in Windows.
Kan dit eenvoudiger?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Meestal capturen dit soort applicaties toch het primaire display device? (directx api gerelateerd?).
Ik gebruik zelf ook UltraMon en volgens mij kan dit programma ook niet wat ik bedoel (het gaat om fullscreen games, Steam Big Picture mode etc).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro
Hmm...na even zoeken kom ik dit tegen:Ben1985 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:47:
Toen ik nog ultramon onder windows xp gebruikte, een jaar of twee geleden, kon ik per applicatie aangeven welk scherm dat er werd gebruikt. Heeft volgens mij niet direct te maken met fullscreen of niet.
http://www.realtimesoft.com/ultramon/tour/shortcuts.asp
Ik zal het even proberen... Is helaas nog niet echt user friendly voor het starten van Steam (dan wel big picture mode)...of zelfs een spel starten vanuit Steam.
Ik ga het iig even proberen...mocht iemand anders nog een alternatief hebben, dan hoor ik het graag.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Ehh... dan geef je toch gewoon aan wat WEL de juiste primaire monitor is of stel je de game zo in dat die de monitor gebruikt die de voorkeur heeftDa_maniaC schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:52:
Hij heeft een LCD monitor aan zijn PC hangen met een resolutie van 1680x1050.
Nu wil hij middels HDMI zijn TV aansluiten met een resolutie van 1920x1080.
Vervolgens wil hij het ene moment achter zijn PC kunnen gamen, het andere moment wellicht op zijn TV (icm een controller).
Hij kampt nogal met wat problemen waarbij de game, fullscreen telkens in het verkeerde scherm wordt gestart. Dit zal voornamelijk te maken hebben met het feit dat zijn PC monitor momenteel is gedefinieerd als Primaire monitor.
Dit kan je denk ik ook via Profiles in CCC instellen of met Application Profiles van nVidia ??
Vroeger had ik maar 2 montioren en gebruikte ik de 2de monitor alleen voor simracing games en in al die games had ik gewoon de 2de monitor als de juiste monitor ingesteld : Ideaal !!
De situatie die ik omschrijf zoekt juist een makkelijkere oplossing om zowel soms achter de pc te zitten en soms achter de Tv.
Ik gaf al aan dat we dus elke maal de monitor config aan kunnen passen....maar om dat telkens te doen vind ik gewoon omslachrig.
Beste oplossing is denk ik om 2 Steam shortcuts te maken. De ene Steam on TV, de andere Steam on PC. En wellicht nog een keyboard shortcut om te kunnen 'toggelen' (als ik erachter kom hoe dat makkelijk kan).
Update:Moffin schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:12:
Wanneer ik de monitoren beide op DVI aansluit en monitor 2 op aansluiting 1 aansluit en monitor 1 op aansluiiting twee aansluit. Dan werkt het andere scherm. Het tweede scherm (2de DVI poort) kan schijnbaar niet omgaan met DVI. Ondanks de specs van de kaart aangeven dat dit makkelijk moet kunnen.
Wanneer ik VGA gebruik heb ik inderdaad een resolutie van 60 Hz
Wanneer ik displaypoort 2 gebruik, detecteert windows geen display. Wanneer ik hier een DVI-to-HDMI convertor voor gebruik kan ik mijn tv wel als tweede scherm gebruiken.
-Oude drivers terug gezet, geen soelaas.
-2de scherm aangesloten met DVI to HDMI To DVI, werkt ook niet.
Het probleem blijft dat windows hem niet kan detecteren. Ook bij het reageert het scherm niet op zowel VGA als DVI. De native resolutie is 2048x1152, maar momenteel op VGA werkt het scherm met 1600x1200. Je wordt er zowat scheel van
Nooit iemand een soort gelijk probleem gehad?
In dat geval moet je gewoon elke keer alleen de monitor aan doen die je gaat gebruiken en Windows springt als het goed is vanzelf meeDa_maniaC schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:28:
Ja maar....je geeft zelf al aan, vroeger alleen je tweede monitor te gebruiken.
De situatie die ik omschrijf zoekt juist een makkelijkere oplossing om zowel soms achter de pc te zitten en soms achter de Tv.
Ik gaf al aan dat we dus elke maal de monitor config aan kunnen passen....maar om dat telkens te doen vind ik gewoon omslachrig.
Beste oplossing is denk ik om 2 Steam shortcuts te maken. De ene Steam on TV, de andere Steam on PC. En wellicht nog een keyboard shortcut om te kunnen 'toggelen' (als ik erachter kom hoe dat makkelijk kan).
Ik dacht dat beiden altijd aan blijven staan, maar als dat niet zo is dan is bovenstaande je beste optie denk ik.
hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb sinds kort 3 beeld schermen (waarvan 1 een TV is), en die wil ik op elkaar aansluiten. TV is 32", hoofd-monitor is 22" en secundaire monitor is 19", nou heb ik dus een probleem.
Ik wil de 32" en 22" Dupliceren en de secundaire als bureaublad uitbreiden gebruiken, maar dan geeft Windows een foutmelding : http://i.imgur.com/pXInGUL.png . Het enige wat ik dus kan doen is een beeldscherm uitschakelen (dus de 19", en dan dupliceert de 34" en 22" wel), maar ik wil dus de 34" en 22" gedupliceerd hebben en de 19" als uitbreiding.
Weet iemand hoe je dit kan fixen? Ik heb zelf al gegoogled, maar ik kan er weinig over vinden. De 34" zit op HDMI, de 19 en 22" op DVI.
Ik heb een XFX HD6850 (2x DVI, 1x HDMI, 1x DP) met Windows 7 pro 64 bit.
MVG.
Moffin schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:38:
[...]
Update:
-Oude drivers terug gezet, geen soelaas.
-2de scherm aangesloten met DVI to HDMI To DVI, werkt ook niet.
Het probleem blijft dat windows hem niet kan detecteren. Ook bij het reageert het scherm niet op zowel VGA als DVI. De native resolutie is 2048x1152, maar momenteel op VGA werkt het scherm met 1600x1200. Je wordt er zowat scheel van![]()
Nooit iemand een soort gelijk probleem gehad?
Update:
Voor diegene die het willen weten. Heb eerst de monitor drivers geinstalleerd. Dat hielp niet. Daarna heb ik handmatig een resolutie aangemaakt. Hierin alle standaard settings:2048x1152 op 60 hz en 32 bit ingesteld.
Daarnaast de timing op CVT reduced blank ingesteld. Daardoor komt de verniewingsfrequentie op 71,10KHz, en tada. Het scherm werkt super op 2048x1152. Dit laatste zorgde voor de doorbraak.
Helaas werkt dit alleen nog via een VGA kabel en werkt dit niet via mijn 2de DVI kabel.
Wat zou jullie voorkeur hebben als extra scherm bij een 24 inch IPS 1920*1200:
Een 21,5, 22 of 23 inch Full-HD IPS scherm?
Een kleiner scherm heeft hogere PPI, is dit slim of toch de 23 inch nemen met ongeveer gelijke ppi?
Prijs maakt weinig uit (120-140 euro): http://tweakers.net/categ...bGyMJGhmZGQHONDM0tgNK1tQA
Alvast bedankt.
Toch nog even bedankt voor deze tip ,in eerste instantie dacht ik aan een los programma maar het is de windows toets + p ,en het werkt fantastisch.Milly schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:13:
[...]
Profielen zijn niet nodig: met Win-P switch je supersnel tussen Eyefinity en extended desktop
Nog nooit zo vaak dezelfde tip gegeven
Even nog een vraag aan een ieder die erop wil reageren,ik heb nu dat Eyefinity mooi aan de gang ,en voor mij echt een meerwaarde van 10 vooral in games.
Maar nu zie ik dat in windows7 x64 en in games (BF3&Dirt3) de resolutie hoger staat nl (5876x1080) dan 5760x1080 kan dit kwaad of is het beter dit aan te passen naar 5760x1080?
Waarom geen 24 inch? Sluit in dual opstelling mooi naadloos op elkaar aan.Soldaatje schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:52:
Even een vraag:
Wat zou jullie voorkeur hebben als extra scherm bij een 24 inch IPS 1920*1200:
Een 21,5, 22 of 23 inch Full-HD IPS scherm?
Een kleiner scherm heeft hogere PPI, is dit slim of toch de 23 inch nemen met ongeveer gelijke ppi?
Prijs maakt weinig uit (120-140 euro): http://tweakers.net/categ...bGyMJGhmZGQHONDM0tgNK1tQA
Alvast bedankt.
Probeer met je DVI Powerstrip eens?Moffin schreef op zondag 17 februari 2013 @ 02:29:
[...]
Update:
Voor diegene die het willen weten. Heb eerst de monitor drivers geinstalleerd. Dat hielp niet. Daarna heb ik handmatig een resolutie aangemaakt. Hierin alle standaard settings:2048x1152 op 60 hz en 32 bit ingesteld.
Daarnaast de timing op CVT reduced blank ingesteld. Daardoor komt de verniewingsfrequentie op 71,10KHz, en tada. Het scherm werkt super op 2048x1152. Dit laatste zorgde voor de doorbraak.
Helaas werkt dit alleen nog via een VGA kabel en werkt dit niet via mijn 2de DVI kabel.
[ Voor 33% gewijzigd door Hatsieflatsie op 19-02-2013 00:44 ]
Dat zijn de extra pixels vanwege bezel compensation. Dus de pixels 'verborgen' achter de randen van je schermen.Macaco schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:48:
Maar nu zie ik dat in windows7 x64 en in games (BF3&Dirt3) de resolutie hoger staat nl (5876x1080) dan 5760x1080 kan dit kwaad of is het beter dit aan te passen naar 5760x1080?
[ Voor 3% gewijzigd door Milly op 19-02-2013 08:12 ]
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Mijn monitoren ingang:
Scherm 1: DVI
Scherm 2: DVI en HDMI
Scherm 3: VGA
Hoe ik het ook aansluit, het VGA scherm blijft op "niet connected" staan en kan ik de resolutie niet instellen. Ik kan geen Eyefinity gebruiken, omdat ik geen gelijke scherm resoluties heb. Kabels gebruikt: DVI naar HDMI, DVI naar VGA, VGA naar VGA op een verloopje DVI-VGA, HDMI kabel naar HDMI. DVI -DVI kabel.
Wellicht zou het oude DELL VGA scherm het probleem kunnen zijn? Of dus een missend Display poort? Ben al een paar dagen bezig met diverse combinaties van kabels en verloopje
Dus zou ik moeten kijken naar een tweede kaart zoals de HD6450 i.v.m. de drivers. Gelijke schermen qua resoluties heb ik niet. Derde scherm is zelfs een oud VGA scherm. Ik vind het toch wel zeer jammer.
[ Voor 19% gewijzigd door XRayXI op 19-02-2013 16:51 ]
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Ja.Nextron schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:24:
Wanneer je maar twee monitoren aansluit, waarvan de VGA er één is, werkt die dan wel? Weet je verder zeker dat die adapters actief zijn?
En als ik erbij de DVI monitor aansluit, dan valt er 1 weg. Danwel de VGA in dit geval.
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Kan ik hieruit opmaken dat het werkt als je 1 dvi scherm aansluit en 1 vga scherm? En dat wanneer je vervolgens het tweede dvi scherm aansluit, het vga scherm wegvalt en je dus met 2 dvi schermen werkt? Dat kan ik begrijpen, met drie schermen moet je minimaal eentje op displayport dan wel mini-displayport aansluiten. Heb zelf 3x samsung 214t schermen, waarvan eentje met een verloop van mini-displayport naar dvi (active) en de andere twee direct op dvi, dat werkt prima.Modest71 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:26:
[...]
Ja.
En als ik erbij de DVI monitor aansluit, dan valt er 1 weg. Danwel de VGA in dit geval.
CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro
Daarbij heb ik de HDMI niet meer geprobeerd, maar puur op DVI en VGA omdat "Het DisplayPort-signaal is niet compatibel met HDMI of DVI. Het is wel mogelijk dit laatste signaal gewoon over de kabel te sturen."
Blijkbaar is dit het geval:
"the models with VGA dont support eyefinity - only two screens will work."
Ik geef het gewoon op
Zal gewoon kijken naar een HD6450 dat nog geen 40 euro is. Lijkt voor mij het goedkoopste oplossing.
[ Voor 15% gewijzigd door XRayXI op 21-02-2013 13:23 ]
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Nee dat weet ik niet en zijn twee goedkope versies dus zou 99,9% mogelijk zijn dat het de verkeerde zijn.Nextron schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:52:
Weet je zeker dat die mDP-DVI-adapter actief is? Een passieve zou dit gedrag waarschijnlijk vertonen.
Had een lijst gevonden van AMD approved adapters en mocht ik een miniDP -> VGA, of andere type kiezen dan is deze al snel tussen de 25 en 40(+) euro. http://support.amd.com/us...es/eyefinity-dongles.aspx
Maar goed. Een Sapphire HD6540 power consumptie valt reuze mee(18Watt?) en dan ook geen driver probleem. En dat voor 50 euro. pricewatch: Sapphire HD 6450 2GB DDR3
Zou toch weer 4 schermen mogelijk kunnen zijn? (grapje, omdat ik daarvoor geen scherm of toepassingen voor gebruik)
Heeft iemand dit al getest met XBMC. Zou als derde scherm mijn tv willen gebruiken maar ondertussen wel willen blijven werken op mijn computer. als ik dit nu test moet ik xbmc in venstermodus starten.Da_maniaC schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:56:
[...]
Hmm...na even zoeken kom ik dit tegen:
http://www.realtimesoft.com/ultramon/tour/shortcuts.asp
Ik zal het even proberen... Is helaas nog niet echt user friendly voor het starten van Steam (dan wel big picture mode)...of zelfs een spel starten vanuit Steam.
Ik ga het iig even proberen...mocht iemand anders nog een alternatief hebben, dan hoor ik het graag.
En ik ben er nog steeds niet uit. Ik dacht dat dit niet zo heel moeilijk voor elkaar te krijgen moest zijn, maar het valt toch vies tegen.Achilles schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:28:
waztone schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:09:
...
Kleiner kan natuurlijk ook, maar 32" TV's zijn ook niet zo heel duur meer.ik zou het ook niet veel kleiner nemen
Het worden zoals het er nu uit ziet ook wel 32" TV's. We hebben al wat leuke aanbiedingen gezien.
Deze TV's hebben 2 HDMI aansluitingen, 1 USB en 1 Ethernet.
...
Dus ik had zelf bedacht om een klein laptopje aan te schaffen waar ik de 3 tv's op aan zou sluiten. Door middel van USB-VGA adapters oid.
Beetje vreemde constructie
Waarom vreemd? Ik heb al gekeken naar een Matrox TripleHead2Go, maar daar moeten de schermen weer een DisplayPort aansluiting hebben.
Met de TV's die ik heb gezien gaat dit allebei niet lukken, want daar zit geen VGA op, alleen HDMI, USB en ETH. Met TV's die wel een VGA aansluiting hebben, zou dit toch kunnen?
...
1) Zou ik die reclames het beste in Powerpoint kunnen maken of is er betere software voor geschikt?
ja er is software die veel beter geschikt is, eigenlijk zoek je naar een broadcast bulletin achtige software, kzal ns kijken of ik wat voor je kan vinden. Of natuurlijk zo'n berichtenserver zoals ik donderdag weer ga gebruiken
Ik heb al een beetje gekeken naar software, maar het beste/goedkoopste wat ik tot nog toe heb gevonden is een PowerPoint add-in van OfficeOne - PowerShow. Maar ik sta uiteraard open voor suggesties.
...
3) Kan op alle schermen een verschillende presentatie worden gegeven? Mocht dit te prijzig of moeilijk worden, dan zou het opzich geen probleem zijn als alle 3 de schermen hetzelfde zouden weergeven.
Met de bulletin software is dat mogelijk, via een laptop is dat wat moeilijker. Er is software, zoals adobe visual communicator, die de mogelijkheid bied om on the fly vidoe te streamen, en berichten te laten zien, maar deze doet het maar voor een scherm. Persoonlijk denk ik dat een netwerkbased applicatie dan beter is
Bedoel je met netwerkbased dat ik de TV's ook via een klein routertje kan aansluiten en dan de presentaties rechtstreeks kan streamen? Ik had daar al naar gezocht maar kon niks vinden over het streamen van powerpoints (oid) naar TV's. Alleen video, maar om nou elke presentatie om te gaan zetten naar een video is ook niet echt handig. Vooral niet als je midden op de dag misschien een extra slide er tussen moet voegen en dan vervolgens moet wachten tot de video gemaakt is.
...
5) Wat voor aansluiting is het beste geschikt? Moet ik gaan werken met USB-VGA adapters of is er een betere oplossing? Zowel eyefinity, surround als matrox kaarten zijn vrij duur. Als je het wil mirroren ben je (vanzelfsprekend) goedkoper uit.
Persoonlijk zou ik niet met usb-vga apperatjes gaan werken, dit is vragen om problemen. Je kunt kiezen om 2 'thin clients' te nemen, en daar via een webbased 'presentatie' de advententies te showen. Deze zijn dan zelfs te bewerken via een tablet of smartphone
Hoe moet ik dit voor me zien? Gewoon een kleine computer die je achter je TV hangt en dan een klein netwerkje bouwen om deze aan te sturen? Lijkt me ook vrij prijzig namelijk.
...
...
Mocht er nog iemand anders zijn die een goedkope manier weet om 3 TV's van 32" die in een verkoopwagen komen te hangen aan te sturen met een laptop waarop 3 verschillende presentaties te zien zijn, alle suggesties zijn welkom!
De oplossingen die ik tot nog toe zelf heb gevonden zijn het allemaal net niet.
Of je komt bij een bedrijf uit die een klein vermogen rekent om dit voor je voor elkaar te krijgen.
Nou je hebt dus vier verschillende beeldschermen, immers wil je dit on the fly aanpassen. De rede dat ik over een netwerkje begon is omdat dat precies de manier is waarop ik de berichtenschermen regel: Er zijn drietal laptops (waar geschreven berichten worden ingetikt via de browser) deze zijn samen met hun host (ook gwn n pc, runt de webserver) aan het netwerk gehangen. Deze host verdeelt de berichten weer over andere laptops, die aan de beamers zijn gehangen (we hebben ooit n tiental laptops tweedehands van mn school overgenomen.) Je hebt dus in feite een soort weblogwaztone schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:18:
[...]Hoe moet ik dit voor me zien? Gewoon een kleine computer die je achter je TV hangt en dan een klein netwerkje bouwen om deze aan te sturen? Lijkt me ook vrij prijzig namelijk. Dat valt reuze mee
En ik ben er nog steeds niet uit. Ik dacht dat dit niet zo heel moeilijk voor elkaar te krijgen moest zijn, maar het valt toch vies tegen.
Mocht er nog iemand anders zijn die een goedkope manier weet om 3 TV's van 32" die in een verkoopwagen komen te hangen aan te sturen met een laptop waarop 3 verschillende presentaties te zien zijn, alle suggesties zijn welkom!

Ook betekend dit dat je inderdaad met een eyefinity kaart kunt werken en de browsers op de drie schermen kunt uitvergroten, dit is echter duurder (en je moet adapters hebben, ook een actieve), dan 3 rasperry pi model b's (elke een tv) (3*50 euro, kunnen ook full-hd video afspelen, welliswaar niet meer dan dat) Deze hebben standaard al HDMI.
EDIT: Wat je natuurlijk ook kunt doen is de server local draaien, zal ik dadelijk eens voor je uit proberen. Kun je wel alleen met je smartphone de berichten aanpassen (en dat is ook wat lastiger met plaatjes enzo dan.) Of je neemt toch nog een laptop extra. (maar wifi router zijn nu ontzettend goedkoop)
De oplossingen die ik tot nog toe zelf heb gevonden zijn het allemaal net niet.Vertel![]()
Of je komt bij een bedrijf uit die een klein vermogen rekent om dit voor je voor elkaar te krijgen. Ik reken geen kleine vermogens en kan je wel helpen. (als je dat graag wilt stuur je maar een DM)
[ Voor 5% gewijzigd door Achilles op 25-02-2013 20:11 ]
Een tijdje geleden toen eyefinity net geintroduceerd was heb ik een tijdje met 3x 1920*1200 monitoren en eyefinity gespeeld. Dit vond ik te breed en ik ben toen over gestapt naar 1x 2560*1440.
Toen een tijd geleden Eyefinity 2.0 werd geintroduceerd had ik ergens gelezen dat je vanaf dat moment verschillende monitoren met verschillende resoluties gebruikt konden worden. "Yay!" dacht ik dan kan ik alsnog 2 kleintjes naast mijn grote monitor zetten.
Ik heb dus sinds vandaag 2 1600*1200 monitoren voor naast mijn Main scherm. Het lukt me echter alleen maar om met alle 3 de monitoren in landscape stand een maximum resolutie van 4800*1200 (3x 1600*1200) te bewerkstelligen.
Ik krijg het echter niet voor elkaar (en ik kan er ook niets over vinden) om mijn vooraf beoogde resolutie in te stellen: 4960*1440-->1200*1600--2560*1440--1200*1600.
weten jullie of dit mogelijk moet zijn en hoe? of anders eventueel 5760*1200 -->1600*1200--2560*1440--1600*1200?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
De simpelste oplossing die ik nu heb, is gewoon met VGA splitters gaan werken en dan op elk scherm hetzelfde weergeven. Zou evt ook kunnen met HDMI splitters.
Andere oplossing zou idd iets kunnen zijn met thinclients oid achter de tv's hangen en dan via het netwerk aansturen.
Ben gister een beetje wezen rondshoppen bij tv-zaken, waar ze me ook niet echt verder konden helpen.
Ik kreeg daar wel een ingeving, misschien dat iemand dat hier kan beamen.
Als ik nou 3 Android TV sticks in de TV's prik en dan een laptop en een wifiroutertje neerzet.
Zou ik dan de PPS die op de laptop staan kunnen streamen oid naar de Android Sticks?
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat zodra de tv's aangaan, hij meteen gaat beginnen met de PPS.
Reden dat ik het eerst vraag, is dat ik niet eerst van alles wil aanschaffen en dan tot de ontdekking komen dat het allemaal niet werkt.

Triple Monitor setup met oude hardware!
3x IIyama 19inch
2x geforce 8600gts 256mb
Q6600 8gb asus p5wgd2-ws pro
Coolermaster ATC 201
Ik had al 2x IIyama Prolite E1900S nu heb ik voor 30 euro een 3e gevonden! En ik heb een 2e 8600gts gekregen van mijn oom.
[ Voor 14% gewijzigd door victorb op 26-02-2013 20:01 ]
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
Leuk tobo trouwens
http://interfacelift.com/...htesgaden%2C_germany.html
Gevonden via google images door te zoeken op 3840x1024 <- is ook de resolutie die ik draai

[ Voor 19% gewijzigd door victorb op 26-02-2013 21:40 ]
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
Verwijderd
Om echter iets terug te typen, moet ik de game ALT+Tabben om bij Skype te komen. Is daar niet wat slims voor? Zodat ik mijn game nog zie, maar toch naar skype kan?
Je game in 'Borderless windowed' mode spelen. Voor shooters en andere games (o.a. LoL) zul je alsnog moeten alt+tab'en, omdat die je muis 'gevangen houden'.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:48:
Vraagje: ik heb 2 monitoren met gewoon een verlengde desktop. Nu heb ik bijv. Skype op mijn rechter monitor en een game op mn linkermonitor. Ik kan dus zien als iemand wat zegt tegen me op skype.
Om echter iets terug te typen, moet ik de game ALT+Tabben om bij Skype te komen. Is daar niet wat slims voor? Zodat ik mijn game nog zie, maar toch naar skype kan?
In Borderless-mode blijf je echter wel je LoL scherm zien, waardoor je heel snel kunt reageren en weer verder kunt spelen
[ Voor 0% gewijzigd door wuppieigor op 27-02-2013 17:25 . Reden: typfouyjes ]
Gaat het dan om één specifiek Skype-venster van iemand waarmee je bijvoorbeeld multiplayert of afwisselend meerdere vensters?Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:48:
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Triple monitor linux gaming met 2x geforce 8600GTS!
Altijd leuk spelen met wat oudere hardware!
Verwijderd
Skype is inderdaad 1 venster.Nextron schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:02:
[...]
Gaat het dan om één specifiek Skype-venster van iemand waarmee je bijvoorbeeld multiplayert of afwisselend meerdere vensters?
Ik heb net een Autohotkey-scriptje gemaakt waarmee alle toetsaanslagen onderschept worden en doorgestuurd worden naar een andere applicatie zonder het actieve venster te wijzigen: Spellen worden dus niet geminimaliseerd.Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:48:
Ik heb geen Skype en heb het daar dus niet mee uitgeprobeerd, maar met Kladblok
Uitleg:
- Installeer Autohotkey.
- Maak een nieuw script: Klik rechts op je desktop en kies 'Nieuw' > 'Autohotkey script'.
- Klik rechts op het nieuwe bestand en kies 'Edit script'.
- Plak onderstaand script in het bestand en sla het op.
- Dubbelklik op het bestand om het te starten. Je ziet een groen blok met een 'H' in je notificatiebalk.
- Open Skype op je tweede monitor.
- Start het spel.
- Met F12 zet je het onderscheppen aan of uit.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| SetTitleMatchMode 2 #MaxThreadsPerHotkey 1 ~F12:: Loop { Input, SingleKey, L1, {Enter}{Tab}{LControl}{RControl}{LAlt}{RAlt}{LShift}{RShift}{LWin}{RWin}{AppsKey}{F1}{F2}{F3}{F4}{F5}{F6}{F7}{F8}{F9}{F10}{F11}{F12}{Left}{Right}{Up}{Down}{Home}{End}{PgUp}{PgDn}{Del}{Ins}{BS}{Capslock}{Numlock}{PrintScreen}{Pause} If ErrorLevel contains EndKey Singlekey:="{" . SubStr(ErrorLevel,8) . "}" If SingleKey contains F12 Break ControlSend,,%SingleKey%,Skype } Return |
Laat maar weten of het werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Nextron op 01-03-2013 00:35 ]
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Ik heb een NVIDIA GeForce GTX 480 videokaart die kan dus geen 3 beeldschermen aan.
Ik kan er nog een andere videokaart er in gooien.
Is het mogelijk een Eyefinity setup te krijgen met dat?
Heb totaal geen verstand van Eyefinity vandaar.
Nu heb ik 3x 19" (5:4) schermen aangeschaft en wilde ik het weer eens gaan proberen, destijds overgegaan op één 30" omdat die kans zich voordeed.
Destijds kon je eyefinity enkel draaien in landscape stand, dwz het kan wel in portrait maar dan vervalt het voordeel van "meer kunnen zien dan op één scherm", want de 3 schermen in portrait gaven het "gewone" beeld weer wat op één scherm ook zichtbaar is, en dus niet het uitgestrekte eyefinity (voordeel).
Is dit nog altijd aan de orde, met racers viel het nog mee, maar met schooters werd het al te ver uitgerekt, ook met racers had je ovale wielen die pas na de overgang van de buitenste schermen naar hte middelste rond werden, iets waar ik me enorm op ergende, nog veel meer als de bezels.
Want met die 3 19"s wil ik portrait gaan draaien, waardoor het een mindere uitgerekte verhouding heeft, of hoef ik dat niet eens te gaan proberen?
Benieuwd naar jullie insight..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
ah dan word het gewoon multi monitor.Hatsieflatsie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:57:
Eyefinity = ATI only.
Wat is dan de beste optie? welke monitors hebben de smalste randen?
Is topic doornemen teveel gevraagd?Trisjin schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 02:57:
[...]
ah dan word het gewoon multi monitor.
Wat is dan de beste optie? welke monitors hebben de smalste randen?
nieuws: Nieuwe 3d-ips-monitor van LG heeft 1mm-bezel
Sinds de update van Eyefinity, is het uitgebreid naar schermen van verschillende formaten en resoluties. Dus gelijke schermen is niet meer strikt noodzakelijk voor Eyefinity.sain onez schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 01:50:
Ik heb 2 jaar geleden ooit zitten spelen met eyefinity op 3x22" WS en een enkele hD5870.
Nu heb ik 3x 19" (5:4) schermen aangeschaft en wilde ik het weer eens gaan proberen, destijds overgegaan op één 30" omdat die kans zich voordeed.
Destijds kon je eyefinity enkel draaien in landscape stand, dwz het kan wel in portrait maar dan vervalt het voordeel van "meer kunnen zien dan op één scherm", want de 3 schermen in portrait gaven het "gewone" beeld weer wat op één scherm ook zichtbaar is, en dus niet het uitgestrekte eyefinity (voordeel).
Is dit nog altijd aan de orde, met racers viel het nog mee, maar met schooters werd het al te ver uitgerekt, ook met racers had je ovale wielen die pas na de overgang van de buitenste schermen naar hte middelste rond werden, iets waar ik me enorm op ergende, nog veel meer als de bezels.
Want met die 3 19"s wil ik portrait gaan draaien, waardoor het een mindere uitgerekte verhouding heeft, of hoef ik dat niet eens te gaan proberen?
[ Voor 61% gewijzigd door Hatsieflatsie op 02-03-2013 13:22 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Bij nV heet het Surround en er is ook een software-only oplossing...Hatsieflatsie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:57:
Eyefinity = ATI only.
Dat PLP niet ondersteund wordt is erg jammer.
Je moet de game goed instellen wat betreft de kijkhoek en dergelijke. Vaak staat deze op iets van 75 of 90 graden en moet je die flink verlagen naar 60 of minder indien mogelijk. Minder vervorming, maar dankzij de meerdere monitoren zie je nog steeds meer dan op 1 monitor mogelijk issain onez schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 01:50:
Wat mij nog bijstaat is dat met 3x portrait je exact hetzelfde ziet als op 1 scherm alleen in een hogere resolutie. In landscape krijg je net wat meer te zien. Of was dat voorheen en nu niet meer?
edit:
toch niet helemaal:
Originally Posted by Zorachus
So can you guys confirm that 3 - 24" in Portrait of 3600x1920res does give me a wider viewing angle than a standard single 16:10 Aspect Ratio monitor like a 30" ?
kllrnohj says it really gives me something like a 19:10 AR ? So that would be like a 18% bigger field of view over just a standard 24" or 27" single in Landscape ?
Yes, of course. Divide 3600 by 1920. You get 1.875. 16:10 is 1.6 (duh.) 3x that is 4.8, for landscape eyefinity. 16:9 is 1.777...
dus toch maar eens kantelen als ze hier zijn..
En Nero, waar zouden we toch zijn zonder jou!! pro tip die viewing angle
[ Voor 52% gewijzigd door SAiN ONeZ op 04-03-2013 23:15 ]