Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55
Kan iemand me hier vertellen of de yamaha receivers resoluties van 1920x1200 kunnen doorsturen naar een computermonitor op de HDMI-out?
En of de HDMI standby pass trough functie werkt zonder dat daar geavanceerde CEC commando's/ondersteuning voor nodig is?
Tegen deze problemen loop ik namelijk aan bij mijn huidige pioneer vsx 921 receiver. Of dat jullie van andere merken weten of die het goed ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352205

Als non-audiofiel ben ik van plan een RX-V471 aan te schaffen. Ik ben recent verhuisd en doe het tot nog toe met het geluid uit m'n Samsung UE40D5000 TV, dus het wordt hoog tijd voor wat extra gear :-)

Nu heb ik al heel wat tijd besteed, aan het lezen over speakers. Ik heb namelijk geen enkel idee wat ik moet kopen. Zoals gezegd ben ik geen audiofiel en zo is mijn budget ook. Zuilen zijn geen optie, ik heb er niet echt de ruimte voor en ik vind ze verschrikkelijk lelijk. Ik heb dus twee keuzes:

Optie 1: Iets van een standaard set als de Yamaha NS-P40 (Iemand ervaring met het ding? Kan geen reviews vinden) of de Jamo A 102 HCS 6 (Lees ik goede verhalen over).
Optie 2: Nu een 2.1 set bij elkaar rapen van "beter" spul en later nog twee speakers (en evt. center) erbij kopen voor een 4.1 of 5.1 opstelling.

De vraag is, is het voor een "normale" gebruiker als ik de moeite en het geld waard om voor optie 2 te gaan? En voor welke set zou je gaan in optie 1, of zijn er nog andere alternatieven voor een paar honderd euro die de RX-V471 netjes aan kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 08:53
Anoniem: 352205 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:53:
Als non-audiofiel ben ik van plan een RX-V471 aan te schaffen. Ik ben recent verhuisd en doe het tot nog toe met het geluid uit m'n Samsung UE40D5000 TV, dus het wordt hoog tijd voor wat extra gear :-)

Nu heb ik al heel wat tijd besteed, aan het lezen over speakers. Ik heb namelijk geen enkel idee wat ik moet kopen. Zoals gezegd ben ik geen audiofiel en zo is mijn budget ook. Zuilen zijn geen optie, ik heb er niet echt de ruimte voor en ik vind ze verschrikkelijk lelijk. Ik heb dus twee keuzes:

Optie 1: Iets van een standaard set als de Yamaha NS-P40 (Iemand ervaring met het ding? Kan geen reviews vinden) of de Jamo A 102 HCS 6 (Lees ik goede verhalen over).
Optie 2: Nu een 2.1 set bij elkaar rapen van "beter" spul en later nog twee speakers (en evt. center) erbij kopen voor een 4.1 of 5.1 opstelling.

De vraag is, is het voor een "normale" gebruiker als ik de moeite en het geld waard om voor optie 2 te gaan? En voor welke set zou je gaan in optie 1, of zijn er nog andere alternatieven voor een paar honderd euro die de RX-V471 netjes aan kan sturen?
Ik zou persoonlijk voor optie 2 gaan. Ik weet niet wat voor eisen je aan een geluidsinstallatie stelt, maar ik kan me zo indenken dat je na een tijdje een meer volwassen geluid wilt dan jamo A102 HCS6. Die kan je niet echt uitbouwen, dus het is beter om dan meteen 2 goede zuilen te hebben die je later kunt aanvullen tot een goede 5.1. Yamaha in combinatie met Jamo's gaan prima.

Optie 3:

Jamo S426 HCS3 om mee te beginnen en dan later eventueel een subwoofer erbij kopen. Muzikaal is het beter dan de A102 en qua laag kom je in het begin ook niet echt te kort. Heb je nog een paar maanden om door te sparen voor een goede subwoofer.

Zelf heb ik het zo ook gedaan, heb een RX-567 met een HCS3 aangeschaft. Daarna, 2 maanden later, een betere center speaker (groot verschil met films) en rears en een 12" subwoofer erbij. Perfecte combinatie. De center van Jamo en de rears ook nog voor een leuk bedrag kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352205

TomG88 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:56:
[...]

Ik zou persoonlijk voor optie 2 gaan. Ik weet niet wat voor eisen je aan een geluidsinstallatie stelt, maar ik kan me zo indenken dat je na een tijdje een meer volwassen geluid wilt dan jamo A102 HCS6. Die kan je niet echt uitbouwen, dus het is beter om dan meteen 2 goede zuilen te hebben die je later kunt aanvullen tot een goede 5.1. Yamaha in combinatie met Jamo's gaan prima.
Je uitgebreide advies wordt zeer gewardeerd, maar zuilen komen er bij mij niet in :)
Anoniem: 352205 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:53:

[...]

Zuilen zijn geen optie, ik heb er niet echt de ruimte voor en ik vind ze verschrikkelijk lelijk.

[...]
Daarnaast begrijp ik zeker wat je zegt, dat je op den duur toch de behoefte hebt aan een volwassener geluid. Wellicht gaat dat bij mij ook gebeuren, maar meer dan af en toe een filmpje kijken en wat achtergrondmuziek luisteren zal het niet gaan worden voorlopig.

Met optie 2 bedoelde ik meer het aanschaffen van bijvoorbeeld twee boekenplank-speakers (BA A25? Kef C3? Jamo S 602?) van hoge kwaliteit en een fatsoenlijke sub. En dan later evt. een center en nog twee boekenplank-speakers om het verhaal compleet te maken. Ik vraag me dus af of dat voor mij het geld en de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 08:53
Of misschien de Dali Senzor 1? Later uit te breiden met de Zensor Vokal center luidspreker en Senzor 1 rears? Die speakers krijgen vrij goede reviews en hier op het forum zijn ook zeer tevreden gebruikers van de Senzor 1
Anoniem: 352205 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:36:
[...]

Je uitgebreide advies wordt zeer gewardeerd, maar zuilen komen er bij mij niet in :)

[...]

Daarnaast begrijp ik zeker wat je zegt, dat je op den duur toch de behoefte hebt aan een volwassener geluid. Wellicht gaat dat bij mij ook gebeuren, maar meer dan af en toe een filmpje kijken en wat achtergrondmuziek luisteren zal het niet gaan worden voorlopig.

Met optie 2 bedoelde ik meer het aanschaffen van bijvoorbeeld twee boekenplank-speakers (BA A25? Kef C3? Jamo S 602?) van hoge kwaliteit en een fatsoenlijke sub. En dan later evt. een center en nog twee boekenplank-speakers om het verhaal compleet te maken. Ik vraag me dus af of dat voor mij het geld en de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er iemand die MPD gebruikt om naar zijn Yamaha receiver te streamen? Ben mezelf aan het oriënteren om mijn amp te vervangen met een receiver en sommige Yamaha's ondersteunen blijkbaar DLNA.

Een andere vraag trouwens (ben mij nog aan het inlezen) - de line-up in de openingspost heeft het over modellen van 2011, zijn dit de recentste of is er al een line-up voor 2012?

[ Voor 32% gewijzigd door Borromini op 17-04-2012 14:14 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 07:56
Borromini schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:14:
Een andere vraag trouwens (ben mij nog aan het inlezen) - de line-up in de openingspost heeft het over modellen van 2011, zijn dit de recentste of is er al een line-up voor 2012?
In de openingspost staan op dit moment nog geen 2012 modellen, er zijn nog maar 3 modellen bekend van de 2012 lijn (RX-Vx73 Serie).

Hier vind je de 2012 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Borromini schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:14:
Is er iemand die MPD gebruikt om naar zijn Yamaha receiver te streamen? Ben mezelf aan het oriënteren om mijn amp te vervangen met een receiver en sommige Yamaha's ondersteunen blijkbaar DLNA.

MPD = media player deamon oid?

De versterker kan inderdaad nummers van een netwerk PC of bijvoorbeeld NAS halen. Streamen is mij gelukt via mijn telefoon dus pc zal ook wel werken.

Ik heb het opgelost door een broadcaster te installeren op de mac(kan ook op pc) en dan een link in de versterker te zetten zodat het een network radio is. Nu kan je gewoon direct streamen via je laptop.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Music Player Daemon :).

MPD kan ook streamen over HTTP, en ik heb begrepen dat sommige Yamaha's DLNA ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
De RX-V671 doet dit in ieder geval ja :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Strak, bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
LED-Maniak schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:04:
De RX-V671 doet dit in ieder geval ja :)
De RX-V771 ook. Heb een synology nas en kan via app op me iPhone muziek afspelen op de Yamaha. Er is ook een fijne app om je smartphone als afstandsbediening te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
De prijzen van de nieuwe 2012 modellen staan al op de bcc site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421600

ik heb de V671 aangeschaft en vroeg me af of ik er ergens een handleiding of schema/tekening kan vinden om b.v een NAS via dlna te laten werken op mijn v671?
kan ik het beste mijn receiver aansluiten aan TV via hdmi en de rest v d apparaten(Blue ray, mediaplayer etc)
via hdmi naar mijn receiver?
ditbenikecht schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:06:
De prijzen van de nieuwe 2012 modellen staan al op de bcc site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28
Anoniem: 421600 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:44:
ik heb de V671 aangeschaft en vroeg me af of ik er ergens een handleiding of schema/tekening kan vinden om b.v een NAS via dlna te laten werken op mijn v671?
kan ik het beste mijn receiver aansluiten aan TV via hdmi en de rest v d apparaten(Blue ray, mediaplayer etc)
via hdmi naar mijn receiver?
Hoe je alles aan moet sluiten staat gewoon in de handleiding die bij de receiver zat.

Maar zo lastig is het allemaal niet. Receiver en NAS moeten in hetzelfde netwerk zitten, dus als je vanaf een switch (of je router als die genoeg uitgangen heeft) een UTP-kabel naar de NAS en Yamaha legt ben je er al. Verder is alles naar de receiver en dan met één HDMI naar de TV wel de meest voorkomende manier van aansluiten. Geeft de meeste voordelen en de minste kabels.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
  • Laatst online: 08-05 10:24
Ik weet dat het hier geen aankooptopic is, maar misschien kunnen jullie me helpen bij het volgende:

Ik ben op zoek naar een receiver die het goed doet i.c.m. met een stel B&W CM1's. Ik heb vernomen dat ik dan moet kijken naar Yamaha en Marantz. Aangezien ik Marantz receivers niet mooi vind (don't kill me) wilde ik graag voor Yamaha gaan. Ik moet nog luisteren naar de sound moet ik eerlijk zeggen.

Ik zat eerder te denken aan de Aventage 1010, maar zie nu ook dat een gedeelte van de 2012 line-up bekend is. De RX-V573 sprak me wel aan. Ik ben een ontzettende leek op het gebied van audio dus ik heb geen idee waar ik naar moet kijken. Ik zie bij de 573 dat ie 4K pass-through mogelijk maakt, wat ik niet zie bij de A 1010. Ik wil graag dat de Receiver een beetje future-proof is (max 5 jaar) dus neig ik naar de 573. 7.1 of 7.2 Maakt me niet uit.

Ik zal voornamelijk via mijn HTPC op mijn tv films en series kijken en af en toe een game spelen. Zo nu en dan luisteren we graag naar internet-radio, maar we zijn niet bepaald audiofielen. Een surround systeem zal er dus in de toekomst hoogstwaarschijnlijk gaan komen (CM1's misschien vervangen door CM5, CM8 en CMC erbij, en nog een sub).

Qua budget zat ik te denken aan ca. € 1000.

P.s. Weet iemand eigenlijk hoe ik dat het beste kan aansluiten? Van HTPC via HDMI naar Receiver, dan naar tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Len Canoot schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:51:
Ik ben op zoek naar een receiver die het goed doet i.c.m. met een stel B&W CM1's. Ik heb vernomen dat ik dan moet kijken naar Yamaha en Marantz. Aangezien ik Marantz receivers niet mooi vind (don't kill me) wilde ik graag voor Yamaha gaan. Ik moet nog luisteren naar de sound moet ik eerlijk zeggen.
Tsja, vraag het aan iemand anders en die zal je naar Pioneer wijzen, weer iemand anders naar Rotel en weer een ander naar Denon. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Als je toch nog niet tot koop over bent gegaan gewoon rustig gaan luisteren bij een winkel. Wat ik wel weet is dat de CM-reeks wat vermogen lust (CM8 wel wat minder door een nieuw design). Maar met een budget van 1000 euro moet het wel lukken. Al zou ik dan eerder de CM5 nemen en een serie minder qua receiver.
P.s. Weet iemand eigenlijk hoe ik dat het beste kan aansluiten? Van HTPC via HDMI naar Receiver, dan naar tv?
Zie FeaR in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 22-04-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
FeaR schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:55:
[...]

Tsja, vraag het aan iemand anders en die zal je naar Pioneer wijzen, weer iemand anders naar Rotel en weer een ander naar Denon. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Als je toch nog niet tot koop over bent gegaan gewoon rustig gaan luisteren bij een winkel. Wat ik wel weet is dat de CM-reeks wat vermogen lust (CM8 wel wat minder door een nieuw design). Maar met een budget van 1000 euro moet het wel lukken. Al zou ik dan eerder de CM5 nemen en een serie minder qua receiver.

[...]

Zie FeaR in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"
Mmm ok er bestaat dus niet zoiets als 'De receiver voor de CM-reeks'. Ik ga gewoon eens luisteren en maak dan mijn (bewuste) keuze.

Waarom zou je eerder een CM5 kiezen dan een CM1? Is er veel verschil? Ik zal in elk geval als ik ga luisteren beiden eens met elkaar vergelijken. Ieder oor is ook weer anders he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Len Canoot schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:19:
[...]
Mmm ok er bestaat dus niet zoiets als 'De receiver voor de CM-reeks'. Ik ga gewoon eens luisteren en maak dan mijn (bewuste) keuze.
Nope, net zoals er ook niet "de speaker" is. Het is allemaal persoonlijk. Vandaar dat je ook altijd moet gaan luisteren. Wellicht dat je een heel andere speaker vind dan de CM-reeks die je aanspreekt. Kiezen op looks is altijd makkelijk, maar van specificaties en foto's haal je niet hoe een speaker klinkt. En dat is - naar mijn inziens - toch het belangrijkste.
Waarom zou je eerder een CM5 kiezen dan een CM1? Is er veel verschil? Ik zal in elk geval als ik ga luisteren beiden eens met elkaar vergelijken. Ieder oor is ook weer anders he.
Moet zeggen dat ik de CM1 en CM5 één keer heb gehoord en ze waren absoluut niet goed opgesteld (allemaal op een plank relatief strak tegen de muur). Maar de CM5 kwam op mij wat volwassener over. Maar zelf luisteren, want ik ben zelf geen fan van de sound van B&W dus ik ben sowieso wat gekleurd qua mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 16:57
Len Canoot schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:51:

Ik zat eerder te denken aan de Aventage 1010, maar zie nu ook dat een gedeelte van de 2012 line-up bekend is. De RX-V573 sprak me wel aan. Ik ben een ontzettende leek op het gebied van audio dus ik heb geen idee waar ik naar moet kijken.

Qua budget zat ik te denken aan ca. € 1000.
Beetje rare vergelijking om een 400euro receiver te vergelijken met een 1000 euro kostend model. De x73 serie is net nieuw en het zijn (tot nu toe) allemaal instappers , dus daar betaal je absoluut de hoofdprijs voor. Ik zou je aan raden om voor een x71 model te shoppen want die zijn nu goed geprijsd, of worden binnenkort een stuk goedkoper.

Aventage zijn hele mooie receivers en de 1010 is een dijk van een receiver; echt een heel andere klasse als de 573. Maar als je de ballen verstand hebt van audio zou ik lekker een goedkoop modelletje kopen. De RX-V671 is bijvoorbeeld maar 450 euro op dit moment, en lijkt me qua geluidskwaliteit een stuk beter dan de 573 als ik de specificaties bekijk (11vs 8kg is aardig significant).

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
FeaR schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:27:
[...]

Moet zeggen dat ik de CM1 en CM5 één keer heb gehoord en ze waren absoluut niet goed opgesteld (allemaal op een plank relatief strak tegen de muur). Maar de CM5 kwam op mij wat volwassener over. Maar zelf luisteren, want ik ben zelf geen fan van de sound van B&W dus ik ben sowieso wat gekleurd qua mening.
Ha ok jij bent dus niet de juiste persoon om te vragen.. :P Ik zal het allemaal meenemen, iig dank voor je reacties.
InfinityG35 schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:42:
[...]

Beetje rare vergelijking om een 400euro receiver te vergelijken met een 1000 euro kostend model. De x73 serie is net nieuw en het zijn (tot nu toe) allemaal instappers , dus daar betaal je absoluut de hoofdprijs voor. Ik zou je aan raden om voor een x71 model te shoppen want die zijn nu goed geprijsd, of worden binnenkort een stuk goedkoper.

Aventage zijn hele mooie receivers en de 1010 is een dijk van een receiver; echt een heel andere klasse als de 573. Maar als je de ballen verstand hebt van audio zou ik lekker een goedkoop modelletje kopen. De RX-V671 is bijvoorbeeld maar 450 euro op dit moment, en lijkt me qua geluidskwaliteit een stuk beter dan de 573 als ik de specificaties bekijk (11vs 8kg is aardig significant).
Tja, ik dacht ook al dat de prijzen zouden verschillen van de Aventage en de nieuwe 2012 modellen. Had al het vermoeden dat het instap modellen waren. Maar ok, als ik er geen verstand van heb maakt het toch niet uit wat ik koop, het gaat toch om de luisterervaring? Je koopt toch geen duurdere versterker als je er meer vanaf weet?

Ik dacht dat als je dure speakers hebt (de CM8 bijvoorbeeld) je een receiver moet hebben die voldoende vermogen kan leveren. Ik wil namelijk niet dat ik speakers heb van super kwaliteit en dat de receiver een bottleneck is.

Anyway, ik denk dat het het verstandigste is als ik eens ergens ga luisteren, maar ik wil me niets laten aansmeren, vandaar dat ik zelf ook wat achtergrondinformatie wil hebben. De informatie hier ([FAQ] Audio) is van 2010 maar nog steeds actueel neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier ook zelf Bowers & Wilkins (685), de bedoeling is die te vervangen door vloerstaanders. Ik twijfel zelf tussen de RX-V671 en de RX-V1071. Mijn huidige amp is een Marantz, en qua klankkleur lijken Marantz en Yamaha dicht bij mekaar te liggen als ik het mag geloven.

Wat mijn online research me geleerd heeft is dat je inderdaad beter voor een model van een vorige reeks kan gaan, eerder dan voor een van de nieuwe reeks, tenzij die oude modellen te wensen overlaten qua geluidskwaliteit of betrouwbaarheid. De RX-V671 werd door What HiFi erg positief onthaald, van de RX-V1071 heb ik jammer genoeg nog geen besprekingen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 07:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een vraag betreft internetwerk aansluiting op de rx v671 i.c.m. met tv sony hx850 en mediaplayer

apparaten :
-Sony 55hx850
-yamaha rx v671
-ac rayon mediaplayer

al deze apparaten hebben een LAN aansluiting.
klopt het dat als ik alleen mijn TV aansluit op het netwerk dat ik de rest van de apparaten alleen via hdmi 1.4 hoef aan te sluiten om ze in mijn netwerk te kunnen zien , dus niet elk apparaat apart met een UTP kabel ?

zowel tv als receiver heeft ARC(Audio return channel) , deze dus alleen via HDMI van receiver naar tv aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Anoniem: 421600 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:27:
even een vraag betreft internetwerk aansluiting op de rx v671 i.c.m. met tv sony hx850 en mediaplayer

apparaten :
-Sony 55hx850
-yamaha rx v671
-ac rayon mediaplayer

al deze apparaten hebben een LAN aansluiting.
klopt het dat als ik alleen mijn TV aansluit op het netwerk dat ik de rest van de apparaten alleen via hdmi 1.4 hoef aan te sluiten om ze in mijn netwerk te kunnen zien , dus niet elk apparaat apart met een UTP kabel ?

zowel tv als receiver heeft ARC(Audio return channel) , deze dus alleen via HDMI van receiver naar tv aansluiten ?
ARC werkt alleen voor audio en staat los van ethernet. HEC is volgens mij optioneel en er zijn weinig apparaten die het ondersteunen. Ik zie op de Yamaha website geen HEC staan bij de 671, dus dan zou ik er ook niet vanuit gaan dat hij het ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458181

Hey mede-Yamaha-fans ;)

Hierbij meld ik me graag aan als nieuwste telg in de Yamaha-family...en gelijk een paar beginnersvragen want ik kom net kijken in the scene ;) Ik heb al een jaar een nieuwe Yamaha RX-V667 (7.2-systeem) op zolder staan. I.v.m. grote verbouwing heb ik deze nog niet geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.hometheaterz.com/wp-content/uploads/2011/04/Yamaha-RXV-667.jpg

Nu dus nog speakers kiezen; ik wil een 5.1-(of 5.2-)opstelling en ik vind muziek luisteren (dance, maar ook bijv. normale muziek ;)) het belangrijkst, maar zal er ook regelmatig films mee kijken. Ik wil een vol geluid dus ik wil 2 zuilen, een center speaker, 2 rear speakers (boekenplankspeakers; geen melkpakjes) en dus 1 (of 2) actieve subwoofer(s).

2 algemene HIFI-vragen waar ik het antwoord nog niet op heb kunnen vinden:

1) de (zuil- en hoedenplank-)speakers dienen een hogere RMS-waarde te hebben dan wat de versterker levert toch? Dus mijn RX-V667 levert 90W RMS per kanaal; ik moet dus zuilen kiezen van >100W RMS.

2) de hierboven genoemde RMS-waardes zijn bij 8 ohm toch? Maar uit mijn car-hifi-ervaring kan ik me nog herinneren dat als je je speakers op bijv. 2 ohm laat spelen, ze een hogere RMS-waarde hebben. Kan dit bij huis-Hifi ook?

Dan 2 vragen m.b.t. mijn speakerkeuze:

3) Ik zit te twijfelen tussen de Canton GLE-serie, de YAMAHA NS-serie of de KEF C-serie. De Canton's vind ik het mooist, maar zijn ook het duurst. Welke vinden jullie er het beste bij passen, afgaande op de specs?
Ik heb de zuilen van de GLE-serie een keer beluisterd en die vond ik mooi warm klinken (beter dan andere merken in die testruimte). De Yamaha zijn goedkoper, maar ik twijfel of ik ze mooi vind. De KEF's lijken me zeer goede speakers voor het geld. Zijn ongeveer even duur als de Yamaha's (en dus bij een complete set een 300-400 euro goedkoper dan de Canton's), maar hebben betere (hogere) RMS-waardes. Een vriend van me heeft KEF's staan en daar komt ook aardig kabaal uit; daar heb ik dus wel vertrouwen in.

Optie 1: de Canton GLE-serie, maar dan in zwart:
Afbeeldingslocatie: http://www.on-off-on.ru/private/on-off-on/images_load/302/canto_gle.jpg?rand=524250
Zuilspeakers: Canton GLE-490.2
Center speaker: Canton GLE-455.2
Achterspeakers: Canton GLE-430.2
Sub (uitgaande van 2 stuks): Canton SUB 8
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrozine.be/images/ez_prod/2801/33993/2011-02-21_135053.jpg

Optie 2: de Yamaha NS-serie, maar dan in zwart
Afbeeldingslocatie: http://data.yamaha.jp/sdb/local/products/images/16871/12073/16871_12001_1.jpg
Met bijpassende sub('s)

Optie 3: de KEF C-serie
Afbeeldingslocatie: http://www.lean-business.co.uk/eshop/images/KEF%20C7%20BLACK.gif
Wederom met bijpassende sub('s)

4) kan ik beter 1 goede (en dus dure) actieve sub (idem van Canton, Yamaha of KEF) van +/- 400-500W RMS kopen en kiezen voor 5.1, of kan ik beter kiezen voor 2 iets lichtere actieve sub's van elk +/- 200-250W RMS?
Mijn redenatie: bij 2 sub's wordt het signaal verdeeld en hoeven de 2 subwooferversterkers volgens mij rustiger te spelen in vergelijking tot 1 zwaardere sub. In de auto ben ik laatst van 1 naar 2 sub's gegaan en die beschikbare overcapaciteit aan bass (die ik overigens niet gebruik want ze hoeven beide dus maar op halve kracht te spelen) bevalt heel goed! Heel zuiver en goed belastbaar. Een ander voordeel is dat ik bij de keuze voor 2 sub's nu dus kan starten met 1 actieve sub en die later uit kan breiden met een 2e (nu lagere startkosten en toch een leuke setup; dan weer effe sparen en later uitbreiden voor het echte werk >:)).

Een heel verhaal :+ , maar hopelijk kunnen jullie me helpen om de knopen door te hakken. Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr.Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 458181 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:53:
1) de (zuil- en hoedenplank-)speakers dienen een hogere RMS-waarde te hebben dan wat de versterker levert toch? Dus mijn RX-V667 levert 90W RMS per kanaal; ik moet dus zuilen kiezen van >100W RMS.
Ik sluit liever een 20 Watt speaker aan op een versterker van 50 Watt dan een speaker van 50 Watt op een versterker van 20 Watt. Ikzelf speel met 2 x 300 Watt (echte Watts) op speakers die aanbevolen 50 - 250 Watt is. Dus meer vermogen is zeker niet erg. Feit is namelijk dat je al dat vermogen in 99,99% van de gevallen ronduit niet nodig hebt. Voor normaal gebruik (en dan met speakers die een gevoeligheid hebben van boven de ~87 dB) heb je maar een paar Watt nodig. Letterlijk! Met een paar Watt vul jij de gehele huiskamer van muziek. Als je voluit gaat spelen dan loopt het vermogen snel op en dan kan het juist fout gaan als je versterker te weinig vermogen levert. Een te zwakke versterker is op hoge volumes schadelijker dan een krachtige versterker. Als je speakers op hoog volume niet goed worden aangestuurd krijg je clipping en dat kan je speakers beschadigen. Maar nogmaals, dat is alleen bij flinke volumes. Volumes die jij in je huiskamer niet snel gaan afspelen.

Lange verhaal kort is dat vermogen nooit de leidende factor moet zijn in de zoektocht naar een versterker.
2) de hierboven genoemde RMS-waardes zijn bij 8 ohm toch? Maar uit mijn car-hifi-ervaring kan ik me nog herinneren dat als je je speakers op bijv. 2 ohm laat spelen, ze een hogere RMS-waarde hebben. Kan dit bij huis-Hifi ook?
Veelal is de RMS wel op 8 Ohm opgenomen inderdaad. Over hoe een versterker zich moet gedragen op verschillende impedanties verschillen de meningen. Vaak zie je dat het vermogen verdubbelt als je van 8 naar 4 Ohm gaat. Er zijn ook merken die het vermogen niet verdubbelen, maar er een x percentage op gooien. Er zijn ook merken (NAD bijvoorbeeld) die bij elke impedantie garanderen dat er bijvoorbeeld 125 Watt wordt geleverd. Maar nogmaals, staar je niet te blind op die cijfers. Car Hifi is ook iets anders dan gewone Hifi, net als dat PA ook weer een aparte tak is.

Impedantie is ook een lastig iets, want er zijn speakers die nominaal 8 Ohm zijn (en dus niets geks mee), maar die wel vrolijk dippen naar onder de 3 Ohm op een bepaald bereik. En dat gaan niet alle receivers even leuk vinden. Dus de nominale impedantie weten is leuk, maar je kan meer als je weet wat de minimale impedantie is. Helaas geeft lang niet elke fabrikant dat op.
3) Ik zit te twijfelen tussen de Canton GLE-serie, de YAMAHA NS-serie of de KEF C-serie. De Canton's vind ik het mooist, maar zijn ook het duurst. Welke vinden jullie er het beste bij passen, afgaande op de specs?
Niets, want speakers koop je niet op specificaties aangezien dat niets zegt over de klank. En de klank is iets waar je speakers op koopt.
4) kan ik beter 1 goede (en dus dure) actieve sub (idem van Canton, Yamaha of KEF) van +/- 400-500W RMS kopen en kiezen voor 5.1, of kan ik beter kiezen voor 2 iets lichtere actieve sub's van elk +/- 200-250W RMS?
Twee aparte subwoofers is zeker een mooi effect, echter moet je met twee dingen rekening houden. Er zijn tot op heden maar weinig receivers waar je echt twee aparte subwoofers op aan kan sluiten en kan configureren. Er zijn dan wel twee Subwoofer Pre-Outs, maar het is intern gewoon een Y-splitter. Let daar dus goed op. Met twee subwoofers kan je juist heerlijk de sweetspot bepalen voor de tonen van 40 Hz en lager en voor de andere van 80 Hz en lager (puur als voorbeeld). Echter zou ik je aanraden om gewoon één subwoofer te kopen. Één subwoofer goed plaatsen en inregelen is voor veel mensen al een hele klus, laat staan twee.

En ook hier geld weer dat vermogen niets zegt. Naast het vermogen heb je ook te maken met de grootte van de woofer, of het een open of gesloten systeem is en of de subwoofer Front - of Down Fire is.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 10-05-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458181

Don Pablo schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:53::
FeaR schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:35:
Ik sluit liever een 20 Watt speaker aan op een versterker van 50 Watt dan een speaker van 50 Watt op een versterker van 20 Watt. Ikzelf speel met 2 x 300 Watt (echte Watts) op speakers die aanbevolen 50 - 250 Watt is. Dus meer vermogen is zeker niet erg. Feit is namelijk dat je al dat vermogen in 99,99% van de gevallen ronduit niet nodig hebt. Voor normaal gebruik (en dan met speakers die een gevoeligheid hebben van boven de ~87 dB) heb je maar een paar Watt nodig. Letterlijk! Met een paar Watt vul jij de gehele huiskamer van muziek. Als je voluit gaat spelen dan loopt het vermogen snel op en dan kan het juist fout gaan als je versterker te weinig vermogen levert. Een te zwakke versterker is op hoge volumes schadelijker dan een krachtige versterker. Als je speakers op hoog volume niet goed worden aangestuurd krijg je clipping en dat kan je speakers beschadigen. Maar nogmaals, dat is alleen bij flinke volumes. Volumes die jij in je huiskamer niet snel gaan afspelen.
Hmm dus jij zegt dat je eigenlijk beter juist een sterkere versterker kunt gebruiken? Ik ging eigenlijk uit van zwaardere speakers dan m'n versterker omdat zwaardere speakers vaak grotere speakers bevatten en die klinken vaak warmer. Of moet ik in mijn geval gewoon zoeken naar +/- 100W RMS-speakers? Dus passend bij het RMS vermogen van de versterker?
Don Pablo schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:53::
FeaR schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:35:
Twee aparte subwoofers is zeker een mooi effect, echter moet je met twee dingen rekening houden. Er zijn tot op heden maar weinig receivers waar je echt twee aparte subwoofers op aan kan sluiten en kan configureren. Er zijn dan wel twee Subwoofer Pre-Outs, maar het is intern gewoon een Y-splitter. Let daar dus goed op. Met twee subwoofers kan je juist heerlijk de sweetspot bepalen voor de tonen van 40 Hz en lager en voor de andere van 80 Hz en lager (puur als voorbeeld). Echter zou ik je aanraden om gewoon één subwoofer te kopen. Één subwoofer goed plaatsen en inregelen is voor veel mensen al een hele klus, laat staan twee.
Wat betreft die Y-splitsing; daar heb je gelijk in. Ik weet dat mijn ...667 dat ook heeft. Maar de woofers kunnen dan toch ook gewoon allebei hetzelfde spelen? Dus niet allebei apart een bepaald toongebied, maar allebei het hele gebied? En dat als je het sub-level op je receiver dus harder of zachter zet, beide sub's tegelijk harder of zachter gaan. Wellicht dat iemand anders hier nog iets over kan roepen? Mede door beperkt budget neig ik nog naar 2 sub's; nu 1 (goed, maar niet de eliteklasse om het in beginsel betaalbaar te houden) kopen en dan later uitbreiden met eenzelfde indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het houdt weinig steek om voor duur spul te gaan als je niet luistert naar de klank die eruit komt. Je kan beter je budget bepalen en op basis daarvan gaan luisteren wat voor geluid je krijgt met je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 458181 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:22:
Hmm dus jij zegt dat je eigenlijk beter juist een sterkere versterker kunt gebruiken? Ik ging eigenlijk uit van zwaardere speakers dan m'n versterker omdat zwaardere speakers vaak grotere speakers bevatten en die klinken vaak warmer. Of moet ik in mijn geval gewoon zoeken naar +/- 100W RMS-speakers? Dus passend bij het RMS vermogen van de versterker?
Volgens mij zit er geen direct verband met het RMS-vermogen van de speaker ten opzichte van de grootte van de units en dat weer ten opzichte van de klank van de speaker. Maar sowieso mis je de essentie van de post: staar je niet te blind op het vermogen. Je hoeft helemaal geen 100 Watt versterker te hebben om deze aan te sluiten op speakers van 100 Watt. Neem gewoon lekker de speakers die je goed vind klinken en het maakt niets uit of die dan 100, 150 of 250 Watt RMS zijn. Sowieso weet ik niet waar je aan die 100 Watt komt, want op de site van Yamaha staat dat het 90 Watt per kanaal is op twee kanalen gemeten bij 8 Ohm op 20 - 20.000 Hz. Met nog meer speakers aangesloten zal dat nog wel iets minder worden.

Je bent je veel te erg aan het doodstaren op specificaties en cijfertjes terwijl dit helemaal niets zegt over de klank en over hoe een speaker zal presteren op je Yamaha.
Wat betreft die Y-splitsing; daar heb je gelijk in. Ik weet dat mijn ...667 dat ook heeft. Maar de woofers kunnen dan toch ook gewoon allebei hetzelfde spelen? Dus niet allebei apart een bepaald toongebied, maar allebei het hele gebied? En dat als je het sub-level op je receiver dus harder of zachter zet, beide sub's tegelijk harder of zachter gaan. Wellicht dat iemand anders hier nog iets over kan roepen? Mede door beperkt budget neig ik nog naar 2 sub's; nu 1 (goed, maar niet de eliteklasse om het in beginsel betaalbaar te houden) kopen en dan later uitbreiden met eenzelfde indien gewenst.
Je kan twee subwoofers hetzelfde laten spelen, maar dan zou ik zelf liever gaan voor één goede subwoofer dan voor twee mindere. Zoals gezegd is één subwoofer goed afstellen al lastig, laat staan twee. En ik blijf er ook bij dat je met een mindere subwoofer je gehele set kan breken, dus met twee mindere subwoofers is het dan helemaal feest.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 11-05-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb deze week mijn RX-V771 ontvangen en geinstalleerd.
Op de receiver zit een Teufel 300 5.1-speakerset aangesloten, sony TV en mijn HTPC is aangesloten.
En daar begint het probleem

Ik kan op mijn htpc wel bestanden afspelen, maar mijn subwoofer wordt niet gebruikt. Ook de center-speaker werkt niet.
Op de 4 normale speakers hoor ik wel geluid. (wel zijn de frontspeakers een beetje overheersend)

Als ik in de yamaha-instellingen kijk dan zie ik bij Information -> input staan:
PCM
Channel 5.1 (3, 2, 0.1)

Daaruit haal ik dat mijn htpc wel 5.1 geluid doorstuurt aan de receiver.
In Windows 7 kan ik in 'Configuratiescherm -> Geluid' de Intel Display Audio vinden.
Deze staat ook ingesteld op 5.1. Je kan aldaar ook testen en dan komt het geluid netjes 1 voor 1 uit de speakers, ook uit de center en subwoofer.
Afspelen van muziek in Mediapalyer Classic en de Windows Mediaplayer helpt niet. Ook XBMC speelt alleen af op de 4 speakers.

Is het een instelling op de receiver, wat kan ik nog nakijken?

De receiver is speciaal voor de htpc gekocht, dus het moet gewoon gaan werken... :-(

edit:
Op de receiver zelf gaat het wel goed: radio, internetradio werkt gewoon goed.

edit 2:
Al heel de dag bezig en ik plaats het bericht en ik vind de oplossing...
Ik had bij de speakerinstelling (handmatig) ingesteld dat de speakers Large zijn. Ik heb dit weer teruggedraaid en hopla: Muziek over alle kanalen.
Ik begrijp nog steeds waarom niet, maar dat zal wel aan mijn gebrek aan kennis liggen :)

Edit 3:
Het blijkt dus maar deels de oplossing te zijn: Ja, ik krijg nu netjes geluid over mijn 5.1 speakers, maar ik moet mijn htpc & yamaha 24 uur per dag aan laten staan. Zelfs de automatische slaapstand moet ik uitschakelen aan de yamaha-kant.
Zodra ik namelijk de receiver uitschakel, worden alle instellingen weer gereset. Elke keer moet ik dus de instellingen in windows weer omzetten naar 5.1. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door Quacka op 13-05-2012 21:15 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273662

Ik heb nu een aantal maanden de Yamaha RX-V771. Maar ben nog op zoek ôm hem remote te sturen vanuit mijn ipod en ipad.

Ik heb de apps geinstalleerd maar het ip adres verspringt steeds waardoor de app de receiver niet kan vinden. Heb daarom geprobeerd met een vast ip adres maar daar loopt het spaak bij mij.

Kent er iemand een tutorial of kan iemand me er hier doorloodsen?

Ik zit met een telenet modem, waaraan ik zelf een wifi router hangen heb en een andere router die bekabeld is voor de receiver. Mijn iphone zit logischer wijs op de Wifi router, en de receiver op een bekabelde router. Kan het probleem daar liggen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 273662 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:15:
Ik heb nu een aantal maanden de Yamaha RX-V771. Maar ben nog op zoek ôm hem remote te sturen vanuit mijn ipod en ipad.

Ik heb de apps geinstalleerd maar het ip adres verspringt steeds waardoor de app de receiver niet kan vinden. Heb daarom geprobeerd met een vast ip adres maar daar loopt het spaak bij mij.

Ik zit met een telenet modem, waaraan ik zelf een wifi router hangen heb en een andere router die bekabeld is voor de receiver. Mijn iphone zit logischer wijs op de Wifi router, en de receiver op een bekabelde router. Kan het probleem daar liggen?

Alvast bedankt
Welk merk/type router gebruik je om te verbinden met je Yamaha?
Dan kunnen we de handleiding erbij zoeken en je verder helpen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Anoniem: 273662 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:15:

Alvast bedankt
Het makkelijkst is om de andere routers als switch te gebruiken. De DHCP Server functie moet dus uit. Elke router creeert als het ware zijn eigen netwerk en apparaten op de verschillende netwerken zijn niet goed zichtbaar voor elkaar. Je Telenet modem moet de enige zijn die IP adressen uitdeelt (DHCP server) en dan moeten alle apparaten voor elkaar zichtbaar zijn.

Je zou het wel met meerdere DHCP servers kunnen doen, maar dan moet je waarschijnlijk gaan spelen met port forwarding of virtual servers, maar dat lijkt me voor jou nog een stap te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, diegene waar de Yamaha op hangt is een Dlink DES1005D (desktop switch) dus geen router zoals ik eerst fout aangaf.
http://www.dlink.nl/cs/Sa...kEurope-NL_BE%2FDLWrapper

Mijn wifi is een SMCWBR14-G2

Beiden hangen rechtstreeks op de Dlink router van Telenet. Ik kan de switch niet op de SMC hangen want dan werkt mijn telenet decoder niet meer.

Eventueel kan ik de SMC op de switch hangen, maar weet niet of dit werkt en ik zal dan wel met ontvangstproblemen kunnen zitten.

Enige creatieve oplossingen?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Anoniem: 273662 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:53:
Ok, diegene waar de Yamaha op hangt is een Dlink DES1005D (desktop switch) dus geen router zoals ik eerst fout aangaf.
http://www.dlink.nl/cs/Sa...kEurope-NL_BE%2FDLWrapper

Mijn wifi is een SMCWBR14-G2

Beiden hangen rechtstreeks op de Dlink router van Telenet. Ik kan de switch niet op de SMC hangen want dan werkt mijn telenet decoder niet meer.

Eventueel kan ik de SMC op de switch hangen, maar weet niet of dit werkt en ik zal dan wel met ontvangstproblemen kunnen zitten.

Enige creatieve oplossingen?

Mvg,
Heb je de DHCP server op je SMC router al uit gezet?
De SMC op je D-Link switch hangen gaat je ook niet helpen. Je iPhone blijft anders in het aparte netwerk van de SMC hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus de modem van telenet dhcp laten verdelen. En de smc als switch gebruiken. Blijft hij dan zijn Wifi functie uitvoeren?

Want de telenet modem heeft geen wifi functie ( is nog een heel oud beestje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 21:51
Anoniem: 273662 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 07:50:
Dus de modem van telenet dhcp laten verdelen. En de smc als switch gebruiken. Blijft hij dan zijn Wifi functie uitvoeren?

Want de telenet modem heeft geen wifi functie ( is nog een heel oud beestje)
Ja wifi blijft gewoon werken. Alleen op je thuisnetwerk gebruik je zonder DHCP statische IP's inplaats van dynamische IP's

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457934

Ik had een RX-767 met dolby 7.2 waar wilde graag een 9.2 receiver hebben en heb een RX-A2010 aangeschaft, ja aan de kwaliteit ligt het niet gewoon fantastisch maar het bedienings gemak hebben ze vergeleken met de 767 de nek omgedraaid. Je kan geen HDMI inputbron rechtstreeks selecteren, dat moet via de ab van de TV via hdmi-link. Nou daar zit je dan met je mediaspeler(een netgear) aangesloten via het netwerk op mn Nas(ook een Netgear). Ze hebben stiekem een firmware update uitgebracht waarmee de av ingangen parallel worden gezet met de hdmi. Maar het blijft een indrukwekkend apparaat maar voor de leek geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mijn RX-V1071 is besteld, ik breng verslag uit wanneer ie er staat :D.

Voorlopig wel gewoon met een stereosetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is er iemand die ooit een Yamaha afstandsbediening met succes heeft geopend? Mijn vrouw is iets te enthousiast geweest met een pak ijsthee. De remote doet het niet meer en voordat ik werkelijk het hele kastje ga slopen zou ik graag vernemen of er mensen zijn die ooit een Yamaha afstandsbediening hebben gefixt en deze weer netjes in elkaar hebben kunnen krijgen.

Het gaat om de afstandsbediening die bij de RX-V630RDS hoort. De versterker is al enkele jaartjes oud maar doet het nog prima. Op dit moment, en de komende maanden, is er absoluut geen geld om die te vervangen. Mocht de afstandsbediening fatsoenlijk gerepareerd kunnen worden dan is dat zeker nog een optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ok. Ik heb dus vandaag mijn RX-V1071 geïnstalleerd. Tot nader order is het nog gewoon een 2.0 stereosetup.

Het eerste wat ik getest heb (aangezien ik niet genoeg HDMI-kabels in huis blijk te hebben om Xbmc te testen :P) is DLNA streaming. Dat werkt netjes (interface is niet denderend, maar goed, de server kan eindelijk de kast in en de geluidskaart kan er eindelijk uit).

Ik heb één probleem: ik krijg voor geen meter audio over mijn luidsprekers (!) aan de praat. Op geen enkele manier. Als ik bv. FLAC stream zal ie dat netjes decoderen, hij geeft geen geluid over de luidsprekers. Als ik m'n hoofdtelefoon inplug, dan krijg ik netjes geluid (op m'n hoofdtelefoon welteverstaan). Als ik dan naar het infopaneel ga in het hoofdmenu (onder 'On screen', het lijkt wat op dat Xbar-mediamenu van Sony), dan geeft ie netjes 'FLAC 2/0/---' aan (dus stereo FLAC), met als output 'PHONES'.

Met radio net hetzelfde: geen geluid over mijn speakers, maar via de hoofdtelefoon werkt het netjes. Ik heb al een factory reset gedaan, al een manuele configuratie uitgevoerd van mijn luidsprekersetup (2.0 dus, alle surrounddingen uitgeschakeld, alleen de left/right front blijft over).

De kabels zijn aangesloten op de left/right front speakeringangen. Ik heb al tussen 2 channel en 7 channel geswitcht, dat maakt geen verschil: geen geluid uit de speakers.

De receiver lijkt ook permanent te denken dat er een hoofdtelefoon aangesloten is, of dat nu zo is of niet. Ik kan de YPAO-setup niet uitvoeren, hij klaagt constant 'Unplug phones', of er nu een hoofdtelefoon is aangesloten of niet.

Ik heb op dit moment een gloeiende schijthekel aan Yamaha. Die gierige knarren willen zelfs voor dit model geen papieren handleiding meeleveren maar wel een CD-ROMmetje met een freaking PDF manual van 138 bladzijden, en ik heb dat ding al meermaals ondersteboven gekeerd maar no dice. Ik heb ook proberen uit te vissen hoe ik de uitgangen kan instellen - ingangen, al wat je wil, maar uitgang: ho maar. Dat ding blijft halsstarrig op HDMI1 OUT staan, ARC is geactiveerd - als de receiver uitgaat meldt de TV dat ie zelf audio afhandelt, als de receiver aangaat meldt de TV 'audiosysteem actief'.

Het startvolume voor de speakers staat ingesteld op -60 dB, zowel voor de main zone als voor zone 2 (niet dat zone 2 gebruikt wordt, maar ik heb het voor de zekerheid maar ingesteld). In de manuele configuratieomgeving is 'testtoon' trouwens grijs voor mijn manuele 2.0-configuratie...

Google laat uitschijnen dat er bij het aansluiten van een hoofdtelefoon ook een icoontje of een melding op het schermpje van de receiver zou moeten verschijnen (Silent Cinema enzo) maar dat is hier niet het geval.

Firmware werd bijgewerkt naar 1.08 (ding haalde 't zelf op). Audio werkte met de origineel meegeleverde firmware evenmin, trouwens.

De handleiding geeft aan dat er ook indicatoren voor de speakers op het schermpje zouden moeten zitten, maar die lichten niet op.

Iemand tips?

[ Voor 14% gewijzigd door Borromini op 24-05-2012 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

De receiver lijkt ook permanent te denken dat er een hoofdtelefoon aangesloten is, of dat nu zo is of niet. Ik kan de YPAO-setup niet uitvoeren, hij klaagt constant 'Unplug phones', of er nu een hoofdtelefoon is aangesloten of niet.
Ik zou hier eerst naar kijken. Je apparaat voelt of er een headphone jack ingeplugd is en zet dan alle speaker uitgangen uit. Hij klaagt ook dat het geval is. Je hebt vast al gecheckt of er niets achter is gebleven, zoals een verloopstukje van mini-jack naar grote jack. Maar misschien is er van binnen iets beschadigd, bijvoorbeeld de contactjes verbogen waardoor ze sluiting maken en de receiver nog steeds denkt dat er een headphone aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je zou bijna gaan denken dat er wat defect is? Maar om dat zeker te weten; http://nl.yamaha.com/nl/support/contacts/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

HappyChainsaw schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:47:
[...]

Ik zou hier eerst naar kijken. Je apparaat voelt of er een headphone jack ingeplugd is en zet dan alle speaker uitgangen uit. Hij klaagt ook dat het geval is. Je hebt vast al gecheckt of er niets achter is gebleven, zoals een verloopstukje van mini-jack naar grote jack. Maar misschien is er van binnen iets beschadigd, bijvoorbeeld de contactjes verbogen waardoor ze sluiting maken en de receiver nog steeds denkt dat er een headphone aangesloten is?
Ik heb het ding al meermaals een factory reset gegeven, aangezet met de hoofdtelefoon effectief aangesloten, en die er dan uitgetrokken, maar dat lijkt geen verschil te maken. Het verloopstuk haal ik er standaard mee uit (anders sluit het klepje niet).
hardware-lover schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:12:
[...]

Je zou bijna gaan denken dat er wat defect is? Maar om dat zeker te weten; http://nl.yamaha.com/nl/support/contacts/
Ik denk dat ik inderdaad daar m'n geluk maar es moet beproeven :(. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronbrax
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb een yamaha rx-v2067 receiver, nu 1 maand in huis, en heb problemen met het netwerk, er zit denk ik een los kontakt in want als hij warm word dan ziet ie de netwerk kaart niet meer, geen mac adres, en na verloop van tijd gaat ie weer aan, en zo gaat dat konstant, aan en uit.

Het enige wat ik volgen correct kan doen is inleveren voor reparatie, maar dan ben ik hem wel een paar weken kwijt, volgens mij moeten ze gewoon wat contacten aandrukken.

Dit is voor mij de tweede yamaha receiver, en met allebei heb ik problemen, mijn schoonvader heeft een onkyo, en die heeft nergens last van, ik baal enorm van dit wanproduct.
Ik had wel wat meer verwacht van yamaha, mijn volgende receiver word geen yamaha meer, dat is zeker.

Ik wil hem zelf wel openschroeven en even de boel aandrukken, maar dan vervalt mijn garantie natuurlijk.
Heeft iemand ook ervaring met dit netwerkprobleem? en hoe heeft ie het dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Ik ben van plan om een instapmodel receiver + speaker combi aan te schaffen. Ik ben nu in het bezit van een simpel maar doeltreffend home cinema setje maar deze voldoet niet meer aan mijn eisen. Het heeft van alles maar 1 input, wat er voor zorgt dat ik een goedkope switch heb liggen om mijn drie optische ingangen te bedienen. Verre van ideaal dus.

Nu heb ik de afgelopen twee weken aardig rondgezocht naar de type receiver die ik zou willen. Een beetje informatie op de tast verzameld, puur op smaak van anderen. Ik weet dat ik voor het echte geluid maar in de winkel moet luisteren, maar in principe ben ik al gauw tevreden als het maar lekker hard kan in een film, maar wel zuiverder dan mijn huidige home cinema systeem. Dit was de Samsung HT-TZ212, een instap home cinema systeempje met vrij weinig power en features. Eigenlijk gewoon een DVD speler met wat speakers erbij zeg maar.

Qua design valt mijn keuze sowieso richting de Yamaha, en qua budget wil ik bij elkaar liever niet meer dan 400,- euro uitgeven. Een krap budget dus als ik toch een leuke speaker opstelling wil, maar niet geheel onmogelijk als ik zo sommige setjes zie. En met setjes bedoel ik dan combi Receiver + speaker deal. Nu weet ik dat die speakers eigenlijk te min zijn voor de receiver en dat hierop beknibbelen niet het meest slimme is, maar goed ik moet ergens grenzen stellen en voor nu is dat een limiet van 400.- euro. Het zal in ieder geval een sterke verbetering zijn van wat ik nu heb.

Mijn oog is gevallen op de RX-471 in combinatie met een speakerset die hifi-corner er bij verkoopt. Nu ben ik een leek wat betreft speakerkabels, aangezien mijn huidige setje gewoon plug en play was. Op de 471 zitten banaanstekker aansluitingen, maar ik heb ergens gelezen dat ik de kabels zelf op maat moet maken, klopt dat? Zo ja, hoe zou ik dat aan moeten pakken? Ik heb dit nog nooit gedaan. Ik kan uiteraard wat filmpjes op gaan zoeken, maar ik heb liever wat info van iemand die een soortgelijke receiver heeft en hoe hij of zij dit heeft aangepakt. Verder terug in het topic las ik over ''Gamma Professional'' kabels, zou dit ook voor mij een betere zijn, of kan ik met de speakers die samen met de RX-471 komen volstaan? En is dit een kwestie van op maat maken, strippen, twisten en dan een stekker zoeken ofzo? Zoals gezegd, helaas niet zo ervaren. Kan ik bijvoorbeeld onderstaande tutorial volgen, of gaat dit weer om andere aansluitingen?

YouTube: Banana Plug Installation Tutorial

Het gaat dan om deze set:

http://hificorner.nl/hifi-sets/home-cinema/yht-396.html

Ik zou dan ooit nog is willen gaan voor Jamo's o.i.d. , maar voor nu staat dat het door mij gestelde budget echt niet toe (ik probeer sterk te blijven ;) ). Voor mij zijn de voordelen in ieder geval groot genoeg; 4 HDMI aansluitingen zodat ik de optische kabels grotendeels niet meer nodig heb, en de ondersteuning voor DTS-HD lijkt mij ook wel wat. Ik wil voornamelijk wat meer opgezogen worden tijdens het film kijken, dat is met mijn huidige set niet echt het geval.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Banaanstekkers zijn een optie die je los moet kopen. Normaal is bare-wire aansluiten, dus gewoon kabel strippen in de terminal steken en de terminal weer dichtdraaien. Met het juiste gereedschap een koud kunstje. Download anders eens een handleiding van een receiver, daar staat in hoe het werkt qua de terminals. Overigens zou ik me met een dergelijke set niet blindstaren op HD Audio. Idem met de kabels, 1,5mm is meer dan voldoende, je kan ook voor 2,5mm gaan dan zit je altijd goed. Maar wat er bij de set wordt geleverd qua kabels weet ik niet.

Edit:
Filmpje klopt voor een Nederlandse (en vele andere landen) receiver sowieso niet. Bij een Nederlandse receiver zitten er in de terminal nog dopjes zodat je geen banaanpluggen kan gebruiken, die dopjes moet je er eerst nog uithalen.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 28-05-2012 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
FeaR schreef op maandag 28 mei 2012 @ 00:38:
Banaanstekkers zijn een optie die je los moet kopen. Normaal is bare-wire aansluiten, dus gewoon kabel strippen in de terminal steken en de terminal weer dichtdraaien. Met het juiste gereedschap een koud kunstje. Download anders eens een handleiding van een receiver, daar staat in hoe het werkt qua de terminals. Overigens zou ik me met een dergelijke set niet blindstaren op HD Audio. Idem met de kabels, 1,5mm is meer dan voldoende, je kan ook voor 2,5mm gaan dan zit je altijd goed. Maar wat er bij de set wordt geleverd qua kabels weet ik niet.

Edit:
Filmpje klopt voor een Nederlandse (en vele andere landen) receiver sowieso niet. Bij een Nederlandse receiver zitten er in de terminal nog dopjes zodat je geen banaanpluggen kan gebruiken, die dopjes moet je er eerst nog uithalen.
Zoals hier wordt voorgedaan?
YouTube: Tip - Banana Plugs into AV Amp Speaker Wire Binding Posts

Maar zou je gewoon bare-wire dan aanraden i.p.v. het aansluiten met banaanstekkers? En zou je het verschil met HD audio niet gaan merken in deze prijsklasse? Jammer want ik had gedacht dat ik hiermee wel een voor een poosje goed zou zitten om via mijn PC nu audio en video langs mijn GTX 460 te laten lopen voor DTS-HD etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zoals in dat filmpje inderdaad. Bare-wire is in principe de beste manier van aansluiten omdat je met banaanpluggen weer een twee extra overgangen in de keten hebt. Dus die betere connectie die in het filmpje aan wordt gehaald is sowieso discutabel. Het is aan jou of je geld uit wilt geven aan banaanpluggen. In veel winkels worden ze gebruikt om het snelle switchen van speakers en receivers mogelijk te maken, voor thuis zal je dat niet veel nodig hebben. Wat in het eerst filmpje wordt gezegd is wel een reden om ze mogelijk te gebruiken: één of twee kanalen aansluiten is nog wel te doen met het aan de terminals draaien, maar hoe meer kanalen je in gebruik hebt des te lastiger wordt het. Ander voordeel is dat een paar banaanpluggen of spades ook vele malen mooier staat.

Het voordeel van HD Audio was dat het native 7.1 zou zijn en dus geen upmix van de gewone varianten. Helaas is het bij veel Blu-rays nog steeds zo dat de HD-versie een upmix betreft en dus niet native 7.1 is. Sterker nog, er zijn ook HD-tracks die maar 5.1 zijn. De hogere bitrate is een ander voordeel, maar je moet echt een goed paar speakers hebben staan omdat te horen. Velen claimen wel verschil te horen met simpele setjes, maar net als met kabels zit het veelal tussen de oren. Maar met melkpakjes als bij deze set zitten ga je het zeker niet horen. Al is "DTS HD" op je receiver hebben staan altijd wel grappig natuurlijk. Maar ze gooien HD Audio tegenwoordig op elke set, want het staat leuk. Net als hoge Wattages vermelden. Trekt de gemiddelde consument aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Thanks, bare-wires it is. Staat inderdaad misschien mooier, maar het plan is toch wel om deze in de kast te zetten en er voorlopig niet meer uit te halen :). Het zal misschien in de eerste week wel even testen en switchen zijn, maar dan voornamelijk met de HDMI kabels op welke input (Xbox, decoder en pc). Ik zag ook voorbij komen dat de ene poort beter geschikt zou zijn voor een bepaalde bron dan een andere input, zoals input lag.

Het is inderdaad zeker waar dat de termen als DTS-HD al snel aandacht trekt, zo ook bij mij. Zeker omdat ik eindelijk een videokaart bezit die HD audio ondersteunt. Ik ben ook zo iemand die meent het verschil te horen tussen Dolby Digital en DTS, maar als ik dan net weer ergens lees schijn je dit (zeker met mijn huidige setup) nagenoeg niet te kunnen horen. Films speel ik toch meestal in DTS vanwege de iets zwaardere bass, en het lijkt wel of dialogen iets beter uit mijn voorste speaker komt. Misschien allemaal tussen de oren inderdaad, maar goed als ik er zelf maar in geloof kwets ik er verder niemand mee.

Ik zou graag de ''melkpakjes'' wel willen horen in de winkel, maar de stores waar ik geweest ben hadden deze niet staan (Saturn / BCC). Misschien toch maar doorsparen voor een wat serieuzere speakerset... Twijfel! Het probleem is altijd hoeveel wil je er aan uitgeven. Ik ga al snel weer wat meer uitgeven voor dat (beetje) extra.

Om een voorbeeld te geven; ik vind de speakers van mijn vader thuis al goed klinken op een stereo mini-jack aansluiting (via zijn PC, ik roep al maanden tegen hem dat dit zware heiligschennis is). Hij heeft de Harman Kardon HKTS 9BQ i.c.m. met een HK receiver die ik even niet qua versienummer durf te benoemen, vorig jaar gekocht, in ieder geval met Faroudja chip. Ondanks dat hij deze aansluiting gebruikt vind ik het geluid best goed te noemen. Ik denk dan ook dat ik op zich met de RX-V471 redelijk goed zit. Mocht ik er honderd euro bovenop gooien, dan lijkt het me alsnog te weinig om een betere speakerset aan te schaffen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Royeboi schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:42:
Ik zag ook voorbij komen dat de ene poort beter geschikt zou zijn voor een bepaalde bron dan een andere input, zoals input lag.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk en zou ook niet mogen. Denk dat het probleem dan eerder bij de TV ligt welke dan niet op de goede stand staat. HDMI boards in receivers zijn identiek qua opbouw, vandaar dat je ook altijd ingangen toe kan wijzen.
Films speel ik toch meestal in DTS vanwege de iets zwaardere bass, en het lijkt wel of dialogen iets beter uit mijn voorste speaker komt. Misschien allemaal tussen de oren inderdaad, maar goed als ik er zelf maar in geloof kwets ik er verder niemand mee.
DTS is zeker niet altijd beter dan Dolby Digital, hangt ook weer van de mix af. En het is maar net wat je wilt van het geluid. Zo is de LFE in de DD-versie veelal harder (tot wel 15 dB). Wel is DTS vaak net wat luider en dat is ook de reden dat het door veel mensen meteen als beter wordt ervaren. DTS heeft wel een hogere bitrate dan DD.
Mocht ik er honderd euro bovenop gooien, dan lijkt het me alsnog te weinig om een betere speakerset aan te schaffen, toch?
Ik zou zo voor 500 euro geen betere set weten. Je gaat al snel richting de 400 euro voor een 5.1 set als je een beetje vloerstaanders wilt. En het is dan nog maar de vraag of je dat überhaupt wilt. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, er zijn ook 5.1 setjes bestaande uit melkpakjes te koop voor bedragen waar je ook leuke zuilen of monitoren voor neer kan zetten. Maar als je een simpel Harman Kardon-setje al goed vind dat hoef je die prijsranges niet eens op te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 29-05-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb mijn RX-V1071 dus nu een week, buiten een hardwarefout (de vervanger is onderweg) werkt het ding netjes. Iemand ervaring met playlists en DLNA? Heb MiniDLNA geïnstalleerd op de server, werkt netjes - streaming gaat vlotjes, is fluitje van een cent (remote heeft ook een aparte knop voor DLNA/internet streaming content). Het is mij wel niet duidelijk of (en hoe) ik playlists kan maken - liefst zonder de GUI nodig te hebben, ik wil mijn TV niet aanzetten om door mijn bibliotheek te struinen. Afspelen en de bibliotheek raadplegen gaat netjes via de display van de receiver zelf en met de remote.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
FeaR schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:53:

Ik zou zo voor 500 euro geen betere set weten. Je gaat al snel richting de 400 euro voor een 5.1 set als je een beetje vloerstaanders wilt. En het is dan nog maar de vraag of je dat überhaupt wilt. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, er zijn ook 5.1 setjes bestaande uit melkpakjes te koop voor bedragen waar je ook leuke zuilen of monitoren voor neer kan zetten. Maar als je een simpel Harman Kardon-setje al goed vind dat hoef je die prijsranges niet eens op te zoeken.
Ik ben gegaan voor de RX-V471 i.c.m de HK HKTS 9BQ speakerset. Ik zie nu echter dat ik voor een verschil van 35,- de V571 had kunnen kiezen, als voordelen dus 2 HDMI poorten meer, upscaling en 7.1 (Op dit moment nog geen nut). Snel de order annuleren en toch de V571 kiezen?

Ik twijfel nog omdat het pas echt 35,- euro verschil is zodra ik te horen heb gekregen van de winkel dat ze niet met de prijs van de concurrent mee gaan (prijs van V471 is nu 299,-, als ze meegaan 265,-) De V571 is te krijgen voor 335,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Royeboi schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 02:22:
[...]
Ik ben gegaan voor de RX-V471 i.c.m de HK HKTS 9BQ speakerset. Ik zie nu echter dat ik voor een verschil van 35,- de V571 had kunnen kiezen, als voordelen dus 2 HDMI poorten meer, upscaling en 7.1 (Op dit moment nog geen nut). Snel de order annuleren en toch de V571 kiezen?

Ik twijfel nog omdat het pas echt 35,- euro verschil is zodra ik te horen heb gekregen van de winkel dat ze niet met de prijs van de concurrent mee gaan (prijs van V471 is nu 299,-, als ze meegaan 265,-) De V571 is te krijgen voor 335,-.
Voor die 35 euro zou ik het doen, je krijgt behoorlijk wat extra wat altijd makkelijk is. En 35 euro is zeker geen schokkend bedrag. Ik ken mensen die 200 euro meer uit hebben gegeven omdat een model hoger een leuk klepje op de voorkant heeft en uit Japan kwam en niet uit China O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
FeaR schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 07:10:
[...]

Voor die 35 euro zou ik het doen, je krijgt behoorlijk wat extra wat altijd makkelijk is. En 35 euro is zeker geen schokkend bedrag. Ik ken mensen die 200 euro meer uit hebben gegeven omdat een model hoger een leuk klepje op de voorkant heeft en uit Japan kwam en niet uit China O-)
Thanks, mocht ik de VX-471 dan niet voor een lagere prijs krijgen maar voor 299,-, dan kan ik het beste inderdaad de 571 pakken. Ik heb hifi corner gistermiddag gemaild, bij mijn vorige aankoop had ik ook een vraag die werd binnen 10 minuten beantwoord, maar nu wacht ik nog steeds op antwoord... Zal wel druk zijn bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Na wat stroeve communicatie vanuit hifi-corner, toch maar gehouden bij de RX-V471. Jammer is ook dat men nu, in tegenstelling tot een voorgaande ervaring, niet meekon gaan in de prijs van de Harman Kardon speakerset. Best een tegenvaller, aangezien deze elders toch 70,- euro goedkoper was. Een waardebon van ze heb ik geweigerd, omdat ik toch niet van plan ben iets aan te schaffen in de categorie die men aanbiedt. Leer voor de volgende keer; niet te snel bestellen maar eerst afwachten tot men in de prijs mee gaat. Aan de andere kant, de set klinkt goed met bijbehorende speakers, en voldoet ruim voor een surround set in mijn slaapkamer. Geen gehannes meer met een handmatige Optical audio switch in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb ondertussen van Amazon een nieuwe RX-V1071 ontvangen, en de oude is op hun kosten retour gestuurd.

Ding klinkt prachtig, nooit gedacht dat mijn 685's zoveel laag aankonden; al moet ik wel nog es checken of de ladenkastjes waarop mijn speakers staan niet het laag versterken (die zijn momenteel nog leeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Vandaag eens gaan kijken voor een surround systeem.
5 (bookshelf) speakers en een subwoofer van KEF (C-serie) icm een RX-V473.
Ik kan ook voor de V471 gaan, maar de V473 heeft dlna, netwerk en airplay extra aan boord (meerprijs van 50 euro).
Ik neem aan dat dit wel vrij deftige versterkers zijn? :)
Ben nogal een leek op dit vlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als je het airplay gedeelte niet echt nodig hebt dan kun je ook voor de V671 gaan, deze heeft ook netwerk en DLNA en is nu voor een lager bedrag aan te kopen dan de V473 omdat deze al wat ouder is en buiten het airplay gedeelte ook een stuk completer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik heb wel een ipad, dus airplay zou wel handig kunnen zijn :)
Ik hoef geen 'gigantisch' uitgebreide versterker te hebben, maar ik ben wel altijd op zoek naar de beste prijs/kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVu
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik ga mijzelf ook maar eens hierin mengen!

Ik heb mijn oog laten vallen op de rx v 673. Nog niet verkrijgbaar in Nederland volgens mij. En een adviesprijs van 599. Was al bij mediamarkt geweest voor de prijs bij hun, daar keek de verkoper op een prijsvergelijk site en daar stond de receiver bij bcc voor 524, dus daar kon hij zo in mee gaan... En helaas, hij staat er al niet meer op bij bcc voor die prijs.

Afwachten dus nog eventjes...

Op dit moment denk ik dat het de simpele set van yamaha wordt qua speakers: ns pb 150.
Zou het een succes worden?

Alles klokie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewjmulder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05-2022
Hi guys,

Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn KPN iTV via de Yamaha RX-V667 op mijn TV. Ik heb al een beetje gezocht in dit forum en enkele posts met een vergelijkbaar probleem gevonden, maar volgens mij nog geen oplossing.

Ik heb sinds kort iTV van KPN en als ik de ontvanger direct op mijn Samsung LE32A450 TV aansluit werkt het perfect. Qua aansluiting zou ik echter liever het beeld & geluid via mijn RX-V667 laten lopen, zodat er zo min mogelijk handelingen nodig zijn om van apparaat te wisselen. Bijvoorbeeld mijn laptop aansluiten werkt prima via deze constructie. Als ik echter de KPN iTV ontvanger op een HDMI ingang van de Yahama aansluit en dan dat kanaal naar de TV doorzet (ook HDMI) krijg ik slechts een zwart beeld. Soms krijg ik alleen geluid en geen beeld, maar zie ik wel even de digitale programma gids 'overlay'. Ook verschijnt af en toe de foutmelding:
"HDCP Error!
There was HDCP authentication error. Video and audio on HDMI output are disabled."

Mijn vraag is dus: is het mogelijk iTV via de RX-V667 op de TV aan te sluiten? Zo ja, wat doe ik verkeerd? Zo nee, waarom niet?

Alvast bedankt voor de reacties & antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Welke KPN iTV ontvanger?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ewjmulder schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:18:
Hi guys,

Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn KPN iTV via de Yamaha RX-V667 op mijn TV. Ik heb al een beetje gezocht in dit forum en enkele posts met een vergelijkbaar probleem gevonden, maar volgens mij nog geen oplossing.

Ik heb sinds kort iTV van KPN en als ik de ontvanger direct op mijn Samsung LE32A450 TV aansluit werkt het perfect. Qua aansluiting zou ik echter liever het beeld & geluid via mijn RX-V667 laten lopen, zodat er zo min mogelijk handelingen nodig zijn om van apparaat te wisselen. Bijvoorbeeld mijn laptop aansluiten werkt prima via deze constructie. Als ik echter de KPN iTV ontvanger op een HDMI ingang van de Yahama aansluit en dan dat kanaal naar de TV doorzet (ook HDMI) krijg ik slechts een zwart beeld. Soms krijg ik alleen geluid en geen beeld, maar zie ik wel even de digitale programma gids 'overlay'. Ook verschijnt af en toe de foutmelding:
"HDCP Error!
There was HDCP authentication error. Video and audio on HDMI output are disabled."

Mijn vraag is dus: is het mogelijk iTV via de RX-V667 op de TV aan te sluiten? Zo ja, wat doe ik verkeerd? Zo nee, waarom niet?

Alvast bedankt voor de reacties & antwoorden!
Waarschijnlijk heb je de VIP1853 en heb je last van het HDCP probleem. (google maar eens)
Andere HDMI kabel en STB instellen op 1080i wil nog wel eens helpen. Als het goed is werkt KPN aan een software update om het probleem op te lossen. (Ik heb zelf de VIP1963 en totaal geen problemen, maar KPN levert enkel nog de VIP1853.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440425

Wellicht kan iemand mij uit de brand helpen. Ik heb sinds 2 maanden de Yamaha RX671 Receiver maar ben niet tevreden met het apparaat. Waarschijnlijk omdat ik niet voldoende knowhow heb van dit apparaat;)

Ik heb een combinatie van de Yamaha RX671, Samsung Smart TV UE40D8000, Blu-Ray 3D speler Samsung BD-E5500, UPC Mediabox en mijn Apple Macbook Pro.

De combinatie van de RX671 en Apple geeft geen enkel probleem. Deze heb ik via HDMI aangesloten en kan op deze manier films en muziek afspelen.

Om toch TV te kunnen kijken via de UPC Mediabox en tegelijkertijd muziek af te spelen via de Mac, heb ik de UPC Mediabox rechtstreeks aan mijn TV aangesloten omdat ik niet tegelijk TV via de Mediabox te kijken en muziek via de Mac kon afspelen (suggesties welkom als het wel via de RX671 tegelijkertijd kan).

Mijn grootste probleem is als ik een Blu-Ray film wil kijken via de Samsung BD-E5500, die ik via de BD player HDMI uitgang heb aangesloten op de RX671, dan werkt de lipsync niet goed en is het beeld vertraagd. Ik heb op de TV en Blu-Ray speler BD Wise aangezet zodat het geoptimaliseerd wordt maar dit werkt ook niet.

Kan iemand mij aangeven wat ik fout doe? Ik weet zeker dat als ik de Blu-Ray speler rechtstreeks aansluit aan de TV dat dan het probleem verholpen is maar dat wil ik eigenlijk niet ivm geluid.

Ik hoor graag wie mij kan helpen....

Marlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
In de RX671 zitten volgens mij ook een aantal opties om hiervoor te corrigeren. Heb je hier ook al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een vraagje:
ben sinds kort in het bezit van een sony lcd 55HX850
daarnaast de Yamaha RX671 aangeschaft

Weet iemand hoe ik het geluid van mijn Tv op mijn surround krijgt via mijn Receiver.
krijg dit maar niet werkend :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 11:11
Ik heb sinds vorige week ook de rx671, en mijn tv (samsung ue46d6530) ondersteund ARC via de hdmi 2 ingang.
Was dus een kwestie van de hdmi kabel die vanuit de receiver naar de tv gaat in poort 2 stoppen, en het werkte.
Het duurde even voor ik ergens las dat alleen hdmi 2 ARC ondersteunde, ik had hem eerst in hdmi 1 gedaan en toen werkte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 22:29
JeroenV_ schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:05:
Ik heb sinds vorige week ook de rx671, en mijn tv (samsung ue46d6530) ondersteund ARC via de hdmi 2 ingang.
Was dus een kwestie van de hdmi kabel die vanuit de receiver naar de tv gaat in poort 2 stoppen, en het werkte.
Het duurde even voor ik ergens las dat alleen hdmi 2 ARC ondersteunde, ik had hem eerst in hdmi 1 gedaan en toen werkte het niet.
Die TV hangt hier ook. Het staat duidelijk vermeld in de handleiding en er staat ook nog eens duidelijk (ARC) vermeld bij HDMI 2. Had je moeten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb uiteindelijk gewoon ARC uitgeschakeld, alle audio gaat via mijn RX-V1071, of het nu muziek is, de HTPC of de Blu-Rayspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 421600 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:59:
even een vraagje:
ben sinds kort in het bezit van een sony lcd 55HX850
daarnaast de Yamaha RX671 aangeschaft

Weet iemand hoe ik het geluid van mijn Tv op mijn surround krijgt via mijn Receiver.
krijg dit maar niet werkend :-(
Uit de handleiding; ARC (Audio Return Channel) (alleen HDMI IN 1)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus van de TV (HDMI1 ARC) via hdmi 1.4 kabel
naar mijn receiver aansluiting (HDMI Out/ARC)
of HDMI 1?
hardware-lover schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:20:
[...]

Uit de handleiding; ARC (Audio Return Channel) (alleen HDMI IN 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 421600 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:43:
dus van de TV (HDMI1 ARC) via hdmi 1.4 kabel
naar mijn receiver aansluiting (HDMI Out/ARC)
of HDMI 1?

[...]
Slordig van mij, mijn reactie betreft de handleiding van de TV. Volgens mij hoeft er op de Yamaha niet specifiek voor een bepaalde HDMI aansluiting worden gekozen maar het meest logische lijkt het mij dat daarvoor HDMI uit gebruikt zal worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 11:11
InZane schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:08:
[...]

Die TV hangt hier ook. Het staat duidelijk vermeld in de handleiding en er staat ook nog eens duidelijk (ARC) vermeld bij HDMI 2. Had je moeten zien ;)
Als echte man sluit je alles gewoon aan, en ga je na veel schelden en doen pas de handleiding lezen 7(8)7
Op de tv heb ik het niet gezien, want omdat deze ophangt en er al bestaande hdmi kabels naar de tv gingen was het niet nodig om hem er vanaf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 22:29
JeroenV_ schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:13:
[...]

Als echte man sluit je alles gewoon aan, en ga je na veel schelden en doen pas de handleiding lezen 7(8)7
Op de tv heb ik het niet gezien, want omdat deze ophangt en er al bestaande hdmi kabels naar de tv gingen was het niet nodig om hem er vanaf te halen.
Ik heb voor de handigheid voordat ik de TV ging ophangen een foto gemaakt van de achterkant ;)
Als ie eenmaal hangt is er niet veel meer van te zien nee. En je hebt kinderhandjes nodig om stekkers te verwisselen (leuk zo'n platte mount) :/

Gelukkig loopt er maar 1 HDMI kabel naar de TV :P

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 09-07-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is gelukt.
had jou optie al geprobeerd maar werkte niet, probleem zat in de HDMI 1.4 kabel,
heel gek, pas geleden via ibood gekocht , staat ook duidelijk 1.4 op , maar gisteren een nieuwe kabel 1.4 kabel aangesloten , van uit tv HDMI1 (ARC) naar receiver HDMI out (ARC) en werkte .. :)

thanks voor je hulp
hardware-lover schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:54:
[...]

Slordig van mij, mijn reactie betreft de handleiding van de TV. Volgens mij hoeft er op de Yamaha niet specifiek voor een bepaalde HDMI aansluiting worden gekozen maar het meest logische lijkt het mij dat daarvoor HDMI uit gebruikt zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dubbel met Anoniem: 421600 in "[Speakers] Het KEF Luidspreker Ervaringen Topic". Sowieso heeft deze vraag niets met de Yamaha receiver te maken en hoort het ook in het KEF-topic.

[ Voor 75% gewijzigd door FeaR op 12-07-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• excellerate
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-04 21:15
Ik heb dus ook een Yamaha RX-V671. Prima ding maar er is een ding wat ik niet snap en uit kom.
Ik heb YPAO gebruikt, deze zet de speakers op Large.
Nu moet je met Home Cinema gebruik altijd de speakers op Small zetten. (is bij de concurrenten als Denon etc met Audyssey wel zo)
Doe ik dit, dan wil ik de fronts gewoon met stereo gebruik op Large hebben staan (zonder sub dus)
De Yamaha houd het systeem altijd op Large of op Small...
Wie kan mij meer vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De handleiding van Yamaha geeft aan dat speakers op 'large' worden ingesteld als ze het volledig geteste frequentieveld weergeven.

Ik heb hier B&W 685 bookshelves, ik vond het ook vreemd dat de Yamaha ze op 'large' instelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• excellerate
Ik zie het ja.
Maar er zijn zelden speakers die dat dus goed kunnen, daar zijn de subwoofers voor.
Bij Audyssey is Large uit den boze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik moet zeggen dat ik nooit gedacht had dat mijn Bowers & Wilkins zoveel laag konden weergeven... Heb hier geen sub, gewoon 2.0. Er staat wel nergens in de handleiding welk frequentiegebied YPAO test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• excellerate
Heb even gespiekt naar de B&W's. Deze doen 42 hz.
Dit doen mijn speakers ook ongeveer, maar dit is voor HT gewoon niet laag.
Je mist dan toch een groot deel van het laag tijdens het luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
excellerate schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:21:
Ik heb dus ook een Yamaha RX-V671. Prima ding maar er is een ding wat ik niet snap en uit kom.
Ik heb YPAO gebruikt, deze zet de speakers op Large.
Nu moet je met Home Cinema gebruik altijd de speakers op Small zetten. (is bij de concurrenten als Denon etc met Audyssey wel zo)
Doe ik dit, dan wil ik de fronts gewoon met stereo gebruik op Large hebben staan (zonder sub dus)
De Yamaha houd het systeem altijd op Large of op Small...
Wie kan mij meer vertellen?
Is het überhaupt wel mogelijk met de Yamaha om twee aparte instellingen in te stellen. Dus eentje voor surround en eentje voor stereo? Dat is de reden dat ik zo blij ben met mijn Denon: apart in te stellen settings voor Pure Direct (stereo) en de rest (5.1 surround). Bij veel receivers is de ingestelde optie voor beide modi.
Borromini schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 14:58:
Ik moet zeggen dat ik nooit gedacht had dat mijn Bowers & Wilkins zoveel laag konden weergeven... Heb hier geen sub, gewoon 2.0. Er staat wel nergens in de handleiding welk frequentiegebied YPAO test.
Als je geen subwoofer hebt staan dan worden de fronts sowieso op "large" gezet. Heeft dan verder niets meer te maken met het frequentiebereik ;)

[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 14-07-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• excellerate
FeaR schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:19:
[...]

Is het überhaupt wel mogelijk met de Yamaha om twee aparte instellingen in te stellen. Dus eentje voor surround en eentje voor stereo? Dat is de reden dat ik zo blij ben met mijn Denon: apart in te stellen settings voor Pure Direct (stereo) en de rest (5.1 surround). Bij veel receivers is de ingestelde optie voor beide modi.
Dat begin ik mij dus ook af te vragen!
Ik ben dus over gestapt van een Denon naar een Yamaha.
Bij de Denon is inderdaad alles precies in te stellen.
Ik ging en ga er van uit dat Yamaha als HT specialist maar ook als muziek specialist dat ook te regelen is.
logisch zou ook zij dat bij Pure Direct het large en Small weg gelaten zou worden.
Iemand op het HT Forum vertelde dat als hij Pure Direct selecteerde alles wel uitgeschakeld werd.
Ik krijg dit niet voor mekaar... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

FeaR schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:19:
Als je geen subwoofer hebt staan dan worden de fronts sowieso op "large" gezet. Heeft dan verder niets meer te maken met het frequentiebereik ;)
Ik kan jammer genoeg ook alleen maar zeggen wat Yamaha je wijsmaakt in hun handleiding :). Zo verkopen ze het in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
excellerate schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:10:
[...]

Dat begin ik mij dus ook af te vragen!
Ik ben dus over gestapt van een Denon naar een Yamaha.
Bij de Denon is inderdaad alles precies in te stellen.
Ik ging en ga er van uit dat Yamaha als HT specialist maar ook als muziek specialist dat ook te regelen is.
logisch zou ook zij dat bij Pure Direct het large en Small weg gelaten zou worden.
Iemand op het HT Forum vertelde dat als hij Pure Direct selecteerde alles wel uitgeschakeld werd.
Ik krijg dit niet voor mekaar... |:(
Heb zel 771 hier staan en is wel zeker mogelijk om te switchen tussen 5.1 en pure direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100493

Heb sinds een paar maanden ook de 771. Ben erg tevreden over het geluid. Ik hem tot nu toe in stereo opstelling gebruikt (hier gaat binnenkort verandering in komen).

Ik heb hem via preout op mijn oude stereo versterker aangesloten (ook Yamaha), dus feitelijk dient ie nu als voorversterker. De bron komt via HDMI van mijn computer.

Helaas hield HDMI ingang 1 ermee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• excellerate
redbullgsxr schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:47:
[...]

Heb zel 771 hier staan en is wel zeker mogelijk om te switchen tussen 5.1 en pure direct.
Weet je het zeker?
Met de speakers voor HT op Small en dan voor stereo op Large? En dan zonder sub dus?
Bij mij is het ook minimaal maar de sub speelt wel mee.
In het display is ook te zien dat hij de sub aan houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo

ik heb sinds afgelopen weekend het probleem dat het het geluid van mijn tv (sony hx850) niet meer via mijn receiver komt (rx v671).
aangesloten via tv hdmi 1 (ARC) naar receiver hdmi out (ARC)
heb lopen spelen met de instellingen van mijn receiver , maar nog niet gelukt :-(

weet iemand de exacte instelling van de receiver?
het heeft wel gewerkt namelijk, op de tv met de knop Bravia sync had ik de keuze om te selecteren dat de audio via de receiver loopt, maar is nu grijz en is niet te selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-03 19:49
bij hdmi setup kijk even bij de optie control en audio bij audio kan je kiezen tv of receiver of allebij (amp, tv amp+tv) en dan misschien control aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
excellerate schreef op maandag 16 juli 2012 @ 01:07:
[...]

Weet je het zeker?
Met de speakers voor HT op Small en dan voor stereo op Large? En dan zonder sub dus?
waar de speakers op dat moment op staan moet ik even checken, maar de sub is compleet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is uiteindelijk gelukt.
moest nog hdmi apparaat toelaten op mijn sony tv (HX850).

thanks
h4ze schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:41:
bij hdmi setup kijk even bij de optie control en audio bij audio kan je kiezen tv of receiver of allebij (amp, tv amp+tv) en dan misschien control aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand ervaring met het bedienen van de rx v671 met een Harmony afstandbedienig of via IR/RF extender?
wil dit gaan gebruiken, omdat mijn receiver dicht zit in een zwevende kast.

iemand tips of type harmony afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

excellerate schreef op maandag 16 juli 2012 @ 01:07:
[...]

Weet je het zeker?
Er staat in de handleiding dat bij pure direct diverse zaken worden uitgeschakeld, bij mijn 667 gaat ie naar de 2 front-speakers en de sub wordt daarbij ook uitgeschakeld;

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/pure%20direct.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 11:33
Hier nog een tevreden eigenaar van een RX-V671. Ik heb de YPAO niet gebruikt, de speakers zijn afgesteld door middel van een decibelmeter.

Klopt het dat ik de crossoverinstellingen niet per kanaal kan instellen? Mijn oude Harman Kardon versterker kon per kanaal een crossover frequentie instelling krijgen.

Nog iets wat mij opviel ten opzichte van de HK: klopt het dat ik nergens kan instellen dat het display automatisch dimt na een x-aantal seconden?

Het geluid is trouwens geweldig in combinatie met mijn Wharfedale speakers en SVS subwoofer :-)

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Vandaag de Yamaha RX-V673 voor 500 euro bij hifi corner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 16:57
Even een kick en een vraag voor de yamaha experts.

Ik zit te dubben tussen de Yamaha RX-V1071 (750 euro) en de Aventage 1010 (900euro).

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen deze 2, afgezien van de 5e poot v.d Aventage? Heeft de 1071 ook aluminium frontje + knoppen?

Ik vraag me af of de Aventage de meerprijs van 150 euro meer waard is tov. de 1071. De opbouw en specs lijken namelijk identiek.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De info die ik destijds gevonden heb liet doorschemeren dat het instapmodel van de Aventage-reeks de meerprijs niet waard was vergeleken met de RX-V1071. Om echt een verschil te merken zou je al naar het model daarboven moeten gaan in de Aventage-reeks.

Edit: was vergeten dat de 810 het instapmodel was.

[ Voor 39% gewijzigd door Borromini op 08-08-2012 18:26 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste