Dan zou ik voor de jamo 608 hcs 3(575€)gaan, en er eventueel later een sub bij kopen want die zit er niet bij. Heb net de jamo's binnen en ze klinken heerlijk in mijn geval in combi met de yamaha rx v771. Heb er zelf nog niet heel veel verstand van, maar wat ik lees heb je voor een redelijke prijs goede speakers aan de jamo 608.V3g3ta schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:04:
[...]
Er zit nog wel wat extra in de beurs voor speakers. Ik kan tot ongeveer 550 gaan.
Ik wil eigenlijk geen grote zuilen in de kamer hebben staan, dus die koop ik dan ook liever niet.
Dus dan blijven de satellieten over.
Nu heb ik de volgende keuze's:
Keuze gemaakt.
Dus dan blijven de satellieten over.
Nu heb ik de volgende keuze's:
Keuze gemaakt.
[ Voor 30% gewijzigd door V3g3ta op 17-01-2012 17:45 ]
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Is het eigenlijk een probleem om een 5.1 set van 4 ohm aan te sluiten op de RX-V671, die 8 ohm aangeeft.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Ik heb nu alweer een tijdje de yamaha RX-V567 staan en begin hem elke week leuker te vinden! Begin deze week heb ik een nieuwe center speaker gehaald voor de S426 HCS3 set. De center die erbij zit, de S420 CEN, is goed en weergeeft alles prima, maar gaat toch net niet diep genoeg voor mensen met stemmen zoals Morgan Freeman. Dus een nieuwe center aangeschaft, de magnat vector 213.
De bouwkwaliteit is echt super, groot, zwaar uitgevoerd (9kg) en alles is stevig en solide. Toen ik hem aansloot meteen weer een YPAO gedraaid en films gaan kijken. Geluid is veel beter dan de S420 alleen het midden/hoog werd slecht weergeven en bij hoog volume verstond je mensen soms slecht. Ik balen natuurlijk, dus ben een beetje gaan stoeien met de instellingen. Wat bleek, bij het uitschakelen van de PEQ (naar GEQ) die de YPAO microfoon had bepaald, was het net alsof iemand een doek over alle speakers vandaan trok. Wat een verschil! De Magnat speaker klinkt geweldig, lekker laag en helder hoog. Sluit mooi aan bij de Jamo's. Die ik persoonlijk minder vind dan de geluid- en bouwkwaliteit van de Magnat.
Heeft iemand anders ook een YPAO gedaan waarna het niet helemaal lekker klonk? Of een PEQ die niet goed was?
PS: De YPAO heb ik laten draaien op flat en natural.
De bouwkwaliteit is echt super, groot, zwaar uitgevoerd (9kg) en alles is stevig en solide. Toen ik hem aansloot meteen weer een YPAO gedraaid en films gaan kijken. Geluid is veel beter dan de S420 alleen het midden/hoog werd slecht weergeven en bij hoog volume verstond je mensen soms slecht. Ik balen natuurlijk, dus ben een beetje gaan stoeien met de instellingen. Wat bleek, bij het uitschakelen van de PEQ (naar GEQ) die de YPAO microfoon had bepaald, was het net alsof iemand een doek over alle speakers vandaan trok. Wat een verschil! De Magnat speaker klinkt geweldig, lekker laag en helder hoog. Sluit mooi aan bij de Jamo's. Die ik persoonlijk minder vind dan de geluid- en bouwkwaliteit van de Magnat.
Heeft iemand anders ook een YPAO gedaan waarna het niet helemaal lekker klonk? Of een PEQ die niet goed was?
PS: De YPAO heb ik laten draaien op flat en natural.
Sinds 3 weken ben ik in het bezit van een rx-v2067. Ik heb echter 2 probleempjes waar ik tegenaan loop.
- allereerst is de afstandsbediening meer dan traag. Als ik op de volume knop druk gaat hij vaak een halve decibel harder of zachter, maar soms gebeurt er helemaal niks. Hetzelfde geldt voor alle overige functies. Bij de eerste keer indrukken reageert hij maar daarna moet je gewoon een paar seconden wachten voordat je weer een commando kan versturen. Heeft hier iemand een oplossing voor (defect in de remote?)
- als oplossing voor bovenstaand probleem gebruik ik de iPad en android app. Dan met volume e.d. geen problemen. Echter als ik via upnp muziek stream en ik klik op een bepaald nummer (als er in dat mapje meerdere nummers staan), dan speelt hij nooit degene af die ik wil/welke ik had geselecteerd. Is hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Verder is het een dijk van een versterker. Een heel ander geluid dan mijn Harman Kardon die ik hiervoor had.
- allereerst is de afstandsbediening meer dan traag. Als ik op de volume knop druk gaat hij vaak een halve decibel harder of zachter, maar soms gebeurt er helemaal niks. Hetzelfde geldt voor alle overige functies. Bij de eerste keer indrukken reageert hij maar daarna moet je gewoon een paar seconden wachten voordat je weer een commando kan versturen. Heeft hier iemand een oplossing voor (defect in de remote?)
- als oplossing voor bovenstaand probleem gebruik ik de iPad en android app. Dan met volume e.d. geen problemen. Echter als ik via upnp muziek stream en ik klik op een bepaald nummer (als er in dat mapje meerdere nummers staan), dan speelt hij nooit degene af die ik wil/welke ik had geselecteerd. Is hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Verder is het een dijk van een versterker. Een heel ander geluid dan mijn Harman Kardon die ik hiervoor had.
Hoeveel werkgeheugen heeft je afstandsbediening?
Wat bedoel je daarmee? Het is de standaardafstandsbediening welke bij de receiver is geleverd.
Sorry dat was een flauw grapje 
Wat je kan proberen voor bijvoorbeeld volume zodat je niet elke keer heel lang de knop in hoeft te drukken is het "Initial Volume" niveau omhoog zetten. En bij jouw model kan je volgens mij Volume Presets gebruiken zodat hij bij elke input meteen naar het goede volume schakelt, scheelt ook weer tijd.
Bij mijn eigen afstandsbediening moet ik de knoppen ook goed diep indrukken voor er wat gebeurd, maar reageert daarna wel naar behoren. Daardoor voelt het niet zo snel aan als op een touchscreen. Plus dat het handiger is als je de volumeknop ingedrukt houdt, dan gaat het ineens heel snel omhoog.
Van die muziek streamen weet ik niks af.

Wat je kan proberen voor bijvoorbeeld volume zodat je niet elke keer heel lang de knop in hoeft te drukken is het "Initial Volume" niveau omhoog zetten. En bij jouw model kan je volgens mij Volume Presets gebruiken zodat hij bij elke input meteen naar het goede volume schakelt, scheelt ook weer tijd.
Bij mijn eigen afstandsbediening moet ik de knoppen ook goed diep indrukken voor er wat gebeurd, maar reageert daarna wel naar behoren. Daardoor voelt het niet zo snel aan als op een touchscreen. Plus dat het handiger is als je de volumeknop ingedrukt houdt, dan gaat het ineens heel snel omhoog.
Van die muziek streamen weet ik niks af.
Anoniem: 364659
Ik heb interesse voor een RX-V371 in combinatie met Boston-Acoustics A25 speakers. Ik heb er weinig verstand van, maar ik begreep dat de BA speakers door hun lage gevoeligheid (87dB) veel power nodig hebben om op redelijk volume te kunnen spelen. Kan dat kloppen? Stel dat ik vier BA A25 speakers aansluit op de RX-V371, kan ie ze dan allemaal makkelijk hebben? Want ik neem aan dat het vermogen per output naar beneden gaat naarmate je meer speakers aansluit. Alvast bedankt!
pricewatch: Boston Acoustics A 25 (Zwart)
pricewatch: Boston Acoustics A 25 (Zwart)
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 364659 op 25-01-2012 21:26 ]
Yamaha's staan niet bekend om hun het leveren van veel vermogen. Maar het aansturen van zulke speakers tot het punt dat jij en je luidsprekers het niet meer fijn vinden is echt geen probleem. Vooral als het er maar 2 of 4 zijn dan moet dat zeker goedkomen.
Heb zelf op de RX-V567 5 speakers aangesloten (waaronder 2 rears met 87dB/m/V) en die kan ik niet voorbij 75-80% volume (op -5dB, gaat van -80dB tot +10dB)) draaien omdat het dan te luid/asociaal/pijnlijk wordt.
Andere versterkers zullen misschien wat meer vermogen leveren zodat je deze minder ver open hoeft te draaien, maar zolang je geen 5.1 opstelling met allemaal grote (moeilijk aanstuurbare) zuilen en 5x100W RMS nodig hebt, heb je vermogen genoeg tot je beschikking. Ik vind de Yamaha gewoon heel fijn klinken en ze hebben naast goeie looks (persoonlijk) een heel neutraal en natuurlijk geluid.
Heb zelf op de RX-V567 5 speakers aangesloten (waaronder 2 rears met 87dB/m/V) en die kan ik niet voorbij 75-80% volume (op -5dB, gaat van -80dB tot +10dB)) draaien omdat het dan te luid/asociaal/pijnlijk wordt.
Andere versterkers zullen misschien wat meer vermogen leveren zodat je deze minder ver open hoeft te draaien, maar zolang je geen 5.1 opstelling met allemaal grote (moeilijk aanstuurbare) zuilen en 5x100W RMS nodig hebt, heb je vermogen genoeg tot je beschikking. Ik vind de Yamaha gewoon heel fijn klinken en ze hebben naast goeie looks (persoonlijk) een heel neutraal en natuurlijk geluid.
pricewatch: Yamaha R-S300 zilver
En hoe verhoudt deze zich kwa power, zou die de speakers goed kunnen hebben? Minder functies, en 2.1, en maar 50 watt/ch maar wel ong. zelfde prijs. Hoe kan dat? (Ik zit nog een beetje te dubben kwa stereo/surround aangezien ik vooral muziek luister.) Sorry voor alle vragen, ben n00b op dit gebied.
En hoe verhoudt deze zich kwa power, zou die de speakers goed kunnen hebben? Minder functies, en 2.1, en maar 50 watt/ch maar wel ong. zelfde prijs. Hoe kan dat? (Ik zit nog een beetje te dubben kwa stereo/surround aangezien ik vooral muziek luister.) Sorry voor alle vragen, ben n00b op dit gebied.
[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 364659 op 27-01-2012 16:02 ]
@ossieboy: Omdat de kwaliteit van de componenten waarschijnlijk anders is. Als je puur voor de muziek gaat dan kan het een betere keus zijn, maar aan andere kant zou ik het bijvoorbeeld jammer vinden om concerten op Blu-Ray niet meer in surround te kunnen afspelen.
Heb sinds een weekje een RX-V671, en ik moet zeggen dat ik er dol gelukkig mee ben. Hij klinkt echt heel mooi helder, neutraal en gebalanceerd. Heb nog even getwijfeld of ik de 771 zou nemen, maar de extra features van de 771 had ik niet echt nodig dus besloten het extra geld maar even in de zak te houden voor iets anders.
Volgende aankoop wordt een BR speler, waarschijnlijk de BRD-A1010, aangezien ik de SACD mogelijkheid van die speler wel aantrekkelijk vind.
Volgende aankoop wordt een BR speler, waarschijnlijk de BRD-A1010, aangezien ik de SACD mogelijkheid van die speler wel aantrekkelijk vind.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Zowaar alle problemen op kunnen lossen. Voor mensen met hetzelfde, hier de simpele maar doeltreffende oplossingen:
Ik had oplaadbare aaa-batterijen in de afstandsbediening gestopt (1000 mha) maar dit was kennelijk niet sterk genoeg. Na het verwisselen met normale batterijen werkt de afstandsbediening perfect.
Wanneer je over het netwerk streamt en de shuffle functie staat ingeschakeld dan speelt hij na het selecteren van een nummer niet dat betreffende nummer af maar een andere in dezelfde map. Na het uitzetten van de shuffle is de receiver wel gehoorzaam en speelt gewoon hetgeen af je selecteert.
Ik had oplaadbare aaa-batterijen in de afstandsbediening gestopt (1000 mha) maar dit was kennelijk niet sterk genoeg. Na het verwisselen met normale batterijen werkt de afstandsbediening perfect.
Wanneer je over het netwerk streamt en de shuffle functie staat ingeschakeld dan speelt hij na het selecteren van een nummer niet dat betreffende nummer af maar een andere in dezelfde map. Na het uitzetten van de shuffle is de receiver wel gehoorzaam en speelt gewoon hetgeen af je selecteert.
In het begin vond ik de bas van mijn RX-V1067 wat zwak. Omdat ik een 5.0 opstelling heb (Dali Suite 2.5), toch maar eens nagedacht over een sub. Maar na een maandje zijn de bassen veel voller geworden en laat ik die sub maar weer zitten. Zou de receiver nu zo'n beetje ingespeeld zijn, of moet ik zometeen de bas wat terug tunen? 
Overigens had ik nog wel met de settings gespeeld en ingesteld dat ik een sub had, zodat ik bij de instellingen kon van de frequentie cut-over etc en daarna weer ingesteld dat ik geen sub heb. Maar dat leek niets uit te maken. Mijn eerste testen met de Blu-Ray van U-571 waren de explosies wat matigjes, maar nu voel ik de explosies weer als vanouds (vergelijkbaar met mijn Sony 2400ES).
Overigens had ik nog wel met de settings gespeeld en ingesteld dat ik een sub had, zodat ik bij de instellingen kon van de frequentie cut-over etc en daarna weer ingesteld dat ik geen sub heb. Maar dat leek niets uit te maken. Mijn eerste testen met de Blu-Ray van U-571 waren de explosies wat matigjes, maar nu voel ik de explosies weer als vanouds (vergelijkbaar met mijn Sony 2400ES).
Ik heb de knoop doorgehakt voor de V-371 en ik heb er geen spijt van. Heel natuurlijk en zuiver geluid, zelfs met mn huidige speakers. Ondanks dat het een instapmodel is heeft hij (iig voor mij) meer dan genoeg power om oorverdovend hard te gaan zonder vervorming. Dat heeft wellicht ook te maken met het feit dat ik maar een kleine kamer heb. Hij is makkelijk in te stellen en de bediening is erg intuitief. Ook props voor de afstandsbediening, weet al na 2 dagen precies waar alle knoppen zitten. Over een weekje komt een setje Boston Acoustics A25 binnen, dan wordt het helemaal feest.
Anoniem: 51710
Kan iemand mij vertellen of de RX-V671 via een Android app bestuurbaar is. (volume, switch tussen bronnen).
Ik kan nergens een eenduidig antwoord vinden. De android app heb ik wel kunnen vinden, maar ook dit biedt geen duidelijkheid.
Ik kan nergens een eenduidig antwoord vinden. De android app heb ik wel kunnen vinden, maar ook dit biedt geen duidelijkheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 51710 op 07-02-2012 15:59 ]
Yup. Volledige functionaliteit zit in de Android app met de 671. Heb het zelf in gebruik.
Computer specs
Wat is er gebeurd met de prijzen van de 671? Ze zijn opeens met ongeveer 100 euro gestegen...
Jammer, ik zat net te twijfelen tussen die en een Onkyo 609
Jammer, ik zat net te twijfelen tussen die en een Onkyo 609
Zag ik ook bij de 810, ook ineens 100 euro duurder
Was zeker een (landelijke) actie?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Als je de prijsverloop grafiek bekijkt zie je dat de prijs continu langzaam daalde en nu opeens omhoog springt.
Lijkt erop dat het bij meer Yamaha producten is gebeurd.
Lijkt erop dat het bij meer Yamaha producten is gebeurd.
Wow.. ben ik blij dat ik die twee weken geleden voor 375 euro heb gekocht. Meestal is het andersom.
Computer specs
Dit werkt wel zoal je vraagt, maar welk android apparaat gebruik je?Anoniem: 51710 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:55:
Kan iemand mij vertellen of de RX-V671 via een Android app bestuurbaar is. (volume, switch tussen bronnen).
Want met mijn Galaxy S2 werkt het wel goed met de RX-V671, maar met de Transformer 1 loopt de app wel regelmatig vast.
Maar de S2 heeft 2.3.6 en de TF1 heeft 3.2.1 (uit mijn hoofd).
Ben nu wel blij dat ik hem 1,5 week geleden heb besteld
Ow ja, ik heb een Galaxy Nexus (Android 4.0 ICS) en die werkt idd ook prima. (ben nog niet gewent aan al die versies na jaren iPhone)
Computer specs
Anoniem: 51710
Ik heb een Samsung Galaxy I900?? (eerste model) met android 2.3??. ik ben van plan op korte termijn een galaxy Tab aan te schaffen.lars-saxo schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:03:
[...]
Dit werkt wel zoal je vraagt, maar welk android apparaat gebruik je?
Want met mijn Galaxy S2 werkt het wel goed met de RX-V671, maar met de Transformer 1 loopt de app wel regelmatig vast.
Maar de S2 heeft 2.3.6 en de TF1 heeft 3.2.1 (uit mijn hoofd).
Ben nu wel blij dat ik hem 1,5 week geleden heb besteld![]()
Ik heb een vraag aan de Yamaha bezitters... Ik lees in de manual van de diverse recente Yamaha's dat deze luidsprekers met een lage impedantie ondersteunen, maar dat dit in het menu ingesteld dient to worden.
Zou iemand voor mij na kunnen gaan of dit inderdaad (zoals bij de specs staat) 2, 4 6 en 8 Ohm kan zijn?
Dank,
Peter
Zou iemand voor mij na kunnen gaan of dit inderdaad (zoals bij de specs staat) 2, 4 6 en 8 Ohm kan zijn?
Dank,
Peter
“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”
Er zijn twee settings, 8 en lager maar je moet de receiver gewoon op 8Ohm laten staan en verder er niet over nadenken. Yamaha versterkers hebben van oudsher weinig problemen met lage impedanties, en 2Ohms is over het algemeen geen probleem.
Computer specs
Anoniem: 444933
Net nieuw hier en direct maar wat vragen...
Na dat de receiver (RX-V671) aangesloten was kwam er al vrij vlot een melding dat er een update klaar stond.
Je kon zien in het display dat hij de update aan het Downloaden was en even later moest hij met de power off knop uitgezet worden.
Ik kan echter nergens zien of deze download ook uiteindelijk gelukt is.
Receiver werkt wel verder naar behoren, ik ben dus alleen benieuwd waar ik dit kan zien in het systeem...
Daarnaast heb ik via het netwerk een aantal verschillende apparaten aangesloten :
Uiteraard de RX-V671
Netwerk media tank met externe harde schijf (popcornhour a-110)
vu duo + met harde schijf (satellietontvanger)
Desktop PC
Ik kan met de RX-V671 via de knop ''net'' naar radiostreams luisteren.
Verder zie ik ook ( via die ''net'' knop) dat hij de mediatank herkent en dat hij zijn interne geheugen kan zien.
Hij ziet echter die externe schijf niet en hij ziet de pc ook niet(map is gedeeld, mediatank ziet de pc wel !)
De pc ziet hem ook niet in de verkenner, ik kan wel hem met de webbrowser benaderen...
De receiver staat op automatische herkenning via dhcp.
Sla ik ergens een stap over...???
Na dat de receiver (RX-V671) aangesloten was kwam er al vrij vlot een melding dat er een update klaar stond.
Je kon zien in het display dat hij de update aan het Downloaden was en even later moest hij met de power off knop uitgezet worden.
Ik kan echter nergens zien of deze download ook uiteindelijk gelukt is.
Receiver werkt wel verder naar behoren, ik ben dus alleen benieuwd waar ik dit kan zien in het systeem...
Daarnaast heb ik via het netwerk een aantal verschillende apparaten aangesloten :
Uiteraard de RX-V671
Netwerk media tank met externe harde schijf (popcornhour a-110)
vu duo + met harde schijf (satellietontvanger)
Desktop PC
Ik kan met de RX-V671 via de knop ''net'' naar radiostreams luisteren.
Verder zie ik ook ( via die ''net'' knop) dat hij de mediatank herkent en dat hij zijn interne geheugen kan zien.
Hij ziet echter die externe schijf niet en hij ziet de pc ook niet(map is gedeeld, mediatank ziet de pc wel !)
De pc ziet hem ook niet in de verkenner, ik kan wel hem met de webbrowser benaderen...
De receiver staat op automatische herkenning via dhcp.
Sla ik ergens een stap over...???
Even in de handleiding kijken??
Op pagina 62 staat:
Op pagina 62 staat:
Je moet op je pc DLNA software installerenU kunt muziekbestanden die zijn opgeslagen op de volgende
muziekservers afspelen op dit toestel.
- Pc waarop Windows Media Player 11 of hoger is geïnstalleerd
- Pc waarop DLNA/UPnP-certificaatserversoftware is geïnstalleerd
- NAS met DLNA/UPnP-certificering
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Anoniem: 444933
Bedankt voor de reactie....
ik wist dat ik ergens iets miste.....
wel al het stukje gelezen over DNLA, maar ik meende in mijn onschuld dat het iets was wat altijd standaard aanwezig zou zijn op een pc.
ik heb nu serviio geinstaleed en kan nu inderdaad vrij eenvoudig de bestanden zien en afspelen.
de bestanden die op de externe harde schijf van de mediatank staan kan ik (nog) niet afspelen.
hij ziet de mappen wel, maar het bestand blijft grijs en is niet te selecteren.
ongetwijfeld dat ik daar een stap oversla , maar ik ben al een hele stap verder !
mijn dank
ik heb nu ook de android app getest en deze werkt ook al naar behoren.
mooi spul man !!!
ik wist dat ik ergens iets miste.....
wel al het stukje gelezen over DNLA, maar ik meende in mijn onschuld dat het iets was wat altijd standaard aanwezig zou zijn op een pc.
ik heb nu serviio geinstaleed en kan nu inderdaad vrij eenvoudig de bestanden zien en afspelen.
de bestanden die op de externe harde schijf van de mediatank staan kan ik (nog) niet afspelen.
hij ziet de mappen wel, maar het bestand blijft grijs en is niet te selecteren.
ongetwijfeld dat ik daar een stap oversla , maar ik ben al een hele stap verder !
mijn dank
ik heb nu ook de android app getest en deze werkt ook al naar behoren.
mooi spul man !!!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 444933 op 12-02-2012 15:56 ]
Ben er eindelijk uit welke receiver ik ga kopen icm KEF 2005.3
Keuze is gevallen op de RX-V 771.
Iemand die ook dit setje heeft of de receiver?
Prijs/kwalieteit denk ik dat dit moet voldoen voor mij.
Zal voornamelijk gebruikt voor films en wat muziek.
Onkyo was ook lange tijd in de running, maar heb minder vertrouwen in hun garantie aanpak, ook wat problemen met warmte gelezen over deze receiver.
Nu nog de goedkoopste shop vinden
Keuze is gevallen op de RX-V 771.
Iemand die ook dit setje heeft of de receiver?
Prijs/kwalieteit denk ik dat dit moet voldoen voor mij.
Zal voornamelijk gebruikt voor films en wat muziek.
Onkyo was ook lange tijd in de running, maar heb minder vertrouwen in hun garantie aanpak, ook wat problemen met warmte gelezen over deze receiver.
Nu nog de goedkoopste shop vinden
Waarom de 771 als ik vragen mag? De verschillen met de 671 zijn erg specifiek (feitelijk 2 HDMI uit ipv 1, pre-out). De DAC's en DSP zijn hetzelfde, en die 5W extra vermogen gaat ook het verschil niet maken.
Wel is de 771 100 hardverdiende euro'tjes duurder.
Niet dat ik perse je keus wil veranderen, maar ik heb niet zo lang geleden dezelfde afweging gemaakt en voor mij was het zo dat de verschillen het verschil niet waard waren omdat ik ze toch (waarschijnlijk) nooit zo gebruiken.
Wel is de 771 100 hardverdiende euro'tjes duurder.
Niet dat ik perse je keus wil veranderen, maar ik heb niet zo lang geleden dezelfde afweging gemaakt en voor mij was het zo dat de verschillen het verschil niet waard waren omdat ik ze toch (waarschijnlijk) nooit zo gebruiken.
Computer specs
Hmmm de 671 versie heb ik blijkbaar over gekeken
Verschil die jij opgeeft kloppen ook helemaal.
In verschillende reviews toch goed onthaald.
Bedankt

Verschil die jij opgeeft kloppen ook helemaal.
In verschillende reviews toch goed onthaald.
Bedankt
Inderdaad, het verschil tussen de V671 en de V771 zijn miniem.
Trouwens, via de PriceWatch staat er wel dat de V671 geen Phono heeft en de V771 wel, maar de V671 heeft wel degelijk een Phono ingang.
Trouwens, via de PriceWatch staat er wel dat de V671 geen Phono heeft en de V771 wel, maar de V671 heeft wel degelijk een Phono ingang.
Combo Yamaha 671 + Kef KHT 2005.3 zijn besteld bij Hificorner.nl
Hopelijk komt alles goed en zonder problemen aan.
Feli, denk dat het wel gaat bevallen.
Computer specs
Anoniem: 421600
hallo
ik wil ook deze combo gaan aanschaffen en daarnaast nog een nieuw TV.
wat zijn je ervaringen tot nu toe ?
ik wil een keuze maken tussen een samsung of een Sony lcd, welke merk sluit beter aan bij de yamaha v671,
als je kijk naar b.v. het gemak van bediening met een iphone app etc
ik wil een keuze maken tussen een samsung of een Sony lcd, welke merk sluit beter aan bij de yamaha v671,
shevchenko schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 18:59:
Combo Yamaha 671 + Kef KHT 2005.3 zijn besteld bij Hificorner.nl
Hier ervaring met een RX-V671, Sony 40EX521, Sony PS3(slim) en 2 zelfbouwspeakers in 2.0 opstelling.
Ik kan zeggen dat deze combi goed werkt, via HDMI-CEC kan ik vanaf de Yamaha afstandsbediening en de Sony afstandsbediening mijn PS3(slim) bedienen.
De aan/uit, zender en volume knoppen van de tv kun je in de Yamaha afstandsbediening programmeren.
Daar kunnen allerlei verschillende merken in, daar zitten Sony en Samsung ongetwijfeld ook tussen.
Dit heb ik zelf nog niet gedaan, maar als ik over 2 weken de sleutel heb, dan zal ik alles neerzetten en dan zal ik de laatste zaken ook instellen.
De IOS-app ken ik niet, maar met de Android variant ben ik wel bekend.
Die werkt op mijn Galaxy S2 voor de Yamaha en voor de Sony gewoon goed, op mijn Asus Transformer werkt de Yamaha app wat minder fijn, maar de Sony app werkt op de Transformer prima.
De Samsung-tv app ken ik niet qua werking, maar ik heb wel even gekeken hoe hij er uit zag, omdat ik ook twijfelde tussen een Sony en Samsung tv.
Uiteindelijk ben ik voor Sony gegaan ivm betere intergratie met de PS3, een fijnere interface en omdat mijn ouders ook een Bravia hebben die goed bevalt .
Maar zelf denk ik wel dat je geen foute keuze kunt maken tussen een Sony of Samsung icm een Yamaha RX-V671.
Gewoon een HDMI* er in prakken en dat zal gewoon werken.
*Dan ga ik er wel even van uit dat je voor een TV met een HDMI die ARC ondersteunt.
Ik kan zeggen dat deze combi goed werkt, via HDMI-CEC kan ik vanaf de Yamaha afstandsbediening en de Sony afstandsbediening mijn PS3(slim) bedienen.
De aan/uit, zender en volume knoppen van de tv kun je in de Yamaha afstandsbediening programmeren.
Daar kunnen allerlei verschillende merken in, daar zitten Sony en Samsung ongetwijfeld ook tussen.
Dit heb ik zelf nog niet gedaan, maar als ik over 2 weken de sleutel heb, dan zal ik alles neerzetten en dan zal ik de laatste zaken ook instellen.
De IOS-app ken ik niet, maar met de Android variant ben ik wel bekend.
Die werkt op mijn Galaxy S2 voor de Yamaha en voor de Sony gewoon goed, op mijn Asus Transformer werkt de Yamaha app wat minder fijn, maar de Sony app werkt op de Transformer prima.
De Samsung-tv app ken ik niet qua werking, maar ik heb wel even gekeken hoe hij er uit zag, omdat ik ook twijfelde tussen een Sony en Samsung tv.
Uiteindelijk ben ik voor Sony gegaan ivm betere intergratie met de PS3, een fijnere interface en omdat mijn ouders ook een Bravia hebben die goed bevalt .
Maar zelf denk ik wel dat je geen foute keuze kunt maken tussen een Sony of Samsung icm een Yamaha RX-V671.
Gewoon een HDMI* er in prakken en dat zal gewoon werken.
*Dan ga ik er wel even van uit dat je voor een TV met een HDMI die ARC ondersteunt.
[ Voor 10% gewijzigd door lars-saxo op 20-02-2012 11:34 ]
Ben al een tijdje opzoek naar een upgrade voor mijn huidige Yamaha RX-V450. Hangen nu 2x JBL ES80 aan, E20 surround en een EC25 center. Zware sub; Klipsch RW-12D.
Belangrijkste argument is geluidskwaliteit. zo goed mogelijk geluid, met HDMI 1.4 en internet. Mijn huidige receiver weegt 11kg en puur gevoelsmatig moet de nieuwe receiver zwaarder zijn. Ik wil er op vooruitgaan qua geluidskwaliteit, geloof er niets van dat een lichtere versterker betere kwaliteit geeft als mijn oude.
Nu zijn er verschillende types te koop voor ~500-600, wat zou de beste keuze zijn?
Yamaha RX671: 10.7kg, 450 euro
Yamaha RX771: 11.2kg, 500 euro
Yamaha RX1065: 11.1kg, 500euro
Yamaha RX2065: 12.4kg, 650 euro
Yamaha RX1067 14.7kg, 700 euro
Zou de RX1067 zijn meerprijs waard zijn tov de 771? Is een stuk zwaarder, en opbouw ziet er een stuk beter uit. Waarom zijn de V1065 en V2065 zo licht?
Belangrijkste argument is geluidskwaliteit. zo goed mogelijk geluid, met HDMI 1.4 en internet. Mijn huidige receiver weegt 11kg en puur gevoelsmatig moet de nieuwe receiver zwaarder zijn. Ik wil er op vooruitgaan qua geluidskwaliteit, geloof er niets van dat een lichtere versterker betere kwaliteit geeft als mijn oude.
Nu zijn er verschillende types te koop voor ~500-600, wat zou de beste keuze zijn?
Zou de RX1067 zijn meerprijs waard zijn tov de 771? Is een stuk zwaarder, en opbouw ziet er een stuk beter uit. Waarom zijn de V1065 en V2065 zo licht?
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Wat weegt een Golf GTi en wat weegt een Bugatti Veyron?
Welke is sneller/beter?
**spoiler**
1322 voor de Golf en 1890 voor de Veyron.....
**spoiler**
Die Veyron..... is sneller
Flauw.. sorry
Maar het verschil zit tussen de X065 en de X71 vooral in de leeftijd.
En in de bijbehorende aansluitmogelijkheden qua HDMI, de rest is helemaal prima bij een X065 (qua pre-outs en inputs).
Welke is sneller/beter?
**spoiler**
1322 voor de Golf en 1890 voor de Veyron.....
**spoiler**
Die Veyron..... is sneller
Flauw.. sorry
Maar het verschil zit tussen de X065 en de X71 vooral in de leeftijd.
En in de bijbehorende aansluitmogelijkheden qua HDMI, de rest is helemaal prima bij een X065 (qua pre-outs en inputs).
[ Voor 33% gewijzigd door lars-saxo op 20-02-2012 14:13 ]
Ik heb zelf een HD-Decoder van samsung en die wilt beeld niet doorgeven via de RX-V667. Geen idee waardoor dit komt wel erg vervelend, heb nu maar een losse HDMI kabel naar me tv gehangen en spidf voor geluid naar me versterker.Gutteguttegut schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:42:
[...]
Ik neem een aan dat je het zo bedoeld:
Digitale HD ontvanger -> Yamaha RX-V771 -> TV.
En de -> staat dan voor een HDMI kabel.
Dat zou gewoon moeten werken ja.
Zo heb ik mijn Humax 5500 aangesloten op mijn RX-V667 en werkt prima.
Heb je al eens een andere HDMI kabel gebruikt?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
@InfinityG35: Volgens mij is de X065 serie geen HDMI 1.4. Als kwaliteit belangrijk is, dan zou ik persoonlijk voor de 1067 gaan. Een paar maanden geleden zat ik ook te dubben tussen de 771 en de 1067 (en nog wat andere overigens) en uiteindelijk dus voor de 1067 gegaan. Alleen ARC heb ik nog niet aan de praat met mijn LG LW 650S, maar verder geen moment spijt van mijn keuze.
En zoals ik al eerder schreef, bij mij leek het alsof de bas tonen nog een beetje moesten inspelen.
En zoals ik al eerder schreef, bij mij leek het alsof de bas tonen nog een beetje moesten inspelen.
Ik heb geen ervaring met Samsung decoders maar heb je al een andere HDMI kabel en ander HDMI ingang geprobeerd?MrBlueEyes schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:02:
[...]
Ik heb zelf een HD-Decoder van samsung en die wilt beeld niet doorgeven via de RX-V667. Geen idee waardoor dit komt wel erg vervelend, heb nu maar een losse HDMI kabel naar me tv gehangen en spidf voor geluid naar me versterker.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Yup meerdere. Maar zo heb ik ook problemen met een onboard ATI HD4200. Erg jammer.Gutteguttegut schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:32:
[...]
Ik heb geen ervaring met Samsung decoders maar heb je al een andere HDMI kabel en ander HDMI ingang geprobeerd?
Misschien moet ik het binnenkort nog eens opnieuw proberen. Die samsung decoder werkt sowieso raar. Hij heeft 3 standen standby(lampje uit)helemaal uit(ook lampje uit), aan(lampje aan

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Je gaat de 771 echt niet vinden voor € 500... tel daar maar rustig 80 tot 100 euro bij.[b][message=37705844,noline]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Dan faalt de pricewatch behoorlijk inderdaad, daar staat ie voor €499,- op Amazon.de, terwijl die op Amazon.de zelf voor €583,- staat.fast-server schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:41:
[...]
Je gaat de 771 echt niet vinden voor € 500... tel daar maar rustig 80 tot 100 euro bij.
Moet ik normaal gezien morgen thuis krijgen volgens Post.nl
Voorlopig heb ik ook het raden ernaar. Heb deze combo al gehoord in een winkel.
Vooral voor films te kijken is dit geschikt, minder voor muziek. (gelezen)
Tv waarop gekeken wordt is 1maand oude Samsung UE46D8000.
Anoniem: 421600 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:11:
hallo
[...]
Anoniem: 421600
ok jammer dan dat het muziek niet zo best klink, dat is wel een van de voorwaarde.
zou het dan aan de keuze van de speaker liggen?
iemand vertelde dat de speakerset van : Q Acoustics 7000 wel een goeie keuze zou zijn, alleen heb ik deze nog niet live beluisterd ofzo.
zou het dan aan de keuze van de speaker liggen?
iemand vertelde dat de speakerset van : Q Acoustics 7000 wel een goeie keuze zou zijn, alleen heb ik deze nog niet live beluisterd ofzo.
shevchenko schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:51:
Moet ik normaal gezien morgen thuis krijgen volgens Post.nl
[...]
Voor film kijken is zo'n klein systeem wel leuk, echter heb je geen klankkast...
Kun je geen gewone speakers kwijt? voor dat geld kun je namelijk een veel betere set samenstellen welke ook nog een goed geluid heeft in stereo.
Kun je geen gewone speakers kwijt? voor dat geld kun je namelijk een veel betere set samenstellen welke ook nog een goed geluid heeft in stereo.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Deze versterker heeft 7.1 en dus zou ik nog 2 speakers bjikopen.
Iemand die daar iets meer over kan vertellen?
Iemand die daar iets meer over kan vertellen?
Ik zou eerst maar eens gaan luisteren hoe jouw muziek bevalt op deze set.
Bevalt dat niet goed, koop er dan bijvoorbeeld 2 zuilen bij en gebruik die 2 overgebleven satalieten voor de 7.1 opstelling (als je 7.1 goed kunt opstellen thuis).
Bevalt dat niet goed, koop er dan bijvoorbeeld 2 zuilen bij en gebruik die 2 overgebleven satalieten voor de 7.1 opstelling (als je 7.1 goed kunt opstellen thuis).
Ik heb net een update gehad voor de Yamaha app, met leuke verbeteringen.
Hoop dat daarmee de problemen met mijn Asus Transformer zijn opgelost.
Functies in deze versie:
1.New layout for support of tablet devices.
2.New layout is designed for OS 3.0 or above
3.New layout supports 7 inch screen (1280x768) and above
4.Supports Landscape or portrait mode (Tablets only)
5.Replaceable Wallpaper (Tablets only)
6.Change display order of Input/Scene/DSP icons (Tablets only)
7.Single page control operations of BD remote. (Tablets only)
8.Install on external storage (OS 2.2 or above)
9.Home screen widget will not work from external storage
10.Improve user interface
11.Fixes minor issues
Hoop dat daarmee de problemen met mijn Asus Transformer zijn opgelost.
Functies in deze versie:
1.New layout for support of tablet devices.
2.New layout is designed for OS 3.0 or above
3.New layout supports 7 inch screen (1280x768) and above
4.Supports Landscape or portrait mode (Tablets only)
5.Replaceable Wallpaper (Tablets only)
6.Change display order of Input/Scene/DSP icons (Tablets only)
7.Single page control operations of BD remote. (Tablets only)
8.Install on external storage (OS 2.2 or above)
9.Home screen widget will not work from external storage
10.Improve user interface
11.Fixes minor issues
Hmmmm, Wehkamp heeft t/m de 27e wat aanbiedingen waaronder de Yamaha RX-V671 voor 439,-. Ware het niet dat deze na 1(?) dag al is uitverkocht.
Andere shops hebben de titanium variant deze week van 449,- naar 499,- verhoogd
Hifihuis heeft hem echter nog voor 459,- zie ik nu.....jawel, de zwarte variant ook
Andere shops hebben de titanium variant deze week van 449,- naar 499,- verhoogd

Hifihuis heeft hem echter nog voor 459,- zie ik nu.....jawel, de zwarte variant ook
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
Dan ben je toch echt 3 weken te laat.
Toen waren de goedkoopsten in de PW nog €375,- tot €400,-
Toen waren de goedkoopsten in de PW nog €375,- tot €400,-
Huh, ik zie het idd staan ja. Een stijging van meer dan 25%.......heeft dat een bepaalde reden?
[ Voor 4% gewijzigd door Sirius op 22-02-2012 14:31 ]
Pioneer heeft het zelfde gedaan, misschien de zelfde importeur?
Edit::
Het kan ook door de wisselkoers van de yen komen t.o.v. de Euro.
hmm het lijkt er op dat de Yamaha RX-V671 EOL is :<
Edit::
Het kan ook door de wisselkoers van de yen komen t.o.v. de Euro.
hmm het lijkt er op dat de Yamaha RX-V671 EOL is :<
[ Voor 53% gewijzigd door fast-server op 22-02-2012 15:57 ]
Wait-wut.... Waar haal je vandaan dat de Yamaha RX-V671 EOL is?
**edit**
Ik denk meer dat het een prijscorrectie is (als je hem langs alle V*71 apparatien legt qua prijs), dat dit de echte prijs is.
En Pioneer heeft een andere importeur dan Yamaha volgens mij hoor.
Pioneer zit ergens in Almere en Yamaha in Vianen.
**edit**
Dan lijkt het me niet dat ie nu al EOL is.Eerste prijsvermelding vrijdag 22 juli 2011
Ik denk meer dat het een prijscorrectie is (als je hem langs alle V*71 apparatien legt qua prijs), dat dit de echte prijs is.
En Pioneer heeft een andere importeur dan Yamaha volgens mij hoor.
Pioneer zit ergens in Almere en Yamaha in Vianen.
[ Voor 82% gewijzigd door lars-saxo op 22-02-2012 16:36 ]
Hoe kom je daarbij? Bron?
Dit komt de overstromingen in Thailand.
Had ook op Hifi-Schluderbacher prijs gevraagd voor de speakers en versterker.
Daar kreeg ik als antwoord dat de Yamaha receiver daardoor niet konden geleverd worden.
Had ook op Hifi-Schluderbacher prijs gevraagd voor de speakers en versterker.
Daar kreeg ik als antwoord dat de Yamaha receiver daardoor niet konden geleverd worden.
Ik zie dat hij op de meeste US webwinkels al als: "Deactivated. This item is currently out of stock and it may or may not be restocked." staan.
Ik heb dat vaker gezien en in 99 van de 100 gevallen is dat EOL.
Yamaha zal binnenkort ook wel met haar 2012 modellen komen, die komen meestal in maart of april zover ik weet.
Ik heb dat vaker gezien en in 99 van de 100 gevallen is dat EOL.
Yamaha zal binnenkort ook wel met haar 2012 modellen komen, die komen meestal in maart of april zover ik weet.
Voila, vrijdagavond de tijd gehad om de versterker en speakers aan te sluiten.
Had een probleem dat de subwoofer niet werkte, paar keer tulpstekker in en uit....
Toen gezien dat de subwoofer maar op 100hz stond en deze moest op 120hz staan.
Jammer dat de handleiding op internet moet afgehaald worden.
Ook de speakergrootte enz wat afgesteld naar klein ipv groot.
Best wel tevreden met de set.
Voor 7.1 heb ik nt de mogelijkheid om zuilen op te stellen en zouden het ook kleine speakers zijn.
Echter bij een 7.1 heb ik gezien dat de achterste boxen achter u/de zetel staan.
Achter de zetel heb ik geen plaats meer want die staat tegen de muur dus vroeg ik me af dit zo moest zijn.
Had een probleem dat de subwoofer niet werkte, paar keer tulpstekker in en uit....
Toen gezien dat de subwoofer maar op 100hz stond en deze moest op 120hz staan.
Jammer dat de handleiding op internet moet afgehaald worden.
Ook de speakergrootte enz wat afgesteld naar klein ipv groot.
Best wel tevreden met de set.
Voor 7.1 heb ik nt de mogelijkheid om zuilen op te stellen en zouden het ook kleine speakers zijn.
Echter bij een 7.1 heb ik gezien dat de achterste boxen achter u/de zetel staan.
Achter de zetel heb ik geen plaats meer want die staat tegen de muur dus vroeg ik me af dit zo moest zijn.
lars-saxo schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:51:
Ik zou eerst maar eens gaan luisteren hoe jouw muziek bevalt op deze set.
ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn die hetzelfde ervaren met hun yamaha receiver.
het volgende als je speakers op large hebt ingesteld en je speelt wat muziek met flink wat lage bass op redelijk wat volume dat het display dimt op de maat van de bass.
ik heb het op een oudere yamaha receiver gehad, en nu op de rx-v371.
betekent dit dat de voeding niet krachtig genoeg is in de receiver? en zou dit effect hebben op de geluidskwaliteit en clipping enz.
ik heb zelf niet echt fronts die laag gaan op het moment dus kan het niet echt testen.
ik wil andere fronts gaan halen die wat lager gaan maar als de versterker het niet aan kan...
het volgende als je speakers op large hebt ingesteld en je speelt wat muziek met flink wat lage bass op redelijk wat volume dat het display dimt op de maat van de bass.
betekent dit dat de voeding niet krachtig genoeg is in de receiver? en zou dit effect hebben op de geluidskwaliteit en clipping enz.
ik heb zelf niet echt fronts die laag gaan op het moment dus kan het niet echt testen.
ik wil andere fronts gaan halen die wat lager gaan maar als de versterker het niet aan kan...
Ik ben bezig om de kabels van mijn Yamaha receiver opnieuw aan te sluiten. Ik vraag me al een tijdje wat af. Er zitten 3 digitale aansluitingen op. (optich: DVD, DTV/CBL en coax: TV). Van deze bronnen zitten er ook nog annologe tulp aansluitingen op de versterker. Heeft het nut om een apparaat zowel digitaal als annoloog aan te sluiten of heeft de annologe tulp snoer geen functie als het al digitaal is aangesloten. Ik heb het net zelf even getest met muziek vanaf mijn mediaplayer (DM 80000) met de versterker op 2 channel stereo. Dat werkt gewoon over de optische kabel. Er gebeurde niets toen ik de tulp er bij stopte. Toen ik de optische er uit trok en het dus alleen over de tulp kabel ging werd het geluid een stuk zachter. Zoals ik het altijd had was beide en dan hoor je het dus wat harder. Als ik dit zo test dan heeft de tulp kabel geen toegevoegde waarde.
Kan iemand vertellen of het voor een andere functie wel zinvol is om ze beide aangesloten te laten?
Zo niet dan sluit ik de apparaten die digitaal zijn aagesloten niet meer via tulp aan.
Kan iemand vertellen of het voor een andere functie wel zinvol is om ze beide aangesloten te laten?
Zo niet dan sluit ik de apparaten die digitaal zijn aagesloten niet meer via tulp aan.
Enigste reden van analoog aansluiten zou kunnen zijn als je zone2 gebruikt; deze kan niet gebruikt worden icm digitale bronnen.
Computer specs
Ik heb er nooit op gelet dus net even bij mijn RX-V567 getest. Op oorverdovend niveau geen flikkering te zien.h4ze schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 22:20:
ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn die hetzelfde ervaren met hun yamaha receiver.
wat is zone2?afterburn schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:30:
Enigste reden van analoog aansluiten zou kunnen zijn als je zone2 gebruikt; deze kan niet gebruikt worden icm digitale bronnen.
ik heb een RX-V457
Niet alleen voor een Zone 2 zitten die ingangen er op. Elke receiver heeft tegenwoordig wel een functie om meerdere bronnen te combineren. Je kan meerdere bronnen op bijvoorbeeld "TV" aansluiten. De receiver zal van de beste aansluiting naar de mindere afzoeken. Dus je kan bijvoorbeeld een TV digitaal op ingang "TV" aansluiten en daarnaast nog een andere bron analoog. Op die manier kunnen er veel meer apparaten worden aangesloten, maar krijg je geen tientallen invoerapparaten op de remote.afterburn schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:30:
Kom op, wat eigen inzet mag ook wel. Wat Zone 2 inhoudt kan je zo vinden op het internet dan wel de handleiding (mits je receiver het ondersteunt).
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Nou ik heb nog nooit van zone2 gehoord en kan zo ook niets vinden waaruit blijkt wat je er mee kan. volgens mij ondersteund mijn receiver het niet eens. kan er niets van in de handleiding lezen ook. beetje extra uitleg zou dus wel handig zijn...
[ Voor 40% gewijzigd door tajvdz op 01-03-2012 17:07 ]
Kliktajvdz schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:55:
Nou ik heb nog nooit van zone2 gehoord en kan zo ook niets vinden waaruit blijkt wat je er mee kan. volgens mij ondersteund mijn receiver het niet eens. kan er niets van in de handleiding lezen ook. beetje extra uitleg zou dus wel handig zijn...
Pagina 100 van de handleiding van mijn 667.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
nou deze functie heeft mijn model niet dus dan zijn de tulp kabels overbodig lijkt me...Gutteguttegut schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:19:
[...]
Klik
Pagina 100 van de handleiding van mijn 667.
In eerste instantie had ik een Harman Kardon HKTS11 op mijn rx-v2067 aangesloten. De satellieten zijn 8ohm. Om met name de weergave van muziek iets te verbeteren heb ik de front speakers vervangen door boekenplankspeakers van Yamaha. Deze hebben echter een impedantie van 6 ohm.
Gezien ik nog wel de satellieten van de hkts11 blijf gebruiken als surround en center vroeg ik mij af of ik mijn receiver nu het best op 6 ohm of op 8 ohm kan zetten.
Gezien ik nog wel de satellieten van de hkts11 blijf gebruiken als surround en center vroeg ik mij af of ik mijn receiver nu het best op 6 ohm of op 8 ohm kan zetten.
Anoniem: 188725
Hallo,
Zijn er hier tevreden RX-V671 gebruikers?
Is er iemand die al eens het verbruik gemeten heeft? Indien neen, kan dit iemand eens doen?
Zelfde vraag voor de BD-S671.
Dit is het laatste wat ik wou weten voor aankoop.
Bedankt
Zijn er hier tevreden RX-V671 gebruikers?
Is er iemand die al eens het verbruik gemeten heeft? Indien neen, kan dit iemand eens doen?
Zelfde vraag voor de BD-S671.
Dit is het laatste wat ik wou weten voor aankoop.
Bedankt
Hier een zeer tevreden RX-V671 gebruiker.
Echter heb ik nog nooit het verbruik gemeten, wat bedoel je precies met verbruik?
Stand-by, muziek spelend in 2.0 opstelling, film kijkend met 5.0 opstelling, film kijkend met 7.1 opstelling?
Ik heb verder geen verbruiks meter die ik er tussen kan stoppen, dus dat is lastig.
Maar is dit een breekpunt voor je?
Echter heb ik nog nooit het verbruik gemeten, wat bedoel je precies met verbruik?
Stand-by, muziek spelend in 2.0 opstelling, film kijkend met 5.0 opstelling, film kijkend met 7.1 opstelling?
Ik heb verder geen verbruiks meter die ik er tussen kan stoppen, dus dat is lastig.
Maar is dit een breekpunt voor je?
Voor mij geen breekpunt, maar ik woon niet alleen... ;-)
Indien kan verbruik voor de verschillende mogelijkheden (normaal volume/geluidssterkte).
Watt-meter is nochtans handig hoor om verbruik van toestellen in huis eens te meten...
Alvast bedankt.
Indien kan verbruik voor de verschillende mogelijkheden (normaal volume/geluidssterkte).
Watt-meter is nochtans handig hoor om verbruik van toestellen in huis eens te meten...
Alvast bedankt.
En wat zou het verschil zijn met andere receivers? paar euro op maand(jaar?)basis?
Ik denk niet dat een Onkyo NR609 of Denon 1912 veel meer of minder verbruikt nee.
Dat vermoed ik ook niet. Maar wat is het verbruik dan ongeveer? Ik heb hier totaal geen idee van...
Groeten,
B
Groeten,
B
Volgens mij kan er maar één verbruik werkelijk interessant en ter zake doende zijn en dat is;Anoniem: 188725 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:09:
Dat vermoed ik ook niet. Maar wat is het verbruik dan ongeveer? Ik heb hier totaal geen idee van...
Groeten,
B
• Low Standby Power Consumption of 0.1W
• Low Standby Power Consumption of 2.0W (HDMI Standby Through mode)
Aangezien het standby verbruik dik voor elkaar is zou dat geen niet kopen argument kunnen zijn?
De overige verbruiken zijn teveel afhankelijk van wat je er bij gebruik mee doet. Dit zal voor elke gebruiker weer anders zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 16-03-2012 22:35 ]
Testing, one, two ...
Ik heb sinds afgelopen week de RX-V371, leuke instapreceiver. Ik wil nu alleen de Audio Return Channel gebruiken. Ik heb de handleiding al gelezen en gevolgd natuurlijk, control-> on, ARC-> on, channel->AV4. Ik geef op de TV aan dat ik de geluidsapparatuur wil gebruiken(sony EX500), maar(je raadt het al) er komt helemaal geen geluid uit de speakers. Zou dat aan het type HDMIkabel kunnen liggen? (Action) Of mis ik toch nog ergens een instelling?
BVD!
BVD!
Anoniem: 261819
Voor ARC heb je een HDMI 1.4 kabel nodig (tegenwoordig heet dit een HDMI HighSpeed kabel dacht ik).
Zorg er wel voor dat je deze kabel op de juiste HDMI poorten aansluit (zowel TV als receiver... beide hebben maar 1 HDMI poort die ARC ondersteund).
Wellicht moet je op de TV nog iets instellen. Op mijn V771 moest ik namelijk niets instellen. Kijk hiervoor even je handleiding van de TV na.
Zorg er wel voor dat je deze kabel op de juiste HDMI poorten aansluit (zowel TV als receiver... beide hebben maar 1 HDMI poort die ARC ondersteund).
Wellicht moet je op de TV nog iets instellen. Op mijn V771 moest ik namelijk niets instellen. Kijk hiervoor even je handleiding van de TV na.
Weet je zeker dat je TV audio via het ARC kan uitsturen? Dus via HDMI? Dacht dat dit type TV dat niet kon.
Bedankt voor jullie reacties!
De 32EX500 zou dat wel moeten kunnen (http://www.sony.nl/suppor...d-solutions/kb12036/TV_nl) bovendien staat er bij HDMI poort 1(waar de hdmi kabel inzit) ook ARC. De receiver heeft maar 1 HDMI out, waarbij ook ARC staat.
Ze kunnen ook wel communiceren met elkaar, zodra ik de TV aanzet springt de receiver even op decoder off en gaat vervolgens verder met mijn muziek(via HDMI, van PC). De speakers werken dus ook iig
Stappen:
- TV instellingen-> geluid via geluidsinstallatie (en volume voldoende hard)
- receiver op kanaal AV4(nadat in instellingen control en ARC op on staan)
- Geen geluid...
De kabel is een 1.4 HDMI kabel, dat zou het probleem niet mogen zijn
Ik heb overigens de TV net geupdate, maar dat heeft niks opgelost.
De 32EX500 zou dat wel moeten kunnen (http://www.sony.nl/suppor...d-solutions/kb12036/TV_nl) bovendien staat er bij HDMI poort 1(waar de hdmi kabel inzit) ook ARC. De receiver heeft maar 1 HDMI out, waarbij ook ARC staat.
Ze kunnen ook wel communiceren met elkaar, zodra ik de TV aanzet springt de receiver even op decoder off en gaat vervolgens verder met mijn muziek(via HDMI, van PC). De speakers werken dus ook iig
Stappen:
- TV instellingen-> geluid via geluidsinstallatie (en volume voldoende hard)
- receiver op kanaal AV4(nadat in instellingen control en ARC op on staan)
- Geen geluid...
De kabel is een 1.4 HDMI kabel, dat zou het probleem niet mogen zijn
Ik heb overigens de TV net geupdate, maar dat heeft niks opgelost.
[ Voor 4% gewijzigd door Eypo op 19-03-2012 12:43 ]
Heb je voor de zekerheid een andere kabel geprobeerd?
Ik zal vanavond even kunnen kijken in mijn V671 menu of het ergens een instelling is, maar dat lijkt me gek, want hij werkte bij mij wel meteen goed.
(EX521 icm V671)
Ik zal vanavond even kunnen kijken in mijn V671 menu of het ergens een instelling is, maar dat lijkt me gek, want hij werkte bij mij wel meteen goed.
(EX521 icm V671)
Helaas heb ik geen andere kabel om te proberen.. Nou ja 1tje van 5 meter, maar die zit netjes weggestopt
graag hoor ik wat je anders hebt, als er niks anders is dan wellicht toch maar een andere kabel kopen.
Leuk dat er eindelijk een Yamaha receiver topic is! Ik heb hier weliswaar een DSP Z7 staan, dus eigenlijk een versterker maar ik kom toch in de buurt
.
Na het doorlezen toch even melden dat de HDMI conflicten die hier vermeldt worden dikwijls te wijten zijn aan de instellingen van je apparaten. Wil je 100% zeker zijn stel dan even alles in op passthrough.
EN luisteren voor het kopen (zowel vr muziek als film) in eender welke prijsklasse is enorm belangrijk! Ik snap niet dat jullie kunnen kopen zonder te luisteren, en nadien laten inspelen! Hoe langer boxen spelen hoe beter ze worden.
Na het doorlezen toch even melden dat de HDMI conflicten die hier vermeldt worden dikwijls te wijten zijn aan de instellingen van je apparaten. Wil je 100% zeker zijn stel dan even alles in op passthrough.
EN luisteren voor het kopen (zowel vr muziek als film) in eender welke prijsklasse is enorm belangrijk! Ik snap niet dat jullie kunnen kopen zonder te luisteren, en nadien laten inspelen! Hoe langer boxen spelen hoe beter ze worden.
Dat is wel een lekkere versterker. Wat voor luidsprekers heb je erop aangesloten?Ekfad schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:39:
Leuk dat er eindelijk een Yamaha receiver topic is! Ik heb hier weliswaar een DSP Z7 staan, dus eigenlijk een versterker maar ik kom toch in de buurt.
.........
Ik heb nu zelf een RX-v1800 staan (gekregen). Als vervanger van mijn Onkyo tx-sr606. Dat is wel een enorme upgrade. De Yamaha klinkt een stuk beter, meer balans, detail en power.
Ik heb er Focal chorus 716W luidsprekers op aangesloten. Niet al te moeilijke luidsprekers, maar de Onkyo wist er niet het optimale uit te halen.
Ook niet zo heel gek aangezien die TX-SR606 nèt 35 Watt per kanaal overhield. Wat een bar slechte receiver (reeks) was dat zeglethargy schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:36:
[...]
Dat is wel een lekkere versterker. Wat voor luidsprekers heb je erop aangesloten?
Ik heb nu zelf een RX-v1800 staan (gekregen). Als vervanger van mijn Onkyo tx-sr606. Dat is wel een enorme upgrade. De Yamaha klinkt een stuk beter, meer balans, detail en power.
Ik heb er Focal chorus 716W luidsprekers op aangesloten. Niet al te moeilijke luidsprekers, maar de Onkyo wist er niet het optimale uit te halen.

Er is nu een leuke aanbieding op hificorner voor de RX-V471. Met het oog op nieuwe modellen de komende tijd, slim om deze nu te kopen of te zeggen: wacht liever 2 weken en koop voor het zelfde geld de nieuwe reeks. (heb verder nog niks over nieuwe producten gelezen, maar ga er vanuit dat dit rond maart / april wil komt).
Hoi
Yamaha USA heeft de nieuwe lijn (op dit moment alleen nog het instapmodel ) aangekondigd. Kijk zelf even voor de (nieuwe) specs. Volgens mij voornamelijk support voor 4k2k resoluties (maar heb je dat nodig...?), +YPAO, +iPod USB.
Nieuwsbericht: http://usa.yamaha.com/new...rx-v373_offers_a_glimpse/
Productinfo: http://usa.yamaha.com/pro...-amps/rx/rx-v373_black_u/
Ik heb in ieder geval niet gewacht op de nieuwe modellen.
Ik had de RX-V671 bijna 4 weken in bestelling staan bij BCC voor €399,-. Gisteren werd deze order geannuleerd, vanwege de nieuwe lijn, die ook binnenkort in Nederland wordt aangekondigd. Toen maar naar Mediamarkt gegaan en kreeg hem daar (op vertoon van de BCC order) direct mee voor €399,-
Nieuwsbericht: http://usa.yamaha.com/new...rx-v373_offers_a_glimpse/
Productinfo: http://usa.yamaha.com/pro...-amps/rx/rx-v373_black_u/
Ik heb in ieder geval niet gewacht op de nieuwe modellen.
Ik had de RX-V671 bijna 4 weken in bestelling staan bij BCC voor €399,-. Gisteren werd deze order geannuleerd, vanwege de nieuwe lijn, die ook binnenkort in Nederland wordt aangekondigd. Toen maar naar Mediamarkt gegaan en kreeg hem daar (op vertoon van de BCC order) direct mee voor €399,-
Naast eco modus en ondersteuning voor 4k2k dus eigenlijk niet echt iets veranderd? Zal een mooie prijsdaling inzetten voor de x71 reeks die er niks minder op wordt!
De boxen zijn nog een probleem (das dan het nadeel van luisteren en de vrouw meenemen). Momenteel hangt er een 4.1 set aan en om te overleven is dat redelijk (voor 2 technics SB3030 en achter Bose 2.2 II, bas is een oude basskast van HK die ik uit een setup van mijn vader haalde), maar verbeterbaarlethargy schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:36:
[...]
Dat is wel een lekkere versterker. Wat voor luidsprekers heb je erop aangesloten?
Ander (na)deel is dat ik de versterker heb gekocht net voordat ik een stukje bouwgrond kocht. De centjes voor de boxen zitten ondertussen in mijn huis

Enfin, graag (en na veel gezaag bij de vrouw zijn we tot een compromie gekomen) had ik er als bass een PV1 aan gekoppeld samen met een CM setup (CM8 vooraan, CM1 achteraan en midden CMC2). Mijn vrouw wil ze echter in glanzend wit ...... (en voor zover ik weet is die set nog niet helemaal leverbaar in wit).
Heb m intussen gekocht en eens gemeten bij normaal volume, tuner: ca 45 a 50 watt. Prachtig machientje.hardware-lover schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:23:
[...]
Volgens mij kan er maar één verbruik werkelijk interessant en ter zake doende zijn en dat is;
• Low Standby Power Consumption of 0.1W
• Low Standby Power Consumption of 2.0W (HDMI Standby Through mode)
Aangezien het standby verbruik dik voor elkaar is zou dat geen niet kopen argument kunnen zijn?
De overige verbruiken zijn teveel afhankelijk van wat je er bij gebruik mee doet. Dit zal voor elke gebruiker weer anders zijn.
Ben nu even zone 2 aan het testen, maar zit met volgend probleempje.
Wanneer ik nu een CD wil spelen (via de BP-671) in de main en die tegelijk wil beluisteren in ZONE 2 zit er een lag op (minder dan halve seconde). Dit is een beetje vervelend als je tussen de 2 ruimtes staat. De BD-671 heb ik aangesloten met HDMI waar de main zone dus beroep op doet en voor zone 2 heb ik nog een extra verbinding moeten maken (zone 2 enkel analoog) auido out naar AV5 (in) op de receiver. (had eerst audio 1 gebruikt, maar had de indruk dat AV5 minder vertraging opliep). Hoe zouden jullie dit oplossen? (main en zone 2 synchroon laten lopen) ?
Alvast bedankt
Kun je de input niet voor beide outputs tegelijk selecteren?
Daar heb ik namelijk nog niet mee gespeeld.
Neen, dat blijkt niet te lukken. Zone 2 kan enkel analoge inputs nemen. De main zone digitaal (HDMI): vandaar volgens mij de minieme lag (heb nu geexperimenteerd en AV input op recevier lijkt sneller te zijn dan AUDIO input op receiver)lars-saxo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:53:
Kun je de input niet voor beide outputs tegelijk selecteren?
Voor de geïnteresseerden: de RX-V671 die ik had besteld en werd geannuleerd (zie hierboven), is toch nog bij BCC Barendrecht binnengekomen... als je snel bent, kun je hem daar reserveren/ophalen voor een hele mooie prijs...
Heb sinds deze week een RX-V3067 staan (ex-demo, voor die prijs dan maar overkill). Compleet krasvrij dus ik ben blij! Enkel de grote afstandsbediening is aardig gebruikt. De kleine weer totaal niet.
Nu nog nieuwe luidsprekers.
Zaterdag ga ik een Mistral (een wat?!) beluisteren. Onder het mom van onbekend maakt onbemind.
Gaat om de SAG-320:

Ik ben alvast heel benieuwd. Qua muziek luister ik met name (hardere) metal dus wel zullen zien hoe de speakers zich gaan houden. Met hun 115cm(!) zal het thuis ongetwijfeld in de smaak vallen.....mocht het wat zijn
Bi-amping/ wiring - mocht dat daadwerkelijk wat uitmaken - kan helaas niet.
Nu nog nieuwe luidsprekers.
Zaterdag ga ik een Mistral (een wat?!) beluisteren. Onder het mom van onbekend maakt onbemind.
Gaat om de SAG-320:

Ik ben alvast heel benieuwd. Qua muziek luister ik met name (hardere) metal dus wel zullen zien hoe de speakers zich gaan houden. Met hun 115cm(!) zal het thuis ongetwijfeld in de smaak vallen.....mocht het wat zijn
Bi-amping/ wiring - mocht dat daadwerkelijk wat uitmaken - kan helaas niet.
Mistrals klinken wel grappig, niet echt zoals de B&W tegenhanger. Maar mij kon het niet bekoren. Sowieso niet qua looks, want het is en blijft een goedkope kopie van de B&W 800-serie maar dan minder goed uitgewerkt waardoor de looks uit verhouding raken. Ik zou ze om die reden sowieso al niet kopen, want echt goedkoop zijn ze niet en om nu zo veel geld voor een Chinese kopie neer te leggen...Sirius schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:58:
Gaat om de SAG-320:
[afbeelding]
Qua prijs zou het om 950,- (paar) gaan. Ook ex-demo.
Paar CM7 zit ook rond dat bedrag. Qua constructie oogt die natuurlijk veel strakker.
Ik ben ook aan het twijfelen want ik heb de hoogte toch wel wat onderschat. M'n huidige speakers zijn zo'n 85cm hoog....de Mistrals 115cm. Daar was vrouwlief niet zo blij mee toen ik dat vanochtend zei
Ik denk dat ik weer op zoek ga naar wat anders.....voor de Mistrals zette ik in op de RX6/8 van Monitor Audio. Max. wat ik ervoor uit wil geven is 1000,- dus dat zou een nieuw setje RX6'jes kunnen worden.
Paar CM7 zit ook rond dat bedrag. Qua constructie oogt die natuurlijk veel strakker.
Ik ben ook aan het twijfelen want ik heb de hoogte toch wel wat onderschat. M'n huidige speakers zijn zo'n 85cm hoog....de Mistrals 115cm. Daar was vrouwlief niet zo blij mee toen ik dat vanochtend zei

Ik denk dat ik weer op zoek ga naar wat anders.....voor de Mistrals zette ik in op de RX6/8 van Monitor Audio. Max. wat ik ervoor uit wil geven is 1000,- dus dat zou een nieuw setje RX6'jes kunnen worden.
[ Voor 28% gewijzigd door Sirius op 06-04-2012 10:38 ]
Ik kan je zeggen dat de CM's hier in ieder geval beter in de smaak vallen bij de vrouw. Persoonlijk vind ik de mistral ook iets minder klinken. Maar dat is natuurlijk iets persoonlijk en sterk afhankelijk van de versterker.Sirius schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:17:
Qua prijs zou het om 950,- (paar) gaan. Ook ex-demo.
Als je mag neem je best (ik weet het, niet zo eenvoudig) je versterker mee.
Nog beter:
Ik ga voor een 2e hands setje RX8! Kogel is net door de kerk dus daar ben ik heel blij mee. En die 20cm minder hoog valt bij het thuisfront beter in de smaak. De looks overigens ook.
Eigen versterker zou idd het beste zijn ja.
Ik ga voor een 2e hands setje RX8! Kogel is net door de kerk dus daar ben ik heel blij mee. En die 20cm minder hoog valt bij het thuisfront beter in de smaak. De looks overigens ook.
Eigen versterker zou idd het beste zijn ja.