Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461110

Bij mijn RX-v473 vind ik dat het geluid bij gesprekken in een film, op tv dof klinkt. Hoe kan je dit oplossen. Dit zowel bij standard mode, spectacle, action, sci fi, ...
De surroundset is een Canton movie 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Anoniem: 461110 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:55:
Bij mijn RX-v473 vind ik dat het geluid bij gesprekken in een film, op tv dof klinkt. Hoe kan je dit oplossen. Dit zowel bij standard mode, spectacle, action, sci fi, ...
De surroundset is een Canton movie 130.
Nieuwe centerspeaker. Die maakt het grootste verschil. Aangezien geen stand verschil maakt op je versterker. Die middenspeaker heeft dan een te beperkt bereik...

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Roncom schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:59:
Welke kabels heb je besteld (en waar)? :)
http://www.kabeltje.com/t...kabel-2x250mm2-p-992.html

Merkloos is goed genoeg voor nu :)

Anoniem: 213660

Anoniem: 413389 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:04:
[...]

Nieuwe centerspeaker. Die maakt het grootste verschil. Aangezien geen stand verschil maakt op je versterker. Die middenspeaker heeft dan een te beperkt bereik...
Het aantal db's van de centerspeaker tov de rest omhoog gooien, werkt ook natuurlijk.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 213660 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:04:
[...]

Het aantal db's van de centerspeaker tov de rest omhoog gooien, werkt ook natuurlijk.
Nee, dat is als het zegt klinkt, niet als het dof is.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De RX-V473 beschikt niet over een EQ instelling per kanaal? Dat heb ik op mijn V667 namelijk wel.

Edit: volgens de handleiding kun je ook bij de 473 per kanaal handmatig (via GEQ) deze instelling aanpassen zodat de blijkbaar gebrekkige center weergave zo wat gepimpt kan worden.

[ Voor 50% gewijzigd door hardware-lover op 20-12-2012 13:20 ]

Testing, one, two ...

• JPG-89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 15:30
Heeft iemand ervaring met de Yamaha RX-V673?

Ik lees op internet dat hij awards heeft gewonnen etc, beste getest voor 2012.

Maar op tweakers lees ik er nauwelijks iets over.

Is er een te vergelijken denon, marantz of onkyo in deze prijsklasse?

Ik vind het erg lastig kiezen...

[ Voor 23% gewijzigd door JPG-89 op 20-12-2012 12:14 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Ik ben in het bezit van 673 en ben er zeer over te spreken in combinatie met Monitor Audio Silver RX6 fronts en center en JBL E80 rears.

Wil je iets bijzonders over de receiver weten?

[ Voor 3% gewijzigd door Twisted op 20-12-2012 12:30 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• JPG-89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-07 15:30
Nee niks specifieks, de aansluitingen zijn volgens mij allemaal indentiek in de prijsklasse. De 1 heeft er misschien wat meer of minder. Daarom vind ik het erg moeilijk een keuze te maken. Waarom zou deze er nou uitblinken?

Ik vind het airplay wel interressant, werkt dat een beetje naar toebehoren?

Blijkbaar een probleem dat nog meer voorkomt, maar blijkbaar kan het opgelost worden.
Ik vind enkel de instelling "Auto Surround", die op die persoon zijn pioneer staat niet bij mijn receiver.
Ik heb de crossover al op 160 gezet en ik heb de indruk dat het al een beetje beter is.

Ik heb inderdaad ook al geëxperimenteerd met de GEQ. Maar snap dit niet zo goed, wat is het verschil tussen al de waardes 63 160 400,.... Hz

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489610/canton%2Cmovie

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dat zijn frequencies, 63 Hz en 160 Hz zijn laagfrequent (dus bass, subwoofer materiaal), dan verderop heb je midden (100Hz ~ 3kHz), en dan nog hoog. Dof komt meestal omdat het midden/hoog en het hoog te laag staan, speel daar eens mee.

En dof betekent meestal teveel bass of te weinig treble, dus probeer je crossover anders eens te verlagen (crossover heeft betrekking op vanaf wel frequencies het geluid door wordt gestuurd naar de subwoofer).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx voor de hulp, het geluid is al een stuk beter, maar ik zou er nog wat tijd in moeten steken.

Afbeeldingslocatie: http://www.vego.nl/marmitek_multimedia/marmitek_speaker_anywhere_400/marmitek_speaker_anywhere_400_7.jpg
Kan je zo'n audio transmitter koppelen aan volgende switch die ik achter de receiver heb staan? (Met behulp van een speakerkabel en koppelstuk RCA audio)

Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/luidspreker_schakelaar_4_voud.jpg

Of kan je geen boxen met versterker achter een versterker hangen?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 461110 op 22-12-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

Enkele weken trotse bezitter van een Yamaha V473 :-)

Kom nu met een vervelend probleempJE:

1) HDMI 1: PC -> receiver -> TV
2) afspelen van audio only
3) PC monitor gaat in standby (geen enkel probleem wanneer ik de monitor gewoon 'uit' zet)

= geluid stopt. Ik vind het zo'n overkill om een extra RCA kabel te leggen om audio only af te spelen terwijl de monitor standby gaat. Kan ook gewoon de monitor zijn standby afleggen natuurlijk.

Maar is hier geen enkele oplossing voor? (ATI 7750, win 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444146

Beste,

Ik heb hier een RX-V550 receiver staan die ik al jaren gebruik met de standaard set boxen die toen waren bijgeleverd in de set.

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe set boxen voor mijn systeem.
Ben nog niet van plan om de receiver te veranderen zolang deze het nog goed doet.

Graag wil ik de 5 speakers en de sub aanpassen, verder twijfel ik tussen grondspeakers en boekplank speakers.
Momenteel hangen al de speakers in de hoeken van kamer omhoog.

Ik wil graag een balans vinden voor film en muziek.

Ik weet het dit is een ruime vraag, maar mijn bedoeling is ook om een zo ruim mogelijke ervaringen te ontvangen van cobinaties speakers en de RX-V550

AUDIO GEDEELTE
• Minimum RMS uitgangsvermogen voor, midden, surround,
surround-achter
20 Hz t/m 20 kHz, 0,06% THV, 8 Ù .................................... 90 W
• Maximum vermogen (EIAJ)
[modellen voor China, Korea en algemene modellen]
1 kHz, 10% THV, 8 Ù ......................................................... 130 W
• Dynamisch vermogen (IHF)
8/6/4/2 Ù ....................................................... 120/155/190/235 W

Alvast bedankt voor jullie input.

Groetjes flex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55

Winkiller

De Mopperpot

beerns schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:21:
Ik wil een rx-v473 gaan aanschaffen als receiver voor bij m'n TV.
Nu heb ik een meubel waar helaas maar 1 ruimte is voor apparaten. En daar staat dus al een dreambox 8000. M'n vraag is dus; kan een Yamaha receiver tegen 'stapelen'? Dus kan het onder een dreambox worden gezet? Da's een apparaat wat toch redelijk wat warmte ontwikkelt.
:) Ik heb sinds 2010 een dreambox 7025 bovenop mijn Yamaha RX-V767 staan, gaat nog steeds goed samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55

Winkiller

De Mopperpot

Anoniem: 444146 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:29:
Beste,

Ik heb hier een RX-V550 receiver staan die ik al jaren gebruik met de standaard set boxen die toen waren bijgeleverd in de set.

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe set boxen voor mijn systeem.
Het klink afgezaagd maar ga luisteren bij verschillende winkels naar verschillende merken en combinaties, wat ik mooi vindt klinken kan jij wel afschuwlijk vinden.

Ik heb op deze manier, een jaar over gedaan, mijn nieuwe front speakers weten te vinden.
Naderhand langzaam (ivm de centjes) de set uitgebreid met nieuwe surround speakers en een center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben al een hele tijd aan het lezen...lezen....lezen omdat ik een nieuwe versterker nodig heb.
De opties zijn momenteel de RX-V473, RX-V673 of de RX-V771.
Maar ik zit een beetje vast in mijn keuze, zoals vaker wanneer het op keuzes aankomt.

Ik heb een 5.0 set bestaande uit twee Magnat Vector 55 zuilluidsprekers, twee Magnat Vector Needle 11 surroundluidsprekers en een Magnat Vector Needle 10 centerluidspreker. En, inderdaad, geen subwoofer.
Naar mijn idee zijn de speakers nog prima, ondanks dat de twee zuilen al rond de 10 jaar oud zijn, de surround en center heb ik een paar jaar later aangeschaft.

Ik ben al een hele tijd de verschillen in features tussen de versterkers aan het bekijken, waarbij ik in principe genoeg heb aan de 473. Echter hebben de 673 en 771 weer een aantal leuke features en wat vooral mijn vraag is, ga ik verschil horen in het geluid (zowel stereo muziek als 5.0 met films)?

Verder vraag ik mij af of de 771 nog belangrijke zaken niet heeft die op de x73 serie wel te vinden zijn (afgezien van 4k passthrough).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BounceMeister schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:33:
Ik ben al een hele tijd aan het lezen...lezen....lezen omdat ik een nieuwe versterker nodig heb.
De opties zijn momenteel de RX-V473, RX-V673 of de RX-V771.
Maar ik zit een beetje vast in mijn keuze, zoals vaker wanneer het op keuzes aankomt.

Ik heb een 5.0 set bestaande uit twee Magnat Vector 55 zuilluidsprekers, twee Magnat Vector Needle 11 surroundluidsprekers en een Magnat Vector Needle 10 centerluidspreker. En, inderdaad, geen subwoofer.
Naar mijn idee zijn de speakers nog prima, ondanks dat de twee zuilen al rond de 10 jaar oud zijn, de surround en center heb ik een paar jaar later aangeschaft.

Ik ben al een hele tijd de verschillen in features tussen de versterkers aan het bekijken, waarbij ik in principe genoeg heb aan de 473. Echter hebben de 673 en 771 weer een aantal leuke features en wat vooral mijn vraag is, ga ik verschil horen in het geluid (zowel stereo muziek als 5.0 met films)?

Verder vraag ik mij af of de 771 nog belangrijke zaken niet heeft die op de x73 serie wel te vinden zijn (afgezien van 4k passthrough).
Hoe betere voeding de versterker hoe beter hij geluid kan spreiden. Van een betere voeding gaat je luidspreker strakker klinken en zorgt dat de ls bij moeilijke passages in muziek alles correct blijft weergeven. De vx-771 is dan denk een een betere keuze dan de 473. Of ga anders voor een 673. Die hebben een betere voeding dus meer controle over de luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de titanium kleur? Is dat een lelijk verfje, of ziet het er wel strak en degelijk uit?
't zou goed kleuren bij de speakers en het kastje waar hij in komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BounceMeister schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:21:
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de titanium kleur? Is dat een lelijk verfje, of ziet het er wel strak en degelijk uit?
't zou goed kleuren bij de speakers en het kastje waar hij in komt te staan.
Hoe het met de nieuwe lijn versterkers is weet ik niet maar een van mijn "oude" Yamaha's was in titanium uitgevoerd en dat was beslist geen coating o.i.d.. Het lijkt me aluminium wat een bepaalde behandeling heeft ondergaan waardoor het een, tja, welke kleur heeft het eigenlijk? Geel koper/goud-kleurig, kan het niet precies zeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 98265 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:34:
Enkele weken trotse bezitter van een Yamaha V473 :-)

Kom nu met een vervelend probleempJE:

1) HDMI 1: PC -> receiver -> TV
2) afspelen van audio only
3) PC monitor gaat in standby (geen enkel probleem wanneer ik de monitor gewoon 'uit' zet)

= geluid stopt. Ik vind het zo'n overkill om een extra RCA kabel te leggen om audio only af te spelen terwijl de monitor standby gaat. Kan ook gewoon de monitor zijn standby afleggen natuurlijk.

Maar is hier geen enkele oplossing voor? (ATI 7750, win 7)
Waarschijnlijk geeft Windows een signaal af dat je monitor in slaapstand moet, maar stuurt hij dat signaal ook over HDMI. Zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb de RX-V673 besteld in titaniumkleur samen met een BD-S473 blu-ray speler. Want je kunt er natuurlijk geen DVD speler op zetten uit 2001.

Weet iemand toevallig of er bij deze apparaten een hdmi-kabel wordt meegeleverd?

Waarschijnlijk wordt het spul volgende week geleverd, ik ben benieuwd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:06
Even een vraagje. Zijn hier meer Yamaha bezitters die problemen hebben met het geluid van de TV? Als ik mijn tv aanzet en daarna de receiver dan krijg ik geen geluid over mn luidsprekers. Ik zet de receiver dan weer uit en aan etc maar geen resultaat. Wat nu wel werkt is dat ik eerst de receiver aanzet op bv Netradio. Als ik daarna de TV aanzet dan werkt het wel! Hoe kan dit?
Ik heb overigens mijn rears (B&W XT2) tijdelijk als fronts aangesloten. Wat een positieve verassing geeft dit. De XT2 betrekken me veel meer bij de muziek dan mijn XT4 lijkt het wel!
Heeft iemand dat hier al eens geprobeerd? Wonderbaarlijk wat een geluid die kleine kastjes kunnen produceren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Gebruikt iemand ook de Dali Zensor speakers i.c.m. met een Yahama AV Receiver? Ik ben geïnteresseerd in de deal van Hificorner.nl (daar staat V771 voor € 399). Ik heb al eerder de Dali Zensor serie beluisterd op een Denon 2113, en wat dat betreft ben ik tevreden over het resultaat van de speakers. Ik kan echter nergens een opstelling vinden waar ik de combinatie van Yahama en Dali kan ervaren.

Echter wil ik graag de optie openhouden voor het aansluiten van een eindversterker. Hierdoor is de V771 erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-07 22:55
NeWSJuNK schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:44:
Even een vraagje. Zijn hier meer Yamaha bezitters die problemen hebben met het geluid van de TV? Als ik mijn tv aanzet en daarna de receiver dan krijg ik geen geluid over mn luidsprekers. Ik zet de receiver dan weer uit en aan etc maar geen resultaat. Wat nu wel werkt is dat ik eerst de receiver aanzet op bv Netradio. Als ik daarna de TV aanzet dan werkt het wel! Hoe kan dit?
Ik heb overigens mijn rears (B&W XT2) tijdelijk als fronts aangesloten. Wat een positieve verassing geeft dit. De XT2 betrekken me veel meer bij de muziek dan mijn XT4 lijkt het wel!
Heeft iemand dat hier al eens geprobeerd? Wonderbaarlijk wat een geluid die kleine kastjes kunnen produceren. :)
Heb je anynet of hdmi cec aanstaan? Je kunt eerst de TV aandoen en eigenlijk na 1 á 2 seconde de receiver aan. Dan moet ie het doen. Anders moet je waarschijnlijk in anynet (bij mijn samsung TV) de ontvanger aanzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Ik heb zelf de rx v471 met als speakers de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1. Zijn kleine speakers..
Op de versterker kun je de YPAO functie gebruiken.. Welk equalizer type past hier goed bij.. Ik zie ypao flat, natural en front staan.

Iemand ervaring met goede instellingen voor kleine speakers?

En zit er ergens ook een reset knop/ of terug zetten naar fabriekinstellingen op?

alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik ga de Yamaha RX-V673 binnenkort aanschaffen inclusief BA A25 fronts en een als center de BA A225c

Nu heb ik thuis nog de volgende speakers liggen:
[HT75\ [SB-AFC95] Front and surround speakers
Type 1 way 1 speaker Bass-ref.
Speaker
Full range 8 cm (31⁄8z) cone type
Impedance 6 ≠
Input power 60 W (music)
Output sound pressure level 79 dB/W (1.0 m)
Frequency range 80 Hz–22 kHz (j16 dB)
110 Hz–20 kHz (j10 dB)
Dimensions (WkHkD) 88k135k112 mm (315⁄32zk511⁄32zk47⁄16z)
Mass Approx. 0.8 kg (1.8 Ib.)

Is het een idee om deze voor de surround effecten (met muziek zet ik ze natuurlijk uit ;-)) tijdelijk aan te sluiten. Wil namelijk later mijn set compleet maken.

Dat het niet geweldig klinkt snap ik maar kan ik ze wel gewoon klakkeloos aansluiten?

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:47
Aansluiten kan altijd. Wel grote kans dat je de achterste kanalen wat moet boosten, want 79 dB/m is wel flink minder dan de 89 dB/m die de Boston Acoustics heeft. Zelfs als de A25 een wat lagere gevoeligheid heeft zoals op meerdere fora naar boven komt.

Vraag me wel af welke speakers het precies zijn. Speakers met een bereik van 80 Hz gemeten op -16dB en vanaf 110 Hz op -10 dB ken ik zo niet. Dat zijn wel erg slechte waardes.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
FeaR schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:49:
Aansluiten kan altijd. Wel grote kans dat je de achterste kanalen wat moet boosten, want 79 dB/m is wel flink minder dan de 89 dB/m die de Boston Acoustics heeft. Zelfs als de A25 een wat lagere gevoeligheid heeft zoals op meerdere fora naar boven komt.

Vraag me wel af welke speakers het precies zijn. Speakers met een bereik van 80 Hz gemeten op -16dB en vanaf 110 Hz op -10 dB ken ik zo niet. Dat zijn wel erg slechte waardes.
Haha, is het ook. Oud HT systeempje die nog op zolder staat...
http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/SCHT95.PDF ;)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1965
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-11-2023
muntje schreef op donderdag 01 november 2012 @ 07:31:
Ik krijg geen geluid via mijn tv via ARC. Ik heb er nu een extra optische kabel tussen gelegd zodat het werkt, maar het zou moeten kunnen via ARC.
Heb HDMI CEC al uitgezet, helpt ook niet, poorten zijn allemaal juist toegewezen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Misschien dat er een conflict optreed met de CI+?? Ik vind op google een paar resultaten van mensen die er last van hebben gehad, maar ik weet niet of dit zo is.....
Heb je dit probleem al opgelost?

Ik heb zelf ook iets dergelijks. Ik heb een Samsung Smart TV met CI+ module en Ziggo-kaart en TV-geluid met ARC naar een Yamaha RX-V771. Sommige zenders geven dan helemaal geen beeld en geluid. De melding 'gecodeerd signaal' blijft staan. Andere zenders lijken goed te gaan, maar soms stoort het beeld wel. Soms zie je bij een zender die niet goed gaat het laatste (stilstaande) beeld van de zender die nog wel goed ging, maar wel gestoord.

Ik heb zowel de TV als de reciever voorzien van de nieuwste firmware, meer zonder resultaat. Is het misschien een instelling in de TV of reciever? Anders moet ik ook maar een optische kabel koppelen om dit probleem te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17
ik heb ook de yamaha v673 en heb daar als fronts 2 Kef IQ70 op aangesloten en als center een Kef IQ60c.
Nu vind ik het laag (de bass) wat tegenvallen en wil dit dus oplossen met een subwoofer.
Ik heb hier nog een subwoofer staan en vraag me af of dit gaat werken.
De subwoofer is een Pioneer s-w80s

De fronts hebben een bereik van 36 - 40000 Hz
De sub heeft een bereik van 50-200hz

Gaat dit werken aangezien mn fronts een lager bereik hebben dan de sub?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qosmic schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:58:
ik heb ook de yamaha v673 en heb daar als fronts 2 Kef IQ70 op aangesloten en als center een Kef IQ60c.
Nu vind ik de het laag (de bass) wat tegenvallen en wil dit dus oplossen met een subwoofer.
Ik heb hier nog een subwoofer staan en vraag me af of dit gaat werken.
De subwoofer is een Pioneer s-w80s

De fronts hebben een bereik van 36 - 40000 Hz

Gaat dit werken aangezien mn fronts een lager bereik hebben dan de sub?
In theorie niet en in de praktijk ook niet. Een sub is juist een aanvulling en niet iets wat hetzelfde doet als je huidige ls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
maar volgens jou gaat het niet werken? (in theorie niet en in de praktijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Laatst online: 31-07-2024
Niet werken in de zin van geen betere LFE effecten met films en waarschijnlijk al helemaal niet op muzikaal gebied. Maar je kunt het altijd zelf uitproberen. Binnen 10 minuten weet je het dan zeker.

[ Voor 26% gewijzigd door JeanLeGrand op 16-01-2013 13:26 ]

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
maar werkt het niet vanwege het feit dat hij niet lager gaat dan mijn fronts?
Want dan weet ik dat ik op zoek moet naar een sub die lager kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qosmic schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:59:
Het werkt idd niet omdat hij niet lager gaat. Geeft dus geen extra diepte naast wat je nu al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Qosmic schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:58:
[knip]
[knip]
Met dit frequentie-bereik denk ik eerder aan een basbox dan subwoofer, uitproberen hoe het werkt kan echter zelden kwaad, al verwacht ik er persoonlijk niet al teveel van. Hoe stel je bijvoorbeeld nu de kantel-frequentie in op de Yamaha, op 200Hz? Subwoofer info.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Qosmic schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:59:
Aansluiten kan je hem natuurlijk altijd. Vooral voor de LFE-effecten kan het wat voordeel hebben. Een subwoofer zal relatief snel meer punch leveren dan je speakers doen en dat is iets waar LFE zich zeer goed voor leent. De subwoofer moet je inderdaad niet aansluiten om het bereik van je speakers te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
het is ook inderdaad meer voor de punch, niet om het bereik te vergroten.
Dat de bas meer aanwezig is in bepaalde tracks en films.
Maar zat er even mee dat mijn speakers lager gaan dan die sub, vroeg me af of het dan wel zin had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Je kan een subwoofer voor twee dingen nemen:
  • Het aanvullen van het bereik.
  • Voor de LFE-effecten.
Over het algemeen zal een goed gekozen subwoofer beide doen. Maar in dit geval gaat het tweede punt bij jou ook wel iets doen. Natuurlijk zal het effect nog groter zijn als je een subwoofer neemt die dieper gaat (en dan neem je automatisch ook het eerste punt mee), maar LFE door een subwoofer is anders dan door een speaker.

Overigens zou ik me niet blindstaren op die 36 Hz. Kan best zijn dat je al effect merkt terwijl de subwoofer maar tot 50 Hz gaat. Wellicht op het randje, maar het zou wel kunnen. Als je ooit een andere subwoofer koopt zou ik die bijvoorbeeld ook niet afkappen op 40 Hz omdat dat lekker dicht bij die 36 Hz zit, ik zou dan eerder met 60 Hz spelen. Zo heb ik hem zelf ook ingesteld geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik ben in het gelukkige bezit van de 771 en de Jamo set S 608. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen in het algemeen met de yamaha receivers in 5.1 opstelling en 'normaal' tv kijken zoals een journaal.
Hoe ik het ook probeer met ypao, en ook handmatig wat tweaken in de (nogal onbegrijpelijke peq curves) ik vind het geluid uit de center speaker S 60 CEN niet echt duidelijk. Ik schaam mij om te moeten schrijven dat ik soms nog liever naar de ingebouwde Samung led tc speakertjes luister om alles goed te verstaan zonder dat het klinkt of de nieuwslezer vanuit een zinken emmer presenteert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

droidy schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:42:
Ik ben in het gelukkige bezit van de 771 en de Jamo set S 608. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen in het algemeen met de yamaha receivers in 5.1 opstelling en 'normaal' tv kijken zoals een journaal.
Hoe ik het ook probeer met ypao, en ook handmatig wat tweaken in de (nogal onbegrijpelijke peq curves) ik vind het geluid uit de center speaker S 60 CEN niet echt duidelijk. Ik schaam mij om te moeten schrijven dat ik soms nog liever naar de ingebouwde Samung led tc speakertjes luister om alles goed te verstaan zonder dat het klinkt of de nieuwslezer vanuit een zinken emmer presenteert....
Ook naar de bedrading gekeken? + en - consequent gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Yep ypao test alle connecties normaal. Afstanden en volumes komen er ook redelijk goed uit. Ik kan er wel wat aan verbeteren door voor center die peq curves aan het hoog wat op te trekken maar eerlijk gezegd snap ik van die curve instellingen niet zo veel. Kan er helaas ook niet veel informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Nou, mijn eerste ervaring met de Yamaha RX-V673 was kort en niet positief.
Ik zet het ding aan, meldt hij dat de firmware ge-update moet worden (netwerkkabel zat erin).
Dus ik klik op ok, waarna ik een half uur mag wachten tot er vanalles op het display voorbij komt.
Uiteindelijk staat er Error 2000 in het display en dat was het.
Nu krijg ik alleen nog Rom Error in beeld.
Toch knap dat zo'n apparaat zichzelf sloopt binnen zo'n korte tijd.
Ik hoop niet dat dit normaal is bij Yamaha apparatuur? Want dan heb ik de verkeerde keuze gemaakt.
Ik wilde dit even melden en ga zoeken naar oplossingen, of dat hij weer retour naar de winkel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BounceMeister schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:53:
Nou, mijn eerste ervaring met de Yamaha RX-V673 was kort en niet positief.
Ik zet het ding aan, meldt hij dat de firmware ge-update moet worden (netwerkkabel zat erin).
Dus ik klik op ok, waarna ik een half uur mag wachten tot er vanalles op het display voorbij komt.
Uiteindelijk staat er Error 2000 in het display en dat was het.
Nu krijg ik alleen nog Rom Error in beeld.
Toch knap dat zo'n apparaat zichzelf sloopt binnen zo'n korte tijd.
Ik hoop niet dat dit normaal is bij Yamaha apparatuur? Want dan heb ik de verkeerde keuze gemaakt.
Ik wilde dit even melden en ga zoeken naar oplossingen, of dat hij weer retour naar de winkel kan.
http://www.avsforum.com/t...ork-avr/630#post_22544040

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Bedankt, ik had de pagina van yamaha gevonden die ze daar ook aangeven en heb een usb stick gevonden die leeg kon en daarmee geflasht. Dat ging gelukkig sneller en ook met succes.
Alleen kreeg ik de eerste keer bij het aanzetten weer de melding dat er een nieuwe firmware is, terwijl ik 1.64 al van de site heb gehaald. Nog een keer uit en aan gaf de melding niet meer, hopen dat ie weg blijft.

Het is nu alleen te laat op de avond om de automatische speakercalibratie te doen, in de handleiding staat dat het volume ervan vrij hoog is. (Ik wil de kids niet wakker maken..)

Morgen dus weer verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volume van de calibratie valt wel mee hoor, heb het ook gedaan toen de kids sliepen en die merken er niks van :). Niet zo gek want die worden ook niet wakker op oudjaar, dus wat dat betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
Het volume van de ypao meting valt erg mee, het resultaat valt (mij) helaas heel erg tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321066

Ben sinds een week in het bezit van de VX-773. Nu wil ik muziek gaan streamen vanaf me AC Ryan.
Me AC RYAN zit gewoon in me netwerk (zie hem ook vanaf me laptop) maar de receiver ziet hem dus niet wel de andere apparaten in me netwerk. Waar ligt dit aan ? Heb al vanalles geprobeerd, maar helaas hij ziet hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Gefeliciteerd, ik heb hem ook en hij bevalt erg goed. :)

Staat DLNA/UPnP aan op die AC Ryan? Dat heb je nodig, de verbinding loopt niet via Windows (SAMBA) shares.

Mijn Diskstation ziet ie zonder problemen en mijn Xtreamer ook zolang ik de functie erop maar aan zet.
droidy schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:42:
Hoe ik het ook probeer met ypao, en ook handmatig wat tweaken in de (nogal onbegrijpelijke peq curves)
Wat YPAO betreft, niks mis mee, doet wat resultaat betreft niets onder voor Audessey of MCACC en je kunt achteraf de automatisch ingestelde equalizer (ik beveel FLAT aan) handmatig finetunen met behulp van testgeluiden. Kwestie van "FLAT" kopieren naar de "MANUAL" setting en dan finetunen maar. Met per speaker 7 banden en zowel frequentie als Q keuze is die EQ flexibel zat.

Wat is zo onbegrijpelijk aan die PEQ curves?

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 02-02-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251387

Zojuist een RX-V773 aangeschaft, alleeen Net radio werkt niet. Ik krijg de medling no content.
Receiver staat wel in mijn netwerk. Heeft iemand een idee om dat te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dan lijkt het er op dat ie geen internettoegang heeft. Als ie wel op je netwerk te zien is en toch geen internetverbinding heeft dan staat de gateway of DNS niet goed.

Of ie echt wel op het netwerk zit kan je controleren door het IP adres van de receiver in een browser in te typen, je zou dan in het Receiver Control Center moeten komen.

Zo ja, kijk eens bij Setup -> Network wat je gateway en DNS servers zijn, en pas zo nodig handmatig aan.

Je kunt verder inloggen op http://yradio.vtuner.com/ met het MAC adres van je receiver en dan je bookmarks bijwerken.

Mooie receiver trouwens, heb hem ook en vind hem perfect werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321066

Cap schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:38:
Gefeliciteerd, ik heb hem ook en hij bevalt erg goed. :)

Staat DLNA/UPnP aan op die AC Ryan? Dat heb je nodig, de verbinding loopt niet via Windows (SAMBA) shares.

Mijn Diskstation ziet ie zonder problemen en mijn Xtreamer ook zolang ik de functie erop maar aan zet.

[...]

Wat YPAO betreft, niks mis mee, doet wat resultaat betreft niets onder voor Audessey of MCACC en je kunt achteraf de automatisch ingestelde equalizer (ik beveel FLAT aan) handmatig finetunen met behulp van testgeluiden. Kwestie van "FLAT" kopieren naar de "MANUAL" setting en dan finetunen maar. Met per speaker 7 banden en zowel frequentie als Q keuze is die EQ flexibel zat.

Wat is zo onbegrijpelijk aan die PEQ curves?
Waar kan ik dat aanzetten? DLNA/UPnP op me AC Ryan want zie dat nergens staan. alleen maar Samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Geen idee, ik ken de AC Ryan niet maar kwam met een snelle Google actie dit tegen:

Om te beginnen moet de Playon verbonden zijn met je netwerk en een IP-adres hebben. Verder moet de DLNA DMR functie op de Playon (firmware 3966 en hoger) ingeschakeld zijn met Instellingen > Systeem > DNLA DMR > Aan. Je kunt desgewenst de Apparaatnaam (direct onder DLNA DMR) aanpassen.

...

N.B. In sommige gevallen moet de DNLA DMR functie van de Playon eerst uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld worden met Instellingen > Systeem > DNLA DMR > Uit en Instellingen > Systeem > DNLA DMR > Aan .

Als je die optie daar niet kan vinden, kijk dan eerst eens of er een firmware update voor je AC Ryan beschikbaar is? Zie hier: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=20282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08

con1

Energiefreak

Ik heb de volgende vraag.

Pas een RX V771 aangeschaft een verrassend goeie AV receiver.
Wat ik heb uit kunnen proberen werkt, zit nog wel op aanvullende fronts te wachten.

Ik heb een tv en een beamer en ben benieuwd of je met de afstandsbediening in 1
keer de decoder, beamer en het scherm kan activeren.

Ik heb het scherm werkend onder AV 6, op-neer en stop.
Maar om met 1 knop al de 3 neven-apparaten te activeren
is mij niet duidelijk hoe dat moet en of dat kan met een scene.

Wie heeft hier ervaring mee.

Ik ben niet gek, ik ben anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb inmiddels weer wat gespeeld met de RX-V673. De speakers zijn gekalibreerd, en het "lawaai" viel me reuze mee.
Ten opzichte van m'n oude Kenwood (KRF V5050D) 5.1 receiver vind ik het geluid veel mooier en gedetailleerder, zonder dat er overdreven bepaalde tonen aanwezig zijn. Soms vallen me wel ineens de hoge tonen op. Vooral als je bv de radio aanzet met de 7.1 surround modus aan, maarja, die maakt er ook geluid bij wat er niet is. Niet dat het slecht is, het is anders dan ik gewend ben.
De diverse DSP modi vind ik ook stukken beter dan bij m'n vorige versterker, daar zit ook 10 jaar innovatie tussen.
HDMI Control vind ik soms handig maar soms toch ook niet. Het komt nog regelmatig voor dat bijvoorbeeld de TV ongewenst aan of uit gaat wanneer ik met andere apparatuur bezig ben.
Er is nog een heleboel uit te zoeken, dus voorlopig heb ik wat te doen. ;)

Na een niet zo handige start, ben ik er zeker wel tevreden mee, als er maar niet meer van die fratsen met de firmware voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
al een tijdje beschik ik over de yamaha rx v471. Prima versterker. Alleen kan ik iets niet helemaal begrijpen. Als ik de (digitale) TV (samsung es6100) aanzet en deze op 5.1 dolby digital laat afspelen, loopt alles prima.. Doe ik dit via de allshare van samsung krijg ik na een tijdje één geluidshikje. Die vervolgens om de 5 á 10 minuten weer terugkomen. Zet ik het geluid op PCM geen probleem..

De TV is aangesloten via de ARC naar de HDMI out van de versterker (HMDI 1.4 kabel)..
Tevens een bluray aangesloten op mijn versterker (HDMI 1). Hier geen enkel probleem met elk geluidsformaat..

Vraag mij af of dit door de TV komt (allshare geen 5.1) of dit iets is van de versterker?

alvast bedankt voor hulp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Laatst online: 29-06 17:15
con1 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:21:
Ik heb de volgende vraag.

Pas een RX V771 aangeschaft een verrassend goeie AV receiver.
Wat ik heb uit kunnen proberen werkt, zit nog wel op aanvullende fronts te wachten.

Ik heb een tv en een beamer en ben benieuwd of je met de afstandsbediening in 1
keer de decoder, beamer en het scherm kan activeren.

Ik heb het scherm werkend onder AV 6, op-neer en stop.
Maar om met 1 knop al de 3 neven-apparaten te activeren
is mij niet duidelijk hoe dat moet en of dat kan met een scene.

Wie heeft hier ervaring mee.
Ik heb ook de 771 en voor zover ik weet kan je niet met 1 knop meerdere apparaten tegelijk activeren. Dan zul je toch voor een harmony remote moeten gaan of zoiets.

Met de scene mode kan je geen neven apparaten activeren, het is meer bedoeld om een video en audio stream te koppelen onder één knop, wat dan wel weer handig is :)

Veel plezier met je 771!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Laatst online: 29-06 17:15
Vraagje,

Hebben mensen hier de laatste tijd problemen ervaren met de AV Controller app die je op Android kan installeren? Normaal gesproken stream ik m'n muziek (FLACs) altijd via het netwerk (DLNA) en bedien ik de receiver met de app. Dat werkt normaal gesproken perfect, kan heel makkelijk de nummers uitkiezen die ik wil afspelen.

Maar sinds kort geeft de app de bestanden niet meer weer in het scherm, en geeft ie aan dat ie niks kan vinden. Wat vreemd is, want als ik gewoon bij de receiver op de tv kijk en met de reguliere afstandsbediening zoek dan vindt ie wel alle shares daarvoor. Dus mijn inziens echt een app bug.

Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb een vraag over de SCENE knoppen en HDMI Control (RX-V673).
Ik heb de TV Scene knop geprogrammeerd op HDMI2 en dat de TV aan moet gaan. (Op HDMI2 zit de HTPC).
Wanneer alles uit staat (of alleen de HTPC staat wel aan *1) en ik druk op de TV Scene knop, gaat de versterker aan op HDMI2 en de tv gaat aan op het juiste HDMI kanaal.
So far so good.
Alleen als de tv *2 dan eindelijk helemaal is opgestart, gaat het audiokanaal van de versterker weer ineens AV4 (waar de toslink van de TV-audio-out aan zit).

Komt dit misschien doordat de TV zo traag is en aan het eind van het "opstarten" een signaaltje afgeeft waardoor de versterker naar AV4 gaat?
-> Is hier een oplossing voor?

*1 HTPC ondersteunt geen HDMI Control, dus die doe ik zelf aan.
*2 Ik heb een Samsung LE40B650 tv met HDMI 1.3, dus geen ARC maar wel HDMI Control, wat Samsung Anynet noemt. Met een toslink optisch kabeltje gaat het geluid van de tv naar AV4 op de versterker (zoals in de handleiding staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Denk het wel dat het daaraan ligt ja. Heb je de HDMI control optie op de receiver wel uitgezet als je die toch niet gebruikt? Of dwing je daarmee af dat de TV aan gaat? Zo nee, hoe gaat dat in zijn werk? De SCENE optie doet bij mijn weten niets anders dan het ingangskanaal van de receiver schakelen, de surround decoder modus en enhancer modus kiezen en naar keuze de hdmi-out(s) in- of uitschakelen. Het doet verder niks met aangesloten apparatuur.

Tip: koop een Harmony afstandsbediening, dan kan je precies doen wat jij wilt, ook zonder CEC/HDMI control. De goedkopere versie van circa 3 tientjes voldoet al mits je een beperkt aantal apparaten wilt aansturen.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 11-02-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Je hebt gelijk, de versterker zet met de SCENE knop niet specifiek de TV aan, dat gaat toevallig vanzelf.
(Wanneer de TV uit staat en de radio aan, en ik druk op de on-screen menu knop, gaat de TV vanzelf aan. Dat is dan wel weer handig.)

De toslink van de TV loshalen had geen effect. Wanneer ik Anynet op de TV uitzet, heb ik geen last meer van het omschakelen naar AV4, maar dan gaat hij ook niet meer vanzelf aan. Dus ik zal de afweging moeten maken welk ongewenst bij-effect ik het minst vervelend vind. ;)

Ik gebruik HDMI control wel voor de Bluray speler, vandaar dat ik het wel aan had staan op de versterker.

• Bigbot3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-07 13:35
Ik heb een vraagje over de DLNA player van de RX-V773, als ik muziek afspeel van mijn nas
dan kan ik niet pauzeren.
De pauze toets werkt niet, zowel niet op de afst bed. als in de web interface. De "vorige","volgende" en "stop" toets werken wel. Hebben meer mensen dit? Lijkt mij een bug.
Er zit de nieuwste firmware 1.64 in.

• Cap
  • Niet online

Cap

Heb hetzelfde apparaat met dezelfde firmware, werkt hier wel (remote/app/web). Ik denk dat je het moet zoeken in je DLNA server. Kijk eens of je in je server software wat kan instellen (bijvoorbeeld aan het DLNA profiel van de receiver), of probeer een ander programma. Ik gebruik de ingebouwde server van mijn Synology NAS.

• Bigbot3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-07 13:35
Bedankt Cap,
dat is het waarschijnlijk, ik gebruik sinds kort de Plex mediaserver package voor de Synology
en daar zit waarschijnlijk iets fout ingesteld, nu ik de standaard DLNA server van de diskstation probeer werkt het wel.
Weer wat om uit te zoeken. :)

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik vind de ingebouwde DLNA server uitstekend werken voor muziek, maar je kunt ook nog het Serviio package downloaden voor Synology en die proberen. Daar kun je in ieder geval DLNA profielen per apparaat instellen. Bij de Synology server kan dat trouwens ook, ergens onder de mediaserver opties.

http://pcloadletter.co.uk/2012/01/25/serviio-syno-package/

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 14-02-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08

con1

Energiefreak

. . . .Je kunt verder inloggen op http://yradio.vtuner.com/ met het MAC adres van je receiver. . .
Hoe krijg je het gevonden, een prettige aanvulling.
Zijn er nog meer "verborgen" toegevoegde
waarden die nauwelijks beschreven zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door con1 op 17-02-2013 12:15 . Reden: komma ipv punt ]

Ik ben niet gek, ik ben anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik bedenk het niet zelf hoor, kwestie van proberen de tuner te gebruiken en dan de handleiding lezen. :)

Pagina 69 van de Nederlandse handleiding, links onderaan.

Al die v-tuners van die receivers werken verder hetzelfde, via een webpagina inloggen en je eigen bookmarks aanmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
Zag dat er een firmware update was voor de RX-V1071. Versie 1.29. De vorige versie was 1.08; dus het lijkt een grote stap.

Dus ik download de zip van de yamaha site; open ik het bestand: RX1010-0047.bin :?

Ik wist dat de Aventage 1010 (vrijwel) gelijk is aan de RX-1071 (de poor man's Aventage _/-\o_ ), maar ik twijfel nu wel een beetje of ik hem flash of niet. Als het mislukt ben ik natuurlijk de sjaak (ja meneer, een RX flashen naar een Aventage kan natuurlijk niet....)

Zijn er al mensen die de update gedaan hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door InfinityG35 op 17-02-2013 15:48 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:57

Reinier

\o/

Ik heb net een RX-V773 binnen. Aangesloten en met zowel BubbleUPnP als de AV Controller app kon ik binnen een minuut muziek streamen vanaf m'n NAS.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ZQWoh3jAbstvoEsPwQ30jMr/full.jpg

Eerste indruk is erg goed :)
Helaas moet ik wat langer op m'n nieuwe luidsprekers wachten, mijn setje Canton Plus XXL's zijn een tikje te bescheiden voor deze receiver. De center (Canton Karat 755.2) klinkt wel super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ik heb net mijn review geplaatst van mijn Yamaha RX-473 (of in mijn geval , de HTS-4065)
productreview: Yamaha RX-V473 review door weeraanmelden

Zeer tevreden mee!
(de receiver :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Morgen wil ik de 473 kopen. De receiver heeft alles wat ik zoek en is niet duur.
Langzaam wil ik mijn speakers uitbreiden. Als kk straks een CM8 van B&W aansluit werkt dit prima op de 473? Of heb je voor deze speakers een zwaardere receiver nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nodig niet echt, maar de meesten sluiten op zulke speakers wel een iets deftigere receiver aan, ook al is dat vaak meer voor het eigen goede gevoel en niet zozeer dat het hoorbaar verschil maakt. Het hangt vooral af van hoe hard je wilt gaan draaien, en hoeveel van die speakers je wilt gaan aansluiten.

Het eerste wat je moet doen is de geadverteerde vermogens in Watt met een korrel zout nemen. Deze zijn onbetrouwbaar en meestal gemeten bij aansturing van 1 enkel kanaal ipv alle tegelijk. Het belangrijkste item is namelijk de voeding van zo'n receiver: die is in zo'n apparaat niet zo ruim bemeten dat hij met hetzelfde gemak 5 speakers kan aansturen als 2. Dus als jij voor stereogebruik gaat en niet voor meerkanaals, dan scheelt dat al een hoop. Let wel, de beperking van de voeding geldt alleen als je echt goed hard gaat, zit je op een ontspannen geluidsniveau dan trek je maar een paar watt uit die versterker, en dat kunnen ze allemaal gemakkelijk aan. Zo staat in het gemiddelde doorzon huis een (te) dure en zware AV-bolide maar een paar watjes te trekken op kabbelend niveau.

Wil je voor een Yamaha gaan dan kan ik je de keuze gemakkelijk aangeven omdat ik er zelf onlangs al uitgebreid naar gekeken heb. Dankzij de tests van AreaDVD is het verschil in de voeding gemakkelijk te zien tussen de 473 en hogere series. Je ziet dat het voedingsblok van de 473 veel kleiner bemeten is dan die van de 673 en 820.

473:
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2012/Yamaha_RX-V473/Yamaha_RX-V473_InnenlebenGesamt1.jpg
673:
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2012/Yamaha_RX-V673/Yamaha_RX-V673_InnenlebenGesamt1.jpg
820:
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2013/Yamaha_RX-A820/Yamaha_RX-A820_InnenlebenGesamt.jpg
http://www.areadvd.de/hardware/2012/yamaha_rx_v473.shtml
http://www.areadvd.de/hardware/2012/yamaha_rx_v673.shtml
http://www.areadvd.de/hardware/2013/yamaha_rx_a820.shtml

Zelf ben ik voor de 773 gegaan. Deze is intern identiek opgebouwd als bovenstaande 820 (heb foto's om het te bewijzen ;)), wat voeding, versterking, printplaat en bekabeling betreft tot aan de metalen versteviging achter de frontplaat toe die bij de 673 ontbreekt (zie foto hierboven). Wat je voor heel veel meer geld extra krijgt bij de 820 tov de 773 is: 2 extra HDMI uitgangen, een seriele poort, extra voetje in het midden en een mooier gestylede frontplaat, en niet te vergeten de "Aventage" vermelding voorop. :)

Waarom de 773 en niet de 673? Ook deze lijken namelijk erg op elkaar wat opbouw betreft (zie o.a. de voeding). Maar voor mij waren de metalen frontplaat, 2e HDMI out (handig voor projector), phono ingang, multi-point YPAO en party modus voor multi-room weergave (2e zone) in combinatie met het beperkte prijsverschil genoeg redenen.

En de 673 t.o.v. de 473? Dikkere voeding, 2 extra kanalen, 4k upscaling voor SD/HD materiaal (nog niet echt nodig voorlopig haha), 2e zone voor ander geluid in een andere kamer, dialogue lift / dialog leve opties voor duidelijkere weergave stemmen indien nodig, pure direct modus, bediening via de web browser.

Naja, zie hier de voornaamste verschillen: http://nl.yamaha.com/nl/p...5337_375335_&mode=compare en http://nl.yamaha.com/nl/p...6112_375337_&mode=compare

Je kunt ook nog hoger gaan, reken er dan maar op dat de voeding nog ruimer bemeten is.

Overigens kan je ook prima terecht bij Denon, Onkyo, Pioneer of Marantz, maar ik kwam toevallig bij Yamaha uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ziet er goed uit. Dit laat zien wat de 473 de beste optie is voor mij. Nogmaals dank Cap voor de waardevolle tip om de verschillende apps te bekijken. De Yamaha app heeft veruit de meeste opties, werkt fijn en snel. Ga nu de 473 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Een niet essentieel maar wel leuk ding van de Yamaha's is ook nog de goede DSP programma's die Yamaha traditioneel heeft, hier hebben ze nog steeds een voorsprong op de andere merken. Maar voor mij gaven de werking van de app, de structuur van de on-screen menu's met overlay en de 2e hdmi poort op de 773 de doorslag.

Whatever het gaat worden succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dit is het vermogen van de 473
5-channel 575W = 115W x 5 (6 ohms, 1 kHz, 0.9 % THD, 1 ch driven)
400W = 80W x 5 (6 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.09 % THD, 2 ch driven)
675W = 135W x 5 (6 ohms, 1 kHz, 10 % THD, 1 ch driven, JEITA)
Wat is 1 ch driven? Vermogen verscheelt aardig wat.

Voor nieuwe speakers ben ik op Canton uitgekomen.
De 570.2 vind ik erg mooi, http://www.kieskeurig.nl/...072/specificaties/949745/

Het minimale vermogen is 110 Watt. Past de 570.2 dan wel bij mijn receiver?
De 590.2 heeft zelfs minimaal 160 Watt nodig.

Echter vind ik het minimale vermogen zo hoog. Als ik kijk wat voor receivers minimaal 160 Watt leveren kom je in zo'n hoog segment uit, klopt dit wel?

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 27-02-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Versteegrob schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:34:
Dit is het vermogen van de 473

[...]

Wat is 1 ch driven? Vermogen verscheelt aardig wat.
1 Channel Driven, dus vermogen uitgestuurd op één kanaal. Echter staat er nog meer wat interessant is: het is bij 0,9% THD wat relatief hoog is. Bij 0,1% THD krijg je merkbare vervorming. Verder is die 115 Watt gemeten door slechts één constante toon af te spelen: 1000 Hz en bij 6 Ohm. Al met al een waarde waar je helemaal niets aan hebt aangezien jij nooit slechts één speaker aan zal sturen met één toon. Die tweede regel heb je iets meer aan, die meet namelijk het vermogen op een geheel bereik van 20 - 20.000 Hz. Dat is iets wat eigenlijk meer voorkomt. Echter is dat weer maar bij twee kanalen terwijl je er wel tot vijf aan kan sturen in je 5.1 set-up. Die laatste regel hoe de Yamaha meet is helemaal waanzin, 10% THD is zo veel vervorming dat je heel die waarde niet serieus kan nemen. En ook weer op één kanaal en bij 1000 Hz.

Al met al is de Yamaha zeker geen echte krachtpatser als ik het zo zie. Zeker als je nagaat dat het hogere model, de 573, op net 20 Watt per kanaal uitkomt met vijf kanalen aangestuurd en bij 0,1% THD (vervorming).
Voor nieuwe speakers ben ik op Canton uitgekomen.
De 570.2 vind ik erg mooi, http://www.kieskeurig.nl/...072/specificaties/949745/

Het minimale vermogen is 110 Watt. Past de 570.2 dan wel bij mijn receiver?
De 590.2 heeft zelfs minimaal 160 Watt nodig.

Echter vind ik het minimale vermogen zo hoog. Als ik kijk wat voor receivers minimaal 160 Watt leveren kom je in zo'n hoog segment uit, klopt dit wel?
Aanbevolen vermogen kan je niet zo intepreteren. Het heeft onder andere ook te maken met in welke ruimte de speakers komen te staan (akoestiek!). Een receiver met echt 160 Watt ga je niet snel vinden, er zijn er maar een paar die dat echt in surround doen. De rest die zo adverteert doet - net als Yamaha- creatief met het meten van de vermogens.

Hoe dan ook hebben de Canton wel een relatief laag rendement met 87,5 dB. Met de gekozen Yamaha zal er zeker geluid uitkomen, maar ik denk wel dat je de receiver flink open zal moeten draaien om op hogere volumes te komen. Met een paar Watt krijg je namelijk al meer dan genoeg geluid voor de gemiddelde woonkamer, maar de (wellicht nog geen) 20 Watt van de Yamaha is wel erg weinig headroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goed verhaal. Woon nu nog in een appartement dus het geluid hoeft niet heel hard te kunnen. Ben erg benieuwd met deze kennis hoe de geluidset zal klinken op mijn receiver.

Dan lijken mij de volgende speakers waarschijnlijk een veiliger/betere keus
Canton Chrono 501.2
Aanbevolen min. vermogen 60 Watt
Aanbevolen min. vermogen 100 Watt
Canton Chrono 503.2
Aanbevolen min. vermogen 70 Watt
Aanbevolen min. vermogen 130 Watt
Canton Chrono SL 520.2
Canton Chrono SL 530.2
Aanbevolen min. vermogen 70 Watt
Aanbevolen min. vermogen 130 Watt
Canton Vento 820.2

[ Voor 66% gewijzigd door Wackmack op 27-02-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Versteegrob schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:40:
Dan lijken mij de volgende speakers waarschijnlijk een veiliger/betere keus
Juist niet. Op vermogen moet je niet letten om te vergelijken. Het is waanzin - en veelal onmogelijk - om een receiver te nemen die matched met wat de speakers "vragen" in de specificaties. Het is dan beter om te kijken naar het gevoeligheid van de speakers. Dat is hoe veel dB de speaker produceert als er 1 Watt aan wordt geleverd. Een speaker met een hoger rendement zal meer volume leveren bij minder vermogen en dat is met de relatief zwakke Yamaha dan de betere keuze. De eerdere Canton's hadden een rendement van 87,5 dB waar sommige in je nieuwe lijst al op 85 dB zitten, dat gaat dan juist nog minder goed werken.

Vermogen is niet iets waar je op moet zoeken qua match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Als ik dit zo lees kan ik volgens mij beter de Yamaha omruilen voor de RX-V673.
7-channel 1,050W = 150W x 7 (4 ohms, 1 kHz, 0.9 % THD, 1 ch driven [European Model])
630W = 90W x 7 (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.09 % THD, 2 ch driven)
1,050W = 150W x 7 (8 ohms, 1 kHz, 10 % THD, 1 ch driven, JEITA)
De meerprijs is 180e maar dat is het wel waard als ik dit zo allemaal lees. Anders wordt de keus voor de beperkte receiver erg klein en dat is zonde. Zal de webshop is mailen. Zij adviseerde namelijk ook al de 673

Wat vindt jij van de RX-V673? Wil wel graag bij Yamaha blijven qua receiver.

[ Voor 94% gewijzigd door Wackmack op 27-02-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Yamaha Launches Next Generation of Market-Leading RX-V 75 Series AV Receivers

Ben benieuwd wanneer de nieuwe lijn hier beschikbaar is en of de huidige lijn in de aanbieding gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Versteegrob, haha waarom ga je nu opeens wel om? Dat heb ik je (hier en per PM) de hele tijd gezegd, vanwege de ruimer bemeten voeding en andere extra's vind ik de 673 de meerprijs wel waard. En neem dan meteen de 773 als je toch al van plan bent een platenspeler te gaan gebruiken, want anders ben je straks weer 100 euro extra achteruit voor een phono-pre. ;)

Nogmaals: 673 / 773 / A-810 zijn wat opbouw van het versterkingsgedeelte betreft (en ook veel andere zaken) gelijk, daaronder is het een trapje minder (573 en lager). De andere goede deal vind ik dus de Denon 2113 (geen phono ingang).

@Pjotrski: zal wel ergens rond juni worden, afgaande op afgelopen jaar. Overigens zie ik heel weinig nieuws als het om functies en de buitenkant gaat. De oude serie zal ongetwijfeld in de uitverkoop gaan, maar als ik in de pricewatch kijk dan zie ik dat de 673 en 773 al niet meer best leverbaar zijn...

[ Voor 75% gewijzigd door Cap op 27-02-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-Pjotrski- schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:37:
Yamaha Launches Next Generation of Market-Leading RX-V 75 Series AV Receivers

Ben benieuwd wanneer de nieuwe lijn hier beschikbaar is en of de huidige lijn in de aanbieding gaat.
Dat is meestal wel het geval, dat de oude lijn in de opruiming gaat op het moment de nieuwe lijn daadwerkelijk beschikbaar is. Prijsverschillen kunnen dan soms heel erg groot zijn en meestal zeker de moeite van het wachten waard.

Kijk als voorbeeld maar eens even naar het prijsverloop van de 671.

Geen actuele prijzen bekend. Laatst bekende laagste prijs was € 349,- op woensdag 30 januari 2013.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=286828

Is de overjarige RX-V771 geen leuk alternatief? Is €399,- geweest bij HiFi-corner maar volgens mij is €429,- nog altijd keurig geprijsd?

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2013 14:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mwa, vind het in dit voorbeeld wel meevallen: in jan/feb was ie dus al 390 en pas in augustus dook ie daar weer echt onder, om uiteindelijk te eindigen op 320 in oktober (indien toen nog leverbaar) ;).

Maar goed, het kan zeker een paar tientjes schelen, de 673 is momenteel nog niet erg goedkoop dus daar zit nog wat rek in. Alleen de voorraden zijn niet best...

771 @ 429 euro is zeker niet slecht, maar mijn advies met de Saturn 15 euro per 100 korting dagen is nu daar ff langs gaan (niet op de online store letten dat is niet representatief). Ik weet dat ze verschillende modellen van de Yamaha serie hadden staan de laatste maanden, 100% zeker ook de 673 maar ook lagere en hogere modellen.

Zo ben ik zelf ook aan mijn 773 gekomen voor 450 euro: mediamarkt btw kortingsdagen

[ Voor 36% gewijzigd door Cap op 27-02-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Cap schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:06:
Versteegrob, haha waarom ga je nu opeens wel om? Dat heb ik je (hier en per PM) de hele tijd gezegd, vanwege de ruimer bemeten voeding en andere extra's vind ik de 673 de meerprijs wel waard. En neem dan meteen de 773 als je toch al van plan bent een platenspeler te gaan gebruiken, want anders ben je straks weer 100 euro extra achteruit voor een phono-pre. ;)

Nogmaals: 673 / 773 / A-810 zijn wat opbouw van het versterkingsgedeelte betreft (en ook veel andere zaken) gelijk, daaronder is het een trapje minder (573 en lager). De andere goede deal vind ik dus de Denon 2113 (geen phono ingang).

@Pjotrski: zal wel ergens rond juni worden, afgaande op afgelopen jaar. Overigens zie ik heel weinig nieuws als het om functies en de buitenkant gaat. De oude serie zal ongetwijfeld in de uitverkoop gaan, maar als ik in de pricewatch kijk dan zie ik dat de 673 en 773 al niet meer best leverbaar zijn...
Kan je alleen maar gelijk geven. Punt is dat ik de Canton 570 wil en daarvoor is de 473 niet krachtig genoeg voor. De 773 wordt gelijk wel erg duur en heb al een goede phono versterker kunnen regelen. Maar blijf het lastig vinden. De Canton 570 werkt wel op de 473 maar kan moeilijk inschatten hoe goed ze presteren op de 473.

De 473 staat al in mijn woonkamer maar ga ze misschien terug sturen, lastig lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik blijf het vragen: voor stereo gebruik of meerkanaals? Dat scheelt nogal.

Mijn inschatting: ga je niet blazen dan kan ook de 473 het wel aan met een setje van 2 Cantons. Wil je echter meerkanaals en knallen zoals ze dat ook in de bioscoop doen, dan zeker de zwaardere 673 nemen, of liever nog zwaarder. Maar ja dat wordt je te duur.

Je kan overigens ook gewoon gevoeligere speakers kopen. ;)

Ik herhaal mijn tip nog maar een keer, check Saturn nu ff uit voor die 673 met hun huidige 15 per 100 korting actie (bellen?)

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 27-02-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Het wordt gebruikt voor een 5.1 set. Heb nu nog een basis setje van Mardaunt short en dat zal prima werken echter wil ik op termijn upgraden. Ga gelijk even de Saturn checken.

Had achter iets langer moeten nadenken welke receiver het beste bij mij past
Ene kant denk ik, de V463 kan echter dan denk ik weer V673 ga ik meer plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Klopt, je had opeens wel snel besteld. :P

Met de speakers die jij voor ogen hebt zou ik een stapje hoger gaan, maar dat wil niet zeggen dat de 473 niet kan voldoen voor jouw gebruik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dat laatste maakt het zo lastig. Het liefste sluit ik vanavond alles aan en ga ik genieten. Dat lukt sowieso met mijn huidige set. Denk er nog wel even over na. Wel weer veel goede input op tweakers.

Hoe meer ik lees hoe moeilijker het wordt om een keuze te maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421600

hallo

heb zelf een rx v671 en een ac ryan media speler die gelijk ook een NAS is.
beide zitten in het zelfde netwerk aangesloten.

weet iemand hoe ik de muziek vanaf mijn receiver die op de ac ryan staat kan afspelen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

De receiver "NET" functie werkt mbv DLNA over het netwerk.

Bij DLNA heb je altijd een digital media server (DMS) en een afspeel apparaat (digital media player / renderer, DMP / DMR) nodig. De receiver is je player (trekt content van je server) en renderer (speelt gepushte content af).

Je moet je AC Ryan dus instellen als een DLNA digital media server. Geen idee of ie dat kan of hoe dat dan moet, kwestie van de documentatie erbij pakken of het menu doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
Weet iemand wanneer de update van Yamaha komt die Spotify mogelijk moet maken via de AV-receiver?!? Serie v73 of de nieuwe v75?
Las wel dat deze eraan zou komen maar daarna niets meer gehoord. Kan natuurlijk wel via Ipad/Iphone e.d. gestreamed worden maar liever vanaf de receiver zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Het enige dat ik gevonden heb is een bericht dat het november 2012 zou komen op een Noorse audio/video site met daarna een update dat het toch maart zou worden, google vertaling:

Bericht van eind oktober:
Alle eigenaars van nieuwe ontvangers van Yamaha RX-V673 model en hoger, kan in het begin van november genieten van Spotify upgrade. Dit betekent dat als u een Spotify account, kunt u direct toegang tot uw muziek, uw eigen en andermans playlists direct te krijgen, zonder dat u een computer aansluit.

Bericht eind november:
We hebben eerder, in naam van de importeur, schreef dat alle eigenaren van nieuwe Yamaha surroundreceivere van model RX-V673 en boven, in het begin van november tot en met Spotify upgrade te genieten .

Nieuw bericht, gevolgd door het afstuderen in december.

We zijn net het slechte nieuws. Spotify upgrade is nu uitgesteld tot maart 2013. Dus laten we hopen dat het gaat dan.

Ondertussen Spotify gebruikers content naar Spotify te gebruiken in plaats via AirPlay.

* Update *
We schreven onlangs dat het onduidelijk is of de 2012 ontvangers kunnen op alle worden opgewaardeerd, dat misschien was het een geval van gewoon door te gaan met Spotify op de nieuwe 2013 modellen. Dit is verkeerd. Echter, de 2011 modellen en achteruit in de tijd waarschijnlijk niet worden opgewaardeerd tot Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Over de receiver voor de KEF verder in Receiver voor bij KEF XQ-serie. Het is inderdaad zeer onoverzichtelijk om dit in elk receiver-topic te gaan plaatsen.

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 10-03-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Gisteren heb ik de 771 gekocht

Afbeeldingslocatie: http://www.audioaffair.co.uk/images/uploads/YHARXV771B.jpg

Als subwoofer heb ik de Audieengine S8 staan, die actief is.

Afbeeldingslocatie: http://audioengineusa.com/AS8W_back.jpg

Kan ik met een tulp stekker toch de subwoofer aansluiten op de Audio 1 aansluiting van de 771 of werkt het dan niet in 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Audio out is bedoeld voor opname apparaten. Waarom gebruik je niet de subwoofer 1 of 2 uitgang? Die zijn ervoor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Is het mogelijk om bij de rx v471 de adaptive drc voor de TV aan te blijven houden en wanneer je schakelt naar bluray dit automatisch uit te zetten?
Doe het nu namelijk handmatig.. maar als dit automatisch kan worden ingesteld, hou ik mij aanbevolen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Versteegrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:28:
Gisteren heb ik de 771 gekocht

[afbeelding]

Als subwoofer heb ik de Audieengine S8 staan, die actief is.

[afbeelding]

Kan ik met een tulp stekker toch de subwoofer aansluiten op de Audio 1 aansluiting van de 771 of werkt het dan niet in 5.1?
Coaxkabeltje met tulpstekker op sub out 1 van de versterker en dan op de lfe in van de subwoofer lijkt me? Of kan het ook met een normaal audiokabeltje?

[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 14-03-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Cap schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:35:
Audio out is bedoeld voor opname apparaten. Waarom gebruik je niet de subwoofer 1 of 2 uitgang? Die zijn ervoor bedoeld.
Dat schijnt misschien nog best te werken. Ga het testen als de receiver binnen is.
Dat zou echt super en had ik niet verwacht mits het werkt. Een actieve speaker/subwoofer is lastig aan te sluiten omdat je een pre-out moet hebben maar dit lijkt te werken. Scheelt mooi geld voor een andere subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Versteegrob schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:53:
[...]
Een actieve speaker/subwoofer is lastig aan te sluiten omdat je een pre-out moet hebben maar dit lijkt te werken. Scheelt mooi geld voor een andere subwoofer.
Huh? Dus je weet dat je een Pre-Out moet hebben, op de Yamaha zijn die (duidelijk) zichtbaar en alsnog stel je een andere uitgang voor.
BounceMeister schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:21:
[...]
Coaxkabeltje met tulpstekker op sub out 1 van de versterker en dan op de lfe in van de subwoofer lijkt me? Of kan het ook met een normaal audiokabeltje?
Een gewone RCA zal al meer dan voldoen. Er zijn inderdaad subwooferkabels die als basis een Digitale Coax hebben. Maar beiden kan gewoon.

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 14-03-2013 14:06 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste