ik ben nieuwe hardware aan het uitzoeken, en ben inmiddels aangekomen bij de videokaart.
Momenteel heb ik 2 beeldschermen, de HP L1940T en de HP L1740. Dit zijn monitoren van respectievelijk 19" en 17", en hebben beide een resolutie van 1280x1024. De bedoeling is dat er een derde scherm bijkomt, welke is nog nader te bepalen

Daarnaast heb ik nog een TV die ik wil gaan aansturen.
Ik kom dus in totaal uit op 4 displays. 3 daarvan zou ik graag gebruiken om te gamen, en de TV slechts voor films. Om op die 3 schermen te spelen zou ik dus Eyefinity 2 nodig hebben (of een softwarematige oplossing als SoftTH, maar hardwarematig heeft mijn voorkeur.)
Zou 1 Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 daarvoor voldoen? Het lijkt mij dat ik dan gebruik moet maken van 1x mDP en de DL-DVI gesplitst naar 2x DVI, en vervolgens de HDMI naar de TV. Is dit een mogelijke set-up, of heb ik voor 4 displays toch wat anders nodig?
Momenteel speel ik vooral
Left 4 Dead 2 en
Payday: The Heist, het plan is dat ik die straks op 3 monitoren soepel wil spelen. Is de HD7950 daar potent genoeg voor, of moet ik een tweede in xFire erbij steken?