Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

victorb schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:58:
Ik heb een nieuw ivy bridge systeempje met de onboard intel hd4000 videokaart. En een GTX 570 als videokaart.

Dus ik denk even dual monitor testen. in de bios igp dual monitor aangezet. windows 7 opgestart en monitor ingeprikt. En het werkte in 1x haha. 24inch monitor op de gtx en een 19inch op de intel hd4000 :)
Waarom niet beide monitoren aan die GTX570?
Tuurlijk, dit werkt ook, maar je hebt de IGP niet eens echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hatsieflatsie schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:44:
Welke versie van Eyefinity heb je?
Dat zal wel de eerste versie zijn aangezien het een hardware matige oplossing is en ik een kaart heb van de eerste generatie die Eyefinity ondersteunen (HD5xxx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

lol dat dacht ik ook al.

er zijn maar 2 versies, en versie 2.0 is pas geintroduceerd bij de 7000 serie.
beetje vragen naar de bekende weg denk ik zo...

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Fordox schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:22:
[...]

lol dat dacht ik ook al.

er zijn maar 2 versies, en versie 2.0 is pas geintroduceerd bij de 7000 serie.
beetje vragen naar de bekende weg denk ik zo...
Ik vond het al een rare vraag :p. Als ik post welke kaart ik heb dan weet je ook gelijk welke versie van Eyefinity.
Volgens mij was er weinig anders aan de nieuwe versie behalve dat hij nu per beeldscherm een appart geluidssignaal kan uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 22:05
Ik kan ook niet achter blijven met een plaatje te posten van mijn 3D Surround setup.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/21101178/Thumbnail.jpg

De setup bestaat uit:
3x LG D2342P-PN
1x XFX Triple Display Monitor Stand

De schermen zijn voorzien van een EDID override om ze te laten werken met NVIDIA 3D Vision technology :)

[ Voor 13% gewijzigd door T.Rijkers op 05-07-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:14:
[...]

Ik vond het al een rare vraag :p. Als ik post welke kaart ik heb dan weet je ook gelijk welke versie van Eyefinity.
Volgens mij was er weinig anders aan de nieuwe versie behalve dat hij nu per beeldscherm een appart geluidssignaal kan uitsturen.
De latere versies van Eyefinity kunnen met verschillende resoluties van schermen omgaan, en dit upscalen/downscalen. De oudere versies van Eyefinity werkten niet met verschillende schermen, tenzij ze alledrie dezelfde resolutie hanteerden. Vandaar m'n vraag.

Edit, ik bedoelde AMD Catalyst:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2m5near.png

[ Voor 6% gewijzigd door Hatsieflatsie op 05-07-2012 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
T.Rijkers schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:37:
Ik kan ook niet achter blijven met een plaatje te posten van mijn 3D Surround setup.

De setup bestaat uit:
3x LG D2342P-PN
1x XFX Triple Display Monitor Stand

De schermen zijn voorzien van een EDID override om ze te laten werken met NVIDIA 3D Vision technology :)
Mooie achtergrond, geheel in stijl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
Hatsieflatsie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 01:13:
[...]
Mooie achtergrond, geheel in stijl!
Dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hatsieflatsie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 01:11:
[...]

De latere versies van Eyefinity kunnen met verschillende resoluties van schermen omgaan, en dit upscalen/downscalen. De oudere versies van Eyefinity werkten niet met verschillende schermen, tenzij ze alledrie dezelfde resolutie hanteerden. Vandaar m'n vraag.

Edit, ik bedoelde AMD Catalyst:

[afbeelding]
Ok, jammer in mijn situatie dan. Het zou wel tof zijn als het had kunnen werken, misschien zou het nog met een software matige hack kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Kijk of je de versie van AMD Catalyst 11.10 of hoger kunt draaien op je systeem? Ze hebben de functies voor het door je geschetste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
Ryan_ schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Ziet er goed uit! :) Care to share? :9~
Tuurlijk, geen punt. Ik heb een resolutie inc bezelcorrectie (5976x1080). Ik heb een paar bg's gemaakt zonder bezelcorrectie (5760x1080). Zie linkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hatsieflatsie schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:44:
Kijk of je de versie van AMD Catalyst 11.10 of hoger kunt draaien op je systeem? Ze hebben de functies voor het door je geschetste probleem.
Ik heb op het moment 12.3, volgens mij was er een melding in de presentatie slides van de HD79xx dat de oudere kaarten die Eyefinity hadden het ook zouden krijgen. Ik ga dit nog even doorlezen als ik deze nog heb staan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:01
T.Rijkers schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:57:
[...]
Tuurlijk, geen punt. Ik heb een resolutie inc bezelcorrectie (5976x1080). Ik heb een paar bg's gemaakt zonder bezelcorrectie (5760x1080). Zie linkje :)
Top, dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsider90
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 12:54
EDIT: Even verplaatst naar aankoop advies

[ Voor 92% gewijzigd door Outsider90 op 06-07-2012 22:39 . Reden: Nieuw topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte vraag op dit topic. Ik heb zo'n 20 monitoren van een bedrijf goedkoop over kunnen nemen. Nu wil ik deze in 4 x 5 (hxb) aan elkaar koppelen en vervolgens aansluiten op een pc voor het kijken van films. Nu is mijn vraag of dit überhaupt mogelijk is, en hoe ik dit het beste kan doen zonder al te veel kosten te maken. Is het ook mogelijk de beeldschermen intern te koppelen (solderen en doe-het-zelven dus) tot één groot scherm? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een nieuwe pc gekocht en wilde daarop ook in eyefinity gamen.
Daarvoor heb ik 3 22" schermen gekocht en een pc met 2 videokaarten in crossfire.
De kaarten zijn 2x HIS radeon hd 6950.

Nu zoek ik hiervoor een geschikte minidp -> dvi active displayport adapter voor mijn derde scherm.
Ik heb die van sapphire al geprobeerd alleen werkte die niet.

Welke bevelen jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 00:10:
Ik heb laatst een nieuwe pc gekocht en wilde daarop ook in eyefinity gamen.
Daarvoor heb ik 3 22" schermen gekocht en een pc met 2 videokaarten in crossfire.
De kaarten zijn 2x HIS radeon hd 6950.

Nu zoek ik hiervoor een geschikte minidp -> dvi active displayport adapter voor mijn derde scherm.
Ik heb die van sapphire al geprobeerd alleen werkte die niet.

Welke bevelen jullie me aan?
Heeft je scherm geen HDMI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:05:
Even een korte vraag op dit topic. Ik heb zo'n 20 monitoren van een bedrijf goedkoop over kunnen nemen. Nu wil ik deze in 4 x 5 (hxb) aan elkaar koppelen en vervolgens aansluiten op een pc voor het kijken van films. Nu is mijn vraag of dit überhaupt mogelijk is, en hoe ik dit het beste kan doen zonder al te veel kosten te maken. Is het ook mogelijk de beeldschermen intern te koppelen (solderen en doe-het-zelven dus) tot één groot scherm? ?
Dat eerste is mogelijk. Dat tweede is ook mogelijk en bestaat al (zie OP onderin), maar dan heb je technische know-how nodig om dat vlekkeloos te laten verlopen. Ik betwijfel of dat je gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 00:41
Zag het niet in de OP staan maar welke stand/beugel raden jullie aan? Ik heb 3x een 2311h van Dell. Het is zeer irritant als je 3 schermen oneven staan door een tik op de tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ok, even een hypothetical dingetje...

Stel, ik heb 6 monitoren, allen voorzien van een VGA only input.
19inch, 1440x900 (16:10) breedlbeeld.
Die wil ik met z'n allen aan m'n PC hangen, uiteraard zo goedkoop mogelijk.

Omstandigheden/vereisten:
- Ik game niet of nauwelijks en heb dus niet per definitie een high end kaart nodig.
- M'n PC is nu al praktisch absoluut stil en dat moet zo blijven. Laag energieverbruik / passieve koeling is een must.
- Alle schermen hebben alleen een VGA input, geen DVI, HDMI of DP.
- M'n mammieplank heeft slechts één PCI-e x16 connector. De x1 is al bezet (Gbit LAN) maar er is eventueel nog een x4 slot. De rest is plain old PCI.
- Huidige videokaart is een ATI HD4670 Turbo met 2x DVI-D poorten.

Wat ik zelf al het uitgeplozen:
- Matrox Triplehead2Go. Kost 300+ euro per stuk. Zou er twee moeten hebben en dat wordt me wat te gek.
- Een nieuwe videokaart met Eyefinity, 6 DP poorten en actieve DP-VGA convertors. Kost ook al snel 600+ euro bij elkaar (als het niet meer is).
- Overstappen op een nVidia Quadro NVS Quad kaart en een losse NVS dual kaart in een PCI slot (used te pakken), maar is dat performance-wise wel slim? HD video speel ik namelijk wel af.
- Een nieuw mobo met 2 PCIe x16 slots kopen, daar twee passief gekoelde ATI kaarten op zetten die 3x VGA lusten. Ook een duur geintje.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Nieuw moederbordje en 3x een el-cheapo ATI kaart? Mobo hoogstens 50 euro en 3x 30 euro voor de videokaartjes.

@WesleyRBK,
Kijk eens naar de volgende beugels:
http://www.allcam.biz/catalog/index.php?cPath=29

Zelf uit te breiden met onderdelen. Heb het zelf ook en werkt perfect. Even zoeken in dit topic want ik heb er al meer over geschreven. Zou eigenlijk in de OP van dit topic moeten staan naar mijn mening. Want ik heb ook het half internet afgezocht naar betaalbare triple monitor stands.

[ Voor 64% gewijzigd door Twazerty op 07-07-2012 22:49 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 21:26

GeeBee

Oddball

McKaamos schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:59:
- Matrox Triplehead2Go. Kost 300+ euro per stuk. Zou er twee moeten hebben en dat wordt me wat te gek.
Volgens mij heb ik er nog eentje liggen á €100,-
Digital edition.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 02:13

ötzi

eclecticus

McKaamos schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 16:59:
Ok, even een hypothetical dingetje...

Stel, ik heb 6 monitoren, allen voorzien van een VGA only input.
19inch, 1440x900 (16:10) breedlbeeld.
Die wil ik met z'n allen aan m'n PC hangen, uiteraard zo goedkoop mogelijk.

Omstandigheden/vereisten:
- Ik game niet of nauwelijks en heb dus niet per definitie een high end kaart nodig.
- M'n PC is nu al praktisch absoluut stil en dat moet zo blijven. Laag energieverbruik / passieve koeling is een must.
- Alle schermen hebben alleen een VGA input, geen DVI, HDMI of DP.
- M'n mammieplank heeft slechts één PCI-e x16 connector. De x1 is al bezet (Gbit LAN) maar er is eventueel nog een x4 slot. De rest is plain old PCI.
- Huidige videokaart is een ATI HD4670 Turbo met 2x DVI-D poorten.

Wat ik zelf al het uitgeplozen:
- Een nieuwe videokaart met Eyefinity, 6 DP poorten en actieve DP-VGA convertors. Kost ook al snel 600+ euro bij elkaar (als het niet meer is).
- Overstappen op een nVidia Quadro NVS Quad kaart en een losse NVS dual kaart in een PCI slot (used te pakken), maar is dat performance-wise wel slim? HD video speel ik namelijk wel af.
- Een nieuw mobo met 2 PCIe x16 slots kopen, daar twee passief gekoelde ATI kaarten op zetten die 3x VGA lusten. Ook een duur geintje.
Wat je niet vermeld is of ze samen 1 "scherm" moeten worden of dat ze allemaal onafhankelijk van elkaar moeten draaien...Samen 1 "scherm" denk ik dat je voor rond de vierhonderd klaar bent;
deze unit en zes verloopjes.
Als ze onafhankelijk van elkaar mogen zijn dan zoiets;
deze met een verloopje naar VGA, je huidige kaart met verloopjes (Die HIS kaarten zijn btw DVI-I) en een cheapass kaartje met twee D-Sub poorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
hallo,

ik vroeg mij af of jullie mij kunnen adviseren in het verkrijgen van een enkele PC setup die 12(!) schermen kan aansturen?

De applicatie die zal draaien is een DirectX 2D applicatie. De M9188 van matrox kan weliswaar 8 schermen aansturen maar lijkt geen Direct te ondersteunen. 2 maal een 6-ports AMD eyefinity zou ook een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Twazerty schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:46:
Nieuw moederbordje en 3x een el-cheapo ATI kaart? Mobo hoogstens 50 euro en 3x 30 euro voor de videokaartjes.
Heb nu een AM2 plank. Zou eens moeten checken of zoiets er is. Anders wordt het een hele PC upgrade, wat voor mij niet echt nodig is.
GeeBee schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:15:
[...]

Volgens mij heb ik er nog eentje liggen á €100,-
Digital edition.
Das leuk, maar ik heb een Analog versie nodig ;)
ötzi schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 23:44:
[...]

Wat je niet vermeld is of ze samen 1 "scherm" moeten worden of dat ze allemaal onafhankelijk van elkaar moeten draaien...Samen 1 "scherm" denk ik dat je voor rond de vierhonderd klaar bent;
deze unit en zes verloopjes.
Als ze onafhankelijk van elkaar mogen zijn dan zoiets;
deze met een verloopje naar VGA, je huidige kaart met verloopjes (Die HIS kaarten zijn btw DVI-I) en een cheapass kaartje met twee D-Sub poorten :)
Eerste optie had ik al naar gekeken, maar dat is dus een behoorlijk dure grap. De kaarten en DP->VGA verloopjes bij elkaar gaan me echt boven budget. Daarbij is zo'n high-end kaart ook in de meeste gevallen verre van stil, en dat betekent dat er op z'n minst andere koeling op moet.

2de optie kan ook niet trouwens, want ik heb geen twee PCI slots over.

En wat bedoel je met "1 scherm" of onafhankelijk? Ik wil een hele grote desktop in windows.
Eventuele spelletjes zou ik ook wel over alle schermen willen hebben. Spelletjes komen neer op oude C&Cs enzo (heb de TFD DVD liggen)
jaapstobbe schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:15:
hallo,

ik vroeg mij af of jullie mij kunnen adviseren in het verkrijgen van een enkele PC setup die 12(!) schermen kan aansturen?

De applicatie die zal draaien is een DirectX 2D applicatie. De M9188 van matrox kan weliswaar 8 schermen aansturen maar lijkt geen Direct te ondersteunen. 2 maal een 6-ports AMD eyefinity zou ook een oplossing kunnen zijn?
M'n buurman heeft een Parhelia. Hoewel de Direct 3D sub-par is, doettie verder alles prima en vreet een Matrox kaart wel gewoon DirectX.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 08-07-2012 13:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 02:13

ötzi

eclecticus

McKaamos schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:07:
Eerste optie had ik al naar gekeken, maar dat is dus een behoorlijk dure grap. De kaarten en DP->VGA verloopjes bij elkaar gaan me echt boven budget. Daarbij is zo'n high-end kaart ook in de meeste gevallen verre van stil, en dat betekent dat er op z'n minst andere koeling op moet.

2de optie kan ook niet trouwens, want ik heb geen twee PCI slots over.

En wat bedoel je met "1 scherm" of onafhankelijk? Ik wil een hele grote desktop in windows.
Eventuele spelletjes zou ik ook wel over alle schermen willen hebben. Spelletjes komen neer op oude C&Cs enzo (heb de TFD DVD liggen)
De tweede optie die ik geef is met je eigen kaart, een PCI kaart (die heb je vrij zeg je) en je zegt dat je nog een PCI-E 4X hebt, daar de laatste kaart in.
Maar aangezien je een desktop wilt en je games over alle schermen ben je toch gebonden aan de eerste optie; een Eyefinity setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Mits de spellen niet fullscreen zijn, kun je de venster zodanig slepen dat het 3 schermen vult. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt helemaal gek: Mijn triple monitor-setup werkt niet zoals de bedoeling is van de aanschaf.
Het lijkt erop dat de ik moet kiezen tussen drie monitoren in extended desktop config zonder SLi, of wel SLi, maar dan met slechts 2 monitoren. Ik was toch onder de indruk dat wat ik wilde mogelijk was met mijn setup:

- MSI Z77A-GD65
- i5 2500K
- MSI N560GTX Ti Twin Frozer II/OC x2
- Seasonic X-760 80+ Gold
- Dell Ultrasharp U2412M Zwart x2
+ mijn oude Dell 2407 WFP in het midden...

Alle drie de monitoren aangesloten op de DVI aansluitingen van de kaart: ben al om te testen van de recommended connections van de site afgeweken om te testen, maar geen succes.
Nou heb ik de ballen verstand van het hele SLi/Crossfire gebeuren, maar ik denk toch dat ik alles goed heb ingesteld. Bovendien vermeld de wesite van NVIDIA zelf de configuratie.
Ik moet wel zeggen dat ik die SLi-bridge bijzonder losjes vindt zitten, maar het feit dat ik het systeem wel in SLi krijg (overigens alleen na een beetje "driver-jongleren", en dan met als resultaat 1 monitor op zwart), verteld me dat het aan die bridge niet zal liggen.

Ik heb hulp nodig.. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel op de goede dvi aansluitingen ?
Dus 2 op de eerste kaart en 1 op de hoofd dvi aansluiting van de 2e kaart?
Kan het wel met verschillende monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wel. Ik vindt de aanduiding "eerste" en "tweede" altijd vrij vaag, maar de afbeeldingen op die site moet het zo goed zijn.

Potvolkoffie! Je had gelijk! Heb helemaal verkeerd gerekend/gekeken aan welke kant van de kast de PCIe slots zitten, en dus ook de links/rechts positie van de GraKa's. Nu krijg ik opeens allemaal extra opties voor surround en SLi in het Nvidia Controlcenter. Het stomme is ik zou *zweren* dat ik deze config al een had geprobeerd... Dat zal dan wel met een oude driver zijn geweest. 3DMark zier er wel een beetje "squeezed" uit zo, maar ik haal iig nu wel de 8200 3DMarks die ik ook had in dual-monitor met SLi.

Dank, Lupp!

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 22:17 . Reden: Oeps! ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:57
waarom is een triple monitor stand zo belachelijk duur?
allemaal rond de 300 voor een stukje metaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
Werkt Eyefinity met de volgende setup

2 x 7950 Crossfire

1 x benq 20inch VGA
1 x benq 20inch DVI
1 x benq 24inch HDMI

Werk nu met de twee benq schermen en dat werkt prima.
Nu wil ik een nieuwe pc kopen en wil misschien de oude schermen gebruiken.

Zou dit bijvoorbeeld werken met BF3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
SonyEricsson schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:49:
waarom is een triple monitor stand zo belachelijk duur?
allemaal rond de 300 voor een stukje metaal :(
Dat heb ik mij altijd afgevraagd. Zal wel in de gelimiteerde productie zitten, waardoor de prijs hoog is om nog uit de kosten te komen.

Althans, dat denk ik.

[ Voor 89% gewijzigd door Hatsieflatsie op 22-08-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

weinig vraag naar, dus weinig productie = meer ontwikkelingskosten e.d. doorgevoerd per product zodat het product rendabel blijft.

redelijk standaard economie, en hoe vaak zie je nou dat iemand zon standaard gebruikt?

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 11:08

eagle00789

Est. November 2005

Tool Tip: Actual Multiple Monitors: Elk scherm een eigen taakbalk

[ Voor 14% gewijzigd door eagle00789 op 23-08-2012 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:42
@ post van Fract,
Ik zit juist met het tegenovergestelde....
3 monitoren in Surround zonder SLI: beter dan AMD, al dan niet software. Surround naar 3x los werkt perfect, top performance, makkelijk aansluiten, 0 bugs.
3 monitoren in Eyefinity zonder Xfire: hardware oplossing, Eyefinity naar 3x los werkt perfect, top performance, DP poort en crashte soms wel eens, verre van vaak overigens.
3 monitoren in Eyefinity met Xfire: hardware oplossing, Eyefinity naar 3x los werkt perfect, performance viel tegen met veel gevoelsmatige FPS dan wat er echt behaalt werd. Verschil met 1 kaart was in FPS 80%, gevoelsmatig 30%. DP poort en soms bugs, mindere Xfire support (speelde misschien de foute spellen).
3 monitoren in Surround met SLI: Beter dan AMD, al dan niet nog altijd een software oplossing, geweldige performance met goede drivers voor alle spellen die ik speel, en dat zijn er best veel, totaal geen gestotter, maar je kunt niet switchen naar losse Displays, dan moet je SLI uitzetten. 1 monitor 3D en dan 1 met browser rn 1 met een film is dus onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024
Onder windows kan ik triple monitor draaien met mijn GTX570 en de onboard intel HD4000. Onder linux is dit mij niet gelukt. Is er iemand die dit werkend heeft? Onder linux draait dual monitor prima met de nvidia driver en tools.

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik hou het op UltraMon icm GridVista

• Wackmack
Vraagje over mijn aanstaande set voor EyeFinity

Deze kaart ga ik in Crossfire zetten pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation

Dit scherm wil ik 3 x hebben pricewatch: LG IPS237L Zwart

Alleen nu heeft mijn kaart 1 x HDMI en 2 x Display

Dus is EyeFinity wel mogelijk?

• Paprika
Hopelijk doe je het niet voor de "dunne" Bezel, en tuurlijk, met de juiste adapters.

• Wackmack
Is dat niet goed dan? De bezel ziet er mooi en dun uit. Wilde eerst voor de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart gaan maar de bezel van de LP vind ik veel mooier. Alleen moet er dus een adapter bij.

Is deze goed pricewatch: HP DISPLAYPORT TO HDMI ADAPTER

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 20:19

BTU_Natas

Superior dutchie

Weet iemand toevallig, waar ik leuke achtergronden voor mijn bureaublad kan vinden. Zoek naar plaatjes met een reso van 7680x1440.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:40
BTU_Natas schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:37:
Weet iemand toevallig, waar ik leuke achtergronden voor mijn bureaublad kan vinden. Zoek naar plaatjes met een reso van 7680x1440.
https://www.google.nl/sea...bdbcdbc4&biw=1920&bih=979

Je kunt de exacte resolutie invoeren bij google (aan de linkerkant). Zoek op een keyword en voila.

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 20:19

BTU_Natas

Superior dutchie

Dankje! Ik ben uren aan het zoeken geweest, en gewoon vergeten het eens in het engels te doen! |:(

• Paprika
Versteegrob schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:21:
Is dat niet goed dan? De bezel ziet er mooi en dun uit.
Als je maar op de hoogte bent van het feit dat de plaatjes van LG geshopped zijn en ze wel een stuk dikker zijn dan ze je laten zien. Als je dat weet dan krijg je i.i.g. geen teleurstelling.

• Wackmack
Ja dat zag ik ook al maar als nog een stuk dunner dan de Dell. Was verder mijn adapter goed?

De pricewatch: HP DISPLAYPORT TO HDMI ADAPTER

Dan bestel ik deze.

• Wackmack
Ben aan het kijken voor een triple setup voor EyeFinity. Wat is een goede monitor hiervoor? Het liefste heb ik een dunne bezel echter is dit lastig te zien.

Wilde eerst voor de pricewatch: LG IPS237L Zwart gaan echter is de bezel helemaal niet dun en zo mooi vind ik het scherm niet.

Deze van Dell pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart is een stuk goedkoper en Dell levert vaak goede kwaliteit.

Nog andere schermen? 200e max per scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Aangezien de kaart die je op het oog had tweemaal een Mini-DisplayPort connector heeft is een direct passende adapter misschien handiger: pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oké duidelijk maar ga toch liever voor de Dell. Verder zie ik weinig alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Ik ga binnenkort een nieuw systeem nemen. Daarbij behou ik de monitoren met de volgende resolutie: 1280x1040 - 1920x1200 - 1280x1040

Wanneer ik een videokaart met Eyefinity neem, kan-ie alledrie verschillende resoluties tegelijk besturen? (niet voor games, maar 3 monitoren gelijktijdig te kunnen draaien voor verschillende applicaties, zoals op ene scherm agenda, op andere scherm browser, enz.).

Mij stond iets vaags bij dat Eyefinity alleen werkt wanneer je resoluties alledrie hetzelfde zijn. Verder speel en wil ik ook geen games spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hatsieflatsie op 03-09-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

juist dan wil je geen eyefinity aangezien het dan 1 groot bureaublad wordt. Ik heb middels bureaublad uitbreiding ook totaal 3 schermen. Dan kun je lekker heen en weer snappen van je schermen.

eyefinity laatst getest op mijn setup (1920x1080, 1920x1200, 1920x1080) met dirt 3, ik vind het niet fijn spelen. Geef mij maar single monitor voor games of dual als stats op een ander scherm kunnen. Dat geschakel tussen eyefinity (met bezelcorrectie) en desktop modus is ook een hell. Werkte een tijdje terug waardeloos, hoe het nu werkt weet ik niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Twazerty op 03-09-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Hoe kun je dan zien of een videokaart 3 schermen gelijktijdig kan ondersteunen? Sommige videokaarten gaan niet verder dan 2 gelijktijdig.

Verder iets dan Eyefinity als indicatie heb ik niet... Ik bedoelde uiteraard dus desktop modus voor verschillende resoluties, waar ik op zoek naar ben.

[ Voor 19% gewijzigd door Hatsieflatsie op 03-09-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

volgens mij ondersteunen alle ATI kaarten die geschikt zijn voor Eyefinity 3 schermen. Voorwaarde is wel dat 1 van de scherm via DisplayPort is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Duidelijk, bedankt voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Twazerty schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:08:
Dat geschakel tussen eyefinity (met bezelcorrectie) en desktop modus is ook een hell. Werkte een tijdje terug waardeloos, hoe het nu werkt weet ik niet.
Windowstoets + P. Binnen 2 seconden van Eyefinity naar extended desktop en v.v. :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zie dat bij veel EyeFinitty setup de buitenste monitoren altijd schuin staan. Is dit vanwege de kijkhoek? Hadden jullie in het probleem last van gebrek aan ruimte? Mijn oude bureau is nu al veels te klein. Merk dat ik aardig wat ruimte nodig inclusief de boxen.

2 x 18cm voor de boxen
3 x 54 cm voor de schermen

Dan kom ik uit op 198cm, groot bureau zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:17:
Zie dat bij veel EyeFinitty setup de buitenste monitoren altijd schuin staan. Is dit vanwege de kijkhoek? Hadden jullie in het probleem last van gebrek aan ruimte?
Ik vind het persoonlijk gewoon prettiger als de buitenste schermen onder een hoek staan, omdat ze dan ook wat dichter bij je staan. Kleine widgets en windows aan de randen van je scherm kun je dan nog prima lezen :)

(Plus dat het bij racegames gaver is omdat de zijkanten van de cockpit op de buitenste schermen te zien zijn, wat een stuk realistischer is als de schermen onder een hoek staan 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:43
Zat te twijfelen of ik hier een nieuw topic voor moest openen, maar eerst maar even hier proberen:

Ik heb een laptop met een 1920x1080 scherm, en die laptop heb ik aangesloten op een Dell U2711 met een resolutie van 2560x1440 via HDMI, Via het Nvidia controlpanel heb ik een 'custom' resolutie voor de Dell gemaakt, waardoor die nu netjes op die resolutie draait, echter; Het lijkt er op dat die 'custom' resolutie alleen werkt als ik mijn laptopscherm uitschakel. Ik zou echter graag mijn laptopscherm ook blijven gebruiken. Als ik dat nu doe, schakelt de U2711 weer terug naar Full HD. Iemand tips over hoe ik beide schermen op hun native resolutie kan gebruiken?

Edit: Probleem opgelost. Het werkt ineens wel.. Gewoon via Nvidia controlpanal :)

[ Voor 6% gewijzigd door Torrentus op 05-09-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Nieuw bureau is binnen. Morgen eerst even testen met een nieuw scherm van Dell en twee oude. Binnenkort 3 dezelfde van Dell bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Deze week wil ik mijn EyeFinity setup gaan draaien . Nu heb ik straks 3 x Dell Ultrasharp U2312HM icm 7970 MSI Lightning. Hier zitten vier mini displaypoorten op.

Dan moet ik toch deze kabel bestellen http://www.allekabels.nl/...ar-DisplayPort-Kabel.html 3 keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Laatst online: 13:34
je moet waarschijnlijk actieve dp-dvi converters hebben ipv die kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het gaat om mini-dp<->dp kabels waar Versteegrob naar linkt, dus dat zit wel goed ;) Zn schermen hebben als het goed is ook gewoon dp aansluitingen.

[ Voor 27% gewijzigd door dcm360 op 09-09-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ja de schermen hebben al een displaypoort zodat ik gelukkig geen dure avtive kabel hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoe zit het met EyeFinity bij iets oudere spellen zoals Borderlands 1 ? Moet er altijd een aanpassing worden gedaan door de ontwerpers? Weet iemand of het bijvoorbeeld wordt ondersteunt bij Borderlands 2?

Als het goed is heb ik deze week mijn tweede scherm en komt er volgende week een derde, damn kan echt niet wachten totdat ik kan gamen op drie schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:00

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik ben op het moment de lenovo-thinkpad usb3.0 dock aan het testen en heb de de volgende opstelling
Laptop(1920x1080) ---- Monitor(1920x1080) ----- Monitor(1920x1080)

En ik vroeg me af is het mogelijk om een RDP sessie (vanaf win7) naar win 7 met 2 monitoren te regelen. Ik weet dat het met 3 monitoren werkt met de optie "use all my monitors for the remote session" maar dat wil ik zien wat ik eigenlijk wil is het volgende

Laptop(1920x1080) ---- Monitor(1920x1080) ----- Monitor(1920x1080)
Lokale bureaublad RDP bureaublad RDP bureaublad

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
RDP opstarten, opties en dan je schermgrootte selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

ik ben nieuwe hardware aan het uitzoeken, en ben inmiddels aangekomen bij de videokaart.
Momenteel heb ik 2 beeldschermen, de HP L1940T en de HP L1740. Dit zijn monitoren van respectievelijk 19" en 17", en hebben beide een resolutie van 1280x1024. De bedoeling is dat er een derde scherm bijkomt, welke is nog nader te bepalen :P Daarnaast heb ik nog een TV die ik wil gaan aansturen.

Ik kom dus in totaal uit op 4 displays. 3 daarvan zou ik graag gebruiken om te gamen, en de TV slechts voor films. Om op die 3 schermen te spelen zou ik dus Eyefinity 2 nodig hebben (of een softwarematige oplossing als SoftTH, maar hardwarematig heeft mijn voorkeur.)

Zou 1 Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 daarvoor voldoen? Het lijkt mij dat ik dan gebruik moet maken van 1x mDP en de DL-DVI gesplitst naar 2x DVI, en vervolgens de HDMI naar de TV. Is dit een mogelijke set-up, of heb ik voor 4 displays toch wat anders nodig?
Momenteel speel ik vooral Left 4 Dead 2 en Payday: The Heist, het plan is dat ik die straks op 3 monitoren soepel wil spelen. Is de HD7950 daar potent genoeg voor, of moet ik een tweede in xFire erbij steken?

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:00

rg-mohwa

Phoe Hé

T.Rijkers schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:25:
RDP opstarten, opties en dan je schermgrootte selecteren?
nee helaas dan kan in of 1 beeldscherm kiezen of meteen alle 3 de monitoren. en ik wil maar met 2 van de 3 monitoren gebruiken voor de RDP sessie.

• Wackmack
Hoppa draai EyeFinity, niet gek :) Gebruiken jullie nog bepaalde programma's voor bijvoorbeeld de taakbalk?
Als ik nu een venster vergroot krijg ik gelijk dit scherm op de drie schermen, kan ik het ook automatisch vergroten per scherm?

Heb al even gekeken naar verschillende programma. Ik heb nu de maximale resolutie en alles is verdeeld over drie schermen echter zou het fijn zijn als ik de venster per scherm kan vergroten maar toch 1 taakbalk kan hebben.

[ Voor 69% gewijzigd door Wackmack op 12-09-2012 11:35 ]

Verwijderd

Ik ben bezig om een racesim te bouwen en wil dit met 3 monitoren gaan opbouwen. Ben in het bezit van drie 22" schermen met een max resolutie van 1680x1050. Nu ben ik op zoek naar een videokaart welke het best geschikt is hiervoor zonder dat ik de hoofdprijs moet betalen.
De games die ik wil gaan spelen zijn dus veelal racegames (NFS, F1, DTM, Rally), maar een shooter zou de kaart ook met gemak moeten kunnen draaien.

Na wat gespeur op internet kwam ik de volgende kaart tegen:

- Sapphire Radeon HD 7850 OC, 2048MB

Zou deze kaart dit aankunnen?

(er is ook een 1 GB variant van, zou dit ook voldoende zijn of is dat zeker een no-go?)

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 08:29
Versteegrob schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:26:
Hoppa draai EyeFinity, niet gek :) Gebruiken jullie nog bepaalde programma's voor bijvoorbeeld de taakbalk?
Als ik nu een venster vergroot krijg ik gelijk dit scherm op de drie schermen, kan ik het ook automatisch vergroten per scherm?

Heb al even gekeken naar verschillende programma. Ik heb nu de maximale resolutie en alles is verdeeld over drie schermen echter zou het fijn zijn als ik de venster per scherm kan vergroten maar toch 1 taakbalk kan hebben.
Je zou hiervoor HydraGrid kunnen gebruiken. Dit zit in de HydraVision package, een optionele download bij je drivers.
http://support.amd.com/us.../radeonaiw_vista64.aspx#2

• Wackmack
Super, installeer het direct. Laat wel weten of het nuttig is.

Heb het geinstalleerd alleen hoe start ik het programma op? Het staat op bij program files / ati / hydravision maar kan geen 1 .exe aanklikken. Tenminste er gebeurd niks.

[ Voor 58% gewijzigd door Wackmack op 12-09-2012 12:56 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als het goed is kan je hydravision instellen in Catalyst Control Center.

• Wackmack
Zie het nog niet terug en heb net Girdmove gedownload maar dat lukt ook nog niet echt, grrrr. Ga eerst maar is gamen, BF3:)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik gebruik GridVista GridMove en dat werkt prima.
Ook op non-Vista machines :)

@Versteegrob: My bad, ik gebruik Gridmove en geen GridVista.
Werkt prima voor mij met 2 monitoren en een aantal ingebakken templates.

[ Voor 52% gewijzigd door GeeBee op 12-09-2012 22:22 ]

• Wackmack
Is dat hetzelfde als gridmove?

• T.Rijkers
rg-mohwa schreef op woensdag 12 september 2012 @ 10:20:
[...]

nee helaas dan kan in of 1 beeldscherm kiezen of meteen alle 3 de monitoren. en ik wil maar met 2 van de 3 monitoren gebruiken voor de RDP sessie.
Dit mogelijk baat?
http://blogs.msdn.com/b/k...ss-multiple-monitors.aspx
YouTube: Remote Desktop With Multiple Monitors - Span Across Screens (like dual head to go)

Dit artikel kwam ik ook tegen (niet doorgenomen) met de titel: Getting RDP to span two monitors full screen while leaving third alone
http://social.technet.mic...76-483e-aead-395a32d68148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest iemand veel plaats hebben en het allemaal grootser willen aanpakken:
Deze staan hier nog in de weg en mogen het pand verlaten voor de juiste prijs!
10 keer Eizo FlexScan L685 samen op een "voetje" en voorzien van alle bekabeling.

Afbeeldingslocatie: http://test.max72.com/wp-content/uploads/2012/09/1_10Screens.jpg

Afbeeldingslocatie: http://test.max72.com/wp-content/uploads/2012/09/2_10Screens.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

pffff 10 schermen zijn denk ik wat veel voor een consumenten pc :P
en de bezels zijn ookniet bepaald on opvallend.

waarvoor was dit ding gebruikt? beveiligingscameras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:20:
Moest iemand veel plaats hebben en het allemaal grootser willen aanpakken:
Deze staan hier nog in de weg en mogen het pand verlaten voor de juiste prijs!
10 keer Eizo FlexScan L685 samen op een "voetje" en voorzien van alle bekabeling.
Damn waar is de like knop :-)

• Wackmack
Heb een probleem met mijn resolutie. De resolutie van EyeFinity is nu goed ingesteld en werkt perfect, draai 5760*1080. Echter als mijn pc na een uur in de standby gaat en hij wordt weer opgestart is het signaal van de displaykabels weg zegt windows en zie ik 3 x mijn bureaublad op een resolutie van 640*480 en moet ik de pc rebooten, heel irritant dus.

Dit is de setup MSI 7970 Lightning + 3 x via displaykabel Dell 2312hm

• Wackmack
Dit is de error

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2enx5c8.jpg

• Hatsieflatsie
Zit je computer niet per ongeluk in slaap/sluimerstand na een aantal minuten (energiebeheer)? Dan worden sommige drivers namelijk naar hun oude staat gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:23
Heb een 2x24" opstelling Dell & Samsung. Vind het niet echt top en zit te kijken naar dit:

http://www.newegg.com/Pro...&PID=1796839&SID=24436314

Is zoiets de prijs waard of kun je het beter zelf bij elkaar zoeken? Het idee van maar 1 stroomkabel klinkt wel fijn. Heb ook geen idee hoe breed de bezel is?

Wat vinden jullie de ultieme 3 monitor setup? Het is niet voor gaming, maar vooral desktop werk met veel applicaties open. Grafische kaart heb ik nog niet naar gekeken...

En zou je gaan voor 1920 resol of al 2560??

Verder liefst minimale bezel... Die Lg dm92 is nooit uitgekomen met die 1 mm bezel?

[ Voor 9% gewijzigd door trekker22 op 23-09-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Die in je Newegg link is veel te duur: dit is nog goedkoper: http://azerty.nl/producte...dynamisch-8-ms-zwart.html

Wat je prijsverschil betreft:
Tel 3 identieke monitoren bij elkaar op, doe een bulkorder.
En kijk vervolgens hoe een triple monitor mount kost.. tel uit je winst/verlies.

Voordeel van die Azerty link is wel dat je minder bezels tussenin hebt.
En 2560 is beter dan 1920, dan scrollt dat makkelijker met internetpagina's enzo. Met 1920 heb je aan beide zijkanten wel ruimte, maar er passen amper 2 of 3 regels op om te lezen.

Met 2560 heb je een heel lijst in 1 keer om te lezen.

[ Voor 58% gewijzigd door Hatsieflatsie op 24-09-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:23
Hatsieflatsie schreef op maandag 24 september 2012 @ 01:14:
Die in je Newegg link is veel te duur: dit is nog goedkoper: http://azerty.nl/producte...dynamisch-8-ms-zwart.html

Wat je prijsverschil betreft:
Tel 3 identieke monitoren bij elkaar op, doe een bulkorder.
En kijk vervolgens hoe een triple monitor mount kost.. tel uit je winst/verlies.

Voordeel van die Azerty link is wel dat je minder bezels tussenin hebt.
En 2560 is beter dan 1920, dan scrollt dat makkelijker met internetpagina's enzo. Met 1920 heb je aan beide zijkanten wel ruimte, maar er passen amper 2 of 3 regels op om te lezen.

Met 2560 heb je een heel lijst in 1 keer om te lezen.
Thans!

Na veel zoeken wil ik voor 2560 gaan maar dan met goedkope Korea variant.

http://www.ebay.com/itm/C...tor-QHD-DVI-/320865513557

Zit te denken hier er 3 van te nemen, maar die hebben alleen een dvi output? Moet ik dan gaan combineren met div monitoreren met div aansluitingen?

Mij video kaart is oud en niks. Wat voor kaart moet ik nemen als ik dit 3x wil draaien en dan wel soepel alles op 2560.

Game nu nooit en wil ik wel gaan doen af en toe. Uurtje in de week. Wat voor kaart zal ik nemen? Heb nu een Nvidia Geforce 8400 GS van 2 tientjes ofzo >:)

Pc zelf heeft i7 920. 12 gb ram en ssd. Dus rap genoeg.

Wat voor kaart? Een losse kaart beter dan meerdere? 200 euro max voor kaart?

dit lijkt een mooie kaart met al 2x DVI; en hoe sluit je 3e monitor aan met een Display Port of zoiets?
http://nl.hardware.info/p...hd-6970-2gb#tab:overzicht

of heb je nog duurdere kaarten nodig om 3x 2560 te draaien? Bij gamen zeker? (Dit zal echt sporadisch zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door trekker22 op 24-09-2012 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik heb een Asus 7970 met 1x DVI-D Dual link , 1x Displayport en 2x Mini Displayport
IK wil mijn 3 schermen Dell 3007 30" inch aansluiten. Daarvoor heb ik nodig om deze via de DVI duallink met res 2560x1600 te draaien. 1x DVI-D Dual link heeft mijn VGA , maar voor de rest heb ik een verloop nodig van MiniDisplayPort to Active DVI Dual-Link. Ik wil de Apple niet voor de duure 99Euro gaan. Weet iemand waar kan ik zo`n adapter vinden die voor 100% werkt ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:21
Volgens de Pricewatch is dit een alternatief:

pricewatch: Startech Mini DisplayPort naar DVI Dual-Link Actieve Adapter – USB gevoed

en een beetje googelen leert dat dat Kanex ook een adapter maakt. op ebay is die $80 oid
http://9to5mac.com/2010/1...to-dual-link-dvi-adapter/

Het komt mij over dat die dingen gewoon duur zijn.

Wat ik me dan wel weer afvraag: Je hebt voor €4500 schermen staan, maar een adaptertje van €100 kan er niet vanaf? Misschien een scherm verpatsen en een kabeltje kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Maar gaat dit voor 100% werken? Ik was van plan over te stappen naar nVidia vanwege mijn IL-Sturmowik support in SLI. Mischien beter maar de Asus 7970 verkopen en kopen 2x nVidia 680. Deze twee VGAs hebben all onboard 3 DVI- dual link aansluitingen en kupnnen in 2D-surround werken

klopt dat op meerdere kaarten in sli surround opstelling is toegestaan om op meerdere kaarten monitors aansluiten zodat voor de aansluitingen van mijn dell monitors geen problemen kan ondervinden aan gebrek vandvi dual link aansluitingen.

[ Voor 30% gewijzigd door SlowikPL op 25-09-2012 16:20 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08 14:10
Deze voor minidp
pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter

En deze voor gewone dp
pricewatch: Sapphire Kabel ACTIVE Mini-DP-to-DVI

Bijde zijn actief en gaan dus zeker werken.
En nee als je Sli of Xfire gebruikt kan maar op een van de twee kaarten beeldschermen worden aangesloten.

Wat je wel kan doe is een sli/xfire opstelling maken vervolgens een losse kaart bijprikken zonder die op te nemen in sli/xfire en daar meer monitoren op aansluiten.

Offtopic:
Als je echt extreem veel monitoren wil gebruiken kan je natuurlijk gewoon 2 7970 in xfire nemen en dan daarnaast nog 4 12E kaarten prikken(moet je natuurlijk wel een extreem moederbord hebben)
48DP's kan je 96 monitoren mee voorzien!
Mocht ik ooit teveel geld hebben zou ik zoiets wel een keer willen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Lijkt me het verstandigst om idd voor de monitoren waar je niet op wilt gamen een ander videokaartje te nemen. Wat mij zelf zo verschrikkelijk tegenviel toen ik even snel een andere monitor wilde aansluiten is dat je videogeheugen niet kan terugklokken en je dus of met geflikker op je scherm zit als dit wel gebeurt, of een behoorlijk hoog energiegebruik als je het continu op maximale snelheid laat draaien. Zul je ongetwijfeld wel weten maar dat vond ik zelf zo vervelend. Mijn volgende setup gaat dus misschien wel iets worden met één gamemonitor en een DDR3 videokaart voor twee monitors ernaast oid.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Met de XFX Active MiniDP to DVI Adapter adapter kan ik een Mini-DisplayPort signaal omvormen naar een Single-Link DVI-D signaal ( En ik heb een Dual-link nodig om resolutie 2560x1600 op mijn Monitoren)

Sapphire hetzelfde probleem.

Als men de onderstaande tekkenig bestudeerd kan ik wel de DVI van beide karten in SLI opstelling aanstuiten aan DVI.

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1904/sli-surround-connectors.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

deraco96 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:44:
Wat mij zelf zo verschrikkelijk tegenviel toen ik even snel een andere monitor wilde aansluiten is dat je videogeheugen niet kan terugklokken en je dus of met geflikker op je scherm zit als dit wel gebeurt, of een behoorlijk hoog energiegebruik als je het continu op maximale snelheid laat draaien. Zul je ongetwijfeld wel weten maar dat vond ik zelf zo vervelend. Mijn volgende setup gaat dus misschien wel iets worden met één gamemonitor en een DDR3 videokaart voor twee monitors ernaast oid.
Dit is toch al sinds de HD5000-serie niet meer van toepassing? moderne GDDR5-kaarten hebben geen nadelen t.o.v. GDDR3-kaarten, dat was alleen in de eerste generatie waarin GDDR5 gebruikt werd zo.

Of bedoel je dat een desktop-scherm slechter functioneert als je een game op een ander scherm speelt, met dezelfde videokaart voor beide schermen? Geen idee of dat nog zo is want ik heb geen losse game- en desktop-monitor. :P

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 25-09-2012 22:30 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

bwerg schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:27:
[...]

Dit is toch al sinds de HD5000-serie niet meer van toepassing? moderne GDDR5-kaarten hebben geen nadelen t.o.v. GDDR3-kaarten, dat was alleen in de eerste generatie waarin GDDR5 gebruikt werd zo.

Of bedoel je dat een desktop-scherm slechter functioneert als je een game op een ander scherm speelt, met dezelfde videokaart voor beide schermen? Geen idee of dat nog zo is want ik heb geen losse game- en desktop-monitor. :P
Ik wil er niet teveel over gaan uitweiden maar mijn 5850 blijft memory terugklokkken met meerdere schermen (dit is wel weer afhankelijk van overdrive/afterburner, hoe het precies zit weet ik niet) maar het moet constant blijven draaien anders krijg ik flikkers. Als dit bij nieuwere kaarten wel fatsoenlijk geregeld is zou ik misschien weer een mooi smoesje hebben om te upgraden >:)

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zijn drie keuzes met elk hun voor en nadelen.
Namelijk de GTX690, twee GTX 680's en twee HD 7970's.

De GTX 690 heeft als voordeel dat die veel minder last heeft van microstuttering dan de andere twee opties, met minder fps heb je dus het idee dat het vloeiender loopt dan bij de andere twee. Nadeel is echter de 'maar' 2GB videogeheugen en de geheugenbandbreedte die op hoge resolutie een beetje te kort schiet. Performance kakt sneller in dan bij twee HD7970's.

Twee GTX 680's hebben als voordeel iets goedkoper te zijn en ook te krijgen zijn in 4GB versie, maar de geheugenbandbreedte is echter niet ruimer en je hebt meer last van microstuttering.

Twee HD 7970's zijn nog goedkoper maar je bent verplicht twee displayport naar dual-link DVI verloopjes te gebruiken, waardoor je op ongeveer evenveel uitkomt als twee GTX 680's. Daar staat tegenover dat de performance waarschijnlijk gemiddeld gezien wat beter zal zijn dan twee GTX 680's doordat er meer geheugenbandbreedte is en de performance dus veel minder inzakt dan op normale resoluties. Er is wel weer meer last van microstuttering dan bij de GTX 690.

Komt er dus op neer dan het verschil in jouw geval niet heel groot is, had je geen displayport naar dual-link DVI verloopjes nodig gehad dan zouden de twee HD 7970 waarschijnlijk het meeste waar voor je geld zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• SlowikPL
Ander ding is dat spel IL-2 Sturmovik ( 90% tijd spel ik alleen dit spel) beter loopt op nVidia. En ook is SLI werkzaam. Bij de AMD crossfire heeft IL-2 geen voordel.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste