Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24
Nou idd, berichten van meneer Moons neem ik nooit serieus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
tiguan schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:31:
Nou idd, berichten van meneer Moons neem ik nooit serieus :P
Hopelijk heeft ie deze keer gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Na bijna 5 maanden begint mijn Sensation kuren te vertonen :|
Soms maakt ie screenshots als ik alleen op homeknop druk. Verder lijkt er bij het scherm speling te zijn.
Heb tot nu toe wel geen last gehad van stof onder het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorito
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08-2018
Misschien een domme vraag, maar ik heb zowel Peep en Twitter, maar ook Gmail en Mail. Zo stond het al op mijn telefoon. Ik denk dat het komt doordat ik via instellen mijn accounts had toegevoegd. Maar wanneer ik dus een tweet krijg en hem via Twitter zelf lees, verdwijnt de melding van een nieuwe tweet. Echter een paar minuten later kreeg ik een melding van Peep dat er een nieuwe tweet is. Erg irritant dit. Hetzelfde met mijn mail. Hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Instellingen -> Accounts en Synchronisatie -> Accounts die daar staan die je niet wil gebruiken verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Zoals jullie weten zijn er bij veel mensen problemen met de sensation dat ie uit valt zonder reden. :( :(
Het probleem is de batterij.
Ik heb er nu een anker batterij in gedaan van 1900 ma en probleem is opgelost. _/-\o_
Ik heb dit gelezen op een engels forum en heb ook daar een nieuwe batterij besteld.
Probleem opgelost en nu gaat ie ook 2 dagen mee. :)

Batterij kost ongeveer 20 euro. |:(

Ries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omeg schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:05:
Na bijna 5 maanden begint mijn Sensation kuren te vertonen :|
Soms maakt ie screenshots als ik alleen op homeknop druk. Verder lijkt er bij het scherm speling te zijn.
Heb tot nu toe wel geen last gehad van stof onder het scherm.
Ik heb precies hetzelfde met de screenshots, dat komt omdat de "lock"-knop blijft hangen. Hem opnieuw een keer indrukken verhelpt het tijdelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Dat met de screenshots heeft niets met de toestellen zelf te maken. Dat is een bug die erin geslopen is bij een update van afgelopen herfst - een softwarebug dus.

De laatste tijd maak ik heel soms mee (denk één keer in de twee weken) dat de touchscreen van de één op het ander moment ineens op geen aanrakingen meer reageert die zich in het veld plaatsvinden tussen de drie Sense-knoppen onderaan het scherm en de notitficatiebalk bovenaan. Met andere woorden, ik kan nergens op drukken behalve die knoppen. Ik kan de notificatiebalk naar beneden en weer naar boven swipen, ik kan op de knop van de apps drawer (en de telefoonknop + overbodige 'Personalize' knop) drukken en die worden wel herkend. Maar zodra ik (bijv.) van homescreen naar ander homescreen wil swipen, of op een item in de notificatiescherm wil drukken, of op een app wil drukken in de app drawer, gebeurt er niets meer.

Het scherm uit en weer aan zetten helpt niet. Het enige wat het probleem oplost is de telefoon helemaal uitzetten en weer aan.

Anderen die dit probleem herkennen? Aangezien het maar sporadisch gebeurt is het nog niet zo frustrerend, maar leuk is anders. Het is gelukkig nog niet gebeurd terwijl ik iets op de telefoon aan een ander liet zien dus die schaamte is me vooralsnog bespaard gebleven ;)

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja, is erg herkenbaar.

Wat bij mij helpt is naar de task manager gaan en daar een paar keer op kill all drukken.

Dan doet hij het wel weer.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:12
Zoals ik eerder meldde had ik bij mijn nieuwe Sensation XE, vanaf het begin het probleem dat deze 1 a 2 keer per dag spontaan rebotte. De vervangende telefoon vertoonde exact dezelfde symtomen.

Na overleg met de leverancier, heb ik woensdag een nieuwe SIM-kaart ontvangen. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Xurk schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:32:
Dat met de screenshots heeft niets met de toestellen zelf te maken. Dat is een bug die erin geslopen is bij een update van afgelopen herfst - een softwarebug dus.

De laatste tijd maak ik heel soms mee (denk één keer in de twee weken) dat de touchscreen van de één op het ander moment ineens op geen aanrakingen meer reageert die zich in het veld plaatsvinden tussen de drie Sense-knoppen onderaan het scherm en de notitficatiebalk bovenaan. Met andere woorden, ik kan nergens op drukken behalve die knoppen. Ik kan de notificatiebalk naar beneden en weer naar boven swipen, ik kan op de knop van de apps drawer (en de telefoonknop + overbodige 'Personalize' knop) drukken en die worden wel herkend. Maar zodra ik (bijv.) van homescreen naar ander homescreen wil swipen, of op een item in de notificatiescherm wil drukken, of op een app wil drukken in de app drawer, gebeurt er niets meer.

Het scherm uit en weer aan zetten helpt niet. Het enige wat het probleem oplost is de telefoon helemaal uitzetten en weer aan.

Anderen die dit probleem herkennen? Aangezien het maar sporadisch gebeurt is het nog niet zo frustrerend, maar leuk is anders. Het is gelukkig nog niet gebeurd terwijl ik iets op de telefoon aan een ander liet zien dus die schaamte is me vooralsnog bespaard gebleven ;)
Klinkt bekend inderdaad, en dat met de screenshots maken had ik voor de update van afgelopen herfst ook al.
Ik hoop zelf dat dit met de release van ICS opgelost zal zijn.

Iemand die weet welke Sense we krijgen bij ICS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
agoNITE schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:41:
[...]

Iemand die weet welke Sense we krijgen bij ICS ?
Bij de laatste test versie van ICS voor de Sensation zat er Sense 3.6 op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

Ja, zit echt te popelen hier.. Ben benieuwd welke hem eerst krijgt, mijn Transformer of mijn sensation XE...
Wachten sux! :P

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Upbeat schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:49:
[...]

Bij de laatste test versie van ICS voor de Sensation zat er Sense 3.6 op :)
Dat klopt, maar gezien het nieuwsbericht van vorige week over Sense 4.0...
nieuws: 'Nieuwe versie HTC Sense geeft gebruikers 50GB Dropbox-opslag'

Ik weet dat er nergens iets over de Sensation wordt geroepen, maar zou wel fijn zijn als je meteen ICS + Sense 4.0 krijgt. Meteen van alles het nieuwste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
agoNITE schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:34:
[...]

Dat klopt, maar gezien het nieuwsbericht van vorige week over Sense 4.0...
nieuws: 'Nieuwe versie HTC Sense geeft gebruikers 50GB Dropbox-opslag'

Ik weet dat er nergens iets over de Sensation wordt geroepen, maar zou wel fijn zijn als je meteen ICS + Sense 4.0 krijgt. Meteen van alles het nieuwste :)
Ik gok dat eerst nieuwe toestellen Sense 4.0 krijgen en later oudere telefoons. Net als met Sense 3.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Die 50gb geloof ik egt niet :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ik verwacht eigenlijk dat ICS voor de bestaande line-up nog niet is uitgebracht omdat men wacht op Sense 4.0, de gelekte ICS versies hebben ok allemaal een tussen versie van Sense 3.6 heb ik het idee....

Overigens vraag ik mij inderdaad af als bestaande Sense 3.5 toestellen ook een dropbox account krijgen van 50Gb

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Idd, en zelfs voor nieuwe toestellen betwijfel ik het!

Er is alleen nog maar gesproken om vanaf sense 3.5 5Gb ruimte mee te geven. Dus upgraden tot je dropbox 5Gb groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Ik heb een dropbox van 5Gb, vind dit eigenlijk wel genoeg. Grote bestanden zet ik er nooit op eigenlijk.
Maar 50Gb klinkt wel lekker voor de consument natuurlijk :)

Eigenlijk van Sense 4.0 nog weinig gezien, in de bron van het nieuwsitem op T.net vorige week stond ook dat er geen screenshots vrijgegeven/gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Hallo allemaal!
Ik ben, net als velen, op zoek naar een manier om de batterijduur van mijn sensation te verlengen. Nu hoor ik dat de Anker batterij de batterijduur wel drastisch verlengt maar misschien wel snel aan capaciteit inboet. Ik ben dus van plan de batterij van de sensation XE in mijn telefoon te gaan doen. Deze heeft 1730-1520/1520X100 = 13,8% meer capaciteit en zou dus in principe net dat beetje extra moeten geven (ongeveer 2 uur?). Mijn vraag is of iemand die dit gedaan heeft kan vertellen of je het nou echt merkt in dagelijks gebruik en of mensen met een anker batterij daadwerkelijk echt last hebben van capaciteitverlies na een maand of 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
De Anker biedt na wat langer gebruik volgens mij geen voordeel. Ik heb hem nu 1 maand.
In het begin leek hij het langer vol te houden,maar inmiddels is dit niet meer zo helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
paulklooster schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:48:
Hallo allemaal!
Ik ben, net als velen, op zoek naar een manier om de batterijduur van mijn sensation te verlengen. Nu hoor ik dat de Anker batterij de batterijduur wel drastisch verlengt maar misschien wel snel aan capaciteit inboet. Ik ben dus van plan de batterij van de sensation XE in mijn telefoon te gaan doen. Deze heeft 1730-1520/1520X100 = 13,8% meer capaciteit en zou dus in principe net dat beetje extra moeten geven (ongeveer 2 uur?). Mijn vraag is of iemand die dit gedaan heeft kan vertellen of je het nou echt merkt in dagelijks gebruik en of mensen met een anker batterij daadwerkelijk echt last hebben van capaciteitverlies na een maand of 4?
Ik denk dat je met goed accu management (juiste profielen, BT op tijd uit, scherm helderheid lager etc.) meer dan 13,8% er uit kan halen. Immers in slaap stand verbruikt hij maar een 0,5% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
warhamstr schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:01:
Idd, en zelfs voor nieuwe toestellen betwijfel ik het!

Er is alleen nog maar gesproken om vanaf sense 3.5 5Gb ruimte mee te geven. Dus upgraden tot je dropbox 5Gb groot is.
Klopt gedeeltelijk, standaard heb je 2gb en dit wordt naa aanmelden via htc 5gb, je krijgt er dus 3 bij. Ik heb al eens iemand via mij aangemeld en had volgens mij voor aanmelden op mn htc 2,5gb, ik heb nu 5,5 gb dus je krijgt gewoon 3gb bovenop wat je had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

erik23 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:24:
[...]

Klopt gedeeltelijk, standaard heb je 2gb en dit wordt naa aanmelden via htc 5gb, je krijgt er dus 3 bij. Ik heb al eens iemand via mij aangemeld en had volgens mij voor aanmelden op mn htc 2,5gb, ik heb nu 5,5 gb dus je krijgt gewoon 3gb bovenop wat je had.
Maar dan is de grote vraag voor mij, hoe doe je dat aanmelden?
Ik heb dropbox op mijn sensation XE geinstalleerd, maar heb nog steeds maar 2.2GB aan ruimte.. enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

paulklooster schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:48:
Hallo allemaal!
Ik heb zelf sinds zaterdag de Sensation XE batterij in m'n Sensation zitten. Had eerder al een Anker batterij, maar het de batterij duur van deze was flink afgenomen na de eerste maanden. Eens kijken hoe de orginele XE batterij het doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

LocalJoost schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:29:
[...]

Maar dan is de grote vraag voor mij, hoe doe je dat aanmelden?
Ik heb dropbox op mijn sensation XE geinstalleerd, maar heb nog steeds maar 2.2GB aan ruimte.. enig idee?
Wellicht staat er een "registratielink" in je papierwerk wat je bij de telefoon kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:41:
[...]

Ik heb zelf sinds zaterdag de Sensation XE batterij in m'n Sensation zitten. Had eerder al een Anker batterij, maar het de batterij duur van deze was flink afgenomen na de eerste maanden. Eens kijken hoe de orginele XE batterij het doet. :)
Is het dan niet zo dat de XE batt. dikker is? En dan bij de gewone sensation de backcover dan niet goed meer sluit?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 11:57

tornado61

jupiter deus est

Hallo allemaal, ik heb een vraagje betreft het opnemen van video met mijn (unrooted) htc sensation... (in gebruik sinds 24 december 2011)
(als dit soort vragen in een ander topic horen, hoor ik het graag)
Het zit zo:
Filmpjes kan ik normaal opnemen.. ik heb een 32gb class 10 micro sd kaart dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Maar het geluid dat je hoort wanneer je het filmpje afspeelt is ronduit slecht, ik verwacht natuurlijk geen optimaal geweldig geluid van een smartphone, maar het probleem is dat je telkens gekraak hoort zodra het geluid wat je opneemt wat harder wordt (ik heb het nu over een normale omgeving, geen hardcore-feestjes ofzo.)
Als voorbeeld heb ik een video geupload op youtube:

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ben bang dat ik hem moet opsturen :/

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen die problemen ondervinden met de HTC Sensation? Ik krijg nu namelijk berichten van persoon die ik de HTC Sensation cadeau gedaan heeft dat hij soms herstart of uit gaat.

Ik probeer haar te helpen, maar het is mezelf niet duidelijk of de telefoon herstart of dat het HTC Sense is, want op mijn HTC Desire HD waar sense 3.0 ook opstond deed Sense 3.0 ook best wel vaak herstarten.

Een factory reset is trouwens ook niet zo handig, want ik had de telefoon helemaal gebruik klaar voor haar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Pat-Juh schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:04:
[...]

Wellicht staat er een "registratielink" in je papierwerk wat je bij de telefoon kreeg?
Dat gaat vanzelf bij het installeren en aanmelden/registreren van dropbox op je telefoon. Die detecteert dan vanzelf Sense 3.5 +?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 20:42
tornado61 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:55:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje betreft het opnemen van video met mijn (unrooted) htc sensation... (in gebruik sinds 24 december 2011)
(als dit soort vragen in een ander topic horen, hoor ik het graag)
Het zit zo:
Filmpjes kan ik normaal opnemen.. ik heb een 32gb class 10 micro sd kaart dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Maar het geluid dat je hoort wanneer je het filmpje afspeelt is ronduit slecht, ik verwacht natuurlijk geen optimaal geweldig geluid van een smartphone, maar het probleem is dat je telkens gekraak hoort zodra het geluid wat je opneemt wat harder wordt (ik heb het nu over een normale omgeving, geen hardcore-feestjes ofzo.)
Als voorbeeld heb ik een video geupload op youtube:

[video]

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ben bang dat ik hem moet opsturen :/
Stere-opnemen uitzetten schijnt te helpen het kraken te verminderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
warhamstr schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:27:
[...]
Dat gaat vanzelf bij het installeren en aanmelden/registreren van dropbox op je telefoon. Die detecteert dan vanzelf Sense 3.5 +?
Hier niet hoor :N

Ik heb nog steeds de 2.25GB aan ruimte. Ik zie in de Dropbox app nergens een link om te registreren. In het Settings menu staat een knop 'Unlink device from Dropbox', dan neem ik aan dat mijn apparaat nu gelinkt is aan Dropbox?

Oh wacht, ik zie net dat ik Sense 3.0 heb. Er is toch nog geen officiele update uit voor een hogere versie? :o

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 30-01-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

SW Simplicity schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:42:
[...]

Stere-opnemen uitzetten schijnt te helpen het kraken te verminderen. :)
Ik heb net even contact opgenomen met de online-chat van HTC. Ik werd snel geholpen en was hier aangenaam verrast door! Ik heb ook gelijk verteld over het bekende probleem van mijn krakende behuizing, en die wilde hij gratis opsturen :) Nadat hij ook hoorde dat ik last had van de krakende audio heeft hij me doorgewezen naar een inshop-repair, mocht dat niet helpen wordt de telefoon doorgestuurd naar dynafix (Hoor ik alleen maar slechte verhalen over, hopen dat dat niet hoeft :/ )
Alleen vraag ik mij af of repareren een oplossing biedt voor dat krakende geluid, stereo-opnemen uitzetten heb ik ook gelezen. Maar wat mij betreft is dat natuurlijk een tijdelijke oplossing. Als de functie er is moet hij het ook fatsoenlijk doen wat mij betreft (al helemaal bij zo'n dure telefoon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Supertip schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:52:
[...]

Is het dan niet zo dat de XE batt. dikker is? En dan bij de gewone sensation de backcover dan niet goed meer sluit?
Hij is niet dikker, past perfect erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Tankiej schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:48:
[...]

Hier niet hoor :N

Ik heb nog steeds de 2.25GB aan ruimte. Ik zie in de Dropbox app nergens een link om te registreren. In het Settings menu staat een knop 'Unlink device from Dropbox', dan neem ik aan dat mijn apparaat nu gelinkt is aan Dropbox?

Oh wacht, ik zie net dat ik Sense 3.0 heb. Er is toch nog geen officiele update uit voor een hogere versie? :o
Neej die is er inderdaad niet, maar de verschillende ROM's in de omloop hebben Sense 3.5 of 3.6 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
warhamstr schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:50:
[...]

Neej die is er inderdaad niet, maar de verschillende ROM's in de omloop hebben Sense 3.5 of 3.6 :>
Ah, vandaar! Ik wacht wel lekker op de HTC update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
  • Laatst online: 10-09 20:42
tornado61 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:48:
[...]

Ik heb net even contact opgenomen met de online-chat van HTC. Ik werd snel geholpen en was hier aangenaam verrast door! Ik heb ook gelijk verteld over het bekende probleem van mijn krakende behuizing, en die wilde hij gratis opsturen :) Nadat hij ook hoorde dat ik last had van de krakende audio heeft hij me doorgewezen naar een inshop-repair, mocht dat niet helpen wordt de telefoon doorgestuurd naar dynafix (Hoor ik alleen maar slechte verhalen over, hopen dat dat niet hoeft :/ )
Alleen vraag ik mij af of repareren een oplossing biedt voor dat krakende geluid, stereo-opnemen uitzetten heb ik ook gelezen. Maar wat mij betreft is dat natuurlijk een tijdelijke oplossing. Als de functie er is moet hij het ook fatsoenlijk doen wat mij betreft (al helemaal bij zo'n dure telefoon.)
Ik denk niet dat dat een oplossing zal bieden, HTC heeft gewoon een slechte microfoon gebruikt in de Sensation (XE) (zoals bij veel HTC telefoons) dus als ze de microfoon vervangen krijg je waarschijnlijk dezelfde waar je dus uiteindelijk niets mee op schiet, maar ik zou het fout kunnen hebben.

Hoop voor je dat een nieuwe achterkant het probleem oplost, ik had hetzelfde probleem ook en kreeg ook een nieuwe toegestuurd, echter kraakte deze erger dan de originele nadat de hem er 3x af had gehaald, dus heb toen maar plakband gepakt. Ik heb zelf meerdere kleine problemen dus HTC krijgt ook nog wel een belletje van mij (plekje in het midden van het scherm, krakende behuizing en stof onder het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag dit model aangeschaft en ik ben nieuw in android.
Hierbij een paar vragen:
1 Als je de balk (boven) naar beneden sleept krijg je een venster met allemaal opties.
Ook al je laatst geopende apps -> hoe krijg ik deze weg? Zodat mijn RAM geheugen leeg is.
2 Hoe zet je apps op je homescreen?
3 Als je in de app list kijkt zie je alle apps op letter staan kan je die ook handmatig neerzetten hoe je wilt?
4 Zijn standaard apps te verwijderen? (wss niet)

Hopelijk kunnen jullie ze beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:26:
Hierbij een paar vragen:
1 Als je de balk (boven) naar beneden sleept krijg je een venster met allemaal opties.
Ook al je laatst geopende apps -> hoe krijg ik deze weg? Zodat mijn RAM geheugen leeg is.
3 Als je in de app list kijkt zie je alle apps op letter staan kan je die ook handmatig neerzetten hoe je wilt?

1 Die balk gaat leeg als je de telefoon opnieuw opstart, ik zou alleen niet weten waarom je dit weg wilt hebben, het neemt voor zover ik weet geen geheugen in beslag.
2 In het apps menu een app ingedrukt houden en wachten tot het hoofdmenu tevoorschijn komt.
3 ... geen weet van
4 ... sommige wel, mocht je echt alles ervanaf willen hebben kun je het beste de telefoon rooten en een clean rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
1. Dat doe je met je taakbeheer maar is af te raden
2. Een icooontje lang induwen en hij springt vanzelf of je home.
3. Niet dat ik weet
4. Dat kan door te Rooten en dan root uninstaller te installeren.

En misschien dat je zelf een beetje moet prutsen en kloten? Of denk je dat wij een Android cursus gevolgd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoorden. :)
Ik had al wel wat geprutst maar ik deze paar dingen wilde ik even snel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:44
assasinbats schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:29:
Probleempje (al een tijdje): Laaaaang geleden kwam er een update uit voor de HTC Twitter Client. Als ik deze installeer, dan krijg ik tijdens het rebooten een Android-poppetje met een uitroepteken; dat schiet niet op. Ik geef niets om die update, maar wil het icoon wel linksboven uit mijn balk hebben.

Iemand suggesties?
Schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Wat zegt dat icooontje dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:44
warhamstr schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:56:
Wat zegt dat icooontje dan precies?
'system update is ready'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:26:
Hierbij een paar vragen:

De meeste antwoorden zijn al gegeven, maar zodadelijk in ICS wordt het wat gemakkelijker.
1 Druk lang op home en 'veeg' de app uit de lijst
2 druk lang op de lege plek en ga naar applicaties of klik op het icoon. Wil je ze in een map hebben, sleep het icoontje over een ander icoontje.
3 In de app drawer gaat dit niet, op je homescreen natuurlijk wel. Ook zijn er andere launchers, waar dit wel in kan.
4 met behulp van root en bijvoorbeeld titanium backup is alles te verwijderen. Zonder root gaat dit echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wanneer kunnen we ICS eigenlijk verwachten? (Vodafone stock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:03:
Zijn hier mensen die problemen ondervinden met de HTC Sensation? Ik krijg nu namelijk berichten van persoon die ik de HTC Sensation cadeau gedaan heeft dat hij soms herstart of uit gaat.

Ik probeer haar te helpen, maar het is mezelf niet duidelijk of de telefoon herstart of dat het HTC Sense is, want op mijn HTC Desire HD waar sense 3.0 ook opstond deed Sense 3.0 ook best wel vaak herstarten.

Een factory reset is trouwens ook niet zo handig, want ik had de telefoon helemaal gebruik klaar voor haar gemaakt.
Kan meerdere oorzaken hebben:
Bij mij was een verouderde SIM-kaart het probleem. Hier kan de Sensation op de 1 of andere manier niet goed mee omgaan. Ik heb nu bijna een week een nieuwe, en nog geen restart gehad. Daarvoor zeker 1x per dag.
Er zijn ook gebruikers bij wie een andere batterij de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:42:
Wanneer kunnen we ICS eigenlijk verwachten? (Vodafone stock)
Als je even een paar posts terugleest vind je het antwoord wel :)
het "officiele" antwoord van HTC was: snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

LocalJoost schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:15:
[...]

Als je even een paar posts terugleest vind je het antwoord wel :)
het "officiele" antwoord van HTC was: snel :P
Kon het zo 123 niet vinden, maar bedankt :P Jammer dat HTC een datum noemt, aangezien snel nogal een ruim begrip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 04:01
Ik zou graag jullie advies willen. Ik zal proberen het kort te houden.

Ik had mijn toestel op verzoek van htc bij een servicpunt in Tilburg gebracht. Met klachten dat hij continu uitvalt, automatisch screenshots maakt etc. heel veel problemen. De beste man zei kan slechte batch zijn. Word moederbord vervangen we sturen hem op.

Na 1 week kreeg ik hem terug en de problemen waren niet verholpen. Plus ik heb er 2 kleine krasjes bij gekregen op het scherm.

Ik heb contact opgenomen met htc en die geven aan dat ik terug naar de servicepoint moet omdat door hun toedoen schade is gemaakt. Ik heb aangegeven dat ik wil dat het toestel gemaakt word via htc dus door dynafix. Kort omschreven geven ze aan dat als dynafix het moet maken het kan zijn dat het niet vergoed wordt. Hoezo omdat er 2 krasjes op zitten. Ik weet het echt niet meer. Heb zo vaak met hun gechat en gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:15
Lijkt me op zich niet onredelijk. Als het servicepoint de schade heeft aangebracht zul je daar in onderhandeling moeten gaan.

Wat betreft het opnieuw opstarten: Vraag een nieuwe simkaart aan bij je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
Maar stel dat ik die krasjes accepteer en niet naar die prutsers wil gaan. Dan moet htc me toch helpen met de rest van mijn problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:17
YouTube: HTC Ville (prise en main, hands on)

hier een preview van sense 4.0 op HTC ville, beetje laggy alleen soms (zal wellicht in drawer komen door LWP)
Het witte settings menu zou ik wel aan moeten wennen, rest ziet er stukken beter uit (drawer zeker)

[ Voor 10% gewijzigd door Minaaj op 31-01-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:13
Minaaj schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:54:
YouTube: HTC Ville (prise en main, hands on)

hier een preview van sense 4.0 op HTC ville, beetje laggy alleen soms (zal wellicht in drawer komen door LWP)
Het witte settings menu zou ik wel aan moeten wennen, rest ziet er stukken beter uit (drawer zeker)
Die filmpje had ik ook al gezien, maar de HTC Sensation (XE) krijgt geen update naar HTC SENSE 4.0.
Wanneer de HTC Sensation (XE) een update krijgt naar ICS dan krijgt de HTC Sensation (XE) een update naar HTC SENSE 3.5/3.6 en geen 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45

TMV

yakutemre1995 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:01:
[...]

Die filmpje had ik ook al gezien, maar de HTC Sensation (XE) krijgt geen update naar HTC SENSE 4.0.
Wanneer de HTC Sensation (XE) een update krijgt naar ICS dan krijgt de HTC Sensation (XE) een update naar HTC SENSE 3.5/3.6 en geen 4.0.
En waarom zou dat betekenen dat de Sensation (XE) geen update naar Sense 4.0 zou krijgen?
Het is inderdaad in de lijn der verwachting dat de ICS update komt met Sense 3.5/3.6, maar Sense 4.0 kan daarna wel komen.

[ Voor 11% gewijzigd door TMV op 31-01-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
yakutemre1995 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:01:
[...]

Hoe kom je hier bij? Sense 4.0 kan maar zo uit worden gerold op de Sensation (XE) Sense 3.6 is waarscheinlijk ook een tussen versie. 4.0 zal qua hardware niet veel extra vragen, al helemaal omdat onder ICS de GPU hardware versnelling van de Sensation actief is...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:13
Bullet NL schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:14:
[...]

Hoe kom je hier bij? Sense 4.0 kan maar zo uit worden gerold op de Sensation (XE) Sense 3.6 is waarscheinlijk ook een tussen versie. 4.0 zal qua hardware niet veel extra vragen, al helemaal omdat onder ICS de GPU hardware versnelling van de Sensation actief is...
Ik ben vergeten te vermelden dat ik de HTC SENSE 4.0 niet bij de volgende update (ICS) verwacht.
Maar ik denk ook zoals jij het al zij dat HTC SENSE 4.0 er later wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
En dus krijgt de Sensation 't niet? Logische redenatie joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:57
tweaker013 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:04:
Maar stel dat ik die krasjes accepteer en niet naar die prutsers wil gaan. Dan moet htc me toch helpen met de rest van mijn problemen?
Nee. Jij hebt een koopovereenkomst met een bedrijf waar je de telefoon gekocht hebt. Daar hij jij je telefoon ingelerd voor reparatie, en daar moet je dus ook zijn voor klachten. niet bij HTC. Heb je m rechtstreeks nar dynafix gestuurd, is die krassen hun verantwoordelijkheid. Maar je zult bij die 'prutsers' moeten blijven om je schade vergoed te krijgen, waarom zou HTC je daarbij moeten helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

HTC blijft vaag over de komst van ICS naar de Sensation XE:
@DEANYBOY70 Yup, ICS will be coming to the Sensation XE early this year, Dean! We'll let you know when we have a more specific release date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
ErgoStijn schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:23:
[...]

Nee. Jij hebt een koopovereenkomst met een bedrijf waar je de telefoon gekocht hebt. Daar hij jij je telefoon ingelerd voor reparatie, en daar moet je dus ook zijn voor klachten. niet bij HTC. Heb je m rechtstreeks nar dynafix gestuurd, is die krassen hun verantwoordelijkheid. Maar je zult bij die 'prutsers' moeten blijven om je schade vergoed te krijgen, waarom zou HTC je daarbij moeten helpen?
Ik heb mijn toestel online gekocht via T-mobile. En op verzoek van HTC ben ik langs gegaan bij een servicepoint in Tilburg. Het bedrijf waar je het over hebt waar ik een overeenkomst mee zou hebben die zat er niet tussen. Ik dacht omdat de klantenservice van HTC mijn heeft doorverwezen lijkt het mij ook hun probleem. Ik zei nog tegen hun ik wil het op laten halen door dynafix. Maar dan zou ik hem heel lang kwijt zijn. Vandaar dat ik naar de servicepoint van htc ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

LocalJoost schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 07:29:
HTC blijft vaag over de komst van ICS naar de Sensation XE:

[...]
Komt ICS ook naar de "gewone" Sensation trouwens?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Jah, HTC en elke andere fabrikant moet zijn Android telefoons minimaal 1.5jr blijven ondersteunen en updaten. Dus ICS komt naar de Sensation (XE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:15
Sinds een paar dagen duurt het bij mij enorm lang voordat mijn Sensation opgeladen is. Vorige week een factory reset gedaan omdat mijn telefoon af en toe plotseling uitviel of herstartte (zowel tijdens gebruik als gewoon in standby). Ik denk niet dat het iets is wat door die factory reset veroorzaakt is maar het betekent wel dat er nog weinig rotzooi op staat geinstalleerd. De afgelopen 2 nachten duurt het een volledige nacht aan de originele oplader voordat de telefoon vol is. Vannacht zelfs in 8 uur tijd slechts van 10 naar 80%. Ook lijkt hij bij normaal gebruik net iets eerder leeg te zijn dan voorheen.

Wellicht toch maar eens contact opnemen met htc, want na de factory reset is de telefoon weer een keer plotseling gereboot (lijkt wel een stuk minder frequent te zijn dan voorheen). Dit lijkt me een gevalletje garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:16
Yodah schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:59:
Sinds een paar dagen duurt het bij mij enorm lang voordat mijn Sensation opgeladen is. Vorige week een factory reset gedaan omdat mijn telefoon af en toe plotseling uitviel of herstartte (zowel tijdens gebruik als gewoon in standby). Ik denk niet dat het iets is wat door die factory reset veroorzaakt is maar het betekent wel dat er nog weinig rotzooi op staat geinstalleerd. De afgelopen 2 nachten duurt het een volledige nacht aan de originele oplader voordat de telefoon vol is. Vannacht zelfs in 8 uur tijd slechts van 10 naar 80%. Ook lijkt hij bij normaal gebruik net iets eerder leeg te zijn dan voorheen.

Wellicht toch maar eens contact opnemen met htc, want na de factory reset is de telefoon weer een keer plotseling gereboot (lijkt wel een stuk minder frequent te zijn dan voorheen). Dit lijkt me een gevalletje garantie.
Klinkt gewoon alsof je batterij niet helemaal goed meer is... Misschien kan je even een andere batterij lenen, of een Anker kopen (is niet duur!). Al kan je hem inderdaad ook gewoon laten maken door HTC natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
Dank voor je advies. Het vreemde is wel dat de problemen met het uitvallen al zijn van voor de batterij problemen (in ieder geval voordat de batterij problemen voor mij merkbaar waren). Ik had voor het lezen van jouw post al een setje Ankers besteld. Toch maar eens wachten met htc contacten totdat ik geprobeerd heb of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Yodah schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:41:
Dank voor je advies. Het vreemde is wel dat de problemen met het uitvallen al zijn van voor de batterij problemen (in ieder geval voordat de batterij problemen voor mij merkbaar waren). Ik had voor het lezen van jouw post al een setje Ankers besteld. Toch maar eens wachten met htc contacten totdat ik geprobeerd heb of dat het probleem oplost.
Je gebruikt de originele micro USB kabel? Niet alle kabeltjes laden hetzelfde namelijk.

Over de krassen, ik zou toch maar eens een woordje gaan spreken met het service center, wel rustig uitleggen natuurlijk en niet weggaan voordat ze een nieuw scherm er in hebben gezet.. Toen mijn vorige HTC werd opgehaald, moest ik ook een formulier ondertekenen dat hij schade vrij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
Ik gebruik overwegend de originele lader. Voor het aansluiten aan mijn pc heb ik wel een import kabeltje. Maar snachts (ook de keren dat het laden zolang duurde) gebruik ik altijd de originele lader / kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Laatst online: 14:29
Verdomme! Net een nieuwe HTC Sensation XE gekocht maar nu is hij al 'kapot' ?

Ik was bezig met muziek erop aan het zetten, dat was klaar, en ik haal de de USB kabel eruit. Toen kreeg ik raar beeld. Groene, witte en zwarte pixels en verder doet hij niks...

Iemand enig idee wat eraan te doen is?

Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/telefoonrob.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door RobKJ op 01-02-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Laatst online: 14:29
En hij doet weer. Na een paar uur de accu eruit te laten werkte hij weer normaal? Heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 12-09 13:26
Van de HTC Facebook pagina:

HTC Nederland
onze HTC Sensation is vanaf 1 maart ook beschikbaar in de kleur Ice White. We zijn benieuwd wat jullie ervan vinden! Daarnaast is het toestel voorzien van Android 4.0 (Ice Cream Sandwich). Als je een ander toestel hebt uit de Sensation-serie (de grijze HTC Sensation, HTC Sensation XL of HTC Sensation XE) dan krijg je binnenkort een update naar Android 4.0. Stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Laatst online: 11-07 16:23
Ik hoop dat ik vandaag mijn telefoon weer terug krijg, maar zal deze keer wel langer duren :(

Deze keer ook de batterij en case meegestuurd, dan kijken ze er zelf maar eens naar :9

Als hij nog 1 keer defect raakt dan mag je een andere telefoon kiezen is schijnbaar redelijk gebruikelijk bij Vodafone, maar ik hoop dat hij het nu eindelijk gewoon eens normaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
smartje74 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:36:
Van de HTC Facebook pagina:

HTC Nederland
onze HTC Sensation is vanaf 1 maart ook beschikbaar in de kleur Ice White. We zijn benieuwd wat jullie ervan vinden! Daarnaast is het toestel voorzien van Android 4.0 (Ice Cream Sandwich). Als je een ander toestel hebt uit de Sensation-serie (de grijze HTC Sensation, HTC Sensation XL of HTC Sensation XE) dan krijg je binnenkort een update naar Android 4.0. Stay tuned!
Goed nieuws mbt ICS
Moet zeggen dat ik die witte wel erg gelikt vind! Jammer dat als je die cover voor je grijze Sensation koopt, je met die zwarte rand onder je scherm blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
tweaker013 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:17:
...automatisch screenshots maakt etc.
Dit probleem heb ik ook al een tijdje en het begint echt steeds vervelender te worden. Er is iets mis met de sleep/sluimer knop. Of het hard- of software is kan ik niet echt achterhalen.

Wil ik m'n Sensation in de sluimer stand zetten, sprint het scherm meteen weer aan (weliswaar op het lockscreen). Ik druk nog een keer op de knop, zelfde verhaal. Dit herhaalt zich soms tot wel meer dan 10 keer, daarna geeft de telefoon het eindelijk op en blijft het scherm zwart.

Een ander gerelateerd probleem is het automatisch maken van screenshots wanneer je op de home-knop drukt. Ik moet dan eerst het screen in sluimer stand en weer terug aan zetten voordat dit weg is, anders blijft ie screenshots maken. Ik verwijder ongeveer 50 ongewenste screenshots per week.

Ik vond trouwens op een Engelstalig forum meer mensen met dit probleem, maar zonder oplossing.

Ik dacht eerst dat het aan het gammele plastic knopje van de cover lag, maar ik heb het ook geprobeerd zonder cover... Zelfde probleem.

Zijn er behalve tweaker013 meer mensen met dit probleem? Iemand een oplossing? Of moet ik hem terug sturen?

Edit: Ik heb trouwens een Sensation uit de allereerste lichting, hij is al een hele poos in mijn bezit. Probleem doet zich voor sinds een maand of twee.

[ Voor 5% gewijzigd door JanHenk op 02-02-2012 13:30 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
JanHenk schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:28:
[...]

Zijn er behalve tweaker013 meer mensen met dit probleem? Iemand een oplossing? Of moet ik hem terug sturen?
Ja, ik ;) en er waren eerst meer. Enige oplossing is opsturen of naar een repair center gaan. Ik wacht de ICS update af, mocht het niet opgelost zijn daarmee dan ga ik de knop laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
JanHenk, heb je custom rom? heb hier nog nooit iemand over horen klagen met custom rom.. wellicht heeft een van de knoppen gewoon delay of lag in het systeem waardoor hij "ingedrukt blijft" ookal is hij dat niet.

Dus dat het gewoon een bug in HTC's software is, wellicht dat het vaker voorkomt indien je je telefoon lang niet hebt gereset/cache geleegd zoals custom rommers doen.

Verder zou ik niet weten als hij het ook zonder case doet dus.
Maar heb bijna sinds dag 1 custom rom er opstaan en nog nooit last van gehad, en dat is al dik paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
[...]
Heb hier ook last van, ook zonder cover net als jij. Sensation komt uit augustus 2011 uit m'n hoofd. Hoop zelf stiekem dat dit met ICS opgelost is.

Misschien dat iemand met een custom ICS ROM hier voorzichtig iets over kan roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:31
Heb nu een ICS rom draaien (sinds een maand ong) en nog NOOIT last van gehad, ook niet met een GB rom. Heb mijn toestel sinds juni jl. dus misschien is het toestel gerelateerd ipv rom gerelateerd?

Uiteraard zijn dit alleen mijn ervaringen, ik zeg niet dat elk toestel van afgelopen zomer hier geen last van heeft en dat jullie onzin uitkramen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door JKratos op 02-02-2012 14:19 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

BPP

[...]

Dit probleem heb ik ook al een tijdje en het begint echt steeds vervelender te worden. Er is iets mis met de sleep/sluimer knop. Of het hard- of software is kan ik niet echt achterhalen.

Wil ik m'n Sensation in de sluimer stand zetten, sprint het scherm meteen weer aan (weliswaar op het lockscreen). Ik druk nog een keer op de knop, zelfde verhaal. Dit herhaalt zich soms tot wel meer dan 10 keer, daarna geeft de telefoon het eindelijk op en blijft het scherm zwart.

Een ander gerelateerd probleem is het automatisch maken van screenshots wanneer je op de home-knop drukt. Ik moet dan eerst het screen in sluimer stand en weer terug aan zetten voordat dit weg is, anders blijft ie screenshots maken. Ik verwijder ongeveer 50 ongewenste screenshots per week.

Ik vond trouwens op een Engelstalig forum meer mensen met dit probleem, maar zonder oplossing.

Ik dacht eerst dat het aan het gammele plastic knopje van de cover lag, maar ik heb het ook geprobeerd zonder cover... Zelfde probleem.

Edit: Ik heb trouwens een Sensation uit de allereerste lichting, hij is al een hele poos in mijn bezit. Probleem doet zich voor sinds een maand of twee.
Same here en het probleem dat HTC Sense constant opnieuw blijft laden. (Het geheugen wissen lost het probleem tijdelijk op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Sensation-gebruikers, een korte vraag. Ik ben gister bij het KPN Service Center in Groningen geweest, hebben ze even gekeken naar het stof onder mijn scherm . Dat mocht volgens hun inderdaad niet gebeuren. Het zit bij mij aan één kant, midden-rechts. Je ziet het alleen als het licht erop valt of met een donkere achtergrond, ik ergerde mij er niet echt meer aan. Maar bij het Service Center zeiden ze dat het met wat geluk dezelfde dag klaar zou zijn of anders de dag erop als je hem vroeg brengt. Dus toen dacht ik: waarom niet, als het zo kort duurt vind ik dat wel waard! Hoef ik er niet meer op te letten. Alleen: ze maken wel een factory reset, dit is verplicht als de reparatie onder fabrieksgarantie valt. Ze moeten de telefoon namelijk testen, dat mag alleen na een reset.

Mijn vraag betreft het automatisch downloaden van mijn apps die op dit moment zijn geinstalleerd en dus zijn gekoppeld aan mijn Google-account. Ik heb 'Back-up van mijn instellingen maken' en 'Automatisch terugzetten' aanstaan. Worden mijn +/- 100 apps nu, na het invoeren van mijn Google-account, automatisch weer gedownload? De vorige (en enige) keer dat ik een factory reset had uitgevoerd werden ze niet automatisch gedownload. Zou dit ook ergens anders aan kunnen liggen, of zijn deze instellingen in principe voldoende? Alvast bedankt :D

Goed nieuws over ICS btw, deze maand dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Ja was al wel gepost, maar niet met de link naar de nieuwspagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Upbeat schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:53:
[...]

Ja was al wel gepost, maar niet met de link naar de nieuwspagina ;)
En op die link had ik gezocht:P
Maar hij staat nu iig in de TS, is die ook weer up-to-date :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCH
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05-2021

FCH

Nou, ik weet niet of ik de eerste ben maar mijn beeldscherm is inmiddels gebroken. Vanmiddag na ritje met de auto uitstappen en ontdekken dat er 20 barsten in zitten, erg fijn. Iemand ervaring mee? Waar te vervangen? Prijsindicatie? Mocht er behoefte zijn aan foto's, laat even weten.. Dan post ik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61

tornado61

jupiter deus est

Weet iemand van jullie een goede DLNA client voor de pc? Ik wil graag filmpjes die ik heb gemaakt met mijn htc via wifi streamen naar mijn pc (windows 7) Iemand suggesties waar dat mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warduss
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 07:54
@ JanHenk: Ik heb ook een HTC uit de eerste lichting. Een maand geleden begon ik dezelfde problemen te ervaren als die jij nu hebt. Na hierover contact te hebben gehad met HTC raadden zij mij aan om een harde reset van mijn telefoon uit te voeren, en dat heeft voor mij de problemen opgelost. Heb tot op de dag van vandaag (efkes afkloppen) geen ongewenste screenshots meer gemaakt en het in sluimerstand zetten gaat ook weer zonder problemen. Misschien dat dit voor jou ook het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 12-09 13:26
Vandaag mijn Sensation weer terug van reparatie wegens stof. Hoop er nu wel vanaf te zijn want hij is nu al 3 keer gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Warduss schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:24:
@ JanHenk: Ik heb ook een HTC uit de eerste lichting. Een maand geleden begon ik dezelfde problemen te ervaren als die jij nu hebt. Na hierover contact te hebben gehad met HTC raadden zij mij aan om een harde reset van mijn telefoon uit te voeren, en dat heeft voor mij de problemen opgelost. Heb tot op de dag van vandaag (efkes afkloppen) geen ongewenste screenshots meer gemaakt en het in sluimerstand zetten gaat ook weer zonder problemen. Misschien dat dit voor jou ook het probleem oplost.
Dat maakt mijn bewering meer waard hierboven, dat custom rommers hier geen last van hebben, en dat het na wipen van system, system cache/dalvik cache het juist wel weer goed doet (neem aan dat fabriekinstellingen dat ook doet)

Het is dus wel een bug in Sense, dat een van de knoppen in het systeem blijft hangen(power? of volume, ookal heb je hem niet ingedrukt oid) na lang gebruik zonder wipen oid. Als het na een reset dus niet meer voorkomt.

Ik hoor ook trouwens amper mensen met anker batterij zeuren over een telefoon die in eens uit het niks stroom verliest, dus dat doet me ook denken dat het probleem wat menig sensation gebruikers hebben aan de stock HTC batterij ligt van de non-XE.
Volgens mij heb ik nog nooit een XE gebruiker gehoord over dat zijn telefoon stroom verloor, dat is ook dus andere batterij.

*edit*

hieronder weer niet met reset, dus het is nog steeds niet echt duidelijk, toch komt het echt amper (nooit voor) bij custom roms zo ver ik kan vertellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Minaaj op 02-02-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Warduss schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:24:
Bij mij heeft een hard reset en ook het opnieuw installeren van de firmware d.m.v. een RUU bestand nooit geholpen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013

Ik heb ook een telefoon van de eerste lichting. Wellicht dat die meer problemen geven. Ik ga hem binnenkort weer bij htc aanbieden. Nu kan het nog ivm de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24
Weet niet of juni eerste lichting is, maar die heb ik en heb er eigenlijk geen problemen mee. Zo dat mag ook wel eens gemeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
ICS-bericht hierboven is alweer gerectified door HTC; http://www.theverge.com/2...-android-4-0-on-march-1st

De witte sensation komt dus gewoon met 2.3, niet met ICS. Doh! Zijn dus nog geen stap verder helaas...

Iemand wellicht nog een antwoord/suggestie op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Tiroz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:25:
ICS-bericht hierboven is alweer gerectified door HTC; http://www.theverge.com/2...-android-4-0-on-march-1st

De witte sensation komt dus gewoon met 2.3, niet met ICS. Doh! Zijn dus nog geen stap verder helaas...

Iemand wellicht nog een antwoord/suggestie op mijn vraag?
Het persbericht zelf is nog niet aangepast anders:
http://www.whizpr.nl/persberichten/8268

Dit is het bericht wat HTC zelf tweette gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:20:
Weet niet of juni eerste lichting is, maar die heb ik en heb er eigenlijk geen problemen mee. Zo dat mag ook wel eens gemeld worden :)
Ik heb ook een eerste lichting Sensation en heb ook geen problemen ermee. Bijvoorbeeld geen last van gekraak van de backcover, stof onder het scherm of een vastzittende power knop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:52:
[...]

Ik heb ook een eerste lichting Sensation en heb ook geen problemen ermee. Geen gekraak van backcover, stof onder het scherm of vastzittende power knop.
Heb gisteren nog even gekeken, ik heb ook een Sensation uit de eerste lichting.
Ik heb van HTC al een nieuwe backcover gehad, deze kraakt gelukkig niet.
Stof onder het scherm heb ik echter wel net als de vastzittende powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
agoNITE schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:48:
[...]

Het persbericht zelf is nog niet aangepast anders:
http://www.whizpr.nl/persberichten/8268

Dit is het bericht wat HTC zelf tweette gisteren.
Klopt blijkbaar dus niet, op Endgadget is het ook gerectificeerd. Dat zijn wel betrouwbare sites volgens mij. De witte sensation wordt ook al verkocht, artikel gaat dus eigenlijk puur over introductie in de Benelux waarschijnlijk. Gevalletje miscommunicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Tiroz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:35:
[...]

Klopt blijkbaar dus niet, op Endgadget is het ook gerectificeerd. Dat zijn wel betrouwbare sites volgens mij. De witte sensation wordt ook al verkocht, artikel gaat dus eigenlijk puur over introductie in de Benelux waarschijnlijk. Gevalletje miscommunicatie?
Denk het wel dan, opzich wel jammer dat het dus niets duidelijker is geworden wanneer we ICS kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

heeft er iemand deze telefoon (eu-versie) al gebruikt in de US?
hij is quad-band dus zou moeten lukken; wil me immers een data-kaartje aanschaffen voor trip NYC (1 week) maar wil wel zeker zijn dat ie gaat werken op 3G/4G ?
tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vanmiddag de HTC sensation binnen gekregen, alles werkt naar behoren zelfs de Wifi werkte goed.
Ik zeg werkte want na 2 a 3 uur ben ik nog wel verbonden met het internet maar kan geen programmas gebruiken die internet vereisen.
Ik dus telefoon gereboot, wifi aan uit, statisch ip adress, router resetten.
Maar niks van dit hielp, iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:29:
Ik heb sinds vanmiddag de HTC sensation binnen gekregen, alles werkt naar behoren zelfs de Wifi werkte goed.
Ik zeg werkte want na 2 a 3 uur ben ik nog wel verbonden met het internet maar kan geen programmas gebruiken die internet vereisen.
Ik dus telefoon gereboot, wifi aan uit, statisch ip adress, router resetten.
Maar niks van dit hielp, iemand die mij kan helpen?
Probeer eens op een andere locatie met een ander wifi netwerk verbinding te maken. Als dat wel lukt weet je waar het probleem ligt!
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.