Een hele dikke -1 voor Kinguin. Ik heb vier keer eerder zonder problemen spellen gekocht bij deze site, maar de vijfde keer ging het mis.
Stronghold crusaders 2 heb ik voor een kennis in de pre-order gekocht. Uiteindelijk heeft hij de Poolse versie gekregen die in 1 taal beschikbaar is; Pools. Na release zijn ze daar achter gekomen en kan je nu poolse en meertalige versies bestellen. Nadat wij erachter zijn gekomen heb ik contact opgenomen met de helpdesk.
Of wij aub een screenshot wilde maken van de game properties en dan de language tab. Deze was er niet en om dat te bewijzen hebben wij er een foto van gemaakt. Dat was echter niet voldoende want het MOEST een screenshot zijn. Vond ik onzin en diegene voor wie ik het gekocht had wist niet hoe. Principueel heb ik niet de moeite genomen het uit te leggen, want er bestaat gaan languages tab.
Aangegeven bij Kinguin en na dagen onderhandelen een paypal dispute geopend. Vervolgens stond er bij de order status refund (closed). Dit was de Credit memo die ik kreeg:
Item Sku Qty Subtotal
Subtotal €0.00
Tax €0.00
Grand Total €0.00
Oftewel een credit nota van €0,00 maar wel een order status van refunded. Paypal had ook niks ontvangen. Tijd voor een berichtje:
My order status says Payment Reversed (Closed), but i haven't received a single dollar yet. When can i expect it to be on my account?
Vervolgens kreeg ik als reactie:
Dear Customer,
Thank you for your message.
Please send us a screenshot of the available languages and language tab on Steam (or with lack of it).(Note: hadden ze dus al 2 x ontvangen in de vorm van een foto) We can not process any action without screenshot. Please close the dispute on PayPall - than we will be able to send the new key or refund you. We are truly sorry for any inconvenience.
If you have any more doubts, please, feel free to contact us again.
Best regards,
Marek
Dat ze vragen eerst de dispute te sluiten voordat zij actie gaan ondernemen is een zeer kwalijke zaak. Vervolgens reageerde ik met:
I have shown you a photo which shows there is no languages tab for this game (like many more), and i don't see how in any way that can be different from a screenshot. Please tell me, what the problem is. I have no intentions on closing the dispute, because I will not be able te re-open it again.
Toen kwam de refund:
Dear Justin,
We would like to inform you that our accounting department has issued a refund.
We apologize for any inconvenience caused.
If you have any doubts or questions please feel free to contact us. We are at your service 24/7.
Please note that responding multiple times or creating new tickets may cause a delay in our responses.
Kind regards
Przemek
Koop nooit bij Kinguin zonder creditcard of paypal wat mij betreft!