Ok. Ik heb dus vandaag mijn RX-V1071 geïnstalleerd. Tot nader order is het nog gewoon een 2.0 stereosetup.
Het eerste wat ik getest heb (aangezien ik niet genoeg HDMI-kabels in huis blijk te hebben om Xbmc te testen

) is DLNA streaming. Dat werkt netjes (interface is niet denderend, maar goed, de server kan eindelijk de kast in en de geluidskaart kan er eindelijk uit).
Ik heb één probleem: ik krijg voor geen meter audio over mijn luidsprekers (!) aan de praat. Op geen enkele manier. Als ik bv. FLAC stream zal ie dat netjes decoderen, hij geeft geen geluid over de luidsprekers. Als ik m'n hoofdtelefoon inplug, dan krijg ik netjes geluid (op m'n hoofdtelefoon welteverstaan). Als ik dan naar het infopaneel ga in het hoofdmenu (onder 'On screen', het lijkt wat op dat Xbar-mediamenu van Sony), dan geeft ie netjes 'FLAC 2/0/---' aan (dus stereo FLAC), met als output 'PHONES'.
Met radio net hetzelfde: geen geluid over mijn speakers, maar via de hoofdtelefoon werkt het netjes. Ik heb al een factory reset gedaan, al een manuele configuratie uitgevoerd van mijn luidsprekersetup (2.0 dus, alle surrounddingen uitgeschakeld, alleen de left/right front blijft over).
De kabels zijn aangesloten op de left/right front speakeringangen. Ik heb al tussen 2 channel en 7 channel geswitcht, dat maakt geen verschil: geen geluid uit de speakers.
De receiver lijkt ook permanent te denken dat er een hoofdtelefoon aangesloten is, of dat nu zo is of niet. Ik kan de YPAO-setup niet uitvoeren, hij klaagt constant 'Unplug phones', of er nu een hoofdtelefoon is aangesloten of niet.
Ik heb op dit moment een gloeiende schijthekel aan Yamaha. Die gierige knarren willen zelfs voor dit model geen papieren handleiding meeleveren maar wel een CD-ROMmetje met een freaking PDF manual van 138 bladzijden, en ik heb dat ding al meermaals ondersteboven gekeerd maar no dice. Ik heb ook proberen uit te vissen hoe ik de uitgangen kan instellen - ingangen, al wat je wil, maar uitgang: ho maar. Dat ding blijft halsstarrig op HDMI1 OUT staan, ARC is geactiveerd - als de receiver uitgaat meldt de TV dat ie zelf audio afhandelt, als de receiver aangaat meldt de TV 'audiosysteem actief'.
Het startvolume voor de speakers staat ingesteld op -60 dB, zowel voor de main zone als voor zone 2 (niet dat zone 2 gebruikt wordt, maar ik heb het voor de zekerheid maar ingesteld). In de manuele configuratieomgeving is 'testtoon' trouwens grijs voor mijn manuele 2.0-configuratie...
Google laat uitschijnen dat er bij het aansluiten van een hoofdtelefoon ook een icoontje of een melding op het schermpje van de receiver zou moeten verschijnen (Silent Cinema enzo) maar dat is hier niet het geval.
Firmware werd bijgewerkt naar 1.08 (ding haalde 't zelf op). Audio werkte met de origineel meegeleverde firmware evenmin, trouwens.
De handleiding geeft aan dat er ook indicatoren voor de speakers op het schermpje zouden moeten zitten, maar die lichten niet op.
Iemand tips?
[
Voor 14% gewijzigd door
Borromini op 24-05-2012 05:33
]