• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
-The_Mask- schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:18:
Is het een zware game?
En blijf je dat spelen?
Het is een zware game, en best oude. Mijn Systeem met een 30inch Monitor en ATI 7970 kon goed me spellen op 2560x1600. Maar als nu 3 van deze Monitoren worden aangeslotten dan ben ik bang dat de 2 VGAs 7970 krijgen moelijk.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
http://www.allekabels.nl/...ort-naar-DVI-Adapter.html

Deze is dual link
Er staan echt heel veel kabels op die site dus wat je zoekt is bijna altijd wel te vinden.

Die game ziet er niet heel zwaar uit weer je zeker dat het niet gewoon cpu intensief is had ik bij Theme park world ook.
70% cpu gebruik op mijn werkstation omdat hij mijn nieuwe kaart niet herkende draaide ik op software rendering

[ Voor 69% gewijzigd door maarten12100 op 26-09-2012 00:28 ]

Verwijderd

Dat is een passieve adapter. Passieve displayport naar DVI is altijd single-link. Er staat ook nergens vermeld dat hij dual link doet.

• maarten12100
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:33:
Dat is een passieve adapter. Passieve displayport naar DVI is altijd single-link. Er staat ook nergens vermeld dat hij dual link doet.
Er staat Dual Link(24+4+1),
Maar je hebt gelijk er staat niet bij of hij actief is.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

maarten12100 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:25:
Die game ziet er niet heel zwaar uit weer je zeker dat het niet gewoon cpu intensief is had ik bij Theme park world ook.
70% cpu gebruik op mijn werkstation omdat hij mijn nieuwe kaart niet herkende draaide ik op software rendering
offtopic:
Bij RCT heb ik ook exact 50% CPU load op mijn core 2 duo, terwijl een 100MHz pentium II voldoende zou moeten zijn... Drie keer raden, die oude spellen zijn dus helemaal niet CPU-intensief maar doen gewoon aan busy waiting waardoor ze alle CPU-kracht die beschikbaar is opslurpen. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

:$
Maar je hebt gelijk er staat niet bij of hij actief is.
Er klopt sowieso geen zak van de beschrijving:
Geschikt om van een DVI-D aansluiting een mini DisplayPort aansluiting te maken.
Precies omgekeerd toch?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
SlowikPL schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:23:
[...]

Het is een zware game, en best oude. Mijn Systeem met een 30inch Monitor en ATI 7970 kon goed me spellen op 2560x1600. Maar als nu 3 van deze Monitoren worden aangeslotten dan ben ik bang dat de 2 VGAs 7970 krijgen moelijk.
FPS ook gemeten?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• maarten12100
-The_Mask- schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:46:
[...]

Ja, maar aan de prijs kun je ook al zien dat die sowieso niet gaat werken.
Hij werkt waarschijnlijk wel maar ik denk dat je gewoon single link tot 1920x1200 voorgeschoteld krijgt.
Ik dacht dat displayport makelijke evolutie zou worden op dvi maar niet dus iig niet todat alle schermen het hebben.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
Het gamen op 3 schermen gaat perfect echter sommige spellen ondersteunen bijvoorbeeld alleen 1920x1080 alleen dan zie ik de game als nog 3 keer wat vrij irritant is. Is dit software matig uit te schakelen of moet ik dan maar de twee schermen uit doen?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:53
SlowikPL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:45:
Als men de onderstaande tekkenig bestudeerd kan ik wel de DVI van beide karten in SLI opstelling aanstuiten aan DVI.
Klopt, zo heb ik het nu ook, maar SLI brengt wel weer zo zijn eigen nadelen. Als je Surround op 1 kaart draait kun je met je Win+P toets makkelijk swappen tussen duplicate (= spanned, dus 1 groot scherm) en extend (ziet Windows de 3 monitoren apart). Laatste is zeer handig als je ook eens wat 2D stuff moet doen, maar met SLI krijg je dan alleen de monitor van 1 GPU (dus 2 of 1 scherm aan, geen 3). Wel een tegenvaller om daarachter te komen, gezien het met een enkele 680 allemaal perfect was.

Voor de rest, tja (vooral laatste stukje onder smoothness):
http://hardocp.com/articl...0_sli_video_card_review/9
Dit is zoals ik het ook ervaren heb. Zit nu wel met maar een miserable 2GB op 3x 1920x1200, maar het is wel heerlijk soepel.

Als je het geld hebt voor 2 680s met 4GB framebuffers, dan zou ik niet verder twijfelen, maar je hebt dan wel ook kaarten van 570-600 euro. Kun je misschien (mits je moederbord het ondersteunt) net zo goed 3 maal deze kaart kopen: pricewatch: EVGA GeForce GTX 670 4GB Superclocked, kost je evenveel en lijkt mij het snelste.

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:39
Er staan briljante setups in dit topic, maar voorlopig heb ik wat problemen met een veel simpelere setup.

Specs: HD7850 (DP, HDMI, DVI-I)
Monitoren:
primairy 27" 1080p (DVI-I -> VGA -> mon)
secundairy:22" 1680x1050 (DP -> DVI snoer, passief)
TV: 1080p HDMI

Nu heb ik twee problemen, allereerst kunnen nu niet alle 3 monitoren tegelijk aangestuurd worden, maar dat kan opgelost worden door een active dp adapter te nemen (toch?).

Verder vraag ik me af of het dan wél mogelijk is om TV een kloon van mijn primairy te laten zijn, met secundairy extended ernaast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het topic "3x dell 3007 30" 2560x1600 MiniDisplayPort to DVI Dual link" gemerged hiermee aangezien het nuttige info bevat dat hier gewoon thuishoort.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

is het met Eyefinity 2.0 (zoals dat in de HD7000 series zit) nou mogelijk om daadwerkelijk met verschillende resoluties een eyefinity setup te maken?

Ik heb de 7950, maar het is mij niet gelukt om 1920x1080 + 1280x1024 tot een mooi resultaat te brengen. Als ik dat probeer, dan krijgt de combinatie een resolutie van 1668x1024. Met een resolutie van 1280x1024 op de 5:4 display, geeft dat 1388x1024 op mijn 16:9, wat er natuurlijk onwijs lelijk uitziet.
In CCC heb ik het volgende staan bij de Eyefinity Desktop Resolution:
Current Desktop Resolution:2668 x 1024
Maximum resolution:2560 x 1024
Custom Resolution:2304 x 864
2560 x 720
2560 x 768
2560 x 800
2560 x 960
Minimum resolution:2048 x 768

Het liefst zou ik 3200x1080 willen hebben, met een ontbrekend stuk op de 5:4 display, maar 3200x1024 zou ook nog wel kunnen (en anders 3100x1024, om de 16:9 beeldverhouding te houden).

[edit]
owja, ook is mijn CCC een beetje van slag :/ Ik heb 9 mogelijke displayuitgangen: 6 op mijn HD7950 en 3 op mijn onboard Intel HD4000 (dit omdat ik nog geen mDP->DP kabel heb :P). Ik heb nu displays hangen aan de DVI-poort en HDMI-poort van mijn HD7950, en aan de dvi-poort van de HD4000.
Deze displays staan ook in de lijst van de CCC tray icon. Echter, als ik de tweede display aan de HD7950 wil disablen, dan moet ik in CCC de display van de HD4000 disablen, en vice versa.
Iemand daar ideeën over?
[/edit]

[ Voor 17% gewijzigd door R0berto op 01-10-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/vid7p.jpg

Mijn setup gallery: Versteegrob

Had dit veel eerder moeten doen. Het is zo onvoorstelbaar fijn. Altijd genoeg ruimte om te werken en gamen is super vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:23
iemand een idee wat ik beste kan doen als ik 3x koreaanse monitor (allemaal dezelfde) neem met alleen DVI-D.

Hoe kan ik dit beste gaan aansturen? Wordt 3x 27" 2560x1440 en doe alleen kantoor werk en 1x in de week/maand wel eens een shooter...

Kan ik beter verschillende monitoren nemen met verschillende uitgangen? Of 2x videokaarten? Of 1x videokaart met 3x DVI-D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:52
Eigenlijk zou je best schermen met displayport nemen. Als je een ATI kaart hebt, kan je maar 2x DVI aansturen (en pas op want veel moderne kaarten hebben maar 1 dual link dvi - die heb je nodig voor jouw resolutie). Je kan wel werken met actieve displayport > dvi conventers, maar die zijn redelijk duur.

Persoonlijk zou ik als je voor 3 schermen wil gaan, voor 24"ers gaan, en dan nog liefst met native displayport, omdat je op die manier veel problemen vermijdt.

3 schermen op 2 videokaarten is gamen op 2 schermen als ik mij niet vergis, dus misschien niet wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:23
manzonderdas schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:39:
Eigenlijk zou je best schermen met displayport nemen. Als je een ATI kaart hebt, kan je maar 2x DVI aansturen (en pas op want veel moderne kaarten hebben maar 1 dual link dvi - die heb je nodig voor jouw resolutie). Je kan wel werken met actieve displayport > dvi conventers, maar die zijn redelijk duur.

Persoonlijk zou ik als je voor 3 schermen wil gaan, voor 24"ers gaan, en dan nog liefst met native displayport, omdat je op die manier veel problemen vermijdt.

3 schermen op 2 videokaarten is gamen op 2 schermen als ik mij niet vergis, dus misschien niet wat je wil.
Stel dat gamen me niet boeit of alleen op 1 scherm.

Dan kan ik gewoon 3x dvi only monitor pakken en 3x gfx kaart met dvi?

Edit: of nog easier: heb nu als test 2x24 en 1x23. Dvi & vga naar 8600gt en vga naar 8400gs.

Stel ik pak 3x 27" met alleen dvi dan kan ik toch:
1e met dvi naar 8600gt
2e met dvi naar vga verloop en dan op 8600gt
3e met dvi naar 8400gs

Dit moet toch ook werken?

EDIT2 na veel lezen er achter dat VGA sowieso niet gaat werken vanwege de max resolutie van 2048 x 1548

Heb een EX58 UD4P moederbord met denk ik 2x PCI-E aansluiting. Zou beste dan zijn 2x middelmatige nvidia kaarten te pakken met 2x DVI? Gamen is niet meer zo'n issue; als kantoor werk maar prima draait...

Valt nog niet mee dat uitzoekwerk...

[ Voor 27% gewijzigd door trekker22 op 02-10-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een dual screen setup te gaan kopen voor alleen zakelijk gebruik. Hier moeten twee verschillende laptops op aangesloten kunnen worden (niet tegelijk). Mijn budget laat het nu niet toe om hier veel geld in te steken, maar ik wil wel een fatsoenlijke setup.

Ik heb nu voor ogen:
- Matrox DualHead2Go Digital SE (splitter naar 2 schermen)
- 2 schermen van 21" of 23"

Is dit de goede manier om een dual screen setup te maken met een laptop? Heeft iemand een suggestie welke monitor goed is om te nemen, het liefst heb ik een smalle bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe je erachter komt welke sync polariteit een monitor heeft?

Ik zoek namelijk of de Asus VG278H toevallig dezelfde polariteit heeft als mijn samsung synchmaster (+/+).
Dit is belangrijk om het surround spul van nvidia aan de praat te krijgen, maar asus vermeld het nergens.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowikPL schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:08:
Ander ding is dat spel IL-2 Sturmovik ( 90% tijd spel ik alleen dit spel) beter loopt op nVidia. En ook is SLI werkzaam. Bij de AMD crossfire heeft IL-2 geen voordel.
Ik denk dat de gtx670 4GB SLI hier de betere keuze is mede omdat het soepler draait bij lage fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:53
Even een vraagje m.b.t. multiple monitors en crossfire. Ik heb momenteel twee monitors op een videokaart aangesloten. Ik ga binnenkort een 2e hiervan plaatsen. Ik game altijd maar op 1 monitor dus eyefinity etc. heeft geen betrekking op mij. Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aansluiten? Beide videokaarten inprikken i.c.m. een crossfire bridge en dan de twee monitors op de 1e kaart aansluiten? Of moet ik ook de dvi kabels om de een of andere manier verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:38
Zover ik weet, als je maar 2 monitoren gebruikt zou ik die op je eerste videokaart zetten inderdaad en dan met crossfire bridge de 2de videokaart aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kun je met een Matrox G450 PCI Quad DVI ook 2x4=8 VGA monitoren aansturen?
http://www.phoenixcompute...0quadpciwithdvicables.jpg

edit:
2 mogelijke opties?
2x 2xDVI
Afbeeldingslocatie: http://www.pccables.com/images/DVI_SPLITTER_to_LFH60_MATROX_MMS_G450_G200_CABLE.jpg
En dan vervolgens van dvi naar 2x vga
Afbeeldingslocatie: http://www.m-ware.de/images/produkte/i84/8455.jpg

Of direct naar 2x 4x vga
Afbeeldingslocatie: http://www.boston.co.uk/productimage.ashx?data=cab-l60-4xaf&width=350&height=350

[ Voor 55% gewijzigd door Markos op 30-10-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:04
Bestel deze week ook een nieuw systeempje met 7950 windforce in crossfire, en wil hierbij een eyefinity setup met 3 dell u2312hm schermpjes, welke kabel aansluitingen moet ik dan gebruiken, dan weet ik welke extra kabels er bij moet bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 11:57
1x (of evt 2x) Mini-DP > DP zoals de eerder gelinkte: http://www.allekabels.nl/...ar-DisplayPort-Kabel.html

DVI kabel wordt wel geleverd bij de monitoren. Tweede kan je doen met bovenstaande kabel. Laatste moet je even kijken wat wordt meegeleverd bij je videokaart of monitor, als daar een hdmi kabel bij zit kan je die gebruiken, anders zou ik nog zo'n DP kabel doen.

Zou trouwens ook even kijken hoe je uitkomt met lengte van de kabel, ik haalde het bij mijn derde monitor net niet met een standaard kabel, dus dan is het handig om gewoon een 3 m kabel te bestellen (meen dat Zercom een 3 m Mini-DP > DP kabel had voor 11 euro, misschien interessant om die eens op te zoeken).

Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoe gaan jullie om met games die geen EyeFinity ondersteunen? Heb al verschillende spellen gehad waarbij 1920x1080 mag de resolutie is. Dan zie ik de game 3 keer het zelfde op drie schermen. Zit te denken om dan 2 monitoren af te sluiten van dr pc maar dit is zon gedoe. Zijn er betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het uitzetten van je twee andere schermen niet de makkelijkste optie?

[ Voor 75% gewijzigd door Milly op 08-11-2012 02:00 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
Ik hoef er zelfs maar 1 uit te zetten, de eyefinity group werkt dan niet meer, de game wordt op 1 scherm weergegeven en de andere gaat automatisch op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Heeft iemand ervaring met de Matrox G450 PCI
http://www.matrox.com/gra...s_cards/g_series/g450pci/
Als je deze hebt met 2x deze kabel
Afbeeldingslocatie: http://www.pccables.com/images/DVI_SPLITTER_to_LFH60_MATROX_MMS_G450_G200_CABLE.jpg
Kun je daar dan deze dvi splitter op aansluiten zodat je 8 schermen kunt aansturen via vga?
Afbeeldingslocatie: http://www.m-ware.de/images/produkte/i84/8455.jpg
Dus niet dat je het DVI signaal cloned over 2 schermen, maar beide schermen apart aanstuurt
Ik las ergens anders namelijk dat deze Matrox kaart dit heeft:
Interfaces - 4 x DVI-I - 29 pin combined DVI
Dat zou toch betekenen dat het DVI signaal dit ondersteund? Op de site van Matrox zie ik het alleen niet staan..?

Waar moet ik verder nog meer rekening mee houden wanneer je 8 schermen wilt aansturen? (Videowall) Moet je hiervoor een krachtige CPU en/of GPU hebben? Of valt dat relatief mee? Zal niet gebruikt worden voor zware games, maar gewoon streams en misschien 720p of 1080p content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
een normale cpu voldoet.
Als je er alleen film mee streamt zal die gpu het wel kunne handele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Milly schreef op donderdag 08 november 2012 @ 01:59:
Is het uitzetten van je twee andere schermen niet de makkelijkste optie?
Ga uitzetten vanavond is proberen. Hopelijk lukt het met de knop aan de zijkant. Vanavond waarschijnlijk black ops 2 halen.

Edit: heb het getest en als ik beide monitoren uit doen blijft het beeld nog gewoon normaal. Mijn pc denkt dat ik nog eyefinity draai. Denk dat ik dan het stroom eraf moet halen :(

Wat een gedoe als ik straks even black ops 2 wil spelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Wackmack op 12-11-2012 23:54 ]

Verwijderd

Hoe kan ik het beste 3 monitoren aansluiten op een Mac Mini, zodat ik openstaande programma's kan slepen vanaf de hoofd monitor naar de 2 hulpmonitoren? Het gaat om kantoor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
Ik heb op dit moment 1 24 inch monitor met een vga en DVI aansluiting.

Nu wil ik er 2 nieuwe beeldschermen van een ander type extra kopen om met 3 beeldschermen te werken. Op mijn pc gaat dit geen probleem worden, echter heb ik ook een macbook pro 13 inch 2012
is het mogelijk om deze ook aan te sluiten op de 3 of als het niet anders kan 2 schermen, zoja wat heb ik nodig?

Ik heb gegoogeld maar dan kom ik altijd uit bij 2 thunderbolt schermen deze zijn echter nogal prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Versteegrob schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:52:
Hoe gaan jullie om met games die geen EyeFinity ondersteunen? Heb al verschillende spellen gehad waarbij 1920x1080 mag de resolutie is. Dan zie ik de game 3 keer het zelfde op drie schermen. Zit te denken om dan 2 monitoren af te sluiten van dr pc maar dit is zon gedoe. Zijn er betere opties?
TIP van Flip : Maak meerdere profielen aan met CCC !!

- Profiel "Extended Desktop".
Dit profiel gebruik je gewoon altijd en ook voor games die geen support of gewoon heel lelijk stretched worden met EyeFinity aan.
In dit profiel gebruik je alle 3 monitoren gewoon als 3 aparte monitoren en elk venster zal full screen niet buiten 1 monitor komen.

- Profiel "EyeFinity".
Dit profiel gebruik je eigenlijk alleen voor gamen of een of andere vage situatie waarin je meer desktop space nodig hebt op een manier die "Extended Desktop" niet dekt zeg maar. Alle vensters springen dan in full screen over alle 3 monitoren heen.

- Profiel "EyeFinity + Bezel compensation".
Hetzelfde als hierboven, maar dan dus met Bezel compensation erbij :)
geldermalsen schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:23:
Ik heb op dit moment 1 24 inch monitor met een vga en DVI aansluiting.

Nu wil ik er 2 nieuwe beeldschermen van een ander type extra kopen om met 3 beeldschermen te werken. Op mijn pc gaat dit geen probleem worden, echter heb ik ook een macbook pro 13 inch 2012
is het mogelijk om deze ook aan te sluiten op de 3 of als het niet anders kan 2 schermen, zoja wat heb ik nodig?

Ik heb gegoogeld maar dan kom ik altijd uit bij 2 thunderbolt schermen deze zijn echter nogal prijzig :)
Matrox kan jou helpen denk ik : http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/
Dit is ook prijzig, maar nog steeds goedkoper dan 2 Thunderbolt schermen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:39:
TIP van Flip : Maak meerdere profielen aan met CCC !!
Bedankt voor de tip Flip :)

Tip van Milly: maak een Eyefinity setup, en vervolgens kun je naar hartelust switchen tussen extended desktop en eyefinity met Win-P (waarbij Eyefinity onder de optie 'duplicate' staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Matrox kan jou helpen denk ik : http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/
Dit is ook prijzig, maar nog steeds goedkoper dan 2 Thunderbolt schermen ;)
Dus als ik een displaypoort naar vga of DVI koop voo rme mac kan ik een TripleHead2Go erop aansluiten?

even gegoogeld en het is precies wat ik wil :)

Hartstikke bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door geldermalsen op 23-11-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Heren,

even een korte vraag. Ik heb een eyefinity opstelling met 3 Dell U2312HM's aangestuurd door een Asus 7950. Als ik start + p doe en hem op duplicate zet heb ik een 5760x1080 reso (logisch natuurlijk) waar ik dan ook een 5760x1080 wallpaper voor heb. Duplicate gebruik ik eigenlijk alleen voor games, voor normaal windows gebruik gebruik ik 'extend'. Dan ziet windows de 3 schermen als 3 aparte schermen, waardoor mijn wallpaper niet goed meer weergegeven wordt. Is er een manier om een 5760x1080 wallpaper in extended modus te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
ikheetkoen schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:10:
Heren,

even een korte vraag. Ik heb een eyefinity opstelling met 3 Dell U2312HM's aangestuurd door een Asus 7950. Als ik start + p doe en hem op duplicate zet heb ik een 5760x1080 reso (logisch natuurlijk) waar ik dan ook een 5760x1080 wallpaper voor heb. Duplicate gebruik ik eigenlijk alleen voor games, voor normaal windows gebruik gebruik ik 'extend'. Dan ziet windows de 3 schermen als 3 aparte schermen, waardoor mijn wallpaper niet goed meer weergegeven wordt. Is er een manier om een 5760x1080 wallpaper in extended modus te behouden?
Zou moeten lukken met een tooltje als Displayfusion of Ultramon denk ik? Volgens mij bieden Windows of de drivers van AMD daar standaard geen opties voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
Voor een toekomstige vervanging van mijn (game) desktop zit ik al jaren te denken over een multi monitor set up, maar ik zit een beetje met welke schermen ik voor wil gaan (niet echt een what-to-buy vraag)..

Op het moment draait mijn 5 jaar oude bakje met een 1680x1050 22" samsung scherm (zelfde leeftijd). Dit beviel erg goed, maar met de jaren wil je toch wat meer. Ik zit al tijden te denken aan een nieuw systeem, maar dit heeft niet de financiele prio, met een eyefinity set up. Echter, dit jaar heb ik er een 19" dell schermpje bij, die draait op 1280x1024, 90º pivot.
Waar ik eerst dacht aan 1080p eyefinity (3 schermen), ben ik daar nu redelijk op afgeknapt: heb een tijdje op het werk met dual 23" dell 1080p gezeten, was niks voor mij (schermen zijn zo smal).. Heb nu dual 24" dell 1920x1220, maar ook daar moet ik niet denken aan tripple screen, tenzij ik ze allemaal zou pivotten.

Nu ik dat tweede schermpje erbij heb, bevalt het hebben van een extra scherm naast een main scherm zo goed, dat ik denk over een groter scherm met grotere resolutie, met ernaast 1 scherm, gedraaid, wat zo goed als perfect aansluit, zowel fysiek als qua resolutie.

De vraag is een beetje: is het handig om voor een scherm waar ik wel op werk, maar niet op game (maar wel wellicht een video/stream op open kan hebben) voor een aansluitende native resolutie te gaan, of gewoon op zoek te gaan naar een scherm wat de resolutie ook aankan?

Dus 2560x1440/1600 met een 1440x900 of 1600x1200/900 scherm, of gewoon een perfect passend scherm met een juiste verhouding 16x10/16x9 (die 1600x1200 schermen lijken niet echt gangbaar op flatscreens)..

Voor de beeldvorming: die 1050 - 1024 hoogte resolutie overgang die ik nu heb is niet eens zo irritant, ware het niet dat het kleinere scherm een volle 6-8cm groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik heb een vraag ik heb een Asus 7850 gekocht en 3 monitors besteld (deze zijn nog niet binnen) Nu weet ik dat ik een active Displayport kabel nodig heb, ik heb deze besteld http://www.mycom.nl/Produ...ire-ACTIVE-DPtoDVI/310826
Nu zegt een vriend van me dat dit niet de goede kabel is, en meld dat er een voeding op moet zitten.
Op de doos staat enables ATI eyefinity. Moet ik een andere kabel hebben of is deze goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
BradKing schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:47:
Voor een toekomstige vervanging van mijn (game) desktop zit ik al jaren te denken over een multi monitor set up, maar ik zit een beetje met welke schermen ik voor wil gaan (niet echt een what-to-buy vraag)..

Op het moment draait mijn 5 jaar oude bakje met een 1680x1050 22" samsung scherm (zelfde leeftijd). Dit beviel erg goed, maar met de jaren wil je toch wat meer. Ik zit al tijden te denken aan een nieuw systeem, maar dit heeft niet de financiele prio, met een eyefinity set up. Echter, dit jaar heb ik er een 19" dell schermpje bij, die draait op 1280x1024, 90º pivot.
Waar ik eerst dacht aan 1080p eyefinity (3 schermen), ben ik daar nu redelijk op afgeknapt: heb een tijdje op het werk met dual 23" dell 1080p gezeten, was niks voor mij (schermen zijn zo smal).. Heb nu dual 24" dell 1920x1220, maar ook daar moet ik niet denken aan tripple screen, tenzij ik ze allemaal zou pivotten.

Nu ik dat tweede schermpje erbij heb, bevalt het hebben van een extra scherm naast een main scherm zo goed, dat ik denk over een groter scherm met grotere resolutie, met ernaast 1 scherm, gedraaid, wat zo goed als perfect aansluit, zowel fysiek als qua resolutie.

De vraag is een beetje: is het handig om voor een scherm waar ik wel op werk, maar niet op game (maar wel wellicht een video/stream op open kan hebben) voor een aansluitende native resolutie te gaan, of gewoon op zoek te gaan naar een scherm wat de resolutie ook aankan?

Dus 2560x1440/1600 met een 1440x900 of 1600x1200/900 scherm, of gewoon een perfect passend scherm met een juiste verhouding 16x10/16x9 (die 1600x1200 schermen lijken niet echt gangbaar op flatscreens)..

Voor de beeldvorming: die 1050 - 1024 hoogte resolutie overgang die ik nu heb is niet eens zo irritant, ware het niet dat het kleinere scherm een volle 6-8cm groter is.
Door de hoeveelheid tekst is je vraag voor mij uit het oog ontgaan. Kortom: ik weet niet wat je vraag eigenlijk is. :P

Voor de rest, je kunt je resolutie het beste op de aangegeven native resolutie van het scherm draaien. Anders worden de letters en randen zo wazig en blurry, dat het gewoon onprettig werkt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
Hatsieflatsie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:58:
[...]
Door de hoeveelheid tekst is je vraag voor mij uit het oog ontgaan. Kortom: ik weet niet wat je vraag eigenlijk is. :P

Voor de rest, je kunt je resolutie het beste op de aangegeven native resolutie van het scherm draaien. Anders worden de letters en randen zo wazig en blurry, dat het gewoon onprettig werkt zo.
Beetje wall of text, sorry :)

Maar idd, das toch een beetje de vraag, nu heb je daar natuurlijk sowieso al een beetje last van ivm het draaien van het scherm. Ik weet het, staat niet in verhouding tot het afstappen van native.

Het is gewoon lastig mooie 1440 schermpjes te vinden, misschien eens tweedehands/non-mainstrem zoeken. Ik hoop bijna verwachten dat hier een farbikant/leverancier op in springt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb 2 x GTX 680 4GB in SLI mode van Club 3D. Hierop zit:
DisplayPort: 1x version 1.2
DVI: 1x Dual Link DVI-I, 1x Dual-Link DVI-D
HDMI: 1x version 1.4a.

Als ik 3 monitoren koop van alle drie 27". Wat is dan de beste aansluiting hiervoor/kabels?

Ik las ooit ergens dat een DP noodzakelijk is, wil je de 3e scherm aansturen. Mijn doel is voor Gaming en zal gewoon 1080p zijn omdat ik de hogere reso te duur nog vind.

Extra info gevonden:

Maximum Resolution Single-Link DVI: 1920x1200
Maximum Resolution Dual-Link DVI: 2560x1600
Maximum Resolution HDMI 1.4a: 1920x1200
Maximum Resolution DP 1.2: 2560x1600
Maximum Outputs Simultaneously: Three in 3D mode plus one in 2D mode

[ Voor 34% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-11-2012 20:38 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

@Geldermalsen: Je krijgt bij een DP LCD als het goed is de DP kabels mee geleverd, stiekem heeft deze vraag ook niks met MultiMonitor te maken!

@Xtr3me4me: Ligt eraan welke 3 monitoren? Op zichzelf heeft het altijd goed gewerkt met DVI dus waarom nu niet meer? HDMI is meer voor de TV dus die is 'uitgesloten' en voor de uniformiteit kan je het beste 3 dezelfde aansluitingen gebruiken > DVI dus!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 02:57:

@Xtr3me4me: Ligt eraan welke 3 monitoren? Op zichzelf heeft het altijd goed gewerkt met DVI dus waarom nu niet meer? HDMI is meer voor de TV dus die is 'uitgesloten' en voor de uniformiteit kan je het beste 3 dezelfde aansluitingen gebruiken > DVI dus!
Maar ik heb maar per kaart 2 x DVI. Ene DVI-I en andere DVI-D, of mag ik ook de 2e kaart gebruiken om de 3e monitor bijvoorbeeld aan te sturen? Of moeten alle 3 de monitoren op 1 kaart aangestuurd worden?

De monitor die ik in gedachte had (En ja alle 3 dezelfde modellen wil ik halen) is: pricewatch: Asus VE276Q Zwart

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:25

Fordox

00101010

voor groter dan 25 inch raad ik toch liever een IPS of VA scherm aan. aan de kijkhoeken van een tn paneel ga je je na een tijdje vreselijk aan ergeren bij donkere omgevingen in de game.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Fordox schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:46:
voor groter dan 25 inch raad ik toch liever een IPS of VA scherm aan. aan de kijkhoeken van een tn paneel ga je je na een tijdje vreselijk aan ergeren bij donkere omgevingen in de game.
Nou nu je het erover hebt, een maat van mij raadde echt maximaal 24"aan. Alleen ben me rot aan het lezen en googlen welke 24"nu goed zijn voor een zacht prijsje. En waarbij op ze minst zo dun mogelijke bezel heeft en rond de 2ms is.

Helaas het valt niet mee. Nu lees ik dit: http://www.squidoo.com/ati-eyefinity-monitors
Maar de monitoren van 24" zijn niet al te. Alleen ik heb m'n ogen een beetje op de pricewatch: Iiyama ProLite XB2485WSU Zwart laten vallen, alleen helaas de prijs is er ook naar als ik er 3 moet kopen.

Als ik zoiets neem: pricewatch: Iiyama E2472HD-B1 Zwart kan dat dan ook voor 3 schermen surround gamen?

edit: Zag net een review dat de E2472HD-B1 absoluut niet aan te raden is om mee te gamen vanwege de extreme lag die erop zit van 8ms. i.v.m ghosting enz..
Bah bah, back 2 the drawing board.

[ Voor 7% gewijzigd door Xtr3me4me op 29-11-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 20:19

BTU_Natas

Superior dutchie

Dear god, wat een niveau hier. Welke stekkers moet ik gebruiken? op welke aansluitening past wat?

Dit is tweakers, kom op mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oraijon schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:59:
1x (of evt 2x) Mini-DP > DP zoals de eerder gelinkte: http://www.allekabels.nl/...ar-DisplayPort-Kabel.html

DVI kabel wordt wel geleverd bij de monitoren. Tweede kan je doen met bovenstaande kabel. Laatste moet je even kijken wat wordt meegeleverd bij je videokaart of monitor, als daar een hdmi kabel bij zit kan je die gebruiken, anders zou ik nog zo'n DP kabel doen.

Zou trouwens ook even kijken hoe je uitkomt met lengte van de kabel, ik haalde het bij mijn derde monitor net niet met een standaard kabel, dus dan is het handig om gewoon een 3 m kabel te bestellen (meen dat Zercom een 3 m Mini-DP > DP kabel had voor 11 euro, misschien interessant om die eens op te zoeken).
hey ik heb de kabel die jij aanraad ook via MP>DP. Neem aan dat jij deze beeldschermen op een desktop hebt? Ik gebruik hem dus in combo met laptop, en als hij eenmaal losgekoppeld is , wordt het beeldscherm nooit meer gevonden. Heb jij hier ook last van, of iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vraagje, als je een 3D monitor hebt, zoals: http://www.monitorstore.nl/product/230801/lg-d2343p.html
en je hebt het surround (3 x dus). Zou je ook in volle resolutie 3D kunnen gamen?

[ Voor 83% gewijzigd door Xtr3me4me op 01-12-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb mijn keuze gemaakt, na vele vele vele reviews en tests van verschillende monitoren bekeken. Aangezien mijn budget een limiet heeft en de Dell Ultrasharp mij iets teveel koste en daarbij ook nog wilde ik dat de monitor DVI-D aansluiting had voor de multi setup.

Heb ik gekozen voor de Asus VK248H. Een mooie 2ms met alle aansluitingen die ik nodig had en een slanke bezel. 1080p is voor mij voldoende, aangezien ik maar 2 x GTX 680 4GB heb. Dit zal voldoende moeten zijn om mee te gamen op 3 schermen tegelijk.Tevens kan ik elke monitor op DVI aansluiten. Lekker makkelijk en simpel.

Dit zal mijn huidige 32 inch LCD TV van Samsung gaan vervangen. 546 euro voor 3 schermen is een redelijke prijs vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdeuce
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:12
Xtr3me4me schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:05:
[...]

edit: Zag net een review dat de E2472HD-B1 absoluut niet aan te raden is om mee te gamen vanwege de extreme lag die erop zit van 8ms. i.v.m ghosting enz..
Bah bah, back 2 the drawing board.
Mocht het helpen: ik heb een iets oudere Iiyama uit dezelfde lijn staan met ook 8ms, destijds de gok genomen omdat er in een review toegelicht werd dat die 8ms ook daadwerkelijk waargemaakt wordt, in tegenstelling tot 2ms waarmee andere fabrikanten adverteren. Kijk er dus goed voor uit en heroverweeg eventueel de Iiyama nog een keer want mijn exemplaar is fantastisch.

Zelf zou ik graag ook weer op de rails gezet willen worden in mijn zoektocht naar een nieuwe videokaart voor een eyefinity setup. Ik heb me een tijdje niet meer bezig gehouden met de ontwikkelingen en ben ook geen hardcore gamer.
Ik heb op het moment een HD5770. Ik kan geen enkele soortgelijke kaart meer vinden en ik las dat ze echt identiek moeten zijn. Tijd voor een nieuwe dus. Ik ben niet erg veeleisend, maar ik verwacht wel een framerate van 30 fps bij, zeg, de nieuwe call of duty. Het liefst heb ik één kaart ivm gebrek aan ruimte en het feit dat ik geen voeding heb met over 9000 watt ;) budget: zo laag mogelijk, zolang ik relatief nieuwe games op een acceptabele framerate kan draaien op 3x full hd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou mijn Asus VK248H x 3 met mijn SLI GTX 680 4GB kan niet meer stuk. Elke game ziet er vloeiend en zo scherp uit en de game ervaring is echt ongekend.
Dit is iets om nooit meer terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mijn nieuwe setup!

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/6696/img0604xf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/4020/img0608ku.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Xtr3me4me op 10-12-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Ziet er goed uit :) Ik heb zelf de twee buitenste schermen een klein stukje achter het middelste scherm geschoven, waardoor je minder bezel ziet. Hebben de NVidia drivers geen bezel compensation overigens, of heb je dat liever niet? Dan verdwijnen zaken als dat 'verspringende' muurtje op je 1e foto links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Milly schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:55:
Ziet er goed uit :) Ik heb zelf de twee buitenste schermen een klein stukje achter het middelste scherm geschoven, waardoor je minder bezel ziet. Hebben de NVidia drivers geen bezel compensation overigens, of heb je dat liever niet? Dan verdwijnen zaken als dat 'verspringende' muurtje op je 1e foto links.
ja had dat uiteindelijk aangepast :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdeuce
Xtr3me4me schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:56:
Nou mijn Asus VK248H x 3 met mijn SLI GTX 680 4GB kan niet meer stuk. Elke game ziet er vloeiend en zo scherp uit en de game ervaring is echt ongekend.
Dit is iets om nooit meer terug te gaan.
:9~

Maar voor mij vooralsnog geen optie; ik heb een dergelijk budget niet beschikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

V_Lichtenberg schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:14:
[...]

:9~

Maar voor mij vooralsnog geen optie; ik heb een dergelijk budget niet beschikbaar ;)
Sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Aangezien er in het Windows 8 topic geen antwoord op mijn vraag komt, post ik hem ook even hier:

Iemand hier ervaring met Windows 8 icm. Eyefinity? (3 schermen)

De icoontjes in de Metro UI worden automatisch gegroepeerd maar met Eyefinity aan komen ze dus precies tussen 2 monitoren in te staan, waardoor ze half (of meer) wegvallen achter de rand van de monitor :D

Ik neem aan dat iemand hier al tegenaan is gelopen? Binnenkort is het namelijk vakantie en wil ik thuis de sprong wagen naar Windows 8. Niet dat ik niet tevreden ben over 7, maar ik heb een reinstall nodig vanwege diverse redenen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Arfman schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:39:
Aangezien er in het Windows 8 topic geen antwoord op mijn vraag komt, post ik hem ook even hier:

De icoontjes in de Metro UI worden automatisch gegroepeerd maar met Eyefinity aan komen ze dus precies tussen 2 monitoren in te staan, waardoor ze half (of meer) wegvallen achter de rand van de monitor :D

Ik neem aan dat iemand hier al tegenaan is gelopen? Binnenkort is het namelijk vakantie en wil ik thuis de sprong wagen naar Windows 8. Niet dat ik niet tevreden ben over 7, maar ik heb een reinstall nodig vanwege diverse redenen.
Denk dat het nog driver issue is, aangezien Win 8 niet zo heel lang op de markt is. Denk als je een reinstall neemt, behoud het voorlopig nog op 7.
Mocht google geen oplossing voor je gevonden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2023
Hee, ik had een vraagje. Ik heb pas een nieuwe computer gekocht. Met dit mobo: pricewatch: Asrock B75 Pro3-M. Daarbij had ik een monitor gekocht met alleen een VGA aansluiting. Nu wil ik dus een 2e monitor kopen, dezelfde die ik al heb(pricewatch: Samsung Syncmaster S22B150N Zwart), echter zit er op mijn mobo maar 1 VGA aansluiting. Kan ik met een verloop van DVI naar VGA alsnog eenzelfde monitor kopen? (en wordt de beeldkwaliteit dan niet slechter) Of kan ik beter een nieuwe kopen?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Arfman schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:39:

Kun je geen desktop rasters instellen?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

fynrd1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:05:
[...]

Kun je geen desktop rasters instellen?
Geen idee, bedoel je in de Eyefinity settings of ergens verstopt in de krochten van de contextafhankelijke settings van Windows 8 zelf? :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
Hallo allemaal,

Even een vraag met betrekking tot het eventueel switchen naar een dual-monitor setup.

Momenteel is mijn computer aangesloten op een enkele 23" 1080p monitor. Dit werkt prima, maar ik merk dat ik voor mijn gevoel toch wat beeldruimte tekort kom. Nu komt het vaak voor dat ik ergens mee bezig ben (bijvoorbeeld programmeren, verslag schrijven, browsen, etc.), en op de achtergrond entertainment heb draaien (online iptv, serie, film, etc.).

In de praktijk betekent dit dat ik ofwel alleen het geluid van de entertainment meekrijg, en af en toe aan het switchen ben, ofwel de windows resize naar de helft van het scherm, maar dit levert dan weer relatief beperkte werkruimte op.

Nu ben ik dus aan het overwegen om de 23" 1080p monitor met pensioen te doen, en in plaats daarvan een dual monitor setup neer te zetten met twee 20" UXGA (1600x1200) monitoren.

Ik hoop dat een dergelijke setup voordelen oplevert betreft efficientie in het werken (editor op ene scherm, opdracht op andere), en gemak in het combineren van werk en entertainment.

Nu de vraag aan jullie, zouden jullie een dergelijke switch aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 18:01
Waarom zet je er niet alleen een goedkoop schermpje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
BradKing schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:25:
[...]

Beetje wall of text, sorry :)

Maar idd, das toch een beetje de vraag, nu heb je daar natuurlijk sowieso al een beetje last van ivm het draaien van het scherm. Ik weet het, staat niet in verhouding tot het afstappen van native.

Het is gewoon lastig mooie 1440 schermpjes te vinden, misschien eens tweedehands/non-mainstrem zoeken. Ik hoop bijna verwachten dat hier een farbikant/leverancier op in springt :)
Non-mainstream? Koreaanse monitoren al eens bekeken? Ikzelf heb ook een Crossover QHD270 (2560x1440) staan als primaire monitor naast een 24" Acer (1920x1200) en vind het een prachtding. Gekocht via eBay overigens, binnen 3-4 dagen in huis. Kostte mij uiteindelijk 419$ op eBay en 53€ voor Fedex. Afhankelijk van je eisen kun je minder kwijt zijn (elevation/tilt/pivot/swivel - zie ook images op eBay). Je hebt verder geen enkele opties in een OSD, de enige knoppen die op dit model zitten zijn higher/lower brightness en aan/uit.

[ Voor 0% gewijzigd door C0rnelis op 17-12-2012 21:52 . Reden: valuta's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:00:
Waarom zet je er niet alleen een goedkoop schermpje bij?
Heb ik ook over nagedacht, maar ik zou toch graag de effectieve werkruimte vrij flink uitbreiden. 3200x1200 klinkt toch wel beter dan 1920x1080+1280x1024 (bijvoorbeeld). En noem me gek, maar ik hou niet heel erg van niet matchende beeldschermen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

C0rnelis schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:15:
[...]

Non-mainstream? Koreaanse monitoren al eens bekeken? Ikzelf heb ook een Crossover QHD270 (2560x1440) staan als primaire monitor naast een 24" Acer (1920x1200) en vind het een prachtding. Gekocht via eBay overigens, binnen 3-4 dagen in huis. Kostte mij uiteindelijk 419$ op eBay en 53 voor Fedex. Afhankelijk van je eisen kun je minder kwijt zijn (elevation/tilt/pivot/swivel - zie ook images op eBay). Je hebt verder geen enkele opties in een OSD, de enige knoppen die op dit model zitten zijn higher/lower brightness en aan/uit.
Ik zit zelf enorm te twijfelen tussen
http://www.ebay.com/itm/N...tors&hash=item337341261d8 of pricewatch: LG IPS237L Zwart

27 inch 2560x1440 vs 23 inch 1920x1080 .
onbekend merk vs LG
260 euro vs 170 euro
IPS vs IPS

Ik heb momenteel deze gaming RIG:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,95€ 203,95
1Asrock Z77 Extreme4-M€ 98,49€ 98,49
1Club3D Radeon HD 7970 royalKing€ 379,50€ 379,50
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 0,-€ 0,-
2Western Digital Green WD20EARS, 2TB€ 99,95€ 199,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,54€ 89,54
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,18€ 37,18
1Cooler Master Silent Pro M700€ 96,59€ 96,59
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 219,-€ 219,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.359,14

Ik vind het persoonlijk een lastige keuze, meer ook omdat ik graag iets voor de toekomst wil kopen. Ik zit momenteel op een 19 inch 1440x900 scherm. Het is dus al een hele overgang naar 23 inch scherm 1920x1080. Maar ik vraag me meer af is 27 inch 2560x1440 de toekomst?

Games die ik nu speel zijn LOTRO en BF3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
ralph0603 schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:34:
[...]

Ik zit zelf enorm te twijfelen tussen
http://www.ebay.com/itm/N...tors&hash=item337341261d8 of pricewatch: LG IPS237L Zwart

27 inch 2560x1440 vs 23 inch 1920x1080 .
onbekend merk vs LG
260 euro vs 170 euro
IPS vs IPS

[...]

Ik vind het persoonlijk een lastige keuze, meer ook omdat ik graag iets voor de toekomst wil kopen. Ik zit momenteel op een 19 inch 1440x900 scherm. Het is dus al een hele overgang naar 23 inch scherm 1920x1080. Maar ik vraag me meer af is 27 inch 2560x1440 de toekomst?

Games die ik nu speel zijn LOTRO en BF3
Ach ja, wie weet wat de toekomst brengt ;) De upgrade naar 27 inch met deze resolutie vond ik merkbaar veel beter dan m'n vorige upgrade van 1680x1050 naar 1920x1200 :) Uiteindelijk komt het toch neer op jouw eigen afwegingen en of je het risico durft te nemen. Ik heb er in ieder geval geen spijt van. Persoonlijk ben ik nooit een fan geweest van die kleine (<22 inch) schermpjes van 16:9, die voelden altijd als een streepje beeld aan terwijl een 23/24 inch 16:10 monitor een fatsoenlijk formaat neerzet :+ , dit heb ik minder met groottes van 27 inch. Met een 23 inch 1080 scherm heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

C0rnelis schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:58:
[...]

Ach ja, wie weet wat de toekomst brengt ;) De upgrade naar 27 inch met deze resolutie vond ik merkbaar veel beter dan m'n vorige upgrade van 1680x1050 naar 1920x1200 :) Uiteindelijk komt het toch neer op jouw eigen afwegingen en of je het risico durft te nemen. Ik heb er in ieder geval geen spijt van. Persoonlijk ben ik nooit een fan geweest van die kleine (<22 inch) schermpjes van 16:9, die voelden altijd als een streepje beeld aan terwijl een 23/24 inch 16:10 monitor een fatsoenlijk formaat neerzet :+ , dit heb ik minder met groottes van 27 inch. Met een 23 inch 1080 scherm heb ik geen ervaring.
Ja het is wel weer 4 inch extra, en je hebt een hogere resolutie. Deze resolutie is dat meer de toekomst of moet ik dan meer denken aan 4k? Want dan ga ik liever nu voor 1080 en dan later voor 4k.

Risico's in wat voor zin? Doaune? Garantie? Levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
ralph0603 schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:39:
[...]

Ja het is wel weer 4 inch extra, en je hebt een hogere resolutie. Deze resolutie is dat meer de toekomst of moet ik dan meer denken aan 4k? Want dan ga ik liever nu voor 1080 en dan later voor 4k.

Risico's in wat voor zin? Doaune? Garantie? Levering?
4K (3840 × 2160) zal vast wel een keer mainstream worden, maar tegen die tijd zal je ook wel de rest van je apparatuur moeten aanpassen (kabels/dvi/videokaart hebben nu ook een max. resolutie via 1 poort).

Ik doel inderdaad voornamelijk op garantie, in het gelinkte topic zijn er een aantal verhalen over o.a. aanwezige backlight bleeding, dode pixels etc, dat kan in de euro's lopen indien je het terug wilt sturen of je zit je er wellicht continue aan te ergeren (afhankelijk van hoe duidelijk het aanwezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Heb toch de "gok" gewaagd en heb hem besteld. Benieuwd of hij nog binnen is voor kerst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Misschien dat ik ooit in de toekomst ga kijken voor 6 schermen! Multitasken gaat nu vreselijk handig!
En gamen is nu ook echt een plezier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4dowking
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09-2022
Voor mensen met een nvidia surround of eyefinity setup die problemen hebben aspect ratio of FOV in bepaalde games is dit wel een handige site. Staan veel fixes op om games zo goed mogelijk te kunnen spelen op mult imonitor setups. Gewoon even goed zoeken en je komt er wel uit.

Hier is ook een FOV calculator.

Mijn multi-mon setup:

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/7664/img0186qs.jpg

Asrock Z77 Extreme 4 ----- Intel Core I7 2700k ----- GTX 680 Twinn Frozer III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:28:
En voor wie Synergy te ingewikkeld is (wat ook is): www.inputdirector.com
Goeie tip:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
C0rnelis schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:15:
[...]

Non-mainstream? Koreaanse monitoren al eens bekeken? Ikzelf heb ook een Crossover QHD270 (2560x1440) staan als primaire monitor naast een 24" Acer (1920x1200) en vind het een prachtding. Gekocht via eBay overigens, binnen 3-4 dagen in huis. Kostte mij uiteindelijk 419$ op eBay en 53€ voor Fedex. Afhankelijk van je eisen kun je minder kwijt zijn (elevation/tilt/pivot/swivel - zie ook images op eBay). Je hebt verder geen enkele opties in een OSD, de enige knoppen die op dit model zitten zijn higher/lower brightness en aan/uit.
Oh ik bedoelde de 1440x900 schermen, niet de 2560x1440 :) Ik wil liever een kleiner scherm ernaast met dezelfde vertical res en liefst ook zelfde hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
BradKing schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:01:
[...]

Oh ik bedoelde de 1440x900 schermen, niet de 2560x1440 :) Ik wil liever een kleiner scherm ernaast met dezelfde vertical res en liefst ook zelfde hoogte.
Ah :+ , dat is inderdaad veel lastiger sinds 16:10 zo'n beetje verlaten is en de overstap gemaakt is naar 1600x900 voor alle 19 inch monitoren. Misschien dat je er een 1600x900 naast kunt zetten met dezelfde ppi (als die er is), dan is die volgens mij even hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sh4dowking schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:20:
Voor mensen met een nvidia surround of eyefinity setup die problemen hebben aspect ratio of FOV in bepaalde games is dit wel een handige site. Staan veel fixes op om games zo goed mogelijk te kunnen spelen op mult imonitor setups. Gewoon even goed zoeken en je komt er wel uit.

Hier is ook een FOV calculator.

Mijn multi-mon setup:

[afbeelding]
Damn... ik word al af en toe gek genoemd met 3 schermen laat staan als ik er 5 zou hebben :+ NICE d:)b

Wat me opvalt : De monitor boven je middelste monitor laat alleen een map of stats of zo zien van de game ?? Dat is wel leuk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4dowking
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-09-2022
nero355 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:23:
[...]

Damn... ik word al af en toe gek genoemd met 3 schermen laat staan als ik er 5 zou hebben :+ NICE d:)b

Wat me opvalt : De monitor boven je middelste monitor laat alleen een map of stats of zo zien van de game ?? Dat is wel leuk :)
Haha bedankt, op dat bovenste monitor runt een programma genaamd Rainmeter, hiermee kun je bijvoorbeeld een bewegend klokje op je bureaublad hebben of je CPU en RAM gebruik en veel meer!. :)

Asrock Z77 Extreme 4 ----- Intel Core I7 2700k ----- GTX 680 Twinn Frozer III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Sinds kort heb ik een mooie 27" 2560x1440 Crossover in huis (Koreaanse IPS Monitor topic). Hiervoor had ik 2 19" Samsung 940BF schermen (1280x1024). Eentje is nu vervangen door de Crossover, waardoor ik nu deze opstelling heb:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/sh/xubjcpytu6xxss6/Ndy-cEV2FG/DSC_3293.JPG

Maar nu kwam ik er achter dat als je zo'n Samsung kantelt, hij precies netjes aansluit op de Crossover! Hiermee zou ik dus een prachtige Portrait-Landscape-Portrait opstelling kunnen maken. Het aantal pixels verschil in de hoogte (1280 vs 1440) vind ik ook nog wel te doen.

Dus nu moet ik op zoek naar 2 goeie stands voor m'n Samsungs (de huidige zijn niet kantelbaar/hoogte verstelbaar). Deze schermen hebben wel een VESA 75 aansluiting, maar deze zit wat verzonken in het scherm (plaatje). Weet iemand toevallig een goede stand die hier op zou passen? Ik zoek een los staande stand (dus niet vastschroeven aan m'n bureau/muur). Volgens de handleiding van m'n Samsung was hij ook te krijgen met sliding/pivot stand, maar zo'n stand is natuurlijk onmogelijk om nu nog los te vinden.

Zelf zat ik te denken aan een Neo-Flex LCD Stand van Ergotron (zo'n 40-50 euro per stuk). Deze heeft een Vesa 75/100 aansluting, dus zou niet in het verzonken deel passen. Zou zoiets goed kunnen werken, met wat ruimte tussen de mount en het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdeuce
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:28:
En voor wie Synergy te ingewikkeld is (wat ook is): www.inputdirector.com
Weet er iemand trouwens ook nog een stuk software dat dit of Synergy-achtige dingen doet, zónder dat er een monitor aan je tweede pc hoeft te hangen? Dus eigenlijk met één druk op de knop een live-variant van RDP starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Laatst online: 16-09 20:24

Dreanor

Joene

Ik dacht iets simpels te doen en 3 monitoren aan te kunnen sluiten op een enkele ATI HD5870 (2x dvi, 1x hdmi), echter voor zover ik gezocht en gevonden heb is dit niet mogelijk??? :(

Ik probeer de volgende situatie te creëren;

PC twee monitoren werkt prima. Beide op DVI aangesloten (voorheen HDMI en DVI).
- Hoofdmonitor 22" 1680x1050
- Secundaire monitor 19" 1280x1024.

Nu wil ik op de HDMI mijn TV aansluiten (1080p), waarbij de TV een clone van mijn hoofdmonitor moet worden. Zo kan ik gemakkelijk een filmpje of game op mijn TV (af)spelen zonder instellingen aan te hoeven passen.

Echter, zo gauw ik de TV wil inschakelen moet ik 1 van mijn monitoren uitschakelen en met Eye-Infinity kan het volgens mij ook niet door de verschillende resoluties ...

Is wat ik wil eigenlijk mogelijk of niet, zo ja hoe?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ja, mits een Active Display port; Eyefinity vereist 1 Active Display poort. Andere poorten mogen dan wel DVI/HDMi zijn. Kun je gewoon 'n converter'tje voor kopen.

Grappig, kom voor ongeveer hetzelfde hierheen. Ik kan het gewoon echt.niet.vinden.

Ik heb 3 Full HD schermen, een Radeon HD5670 met 1x DP, 1x, DVI 1x, HDMI, als volgt verbonden:
DVI ---> DVI
HDMI ---> DVI
DP ----> DP

Ik kreeg er maximaal twee werkend, wat er dus op wijst dat mijn Active DP niet werkt. Nu komt er dus een stomme vraag, maar kan een grafische kaart een Passieve DisplayPort hebben?

Megabedankt

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

Als je 3 schermen wilt gebruiken en je hebt al 2 DVI poorten gebruikt dan moet je de display poort gebruiken. Volgens mij zijn er wel adapters voor het omzetten van display poort naar HDMI

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Dat is juist het punt, die gebruik ik, gewone DIsplay Port ---> Display Port kabel daar die op mijn Videokaart en op mijn monitor zit. Dacht misschien is het iets softwarematigs maar alles geupdate gecleaned enzo.

En het punt is ook dat er gewoon zo veel verschillende informatie te vinden is wat dit onderwerp betreft, dat ik niet weet of ik nu misschien wel iets heel stoms over het hoofd zie.

Dankje voor de snelle reactie trouwens, spijtig dat ik niet zo snel ben :p

Edit:

Grafische kaart:

http://nl.msi.com/product/vga/R5670-PMD1G-OC.html

Edit2:

Opgelost, moest de Bios Flashen van m'n kaart voor Eyefinity ondersteuning. (lolMSI)

[ Voor 15% gewijzigd door Maarten-NForce op 26-12-2012 13:00 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik had een vraag, waar ik niet weet waaraan het kan liggen. Als ik een spel speel, maakt ook niet uit welke.
Assassins creed 3 of FarCry 3, als ik naar de middelste scherm kijk, zie je het gewoon duidelijk en scherp.

Als ik naar de andere 2 schermen kijk (Linker & rechter), lijkt het net alsof deze 2 schermen het beeld vergroot. Alsof er een vergroot glas ervoor zit. Als ik dan draai, zodat het linker of rechter beeld dan in het midden komt, is het weer scherp.

Ik draai met bezel correctie 5976x1080, hoe kan het dat in games de linker en rechter scherm zo vergroot word in games maar de middelste wel goed draait? Ik draai 2 x GTX680 SLI. Staat mijn configuratie niet goed?

Gisteren Shogun 2 gespeeld, maar is echt bagger als de andere 2 scherm zover inzoomen en de middelste wel lekker scherp blijft. Of moet ik spelen met 5760x1080 resolutie? Alleen als ik dat doe is dat zonder de bezel correctie.

Probleem onderschept! Monitoren beetje meer naar achteren gezet zodat ze wat rechter staan met elkaar en de resolutie naar 6000x1080p en nu ziet er voortreffelijk uit!

[ Voor 13% gewijzigd door Xtr3me4me op 01-01-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Een makkelijke vraag voor jullie (als ik de rest van dit topic doorlees), alleen weet ik het zelf niet helemaal zeker en zoek ik vooral bevestiging.

Heb momenteel een Iiyama E2473HDS-B1 aangesloten via HDMI op een Sapphire HD 6950 2GB OC GDDR5.
Nu wil ik graag een tweede monitor aansluiten (zelfde als huidige) met als doel eigenlijk aflezen/bekijken van info en previews.

Maar, hoe moet ik die aansluiten? Kan dat scherm gewoon op de HDMI van mijn Asrock Z68 Extreme3 Gen3, of moet het ook op de videokaart?
Wil me scherm dus gewoon uitbreiden en kunnen slepen tussen de 2 schermen.

En anders heb ik nog de Display Port en 2x DVI-I als optie als het aansluiten op de GPU moet.
Maar dan mis ik wel het HD beeld, al vraag ik me af of dat echt gaat opvallen.

Anyhow, hoe hoort/moet het normaal, of wat is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Ik zou je 2e scherm gewoon via je GPU aansluiten, Display Port en DVI kunnen ook prima HD beeld aan hoor :) Op die manier zou het gewoon direct moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Display Port naar HDMI kabel dus.
Flexibelere kabel en kleinere connector vergeleken met een DVI.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Heb je geen DVI > HDMI converter bij je kaart gekregen ?? Ik zou zoveel mogelijk DVI of DisplayPort gebruiken voor een PC monitor.
HDMI kan je beter voor TV's gebruiken, vanwege het kleurenbereik gedoe dat je weleens tegen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Uhm... waarom zou ik dan niet gewoon DVI naar DVI gebruiken?
Met DVI > HDMI heb ik toch alsnog HDMI?

Nu heb ik (PC) HDMI > (Monitor) HDMI.
Maar ik kan dan toch gewoon DVI rechtstreeks gebruiken ipv een HDMI converter?

Denk ik zo, anders snap ik het allemaal niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-07 09:59
Ik heb vandaag mijn 3de monitor binnen gekregen, nu heb ik er 2 met een DVI kabel en 1 met een displayport kabel aangesloten op mijn videokaart. Met de monitor die op displayport is aangesloten kan alleen geen verbinding worden gemaakt.

Mijn videokaart is de Asus Matrix 7970, en de 3 monitoren Dell Ultrasharp U2312HM.

1 op DP en 1 op DVI werkt prima maar hij moet wel in de linkse DVI aansluiting op de GPU zitten dus ik denk dat er dan een verschil zit tussen de Dual en Single DVI aansluitingen op de GPU. Want DP en de andere DVI aansluiting werkt niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 09:29

ResuCigam

BOFH

Je had al antwoord gehad hier. 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-07 09:59
Kreeg weer een verdere vraag van een andere Tweaker dus wist niet of dit het goede was. Maar goed gaan we die halen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

NeutraleTeun schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:39:
Uhm... waarom zou ik dan niet gewoon DVI naar DVI gebruiken?
Met DVI > HDMI heb ik toch alsnog HDMI?

Nu heb ik (PC) HDMI > (Monitor) HDMI.
Maar ik kan dan toch gewoon DVI rechtstreeks gebruiken ipv een HDMI converter?

Denk ik zo, anders snap ik het allemaal niet meer :p
Ik kreeg de indruk dat je monitoren alleen HDMI hebben wat niet ondenkbaar is bij sommige modellen :)
Als je puur DVI kan gebruiken : Vooral doen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Intru schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:34:
Zelf zat ik te denken aan een Neo-Flex LCD Stand van Ergotron (zo'n 40-50 euro per stuk). Deze heeft een Vesa 75/100 aansluting, dus zou niet in het verzonken deel passen. Zou zoiets goed kunnen werken, met wat ruimte tussen de mount en het scherm?
Om m'n eigen vraag maar te beantwoorden: dat werkt dus prima. Ik heb 2 Neo-Flex stands besteld, en die dingen zijn fantastisch. Gisteren zijn ze binnengekomen, dus direct maar m'n portrait-landscape-portrait opstelling gebouwd. Ik had nog een oude videokaart liggen om het 3e scherm aan te sturen.
Het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/aa3wpseqrd36xhz/nieuw2.JPG

Nu proberen om alles goed werkend te krijgen onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Intru schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:57:
Om m'n eigen vraag maar te beantwoorden: dat werkt dus prima. Ik heb 2 Neo-Flex stands besteld, en die dingen zijn fantastisch. Gisteren zijn ze binnengekomen, dus direct maar m'n portrait-landscape-portrait opstelling gebouwd. Ik had nog een oude videokaart liggen om het 3e scherm aan te sturen.
Het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf):

[afbeelding]

Nu proberen om alles goed werkend te krijgen onder Linux.
Ik zou ze alle 3 effe afstellen op het oog of kalibreren met de juiste apparatuur : Zelfs op de foto zie ik gewoon 3 totaal verschillende versies van je achtergrond :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
nero355 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:33:
[...]

Ik zou ze alle 3 effe afstellen op het oog of kalibreren met de juiste apparatuur : Zelfs op de foto zie ik gewoon 3 totaal verschillende versies van je achtergrond :|
Klopt, ik moet sowieso nog een keertje kalibreren. Maar helemaal gelijk krijg ik het hier nooit. Het middelste paneel is een mooie IPS, terwijl de 2 buitenste TN-panelen zijn (met een slecht kijkhoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heb nu twee monitoren in gebruik (Dell U2412M), aangesloten op de onboard IGP (1x DVI, 1x HDMI) van het motherboard (Gigabyte GA-H55M-UD2H). Ik wil daar een 3e monitor naast zetten.

Als ik de verhalen mag geloven wordt de onboard IGP uitgeschakeld op het moment dat ik een PCIe videokaart plaats, dus ben ik gaan zoeken naar een videokaart waar ik 3 monitoren op kan aansluiten.

Eisen: Passief gekoeld, DP port/DVI/HDMI. Daarnaast is een laag idle verbruik belangrijk. Als ik niet achter de PC zit en deze staat wel aan (oa tbv Squeezebox Server) hoeft er niet onnodig stroom verbruikt te worden).

Voor een Eyefinity setup ik zou eigenlijk al genoeg hebben aan een HD5450, maar een exemplaar met DP poort (ipv HDMI) ben ik nog nergens tegengekomen. Al verder zoekende kwam ik de volgende kaarten tegen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus HD7750-DCSL-1GD5€ 103,-€ 103,-
1Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5€ 106,95€ 106,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 209,95

Het idle verbruik ligt laag (paar watt) en de kaarten zijn voorzien van een DP, DVI en HDMI aansluiting. Zijn er mensen die een van beide kaarten gebruiken?

Heb ik overigens een active DP cable nodig om de Dell monitor (heeft een DP aansluiting) aan te sluiten op de nieuwe videokaart, of kan ik hier gewoon een standaard passive cable gebruiken? (Ik ga uit van dit laatste).
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste