Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:25
De 300/4 heb ik nog heel even over getwijfeld aangezien de bodies allemaal Oly's zijn (hopelijk komt Olympus nog een keer met een PL tegenhanger) , maar durf het ook niet aan om een vast bereik te hebben op die lengte helemaal omdat er geen mogelijkheid is om mijzelf te verplaatsen tijdens de safari (waar deze lens hoofdzakelijk voor aangeschaft is). En inderdaad de bijna dubbele prijs tov de toch al niet goedkope PL :X

Net even wat geoefend op de lokale eenden populatie. Daarbij nog wel een nadeeltje aan de 100-400 gevonden, hij geeft de afstand naar het object helaas niet door in de EXIF ... niet heel schokkend, maar vond dat wel leuke info die een Olympus lens wel afgeeft. Voor de rest tot op heden is het naar verwachting. Werd wel weer pijnlijk duidelijk dat bewegende vogels een vak apart is ... gelukkig zijn de testshots op stilstaande voorwerpen wel scherp :P

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 28-01-2017 16:50 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Twhomp schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:18:
Ik was gisteren met de 75-300 op stap (ik wou kraaien/vogels schieten tegen de zon in op het ijs), op MFT is dat 150-600mm 35mm-equivalent. Na gisteren weet ik dat vogels bij 600mm eq. toch nog wegvliegen :(

Het is verder wel gelukt, maar ik had graag die 100-400 bij me gehad :Y
Het is dat ik mijn Oly 75-300 ii erg goedkoop op de kop had getikt en ik de 1200 euro extra echt niet kon goed lullen, maar anders...

Trouwens, wildschieters die alleen een lange prime mee hebben, bijv. de Oly 300mm: knap, erg knap. Ik had de zoom toch vaak nodig om te zien waar ik nou was met mijn view.
Wijd en medium zeg, 15-150mm eq., doe ik alles met primes, maar daarboven toch echt liever een zoom d:)b
Je kan deze red dot sight proberen: https://www.bhphotovideo....s_ee_1_dot_sight_for.html

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22
Wauw, 130 euro voor een red dot sight. Trek er lekker eentje van ebay af voor 2 a 3 tientjes en lijm er zelf een hotshoe plaatje op, dan ben je veel goedkoper uit. :)

Als je zelf een adapter wil klussen kan dat okk, in dat geval wil je een picatinny/RIS -hotshoe aansluiting.

* citruspers heeft net een 3d printer, dus misschien dat ik er zelf eentje ga proberen te maken...

[ Voor 16% gewijzigd door citruspers op 28-01-2017 20:32 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41
Sigma 18-35 1.8 eruit, Tamron 35mm 1.8 erin.

(klik voor groter)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4WMOdbIhKagKMve2g6q6IrDY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4ckBJnVnpXuDK64XQIKkMJJc/medium.jpg

Sigma is alleen geschikt voor crop en aangezien ik tegenwoordig met een D750 schiet, wilde ik een waardige vervanger. Ik had al een 50mm 1.8 en wilde iets wijders erbij. De Sigma 35 1.4 ART en deze Tamron werden de laatste kanshebbers.

Ik heb uiteindelijk voor de Tamron gekozen, omdat VC en weater sealing voor 150 euro minder aantrekkelijker klonken dan een 2/3e stop extra licht. Daarnaast scoort de Tamron gewoon goed qua scherpte en dergelijke. Dus uiteindelijk is het deze geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45
Mooie lens! Tamron is ook een klap vooruit gegaan wat betreft lens ontwerp. Weg met die gouden ringen :D

En ook nog VC wat de Sigma niet heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door MattiB op 31-01-2017 20:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Om 18:30 werd er aangebeld: de post met een pakketje uit China *O*

Toen die net uit was een Zhong Yi Mitakon 20mm f/2.0 4.5X Super Macro Lens besteld en die is dus nu net binnen.

Foto's ervan! (allemaal klikbaar)

Overview

Zhong Yi Super Macro 20mm

Er vallen al meteen een paar dingen op:

- Het is een klein lensje met eigenlijk een grote adapter er op:
Binnenkant
De lens houdt op bij de drie schroefjes (en klodder lijm :/ ), de rest is meer extension tube dan lens :+

- Je kan alleen de vergrotingsfactor instellen van 4.0 naar 4.5 en het diafragma:
f/2.0 - 16
Focussen gaat dus door de focusafstand te variëren (het bekende heen en weer wiebelen bij macrofotografie). Er is geen focusring.

- Een drie-bladig diafragma:
Diafragma

- Het frontelement is erg klein:
Grootte lens
Jeetje, wat een boel stof!
Dat 'dropje' waar het Lego poppetje op staat, dat is de front lens cap :+

Ik heb even een macrofotootje geprobeerd te schieten.
De focusafstand is klein:
Focus afstand

De rits van de Lego astronaut op 4.0x:
Macro test 4.0x

Wat meteen opviel: de scherptediepte is ontzettend klein. En op deze vergrotingsfactor luistert het dus heel nauw. Elke beweging is meteen zichtbaar. Deze lens heeft dus heel veel licht nodig om de sluitertijd heel laag te houden!

Binnenkort maar eens mee spelen. Wat zou dit ding doen op (extra) extension tubes }) ?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
MattiB schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:15:
Mooie lens! Tamron is ook een klap vooruit gegaan wat betreft lens ontwerp. Weg met die gouden ringen :D

En ook nog VC wat de Sigma niet heeft.
Niet alleen qua design. Hij is en voelt ook een stuk degelijker.

Ik had ooit de 17-50 2.8 van Tamron. Die voelde altijd een beetje plastic en de focusring wat wiebelig. Met deze niet meer hoor! :)

En VC is inderdaad heerlijk. Net even wat testjes gedaan. 1/8e van een seconde en gewoon ragscherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tiwazz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:26:
Sinds vandaag eigenaar van een Nikon 28mm f1.8, perfecte aanvulling voor mijn 50mm f1.8 prime.
Binnenkort naar ijsland dus ben benieuwd wat ik er mee kan schieten :) .

Merk dat ik veel liever met een prime schiet dan met een zoom lens. Met een zoom vind ik het op een of andere manier onnodig gecompliceerd worden terwijl met een prime makkelijker lijkt ofzo 8)7 . Kan iemand zich daar in vinden?

[afbeelding]DSC_9894 by Nando Donkersloot, on Flickr
Herkenbaar! Ik schiet al een tijd alleen maar met primes. Elke keer als iemand mijn camera pakt krijg ik te horen: "hij is hartstikke onscherp" en dan draaien ze als een dolle aan de focus ring :+
Ik wil niet meer zonder, heerlijk schieten, met je voeten zoomen is zo fijn. Binnenkort maar eens kijken naar een prime van ca. 70mm (crop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:19
Fuff schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:02:
[...]

Herkenbaar! Ik schiet al een tijd alleen maar met primes. Elke keer als iemand mijn camera pakt krijg ik te horen: "hij is hartstikke onscherp" en dan draaien ze als een dolle aan de focus ring :+
Ik wil niet meer zonder, heerlijk schieten, met je voeten zoomen is zo fijn. Binnenkort maar eens kijken naar een prime van ca. 70mm (crop)
Precies! In de toekomst zal ik het waarschijnlijk nog gaan uitbreiden met een 85mm 1.8 en 105mm 2.8 macro. Dan wel een mooie focal range aan primes :).

Ik gebruik mijn camera dan ook nog met back button focus, iedereen die mijn camera pakt en niet echt bekend is met fotografie kan er niets mee :X .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 20:37
[...]

Heb je dan meerdere body's, of ben je gewoon heel handig in lenzen wisselen? Of heel handig met zoomen met je voeten? Ik merkte in China dat moeite had om met m'n 50mm-lens (ff equivalent) uit de voeten te kunnen, en ik heb (nog?) geen kleinere prime. Maar dan zit je dus weer dat alles ver weg is :P

Ik heb nu een mooie zoom gekocht, maar dat ding is dan weer (voor m43 :P) loeizwaar en toch iets minder lichtsterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:19
hatsa schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Heb je dan meerdere body's, of ben je gewoon heel handig in lenzen wisselen? Of heel handig met zoomen met je voeten? Ik merkte in China dat moeite had om met m'n 50mm-lens (ff equivalent) uit de voeten te kunnen, en ik heb (nog?) geen kleinere prime. Maar dan zit je dus weer dat alles ver weg is :P

Ik heb nu een mooie zoom gekocht, maar dat ding is dan weer (voor m43 :P) loeizwaar en toch iets minder lichtsterk.
Ik heb wel twee body's (D5100, D610) maar heb eigenlijk altijd maar èèn body bij. In sommige gevallen kan je die ene plaat net niet maken en zal je creatief moeten zijn maar als je ècht een beeld in je hoofd hebt is een lens wisselen een kleine moeite natuurlijk.

Heb liever twee lichtsterke primes bij dan èèn loeizware lichtsterke zoom, maar is ook afhankelijk van wat je fotografeert natuurlijk.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:09

Fiber

Beaches are for storming.

Tiwazz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:35:
[...]

Ik gebruik mijn camera dan ook nog met back button focus, iedereen die mijn camera pakt en niet echt bekend is met fotografie kan er niets mee :X .
Sommige camera's hebben daar een soort 'gasten instelling' voor: Alles op full auto en zo standaard mogelijke functies voor de knoppen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Fiber schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:46:
[...]

Sommige camera's hebben daar een soort 'gasten instelling' voor: Alles op full auto en zo standaard mogelijke functies voor de knoppen...
Elke camera ;) Het beruchte groene vierkantje :+ Maar ik hou mijn vloer liever heel en geef dat soort mensen liever niet mijn camera.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
hatsa schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:36:
[...]

50mm full-frame is 35mm aps-c toch? Hm, ik ben onlangs naar Cuba geweest en het was echt top, paar meter naar voor of achter en ik had een prima plaatje! Ik heb voordat ik de prime kocht ook een analyse gedraaid van een aantal vakanties, plusminus 3000 foto's en daar kwam uit dat ik zo'n 80% op, full-frame equivalent, 45-55mm fotografeerde, 10% op 120mm en 10% ergens ertussen in. Dus voor mij persoonlijk is die prime echt prima, die enkele keer dat ik wil zoomen dan heb ik daar meestal ook de tijd en rust voor, dus dan kan ik wel wisselen. Maar die nam echt veel ruimte in beslag wat resulteerde in het thuis laten van die (overigens matige kit-)lens!

Maar om toch ontopic te blijven, mijn nieuwe aanwinst dan maar, snel kiekje gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eVVEzTS.jpg?1

Sony A600 + Sigma 30mm F/2.8 + Sony 16-50mm OSS kitlens.

Overstap naar systeemcamera gemaakt, ben benieuwd hoe me dit gaat bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remon_v
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-12-2023
PdeBie schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:01:
Sigma 18-35 1.8 eruit, Tamron 35mm 1.8 erin.
Lijkt me een goede keuze... ik ben ook aan het overwegen om een prime te verkiezen boven een zoom voor de D750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Mooie lens die tamron! Ben ook wel fan van primes want het is leuk fotograferen, geeft goede IQ en is lekker licht, maar alléén maar primes vond ik niet prettig werken. Zeker op reis kom je altijd wel in situaties waarbij het wisselen van lenzen een groot risico op stof op je sensor oplevert (been there, ..), voor die gevallen zweer ik toch bij een lichtsterke midrange zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Een Canon EF 70-300 mmIS (nano) USM II
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EvM9QEkOU4bGyomtGJgzGjXr/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cULAha1qh688wHWMUF10n0Xo/medium.jpg

Als licht tele lensje :+ voor als een van ons, een van onze beide (B)sigma's niet mee willen nemen
150-500 en 150-600 hebben we normaal gesproken in onze tassen

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
werkenslaap schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:01:
Mooie lens die tamron! Ben ook wel fan van primes want het is leuk fotograferen, geeft goede IQ en is lekker licht, maar alléén maar primes vond ik niet prettig werken. Zeker op reis kom je altijd wel in situaties waarbij het wisselen van lenzen een groot risico op stof op je sensor oplevert (been there, ..), voor die gevallen zweer ik toch bij een lichtsterke midrange zoom.
Ja op vakantie is het misschien minder prettig, maar daarom (en ivm ruimte en gewicht) neem ik (bijna nooit) mijn DSLR mee. ;)

Op vakantie is het puur mijn Fujifilm X100s die mee gaat. Ook een prime, maar voldoet voor mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:21

g0tanks

Moderator CSA
GiLeX schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:37:
Een Canon EF 70-300 mmIS (nano) USM II
[afbeelding][afbeelding]

Als licht tele lensje :+ voor als een van ons, een van onze beide (B)sigma's niet mee willen nemen
150-500 en 150-600 hebben we normaal gesproken in onze tassen
Dit is de eerste keer dat ik eens lens zie met zo'n digitaal schermpje? Is dat al langer een ding?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

De Zeiss Batis lenzen hebben dit schermpje ook. Wel handig hoor. Bij die Zeiss kun je dan de het scherptevlak in meters zien.
Overigens hoe presteert die nieuwe 70-300 II, is die significant beter qua optiek dan de vorige?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is dat nou echt zo handig? Op mijn analoge camera zit dat gewoon op de lens... analoog. Het lijkt me een leuk gimmick maar in low-light condities of juist in de zon lijkt het me foutgevoelig.
Die rode dingen verspringen en geven je scherptevlak aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/hasselblad/80mm-f28-c/810_7263-1600.jpg
Jaren 50 techniek 8)
offtopic:
Nu is dat wel een prime dus wellicht mechanisch wat simpeler te doen dan op een zoom.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

g0tanks schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:44:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik eens lens zie met zo'n digitaal schermpje? Is dat al langer een ding?
Geen idee zie Deathchant's reactie dus ;)
Voor Canon is het een nieuwtje op een consumer lens geloof ik
Deathchant schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:56:
De Zeiss Batis lenzen hebben dit schermpje ook. Wel handig hoor. Bij die Zeiss kun je dan de het scherptevlak in meters zien.
Overigens hoe presteert die nieuwe 70-300 II, is die significant beter qua optiek dan de vorige?
Van de reviewers die er mee bezig zijn heb ik alleen nog maar positieve berichten gehoord.
Bij de Canon heb je ook verschillende opties in weergave op het schermpje.
En zo ver ik tot op heden heb gemerkt is de scherpstel snelheid een flink stuk beter. t.o.v. de mk. I
En de mk. I had een roterend front element, dat was ook niet altijd handig.
Denk dat we er in het weekend wat meer tijd hebben om er mee te gaan spelen

[ Voor 3% gewijzigd door GiLeX op 02-02-2017 09:09 ]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
PdeBie schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:33:
[...]

Ja op vakantie is het misschien minder prettig, maar daarom (en ivm ruimte en gewicht) neem ik (bijna nooit) mijn DSLR mee. ;)

Op vakantie is het puur mijn Fujifilm X100s die mee gaat. Ook een prime, maar voldoet voor mij prima :)
Dat is het verschil dan, ik maak eigenlijk alleen foto's op reis :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:47
Het display van de zeiss batis lenzen is tenminste oled, dit is een jaren 70 lcd schermpje.... Het werkt verder wel goed.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Bovenop mijn camera's zit ook een jaren 70 LCD schermpje. Werkt prima, in dit geval niks mis met proven technology.
Heeft Oled niet nog steeds inbrand/ghostingproblemen? Kan me voorstellen dat dat best rap kan gaan op zo'n cameralens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:27

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

citruspers schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:56:
Bovenop mijn camera's zit ook een jaren 70 LCD schermpje. Werkt prima, in dit geval niks mis met proven technology.
Heeft Oled niet nog steeds inbrand/ghostingproblemen? Kan me voorstellen dat dat best rap kan gaan op zo'n cameralens.
Eens, zo'n casio schermpje werkt prima bovenop de camera, vast ook bovenop een lens. En het is 10 euro om te vervangen, ipv 100 euro....dat zint mij wel :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nomad schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:08:
[...]

Eens, zo'n casio schermpje werkt prima bovenop de camera, vast ook bovenop een lens. En het is 10 euro om te vervangen, ipv 100 euro....dat zint mij wel :)
Het is alleen dat zo'n oud LCD scherm een hoop nadelen heeft (backlight nodig, slechte kijkhoeken etc.), laten we hopen dat het geen LCD scherm is met vaste elementen er in (zoals de schermpjes bovenop de camera).

Nee, doe mij maar die OLED oplossing met een minimalistisch ontwerp zoals van Zeiss als het er dan toch op moet zitten ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is er mis met die fysieke oplossing van Zeiss/Hass? Los van dat, ik kijk vooral vaak door mijn zoeker en gebruik de DoF knop. Beetje ervaring... et voila. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Boudewijn schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:22:
Wat is er mis met die fysieke oplossing van Zeiss/Hass? Los van dat, ik kijk vooral vaak door mijn zoeker en gebruik de DoF knop. Beetje ervaring... et voila. Of mis ik iets?
Ja, 2 woorden: hyperfocaal focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

[...]
Ik wil niet meer zonder, heerlijk schieten, met je voeten zoomen is zo fijn.
Dichterbij lopen is natuurlijk wel iets anders dan krapper kaderen. Iets met perspectief wat dan op een andere manier vertekent. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 23:28

Milo.

klik

De nieuwe en oude apparatuur...
Heb via Tweakers een 17-85 lensje gekocht, mijn eerste lens bij mijn eerste DSLR: de 40D. Stukje nostalgie voor mijn 40D welke de z'n looptijd de nodige lenzen heeft ontmoet.
En dan de huidige set up: de A7 (welke ik alweer 3 jaar heb) met suf voigtlander lensje.

Vond het wel een fotootje waard aangezien ik een gear nerd ben.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2135/31991401483_d14657a1bc_c.jpgOld and new by Ivan Milo, on Flickr

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

de beide 5d3's hebben een broertje erbij gekregen, de 5d4 :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w99kB7OfzolWPq2D9KkC9rZC/full.jpg

Er moet nog een grip voor komen, maar die had de winkel niet op voorraad.

Best een dure upgrade en had gehoopt dat hij wat in prijs zou zakken, maar dat heeft hij vooralsnog niet gedaan, dus toch maar gekocht. Wilde niet nog een seizoen wachten.

Er gaat nu wel 1 5d3 de deur uit, 3 camera's is overdreven en kan ik toch niet tegelijk gebruiken.
De andere 5d3 wordt mijn tweede body / backup. In de praktijk merk je amper/niet welke camera je in je hand hebt, de 3 of de 4.

Silent shutter is iets minder silent geworden, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:21

g0tanks

Moderator CSA
Milo. schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:21:
De nieuwe en oude apparatuur...
Heb via Tweakers een 17-85 lensje gekocht, mijn eerste lens bij mijn eerste DSLR: de 40D. Stukje nostalgie voor mijn 40D welke de z'n looptijd de nodige lenzen heeft ontmoet.
En dan de huidige set up: de A7 (welke ik alweer 3 jaar heb) met suf voigtlander lensje.
Wat is de reden dat je de logo's van beide camera's zwart heb gemaakt? Minder diefstal gevoelig o.i.d.?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nomad schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:20:In de praktijk merk je amper/niet welke camera je in je hand hebt, de 3 of de 4.
Nou lekker is dat voor zo'n dure upgrade :P.

Geintje, ik zit je te jennen en ben jaloers. Mijn 5d3 blijft nog wel een tijdje bij me wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Boudewijn schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:43:
[...]

Nou lekker is dat voor zo'n dure upgrade :P.

Geintje, ik zit je te jennen en ben jaloers. Mijn 5d3 blijft nog wel een tijdje bij me wonen.
Het is zeker een kleine evolutie qua upgrade en geen revolutie, dus gedeeltelijk heb je wel gelijk. Ik film daarnaast ook nog eens niet, dus die upgrades gaan ook al verloren.
Maar ik wilde wel een nieuwe camera en ik ging niet een 4 jaar oude 5d3 kopen, dus mijn opties waren beperkt.
(de 5ds heb ik gehad en weer verkocht, te traag voor mij)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• citruspers
Ik weet niet of het telt als "apparatuur", maar ik heb zelf een lens hood ontworpen en geprint voor mijn Fuji 35mm F/1.4

De originele hood kan niet omgekeerd op de lens worden gezet, en je kan de lensdop niet verwijderen als de hood er op zit ( 8)7 ) dus ik ben zelf maar aan de slag gegaan...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XfcAvCL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZqqhX4S.jpg

Ik ben er best tevreden mee, hij doet het goed en de materiaal kosten zijn ~20 cent :+

Hier is de thingiverse link voor als iemand hem zelf wil printen of aanpassen (origineel ontwerp zit er ook bij): http://www.thingiverse.com/thing:2102092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 23:28

Milo.

klik

g0tanks schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:29:
Wat is de reden dat je de logo's van beide camera's zwart heb gemaakt? Minder diefstal gevoelig o.i.d.?
Vind het leuk om op straat te fotograferen (steekt het wit niet zo af) en de andere reden is dat ik de witte letters ook niet zo mooi vind.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 23:06
citruspers schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:32:
Ik weet niet of het telt als "apparatuur", maar ik heb zelf een lens hood ontworpen en geprint voor mijn Fuji 35mm F/1.4

De originele hood kan niet omgekeerd op de lens worden gezet, en je kan de lensdop niet verwijderen als de hood er op zit ( 8)7 ) dus ik ben zelf maar aan de slag gegaan...

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben er best tevreden mee, hij doet het goed en de materiaal kosten zijn ~20 cent :+

Hier is de thingiverse link voor als iemand hem zelf wil printen of aanpassen (origineel ontwerp zit er ook bij): http://www.thingiverse.com/thing:2102092
Ziet er mooi uit! Wel jammer dat je de originele niet mooi vindt...zelf vind ik de originele lens hood gewoonweg prachtig en laat ik hem gewoon erop zitten (en heb ik geaccepteerd dat de lensdop er vaker afvalt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Iliares schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:02:
[...]

Ziet er mooi uit! Wel jammer dat je de originele niet mooi vindt...zelf vind ik de originele lens hood gewoonweg prachtig en laat ik hem gewoon erop zitten (en heb ik geaccepteerd dat de lensdop er vaker afvalt...).
Nee hoor, ik vind de meegeleverde metalen hood ook prachtig, hij past heel goed bij het ontwerp van de camera. Hij is alleen ontzettend vervelend in het gebruik en daarom heb ik er zelf eentje gemaakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
citruspers schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:32:
Geweldig dat dit kan en mijn complimenten voor de uitwerking. Hoe tweakerwaardig kan het zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:36

amphora

Websites & Fotografie

citruspers schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:04:
[...]

Nee hoor, ik vind de meegeleverde metalen hood ook prachtig, hij past heel goed bij het ontwerp van de camera. Hij is alleen ontzettend vervelend in het gebruik en daarom heb ik er zelf eentje gemaakt. :)
Belangrijkste van een hood is dat er geen reflecties ontstaan. De binnenkant van je hood glanst nogal dus zal juist voor extra reflecties zorgen. Even goed afwerken dus :-)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
amphora schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:20:
[...]

Belangrijkste van een hood is dat er geen reflecties ontstaan. De binnenkant van je hood glanst nogal dus zal juist voor extra reflecties zorgen. Even goed afwerken dus :-)
In het echt is het materiaal wat matter, maar versie 2 krijgt waarschijnlijk wel wat interne ribbels (zoals Sigma ook doet in hun EX lenskappen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Niet van mij, maar twee weekjes te leen: de Samyang 21mm f/1.4 voor Fuji.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2597817/Website/Reviews/Samyang%2021mm/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2597817/Website/Reviews/Samyang%2021mm/2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2597817/Website/Reviews/Samyang%2021mm/3.jpg

Heb 'm vandaag al even aan de tand gevoeld op de Mookerheide, a.s. maandag naar Rotterdam om daar met een vriend wat te fotograferen en dan woensdag misschien nog wat portretten voor een tijdschrift waar ik sinds kort de layout voor verzorg. Hoop dat ik dan genoeg mooie platen heb om m'n review (nog in ontwikkeling) mee te staven. Eerste indrukken zijn in ieder geval heel positief, lekker scherp!

edit: dus als iemand nog verzoekjes heeft voor in de review, dan schiet maar een PM, wellicht kan ik er een dezer dagen dan even naar kijken :)

[ Voor 7% gewijzigd door tobiasvs op 17-02-2017 23:19 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:06
tobiasvs schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:16:
Niet van mij, maar twee weekjes te leen: de Samyang 21mm f/1.4 voor Fuji.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb 'm vandaag al even aan de tand gevoeld op de Mookerheide, a.s. maandag naar Rotterdam om daar met een vriend wat te fotograferen en dan woensdag misschien nog wat portretten voor een tijdschrift waar ik sinds kort de layout voor verzorg. Hoop dat ik dan genoeg mooie platen heb om m'n review (nog in ontwikkeling) mee te staven. Eerste indrukken zijn in ieder geval heel positief, lekker scherp!

edit: dus als iemand nog verzoekjes heeft voor in de review, dan schiet maar een PM, wellicht kan ik er een dezer dagen dan even naar kijken :)
Mooie review hoor! Portretten van Bob in kleur zijn erg mooi. Net als dat bosje en de bomen zonder Bob. Ik zou zo de XPro1 kopen!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Onlangs deze Minolta 85mm F1.4 aangeschaft:

Minolta 85mm F1.4

Een kijkje in de lens met het diafragma half open:

Minolta 85mm F1.4

Op F1.4 verdwijnen de diafragmabladen vrijwel compleet en heb je 1 groot rond gat. Fotograferen met deze lens vereist enige oefening, maar de foto's zijn geweldig.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jd1987
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Komen weer veel mooie spulletjes langs! d:)b

Ik heb ongeveer al mijn gear de afgelopen 3 maanden omgegooid en nu heb ik toch wel mijn ideale set! *O*

Ten eerste mijn ThinkTank Retrospective 30 de deur uit gedaan voor de Manfrotto Aviator D1:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2591/32722988600_1c0fee5dbc_z.jpg

De ThinkTank was heel fijn, maar met de komst van een drone wilde ik een alles in een tas. Deze backpack biedt ruimte voor een complete drone kit, DSLR met 2 lenzen, 17" laptop en iPad en nog ruimte over voor een boel accessoires.

Wat zit er in de tas dan?

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3824/33063571516_2a00f1846d_z.jpg

Begin dit jaar een DJI Phantom 3 Standard goedkoop op Marktplaats op de kop getikt om de drone hobby te proberen. Dat beviel zo goed dat ik met de MM BTW actie voor een heel leuk prijsje kon upgraden naar de Phantom 4.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2802/32978263191_21f4e4e980_z.jpg

De tas heeft bovenin nog een vak dus voor mijn 70D en Canon 70-200mm F4 L en Sigma 18-35mm F1.8 A.
Verder kan ik nog mijn drone kwijt met remote, iPad Mini 2, 2 accu's, 2 set propellers, opladers en SD kaarten voor alles, Fader ND met set-up ringen en een Shotgun mic. Complete foto en film kit op mijn rug, heel blij mee!

[ Voor 14% gewijzigd door jd1987 op 25-02-2017 12:52 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:45
Wie jarig is krijgt kado's!

De dag is goed begonnen met een Spider Pro Hand Strap!
Afbeeldingslocatie: https://qmrcwg.bn1303.livefilestore.com/y3mP20e6S5YbuO9kyICUwuyd2JgPIz1v8KG5_8AyXwdR6SWFAexN4q888eu13RbaoQMneRNtjtELOjZD1AsXdtqhkrLS4UBAKxhS5jAAM02aP7wMJIH0y-QvrUGFQrHmQTujZlvS6nOsli1t99VKjq-I3kBYtpdJQGA2aeH6A6eTTU?width=400&height=533&cropmode=none

Dat scheelt weer ongelukkig het nek-koord om m'n hand heen wikkelen. Nu gewoon een mooie strap om de camera stevig in m'n hand te houden.

De dag kan nu al niet meer stuk :-)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Omdat ik echt helemaal klaar was met die standaard remotes waar je toch geen ruk aan hebt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12674296/IMG_3515-1.jpg

Eerst nog zitten kijken naar een triggertrap, maar dat was het toch niet helemaal, deze Pulse van Alpine Labs heeft toch net even wat meer functies erin zitten. Dit werkt echt super super fijn!

En ja, het ledje kan ook uit :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Die ziet er erg goed uit CasGas, zelf heb ik ook een Triggertrap. Doet wat die moet doen alleen niet handig dat je telefoon tijdens het gebruik verbonden moet blijven met de kabel. Dat is bij deze oplossing wel een stuk beter. Heb je deze besteld via de website? Wat was de levertijd en komen hier nog importkosten bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

bluecupra schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:01:
Die ziet er erg goed uit CasGas, zelf heb ik ook een Triggertrap. Doet wat die moet doen alleen niet handig dat je telefoon tijdens het gebruik verbonden moet blijven met de kabel. Dat is bij deze oplossing wel een stuk beter. Heb je deze besteld via de website? Wat was de levertijd en komen hier nog importkosten bij?
Via Alpine labs zelf besteld inderdaad, levertijd was ongeveer 10 dagen en er komt nog ongeveer 31 euro bij voor douane kosten :X

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/anrIvqm.jpg

Overgestapt op full frame!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van D7100 naar D600? Die kan ik nog niet helemaal volgen... Wat maakt dat je daarvoor hebt gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 23:35:
Van D7100 naar D600? Die kan ik nog niet helemaal volgen... Wat maakt dat je daarvoor hebt gekozen?
Begrijpelijk. Ik ben/was ook enorm te spreken over mijn D7100. Wat een fantastische body.
Hetgeen waar ik een beetje tegen aanliep op de D7100 was dat ik mijn 70-200mm niet volledig tot zijn recht vond komen qua DoF op sommige platen.

Zijn natuurlijk wat punten die te overwegen waren, zo is de autofocus van de D7100 wel een stuk beter dan de D600, maar bij fotograferen maak ik altijd gebruik van focussen op een enkel punt en dan reframe ik om te schieten. Dus voor mij persoonlijk geen verschil.

De D600 is in veel opzichten dezelfde camera, met het voordeel dat het met de full-frame een wat fijnere DoF heeft op de zelfde afstand/diafragma en net wat beter Iso prestaties heeft.

Natuurlijk had ik ook kunnen overstappen op een D750 of D810 maar dat was me veel te prijzig. De D600/610's zijn nog redelijk betaalbaar en verschillen niet enorm veel met wat een D7100 oplevert. De meerprijs die ik kwijt was om van D7100 naar D600 te gaan was het voor mij dus wel waard.

Vandaag even met het nieuwe speeltje wezen spelen en moet zeggen dat ik er enorm tevreden mee ben.
Nu toch maar weer een 50mm f/1.8 er bij halen aangezien de Sigma 18-35mm f/1.8 out of the picture is :)

Maarja, een upgrade kan je het dus eigenlijk niet noemen, meer gewoon overstappen op een andere body die net wat beter bij mijn wensen past. In veel opzichten is het gewoon dezelfde camera. Somige puntjes wat achter uit, andere weer wat vooruit.. Ben er in ieder geval blij mee!

[ Voor 8% gewijzigd door Valandin op 12-03-2017 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet natuurlijk niet wat je voor de D600 hebt neergelegd, maar was de 70-200/2.8 inruilen voor een 50-100/1.8 niet ook een optie geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:58:
Ik weet natuurlijk niet wat je voor de D600 hebt neergelegd, maar was de 70-200/2.8 inruilen voor een 50-100/1.8 niet ook een optie geweest?
Grappig dat je het zegt, dat was mijn eerste optie.

De 70-200 had ik een tijdje op tweakers en marktplaats gezet maar de biedingen waren niet goed genoeg.

Daarna gewoon alle opties doorgekeken en uiteindelijk toch beslist deze route te nemen.

Mijn D7100 en 18-35 F/1.8 heb ik als setje weggedaan voor €950. €450 voor de body en €500 voor de lens. Had waarschijnlijk wel meer in kunnen zitten met gedult.

De D600 heb ik gekocht voor €790 en vervolgens een 50mm f\1.8g gekocht voor €150,-.

Tot dit punt in de kosten quitte gespeeld, ben natuurlijk wel het stukje zoom van de 18-35 kwijt dus dat zal ik nog wel moeten kopen, dus dat gaat wel geld kosten. Ik maak niet erg vaak landschap foto's dus wide zal ik niet direct erg missen.

[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 12-03-2017 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in ieder geval duidelijk dat je er over na hebt gedacht, dan ben ik al redelijk snel tevreden. :P

Veel plezier met je nieuwe set! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb een paar jaar geleden voor een schappelijke prijs al eens een Acratech Ultimate balhoofd met RRS clamp op de kop kunnen tikken.
Heerlijk degelijk materiaal; zo stevig koop je het niet via AliExpress en de chinese consorten... ;)
Maar normaliter is dit soort gear wel erg aan de prijs.

En vorige week zag ik ineens ergens een Acratech Long Lens Head voorbijkomen in vrijwel z.g.a.n. conditie, voor bijna een kwart van de nieuwwaarde. d:)b

Hebbe! >:)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2822/33493662285_bfca1013a5_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3947/33365319531_79e5b34231_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3857/33337765752_cf95343a0e_c.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Weer wat spullen vervangen. 300mm lens eruit, nog een Elinchrom Quadra en ringflitser erbij. En een nieuwe Pelican case om het op te bergen en te verslepen.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3792/33155311951_49a44f51da_c.jpgPelican 1560 Camera case

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2832/33283715835_fb8a6da50b_c.jpgPelican 1560 Lighting case

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Jan_V schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 07:47:
Wie jarig is krijgt kado's!

De dag is goed begonnen met een Spider Pro Hand Strap!
[afbeelding]

Dat scheelt weer ongelukkig het nek-koord om m'n hand heen wikkelen. Nu gewoon een mooie strap om de camera stevig in m'n hand te houden.

De dag kan nu al niet meer stuk :-)
Dankzij enkele sponsoren op de verjaardag en verkochte spullen op Marktplaats kon ik dan eindelijk een fatsoenlijke tas kopen voor m'n gear.

Het is een Peak Design Everyday Messenger 15" Charcoal geworden!

Afbeeldingslocatie: https://kjlanw.bn1303.livefilestore.com/y3mPZ1SSnlnP3P4JpnNTNEOod0jepY4glQ4XWJnPs-ILNmTVKCokTKCo3pgwdJpIOZEznxy4VCgolMrc60rW3kgzi2nnWwzvc5GCBCTreRGOaBtue3YeH1-XkJXp4nwF7w3t1YCEcutlAsMyp2bwP-GpNLNa1UivSgk2njzDZnjLYY?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://vztktw.bn1303.livefilestore.com/y3mBwZ-4oLlBOqOcPD4rrd3gMCtcyGdwD9rpnC_Cu0l9NHs6JPXSLHxzLnWQDh1voRgEoduGzMKlYsZuNWRPWpv0DDnBh68vmrj9d4w6cEPMwLzz6qeXCbN1aBA8MO3Du532kv-eWeJY7gm8ikg9i0Bgae82N8Nq4eQsnJB7yuebPA?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://qgrewg.bn1303.livefilestore.com/y3mmh6ARAeJg0uhg1NZALMu1eyRptXHduTx4YjKJACmvS--ZZ1uElMY-uwUy3VJ7daRe-ZYcgtoLc3p97IG9yVc92KXo2pMT66AmfArLfGZkZ984UIY3xe9eo49X3trvCDtdTskl20cclo70PRtfJodd9cODUr7nAIrZZ9HJ4SwpOU?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://wqlx8g.bn1303.livefilestore.com/y3mUUWHZ8RaCHzG0TEv6LRCtCx_K8l5qxA5y5b7Nh4fJV7ha_IprJXFNVgEuuawa27MoQrM9zSh9KTFTTG1WfArNkPVe2d3DHRDqCxqPF5DI9L57mtQB4osx9Jsk61Z8-Tf3Bv-ZpBVUh0cZBMl9eq4zLzf3e3DEc3DC8Yf5C2O_BQ?width=660&height=495&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Mooi hoor! Strak design en het materiaal ziet er behoorlijk stevig uit. Draagt het comfortabel met een grote body + 70-200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@tobiasvs Ik neem aan dat je mijn posting m.b.t. de Acratech Long Lens Head bedoelt?
FYI:
http://www.acratech.net/t...ens-heads/long-lens-head/
ze noemen niet echt een maximum load, maar praten wel over dat een 600mm tele makkelijk gedragen zou kunnen worden.
Ik heb 'm ff kort geprobeerd met een Nikkor 200mm f/4 micro; die tikt ook bijna 1200g aan op de weegschaal. Die zit rocksteady op deze kop.

Als ik zo wat reviews lees:
http://davidkjaer.com/review/acratech-long-lens-head/
http://www.nikondigital.o...t-way-use-long-lens-field
http://hoothollow.com/Tip...ech%20tripod%20heads.html

dan zijn de meesten er erg tevreden over.
Voor de oorspronkelijke nieuwprijs had ik 'm zelf nooit aangeschaft. Maar nu ik 'm voor <100 euro op de kop kon tikken, vind ik het wel de moeite waard! :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:21:
@tobiasvs Ik neem aan dat je mijn posting m.b.t. de Acratech Long Lens Head bedoelt?
FYI:
http://www.acratech.net/t...ens-heads/long-lens-head/
ze noemen niet echt een maximum load, maar praten wel over dat een 600mm tele makkelijk gedragen zou kunnen worden.
Ik heb 'm ff kort geprobeerd met een Nikkor 200mm f/4 micro; die tikt ook bijna 1200g aan op de weegschaal. Die zit rocksteady op deze kop.

Als ik zo wat reviews lees:
http://davidkjaer.com/review/acratech-long-lens-head/
http://www.nikondigital.o...t-way-use-long-lens-field
http://hoothollow.com/Tip...ech%20tripod%20heads.html

dan zijn de meesten er erg tevreden over.
Voor de oorspronkelijke nieuwprijs had ik 'm zelf nooit aangeschaft. Maar nu ik 'm voor <100 euro op de kop kon tikken, vind ik het wel de moeite waard! :)
:+ Ik bedoelde eigenlijk de tas hierboven, maar dat had ik uiteraard wat duidelijker aan kunnen geven... :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
tobiasvs schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:59:
[...]

:+ Ik bedoelde eigenlijk de tas hierboven, maar dat had ik uiteraard wat duidelijker aan kunnen geven... :p
Mwa, jij was vrij duidelijk. Ik vind het knap dat ehtweak zich aangesproken voelde, aangezien er ook nog eens 2 posts tussen zaten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
tobiasvs schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:55:
Mooi hoor! Strak design en het materiaal ziet er behoorlijk stevig uit. Draagt het comfortabel met een grote body + 70-200?
In de twee dagen dat ik hem nu gebruik kan ik alleen maar zeggen dat het een geweldige tas is.
Tijdens het tillen merk ik vrij weinig van het gewicht. Ik gebruik hem in combinatie met een D7100, 70-200 f2.8 en een 17-55 f2.8.

Wel merk ik na zo'n 60 a 90 minuten wandelen dat m'n linkerschouder wat beurs begint te worden (ik draag de band over de linker schouder), maar dat is redelijk logisch.

Door de nieuwigheid is alles nu nog heel stug, waardoor ik niet 'snel' de camera uit de tas kan pakken, of een andere lens. Hier moet nog iets meer moeite voor worden gedaan om de top-opening ver genoeg open te houden. M'n verwachting is dat dit na verloop van tijd iets soepeler zal gaan (ook door gewenning).

Ik vind het dus een echte aanrader, maar moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met andere tassen. Enige nadeel vond ik de prijs, maar dat is gelukkig overkoombaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan_V schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:11:
[...]

In de twee dagen dat ik hem nu gebruik kan ik alleen maar zeggen dat het een geweldige tas is.
Tijdens het tillen merk ik vrij weinig van het gewicht. Ik gebruik hem in combinatie met een D7100, 70-200 f2.8 en een 17-55 f2.8.

Wel merk ik na zo'n 60 a 90 minuten wandelen dat m'n linkerschouder wat beurs begint te worden (ik draag de band over de linker schouder), maar dat is redelijk logisch.

Door de nieuwigheid is alles nu nog heel stug, waardoor ik niet 'snel' de camera uit de tas kan pakken, of een andere lens. Hier moet nog iets meer moeite voor worden gedaan om de top-opening ver genoeg open te houden. M'n verwachting is dat dit na verloop van tijd iets soepeler zal gaan (ook door gewenning).

Ik vind het dus een echte aanrader, maar moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met andere tassen. Enige nadeel vond ik de prijs, maar dat is gelukkig overkoombaar.
Draag je de band langs je lichaam of kruislings over je borst? Dat laatste zit vaak wat comfortabeler als je langere wandelingen maakt. Mooie tas trouwens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Jan_V schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:34:
[...]

Dankzij enkele sponsoren op de verjaardag en verkochte spullen op Marktplaats kon ik dan eindelijk een fatsoenlijke tas kopen voor m'n gear.

Het is een Peak Design Everyday Messenger 15" Charcoal geworden!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Damn, mooi ding zeg!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hahn schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:56:
[...]

Ik vind het knap dat ehtweak zich aangesproken voelde, aangezien er ook nog eens 2 posts tussen zaten.
Excuus, ik zal het niet meer doen. :+

Maar ik las de tekst "Strak design en het materiaal ziet er behoorlijk stevig uit. Draagt het comfortabel met een grote body + 70-200?" en dacht, dat is aardig van toepassing op het getoonde balhoofd. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Draag je de band langs je lichaam of kruislings over je borst? Dat laatste zit vaak wat comfortabeler als je langere wandelingen maakt. Mooie tas trouwens! :)
Kruiselings over de borst, maar dat neemt niet weg dat je nog steeds zo'n 3-5kg extra belasting hebt. Wel iets fijner verdeeld als op de andere manier, maar toch.

Ach, beetje trainen zou ook geen kwaad kunnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:09

Fiber

Beaches are for storming.

Zo'n schoudertas is prachtig en prima voor korte stukjes. Voor langere afstanden is een backpack toch comfortabeler...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En beter voor je rug.

@ehtweak, mooie kop, ben benieuwd hoe zoiets zich verhoud met een gimbalkop. Heb je hem al geprobeerd met een lange lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Is hij weer hoor, nadat ik m'n D7100 verkocht had kwam mijn vriendin aan met 'Ik wil ook meer gaan fotograferen dus ik wil een andere camera!'

De D70 is nu dus vervangen met een D5100 + 35mm F/1.8G, ze is er heel blij mee!
Die D5100 doet het ook wel echt een stuk beter dan ik eigenlijk verwacht had.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Oww146Z.png

Aangezien ik zelf niet meer met veel lenzen sjouw wil ik ook gaan kijken naar een wat kleinere/effectievere cameratass. Ik gebruik nu alleen de 70-200 en de 50mm. Ooit wil ik er nog een 24-70 bij gaan halen maar meer dan dat wordt het niet.

Momenteel heb ik een Case Logic SLRC 206, maar die is wel echt lomp groot.
Zat een beetje naar deze https://www.wandrd.com/ te kijken, maar heeft iemand wat tips of goede ervaringen?
Weet dat dit topic er niet voor bedoeld is maar ik denk, vraag het maar meteen ff mee :)

[ Voor 41% gewijzigd door Valandin op 21-03-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

henkie196 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:16:

@ehtweak, mooie kop, ben benieuwd hoe zoiets zich verhoud met een gimbalkop. Heb je hem al geprobeerd met een lange lens?
Geen idee. Ik heb/had zelf geen gimbal head.
Maar, zoals ik al zei: "Ik heb 'm ff kort geprobeerd met een Nikkor 200mm f/4 micro; die tikt ook bijna 1200g aan op de weegschaal. Die zit rocksteady op deze kop."

En dat is toch een forse jongen:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3936/33566463155_3941b8d84b_b.jpg
Nikkor200mmMicro3 by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Al een weekje of 2 binnen en hij bevalt goed!
Ter vervanging van mijn 85/1.4G die nu op zoek mag naar een nieuw baasje :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nMNIGbg.jpg

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:46

Bonbridge

35-85

xoror schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:20:

[afbeelding]
Lekker hoor!
Heb er ook best flink over na gedacht om mijn 85LII te verkopen tegen de Sigma. Ik had het sowieso gedaan als de Sigma een stuk kleiner was, de grootte van dat ding houdt me nu eigenlijk als enige nog tegen.
Ik maak elk jaar wel een reis buiten Europa waarbij ik naast een grote backpack ook een cameratas meeneem. Grotere lenzen zijn niet bepaald prettig om mee te reizen. Vandaar dat mijn 70-200 ook altijd thuis blijft.

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MattiB
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3666/33436581031_9ee87635ff_c.jpg

Omdat het soms moet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

En niet omdat het kan bedoel je zeker O-)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
mrc4nl schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:06:
[...]

En niet omdat het kan bedoel je zeker O-)
Met goed verstand bedoel je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
xoror schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:20:
Op de whishlist staat deze nog....of toch de 135mm f1,8,....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
RobbieHifi schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:23:
[...]
Op de whishlist staat deze nog....of toch de 135mm f1,8,....
135mm kan je met voetenzoom ook makkelijk emuleren toch ? of even in cropped mode ;-)

@Bonbridge
Ik heb ook de 85/1.4G die lichter is (592 gram vs 1130 gram), maar gek genoeg prefereer ik wat meer gewicht.

[ Voor 13% gewijzigd door xoror op 07-04-2017 10:09 ]

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:03
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3835/32828258943_92db8be382_z.jpg

Werkelijk nog als nieuw, zelfs geen krasjes op de zonnekap. Ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat een 85mm geweld hier oOo

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Nou, ik wil er best een mooie Samyang 8mm f/2.8 fisheye tegenover zetten (net "nieuw" tweedehands) maar ondanks de beschrijving van "glaswerk: 10" zitten er dusdanige krassen op het achterste lenselement dat hij linea recta weer terug kan naar de winkel.

https://www.dropbox.com/s/93198sb8w1qyv7q/Samyang.jpg?dl=1

https://www.dropbox.com/s/plyviy1z9htjw8d/image007.jpg?dl=1

Alle afgestopte diafragma's geven een flinke waas in het centrum van het beeld. Helaas :(

[ Voor 11% gewijzigd door Universal Creations op 01-04-2017 20:07 . Reden: Plaatje verkleinen tot maximaal 800 pixel breed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Ik ben altijd superverbaasd hoe mensen het achterste element weten te bekrassen. Tijdens een lenswissel is die achterkant 5 seconden exposed en je bent op dat moment aan het opletten wat je doet.

Kijk, front element, dat je daar krassen op hebt, dat is gewoon gebruik. Maar krassen daarop heeft nagenoeg geen invloed op je foto, dus boeien.

Wel klote van de lens. Krassen op de achterkant is altijd mijn angst bij tweedehands lenzen (en schimmel uiteraard).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Ja, ik snap het ook niet. Het is gewoon beschermd door de mount die minimaal 5mm uitsteekt boven het glas. En dan te bedenken dat de voorkant van de fisheye gewoon 100% gaaf is... Wat een mysterie! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wauw, onbegrijpelijk inderdaad. Bij een 85mm f/1.2 kan ik het mij voorstellen, dat achterste element is bijna zo groot als de mount zelf :+ Maar shit, hoe wil je dat bij zo'n klein elementje doen (die ook nog bést hard is).

Wel slecht van de winkel dat ze dit over het hoofd zagen en blijkbaar dus ook geen test shots hebben gemaakt.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 19:08
Heel blij met mijn nieuwe aanwinst voor mijn net aangeschafte a7: Minolta 85mm 1.7 Rokkor MC

85mm 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EhnPmGaL8A5SKEgLLzrU0twD/full.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door StanPC op 31-03-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koornee
  • Laatst online: 19-09 22:24

koornee

3!

Ow Yeah! Nu ook een D750, om te gebruiken naast mijn D3X.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IosuACp.jpg

Ook de lens op de D3X is nieuw, de Sigma 35mm 1.4. Nou ja, nieuw, camera en lens tweedehands, maar nieuw voor mij.

Kan ik mooi met twee camera's tegelijk rondlopen op feesten/evenementen/trouwerijen/concerten. Op de D750 de 85mm/1.4 en op de D3X de 35/1.4. Als dit bevalt kan de Nikon 24-70/2.8 de deur uit.

En dan later op de avond, als het wat gezelliger wordt (lees, als de gasten meer dronken zijn) gaat op de ene de Nikon 14-24mm en op de andere de Nikon 50/1.4. Werkt erg goed moet ik zeggen die combi. Nu kan ik makkelijker switchen tussen de twee lenzen, ipv iedere keer in mijn tas te moeten graaien.

En als het een beetje goed werkt ga ik de D750 ook voor hoogte foto's gebruiken, op de photomast, en dan via wifi de foto's maken. Maar dit heb ik nog niet getest.

Past allemaal nog maar net (incl flitsers) in m'n fototas, de Billingham Hadley Large Pro

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
En zo groeit de D750 club gestaag :)

Blijft mij trouwens verbazen dat hier in Finland de prijs van camera gear (bodies en lenzen met name) zoveel lager is. Terwijl al het andere hier over het algemeen duurder is.

Zo heb ik mn D750 nieuw gekocht voor €1650 bij een gerenommeerde fotowinkel. In de tweakers pricewatch staat ie voor €2100.

Geen idee hoe dit kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
MattiB schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:25:
En zo groeit de D750 club gestaag :)

Blijft mij trouwens verbazen dat hier in Finland de prijs van camera gear (bodies en lenzen met name) zoveel lager is. Terwijl al het andere hier over het algemeen duurder is.

Zo heb ik mn D750 nieuw gekocht voor €1650 bij een gerenommeerde fotowinkel. In de tweakers pricewatch staat ie voor €2100.

Geen idee hoe dit kan..
Terwijl veel andere dingen juist relatief duur zijn bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:43:
[...]

Terwijl veel andere dingen juist relatief duur zijn bij jou.
Jep daarom is het zo vreemd. Wij betalen sowieso hogere btw bijvoorbeeld.
Het gaat ook niet om een paar euro veschil maar honderden.

Nog maar een paar voorbeelden.

Nikkor 70-200mm f2.8E ED
NL : € 3179
FI: €2895

Nikkor AF-S 105mm F1.4E ED
NL: €2449
FI : €2195

Dit zijn nogmaals normale winkel prijzen.
Ik weet niet precies of dit alleen voor Nikon gear geldt.

@Universal Creations, jij werkt in een fotowinkel, misschien heb jij een idee? Lijkt mij dat jullie minimum prijzen krijgen waarvoor gear over de toonbank mag gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
We krijgen inkoopprijzen en natuurlijk probeer je als winkel ergens een optimum te vinden tussen winst, de concurrentie en wat de fabrikant graag zou willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koornee
  • Laatst online: 19-09 22:24

koornee

3!

Tripje naar Finland dus, zooi lenzen inslaan, foto's maken en dan weer terug naar 'olland.

De 35/85mm combo werkt verassend goed, twee camera's om mijn nek, via een Black Rapid double breathe, en knallen maar. Lijkt ook meer in balans als één camera op een single strap over de schouder.
Gisteren heel de avond een familiefeest geschoten, binnen in een herberg, en eigenlijk alleen deze combo gebruikt.

Denk dat de 24-70/2.8 kan eruit gaat, iemand interesse? :P

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
Het duurde even maar ik heb hem vandaag mogen ontvangen:

https://i.imgur.com/QkvQP9Y.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Universal Creations op 01-04-2017 19:12 . Reden: Plaatje verkleinen tot maximaal 800 pixel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:33
Mooi spul! mijn budget is helaas wat lager, echter na een maandje dobben op t internet nu eindelijk de knoop doorgehakt en een sigma 17-50mm F2.8 aangeschaft voor op m'n Nikon D3200, vandaag binnen en man wat een verschil in gebruik en gevoel en gewicht ook :)

tis m'n eerste serieuze lens met een fixed aperture (wat geen prime is) heb ook de 35mm 1.8, maar nu kan de kitlens in de kast en mogen we genieten van deze mooie verbetering!

Afbeeldingslocatie: https://1drv.ms/i/s!AsjKwFDcRDEMhX5ueoEC0bcF_KcI

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Nice Steven!

Hier zelf vandaag de Samyang 16mm F/2 voor mijn Fuji X-E1 opgehaald. Maandag naar Ierland voor een week, dus deze gaat zeker erg vaak gebruikt worden! Nu nog twijfelen welke andere lens ik meeneem (28/35/85) en hoeveel ND er mee gaat...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMgKIgw.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Peter_Aragorn op 01-04-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verzoekje aan alle trotse eigenaren van nieuwe spulletjes: graag je plaatjes verkleinen naar maximaal 800 pixel breed. Ja, dat is weinig, I know, maar het is wat het is. Those are the rules ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Universal Creations schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:08:
[mbr]Verzoekje aan alle trotse eigenaren van nieuwe spulletjes: graag je plaatjes verkleinen naar maximaal 800 pixel breed. Ja, dat is weinig, I know, maar het is wat het is. Those are the rules ;)[/mbr]
Mag ik vragen waarom dit nog steeds zo is? Ik vergeet het namelijk simpelweg altijd, omdat het nergens anders meer nodig is tegenwoordig :)

Edit: Uiteraard wel ff gedaan :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Peter_Aragorn op 01-04-2017 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
Peter_Aragorn schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:13:
[...]

Mag ik vragen waarom dit nog steeds zo is? Ik vergeet het namelijk simpelweg altijd, omdat het nergens anders meer nodig is tegenwoordig :)

Er zitten technische redenen achter qua layout, maar daar weet ik het fijne niet van, dus ik ga daarover niets zeggen, maar er is ook een andere simpelere reden: bandbreedte. Grote plaatjes vreten bandbreedte en data. We willen tweakers zo licht mogelijk maken voor iedereen, zodat de pagina's lekker snel laden en daarnaast ook niet teveel (mobiele) data opvreten. Voor wie de plaatjes in vol ornaat wil bekijken, kan ze alsnog aanklikken (als je daarvoor een ingebouwde link hebt gemaakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Peter_Aragorn schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:13:
[...]

Vroegah verstoorde het de layout van het forum (meen ik), tegenwoordig niet meer en dan lijkt het niet meer nodig maar het tegendeel is waar. Omdat de volledige foto ingeladen wordt vertraagt dit de boel en kost het veel data (voor zowel Tweakers als mobiele gebruikers).

^ dat dus.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Universal Creations schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:20:
[...]

Er zitten technische redenen achter qua layout, maar daar weet ik het fijne niet van, dus ik ga daarover niets zeggen, maar er is ook een andere simpelere reden: bandbreedte. Grote plaatjes vreten bandbreedte en data. We willen tweakers zo licht mogelijk maken voor iedereen, zodat de pagina's lekker snel laden en daarnaast ook niet teveel (mobiele) data opvreten. Voor wie de plaatjes in vol ornaat wil bekijken, kan ze alsnog aanklikken (als je daarvoor een ingebouwde link hebt gemaakt).
Duidelijk ;) . Al denk ik dat bandbreedte en vooral data inmiddels bij de meeste mensen geen probleem meer hoeven vormen.

Pagina: 1 ... 93 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt