Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat was een van de redenen waarom ik een paar weken geleden al de 773 (of 771, een jaartje ouder maar ook prima) van Yamaha heb aangeraden in de 500 euro prijsklasse. :)

Hij heeft zowel volledige pre-outs als een phono input en beide wil Versteegrob gebruiken. Samen met de 2e HDMI uit, volledige schroefluidsprekeraansluitingen voor alle kanalen, genoeg analoge ingangen en uitgangen, dubbel coax digitaal, dubbel optisch digitaal, dubbel analoog component heeft ie gewoon een heel mooi pakket aan aansluitingen in die prijsklasse. Dat maakt hem lekker veelzijdig inzetbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 14-03-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Verkeert gekeken maar de receiver heeft echt alles wat ik zoek. Heb vandaag maar gelijk een platenspeler (project debut 3) gekocht. Volgende alles flink uittesten, kan echt niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Ik zit enorm te twijfelen of ik dit moet doen of niet:

Heb nu een Yamaha DSP-AZ2 (echt een geweldige versterker), ben er erg tevreden mee. Maar nu kan ik voor een kleine 700 euro een Yamaha DSP-Z7 (!) kopen.

De Z7 is wel stuk moderner, maar wil niet inleveren op het gebied van soundquality. Ik heb geen bluray-speler, gebruik alleen een htpc voor mijn filmcollectie (99% van mijn films hebben een dolbydigital of DTS track) dus een optische kabel voldoet voor mij tot nu toe prima.

Heeft er iemand advies voor mij? :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat is jullie mening over de warmte ontwikkeling? Deze TV meubel heb ik gekocht

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.jysk.com/getimage/web.large/3649121/WEB/1009

Voor het kastje heb ik drie apparaten, de Yamaha, Dune en de Horizon.
Bij mijn vorige kaste had ik de eerste de Marantz staan en de UPC box er gewoon op echter was dit kastje wel open. Wat zeggen jullie? Gewoon alle drie op elkaar doen? Als dit niet of niet goed is dan kan de yamaha in het kastje. Recht boven het kastje komt de centerspeaker dus dan moeten ze laatste twee apparaten links boven het kastje staan. Niet echt mooi maar als ik geen keus heb dan is dit de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Rainesh schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:40:
Ik zit enorm te twijfelen of ik dit moet doen of niet:

Heb nu een Yamaha DSP-AZ2 (echt een geweldige versterker), ben er erg tevreden mee. Maar nu kan ik voor een kleine 700 euro een Yamaha DSP-Z7 (!) kopen.

De Z7 is wel stuk moderner, maar wil niet inleveren op het gebied van soundquality. Ik heb geen bluray-speler, gebruik alleen een htpc voor mijn filmcollectie (99% van mijn films hebben een dolbydigital of DTS track) dus een optische kabel voldoet voor mij tot nu toe prima.

Heeft er iemand advies voor mij? :)
Als jij hm niet koopt...... }:O

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kortom,

Kopen die handel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Ik ga binnenkort een nieuwe 2.0 receiver kopen met 2 Kef CI160QS voor in mijn keuken, Ik vroeg mij af hoeveel de R-S500 beter is dan de R-S300, en is het het prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Net de Yamaha DSP-Z7 + Yamaha BD-S1900 bluray-speler opgehaald voor 650 euro!

Compleet met boekjes, 2 remotes (3 eigenlijk), YPAO en ipod-dock.

Gelijk aangesloten (wat zijn banaanpluggen verdomd handig) en ingesteld en beetje mee gestoeid.

Eerste indruk:
- surround is impressive! Very impressive. Vooral de nieuwe DSP-programma's klinken erg goed.
- Stereo: tikkeltje minder dan mijn vorige versterker (DSP-AZ2). Vraagt om meer testing/listening.
- buildquality: build like a tank!
- Gebruiksgemak: mwa, vind navigeren door het menu beetje omslachtig. Soms pakt ie returnknop wel, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Gisteren de RX-V771 aangesloten op mijn Dali set. Alles werkt direct. Werkt allemaal super, gewoon geweldig. Alleen de subwoofer doet het nog niet. De subwoofer is op de volgende manier aangesloten

Een zwarte en rode tulpstekker op de output van de subwoofer. Vervolgens heb ik 1 stekker op de prefout van de receiver aangesloten. Volgens mij is er geen andere manier mogelijk. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:48
Op de subwoofer moet je de input hebben, niet de output. De output zit op de receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb ik ook al gedaan maar nog geen geluid. Zal het straks nog is uitgebreid testen. De aansluiting werkt toch gewoon met een tulpstekker dus wat zou er mis kunnen gaan.

Ben bijna thuis en dan laat k de receiver alles testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Wel met een film getest? Want in muziek wordt de sub vaak niet gebruikt als je straight of pure direct gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ja met een dts film. Ga het test programma met de microfoon gebruiken. Dan gaat de receiver alle kanalen af. Da komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
FeaR schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:24:
Op de subwoofer moet je de input hebben, niet de output. De output zit op de receiver.
Net alles afgesteld met het programma van Yamaha en nu werkt alles. Damn wat een fijn apparaat zeg. Het instellen was binnen 5 min klaar. Nu gegeten van de mooie muziek :9~ :9~ :9~

Thnx voor de hulp Fear en Cap en de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33
Jaloers hier.

Ben al een tijdje aan het denken aan een yamaha versterker met Dali speakers. Maar die boekenplanken vindt m'n vrouw niets zo naast de TV, maar voor muziek is het natuurlijk erg mooi. Dus misschien komen die er alsnog maar dan subtieler opgesteld. Voorlopig teveel andere zooi om nog op te lossen na de verhuizing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Er is nieuwe firmware uit. Wat k heb gezien dat het volume nu op het scherm staat.

Ben net bezig geweest met de subwoofer.

Heb de subwoofer ingesteld van -8db naar 1+db en het werkt beter al iets beter.
Nu kan ik de bass crossover instellen van 40hz tot 200hz. Waar moet die op staan?

[ Voor 83% gewijzigd door Wackmack op 24-03-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Versteegrob schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:08:
Er is nieuwe firmware uit. Wat k heb gezien dat het volume nu op het scherm staat.

Ben net bezig geweest met de subwoofer.

Heb de subwoofer ingesteld van -8db naar 1+db en het werkt beter al iets beter.
Nu kan ik de bass crossover instellen van 40hz tot 200hz. Waar moet die op staan?
Mogelijk een interessant artikel? http://www.hifi.nl/artike...er-voor-Home-Theater.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Thnx, las ergens anders dat de bass crossover op 40hz moet. Vanavond zal k het instellen. Vanmorgen even de subwoofer getest en hij werkt nu gelukkig lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Crossover is op elke set en ruimte anders, het is niet zo te zeggen wat de correcte waarde is. 40 Hz lijkt me sowieso aan de lage kant voor die speakers, denk dat je eerder bij 60-80 Hz komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

80 Hz werkt vrijwel altijd, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Kan iemand me uit deze 'nachtmerrie' helpen?!
Ik ben geupgrade van de RX-V863 naar de RX-V1071. Bij de 863 was het mogelijk om de audio-only bronnen onafhankelijk van de videokanalen te schakelen. Je had bijv. de Multi CH Input, CD en MD kanalen. Als ik die selecteerde met de afstandsbediening, dan bleef (gewoon) het videokanaal actief.

Met de 1071 heb je Audio 1 t/m 4, maar als je deze selecteert schakelt hij het videokanaal naar een audiokanaal met een Yamaha achtergrond, waar je verder niks aan hebt. Dus als ik nu bijv. een SACD via Multi CH Input op zet, kan ik niet de tracklist zien, want die zit op een AV kanaal (via HDMI).

Of als ik bijvoorbeeld TV kijk en ik wil muziek die via m'n PC loopt luisteren, kan ook niet, want dan moet ik van het videokanaal af.

Dit kan toch niet waar zijn?!

EDIT:
Pagina 37 van de handleiding geeft me nog iets om te proberen:
Met “Video Out” (p.89) in het menu “Input” kunt u selecteren welk videosignaal wordt weergegeven wanneer “MULTI CH” als ingangssignaal is geselecteerd. Wanneer u een videoapparaat (dvd-speler, enz.) aansluit op de MULTI CH INPUT-aansluitingen, gebruikt u de ingang die in “Video Out” voor de videoaansluiting is opgegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Shadow_Zero op 01-04-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb mij net hier aangemeldt, mijn vraag is nu: ik wil mij een nieuwe speakerset kopen. Zelf ben ik in bezit van de A-1020 Receiver met de bijpassende Blu-ray Speler.

Ik zit nu aan het set van Focal te denken.

826V als front
807v als rears
cc800v als center
sw800v sub.

heeft er iemand ervaring met deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:27:
Ik zit nu aan het set van Focal te denken.

826V als front
807v als rears
cc800v als center
sw800v sub.

heeft er iemand ervaring met deze set?
[Speakers] Het Focal Ervaringen Topic ;)

De Focal SW800V zou ik sowieso niet nemen, voor het geld zijn er betere subwoofers te vinden. Passen qua looks dan wel wat minder, maar qua prestatie haal je veel meer in huis. Verder is het maar net of de sound van Focal je aanstaat, ze hebben ook een Speciale W-editie die wat meer gebalanceerd klinkt. Wel een paar honderd euro duurder dan de V. Ikzelf speel met de Focal Chorus 826W, CC800W en een VelodyneSPL-1200 Ultra voor het laag. Komen nog twee 816W voor als rear te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Bedankt voor de snelle reactie. Mijn probleem is dat ik achter de luidsprekers niet op een standard of floorspeakers kan nemen. Ze moeten aan de muur.

Is de sub dan zo slecht? mijn woonkamer is ca. 40m².

ik heb hem nodig voor films en xbox. En soms muziek dvd te bekijken. zelden om echt muziek met de luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zou dan alsnog een andere sub nemen. De sub is niet slecht, maar je kunt veel betere voor dat geld kopen. Kijk maar naar velodyne, SVS, BK etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10-2023
Cap schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:38:
Gefeliciteerd, ik heb hem ook en hij bevalt erg goed. :)

Staat DLNA/UPnP aan op die AC Ryan? Dat heb je nodig, de verbinding loopt niet via Windows (SAMBA) shares.

Mijn Diskstation ziet ie zonder problemen en mijn Xtreamer ook zolang ik de functie erop maar aan zet.

[...]

Wat YPAO betreft, niks mis mee, doet wat resultaat betreft niets onder voor Audessey of MCACC en je kunt achteraf de automatisch ingestelde equalizer (ik beveel FLAT aan) handmatig finetunen met behulp van testgeluiden. Kwestie van "FLAT" kopieren naar de "MANUAL" setting en dan finetunen maar. Met per speaker 7 banden en zowel frequentie als Q keuze is die EQ flexibel zat.

Wat is zo onbegrijpelijk aan die PEQ curves?
Sorry voor de late reactie, een tijdje de 771 niet eens meer aan gehad vanwege het matige geluid van de stemmen....
Ik begrijp de procedure om deYPAO meetwaarden te kopiëren en te bewerken in de manual mode.
Maar zoals je al aangeeft, per speaker, 7 banden en dan frequenties en q, waar begin je....
Heb jij een richtlijn of advies om de stemmen verstaanbaarder te maken, dus minder 'dof' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Stemmen verstaanbaarder maken doe je met dialog lift / dialog level opties op de Yamaha. Die zijn er speciaal voor. Grote kans dat je het dan niet meer te dof vindt.

YPAO zelf bijstellen is eigenlijk alleen zinvol voor de lagere frequenties, zeg alles onder de pakweg 250 Hz. Verder kan het zijn dat YPAO bij een enkele speaker op een bepaalde frequentie iets "onlogisch" heeft gedaan, en dan kan je handmatig ingrijpen. Bijv bij een symmetrische opstelling in een symmetrische kamer, waarbij opeens de 5K band van de linkerspeaker heel anders is ingesteld dan die van de rechter, ik noem maar wat.

Tja, wat de 7 banden/frequenties betreft en de Q waarde ervan, daar is geen "gemakkelijke" oplossing voor. Jij meent te horen dat er iets niet klopt, dan moet je achterhalen voor welke speakers en rond welke frequentie dat is, en hoe breed dat gebied is (Q). Je moet dus met testgeluiden uitvinden op welke frequentie jij denkt dat de output te laag is en dan de band van de EQ daarop instellen, en zelf bepalen hoe breed je die lift/drop wilt laten zijn (met de Q waarde). Dan is een CD met testgeluiden op allerlei frequenties, en liefst ook sweeps (hoog naar laag en omgekeerd) en ruis, erg wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10-2023
Bedankt voor de informatie. Ik heb die dialog lift optie wel gezien maar daar staat:

Yamaha Dialogue Lift is a technology which allows the apparent source position of center channel sound (which usually includes most dialogue!) to be relocated upwards to the middle of the screen

Anyway, dat helpt niet om de stemmen duidelijker te krijgen.
Sleutelen aan de curves mbv allerlei testgeluiden is ook niet zo zinvol, ik wil gewoon de stemmen kunnen verstaan en stel geen hoge eisen dus YPAo moet voldoende zijn
Ik denk dat ik gewoon een betere center speaker moet aanschaffen en tot die tijd luisteren we tv op de ingebouwde ultra platte samsung led tv speakertjes, wel lekker zuinig en heel duidelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Je stelling dat sleutelen aan de EQ niet zinvol is zonder het geprobeerd te hebben daar ga ik niet in mee. Het heeft wel degelijk zin, het kost alleen tijd en moeite.

Maar goed, vergeet Dialog lift, als je de benodigde surround(top)fronts daar niet voor hebt. De optie Dialog Level omhoog gooien geprobeerd? Dan worden stemmen zeker beter verstaanbaar. Wil je ook nog meer hoog met weinig moeite gooi dan gewoon simpelweg wat treble erin, daar is ie voor.

En ja, een slechte speaker blijft een slechte speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Weet iemand de afstandsbedieningcode voor een Philips blu-ray speler (bdp8000)? Heb inmiddels al alles van Philips dvd, dvr en dvd-recorder geprobeerd, maar geen succes :/
(blu-ray Philips staat niks in de lijst: http://download.yamaha.co...yamaha.com&asset_id=52412 / http://datatechnologiesinc.net/yamaha/)

EDIT:
En als ik hem voor m'n Digitenne Samsung SMT1100t twin tuner aan de praat kan krijgen, zou ook mooi zijn!

[ Voor 42% gewijzigd door Shadow_Zero op 06-04-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:01
Hallo,

Na maandenlang genieten van internet radio is het vandaag ineens gebeurt. Het display geeft 'Not Connected"aan terwijl de receiver gewoon d.m.v. een kabeltje is aangesloten op mijn router |:(

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Heb alles los gehaald en weer aangesloten maar helemaal niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Stapsgewijs onderzoeken.

Dus: is de receiver helemaal niet met het netwerk verbonden of alleen de internet radio niet? Werkt afspelen van muziek via het netwerk vanaf een lokale server wel? Kan je het IP van de receiver pingen, wat geeft de receiver voor verbindingsstatus aan in het netwerkmenu op tv, heb je al een ander netwerk kabeltje geprobeerd, heb je de netwerkinstellingen nagelopen op zowel de router als het menu van de receiver, etc etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 12-04-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
De receiver lijkt helemaal niet verbonden. Andere kabel ook geprobeerd.

Hoe kan ik het IP van de receiver pingen..?

De Router doet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan een vast IP-adres instellen in de interface van de receiver afaik? En dan kan je dat proberen te pingen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Borromini schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:07:
Je kan een vast IP-adres instellen in de interface van de receiver afaik? En dan kan je dat proberen te pingen.
Heb ontdekt dat het IP adres afwijkt van bv mijn tv. Hoe kan ik het IP adres handmatig instellen op de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Probleem opgelost. Heb update uitgevoerd over het netwerk..raar maar waar..!

Iedereen bedankt voor het meedenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Heeft er iemand ervaring met de RX V373 receiver? Ik wil deze kopen, echter zou ik graag willen weten of de pootjes demontabel zijn. Ik heb een beperkte ruimte in het tv meubel, waarbij ik bij voorkeur de pootjes eraf zou willen halen.
En om de luchttoevoer dan van onderin te bevorderen maak ik een gat onder de receiver voor luchtaanvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bij mijn Yamaha zit er gewoon een schroef verzonken in het voetje, volgens mij is dat wel redelijk standaard.

Maar als je toch een gat onder de receiver maakt kun je net zo goed meteen ff 4 gaten maken voor de pootjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

Cap schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:23:
Maar als je toch een gat onder de receiver maakt kun je net zo goed meteen ff 4 gaten maken voor de pootjes. :P
Haha, hoe simpel kan de oplossing zijn ;-) echter dan is de airflow natuurlijk belabberd... Mooi om te horen dat in de jouwe in ieder geval wel schroeven zitten, ik had even in mijn digitale TV receiver gekeken en die had gewoon vaste poten, dus was bang dat het met deze ook zou zijn.
Welk model heb je precies trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

De RX-V773.

Of je nu 4 extra gaten maakt met de pootjes erin of de pootjes eraf haalt maakt voor de airflow toch niets uit? Het blijft dan een reciever die plat met zijn buik op een plank ligt, waarin je dan een flink gat maakt voor de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

Dat klopt natuurlijk ook weer! Dat kan natuurlijk ook.
Maargoed. Ik ga het even navragen bij een winkel waar ze hem op voorraad hebben, dan ga ik hem vanmiddag maar eens halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:14
Ik heb een yamaha v673 en heb hier 2 kef iq70 fornts op aangesloten in de woonkamer.
Nu wil ik in mijn keuken ook nog een speaker plaatsen, maar dan wireless omdat kabels daarnaartoe niet mogelijk is.

Weet iemand een goede wireless speaker voor +/- 300?

Ik zat zelf te denken aan de Sonos Play3, maar wat me niet duidelijk is met al die wireless speakers, is of ik dan gewoon de muziek die uit mn fronts komen, ook naar die wireless speaker gestreamd wordt?
Ik wil hem dus niet gebruiken als zone 2, maar hij moet gewoon meelopen met mn fronts

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zone 2 kan bij de 673 inderdaad alleen een andere bron weergeven dan de hoofdbron. De 773 kan dat trouwens wel met de party modus.

Als je een actief systeem gaat gebruiken dan gebruik je de line-outs en niet de speakeruitgangen. Je kan dus gewoon een actief luidsprekersysteem (bedraad of draadloos) aansluiten op de audio-out van de receiver. Let wel op dat deze een vast outputvoltage (en dus volume) heeft, dus dat je het volume dan moet regelen op de versterker van je actieve speaker! (De 773 heeft naast de audio-out ook pre-outs, dus daar kan je het volume wel via de receiver bedienen.)

Sonos maakt gebruik van zijn eigen netwerk stack, daarbij moet minimaal een Sonos apparaat (of een Sonos Bridge) bedraad verbonden zijn aan je router, en werkt dus onafhankelijk van de zones van je receiver. Als je je muziek maar ergens op een server (nas, pc) op het netwerk hebt staan kan je die dan luisteren via de Sonos. Je receiver staat daar dus los van, die gebruik je dan niet.

En tja, wat is goed? Ik vind een Dynaudio XEO 3 goed maar die kosten wel 650 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darobb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Heeft iemand hier ervaring met de Blu-ray player BD-S473?
Ik ben er erg te spreken over maar heb 1 probleempje dat ik niet opgelost krijg.
Als ik VOB-files bekijk vanaf mijn Synology NAS zien de subtitles er niet uit. (Heel erg dik gedrukt met een bepaalde kleur. Geel of roze.)

Heeft iemand hier ervaring mee en er misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Hoe kun je eigenlijk switchen uit de PCM modus? Eerst gaf de reciever gewoon aan in welke (film)stand hij staat op het display. Ineens blijft er continue PCM op het scherm staan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gaat dat niet via de "info" toets op de afstandsbediening?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb momenteel een Onkyo receiver maar ben hier helemaal niet tevreden van. Na een kleine drie jaar ("net" buiten de garantieperiode dus) begon dat ding al slecht te werken (beeld/geluid valt enkele seconden weg), eerst sporadisch maar ondertussen meer en meer. Men kon of wou mij er bij de technische support niet mee helpen. Hier komt dus met andere woorden nooit nog een Onkyo in huis...

Nu aan het kijken naar een vervanger, mijn voorkeur gaat uit naar een Yamaha (kwaliteit/budget). Ik ben geen audiofiel, ik hoor zelfs het verschil niet tussen cd of mp3, high-end geluid is dus niet het belangrijkste voor mij. Wat wel belangrijk is zijn de videoaansluitingen en mogelijkheden, buiten de normale apparaten (hd digicorder, ps3, wii en popcorn hour) had ik ook graag oudere apparaten erop aangesloten. Ik ben een retro gamer dus denk aan een super nintendo, mega drive enz... Reden waarom ik dit ter sprake breng is omdat de Onkyo hier niet mee overweg kon, lees: donker en scrollend beeld.

Installatie- en bedieningsgemak zijn voorts ook wel belangrijk. Compatibiliteit met iOs en android zijn een plus evenals de mogelijkheid een iPod/iPhone aan te sluiten. Ook netwerkmogelijkheden zijn welkom (muziek streamen van een nas?, internetradio enz...)

Zelf ken ik quasi niets van receivers dus ik hoopte hier enkele goede aanbevelingen te kunnen krijgen die passen bij mijn noden. Ik heb de rx-v675 en 775 al eens aan het bekijken geweest (die laatste is wbt budget wel een absoluut maximum) maar misschien zijn deze overkill voor mij?

Ik hoor graag jullie input ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spettersplat
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-01-2024
Yamaha maakt al jaren degelijke en betrouwbare versterkers en receivers en het lijkt erop dat je dat nodig hebt.
Persoonlijk zou ik niet voor laatste serie gaan in jouw geval. De verschillen zijn niet heel erg groot qua mogelijkheden etc. De v7xx is alleen interessant als je nog een platenspeler hebt of op zoek bent naar 2 zones of twee HDMI out.
In jou geval zou ik dus voor de v671 of liever de v673 gaan.
Btw. ik heb zelf de v773 sinds een aantal maanden en erg tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Eens, ik ben ook zeer tevreden over de 773. De 775, het model van dit jaar, heeft als enige extra de MHL (Mobile High-Definition Link), die voor mij volkomen onbelangrijk is. De 775/675 kosten op dit moment nog stukken meer dan de 773/673, dat prijsverschil is gezien de gelijke functionaliteit niet te verantwoorden.

@Krueger F: zie mijn eerdere post hier, daar staan de gelijkenissen en verschillen tussen de 673 en 773 opgesomd, het lijkt me dat je dan met de prijzen erbij gemakkelijk kunt beslissen:

Cap in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"

Let ook op eventuele prijsverschillen tussen het titanium en zwarte model, als de kleur je niet uitmaakt kan dat nog best schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bedankt voor de input jongens, de nieuwste modellen voegen inderdaad niet veel toe en een tweede hdmi enz. heb ik niet echt nodig. De 673 lijkt voor mij dan ook de beste keuze... Nu nog een betrouwbare (be) webshop vinden die hem verkoopt mét een goede prijs.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb enkele weken geleden de Yamaha RX-A 1010 aangeschaft. Ben zeer tevreden over het geluid, zowel stereo als serround. Het enige wat ik mis bij het afspelen van een Blu-ray is de mededeling of hij DTS-hd masteraudio weergeeft of Dolby-true hd. Dat zou toch op de display weergegeven moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Op je bluray speler instellen dat ie bitstream/hd audio moet outputten. Ik neem aan dat je je speler met een hdmi kabel op je yamaha hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 19:50

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:17:
Het enige wat ik mis bij het afspelen van een Blu-ray is de mededeling of hij DTS-hd masteraudio weergeeft of Dolby-true hd. Dat zou toch op de display weergegeven moeten worden.
Dat dacht ik ook toen ik mijn rx-v767 gekocht had, die logo's kwamen ook niet meer te voorschijn.
Bij al die Dolby formaten zet ik mijn Yammie op "Pure Direct" dan wordt het signaal wat ontvangen wordt via de HDMI keurig doorgegeven zoals het bedoeld is.
Na een tijdje let je er niet meer op en geniet je van het geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
En ook zonder pure direct zouden de logo's tevoorschijn moeten komen :) Veel mensen vergeten hun bd-player goed in te stellen, want dat geeft immers het signaal door. Je receiver doet niks anders dan het signaal verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Rainesh schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:33:
En ook zonder pure direct zouden de logo's tevoorschijn moeten komen :) Veel mensen vergeten hun bd-player goed in te stellen, want dat geeft immers het signaal door. Je receiver doet niks anders dan het signaal verwerken.
Ja dat dacht ik ook maar helaas.....geen logo's meer in de display, ik zie alleen mijn aantal speakers veranderen als ik schakel tussen de formaten, bv 5.1 of 7.1. En natuurlijk bij de DSP programma's, die worden wel weergeven op het display van mijn Yamaha.

Mijn Blu-Ray speler van Samsung staat op: Bitstream (audiofile), PCM downsampeling staat momenteel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Welke type bluray speler heb je? Met hdmi naar je versterker toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Rainesh schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:39:
Welke type bluray speler heb je? Met hdmi naar je versterker toe?
Yes met een HDMI naar de Yamaha, type speler, Samsung BD-P2500.
Ik heb ook al eens een andere HDMI kabel geprobeerd, zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 10:44
hoe krijg ik het beste home cinema geluid op mijn yamaha rx-v750? welke stand moet ik kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hoe ik de Samsung zou instellen is als volgt:

- HDMI uitvoer op 1080p
- 24fps aan
- 16:9 breed
- Audio uitvoer op (Bitstream Audiofiel, geen bitstream hercodering kiezen)
- PCM downsampling uit
- Dynamische compressie uit

Je Yamaha als volgt:
- Je bron voor je blurayspeler kiezen :P
- input: hdmi :P
- Surround decoder kiezen (knopje op je remote, staat op je cijfer knoppen)

Misschien dat je alles al zo aangesloten hebt, maar hiermee zou in theorie je logo's moeten branden:)

Zou je dit willen proberen? Ben erg benieuwd! ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Rainesh op 08-06-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Rainesh schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:21:

- Surround decoder kiezen (knopje op je remote, staat op je cijfer knoppen)

Zou je dit willen proberen? Ben erg benieuwd! ;)
Ik denk dat je mij bedoeld;

Als je (in mijn geval) met de Surround Decoder knop gaat werken bij een digitaal dolby multichannel spoor op een Blu-Ray krijg je alleen Straight te zien.

Bij andere signalen kan je wel verschillende decoders selecteren, bv. bij muziek streams Dolby Digital PLII Music, Neo6 music en meer.

Vroegah was het zo dat als je een dvd afspeelde met een dts spoor er een lampje ging branden op de versterker met dts erin, nu met de moderne versie yammie (in elk geval de mijne) niet meer.
Maar ik heb er vrede mee hoor, ik miste alleen die grappige lampjes met logo's sinds het hdmi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

niekslebos schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:42:
hoe krijg ik het beste home cinema geluid op mijn yamaha rx-v750? welke stand moet ik kiezen?
Als je speler digitaal is aangesloten en het is mogelijk (aanwezigheid van een DTS Spoor) zou ik voor DTS gaan, anders gewoon Dolby Digital. Voor de rest kan je natuurlijk met je DSP programma's gaan experimenteren, iedereen heeft zo zijn voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Winkiller schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:22:
[...]
[knip]
Vroegah was het zo dat als je een dvd afspeelde met een dts spoor er een lampje ging branden op de versterker met dts erin, nu met de moderne versie yammie (in elk geval de mijne) niet meer.
Maar ik heb er vrede mee hoor, ik miste alleen die grappige lampjes met logo's sinds het hdmi is.
Het audio-format wordt nu in tekst weergegeven in het display. Als voorbeeld, de tekst "DTS-HD" is toch veel leuker (en informatiever) om te zien dan een lampje wat aan of uit gaat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

hardware-lover schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:35:
[...]

Het audio-format wordt nu in tekst weergegeven in het display. Als voorbeeld, de tekst "DTS-HD" is toch veel leuker (en informatiever) om te zien dan een lampje wat aan of uit gaat?
Ben ik met je eens maar ik ben het nog niet tegengekomen op mijn Yamaha RX-V767.
Dergelijke sporen worden bij mij weergegeven als "STRAIGHT" of als ik Pure Direct gebruik helemaal niets.
De display van de receiver gaat in die stand helemaal uit op een blauw ledje na.
Nogmaals het boeit me verder niet, als het verkeerd aangesloten zou zijn zou ik bv. geen DTS-HD kunnen afspelen en dat kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb een V667 dus het is wel vreemd dat Yamaha een aanpassing van de weergave van het display heeft toegepast bij het wat duurdere type? Ik kom ook geen klachten tegen dat dit niet in orde zou zijn bij de vorige modellen? Bij pure direct wordt alles aan sound-instellingen omzeild en is daarbij ook het display uitgeschakeld, dat is juist.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb zelf een dsp-z7 en daarop branden zowel de lampjes als dat het in mijn display komt te staan. Voor weergave in mijn display moet ik op "info-knop" drukken. Dan kan ik kiezen tussen input-weergave, output-weergave (dts, dolby etc) of display uit.

Als ik op surr decode druk dan staat er ook straight, druk het ng een keer dan staat er dts/dolby/true hd/dts-hd ma etc.

Wellicht dat de Info-knop bij jou dezelfde functie heeft.

Edit: net even in je manual gekeken, info-knop heeft indrdaad dezelfde fuctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat is bij mij ook zo en dat had ik hier ook al eerder aangegeven maar niet iedereen leest terug in een topic. Het was ook een reactie op de vraag van een andere user maar een gegeven antwoord geldt natuurlijk voor iedere bezoeker van dit topic ;)

hardware-lover in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Rainesh schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:10:
Als ik op surr decode druk dan staat er ook straight, druk het ng een keer dan staat er dts/dolby/true hd/dts-hd ma etc.

Wellicht dat de Info-knop bij jou dezelfde functie heeft.

Edit: net even in je manual gekeken, info-knop heeft indrdaad dezelfde fuctie.
Ik ben niet zeker of bovenstaand voor mij bedoeld is maar mocht het zo zijn, bij mij werkt dat niet.
Als ik meerdere keren druk blijft er Straight staan en links op het display verschijnt surround decode en geen DTS-HD of andere mooie teksten, ik vindt het prima zo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de 473 en ik heb problemen met het instellen van de radiozenders. Uiteraard volg ik de procedure in de handleiding maar ik kom er gewoon niet uit.

Slechts twee FM - frequenties geven een signaal. FM92.6 en FM99.5. Elke andere frequentie is niet te vinden.

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Zelfs auto zoeken levert niks op, behalve dat hij stopt op bovengenoemde frequenties.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
Voor mijn RX-V675 eindigde een internet update in de melding ERROR! 1000, hierna eindigde de het apparaat in een software loop. Continue wordt de melding update failure getoond en kan ik nu alleen update via USB of internet selecteren welk beide in vermelde error eindigt.

Via de leverancier kreeg ik het volgende;
Een mogelijke oplossing kan een factoryreset zijn.
U bereikt dit door de powerknop gedurende 10 seconden ingedrukt te houden.
Het toestel is dan terug op ziijn basisinstellingen.

Helaas helpt dit niet en wordt de melding update failure getoond, het apparaat reageert nergens anders op. Heeft iemand een suggestie of is het beter het terug naar Yamaha te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Had ik ook met mijn 773, je moet dan een update via USB doen. Is online vrij veel over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
Reinier schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:40:
Had ik ook met mijn 773, je moet dan een update via USB doen. Is online vrij veel over te vinden.
De stappen;
  1. Stekker eruit.
  2. USB stick met alleen R0331-0120.bin erop in de voorste USB poort.
  3. Pure Direct knop ingedrukt houden.
  4. Stekker erin.
Het apparaat begint met de update tot S5-1 17% daarna volgt de ERROR! 1000 melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Winkiller schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:46:
[...]

Ben ik met je eens maar ik ben het nog niet tegengekomen op mijn Yamaha RX-V767.
Dergelijke sporen worden bij mij weergegeven als "STRAIGHT" of als ik Pure Direct gebruik helemaal niets.
De display van de receiver gaat in die stand helemaal uit op een blauw ledje na.
Nogmaals het boeit me verder niet, als het verkeerd aangesloten zou zijn zou ik bv. geen DTS-HD kunnen afspelen en dat kan dus wel.
Als het goed is heb je dan geen DTS-HD signaal. Bij mij worden er bij zowel Dolby Digital HD als DTS-HD een tekst aangegeven op de Receiver (RX-V473). Als ik op Straight druk krijg ik wel geluid, maar dat is een downmix volgens mij. Wanneer je echt DTS-HD ontvangt, zal dat op de receiver moeten staan. De PC staat standaard op PCM, en zodra ik een MKV bestand afspeel met daarin een DTS-HD signaal, dan pikt de receiver dat automatisch op en staat er op de display DTS-HD.

[ Voor 9% gewijzigd door Royeboi op 12-06-2013 19:07 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@gabaman, ERROR! 1000 melding had ik destijds ook met de firmware update via internet van mijn gloednieuwe RX-V773.

Updaten via USB lost dit inderdaad op. Ik heb het laatst gedaan volgens de aanwijzingen op het internet en die gaan niet via pure direct maar zo:

- USB drive in de USB poort van de receiver
- Straight knop ingedrukt houden en daarbij dan de power knop (main zone) indrukken, je komt dan in het ADVANCED SETUP menu
- Vervolgens met de Program toetsen kiezen voor de menuoptie UPDATE.....USB
- Tenslotte de Info knop indrukken om de update vanaf de USB drive te starten

Niks met de Pure Direct knop dus. Dit staat overigens gewoon in de firmware update manual die als download bij de receiver beschikbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 12-06-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabaman
Het probleem is dat ik niet meer in het standaard of advanced menu kom, de main knop geeft de update failure weer. Ook het ontkoppelen van het elektra net en weer aansluiten begint met de melding, ergens wordt dit vastgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ok, da's dan balen, dan zou het met de pure direct button + stekker erin methode moeten idd.

Voor de zekerheid opnieuw de USB stick op FAT geformatteerd en de firmware er opnieuw opgezet? Wel eerst de firmware unzipped ook enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@ Royeboi,

dat dacht ik dus juist ook. Want bij een DTS-HD signaal zou de receiver echt DTS-HD in het display moeten weergeven en geen straight of iets dergelijks. Pure Direct zou je dan niet hoeven te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Royeboi schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:06:
[...]

Als het goed is heb je dan geen DTS-HD signaal. Bij mij worden er bij zowel Dolby Digital HD als DTS-HD een tekst aangegeven op de Receiver (RX-V473). Als ik op Straight druk krijg ik wel geluid, maar dat is een downmix volgens mij. Wanneer je echt DTS-HD ontvangt, zal dat op de receiver moeten staan. De PC staat standaard op PCM, en zodra ik een MKV bestand afspeel met daarin een DTS-HD signaal, dan pikt de receiver dat automatisch op en staat er op de display DTS-HD.
Grappig dat je over mkv bestanden begint, ook daarbij (via de Popcorn Hour) wordt er geen DTS, DTS-HD of andere mooie sexy Dolby benamingen getoont. Terwijl als ik op de info knop van de PopCorn druk er bijvoorbeeld wel een DTS of Dolby Digital geluids spoor wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkiller schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:16:
[...]

Dat dacht ik ook toen ik mijn rx-v767 gekocht had, die logo's kwamen ook niet meer te voorschijn.
Bij al die Dolby formaten zet ik mijn Yammie op "Pure Direct" dan wordt het signaal wat ontvangen wordt via de HDMI keurig doorgegeven zoals het bedoeld is.
Na een tijdje let je er niet meer op en geniet je van het geluid ;)
Pure Direct is een stereo downmix. Om de weg van bron naar luidspreker zo kort mogelijk te maken, maar wel stereo.

Als je de bluray speler instelt op bitstream en de versterker geluid op AUTO dan hoor je dts-hd te krijgen op je schermpje van je versterker.

Soms zit er op de bluray speler een functie secundaire audio. Dat wil het uitsturen van DTS-hd of True-hd weleens in de war gooien. Kijk daar ook eens naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:24:
Ik heb sinds kort de 473 en ik heb problemen met het instellen van de radiozenders. Uiteraard volg ik de procedure in de handleiding maar ik kom er gewoon niet uit.

Slechts twee FM - frequenties geven een signaal. FM92.6 en FM99.5. Elke andere frequentie is niet te vinden.

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Zelfs auto zoeken levert niks op, behalve dat hij stopt op bovengenoemde frequenties.

:?
inmiddels al gelukt? Heb zelf ook de 473 en radiozenders staan er allemaal op..
Je hebt toch wel een coax kabeltje aangesloten ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Winkiller schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:28:
[...]

Grappig dat je over mkv bestanden begint, ook daarbij (via de Popcorn Hour) wordt er geen DTS, DTS-HD of andere mooie sexy Dolby benamingen getoont. Terwijl als ik op de info knop van de PopCorn druk er bijvoorbeeld wel een DTS of Dolby Digital geluids spoor wordt gebruikt.
Dat is erg vreemd. Wanneer het MKV bestand het audiospoor van DTS-HD of DD-HD bevat, dan wordt dit wel op mijn versterker getoond. Overigens ligt het er natuurlijk wel aan hoe de verbinding gemaakt wordt tussen Mediaplayer - Receiver - TV. Rechtstreeks naar de Receiver vanaf de mediaplayer ondersteunt alle bekende formaten wel, maar wanneer je het signaal vanaf de mediaplayer via de TV naar de versterker laat lopen, is de TV de 'zwakke' factor. Dit is in ieder geval bij onze Sony LX-H900 het geval. Een rechtstreekse verbinding tussen het media-apparaat en de receiver is daarom altijd het beste. De Popcorn Hour moet natuurlijk ook goed ingesteld staan. Bij bijvoorbeeld Eminent is dat een erg onduidelijke instelling waarbij je via trial-and-error de juiste geluidsinstelling moet vinden.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Juan_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-07-2022
Ik heb sinds kort de v673 maar kom er niet uit met het inloggen op http://yradio.vtuner.com/
Het probleem is dat de site telkens de volgende melding geeft als ik probeer in te loggen met mijn MAC ID: "The ID # you entered was not found. Please make sure that you have entered it correctly."

Iemand enig idee wat hier mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

En heb je het juiste MAC adres? On Screen->Information->Network.

En heb je al iets afgespeeld via NET RADIO, via de keuze Popular Stations ofzo? Als je NET RADIO gebruikt check je ten eerste of je netwerkconnectie in orde is, ten tweede maak je je MAC adres bekend aan de vtuner.com service.

En voor de hand liggend maar heb je de verschillende schrijfwijze geprobeerd:
- hoofdletters
- kleine letters
- 0 en geen "O"
- zonder scheidingstekens
- met scheidingstekens ":"
- met scheidingstekens "-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Royeboi schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 01:07:
[...]

Dat is erg vreemd. Wanneer het MKV bestand het audiospoor van DTS-HD of DD-HD bevat, dan wordt dit wel op mijn versterker getoond. Overigens ligt het er natuurlijk wel aan hoe de verbinding gemaakt wordt tussen Mediaplayer - Receiver - TV. Rechtstreeks naar de Receiver vanaf de mediaplayer ondersteunt alle bekende formaten wel, maar wanneer je het signaal vanaf de mediaplayer via de TV naar de versterker laat lopen, is de TV de 'zwakke' factor. Dit is in ieder geval bij onze Sony LX-H900 het geval. Een rechtstreekse verbinding tussen het media-apparaat en de receiver is daarom altijd het beste. De Popcorn Hour moet natuurlijk ook goed ingesteld staan. Bij bijvoorbeeld Eminent is dat een erg onduidelijke instelling waarbij je via trial-and-error de juiste geluidsinstelling moet vinden.
Ik heb de handleiding nog eens nageplozen maar kom nergens iets tegen over meldingen van de DOLBY geluidsporen op de display van mijn Yamaha RX-V767. Alleen Straight en Pure Direct voor geluid zonder tussenkomst van de ingebouwde DSP programma's. Alle DSP programma's worden wel vermeld als je die selecteerd, zowel geluid als beeld. Uiteraard zijn de BD speler en de PopCorn via HDMI op de Yammie Receiver aangesloten welke weer een HDMI heeft naar de TV.

Voor liefhebbers die dit nog verder willen uitpluizen, HIER kan je de handleiding van mijn Yammie downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aangezien de 667 en 767 volgens gevonden info toch eigenlijk wel in grote lijnen hetzelfde zijn, blijf ik erbij dat je ergens wat over het hoofd ziet. Iets doe je nog niet helemaal zoals het hoort en ik ben er werkelijk van overtuigd dat ook bij jou de HD audio info als tekst in het display kán komen staan. Misschien een interessant topic waarin gebruikers tegen soortgelijke problemen aanlopen en bij hoog en laag beweren dat het niet mogelijk is maar later toch bakzeil moeten halen omdat er toch een instelling niet stond zoals het hoorde.

http://www.avsforum.com/t...-v667-rx-v767-thread/1650

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik deel dezelfde mening als hardware-lover....heb al aardig wat receivers/mediaplayers/blurayspelers etc gehad en nooit "straight/pure direct" op mijn display zien staan bij het afspelen van een film met een dolby digital/dts/dts-hd spoor.

Mijn dsp-z7 werkt volgens hetzelfde systeem als de 667/767 en ik zie gewoon netjes de benaming op mijn display staan. Druk ik pure direct dan geeft ie enkel een stereo weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

hardware-lover schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:44:
Aangezien de 667 en 767 volgens gevonden info toch eigenlijk wel in grote lijnen hetzelfde zijn, blijf ik erbij dat je ergens wat over het hoofd ziet. Iets doe je nog niet helemaal zoals het hoort en ik ben er werkelijk van overtuigd dat ook bij jou de HD audio info als tekst in het display kán komen staan. Misschien een interessant topic waarin gebruikers tegen soortgelijke problemen aanlopen en bij hoog en laag beweren dat het niet mogelijk is maar later toch bakzeil moeten halen omdat er toch een instelling niet stond zoals het hoorde.

http://www.avsforum.com/t...-v667-rx-v767-thread/1650
Yes....ik heb het gevonden op de AB, de info toets, ingedeeld bij het tuner gedeelte.
Je hebt gelijk in je bovenstaande bewering, echter staat er bij mij niets verkeerd ingesteld maar zag ik iets over het hoofd. Bij herhaald de info toets indrukken verschijnt er o.a. Audio Decoder op het display van de RX-V767. En springt het even later op de decoder die gebruikt wordt, in mijn test (mkv via Popcorn) DTS.

Eerlijk gezegd is die toets in dit topic ook beschreven maar ik heb er altijd overheen gekeken. En blijkbaar ook gelezen in de manual tot ik de antwoorden las op dat engelstalige forum, en ik toch nog eens de AB nader bekeken heb.

Je wordt bedankt voor je hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Rainesh schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:48:
Ik deel dezelfde mening als hardware-lover....heb al aardig wat receivers/mediaplayers/blurayspelers etc gehad en nooit "straight/pure direct" op mijn display zien staan bij het afspelen van een film met een dolby digital/dts/dts-hd spoor.

Mijn dsp-z7 werkt volgens hetzelfde systeem als de 667/767 en ik zie gewoon netjes de benaming op mijn display staan. Druk ik pure direct dan geeft ie enkel een stereo weergave.
Jij ook bedankt voor je bijdragen, echter springt mijn 767 niet op stereo als ik straight of pure direct selecteer.
Als ik een multichannel bron afspeel blijft de weergave onveranderd, die gaat dus niet automatisch naar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Winkiller schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:57:
[...]
Yes....ik heb het gevonden op de AB, de info toets, ingedeeld bij het tuner gedeelte.
Je hebt gelijk in je bovenstaande bewering, echter staat er bij mij niets verkeerd ingesteld maar zag ik iets over het hoofd. Bij herhaald de info toets indrukken verschijnt er o.a. Audio Decoder op het display van de RX-V767. En springt het even later op de decoder die gebruikt wordt, in mijn test (mkv via Popcorn) DTS.

Eerlijk gezegd is die toets in dit topic ook beschreven maar ik heb er altijd overheen gekeken. En blijkbaar ook gelezen in de manual tot ik de antwoorden las op dat engelstalige forum, en ik toch nog eens de AB nader bekeken heb.

Je wordt bedankt voor je hulp. :)
De info toets als optie is je vandaag, precies een week geleden, nog (2x) als mogelijke oplossing gegeven op een reactie van jouzelf. Dat die binnen het tuner-gedeelte zit dat lijkt inderdaad niet helemaal logisch maar zeg nou zelf, hoeveel inspanning zou het hebben gekost om toch op de enige info toets te drukken die op de remote vermeld staat? :+

Maar het is opgelost nu, dat is duidelijk. Toch fijn dat er Tweakers zijn die zo stronteigenwijs zijn dat ze maar door blijven gaan tot ze uiteindelijk hun gelijk krijgen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

hardware-lover schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:58:
[...]

De info toets als optie is je vandaag, precies een week geleden, nog (2x) als mogelijke oplossing gegeven op een reactie van jouzelf. Dat die binnen het tuner-gedeelte zit dat lijkt inderdaad niet helemaal logisch maar zeg nou zelf, hoeveel inspanning zou het hebben gekost om toch op de enige info toets te drukken die op de remote vermeld staat? :+
Tja wat kan ik zeggen, ik zou als ik jou was en zeker van mijn zaak was ook hebben vol gehouden. :P
Ik heb die info knop vandaag voor het eerst gevonden op de AB, ik heb er echt over heen gekeken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

pffff... display toets <> info toets dacht ik tig reacties geleden al, maar dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Juan_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-07-2022
Cap schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:38:
En heb je het juiste MAC adres? On Screen->Information->Network.

En heb je al iets afgespeeld via NET RADIO, via de keuze Popular Stations ofzo? Als je NET RADIO gebruikt check je ten eerste of je netwerkconnectie in orde is, ten tweede maak je je MAC adres bekend aan de vtuner.com service.

En voor de hand liggend maar heb je de verschillende schrijfwijze geprobeerd:
- hoofdletters
- kleine letters
- 0 en geen "O"
- zonder scheidingstekens
- met scheidingstekens ":"
- met scheidingstekens "-"
DANK! Had alle verschillende schrijfwijze idd al geprobeerd maar de key was even iets afspelen via NET RADIO ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb al een tijdje een RX-V663 staan en was er tot op heden tevreden van.
Nu probeer ik een manier te zoeken om mp3's te beluisteren via de receiver, maar zonder pc.
Ik was op zoek naar een YDS-Docking station, maar dat is niet meer beschikbaar en de nieuwere modellen zijn niet compatibel met de V663.

Heeft iemand een goede ingeving ?
(Ik heb momenteel geen MP3-speler meer. Beluister muziek via Android-Smartphone, maar ben zeker bereid om bijkomende randapparatuur te kopen als dit nodig zou zijn (iPod of zo).

Dank voor de tips !

Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
@edmanus Je zou ook een Android tablet of smartphone kunnen overwegen. Archos devices hebben een micro SD poort en ook een remote app (kun je dus besturen met een ander Android device). En het is ook mogelijk om via het netwerk muziek af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Welke dockingstation versie moet je hebben? Want op diverse shops verkopen ze het nog.

Sterker nog, ik heb nog een YDS-11 liggen die ik nooit gebruikt heb...heb niet eens een ipod/iphone.

http://www.avforums.com/f...aha-yds-11-ipod-dock.html

edit: de yds-11 is dus compatible met je receiver....mocht je interesse in hebben stuur dan een pm/dm

[ Voor 68% gewijzigd door Rainesh op 27-06-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

lucjuh8 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:01:
Ik ga binnenkort een nieuwe 2.0 receiver kopen met 2 Kef CI160QS voor in mijn keuken, Ik vroeg mij af hoeveel de R-S500 beter is dan de R-S300, en is het het prijsverschil waard?
Zit nu met dezelfde vraag.
Het verschil tussen de R-S300 en de R-S500 zijn het aantal analoge ingangen (plus dat de R-S500 een wat hoger wattage heeft).

Denk dat ik daarom voor de R-S500 ga kiezen. (iemand nog een YDS-12 liggen die weg mag voor weinig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Eigenlijk een simpele vraag, maar ik heb het gevoel dat ik iets fout doe...

Ik ben in het bezit van een yamaha rx v471 icm een samsung es6100 TV.
Met welke settings kan ik de TV het beste aansluiten op de yamaha met behoudt van dolby digital en DTS? Ik wil graag de TV tevens als mediaplayer gebruiken om films en series af te spelen via mijn nas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Laatst online: 11-01-2024
Weet niet zeker of je tv surround ondersteunt via ARC. Zo ja (meen van wel), dan zou dat een mooie oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
Ik heb de ARC getest middels een hdmi 1.4 kabel..
Surround op TV (reguliere uitzendingen) werkt goed..
Probeer ik via het allshare, in mijn geval synology mediaserver, krijg ik om de 5 minuten een geluidsonderbreking van 1 sec.. Wat kan hier fout gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Laatst online: 11-01-2024
Krijg je die onderbreking ook als je het geluid van allshare niet via ARC doet, maar gewoon via de tv-speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Leuke toepassing van de Zone2 mogelijkheid, er zullen er zo beslist nog meer te bedenken zijn.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste