Dus twee verschillende grafische kaarten gaat niet werken?
Anoniem: 303530
Ohh dat klopt. Je kan wel 2 grafische kaarten erin zetten
Enkel als je een kaart wil dan heb je een AMD nodig.
Maar niet als die 2 kaarten in SLI staan, tenzij het GTX5xx series zijn. (nvidia surround).

Maar niet als die 2 kaarten in SLI staan, tenzij het GTX5xx series zijn. (nvidia surround).
Oke, top! Hoef ook niet perse in SLI, zolang ik maar één van de kaarten kan gebruiken met CUDA, handig voor het monteren, niet meer wachten op een pre-render
Weet iemand een manier om identieke desktops op twee monitoren met verschillende resoluties te realiseren? Mijn oude geforce 4400 kaart kon dit wel, echter krijg ik de functie niet aan de praat met mijn radeon 5750. De enige opties zijn extend en clone, maar iets zoals dualview lijkt te ontbreken. Ik heb nog even de ultramon demo geprobeerd, maar daarmee kreeg ik het ook niet aan de praat. Drie identieke desktops met alle drie een andere resolutie zou nog beter zijn, maar dan heb ik zowieso nog zo'n aktieve adapter nodig
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
voor zover ik weet is 'dualview' gelijk aan 'extend'
Maar identieke desktops met verschillende resoluties klink een beetje tegenstrijdig. Verklaar je nader...
Maar identieke desktops met verschillende resoluties klink een beetje tegenstrijdig. Verklaar je nader...
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Weet niet 100% zeker wat je bedoelt. Bij mij pakte de extra monitor alleen zijn volle resolutie (1920x1200) en de andere monitor zijn eigen (1920x1080) als ik de hoogste resolutie monitor instelde als het hoofdscherm.
Ik gebruik GridVista of GridMove.Fordox schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:30:
[...]
om toch een beetje de randen van de monitoren te behouden.
is fijn als je heel veel programmas en vensters open hebt en je niet de heletijd wilt puzzelen met de indeling.
Hiermee kun je je scherm(en) zó indelen zoals je wilt waarbij je ook vensters kunt "maximaliseren" op 2 halve schermen, 4 kwarten, 3 derden, o.i.d. en/of combinaties daarvan.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Voorheen 2x 19" en 1x 22" (19 / 22 / 19). Dit gaf me echter wel eens hoofdpijn, misschien door teveel activiteit, dus vervolgens 2x 19" ingeruld voor dezelfde 22" en toen nergens last meer van 
Werkt nog prima, eerst altijd gebruik gemaakt van Ultramon, en wel eens wat spelletjes gebruikt met SoftTH.
Gebruik hiervoor 2x ATI HD 3870 Ultimate. Crossfire tegenwoordig ingeschakeld gezien er nog maar 2 monitoren zijn
Werkt nog prima, eerst altijd gebruik gemaakt van Ultramon, en wel eens wat spelletjes gebruikt met SoftTH.
Gebruik hiervoor 2x ATI HD 3870 Ultimate. Crossfire tegenwoordig ingeschakeld gezien er nog maar 2 monitoren zijn
Wat zijn je ervaringen met deze mount? Draaien de armen met een beetje weerstand, zodat de monitor niet verplaatst bij een klein tikje?Twazerty schreef op maandag 26 december 2011 @ 02:38:
Wat ook niet mag ontbreken in een multimonitor topic zijn mounts. Ik heb mij lang rotgezocht naar betaalbaare mounts waar ik minstens 1x24 inch en 2x 22 inch aan kon monteren. Uiteindelijk een shop in de UK gevonden die mounts verkoopt die je zelf uit kan breiden met losse onderdelen zoals extra armpjes, koppelstukjes, enz:
http://www.allcam.biz/catalog/index.php?cPath=29
Het lijkt me alleen al interessant om zo pivot-functie toe te voegen aan mijn schermen, buiten het feit dat het mooier staat. Hoewel het gebruik van pivot natuurlijk wel vereist de monitoren hoger te hangen om de benodigde ruimte tot het bureau te creëren.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Is dat al mogelijk en zo ja hoe doe je dat dan?Paprika schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:45:
Werkt toch een stuk fijner zo met de taakbalk op de middelste monitor met Eyefinity.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik zit nu dus op mijn werk met 3 schermen met hetzelfde probleem. Ik wil graag drie schermen aansturen met digitale signalen. Echter hebben mijn videokaarten een 3450 en 5450 samen wel de aansluitingen, maar krijg ik het niet aan de praat om de hdmi/dvi/dvi van de videokaarten te gebruiken. Nu weet ik dat twee verschillende kaarten vast hier en daar wel problemen opleven, dus ik wil ze vervangen door een nieuwe.Anoniem: 303530 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:53:
Alleen kaarten met dual-GPU's. Als je 3 schermen wilt aansluiten, koop dan een AMD. Een ander scherm met displayport (lees: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M) is dan nodig, of je moet een pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter kopen.
Ik game nooit, gebruik het puur in bedrijfsomgeving, welke AMD kaart kan 3 schermen digitaal aansturen, zo goedkoop mogelijk?
Heb een beetje rond zitten kijken maar op de zoekterm eyefinity bij de pricewatch tool krijg ik alleen een oude dure videokaart te zien. Is bijvoorbeeld een HD6450 al voldoende? Ondersteunt die Eyefinity? If not wat is de goedkoopste oplossing?
I don't hate you, I nothing you
Een 3e scherm moet altijd via displayport worden aangesloten, zo simpel is het. Elke VGA, HDMI, of DVI aansluiting heeft namelijk een aparte DAC (= klokgenerator) nodig, er zitten er 2 op een kaart, en displayport doet het ook zonder DAC.
Als alternatief kan je een actieve convertor van displayport naar iets anders gebruiken. Elke AMD kaart met minimaal 1 displayport voldoet volgens mij.
Maar weet je zeker dat je niets fout doet? Met 2 videokaarten, ongeacht het merk of type (tenzij je vista gebruikt) zou het moeten werken zolang ze maar niet in SLI of CF staan.
Als alternatief kan je een actieve convertor van displayport naar iets anders gebruiken. Elke AMD kaart met minimaal 1 displayport voldoet volgens mij.
Maar weet je zeker dat je niets fout doet? Met 2 videokaarten, ongeacht het merk of type (tenzij je vista gebruikt) zou het moeten werken zolang ze maar niet in SLI of CF staan.
Je kunt ook een gewone Dualhead kaart kopen met een Matrox Dualhead 2 Go (digital voor DVI) denken. Ik weet nog wel iemand die er nog een heeft en 'm niet gebruikt.ipazza schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:19:
[...]
Ik zit nu dus op mijn werk met 3 schermen met hetzelfde probleem. Ik wil graag drie schermen aansturen met digitale signalen. Echter hebben mijn videokaarten een 3450 en 5450 samen wel de aansluitingen, maar krijg ik het niet aan de praat om de hdmi/dvi/dvi van de videokaarten te gebruiken. Nu weet ik dat twee verschillende kaarten vast hier en daar wel problemen opleven, dus ik wil ze vervangen door een nieuwe.
Ik game nooit, gebruik het puur in bedrijfsomgeving, welke AMD kaart kan 3 schermen digitaal aansturen, zo goedkoop mogelijk?
Heb een beetje rond zitten kijken maar op de zoekterm eyefinity bij de pricewatch tool krijg ik alleen een oude dure videokaart te zien. Is bijvoorbeeld een HD6450 al voldoende? Ondersteunt die Eyefinity? If not wat is de goedkoopste oplossing?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Dit heeft niets met een DAC te maken. Een DAC komt namelijk helemaal niet van pas bij een HDMI of DVI aansluiting. DAC = Digital to Analog converter. En DVI en HDMI zijn helemaal niet analoog, maar volledig digitaal.Anoniem: 303530 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:28:
Een 3e scherm moet altijd via displayport worden aangesloten, zo simpel is het. Elke VGA, HDMI, of DVI aansluiting heeft namelijk een aparte DAC (= klokgenerator) nodig, er zitten er 2 op een kaart, en displayport doet het ook zonder DAC.
HEt gaat om de TMDS. Daar heb je er maar 2 van, en je DVI en HDMI monitoren hebben er 1 nodig. Wil je er meer aansluiten, dan moet je dat dus via een active displayportconverter doen.
DACs staan hier los van.
In principe zou ook elke videokaart met 5xxx of 6xxx GPU en een displayport aansluiting moeten volstaan. Dit blijkt echter niet het geval te zijn, de goedkoopste optie in de bovenstaande link vermeldt namelijk in de handleiding geen 3 monitors aan te kunnen sturen. De op 1-na-goedkoopste optie, de pricewatch: Sapphire HD 6670 1GB GDDR5 DP ondersteunt het echter wel.ipazza schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:19:
MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD
Bedankt, ik zat nog op 12.1 vandaar dat ik eerst deze GEWELDIGE optie niet kon vinden.Paprika schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:08:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357787
Zal wat screenshots geven van de Eyefinity opties:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben nl bezig om een Eyeinfinity set up te maken van een 55" lcd in het midden en twee 46" lcd's links en rechts.
Om de de afbeeldings groote overeen te laten komen kan ik de zijschermen laten zoomen in het menu van de Tv. Het nadeel hiervan is dat je dan de taakbalk niet ziet op je linker scherm.
Dat is dan nu bij deze opgelost
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Je moet er een behoorlijke kracht op uitoefenen voordat de arm beweegt. Met de meegeleverde 'ringsleutel' kon ik de moeren niet echt lekker vastdraaien, met een losse steeksleutel gaat het stukken beter. De meegeleverde paal is lang genoeg voor pivot. Het is niet de bedoeling en eigenlijk ook niet mogelijk om continue te wisselen tussen pivot en normaal. Eenmalig goed monteren en er verder niet aan prutsen. Wel is het geheel gevoelig voor stoten tegen je bureau. Het geheel beweegt nogal snel op en neer. De armen buigen ook door, maar dat is vrij normaal als je al dat gewicht aan die armpjes hangt. Dit moet je dus compenseren door het koppelstuk hoger te plaatsen als je zou verwachten en de koppelstukken op de monitor iets te draaien.Nextron schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:59:
[...]
Wat zijn je ervaringen met deze mount? Draaien de armen met een beetje weerstand, zodat de monitor niet verplaatst bij een klein tikje?
Het lijkt me alleen al interessant om zo pivot-functie toe te voegen aan mijn schermen, buiten het feit dat het mooier staat. Hoewel het gebruik van pivot natuurlijk wel vereist de monitoren hoger te hangen om de benodigde ruimte tot het bureau te creëren.
Alle onderdelen voelen erg solide aan en je hoeft niet bang te zijn dat het zaakje naar beneden komt. Zorg er wel voor dat je de paal goed bevestigd en alle moeren goed! aandraait. Dit voorkomt het doorzakken enigsinds en je monitor klettert niet spontaan naar voren. Voor het bevestigen van de paal heb ik wat aanpassingen moeten doen aan mijn bureau, anders kon ik de klem niet eens bevestigen. Kortom: zeer flexibele set, je kunt er alle kanten mee op.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Waarom niet ?Paprika schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:45:
Ga je nooit vinden.
Hoe bevalt eyefinity 2.0 nou? Heb je het al geprobeerd met verschillende scherm diagonalen?Paprika schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:08:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357787
Zal wat screenshots geven van de Eyefinity opties:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik heb 3x 1920x1200, dus ik zie niet in waarom ik zou (willen) mixen, dus geen ervaring
.
Omdat ik zelf een programmeur ben en best veel ervaring heb in memory reading/writing/hooking etc en voor veel spellen zelf FOV fixes maak, bij Generals krijg je bij een hogere FOV juist minder te zien en dus heeft 3 monitoren er alleen maar nadeel bij (heeft met de camera technologie van 't spel te maken).
[ Voor 81% gewijzigd door Paprika op 31-01-2012 16:17 ]
BedanktTwazerty schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:01:
**Monitormount-ervaring**
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Anoniem: 91626
Ik weet niet of je ook mag troubleshooten in dit topic maar ik heb wel een vreemd probleem. Ik heb hierover ook een eigen topic gemaakt om niet de boel te vervuilen en als het wel hier hoort zal ik mijn topic laten samen voegen.
Maar in het kort heb ik na een bewuste schakeling (gewoon als test) naar single LCD performance mode vanaf 'elke display actief modus' ineens geen beeld meer op alle 3 de schermen? Heb al van alles geprobeerd maar telkens als ik scherm nr.3 aansluit (of nr.1 als nr3 al vast zit) en de andere al correct verbonden zijn valt de hele boel weg (zwart scherm)? de 19" zei-schermen melden dan "cannot display this resolution". Iemand hier ervaring mee of wat tips want zelf met driver sweeper kom ik niet verder. Echt zeer irritant en tijd rovend, tips worden gewaardeerd!
Link naar probleem topic: Nvidia Multi Display driver schakelt alle schermen uit?
Maar in het kort heb ik na een bewuste schakeling (gewoon als test) naar single LCD performance mode vanaf 'elke display actief modus' ineens geen beeld meer op alle 3 de schermen? Heb al van alles geprobeerd maar telkens als ik scherm nr.3 aansluit (of nr.1 als nr3 al vast zit) en de andere al correct verbonden zijn valt de hele boel weg (zwart scherm)? de 19" zei-schermen melden dan "cannot display this resolution". Iemand hier ervaring mee of wat tips want zelf met driver sweeper kom ik niet verder. Echt zeer irritant en tijd rovend, tips worden gewaardeerd!
Link naar probleem topic: Nvidia Multi Display driver schakelt alle schermen uit?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 05-02-2012 05:21 ]
Toch ook maar even mijn nieuwe multi monitor setup.
Gisteren allemaal binnen gekomen:
4 x Dell U2412M
4 x Mini-DP -> DP kabel
1 x Club3D Radeon HD 6870 Eyefinity 6 Edition
1 x Vertical LCD stand (middelste twee)
Werkt echt heerlijk en wat een ruimte.
Gisteren allemaal binnen gekomen:
4 x Dell U2412M
4 x Mini-DP -> DP kabel
1 x Club3D Radeon HD 6870 Eyefinity 6 Edition
1 x Vertical LCD stand (middelste twee)
Werkt echt heerlijk en wat een ruimte.
Interessant, welke mount gebruik je hiervoor?
Dankje.Hatsieflatsie schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:06:
Interessant, welke mount gebruik je hiervoor?
De buitenste monitoren staan gewoon op hun eigen voet (portrait-mode).
de andere twee zitten boven elkaar met een deskstand vast aan het bureau.
Deze bijvoorbeeld:
http://www.ebay.nl/itm/DU...iture&hash=item483a4997d4
Grappig dat Hydra nog niet voorbij gekomen is in dit topic.
Het wordt meegelevert met de Catalyst drivers, het bied de mogelijkheid om virtueel meerdere desktops te creëren en geeft je ook de mogelijkheid om het scherm in grids in te delen waarin je dan applicaties kan vastzetten zodat je alles netjes kan organiseren.
Het wordt meegelevert met de Catalyst drivers, het bied de mogelijkheid om virtueel meerdere desktops te creëren en geeft je ook de mogelijkheid om het scherm in grids in te delen waarin je dan applicaties kan vastzetten zodat je alles netjes kan organiseren.
zoow lekker chill, alleen lijkt me dat wat irritant met gamen of een film kijken. ben je nog steeds gelimiteerd aan 1 scherm
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
je kan tot iets van 9 desktops creëren zo, wel handig als je je pc voor alles gebruikt, appart bureaublad voor surfen, gamen en werken
Paprika in "[Centraal] Multi-monitor setup"brilsmurfffje schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:34:
Grappig dat Hydra nog niet voorbij gekomen is in dit topic.
Nu 27 inch Hanns G 1920x1200 naast elkaar staan.
En ik moet toegeven, dat 16:10 werkt vele malen fijner.
En ik moet toegeven, dat 16:10 werkt vele malen fijner.
[rant]
Hoezo lukt het mensen toch iedere x weer om dit topic te negeren. Alleen al in de laatste 7 dagen waren er 9 verschillende topics over triple-monitor setups die allemaal, meerdere malen, in dit topic beantwoord zijn.
Zo blijf je iedere dag weer hetzelfde herhalen... [/rant]
Hoezo lukt het mensen toch iedere x weer om dit topic te negeren. Alleen al in de laatste 7 dagen waren er 9 verschillende topics over triple-monitor setups die allemaal, meerdere malen, in dit topic beantwoord zijn.
Zo blijf je iedere dag weer hetzelfde herhalen... [/rant]
Zag ik ook, beetje jammer. 
Wellicht een idee om sticky ervan te maken?

Wellicht een idee om sticky ervan te maken?
sticky maken heeft wel wat meer animo nodig, als de bbg's...
het idee is goed, maar dan krijg je eerst 1 pagina met sticky posts en daarna de anderen.
het idee is goed, maar dan krijg je eerst 1 pagina met sticky posts en daarna de anderen.
Wie kan ons helpen met de juiste oplossing. Wij hebben 2x een ati kaart 6950 met 2x dvi 2x displayport en hdmi
er zijn 7 projectoren die als 1 resolutie moeten werken om zo een correcte game te draaien. Tot opheden krijgen we 6 projectoren als 2 losse resolutie van 3072x768 (matrox tripplehead to go)
dit is dus niet zoals het moet en die 7de projector word als een losse projector gezien. Catalyst kan er dus niet 1 resolutie van maken
welke SOFTTH is misschien de oplossing maar zover waren we nog niet.
we zijn eerder opzoek naar een stabiele oplossing.
ik hoor graag jullie eventuele oplossingen.
mvgr.
er zijn 7 projectoren die als 1 resolutie moeten werken om zo een correcte game te draaien. Tot opheden krijgen we 6 projectoren als 2 losse resolutie van 3072x768 (matrox tripplehead to go)
dit is dus niet zoals het moet en die 7de projector word als een losse projector gezien. Catalyst kan er dus niet 1 resolutie van maken
mvgr.
Anoniem: 318843
Is de Flex serie van Sapphire niet iets voor jouw?ipazza schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:19:
[...]
Ik zit nu dus op mijn werk met 3 schermen met hetzelfde probleem...
Bv de Sapphire Flex HD 5670.
Weet iemand of er van de HD 79xx serie ook een Flex komt?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 25-02-2012 00:24 ]
omdat ik niet heel erg veel verstand heb van videocard en desktops stel ik de vraag hier maar 
is deze videocard goed voor 3schermen gebruik:
pricewatch: Sapphire HD7950 3GB GDDR5
met dell scherm:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M
Maar dit probleem:
Video uit DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port
Video in D-Sub (VGA), Display Port, DVI-D
Die miniDP is niet zo moeilijk dan heb je 2 stekertjes nodig(10euro). dus dat is geen probleem.
Maar hoe moet ik het 3de scherm aansluiten?
is deze videocard goed voor 3schermen gebruik:
pricewatch: Sapphire HD7950 3GB GDDR5
met dell scherm:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M
Maar dit probleem:
Video uit DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port
Video in D-Sub (VGA), Display Port, DVI-D
Die miniDP is niet zo moeilijk dan heb je 2 stekertjes nodig(10euro). dus dat is geen probleem.
Maar hoe moet ik het 3de scherm aansluiten?
DVI-I is een combinatie van DVI-A en DVI-D, dus je derde monitor kun je gewoon aansluiten met een DVI kabel.
http://www.ramelectronics...dvi/c10000-c11400-p1.html
http://www.ramelectronics...dvi/c10000-c11400-p1.html
Wat is de aansluiting van de beamer ?senslight schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:09:
Wie kan ons helpen met de juiste oplossing. Wij hebben 2x een ati kaart 6950 met 2x dvi 2x displayport en hdmi
dit is dus niet zoals het moet en die 7de projector word als een losse projector gezien. Catalyst kan er dus niet 1 resolutie van maken![]()
mvgr.
Draaien de kaarten in Crossfire?
7 schermen is niet handig, je kan er beter 6 gebruiken dus 3 naast elkaar en dan 2 boven elkaar
volgens mij gaat eyefinity maar tot 6.
heb je al de nieuwste drivers? (12.1 of 12.2 voor de 7xxx serie)
heb je al de nieuwste drivers? (12.1 of 12.2 voor de 7xxx serie)
[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 07-03-2012 18:11 ]
Zijn hier mensen die EyeFinity setup gebruiken voor BF3? Zo ja welke setup gebruiken jullie? Zit me in te lezen over EyeFinity en het is echt heel vet ! De prijzen vallen ook reuze mee alleen het probleem is de videokaart voor BF3. Wil je alle details zien dan is crossfire bijna een eis en dan wordt het wel erg duur.
Zit te kijken naar de AMD HD 7970 en dan 3 x 22inch schermen
[ Voor 9% gewijzigd door Wackmack op 13-03-2012 20:21 ]
Ik heb een eyefinity setup met een resolutie van 6004 x1080.Versteegrob schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:16:
Zijn hier mensen die EyeFinity setup gebruiken voor BF3? Zo ja welke setup gebruiken jullie? Zit me in te lezen over EyeFinity en het is echt heel vet ! De prijzen vallen ook reuze mee alleen het probleem is de videokaart voor BF3. Wil je alle details zien dan is crossfire bijna een eis en dan wordt het wel erg duur.
Ik kan toch veel games zo goed als op max spelen met uitzondering van bf3
Ik heb een Hd 7970 die op 1,1 ghz loopt en dan krijg ik gemiddeld 38 fps bij bf3 met het meeste op medium , textures op ultra en nog een paar settings op high , geen msaa maar wel een fxaa injector.( Dan heb ik het wel over multiplayer eh)
Singeplayer kan je de settings wat omhoog gooien.
Onder de 40 is toch eigenlijk te weing het speelt niet zo soepel vind ik.
Dus eigenlijk moet er nog 1 bij wil je alles op max spelen.
Dat is ook mijn bedoeling om er 1 bij te zetten omdat ik toch meer eyecandy wil.
Voor eyefinity moet je zoiezo zorgen dat je genoeg vram heb.
Dus 2 gb is toch wel vereist.
Batman AC alles op max geen msaa gemiddeld 40 fps en speelt heel smooth
Dirt 3 alles max 48 fps
Dit is dan in combinatie met een i5 2500k 4,4 ghz en 12 gb ram
[ Voor 6% gewijzigd door Cliors40 op 13-03-2012 20:34 ]
Draai het op 1 6970 op dit moment. Wel op low, maar multiplayers zijn om te fraggen, niet voor de GFX. Daar heb ik singleplayer voor (3x 1920x1200).Versteegrob schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:16:
nieuws: Lucid Dynamix laat zware games op ultrabooks en laptops draaien
Iemand meer info?"Ook was het bedrijf verantwoordelijk voor Lucid Hydra, waarmee ATI- en Nvidia-kaarten met elkaar gecombineerd konden worden. "
Wil nog steeds gaan voor 3 x full HD alleen de gtx680 lijkt nu aantrekkelijker. Iemand al een triple setup met de nvidea?
Weet je zeker dat je daarmee 3 schermen kan aansturen? Met AMD kan het, maar ik heb geen idee of je met nvidia net zo makkelijk displayport + 2xDVI kan gebruiken.
Nog een maandje, en dan krijgt mijn U2711, 2 broertjes.
Ga dit draaien op 2x 480GTX in sli. Mogelijk voeg ik nog een kaart toe, of doe een upgrade naar 2/3x 680GTX
Maar net wat voor frame rates ik ga krijgen. Benchmarks op een resolutie van 7680x1440 zijn haast onmogelijk om te vinden
(al ben ik wel van plan daar wat veranderingen in te maken.)
Reden om dit met u2711's te doen, is de pixel dichtheid en de kleuren. Als ik 10 jaar jonger was geweest, zouden 3x 24inch @ 120hz de voorkeur hebben gekregen. Maar aangezien de tijd die gamen op top nivo vereist niet meer beschikbaar is, geef ik de voorkeur aan beeld kwaliteit.
Zijn er tweakers met zo'n setup en dan om mee te gamen?
Ga dit draaien op 2x 480GTX in sli. Mogelijk voeg ik nog een kaart toe, of doe een upgrade naar 2/3x 680GTX
Maar net wat voor frame rates ik ga krijgen. Benchmarks op een resolutie van 7680x1440 zijn haast onmogelijk om te vinden
Reden om dit met u2711's te doen, is de pixel dichtheid en de kleuren. Als ik 10 jaar jonger was geweest, zouden 3x 24inch @ 120hz de voorkeur hebben gekregen. Maar aangezien de tijd die gamen op top nivo vereist niet meer beschikbaar is, geef ik de voorkeur aan beeld kwaliteit.
Zijn er tweakers met zo'n setup en dan om mee te gamen?
Die resolutie lijkt me toch wel wat te hoog voor zowel GTX480s als GTX680s...
Persoonlijk lijkt me 1,5 of 2GB geheugen wat weinig voor 11MP, 3GB is eigenlijk wel een must (dan kom je dus automatisch bij een 7950/7970 of 580 3GB).
480's zijn echter niet heel duur momenteel (zeker niet voor 570 prestaties), dus het is het proberen waard.
Voor een indicatie zou ik de prestaties van 2560x1600 vergelijken met 5760x1200 en vervolgens de lijn doortrekken naar 7680x1440. Beide stappen zijn ~60% verhoging van resolutie, dus dan weet je ongeveer waar je aan toe bent.
480's zijn echter niet heel duur momenteel (zeker niet voor 570 prestaties), dus het is het proberen waard.
Voor een indicatie zou ik de prestaties van 2560x1600 vergelijken met 5760x1200 en vervolgens de lijn doortrekken naar 7680x1440. Beide stappen zijn ~60% verhoging van resolutie, dus dan weet je ongeveer waar je aan toe bent.
Tja, we zullen het zien wat de preformance zal zijn. Hoor ook al geruchten dat er een 680gtx met 4GB aan komt(al is de vraag of dat nut heeft met een 256bit geheugen bus).
Ati komt er zeker weten bij mij niet in, en alles is watergekoeld (dus draait met een stevige overclock)
Eerst benchen om te zien hoe speelbaar alles is, en dan vervangen wat nodig is om het speelbaar te maken indien nodig.
Ati komt er zeker weten bij mij niet in, en alles is watergekoeld (dus draait met een stevige overclock)
Eerst benchen om te zien hoe speelbaar alles is, en dan vervangen wat nodig is om het speelbaar te maken indien nodig.
Waarom.BTU_Natas schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:17:
Ati komt er zeker weten bij mij niet in.
Ik heb 3x een 4890 gehad, allemaal met coil whine en veel geklooi met drivers. Daarna nog een 4870x2, wederom coil whine en weer geklooi met drivers. Het is te veel werk om 2 uurtjes per dag te kunnen gamen.
Bij nvidia geen coilwhine en veel stabielere en beter werkende drivers.
De meeste mensen zullen coil whine niet horen, aangezien de videokaart dan onder full load staat en de fans meer lawaai maken. Maar ik waterkoel alles voor de stilte en als je dan een constante hoge piep krijgt door de coil whine doe je dus het gehele doel(voor mij) van waterkoeling te niet.
Mij maanden bezig houden staat gelijk aan, dat ik niet meer jouw producten koop. Simpel
De meeste mensen zullen coil whine niet horen, aangezien de videokaart dan onder full load staat en de fans meer lawaai maken. Maar ik waterkoel alles voor de stilte en als je dan een constante hoge piep krijgt door de coil whine doe je dus het gehele doel(voor mij) van waterkoeling te niet.
Mij maanden bezig houden staat gelijk aan, dat ik niet meer jouw producten koop. Simpel
ik heb een vraagje
Ik wil binnen kort ook een 3 monitoren setup gaan doen, heb een NVIDIA GeForce GTX 465 kaart er in zitten die nu aangesloten staat op een LG W2753V monitor
Maar wat is het beste gewoon 2 iets kleine monitoren er bij kopen of gewoon voor 3 nieuwe gaan maar dan van 21 inc of zo ( wel 3 dezelfde)
En mijn vraag is hoe sluit ik op mijn kaart 3 monitoren aan heb ik daar nog een extra kabel voor nodig ....
Het doel voor mij is dus te gebruiken voor games race , vlieg en rpg zijn wat ik vaak speel
Ik wil binnen kort ook een 3 monitoren setup gaan doen, heb een NVIDIA GeForce GTX 465 kaart er in zitten die nu aangesloten staat op een LG W2753V monitor
Maar wat is het beste gewoon 2 iets kleine monitoren er bij kopen of gewoon voor 3 nieuwe gaan maar dan van 21 inc of zo ( wel 3 dezelfde)
En mijn vraag is hoe sluit ik op mijn kaart 3 monitoren aan heb ik daar nog een extra kabel voor nodig ....
Het doel voor mij is dus te gebruiken voor games race , vlieg en rpg zijn wat ik vaak speel
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Coil whine lijkt mij afhankelijk van de kaartfabrikant, niet van de chipsetfabrikant.BTU_Natas schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:06:
Ik heb 3x een 4890 gehad, allemaal met coil whine en veel geklooi met drivers. Daarna nog een 4870x2, wederom coil whine en weer geklooi met drivers. Het is te veel werk om 2 uurtjes per dag te kunnen gamen.
Anoniem: 450240
Ik wil nu een 2beeldscherm aansluiten.Hatsieflatsie schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:17:
Stel je vraag eens anders?
Ik heb nu 1 met een VGA kabel met aan het uiteinde een DVI want, dat past alleen maar in mijn videokaart.
Nu wil ik 1 beedscherm voor gamen en andere voor op het internet
Dat kan gewoon door het 2e beeldscherm aan te sluiten (via dvi, hdmi of dvi->vga)Anoniem: 450240 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:28:
[...]
Ik wil nu een 2beeldscherm aansluiten.
Ik heb nu 1 met een VGA kabel met aan het uiteinde een DVI want, dat past alleen maar in mijn videokaart.
Nu wil ik 1 beedscherm voor gamen en andere voor op het internet
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Anoniem: 450240
Komt sws geen derde =).
Dus als ik nog eenDVI beeldscherm koop kan ik gewoon op 1 gamen en tegelijker tijd ook interneten?
Dus als ik nog eenDVI beeldscherm koop kan ik gewoon op 1 gamen en tegelijker tijd ook interneten?
Voor wie een leuke wallpaper in dual zoekt, heb deze nu staan 

Vandaag de pricewatch: XFX Triple Display Monitor Stand in ontvangst mogen nemen. Installeren was dramatisch. De handleiding is best ok, maar een aantal componenten waren bij mij precies gespiegeld waardoor de installatie niet helemaal naar wenst ging. Ze hingen zelfs heel slapjes en ik begon zelfs te wensen dat ik hem nooit gekocht had. Tijdens de installatie bleek het zelfs allemaal zo instabiel dat de middelste monitor gewoon 2 maal van de stand af viel (ik had me al voorbereid dus hij is helemaal niet beschadigd geraakt). Uiteindelijk vond ik dit toch wel zo onmogelijk slecht dat ik opnieuw ben begonnen en alles precies andersom heb gedaan. Nu is ie heel stabiel en 't werkt en oogt geweldig. Hij is alleen behoorlijk diep. Mijn bureau is al best groot en met de standaard standaarden paste alles perfect. Nu heb ik het bureau naar voren moeten schuiven en 't uiteinde van 't statief een beetje moeten laten zweven (een paar centimeter). Door de bouw en 't feit dat de monitoren ver aan de voorkant hangen, ligt het zwaartepunt ver naar voren dus hij staat gewoon stevig, maar die standaard is echt gigantisch. Het oogt wel echt prettig nu ik geen kabels zie en het allemaal lijkt te zweven.
Volgende week heb ik een LAN party, misschien komen er nog leuke foto's van
. Vorig jaar trok mijn BSOD screensaver behoorlijk wat aandacht waardoor meerdere mensen er foto's van hebben genomen
.

De doos was overigens groter dan die van mijn computer kast...
Volgende week heb ik een LAN party, misschien komen er nog leuke foto's van

De doos was overigens groter dan die van mijn computer kast...

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 27-04-2012 00:20 ]
Ik heb nog met een half oog zitten kijken naar die XFX stand, maar 330 euro is me echt teveel. Als je een iets lelijkere stand neemt (van die eBay mounts) kun je voor 100 euro klaarzijn, dus dan betaal je 220 euro voor design (lees: winst voor de fabrikant). Wel mooi though, voor 150 euro zou ik hem meteen kopen.
Overigens lossen de Catalyst 12.4 drivers het tearing probleem op in Eyefinity setups. Zeer aan te raden.
Overigens lossen de Catalyst 12.4 drivers het tearing probleem op in Eyefinity setups. Zeer aan te raden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb ook niet de volle mep betaald door omstandighedenArfman schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:31:
Ik heb nog met een half oog zitten kijken naar die XFX stand, maar 330 euro is me echt teveel. Als je een iets lelijkere stand neemt (van die eBay mounts) kun je voor 100 euro klaarzijn, dus dan betaal je 220 euro voor design (lees: winst voor de fabrikant).

Hey allemaal, ik ben nu ook lid van de surround gaming club 
3x u2711 @ surround.
Epic is het enige woord wat past
3x u2711 @ surround.
Epic is het enige woord wat past
@Vipeax, wat ik bij vrienden heb gezien, is dat ze hun monitoren met VESA-mount op de muur monteerden, waardoor het leek alsof de monitoren 'zweefden', zonder kabels en dergelijke.
Op de eerdere foto's zag ik dat jouw monitoren met de rug tegen de muur staan staan. Wellicht kun je ook overwegen om ze op de muur te schroeven?
Op de eerdere foto's zag ik dat jouw monitoren met de rug tegen de muur staan staan. Wellicht kun je ook overwegen om ze op de muur te schroeven?
Ik heb een vraag,
Ik heb een nieuwe gpu binnen, namelijk de pricewatch: Powercolor PCS+ HD7870 2GB GDDR5 .
ik draai nu nog lekker ouderwets op 2 vga schermen, maar deze kaart heeft 2 dvi poorten. oke, druk ik er een adapter tussen.
nu blijkt dus dat de adapter niet werkt in de dvi, omdat deze (denk ik) digitaal is ipv analoog. dvi-i en dvi-d.
hoe los ik dit op? zelfs hdmi naar dvi naar vga werk niet
Ik heb een nieuwe gpu binnen, namelijk de pricewatch: Powercolor PCS+ HD7870 2GB GDDR5 .
ik draai nu nog lekker ouderwets op 2 vga schermen, maar deze kaart heeft 2 dvi poorten. oke, druk ik er een adapter tussen.
nu blijkt dus dat de adapter niet werkt in de dvi, omdat deze (denk ik) digitaal is ipv analoog. dvi-i en dvi-d.
Ik vind die mount veel fijner, omdat die gewoon te verplaatsen is zonder dat er gaten in de muur blijven en 't veel makkelijker is ze perfect te alignen (en al helemaal bij LAN party's werken beugels niet).Hatsieflatsie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:52:
@Vipeax, wat ik bij vrienden heb gezien, is dat ze hun monitoren met VESA-mount op de muur monteerden, waardoor het leek alsof de monitoren 'zweefden', zonder kabels en dergelijke.
Verder ben ik ook geen fan van gaten in de muurHatsieflatsie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:52:
Edit voor picture:

Ja, nog altijd het half-dode bureau i.v.m. werkbank-taken.
[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 27-04-2012 17:54 ]
Anoniem: 357539
Ik heb nu een Radeon 2600XT met twee 24" monitoren (1680x1050). Doe geen 3D dingen meer, en zie dat er steeds meer moederborden zijn met HDMI en DVI uitgangen. Zou ik daar een fatsoenlijke dual-screen setup mee kunnen maken?
Moederbord als dit bijvoorbeeld: pricewatch: Intel BOXDH67CLB3
Misschien wel een schaamteloze plug, maar gaming ga ik naar widescreengamingforum.com. Daar hebben ze een mooie artikel geschreven over ATI vs Matrox vs NVidia multimonitor.
Zelf gebruik ik eyefinity al ongeveer een half jaar, maar als ik merk hoe buggy de drivers van ATI kunnen zijn denk ik dat ik langzaam maar zeker over ga stappen naar NVidia, vooral omdat ze het sli gedeelte hebben kunnen loslaten. (al weet ik niet voor welke kaarten behalve de GTX680 het mogelijk is).
Ik gebruik de multimonitor setup voornamelijk voor te programmeren en te gamen, maar merk wel dat het een heel stuk immersie met zich mee brengt.
Zelf gebruik ik eyefinity al ongeveer een half jaar, maar als ik merk hoe buggy de drivers van ATI kunnen zijn denk ik dat ik langzaam maar zeker over ga stappen naar NVidia, vooral omdat ze het sli gedeelte hebben kunnen loslaten. (al weet ik niet voor welke kaarten behalve de GTX680 het mogelijk is).
Ik gebruik de multimonitor setup voornamelijk voor te programmeren en te gamen, maar merk wel dat het een heel stuk immersie met zich mee brengt.
Zover ik weet ondersteunen de meeste drivers al standaard 2 beeldschermen, dus vermoed haast van wel, al kan ik het niet bevestigen voor je.Anoniem: 357539 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:30:
Ik heb nu een Radeon 2600XT met twee 24" monitoren (1680x1050). Doe geen 3D dingen meer, en zie dat er steeds meer moederborden zijn met HDMI en DVI uitgangen. Zou ik daar een fatsoenlijke dual-screen setup mee kunnen maken?
[ Voor 31% gewijzigd door P-Storm op 27-04-2012 20:26 ]
Zelf draaide ik Eyefinity echt al van dag 1 van de HD5000-serie en ik draai nu voor de eerste x nVidia surround (inderdaad door het verdwijnen van de SLI-requirement). Ik wil wel 2 kaarten gaan draaien, maar 2x 500 euro in 1 aankoop was me wat veel en juist met 2 kaarten is nVidia een stuk beter dan AMD, door stuttering. Gezien de SLI-requirement een hardware gebrek was van voorgaande series is de GTX680 inderdaad de enige kaart dusver die het kan in z'n eentje. Op dit moment ben ik persoonlijk liever bij nVidia. Ik heb liever 5-10% minder performance, dan 60% meer stuttering in een dual-GPU setup.P-Storm schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:23:
bumpFordox schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:06:
Ik heb een vraag,
ik heb nu ook zelfs een hdmi naar vga kabel gehaald en deze werkt ook niet... weer 12 euro minder voor niks,
iemand een oplossing?
Als je er het geld voor over hebt....
pricewatch: HP DisplayPort naar VGA adapter (AS615AA) i.c.m. een MiniDP to DP adapter of kabel?
Al zullen er vast mini-DP to VGA adapters zijn.
pricewatch: HP DisplayPort naar VGA adapter (AS615AA) i.c.m. een MiniDP to DP adapter of kabel?

Al zullen er vast mini-DP to VGA adapters zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 28-04-2012 22:56 ]
Je kaart heeft maar één analoge aansluiting in de vorm van een DVI-I poort. De overige aansluitingen (DVI-D, HDMI en DP) zijn digitaal dus zul je een actieve adapter moeten gebruiken als je hier nog een analoge aansluiting van wilt maken.
Ik ben me aan het oriënteren om een systeem te bouwen waarmee ik meerdere beamers naadloos kan laten aansluiten, zodat het één groot scherm wordt.
Een snelle zoektocht bracht mij tot de Matrox M series kaarten.
Gezien het feit dat ik de beamers via DVI wil aansluiten dacht ik aan deze kaart: pricewatch: Matrox M9140 LP PCIe x16
Heeft er iemand ervaring met de M series van Matrox en dergelijke multi projector opstellingen met edge blending?
Misschien dat het op een andere manier ook te realiseren is, daarom graag jullie advies!
Bedankt!
edit: misschien handig om te vermelden, momenteel kijk ik naar 2 beamers, maar dit kan uitgebreid worden tot 4!
Een snelle zoektocht bracht mij tot de Matrox M series kaarten.
Gezien het feit dat ik de beamers via DVI wil aansluiten dacht ik aan deze kaart: pricewatch: Matrox M9140 LP PCIe x16
Heeft er iemand ervaring met de M series van Matrox en dergelijke multi projector opstellingen met edge blending?
Misschien dat het op een andere manier ook te realiseren is, daarom graag jullie advies!
Bedankt!
edit: misschien handig om te vermelden, momenteel kijk ik naar 2 beamers, maar dit kan uitgebreid worden tot 4!
[ Voor 8% gewijzigd door tomtommie op 03-05-2012 00:15 ]
van displayfusion is nu 4.0 uit
http://www.displayfusion.com/ChangeLog/
http://www.displayfusion.com/ChangeLog/
Met een normale Sapphire 6870 en losse actieve (mini)DP naar DVI adapter ben je goedkoper uit.Hatsieflatsie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:53:
Voor wie een goedkope multimonitorsetup wilt:
http://icrontic.com/artic...iple-monitors-on-a-budget
roger128 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:25:
Hallo allemaal
Ik ben op zoek naar een Eyefinity setup, maar de eisen zijn totaal niet hoog. Hebben jullie een mooi voorstel?
En hoe zit het met de beeldverhoudingen, waarnaar moet je op zoek? Klopt het dat als ik 3 schermen van 16:9 verticaal zet ik op een verhouding van 27:16 en dit het dichts in de buurt komt bij de 16:9 verhouding die ik uiteindelijk wil bereieken?
Qua specs hoeft het allemaal niet zo speciaal te zijn, als het totaal (dus alle 3 de schermen bij elkaar) rond de 27 inch ligt, vind ik het al genoeg. Ik ben wat gaan rekenen met pytagoras op welke diameter in welke verhoudingen je dan uitkomt, maar ik kom er nog niet goed achter
Alvast bedankt voor je hulp!
Heeft iemand een goede tip waar ik - voor niet al teveel geld - een triple monitor stand kan kopen? Ik vind die van Ergotron en XFX nogal aan de prijs. Op eBay verschillende alternatieven gevonden, maar niet van verkopers die naar Nederland verzenden.
Voor welke schermdiameter? Er zijn op eBay best wel wat goedkope te vinden die naar nl verzenden alleen die zijn niet voor grote schermen.Moogles schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:22:
Heeft iemand een goede tip waar ik - voor niet al teveel geld - een triple monitor stand kan kopen? Ik vind die van Ergotron en XFX nogal aan de prijs. Op eBay verschillende alternatieven gevonden, maar niet van verkopers die naar Nederland verzenden.
Voor 21.5" schermen (Samsung 214T). Betreft echter beeldverhouding van 4:3 en zijn dus minder breed. Wat heb je gevonden op ebay?Tha Ra schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:11:
[...]
Voor welke schermdiameter? Er zijn op eBay best wel wat goedkope te vinden die naar nl verzenden alleen die zijn niet voor grote schermen.
Deze bijvoorbeeld, volgens de beschrijving ondersteund de arm tot 17 inch maar verkopen ze ook extra verlengstukken.
De prijs is wel goed. ;-) Ik vind idee van zo'n bureauklem niet echt prettig. Ben meer op zoek naar zo'n ding: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16824185022
Hallo allemaal
Ik ben aan het kijken naar een 3-monitor eyefinity setup. ik ben een beetje aan het kijken in de pricewatch, en kwam toen deze tegen Monitor.
Zo op het eerste gezicht lijkt het me echt een stuntprijs, maar welke valkuil ga ik invallen? want 3x 22" voor ruim 350 is toch niet normaal goedkoop? Ligt het aan de panelen o.i.d.?
En heeft iemand een idee wat voor videokaart ik benodigd heb om zo'n resolutie te draaien?
Ik draai nu een 6850 op 1400*900, en dit draait goed (genoeg voor mij).
Hoeveel extra gpu power heb ik nodig om dezelfde prestaties te bereiken?
Ik ben aan het kijken naar een 3-monitor eyefinity setup. ik ben een beetje aan het kijken in de pricewatch, en kwam toen deze tegen Monitor.
Zo op het eerste gezicht lijkt het me echt een stuntprijs, maar welke valkuil ga ik invallen? want 3x 22" voor ruim 350 is toch niet normaal goedkoop? Ligt het aan de panelen o.i.d.?
En heeft iemand een idee wat voor videokaart ik benodigd heb om zo'n resolutie te draaien?
Zo blijkt maar weer dat zelfs nVidia niet te vertrouwen is.
Denk je er verstandig aan te doen om bij de "experts" informatie in te winnen klopt dat gewoon niet...
Ik vroeg nVidia of het mogelijk was om een triple monitor setup te hebben met SLI zonder gebruik te maken van nVidia Surround. Ja, dat kan zeiden ze.
Wat blijkt nu, dat kan niet. Tenminste ik weet niet hoe.
Ik heb nu drie monitoren aangeschaft en aangesloten via DVI. Twee monitoren op de ene videokaart en de derde op de andere videokaart. Als ik in het nVidia configuratiescherm kies voor "alle beeldschermen gebruiken" werken alle drie de beeldschermen perfect maar heb ik dus geen SLI. Kies ik voor nVidia Surround dan heb ik wel SLI zodat ik goed kan gamen maar zijn mijn drie beeldschermen nutteloos omdat ze uit gaan tijdens het gamen. Ook wordt de window management van Windows daardoor helemaal verneukt omdat Windows eigenlijk voor de gek gehouden wordt en geloof dat er 1 groot beeldscherm aanhangt met een grote resolutie. Met als gevolg dat windows niet goed gemaximaliseerd worden en altijd op de verkeerde monitor geopend worden.
Als ik die voor "3d prestaties maximaliseren" wordt er dus een monitor uitgeschakeld en heb ik SLI op twee monitoren...
Ik baal nu dus enorm. Dit zou betekenen dat ik constant handmatig moet switchen naar SLI om te gamen en dat is gewoon fucked up.
Heeft iemand hiervoor een oplossing? Is er uberhaupt een oplossing?
EDIT: Er zitten dus twee DVI-D aansluitingen en 1 mini-HDMI aansluiting op beide videokaarten. De mini-HDMI is wel zo geplaatst dat je geen mini-HDMI naar HDMI adapter erop kunt aansluiten als beide DVI-D poorten gevuld zijn. Ik ben dus hard genaait.
EDIT2: Zou een PCI videokaartje met twee DVI poorten ook werken? Zodat ik mijn hoofd beeldscherm (de middelste) met SLI kan hebben en toch de twee andere beeldschermen erbij kan hebben zonder nVidia surround geneuzel? Surround gamen is voor mij niet belangrijk. Ik wil gewoon Diablo 3 in windowed mode kunnen spelen met SLI aan en daarnaast websites etc. open kunnen hebben zonder ALT+TABben.
P.s.: bij nVidia surround werkt mijn multi-monitor software ook niet meer. (ultramon of displayfusion) waardoor ik dus alleen een taakbalk in het middelste scherm heb
Denk je er verstandig aan te doen om bij de "experts" informatie in te winnen klopt dat gewoon niet...
Ik vroeg nVidia of het mogelijk was om een triple monitor setup te hebben met SLI zonder gebruik te maken van nVidia Surround. Ja, dat kan zeiden ze.
Wat blijkt nu, dat kan niet. Tenminste ik weet niet hoe.
Ik heb nu drie monitoren aangeschaft en aangesloten via DVI. Twee monitoren op de ene videokaart en de derde op de andere videokaart. Als ik in het nVidia configuratiescherm kies voor "alle beeldschermen gebruiken" werken alle drie de beeldschermen perfect maar heb ik dus geen SLI. Kies ik voor nVidia Surround dan heb ik wel SLI zodat ik goed kan gamen maar zijn mijn drie beeldschermen nutteloos omdat ze uit gaan tijdens het gamen. Ook wordt de window management van Windows daardoor helemaal verneukt omdat Windows eigenlijk voor de gek gehouden wordt en geloof dat er 1 groot beeldscherm aanhangt met een grote resolutie. Met als gevolg dat windows niet goed gemaximaliseerd worden en altijd op de verkeerde monitor geopend worden.
Als ik die voor "3d prestaties maximaliseren" wordt er dus een monitor uitgeschakeld en heb ik SLI op twee monitoren...
Ik baal nu dus enorm. Dit zou betekenen dat ik constant handmatig moet switchen naar SLI om te gamen en dat is gewoon fucked up.
Heeft iemand hiervoor een oplossing? Is er uberhaupt een oplossing?
EDIT: Er zitten dus twee DVI-D aansluitingen en 1 mini-HDMI aansluiting op beide videokaarten. De mini-HDMI is wel zo geplaatst dat je geen mini-HDMI naar HDMI adapter erop kunt aansluiten als beide DVI-D poorten gevuld zijn. Ik ben dus hard genaait.
EDIT2: Zou een PCI videokaartje met twee DVI poorten ook werken? Zodat ik mijn hoofd beeldscherm (de middelste) met SLI kan hebben en toch de twee andere beeldschermen erbij kan hebben zonder nVidia surround geneuzel? Surround gamen is voor mij niet belangrijk. Ik wil gewoon Diablo 3 in windowed mode kunnen spelen met SLI aan en daarnaast websites etc. open kunnen hebben zonder ALT+TABben.
P.s.: bij nVidia surround werkt mijn multi-monitor software ook niet meer. (ultramon of displayfusion) waardoor ik dus alleen een taakbalk in het middelste scherm heb
[ Voor 23% gewijzigd door EnigmaNL op 04-06-2012 22:28 ]
Ik heb niet echt het idee dat dit een aankoopadviesforum heb, ondanks dat ik graag een aankoopadvies zou zien, ben al vanaf een forum hierheen geleid, maar is dit het goede forum?
hier is mijn vraag nog een keer
hier is mijn vraag nog een keer
roger128 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:08:
Hallo allemaal
Anoniem: 237382
TN Panelen en ook nog eens 1680x1050.roger128 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:08:
Hallo allemaal
Het grote nadeel van TN schermen is dat je in een multi-monitor setup waarschijnlijk last gaat hebben van de slechte view angles (je moet wel heel ver van 3x22 setup af gaan zitten als je recht voor alle drie wilt zitten
Wees slim en ga voor 3x de Asus V229H, ik heb er ook net 2 besteld en voor dat geld krijg je dan een e-IPS, LED FULL HD scherm met DVI, VGA en HDMI (de monitor die jij linkt is TN, CCFL, zonder HDMI slechter op elk gebied dus).
Het enige nadeel is dat de response tijd iets hoger ligt (zeker vergeleken met TN schermen) maar of dat belangerijk voor je is zal van invloed zijn op wat voor games je speelt.
Als je een lieve een DM stuurt dan heb ik ook nog een kortingscode voor je waardoor je geen verzend kosten hoeft te betalen
De linker- en rechtermonitor zet je natuurlijk onder een hoek he... Dan zit je recht voor alle drieAnoniem: 237382 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:54:
Het grote nadeel van TN schermen is dat je in een multi-monitor setup waarschijnlijk last gaat hebben van de slechte view angles (je moet wel heel ver van 3x22 setup af gaan zitten als je recht voor alle drie wilt zitten)

[ Voor 7% gewijzigd door Milly op 11-06-2012 16:07 . Reden: fotootje erbij ]
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Hmmm, de kijkhoek schijnt bij de nieuwste TN schermen wel verbeterd te zijnMilly schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:04:
[...]
De linker- en rechtermonitor zet je natuurlijk onder een hoek he... Dan zit je recht voor alle drieHeb hier 3x24" 1920x1200 TN en dat werkt prima.
[afbeelding]
Heb je het wel eens vergeleken met een IPS scherm? Zie je merkbaar verschil?
Ongeacht IPS of TN gedoe, hij krijgt nog steeds een hogere resolutie, lager stroom verbuik en HDMI aansluiting met die ASUS monitoren dus dat lijkt mij een goede aanschaaf.
Heeft er iemand nog een suggestie voor een VESA mount zodat ik 1 ASUS scherm kan kantelen? Het liefst zo goedkoop mogelijk!
Ja, op m'n werk heb ik drie IPS schermen naast elkaar en dat is toch duidelijk mooier (daar kan ik alleen niet racenAnoniem: 237382 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:13:
Heb je het wel eens vergeleken met een IPS scherm? Zie je merkbaar verschil?
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Plus dat TN schermen nog steeds een stukje sneller zijn natuurlijk (wat bij het racen toch wel vrij cruciaal is).Milly schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:17:
[...]
Ja, op m'n werk heb ik drie IPS schermen naast elkaar en dat is toch duidelijk mooier (daar kan ik alleen niet racen). Maar toch, als je TN schermen onder de juiste hoek zet hoeft de kijkhoek geen probleem te zijn.
Toch ben ik ben erg benieuwd naar mijn schermpjes, als het goed is staan ze al bij mij thuis
Ik heb nu een asus VE258Q (25") erbij, en ik had al een acer 1440x900 scherm (19").
nu heb ik de acer boven de asus staan door hem achter de asus scherm op een kist te zetten, maar ik wil hem daar niet op hebben staan maar wel boven mijn monitor. de voet van de acer zo groot dat de asus er niet mooi onder kan.
heeft iemand een diy oplossing? ik zat te denken om de voet van de acer af te halen en hem aan de muur te plakken, maar dan hangt de scherm te vlak tegen de muur en zijn de kijkhoeken lelijk.
dus hoe krijg ik mijn acer met een hoek aan de muur en dat mijn asus eronder past en alles goed komt met de kabels? (en het liefst iets met dubbelzijdig tape
ik ga geen dure VESA mount hiervoor halen, de schroefgaten heeft hij er wel voor.)
nu heb ik de acer boven de asus staan door hem achter de asus scherm op een kist te zetten, maar ik wil hem daar niet op hebben staan maar wel boven mijn monitor. de voet van de acer zo groot dat de asus er niet mooi onder kan.
heeft iemand een diy oplossing? ik zat te denken om de voet van de acer af te halen en hem aan de muur te plakken, maar dan hangt de scherm te vlak tegen de muur en zijn de kijkhoeken lelijk.
dus hoe krijg ik mijn acer met een hoek aan de muur en dat mijn asus eronder past en alles goed komt met de kabels? (en het liefst iets met dubbelzijdig tape
Ik heb een nieuw ivy bridge systeempje met de onboard intel hd4000 videokaart. En een GTX 570 als videokaart.
Dus ik denk even dual monitor testen. in de bios igp dual monitor aangezet. windows 7 opgestart en monitor ingeprikt. En het werkte in 1x haha. 24inch monitor op de gtx en een 19inch op de intel hd4000
Dus ik denk even dual monitor testen. in de bios igp dual monitor aangezet. windows 7 opgestart en monitor ingeprikt. En het werkte in 1x haha. 24inch monitor op de gtx en een 19inch op de intel hd4000
NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM
Deze week een oud beeldscherm van een kennis gekregen. Deze aangesloten en dat werkt goed.
Nu wilde ik via Eyefinity een SLS maken, dit gaat goed ondanks dat de resolutie anders is. De resolutie van de grote monitor schaalt nu naar die van de lage resolutie. Op zich geen probleem omdat het maar een test is.
Nu is de vraag hoe krijg ik gpu scaling werkend, ik hoopte dat ik dat kon aanzetten ivm SLS. Omdat dit niet mogenlijk is is het op mijn mainscreen een grote blur
.
Hardware:
HD5870
Windows 7
Dell E228WFP en een oude Acer AL1716.
Nu wilde ik via Eyefinity een SLS maken, dit gaat goed ondanks dat de resolutie anders is. De resolutie van de grote monitor schaalt nu naar die van de lage resolutie. Op zich geen probleem omdat het maar een test is.
Nu is de vraag hoe krijg ik gpu scaling werkend, ik hoopte dat ik dat kon aanzetten ivm SLS. Omdat dit niet mogenlijk is is het op mijn mainscreen een grote blur
Hardware:
HD5870
Windows 7
Dell E228WFP en een oude Acer AL1716.
Welke versie van Eyefinity heb je?