Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:37
Hey, bedankt voor de reactie!

Ik denk nu zelf dat de RX-V675 meer zekerheid biedt qua vermogen, dan is er ook geen twijfel of het vermogen voldoende is.

Maar kan iemand aangeven of een dergelijk vermogen tekort merkbaar is?

@FEAR
Kun je merken noemen die hier minder last van hebben?
Of verschilt dit ook per serie bij Yamaha?

[ Voor 19% gewijzigd door Loei123 op 14-10-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:59
Alle merken zijn tegenwoordig creatief aan het meten. Dus op één kanaal meten bij 6 Ohm en 1000 Hz. Dan valt het vermogen lekker hoog uit en daar geilt de gemiddelde consument nu eenmaal op. Wat de receiver in het echt doet is vooral het internet afspeuren naar tests/recensies die de receiver ook echt nameten en met vermogens komen. Want ook vermogen wat meer representatief op wordt gegeven, dus bij 2 kanalen en 20 - 20.000 Hz, is ook lang niet altijd even betrouwbaar.

Al moet er gezegd wordt dan die 5 x 25 Watt die de Yamaha levert voor gewoon gebruik echt meer dan genoeg is. Zeker in combinatie met een gevoelige speaker als de Canton biedt het genoeg volume. Echter vraag ik me ook wel een beetje af hoe serieus Canton is met de gevoeligheid. De rest van de specificaties is echt zoals veel Duitse merken bij de lagere series opgeven. Een bereik van 20 - 30.000 Hz kan je namelijk echt vergeten. Maar al zou de 90,5 dB te positief zijn en het op 88 dB uitkomen moet het eigenlijk goed komen. Overigens is die 25 Watt met alle speakers tegelijk aangestuurd, met slechts twee speakers/kanalen levert elke receiver meer dan genoeg vermogen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Laatst online: 10:37
Bedankt voor je heldere antwoord.

Ik ga vanavond nog eens speuren naar wat een receiver werkelijk doet/leverd.

Maar in het kort moet de RX-V475 de Cantons wel aan kunnen sturen.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Op HT Forum staat een Yamaha 775 te koop op HT Forum met nog 21 maanden garantie via Coolblue, vraagprijs van 349 euro. Lijkt me een no-brainer voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InfinityG35 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:22:
[...]

Check even de soundshare/anynet+ settings op je TV. Als het daar verkeerd staat krijgt de yamaha niet het ARC signaal.
Bedankt voor je reactie!

Heb alles intussen nog eens nagekeken (ARC/CEC op tv, receiver & digibox) maar helaas niet het gewenste resultaat.. misschien nog even toevoegen dat wanneer ik een film afspeel (die dus via externe usb hd aangesloten zit op de tv) de receiver automatisch switched van hdmi 1 (waar tv & digibox aangesloten zitten) naar av1/4 zonder iets van geluid weer te geven. Wanneer ik dan terugschakel naar hdmi 1 komt het geluid van het openstaande tvkanaal eruit..
Maw best maar is naar de winkel om zo'n optische kabel.. Vindt het wel vreemd dat zoiets niet werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 10:53
heb een yamaha rx-v667 super tevreden over maar hij wil niet meer aangaan.
rood lampje vd aan en uit knop gaat wel aan maar als ik er op druk dan schakelt het apparaat niet in. alles afgekoppeld stroom eraf maar krijg het niet aan de praat.
iemand tips?

Lijkt alsof er een soort beveiligingsmodus is aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 10:53
gevonden....avond googlen
Solution (according to Yamaha service):
Plug the power cord out. Plug it back in.
Press the following three buttons at the same time for 5 seconds: Main Zone + Info + Tone Control
The receiver will open.
He suggested also to set the device back in the factory defaults by picking "S3-Factory Preset" and changing "PRESET INH" to "RSRV". I actually didnt set it back to factory defaults.

voor degenen met hetzelfde probleem doe je voordeel ermee.
fv12 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:33:
heb een yamaha rx-v667 super tevreden over maar hij wil niet meer aangaan.
rood lampje vd aan en uit knop gaat wel aan maar als ik er op druk dan schakelt het apparaat niet in. alles afgekoppeld stroom eraf maar krijg het niet aan de praat.
iemand tips?

Lijkt alsof er een soort beveiligingsmodus is aangegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:58:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Heb alles intussen nog eens nagekeken (ARC/CEC op tv, receiver & digibox) maar helaas niet het gewenste resultaat.. misschien nog even toevoegen dat wanneer ik een film afspeel (die dus via externe usb hd aangesloten zit op de tv) de receiver automatisch switched van hdmi 1 (waar tv & digibox aangesloten zitten) naar av1/4 zonder iets van geluid weer te geven. Wanneer ik dan terugschakel naar hdmi 1 komt het geluid van het openstaande tvkanaal eruit..
Maw best maar is naar de winkel om zo'n optische kabel.. Vindt het wel vreemd dat zoiets niet werkt :/
Ik heb precies hetzelfde. Na een avondje prutsen en inlezen kom ik tot de conclusie dat hdmi arc leuk klinkt, maar eigenlijk alleen maar bedoeld is om je te frustreren, door je willekeurig op allerlei afstandsbedieningen te laten klikken, in steeds een andere volgorde in de hoop dat het nu wel werkt,

Alles weer uitgezet, optisch kabeltje tussen tv en versterker, klaar. Nu kan ik ook netjes dolby digital naar de versterker sturen :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:49
Ik heb een Yamaha RX-V775 in gebruik en ben daar zeer tevreden mee.
Ik gebruik zone 1 in de woonkamer als home cinema systeem (bedraad 5.1) en zone 2 (bedraad 2.0) in de tuin/hobbykamer. Ik zou graag ook in de keuken muziek willen luisteren. Dit mag eventueel draadloos en met eenvoudige speakers en misschien mee lopen met zone 2. Wie weet hier een oplossing voor? Of kan het gewoon niet.
Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door marsie030 op 26-10-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

marsie030 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:38:
Ik heb een Yamaha RX-V775 in gebruik en ben daar zeer tevreden mee.
Ik gebruik zone 1 in de woonkamer als home cinema systeem (bedraad 5.1) en zone 2 (bedraad 2.0) in de tuin/hobbykamer. Ik zou graag ook in de keuken muziek willen luisteren. Dit mag eventueel draadloos en met eenvoudige speakers en misschien mee lopen met zone 2. Wie weet hier een oplossing voor? Of kan het gewoon niet.
Alvast bedankt voor de hulp.
hardware-lover in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:49
Bedankt voor de tip, hoe zou ik deze dan aansluiten?
Een dubbele speaker per uitgang plaatsen en dan mee laten lopen met zone 2?
Heb je last van vertraging met deze oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je zult het via de reviews zelf vast moeten stellen, ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar ik herinnerde mij dat een soortelijke vraag al eerder eens was gesteld in dit topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben een nieuwe receiver aan het uitzoeken. Mijn shortlist heb ik nu staan op Yamaha RX-V475 of de Yamaha RX-V477. Met name op basis van wat ik hier op Tweakers lees en de 'best receiver' shortlist op Wirecutter.

Nu lijken deze behoorlijk op elkaar. Ik heb deze opsomming van verschillen gevonden: http://faq.yamaha.com/us/...x-v475_black_u/10655/8144

Op papier staan daar niet echt dingen tussen waarom de 477 een veel betere keus zou zijn voor mij. Behalve eventueel punt 8. En daar heb ik nog een vraag over.
"8. Background Video feature (for Radio/USB/AUDIO/AUX input). RX-V475 had Radio only."
Nu vraag ik me alleen het volgende af: Kan je bij de 475 en/of 477 Airplay of Spotify Connect audio luisteren terwijl je naar een HDMI input kijkt? Ik heb beide handleiding geraadpleegd en ik heb het vermoeden dat dit bij beide niet kan. Dan zou de 475 dus ook prima zijn. Als dit bij de 477 wel kan, en bij 475 niet, dan zou ik voor de 477 gaan.

Is er iemand met een 477/475 die dit kan ontkennen/bevestigen?
Zijn er andere verbeteringen in de 477 die ik mogelijk kan onderschatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Geen advies maar een vraag: wat denk je dat de 477 je gaat kosten en speelt dat een rol? In de pricewatch zie ik hem voor 319 euro staan terwijl de 475 239,- kost. Dan zou ik het wel weten., En rond het 300+ euro prijsniveau zou ik al snel een andere kiezen, bijv de pricewatch: Yamaha RX-V675 Zwart die in opties en uitvoering duidelijk een klasse hoger ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 27-10-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Thx. Verschil is inderdaad 80,-. De use case is als volgt: ik game op ps4 (geluid via headset op controller). Vriendin luistert muziek. Als dat bij 477 makkelijk kan, is t me dat wel waard. :) Anders ga ik inderdaad gewoon voor 475. Mooi prijsje bij cool blue nu.

De 675 heeft zelfde verschil staan rondom die background video feature ten opzichte van de 677. Dus daar blijft die vraag dan ook staan of dat met airplay/spotify werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je vriendin kan audio luisteren vanaf de bronnen die vermeld staan bij de Background Video feature.
Bij het beluisteren van Spotify, Airplay of Net radio, wordt er door de Yamaha overgeschakeld naar actieve video-uit om de info weer te geven wat bij Spotify, Airplay of Net radio hoort, je kunt dan via de option knop op de afstandsbediening ook geen andere videobron selecteren.
Bij het selecteren van FM radio (en de overige vermelde bronnen, afhankelijk van het type Yamaha), blijft het externe beeld (aangeleverd via een van de HDMI ingangen), wel zichtbaar op TV/monitor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

marsie030 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 19:35:
[...]

Bedankt voor de tip, hoe zou ik deze dan aansluiten?
Een dubbele speaker per uitgang plaatsen en dan mee laten lopen met zone 2?
Heb je last van vertraging met deze oplossing?
Ik zou gewoon een extra paar speakers parallel aansluiten op de 2e zone.
Als beide paren 8ohm zijn, ziet de versterker 4ohm, en dat trekt ie wel (instellen bij advanced settings?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:09:
Je vriendin kan audio luisteren vanaf de bronnen die vermeld staan bij de Background Video feature.
Bij het beluisteren van Spotify, Airplay of Net radio, wordt er door de Yamaha overgeschakeld naar actieve video-uit om de info weer te geven wat bij Spotify, Airplay of Net radio hoort, je kunt dan via de option knop op de afstandsbediening ook geen andere videobron selecteren.
Bij het selecteren van FM radio (en de overige vermelde bronnen, afhankelijk van het type Yamaha), blijft het externe beeld (aangeleverd via een van de HDMI ingangen), wel zichtbaar op TV/monitor.
Thx! Dan werkt het dus inderdaad niet met Spotify. Ik twijfelde of bijv "netwerkbronnen" ook Spotify omvatte maar dan gaat t daarbij alleen om wat er bijv op je NAS staat.

Ik bedenk nu dat t volgende dan wel zou moeten werken: Spotify op telefoon afspelen en die met tulp/USB aansluiten op v477 en die als audio source gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat laatste moet idd wel kunnen als het type Yamaha geschikt is voor die bronnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:06:
Dat laatste moet idd wel kunnen als het type Yamaha geschikt is voor die bronnen.
Yamaha heeft t zelf over: "
"8. Background Video feature (for Radio/USB/AUDIO/AUX input). RX-V475 had Radio only."

Daar vallen deze onder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vanardenne schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:18:
[...]
Yamaha heeft t zelf over: "

Daar vallen deze onder toch?
Dat bedoel ik te zeggen met bronnen en geschikt type Yamaha receiver, en de RX-V475 beschikt volgens Yamaha enkel over Radio als geschikte bron.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:44:
[...]

Dat bedoel ik te zeggen met bronnen en geschikt type Yamaha receiver, en de RX-V475 beschikt volgens Yamaha enkel over Radio als geschikte bron.
Klopt, die quote van Yamaha gaat over verschil tussen v475 en v477. Die laatste heeft dus Background Video feature for Radio/USB/AUDIO/AUX input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik wil de trigger uitgang van de receiver gebruiken om mijn sub te schakelen via een solid state relais te gebruiken, of een meerpolig omron relais.

Die 12 volt van de trigger, is dat ac of dc? De manual zegt daar niks over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Yamaha even mailen !
Staat idd niks in de gebruiksaanwijzing van zowel de AV en sub.
Ik heb de NS-SW300 waar het kabeltje bij zat.
Welke sub wil je erop aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Hallo,

Ik ben tot een week geleden helemaal nieuw in de wereld van versterkers/receivers etc..
Veel proberen te lezen en vandaag even naar een hifi winkel geweest. hier heb ik de pricewatch: Yamaha RX-S600 Zwart gezien waar alle eisen opzitten die ik wil. (upscaling, internet radio, spotify, 5.1)
Ook is deze precies hoog genoeg, want hogere gaat helaas niet passen in mijn tv meubel.

Hebben mensen ervaring met deze s600?

Hebben mensen ook ervaring met KPN en yamaha, werkt dat samen? ik wil maar 1 afstandbediening gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Zaratrass op 08-11-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Grandisimo schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:59:
Yamaha even mailen !
Staat idd niks in de gebruiksaanwijzing van zowel de AV en sub.
Ik heb de NS-SW300 waar het kabeltje bij zat.
Welke sub wil je erop aansluiten ?
Zelfbouw, met een hypex ds 4.0.
Dat kabeltje: is dat 3.5mm mono?

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 08-11-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
12V Trigger cable is inderdaad 3,5mm jack mono, maar stereo werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Mooi, ik knutsel ff een kabeltje, meet of het ac (denkhetniet) of dc (denkhetwel) is, en zoek een solid state relais wat de 230 kant schakelt. Even kijken of ik een ader mag onderbreken, of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

manii schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:28:
Hallo,

Ik ben tot een week geleden helemaal nieuw in de wereld van versterkers/receivers etc..
Veel proberen te lezen en vandaag even naar een hifi winkel geweest. hier heb ik de pricewatch: Yamaha RX-S600 Zwart gezien waar alle eisen opzitten die ik wil. (upscaling, internet radio, spotify, 5.1)
Ook is deze precies hoog genoeg, want hogere gaat helaas niet passen in mijn tv meubel.

Hebben mensen ervaring met deze s600?

Hebben mensen ook ervaring met KPN en yamaha, werkt dat samen? ik wil maar 1 afstandbediening gebruiken.
Ik heb de S600D in het bezit, buiten de D in grote lijnen hetzelfde apparaat. Er is weinig mee mis is mijn ervaring. Hoewel het in Tweakers PW niet zichtbaar is, is deze receiver bij Amazon.de nog wat voordeliger als zwarte uitvoering (EUR 415,88 naar Nederland geleverd).

V.w.b. het bedienen van apparatuur van derden, als de remote code van het apparaat beschikbaar is dan zal het mogelijk met één afstandsbediening te regelen zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
hardware-lover schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:39:
[...]

Ik heb de S600D in het bezit, buiten de D in grote lijnen hetzelfde apparaat. Er is weinig mee mis is mijn ervaring. Hoewel het in Tweakers PW niet zichtbaar is, is deze receiver bij Amazon.de nog wat voordeliger als zwarte uitvoering (EUR 415,88 naar Nederland geleverd).

V.w.b. het bedienen van apparatuur van derden, als de remote code van het apparaat beschikbaar is dan zal het mogelijk met één afstandsbediening te regelen zijn.
Kan de rx s600 ook bi ampen? Kan het niet echt vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Ja dat kan !
Was binnen 2 minuten gevonden ! 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Grandisimo schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:03:
Ja dat kan !
Was binnen 2 minuten gevonden ! 😃
Ohw... ?? Waar heb je dat gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Typenummer in google !
Paar naar beneden scrollen naar de yamaha site
Dan naar galerij
Dan de achterkant vergroten
5x2 aansluitingen
2x fronts
1x center
2x extra spkrs/bi amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 16:21
Vandaag stond er een nieuwe firmware klaar (1.60) voor mijn RX-A1010 deze heb ik geïnstalleerd maar kan geen veranderingen ontdekken in de reciever en op het web kan ik ook niks vinden over firmware 1.60
Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Nope !
Heb hem ook binnen gekregen van de week maar dan voor mn RX-V675.
Net als de vorige firmware geen verschil.
Er zullen wat verbeteringen zijn, maar geen idee wat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik las in het changelog iets over netwerkstabiliteit blabla. Echte veranderingen heb ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbertje71
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 11:09
Hallo,

Ik ben al bijna 10 jaar in het bezit van een prachtige 5.1 Yamaha versterker.
Alles wat ik nodig ben zit er op.
Behalve een netwerk aansluiting.
Daarom maar eens gaan zoeken voor een mooie vervanger.
Nu was mijn oog gevallen op de Yamaha rx-v677 een prachtig apparaat waar ik weer jaren mee vooruit kan.
Nu viel mij echter 1 ding op.
Mijn huidige Yamaha afstandbediening is programmeerbaar, dus het wisselen van het TV kanaal doe ik met de afstandbediening van de receiver.
Nu heeft bij mijn weten geen enkele Yamaha receiver nog een programmeerbare afstandbediening.
Betekend dat dat ik straks weer meerdere afstandbedieningen gebruiken moet?
Hoe doen jullie dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Gabbertje71 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 01:48:
Hoe doen jullie dat.
Logitech Harmony / willekeurige andere soort universele remote?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18
Gabbertje71 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 01:48:
Nu heeft bij mijn weten geen enkele Yamaha receiver nog een programmeerbare afstandbediening.
Hoe doen jullie dat.
Heb onlangs de RX-V775 aangeschaft. Hierbij zat echter wel gewoon een programmeerbare afstandbediening.
Zoals ik op de site kan zien wordt bij de 7xx serie deze wel nog bijgeleverd. Dus voor jou misschien het overwegen waard. De (oudere) V775 is zelfs nog goedkoper als de V677. De nieuwere modellen verschillen erg weinig naar mijn weten, alleen hebben ze een nieuwe versie van CinemaDSP maar die gebruiken de meeste niet eens.

Anders een Logitech harmony, die gebruik ik zelf namelijk ook 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Fuske op 24-12-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabbertje71
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 11:09
Bedankt voor de hulp, ik heb nog eens even verder gekeken en de RX-V777 blijkt wel een afstandbediening te hebben waar ik blij van wordt. Ook is die via Amazon in Duitsland heel betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een Yamaha rx v773 heb de firmware update gedaan naar 1.85 maar nu kan ik vanaf welk device dan ook niet meer streamen met spotify heb het getest met ios en Android voor de update naar 1.85 werkte dit wel netjes het device ziet de Yamaha niet. Hebben meer mensen hier problemen mee of weet iemand een oplossing.

Bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 01:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ergens terug in dit topic staat vermeld dat de x73 modellen de firmware niet zouden krijgen waardoor Spotify zou gaan werken. Jij zegt dat het met een oudere wel werkte maar met de laatste niet meer? Weet je 100% zeker dat Spotify eerst wel werkte bij jouw receiver?

Edit: volgens mij ondersteund je receiver wel Airplay maar geen Spotify, dat is vanaf model x75 beschikbaar.

January 31th, 2014 --- Yamaha is pleased to announce today that Spotify Connect firmware is now available for 2013 network AV receivers.

Spotify Connect compatible models:
  • AVENTAGE Pre-amplifier: CX-A5000
  • AVENTAGE series AV receivers: RX-A3030, RX-A2030, RX-A1030, RX-A830, RX-A730
  • RX-V series AV receivers: RX-V775, RX-V675, RX-V575, RX-V475
  • RX-S series slim AV receivers: RX-S600(D)
  • HTR series AV receivers: HTR-4066

[ Voor 55% gewijzigd door hardware-lover op 31-12-2014 10:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst speelde ik via spotify vanaf me mobiel rechtstreeks af op me Yamaha in spotify zag ik dan mijn versterker airplay kan ook echter
Werkt het na update niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heej wat leuk een Yamaha topic (zonder wielen), ik dacht dat het relatief weinig meer verkocht werd. Zelf ben ik in het bezit van een al wat ouder model, maar die presteert nog altijd naar alle tevredenheid en zal ik niet snel vervangen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hjs schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:41:
Heeft nog iemand een yds-11 of 12 liggen waar hij voor weinig wel vanaf wil? :+
Wil er eigenlijk nog steeds wel een voor mijn A-S300 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:39:
[...]
Ik heb de S600D in het bezit, buiten de D in grote lijnen hetzelfde apparaat.
Ik overweeg sterk om de RX-S600D te kopen, maar vraag me af wat het stroomverbruik van dit apparaat is. Bijvoorbeeld bij gewoon naar de radio luisteren, of tijdens TV kijken (met geluid via de receiver). In beide gevallen met het geluid op een laag (beschaafd) volume.
Zou je dat voor mij willen meten? Ik neem aan dat de "D" versie nauwelijks van de jouwe af zal wijken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
manii schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 19:28:
hier heb ik de pricewatch: Yamaha RX-S600 Zwart gezien waar alle eisen opzitten die ik wil. (upscaling, internet radio, spotify, 5.1)
Volgens mij kan deze niet upscalen, iets wat de concurrerende Marantz NR1605 wel kan, maar vanwege de zeer slechte reviews op Amazon(.com) over crashen etc laat ik die denk ik maar aan mij voorbijgaan.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
Yamaha Android App, tuner en internet radio bedienen mogelijk?

Wegens zeer slechte ervaringen met de app van mijn Sony miniset (waarmee je dus alleen het muziek afspelen van je LAN kan regelen en verder niks :( ) wil ik bij de aanschaf van mijn nieuwe receiver vantevoren wat meer uitzoeken:

Ik overweeg de Yamaha RX-S600D te kopen, omdat die slimline is, precies genoeg mogelijkheden biedt en ook nog DAB heeft. Echter ik vraag mij nog het volgende af:
  1. Wat is het stroomverbruik tijdens "normaal" gebruik? (zie boven).
  2. Kun je met de Android app (de Yamaha AV Controller) ook de tuner, Vtuner en bijv. Spotify bedienen? Helaas is daar nergens info over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 15:21
Als je de app download kun je een demo versie proberen, zonder daadwerkelijk dus over een Yamaha receiver te beschikken.
Ik heb zelf een ouder model, de RX-V673, maar hier kan ik probleemloos muziek streamen via de app alsook de tuner bedienen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
OK, dankjewel. Dat klinkt al een stuk beter als de bagger-app van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Andrehj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:51:
[...]
Ik overweeg sterk om de RX-S600D te kopen, maar vraag me af wat het stroomverbruik van dit apparaat is. Bijvoorbeeld bij gewoon naar de radio luisteren, of tijdens TV kijken (met geluid via de receiver). In beide gevallen met het geluid op een laag (beschaafd) volume.
Zou je dat voor mij willen meten? Ik neem aan dat de "D" versie nauwelijks van de jouwe af zal wijken.
Ik heb de "D" versie, die wijkt dus helemaal niets af :)

Heb geen apparatuur waarmee ik het actuele stroomverbruik zou kunnen meten, ik moet je het antwoord daarom schuldig blijven. Verwacht je een afwijkend hoger of juist lager verbruik bij dit model omdat je er specifiek naar vraagt?

Met de Yamaha app voor Windows phone ( 8 ) kan ik de receiver vrijwel volledig voor alle functies bedienen, ook aan- en uitzetten is mogelijk met de app. Ik neem aan dat een Apple of Android app alleen maar completer zal zijn dan de Windows tegenhanger.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Andrehj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:54:
[...]

Volgens mij kan deze niet upscalen, iets wat de concurrerende Marantz NR1605 wel kan, maar vanwege de zeer slechte reviews op Amazon(.com) over crashen etc laat ik die denk ik maar aan mij voorbijgaan.
NR1605 crasht veel? heb nog geen crash gehad ..

Wel heb ik vaak dat als ik me tv opstart dat hij niet automatisch op het geluid van receiver sprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
@hardware-lover: OK, bedankt. Dat van die app zit dus wel goed. Over dat stroomverbruik heb ik ook Yamaha-nl al een berichtje gestuurd, maar even afwachten waar die mee komen.

@manii: Ik baseer mij op deze reviews op Amazon. Die zijn niet bijzonder positief... Maar ik ben blij om te horen dat het ook anders kan. Hoe lang heb je de NR1605 al? En wat zijn jouw overige ervaringen? Is deze bijvoorbeeld goed te bedienen met de bijbehorende app?

Edit: Problemen met de NR1605 spelen niet alleen in de USA, maar ook bijvoorbeeld hier bij onze oosterburen.

[ Voor 23% gewijzigd door Andrehj op 07-01-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Andrehj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:39:
@hardware-lover: OK, bedankt. Dat van die app zit dus wel goed. Over dat stroomverbruik heb ik ook Yamaha-nl al een berichtje gestuurd, maar even afwachten waar die mee komen.

[knip]
Ik denk niet dat die met een eenduidig antwoord kunnen komen, het stroomverbruik zal sterk afhankelijk zijn van het gebruik van het moment. Of gaat het je om het standby-gebruik? Ook dat zal weer afhankelijk zijn van bepaalde instellingen verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
Mijn ervaring met versterkers is nou juist dat het stroomverbruik heel constant is op beschaafd volume. Op gewoon huiskamervolume is het muziekvermogen nl. maar erg laag, misschien een Watt of zo. Pas als je een versterker echt hard zet, loopt het stroomverbruik op.
Maar of je nu naar de radio luistert of vanaf je HD tv-kastje via HDMI naar de TV kijkt zal in de praktijk weinig uitmaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op de receiver heb je instellingen die direct het verbruik beïnvloeden, zonder dat je daarbij aan de volumeknop hoeft te draaien. Hij heeft ook een ECO stand wat weer een lager verbruik tot gevolg heeft maar daar "lever" je natuurlijk wel wat voor in. Er is ook een soort van nachtstand, je kunt de helderheid van het display aanpassen. Je kunt een auto-uit stand actief maken welke na een x tijd de receiver op standby zet. Wel of geen sub-woofer, grote of kleine luidsprekers, gevoeligheid luidsprekers, aantal luidsprekers; 2.0, 2.1, 3.0, 3.1, 5.0, 5.1, zone2 actief, enz. enz... Legio mogelijkheden en variaties in verbruik, niet direct vertaalbaar in harder geluid.

Ik weet nu eigenlijk nog steeds niet waarom je het zo exact zou willen weten? Waarom is het (niet significant afwijkende), verbruik t.o.v. andere gelijkwaardige modellen van andere merken zo interessant?

ECO mode lowers power consumption by 20%*
Yamaha’s new ECO mode reduces power consumption by about 20%. It can be set from the top of the GUI menu. * Compared to power consumption when ECO mode is off (Yamaha measurement).

Selectable Auto Power Down
Auto Power Down lets you save energy by selecting to turn off the power after 2, 4, 8 or 12 hours.
Low Standby Power Consumption

Yamaha makes its receivers eco-friendly with a low standby power consumption of 0.1 W in IR Standby mode (1 W in HDMI Standby Through mode, 2 W in Network Standby mode).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
Dat van die standby vermogens had ik natuurlijk al lang gevonden en is ook prima. En ook over auto power down en de eco-mode had ik al gelezen in de handleiding en de specs.
Maar het stroomverbruik op huiskamervolume is voor mij eigenlijk het enige interessant. Waarom? Om twee redenen:
  1. Het maakt nogal wat uit of een apparaat wat zo'n 5 uur per dag aan staat 30 of 60 Watt verbruikt. Het verschil is dan 0.03kW * 5h * 365 dagen * €0.20 = € 11 per jaar. Over 20 jaar (zo oud is mijn huidige trouwe JVC receiver) is dat maar liefst 220 euro, oftewel bijna de halve aanschafprijs :o . Zeker de moeite dus.
  2. Het wordt hoog tijd dat ook fabrikanten van receivers zich eens met energieverbruik bezig gaan houden. Bij elke TV kun je in de specs het energieverbruik in diverse gebruikstoestanden vinden. Hetzelfde geldt voor witgoed. Maar bij receivers vind je alleen de aansluitwaarde (niet interessant) en het standby verbruik. Dat kan tegenwoordig echt niet meer.

[ Voor 2% gewijzigd door Andrehj op 07-01-2015 21:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Omdat er teveel variabelen zijn.
Dan zou je een kompleet telefoonboek vol verbruik erbij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Andrehj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:07:
[knip]
  1. Het maakt nogal wat uit of een apparaat wat zo'n 5 uur per dag aan staat 30 of 60 Watt verbruikt. Het verschil is dan 0.03kW * 5h * 365 dagen * €0.20 = € 55 per jaar. Over 20 jaar (zo oud is mijn huidige trouwe JVC receiver) is dat maar liefst 1100 euro, oftewel meer dan twee keer de aanschafprijs :o . Alleszins de moeite dus.
[knip]
Ik kom op €10.95 per jaar bij de berekening van 30W verbruik? Ik zal wel iets verkeerds doen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
Oeps. Je hebt helemaal gelijk. Post hersteld. Om de een of andere reden was de factor 0.2 (€/kWh) niet meegenomen. Sorry daarvoor. Maar ook 220 euro vind ik nog wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimerax
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:37
Hi. Ik heb mij net een tweedehands Yamaha RX-V475 van Coolblue aangeschaft. Echter ontbreekt hier zowat alles buiten de receiver zelf. De antennes en afstandsbediening zal ik wel weten te vervangen. Echter ontbreekt ook de YPAO microfoon voor het afstellen van de Yamaha.
De receiver zal op dit moment voornamelijk enkel in een 2.0 opstelling worden gebruikt, is het dan 'nodig' deze af te stellen via de YPAO?

[ Voor 12% gewijzigd door Chimerax op 08-01-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nee, je kunt prima alles standaard laten en het gewoon even nalopen qua speakertype.

Persoonlijk vraag ik mij ook af in hoeverre YPAO überhaupt meerwaarde biedt voor een huis-tuin-en-keukenopstelling, vaak ga je zelf toch ook weer zitten prutsen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Andrehj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:03:
Oeps. Je hebt helemaal gelijk. Post hersteld. Om de een of andere reden was de factor 0.2 (€/kWh) niet meegenomen. Sorry daarvoor. Maar ook 220 euro vind ik nog wel de moeite.
Als ik doorreken wat alles me hier in huis over een termijn van 20 jaar zal gaan kosten aan verbruik dan kan ik beter mijn hele elektronische huisraad op gaan ruimen, naast het feit dat ik er sowieso niet vrolijker van zou gaan worden. Goed doordacht elektronica aankopen, met het oog op het verbruik is zeker niet onverstandig, maar je moet niet doorslaan. Je moet ook de aankoopprijs t.o.v. alternatieven meenemen, als die veel hoger/lager ligt dan moet je ook dat in je totaalbedrag meenemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chimerax schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:06:
Hi. Ik heb mij net een tweedehands Yamaha RX-V475 van Coolblue aangeschaft. Echter ontbreekt hier zowat alles buiten de receiver zelf. De antennes en afstandsbediening zal ik wel weten te vervangen. Echter ontbreekt ook de YPAO microfoon voor het afstellen van de Yamaha.
De receiver zal op dit moment voornamelijk enkel in een 2.0 opstelling worden gebruikt, is het dan 'nodig' deze af te stellen via de YPAO?
Kan me niet herinneren die microfoon ooit gebruikt te hebben, en heb in het verleden toch menig model gehad waar ie als accessoire bijzat. Denk niet dat je er veel aan gaat missen, zeker niet bij een 2.0 opstelling.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celicadriver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-04 20:36
Omdat mijn huidige set het opgroeien van mijn kinders kwalijk heeft overleefd, wordt het tijd dat papa weer eens wat nieuw speelgoed voor zichzelf aanschaft. Ik heb mijn oog laten vallen op de RX-A730. Wat mij opvalt bij yamaha is dat de tests meer dan eens reppen over artefacten in het video signaal. Wie weet hoe dit in de praktijk gaat? Ook valt het toch wel summiere uitgangsvermogen op, wanneer alle kanalen worden aangestuurd. Zeker gezien het feit dat ik voor de front speakers de NS-F700 en bi-amping in gedachte heb.

[ Voor 5% gewijzigd door celicadriver op 12-01-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

celicadriver schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:52:
Omdat mijn huidige set het opgroeien van mijn kinders kwalijk heeft overleefd, wordt het tijd dat papa weer eens wat nieuw speelgoed voor zichzelf aanschaft. Ik heb mijn oog laten vallen op de RX-A730. Wat mij opvalt bij yamaha is dat de tests meer dan eens reppen over artefacten in het video signaal. Wie weet hoe dit in de praktijk gaat? Ook valt het toch wel summiere uitgangsvermogen op, wanneer alle kanalen worden aangestuurd. Zeker gezien het feit dat ik voor de front speakers de NS-F700 en bi-amping in gedachte heb.
Het eerste wat me in positieve zin opvalt is de hele mooie nieuwprijs van dit moment, het is dat ik hem zelf niet kan plaatsen i.v.m. zijn hoogte. Het andere wat ik wil melden is dat enkele Amazon.de bezitters van de ND-F700 luidsprekers melden dat deze het goed doen op diverse receivers met minder continue vermogen dan dat van de RX-A730. Helaas kunnen desbetreffende speakers niet bij Amazon.de besteld worden bij verzending naar Nederland, ze zijn daar het meest prettig geprijsd op dit moment (€370,- ).

Van het artefact verhaal heb ik nog niets gehoord maar ik heb daar ook niet specifiek naar gezocht, lijkt me wel de moeite waard om daar eens dieper in te duiken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Andrehj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:51:
[...]

Geen stroomverbruik van dat apparaat, maar wel ooit gemeten van mijn RX-V773, die als niet-slimline klasse A/B versterker ongetwijfeld meer zal gebruiken als hij vermogen levert dan een (klasse D?) RX-S600D. Hier mijn staatje met metingen:

Yamaha verbruik eco/normaal, volume -40dB
Audio 32,7W / 40,5W
Audio+Video 33,3W / 40,5W
Standby hdmi en lan enabled met hdmi actief 5,0W
Standby hdmi en lan enabled 4,0W
Standby hdmi enabled lan disabled 2,5W
Standby hdmi disabled lan enabled 1,3W
Standby hdmi en lan disabled 0,0W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celicadriver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-04 20:36
Het eerste wat me in positieve zin opvalt is de hele mooie nieuwprijs van dit moment, het is dat ik hem zelf niet kan plaatsen i.v.m. zijn hoogte. Het andere wat ik wil melden is dat enkele Amazon.de bezitters van de ND-F700 luidsprekers melden dat deze het goed doen op diverse receivers met minder continue vermogen dan dat van de RX-A730. Helaas kunnen desbetreffende speakers niet bij Amazon.de besteld worden bij verzending naar Nederland, ze zijn daar het meest prettig geprijsd op dit moment (€370,- ).

Van het artefact verhaal heb ik nog niets gehoord maar ik heb daar ook niet specifiek naar gezocht, lijkt me wel de moeite waard om daar eens dieper in te duiken?
Ja, de NS-F700 zijn op dit moment nog wel prijzig in nederland, bijna €100,- duurder dan in DE. Het zij zo, het oog wil ook iets. (lees: de vrouw)

Onderstaande komt van soundandvision.com:
Unfortunately, the Yamaha didn’t fare too well in our HD video processing tests (1080i in to 1080p out), with visible moiré on both the 3:2 HD and 2:2 HD tests. It also failed the 2:2 SD test, although this is a common failure of most video processing solutions and rarely comes into play with real-world material.

Bij nader inzien gaat het hier om videoprocessing, iets wat ik niet ga gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Aaaaah de NS-F700....
Prachtig....
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/r8dmra.jpg
Zo staan ze bij mij erbij !
Ik heb ze voor een mooi bedrag kunnen kopen.
600€ voor alle twee.
Tijd geleden was er een foutje op de site van MM, gelijk besteld.
Kreeg week later een telefoontje dat er iets niet goed was gegaan maar dat ik ze toch mocht hebben voor dat bedrag.
Alle speakers waren dagenlang verdwenen van de site toen ze erachter kwamen.
Maar top speakers !!!!!! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
Cap schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:19:
Geen stroomverbruik van dat apparaat, maar wel ooit gemeten van mijn RX-V773, die als niet-slimline klasse A/B versterker ongetwijfeld meer zal gebruiken als hij vermogen levert dan een (klasse D?) RX-S600D. Hier mijn staatje met metingen:
Bedankt! Inmiddels heb ik vanochtend een antwoord van Yamaha Duitsland gekregen (Yamaha NL reageerde niet) met de data van de RX-S600(D):

Sehr geehrter Herr xxxx,
vielen Dank für Ihre Anfrage und für Ihr Interesse am RX-S600 aus dem Hause Yamaha.
Der RX-S600 nimmt im Leerlauf bei aktivierten ECO-Mode 24 Watt auf.
Bei deaktivierten ECO-Mode beträgt die Leistungsaufnahme im Leerlauf 26 Watt.

En omdat dit verbruik boven verwachting goed was (ik had eerder iets rond de 35 W verwacht) heb ik em net maar besteld! Nu nog even wachten op de postbode morgen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

celicadriver schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:52:
Ik heb mijn Marantz SR6004 afgelopen kerstvakantie verkocht en diezelfde dag nog voor 399 euro bij CoolBlue de RX-A730 gekocht. Het geluid is wel iets anders, maar daar kon ik prima aan wennen. Het is naar mijn smaak iets beter. Zelf heb ik overigens een 5-kanaals setup met twee Definitive Technology Mythos STS als main speakers.

Mij ging het vooral om de features en de goede prijs. Ik vind de opties op het gebied van soundprocessing een vooruitgang t.o.v. de Marantz. Verder natuurlijk weer een stap verder met HDMI, wat prima werkt. Geen klachten m.b.t. het beeld, maar dat geef je zelf ook al aan. Opschalen van 1080i naar 1080p zullen weinigen doen.

De Yamaha app werkt goed en je kunt een webpagina benaderen op het IP va je versterker, daarmee je ook alle basisfuncties kunt bedienen. Niet voor iedereen nodig, voor mij erg handig. Bovendien moet je 'm kunnen registreren bij Yamaha voor een 3e jaar garantie, omdat het een receiver uit de Aventage serie is. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Yamaha liefhebbers,

Ik heb onderstaande vraag ook ergens in tweakers gepost, maar denk dat ik hier op de juiste plek zit....

Afgelopen jaren altijd het geluid van de TV (Samsung smart tv) via HDMI ARC en Anynet+ naar de versterker geleid. Werkte prima samen. Daar zat een Motorola kastje tussen van KPN interactieve TV. Nu overgestapt op glas en coax en heb het kastje niet meer nodig. HDMI kabel loopt dus rechtstreeks van de TV (HDMI 1) naar de versterker (HDMI out1 = enige optie bij HDMI control)

Probleem is dat ik geen geluid heb. TV en versterker herkennen elkaar (Anynet+) en zodra ik de versterker aan zet gaat het geluid van de TV ook uit, maar krijg geen geluid via de versterker.

Ik heb een aantal maal de instellingen bekeken en gedaan wat in de beschrijving staat. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Typenummer TV? Receiver-type heb ik al uit je andere topic gehaald (RX-A810).
Waar komt nu je TV signaal vandaan? Rechtstreeks uit een antennekabel die op je TV is aangesloten?

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 21-01-2015 20:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:59:
Typenummer TV? Receiver-type heb ik al uit je andere topic gehaald (RX-A810).
Waar komt nu je TV signaal vandaan? Rechtstreeks uit een antennekabel die op je TV is aangesloten?
Stomstomstom 8)7 8)7 , ben er al uit. HDMI kabel zat in poort 1 i.p.v. poort 2 van de TV

Het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 17:03
Is er een verschil tussen de RX-V477 en de HTR-4067? Ze worden bij coolblue genoemd alsof dat hetzelfde is, maar coolblue is niet terug te vinden in de pricewatch onder RX-V477 en wel 25 euro goedkoper dan de rest. Komt dat omdat ze dus de HTR-4067, en waarom is die dan goedkoper?

Heeft iemand ervaring met direct over het netwerk muziek naar de yamaha pushen vanaf android? Werkt dat een beetje?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
MrAngry schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:46:
Is er een verschil tussen de RX-V477 en de HTR-4067? Ze worden bij coolblue genoemd alsof dat hetzelfde is, maar coolblue is niet terug te vinden in de pricewatch onder RX-V477 en wel 25 euro goedkoper dan de rest. Komt dat omdat ze dus de HTR-4067, en waarom is die dan goedkoper?

Heeft iemand ervaring met direct over het netwerk muziek naar de yamaha pushen vanaf android? Werkt dat een beetje?
Normaal gesproken zijn ze hetzelfde maar de HTR-4067 hoort bij een home theater set incl luidsprekers en de RX-V477 wordt apart verkocht, als de specificaties en aansluitingen hetzelfde zijn dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk hetzelfde zijn. Coolblue heeft wel vaker dit soort versies van versterkers, heb zelf een onkyo HT-R548 gekocht bij coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrAngry schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:46:
[knip]

Via Airplay werkt dat vanaf elk platform wel goed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 17:03
hardware-lover schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:07:
[...]

Via Airplay werkt dat vanaf elk platform wel goed.
Maar airplay werkt toch helemaal niet goed via Android? Ik vraag het omdat deze receiver geen BT heeft, dat is ongeveer het enige wat me er van weerhoudt hem te kopen. Ik wil wel graag makkelijk muziek naar dat ding toe streamen vanaf mijn android devices.
Of kan je dat oplossen door een chromecast in een hdmi poortje te drukken? (Ik krijg het idee dat chromecast slecht werkt voor receivers als de tv niet aan staat).

[ Voor 17% gewijzigd door MrAngry op 27-02-2015 13:49 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Laatst online: 05-10 18:36
MrAngry schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:49:
[...]

Maar airplay werkt toch helemaal niet goed via Android? Ik vraag het omdat deze receiver geen BT heeft, dat is ongeveer het enige wat me er van weerhoudt hem te kopen. Ik wil wel graag makkelijk muziek naar dat ding toe streamen vanaf mijn android devices.
Of kan je dat oplossen door een chromecast in een hdmi poortje te drukken? (Ik krijg het idee dat chromecast slecht werkt voor receivers als de tv niet aan staat).
Ik gebruik bubble upnp (voor nu de gratis versie) en dat werkt zonder problemen, zijn ook gratis apps die geen play que restricties hebben maar die vind ik persoonlijk minder fijn. In combinatie met mijn RX-V575 geen enkel probleem met bijna alle gangbare formaten (flac, wav, mp3 etc). Geen hicks of kicks in geluid. Mooie is dat bubble upnp ook vanaf je nas of laptop (zolang deze upnp/dlna ondersteunt) alles zo doorstuurt naar mn yamaha :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrAngry schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:49:
[...]
Deze reactie had ik even over het hoofd gezien. Er zijn natuurlijk legio alternatieven voor Android.

http://www.knowyourmobile...best-airplay-apps-android

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:23
Heeft er iemand een RX-V675 or RX-V477, en kan die me vertellen hoe makkelijk het is om zonder de tv aan te zetten van internet radio te veranderen? Ik vind het niet erg om een keer de favoriete zender in te stellen, maar om nou elke keer van zender te wisselen de tv aan te moeten zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Timorad schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:09:
Heeft er iemand een RX-V675 or RX-V477, en kan die me vertellen hoe makkelijk het is om zonder de tv aan te zetten van internet radio te veranderen? Ik vind het niet erg om een keer de favoriete zender in te stellen, maar om nou elke keer van zender te wisselen de tv aan te moeten zetten..
Via de Yamaha app, vanaf je mobiel of tablet (indien minimaal een van beiden in het bezit en de app daar ook geschikt voor is)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Timorad schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:09:
Ik heb hier nog de RX-V473 , maar ik neem aan dat dat hetzelfde werkt. Een station kiezen direct vanaf de receiver (zonder TV aan) is mogelijk, maar heel omslachtig omdat hij geen geheugen kent, en je dus enorme lijsten moet doorscrollen.
Maar het is mogelijk om je receiver te registreren bij vTuner.com, (yradio.vtuner.com) en daar je favorieten te beheren. Via die weg is het wel goed te doen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik gebruik zelf geen online radiokanalen, maar volgens mij is de RX-675 van dezelfde generatie als mijn A-730. Ik gebruik de web-interface veel, hiermee kun je dus ook je Net Radio-kanaal wisselen.

Moet je natuurlijk wel de computer aan hebben staan, maar daar zijn we tweakers voor. ;)

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/mpwcla4x1/Yamaha.png

[ Voor 15% gewijzigd door Positron op 05-03-2015 14:51 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Een geweldig handige tip hierboven van u_nix_we_all, en i.c.m. de Yamaha app, een prima oplossing voor het overdadige web-aanbod. Wist niet dat zoiets bestond. MAC adres van Yamaha invullen, favorieten toevoegen aan een (of meerdere) zelf te creëren lijst(en) en vervolgens een lijst selecteren, station kiezen en gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
u_nix_we_all schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:44:
[...]

Maar het is mogelijk om je receiver te registreren bij vTuner.com, (yradio.vtuner.com) en daar je favorieten te beheren. Via die weg is het wel goed te doen.
Het eenmalig registreren via vTuner is geen probleem. Idealiter zou ik dan een lijstje van een aantal radiozenders in een favorietenlijstje zetten waarna je met de afstandsbediening (of met knoppen op de receiver zelf) kunt schakelen.

Overigens zit de webinterface er netjes uit, ziet er uit alsof ik dat regelmatig ga gebruiken. Zit er eigenlijk nog verschil in de interface en mogelijkheden tussen de 2013 en 2014 modellen? Helaas heb ik hier geen informatie over kunnen vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op een type RX-S600(D) is de net interface heel erg summier en niet bruikbaar voor enige vorm van bedienen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/yamaha%20600d%20ip.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
hardware-lover schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:21:
Op een type RX-S600(D) is de net interface heel erg summier en niet bruikbaar voor enige vorm van bedienen.

[afbeelding]
Toevallig kwam ik wel net deze link tegen met een script om meer opties te activeren: https://monkeyguts.com/code.php?id=280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik denk niet dat ik er veel gebruik van ga maken, maar met het script ziet er nu zo uit ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/yamaha%20600d%20js.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Door het hier onder staande script te gebruiken werkt dit ook voor de Yamaha RX-V577,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
// ==UserScript==
// @name        RX-V577 WebControl Restore
// @namespace   c0f6019f6e677d92e6ea248fc686afa0
// @include     http://192.168.*
// @version     2
// @run-at document-start
// @grant       none
// @updateURL   https://monkeyguts.com/280.meta.js?c
// @downloadURL https://monkeyguts.com/280.user.js?c
// ==/UserScript==

origOpen = window.XMLHttpRequest.prototype.open
window.XMLHttpRequest.prototype.open = function(method, url, async, user, pass) {
    this.origOnload = this.onload;
    this.onload = function (httpObj) { 
        var xmlData = this.responseXML;
        if (xmlData) { 
            var zone = xmlData.getElementsByTagName("System");
            if (zone.length == 1) {
                var Val = xmlData.getElementsByTagName("Model_Name");
                if (Val.length) {
                    if (Val[0].firstChild) {
                        Val[0].firstChild.nodeValue = "RX-V677";
                    }
                } 
            }
        }
        this.origOnload();
    }
    origOpen.call(this, method, url, async, user, pass);
};

[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 09-03-2015 20:00 . Reden: Script aangepast ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik heb een HTR-4065 (RX-V473) en heb het daar ook op geprobeerd, maar ik krijg nog steeds hetzelfde scherm als hardware-lover als eerste postte.
Ik heb nog wel geprobeerd om RX-V675 te wijzigen naar RX-V673 maar ook dat gaf geen resultaat. Misschien dat ik er nog wel eens in duik, maar eigenlijk voegt de web-if voor mij niet zo veel toe.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit Jupiter
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-03-2022
Vraagje: mijn Yamaha RX-V565 receiver staat centraal in mijn opstelling, waarbij er een TV, een XBOX, een TV kastje, een HDMI kabel en een platenspeler aangesloten zijn. Als ik het geheel opstart, pakt de receiver het laastgebruikte kanaal (bijv. "TV" op HDMI 4) automatisch op. Echter, kort daarna verspringt de receiver met een tik naar kanaal AV1 en moet ik handmatig terugschakelen naar het gewenste kanaal. Daarna functioneert alles perfect.

Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

u_nix_we_all schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:39:
Ik heb een HTR-4065 (RX-V473) en heb het daar ook op geprobeerd, maar ik krijg nog steeds hetzelfde scherm als hardware-lover als eerste postte.
Ik heb nog wel geprobeerd om RX-V675 te wijzigen naar RX-V673 maar ook dat gaf geen resultaat. Misschien dat ik er nog wel eens in duik, maar eigenlijk voegt de web-if voor mij niet zo veel toe.
Ik heb helemaal niets aan het (eerste) script gewijzigd, geen ene letter, ook geen type-benaming. Toch werkt het menu en de bediening dus zo heel spannend is die benaming blijkbaar niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Orbit Jupiter schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:07:
Vraagje: mijn Yamaha RX-V565 receiver staat centraal in mijn opstelling, waarbij er een TV, een XBOX, een TV kastje, een HDMI kabel en een platenspeler aangesloten zijn. Als ik het geheel opstart, pakt de receiver het laastgebruikte kanaal (bijv. "TV" op HDMI 4) automatisch op. Echter, kort daarna verspringt de receiver met een tik naar kanaal AV1 en moet ik handmatig terugschakelen naar het gewenste kanaal. Daarna functioneert alles perfect.

Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt wordt?
Dat heeft te maken met de instellingen voor je HDMI control i.c.m. het ARC signaal. Je TV geeft je receiver de opdracht om over te schakelen naar het ARC kanaal, in jouw situatie audio via AV1. Ik heb dat (irritante) ook uitgezet en zet het wel handmatig aan als ik het nodig heb.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Vooral bij een dlna-server is het web control center handig, ik heb er met Chrome een applicatiesnelkoppeling voor gemaakt zodat het kan openen in een eigen window.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/272f0jj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb mijn versterker yamaha rx-v773 ge-update naar 1.85 vanaf die tijd werkt mijn airplay niet meer vanaf iphone, ipad naar me versterker iemand een idee wat dit kan zijn. Voor mijn update nAr 1.85 werkte het wel.

Bedankt

Ale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een idee kom helaas niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:11:
Hallo,

Ik heb mijn versterker yamaha rx-v773 ge-update naar 1.85 vanaf die tijd werkt mijn airplay niet meer vanaf iphone, ipad naar m'n versterker iemand een idee wat dit kan zijn. Voor mijn update naar 1.85 werkte het wel.

Bedankt

Ale
Welke versie van Apple iOS heb je op je apparaten staan? Ik lees her en der berichten over Apple apparaten dat sinds de update naar iOS 8.x Airplay niet meer goed werkt.

Kun je hier wat mee? YouTube: Airplay IOS 8.1.2 Ipad & Iphone to your airplay device. Icon was missing or not found

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2015 19:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb versie 8.2 maar op me android werkt het ook niet. ik ga even kijken naar je link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas is dat niet het probleem, als ik bijvoorbeeld spotify open kon ik voor update versterker naar geluid icon gaan in spotify en zag je de iphone en andere divices zoals versterker dat is er nu niet.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste