Ik ga dat even testen.. De onderbreking krijg ik alleen als ik in de TV het geluid naar dolby digital zet en dit wordt verstuurd naar de receiver.. Vanavond de check via de tv luidsprekers ook op dolby digital indien mogelijk..Autofan1985 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:44:
Krijg je die onderbreking ook als je het geluid van allshare niet via ARC doet, maar gewoon via de tv-speakers?
Audio werkt gewoon goed op de TV zonder gebruik te maken van de receiver..Autofan1985 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:44:
Krijg je die onderbreking ook als je het geluid van allshare niet via ARC doet, maar gewoon via de tv-speakers?
Wanneer ik de receiver gebruik zie ik bij het wegvallen van het geluid ook de display van de yamaha knipperen. Dit is overigens alleen bij surround geluid. Aansluiting op de ARC van de TV naar Hdmi out van de versterker.. Alle functies werken verder naar behoren..
Heb ook een bluray aangesloten op de receiver en hier werkt surround geluid wel zonder haperingen..
ik zie trouwens dit in de handleiding van mijn TV staan:
SPDIF-uitvoer
SPDIF (Sony Philips Digital InterFace) wordt
gebruikt voor de levering van digitaal
geluid, waardoor de interferentie naar
luidsprekers en diverse digitale apparaten
zoals dvd-spelers wordt tegengegaan.
Betekent dit eigenlijk dat ik de SDPIF ingang (optische aansluiting) moet gebruiken om surround geluid goed te krijgen? En ook alle functies van de HDMI niet moet gebruiken om interferentie te voorkomen?
[ Voor 27% gewijzigd door Toml83 op 15-07-2013 12:02 ]
Volgens mij zou het via ARC gewoon moeten werken. Heb mijn RX-V771 ook zo aangesloten op mijn Samsung-tv en tot op heden werkt dat prima. Echter heb ik in de tv nog niet alle instellingen helemaal nagezocht. Daar stond vanmiddag na mn werk voor gepland.
Ik neem aan ook een hdmi kabel 1.4 in de ARC van de TV en in de Hdmi out van de versterker?Autofan1985 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:36:
Volgens mij zou het via ARC gewoon moeten werken. Heb mijn RX-V771 ook zo aangesloten op mijn Samsung-tv en tot op heden werkt dat prima. Echter heb ik in de tv nog niet alle instellingen helemaal nagezocht. Daar stond vanmiddag na mn werk voor gepland.
Ik heb verder de opties ARC, Hdmi control en standby through allemaal aan staan, alsmede de enhancer en adaptive drc.
scene staat op straight.. en volgens staat de hdmi-out (tv) aan..
[ Voor 5% gewijzigd door Toml83 op 15-07-2013 15:46 ]
Ook met een 1.4 tussen de HDMI Out 1 en de HDMI 2 (de ARC-poort van mijn tv) inderdaad. ARC en HDMI control heb ik ook aan staan. Standby through niet, maar dat zou geen verschil moeten maken lijkt me. Heb die uit gezet omdat ik ook vaak tv kijk waarbij het niet perse over mn installatie hoeft te gaan. Via mn tv-speakers klinkt Maarten Ducrot al erg genoeg bijv. 
Zal vanavond eens kijken hoe mn tv zich ingesteld heeft.
ok, dan hebben de dezelfde aansluiting en bijna dezelfde instellingen..Autofan1985 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:15:
Ook met een 1.4 tussen de HDMI Out 1 en de HDMI 2 (de ARC-poort van mijn tv) inderdaad. ARC en HDMI control heb ik ook aan staan. Standby through niet, maar dat zou geen verschil moeten maken lijkt me. Heb die uit gezet omdat ik ook vaak tv kijk waarbij het niet perse over mn installatie hoeft te gaan. Via mn tv-speakers klinkt Maarten Ducrot al erg genoeg bijv.
Haha, je kunt ook naar canvas zappen om 'normaal' wielercommentaar te horen
Succes met uitpluizen van de functies...
Er viel weinig uit te pluizen in het geval van mn Samsung. Alleen Anynet+ (HDMI-CEC) mooet aan staan, dan werkt het. En wielrennen kijk ik meestal op Eurosport met Martijn Berkhout en Michael Boogerd.
[ Voor 27% gewijzigd door Autofan1985 op 18-07-2013 07:04 ]
De werking van dolby digital tijdens het kijken van reguliere (DTV) uitzendingen werkt goed?Autofan1985 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 07:03:
Er viel weinig uit te pluizen in het geval van mn Samsung. Alleen Anynet+ (HDMI-CEC) mooet aan staan, dan werkt het. En wielrennen kijk ik meestal op Eurosport met Martijn Berkhout en Michael Boogerd.
En daarmee bedoel ik wel de Dolby digital functie in de TV instelling geluid --> extra instellingen --> spdif
Ben ook benieuwd naar dolby digital tijdens gebruik van de allshare/ usb functie...
Die staat op PCM volgens mij, maar dat werkt prima!
Ik ga vanavond even kijken wanneer ik de geluid op PCM laat staan, maar de receiver dit laat converteren naar movie- dolby digital..
hey,
ik heb een rx v-371 met daarop t front speakers (MS aviano 2) een center (MS aviano 5) en een sub (MS 308). Nu kwam ik het volgende tegen, als ik de reciever afstel op center speaker: Large, dan wordt er geen signaal meer gestuurd naar de sub. als ik de center op None of Small zet werkt deze wel naar behoren.
heeft iemand een idee hoe en of waarom dit kan?
Rens
ik heb een rx v-371 met daarop t front speakers (MS aviano 2) een center (MS aviano 5) en een sub (MS 308). Nu kwam ik het volgende tegen, als ik de reciever afstel op center speaker: Large, dan wordt er geen signaal meer gestuurd naar de sub. als ik de center op None of Small zet werkt deze wel naar behoren.
heeft iemand een idee hoe en of waarom dit kan?
Rens
Hey Rens,
RTFM, het staat er keurig in vermeld waarom dit zo is en wat je eraan kunt doen als je dat anders wilt hebben.
RTFM, het staat er keurig in vermeld waarom dit zo is en wat je eraan kunt doen als je dat anders wilt hebben.
Testing, one, two ...
Oke excuses dan voor het bericht, zal het boekje is opzoeken
Digitale versie is misschien ook wel gemakkelijk; http://download.yamaha.co...yamaha.com&asset_id=23376
[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 20-07-2013 02:31 ]
Testing, one, two ...
Wanneer de TV op PCM blijft staan en ik de receiver het geluid naar 5.1 laat converteren, gaat alles goed..
Blijkbaar kan de TV niet zelf 5.1 geluid verwerken, waardoor er haperingen komen..
Blijkbaar kan de TV niet zelf 5.1 geluid verwerken, waardoor er haperingen komen..
Ik heb hier een nog goed werkende, maar buiten gebruik zijnde, RX-V630 RDS staan. Helaas is er ijsthee over de afstandsbediening geweest waardoor deze niet meer werkt.
Is het nog de moeite waard om voor een €40 á €50 een andere afstandsbediening er bij te halen? Of zijn alle codes in een universele afstandsbediening te zetten?
Is het nog de moeite waard om voor een €40 á €50 een andere afstandsbediening er bij te halen? Of zijn alle codes in een universele afstandsbediening te zetten?
Mooi dat het nu werkt! Blijkbaar een beperking van de geluidsprocessor in de tv idd.Toml83 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:38:
Wanneer de TV op PCM blijft staan en ik de receiver het geluid naar 5.1 laat converteren, gaat alles goed..
Koop voor dat geld een Logitech Harmony 600, 650 of 700 en programmeer het apparaat rechtstreeks daarin, hij zal ongetwijfeld voorkomen in de Logitech Harmony database. Bovendien kan je dan je tv, mediabox, set top box, blu-ray etc ook meteen met dat ding bedienen.sypie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:04:
Ik heb hier een nog goed werkende, maar buiten gebruik zijnde, RX-V630 RDS staan. Helaas is er ijsthee over de afstandsbediening geweest waardoor deze niet meer werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 23-07-2013 19:34 ]
Dank je Cap. Het zou alleen niet voor mij zelf zijn, mijn versterker gaat binnenkort de verkoop in. Hij staat nu in een kast ergens op zolder. De speakers staan in de V&A (B&W DM604 S3) dus dan is de versterker ook niet meer nodig. Opruiming all over the place.
Als ik maar zeker weet dat een Logitech Harmony de remote kan vervangen.
Als ik maar zeker weet dat een Logitech Harmony de remote kan vervangen.
99.99999% kans dat dit apparaat ondersteund wordt, maar controleer het zelf even hier:
http://myremotesetup.com/EasyZapper/New/Main.asp
http://myremotesetup.com/EasyZapper/New/Main.asp
Sinds een maand of 3 heb ik thuis een RX-V473 staan, aangesloten op een Teufel Columna 300 set (5.1). Ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit, maar bij het switchen van kanaal op mijn TV-ontvanger (Motorola ontvanger van Telfort), hoor ik een scherpe tik.
Kennen jullie dit probleem en is hier een 'usual suspect' voor? Zelf vermoed ik dat er een slechte HDMI kabel in de setup zit, aangezien ik af en toe ook problemen ondervindt bij het kijken via mijn mediaplayer.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Kennen jullie dit probleem en is hier een 'usual suspect' voor? Zelf vermoed ik dat er een slechte HDMI kabel in de setup zit, aangezien ik af en toe ook problemen ondervindt bij het kijken via mijn mediaplayer.
koop anders een hdmi kabel bij de action.. Zijn goed getest en niet duur.. Als dit zich blijft voordoen, is het waarschijnlijk een hdmi handshake probleempje.. In principe niet heel erg, al zul je met het veranderen van source/bron in het begin een kleine tikje horen..Ties86 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:59:
Sinds een maand of 3 heb ik thuis een RX-V473 staan, aangesloten op een Teufel Columna 300 set (5.1). Ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit, maar bij het switchen van kanaal op mijn TV-ontvanger (Motorola ontvanger van Telfort), hoor ik een scherpe tik.
Welke geluidsbronnen heb je aanstaan bij het kijken op de TV en mediaplayer?
Ik heb zelf 3 vraagjes...
1. is er een aanzienlijk verschil in direct dolby digital geluid of een PCM die de receiver (in mijn geval RX V471) naar dolby digital decodeerd?
2. in de equalizer zie ik meerdere geluidsbronnen staan, zoals through, ypao: flat, front en natural.. Zitten hier echte verschillen tussen. En welke is aan te raden bij het kijken van veel films en series?
3. Omdat mijn TV niet zelf dolby digital aankan, laat ik de receiver het geluid naar 5.1 decoderen. Al heb ik het gevoel dat het middenkanaal een klein beetje dof klinkt. Hoe kan ik dit het best opkrikken? Decobel omhoog voor het middenkanaal of in de equalizer gaan sleutelen? Als het laatste het beste is, welke waarden zou ik hierin moeten wijzigen?
alvast bedankt voor reacties..
1. is er een aanzienlijk verschil in direct dolby digital geluid of een PCM die de receiver (in mijn geval RX V471) naar dolby digital decodeerd?
2. in de equalizer zie ik meerdere geluidsbronnen staan, zoals through, ypao: flat, front en natural.. Zitten hier echte verschillen tussen. En welke is aan te raden bij het kijken van veel films en series?
3. Omdat mijn TV niet zelf dolby digital aankan, laat ik de receiver het geluid naar 5.1 decoderen. Al heb ik het gevoel dat het middenkanaal een klein beetje dof klinkt. Hoe kan ik dit het best opkrikken? Decobel omhoog voor het middenkanaal of in de equalizer gaan sleutelen? Als het laatste het beste is, welke waarden zou ik hierin moeten wijzigen?
alvast bedankt voor reacties..
1. Zelf ben ik van mening: een receiver is gebouwd voor het (de)coderen van audiosignalen, dus die zou dat het beste aan moeten kunnen. Sowieso beter dan een tv oid lijkt me.
3. Bedoel je met dof aan de zachte (volume) kant of meer enigzinds onscherp?
dolby digital is als het goed is altijd meerkanaals, dus zal voor spraak de center gebruiken. PCM is stereo en heb je dus alleen links en rechts. Ik gebruik zelf altijd Dolby Digital zodat alle kanalen worden gebruikt, daarnaast heeft dolby digital/dts bij mij meer volume als PCM en is het dus beter te verstaan op lager volume.Toml83 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:55:
Ik heb zelf 3 vraagjes...
Proberen = weten. Uiteraard eerst meten met de YPAO mic, en daarna switchen tussen de 3. Natural klinkt bij doffer als normaal, flat is als het goed is vlak en gecorrigeerd voor afwijkingen speaker/luisterruimte. Through geeft een luchtig geluidsbeeld, maar naar mijn idee minder details. Flat is de normale stand na het meten met de YPAO mic.2. in de equalizer zie ik meerdere geluidsbronnen staan, zoals through, ypao: flat, front en natural.. Zitten hier echte verschillen tussen. En welke is aan te raden bij het kijken van veel films en series?
Als je het signaal vd TV krijgt zonder DD dan krijg je stereo, PCM. Je versterker kan hier gesimuleerd meerkanaals van maken, maar het wordt nooit zo goed als Dolby Digital. Center wordt inderdaad erg dof bij Stereo>meerkanaals, dat is echt het grote voordeel van dolby digital. Native center kanaal.3. Omdat mijn TV niet zelf dolby digital aankan, laat ik de receiver het geluid naar 5.1 decoderen. Al heb ik het gevoel dat het middenkanaal een klein beetje dof klinkt. Hoe kan ik dit het best opkrikken? Decobel omhoog voor het middenkanaal of in de equalizer gaan sleutelen? Als het laatste het beste is, welke waarden zou ik hierin moeten wijzigen?
[ Voor 7% gewijzigd door InfinityG35 op 31-07-2013 15:16 ]
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Voor muziek vind ik 'Through' het mooist klinken, juist de meeste details e.d. Dus dat zal voor films ook wel zo zijn.
Overigens, als je een 5.1 signaal naar twee speakers stuurt (en dat ook zo instelt in je receiver) wordt het gewoon gedownmixt naar twee kanaals. Dus een center speaker is niet absoluut noodzakelijk (maar tuurlijk, als je het kan betalen / ruimte voor hebt zeker doen, altijd beter).
Overigens, als je een 5.1 signaal naar twee speakers stuurt (en dat ook zo instelt in je receiver) wordt het gewoon gedownmixt naar twee kanaals. Dus een center speaker is niet absoluut noodzakelijk (maar tuurlijk, als je het kan betalen / ruimte voor hebt zeker doen, altijd beter).
Bij mijn weten is PCM er ook gewoon als surround. Volgens mij zegt dit puur iets over de (lage)compressie en kunnen ook alle suroundsignalen afzonderlijk PCM zijn. Mijn PS3 stuurt via PCM iig netjes de surround door. uit mijn hoofd kan die dat zelfs in 7.1!InfinityG35 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:06:
dolby digital is als het goed is altijd meerkanaals, dus zal voor spraak de center gebruiken. PCM is stereo en heb je dus alleen links en rechts. Ik gebruik zelf altijd Dolby Digital zodat alle kanalen worden gebruikt, daarnaast heeft dolby digital/dts bij mij meer volume als PCM en is het dus beter te verstaan op lager volume.
Heeft iemand hier nog wat van gehoord? Is deze al uit voor de RXV771? Vind het wel een mooie feature.Cap schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:13:
Het enige dat ik gevonden heb is een bericht dat het november 2012 zou komen op een Noorse audio/video site met daarna een update dat het toch maart zou worden, google vertaling:
Bericht van eind oktober:
Alle eigenaars van nieuwe ontvangers van Yamaha RX-V673 model en hoger, kan in het begin van november genieten van Spotify upgrade. Dit betekent dat als u een Spotify account, kunt u direct toegang tot uw muziek, uw eigen en andermans playlists direct te krijgen, zonder dat u een computer aansluit.
Bericht eind november:
We hebben eerder, in naam van de importeur, schreef dat alle eigenaren van nieuwe Yamaha surroundreceivere van model RX-V673 en boven, in het begin van november tot en met Spotify upgrade te genieten .
Nieuw bericht, gevolgd door het afstuderen in december.
We zijn net het slechte nieuws. Spotify upgrade is nu uitgesteld tot maart 2013. Dus laten we hopen dat het gaat dan.
Ondertussen Spotify gebruikers content naar Spotify te gebruiken in plaats via AirPlay.
* Update *
We schreven onlangs dat het onduidelijk is of de 2012 ontvangers kunnen op alle worden opgewaardeerd, dat misschien was het een geval van gewoon door te gaan met Spotify op de nieuwe 2013 modellen. Dit is verkeerd. Echter, de 2011 modellen en achteruit in de tijd waarschijnlijk niet worden opgewaardeerd tot Spotify.
1. ben ik met je eens..Autofan1985 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:30:
1. Zelf ben ik van mening: een receiver is gebouwd voor het (de)coderen van audiosignalen, dus die zou dat het beste aan moeten kunnen. Sowieso beter dan een tv oid lijkt me.
3. Dof bedoel ik een soort van hol geluid, met dus minder bas en ook zachter..
Met de TV kan ik dolby digital 2.0 afspelen, alleen op de HD kanalen.. Als ik mijn receiver dit laat decoderen/converteren naar 5.1 geluid, klinkt het alles goed. Bij stereo, niet HD kanalen en de allshare functie (series/ films) krik ik de volume wat op om niet al te zacht geluid te krijgen..
Mijn bluray speelt wel juist 5.1 geluid af (DD en DTS) en echt een super groot verschil hoor ik niet.. Bluray kan helaas niet zo goed omgaan met sommige MKV bestanden en loopt hierdoor regelmatig out of sync.InfinityG35 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:06:
[...]
dolby digital is als het goed is altijd meerkanaals, dus zal voor spraak de center gebruiken. PCM is stereo en heb je dus alleen links en rechts. Ik gebruik zelf altijd Dolby Digital zodat alle kanalen worden gebruikt, daarnaast heeft dolby digital/dts bij mij meer volume als PCM en is het dus beter te verstaan op lager volume.
[...]
Proberen = weten. Uiteraard eerst meten met de YPAO mic, en daarna switchen tussen de 3. Natural klinkt bij doffer als normaal, flat is als het goed is vlak en gecorrigeerd voor afwijkingen speaker/luisterruimte. Through geeft een luchtig geluidsbeeld, maar naar mijn idee minder details. Flat is de normale stand na het meten met de YPAO mic.
[...]
Als je het signaal vd TV krijgt zonder DD dan krijg je stereo, PCM. Je versterker kan hier gesimuleerd meerkanaals van maken, maar het wordt nooit zo goed als Dolby Digital. Center wordt inderdaad erg dof bij Stereo>meerkanaals, dat is echt het grote voordeel van dolby digital. Native center kanaal.
Misschien wel als ik een 'goede' mediaspeler koop die geluidsbronnen correct afspeelt, er een duidelijk verschil te horen is..
YPAO: flat staat bij mij aan . Ik ga eens het een en ander uittesten.. thnx voor de info..
Zo, ik ben nu weer helemaal blij met m'n Yamaha (V771). Ik had al ruim een jaar het probleem dat ik niet via de AV-Controller app (op Android) muziek kon streamen vanaf het netwerk. Een paar keer geprobeerd uit te zoeken waar dit aan lag, maar tevergeefs. Vandaag kwam ik op het idee dat het misschien helemaal geen Yamaha probleem is, maar een netwerk probleem. Dus na wat zoekwerk en getweak aan m'n netwerk vandaag voor het eerst in tijden m'n router gereset en voila! Nu wordt de media server weer gezien.
Bleek het dus idd helemaal geen Yamaha probleem te zijn (wat ik aanvankelijk wel dacht), maar gewoon een netwerk probleem wat los van Yamaha staat. Op één of andere manier kon m'n android phone de media server helemaal niet zien. Terwijl alle pc's die gewoon met een ethernet kabel verbonden zijn het wel zagen. Blijkbaar ging er ergens iets mis in de vertaling van WiFi naar vast netwerk. Anyway, nu opgelost. Nu kan ik weer lekker makkelijk m'n hele muziekcollectie (FLAC) beluisteren
Dus mochten jullie hier zelf een keer tegenaan lopen, reset je router, het zou zomaar het probleem kunnen oplossen
Bleek het dus idd helemaal geen Yamaha probleem te zijn (wat ik aanvankelijk wel dacht), maar gewoon een netwerk probleem wat los van Yamaha staat. Op één of andere manier kon m'n android phone de media server helemaal niet zien. Terwijl alle pc's die gewoon met een ethernet kabel verbonden zijn het wel zagen. Blijkbaar ging er ergens iets mis in de vertaling van WiFi naar vast netwerk. Anyway, nu opgelost. Nu kan ik weer lekker makkelijk m'n hele muziekcollectie (FLAC) beluisteren
Dus mochten jullie hier zelf een keer tegenaan lopen, reset je router, het zou zomaar het probleem kunnen oplossen
Verwijderd
Ik heb een verterker van yamaha, de RX-V667 - AV. Sinds een tijdje een subwoofer aangesloten. Deed het allemaal prima. Maar sinds kort werkt de subwoofer niet in 3 van de 4 scenes. In het speaker-overzicht op de versterker zelf, zie je de indicatie SW ook niet. In 1 van de 4 zie je dat dus wel en doet ie het gewoon. Wat nog gekker is, is dat ie het altijd heeft gedaan. Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen?
In de instellingen van de scenes staat bij alle vier de subwoofer op actief. Ik heb het vermoeden dat er één knop is op de afstandsbediening die op het moment dat de scene aanstaat je laat kiezen of je de subwoofer gebruikt of niet (en die ik dan per ongeluk ingedrukt heb, waardoor hij het ineens niet meerr doet en voor de scene die ik nooit gebruik de subwoofer wel actief is). Maar ik kan die knop niet vinden, of dat is het probleem niet.
In de instellingen van de scenes staat bij alle vier de subwoofer op actief. Ik heb het vermoeden dat er één knop is op de afstandsbediening die op het moment dat de scene aanstaat je laat kiezen of je de subwoofer gebruikt of niet (en die ik dan per ongeluk ingedrukt heb, waardoor hij het ineens niet meerr doet en voor de scene die ik nooit gebruik de subwoofer wel actief is). Maar ik kan die knop niet vinden, of dat is het probleem niet.
Ben de afstandsbediening van mijn Yamaha RX-V367 al tijden kwijt... Eerst had ik een klein kamertje, waar ik de AB niet echt nodig had. Nu ben ik verhuisd naar een appartement, en mis ik de AB ontzettend.
Gister heb ik een Philips Prestigo SRU 6006 aangeschaft, ter vervaning (& verbetering), blijkt dat ik de bestaande AB nodig heb om alle functies te kunnen programmeren...
Is er toevallig iemand in de buurt van Enschede in het bezit van een Yamaha RX-V367 afstandsbediening?
Gister heb ik een Philips Prestigo SRU 6006 aangeschaft, ter vervaning (& verbetering), blijkt dat ik de bestaande AB nodig heb om alle functies te kunnen programmeren...
Is er toevallig iemand in de buurt van Enschede in het bezit van een Yamaha RX-V367 afstandsbediening?
Waarom geen logitech harmony? Als het goed is hoef je daar niks extra's te programmeren.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik ben van plan de yamaha rx-v673 te kopen.
Nu heb ik nog een speakerset liggen. http://www.jvc.co.nz/assets/pdf-manual/SX-A305.pdf
en een bijbehorende sub http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/swdw_303_nl.pdf
Deze voldeed voor mij altijd prima bij mijn vorige versterker. JVC RX-ES1SL maar die is helaas overleden.
Nu is mijn belangrijkste vraag, kan ik deze normaal gesproken zonder schade aan de receiver aansluiten?
Ik hoorde uit een andere bron dat dit met een set die bedoeld is voor een specifiek systeem wel eens mis kan gaan.
Nu was dit destijds een set die bedoeld was voor meerdere JVC versterkers en Homecinema combi's en gezien de specs zou ik niet weten wat er mis moet gaan.
Het is ook geen plastic rommel ofzo, maar flinke boekenkast speakers.
Of het gaat klinken is vraag 2 maar dat kan ik dan zelf ervaren.
Wat denken jullie?
Satelites
2-Way Bass-reflex type
Magnetically Shielded Type
12.0 cm cone x1
2.0 cm dome x1
100W
8 Ω
Frequency Range 60 Hz ~ 50 000 Hz
Sound Pressure Level 85.5 dB/W•m
Dimensions (W _ H _ D) 153 mm _ 251 mm _ 189.5 mm
3.2 kg each
Center
2-Way 3-Speakers
Bass-reflex type
10.0 cm cone x2
2.0 cm dome x1
100W
8 Ω
60 Hz ~ 50 000 Hz
86.5 dB/W•m
350 mm x 144.5 mm x 189.5 mm
3.8 kg
Subwoofer
Type : Subwoofer met stroomcircuit
Bass-reflex type, (magnetisch afgeschermd)
Luidsprekerunit : 16,0 cm hoornvormig (1)
Frequentiebereik : 30 Hz t/m 200 Hz
Ingangsimpedantie : 50 k(LOW-LEVEL)
470 (HIGH-LEVEL)
Ingangsaansluitingen : INPUT 1 (LOW-LEVEL)
INPUT 2 (HIGH-LEVEL)
Stroomvereisten : AC 230 V , 50 Hz wisselstroom
Uitgangsvermogen van ingebouwde versterker : 100 W (45 Hz, 4 , 10 % T.H.V)
Stroomverbruik : 27 W (tijdens werking)
9 W (tijdens standby met “Auto Power On/Standby”)
Afmetingen : 217 mm (breedte) 393 mm (hoogte) 376 mm (diepte)
Gewicht : 9,2 kg
Accessoires : Mono-audiosnoer (1)
Nu heb ik nog een speakerset liggen. http://www.jvc.co.nz/assets/pdf-manual/SX-A305.pdf
en een bijbehorende sub http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/swdw_303_nl.pdf
Deze voldeed voor mij altijd prima bij mijn vorige versterker. JVC RX-ES1SL maar die is helaas overleden.
Nu is mijn belangrijkste vraag, kan ik deze normaal gesproken zonder schade aan de receiver aansluiten?
Ik hoorde uit een andere bron dat dit met een set die bedoeld is voor een specifiek systeem wel eens mis kan gaan.
Nu was dit destijds een set die bedoeld was voor meerdere JVC versterkers en Homecinema combi's en gezien de specs zou ik niet weten wat er mis moet gaan.
Het is ook geen plastic rommel ofzo, maar flinke boekenkast speakers.
Of het gaat klinken is vraag 2 maar dat kan ik dan zelf ervaren.
Wat denken jullie?
Satelites
2-Way Bass-reflex type
12.0 cm cone x1
2.0 cm dome x1
100W
8 Ω
Frequency Range 60 Hz ~ 50 000 Hz
Sound Pressure Level 85.5 dB/W•m
Dimensions (W _ H _ D) 153 mm _ 251 mm _ 189.5 mm
3.2 kg each
Center
2-Way 3-Speakers
Bass-reflex type
10.0 cm cone x2
2.0 cm dome x1
100W
8 Ω
60 Hz ~ 50 000 Hz
86.5 dB/W•m
350 mm x 144.5 mm x 189.5 mm
3.8 kg
Subwoofer
Type : Subwoofer met stroomcircuit
Bass-reflex type, (magnetisch afgeschermd)
Luidsprekerunit : 16,0 cm hoornvormig (1)
Frequentiebereik : 30 Hz t/m 200 Hz
Ingangsimpedantie : 50 k(LOW-LEVEL)
470 (HIGH-LEVEL)
Ingangsaansluitingen : INPUT 1 (LOW-LEVEL)
INPUT 2 (HIGH-LEVEL)
Stroomvereisten : AC 230 V , 50 Hz wisselstroom
Uitgangsvermogen van ingebouwde versterker : 100 W (45 Hz, 4 , 10 % T.H.V)
Stroomverbruik : 27 W (tijdens werking)
9 W (tijdens standby met “Auto Power On/Standby”)
Afmetingen : 217 mm (breedte) 393 mm (hoogte) 376 mm (diepte)
Gewicht : 9,2 kg
Accessoires : Mono-audiosnoer (1)
Ik voorzie eigenlijk geen enkel probleem om bovenstaande luidspreker-set in te gaan zetten op de Yamaha.Taan schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:30:
Ik ben van plan de yamaha rx-v673 te kopen.
[knip]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ook ik wil wat vragen over een Yamaha AV-versterker. Ik wil de RX-V775 aan gaan schaffen, maar omdat ik dan zo een beetje door mijn budget heen ben, wilde ik het volgende weten: Ik heb een Cambridge Soundworks 5500 speakerset voor op mijn pc. Dit is een 7.1 systeem, en werd toen ik deze set aan heb geschaft als de beste pc-speaker set gewaardeerd (voor wat dat waard is natuurlijk) .
Mijn vraag, kan ik deze spekers ook gebruiken op de Yamaha versterker? Ik wil wel langzaam aan andere speakers gaan kopen, maar voor nu moet ik daar nog even mee wachten.
Het zijn speakertjes, waarvan ik de koperdraden, (+ en -) vast zet in de subspekaer, en de subspeaker gaat met kabeltjes naar mijn geluidskaart.
Kan ik gewoon de speakers op front links/rechts, surround links/rechts, en surround midden links/rechts op de versterker aansluiten? En als voornaamste dan, komt er in ieder geval geluid dan uit de speakers?
Mijn vraag, kan ik deze spekers ook gebruiken op de Yamaha versterker? Ik wil wel langzaam aan andere speakers gaan kopen, maar voor nu moet ik daar nog even mee wachten.
Het zijn speakertjes, waarvan ik de koperdraden, (+ en -) vast zet in de subspekaer, en de subspeaker gaat met kabeltjes naar mijn geluidskaart.
Kan ik gewoon de speakers op front links/rechts, surround links/rechts, en surround midden links/rechts op de versterker aansluiten? En als voornaamste dan, komt er in ieder geval geluid dan uit de speakers?
Goed om te horen. Streamen gaat hier ook top, lekker makkelijk zo vanaf je telefoon.Sakete schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:57:
Zo, ik ben nu weer helemaal blij met m'n Yamaha (V771). Ik had al ruim een jaar het probleem dat ik niet via de AV-Controller app (op Android) muziek kon streamen vanaf het netwerk. Een paar keer geprobeerd uit te zoeken waar dit aan lag, maar tevergeefs. Vandaag kwam ik op het idee dat het misschien helemaal geen Yamaha probleem is, maar een netwerk probleem. Dus na wat zoekwerk en getweak aan m'n netwerk vandaag voor het eerst in tijden m'n router gereset en voila! Nu wordt de media server weer gezien.
Ja, dat kan. Maar gezien het maximale vermogen van de satellieten is het niet aan te bevelen. Ik kan niet direct informatie vinden over je luidspreker-set, zou je eens goed naar het juiste typenummer kunnen kijken? Misschien is de subwoofer namelijk op een andere wijze aan te sluiten en kunnen de satellieten nog steeds via de subwoofer worden gevoed. Ideaal zal het zeker niet gaan worden maar geluid produceren zal allicht gaan lukken, in welke opstelling dan ook, hoewel mogelijk in een erbarmelijke kwaliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:03:
Ook ik wil wat vragen over een Yamaha AV-versterker. Ik wil de RX-V775 aan gaan schaffen, maar omdat ik dan zo een beetje door mijn budget heen ben, wilde ik het volgende weten: Ik heb een Cambridge Soundworks 5500 speakerset voor op mijn pc. Dit is een 7.1 systeem, en werd toen ik deze set aan heb geschaft als de beste pc-speaker set gewaardeerd (voor wat dat waard is natuurlijk) .
Testing, one, two ...
Verwijderd
Dank je, ik zal verder zoekenhardware-lover schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:33:
[...]
Ja, dat kan. Maar gezien het maximale vermogen van de satellieten is het niet aan te bevelen. Ik kan niet direct informatie vinden over je luidspreker-set, zou je eens goed naar het juiste typenummer kunnen kijken? Misschien is de subwoofer namelijk op een andere wijze aan te sluiten en kunnen de satellieten nog steeds via de subwoofer worden gevoed. Ideaal zal het zeker niet gaan worden maar geluid produceren zal allicht gaan lukken, in welke opstelling dan ook, hoewel mogelijk in een erbarmelijke kwaliteit.
Het zou met de pre-out misschien toch mogelijk kunnen worden, zie onderstaande afbeelding;Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:22:
[...]
Dank je, ik zal verder zoekenMaar de geluidskwaliteit is nu ook al niet om over naar huis te schrijven
Heb hier nog wel een linkje kunnen vinden, hat verkeerde type bij mijn post gezet: http://www.xbitlabs.com/a...ative-gigaworks-s750.html
http://www.sontec.se/medi...a9c230972d/7/7/775bak.jpg
De achterzijde van je subwoofer;

De verloopkabels daarvoor zijn zo te krijgen om de receiver op je set aan te sluiten (4 stuks nodig voor alle speakers);

Of dit zo kan gaan lukken en of het werkelijk de moeite zal lonen?
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2013 16:39 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord
Ik weet ook niet hoe het uiteindelijk zal gaan klinken, maar mocht het slechter zijn dan wat ik me had voorgesteld, dan heb ik in ieder geval al een redelijke av-receiver, en dan toch maar Marktplaats goed in de gaten houden voor leuke speakers.
Ik kan niet de kabeltjes welke van de speakers nu nog naar de subwoofer gaan in een + en - splitsen, en deze op de speakers-ingangen van de Yamaha aansluiten?
Ik kan niet de kabeltjes welke van de speakers nu nog naar de subwoofer gaan in een + en - splitsen, en deze op de speakers-ingangen van de Yamaha aansluiten?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 08:01 . Reden: Kleine toevoeging ]
Prima plan hoor, het is een lekkere flexibele receiver met veel aansluitmogelijkheden en betere speakers voor een zacht prijsje heb je op marktplaats inderdaad zo gevonden.
Mijn vraag in het kort: Kan je de Audio Out van een 673/75 simultaan gebruiken met het geluid over de speakers? Ik wil daar eigenlijk een actieve speaker (setje) op aansluiten voor in de keuken.
Ik kwam eerst uit bij de 573/75 die een Speaker B Functie heeft. (Is een heel zeldzame eigenschap nog voor een receiver). Maar die mist wat vermogen en de GUI t.o.v. de 673/75
de 673/75 heeft welliswaar zone2, maar die kan geen HDMI input afspelen in zone2 over de actieve speakeraansluitingen.
De 773/75 kan dat weer wel, maar dan zijn we al een paar honderd euro verder.
Kan ik dan overigens ook nog de koptelefoon gebruiken?
Ik kwam eerst uit bij de 573/75 die een Speaker B Functie heeft. (Is een heel zeldzame eigenschap nog voor een receiver). Maar die mist wat vermogen en de GUI t.o.v. de 673/75
de 673/75 heeft welliswaar zone2, maar die kan geen HDMI input afspelen in zone2 over de actieve speakeraansluitingen.
De 773/75 kan dat weer wel, maar dan zijn we al een paar honderd euro verder.
Hi, kan iemand mij vertellen of de Yamaha rx-v475 via airplay een 'auto on' functie heeft. Dwz dat je via airplay het apparaat direct kunt laten spelen zonder het eerst in te moeten schakelen. Ik wil dus direct op elk moment vanaf mijn iOs device kunnen streamen. Ik weet dat de sony en marantz dit ondersteunen. Ik twijfel tussen deze receiver en de sony stdr840. Als de yamaha dit ondersteunt is mijn keuze gemaakt
http://www.gebruikershand...ing-443638.html?page=0033Taan schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:36:
Mijn vraag in het kort: Kan je de Audio Out van een 673/75 simultaan gebruiken met het geluid over de speakers? Ik wil daar eigenlijk een actieve speaker (setje) op aansluiten voor in de keuken.
"U kunt video/audio-opnameapparaten aansluiten op de aansluitingen AV OUT en
AUDIO OUT. Deze aansluitingen voeren analoge video-/audiosignalen uit die zijn
geselecteerd als de invoer."
Op het moment dat je die inplugt schakelen de speakers uit.Taan schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:36:
Wanneer ik op mijn samsung es6100 via de usb/dlna een film afspeel en dolby digital selecteer als geluidsformaat, komen er haperingen in het geluid.. om de 5 minuten
Onderstaande link bevestigt dit (na 50 sec): dropbox link
Je ziet op de receiver de verbinding wegvallen..
Ik beschik over een yamaha rx-v471.. Kan het zijn dat de receiver het vermogen niet aan kan?
Of ligt dit puur aan de TV? pcm geluid gaat overigens prima, ook wanneer ik dit omzet naar 5.1 geluid in de receiver..
Onderstaande link bevestigt dit (na 50 sec): dropbox link
Je ziet op de receiver de verbinding wegvallen..
Ik beschik over een yamaha rx-v471.. Kan het zijn dat de receiver het vermogen niet aan kan?
Of ligt dit puur aan de TV? pcm geluid gaat overigens prima, ook wanneer ik dit omzet naar 5.1 geluid in de receiver..
Zo te zien wel (Ik heb een rx-v 473, en die heeft het ook, maar je moet het apart aanzetten, en het standby-verbruik neemt dan wel toe.Clownteun schreef op zondag 29 september 2013 @ 02:26:
Hi, kan iemand mij vertellen of de Yamaha rx-v475 via airplay een 'auto on' functie heeft. Dwz dat je via airplay het apparaat direct kunt laten spelen zonder het eerst in te moeten schakelen. Ik wil dus direct op elk moment vanaf mijn iOs device kunnen streamen. Ik weet dat de sony en marantz dit ondersteunen. Ik twijfel tussen deze receiver en de sony stdr840. Als de yamaha dit ondersteunt is mijn keuze gemaakt
Op Sound and Vision lees ik:
All of last year’s features on the RX-V473 have carried over, so you’ll get AirPlay connectivity, though by default the RX-V475’s sub-0.1-watt standby power consumption keeps you from using AirPlay to power on the receiver automatically. Dig deep into the receiver’s setup menus, though, turn on the Network Standby feature, and you’ll have access to power-on capabilities via both AirPlay and Yamaha’s AV Controller App.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Hallo een vraagje 
Ik ben voornemens om een receiver aan te schaffen (daarna de boxen waarschijnlijk van harman kardon)
Nu heb ik een samsung F8000 televisie en ik kijk regelmatig MKV films via de usb. Deze sluit ik rechtstreeks aan op de tv, en deze herkent de mkv bestanden.
Mijn vraag is bij een receiver van, bijvoorbeeld yamaha...zal deze ook usb MKV bestanden herkennen?
Ik las ergens dat dit enkel mogelijk is op blue ray receivers.
Is het anders mogelijk om de usb in de tv te stoppen en via HDMI ARC het toch op de boxen laten uitkomen?
Beeldkwaliteit loopt dan enkel via de tv of toch de receiver?
ik hoor het graag...In afwachting daarvan besluit ik wat ik zal aanschaffen.
merci
Ik ben voornemens om een receiver aan te schaffen (daarna de boxen waarschijnlijk van harman kardon)
Nu heb ik een samsung F8000 televisie en ik kijk regelmatig MKV films via de usb. Deze sluit ik rechtstreeks aan op de tv, en deze herkent de mkv bestanden.
Mijn vraag is bij een receiver van, bijvoorbeeld yamaha...zal deze ook usb MKV bestanden herkennen?
Is het anders mogelijk om de usb in de tv te stoppen en via HDMI ARC het toch op de boxen laten uitkomen?
merci
Ik heb sinds januari de RX V771 en in maart de fronts binnen gekregen.
Mijn configuratie is; 2 front's Magnepan MG12(4 Ohm), center Kef (8 Ohm),
2 sub's Kef actief en als surround 2 Kef's 8 Ohm.
De Yamaha wordt bovenop aan de voorzijde in het midden bloedheet om
vervolgens in de beveiliging te springen bij een volume van ongeveer 50%.
Ik heb gekozen voor de instelling van 6 Ohm, hetgeen Yamaha aanbeveelt
wanneer de fronts 4 Ohm zijn. Toch gaat hij over z'n nek.
Ik heb de crossover op de sub's op maximaal gezet en in de Yamaha de
crossoverfrequentie op 120 Hz.
Voorts heb ik gekozen dat alle luidsprekers "small" zijn in de hoop dat er
niet te veel gestookt hoeft te worden voor het lage gebied.
Toch gaat het niet goed. Wie heeft daar een suggestie in, mis ik wellicht
instellingen?
Ik heb gekozen voor de instelling van 6 Ohm, hetgeen Yamaha aanbeveelt
wanneer de fronts 4 Ohm zijn. Toch gaat hij over z'n nek.
Ik heb de crossover op de sub's op maximaal gezet en in de Yamaha de
crossoverfrequentie op 120 Hz.
Voorts heb ik gekozen dat alle luidsprekers "small" zijn in de hoop dat er
niet te veel gestookt hoeft te worden voor het lage gebied.
Toch gaat het niet goed. Wie heeft daar een suggestie in, mis ik wellicht
instellingen?
[ Voor 0% gewijzigd door con1 op 14-12-2013 22:27 . Reden: schrijffoutje ]
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
Wat is de minimale impedantie van die Magenpans? Nominaal 4 Ohm is leuk, maar als die dingen bijvoorbeeld vaak dippen dan snap ik dat je receiver het niet trekt. In combinatie met het rendement van 86 dB heb je dan niet de meest makkelijk aanstuurbare speakers.con1 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:27:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Magnepans zitten strak in de buurt van de 4 Ohm en zijn gewoon heel erg hongerig, dat merk je als je op luider volume speelt. Stereo trekt een midrange versterkertje het nog wel tot luid niveau, maar ga je dan ook nog meerkanaals dan is dat vragen om problemen. Je hebt dan gewoon een dikkere versterker nodig uit de hoge klasse, of je hangt monoblocks aan de pre-outs van de kanalen waarop je de magnepans wilt aansluiten.
Mijn voorkeur zou zijn om voor ARC te gaan. Maar soms wil dat niet werken. Andere optie is dan om het geluid bijvoorbeeld via toslink van de TV naar receiver. Dan kun je alleen geen 7.1 audio doorsturen en ook geen DTS-HD MA of DD TrueHD.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:13:
Hallo een vraagje
merci
Voor zover ik weet doen de Yamaha receivers geen MKV (alleen audio, zoals MP3 en FLAC). Of heb je ook een modelnummer?
Ik heb vandaag de front pre-out aangesloten op een oude Onkyo, ik kreeg helaasCap schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:59:
Magnepans zitten strak in de buurt van de 4 Ohm en zijn gewoon heel erg hongerig, dat merk je als je op luider volume speelt. Stereo trekt een midrange versterkertje het nog wel tot luid niveau, maar ga je dan ook nog meerkanaals dan is dat vragen om problemen. Je hebt dan gewoon een dikkere versterker nodig uit de hoge klasse, of je hangt monoblocks aan de pre-outs van de kanalen waarop je de magnepans wilt aansluiten.
geen signaal door. Al was het maar als test om te zien hoe de Yamaha zich
zou manifesteren en uiteraard of de Onkyo (SR707) het zou trekken.
Ik heb niet kunnen vinden in de Yamaha of ik verder nog wat in zou kunnen/moeten
stellen bij het gebruik van een externe versterker, iemand een suggestie?
Welke ingang op de Onkyo gebruik je? Zou toch moeten lukken, hier verhaaltje van mijn 773, dat zou toch op hetzelfde neer moeten komen:
"Wanneer u een externe vermogensversterker (pre-hoofdversterker) aansluit om de luidsprekerweergave te verbeteren, dient u de ingangen van de vermogensversterker aan te sluiten op de PRE OUT-aansluitingen van het toestel. Via de PRE OUT- aansluitingen worden dezelfde kanaalsignalen weergegeven als via de overeenkomstige SPEAKERS-aansluitingen.
Om te voorkomen dat luide of abnormale geluiden worden gegenereerd, controleert u het volgende voordat u iets aansluit.
– Haal het netsnoer van het toestel uit het stopcontact en schakel de externe vermogensversterker uit voordat u ze aansluit.
– Als u de PRE OUT-aansluitingen gebruikt, sluit de luidsprekers dan niet aan op de corresponderende SPEAKERS-aansluitingen.
– Wanneer u een externe vermogensversterker gebruikt die geen omleiding voor volumeregeling heeft, sluit dan geen andere apparaten (behalve het toestel) op de versterker aan."
Heb je dat wat dik gedrukt is ook opgevolgd? En heb je gecheckt of de Onkyo wel werkt als je een andere uitgang gebruikt, dus de AV-OUT of AUDIO-OUT tulpen?
"Wanneer u een externe vermogensversterker (pre-hoofdversterker) aansluit om de luidsprekerweergave te verbeteren, dient u de ingangen van de vermogensversterker aan te sluiten op de PRE OUT-aansluitingen van het toestel. Via de PRE OUT- aansluitingen worden dezelfde kanaalsignalen weergegeven als via de overeenkomstige SPEAKERS-aansluitingen.
Om te voorkomen dat luide of abnormale geluiden worden gegenereerd, controleert u het volgende voordat u iets aansluit.
– Haal het netsnoer van het toestel uit het stopcontact en schakel de externe vermogensversterker uit voordat u ze aansluit.
– Als u de PRE OUT-aansluitingen gebruikt, sluit de luidsprekers dan niet aan op de corresponderende SPEAKERS-aansluitingen.
– Wanneer u een externe vermogensversterker gebruikt die geen omleiding voor volumeregeling heeft, sluit dan geen andere apparaten (behalve het toestel) op de versterker aan."
Heb je dat wat dik gedrukt is ook opgevolgd? En heb je gecheckt of de Onkyo wel werkt als je een andere uitgang gebruikt, dus de AV-OUT of AUDIO-OUT tulpen?
Het is gelukt, ik denk dat de demping te hoog stond op de Yamaha[b][message=41430982,noline]Cap schreef op maandag 16 december 2013. . . .Heb je dat wat dik gedrukt is ook opgevolgd?. . . .
en het volume veel te laag op de Onkyo.
Nu een paar dagen uittrekken om alles in te stellen. Bedankt voor het meedenken.
Ik overweeg de RX V-473 te kopen , echter ik zit een beetje met de afmetingen .
Hij is 16,1 cm hoog zag ik , nou neem ik aan dat dat inclusief de voetjes is gemeten ?
dan zou hij namelijk strak in het audiomeubel passen (bovenop de HTPC , ik weet niet of de Yamaha erg warm word zonder goede airflow?)
Ik ben van plan de receiver enkel in stereo te gaan gebruiken , momenteel echt geen ruimte voor meer speakers , twijfel nog of ik deze zal nemen of dat ik aan de 375 voldoende zal hebben .
Speakers zijn KEF q7 trouwens .
Hij is 16,1 cm hoog zag ik , nou neem ik aan dat dat inclusief de voetjes is gemeten ?
dan zou hij namelijk strak in het audiomeubel passen (bovenop de HTPC , ik weet niet of de Yamaha erg warm word zonder goede airflow?)
Ik ben van plan de receiver enkel in stereo te gaan gebruiken , momenteel echt geen ruimte voor meer speakers , twijfel nog of ik deze zal nemen of dat ik aan de 375 voldoende zal hebben .
Speakers zijn KEF q7 trouwens .
kingfriko
Doe jezelf een lol en neem dan iets van een Marantz NR of Pioneer VSX-Sx00. Stuk lager en dan ben je zeker dat het goed gaat. Zelfs al zou je de pootjes er af halen dan heb je maar een centimeter of wat speling wat gewoon erg krap is. In stereo is de V473 geen verkeerde receiver met 81.3 Watt per kanaal in 8 Ohm, met surround op vijf kanalen springt de receiver in de protectie.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik zit al te denken om de receiver of de htpc bovenop de kast te zetten anders , met wat schuiven moet dat lukken naast de tv 
hoe bedoel je dat laatste precies ?
dat hij in protectie zou springen door oververhitting als er met 5.1 gespeeld word neem ik aan ?
hoe bedoel je dat laatste precies ?
dat hij in protectie zou springen door oververhitting als er met 5.1 gespeeld word neem ik aan ?
kingfriko
Ja, lijkt me wel. Dat je kan dus rekenen op oververhitting als je deze receiver met niet al teveel reserves (met name de voeding) in een onderbemeten kast opsluit en er dan het maximale van vraagt door wat luider 5-kanaals te gaan spelen.
gaat dus enkel voor stereo gebruikt worden maar ik denk dat ik een deurtje verwijder van het audiomeubel , dan heb ik voldoende ruimte in een geheel apart open vak van 30 cm hoog voor alleen de receiver .
Verder lijkt de versterker mij genoeg vermogen en reserves te hebben voor een tussenwoning waar ik toch nooit voluit zal gaan draaien
- Ik ben alleen nog even aan het uitzoeken wat de verschillen tussen de 473 en 475 zijn en of het de meerwaarde waard is , de 473 is namelijk zeer gunstig geprijsd .
hoewel ik net zie dat de titanium uitvoering 30 euro duurder is helaas ...
Maar goed , denk dat het dan toch de 473 gaat worden .
Verder lijkt de versterker mij genoeg vermogen en reserves te hebben voor een tussenwoning waar ik toch nooit voluit zal gaan draaien
- Ik ben alleen nog even aan het uitzoeken wat de verschillen tussen de 473 en 475 zijn en of het de meerwaarde waard is , de 473 is namelijk zeer gunstig geprijsd .
hoewel ik net zie dat de titanium uitvoering 30 euro duurder is helaas ...
Maar goed , denk dat het dan toch de 473 gaat worden .
[ Voor 30% gewijzigd door kingfriko op 19-12-2013 13:32 ]
kingfriko
Klopt, op beperkt volume stereo spelen op een normale set speakers kan elke doorsnee versterker wel aan zonder over zijn nek te gaan.
Wat zijn de bijwerkingen van 'over zijn nek' gaan?Cap schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:40:
Klopt, op beperkt volume stereo spelen op een normale set speakers kan elke doorsnee versterker wel aan zonder over zijn nek te gaan.
Geluidshaperingen, vastlopers of in zijn geheel geen geluid meer?
Distortion, clipping, oververhitting en uiteindelijk stilte omdat ie in de beveiligingsstand schiet.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 20-12-2013 17:40 ]
inmiddels de 473 staan en hij heeft meer als genoeg reserves moet ik zeggen , komende van een stereo versterker valt het me niet tegen , natuurlijk nog wel wat met de instellingen spelen nu 
Alleen die HDMI passthrough werkt nog niet zoals het moet , als ik bijvoorbeeld de htpc aan zet terwijl de receiver uit staat krijg ik geen beeld , als ik dan de receiver aanzet krijg ik wel beeld ,
straks toch maar eens de handleiding doorlezen
Alleen die HDMI passthrough werkt nog niet zoals het moet , als ik bijvoorbeeld de htpc aan zet terwijl de receiver uit staat krijg ik geen beeld , als ik dan de receiver aanzet krijg ik wel beeld ,
straks toch maar eens de handleiding doorlezen
[ Voor 39% gewijzigd door kingfriko op 25-12-2013 09:12 ]
kingfriko
Ik kijk met een schuin oog naar de 775, maar wacht eigenlijk op dab ondersteuning.
Wise enough to play the fool
Verwijderd
wat zijn de instellingen van jullie yamaha receivers?
Ik heb er pas een 675 gekocht.
Maar zit nog wat te klungelen voor de beste resultaat. Ik heb een kef 5.1 E305 speakers erbij gekocht.
Welke decodeermodus hebben jullie de yamaha ingesteld?
Ik had eeerst PURE DIRECT geprobeerd maar dat vindt ik niet zo goed eerlijk gezegt, dit zou dan de oorspronkelijke geluidsweergave zijn volgens manual. Nu heb ik het op SF mode staan.
Er staat ook bij vermeld
Als u de conventionele CINEMA DSP wilt gebruiken, stelt u “CINEMA DSP 3D Mode”
(p. 79) in het menu “Option” in op “Off”.
• Wij bevelen u aan presence-luidsprekers te gebruiken om het volledige effect van de
stereoscopische geluidsvelden te kunnen ervaren. Dit toestel maakt echter Virtual
Presence Speaker (VPS) met de voorste, midden- en surroundluidsprekers, waarmee
ook stereoscopische geluidsvelden worden geproduceerd als er geen
aanwezigheidsluidsprekers zijn aangesloten.
Wat is het beste resultaat?
Ik heb het nu op Sci-Fi ingesteld.
Wat is het verschil tussen Virtual CINEMA DSP of Cinema DSP 3D mode?
Want als ik het goed begrepen heb, wordt de mode Virtual CINEMA DSP automatisch ingeschakeld als ik Cinema DSP 3D uitschakel.
Ik heb er pas een 675 gekocht.
Maar zit nog wat te klungelen voor de beste resultaat. Ik heb een kef 5.1 E305 speakers erbij gekocht.
Welke decodeermodus hebben jullie de yamaha ingesteld?
Ik had eeerst PURE DIRECT geprobeerd maar dat vindt ik niet zo goed eerlijk gezegt, dit zou dan de oorspronkelijke geluidsweergave zijn volgens manual. Nu heb ik het op SF mode staan.
Er staat ook bij vermeld
Als u de conventionele CINEMA DSP wilt gebruiken, stelt u “CINEMA DSP 3D Mode”
(p. 79) in het menu “Option” in op “Off”.
• Wij bevelen u aan presence-luidsprekers te gebruiken om het volledige effect van de
stereoscopische geluidsvelden te kunnen ervaren. Dit toestel maakt echter Virtual
Presence Speaker (VPS) met de voorste, midden- en surroundluidsprekers, waarmee
ook stereoscopische geluidsvelden worden geproduceerd als er geen
aanwezigheidsluidsprekers zijn aangesloten.
Wat is het beste resultaat?
Ik heb het nu op Sci-Fi ingesteld.
Wat is het verschil tussen Virtual CINEMA DSP of Cinema DSP 3D mode?
Want als ik het goed begrepen heb, wordt de mode Virtual CINEMA DSP automatisch ingeschakeld als ik Cinema DSP 3D uitschakel.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 19:10 ]
Verwijderd
Ik heb de kef 5.1 E305 speakers automatische laten kalibreren met zo'n mirofoontje. het had mijn subwoofer op - 6 decibel gezet, en de center op +1 decibel.
Toch had ik mijn subwoofer handmatig via de yamaha op 0 gezet. De Cinema DSP 3D heb ik uitgezet. En op de mode op Sci-Fi ingesteld.
eco mode heb ik uitgezet. Ook was het gedetecteerd dat het small speakers zijn, dus dat hoefde ik ook niet in te stellen.
8 om zijn mijn speakers, en dat staat al standaard zo ingesteld op de Yamaha. Adaptive dsp staat uit. Bas level heb ik op 2 gezet. verder heb ik niks veranderd.
Alles klinkt nu goed afgesteld. Ik hoor geluidjes via de speakers wat ik nog eerder gehoord heb, zo gedetailleerd. Alles is goed verdeeld.
Nu vraag ik me af of er een andere mode voor in de plaatst komt als ik de Cinema DSP 3D uitschakel.
Toch had ik mijn subwoofer handmatig via de yamaha op 0 gezet. De Cinema DSP 3D heb ik uitgezet. En op de mode op Sci-Fi ingesteld.
eco mode heb ik uitgezet. Ook was het gedetecteerd dat het small speakers zijn, dus dat hoefde ik ook niet in te stellen.
8 om zijn mijn speakers, en dat staat al standaard zo ingesteld op de Yamaha. Adaptive dsp staat uit. Bas level heb ik op 2 gezet. verder heb ik niks veranderd.
Alles klinkt nu goed afgesteld. Ik hoor geluidjes via de speakers wat ik nog eerder gehoord heb, zo gedetailleerd. Alles is goed verdeeld.
Nu vraag ik me af of er een andere mode voor in de plaatst komt als ik de Cinema DSP 3D uitschakel.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 23:04 ]
Verwijderd
goeie avond,
ik heb pas een nieuwe set gekocht maar zit met een probleem waar ik niet uit kom en hoop dat jullie mij kunnen helpen?
specs.
Yamaha RX-A820
main: Heco ambient 5.1
zone 2: 2 x Jamo zuil speakers 150w
Het geluid klinkt super in de main, maar in de zone 2 komt totaal geen bas uit de speakers terwijl bij de oude versterker er wel een mooie volle bas uit kwam.(ook op zone 2 maar op een oude onkyo versterker)
Heb heel het menu doorgespit maar kan niks vinden om de zone 2 bas of treble in te stellen.
ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor dit probleem, op google vind ik meer posts met hetzelfde probleem maar geen oplossing.
alvast bedankt voor de info
groeten en fijne feestdagen
jasper
ik heb pas een nieuwe set gekocht maar zit met een probleem waar ik niet uit kom en hoop dat jullie mij kunnen helpen?
specs.
Yamaha RX-A820
main: Heco ambient 5.1
zone 2: 2 x Jamo zuil speakers 150w
Het geluid klinkt super in de main, maar in de zone 2 komt totaal geen bas uit de speakers terwijl bij de oude versterker er wel een mooie volle bas uit kwam.(ook op zone 2 maar op een oude onkyo versterker)
Heb heel het menu doorgespit maar kan niks vinden om de zone 2 bas of treble in te stellen.
ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor dit probleem, op google vind ik meer posts met hetzelfde probleem maar geen oplossing.
alvast bedankt voor de info
groeten en fijne feestdagen
jasper
staan ze soms als rear small ingesteld ?
kingfriko
Verwijderd
in de zone 2 kan je ze niet instellen als small of big, heb iets zitten schuiven in het geluidsprogamma van mijn pc geluidskaart soudblaster z en het heeft een klein beetje geholpen maar een echt lekkere bas komt er niet uit. had ook in de app gevonden hoe je de bas en treble van zone 2 kan aanpassen maar als je het via optisch aan sluit werkt dat helaas weer nie.
groeten
groeten
Verwijderd
oplossing gevonden: omdat je als je via optisch zone 2 afspeelt kan je hem niet regelen alleen in party mode. nu heb ik mijn main via optisch lopen en mijn zone 2 via een jack naar tulp naar audio 1. geluid is super en allebei apart te regelen je moet alleen wel 2 kabels van je pc naar de yamaha trekken maar dat is het probleem niet.
bedankt voor het mee denken.
groeten jasper
bedankt voor het mee denken.
groeten jasper
Verwijderd
Hallo ik heb een vraag
sinds een maand of 2 heb ik een rx v471
fantastisch apparaat alleen nu ploft ie bij het uitscakelen op de speakers.
een soort van harde klap via de speakers als ie zich zelf uit zet, ook het geluid op mute zetten doet ie het net zo hard.
hebben meerdere mensen hier ervaring mee? Dat ploffen doet ie pas sinds kort.
iemand een idee?
gr ronald
sinds een maand of 2 heb ik een rx v471
fantastisch apparaat alleen nu ploft ie bij het uitscakelen op de speakers.
een soort van harde klap via de speakers als ie zich zelf uit zet, ook het geluid op mute zetten doet ie het net zo hard.
hebben meerdere mensen hier ervaring mee? Dat ploffen doet ie pas sinds kort.
iemand een idee?
gr ronald
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 01:51 ]
Tijdens het in en uitschakelen van het versterkercircuit is ie tijdelijk instabiel. Hierdoor staat kortstondig gelijkspanning op de uitgangen van de versterker. Dit hoor je als een plop/plof-geluid.
In alle mainstream versterkers zit om dit te voorkomen een relais dat bij het aanzetten van de versterker vertraagd wordt ingeschakeld (het bekende "tik" geluid na plusminus een seconde) en bij het uitzetten van de versterker versneld wordt uitgeschakeld (voordat het circuit zelf wordt uitgezet). Als je die tik niet hoort dan is dat relais stuk en krijg je het plofgeluid.
Het kan ook zijn dat je actieve subwoofer (of speaker) ploft, actieve speakers hebben een eigen versterker. Oplossing is dan zorgen dat je je actieve speakers uitzet voordat je je (voor)versterker uitzet.
PS behalve dat het irritant is, is gelijkspanning ook iets waar de spoelen van de speakers erg slecht tegen kunnen. Speakers zijn gebouwd op wisselspanning (geluid). Een zacht plopje is niet erg maar een harde plop is echt slecht.
In alle mainstream versterkers zit om dit te voorkomen een relais dat bij het aanzetten van de versterker vertraagd wordt ingeschakeld (het bekende "tik" geluid na plusminus een seconde) en bij het uitzetten van de versterker versneld wordt uitgeschakeld (voordat het circuit zelf wordt uitgezet). Als je die tik niet hoort dan is dat relais stuk en krijg je het plofgeluid.
Het kan ook zijn dat je actieve subwoofer (of speaker) ploft, actieve speakers hebben een eigen versterker. Oplossing is dan zorgen dat je je actieve speakers uitzet voordat je je (voor)versterker uitzet.
PS behalve dat het irritant is, is gelijkspanning ook iets waar de spoelen van de speakers erg slecht tegen kunnen. Speakers zijn gebouwd op wisselspanning (geluid). Een zacht plopje is niet erg maar een harde plop is echt slecht.
[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 29-12-2013 11:43 ]
Over groeten:
Het algemeen beleid #groeten
Het algemeen beleid #groeten
Wise enough to play the fool
Al een tijdje ben ik mij aan het oriënteren op iets nieuws om mijn huidige homecinema te vervangen. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een Yamaha rx receiver en twijfel een beetje tussen de 473 t/m 773 ( of 5-serie) in combinatie met een Boston acoustics XS 5.1(vrouw wil iets kleins). Mijn vraag gaat erover of de dialoog lift toegevoegde waarde heeft en zeker met de speaker opstelling 5.1. Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 0% gewijzigd door papaB op 03-01-2014 12:54 . Reden: tekstueel ]
Zonder front heights gaat dat niet echt werken. Met die speakers erbij vond ik het een wereld van verschil. Anderen vinden het weer weinig tot niets toevoegen, dat hou je altijd. Met 5.1 is/lijkt het mij echter vrij zinloos.papaB schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:54:
Mijn vraag gaat erover of de dialoog lift toegevoegde waarde heeft en zeker met de speaker opstelling 5.1. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nickname does not reflect reality
ik ben in het bezit van een rx 471..
Kun je hier elke bedrade koptelefoon op aansluiten?
Wil er eentje aanschaffen met een kabellengte van >3 meter.. -->koptelefoon<--
Kun je hier elke bedrade koptelefoon op aansluiten?
Die gaat prima werkenToml83 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:24:
Nickname does not reflect reality
Dag allemaal, ik ben op zoek naar een vervanger van onze defecte Pioneer VSX-818K. de AVR's die ik op mijn shortlist heb staan, op dit moment zijn de Denon AVR-X2000 (355€), Onkyo TX-RN525 (285€), Yamaha RX-V475 (269€), Pioneer VSX828 (329€). Wij zijn helemaal geen audiofielen maar willen wel features hebben zoals Spotify connect, radiostreams, ARC, HDMI audio processing (zit er gelukkig al bijna standaard op tegenwoordig), HDMI upscaling, analog to HDMI conversie (we hebben bv. ook nog een Wii console die met component geconnecteerd moet worden, dus component IN moet ie ook hebben), netwerk connectivity, toslink (min 1 bij voorkeur 2) en op afstand bestuurbaar via android devices.
Grootste showstopper om niet voor de Yamaha te gaan, is op dit moment het ontbreken van ondersteuning voor Spotify Connect en dat er nog geen firmware voor uit is gebracht. Weet iemand wat er nu precies aan de hand is? Op de spotify fora wordt wel e.e.a geschreven, maar weinig concreets, eerst was het november, toen december en nu zou de update in januari moeten komen.
Als íe niet gaat komen, wat zou dan mijn beste keus zijn van mijn shortlist, buiten de Yamaha? Ik neig zelf op dit moment naar de Denon, ivm de hoeveelheid features en connectiviteit. Wel vind ik het belangrijk dat de app voor op afstand besturen degelijk is en de AVR ook spotify goed streamed.
Grootste showstopper om niet voor de Yamaha te gaan, is op dit moment het ontbreken van ondersteuning voor Spotify Connect en dat er nog geen firmware voor uit is gebracht. Weet iemand wat er nu precies aan de hand is? Op de spotify fora wordt wel e.e.a geschreven, maar weinig concreets, eerst was het november, toen december en nu zou de update in januari moeten komen.
Als íe niet gaat komen, wat zou dan mijn beste keus zijn van mijn shortlist, buiten de Yamaha? Ik neig zelf op dit moment naar de Denon, ivm de hoeveelheid features en connectiviteit. Wel vind ik het belangrijk dat de app voor op afstand besturen degelijk is en de AVR ook spotify goed streamed.
Als spotify via het menu van de versterker zelf een must is dan ja. Ik weet alleen niet zo zeker hoeveel dat nou echt toevoegt, omdat je mijns inziens toch een tablet, smarphone of pc nodig hebt om comfortabel door de spotify collecties te kunnen scrollen. En op die platforms zijn toch apps beschikbaar die DLNA en Airplay ondersteunen?
De Yamaha RX-V475 heeft ook geen conversie van analoog naar HDMI, dus als je component aansluit moet er ook een component kabel naar je TV.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Damn. Dan kan ik net zo goed direct naar de TV op de component in en analog audio in en dan de TV audio terug naar de versterker sturen. Alleen wil ik eigenlijk bij mijn nieuwe versterker alle video verbinding over de AVR laten lopen en de enige audio terug, via ARC over HDMI terug. Dit kan echter nog niet omdat mijn huidige TV nog geen ARC ondersteunt. Dan zou ik dus 2x toslink nodig hebben (gebruik ook toslink van media pc naar versterker atm omdat de HDMI audio crap is vanaf die pc), of analog audio van de TV terug naar de AVR maar dat is 'meh'. Dan ben ik bang dat de Yamaha afvalt.
Klopt het dat analog to HDMI alleen op de V675 en hoger zit?
Of ik koop een Wii2HDMI http://www.amazon.com/Hig...&sr=8-3&keywords=wii2hdmi
Of ik koop een Wii2HDMI http://www.amazon.com/Hig...&sr=8-3&keywords=wii2hdmi
[ Voor 63% gewijzigd door Lord_Dain op 04-01-2014 21:34 ]
Dat staat hier vrij overzichtelijk opgesomd onder het kopje "HDMI upscaling"Lord_Dain schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:58:
http://nl.yamaha.com/nl/p...1971_451973_&mode=compare
@Cap, dank je, was ik inderdaad ook achter gekomen. Het is uiteindelijk een Denon X2000 geworden. Eerste indrukken ervan zijn zeer positief!
Inmiddels ben ik naast een receiver van Yamaha ook in het bezit van een blu ray speler van Yamaha. Beide apparaten ondersteunen het doorlussen van de infrarood frequenties. Kan ik daar gewoon standaard Jack kabeltjes voor gebruiken?
Ik heb na enige orienteren besloten om de nieuwe Yamaha R-N500 te willen aanschaffen.
Tegelijkertijd wil ik ook boxen aanschaffen waarbij ik zelf aan de Q-acoustics 2020i's of concept 20's zat te denken. Probleem is dat deze nergens te beluisteren zijn in mijn omgeving (Amsterdam).
Ik wil dus stereo en ben even in een speciaal zaak geweest waar ze dan vooral met KEF500's aan komen zetten echter ben ik van mening dat deze prijs-kwaliteit nogal matig is.
Hebben jullie goede adviezen/alternatieven voor een goed stereosetje in combinatie met deze Yamaha stereo-reciever? Zowel bookshelfs als vloerstaanders zijn prima.
Tegelijkertijd wil ik ook boxen aanschaffen waarbij ik zelf aan de Q-acoustics 2020i's of concept 20's zat te denken. Probleem is dat deze nergens te beluisteren zijn in mijn omgeving (Amsterdam).
Ik wil dus stereo en ben even in een speciaal zaak geweest waar ze dan vooral met KEF500's aan komen zetten echter ben ik van mening dat deze prijs-kwaliteit nogal matig is.
Hebben jullie goede adviezen/alternatieven voor een goed stereosetje in combinatie met deze Yamaha stereo-reciever? Zowel bookshelfs als vloerstaanders zijn prima.
Ben je bij Hobo Hifi geweest? Ik zou een rondje Hobo + Hifi Klubben (RAF) doen De belangrijkste tip die in me opkomt als het om kwaliteit/prijs ratio gaat: de Dali Zensor serie wordt in het algemeen ook erg gewaardeerd en is zeer netjes gemaakt. Is bij HK te beluisteren. Daarnaast hebben ze ook Monitor Audio staan als optie, BX2 enzo. Ook heel netjes. Als je van Duits geluid houdt kan ik je Canton aanbevelen, erg mooi gemaakt en verkrijgbaar bij de bekende megastores van Duitse herkomst. Verder kan ik Dynaudio en B&W waarderen wat betreft de kwaliteit van de opbouw, maar dan begint de prijs wel wat hoger, en nog een Duitser: Elac. Die staan volgens mij allemaal bij Hobo.
Bedenk wel van tevoren wat je wilt met de opstelling. Als je kamer zich leent voor plaatsing van boekenplankluidsprekers dan is dat prima, zo niet dan moet je luidspreker stands gaan aanschaffen en dat kost ook wat.
Bedenk wel van tevoren wat je wilt met de opstelling. Als je kamer zich leent voor plaatsing van boekenplankluidsprekers dan is dat prima, zo niet dan moet je luidspreker stands gaan aanschaffen en dat kost ook wat.
@ Simones: ga je de netwerkfuncties veel gebruiken? De Yamaha R-S700 is volgens de PriceWatch namelijk nog iets goedkoper en bovenal zwaarder (zowel qua gewicht als opgegeven vermogen). Deze heeft echter niet de netwerkfuncties van de R-N500.
@MarvanOs
Die netwerk functie niet perse maar de Airplay functie zeker wel en dit is volgens mij de enige stereo-versterker in het veld die dit heeft. De voordelen van een AV-reciever maar de power van een stereo versterker. Vandaar dat ik voor deze wilde gaan.
Die netwerk functie niet perse maar de Airplay functie zeker wel en dit is volgens mij de enige stereo-versterker in het veld die dit heeft. De voordelen van een AV-reciever maar de power van een stereo versterker. Vandaar dat ik voor deze wilde gaan.
Iemand bekend met dit probleem? Een yamaha receiver 4 jaar oud. Staat in standby, en als je hem aanzet slaat hij bij het eerste relais geluid compleet uit, dus niet naar standby. Stekker eruit erin lost het wel op maar dan moet ik dan wel 3 keer herhalen...kortom hij gaat steeds lastiger aan.
Bekend probleem?
Bekend probleem?
Verwijderd
Ik heb mij een half jaar geleden een Yamaha receiver RX-V375 aangeschaft. Prachtig geluid, maar er manifesteert zich een hardnekkig technisch probleempje. Regelmatig (1x maal om de 10 dagen) valt de radioontvangst weg. De luidsprekerindicatie in het display dooft, alsmede stereo-tuned; de radiotekst of zendernaam wijzigt in de frequentie. Door het toestel naar een andere ingangsbron te schakelen en terug naar tuner, is het probleem tijdelijk opgelost. Het toestel is reeds ter reparatie aangeboden bij Yamaha, waar men het tuner gedeelte vervangen heeft, maar het probleem blijft onverminderd verder bestaan. Iemand een idee wat er mis kan zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 18:36 ]
Heeft iemand hier een RX-S600 receiver in gebruik? Ben er bijna uit denk ik. Ben gebonden aan beperkte hoogte ivm meubel, maar de receiver voldoet prima aan mijn eisen. Erg benieuwd naar Spotify Connect met name. Wil dit graag gaan gebruiken vanaf pc en iphone maar is nog niet overal uitgerold helaas. Mocht iemand hier wel al mee gewerkt hebben dan hoor ik het graag!
Verwijderd
De nieuwe firmware is er nu, met Spotify Connect ;-)
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 09:08 ]
Heb sinds vandaag een RX-V475 en lijk hetzelfde probleem te hebben. Echter wat ik ook doe ik krijg het niet opgelost. Het gaat dus om de melding "No content" zodra ik op bookmarks klik.Cap schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:38:
En heb je het juiste MAC adres? On Screen->Information->Network.
En heb je al iets afgespeeld via NET RADIO, via de keuze Popular Stations ofzo? Als je NET RADIO gebruikt check je ten eerste of je netwerkconnectie in orde is, ten tweede maak je je MAC adres bekend aan de vtuner.com service.
En voor de hand liggend maar heb je de verschillende schrijfwijze geprobeerd:
- hoofdletters
- kleine letters
- 0 en geen "O"
- zonder scheidingstekens
- met scheidingstekens ":"
- met scheidingstekens "-"
Edit: Oplossing was om een favoriet toe te voegen door te browsen en dan toe te voegen aan favorieten website ipv zoeken op naam van een station en die dan toevoegen.

[ Voor 14% gewijzigd door FreakR op 23-01-2014 23:54 ]
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Klopt, dit had _Juan_ destijds ook al uitgevonden:
_Juan_ schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:53:
[...]
DANK! Had alle verschillende schrijfwijze idd al geprobeerd maar de key was even iets afspelen via NET RADIO
Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn marantz sr4600 receiver. Een prima apparaat maar ondersteund geen dolby hd. Tot nu toe geen last mee gehad maar StarWars BD werd in stereo afgespeeld. Beetje jammer!
Nu heb ik de RX-A820 op het oog. Ik heb voor die marantz een onkyo gehad. Ik lees in veel reviews dat een marantz warmer klinkt dan een yammie.
Heeft iemand die A820 of de voorloper of opvolger? Wat moet ik me nou voorstellen met warmer? Van mij zou het geluid wel wat sprankelender mogen....
Misschien zijn mijn zelfbouw zuilen van nature al heel warm?
Kortom: zit er echt zoveel verschil in klankkleur tussen yammie, marantz/denon?
Nu heb ik de RX-A820 op het oog. Ik heb voor die marantz een onkyo gehad. Ik lees in veel reviews dat een marantz warmer klinkt dan een yammie.
Heeft iemand die A820 of de voorloper of opvolger? Wat moet ik me nou voorstellen met warmer? Van mij zou het geluid wel wat sprankelender mogen....
Misschien zijn mijn zelfbouw zuilen van nature al heel warm?
Kortom: zit er echt zoveel verschil in klankkleur tussen yammie, marantz/denon?
Quod licet lovi, non licet bovi