Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-04 19:44
De instapper van de Aventage lijn is de rx-a810.

Het gewicht van de 1010 en de 1071 is gelijk. Het enige verschil wat ik dus zou kunnen zien is het 5e pootje (midden van de receiver). Of dit nu ook een hoorbaar oplevert zul je zelf na moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469438

Van de week de RX-V1071 gekocht na uitvoerig e.e.a. uit gezocht te hebben. Super receiver beste wat ik tot op heden heb gehoord!
De 1071 is btw idem aan de Advantage A1010. Exact dezelfde inhoud, alleen de prijs is anders.....
Heb beide ook naast elkaar in de winkel gezien, 98% gelijk aan elkaar.
Mocht iemand deze receiver nog willen kopen, dan zou ik snel zijn want hij gaat eruit en wordt niet door een 2012 model vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik ben van plan om een receivers te kopen.
Ik heb een beetje rond gekeken en gelezen.
Over Marantz heb Yamaha heb ik goeie verhalen gehoord.
Echter wat ik wil weten is of dat de Yamaha RX-V671 ook "Airplay" heeft?
Dit vind ik wel erg handig.

[ Voor 4% gewijzigd door Jieve op 21-08-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:44
RX-V671 heeft geen Airplay, echter wel de mogelijkeheid om een losse module aan te schaffen zodat je toch een zelfde effect kan bereiken. Komt nog wel op de totaalprijs.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
FeaR schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:27:
RX-V671 heeft geen Airplay, echter wel de mogelijkeheid om een losse module aan te schaffen zodat je toch een zelfde effect kan bereiken. Komt nog wel op de totaalprijs.
Thnx.
Dan denk ik dat ik beter voor de RX-V673 kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-03 19:49
heeft iemand ervaringen met het laten repareren van hun yahama receiver?
hoelang zoiets normaal duurt, en gebeurt dit in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471818

Mijn V471 is er helaas mee opgehouden, ik kan op het audio kanaal (waar de pc op aangesloten is) niet meer over alle speakers muziek luisteren. De AV en HDMI kanalen doen het nog wel.

Het ligt niet aan de speakers en niet aan de pc, dat is uitgesloten. Iemand een idee wat het kan zijn en zoals hierboven gevraagd, iemand ervaring met garantie en reparatie? Ik moet terug naar de mediamarkt en daar is mijn ervaring sowieso niet zo heel goed met reparaties.

Groet,

Eva

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
die van mij kwam ook van de media markt.
ik kreeg na 2.5 week een brief waarin stond dat ze de receiver niet meer binnen afgesproken tijd konden repareren. (ik heb niks afgesproken... maarja hij zal wel te ver kapot zijn geweest, de mijne deed echt helemaal niks meer )
ik heb toen het volledige aankoopbedrag terug gehad in media markt cadeaubonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muntje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-07-2020
Ik heb mijn Onkyo TX NR616 terug gestuurd ivm HDMI probs, en mijn geld terug gekregen. Nu zit ik te denken aan de RX V673, kan iemand mij vertellen of dit een goede keus is, en wat de verschillen zijn met de 671??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 22:26

rik

Mijn zinnen in eerste instantie gezet op de rx-v673, als opvolger van mijn Pioneer vsx-921. Nu zag ik in de vergelijkingstabel op http://usa.yamaha.com/pro...2795_372793_&mode=compare dat het verschil tussen de 673 en de 473 zit in functionaliteit die ik niet gebruik. Bi-amping bijvoorbeeld, 4k upscaling, extra hdmi en wat meer decibel. Bij mijn vorige receiver heb ik Zone2 nooit gebruikt en ben ik ooit teruggegaan van van 7.1 naar 5.1 ivm bank-tegen-de-muur. Airplay zit er gewoon op en gebruik ik dagelijks..

Ik neig nu dus naar de 473 voor het prijsverschil van 180 euro. Maar: is het mogelijk dat Yamaha voor dit goedkopere model ook daadwerkelijk mindere componenten gebruikt? Wat je zult merken in geluidskwaliteit of levensduur? Een slechtere voeding bijvoorbeeld? Of gaan de positieve indrukken van de reviews op de 673 ook gewoon op voor de 473, en is het enkel de functionaliteit die 'mist' denken jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door rik op 28-10-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb een versie gehad uit de 4 serie en heb er nu een uit de 6 serie en beiden kwamen me eigenlijk even degelijk over als zijnde dat er met de bouwkwaliteit van de goedkopere versie ook weinig mis lijkt te zijn. De 4 versie staat alweer een tijdje zijn werk te doen bij mijn oudste zoon. Mocht je de opties en extra's de je aangehaald hebt niet nodig hebben dan zou ik simpelweg de goedkopere aanschaffen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

hardware-lover schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:21:
Ik heb een versie gehad uit de 4 serie en heb er nu een uit de 6 serie en beiden kwamen me eigenlijk even degelijk over als zijnde dat er met de bouwkwaliteit van de goedkopere versie ook weinig mis lijkt te zijn. De 4 versie staat alweer een tijdje zijn werk te doen bij mijn oudste zoon. Mocht je de opties en extra's de je aangehaald hebt niet nodig hebben dan zou ik simpelweg de goedkopere aanschaffen.
Dat stelt wel gerust. Nu geven de speakers aan dat ze 10 tot 100 watt accepteren (8 ohm), en de RX-V473 biedt 115 Watt piek / 80 Watt RMS. Lijkt aan te sluiten? Of is zwaarder dan toch beter (geeft de voeding meer rust bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
rik schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:36:
[...]
Dat stelt wel gerust. Nu geven de speakers aan dat ze 10 tot 100 watt accepteren (8 ohm), en de RX-V473 biedt 115 Watt piek / 80 Watt RMS. Lijkt aan te sluiten? Of is zwaarder dan toch beter (geeft de voeding meer rust bijvoorbeeld)?
Zwaarder is altijd beter, met te weinig vermogen gaan speakers clippen en dat is niet gezond voor je speakers. Echter geldt dat alleen op de hoogste volumes en die zal je haast nooit gaan gebruiken. Jouw oren, of die van de buren, zullen het eerder voor gezien houden dan je versterker en speakers. Voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt per kanaal nodig en dat kan elke receiver wel aan. Ter vergelijk: ik stuurde mijn speakers aan met een Denon receiver welke 97 Watt per kanaal leverde (gemeten, dus geen opgegeven specificaties) en nu heb ik er een Emotiva eindversterker achter hangen die meer dan 300 Watt per kanaal kan leveren, maar er is in mijn oren geen verschil op de volumes hoe ik luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muntje
Is het mogelijk dat ARC niet goed werkt icm en CI+ cam van Ziggo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

muntje schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:13:
Is het mogelijk dat ARC niet goed werkt icm en CI+ cam van Ziggo??
Welke TV op welke receiver met welke CI+ van Ziggo. Of algemeen met elke TV en receiver die ARC ondersteunen? Vanwaar de vraag? Iets van horen zeggen of heb je ergens wat gelezen, zo ja, linkje graag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muntje
Gaat om een Samsung UE40D6500 tv met een Yamaha RX V673 receiver.
Hetzelfde probleem hiervoor ook al met een andere receiver gehad, de onkyo TX-NR616
Er zit een smit CI+ cam van Ziggo in.

[ Voor 11% gewijzigd door muntje op 31-10-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk nu. Kun je beschrijven wat je problemen zijn? Wat gaat er mis of wat werkt er niet goed?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muntje
Ik krijg geen geluid via mijn tv via ARC. Ik heb er nu een extra optische kabel tussen gelegd zodat het werkt, maar het zou moeten kunnen via ARC.
Heb HDMI CEC al uitgezet, helpt ook niet, poorten zijn allemaal juist toegewezen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Misschien dat er een conflict optreed met de CI+?? Ik vind op google een paar resultaten van mensen die er last van hebben gehad, maar ik weet niet of dit zo is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik vind ook wisselende resultaten op internet. Ik gebruik een externe decoder op mijn Samsung D8000 en Yamaha 667 en de audio-volume regeling werkt in mijn situatie maar ik kan verder niets proberen omdat ik geen CI+ modulle in de TV heb zitten. Daar zal iemand anders voor bij moeten springen omdat te testen.
Ik gebruik in mijn opstelling alleen maar de rode aan/uit knop van de TV afstandsbediening, meer niet. Het overige gaat bij mij via de afstandsbediening van de kabel-decoder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261819

Een CI+ module zou geen invloed mogen hebben. Ik zou nog eens goed zoeken in de Anyshare+ (HDMI CEC) opties van de Samsung, dat als volume control niet je TV speakers gebruikt worden maar je receiver. Ik heb hetzelfde gehad met mijn Panasonic, waar ik eerst aan moest geven dat ik als volume control mijn receiver wou gebruiken. Mijn Yamaha V771 heeft aan een Philips en Panasonic TV gezeten zonder enige problemen met ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muntje
Voor zover ik weet en kan zien kun je instellen of je het geluid van de tv speakers laat horen of van een externe ontvanger(receiver) dus dat zou in mijn ogen goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Inmiddels heb ik enkele dagen de rx-v467 vsx-473 aangesloten staan, naar volle tevredenheid. Totdat gisteren opeens een firmwareupdate werd aangeboden. Sindsdien hapert en stottert Airplay regelmatig. Ook werd gisteren opeens het apparaat uitgeschakeld, terwijl Airplay al een uur of 5 actief was. Ik heb geen sleep-instellingen actief staan.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 19:51
rik schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:24:
Inmiddels heb ik enkele dagen de rx-v467 aangesloten staan, naar volle tevredenheid. Totdat gisteren opeens een firmwareupdate werd aangeboden. Sindsdien hapert en stottert Airplay regelmatig. Ook werd gisteren opeens het apparaat uitgeschakeld, terwijl Airplay al een uur of 5 actief was. Ik heb geen sleep-instellingen actief staan.

Iemand enig idee?
Goed opgesteld? Niet te weinig ruimte eromheen dat ie oververhit raakt??

Sta zelf ook voor dezelfde keus als jij. Zitten kijken een tijd geleden naar een V671. Maar verhuizing duurt toch langer dan gepland. En inmiddels is die bijna niet te krijgen. Prijzen van de 673 zijn hoger. En dus overweeg toch de 467 omdat ik twijfel of ik al die netwerk features echt ga gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door dangerpaki op 02-11-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

dangerpaki schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:38:
[...]

Goed opgesteld? Niet te weinig ruimte eromheen dat ie oververhit raakt??

Sta zelf ook voor dezelfde keus als jij. Zitten kijken een tijd geleden naar een V671. Maar verhuizing duurt toch langer dan gepland. En inmiddels is die bijna niet te krijgen. Prijzen van de 673 zijn hoger. En dus overweeg toch de 467 omdat ik twijfel of ik al die netwerk features echt ga gebruiken.
Er staat een (zeer ondiepe) sony blu-ray speler bovenop, zal inderdaad eens kijken of daarmee niet direct alle beluchtingsgaten zijn afgedekt. De v473 heb ik aangeschaft voor 313 euro, terwijl de v673 486 euro zou hebben gekost. Maar voor mij waren juist de netwerkfeatures (Airplay) van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rik schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:24:
Inmiddels heb ik enkele dagen de rx-v467 aangesloten staan, naar volle tevredenheid. Totdat gisteren opeens een firmwareupdate werd aangeboden. Sindsdien hapert en stottert Airplay regelmatig. Ook werd gisteren opeens het apparaat uitgeschakeld, terwijl Airplay al een uur of 5 actief was. Ik heb geen sleep-instellingen actief staan.

Iemand enig idee?
Ik begreep niet hoe je een firmware update aangeboden kon krijgen op de rx-v467 omdat deze geen netwerkverbinding heeft maar ik zie hierboven dat je een V473 hebt en niet een V467? De firmware_updates komen automatisch als update beschikbaar bij een active (inter)net verbinding?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

hardware-lover schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:08:
[...]

Ik begreep niet hoe je een firmware update aangeboden kon krijgen op de rx-v467 omdat deze geen netwerkverbinding heeft maar ik zie hierboven dat je een V473 hebt en niet een V467? De firmware_updates komen automatisch als update beschikbaar bij een active (inter)net verbinding?
Hmm typo verwacht ik, het gaat om de 473 inderdaad. De app kwam op dag twee met de melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar was. Men een druk op de knop werd deze automatisch geinstalleerd. Zeer handig, alleen heb ik nog niet kunnen achterhalen wat nou precies de verbeteringen zijn. Behalve dat ik de receiver sindsdien betrap op stotteren bij Airplay.

Koeling is er genoeg trouwens, zag ik zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RX-V473 Firmware Update Version 1.14

Yamaha is pleased to offer the following firmware update to ensure the best possible performance and latest features for your AV receiver.

This firmware includes the following improvements.
1. Improves network connectivity with NAS drives
2. Improves operation stability

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lterwee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 13:58
Ik heb recentelijk voor een goede prijs de 7.1 speakers van een onkyo hts-9100 kunnen overnemen. In eerste instantie wou ik deze aansluiten op een onkyo 616 maar lees hier veel negatieve dingen over. Vandaar gaat de keus na wat research naar de Yamaha 673.
Nu lees ik op de Yamaha site dat deze 90watt levert bij 8 ohm. Zal dit voldoende zijn om mijn speakers aan te sturen van 130watt bij 8ohm? Hierbij doelend op eerder genoemd clippen. Graag hoor ik of dit een goede keus is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lterwee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 13:58
Weinig responce hier. Heb inmiddels de Yamaha 673 besteld. dit omdat hij nu foutief geprijst is bij de MM.
pricewatch: Yamaha RX-V73 RX-V673.
Dit geld overigens alleen voor het zwarte model.

Wou dit wel even laten weten omdat het nu een interessante deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het lijkt erop dat Yamaha zijn gehele lijn in prijs heeft verlaagd. Ik kom de lagere prijzen ook in het buitenland tegen hoewel MM op dit moment ruim het voordeligst is. Nu zo'n 2 jaar geleden werd de RX-V667 gedumpt, heb tot op de dag van vandaag geen spijt van die aankoop gehad. Blijft buiten kijf, mooie prijs voor prima receiver. Bedankt voor de prijs tip.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:22
Yamaha RX-V771 vandaag €399 bij Hificorner.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het kriebelt, maar ik laat hem gaan. Hele mooie prijs!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16
Ik heb sinds vandaag ook de yamaha RX v673 als vervanger van mijn Onkyo tx sr 606.

Ben er erg blij mee, maar klopt het dat wanneer je dolby, dts master of dts hd bronnen afspeelt, dat er dan geen lampje oplicht?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bij mijn RX-V667 komt die informatie als tekst in het display te staan, is Yamaha daar dan bij dit later type soms van afgestapt? Dat lijkt me vreemd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 14:40
Ik weet niet via welk apparaat je het afspeeld, maar als je een PS3 instelt op het decoderen van het oorspronkelijke signaal (ipv het de receiver laten doen), dan toont de receiver alleen dat het PCM doorgeeft. Wat het dan ook doet.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Qosmic
ik heb het nu voor elkaar.
heb mijn playstation slim op bitstream staan, wanneer ik een film afspeel met dts zie ik dat weergegeven worden op de receiver.
Maar als ik een game spreek zoals bv fifa 13, deze heeft dolby 5.1 geluid, zie ik alsnog PCM

• h4ze
dat komt omdat de ps3 aan het decoden is en het als PCM doorstuurt.
het is nog steeds surround ;) als je de ps3 instelt op dolby stuurt hij een gecodeerde dolby bitstream en zal de receiver dolby laten zien en het gaan decoden. idem voor dts, als je in het keuze menu van de ps3 dolby/dts/pcm aanvinkt zal de ps3 automatisch de goeie output kiezen voor je game/blue ray
al werkt dat niet perfect bij sommige games (fifa dus blijkbaar) en films. ik heb het dan ook op pcm staan altijd goed. (of de ps3 heeft standaard de voorkeur voor pcm voor dolby en dts)
je kan wel dolby op het scherm krijgen maar dan moet je dus alleen dolby aanvinken.

[ Voor 15% gewijzigd door h4ze op 22-11-2012 16:24 ]

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Qosmic schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:29:
Ik heb sinds vandaag ook de yamaha RX v673 als vervanger van mijn Onkyo tx sr 606.

Ben er erg blij mee, maar klopt het dat wanneer je dolby, dts master of dts hd bronnen afspeelt, dat er dan geen lampje oplicht?
Hou er wel rekening mee dat je op de Yamaha 'straight' moet selecteren voor het afspelen van Dolby True HD en DTS-HD MA. Als hij niet op 'straight' staat en het signaal door de DSP gaat, gebruikt hij de normale DTS en DD stream. Met straight zie je DTS-HD MA en via de DSP alleen DTS in het display.

Kwam ik gister ook achter toen ik mijn (eerste) nieuwe BR speler aangesloten had. 8)7

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Qosmic
Nog een ding: Ik heb op de yamaha v673 2 front speakers en een center aangesloten. De fronts zijn Kef IQ70 en de center Kef IQ60c.
Nu is het zo dat ik pas geluid (heel zacht) uit de speakers krijg als ik het volume op -60 staat.
Dus van -80 tot -60 hoor ik gewoon helemaal niks en vanaf -60 db kan ik wat geluid horen. En rond de -45 is het normaal.
Naar muziek luisteren doe ik tussen de -30 en -40 en een film moet wel tussen de -20 en -40 voor acceptabel geluidsniveau.

Is dit normaal?

[ Voor 5% gewijzigd door Qosmic op 22-11-2012 19:57 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het e.e.a. is een beetje afhankelijk van de gevoeligheid van je luidsprekers maar kort en bondig zijn je waarden in mijn ogen redelijk normaal te noemen.

-25 als stand bij een apparaat waarbij het volume extern geregeld kan worden
-30 -40 bij het weergeven media afkomstig van mijn HTPC (HDMI zonder externe volume regeling) en afhankelijk van waar naar gekeken of geluisterd wordt.

Testing, one, two ...

• FeaR
h4ze schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:20:
dat komt omdat de ps3 aan het decoden is en het als PCM doorstuurt.
het is nog steeds surround ;) als je de ps3 instelt op dolby stuurt hij een gecodeerde dolby bitstream en zal de receiver dolby laten zien en het gaan decoden. idem voor dts, als je in het keuze menu van de ps3 dolby/dts/pcm aanvinkt zal de ps3 automatisch de goeie output kiezen voor je game/blue ray
al werkt dat niet perfect bij sommige games (fifa dus blijkbaar) en films. ik heb het dan ook op pcm staan altijd goed. (of de ps3 heeft standaard de voorkeur voor pcm voor dolby en dts)
je kan wel dolby op het scherm krijgen maar dan moet je dus alleen dolby aanvinken.
Je toetsenbord is kapot, het doet geen hoofdletters en maar zeer minimale vorm van interpunctie.
Zoals gezegd is daar niets van te zeggen aangezien de plaatsing en dus akoestiek ook meespeelt. Maar let wel dat dergelijke waarden nog altijd zijn dat het ingangssignaal verzwakt wordt, pas bij de waarden in de plus gaat een receiver echt versterken. Ook is er aan de stand van de volumeknop ook niet af te lezen hoe veel vermogen er wordt gebruikt.

• h4ze
erg is dat he. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Qosmic schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:56:
Nog een ding: Ik heb op de yamaha v673 2 front speakers en een center aangesloten. De fronts zijn Kef IQ70 en de center Kef IQ60c.
Nu is het zo dat ik pas geluid (heel zacht) uit de speakers krijg als ik het volume op -60 staat.
Dus van -80 tot -60 hoor ik gewoon helemaal niks en vanaf -60 db kan ik wat geluid horen. En rond de -45 is het normaal.
Naar muziek luisteren doe ik tussen de -30 en -40 en een film moet wel tussen de -20 en -40 voor acceptabel geluidsniveau.

Is dit normaal?
Klinkt vergelijkbaar als wat ik heb met mijn 671.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432902

Ik heb een goed half jaar geleden de Yamaha RX-V471 (receiver) aangeschaft icm de Yamaha NS-PB150(speakers 5.1). Deze was als bundel te koop.

Hoewel de 471 niet slecht zou moeten zijn gezien de recensies ben ik niet heel erg onder de indruk van het geluid. Over de speakers kan ik eigenlijk geen enkele info vinden en vermoed dat die niet geweldig zijn.

Heeft iemand misschien tips voor een betere speakerset (met name voor het kijken van films)? Qua budget natuurlijk hoe goedkoper hoe beter, maar max EUR 200.

Of zit ik dan te laag met mijn budget en kan ik dan beter mijn huidige speakers houden en doorsparen? Zo ja, wat raden jullie me dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 432902 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:49:
Heeft iemand misschien tips voor een betere speakerset (met name voor het kijken van films)? Qua budget natuurlijk hoe goedkoper hoe beter, maar max EUR 200.
Wat mis je in de huidige speakerS? Voor 200 euro ga je niet veel opschieten lijkt me. 5.1 voor dat bedrag is nu eenmaal niet veel. Voor een 2.0-setje is zoiets bij wijze van spreken al de ondergrens. Met 200 euro kom je op setjes als JBL SCS 200.5, Teufel Consono 25, et cetera. Setjes met als basis wat je nu ook al hebt staan: kleine speakers en een subwoofer die lage en middentonen aan het doen is. Ik zou dan verder sparen voor speakers met iets meer volume (kastinhoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Voor 2.0 kun je wel mooi twee Boston Acoustics A25 voor dat geld kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432902

FeaR schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:59:
[...]

Wat mis je in de huidige speakerS? Voor 200 euro ga je niet veel opschieten lijkt me. 5.1 voor dat bedrag is nu eenmaal niet veel. Voor een 2.0-setje is zoiets bij wijze van spreken al de ondergrens. Met 200 euro kom je op setjes als JBL SCS 200.5, Teufel Consono 25, et cetera. Setjes met als basis wat je nu ook al hebt staan: kleine speakers en een subwoofer die lage en middentonen aan het doen is. Ik zou dan verder sparen voor speakers met iets meer volume (kastinhoud).
Ik vind het lastig om te zeggen wat ik mis, maar als ik films kijk dan heb ik het gevoel dat effecten etc niet goed uit de bus komen. Het is echter niet zo dat het geluid kraakt of iets dergelijks.

2.0 setje is niet echt wat ik bedoel omdat het met name om films gaat en ik graag de effecten van het geluid links/rechts voor/achter je wil merken.

Met verder sparen - waar moet ik dan aan denken qua bedrag en bijv qua boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 432902 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:32:
[...]

Ik vind het lastig om te zeggen wat ik mis, maar als ik films kijk dan heb ik het gevoel dat effecten etc niet goed uit de bus komen. Het is echter niet zo dat het geluid kraakt of iets dergelijks.

2.0 setje is niet echt wat ik bedoel omdat het met name om films gaat en ik graag de effecten van het geluid links/rechts voor/achter je wil merken.

Met verder sparen - waar moet ik dan aan denken qua bedrag en bijv qua boxen?
Op htforum staat een Roth Audio setje 5.1 voor 225 euro incl kabels. Is misschien wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467119

Allen. Ik heb een RX V667 sinds korte tijd, die zelf de mogelijkheid om de stroom aan te zetten heeft uitgezet. Opgezocht in de handleiding en dit schijnt een veiligheidsmaatregel van het beschermingscircuit te zijn. Je moet hiervoor naar je dichtsbijzijnde Yamaha dealer om hem te laten repareren... Iemand hier ervaring mee en hoe je dit zelf evt kunt oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 19:50
Haal eens alle kabels behalve de stroomkabel los. Wil hij dan ook niet meer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467119

Alle kabels los gehaald. Geen signaal of activiteit waarneembaar bij aandoen van de main zone knop.
RexP schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:47:
Haal eens alle kabels behalve de stroomkabel los. Wil hij dan ook niet meer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 19:50
Als hij dan ook helemaal dood is, is het echt een servicegeval lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461110

Weet er iemand waarom de Yamaha RX-V771 een 7.1 AV-Receiver is en de Yamaha RX-V773 een 7.1 Netwerk AV-Receiver?

De RX-V771 heeft toch ook ethernet aansluiting en kan ook bestanden afspelen van thuisnetwerk?
Waarom is de V771 duurder dan de V773?

V773
V771

Ben aan het twijfelen tussen:
Canton_Movie_130+Yamaha_RX_V773
of v771 via actie hificorner + een te kiezen setje boxen. Heeft er iemand tips?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 461110 op 26-11-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als je nu nog ergens een 771 tegenkomt tegen een hogere prijs dan komt dat alleen omdat dat model overjarig is en de prijzen niet echt meer actueel zijn, je komt nog maar weinig plaatsen tegen waar hij ook daadwerkelijk te koop is. Bij HiFicorner is ie minstens al 3x in de aanbieding geweest sinds hierboven daar melding van is gemaakt. Dat die (opruimings)prijs verder dik in orde is blijft zonder twijfel.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 26-11-2012 20:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

setje Yamaha RX V473+ Movie130
Kan ik deze receiver ook een B-zone instellen?
Of kent er iemand een goedkope oplossing met bv. een wireless speaker?

Belangrijkste eigenschappen voor mij zijn:
- bedienen met AV receiver via smartphone.
- YPAO sound optimization
-3d afspelen
- in netwerk kunen opnemen via ethernet.

Ik zie niet zoveel verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 22:18
Gisteravond toch maar de Yamaha RX-V771 besteld voor gebruik bij mijn Jamo S426 HCS 3, ik was al een lange tijd op zoek naar een receiver omdat ik de Jamo set een keer bij ibood had gekocht maar nog geen receiver had :9 Nu denk ik dat het wel een beetje overkill zal zijn voor dit setje maar wie weet ga ik nog ooit uitbreiden / veranderen van set en kan de receiver gewoon mee.

Als het goed is komt hij morgen binnen dus dan word het even spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Xevoo op 03-12-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-04 15:41
Laat even weten hoe die receiver bevalt icm het setje van Jamo. Ik sta nl. voor exact hetzelfde euvel (ook nog alleen de Jamo speakers in mijn bezit, maar nog geen receiver). Ik twijfel tussen de Onkyo 414 of gelijk een iets "zwaardere" receiver. Ik kom van een simpel home cinema setje dus het zal sowieso een vooruitgang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Roncom schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:57:
Laat even weten hoe die receiver bevalt icm het setje van Jamo. Ik sta nl. voor exact hetzelfde euvel (ook nog alleen de Jamo speakers in mijn bezit, maar nog geen receiver). Ik twijfel tussen de Onkyo 414 of gelijk een iets "zwaardere" receiver. Ik kom van een simpel home cinema setje dus het zal sowieso een vooruitgang zijn.
Zal ik doen, ik moet wel bekennen dat ik er (nog) niet onwijs veel verstand van heb dus het zal voor mij ook wel even uitvinden en testen worden maar ik zal even melden hoe hij presteert :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:34
Roncom schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:57:
De Jamo's en een Yamaha gaan prima samen hoor. Heb zelf de 606 set i.c.m. een Yamaha 567, werkt prima al kan ik het alleen vergelijken met een oude Sony STR-nog-wat-.

Wat alleen jammer is, is dat de Ziggo interactieve hr recorder niet met de Yamaha wil werken. Alleen schijnt dat meer aan de hd recorder te liggen dan aan de Yamaha aangezien die hd recorder op mijn Philips TV in eerste instantie ook niet werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HackZois schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:17:
[...]
[knip]

Wat alleen jammer is, is dat de Ziggo interactieve hr recorder niet met de Yamaha wil werken. Alleen schijnt dat meer aan de hd recorder te liggen dan aan de Yamaha aangezien die hd recorder op mijn Philips TV in eerste instantie ook niet werkte...
Wat is "de" recorder waar je op doelt? Er zijn toch meerdere IA decoders/recorders die bij Ziggo gebruikt kunnen worden? Over welk type heb je het hier?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben aan het twijfelen om toch voor deze set te gaan:
RX V473 + Movie 130
Kunnen staanders voor de canton movie 130 ook voor de achterboxen gebruikt worden?

Ik heb volgende aansluitpunten in de muur voor de boxen:
Afbeeldingslocatie: http://www.wals.be/image.php?src=images/schakelmateriaal/tic/L4293.jpg&width=200&height=200Welke kabels dien je hiervoor te gebruiken?
Kabels ok?

Aangezien bij de RX_V473 geen zone B mogelijk is,zou ik dit overwegen:
wireless speakers

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 461110 op 06-12-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480560

De RX-473 is ook onderdeel van deze set:

http://www.kieskeurig.nl/...bezorgen/1121233/#prijzen

Lijkt mij wel een mooi setje! Heeft alles wat ik zoek (Airplay, internetradio, platenspeler ingang, min. 3 HDMI ingang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:34
hardware-lover schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:45:
[...]

Wat is "de" recorder waar je op doelt? Er zijn toch meerdere IA decoders/recorders die bij Ziggo gebruikt kunnen worden? Over welk type heb je het hier?
De Cisco 8485DVB HD DVR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 461110 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:29:
[knip]

Ik heb volgende aansluitpunten in de muur voor de boxen:
[afbeelding]Welke kabels dien je hiervoor te gebruiken?

[knip]
Dat betreft een luidsprekerstekker-aansluiting zoals je ze vroeger (ouch, ik klink oud) vaak tegenkwam op versterkers, luidsprekers zelf (als ze geen vaste kabel hadden), enz...
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/m/7000_7999/7300/7380/7385/738580_RB_00_FB.EPS.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ah, het zorgenkindje van Ziggo. Kan enkel zeggen dat diverse Humax modellen en de Samsung 7140 (tegenwoordig ook interactief), geen problemen geven op de Yamaha's die ik heb gehad, en nu nog gebruik.
Er is ook regelmatig melding gemaakt van niet lekker werkende Philips TV's en de HDMI handshake (als voorbeeld). Dat schijnt met de nieuwere modellen overigens stukken beter te gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]hardware-lover schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.okaphone.nl/product/images/ca075.jpg

Dien ik dan gewoon Luidsprekerkabels 2x2,5mm² hierin te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat is idd de meest nette oplossing. Dan heb je die aansluitpunten niet voor niets in de wand zitten.
Er zijn trouwens ook heel wat andere stekker-modellen verkrijgbaar mocht dat wenselijk zijn.

En als ik het me goed herinner dan is het pinnetje meestal de plus (rood) en het platte gedeelte de min (zwart). Dat maakt in zoverre eigenlijk alleen wat uit als je alle luidsprekerbekabeling maar consequent op dezelfde wijze aansluit.

[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 06-12-2012 19:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gaat het geluid zo erg zijn? Is het dan aan te raden die plugs eruit te halen en deze in de plaats te steken?
Afbeeldingslocatie: http://www.tibo-elektro.be/Images/BTICINO/L4294/3685996.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, geen idee, ik denk dat ik alles toch ga laten zitten, ik ken niet veel van die electriciteitstoestanden, ik zal wel 4 van die ouderwetse luidsprekerstekker-aansluitingen gaan halen. Dit dient toch gewoon om de ene draad met de andere te verbinden, dus ik zou dan toch ook denken dat dit niet veel problemen zou mogen geven?

Aangezien ik nog niets ken van Receivers, hifisets en kabels, zou iemand eens willen nazien of ik hiermee alles juist besteld heb? Redcoon heeft ook geen technische kennis.

Setje Met canton movie130, staanders volgens redcoon niet inbegrepen3d bluray spelerSubwooferkabel
Speakerkabels
2 hdmi kabels
Standaard voor achterspeakers
aansluitingen voor boxen
Draadloze extra speakerset via hoofdtelefoonuitgangkeuze 2

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 461110 op 07-12-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 11:35
Goedebmiddag,

Ik heb voor een mooie prijs een Yamaha receiver gekocht. Het is de RX-V771. Nu wil ik stereo blijven luisteren via mijn aparte stereoversterker. Die heb ik dus aangesloten op de Pre-out (front) Van de Yamaha. Verder heb ik de Yamaha verbonden met de TV (Samsung D6570) Middels de ARC funtie. Volgens mijn weten heb ik alles juist ingesteld maar krijg ik geen geluid uit mijn speakers. Het kalibreren lukt ook niet omdat de Yamaha geen frontspeakers singnaleert. Deze heb ik immers aangesloten op de pre-outs van de Yamaha.

Heeft er iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeWSJuNK schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:33:
Goedebmiddag,

Ik heb voor een mooie prijs een Yamaha receiver gekocht. Het is de RX-V771. Nu wil ik stereo blijven luisteren via mijn aparte stereoversterker. Die heb ik dus aangesloten op de Pre-out (front) Van de Yamaha. Verder heb ik de Yamaha verbonden met de TV (Samsung D6570) Middels de ARC funtie. Volgens mijn weten heb ik alles juist ingesteld maar krijg ik geen geluid uit mijn speakers. Het kalibreren lukt ook niet omdat de Yamaha geen frontspeakers singnaleert. Deze heb ik immers aangesloten op de pre-outs van de Yamaha.

Zonder direct mee te gaan denken aan een oplossing voor het probleem waar je nu tegenaan loopt heb ik eerst een vraag. Waarom heb je er nu nog een aparte versterker aan gehangen? Als je de knop "pure direct" van de Yamaha gebruikt dan heb je toch alleen maar links/rechts? Wat voegt die extra versterker nu nog toe?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 06:09:
[...]

De gedachte uit de laatste zin zou ik zeker volgen. 8)

De plug uit het voorbeeld was 'duidelijk' laten wij maar zeggen, helaas is dat meteen het enig goede nieuws.
Het was hooguit handig dat je zwart en rood niet per ongeluk kon verwisselen.
Handig in een tijd waar elektriciteit net was geïntroduceerd en waar krakend geluid uit een schamel doosje heel bijzonder was. ;)

Je komt het futiele luidsprekerplugje, voor zover ik weet, nergens meer tegen en daar hoeft niemand verdrietig van te worden. O-)
Het elektrische contact houdt nml. niet echt over.
De stekkers zijn nog volop verkrijgbaar en ook geschikt voor de wat dikkere luidsprekerkabel, maar ik ben het met je eens dat er degelijkere oplossingen bestaan maar dat wil niet direct zeggen dat de oude aansluitingen niet bruikbaar zouden zijn. Blijkbaar is alles netjes in de wand gewerkt en zeer waarschijnlijk is de bekabeling in de muur uit hetzelfde tijdperk (en van dezelfde kwaliteit) als de stekkers. Aangezien de eigenaar van de wand-aansluitingen de lat niet zo heel erg hoog legt v.w.b. zijn audio apparatuur (niet lullig bedoelt, puur een constatering) zouden die wandaansluitingen met bijbehorende stekkers prima kunnen voldoen voor hem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@ hardwarelover,

Bedankt voor je vraag. Ik vind stereo belangrijker en ben ook wel aardig audiofiel. Een zo schoon mogelijk signaal buiten de reveiver om. Technisch moet het ook gewoon kunnen maar begrijp een aantal dingen niet :-( Ik heb verhalen gelezen van mensen die het ook zo hebben en in de winkel hadden ze me het ook uitgelegd. Lang verhaal kort: Ik wil het graag zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@NeWSJuNK, daar is de pure direct functie toch voor bedoelt? Alles wat maar signaal-verstorend kan werken wordt uitgeschakeld, ook het display. Maar eigenwijs is ook wijs :) ik kan je niet helpen met je setup, heb er geen extra versterker aanhangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
NeWSJuNK schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:33:
Goedebmiddag,

Ik heb ARC ook niet werkend met mijn LG TV. Nu via optisch verbonden. De Youtube app op de TV gaf in eerste instantie geen geluid via de Yamaha. Nadat ik ingesteld had dat de LG TV audio naar PCM moet converteren werkt het wel. Misschien ook iets om te controleren met je Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb sinds kort de V673.
Maar hoe kan ik bv beeld van mn ps3 op tv krijgen met een andere audio bron, bv de radio.

Als ik nu de hdmi ingang selecteer waar de ps3 op is aangesloten heb ik beeld en geluid. Druk ik vervolgens op de afstandsbediening op tuner, dan heb ik geluid van de radio (duh) maar het beeld van de ps3 verdwijnt ook.
Hiervoor had ik een Onkyo die dat wel deed. Beeld bleef gewoon ps3 en als ik dan op tuner drukte had ik t geluid van de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Qosmic schreef op zondag 09 december 2012 @ 11:52:
Ik heb sinds kort de V673.
Maar hoe kan ik bv beeld van mn ps3 op tv krijgen met een andere audio bron, bv de radio.

Als ik nu de hdmi ingang selecteer waar de ps3 op is aangesloten heb ik beeld en geluid. Druk ik vervolgens op de afstandsbediening op tuner, dan heb ik geluid van de radio (duh) maar het beeld van de ps3 verdwijnt ook.
Hiervoor had ik een Onkyo die dat wel deed. Beeld bleef gewoon ps3 en als ik dan op tuner drukte had ik t geluid van de radio.
Moet volgens mij prima mogelijk zijn met je Yamaha, kijk maar eens even in de handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/ScreenShot089.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@ Supremo,

Ik heb de ARC funtie nu werkend door de frontspeakers ook op de Yamaha aan te sluiten.

Hoe ik het werkend krijg met mijn fronts op de pre-out is me na 3 dagen nog steeds een raadsel :-(

Iemand die hier ervaring mee heeft graag advies! Alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Xevoo, hoe bevalt je receiver (icm Jamo)??

Anoniem: 492511

Heb sinds begin deze week een Yamaha RX-V761. Is aangesloten via HDMI op een Philips 9500 bluray-speler en een Panasonic videoprojector. Nu heb ik de stellige indruk dat de kwaliteit van het geprojecteerde beeld erop achteruitgaat door deze receiver. Het zwart is minder diep, er is minder schaduwdetail, de kleuren zijn minder stabiel en het 24p-beeld vertoont schokken die er vroeger niet waren. Ik dacht dat zo'n receiver de audio uit het HDMI-signaal plukte en het beeld onaangetast doorstuurde, maar blijkbaar is dat niet het geval? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vermoed dat het zou kunnen te maken hebben met de GUI overlay die de yamaha aan het beeld kan toevoegen. Ik heb ook al Pure Direct geprobeerd, omdat die overlay dan niet beschikbaar is, maar ik zie niet meteen beterschap. Iemand een idee? Misschien kan ik het HDMI-signaal met behulp van een splitter van de blu ray speler naar de receiver én meteen naar de projector sturen. Maar wie weet tast zo'n splitter ook de beeldkwaliteit aan?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is die Yamaha RX-V761 misschien een Yamaha RX-V671? Kijk eens binnen de instellingen van de receiver, de upscale instellingen kunnen eventueel aangepast maar desgewenst ook helemaal worden uitgeschakeld.

Testing, one, two ...

Anoniem: 492511

Ja, inderdaad, ik bedoelde RX-V671. Tikfoutje.

Video-processing staat Off. Dus daar ligt het niet aan, helaas.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

afterburn schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:27:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je op de Yamaha 'straight' moet selecteren voor het afspelen van Dolby True HD en DTS-HD MA. Als hij niet op 'straight' staat en het signaal door de DSP gaat, gebruikt hij de normale DTS en DD stream. Met straight zie je DTS-HD MA en via de DSP alleen DTS in het display.

Kwam ik gister ook achter toen ik mijn (eerste) nieuwe BR speler aangesloten had. 8)7
Geld dat ook voor straight enhanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ondertussen de RX V473 samen met de canton movie 130 aangeschaft (ben hier zeer tevreden over), voor een 2e zone, heb ik volgend apparaatje gekocht om 2e zone boxen aan te sluiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.be/res/shop/cataloge/product_200/B233035.jpg

Ik zou nu nog draadloze boxen willen kopen voor geluid ook in de tuin, badkamer af te spelen: Marmitek 400
site marmitek
Hierbij zit een rca audio stekker + rca to 3.5 jack en 3,5 jack to 6.5.

Is het mogelijk de audio transmitter van de draadloze boxen met een rca stekker te verbinden met een luidspreker aansluiting: waar je de draden los inplugt?

Ik heb via ypao de surroundset geoptimaliseerd, dit werkt zeer goed. Aangezien de RX v473 slechts 1 plaats kan onthouden, speelt wanneer ik 5ch instel, (voor muziek af te spelen) de box die het dichtste bij de plaats waar ik de micro hield zeer stil.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 461110 op 16-12-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Roncom schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:26:
Xevoo, hoe bevalt je receiver (icm Jamo)??
Haha, hele goede vraag, de receiver is erg mooi en goed afgewerkt, de werking met de speakers hoop ik deze week te testen, de kabels zijn besteld en ik heb waarschijnlijk vrijdag de ruimte en tijd om het allemaal aan te sluiten. Ik laat het hier even weten maar er zijn vast meer mensen met dezelfde set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
Welke kabels heb je besteld (en waar)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ik heb mijn RX-V771 nu werkend met de Cambridge audio versterker aangesloten op de fronts.
De aansluitingen en instellingen waren goed maar wist niet dat ik de Cambridge bijna helemaal op maximaal (-10db) moest zetten. Het mooie van de Cambridge is dat ik het volume per bron kan vast zetten zodat ik niet continue met de volumes zit te klooien ;)
Nu vraag ik me wel af of het niet schadelijk is om de Cambridge zo hard te moeten zetten. Ik regel het totale volume natuurlijk met de RX-V771. Top apparaat trouwens, ben zeer content :D

Nog even een vraagje over de Arc functie: Ik moet de receiver vaak eerst aanzetten en weer uit en dan weer aan voordat het geluid het doet :/ Iemand die dat ook heeft en is er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:49

Maxow

Hidden Sound System

Een dergelijk probleem heb ik ook bij de RX-V473 op het moment dat ik van input kanaal wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
NeWSJuNK schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:06:
Ik heb mijn RX-V771 nu werkend met de Cambridge audio versterker aangesloten op de fronts.
De aansluitingen en instellingen waren goed maar wist niet dat ik de Cambridge bijna helemaal op maximaal (-10db) moest zetten. Het mooie van de Cambridge is dat ik het volume per bron kan vast zetten zodat ik niet continue met de volumes zit te klooien ;)
Nu vraag ik me wel af of het niet schadelijk is om de Cambridge zo hard te moeten zetten. Ik regel het totale volume natuurlijk met de RX-V771.
Hoe heb je het aangesloten? Pre-Outs van de RX-V771 naar de ingang op de CA? Dan moet je de voorversterker van de CA als het ware uitschakelen aangezien deze puur als eindversterker moet dienen. Qua volumeregeling zou je die dan dus eigenlijk voluit moeten zetten, +/- 0.0 dB dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@ FeaR

Heb het zo aangesloten ja. Ik weet niet of ik de voorversterker van de CA moet en kan uitschakelen. Als ik de CD speler gebruik dan moet dat ook werken zonder de RX-V771.
Ik heb de CA gewoon op het gehoor afgesteld maar begrijp wel wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
NeWSJuNK schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:43:
Heb het zo aangesloten ja. Ik weet niet of ik de voorversterker van de CA moet en kan uitschakelen. Als ik de CD speler gebruik dan moet dat ook werken zonder de RX-V771.
Ik heb de CA gewoon op het gehoor afgesteld maar begrijp wel wat je bedoeld.
Als je nog andere bronnen op een eindversterker aan gaat sluiten had het mooier geweest om een stereoversterker te nemen met HT Passthrough. Deze heeft dan enkele ingangen die alleen de eindversterker aanspreken en de voorversterker als het ware overslaan.

Nu zit je telkens met dubbel volume. De CA op -10.0 dB is dan ook niet de juiste waarde. De Yamaha verzwakt eerst het ingangssignaal en dat doet de CA nu ook nog een keer. Vandaar dat je de CA in dat geval dus op 0.0 dB kan zetten, dan regelt de Yamaha echt alles. Op gehoor afstellen is sowieso zeer lastig te doen aangezien je gehoor niet heel precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@ FeaR

Ik had de CA al vandaar. Ben al blij dat de CA de mogelijkheid heeft het volume vast te zetten. Indien de mogelijkheid hier niet voor was dan kunnen de gevolgen behoorlijk zijn bij inschakelen van een andere bron.

De CA op 0.0 heeft dat geen gevolgen voor de CA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
NeWSJuNK schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:13:
Ben al blij dat de CA de mogelijkheid heeft het volume vast te zetten. Indien de mogelijkheid hier niet voor was dan kunnen de gevolgen behoorlijk zijn bij inschakelen van een andere bron.
CD opzetten op -10.0 dB is niet altijd handig inderdaad :P
De CA op 0.0 heeft dat geen gevolgen voor de CA?
Maakt voor de CA niets uit aangezien je Yamaha het volume regelt, om die reden kan je de CA dus neutraal op 0.0 dB zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@ FeaR

Bedankt voor je uitleg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 15:08

beerns

it is I, Leclerc

Ik wil een rx-v473 gaan aanschaffen als receiver voor bij m'n TV.
Nu heb ik een meubel waar helaas maar 1 ruimte is voor apparaten. En daar staat dus al een dreambox 8000. M'n vraag is dus; kan een Yamaha receiver tegen 'stapelen'? Dus kan het onder een dreambox worden gezet? Da's een apparaat wat toch redelijk wat warmte ontwikkelt.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
beerns schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:21:
Ik wil een rx-v473 gaan aanschaffen als receiver voor bij m'n TV.
Nu heb ik een meubel waar helaas maar 1 ruimte is voor apparaten. En daar staat dus al een dreambox 8000. M'n vraag is dus; kan een Yamaha receiver tegen 'stapelen'? Dus kan het onder een dreambox worden gezet? Da's een apparaat wat toch redelijk wat warmte ontwikkelt.
Durf ik niet te zeggen. Ik heb sinds kort ook diezelfde receiver en hij wordt in ieder geval een stuk minder warm dan de Onkyo die ik hiervoor had.
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste