Geen volledige resolutie Dell 3007WFP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Videokaart: ATI Radeon HD7750 met 3 uitgangen: DVI-D, HDMI en Displayport.

Hierop wil ik twee Dell 3007WFP aansluiten. De native resolutie van deze twee schermen is 2560x1600. Nu hebben deze schermen alleen ingangen voor DVI-D dual link. Bij een lagere resolutie via DVI-D gaan ze naar 1280x800.

Eerste scherm is via DVI-D Dual Link op videokaart aangesloten, krijg keurig de 2560x1600 resolutie. :)
Tweede scherm is via DVI-D op een verloopstekkertje van DVI-D dual link naar Displayport aangesloten op videokaart.

Maar daar krijg ik niet meer uit dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/vxy4jpnkb/wtf.jpg

Wat zijn mijn opties, om ook 2560x1600 op de tweede scherm te krijgen? De videokaart heeft helaas geen andere DVI-D uitgangen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

We praten hier over een actieve DP->DVI converter?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Nee, een simpele verloopstekker. Geen actieve converter.

Dell biedt wel een actieve converter aan. Maar deze is ook vrij prijzig..
Een actieve converter was volgens mij ook niet nodig. Want volgens de fabrikant van de videokaart ondersteunt de Displayport al 2560x1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Deze ben je dus wel nodig indien je gebruik wilt maken van zulke hoge resoluties.

Gelukkig kosten actieve converters tegenwoordig niet zo heel veel meer:
pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT

Ook niet dus. Deze support tot 1920x1200.

Anyhow: Je zult native Dual link DVI-D moeten gebruiken, of die dure converter moeten kopen.

Of deze videokaart 2560x1600 aankan via HDMI -> DVI weet ik niet.

Edit: Of een andere oplossing is het kopen van een 2e videokaart, bijv een:
pricewatch: Sapphire HD 6450 1GB DDR3

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 20-01-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Volgens mij is dat Displayport/DVI adapter helemaal geen actieve adapter? Wat ik zie, is slechts een verloopkabel. Een actieve adapter heeft een interne videokaart..

Op m'n moederbord heb ik helaas geen tweede PCIe-sleuf.

Waarschijnlijk wordt het toch een actieve displayport die het werk zal moeten doen. Beetje jammer, aangezien de videokaart daar ook krachtig voor genoeg is. Evengoed bedankt voor het meedenken. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Hatsieflatsie op 20-01-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Klik even door aub. Het gaat hier wel degelijk om een actieve adapter. En het is kul dat deze een 'interne videokaart' hebben. Het grote verschil met passieve adapters is dat er DAC (Digital - Analog converter) in zit een extra 'klok' in zit om het signaal te synchroniseren. Waarvan er op jouw videokaart bijv maar 2 zijn (Eentje achter je DVI-I poort en eentje achter je HDMI poort).

DP gebruikt niet helemaal het zelfde signaal als DVI (en HDMI). Het signaal lijkt er echter genoeg op om simpelweg om te vormen. Dit gaat echter op voor redelijk lage resoluties, hoger als 1440x900 heb ik een passieve verloopkabel nog nooit zien gaan.

Actiever verloopkabels staan hogere resoluties toe, veelal is dit voldoende (1920x1080/1200). Bij zulke hoge resoluties zul je toch native Dual link DVI moeten gebruiken, wat je niet meer beschikbaar hebt op je videokaart... Een andere oplossing is blijkbaar dat dure ding van Dell zelf.

Welk moederbord heb je? Waarschijnlijk is het goedkoper om een nieuw moederbord + simpel videokaartje te halen, dan om dat ding te moeten bestellen :+ .
Hatsieflatsie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:22:
Beetje jammer, aangezien de videokaart daar ook krachtig voor genoeg is.
Dit gaat dus niet op, het is niet de lack aan processing power, maar een lack aan clocks / juiste aansluitingen :+ .

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 20-01-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Dure klok dan, als het 100 euro moet kosten. :o.

Wel tof dat je meedenkt. :) Heb als moederbord ASrock B75 Pro3-M, pas vandaag aangekomen en moet kennelijk weer op ander moederbord overstappen. :').

Eventueel is het een optie, om het signaal met dit tooltje erdoorheen te persen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

D4NG3R schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:12:
Deze ben je dus wel nodig indien je gebruik wilt maken van zulke hoge resoluties.

Gelukkig kosten actieve converters tegenwoordig niet zo heel veel meer:
pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT

Ook niet dus. Deze support tot 1920x1200.
Maar support DVI uit zichzelf niet tot 1920x1200, dit zou betekenen als je deze gebruikt dat het icm dual link wel kan. Voor die prijs is het het proberen toch waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dubbel. Merged met hieronder.

[ Voor 84% gewijzigd door D4NG3R op 20-01-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

XFX geeft zelf aan dat het maar tot 1920x1200 gaat?

Zie: http://xfxforce.com/en-us...Adapters/DisplayPort.aspx
Hatsieflatsie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:50:
Dure klok dan, als het 100 euro moet kosten. :o.
De 'normale' actieve adapters gaan maar tot 1920x1200. Deze is een uitzondering op deze regel, vandaar dat er veel geld voor word gevraagd :') .
Wel tof dat je meedenkt. :) Heb als moederbord ASrock B75 Pro3-M, pas vandaag aangekomen en moet kennelijk weer op ander moederbord overstappen. :').
Als je de plank sinds vandaag binnen hebt is het des te makkelijker om een ander moederbord te halen. Aangenomen dattie online gekocht is kan je aanspraak doen op je rechten rondom kopen op afstand (Binnen 7 dagen mag je het product terugsturen en je geld terug krijgen).

Enneh: Ik zie nu dat je toch echt 2 PCI-E connectoren hebt..
Eventueel is het een optie, om het signaal met dit tooltje erdoorheen te persen?
Geen ervaring mee. Probeer het met je huidige converter zou ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 20-01-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Op dat moederbord wat je noemt (ASrock B75 Pro3-M) zitten toch echt 2 pci-e sloten hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:53

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hatsieflatsie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:50:
Ik neem dat ASRock B75 Pro3-M - Corsair werkgeheugen boot niet dan ook maar uit een opwelling kwam en de combinatie nu wel werkt?

Want dan is dat ook opgelost :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 20-01-2013 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Bolletje schreef op zondag 20 januari 2013 @ 03:28:
[...]

Ik neem dat ASRock B75 Pro3-M - Corsair werkgeheugen boot niet dan ook maar uit een opwelling kwam en de combinatie nu wel werkt?
Nee, dat is niet opgelost. Maar er is ander geheugenreepje besteld, wellicht dat het dan wel wilt werken. :P

Wat doe je nog zo laat op. :o

Trouwens. Ik las dat je voor een Crossfire opstelling van twee kaarten identieke kaarten moet hebben.. dat gaat moeilijk, want de passieve koeling neemt al 3 slots in beslag.

Een andere optie, is een videokaart nemen met twee DVI-D slots. Helaas kan ik in Pricewatch niet filteren op twee DVI-D poorten... ik krijg telkens kaarten met één DVI-D poort. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hatsieflatsie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 03:34:
[...]

Nee, dat is niet opgelost. Maar er is ander geheugenreepje besteld, wellicht dat het dan wel wilt werken. :P
Heh, hoe werkt het nu dan?
Wat doe je nog zo laat op. :o
Moderators slapen niet B)
Trouwens. Ik las dat je voor een Crossfire opstelling van twee kaarten identieke kaarten moet hebben.. dat gaat moeilijk, want de passieve koeling neemt al 3 slots in beslag.

Een andere optie, is een videokaart nemen met twee DVI-D slots. Helaas kan ik in Pricewatch niet filteren op twee DVI-D poorten... ik krijg telkens kaarten met één DVI-D poort. :{
Je hoeft geen Crossfire te draaien om met twee videokaarten te werken. Je kan dus naast je huidige HD7750 gewoon een extra videokaart plaatsen (hoeft niet dezelfde te zijn) om je andere beeldscherm aan te sturen.

Ik neem aan dat je toch niet in Eyefinity gaat gamen, dus dan kan je gewoon een hele simpele videokaart bijplaatsen in je tweede PCI-e slot. Zoiets als een pricewatch: MSI R5450-MD1GD3H/LP.

Die kan op de DVI-I-aansluiting ook nog gewoon 2560*1600 weergeven. Dat het tweede PCI-e-slot maar vier lanes (4x) voorhanden heeft maakt niet uit, omdat het hier toch om simpele taken gaat. Dat kaartje in de link is trouwens passief gekoeld (net als je HD7750).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Bolletje schreef op zondag 20 januari 2013 @ 03:54:
[...]

Heh, hoe werkt het nu dan?
Slechts 'n aanname.

Mobo en CPU lijken het te doen, als we op het ledje moeten afgaan. Dus met vervanging van geheugen moet het lukken.
Moderators slapen niet B)
Daarom check ik of jullie het werk naar behoren uitvoeren. 8).
Je hoeft geen Crossfire te draaien om met twee videokaarten te werken. Je kan dus naast je huidige HD7750 gewoon een extra videokaart plaatsen (hoeft niet dezelfde te zijn) om je andere beeldscherm aan te sturen.

Ik neem aan dat je toch niet in Eyefinity gaat gamen, dus dan kan je gewoon een hele simpele videokaart bijplaatsen in je tweede PCI-e slot. Zoiets als een pricewatch: MSI R5450-MD1GD3H/LP.

Die kan op de DVI-I-aansluiting ook nog gewoon 2560*1600 weergeven. Dat het tweede PCI-e-slot maar vier lanes (4x) voorhanden heeft maakt niet uit, omdat het hier toch om simpele taken gaat. Dat kaartje in de link is trouwens passief gekoeld (net als je HD7750).
Hartelijk dank, hoe kun je trouwens zien dat-ie vier lanes voorhanden heeft? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/B75%20Pro3-M(m).jpg
Qua uiterlijk lijkt-ie namelijk identiek te zijn aan de PCI-E 3.0 sleuf.

Ik zal je link nader bestuderen. d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Hatsieflatsie op 20-01-2013 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hatsieflatsie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 04:12:
Hartelijk dank, hoe kun je trouwens zien dat-ie vier lanes voorhanden heeft? :?

[afbeelding]
Qua uiterlijk lijkt-ie namelijk identiek te zijn aan de PCI-E 3.0 sleuf.

Ik zal je link nader bestuderen. d:)b
Staat op de site van Asrock : http://www.asrock.com/mb/...ations&Model=B75%20Pro3-M
(En kan je uit de chipset afleiden.)

Je kan ook nog gewoon een andere videokaart kiezen. Ik heb nu simpelweg één van de goedkoopste gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Toevallig heb ik nog een Asus Nvdia 7600 GS liggen, passief gekoeld met DVI-D aansluiting.

Kan ik twee verschillende videokaarten plaatsen? Levert dat geen problemen op, daar het voor Windows niet duidelijk wordt welke driver voor welke videokaart toegewezen moet worden? Hier lees ik wat problemen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ja kan prima. Heb zelfs een tijd Nvidia + AMD gedraaid zonder issues met 3 schermen.
Pagina: 1