Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Kort en krachtig: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:26
Verwacht binnenkort mijn Yamaha 3020 receiver, iemand nog tips voor het instellen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Heb sinds kort een Yamaha 2020. Fijn apparaat. Na de YPAO gedaan te hebben handmatig nog wat zaken veranderd. Verder eigenlijk niets. Het is redelijk recht toe recht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goededag, Ik heb een Yamaha MCR-840 receiver, tot volle tevredenheid. Onlangs kreeg ik op het beeldschermpje te zien 'chk sp wire'. En nu doet de receiver niets meer. Als ik de stekker uit het stopcontact haal en er weer in doe, en vervolgens de aan-uitknop indruk, gaat het lichtje bij dit knopje knipperen. En verder doet de receiver niets. Inmiddels heb ik de luidsprekersdraden opnieuw aangesloten,. Volgens de gebruiksaanwijzing kan er kortsluiting zijn geweest bij de luidsprekers. Maar hoe krijg ik de receiver weer aan de praat? Heeft iemand suggesties? Dank! Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn 20 jaar oude Memorex-versterker heeft de geest gegeven. Ik zie nu dat ze bij media markt de Yamaha RX A820 aan 599€ te koop hebben, is dit een mooie deal. Of kan ik beter voor een A S500 gaan?

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Vind ik een nette deal, hoewel de RX-V773 / RX-V775 eigenlijk niets onderdoet in de functionaliteit / interne opbouw. Zoek maar wat reviews (AreaDVD met plaatjes internals). Voor zover ik heb kunnen zien is die A820 vrijwel hetzelfde maar dan met een Avantage sticker. De hogere Avantages is een ander verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 29-01-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heeft nog iemand een yds-11 of 12 liggen waar hij voor weinig wel vanaf wil? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ben van plan om de welbekende Boston Acoustics A25 speakers aan te schaffen, maar had vernomen dat deze behoorlijk wat vermogen nodig hebben om goed tot hun recht te komen.
Mijn vraag is nu, zal mijn versterker dit vermogen kunnen leveren?

Het betreft een Yamaha AX-496 (2x 85 watt RMS).

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
kaos- schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:14:
Ben van plan om de welbekende Boston Acoustics A25 speakers aan te schaffen, maar had vernomen dat deze behoorlijk wat vermogen nodig hebben om goed tot hun recht te komen.
Mijn vraag is nu, zal mijn versterker dit vermogen kunnen leveren?

Het betreft een Yamaha AX-496 (2x 85 watt RMS).
Vermogen, puur de xx Watt, maakt niet uit. Ik stuur mijn A25 aan met een Arcam met 75 Watt maar dat wordt geleverd door een 1200VA ringkern. Maar dan nog, geluid zal er altijd uit komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
FeaR schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:14:
[...]

Vermogen, puur de xx Watt, maakt niet uit. Ik stuur mijn A25 aan met een Arcam met 75 Watt maar dat wordt geleverd door een 1200VA ringkern. Maar dan nog, geluid zal er altijd uit komen.
Oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen. De vraag is dan nu eigenlijk, is mijn versterker geschikt voor deze speakers? Er zal vast geluid uitkomen zoals je zegt, maar is het een beetje keurig? Het is dat ik de afgelopen 10 jaar niets met HiFi gedaan heb, dus mijn kennis is ietwat roestig :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Iemand ervaring met Spotify Connect en de receiver ? Heb de laatste firmware er op staan. (gaat om een Yamaha 2030)

Met android en iOs krijg ik het niet voor elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:25

J27

descon schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:19:
Iemand ervaring met Spotify Connect en de receiver ? Heb de laatste firmware er op staan. (gaat om een Yamaha 2030)

Op de RX-S600 werkt Spotify Connect prima, eigenlijk valt er niets aan in te stellen, receiver in je netwerk hangen (DHCP, maar je kan ook het IP statisch instellen) en de spotify apps zien hem direct.

Hij vervangt overigens een Denon 1610, voornamelijk vanwege de kleine afmetingen, zodat ie in het tv-meubel past. De Denon gaf zelfs in standby al teveel hitte af, deze Yamaha kan prima de hele dag muziek streamen in een zo goed als afgesloten tv-meubel zonder (te) veel warmte te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
ik heb al een tijdje een Yamaha RX-V473 (htr 4065)
Nu heb ik op de iPad spotify gezet en wou ik deze koppelen aan de Yamaha Reveiver
Nu als ik dit met usb doe kan ik alleen maar op de Receveir de map muziek kiezen
Bij spotify komt er geen geluid door, kan ook in spotify de receiver niet kiezen
Is het alleen mogelijk om sporify via Airplay te horen of een 3,5mm jack ?
Nu via de USB?
ik krijg er zo geen geluid uit

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:38:
Hey,
ik heb al een tijdje een Yamaha RX-V473 (htr 4065)
Nu heb ik op de iPad spotify gezet en wou ik deze koppelen aan de Yamaha Reveiver
Nu als ik dit met usb doe kan ik alleen maar op de Receveir de map muziek kiezen
Bij spotify komt er geen geluid door, kan ook in spotify de receiver niet kiezen
Is het alleen mogelijk om sporify via Airplay te horen of een 3,5mm jack ?
Nu via de USB?
ik krijg er zo geen geluid uit

Alvast bedankt voor de hulp
Hier staat het duidelijk beschreven

https://support.spotify.c...eam-Spotify-using-Airplay

Kan je wel andere apps gebruiken via Airplay ? Moet zeggen dat mijn Mac Book soms moeite heeft om de receiver te vinden via airplay.

Overigens heb ik nu wel Spotify Connect aan de praat. In tegenstelling dat de receiver zei was een update wel benodigd....... 8)7 . Werkt een stuk stabieler als toen ik Airplay gebruikte om te streamen

[ Voor 8% gewijzigd door descon op 05-02-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-04 08:10
Goedemiddag,

Zojuist heb ik een Yamaha RX-V375 aangeschaft, met Boston Accoustics A25 erbij. Werkt allemaal prachtig mooi, op één klein probleem met de TV na.

HDMI sync, ARC etcetera staat op zowel de recieven als TV ingeschakeld, maar als ik nu met de afstandsbediening van de TV het volume harder en zachter zet, gaat dat enorm traag. Het gaat met stapjes van 0,5DB, iedere seconde 0,5db ongeveer.

Heeft iemand hier ervaring mee, of misschien een oplossing? Met de yamaha afstandsbediening gaat het wel gewoon naar behoren, maar ik zit het liefst niet met 15 afstandsbedieningen op de bank (en een universele afstandsbediening vind ik overbodig als dit naar behoren werkt).

Alvast bedankt!

EDIT: er zit ook een delay tussen menu op receiver en on-screen (tv) menu van ruim een seconde.

[ Voor 6% gewijzigd door deter83 op 08-02-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is het op een of andere manier mogelijk om een composiet video aansluiting op de receiver via HDMI naar de tv te krijgen? Ik heb de RX-V473.
In de handleiding in kleine letters staat dat je dan ook de receiver via monitor out moet aansluiten op de tv.
Zie dat er wel composiet naar hdmi converters zijn , maar die zijn nogal prijzig.
Of kan ik dan maar beter de composiet rechtstreeks op de tv aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Exocet schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:40:
Is het op een of andere manier mogelijk om een composiet video aansluiting op de receiver via HDMI naar de tv te krijgen? Ik heb de RX-V473.
In de handleiding in kleine letters staat dat je dan ook de receiver via monitor out moet aansluiten op de tv.
Zie dat er wel composiet naar hdmi converters zijn , maar die zijn nogal prijzig.
Of kan ik dan maar beter de composiet rechtstreeks op de tv aansluiten?
De V473 beschikt niet over A/D Conversion, dus omzetten van het analoge composiet naar het digitale HDMI. Dat is de reden dat je ook nog een compostiet naar de TV moet trekken. De receiver kan alleen die signalen switchen, wat met één apparaat dus geen meerwaarde heeft ten opzichte van rechtstreeks naar de TV. Ik zou eerst rechtstreeks op de TV proberen, het kan zijn dat de TV nog best een redelijk beeld geeft. Dat je iets naar HDMI zet maakt het niet meteen HD-kwaliteit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
FeaR schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:50:
[...]

De V473 beschikt niet over A/D Conversion, dus omzetten van het analoge composiet naar het digitale HDMI. Dat is de reden dat je ook nog een compostiet naar de TV moet trekken. De receiver kan alleen die signalen switchen, wat met één apparaat dus geen meerwaarde heeft ten opzichte van rechtstreeks naar de TV. Ik zou eerst rechtstreeks op de TV proberen, het kan zijn dat de TV nog best een redelijk beeld geeft. Dat je iets naar HDMI zet maakt het niet meteen HD-kwaliteit namelijk.
Ik ga het proberen. Het is ook meer het gemak dat ik nu maar 1 kabel van de receiver naar de tv heb en daardoor ook maar 1 AV input gebruik op de tv. Dat moeten er nu dus 2 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Heeft er hier iemand ervaring met de yamaha r-n500 netwerk receiver?

Heb hem besteld en kan niet wachten totdat hij er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jwakie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:38:
Heeft er hier iemand ervaring met de yamaha r-n500 netwerk receiver?

Heb hem besteld en kan niet wachten totdat hij er is :)
Ik begrijp het nog niet helemaal denk ik, waarom zou je niet gewoon een Yamaha AV receiver aankopen met netwerk-aansluiting i.p.v. dit type?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
hardware-lover schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:54:
[...]

Ik begrijp het nog niet helemaal denk ik, waarom zou je niet gewoon een Yamaha AV receiver aankopen met netwerk-aansluiting i.p.v. dit type?
Omdat ik vanaf mijn synology nas met een app via airplay muziek wil afspelen. Misschien ook wel dnla als dat handiger blijkt. Eigenlijk gebruik ik alleen stereo voor muziek en geen cinema opstelling. Dus de eenvoud van een stereo versterker lijkt mij handiger. Internetradio heb ik nog nooit wat mee gedaan, maar wil ik wel eens proberen.

Ik heb regelmatig gelezen dat een stereo versterker beter geluid geeft. Of gaat dat niet op in deze prijscategorie?

Of zie ik het helemaal verkeerd en zie ik een mooie versterker over het hoofd? Heb je een beter alternatief?

[ Voor 9% gewijzigd door jwakie op 07-03-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het zou best kunnen zijn dat er Yamaha stereo receivers zijn die betere specificaties hebben dan hun AV tegenhangers maar ik verwacht dat die dan in een andere prijsklasse zitten. Ik heb me er niet in verdiept maar ik verwacht dat de lan-aansluiting bij een A of AV receiver toch eigenlijk wel dezelfde mogelijkheden zou moeten kunnen bieden? Maar ik zou me kunnen vergissen natuurlijk, mijn V667 heeft geen lan dus kan ik het zelf niet proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannes01
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ben op zoek naar een nieuwe receiver, en mijn oog is gevallen op de Yamaha r-n500
Ben eigenlijk op zoek naar een betere stereo receiver maar het lijkt erop dat dit een uitstervend ras is.
Aangezien ik geen surround systeem heb, en ook niet van plan ben om aan te schaffen lijkt mij een stereo set een betere keus dan een surround (AV) receiver.
Mijn vraag, is het wat of zijn er toch betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:46
descon schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:19:

Ik heb dit ook met mijn RX-V675, staat bedraad op een Ubee router, maar mijn wireless devices zien hem niet.
Dit lijkt (na een avondje googelen) te maken te hebben met het router (zowel Ubee, sommige cisco's als sommige Thompsons) hebben er last van dat SPotify connect en Airplay niet werken tussen devices welke bedraad en draadloos staan.
Alles draadloos of alles bedraad (lastig met mijn iphone ;-) ) en ze zien elkaar wel.

Dlna en upnp werken wel gewoon trouwens tussen draadloos en bedraad.

Komend weekend ga ik eens wat testen met mijn oude sitecom router als die het wel goed kan dan laat ik de Ubee in bridging zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sinds een tijdje heb ik last van het feit dat als in mijn versterker aan zet, je maar geluid uit 1 speaker hoort.
Als ik dan het geluid wat harder zet gaat pas de 2e speaker mee.

Het ligt niet aan de volume knop volgens mij, want als ik de knop op laag volume heen en weer beweeg gebeurt er niets. Het treedt pas in werking op het moment dat het aantal dB echt hoger wordt.

Wat zou dit kunnen zijn?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Vandaag bij Hificorner in Groningen een pricewatch: Yamaha RX-V773 zwart gekocht samen met pricewatch: Dali Zensor 7 3.0 (Zwart) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ben benieuwd wanneer ze bij ons op de markt komen.

http://jp.yamaha.com/news_release/2014/14031301.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Top setje! Bevalt ie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik kan zo'n 7 serie model niet kwijt, is net te hoog, maar Yamaha heeft ook een leuke nieuwe LP (low profile) receiver in de markt gezet. Dat zou zomaar eens de vervanger van mijn 667 kunnen gaan worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Cap schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 00:26:
[...]

Top setje! Bevalt ie? :)
Bevalt heel erg goed. Mooi zuiver vol geluid. Receiver werkt erg fijn en gemakkelijk!
Binnenkort de set uitbreiden tot een 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
http://nl.yamaha.com/nl/p...ers-amps/rx-vx77_special/

Dat duurt dus nog effe voor de 677 en de 777 in Nederland te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Wanneer ik een film/serie kijk en het geluid behoorlijk hard zet komt het soms voor dat de stemgeluiden een schel geluid vormen. Niet echt krakend maar meer het geluid alsof je heel kort met je nagels over een schoolbord gaat.
Nu is mijn vraag komt dit vanwege de slechte kwaliteit van het film/serie bestand? Ik draai niks van CD/DVD of bluray, dus alles komt vanaf mijn Mede8er. Of komt dit door mijn boxen?

Ik heb de volgende set staan:
2x Klipsch RF52 II 100 watt
2x Klipsch RS41 II 50 watt
1x Klipsch RC42 II 75 watt
1x Klipsch RW10D 260 watt
1x Yamaha Aventage RX-A820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:03
Hallo,

Ik hoop dat er nog iemand is die dit topic doorleest en mij misschien een antwoord kan geven op mijn vraag.
Ik ben sinds kort in het bezit van een RX-A1010 waar ik mee zit is het volgende, zodra ik een bepaalde invoer bron heb gekozen ik neem als voorbeeld mijn mediaplayer en ik wil weer terug naar het gewone televisie beeld dan ga ik er van uit dat ik dan het televisie beeld weer terug kan krijgen via de receiver door aan de input selector te draaien of op de app te drukken van de telefoon maar helaas krijg ik geen gewoon televisie beeld maar een achtergrond beeld van de receiver, maar om het wel te krijgen moet ik de afstands bediening van de tv pakken en op source het tv kanaal kiezen, is dit normaal of heb ik een instelling verkeerd staan die ik niet kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kun je je volledige setup eens vermelden en hoe aangesloten? Nu is je info zo summier dat er tig oorzaken/oplossingen te bedenken zijn. Denk aan; wat voor type TV, hoe wordt er TV gekeken (rechtstreeks of indirect via kabel-decoder), welke verbindingen worden gebruikt, enz., enz..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:03
hardware-lover schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:16:
Kun je je volledige setup eens vermelden en hoe aangesloten? Nu is je info zo summier dat er tig oorzaken/oplossingen te bedenken zijn. Denk aan; wat voor type TV, hoe wordt er TV gekeken (rechtstreeks of indirect via kabel-decoder), welke verbindingen worden gebruikt, enz., enz..
Mijn setup bestaat uit een Samsung UE55D8000 met een CI+ module waarmee de Rx-A1010 is aangesloten via een hdmi kabel op hdmi poort 2 van de tv ivb met audio return channel. of zou het alleen maar werken zodra ik een externe tv decoder ga aansluiten op de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nee, dat is geen noodzaak. Het zit binnen de instellingen van je TV en ook Yamaha verstopt, iets heb je nog niet goed ingesteld staan. Mijn Samsung PS51D8000 geeft vanzelf een signaal af naar de Yamaha waarna deze automatisch overschakelt naar de audio-return ingang, meer hoeft deze bij jou niet te doen. Ik heb inmiddels 3 verschillende Yamaha receivers (RX-V463, V667 en sinds kort een RX-S600D), aan dezelfde TV gehad en bij allen werkte het prima. Sla er de handleiding van je TV en Receiver nog maar eens goed op na, het zit echt binnen de instellingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een yamaha rx-773 en heb alles met HDMI aangesloten nu wil ik weten wat de beste instelling is zodat hij mijn geluid uit xbmc automatisch overneemt als het dts of true HD is. Nu pakt hij Neo:6 of PCM

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:16:
Ik heb sinds gisteren een yamaha rx-773 en heb alles met HDMI aangesloten nu wil ik weten wat de beste instelling is zodat hij mijn geluid uit xbmc automatisch overneemt als het dts of true HD is. Nu pakt hij Neo:6 of PCM
En nu mogen wij eerst gaan raden wat er aan de andere kant van het HDMI kabeltje voor hardware hangt? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha sorry vergeten.

Heb een Samsung UE46F6640 en mijn media Center is een acer zs600 alles zit met HDMI aangesloten.

Als ik op me pc kijk zie ik bij geluid afspelen:
Samsung Intel display audio.
En als ik bij eigenschappen kijken onder ondersteunende indelingen staat er het volgt.

DTS audio
Dolby digital Plus
DTS-HD
Dolby TueHD
Dolby digital
32,0 kHz tm 192,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat is allemaal dik in orde, nu hoef je enkel de instellingen binnen XBMC nog maar even goed te zetten bij de audio-opties (onder systeem), dat zou voldoende moeten zijn om de diverse audio formaten weer te kunnen geven en deze zal als tekst in je display van je Yamaha zichtbaar moeten worden. Wel zorgen dat je ook test materiaal hebt waarin HD audio beschikbaar is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke

Heb het gevonden onder Xbmc menu op expert gezet kreeg ik veel meer opties.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
Bijna een off-topic vraag, maar ik zit er toch een beetje mee :)

Ik zit vaak even te scemen over een upgrade van mn systeem en zit dan weer voor inspiratie in het audio / hifi gedeelte van het forum te bladeren. Het valt me echter op dat in de ervaringen topics van andere reciever merken zoals Onkyo en Denon eigenlijk altijd wel weer in gepost is.

Waar ligt dit dan precies aan vraag ik me af? Waarom zijn die merken zoveel populairder? prijs / kwaliteit? meer low / mid / high-end?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Goede vraag! Yamaha zit eigenlijk altijd wel bij de top (in vergelijking tot andere merken in dezelfde prijsklasse). Ik ben dan ook wel benieuwd waarom er vaker voor andere merken gekozen lijkt te worden.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mode! ;)

Yamaha doet niks onder voor Denon, Onkyo, Pioneer of Marantz. Vergelijkbare Onkyo en Pioneer modellen zijn vaak bij wat meer winkels en dus wat voordeliger te verkrijgen, merkte ik toen ik me vorig jaar aan het oriënteren was. Misschien is dat de reden.

Mijn persoonlijke overwegingen: ik had eerst een Pioneer gekocht maar die beviel me net niet helemaal, de menu structuur, remote app, aansluitingen kwamen net niet overeen met mijn behoefte. Die belandde dus binnen een maand op marktplaats. Denon vond ik niet uitblinken in de aansluitingen (oa pre-out, Phono, 2e HDMI out). Marantz vond ik overpriced voor wat je kreeg, da's wel vrij gebruikelijk bij dat merk. Van Onkyo had ik in mijn kring meerdere negatieve verhalen gehoord met betrekking tot de betrouwbaarheid van de hdmi aansluitingen, dus dat werd hem ook niet. Yamaha heeft bij mij juist nooit problemen opgeleverd, of het nou om audioapparatuur, muziekinstrumenten of buitenboordmotoren ging.

Maar dat is maar een persoonlijke ervaring. Ook die andere merken maken prima bakken hoor. 't is maar net wat je behoefte is en voor welke prijs je er een kan oppikken.

Zoals je aan de reacties hier kan lezen zijn de meeste mensen die een Yamaha hebben gewoon tevreden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:10
Vorige week voor de 1e keer een AV-receiver gekocht, de 5.1 Yamaha RX-S600D. Geen moment spijt gehad, heb ook een Pioneer geprobeerd, met dezelfde features maar de setup alleen ging allesbehalve vlotjes, bij de yamaha werkte alles direct. Ook de UI en gebruiksgemak was toch een groot verschil tov de Pioneer. Het is wel een dure maar het is zeker zijn geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pina schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:14:
Vorige week voor de 1e keer een AV-receiver gekocht, de 5.1 Yamaha RX-S600D. Geen moment spijt gehad, heb ook een Pioneer geprobeerd, met dezelfde features maar de setup alleen ging allesbehalve vlotjes, bij de yamaha werkte alles direct. Ook de UI en gebruiksgemak was toch een groot verschil tov de Pioneer. Het is wel een dure maar het is zeker zijn geld waard.
Ik vond het eigenlijk een heel voordelige aankoop voor zo'n mooie compacte AV receiver maar je moet wel even zoeken naar een goede prijs, de laagste prijzen zijn namelijk niet snel via Kieskeurig te vinden en vrijwel overal zie je deze daar tegen de €600,- staan. Het kan een paar honderd euro goedkoper mits op het juiste moment op de juiste plek aangekocht.

Laat zich overigens ook prima via de Yamaha app bedienen (zelfs beschikbaar voor Windows phone).
De DAB+ ontvangst via de meegeleverde antenne is bedroevend te noemen en het net-radio gedeelte is ook erg onoverzichtelijk maar dat zijn wat mij betreft ook alleen maar extra's, daar heb ik hem niet voor aangekocht, puur om zijn compactheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al jaren een yamaha rx-v450 av receiver naar volle tevredenheid. Nu merk ik de laatste tijd dag ik het volume steeds hoger moet draaien. Waar eerst volume -33db al lekkerhard was, moet ik nu al naar bv -28 of nog hoger. Het is zelfs mijn vrouw opgevallen...

Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:11:
Ik heb al jaren een yamaha rx-v450 av receiver naar volle tevredenheid. Nu merk ik de laatste tijd dag ik het volume steeds hoger moet draaien. Waar eerst volume -33db al lekker hard was, moet ik nu al naar bv -28 of nog hoger. Het is zelfs mijn vrouw opgevallen...

Iemand enig idee hoe dit komt?
Yep, jullie worden beiden oud :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol....
Effe serieus, kan heg zo zijn dat een receiver na een aantal jaren mínder vermogen gaat geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:10
met de yamaha rx-s600 kan je in principes 2 zones aansturen. In de handleiding staat enkel de methode om de speakers voor zone 2 rechtstreeks aan te sluiten met de speakerkabels. Maar zou er een mogelijkheid kunnen bestaan dat je het met draadloze speakers zou kunnen oplossen? Dat dan muziek draadloos wordt doorgestuurd of verlengd naar bvb ons terras?

Bestaan daar zo geen draadloze speakers voor die op wifi of Bluetooth werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:49:
Lol....
Effe serieus, kan het zo zijn dat een receiver na een aantal jaren mínder vermogen gaat geven?
Misschien wel wat maar dan zou dat zo geleidelijk gaan dat het jullie niet zou zijn opgevallen denk ik.
Het enige wat me zo te binnen schiet is dat jullie per ongeluk een ander sound profiel hebben gekozen wat zachter is dan hetgeen jullie eerst hebben gebruikt? Dan kan er wel degelijk verschil in hoorbaar volume zitten bij dezelfde volume-stand.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pina schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:27:
met de yamaha rx-s600 kan je in principes 2 zones aansturen. In de handleiding staat enkel de methode om de speakers voor zone 2 rechtstreeks aan te sluiten met de speakerkabels. Maar zou er een mogelijkheid kunnen bestaan dat je het met draadloze speakers zou kunnen oplossen? Dat dan muziek draadloos wordt doorgestuurd of verlengd naar bvb ons terras?

Bestaan daar zo geen draadloze speakers voor die op wifi of Bluetooth werken?
Via zoiets misschien? http://www.bestbuy.com/si...71058476489&skuId=8275528

Afbeeldingslocatie: http://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/8275/8275528_ba.jpg;canvasHeight=500;canvasWidth=500

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:49:
Lol....
Effe serieus, kan heg zo zijn dat een receiver na een aantal jaren mínder vermogen gaat geven?
Dat heb ik nog niet meegemaakt, hoewel...
Na een vakantie merkte ik ook dat de versterker zachter leek te staan. Ook leek het geluid ineens heel (overdreven) ruimtelijk. Wat bleek:

Ik haal de stroom van mijn apparaten als ik voor langere tijd weg ben, dus ook van mijn versterker (rx-v800, nu ruim 10 jaar oud). Normaal gesproken blijven je instellingen bewaard, maar nu is dat batterijtje (of condensator, weet ik even niet meer) wat het geheugen van stroom moet blijven voorzien versleten. Dus als ik na vakantie de versterker aanzet, dan is die dus volledig gereset. En dat heeft gevolgen, de front luidsprekers staan dan standaard uit. Eerst had ik het nog niet door (bij televisie komt alles uit de center), maar ik miste bij films vooral de muziek en een deel van de effecten. En dat scheelt dus ook in volume, ik zette de versterker al harder. En het overdreven ruimtelijk geluid werd veroorzaakt doordat de versterker standaard een of ander effect had opgezet (rock concert geloof ik, heel raar als je bv het journaal opzet :+ )

Wat ook heel vervelend is, is dat alle niveaus van de verschillende luidsprekers weer op standaard staan. En dus na elke vakantie moet ik alles opnieuw instellen. Deze versterker is nog voor de tijd dat er van die microfoontjes meegeleverd werden om het geluid automatisch in te stellen, dus het is best wel een hoop werk.

Aan de ene kant zou ik wel een andere versterker willen aanschaffen, maar aan de andere kant is deze versterker ook van een heel goede kwaliteit. Als ik hetzelfde niveau wil halen, kost me dat nu iets teveel naar mijn zin. Maar ja, het is tegelijk alleen "maar" een Dolby DD/DTS versterker en geen HDMI. Als ik deze versterker wil houden, moet ik die toch eens openmaken om te zien of ik die batterij/condensator of wat dan ook kan vervangen. Heeft iemand dat al eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
yodeluxe schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:03:
[...]
En dat heeft gevolgen, de front luidsprekers staan dan standaard uit.
Wonderlijk! Je zou toch mogen verwachten dat juist die aan blijven staan en de rest eventueel uit staat! :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Brad Pitt schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:26:
[...]

Wonderlijk! Je zou toch mogen verwachten dat juist die aan blijven staan en de rest eventueel uit staat! :)
Inderdaad. En ik kwam er pas na enkele weken achter dat het geluid toch niet helemaal was zoals het moest zijn 8)7 Nu weet ik elke keer wel waar ik op moet letten, al blijft het een hoop gedoe als je alle niveaus handmatig weer moet instellen. Ik vergeet ook elke keer weer een lijstje te maken met de juiste instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Opmerkelijk hoor. :? Als ik mijn 773 reset dan staan de fronts wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb een Yamaha RX-773 en gebruik een harmony smart controle hub.

Als ik nu zeg tv kijken gaat me Samsung tv netjes aan me versterker ook en me amino decoder ook geen probleem.

Tv zit op de versterker op HDMI out 1 en decoder op HDMI 2.
Alles start op en heb ik geluid als alles 10 sec aan is switcht me tv naar audio 1 en heb ik geen geluid meer maar het is de versterker die dat doet. Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten dat versterker naar die audio 1 switcht?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zet je ARC uit en je probleem is opgelost, het is wel de vraag of je dat zou willen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké maar dan heb ik geen geluid meer via me HDMI van me tv naar me versterker heb alles op me versterker aangesloten en een HDMI naar tv.
Moet ik ARC op versterker uitzetten dan? En er is geen andere oplossing voor?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij niet, mijn installatie doet exact hetzelfde, ook ik heb een Samsung TV. Ik moet ook even, na het aanzetten van receiver - TV - decoder, opnieuw handmatig de juiste HDMI ingang kiezen omdat de TV, enige seconden na aanzetten, een signaal naar de receiver stuurt om het ARC kanaal actief te zetten. Dit heb ik met alle Yamaha receivers gehad die ARC ondersteunen. Maar misschien ziet een ander een mogelijkheid die wel een oplossing kan bieden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het opgelost om op me tv cec uit te zetten nu is het oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:24:
Ik heb het opgelost om op me tv cec uit te zetten nu is het oké.
Je hebt Anynet+ van je TV uitgeschakeld bedoel je? Dan kan je bij ARC actief het volume van je Yamaha toch niet meer regelen via je TV?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel hoor werkt gewoon bij mij cec uit en heb geluid via me Yamaha en kan geluid nog regelen. Zie geluisd balk op me tv van me Yamaha met volume 26.0 dB

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisibleman64
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08-2023
Hallo Allemaal,

Ik heb al een paar jaartjes de Yamaha RX-V667 en moet zeggen ben er zeer tevreden over. Echter nu heb ik sinds kort een subwoofer erbij en nu lijkt deze steeds aan te staan. Ook bij radio welke ik gewoon 2.0 stereo wil hebben staat deze aan en krijg ik dus 2.1 welke ik niet wil. Ik zou pure direct kunnen gebruiken, maar dan gaat het display uit en deze wil ik wel aan hebben.

Weet iemand hoe ik de subwoofer automatisch uit kan schakelen in de stereo mode, zodat ik voor de de radio en andere muziek echt 2.0 kan krijgen en als ik dan switch naar een film, de subwoofer wel zijn werk kan gan doen.

alvast bedankt,
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik heb de 675 en daar kan ik alles instellen per categorie.
Dus met radio 2.0 en met film 5.1 en spotify 2.1 etc etc
maar het zit waarschijnlijk bij je setup van de speakers onder kopje extra bas ofzo !
Schakel die uit en hij is 2.0 !
(Bij de 675 dan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArbalestNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06-2024
Hallo mede Yamaha-ers

Ik ben sinds een half jaar over gegaan van een analoge (NAD T765) naar een digitale receiver over gegaan als onderdeel van een volledige home cinema upgrade.
Ik wou het gelijk goed doen en iets hebben waar ik de komende 10 jaar weer mee vooruit kon.

Daarom heb ik het grootste beest uit de Yamaha receiver lijn, de RX-a3030 gekocht. Deze had in 2013 zeer goede reviews.

De overstap was een verschil van dag en nacht voor mij. De instelmogelijkheden van de a3030 zijn bijna eindeloos en is goed naar persoonlijke voorkeur in te stellen. Vooral de netwerk interface ("//ip-adres van receiver/setup") vind ik erg handig.

Geluidskwaliteit is uitmuntend en er is genoeg vermogen voor mijn nieuwe GoldenEar Triton 7 surround (7.1) systeem.

Toch ben ik ook aardig wat problemen tegengekomen met de overstap naar volledig digitaal. Deze zijn niet altijd de schuld van de receiver, maar meer van de verschrikkelijk onhandige "beveiligingen" van HDMI, wat ik uitsluitend gebruik, want 7.1 lossless audio kan NIET op een andere manier. Optisch gaat maar tot 5.1 en ondersteunt niet de lossless codecs (DTS-MA en Dolby TrueHD), veel mensen weten dit nog steeds niet ;)

Hier volgen een aantal problemen:
- Samsung smart tv flipt (handshake/edid issues) moet aan en uit gezet worden als je van input op receiver wisselt
- nVidia grafische drivers op aangesloten computer flippen (handshake/edid issues) en de drivers moeten gerestart worden.
- voor deze issue heb ik een HDMI edid kastje van 80 euro moeten kopen die de PC een continu edid signaal van de receiver geeft.
- anynet+/cec/hdmi control schakelt op willekeurige momenten de receiver in als deze uitstaat, dus ook midden in de nacht.
- als ARC van de TV (Anynet+) gebruikt wordt, werken alle andere audio inputs niet meer totdat ik de tv uitzet en de receiver opnieuw opstart.
- de beeldinstellingen van de Playstation 4 zijn niet te wijzigen tenzij Anynet+ op de tv aanstaat

Kortom voornamelijk hdcp en edid beveiligingsproblemen.
Dit is jammer, want zo kunnen de technisch wat minder onderlegde mensen (zoals ouders en sommige gasten) bijna niet overweg met de receiver, terwijl het zonder deze beveiliging probleemloos zou werken.

Toch wou ik nog vragen of er meer mensen zijn met de problemen die ik genoemd heb.
Zijn er misschien oplossingen voor? (Behalve firmware updates, want die houd ik natuurlijk altijd nauwlettend in de gaten)

Als men vragen heeft over de a3030 hoor ik het graag :)
Invisibleman64 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:38:
Weet iemand hoe ik de subwoofer automatisch uit kan schakelen in de stereo mode, zodat ik voor de de radio en andere muziek echt 2.0 kan krijgen en als ik dan switch naar een film, de subwoofer wel zijn werk kan gan doen.
Heeft jouw receiver de mogelijkheid om verschillende "scenes en patterns" in te stellen? Want dan kun je gewoon 2 patterns maken met verschillende luidspreker configuraties (dus met en zonder sub) en die dan toewijzen aan een scene knop op je afstandsbediening. De RX-a3030 kan dit in ieder geval, ik weet niet hoe uitgebreid andere modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraag weet iemand of er nog een update gaat komen voor de rx-v773 voor spotify ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:51:
Nog even een vraag weet iemand of er nog een update gaat komen voor de rx-v773 voor spotify ??
Zou zo maar eens kunnen dat deze niet (meer) gaat komen voor de Vx73 serie. Was de update wel eerder ergens aangekondigd voor jouw type receiver?

http://www.avforums.com/n...-to-yamaha-receivers.9849

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb gelezen bij een aantal reviews dat er een firmware update zou komen.
Is het niet raar dat het wel is uitgekomen voor de v rx675 en dan niet voor de 773? Zal ook de vraag wel stellen via yahama support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:33

Maxow

Hidden Sound System

Invisibleman64 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:38:
Hallo Allemaal,

Ik heb al een paar jaartjes de Yamaha RX-V667 en moet zeggen ben er zeer tevreden over. Echter nu heb ik sinds kort een subwoofer erbij en nu lijkt deze steeds aan te staan. Ook bij radio welke ik gewoon 2.0 stereo wil hebben staat deze aan en krijg ik dus 2.1 welke ik niet wil. Ik zou pure direct kunnen gebruiken, maar dan gaat het display uit en deze wil ik wel aan hebben.

alvast bedankt,
Hans
Ik weet niet waar je je speakerinstellingen op hebt staan? Als je je fronts op "small" hebt staan, dan worden alle lage tonen van de fronts naar de woofer gestuurd. Zet je deze op "large", zal dit niet het geval zijn en wordt je woofer ook niet extra bijgeschakeld bij stereogeluid.

Nou kan ik me voorstellen dat je bewust hebt gekozen om deze op "small" te zetten, dus in dat geval is dit geen oplossing, maar mocht het onbewust zijn, kun je dit proberen.

(heb zelf een rx-v473 en ben daar vanuit gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
ArbalestNL schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:04:

Toch ben ik ook aardig wat problemen tegengekomen met de overstap naar volledig digitaal. Deze zijn niet altijd de schuld van de receiver, maar meer van de verschrikkelijk onhandige "beveiligingen" van HDMI, wat ik uitsluitend gebruik, want 7.1 lossless audio kan NIET op een andere manier. Optisch gaat maar tot 5.1 en ondersteunt niet de lossless codecs (DTS-MA en Dolby TrueHD), veel mensen weten dit nog steeds niet ;)
7.1 analoog is toch ook lossless? Zo heb ik m'n SACD/DVD-A wisselaar aangesloten, en m'n blu-ray speler en geluidskaart hebben de mogelijkheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:50:
Hallo, ik heb gelezen bij een aantal reviews dat er een firmware update zou komen.
Is het niet raar dat het wel is uitgekomen voor de v rx675 en dan niet voor de 773? Zal ook de vraag wel stellen via yahama support.
Hoi,
Als het om de spotify connect firmware upgrade gaat: die is alleen voor de modellen vanaf 2013 uitgekomen, dus de rx475, rx675 en rx775

http://usa.yamaha.com/new...date_for_spotify_connect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20
Ik gisteren eindelijk mijn rx475 aangesloten op mijn netwerk. Ik gebruik als mediaserver een WD Live Book. De app op mijn iPad werkt prima, aansturen werkt snel en soepel. Muziek vindt hij ook, maar zelfs als ik in de app selecteer op Album/arties geeft hij de nummers (van dat album) aan op alfabetische volgorde, niet de volgorde van het album (zoals dat is als je hem via itunes, vlc of andere programma's op een computer afspeelt).

Hebben jullie suggesties om dit op een snelle manier op te lossen via instellingen of andere tips?

[ Voor 13% gewijzigd door Paulus73 op 31-07-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArbalestNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06-2024
Shadow_Zero schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:44:
[...]

7.1 analoog is toch ook lossless? Zo heb ik m'n SACD/DVD-A wisselaar aangesloten, en m'n blu-ray speler en geluidskaart hebben de mogelijkheid ook.
Ja, maar ik doelde op digitaal lossless.

Voor analoog heb je een aparte decoder voor lossless formaten nodig (zoals de bluray speler). Ik gebruikte eerst een 7.1 analoge geluidskaart van Creative en diverse codecs op pc.
Nu gebruik voor de lossless formaten digitale passthrough via de HDMI van mijn grafische kaart. Muziek word als PCM naar de receiver gestuurd.
Ik moet een grote afstand overbruggen van de pc naar de receiver, daarom wou ik het digitaal via HDMI hebben.

De overstap van analoog naar digitaal was voor mij een verschil van dag en nacht. Ik had sowieso last van een analoog ruisje, nu is het geluid kraakhelder en ik hoor geen brommende speakers meer als het volume hoog staat en er niets afgespeeld word ;)
En qua instellingen is een digitaal signaal ook beter met de receiver te regelen. Veel receivers kunnen geen timing en bass management instellingen op analoge signalen toepassen, namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door ArbalestNL op 01-08-2014 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
Maxow schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:32:
[...]

Ik weet niet waar je je speakerinstellingen op hebt staan? Als je je fronts op "small" hebt staan, dan worden alle lage tonen van de fronts naar de woofer gestuurd. Zet je deze op "large", zal dit niet het geval zijn en wordt je woofer ook niet extra bijgeschakeld bij stereogeluid.

Nou kan ik me voorstellen dat je bewust hebt gekozen om deze op "small" te zetten, dus in dat geval is dit geen oplossing, maar mocht het onbewust zijn, kun je dit proberen.

(heb zelf een rx-v473 en ben daar vanuit gegaan)
Ik heb zelf de RX-V475 sinds een aantal dagen. Hiervoor had ik een Harman Kardon receiver. Ben zeer tevreden met de nieuwe aanwinst m.n. vanwege audiosporen DTS-HD en Dolby TrueHD en de HDMI ingangen. Dat ontbrak namelijk op de 12 jaar oude HK :)

De ingestelde crossover freq bepaalt overigens vanaf welke freq de lage tonen worden doorgestuurd naar de sub. Dit geldt voor de speakers die op setting Small staan.

Ik heb zelf de combi : Front op Large (full-range speakers), Surround op Small, crossover op 110Hz (ben nog beetje finetunen 80...110 Hz). Dit zorgt voor een mooi vol geluid, zonder te extreme bas via de sub. Dat komt mooi tot z'n recht met muziek (DTS-HD) concert blurays. En een actie film geeft een mooie sterke bas via de sub voor de geluids-effecten (explosies e.d.).

Voor mijn smaak (en kijk/luister ruimte) een uitstekende setup.

Overigens een zeer fijne receiver...erg makkelijk in te stellen en een mooi vol en zuiver/open geluid.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 14-08-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Laatst online: 09-09 20:07
Ben aan het dubben of ik mijn Aventage A1010 zal vervangen voor een A2020. Zou het de moeite waard zijn puur op basis van geluidskwaliteit?

Ik heb zitten spitten in de details en nu viel het me op dat de A1010 en de A2020 dezelfde DAC hebben (TI Burr Brown PCM1789 113db) en ook dezelfde condensatoren (2x12000uF). De 2020 heeft wel een zwaardere trafo (17vs15kg), 140watt vs 110watt, maar dat komt natuurlijk ook vanwege de 9 luidsprekers ipv 7. Betwijfel (gezien dezelfde elco's) dat er zo'n groot verschil in vermogen zit - oftewel onhoorbaar verschil?

Vraag me erg af of het de moeite van een upgrade waard is. Meteen maar doorgaan voor de topmodel?
De Aventage 3000 serie heeft namelijk wel een betere DAC (123db) en 2x18000uF elco's.

De A1010 bevalt uitstekend dus eigenlijk heb ik niets nodig, maar het kan natuurlijk altijd beter (gevaarlijke audiofiele trekjes :P )

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Situatie: tevreden, niets nodig.
Vraag: is het de moeite waard om een pak flappen neer te tellen om toch iets anders te kopen?

Het rationele advies: niet upgraden want je gaat het niet horen, tenzij: echt kei-, keihard draaien met dikke speakers.

Het irrationele advies: als je na flink wat €€€ te hebben afgerekend je brand-new-shiny-looking-and-smelling upgrade neerzet en met gloeiende wangen het nieuw verworven speeltje aanzet, dan hoor je uiteráárd hoe mooi het klinkt-en-denk-je-misschien-toch-nog-wel-mooier-dan.

Aan jou de keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 22:36
Hey,

Ik heb sedert 2 maanden ook een Yamaha receiver, nl RX-V775. Op zich ben ik er tevreden van alleen trek ik de paar haren die ik heb uit ARC deftig werkend te krijgen.

Als ik hdmi control op de yamaha aan zet, inclusief ARC dan werkt het zonder probleem. Ik ga slapen. De stroom gaat af. Volgende dag zet ik alles aan, maar geen geluid uit de receiver van de tv. Ik moet telkens hdmi control en ARC terug af & aan zetten, voor terug geluid te krijgen uit de receiver. Ik vloek hier al een tijdje op omdat het zou moeten werken. Nochtans gebruik ik een hdmi kabel met ethernet, wat normaal toch hdmi 1.4 is.

Deze receiver is gekoppeld aan een samsung es6710 tv.

Iemand enig idee hoe het komt dat ik Arc telkens weer uit & aan moet zetten in configuratie van de receiver voor het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je je TV ook al ingesteld op ARC? Je TV triggert namelijk je receiver zodat deze daarna de juiste audio retour ingang kiest (zoals op receiver ingesteld, bij mij dit AV4).

Aanvulling;

De ARC-functie gebruiken voor LED 6500-serie en hoger, voor PDP-tv

U kunt het geluid van de tv afspelen via een ontvanger die met een HDMI-kabel is aangesloten. U hebt geen aparte optische kabel nodig. Als u het geluid wilt beluisteren via een ontvanger met behulp van de ARCfunctie, gaat u naar het scherm Ontvanger (Systeem → Anynet+ (HDMI-CEC) → Ontvanger).
Vervolgens selecteert u Ontvanger en stelt u deze in op Aan.

Als u de ARC-functie wilt gebruiken, moet er een ontvanger met ondersteuning voor HDMI-CEC- en ARC-functie zijn aangesloten op de HDMI IN 2 (ARC)-poort.

[ Voor 63% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2014 20:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
Anynet+(hdmi-cec) is actief op de tv.
de hdmi kabel zit ook op de hdmi ARC poort.

Ik weet gewoon niet wat er verkeerd gaat, vermits het wel werkt als ik het telkens opnieuw instel. Maar als de stroom uitgeschakeld is en ik de tv & receiver terug aanschakel dan werkt het niet meer, nochtans staat het actief bij de instellingen als ik het nakijk. In de yamaha ARC terug uit & aanschakelen, maakt het weer werkend. Maar het is niet de bedoeling dat je dit proces elke dag opnieuw moet uitoefenen lijkt me :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nee, dat zou zeker niet de bedoeling moeten zijn. Ik heb geen probleem gehad om ARC goed werkend te krijgen op een RX-V667 en ook niet op mijn nieuwe RX-S600D. Omdat het eigenlijk TE goed werkte heb ik de optie uitgeschakeld. Het vervelende bij mij was namelijk dat, na het aanzetten van de receiver, kabel decoder en TV (ook Samsung), de TV na enige seconden de receiver naar AV4 zette (het ARC kanaal). Dat is bij mijn opstelling niet de bedoeling want het geluid moet tijdens digitaal TV kijken vanaf de kabel decoder komen (via HDMI 3) en niet als ARC vanaf mijn TV. Enkel bij gebruik van Smart-TV (Netflix e.d.) moet er ARC audio zijn. De auto omschakeling heb ik dus ongedaan gemaakt. Ik druk wel even op AV4 als ik audio vanaf de TV wil hebben.

Heb je misschien ook al iets met de Scene instellingen geprobeerd? Dat kan ook er prettig werken. Helaas is er geen 4 cijferige code bekend voor de Samsung SMT-C7140 want anders kon ik met één druk op de Scene TV toets van de yamaha remote, mijn tv, receiver en decoder starten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripomatic
Met scene nog niks geprobeerd. Als ik nu op scene(tv) drukt dan schakelt deze over naar AV4 , maar daar komt geen beeld toe omdat ik ci+ gebruik op m'n tv en niet met aparte decoder. Zou eens moeten nalezen in de handleiding hoeverre ik die scenes kan aanpassen. Misschien geraak ik via deze ergens.

Anders eens proberen te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen, hoewel ik denk dat dit niet veel zal veranderen, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Kan iemand mij vertellen of mijn V667 krachtig genoeg is om een set monitor audio rx1 op 6ohm goed aan te drijven? Zie daar een goede optie in om in mijn relatief kleine ruimte meer uit mijn platencollectie te halen.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Painxiom schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:57:
Kan iemand mij vertellen of mijn V667 krachtig genoeg is om een set monitor audio rx1 op 6ohm goed aan te drijven? Zie daar een goede optie in om in mijn relatief kleine ruimte meer uit mijn platencollectie te halen.
Ik zie niets speciaals aan de MA RX1 luidsprekers en de Yamaha is op 6 Ohms in te stellen, ik voorzie weinig problemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
Painxiom schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:57:
De V667 stuurt bij mij een paar grote zuilen aan, de Wharfedale EVO2-30 en in het verleden ook nog 2 grote rears Wharfedale Diamond 9.3, plus de centerspeaker Wharfdedale EVO2-center. Zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ossi schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:58:
[...]
De V667 stuurt bij mij een paar grote zuilen aan, de Wharfedale EVO2-30 en in het verleden ook nog 2 grote rears Wharfedale Diamond 9.3, plus de centerspeaker Wharfdedale EVO2-center. Zonder problemen :)
Formaat van de speaker zegt niets over het gemak van de aansturing ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:37
FeaR schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:32:
[...]

Formaat van de speaker zegt niets over het gemak van de aansturing ervan ;)
My bad :>
De Wharfedales zijn ook 6 Ohm, vergeten te vermelden :)

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:13
Goedemorgen!

Ik had het in de planning zitten om een Yamaha RX-V475 aan te schaffen i.c.m. 2 Jamo S626 zuilen.

Nu zie ik op iBood een Pioneer receiver welke upscaling heeft en 4k en Full HD met 24P uit kan zenden.
Deze 24P optie is voor mij zeer mooi aangezien mijn huidige mediaspeler dit niet uitzend, is dus mooi met een dergelijke receiver op te lossen.

De RX-V475 heeft geen upscaling maar de RX-V675 heeft dit wel, kan iemand bevestigen dat deze receiver 1080P/24P uit kan zenden? Mijn voorkeur gaat wel uit naar een Yamaha receiver namelijk.

Alvast bedankt :)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deep Color/x.v.Color/24Hz Refresh Rate /Auto Lip-Sync: Yes

Testing, one, two ...

• Loei123
Ik dank u! :) _/-\o_

• dafmay
Ik merk op mijn RX-V475 opeens een aantal zeer vreemde zaken.

De resoluties zijn opeens lager dan gewoonlijk :

HDMI1 > Mede8er mediaplayer : 1920x1080 / 60p (is dus nog steeds goed, zoals altijd geweest...full HD resolutie)
HDMI2 > Humax HD recorder : 1280x720 / 50p (normaal was dit altijd full HD resolutie)
Net radio : 720x576 / 50p (is dit normaal?)

Alle vreemde zaken momenteel samengevat :

- HDMI2 was altijd gewoon full HD, opeens is de resolutie terug naar 720p? Zo ook misschien voor Netradio, is een vreemd lage resolutie opeens?
- wanneer HDMI1 of 2 gekozen op de receiver : wanneer ik de Setup button kies op de AB van de Yamaha, dan volgt niet het instellingen menu op de tv maar het Netradio bookmarks overzicht in de linkerbovenhoek. En ook dat ziet er niet geheel 100% uit, plus je kunt niet met de knop Display terug (wat normaal wel kan). Het setup menu staat dan overigens wel op het schermpje van de Yamaha en je kunt daar het setup menu helemaal 100% doorlopen en aanpassingen doen.
- wanneer Netradio gekozen is op de receiver : wanneer ik dan de Setup button klik op AB van de receiver, dan verschijnt in linkerbovenhoek een vaag menu, maar alle tekst is compleet vernaggeld...niet leesbaar. De vorm en afmeting van het tekstblok zijn herkenbaar, maar dat is dan ook alles.
- Volume aanpassen geeft volume indicatie opeens in de linkerbovenhoek ipv rechtsonderin, waarbij het blok vreemd hoog is en de tekst onder elkaar staat ipv gewoon van links naar rechts, bijvoorbeeld voor -50dB :

@-5
0.5d
b

Kortom, zeer vreemd allemaal...feels like I'm in the Twilight Zone :?

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Is mijn 2 maanden nieuwe Yamaha kaduk...misschien moet ik (als laatste redmiddel dan wel) een complete reset uitvoeren.

Alle ideeën en tips zijn van harte welkom.

Edit : lang verhaal kort :) Inmiddels de Humax direkt op de TV aangesloten ipv via HDMI op de Yamaha. Verder nog geen idee hoe de issue op te lossen mbt lage resolutie en vernaggelde tekst in de menu's van de Yamaha...

[ Voor 106% gewijzigd door dafmay op 21-09-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Inderdaad die Yamaha een hele tijd van de power afhalen en een totale factory reset doen lijkt me. Je kan ook nog proberen een firmware update te forceren (via het net of downloaden op USB stick).

Vervolgens de apparatuur 1 voor 1 direct aansluiten met een boven enige twijfel verheven HDMI kabel en 1 voor 1 checken of je de zaken kloppend krijgt qua resolutie. Dan pas oordelen of ie echt stuk is.

Blijft natuurlijk vreemd dat dit gebeurd is, maar ja, het is en blijft een computertje en daar valt wel eens een bitje om.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 22-09-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dafmay schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:35:
[lang verhaal]

Verder nog geen idee hoe de issue op te lossen mbt lage resolutie en vernaggelde tekst in de menu's van de Yamaha...
Ik ga er vanuit dat je dit al hebt gedaan, de voeding van de Yamaha afgehaald (stekker uit het stopcontact).
Bij mijn RX-S600D is het nu 2 keer voorgekomen dat ik na het aanzetten een vreemd roze beeld te zien kreeg van elk rand-apparaat wat was aangesloten. Het heeft me even tijd gekost om erachter te komen dat de Yamaha de oorzaak was van dat probleem, geen idee eigenlijk waarom ik daar als laatste naar had gekeken. Afijn, om het verhaal niet langer te laten worden dan nodig is, de stekker uit het stopcontact loste het probleem meteen op. Geen reset gedaan verder, enkel de stekker eruit. Nu heb ik het na de laatste firmware update (redelijk recent), niet meer meegemaakt maar daarvoor is het dus ook maar een enkele keer (2) voorgekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Beiden dank voor de input. Ik heb de stroom eraf gehaald voor zo'n 3 minuten en er weer op en het probleem met de vernaggelde tekst in Setup menu is nu inderdaad verholpen! _/-\o_ Hoe eenvoudig kan het zijn, ben zeer blij dat het opgelost is :)

[ Voor 92% gewijzigd door dafmay op 22-09-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hallo allemaal!

Ik ga binnenkort op mezelf en was vastbesloten een set Jamo S626 icm met een Yamaha RX-V475 te kopen.
Nu is de keuze van de Jamo gewijzigd naar Canton GLE 490.

Mijn vraag is of de Yamaha RX-V475 ook krachtig genoeg is om de Cantons aan te sturen.
Van wat ik van het hele Ohm en wattage verhaal begrijp moet het wel kunnen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds kort trotse bezitter van de RX-V773 icm Dali Z speakerset. Als leek moet ik toch wel zeggen dat alles poepsimpel aan te sluiten was, en het geluid is werkelijk prachtig. Zeker een aanrader onder de twijfelaars hier!

Zit wel met 1 iets vervelend, ARC/CEC doen hun ding goed icm samsung tv (F8000), althans voor het tv/radio gedeelte.. maar wanneer ik via USBstorage (aangelosten op tv) een film wil afspelen.. komt er geen geluid uit :/.. Heb me al enkel uren suf zitten zoeken maar schiet niet op. Kan ik usb storage dan niet via HDMI laten lopen i.v.m. het geluid? Ik las ergens dat dit via een optische kabelaansluiting mogelijks op te lossen valt.. maar das wéér een kabeltje en enkel tientjes erbij.. Mocht iemand raad hebben, hoor ik het graag :)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Laatst online: 09-09 20:07
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:46:
Hallo,

wanneer ik via USBstorage (aangelosten op tv) een film wil afspelen.. komt er geen geluid uit :/..
Check even de soundshare/anynet+ settings op je TV. Als het daar verkeerd staat krijgt de yamaha niet het ARC signaal.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Zou iemand nog antwoord willen geven op mijn vraag over de RX-V475 i.c.m. Canton GLE 490? :$

Volgens de specificaties zou ik 20 wat tekort komen om ze aan te sturen, ik weet niet in hoeverre deze tekortkoming merkbaar zal zijn.

Ik zit dan nog wel te twijfelen tussen de RX-V475 en de 477.

Mocht iemand mij kunnen helpen hoor ik het heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Loei123 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:23:
Zou iemand nog antwoord willen geven op mijn vraag over de RX-V475 i.c.m. Canton GLE 490? :$

Volgens de specificaties zou ik 20 wat tekort komen om ze aan te sturen, ik weet niet in hoeverre deze tekortkoming merkbaar zal zijn.
Niet te blind staren op die cijfertjes. Met normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig, en met wat headroom heb je wat meer vermogen nodig. Sowieso zijn de Yamahs's die jij noemt alles behalve krachtpatsers: geleverd vermogen zeer ongeloofwaardig opgegeven en nagemeten storten ze helemaal in bij surround:
Two channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 84.6 watts
1% distortion at 105.9 watts

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 23.6 watts
1% distortion at 27.8 watts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Loei123 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:23:

Ik zit dan nog wel te twijfelen tussen de RX-V475 en de 477.

Mocht iemand mij kunnen helpen hoor ik het heel graag :)
Je zou bij twijfel aan voldoende vermogen eerder aan een uitvoering uit de hogere series moeten denken, niet zozeer aan een opvolger uit dezelfde productreeks.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste