Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:03

Grozno

acts without consequence!

Waar heb je die dingetjes vandaan? Ziet er wel goed uit. :)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:33

Twhomp

Stayin' Alive

tobiasvs schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:33:
Jeetje, past dat allemaal in die schoudertas? En neem je dat dan ook elke keer allemaal mee?
De 17mm en EZ lens (de zilveren lenzen) zijn voor de E-P5.
De rest voor de E-M5ii, waar de tas voor is.

En ja, dat past allemaal :D Voordeel van MFT 8)

Nou neem ik niet altijd alle lenzen mee, zeker niet als ik er mee moet wandelen. Maar het kan dus wel :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 15:19
Twhomp schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:08:

Daarna ga ik sparen om de lenzen lichtsterker te krijgen:
Een macro lens, voor de leuk. De nieuwe Oly 30mm misschien?
Een goede 17mm voor straatwerk.
Ik vind de nieuwe 14-100 interessant als alleskunner.
En misschien langzaam de transitie maken naar de Pro lijn?
De verzameling is tenslotte nooit compleet >:)

We komen er wel d:)b
Iets vergelijkbaars heb ik ook gedaan met Canon. Met als grote verschil dat de verzameling nu niet meer te tillen is. :D

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Grozno schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:47:
Waar heb je die dingetjes vandaan? Ziet er wel goed uit. :)
Ebay, kostte nog geen €2. 12 dagen geleden besteld, vandaag binnengekregen!

[ Voor 6% gewijzigd door tobiasvs op 25-09-2016 18:02 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:48
@InGen10: Zo, das geen kinderachtige lens, gefeliciteerd!

Ik heb ook een paar spulletjes binnen:

Een messenger bag waar alles (E-M5ii + the good stuff) net aan in past.
Mag ik vragen welke tas dat is?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Sato schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:05:
[...]

Mag ik vragen welke tas dat is?
Het is deze:
http://www.ebay.nl/itm/15...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

(mocht de link niet werken, zoek op eBay op "Japanese Ray Gun: Retro Vintage Style Canvas Japan Large Messenger Shoulder Bag")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Na jarenlang met Nikon te hebben rondgelopen (D3100 & D7000) nu het roer even compleet omgegooid: Alles de deur uit en een Olympus OM-D E-M10 MarkII gekocht met 14-42 M.Zuiko en 40-150mm. Lang leve de ING-rentepunten, komen die ook eens een keertje op :p.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QA3ts6coAIuN3toA0IWaCLTB/full.jpg

Nu nog een leuke tas vinden om de boel dagelijks mee te kunnen nemen, maar ik zie dat Rinaldo hierboven al een leuke optie heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Het leuke aan MFT is dat het zo heeeerlijk compact is. Je kan die camera desnoods in een oude sok stoppen en het past :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
EcoR schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:11:Lang leve de ING-rentepunten, komen die ook eens een keertje op :p.
Zat die van jouw ook in een mega grote doos met daarin een kleinere doos waarin de camera doos zat?
Zie op je foto een zwarte 40-150? Hoort een zilveren geleverd te worden als ik me niet vergis.
(Heb hem zelf ook van de ING Rentepuntenwinkel)

Gefeliciteerd met je aankoop in elk geval, Het is een erg fijne camera.

[ Voor 8% gewijzigd door Sato op 03-10-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Sato schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:50:
[...]

Zat die van jouw ook in een mega grote doos met daarin een kleinere doos waarin de camera doos zat?
Zie op je foto een zwarte 40-150? Hoort een zilveren geleverd te worden als ik me niet vergis.
(Heb hem zelf ook van de ING Rentepuntenwinkel)

Gefeliciteerd met je aankoop in elk geval, Het is een erg fijne camera.
Ja, kwam in een flinke verhuisdoos. Ik heb sowieso een andere versie gekregen dan op de site staat, want die hoes voor de camera zit er ook niet bij. Ga ze maar eens een mailtje sturen wat daar is gebeurd (hoewel ik de zwarte tele eigenlijk wel mooier vind dan een zilveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
In het zwart is die 40-150 een stuk mooier idd.
Die camerahoes daar moet je niet teveel van verwachten, Dat is een vrij simpel ding wat ik niet meer gebruik.

Gok dat ze door de zilveren exemplaren heen zijn dan, En normale zwarte hebben gekregen van Olympus maar de tekst op de site niet hebben aangepast.
Die hoes had namelijk in een doosje moeten zitten naast de lens in standaard winkel doos, Dat is een bundel die ook nog bij een aantal foto zaken te krijgen is.

Samenvattend: Pakket met daarin veel luchtzakken en een doos, Met daarin de camera + kitlens in Olympus doos 1, De hoes en 40-150 in Olympus doos 2 en het 3 jaar extra garantie certificaat in Olympus doosje 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:26
Oud:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qUmHNXs.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aw14Go4.jpg

Nieuwe dingen:
Strap (Peak Design Slide Lite)
Statief (Sirui T-005X)
Lens (Panasonic 12-32mm)
Cheapass filtertjes
Niet te zien: Lightroom & Photoshop abonnement

Dingen die weg zijn:
Panasonic 14mm (met een beetje pijn in m'n hart, maar hij voegt niet zo goed op m'n OM-D E-M10 II)
Olympus 14-42mm kitlens

Ik heb de smaak weer aardig te pakken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

En een Olympus14-42 f3.5-5.6 EZ met automatische lensdop. Voor op de E-P5, zodat die lekker compact een EDC kan zijn.
Wat vind je van die 14-42? Ik heb hem ook, zat als kitlens bij m'n E-M10 Mark II, maar sinds ik een 45mm 1.8 en een 12mm 2.0 heb is die niet meer gebruikt. Ik vraag het omdat je meer vergelijkingsmateriaal hebt :)

Leuk om hier meer E-M10 Mark II's te zien! Zelf heb ik nooit een dslr gehad en in vergelijking met m'n Ixus is hij natuurlijk wel zwaar, maar toch neem ik hem makkelijk overal mee naartoe in mijn handtas.

Er komt waarschijnlijk nog een 25mm 1.8 bij en misschien een 75mm 1.8 dan vind ik het wel compleet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:38

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Canaria schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:14:
[...]

Wat vind je van die 14-42? Ik heb hem ook, zat als kitlens bij m'n E-M10 Mark II, maar sinds ik een 45mm 1.8 en een 12mm 2.0 heb is die niet meer gebruikt. Ik vraag het omdat je meer vergelijkingsmateriaal hebt :)

Leuk om hier meer E-M10 Mark II's te zien! Zelf heb ik nooit een dslr gehad en in vergelijking met m'n Ixus is hij natuurlijk wel zwaar, maar toch neem ik hem makkelijk overal mee naartoe in mijn handtas.

Er komt waarschijnlijk nog een 25mm 1.8 bij en misschien een 75mm 1.8 dan vind ik het wel compleet.
famous last words...die gedachte hebben de meesten hier wel gehad en daarna blijft het er zelden bij.

Zelfs nu, nu ik mijn gear meer meet in gewicht dan aantal lenzen en spullen :P, dan nog is het niet genoeg. Er is altijd iets wat je nog niet hebt en wel wilt :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:26
[...]

Jaloers! Dat wordt mijn volgende camera-aankoop, ik weet alleen nog niet wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nomad schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:37:
famous last words...die gedachte hebben de meesten hier wel gehad en daarna blijft het er zelden bij.
Sommigen zijn er wat minder goed in dan anderen ;) Ik heb de gedachte wel eens dat ik uit zou willen breiden, maar het komt er nooit van. Te groot, te zwaar, bereik heb ik al, te duur, redenen genoeg om het nog even uit te stellen.
Zelfs nu, nu ik mijn gear meer meet in gewicht dan aantal lenzen en spullen :P, dan nog is het niet genoeg. Er is altijd iets wat je nog niet hebt en wel wilt :P
In jouw geval zou ik het wel weten. 200mm op FF is toch geen tele, man, daar zou met spoed iets richting de 400-600mm bij moeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

[...]

Wat vind je van die 14-42?
Ik heb alle drie versies van de 14-42 (de oude bij mijn E-PL1, de II bij mijn E-P5 en nu dus de EZ). Zijn allemaal vergelijkbaar imho.

Tsja, het is een kitlens. Het voldoet, scherpte is okee. Diafragma niet spectaculair. Ik heb de EZ voor weinig op de kop getikt zodat de E-P5 nu lekker klein in een hoesje altijd meekan in een jaszak (of zoals nu, in het handschoenenkastje).

De prosumer lenzen van Oly, die zijn veel interessanter. De 45/1.8 en 75/1.8, wat een monsters :9

Maar soms wil je gewoon niet lopen wisselen met lenzen.
(daarom zie de 12-100/4 er goed uit als walk-around/holiday lens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:22
In principe ben ik erg tevreden met mijn Sony spullen zoals ik ze nu heb, maar dat hebben er blijkbaar meer gezegd. Wel het "geluk" gehad om het volgende te krijgen. Een Leica R8 :P . Direct een aantal zwart-wit fotorolletjes besteld.

"Geluk" tussen haakjes aangezien ik het van een oom heb gekregen waar geen behandeling meer voor is. :-( .

Afbeeldingslocatie: https://duoigw.bn1304.livefilestore.com/y3mINfLh5KB8NYM9H5QvU2h6CTDIxF_MMzgE-hryRe7hzv8x0vblJ5SgKspY0u13GWRw3VfqfCbL2kcWeVP_uYw3lq9sRuHG1EuVSgnXoqMmJxPmqzEfKGEFfS_wYxIxqUYIE99Ihj-46risSG9vY-9LWk50Lvh2IwTXUQaOF7NEeI?width=700&height=466&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://deoigw.bn1304.livefilestore.com/y3mbBEVD6Xw0updaUdZd8VEUEy4XtNA3Jbb3o-sdo3oHPiygKg_R_1kPol4Mm0tj0bJ3M_SudR4XKZTmmMWzLIJlFqUPW_zu3YPfa_7gZ5VILcd5Sus6gJBZGS508qpO5K08paomD2wzQ1amuTC9dCmf2xCCjROB65I9uOO9blWMrc?width=700&height=466&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:07

GSX-MAN

de/het/een

* Knip *

Wat aan "Show hier" heb je niet begrepen? ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Grozno op 11-10-2016 21:51 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/6/5813/30195414231_ee7eda86c8_c.jpgDBK BG-E8 battery grip by Iemand91, on Flickr

Heb er al een aantal malen bijna besteld maar nu toch maar gedaan. Kost praktisch niets en wilde het toch wel eens uitproberen. Zat nog een simpele remote bij ook.

Past nauwelijks in m'n huidige cameratas en helaas heb ik een enorm goede aanbieding (die ik nota bene in het aanbiedingentopic heb gepost :+ ) laten lopen...

Bezorgt door DHL die wèèr het pakketje direct zonder aanbellen in de garage heeft gelegd. :N

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 12-10-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

GSX-MAN schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:14:
[mbr]* Knip *

Wat aan "Show hier" heb je niet begrepen? ;)[/]
Eigenlijk alles, zie ik :o :F

Dus, bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9Vv4G7dxbzA3ckbG5XPbbyZS/medium.jpg

Hiermee hoop ik net wat beter in slechte lichtomstandigheden te kunnen werken. En met het stukgaan van mijn Canon 17-85 ben ik beroofd van een prima allround lens, dus moest ik op zoek naar alternatieven. Toen 'ie kapot ging was ik op vakantie in Noorwegen, waar binnen 2 uur rijden alleen maar een Tamron 18-200 te koop was. Die heeft een tijdje dienst gedaan, maar ik ga toch voor het vaste diafragma van de 17-50, gecombineerd met die van mijn 70-200.

[ Voor 37% gewijzigd door GSX-MAN op 13-10-2016 00:23 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

''maar ik ga toch voor de vaste brandpuntsafstand van de 17-50''

?

Diafragma perhaps? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Prozac[NL] schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:57:
''maar ik ga toch voor de vaste brandpuntsafstand van de 17-50''

?

Diafragma perhaps? :P
Eh ja, stom. Hoe ik die kon verwarren is mij ook een raadsel.

[ Voor 9% gewijzigd door GSX-MAN op 13-10-2016 00:23 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Heerlijke lens die Tamron! Heb hem zelf ook op m'n D7100, voor een lousy 150 euro overgenomen van een fotograaf maar ben er echt zéér content mee. Heb er uiteindelijk een Tokina 12-24mm F4 en een Nikon 35mm F1.8 voor de deur uit gedaan, omdat ik een compactere set wilde en minder vaak lenzen wisselen. Duss.. binnenkort maar eens op zoek naar een mooie Tokina 11-16 F2.8 voor erbij 8)7 O-)

Ook bewust gekozen voor de non-VC versie trouwens?

[ Voor 15% gewijzigd door werkenslaap op 13-10-2016 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
GSX-MAN schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:26:
[...]

Dus, bij deze:
[afbeelding]

Hiermee hoop ik net wat beter in slechte lichtomstandigheden te kunnen werken. En met het stukgaan van mijn Canon 17-85 ben ik beroofd van een prima allround lens, dus moest ik op zoek naar alternatieven. Toen 'ie kapot ging was ik op vakantie in Noorwegen, waar binnen 2 uur rijden alleen maar een Tamron 18-200 te koop was. Die heeft een tijdje dienst gedaan, maar ik ga toch voor het vaste diafragma van de 17-50, gecombineerd met die van mijn 70-200.
Jaren gehad, fijne lens die geen rib uit je lijf kost. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

werkenslaap schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:08:

Ook bewust gekozen voor de non-VC versie trouwens?
Ik las wel dat er gemixte recensie van de VC-versie zijn, maar in dit geval was het ook gelegenheid. Deze werd in V&A aangeboden en stond op mijn shortlist. De alternatieven waren de tegenhanger van Canon of de 15-85 van Canon.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

GSX-MAN schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:26:
[...]

Dus, bij deze:
[afbeelding]

Inderdaad een heerlijke lens, bij mij uiteindelijk toch vervangen door de Canon 17-55 ivm de snelheid en accuratesse van de AF.
Let wel op, de voorkant kan los komen te zitten, simpel te verhelpen door de ring met tekst los te halen (zit volgens mij met lijm vast) en dan de schroefjes aan te draaien.

Laatste aanwinst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jSU2OAFCeL0EUGP3wjFOAJc7/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 13-10-2016 17:13 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Nikon 55-300 VR & B+W Pro UV filter & opbergfoudraal voor € 150,--

Afbeeldingslocatie: https://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/_85%202_zpsjlzky70x.jpg

pricewatch: Nikon AF-S DX 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR

( leek mij geen verkeerde prijs. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandijk
Een tijdje terug een tweede Elinchrom Quadra Hybrid aan mijn setup toegevoegd. Toch wel praktisch om een modelling light te hebben, en toch lekker draagbaar voor op lokatie. Wat ook wel fijn is: ik kan al mijn 'strobist' lichtvormers er gewoon mee blijven gebruiken. Dus geen investering in softboxen nodig.

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8134/30326582316_62acb2f042_c.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door vandijk op 16-10-2016 19:36 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Die Quadra packs kunnen ook twee koppen op één pack hebben toch, maar dan zit je vast aan een 1/3 - 2/3 verdeling qua output?
Wel een mooi zootje spul bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Grozno schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:26:
Die Quadra packs kunnen ook twee koppen op één pack hebben toch, maar dan zit je vast aan een 1/3 - 2/3 verdeling qua output?
Wel een mooi zootje spul bij elkaar :)
De quadra's kunnen inderdaad 2 koppen aansturen per stuk, in een 33%/66% verhouding. Of 1 kop, die dan max 400ws kan afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Zeker mooi vandijk! d:)b

Vandaag de tweede lens opgehaald en nu is het spul compleet (op een step-down ring na, maar dat is niet bijster interessant). We gaan eens spelen met macro :Y

Macro stuff

U ziet:
• Een Olympus M.Zuiko Digital ED 60mm f/2.8 Macro, inclusief LH-49 hood (handig voor buiten).
• Een Olympus M.Zuiko Digital ED 30mm f/3.5 Macro, zonder hood (vooral voor binnen, wat moet je daarmee dicht er op zeg 8)7 ).
• Een Raynox DCR-250 achromatische +8 diopter lens (incl. 'knijp'-adapter, maar daar komen dus een 46mm-43mm step-down ring voor).
• Commlite Automatic AF Macro Extension tube set: 10mm + 16mm.

Kiekje van boven (wat een verschil tussen 60mm/2.8 en 30mm/3.5):
Macro stuff van boven

En als ik de twee extension tubes en de diopter op de 60mm zet:
7mm
(niet scherp, uit de hand, weinig licht, ligt niet aan mij, echtniethoor :+)
7mm is beeldvullend :o

Dat wordt oefenen en spelen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:36
Onlangs een cameratas gekocht in de uitverkoop bij Cameraland. Ik ben er blij mee. Mijn lenzen passen er in, en daarnaast is er meer dan genoeg ruimte om "dagelijkse" spullen mee te nemen op bijvoorbeeld een wandeltocht. Het gaat om een clik cloudscape 20. Ik had alles nog "los" in een rugzakje. Dan is dit toch een behoorlijke vooruitgang.

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/6/5577/30556185955_0d68332dfc_c.jpgDSC_3871 by Cedras Liggiegoet, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/6/5768/30520236956_ce26b3e78d_c.jpgDSC_3869 by Cedras Liggiegoet, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Na anderhalve jaar met een lens gefotografeerd te hebben, vond ik hoog tijd dat ik mijn lenzen een update gaf. De samyang 24mm verkocht en vervangen door de Batis 18mm en Sony 70-200 F4. Daarnaast heb ik ook nog de Samyang 85mm voor geval dat ik een protret opdracht krijg. Ik kan voor mij gevoel nu wel drie jaar vooruit zonder iets te hoeven upgraden. Ben benieuwd of het AF mij gaat bevallen vergeleken met anderhalve jaar MF :p.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/16k5iiu.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 23:58
Een tijd geleden heb ik deze lens aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3822426/2016-09-24%2010.50.20-2.jpg

En daarna mijn D5100 vervangen door een:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3822426/2016-10-28%2014.23.16.jpg

Erg fijne combi, hiernaast heb ik nog een Nikon 50mm f1.8g en een Sigma 10-20mm.

[ Voor 8% gewijzigd door ImmortalSoul op 07-11-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:21
Mooie set :) Waarom gekozen voor de 35mm en niet bijvoorbeeld voor de 18-35 1.8?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:25
MattiB schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:47:
Mooie set :) Waarom gekozen voor de 35mm en niet bijvoorbeeld voor de 18-35 1.8?
Die is waardeloos op f/1.4 ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
:D

De 35mm is wel een erg fijne lens, 1.4 vs 1.8 is ook wel een merkbaar verschil en op APS-C is alle bokeh die je kunt krijgen natuurlijk van harte welkom, maar als je in de toekomst geen upgrade naar FF voorziet, zou ik zelf ook voor de 18-35mm zijn gegaan. Desalniettemin is die Sigma een beest van een objectief, veel plezier ermee!

@FireBladeX: mis je zo geen standaardlens tussen de 18 en 70mm? Of gebruik je daarvoor je telefoon?

[ Voor 13% gewijzigd door tobiasvs op 29-10-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Sinds vorige week ook wat nieuwe gear.
- Manfrotto Befree alu
- Cokin P-filterset met 3 gradual ND filters en een 10 stops filter
- Triggertrap afstandbediening voor mn telefoon.

Ben heel erg te spreken over het statief, mooi degelijk ding en erg steady. Naar mijn idee de perfecte balans tussen laag gewicht, 'low' budget en stabiliteit. Daarnaast past hij ook perfect in het voorvakje van mn Dakine Mission Photo tas. Ben bang dat zn lomp grote broer (055XPROB) thuis stof blijft happen.
Vandaag even met de filters gespeeld, mooi om te zien hoeveel het kan helpen, hoewel ik nog ff moet oefenen.
Helaas werkt mn Triggertrap nog niet naar behoren. Hij kan wel gewoon afdrukken, maar mn camera reageert alleen nog maar op de scroll wieltjes, niet op andere knoppen.
Long exposures op de bulb stand werkt helaas niet, dus heb mn 10 stops filter nog niet kunnen gebruiken.. Triggertrap al een mail gestuurd, het tech team gaat er achteraan vertelde ze me. Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/6/5495/30013399374_2463c89e73.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5471/30013397944_f8a5bec08e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:59

Pixeltje

Woo-woohoo!

Gutteguttegut schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:06:
[...]
Inderdaad een heerlijke lens, bij mij uiteindelijk toch vervangen door de Canon 17-55 ivm de snelheid en accuratesse van de AF.
Let wel op, de voorkant kan los komen te zitten, simpel te verhelpen door de ring met tekst los te halen (zit volgens mij met lijm vast) en dan de schroefjes aan te draaien.
Is dat inderdaad zo simpel als je het nu uitlegt? Mijn 17-55 vertoont kuren van grieperigheid en ik wilde er mee naar een reparateur oid, maar als dit de truuc is...

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:15
Pixeltje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:58:
[...]

Is dat inderdaad zo simpel als je het nu uitlegt? Mijn 17-55 vertoont kuren van grieperigheid en ik wilde er mee naar een reparateur oid, maar als dit de truuc is...
https://www.youtube.com/watch?v=IiOj-7MAO_w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
tobiasvs schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:10:
:D

@FireBladeX: mis je zo geen standaardlens tussen de 18 en 70mm? Of gebruik je daarvoor je telefoon?
Nee, niet echt. Dit omdat ik geen fan ben van (constant) lenzen te moeten wisselen. Ik hoop de gat tussen 18 en 70 mm met voet-zoom te dichten. Als ik alleen meer achteruit kan lopen, dan pak ik de 70 mm en als ik alleen maar vooruit kan lopen de 18 mm. Dat in combinatie met de grote aantal megapixels (om te croppen) geeft mij vaak voldoende speling om de dag door te komen... en soms komt het voor dat ik een foto moment mis. Maar dat is een bewuste keus en afweging die ik maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het gat tussen 18mm en 70mm doe je niet even met de voetenzoom... Je moet dan namelijk een factor 2 dichterbij als je halverwege wil gaan. 18mm croppen naar 50mm is ook niet echt handig, want je houdt dan nog maar 1/8ste van je resolutie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Universal Creations schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:29:
Het gat tussen 18mm en 70mm doe je niet even met de voetenzoom... Je moet dan namelijk een factor 2 dichterbij als je halverwege wil gaan. 18mm croppen naar 50mm is ook niet echt handig, want je houdt dan nog maar 1/8ste van je resolutie over.
I know. De situatie laat niet altijd toe om voetzoom te gebruiken. Ik mis dan her en der een fotomoment maar dat is een bewuste keuze :). Waarom een lens kopen die 90% van de tijd thuis blijft? Daarnaast door 18mm of 70-200mm te gebruiken, leer je creatief gebruik te maken van de situatie.

Vergeet niet dat ik anderhalve jaar alleen met de 24mm heb gefotografeerd :-). Mijn ervaring was dat het vaak net niet wijdt genoeg was dan dat ik dichterbij had willen zijn. De 70-200 is bedoeld om mijn landschapsfotografie een ander perspectief te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
24mm ligt ook wel heel dichtbij 18mm. Ik heb ook wat gaten in mijn line-up, maar wezenlijk kleiner dan die bij jou. Ik werk meestal met 21, 50 en 100mm. De 40mm heb ik meestal ook gewoon bij me als 50mm te krap is, maar dat is zelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mijn FullFrame set is eindelijk (over)compleet, een flinke upgrade van de A6000 + 10-18, 16-17 en 50mm.

Camera's: Sony A7, A7R, A7II (Foto genomen met de A6000)
Lenzen: Sony 16-35 + 24-70, 35mm, 85mm en de 90mm Macro.
Flits & Trigger: Godox V860II + XT1-S (Voor Off Camera en HSS)

Als de A7II goed genoeg bevalt (ook voor landschappen) dan verkoop ik de A7R.

A7R belangrijkste voordelen: Geen AA Filter, 36MP (print), 465 gram.
A7II belangrijkste voordelen: IBIS, betere grip.

Voor het einde van het jaar komt er waarschijnlijk nog een Godox A600 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zv8uV7rTuSIFy4w4c6V0Ao9P/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/htaKkrrCTkgI3VUYOhHOjJs5/medium.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
MattiB schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:47:
De twee grootste redenen zijn dat ik zoveel mogelijk FF glas wil hebben (voor een overstap in de toekomst) en het liefste ook alleen maar prime's. Zoomlenzen vind ik kwalitatief toch iets minder dan prime's.

Deze Sigma is op f1.8 zelfs nog goed scherp, en dat is toch wel heel fijn (want dat mis ik op mijn 50mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
ImmortalSoul schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:40:
[...]

De twee grootste redenen zijn dat ik zoveel mogelijk FF glas wil hebben (voor een overstap in de toekomst) en het liefste ook alleen maar prime's. Zoomlenzen vind ik kwalitatief toch iets minder dan prime's.

Deze Sigma is op f1.8 zelfs nog goed scherp, en dat is toch wel heel fijn (want dat mis ik op mijn 50mm).
Qua kwaliteit doet de 18-35 zich niet onder voor primes, maar ik snap je FX lens redenering wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 10:12
Scirocco schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:44:
Sinds vorige week ook wat nieuwe gear.
- Manfrotto Befree alu
- Cokin P-filterset met 3 gradual ND filters en een 10 stops filter
- Triggertrap afstandbediening voor mn telefoon.
Leuk! Ik maak ook al een tijdje gebruik van de combi triggertrap/cokin filters (Z-Pro) en het werkt echt prima! Is die 10-stop filter uit de nuances serie?
Scirocco schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:44:

Helaas werkt mn Triggertrap nog niet naar behoren. Hij kan wel gewoon afdrukken, maar mn camera reageert alleen nog maar op de scroll wieltjes, niet op andere knoppen.
Long exposures op de bulb stand werkt helaas niet, dus heb mn 10 stops filter nog niet kunnen gebruiken.. Triggertrap al een mail gestuurd, het tech team gaat er achteraan vertelde ze me. Ben benieuwd.
Ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt? Ik gebruik alleen het touch-screen van de telefoon om hem in te stellen. Zet je wel het volume van de hoofdtelefoon (in android van 'media') helemaal omhoog? Als ik hem zelf niet helemaal op maximaal heb staan werkt hij namelijk niet bij mij.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd wat het probleem en de oplossing is :)

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

MattiB schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:43:
[...]

Qua kwaliteit doet de 18-35 zich niet onder voor primes, maar ik snap je FX lens redenering wel :)
Ik snap de redenering niet echt. Nu iets kopen voor de toekomst heb je nu namelijk niet zo veel aan. ;)
Los daarvan is het natuurlijk een prima stuk glaswerk, waar vast veel plezier aan beleeft gaat worden. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Grozno op 07-11-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
Grozno schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:10:
Ik snap de redenering niet echt. Nu iets kopen voor de toekomst heb je nu namelijk niet zo veel aan. ;)
Los daarvan is het natuurlijk een prima stuk glaswerk, waar je vast veel plezier van gaat hebben. :)
Nou, er zit ook wel meer denkwerk achter.

De Sigma 18-35mm heb ik overwogen, want praktisch net zo duur als de Sigma 35mm. Alleen het bereik van 18 tot 35mm heb ik eigenlijk weinig aan, want dan staat ie of op 35mm of op 18mm. En als ik iets op 18mm wil schieten dan is het architectuur en daarvoor heb ik mijn Sigma 10-20mm waarmee ik flexibeler ben.

Punt is dus, ik wou een 35mm. Ik had de Nikon 35mm 1.8 DX kunnen kopen, om die vervolgens weer te verkopen als ik naar FF ga overstappen. Ik vond hem tegenvallen, echter was ie wel aantrekkelijk ivm prijs/kwaliteit/bruikbaarheid verhouding.

En toen kwam mijn FF redenering: Wanneer ik naar FF ga overstappen, dan ben ik ongeveer 1300 euro kwijt voor een FF camera. Dan moet ik sowieso mijn Sigma 10-20mm vervangen, en voor een leuke FF UWA ben je ook minimaal 1000 euro kwijt. Als ik dan nog eens de 35mm art moet gaan kopen dan wordt het totale kostenplaatje wel heel hoog.

Daarnaast ben ik wel een bokeh-hoer, en ik wou die 1.4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Jur_ schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:08:
[...]

Leuk! Ik maak ook al een tijdje gebruik van de combi triggertrap/cokin filters (Z-Pro) en het werkt echt prima! Is die 10-stop filter uit de nuances serie?

[...]

Ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt? Ik gebruik alleen het touch-screen van de telefoon om hem in te stellen. Zet je wel het volume van de hoofdtelefoon (in android van 'media') helemaal omhoog? Als ik hem zelf niet helemaal op maximaal heb staan werkt hij namelijk niet bij mij.

Ik ben in ieder geval wel benieuwd wat het probleem en de oplossing is :)
Jep, die nieuwe nuance serie :)

Ik bedoel camera instellingen zoals focus mode, iso, witbalans, dat soort dingen. Daar reageert hij allemaal niet meer op. Liveview knop bijv. ook niet.
Volume staat maximaal, hoewel 'media' weet ik niet zeker of ik dat gecheckt heb, ga ik ff checken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 10:12
Ah ok, dat zou ik ook niet weten. Ik stel dat soort dingen op de camera in van te voren. Als ik toch via de telefoon de instellingen wil aanpassen gebruik ik daarvoor de EOS Remote app. (Waar volgens mij bovendien al een nieuwere app voor is).

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Maar kan toch zijn dat je voor een andere foto een andere iso wilt ofso, dan moet ik dus eerst mn kabel uit mn camera trekken, instellingen aanpassen en dan kabel er weer in.
EOS Remote app werkt niet voor mij omdat mn 7D geen wifi heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het heet nu Canon Camera Connect (ik heb zojuist ermee zitten spelen icm mijn PowerShot 720HS).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scirocco
@Jur_: Omdat je benieuwd was:
Volume op mn telefoon was goed, lens was in manual focus.
Net nog even zitten spelen. Bij het inpluggen ging hij automatisch al opeens foto's maken. De dongle bleek een slecht contact te maken. Na wat friemelen ging hij het opeens wel goed doen. Nu doet hij het dus wel :9
Bouwkwaliteit is ook niveautje ChinaBay, dusja.. Maargoed, ik kan eindelijk mn 10 stops filter gebruiken, yay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Universal Creations
Dus zodra je naar FX gaat, verkoop je die voor een 50mm, want dat is namelijk equivalent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

Ook maar eens een nieuwe (oude) aanwinst voor mijn A6000 showen. Hij is extreem scherp, ondanks dat hij in 1973 geboren is... :9~

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/6/5818/30614064670_bf0e6e99e3_z.jpg20161111-DSC05851 by MarBak74, on Flickr

Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:13

mennovanw

Canon? You can!

Blue Knight schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:39:
Ook maar eens een nieuwe (oude) aanwinst voor mijn A6000 showen. Hij is extreem scherp, ondanks dat hij in 1973 geboren is... :9~

[afbeelding]20161111-DSC05851 by MarBak74, on Flickr
Er gaat niks boven FD spul uit de jaren '70 (geloof me - ik weet het 8) ). Prima objectief inderdaad de 50 1.4 SSC (ik heb er 2). Wide-open wel een typische sferische tekening. Stopje geknepen fijn scherp ja!

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

mennovanw schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:27:
[...]

Er gaat niks boven FD spul uit de jaren '70 (geloof me - ik weet het 8) ). Prima objectief inderdaad de 50 1.4 SSC (ik heb er 2). Wide-open wel een typische sferische tekening. Stopje geknepen fijn scherp ja!
Zijn die dingen echt zo scherp in vergelijking met de moderne goede(!) 50mm's? Kan het mij niet voorstellen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:19:
[...]

Zijn die dingen echt zo scherp in vergelijking met de moderne goede(!) 50mm's? Kan het mij niet voorstellen eigenlijk.
Er zijn nog genoeg "moderne" 50mm f/1.4's die qua ontwerp nauwelijks verschillen van de oude. Vergelijken met een Sigma Art, Zeiss Otus of Milvus is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Universal Creations schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:27:
[...]

Er zijn nog genoeg "moderne" 50mm f/1.4's die qua ontwerp nauwelijks verschillen van de oude. Vergelijken met een Sigma Art, Zeiss Otus of Milvus is zinloos.
Dus deze zijn vergelijkbaar met de standaard 1.4 en 1.8 50mm's van Canon & Nikon, maar dus niet te vergelijken met de Zeiss, Sigma's en Sony's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:33:
[...]

Dus deze zijn vergelijkbaar met de standaard 1.4 en 1.8 50mm's van Canon & Nikon, maar dus niet te vergelijken met de Zeiss, Sigma's en Sony's?
:Y

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:19:
[...]

Ik heb hem op F5.6 vergeleken met de Sony 50mm 1.8 OSS die ik heb, en de FD lens is scherper in mijn test. Nu ben ik geen ervaren tester, maar toch.

Daarnaast vindt ik dat ik eer rijkere fotografeer ervaring heb, als je wat meer handmatig moet doen. (misschien komt het omdat ik in de Jaren 80 analoog schoot met de camera van mijn ouders.

Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

De 50/1.8 OSS van Sony is best een redelijk ding, maar absoluut geen meesterwerk.
Daarnaast zijn de meeste primes op f/5.6 ruimschoots scherp genoeg, dus daar ga je de grote verschillen niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Vorige week een nieuw objectief aan de verzameling toegevoegd. Toch weer een prime.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5606/30816627472_383e128414_z.jpg
Uit de losse pols macro's schieten zonder goed licht is toch lastiger dan verwacht. :) Veel oefenen in de buitenlucht dus.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 12-11-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue Knight schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 07:59:
[...]

Ik heb hem op F5.6 vergeleken met de Sony 50mm 1.8 OSS die ik heb, en de FD lens is scherper in mijn test. Nu ben ik geen ervaren tester, maar toch.

Daarnaast vindt ik dat ik eer rijkere fotografeer ervaring heb, als je wat meer handmatig moet doen. (misschien komt het omdat ik in de Jaren 80 analoog schoot met de camera van mijn ouders.
Grozno schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:59:
De 50/1.8 OSS van Sony is best een redelijk ding, maar absoluut geen meesterwerk.
Daarnaast zijn de meeste primes op f/5.6 ruimschoots scherp genoeg, dus daar ga je de grote verschillen niet zien.
Oh sorry, ik had de FE 55/1.8 en FE 50/1.4 in gedachten, ik zou die wel als meesterwerken beschouwen ;). Ben niet zo thuis in A-mount en Crop E-mount.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 12-11-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Die zijn beiden scherper dan de nikon en canon alternatieven, maar redden het niet qua scherpte t.o.v. de sigma 50/1.4. Die heb ik namelijk allemaal tegen elkaar getest.

Thorgem. Mooie lens. Macro uit de hand is sowieso een flinke uitdaging vanwege de kleine dof. Iedere mm die jezelf beweegt, verschuift je scherptevlak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Universal Creations schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:35:
Die zijn beiden scherper dan de nikon en canon alternatieven, maar redden het niet qua scherpte t.o.v. de sigma 50/1.4. Die heb ik namelijk allemaal tegen elkaar getest.

Thorgem. Mooie lens. Macro uit de hand is sowieso een flinke uitdaging vanwege de kleine dof. Iedere mm die jezelf beweegt, verschuift je scherptevlak...
Lensrentals zegt wat anders, maar misschien hebben die slechtere kopieën van de Sigma getest of jij een slechte van Sony.

https://www.lensrentals.c...mtf-and-variance-testing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:41:
[...]

Lensrentals zegt wat anders, maar misschien hebben die slechtere kopieën van de Sigma getest of jij een slechte van Sony.

https://www.lensrentals.c...mtf-and-variance-testing/
Mijn fout, ik had de FE 50/1.8 in mijn hoofd, want die heb ik getest:

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7327/26815577834_aecc270fbf_c.jpgCentre Sharpness by Universal Creations, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/8/7171/27424387815_d9fb1c3f72_c.jpgCorner sharpness by Universal Creations, on Flickr

De FE 50/1.4 heeft trouwens ook een modern ontwerp en geen klassiek dubbel gauss ontwerp:
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/08751388dbc54b1c9303a3ab89b4c216.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Het is wel duidelijk dat Sony te veel 50mm's heeft in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

Grozno schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:30:
Het is wel duidelijk dat Sony te veel 50mm's heeft in ieder geval :P
Heeft M43 er minder equivalente dan?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
mrc4nl schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:24:
[...]

Heeft M43 er minder equivalente dan?
Nou, dat zal erom hangen. Maar verhoudingsgewijs heeft Sony er wel veel voor zijn E-mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:05:
Vorige week een nieuw objectief aan de verzameling toegevoegd. Toch weer een prime.
[afbeelding]
Uit de losse pols macro's schieten zonder goed licht is toch lastiger dan verwacht. :) Veel oefenen in de buitenlucht dus.
Met een flitser erbij gaat het een stuk makkelijker. zorg wel dat de flits geen schaduw geeft. Ik heb er zelf een diffuser op de flitser gezet. Je kan natuurlijk ook de flitser van de camera afnemen en extern gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Universal Creations schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:08:
[...]

Mijn fout, ik had de FE 50/1.8 in mijn hoofd, want die heb ik heb ik getest;

De FE 50/1.4 heeft trouwens ook een modern ontwerp en geen klassiek dubbel gauss ontwerp:
[afbeelding]
Ah ja, de 1.8, die is nogal ruk. Erg jammer.

Qua ontwerp kan het vaak hetzelfde zijn, de 55 1.8 is ook een klassiek ontwerp, maar we zijn wel 30+ jaar verder qua coatings en glasproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Blue Knight schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:39:
[...]

Met een flitser erbij gaat het een stuk makkelijker. zorg wel dat de flits geen schaduw geeft. Ik heb er zelf een diffuser op de flitser gezet. Je kan natuurlijk ook de flitser van de camera afnemen en extern gebruiken.
Ja, ik zit nog even te kijken naar een goede oplossing (qua prijs/kwaliteit ook) om het een stuk makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 159816 schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:09:
Ah ja, de 1.8, die is nogal ruk. Erg jammer.

Qua ontwerp kan het vaak hetzelfde zijn, de 55 1.8 is ook een klassiek ontwerp, maar we zijn wel 30+ jaar verder qua coatings en glasproductie.
Coatings doen alleen niets aan de scherpte, enkel aan flaregevoeligheid (en het daarbij horende contrastverlies). Natuurlijk doet 30+ jaar ontwerpen wel iets met de beeldkwaliteit, maar je moet geen wonderen verwachten en dat zie je ook in de hoekscherpte van de 55/1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Universal Creations schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:42:
[...]

Coatings doen alleen niets aan de scherpte, enkel aan flaregevoeligheid (en het daarbij horende contrastverlies). Natuurlijk doet 30+ jaar ontwerpen wel iets met de beeldkwaliteit, maar je moet geen wonderen verwachten en dat zie je ook in de hoekscherpte van de 55/1.8.
Welk objectief, naast Zeiss, Sony en Sigma doen het beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 159816 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:51:
[...]

de pricewatch: Leica APO-Summicron-M 50 mm f/2 ASPH misschien?
Nee, niet omdat er leica opstaat. maar omdat het oprecht een zeer goede lens is.

https://www.lensrentals.c...-50mm-lenses-version-0-7/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 159816 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:51:
[...]

Dat zijn er toch al de nodige (2 van Zeiss (Milvus en Otus), 1 van Sony en 1 van Sigma). En inderdaad de Leica 50/2 APO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Modbreak:En nu weer apparatuur showen :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

een Pixel oppilas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M2geAg6JvKMWGwD0jpLiCGk7/full.jpg

-Ja maar jij had die toch al? (mrc4nl in "Show hier je nieuwe en oude apparatuur." )
Jup, maar ik was de afstandbediening kwijtgeraakt :')

ora et labora

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elmardam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 01:37
Heerlijk topic dit.
Ben een beetje een passieve gebruiker, maar houd dit topic toch altijd wel in de gaten om te zien wat jullie beweegt.

Ik plaats ook eens een snapshotje:

Afbeeldingslocatie: http://e-sense.nl/misc/content/misc/HB.jpg

http://www.elmar-dam.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:21
De D7000 heeft er een broertje (naja, -tje??) bij :)

D750

• Universal Creations
@elmardam: grof geschut. Je schiet in een studio?
@pdebie: De camera is 1, nu nog mooi glas om erop te zetten...

• PdeBie
Uiteraard, maar eerst de spaarpot weer spekken

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

PdeBie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:30:
Uiteraard, maar eerst de spaarpot weer spekken
De FF club hier wordt steeds groter :P
stelletje gearheads ook

ora et labora

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elmardam
@Universal Creations, eigenlijk alleen op lokatie. Studio is voor mijn werk niet zo interessant.
Mocht je het leuk vinden, op mijn insta en website vind je mijn werk terug:

https://www.instagram.com/elmardam/

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:16:

[afbeelding]
Nice!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

elmardam schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:20:
@Universal Creations, eigenlijk alleen op lokatie. Studio is voor mijn werk niet zo interessant.

Mwa locatie locatie.. ik noem het meer je studio meenemen naar de locatie als ik je werk zo zie :Y) Gaaf werk maak je!

www.maartendeboer.net

• Universal Creations
elmardam schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:20:

Zeer bijzonder werk. Het mag dan wel op locatie zijn, maar ik gok dat er een aardige "studio" omheen gebouwd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
PdeBie schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:16:

[afbeelding]
Nice! Ga je plezier van hebben! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmardam
@ventieldopje en @universalcreations:
Ja, dat klopt ook wel :) hele auto vol spullen.
Het zijn ook vaak hele projecten en vergt véél voorbereiding. (Variërend tussen 3 en 6 maanden, met een uischieter van een jaar) een fototje kan ik ook niet in mijn eentje maken, het team is minstens zo belangrijk. Het geeft vaak een euforisch gevoel wanneer het plaatje dat ik in mijn hoofd had in het echt te kunnen realiseren. Thanks voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

De laatste tijd wat lenzen bijgekocht.

Als eerste deze Minolta AF 135mm F2.8. Daar had ik al een foto van gepost, maar toch even een nieuwe gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R9b0YvdUfm6CkQdjwYJK0ZT2/full.jpg

Ik had nog niks onder de 16mm, dus een ultragroothoek aangeschaft: de Tokina 11-16mm F2.8 AT-X Pro DX:.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RLwCmvB449uARrdNXN29p07M/full.jpg

Omdat ik niet altijd een grote zware tele wil meenemen deze compacte Minolta AF 100-200mm F4.5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B5UnUeNeKyfd6rUugmNoMqlU/full.jpg

En last but not least een kwaliteits tele, deze Minolta AF 80-200mm F2.8 HS APO G:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pQWtg0mVna13a4dxgTLDaJCk/full.jpg

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Die Tokina ga je een hoop lol van beleven. Dat ding is echt scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Die Apo-telezoom is toch een indrukwekkend stuk glas, wat weegt die wel niet?

Ik lees al eventjes mee met de FV-topics, nu heb ik zelf wat te delen!

Een geleende D70 heeft mijn enthousiasme aangewakkerd. Met dank aan Marktplaats en de mensen in [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 ben ik nu de trotse bezitter van deze nieuwe oude apparatuur met 40.000 clicks, 'lichte gebruikssporen' en heel veel knopjes.

U ziet een Nikon D300 met een 18-135 zoomlens, de kiloprijs was niet onaardig. It may not be much, but it is mine, en ik heb er zin in :D

Foto's gemaakt met een (goedkope) telefoon, vergeef mij alstublieft :$
D300

Achterkant

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Lijkt mij een heerlijke camera hoor! Heb zelf gekozen voor een D7100, maar ook altijd wel een zwak gehad voor de D300(s). Lekker lomp en bulletproof. Mooi F2.8-standaardobjectief erop schroeven, in je backpack gooien en gewoon knallen met dat ding. Doe ik met de mijne ook wel trouwens, maar een D300s lijkt daar gevoelsmatig iets meer voor gemaakt :p

[ Voor 4% gewijzigd door werkenslaap op 21-11-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
De AF van de D300 is echt meer dan prima. Duizend keer beter dan die van mijn 6D. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb er al best wat leuke foto's mee kunnen schieten, zal binnenkort eens wat posten. Ik hoop alleen dat het nog een beetje helder weer wordt, want ik heb een 1300mm f/9 (:+) staan die ik nodig moet uitproberen.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

PdeBie schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:04:
Die Tokina ga je een hoop lol van beleven. Dat ding is echt scherp!
Ik heb er al wat foto's mee gemaakt en het is idd een prima lens. Gekocht op marktplaats van iemand die overstapte naar Nikon FF. Er gaat wel een hele nieuwe wereld voor je open met zo een ultragroothoek lens.
Egocentrix1 schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:14:
Die Apo-telezoom is toch een indrukwekkend stuk glas, wat weegt die wel niet?
1280 gram. Het feit dat er een tripod-collar aan zit geeft al aan dat het geen lichtgewicht is ;).
Afgelopen weekend heb ik de lens even kunnen uitproberen en de autofocus is ongeloofelijk snel en accuraat, ondanks dat het screw-drive is. Het is alleen niet zo stil en smooth als bij lenzen met een ingebouwde SSM motor.
Egocentrix1 schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:37:
Ik heb er al best wat leuke foto's mee kunnen schieten, zal binnenkort eens wat posten. Ik hoop alleen dat het nog een beetje helder weer wordt, want ik heb een 1300mm f/9 (:+) staan die ik nodig moet uitproberen.
1300mm F9: haal het statief maar alvast tevoorschijn....

[ Voor 31% gewijzigd door EXX op 22-11-2016 08:05 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1 ... 91 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt