Op G2A ( en op Kinguin en G2play ook ) moet je sinds kort aangeven in welk EU land je zit ( voor de BTW ), en of je EU business bent ( dat is 0% BTW ) of outside the EU zit ( is ook 0% BTW ) maar hier zit geen controle op ( op het eerste zicht ) en je kan kiezen wat je wilt.
Daaronder staat dan wel een vakje dat je de terms en conditions hebt gelezen en dat je effectief de BTW optie juist hebt ingevuld, of dit gevolgen heeft als je eens een niet werkende key krijgt of Support moet hebben weet ik niet.
Hij neemt waarschijnlijk de EU business 0% optie terwijl hij daar niet voor in aanmerking komt ( als dit wel zo is, mijn excuses )
Dus in een kort gezegde manier pleeg je eigenlijk fraude want je hebt moedwillig de verkeerde BTW optie aangevinkt en akkoord mee gegaan.
Waarom die BTW er nu opeens bijkomt op key sites weet ik niet, toen ik de expansie van WoW op pre-order had in November had je al die BTW kosten nog niet op G2A, maar zo worden deze key sites ook wel een stukje minder aantrekkelijk.
Ook bevinden veel van deze websites zich in Polen, en je koopt geen fysiek product dus waarom ik op een elektronisch product ( een cd key via email ) Belgische of Nederlandse BTW moet betalen opeens snap ik niet...
Mijn broer wou Diablo III: RoS kopen en overal zat die tussen de 19 en 23 Euro maar uiteindelijk toch bijna 27 euro moeten betalen sinds die BTW opties, dus ipv 20 euro verschil met de Blizzard prijs was er nu nog maar 13 euro verschil