Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41
Paprika schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 19:42:
Al heb ik er nu minder las van dan voorheen.
50 FPS voelt toch echt als ~30 FPS aan. :N Best irritant want op alle momenten waar het met 1 kaart lagged, lagged het met 2 ook. Als ik 30 FPS heb met X-fire aan lijkt het net alsof ik met 18 a 20 FPS zonder speel. 50 lijkt dan ook op 30 en je raadt het al: 70+ loopt soepel.
Iets meer getest:
Het loopt beter dan met 1 kaart, ten aller tijde, maar als je niet minimaal 60 FPS hebt, dan merk je toch echt wel dat het lijkt alsof je 10 tot 30% en soms zelfs 40% minder FPS hebt. Gelukkig is de Crossfire scaling meestal >60% waardoor het nog altijd beter loopt dan met 1, maar als micro-stuttering er niet was (zoals met 3 GPUs), zou de ervaring echt beter zijn. Als je de >60 FPS haalt is het overigens wel top, dan voelt het allemaal goed en speelt het zeker beter dan dat je bv 40 FPS hebt met 1 kaart.

[ Voor 102% gewijzigd door Paprika op 25-12-2011 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 11:45
Post met info over Nvidia
Op dit moment zijn AMD/ATI en Matrox de enige hardwareproducenten die hardware kunnen leveren die minstens 3 monitoren tegelijkertijd kunnen ondersteunen.
Er zijn Nvidia kaarten die meer dan 2 monitoren tegelijk aan kunnen sturen. Echter:
- Wil je NSurround gebruiken dan heb je 2 kaarten in SLI nodig
- Wil je niet gamen dan kun je net zo goed een goedkope 2e kaart erbij zetten
- Wil je wel gamen op 3+ schermen dan zijn 2 kaarten (SLI of CFX) toch wel het minimum

@Bezels
Hier wordt vind ik veel te veel nadruk op gelegd. Als je het nog niet hebt ervaren lijken bezels een "big deal" maar als je eenmaal gaat spelen merk je er bijna niks van. Ik heb 3 23" LG monitoren gehad, in portrait, waar zo 7cm bezel zat tussen de schermen. Maar tijdens het spelen van wat spelletjes was dat lang niet zo'n groot "probleem" als dat het leek. Ik heb nu schermen met een rand van ongeveer 1cm maar tijdens het gamen merk ik niet eens dat ze er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Max Hunt schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:35:
- Wil je wel gamen op 3+ schermen dan zijn 2 kaarten (SLI of CFX) toch wel het minimum
Nein.
5850, 5870 en 6970 hebben het allemaal keurig met 1 enkele kaart gedaan. De allernieuwste games waren dan weliswaar niet op ultra, maar om nou te zeggen dat dat afwoog t.o.v. de nadelen van 2 kaarten? Niet echt/amper.

[ Voor 34% gewijzigd door Paprika op 25-12-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Laatst online: 11-06 11:45
Wat voor resoluties / settings gebruik je dan en wat voor FPS krijg je daarvoor? Met mijn 2 580's kan ik sommige spellen al niet op ultra / hoogste settings spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
6048x1200, Call of Duty series liepen allemaal keurig (met AA), Battlefield series (buiten Battlefield 3) was ook goed te doen. Crysis was vooral Gamer settings met een custom config en alle iets oudere spellen lopen gewoon >60FPS. Deze (plaatje) Crysis config bv geeft me 36-41 FPS met 1 kaart en >60 met 2. Bij singleplayer is ~40 FPS dik zat. Multiplayer is om te fraggen dus dan boeit graphics amper :+.

2 kaarten helpt, maar door micro-stuttering (je zit met dit soort resoluties veel sneller in de sub-60 zone) is de price/performance vele malen lager dan 1 kaart. Als ik 30 FPS heb met 1 kaart en 58~60 met 2 voelt het niet 2x zo soepel aan, eerder 1.4x zoveel al is de FPS wel 2x zo hoog, dat is waar ik op doel.

Hoe zijn overigens je surround ervaringen (gezien het software-matig is)? Ik weet uit ervaring dat met 2 kaarten de stuttering minder is bij nVidia dan bij AMD. 1 7970 kopen en dan wachten tot nVidia met hun serie komt om dan een 2e te kopen (dan zal de 7970 vast wel droppen in prijs) of bij 2 6970s blijven om dan 2 nVidia kaarten te kopen blijft een lastige keuze.

[ Voor 47% gewijzigd door Paprika op 25-12-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 08:59
Max Hunt schreef op zondag 25 december 2011 @ 14:35:
@Bezels
Hier wordt vind ik veel te veel nadruk op gelegd. Als je het nog niet hebt ervaren lijken bezels een "big deal" maar als je eenmaal gaat spelen merk je er bijna niks van. Ik heb 3 23" LG monitoren gehad, in portrait, waar zo 7cm bezel zat tussen de schermen. Maar tijdens het spelen van wat spelletjes was dat lang niet zo'n groot "probleem" als dat het leek. Ik heb nu schermen met een rand van ongeveer 1cm maar tijdens het gamen merk ik niet eens dat ze er zijn.
Dat ligt maar net aan het soort spel wat je speelt:

Bij shooters is het niet zo'n probleem, omdat je focus altijd op het middelste scherm ligt.
Bij racing games (first person view) is het vervelend, omdat je dan wel op de zijschermen kijkt wanneer je bijvoorbeeld een bocht instuurt. Driften zonder bezel-correctie is helemaal ondoenlijk.
Een RTS of een dergelijk spel met top-view maakt dan weer helemaal niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429466

Gtx580 sli

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8xUtbMGPu-g]

Gaat best soepel. tenminste zo ziet het er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik zag toch wel rare beelden,met name als ie buiten staat bij de container.Zat een rare knik tussen middelste en linker scherm van de container. Als je aan gamen bent ,zal het waarschijnlijk niet zo erg zijn.
2x 580 zal het uiteraard wel soepel lopen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De schermen staan ook in een knik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

zn filmpje kan er leuk uitzien echter heeft deze persoon dus voor 1000 euro aan videokaart in zijn machine + je ziet nergens 60 man rond rennen en geen enkele explosie. De simpele rekensom dat als een spel al nauwelijks draait op een enkele monitor het wel zou draaien op een triple display opstelling is natuurlijk duidelijk niet goed! Geduld is het enige wat je moet hebben tot de drivers, hardware en game geperfectioneerd zijn ten opzichte van het huidige mogelijkheden.
of bij 2 6970s blijven om dan 2 nVidia kaarten te kopen blijft een lastige keuze.
Zo lastig is dat niet, kijk naar de performance en je hebt het antwoord! Je moet je nooit dood staren op de serie nummers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog één met 2 gtx580's
Ik ga er zelf ook maar weer op terug denk ik, alleen wil ik deze keer schermen zonder rand.

Op 1080p heb ik met sli zo'n 95fps avg ultra dus ik ga er van uit dat dit wel goed zit met 3 schermen, helemaal met 1 scherm want dat heb ik nu.

Omg _/-\o_ :9~

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 429466 op 25-12-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Als je toch bezig bent. eyefinity 6870 :)

[ Voor 91% gewijzigd door Bullus op 25-12-2011 20:51 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Anoniem: 91626 schreef op zondag 25 december 2011 @ 19:31:
Zo lastig is dat niet, kijk naar de performance en je hebt het antwoord! Je moet je nooit dood staren op de serie nummers!
Uh... bedankt? Je snapt overduidelijk mijn probleem niet. En de nVidia kaarten zijn er nog niet eens (en er is niet eens bekend wanneer ze überhaupt komen) dus naar de performance kijken zal lastig gaan. Daar zit dus ook o.a. mijn probleem, echter back on-topic over multi-monitor setups.

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 25-12-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 19:42
Ik ben van plan morgen om een LG 22inch monitor aan te schaffen bovenop mijn Acer V233H. Ik dacht eens dat ik vandaag alvast ging testen of het wel werkt. Dus ik heb een oude Samsung 19inch monitor uit de zolder gepakt en aangesloten. Ik heb hem aangesloten met een RGB>DVI adaptertje. Ik heb ook nog nagekeken of mijn videokaart (nVidia GT120) multi monitors aankon en dit kon ie gelukkig. Maar als ik hem nu aansluit heb ik maar op 1 scherm beeld terwijl windows wel de tweede scherm herkent. Ik heb alleen beeld op de scherm met de RGB>DVI ingang. Zie ik iets over het hoofd of doe ik soms iets verkeerds? Want als het niet gaat lukken ga ik morgen ook geen extra scherm halen :(

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Al op uitbreiden geklikt? Als in: heb je ingesteld dat het 2e scherm iets moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Bedoel je zo? http://imageshack.us/f/855/naamloosaw.jpg/
Huh als ik screenshot maak dan ziet hij wel 2 schermen ? :p

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Misschien staat ie op digitaal terwijl 't analoog moet zijn (of andersom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Hoe bedoel je precies? Kan ik dit ergens in Windows zelf omzetten?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
In je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Nee is niets mis mee.
Maar met de ingang van DVI krijg ik geen beeld.
Dus of het ligt aan die RGB>DVI adapter of aan de DVI uitgang van de videokaart.
Wat denk jij?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

RGB? Huh. Welke aansluiting bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Thenotorious schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:47:
Nee is niets mis mee.
Maar met de ingang van DVI krijg ik geen beeld.
Dus of het ligt aan die RGB>DVI adapter of aan de DVI uitgang van de videokaart.
Wat denk jij?
Ken de kaart niet maar b.v. DVI-D kan alleen maar aangesloten worden met een DVI kabel (of actieve dvi->rgb/dsub15 converter geloof ik - correct me if i'm wrong) en DVI-I kun je wel zonder problemen aansluiten met zo'n DVI-RGB/DSUB15 converter.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Anoniem: 303530 schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:49:
RGB? Huh. Welke aansluiting bedoel je daar precies mee?
Oeps ik bedoel natuurlijk VGA

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
prutser001 schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:50:
[...]

Ken de kaart niet maar b.v. DVI-D kan alleen maar aangesloten worden met een DVI kabel (of actieve dvi->rgb/dsub15 converter geloof ik - correct me if i'm wrong) en DVI-I kun je wel zonder problemen aansluiten met zo'n DVI-RGB/DSUB15 converter.
Dus wat je wilt zeggen dat een DVI kabel de probleem kan verhelpen?
Of bijvoorbeeld een HDMI kabel?
Dat ik dan een HDMI kabel gebruik + een VGA kabel.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik draai al jaren dual monitor. Mijn videokaart is een Geforce 9800GT. Ik heb een 24 inch iiyama gekocht 2 weken terug. En ik heb al 2x 19inch 1280x1024 iiyama TFT's. Ik draai Ubuntu en dat werkt prima met de nvidia tool met dual monitor. (Ik heb ook windows 7 maar daar draai ik alleen op de 24inch voor games)

Nu wil ik een nieuwe videokaart gaan kopen. Een Geforce GTX 570 lijkt me wel een mooie kaart. Maar lijkt me ook wel leuk om triple monitor setup te maken. En dat is niet mogelijk met een enkele GTX 570. Nu heb ik gelezen dat een ATI wel 3 monitoren kan aansturen uit een enkele kaart. Kan dit ook onder ubuntu? en hoe zijn de drivers van ati onder ubuntu?

1280x1024 - 1920x1080 - 1280x1024 Dit is wat ik zou willen onder ubuntu. Ik heb al geprobeerd met een geforce2 mx 400 pci als 2e videokaart maar dit werkt niet samen met de nvidia drivers.

2x pci-e videokaart is niet mogelijk want in het 2e slot zit al een areca controller.

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan meer dan 2 schermen aansturen met een ATI kaart (aantal schermen = 2 + aantal displayports) of een dual-chip nvidia kaart (aantal schermen = 3). Als je monitor geen displayport heeft heb je een pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter nodig. (met de ATI combinatie)

Edit: ATI -> AMD 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-12-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
alle monitoren hebben vga + dvi en de 24inch ook displaypoort. Ik heb een kabel van dvi naar hdmi voor aan mijn tv ik weet niet of die bruikbaar is?

Dual chip nvidia kaart kom ik zeker op een gtx590 uit? beetje boven mijn budget.

(Ohw LOL ik hou ook niks meer bij tegenwoordig denk nog steeds in ATI radeon inplaats van AMD radeon lol)

[ Voor 19% gewijzigd door victorb op 26-12-2011 01:39 ]

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
Of een ATI-kaart uit de FLeX serie van Sapphire, dan is een actieve DisplayPort-converter niet nodig
(een converter is waarschijnlijk wel iets goedkoper)
Most graphics cards based on AMD technology require the third monitor in an Eyefinity set-up to be a DisplayPort monitor, or connected with an active DisplayPort Adapter. The SAPPHIRE FleX family can support three DVI monitors in Eyefinity mode and deliver a true SLS (Single Large Surface) work area without the need for costly active adapters. The first two monitors are connected to the two DVI ports and the third to an HDMI to DVI cable (supplied) with no extra hardware required.
Aanvulling: let er wel op dat EyeFinity alleen meerdere schermen met dezelfde resolutie ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door marcovtwout op 26-12-2011 01:40 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je kunt wel 3 totaal verschillende monitoren aansturen, alleen ze kunnen niet als 1 groot scherm worden gebruikt. Normaal uitbreiden kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat in de praktijk alleen uitmaakt in games. 3 losse desktops werkt afaik prima. Maar verwachten dat je over 3 schermen kan gamen zou ik niet doen. Misschien volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Thenotorious schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:52:
[...]

Dus wat je wilt zeggen dat een DVI kabel de probleem kan verhelpen?
Of bijvoorbeeld een HDMI kabel?
Dat ik dan een HDMI kabel gebruik + een VGA kabel.
Weet iemand dit?
Sorry dat ik zo opdringerig doe, ik ben van plan om morgenvroeg een extra scherm te kopen en wil dan wel dat hij doet :D

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
Ik heb sowieso geen behoefte aan over 3 schermen gamen. Ik heb weleens redalert2 over 2x19inch gespeeld 2560x1024. Maar je heb maar aandacht voor 1 scherm. En vroeger Quake3 gespeeld over 2 schermen maar met die dikke randen van beeldschermen was dat geen succes (was met een matrox g400 <3 ) (Ik heb vroeger weleens 5 monitoren onder windows 98 aangestuurd met een berg random crap videokaarten haha)

Dus met bijv een AMD 6970 (deze ligt in mijn budget) kan ik 3 monitoren aansluiten.
Dan blijft nog de vraag hoe de AMD/ati drivers in Ubuntu zijn met multi monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
De Linux multi-monitor drivers ondersteunde vanaf dag 1 al verschillende resoluties bij Eyefinity, dus die lijken me wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van wat ik heb gehoord werkt nvidia wel een stuk beter. Maar dat is geen optie met je 3 schermen setup. Ik zou het gewoon proberen, beroep je desnoods op de wet kopen op afstand als het niet blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
Fijn ik kan maximaal een 9inch lange videokaart in mijn kast hebben. en de GF 570 GTX en de amd 6970 zijn 11inch :-(

Edit.. Evga heeft wel 9inch gtx570 kaarten!

IK heb een coolermaster ATC 201. De Uberkast uit 2000!!
nieuws: Coolermaster ATC-201 mid-tower review

Fijn.... Morgen maar even verder uitzoeken

[ Voor 6% gewijzigd door victorb op 26-12-2011 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wat ook niet mag ontbreken in een multimonitor topic zijn mounts. Ik heb mij lang rotgezocht naar betaalbaare mounts waar ik minstens 1x24 inch en 2x 22 inch aan kon monteren. Uiteindelijk een shop in de UK gevonden die mounts verkoopt die je zelf uit kan breiden met losse onderdelen zoals extra armpjes, koppelstukjes, enz:
http://www.allcam.biz/catalog/index.php?cPath=29

Heb zelf de MDM06 gekocht met 4 extra armpjes (6 besteld dus 2 over). uiteindelijk 142 pond kwijt geweest. Aanzienlijk goedkoper als alternatieven. In nederland en omstreken vond ik uberhaupt geen mounts geschikt voor 3 grote schermen.

Wellicht ook een idee om dit in de Openingspost op te nemen?

Ik heb er mijn loodzware HP LP2475w aan hangen en 2x Asus VH222T

[ Voor 8% gewijzigd door Twazerty op 26-12-2011 02:43 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 26 december 2011 @ 01:23:
je kan meer dan 2 schermen aansturen met een ATI kaart (aantal schermen = 2 + aantal displayports) of een dual-chip kaart (aantal schermen = 3). Als je monitor geen displayport heeft heb je een [URL="http://.net/pricewatch/267198/sapphire-active-displayport-naar-dvi-adapter.html"]pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter[/URL] nodig. (met de ATI combinatie)

Edit: ATI -> AMD 8)7
Of 2 single gpu kaarten insli van nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij zegt net dat hij daar geen ruimte voor heeft. Dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Hoi,

ik heb nu al een aantal weken een Eyefinity setup met 3 monitoren en merk dat bij spellen de FOV erg belangrijk is bij het gebruik van het extra scherm oppervlak. Er lijkt een hele nare trade-off te bestaan, waarbij de FOV instelling voor 1 monitor (bv. 90) het beeld op de middelste monitor goed weergeeft, maar de twee buitenste schermen zeer gestreched zijn. Als je daarintegen de FOV instelt zodat de buitenste schermen het beeld niet stretchen (bv 24 - bron) dan is het alsof je slechts een deel van het verticale beeld ziet.

Is hier niet een oplossing voor bij spellen zoals Battlefied 3 en Skyrim?
Een manier waarbij je wel 3 keer zoveel ziet als bij 1 monitor, maar zonder dat de buitenste beelden strechten of dat het onspeelbaar wordt omdat het beeld verticaal is ingekort.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

rickiii schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:56:
Hoi,

ik heb nu al een aantal weken een Eyefinity setup met 3 monitoren en merk dat bij spellen de FOV erg belangrijk is bij het gebruik van het extra scherm oppervlak. Er lijkt een hele nare trade-off te bestaan, waarbij de FOV instelling voor 1 monitor (bv. 90) het beeld op de middelste monitor goed weergeeft, maar de twee buitenste schermen zeer gestreched zijn. Als je daarintegen de FOV instelt zodat de buitenste schermen het beeld niet stretchen (bv 24 - bron) dan is het alsof je slechts een deel van het verticale beeld ziet.

Is hier niet een oplossing voor bij spellen zoals Battlefied 3 en Skyrim?
Een manier waarbij je wel 3 keer zoveel ziet als bij 1 monitor, maar zonder dat de buitenste beelden strechten of dat het onspeelbaar wordt omdat het beeld verticaal is ingekort.
Voor zover ik weet moeten spellen Eyefinity ook ondersteunen wil je mooi beeld krijgen (niet uitgerekt). Battlefield 3 en Skyrim zijn nieuwe spellen die dat ondersteunen, andere spellen kun je alleen met hacks zo ver krijgen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:25
Twazerty schreef op maandag 26 december 2011 @ 02:38:
Heb zelf de MDM06 gekocht met 4 extra armpjes (6 besteld dus 2 over). uiteindelijk 142 pond kwijt geweest. Aanzienlijk goedkoper als alternatieven. In nederland en omstreken vond ik uberhaupt geen mounts geschikt voor 3 grote schermen.
Wellicht ook een idee om dit in de Openingspost op te nemen?
Ik heb er mijn loodzware HP LP2475w aan hangen en 2x Asus VH222T
Oh, interessant! Voor dat geld is het zeker het proberen waard.
Wat zijn je ervaringen met deze arm? Heb zelf 3 24" schermen, die zouden dus ook moeten passen.
Zijn de schermen nog te draaien als ze aan de arm hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ventieldopje schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:07:
[...]

Voor zover ik weet moeten spellen Eyefinity ook ondersteunen wil je mooi beeld krijgen (niet uitgerekt). Battlefield 3 en Skyrim zijn nieuwe spellen die dat ondersteunen, andere spellen kun je alleen met hacks zo ver krijgen ;)
Ja ze ondersteunen het allebei, maar bij beiden krijg ik dus de uitgerekte beelden op de buitenste monitoren wat ik net beschrijf. Als ik de FOV aanpas naar iets om niet te strechen is er die trade-off. Mijn vraag is hoe ik dat kan oplossen.

Voor de duidelijkheid, ik heb het hierover:

(Let op de struik op het middelste scherm (rechts op het plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7032/6556445769_2bfaef7e03_z.jpg

(Als je dan naar rechts draait verschijnt dezelfde struik compleet uitgerekt op de linker monitor)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7164/6556447123_ed759f8b1b_z.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door rickiii op 26-12-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is by design. Bij bepaalde spellen vinden ze dat je met meer FOV een oneerlijk voordeel krijgt. Daarom is bijvoorbeeld BF 2142, wat in 2008(!!) uitkwam alleen te spelen met een 3:4 monitor. Bij iets wat breder is krijg je zwarte baken. Anders zie je meer dan je tegenspeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Anoniem: 303530 schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:21:
Dat is by design. Bij bepaalde spellen vinden ze dat je met meer FOV een oneerlijk voordeel krijgt. Daarom is bijvoorbeeld BF 2142, wat in 2008(!!) uitkwam alleen te spelen met een 3:4 monitor. Bij iets wat breder is krijg je zwarte baken. Anders zie je meer dan je tegenspeler...
Bij de bovengenoemde spellen krijg je sowieso extra beeld met extra monitoren, dus dat gaat hier niet op.
Het gaat me alleen maar even over het concept. Maar het begint me langzaam te dagen dat het gewoon niet anders kan. Zoals in het begin van deze video wordt uitgelegd: YouTube: Dopefish's Skyrim Showcase #3 - Tweaking Guide - Fix FoV, Mouse Accel, Improve Graphics - Bij het verhogen van de FOV vervormen de modellen zich automatisch.

Ik zie monitoren als een soort raam naar een andere wereld, waarbij die wereld vervolgens normaal getoond dient te worden, maar dat lukt op een of andere manier niet.

[ Voor 41% gewijzigd door rickiii op 26-12-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat heeft ook met de techniek achter de camera welke minstens 90% van de spellen gebruikt te maken. Eigenlijk komt het in het echt ook voor.

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/561/baltimore.png
The 'stretching' is a result of the geometric consideration when using fixed perspective rendering (the horizon point is directly in the middle of the center monitor). You can't get rid of it. To reduce it, lower the FOV (not increase it). If games look like there's not a lot of 'stretching' or fisheye, then there are two possible reasons: 1) the FOV is low, 2) some objects aren't exactly 3D. For example 2D sprites will remain 'unstretched' across any number of monitors no matter what the aspect.

This is just a fact of life and you don't see it in real life because you can NEVER focus on objects in your peripherals (because if you did, then by definition it's no longer in your peripheral). Humans have about a natural FOV of 120 degrees.

In wide angle photography, this is what happens. In order to get rid of fisheye or 'distortion / stretching', you have to literally bend the geometry.

A simple thought experiment is to draw a 3D grid on a piece of paper with the horizon fixed in the center and try to not 'stretch' the cubes at the extremes. You can't without literally bending the lines (similar to what the photograph shows).
Goed plaatje ervoor:
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/4934/unled1rc.jpg
Lets say we have an object at Position A. It is displayed at the width shown at Position A and its apparent size when viewed by an observer looking straight ahead is shown at Position 1.
Now, lets say we move that object to the side until it is at Position B. It has to be much drawn much wider so that, by the time the image reaches the observer at Position 2, it is the same size as it was at Position 1.

The higher you make your FOV, the more pronounced this elongation becomes, because it expects the observer to be positioned closer to the display. Ergo, if fisheye is bothering you, you either need to SIT CLOSER or TURN DOWN the FOV.

This requires all monitors to be the same size and positioned in a flat plane to work correctly. Angling the monitors destroys the lines of perspective that the camera assumes will be used. Using smaller monitors gives the side monitors a higher relative FOV and again destroys the lines of perspective.

There are such things as a cylindrically and spherically projected cameras, but then those require a cylindrical or spherical display to look correct. No game really uses those methods because such displays are extremely rare.

[ Voor 31% gewijzigd door Paprika op 26-12-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed punt. Om dat op te lossen moet het game dus van elk scherm de positie weten. (of specifiek: de hoek tov het hoofdscherm). Voor TES wordt dat natuurlijk opgelost met mods.. bij andere games heb je in dat geval pech. Je kan dan het beste je schermen recht zetten (ipv gebogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
Ik heb besloten toch maar voor een Geforce 570 GTX te gaan. Deze is verkrijgbaar in 9inch uitvoering en mijn voeding heeft al 2x 6pins videokaart voeding. ik denk aan bijv deze http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=012-P3-1573-AR > Een waardige laatste upgrade voor mijn Q6600@3ghz 8gb ddr2 op een asua p5wdg2 ws bord (intel 975 chipset). Hopenlijk vind mijn 520watt voeding het ook leuk met 5xhd en 1x ssd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Maar dan kun je toch geen 3 monitoren gebruiken? Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
Nee maar Ati 6950 em 6970 zijn gewoon niet in 9inch te krijgen. dus dat gaat nooit passen. dus voorlopig maar even geen triple

Wat ik mij wel afvraag voor in de toekomst als ik mijn mobo cpu setje ga vervangen. Als je bij een 570GTX als videokaart heb en je zou in een 2e slot een 9800gt of 8600gts zetten kan je dan wel triple/quad draaien onder bijv ubuntu. Ik heb de hele avond er naar gezocht maar ben niet op een goed antworod terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Is het deze kast?
http://img262.imageshack.us/img262/9503/91356838.jpg
Dan zou namelijk deze versie wel passen:
http://www.sapphiretech.c...pid=1082&psn=&lid=1&leg=0
Echter kan ik die nergens meer vinden :-(.

Edit:
Toch wel, maar niet echt een geweldige winkel :+ (en de prijs is ook best wel krom, gezien je daarvoor ook al een Sapphire 6970 kunt kopen):
http://www1.conrad.nl/scr...es=1&gclid=&scrwidth=6048

[ Voor 44% gewijzigd door Paprika op 26-12-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

victorb schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:02:
Nee maar Ati 6950 em 6970 zijn gewoon niet in 9inch te krijgen. dus dat gaat nooit passen. dus voorlopig maar even geen triple
Want? Een passieve HD 6470 kan al 3 schermen aan. Je moet alleen je performance eisen wat naar beneden halen. Dan past het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Een andere optie zou kunnen zijn om "even" te wachten op de HD7000 kaarten, daar zal vast wel een kleinere kaart (78XX-serie) zijn die past en toch goede performance heeft, maar dat is meer iets voor [BBG aanschaf] Videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
Ja die kast ATC 201 superkast :-) alleen altijd geklooi omdat die eigenlijk 5 cm te kort is (of ik wil te grote moederborden :D )

Als ik moet kiezen tussen triple of gaming heeft gaming toch het voordeel. Ik ga ook nog wel even verder zoeken naar de 6950 in korte uitvoering.

• Thenotorious
Bestaat er een programmatje dat ik met 2 schermen de taakbalk kan doorlopen?
Dus dat er linksonder de menu start knop zit en rechtsonder de klok enz.

Im notorious

• Paprika

victorb schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:02:

Wat ik mij wel afvraag voor in de toekomst als ik mijn mobo cpu setje ga vervangen. Als je bij een 570GTX als videokaart heb en je zou in een 2e slot een 9800gt of 8600gts zetten kan je dan wel triple/quad draaien onder bijv ubuntu. Ik heb de hele avond er naar gezocht maar ben niet op een goed antworod terecht gekomen.
Er zijn ook nvidia kaarten met 1 gpu waar je met 3 schermen op kunt gamen.
Ik weet niet hoe groot die zijn verder.

http://www.kfa2.com/

Dat er 3 poorten op zitten wil niet zeggen dat het ook werkt. Er kunnen er maar 2 tegelijk gebruikt worden, tenzij anders wordt geclaimd.

• Paprika
http://www.kfa2.com/mdt.shtml
Dat is wel nice eigenlijk.
The card supports 5760x1080@50Hz
Wel maar tot Full HD (niet eens 1920x1200) en 50Hz, dus dat is een grote afknapper.
Display Capabilities Display output: DVI-D x3, Dual-link DVI-I x1, Mini-HDMI x1

Maximum Resolution supported:

-Dual-link DVI-I: 2560x1600

-Mini-HDMI: 1920x1080

-DVI-D in monitor span mode: 1

5760x1080@50Hz (3x 1920x1080) 2

4098x768@60Hz (3x 1366x768)

3840x1200@60Hz (2x 1920x1200)

[ Voor 44% gewijzigd door Paprika op 29-12-2011 17:11 ]

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:00:
Dat er 3 poorten op zitten wil niet zeggen dat het ook werkt. Er kunnen er maar 2 tegelijk gebruikt worden, tenzij anders wordt geclaimd.
Deze kaarten zijn special bedoeld voor 3 monitoren.

• Thenotorious
Maar die laat de taakbalk niet echt doorlopen dus ik neem aan dat het niet mogelijk is.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:45
Thenotorious schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:59:
Maar die laat de taakbalk niet echt doorlopen dus ik neem aan dat het niet mogelijk is.
Jawel, instellen via opties.

Kijk anders voor de gein eens in de OP. Daarin is een prog vermeld dat zowel de startmenu als de klok kan verplaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hatsieflatsie op 30-12-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Sorry ik heb al gekeken in de OP maar kan niet echt iets vinden, misschien ben ik scheel? :P

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Bestaat er een programmatje dat ik met 2 schermen de taakbalk kan doorlopen?
Dus dat er linksonder de menu start knop zit en rechtsonder de klok enz.
Ik gebruik DisplayFusion werkt prima (al heb ik dan maar 2 schermen actief of dit mom.)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 30-12-2011 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
Zo, ik heb nu een HD6850 geïnstalleerd, zijn er hier toevallig mensen met interesse voor een performance-vergelijking tussen EyeFinity en SoftTH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:58
Ik ben van plan om binnenkort een upgrade te gaan kopen voor mijn pc, en vooral op monitor gebied.

Ik heb nu twee 24" (1920*1200) schermen en wil dat gaan vervangen voor één 27" Dell scherm (2560*1440) en mijn oude 24" (Samsung 2443BW) in Portrait mode. Daarnaast wil ik mijn full HD TV scherm ook aansturen met mijn pc voor het kijken van Films.
Nu weet ik dat ik dan een videokaart nodig heb met Display port en zat aan een HD6670 te denken met DVI Output, HDMI Output en een Display Port.
Gamen doe ik niet(en anders op 1 scherm) dus Eyefinity vind ik niet heel interessant maar ik wil gewoon een uitgebreid bureaublad hebben in de native resolutie van elk beeldscherm, dus [1920*1080][2560*1440][1200*1920]
Mijn vraag is dus of dat gaat werken met het bovenstaande?
Dus een U2711, 2443BW en TV op een HD6670 met DVI, HDMI en Display Port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:00
Ik heb ook een vraag, hoop dat iemand deze voor mij kan beantwoorden.

Mijn situatie is als volgt: Ik heb een crossfire HD5770 opstelling en heb een Dell U2312HM, een oude Dell 15" en een Panasonic Plasma TV (1920x1080) staan. Allemaal aangesloten op mijn PC en op 1 videokaart. Nu staat de TV het grootste gedeelte van de tijd uit (wat overigens niet erg is hoor) maar wanneer ik deze aanzet springt automatisch de 15" uit. Ik krijg dus niet alledrie de schermen tegelijk aan? Kan iemand me vertellen of ik iets over het hoofd zie?

Heb het topic al deels doorgelezen en gegoogled maar kom er niet echt uit. Heb wel Ultramon draaien maar ben daar verder niet zo bekend mee nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:58
Op jou videokaart kan je maar 2 uitgangen tegelijk gebruiken. Dus of 1 analoog en 1 digitaal of 2 digitaal. Als je TV dus aangaat schakelt je graka 1 scherm uit. Maar als je crossfire hebt kan je toch dat scherm op je andere videokaart aansluiten?
3 schermen op 1 kaart kan alleen als je een displayport uitgang hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door chrisborst op 04-01-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Klinkt heel logisch, maar ik probeerde het net en de tweede kaart geeft geen output. Niet via HDMI en niet via DVI. Ook niet als ik 1 scherm unplug van de andere kaart trouwens. Crossfire staat gewoon enabled en werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Als je Crossfire draait kun je alleen monitoren op 1 van de 2 kaarten aansluiten... Zet Crossfire maar eens uit. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 04-01-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Ahh, dat werkt idd :+. Maar lekker dan, kiezen tussen CF of 3 schermen!

Hoe werkt Eyefinity dan? Of moet je daar een extern apparaat voor hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Actieve Display Adapter voor 1 van de 3 schermen.

Paprika in "[Centraal] Multi-monitor setup"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318843

marcovtwout schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:54:
Zo, ik heb nu een HD6850 geïnstalleerd, zijn er hier toevallig mensen met interesse voor een performance-vergelijking tussen EyeFinity en SoftTH?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
Is dit mogelijk:

2x hd6970 crossfire

Op de 1e kaart : 3 lcd schermen via hdmi (1x hdmi rechtstreeks, 1x hmdi via display port active adapter, 1x dvi->hmdi) Deze 3 schermen zouden dan in Eyeinfinity moeten kunnen werken.

Op de 2e kaart: Monitor 24" via DVI en Dell 30" via display port of hdmi

De 2 monitoren op de 2e kaart hoeven niet in eyeinfinity te werken, maar moeten wel appart aangestuurd kunnen worden. Dus bij alleen de 24" of de 30" monitor zonder kabels te moeten verwisselen

Wat verdere uitleg over wat mijn bedoeling hier mee is vind je hier:
Henkus in "Ati Eye infinity 5schermen aangesloten 3 tegelijk werkend"

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat kan, maar de monitoren op de 2e kaart kun je dan alleen gebruiken als Crossfire uit staat. Zie ook de posts direct boven je tussen Recrush & mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Paprika schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:29:
Dat kan, maar de monitoren op de 2e kaart kun je dan alleen gebruiken als Crossfire uit staat. Zie ook de posts direct boven je tussen Recrush & mij.
Dat zou geen probleem zijn voor mij. Kun je crossfire dan ook met een "hotkey" aan/uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ja en nee. Vraag me niet waarom, maar je hotkeys schakelen uit wanneer Crossfire aan staat. Je kunt het dus aanzetten met een hotkey, maar niet uitzetten.

Dit is wel een optie:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cvi6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GjaltVK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 21:15
Ik vraag me af of er ook mensen zijn die ervaring hebben met SoftTH in samenwerking met programma's zoals 3DS max (voor het zware renderwerk) in plaats van games.

Ik heb een HD5770 momenteel in mijn computer (in combinatie met een core i7 950 en 6gig ram) en heb nog een 8600GT liggen uit een oude computer. Ik hoor vaak dat een goede videokaart ook al veel kan schelen bij het renderen van afbeeldingen. Nou vroeg ik het af of het mogelijk was om tijdens het renderen de HD5770 daar volledig voor te gebruiken terwijl de 8600GT (de 512mb versie) mijn beide beeldschermen aanstuurt. Ik lees namelijk alleen maar over mensen die ervaring hebben in games met dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Paprika schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:02:
Ja en nee. Vraag me niet waarom, maar je hotkeys schakelen uit wanneer Crossfire aan staat. Je kunt het dus aanzetten met een hotkey, maar niet uitzetten.

Dit is wel een optie:
Bedankt, nu alleen nog uit zien te vinden hoe mijn twee 46" lcd tv's goed kan scalen met de 55" in het midden.

Zou daar nog speciale software voor zijn? Met overscan red ik het net niet.

Ik trouwens net even naar de opening post. Zie daar MIJN setup als 1 van de voorbeelden ;) (de F1 setup)

Grappig dat wist ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Henkus op 05-01-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
Schakelen tussen EyeFinity en Extended-Desktop is wel heel makkelijk: WinKey + P (bij dupliceren wordt EyeFinity gebruikt). Ik heb nog even zitten klooien met de Catalyst profielen maar dat kreeg ik niet direct voor elkaar.

Ik heb een aantal benchmarks gedaan met SoftTH en de resultaten zijn interessant:
  • Gekeken naar het verschil tussen EyeFinity en SoftTH via 1 kaart, presteert SoftTH ongeveer 9% slechter. Niet gek als je bedenkt dat het met SoftTH ook mogelijk is schermen met verschillende resoluties aan te sturen (aantrekkelijk als je 1 groot scherm en 2 kleine schermen hebt bijvoorbeeld)
  • Gekeken naar het verschil tussen EyeFinity via 1 kaart en SoftTH via 2 kaarten, presteert SoftTH ongeveer 44% slechter. Ik denk dat dit in mijn geval te maken heeft met de doorvoersnelheid van het tweede PCI-E slot (draait dan volgens mij in 1x mode), iemand met een moederbord met tenminste 2x 16x speed PCI-E zou dit kunnen verifiëren.
  • Ook opvallend is het verschil tussen 1 monitor en 3 monitoren (EyeFinity) gemiddeld slechts 18% in FPS is. Het lijkt er wel op dat dit verschil groter wordt zodra de kaart hoger belast wordt.
Details:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/24esx8o.png

De metingen heb ik uitgevoerd met Fraps, telkens een run van 1 minuut op dezelfde videobeelden (een replay). Dubbele metingen (weggelaten in tabel) geven vrij consistent dezelfde resultaten.

Moederbord: MSI P6N SLI V2
CPU: Intel Core2Duo E6850 3.0Ghz
Geheugen: 4x Kingston DDR2 800MHz
Videokaart: HD6850 1GB DDR5
Videokaart #2: 1x EN210 Silent (voor 3e scherm)
Voeding: Codegen 400X 500W

[ Voor 2% gewijzigd door marcovtwout op 07-01-2012 12:01 . Reden: thumbnail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de metingen!
marcovtwout schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:10:
Videokaart #2: 1x EN210 Silent (voor 3e scherm)
Ik dacht dat het de bedoeling was scherm 2 en 3 aan de tweede kaart te hangen?
Kaart 1 berekent de drie beelden waarvan beeld 2 en 3 door SoftTH worden doorgestuurd naar kaart 2?

In jouw situatie lijkt me Infinity the way to go. Heb je bezelmanagement aanstaan? Ik geloof dat SoftTH ook aan bezelmanagement kan doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 07-01-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
marcovtwout schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:10:
Ook opvallend is het verschil tussen 1 monitor en 3 monitoren (EyeFinity) gemiddeld slechts 18% in FPS is. Het lijkt er wel op dat dit verschil groter wordt zodra de kaart hoger belast wordt.
Dit is wel sterk afhankelijk van het spel en zeker als je AA aanzet kan dat een groot verschil maken. Echter is het waarschijnlijk niet zo groot als 3x zoveel rekenkracht i.v.m. wat ik hier al zei: Paprika in "[Centraal] Multi-monitor setup"
Je krijgt immers niet 3x zoveel te zien met 3 schermen, eerder 2 a 2.5x zoveel (afhankelijk van de FOV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Interessante post, Marco. Heb het opgenomen in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
Ik heb de FOV bij Race 07 gelijk gelaten, bij een FOV geschikt voor 3 schermen was het verschil ook niet erg groot. Bij dergelijke games met een first person view lijkt het erop dat het maximaal 1.5-2x zoveel verschil kost in rekenkracht.

Bij de vergelijking heb ik geen bezelcorrectie gebruikt, de beelden voor meerdere schermen zijn precies gerendered op 4800x1200. Zowel SoftTH als EyeFinity ondersteunen bezelcorrectie (op dezelfde manier, door een hogere resolutie te renderen en een deel van het beeld weg te laten)

De meeste primaire kaarten kunnen twee schermen aansturen, dus is het de meest voordelige opstelling om de tweede kaart alleen het derde scherm aan te laten sturen. Inderdaad, bij SoftTH doet de primaire kaart al het rekenwerk en dient de extra kaart alleen om het beeld door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Mijn active Display port naar DVI adapter is binnen en ik heb em even getest:

Ik kan dus nu op mijn HD6970 5 schermen tegelijk aansluiten:

3x HDMI LCD tv's (waarvan 1 via active display port adapter en dan DVI -> HDMI )
1x Dell 3011 via Display port
1x Dell 2405

De 3 LCD tv's komen uiteindelijk in Eyeinfinity.

Ik heb verschillende profielen aangemaakt en kan nu mbt van hotkeys alle mogelijke configuraties laden.

Toch geweldig dat dit mogelijk is met slechts 1 ati kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkus schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:18:
Toch geweldig dat dit mogelijk is met slechts 1 ati kaartje.
Ik dacht dat je er twee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Anoniem: 318843 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:11:
[...]
Ik dacht dat je er twee had.

[...]
Ik heb er maar 1 , maar ik dacht dat ik er 2 nodig had om 5 schermen aan te sturen.

Het blijkt het echter al met 1 kaart mogelijk zijn, dus ik heb voorlopig nog geen tweede nodig.
Bijna alle race games draaien perfect op 5760x1080 dus daarvoor hoef ik vorlopig nog niet up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Heeft iemand misschien een trucje om de HydraGrid instellingen te wijzigen, afhankelijk van welke monitor-modus je gebruikt? Mijn HydraGrid staat ingesteld op de Eyefinity monitoren, wat dan ook perfect werkt in de duplicate-modus:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/dU1U
Echter wanneer ik omschakel naar de Extend-modus, krijg ik dan de linker monitor in 3en verdeelt (de middelste en rechter monitor worden toegevoegd en hebben dan ook gewoon de grid over de gehele monitor, zoals ik het zou willen:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/dU2a

Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de linker monitor (in de Extend-modus) ook gewoon 1 grote grid krijgt, terwijl ik de 3-split wel gewoon kan behouden in de Duplicate-modus. Ik swap voor sommige spellen (die ik op 1 monitor speel) naar de Extend-modus, omdat anders de buitenste monitoren op zwart gaan en dat werkt nogal irritant (dan valt opeens de browser buiten je middelste scherm etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Weet iemand of het mogelijk is (met behulp van een programma bijv.) om het gebied waar je muis van monitor wisselt kleiner te maken?

Hier een voorbeeld:
Als de cursor op de rode rand komt gaat die naar de andere monitor. Voorbeeld 1 is hoe het nu werkt en voorbeeld 2 is hoe ik het graag zou willen.
Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/9308/monitorexample.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Meessen op 22-01-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Waarom zou je dat willen :?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Laatst online: 20-05 11:11
Ik heb ook zoiets van waarom zou je dat willen, maar je kan wel dit doen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/McZnVLcUzqKI25V7ky6IUYz0/full.png
De rechter monitor is dan enkel op het aangrenzende stukje aan het 'overlopen'.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:37

Fordox

00101010

om toch een beetje de randen van de monitoren te behouden.
is fijn als je heel veel programmas en vensters open hebt en je niet de heletijd wilt puzzelen met de indeling.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dan zou ik toch eens zoeken naar een goede dokter.. :P

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:37

Fordox

00101010

ik snap zen reden wel, maar ik hoef t zelf ook niet :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Xthemes.us schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:19:
Ik heb ook zoiets van waarom zou je dat willen, maar je kan wel dit doen:
[afbeelding]
De rechter monitor is dan enkel op het aangrenzende stukje aan het 'overlopen'.
Ik had het al gecentered om een beetje de randen de behouden maar had er niet aan gedacht om het scherm gewoon hoger te plaatsen >.< bedankt :)

Ik wil het doen omdat mijn tweede scherm het laptop scherm is en ik deze niet zoveel gebruik. Vind het dan handig als mijn muis niet steeds weg schiet als ik naar start ga of een programma icon wil aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Werkt toch een stuk fijner zo met de taakbalk op de middelste monitor met Eyefinity. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Weet iemand of er een tool is voor Command And Conquery Generals Zero:Hour is om dit spel triple screen te spelen? Heb me al lens gezocht, maar kan niet iets vinden, op wat wide-screen fixes na... :(

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ga je nooit vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-06 18:12

pcprutser

No message

Mijn huidige opstelling wil ik aan gaan passen.
Nou heb ik mijn huidige hoofdscherm (Iiyama ProLite E2201W-2) in het midden staan, links ervan staat mijn tv (Samsung LE32B450) en rechtsboven een Acer (acer AL1916W).

Dit alles heb ik aangesloten op mijn huidige videokaart: Asus EN9800GT/HTDP/1GD3 in de volgende opstelling:
-TV op HDMI
-Hoofdscherm op DVI
-Acer op VGA

Nu ondersteunt deze video kaart maar 2 schermen tegelijk. Films kijk ik op mijn tv en mijn films en video monteer ik op het hoofdscherm en de acer. Iedere keer dus switchen. Gamen gebeurd alleen op het hoofdscherm.

Super irritant, en ik wil van het geswitch af.. Daarom wil ik naast een nieuw hoofdscherm (Samsung Syncmaster S24A300B) ook een nieuwe grafische kaart kopen.
Nu is mijn vraag: zijn er Nvidea kaarten die dit ondersteunen, 3 schermen op 3 verschillende resolutie's? Volgens mij niet, daarom zou ik mijn huidige video kaart in de pc moeten laten zitten en een nieuwe video kaart erbij prikken zodat dit wel werkt. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?
(wil het eerst allemaal uitpluizen voordat ik tot aanschaf over ga)

Als dit mogelijk is, gaat namelijk het huidige hoofdscherm naar rechtsboven, de acer naar mn pa en gaat de tv dienen als afkijk tv tijdens de montage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen kaarten met dual-GPU's. Als je 3 schermen wilt aansluiten, koop dan een AMD. Een ander scherm met displayport (lees: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M) is dan nodig, of je moet een pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter kopen.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste