Online Gamekeys kopen - Deel II Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 52 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Tweaknet schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:30:
Verkopers kopen hun keys in via russische sites en/of officiele website maar dan hebben ze aangegeven dat ze uit Rusland komen en met de roebel betalen. En sinds de Russische Roebel heel laag staat zijn die games ook spot goedkoop. Zo betaal je al gauw 60%-70% goedkoper dan de europese versies. En vaak worden deze games ook vaak besteld met een dubieus creditcard inderdaad. Of soms banned de gamemaker de key, ik weet dat Blizzard dat doet, en wanneer je met hun contact opneemt vragen ze je om je identiteitsbewijs (voor hun administratie), waarna ze je account weer openen.

Anyways, zover ik weet is dat G2A er alles aan doen om welk probleem dan ook op te lossen zolang je een schild hebt gekocht, Je kan hun ook benaderen via chat he? Hebben jullie dan al geprobeerd?

Succes ermee!
Ik hoop dat het opgelost kan worden.
Ik heb bij het kopen de optie g2a shield aangevinkt ook extra voor betaald, eerst via de chat contact opgenomen, die konden niks voor me doen en gaven me alleen een link waar ik een klacht kon indienen, na een geautomatiseerde e-mail voor info en screenshots geen gehoor meer vanuit g2a.com, slechte support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:06
Bij mij en me kameraad is ook fc4 nu weg :(
2 weken geleden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook gewoon met shield gekocht en ze sturen niet eens meer wat terug.
Zal dan ook de laatste keer zijn dat ik wat bij hun koop.

Net ook even wat gesproken via skype met wat twitch vrienden en youtubers en het probleem is bekend. Toevallig komt er 1 met een live cast uit binnenkort over g2a.com en die zal niet al te goed zijn voor ze. Met zn 300.000 followers en 18 mill views op twitch zal het ze best wat omzet gaan kosten. Plus als meer mensen het oppakken en er meer nieuws op google komt te staan....... Dit is dus niet van de laatste tijd maar speelde al langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Ik zet het voor nu even op niet kopen in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:04:
Toevallig komt er 1 met een live cast uit binnenkort over g2a.com en die zal niet al te goed zijn voor ze. Met zn 300.000 followers en 18 mill views op twitch zal het ze best wat omzet gaan kosten.
Zou je kunnen vertellen welke streamer, kan ik het in de gaten houden.
De ubisoft forums voor AC en far cry beginnen vol te lopen met dezelfde meldingen van mensen die opeens hun game of dlc missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat de key geband kan worden is toch juist een bewust risico dat je neemt bij het kopen van grijze keys?

Ik snap het gemopper op G2A niet.
Zij hebben netjes een key geleverd die werkte. G2A heeft geleverd.
Die shield is voor als er een key wordt geleverd die niet werkt of dubbel is ofzo.

Dat Ubisoft de key later bant (reden onbekend, misschien omdat het overduidelijk Russische keys zijn die buiten Rusland worden gebruikt of wat dan ook?) is niet de schuld van G2A, vind ik.

Het is een risico dat je neemt met grijze keys. Wees een man en neem je verlies.

My two cents.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 24-01-2015 20:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
anandus schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:21:
Dat de key geband kan worden is toch juist een bewust risico dat je neemt bij het kopen van grijze keys?

Ik snap het gemopper op G2A niet.
Zij hebben netjes een key geleverd die werkte. G2A heeft geleverd.
Die shield is voor als er een key wordt geleverd die niet werkt of dubbel is ofzo.

Dat Ubisoft de key later bant (reden onbekend, misschien omdat het overduidelijk Russische keys zijn die buiten Rusland worden gebruikt of wat dan ook?) is niet de schuld van G2A, vind ik.

Het is een risico dat je neemt met grijze keys. Wees een man en neem je verlies.

My two cents.
G2a heeft geen key geleverd die werkt anders zou de game het nog steeds doen op uplay. Als het een Russische key of andere regiokey zou zijn geweest dan had ik deze niet zo kunnen activeren lijkt mij, ik blijf ver van vpn Keys of marketplace verkopers.

Het is heel simpel ik heb ergens voor betaald en g2a heeft een ondeugdelijk product geleverd.

Grijze Keys vind ik ook een vage term als veel youtubers en twitchers via hun profiel korting geven op g2a.com.

Maar ja je hebt gelijkt ik neem hoogst waarschijnlijk mijn verlies en koop nooit meer wat bij g2a.com en zorg dat niemand in mijn omgeving dat ook nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaknet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06 01:02
XenoMorph_LV426 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:44:
[...]

Ik heb bij het kopen de optie g2a shield aangevinkt ook extra voor betaald, eerst via de chat contact opgenomen, die konden niks voor me doen en gaven me alleen een link waar ik een klacht kon indienen, na een geautomatiseerde e-mail voor info en screenshots geen gehoor meer vanuit g2a.com, slechte support.
Ja dat is een procedure, die link dat ze je hebben gegeven kan je dan je report invullen, waarna een speciale team contact met je opneemt per mail om te vragen naar meer info of eventueel vragen ze je om eerst verklaring/contact op te nemen waar je die key gebruikt had (stream/Spel zelf/etc)

Ze willen dan een screenshot of kopie van reply krijgen wat voor reactie je hebt ontvangen, van die spel zelf, want je moet eerst kunnen achterhalen waarom je key is geblokkeerd, stel die spelmakers of Steam replied niet terug dan zou je opnieuw met g2a chat contact kunnen opzoeken en hun uitleggen dat je hebt geprobeerd contact op te nemen mnet hun, laat je bewijs van je mail zien, en leg je hun (g2a) uit dat je nog steeds geen reactie/uitleg hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 20:38
Hier voorlopig mijn Far Cry key nog steeds beschikbaar, ook via G2A gekocht.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaknet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06 01:02
Ik heb het even nogmaals nagevraagd bij G2A over hoe het zit en wat te doen; ze zijn ervan op de hoogte en het enige wat zij willen is dat je met Ubisoft contact opneemt eerst en hun vraagt waarom ze de key hebben gebanned/verwijdert en met deze antwoord naar G2A een complain aanmaakt bij: www.g2a.com/mpcomplaint plus kopie/screenshot van reactie van ubisoft. Hieronder chat:

Michael Gee: Hello Danny. How can I help you today?

Danny: Hey Michael
I have read on a website from lot of concerned customers, who lost their Farcry key two weeks after they bought it from G2A with Shield. Are you, as G2A, aware of this problem? That a lot of people lost their keys?

Michael Gee: Yes, from almost every retailer

Danny: Also my question is, what does those people have to do in order to get this fixed?

Michael Gee: ask Ubi why did they ban the key, make a screenshot of it, and make a complaint at www.g2a.com/mpcomplaint

Danny: and what if Ubisoft not reply to their mail?

Michael Gee: you have to wait for a reply, or call them an request ticket reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Net even contact opgenomen met een vriend die ook wel eens via g2a.com koopt. Far Cry 4 had hij nog, hij wist niet meer of hij die daar had gekocht, maar zijn seasonpass vanuit g2a.com is nu ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Watch_Dogs is nog steeds beschikbaar (paar dagen geleden gekocht op G2A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

In mijn ogen begint Ubisoft wel een zeer negatieve indruk te maken, prima dat je bant, maar geef dan wel een goede reden op. Ze hebben al geen goede naam en door dit soort acties zal dat echt niet beter gaan worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:06
Ik snap het ook niet goed van ubisoft, Game industrie zit te klagen dat veel mensen die illegaal op pc downloaden. Dus mensen die toch willen beetje betalen kopen spel en worden geband??? Wat wil bedrijf nu |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het zijn en blijven grijzen keys, met een reden. Veel van deze keys worden in arme landen gekocht waar de prijzen veel lager liggen, waardoor ze met winst hier verkocht kunnen worden. Daarnaast lees je ook vaak verhalen dat de keys worden terug getrokken omdat ze met gestolen creditcards zijn gekocht of omdat de betaling is gestorneerd. Dit is, imo, een (klein) risico wat je neemt op het moment dat je via een site zoals g2a keys koopt.

Als Ubisoft hier mee te maken heeft en daarom deze specifieke keys heeft weggehaald/gedevalideerd vind ik dat niet raar. Zij moeten er immers geld mee verdienen, maar hebben dat dus niet gekregen, terwijl de handelaren dik geld verdienen.

In het geval van doorverkoop van lage loon landen keys is het nog discutabel, ze hebben wel verdiend, maar niet zoveel. Het punt is echter dat er in vrijwel elke ToS van online platformen staat dat je je locatie niet mag verhullen met VPNs en dat je je keys dient te kopen via het platform zelf, waardoor ze inprincipe gewoon de key weg mogen halen.
XenoMorph_LV426 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:38:
[...]

Grijze Keys vind ik ook een vage term als veel youtubers en twitchers via hun profiel korting geven op g2a.com.

[...]
Dat een bedrijf goed weet te promoten met hun diensten maakt het niet minder (il)legaal en/of risicoloos. Die korting is trouwens ook voor hun belangrijk, want zij krijgen een percentage van het geld van de mensen die mbv hun kortingscode iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Zoals ik al eerder heb gezegd, ik koop altijd keys die niet via een VPN oplossing geactiveerd hoeven worden dus die vlieger gaat hier niet helemaal op.

Dat Ubisoft de keys bant dat is nu eenmaal zo, de manier waarop verdient niet echt een schoonheids prijs.
Ik had graag een e-mail gehad waarin het een en ander word uitgelegd, zou hun denk ik ook in support vragen schelen denk ik.

Als dit gestolen keys zijn of keys die eerst gekocht zijn en die daarna zijn gestorneerd dan hebben ze groot gelijk, keys moeten meteen gebanned worden, vind ik helemaal begrijpelijk maar communiceer met je gebruikers zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
XenoMorph_LV426 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:52:
Ik had op 17 jan via g2a.com een key gekocht voor Assassin's Creed Unity UPLAY.
Al een paar dagen heerlijk kunnen spelen, ook vandaag voor het avondeten ;-)

Wil ik vanavond Unity weer opstarten, verdwenen uit mijn gamelijst, wat??
Ik de key opnieuw proberen te activeren, krijg het bericht dat deze is gebanned, een kijkje op het ubisoft forum laat zien dat ik niet de enige ben.

http://forums.ubi.com/sho...d3eb5fae1d610e05071a38a42

Heb er gelijk een ticket ingeschoten bij g2a.com, nog geen reactie nadat ik screenshots heb geupload met de meldingen.
Ik zou heel erg dankbaar zijn dat Ubisoft het bij je game heeft gelaten en niet je hele account heeft gebanned. Een VPN gebruiken om een key te activeren is helaas de kans lopen dat je hele steam/origin/uplay account wordt opgeschort. Je omzeilt namelijk moedwillig de regiobeperkingen. Je kunt niet per ongeluk een VPN key activeren...

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 25-01-2015 15:18 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
sdk1985 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:17:
[...]

Ik zou heel erg dankbaar zijn dat Ubisoft het bij je game heeft gelaten en niet je hele account heeft gebanned. Een VPN gebruiken om een key te activeren is helaas de kans lopen dat je hele steam/origin/uplay account wordt opgeschort. Je omzeilt namelijk moedwillig de regiobeperkingen. Je kunt niet per ongeluk een VPN key activeren...
Vertel me eens waar het staat dat ik een game heb gekocht en heb geactiveerd via een vpn, waar?
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd blijf ik ver weg van vpn oplossingen en koop ik alleen keys binnen deze regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
XenoMorph_LV426 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:21:
[...]

Vertel me eens waar het staat dat ik een game heb gekocht en heb geactiveerd via een vpn, waar?
Zoals ik al meerdere malen heb gezegd blijf ik ver weg van vpn oplossingen en koop ik alleen keys binnen deze regio.
Dat haalde ik blijkbaar onterecht uit de post van Gropah :+ .

Verder blijft wat ik zie wel van toepassing alleen blijkbaar niet op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Geen probleem, ben het ook met je eens over het gebruik van vpn' s om keys te activeren, voor mij althans een morele grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 22:30
Jep bij mij is unity ook gebanned. Key via kinguin gekocht. Gewoon een key die zonder vpn werkt.
Maar inderdaad geen bericht niks van Ubisoft er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
XenoMorph_LV426 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:11:
Zoals ik al eerder heb gezegd, ik koop altijd keys die niet via een VPN oplossing geactiveerd hoeven worden dus die vlieger gaat hier niet helemaal op.
Ook keys die je niet via VPN hoeft te activeren kunnen grijze keys zijn (het kan bijv ook in Polen, Turkije of Thailand ingekocht zijn, als het buitenlandse keys betreft).
Als je het via een van de in dit topic genoemde winkels hebt gekocht is de kans 99,999% zeker dat het een grijze key is. Het maakt in principe niet uit, behalve wat je ervoor betaalt, of het nou wel of niet via VPN geactiveerd is.

Wil je zeker weten dat het een 100% legale key is, koop het dan bij een gerenommeerde distributeur zoals Steam, Origin, etc, of via een legale reseller, zoals greenmangaming of gamersgate.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 25-01-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
G2A kan gerust op veilig blijven staan hoor. Dit is gewoon een actie vanuit Ubisoft zelf. Jammer dat het dan maar gelijk aan de site ligt en op onbetrouwbaar wordt gezet.
Is niet alleen met G2A gebeurt, maar met andere sites ook.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:27
lanerios schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:54:
G2A kan gerust op veilig blijven staan hoor. Dit is gewoon een actie vanuit Ubisoft zelf. Jammer dat het dan maar gelijk aan de site ligt en op onbetrouwbaar wordt gezet.
G2A heb ik juist voorlopig alleen maar positieve ervaringen mee gehad met een zeer recente aankoop en nog 5 andere verspreid over het afgelopen jaar. Maarja ik heb de klantenservice verder nog niet nodig gehad, dus daar kan ik dan ook niet over oordelen.

Als Ubi en misschien anderen nu wel heel erg op regio gaan letten, moeten we toch maar de juiste vat% instellingen neerzetten die sinds begin dit jaar overal ingevuld moeten worden per land. Ik vraag me dan ook af of mensen die nu keys bij G2A hebben gekocht sinds januari en dat juist hebben ingevuld ook gebanned zijn. Geen idee of G2A daar aparte keys voor pakt of gewoon zelf extra voor vangt/afdraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
flippiej schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:09:
[...]

G2A heb ik juist voorlopig alleen maar positieve ervaringen mee gehad met een zeer recente aankoop en nog 5 andere verspreid over het afgelopen jaar. Maarja ik heb de klantenservice verder nog niet nodig gehad, dus daar kan ik dan ook niet over oordelen.

Als Ubi en misschien anderen nu wel heel erg op regio gaan letten, moeten we toch maar de juiste vat% instellingen neerzetten die sinds begin dit jaar overal ingevuld moeten worden per land. Ik vraag me dan ook af of mensen die nu keys bij G2A hebben gekocht sinds januari en dat juist hebben ingevuld ook gebanned zijn. Geen idee of G2A daar aparte keys voor pakt of gewoon zelf extra voor vangt/afdraagt
Precies.. heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met G2A, G2Play en alles van Kinguin.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
flippiej schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:09:
[...]
Op 17 jan Ac Unity gekocht op g2a.com, niet van de marketplace, netjes VAT afgedragen van 21% en shield aangevinkt, op 23 jan was de key gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
lanerios schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:54:
Ik snap dat je dit onterecht vindt, de vraag is alleen waar G2A (en andere getroffen websites, waar ik overigens nog niet veel over heb gehoord) hun keys halen. Mogelijk heeft Ubisoft letterlijk iedereen gebanned die niet via een van de officiële wegen het heeft verkocht of ze hebben alle keys gebanned die in een andere (dan toegestane) regio zijn gekocht/verkocht. In dat geval ligt het toch echt aan G2A dat ze dit soort keys accepteren.

Dus ik stel voor dat wij het nieuws afwachten en op basis daarvan de status veranderen. Beter een gewaarschuwd persoon dan iemand die zich onterecht veilig voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:22
Hierbij kan ik ook melden dat sommige keys bij G2play ook zijn ingetrokken. Zal even contact met hun opnemen om te zien wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:44
Gropah schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:00:

Dat een bedrijf goed weet te promoten met hun diensten maakt het niet minder (il)legaal en/of risicoloos. Die korting is trouwens ook voor hun belangrijk, want zij krijgen een percentage van het geld van de mensen die mbv hun kortingscode iets kopen.
en hoe moet ik als gebruiker weten of je legaal dan wel illegaal zijn? en misschien moeten ze dan eens wat vaker in het nieuws komen dat ze bv g2a gaan aanpakken. ipv de "domme" gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24 dec AC:U via G2A gekocht.
24 jan banned.

G2A: Ga maar vragen bij Ubisoft waarom en dan kijken we verder.
Ubisoft: zwijgt in alle talen.
G2A: Zonder reactie van Ubisoft kunnen we niets voor je betekenen.

Fijn.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Laatst online: 26-09 16:49
Ik ben zeer onder de indruk van Ubisoft. Het kost ze dagen (sorry, een maand) om te ontdekken dat een key niet geldig is. Ook al moet je je registreren via Uplay. Van de meeste spelers weten ze dus waar deze vandaan komt. Dus ook of de key die iemand probeert te registeren wel geldig is voor de regio waar deze speler thuishoort.
Misschien dat de gemiddelde speler hun actie beter zou begrijpen als ze meteen bij het registratieproces al een foutmelding geven als de key niet gebruikt mag worden en daar niet een maand mee wachten. Want het is verdraaid lastig om na een maand nog eens verhaal te gaan halen bij de leverancier van je key. Sterk staaltje klantenservice :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
jep, Ubisoft is weer lekker bezig vandaag <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:46
zojuist een chat gehad op de website van Gamekeysfor all

die hebben me gevraagd het odernr te mailen en binnen 1 minuut had ik mijn replacement key binnen...

kan het zijn dat ze een beslissing hebben genomen over hoe af te handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
RoseSolane schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:08:
Ik ben zeer onder de indruk van Ubisoft. Het kost ze dagen (sorry, een maand) om te ontdekken dat een key niet geldig is. Ook al moet je je registreren via Uplay. Van de meeste spelers weten ze dus waar deze vandaan komt. Dus ook of de key die iemand probeert te registeren wel geldig is voor de regio waar deze speler thuishoort.
Misschien dat de gemiddelde speler hun actie beter zou begrijpen als ze meteen bij het registratieproces al een foutmelding geven als de key niet gebruikt mag worden en daar niet een maand mee wachten. Want het is verdraaid lastig om na een maand nog eens verhaal te gaan halen bij de leverancier van je key. Sterk staaltje klantenservice :+
https://www.g2a.com/far-cry-4-uplay-cd-key-global.html

Het gaat hier om een GLOBAL key. hij werkt niet in japan. en kunnen dus ook prima zien hoe of wat. alleen zal het mogelijk gaan om key gekocht met gestolen CC. en daar komen ze pas later achter. alleen G2A kan hier wat aan doen door niet meer van die persoon keys te kopen. maar dat is aan G2A niet aan ubisoft. Ubisoft kan wel gewoon eerlijk tegen de consumenten. Zodat die of bij G2A kunnen klagen etc. of gewoon weten wat er gebeurt is en er begrip voor kan tonen. maar gewoon je mond houden tegen het laatste groepje gamers wat nog steunde is een mes in je eigen rug steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Toevallig The Crew via een nvidia voucher gekocht anders had ik waarschijnlijk ook een probleem gehad als ik dit zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 15:11
Ben ook benadeeld FC4 is geinstalleerd op 18 december en nu verdwenen. Key gekocht bij G2A com. Noppes antwoord vanuit Ubisoft en G2Acom wil alleen maar iets doen als juist Ubi antwoord geeft. Ubi is een heel raar spelletje aan het spelen met haar klanten. Lees dit blog maar eens http://savygamer.co.uk/20...nauthorised-distributors/

Even een kort stukje
Ubisoft have also repeatedly engaged with everyone’s favourite screeching youtube personality, PewDiePie. Here is a Ubisoft community manager sharing a video of his in order to help promote their game. Here is the official Ubisoft twitter account telling pewdiepie that he is awesome. Here is Ubisoft congratulating him and sending him some swag for having reached 30 million youtube subscribers.

PewDiePie is also the face of G2A.com, one of the bigger unauthorised retailers, and indeed one of the retailers that people experiencing games being revoked are stating they bought their key from. Here is an image taken from a promotion campaign he did for them. Here is a recent post he put out on his facebook page promoting them. On the page here, he is front and centre in their lineup advertising their affiliate scheme.

What’s it to be Ubisoft? Are we expected to trust PewDiePie when he is showing off your games, but not to trust him when he tells us where to buy them? If these retailers are conducting fraudulent activity, why on earth are you engaging with someone who promotes them to a massive audience? Why are you granting him monetization permission? It’s entirely feasible that someone could discover PewDiePie via official Ubisoft marketing channels, and then discover G2A.com via PewDiePie. It seems to me that there is an element of hypocrisy in Ubisoft’s actions. They want coverage from PewDiePie and other youtubers and streamers, but aren’t bothering to check whether they are directing customers to unauthorised retailers, nor to deny monetization permission if they are.

The timing of these keys being revoked is somewhat suspicious to me. Since their big Q3 2014 releases dropped, Ubisoft have increased the prices of their PC releases, up to an eye watering £50 at release in the UK. They continue to engage in regional pricing discrimination, that is charging different prices for the same product in different regions, seeking to maximise revenue. Of course customers are going to look elsewhere for better deals when you decide to start charging £50 for PC games. Unauthorised retailers have been around for a very long time, but this is the first time I am aware of Ubisoft taking any action against customers who have used them. Revoking these keys doesn’t get Ubisoft any extra revenue directly, but it does send a message discouraging customers from shopping around for the best deal.

Lekker goed bezig dus.............Iedereen met een gekochte key bij 3e partij die niet officeel te boek staat als officieel reseller bij Ubi kan dus gewoon de klos zijn/worden. Koop voorlopig geen enkele key meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Een quote van een Ubisoft Community Manager op het Far Cry 4 forum:

We regularly deactivate keys that were fraudulently obtained and resold. In this case, we are currently investigating the origin of the fraud, and will update customers as soon as we have more information to share. In the meantime, customers should contact the vendor from whom they purchased the key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:08
Als Ubisoft van mening is dat de keyts verkocht op dergelijke sites illegaal zijn moeten ze juridische stappen ondernemen tegen deze sites. Met wat ze nu doen komen ze bij de gemiddelde Europese rechter totaal niet weg denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:01
Zingo schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:18:
Als Ubisoft van mening is dat de keyts verkocht op dergelijke sites illegaal zijn moeten ze juridische stappen ondernemen tegen deze sites. Met wat ze nu doen komen ze bij de gemiddelde Europese rechter totaal niet weg denk ik zo.
Precies, of iets invoeren dat het per vandaag verboden is geworden. Met terugwerkende kracht keys blokkeren die je gekocht hebt is op zijn minst gezegd niet fraai. Mijn Farcry 4 + season pass Uplay key's zijn wel nog intact op dit moment. In ieder geval weer een extra nagel in de doodskist van de PR doodskist van Ubi dit soort dingetjes.

Reguliere Uplay keys zijn bespottelijk duur voor buggy games, dus ik koop voorlopig geen enkel product van Ubi meer, hoe drijf je mensen richting piraterij 101.

[ Voor 10% gewijzigd door naaitsab op 26-01-2015 21:34 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:23
naaitsab schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:33:
[...]

Reguliere Uplay keys zijn bespottelijk duur voor buggy games, dus ik koop voorlopig geen enkel product van Ubi meer, hoe drijf je mensen richting piraterij 101.
No offense, maar dat vind ik een domme redenering. Als je games buggy en niet speelbaar vindt, moet je ze gewoon niet kopen, en het niet als een excuus gebruiken om af te dingen/illegaal te downloaden.

Als je vindt dat een auto brak is en de remmen niet werken, koop je hem toch ook niet als ie -50% staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 13:43

Phntm

Tlingelingeling

AntiChrist7 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:59:
[...]

No offense, maar dat vind ik een domme redenering. Als je games buggy en niet speelbaar vindt, moet je ze gewoon niet kopen, en het niet als een excuus gebruiken om af te dingen/illegaal te downloaden.

Als je vindt dat een auto brak is koop je hem toch ook niet als ie -50% staat?
Nee, maar als je een auto koopt die wordt gehyped door een bedrijf als auto van het jaar met prestaties en demo's van de auto die bij een prototype zeer hoog waren en vervolgens bij het eindproduct geheel verdwenen zijn, ja dan naai je jezelf. Het is geen domme redenering als je er even over nadenkt wat hij exact bedoelt. Ubisoft doet dit nu wel vaker, maar ik denk dat het meer ligt aan het team van Ubisoft achter het spel. De ene developer team doet het veel beter dan de ander, maar het is en blijft een geheel (Ubisoft) en die nemen de laatste paar jaar iedereen in de maling. Wat mij betreft is zijn redenering correct en vind ik het toch een reden om een game te "piraten". Testen en als het bevalt, kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:23
Of je gelooft niet alles wat er op je af wordt gegooid? Elke nieuwe hamburger bij de Quick wordt aangeprezen als de beste ooit. Dat geloof je toch ook niet zonder kritisch te zijn? Zelfde geldt voor elke nieuwe auto. Er zijn meer dan ooit andere kanalen om te weten hoe een game zit dan alleen het bedrijf zelf.

Als je verwacht van je sokken te worden geblazen met elke AAA release...Of als je gelooft dat de meerderheid pirate "om het even te testen", tja dat is naief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:01
Phntm schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:05:
[...]

Nee, maar als je een auto koopt die wordt gehyped door een bedrijf als auto van het jaar met prestaties en demo's van de auto die bij een prototype zeer hoog waren en vervolgens bij het eindproduct geheel verdwenen zijn, ja dan naai je jezelf. Het is geen domme redenering als je er even over nadenkt wat hij exact bedoelt. Ubisoft doet dit nu wel vaker, maar ik denk dat het meer ligt aan het team van Ubisoft achter het spel. De ene developer team doet het veel beter dan de ander, maar het is en blijft een geheel (Ubisoft) en die nemen de laatste paar jaar iedereen in de maling. Wat mij betreft is zijn redenering correct en vind ik het toch een reden om een game te "piraten". Testen en als het bevalt, kopen.
Precies dit. Daarom heb ik Watchdogs ook niet gekocht. Ik wil best 60 euro betalen voor een goed spel maar als het spel gewoon niet normaal speelbaar is op de PC, zelfs na een aantal zeer late patches en er nog 60 euro voor durven vragen ben ik er wel klaar mee. Dat ze de PC gamers hebben voorgelogen over o.a. de E3 grafics is natuurlijk ook stupide.

Of in de auto redenering, ik koop een Audi uit de folder waar deze er gelikt uit ziet en overal claims over de prestatie. Eenmaal de auto gekocht en ontvangen is de lak half eraf en rijd de auto bagger, na 4 weken mag ik de auto voor garantie naar de garage brengen maar het is nog steeds een belabberde ervaring. Dus de volgende keer koop ik er 1 bij een handelaar omdat ik de volle mep niet wil betalen voor een inferieur product.

Een key van 35,- was een mooie tussenweg maar daar stop ik nu ook mee. Zo lang ze hun crap niet op oorde hebben is Far Cry 4 voorlopig het allerlaatse ding waar ik geld aan uitgeef bij Ubi.

Het is inderdaad zo dat de ene studio beter is dan de andere wat ze opleveren maar het blijft een trieste vertoning. Het is wel weer een domme actie in een lijst met domme acties van de afgelopen 2 jaar, mag hopen dat ze net als bij bij EA BF4 debacle dit flink gaan voelen.
In het verleden hebben ze leuke games gemaakt en EA lijkt een beetje de goeie kant op te gaan dus het is nog mogelijk.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangael
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nog mensen die keys van Kinguin hebben gekocht & gebanned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evangael schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:29:
Ergens begin januari heb ik een AC: Unity key gekocht bij Kinguin. Gisteren nog even gecheckt en hij staat er nog op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
aah Ubisoft, blijven graven. Je eigen graf is nog net niet diep genoeg. AC, Watch Dogs, flater na flater. En dan dit.

Moeten de keys gebanned worden als er wat illegaals aan is? natuurlijk! Maar is dit de goede manier? Hell no.
Maar goed, Ubisoft is al een tijdje bezig de laatste vaste klanten weg te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26
Ik heb AC IV gold gekocht in december bij Kinguin, gisterenavond was deze nog actief.

Nog een accuratere auto analogie.

Je koopt een Audi bij een bekende goedkope autodealer voor een prijs die vergelijkbaar is met andere goedkope dealers uit de buurt. De auto wordt gecontroleerd en na grondige controle worden de sleutels overhandigd door Audi zelf. Kom je thuis, blijkt de auto nauwelijks te werken. Regelmatig problemen waarbij hij weggesleept moet worden, wat je uiteraard niet verwacht van een premium merk. Hij wordt regelmatig nagekeken door de garage, maar helemaal probleemloos heeft hij nooit gewerkt. Ondertussen weet je ook dat je de airco en de radio niet tegelijkertijd mag aanzetten, want dan komt er gegarandeerd rook uit de motorkap. Een maand na aankoop word je wakker en de auto is uit uw afgesloten garage verdwenen zonder verder bericht. Na wat rondspeuren, kom je er achter dat hij meegenomen is door Audi, maar ze reageren niet op uw telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, en zoals zo vaak gezegd, piraterij staat gelijk aan het stelen van een auto.
Auto-analogieën lijken mij slecht gekozen :P

Overigens koop je geen product, maar een licentie om het te gebruiken.
Sterker nog, volgens mij huur je een licentie voor onbepaalde tijd*, als ik het goed heb begrepen. Het is dus nooit jouw auto geweest.

En in het geval van Ubisoft: De verhuurder heeft gezien dat er valsheid in geschrifte is gepleegd bij het huren en heeft daarom het huurcontract ontbonden.

* Daarom vallen games hier niet onder: nieuws: Hof: doorverkoop softwarelicenties is toegestaan

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 27-01-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
anandus schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:03:
Ja, en zoals zo vaak gezegd, piraterij staat gelijk aan het stelen van een auto.
Auto-analogieën lijken mij slecht gekozen :P

Overigens koop je geen product, maar een licentie om het te gebruiken.
Sterker nog, volgens mij huur je een licentie voor onbepaalde tijd, als ik het goed heb begrepen. Het is dus nooit jouw auto geweest.

Maar als we met analogieën strooien: De verhuurder heeft gezien dat er valsheid in geschrifte is gepleegd bij het huren en heeft daarom het huurcontract ontbonden.
Maar in dit geval is er een derde partij bij betrokken. Want de speler huurt niet rechtstreeks, maar via een derde partij. En de de oorspronkelijke verhuurder geeft pas na twee maanden aan dat de derde partij valsheid in geschrifte heeft gepleegd en stopt het leveren van de dienst aan de consument zonder enige opgaaf van reden. Zullen we stoppen met deze onzinnige analogieën?

Elk bedrijf dat, zonder opgaaf van redenen, na twee maanden de toegang tot een dienst (spel) opzegt is niet goed bezig. Als Ubisoft inderdaad een grootscheepse fraude op het spoor is doen ze er goed aan om hier wat aan te doen. Willekeurige consumenten zonder opgaaf van redenen te benadelen is niet de juiste manier. Moraal van het verhaal: Als je de toegang tot een game verwijdert geef dan aan waarom je dat doet. Zeker als je dit pas na twee maanden doet. En zeker als je dit grootscheeps doet. Kom dan niet na een aantal dagen pas met een vage verklaring die nog niets zegt.

Gelukkig was mijn key gisteravond nog wel steeds geldig. Dus niet alle keys gekocht via een derde partij zijn gedeactiveerd. Voorlopig even geen zaken doen met G2A en G2play lijkt me verstandig totdat duidelijk is wat er aan de hand is. Of op z'n minst even geen Ubisoft keys te kopen via deze partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoseSolane schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:15:
[...]

Maar in dit geval is er een derde partij bij betrokken. Want de speler huurt niet rechtstreeks, maar via een derde partij.
Zeker, maar de speler had kunnen weten dat er iets niet in de haak was, immers de prijzen zijn veel lager dan via reguliere kanalen. Een speler kan zich dus niet op onschuld/ontwetendheid beroepen.
[...] Of op z'n minst even geen Ubisoft keys te kopen via deze partijen.
Al loop je dan het risico dat het via andere leveranciers hetzelfde gebeurt.
Je kan alleen 100% zeker zijn als je via legale kanalen keys koopt of gewoon helemaal geen Ubisoft-spellen speelt (ik speel al geen Ubisoft sinds Settlers 7, vanwege hun praktijken. Het is niet alsof er geen andere spellen zijn om te spelen :P )

Maar het gaat in dit topic over (leveranciers van) online keys, en niet over Ubisoft, dus we moeten oppassen dat we er geen Ubisoft-bashtopic van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
evangael schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:29:
ik zal mijn games bij ubisoft moeten checken, heb toch 1 a 2 games van hun, eens zien of daar iets tussen verdwenen is.

sinds het watchdogs debacle, koop ik niet direct meer ubisoft games, gezien hun track record koop ik ze pas als ze in de budgetbak liggen, vind het spijtig want ik ben een grote AC fan en farcry vond ik ook erg leuk.

ik weet niet wat voor PR afdeling ze hebben bij ubisoft maar dit slaat werkelijk alles.

[ Voor 34% gewijzigd door fuqua op 27-01-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
anandus schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:21:

Al loop je dan het risico dat het via andere leveranciers hetzelfde gebeurt.
Je kan alleen 100% zeker zijn als je via legale kanalen keys koopt of gewoon helemaal geen Ubisoft-spellen speelt
Misschien handig als je in het vervolg niet een klein stukje quote? Want mijn "advies" volgde na mijn constatering dat tot nu toe mijn via een derde partij gekochte key nog wel geldig is. En die was goedkoper dan via Ubisoft of de winkel. En ik weet niet wat mijn leverancier meer legaal maakt dan G2A of G2play. Die van mij is in ieder geval niet verbonden aan een bekende streamer die door Ubisoft is geprezen >:)
Maar het gaat in dit topic over (leveranciers van) online keys, en niet over Ubisoft, dus we moeten oppassen dat we er geen Ubisoft-bashtopic van maken.
Mee eens, daarom ook mijn opmerkingen over voorlopig even geen keys kopen van bepaalde partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Ff een link naar een site buiten Tweakers..
Officiele reactie Ubisoft

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Hallo,

Ik ben van plan een Season Pass van COD AW te kopen via een van de onderstaande websites.

http://www.gamesdeal.com/...l&utm_campaign=allkeyshop

http://www.gameladen.com/...l&utm_campaign=allkeyshop

De activatie dient te gebeuren via VPN, uit de beschikbare informatie kan ik uitmaken dat het hier een RU/ Global versie betreft welke via een RU IP dient te worden geactiveerd. Heeft iemand hier ervaring mee en kan dit problemen veroorzaken omdat ik gebruik maak van een EU Steam account en een EU versie van COD AW?

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
Allemaal leuk en aardig dat er risico's zijn aan de zogenaamde grijze key's maar wat is dan het alternatief. is er uberhaupt een complete lijst van officiele resellers van ubisoft of moet dit per site uitgezocht worden. Ga mij toch niet vertellen dat dit de shop is van ubisoft com en nog stuk of 4 winkels en that's it ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 17:32
melek-taus schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:14:
Hallo,

Ik ben van plan een Season Pass van COD AW te kopen via een van de onderstaande websites.

http://www.gamesdeal.com/...l&utm_campaign=allkeyshop

http://www.gameladen.com/...l&utm_campaign=allkeyshop

De activatie dient te gebeuren via VPN, uit de beschikbare informatie kan ik uitmaken dat het hier een RU/ Global versie betreft welke via een RU IP dient te worden geactiveerd. Heeft iemand hier ervaring mee en kan dit problemen veroorzaken omdat ik gebruik maak van een EU Steam account en een EU versie van COD AW?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen dat dit niet wordt toegestaan door Steam.
Er zijn genoeg mensen die via een Russische VPN keys activeren, maar ik weet zelf niet of Steam er iets aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Statement van G2A over ubisoft situatie:

OFFICIAL STATEMENT ABOUT THE UBISOFT SITUATION
As some of you may already know, steps have been taken
to remove games purchased indirectly from a publisher,
via main marketplaces in the web.
G2A.COM is not in any case responsible
for any of these procedures.
However, we are well aware of this process
and will do everything possible to compensate for that.
For users who have made transactions without G2A Shield,
we will check if the corresponding merchant
was responsible for the withdrawal of the code.
If so, these users will get a compensation.
Any user who used G2A Shield affected by the current process
will get either a new code for the game or the money back.
G2A.COM will make every possible exertion
to prevent this kind of procedures in the future
and exclude merchants responsible
for such incidents from the marketplace.

https://www.facebook.com/G2Acom/posts/421507051340472

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Goed opgelost toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
XenoMorph_LV426 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:52:

Het heeft even geduurd, maar dat ziet er wel netjes uit. Nu nog hopen dat het voor iedereen snel afgehandeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
Oke op zich uitstekend van G2A maar dan ...........toch weer nieuwe key bij hen kopen ? Weer risico op ban na aantal weken ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
edklavertje schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:16:
[...]

Oke op zich uitstekend van G2A maar dan ...........toch weer nieuwe key bij hen kopen ? Weer risico op ban na aantal weken ? :|
ja of je geld terug krijgen iets bij legen en hem gewoon bij Ubisoft kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 17:32
edklavertje schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:16:
[...]

Het probleem ligt toch niet bij G2A maar bij de verkopers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
Het probleem ligt toch niet bij G2A maar bij de verkopers toch?
En dat heeft Ubisoft toch maar mooi bereikt. Iedereen in twijfel; wel of niet toch maar een key (goedkoper) aanschaffen en maar hopen dat deze intact blijft ondanks aanvaarding, registratie en koppeling aan persoonlijke account. Verdeel en heers.............. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Laatst online: 25-02 00:02
Als key's gestolen zijn (met false CC gekocht etc), dan zou ik er nog enigsinds begrip voor hebben. Maar nergens vind ik dat dit het geval is. het gaat om "fraudulently obtained & resold" keys. Dat is een heel breed begrip.

Daarnaast is het gewoon onbeschoft om zonder enig bericht producten van je klanten weg te halen en ze het maar uit te laten zoeken. Dan ben ik liever gewoon geen klant bij je.

[ Voor 46% gewijzigd door themac1983 op 27-01-2015 15:11 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@themac1983. klopt ik ben ook klaar met ubisoft. was nog van plan far cry 4 en DA te kopen. maar die laat ik lekker liggen nu. ze hadden er gewoon gelijk eerlijk over moeten zijn. als je iemand/meerdere band is je onderzoek af gerond en kan je eerlijk zijn naar de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Topicstarter
flippiej schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Het heeft even geduurd, maar dat ziet er wel netjes uit. Nu nog hopen dat het voor iedereen snel afgehandeld kan worden.
Vind het eigenlijk vrij snel, dit soort onderzoeken doen normaal heel lang.. vooral op zo'n grote schaal zoals dit. Vind het een goede actie van hen (niet dat ze veel anders kunnen doen zonder vele klanten kwijt te raken, maar goed :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met Pre-Order bij G2A? Zou wel graag Evolve willen pre-orderen daar.
Krijg je pas je key op release-dag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb evolve gepre-orderd bij Gamekeys.nl, kost nagenoeg hetzelfde als bij die andere aanbieders, aangezien er nog BTW bij komt.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:04:
Ik heb evolve gepre-orderd bij Gamekeys.nl, kost nagenoeg hetzelfde als bij die andere aanbieders, aangezien er nog BTW bij komt.
Lol, G2A is tenminste bekend en niet van die kleine nederlandse scam-sites :+
Heb al tientallen games daar gekocht en alleen 1 keer is het mis gegaan (Fifa 13 voor 3€ van een seller die nu banned is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06

HellBeast

Oh My GoT!

Deze "scamsite" krijgt wel 4,5 ster beoordeling op tweakers shopreview:

pricewatch: Evolve, PC (Windows)

http://tweakers.net/shopr...keys-punt-nl/shopreviews/

Dus lijkt mij geen gok.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pspaan77
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Beste tweakers,

Ik ben mijn keys (Watchdogs en Child of light) ook kwijt. Echter kan ik ook Farcry 3 niet meer installeren via uplay, ondanks dat ik hem via Steam gekocht heb. Het moet niet gekker worden. Dit is gewoon stelen wat Ubisoft doet.

Stel dat je bij een lokale computerwinkel een licentie windows 8 koopt a 100 euro. Je installeert hem en werkt er mee. Dan zegt Microsoft. Sorry wij blokkeren je key omdat je te weinig betaald hebben. Dat is gewoon stelen.

Groet,

Peter Spaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pspaan77 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:59:
Beste tweakers,

Ik ben mijn keys (Watchdogs en Child of light) ook kwijt. Echter kan ik ook Farcry 3 niet meer installeren via uplay, ondanks dat ik hem via Steam gekocht heb. Het moet niet gekker worden. Dit is gewoon stelen wat Ubisoft doet.

Stel dat je bij een lokale computerwinkel een licentie windows 8 koopt a 100 euro. Je installeert hem en werkt er mee. Dan zegt Microsoft. Sorry wij blokkeren je key omdat je te weinig betaald hebben. Dat is gewoon stelen.

Groet,

Peter Spaan
Mijn Watch_Dogs doet het nog prima :)
Paar dagen geleden gekocht van G2A en ik had zelfs laatste Season Pass key gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je moet het eerder zien als dat je een nieuwe fiets goedkoop van een junk koopt. De fiets is goedkoper dan in de winkel, dus je weet dat er iets niet helemaal in de haak is. Bij een controle blijkt die fiets te zijn gejat en wordt hij ingenomen.

Al loopt de vergelijking natuurlijk spaak :P
Je hebt niets gekocht, je huurt iets (namelijk een licentie).
Er is niet iets gestolen, maar het is eerder valsheid in geschrifte bij het aangaan van het huurcontract.
En er wordt niet iets ingenomen, maar een huurcontract wordt ontbonden.

Maar het gaat om het idee. Je bemachtigd een dienst, (willens en wetens) via fraudulente kanalen*, dan moet je niet vreemd opkijken als die dienst ook weer opgezegd wordt.

* Het is nog niet helemaal duidelijk hoe de vork in de steel zit, maar zoals ik begrijp uit de reactie van G2A zijn er door handelaren keys verkocht die inderdaad illegaal bemachtigd zijn (bijv gestolen credit cards?).

Maar ik moet zeggen dat G2A het netjes oplost.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 27-01-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:48:
Heeft iemand ervaring met Pre-Order bij G2A? Zou wel graag Evolve willen pre-orderen daar.
Krijg je pas je key op release-dag ?
Ik heb eerst een pre-order bij ze gehad (volgens mij bf4), waarbij ze te laat waren met de levering van de order. Op release dag haalden ze voor een groot deel van de mensen niet om mensen hun keys te leveren 's avonds, maar ze verzonden mijn key toen de volgende ochtend bij 4en met daarbij excuses voor het ongemak en een gratis game key erbij als goedmaker.

Al met al iets te laat toen, maar verder was het ook weer niet zo dramatisch gezien hun uiteindelijke service. Ze waren alleen tijdens de releasedag zelf vrij chaotisch met de communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippiej schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:08:
[...]

Ik heb eerst een pre-order bij ze gehad (volgens mij bf4), waarbij ze te laat waren met de levering van de order. Op release dag haalden ze voor een groot deel van de mensen niet om mensen hun keys te leveren 's avonds, maar ze verzonden mijn key toen de volgende ochtend bij 4en met daarbij excuses voor het ongemak en een gratis game key erbij als goedmaker.

Al met al iets te laat toen, maar verder was het ook weer niet zo dramatisch gezien hun uiteindelijke service. Ze waren alleen tijdens de releasedag zelf vrij chaotisch met de communicatie.
Krijg je ook pre-order bonus? Hoe komen ze eigenlijk zelf aan die keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:12:
[...]

Krijg je ook pre-order bonus? Hoe komen ze eigenlijk zelf aan die keys?
Als er niet bij staat dat je een pre-order bonus krijgt, zou ik er van uit gaan dat je die ook niet gaat krijgen.
Gezien ze pas op de release dag aan hun keys komen, zullen ze wel reguliere keys die vanaf dan verkocht worden gebruiken. Die hebben dan dus ook meestal geen pre-order bonus. Waar ze die echter vandaan toveren weet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippiej schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:17:
[...]

Als er niet bij staat dat je een pre-order bonus krijgt, zou ik er van uit gaan dat je die ook niet gaat krijgen.
Gezien ze pas op de release dag aan hun keys komen, zullen ze wel reguliere keys die vanaf dan verkocht worden gebruiken. Die hebben dan dus ook meestal geen pre-order bonus. Waar ze die echter vandaan toveren weet ik niet :P
Hmmm misschien kan ik beter Evolve kopen op Steam.
Wat wel een goeie deal is BF Hardline die is 35€ ipv 60€. Aangezien games op Origin nooit een pre-order bonus hebben,hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Edit: Dit staat er op Origin, krijg je bij de Deluxe Edition gratis Premium?
Als je wilt meespelen met vrienden op de plaats van delict, moet je absoluut de Battlefield Hardline Digital Deluxe Edition toevoegen aan je gamebibliotheek. Je gaat de straat op met tien weken aan degelijke content die de multiplayersensatie vers houdt, inclusief nieuwe wapens, uitrustingen en aanpassingsmogelijkheden. En elke week kun je een nieuwe Battlepack openen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:56
Beste tweakers,

Groet,

Peter Spaan
Ik heb gehoord dat ze fac cry 3 via Steam gewoon weer restoren als je even contact op neemt met de supportdesk van Ubi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:38:
[...]

Edit: Dit staat er op Origin, krijg je bij de Deluxe Edition gratis Premium?

[...]
Gratis premium? Je kent EA toch wel inmiddels? :P Deluxe editions bevatten meestal wat extra meuk als een bonus wapen of wat extra golden battlepacks, maar op de fysieke exemplaren na zijn mij die het nooit waard.

Als Hardline hetzelfde doet als bf3 en bf4 zal je gewoon Premium los moeten kopen naast het spel zelf, dus ik zou je zelf aanraden om gewoon voor de standaard versie te gaan en dan later premium te kopen mocht het spel goed bevallen. Premium editions van het spel zelf kwamen bij zowel bf3 als bf4 pas na een half jaar ofzo.

De verwoording Premium is hoe dan ook altijd lastig met hoe ze het gebruiken bij de reclame voor hun producten dus ik zou het even goed nalezen als ik jou was. De situatie zoals ik hierboven schetste zal ongetwijfeld hier ook weer van toepassing zijn. Ik heb zelf bf4 in blindelings vertrouwen met premium erbij direct aangeschaft na mijn goede ervaringen met bf3, maar na de matige start van bf4 wacht ik wel een tijdje tot ik me aan Hardline waag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pspaan77
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
anandus schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:22:
[...]
Je moet het eerder zien als dat je een nieuwe fiets goedkoop van een junk koopt. De fiets is goedkoper dan in de winkel, dus je weet dat er iets niet helemaal in de haak is. Bij een controle blijkt die fiets te zijn gejat en wordt hij ingenomen.

Er is niet iets gestolen, maar het is eerder valsheid in geschrifte bij het aangaan van het huurcontract.

Maar het gaat om het idee. Je bemachtigd een dienst, (willens en wetens) via fraudulente kanalen*, dan moet je niet vreemd opkijken als die dienst ook weer opgezegd wordt.

* Het is nog niet helemaal duidelijk hoe de vork in de steel zit, maar zoals ik begrijp uit de reactie van G2A zijn er door handelaren keys verkocht die inderdaad illegaal bemachtigd zijn (bijv gestolen credit cards?).

Ik ben het niet helemaal met je eens. Kinguin.net of g2a zijn sites die legitiem overkomen. Ik was in de veronderstelling dat zij massaal keys opkopen en daardoor ze goedkoper aan konden bieden.
Ik heb het ter goede trouw gekocht.
Dat geeft Ubisoft geen recht om dan zomaar het product van mij af te pakken.

Zowiezo vind ik het vreemd dat Steam zoiets toestaat. Geef dan een waarschuwing, Zorg eventueel voor een nette oplossen (5 euro bijbetalen bijv.) om de zaak in het midden te settelen.
Maar nee, de klant moet weer de dupe worden. Erg jammer.

Groet,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flippiej schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:54:
[...]

Gratis premium? Je kent EA toch wel inmiddels? :P Deluxe editions bevatten meestal wat extra meuk als een bonus wapen of wat extra golden battlepacks, maar op de fysieke exemplaren na zijn mij die het nooit waard.

Als Hardline hetzelfde doet als bf3 en bf4 zal je gewoon Premium los moeten kopen naast het spel zelf, dus ik zou je zelf aanraden om gewoon voor de standaard versie te gaan en dan later premium te kopen mocht het spel goed bevallen. Premium editions van het spel zelf kwamen bij zowel bf3 als bf4 pas na een half jaar ofzo.

De verwoording Premium is hoe dan ook altijd lastig met hoe ze het gebruiken bij de reclame voor hun producten dus ik zou het even goed nalezen als ik jou was. De situatie zoals ik hierboven schetste zal ongetwijfeld hier ook weer van toepassing zijn. Ik heb zelf bf4 in blindelings vertrouwen met premium erbij direct aangeschaft na mijn goede ervaringen met bf3, maar na de matige start van bf4 wacht ik wel een tijdje tot ik me aan Hardline waag.
Ik ben een grote BF3/BF4 fan, maar ik hoorde dat Hardline niet BF5 gaat heten. BF5 komt uit eind 2016.
Dus waarschijnlijk krijgt Hardline geen Premium en geen DLC"s. Het is een game zodat je niet gaat vervelen tussen BF4 en BF5 (3 jaar)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
imo mag G2A toch ook weer aangepast worden als wel betrouwbaar denk ik dan, ze hebben het mooi opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomskii5 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:37:
imo mag G2A toch ook weer aangepast worden als wel betrouwbaar denk ik dan, ze hebben het mooi opgelost.
G2A verkoopt meestal zelf de keys niet, dat doen gebruikers. Het is een soort van automatische marktplaats voor keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:41:
[...]

G2A verkoopt meestal zelf de keys niet, dat doen gebruikers. Het is een soort van automatische marktplaats voor keys.
So what? Koop je er keys of niet. Ze verkopen zelf ook keys. Vaak van de nieuwste games, daarna is het allemaal via partners. Kinguin werkt ook zo en staat hier normaalgezien ook tss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
anandus schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:22:
[...]

nee je moet het zien als je kan een fiets voor 1000 euro bij de dealer kopen. maar bij online fietsenboer kan je hem kopen voor 800 euro. en hij komt legaal over. en bij controle blijkt het te gaan om hetzelfde model alleen dan een uit India of iets dergelijks, dan is daar niets mis mee. zolang er maar netje belasting betaalt word. en misschien moeten ze dan eens de winkels aanpakken ipv de gebruiker.

en waar pleeg ik valsheid in schiftte? het gaat 9/10 keer om GLOBAL keys... en paar maanden geleden had ubisoft geen problemen om mijn russian key te veranderen in een engelse key. en dan nu ineens iedereen bannen?

Nee sorry dat slik ik niet. maar er zijn genoeg mensen die alles slikken wat ze voorgeschoteld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:49:
[...]

nee je moet het zien als je kan een fiets voor 1000 euro bij de dealer kopen. maar bij online fietsenboer kan je hem kopen voor 800 euro. en hij komt legaal over. en bij controle blijkt het te gaan om hetzelfde model alleen dan een uit India of iets dergelijks, dan is daar niets mis mee. zolang er maar netje belasting betaalt word. en misschien moeten ze dan eens de winkels aanpakken ipv de gebruiker.

en waar pleeg ik valsheid in schiftte? het gaat 9/10 keer om GLOBAL keys... en paar maanden geleden had ubisoft geen problemen om mijn russian key te veranderen in een engelse key. en dan nu ineens iedereen bannen?

Nee sorry dat slik ik niet. maar er zijn genoeg mensen die alles slikken wat ze voorgeschoteld krijgen.
Tot paar weken geleden kocht ik game gifts op Steam van Russische traders. Zo heb ik bijvoorbeeld Total War Rome 2 voor 5.25€( ipv 17,50€) en Grid Autosport ook voor 5.25€ (ipv 20€) gekocht :+

Ze hebben helaas alle gifts region locked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Laatst online: 05-09 00:04
XenoMorph_LV426 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:52:

Netjes? Met andere woorden, als je geen 'Shield' garantie hebt bijgekocht, ben je dus gewoon de sjaak? Snap niet dat iemand dat een nette oplossing kan vinden. Bedrijven die op die manier werken zouden permanent gestopt moeten worden.

Klant komt terug met product X, want product X werkt niet zoals beloofd. ''Oh, maar heeft u wel garantie Y bij ons gekocht?' Klant geeft aan geen garantie te hebben bij gekocht. ''Oh sorry, dan heeft u pech''. Het is in de praktijk simpelweg onpraktisch en onrealistisch zoiets aan te vechten, maar krom is het natuurlijk wel.

Voor mij geen G2A meer. Er zit iemand achter die website heel erg rijk te worden, terwijl de site het in feite mogelijk maakt om allerlei illegale keys te verhandelen. Nergens verantwoordelijkheid voor nemen, het lijkt Marktplaats wel. Oplichters en verkopers van illegale meuk worden niet tot amper verwijderd, het interesseert ze werkelijk niet. En waarom zouden ze? Ze worden toch nooit juridisch aangepakt.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@above. Kan je beter helemaal geen grijze import keys kopen. Andere bedrijven hebben er ook last van. Niet alleen G2A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Royeboi schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 01:04:
[...]

Netjes? Met andere woorden, als je geen 'Shield' garantie hebt bijgekocht, ben je dus gewoon de sjaak? Snap niet dat iemand dat een nette oplossing kan vinden. Bedrijven die op die manier werken zouden permanent gestopt moeten worden.
Volgens mij lees je verkeerd?
Lees dat stukje nou eens goed. Als de partij waarbij ze de keys INKOCHTEN fout zat. Dan krijg je vervanging. Dat is al meer dan waar je recht op hebt dan zonder dat "shield".
Dus ja, ze doen het netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
[b][
Lees dat stukje nou eens goed. Als de partij waarbij ze de keys INKOCHTEN fout zat. Dan krijg je vervanging. Dat is al meer dan waar je recht op hebt dan zonder dat "shield".
Tot nu toe doen ze helemaal niets behalve mooi weer spelen op Facebook e.d. Ik krijg van G2Acom geen enkel antwoord op mijn ticket van al dagen oud en ook nada noppes niets op chat enz. Men hult zich in stilzwijgen. Krijg toch sterk het vermoeden dat alleen via Paypal claim er een compensatie kan worden afgedwongen. Dit in tegenstelling tot kopers bij bijvoorbeeld Kinguin die berichten dat zij binnen enkele uren zijn gecompenseerd middels terugbetaling of een vervangende keycode. Nooit meer bij G2A com dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Want je bent de enige? Ze moeten eerst nu gaan uitzoeken hoe en wat. Dat staat er netjes in het bericht. Dus nee, ze gaan geen antwoorden geven als ze nog niet de details weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Laatst online: 05-09 00:04
lanerios schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:02:
[...]

Volgens mij lees je verkeerd?

[...]

We zullen zien, el positivo. Lijkt momenteel nog nergens op. Het begrip compensatie is ook erg ruim. Wat dat betreft kan als compensatie een G2A tegoedbon van $20,- USD nog redelijk vinden. Het gaat erom dat je als consument nu geen poot hebt om op te staan. één of andere vage buitenlandse shop waar jij je digitale product hebt gekocht, met als schijnbeveiliging PayPal (welke digitale goederen sowieso niet vergoedt) doet niet veel hoop geven.

Al met al wordt dit misschien wel het keerpunt voor de keyshops. Het is allemaal afhankelijk van hoe de keyshop nu de zaken afhandelt. Als ze er alleen voor kiezen om mensen met een garantie een vervangende key te geven, dan zal dat de shop zelf ook schaden uiteindelijk. De keyshops zelf weten dondersgoed waar hun codes vandaan komen, en of ze dus frauduleus zijn. Ik kan het me niet voorstellen dat een site als G2A z'n ogen dichtknijpt in dit geval. Je moet toch weten wat je verkoopt? Dat hebben ze heus wel eens uitgezocht in het verleden.
loki504 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:53:
@above. Kan je beter helemaal geen grijze import keys kopen. Andere bedrijven hebben er ook last van. Niet alleen G2A.
Inderdaad. Bedoel ik ook te zeggen. Wel behoorlijk naïef om te denken dat alles maar goed kan blijven gaan met dit soort keys, het feit dat hier een 'betrouwbaarheidsmeter' moet komen geeft al aan dat een aanzienlijk deel gewoon erg vaag is met de oorsprong van de keys.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
lanerios schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:49:
Want je bent de enige? Ze moeten eerst nu gaan uitzoeken hoe en wat. Dat staat er netjes in het bericht. Dus nee, ze gaan geen antwoorden geven als ze nog niet de details weten.
Ik begrijp heus wel dat niet direct gereageerd kan worden. Echter wel opvallend dat Kinguin buyers op diverse fora berichten dat zij binnen enkele uren ! gecompenseerd zijn of in ieder geval bericht hebben gekregen. Ik heb nul komma nul bericht gekregen.Mijn ticket/complaint is geopend op vrijdag en ik wacht dus al ruim 5 dagen op een bericht. Vind het allemaal prima tot vanavond 18.00 uur nog de tijd gegeven anders paypal claim (nu een geschil met allerlei berichten richting G2A com). Als je beloofd dat je gedupeerde kopers tegemoet komt dan moet je toch minimaal bevestiging geven dat dit in individuele gevallen ook gaat gebeuren, Stuur anders een bevestiging dat het in onderzoek is en geef een redelijke termijn waarbinnen je de toezegging nakomt. Een dergelijk onderzoek lijkt mij ook niet een kwestie van dagen. Als er sprake is van fraudeleus handelen door een reseller of resellers dan heb je dat echt wel sneller voor elkaar. Je bent als bedrijf anders geen knip voor de neus waard. Ik wacht nu al bijna 5 dagen op een antwoord. Grote stilte. Nogmaals waarom kunnen andere keysellers zoals Kinguin kennelijk wel snel reageren en waarom kan G2A com dit niet. 8)7 Grootste boosdoener blijft voor mij Ubisoft. Kennelijk blijft deze praktijk onbestraft en zullen ze dit dus gewoon kunnen blijven doen. Betekent dat je al koper van keys bij goedkope sites vanaf nu in grote onzekerheid blijft of je (ondanks acceptatie en binding aan persoonlijke account) kan blijven spelen voor korte en lange termijn. Wordt hoog tijd dat de rechten van kopers van dergelijke keys beter in beeld worden gebracht en beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
En dit is dus het laatste antwoord van Ubisoft
Helaas kunnen wij uw code niet herstellen en bruikbaar maken.
Dit is helaas de enige informatie die ik u hierover kan geven.
Ik wil u dus wederom adviseren om contact met de verkoper op te nemen.

Voor alle update adviseer ik u om onze officieel forum en sociale media netwerken in de gaten te houden.

Je staat als koper compleet machteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
edklavertje schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:12:
[...]

Ik begrijp heus wel dat niet direct gereageerd kan worden. Echter wel opvallend dat Kinguin buyers op diverse fora berichten dat zij binnen enkele uren ! gecompenseerd zijn of in ieder geval bericht hebben gekregen. Ik heb nul komma nul bericht gekregen.Mijn ticket/complaint is geopend op vrijdag en ik wacht dus al ruim 5 dagen op een bericht. Vind het allemaal prima tot vanavond 18.00 uur nog de tijd gegeven anders paypal claim (nu een geschil met allerlei berichten richting G2A com). Als je beloofd dat je gedupeerde kopers tegemoet komt dan moet je toch minimaal bevestiging geven dat dit in individuele gevallen ook gaat gebeuren, Stuur anders een bevestiging dat het in onderzoek is en geef een redelijke termijn waarbinnen je de toezegging nakomt. Een dergelijk onderzoek lijkt mij ook niet een kwestie van dagen. Als er sprake is van fraudeleus handelen door een reseller of resellers dan heb je dat echt wel sneller voor elkaar. Je bent als bedrijf anders geen knip voor de neus waard. Ik wacht nu al bijna 5 dagen op een antwoord. Grote stilte. Nogmaals waarom kunnen andere keysellers zoals Kinguin kennelijk wel snel reageren en waarom kan G2A com dit niet. 8)7 Grootste boosdoener blijft voor mij Ubisoft. Kennelijk blijft deze praktijk onbestraft en zullen ze dit dus gewoon kunnen blijven doen. Betekent dat je al koper van keys bij goedkope sites vanaf nu in grote onzekerheid blijft of je (ondanks acceptatie en binding aan persoonlijke account) kan blijven spelen voor korte en lange termijn. Wordt hoog tijd dat de rechten van kopers van dergelijke keys beter in beeld worden gebracht en beschermd.
Zit ook al vanaf vrijdag te wachten op een reactie maar G2A maar helemaal niks. Vanaf maandag al 2 reacties vanuit Ubisoft gehad. Tot nu toe mooie woorden vanuit G2A maar weinig daden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
Inmiddels beginnen de gemoederen van gedupeerden op facebook account G2A com aardig op te lopen want kennelijk krijgt niemand nog compensatie of uberhaupt een bericht over een mogelijke oplossing. Volgende keer in ieder geval geen G2A meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edklavertje schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:40:
Inmiddels beginnen de gemoederen van gedupeerden op facebook account G2A com aardig op te lopen want kennelijk krijgt niemand nog compensatie of uberhaupt een bericht over een mogelijke oplossing. Volgende keer in ieder geval geen G2A meer.
*Geen UBISOFT meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Omdat ze Key's blokken waar niet voor betaald is? Lijkt me een beetje raar. Zou eerder dan zeggen geen G2A meer. Die faalen momenteel omdat ze nog geen key/geld hebben gegeven. Maar wel van alles roepen. Andere website hebben het in enkele uren geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
G2A com heeft niet gereageerd op talrijke berichten en nu is een paypal claim ingediend. Benieuwd of dit leidt tot succes. Paypal heeft bericht dat G2A com voor 7 februari moet reageren. Lukt het niet dan jammer. In ieder geval NOOIT meer G2Acom. Na vijf dagen geen enkele actie behalve stellingen dat het ooit wel goed zal komen. Vw.b. Ubisoft heb ik in ieder geval het gevoel dat zij absoluut ongelukkig hebben gehandeld en gecommuniceerd. Als de laatste berichtgeving correct is http://www.eurogamer.net/...using-stolen-credit-cards dan is er inderdaad sprake van fraude. Oke maar dan nog kan je een elegantere oplossing bedenken dan zonder enige aankondiging games onspeelbaar te maken. Hopelijk leert Ubisoft hiervan. In de toekomst lijkt een betere classificatie van de key sellers op zijn plaats die op hun beurt stappen moeten ondernemen om dergelijke fraude tot een minimum te beperken. Er zijn nu honderden/duizenden ? gamers getroffen.

[ Voor 3% gewijzigd door edklavertje op 28-01-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Even geen FarCry4.. Ik heb afgelopen zaterdag een key voor Final Fantasy XIV gekocht bij g2play.net. Deze kreeg ik binnen een minuut binnen na betaling via Paypal. So far so good.. Dus ik wil mijn trial account upgraden en krijg ik de melding dat de key al in gebruik ik. Lekker dan!

Dus ik meteen een support ticket indienen, krijg een dag later een bericht of ik deze issue niet zelf wil oppakken met Square Enix en zou dan 2% korting krijgen op mijn volgende aankoop. Hiermee ging ik uiteraard niet akkoord. Dit heb ik aangegeven en sindsdien krijg ik geen reactie meer..

Heeft iemand ervaring met deze issue en hoelang het normaal duurt?
Pagina: 1 ... 41 ... 52 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussie en ervaringen rond aanbieders van gamekeys.

- niet vragen om ervaringen: gebruik de zoekfunctie.
- houd het specifiek op de webshop gericht
- vraag niet om aanbiedingen, daarvoor is dit topic niet bedoeld

Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor het bespreken van dubieuze manieren om keys werkend te krijgen en andere vormen van het omzeilen van beveiligingen. Houdt het a.u.b. bij aankoopervaringen, dan kan dit topic gewoon open blijven.

Wil je prijzen vergelijken van keys, dan kan je hier terecht:

http://www.dlcompare.com/
http://www.gamekeyfinder.de/
http://www.cdkeyprices.com/

Gezien de overlap met AK is het topic vanaf nu (02-04-'13) ook daar als alias te vinden. Let wel, alles is op eigen risico