My middle finger salutes you.
Admiralsnipe: Altijd handig die IR remotes
Hamed: Mooi spul weer.
Zelf heb ik ook mijn eerste Zeiss in bezit. Mijn Helios heeft een maatje, denk dat ik hem vooral voor portretten ga gebruiken, hij is scherper dan mijn Helios en bovendien werkt hij gewoon fijner dan mijn Canon 50mm MK II, waar ik nooit echt tevreden over ben geweest. €10 voor een CZJ 50/1.8 Pancolar MC kan je niet tobben hé?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Cool! Kun je die ook voor bulb gebruiken, of moet je de knop dan ingedrukt houden?AdmiralSnipe schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:47:
Zelf een aantal kleine dingetjes besteld.
- Yongnuo IR remote
Vooral de Yongnuo remote lijkt op het eerste gezicht een prima value for money ratio te hebben. Het bereik is met max. 5 meter niet geweldig maar er zit wel een schuifje achterop waarmee je een 2 sec. delay kunt instellen. Voor €2,50 inclusief batterij werkt hij prima.
@Hamed, nice! Congrats
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 06-07-2015 12:32 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
DiafragmacontroleDeathchant schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:30:
Waarom was het ook alweer dat je een nikon mount had?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
YepDeathchant schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:30:
[...]
Cool! Kun je die ook voor bulb gebruiken, of moet je de knop dan ingedrukt houden?
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Dat is nou toevallig, dit zat hier afgelopen zaterdag in de brievenbusAdmiralSnipe schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 13:47:
Vooral de Yongnuo remote lijkt op het eerste gezicht een prima value for money ratio te hebben. Het bereik is met max. 5 meter niet geweldig maar er zit wel een schuifje achterop waarmee je een 2 sec. delay kunt instellen. Voor €2,50 inclusief batterij werkt hij prima.
[afbeelding]

My middle finger salutes you.
Moet je dan nou de knop ingedrukt houden?
@UC, ik dacht dat hij een adapter had met elektrische contactjes om het diafragma in te stellen? Ik kan me vergissen. Nog eens in de DM kijken
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
1 - Diafragmacontrole zoals UC al aangeeft.Deathchant schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:30:
[...]
@Hamed, nice! CongratsWaarom was het ook alweer dat je een nikon mount had?
2 - komende upgrades.
3 - Hij kwam erg goedkoop, maar dat wist je al
Hij is sowieso mooier dan de ZE versie
Thx
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Oh, "ja" antwoorden op een "of"-vraag

@Pingu: ah ok bedankt! Dan ga ik me die ook halen, alhoewel het misschien ook met de Canon Remote app kan, niet waar?
Vooral hun nieuwe Batis lenzenDeathchant schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:11:
@Hamed, hehe, ze (zeissjes) blijven toch ook een plekje in je hart houden heWelcome back iig
Thanks
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Geen idee, maar voor die €2,50 voor die IR remotes zou ik er gewoon een halen. Licht, klein en kosten geen drolDeathchant schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:11:
@Pingu: ah ok bedankt! Dan ga ik me die ook halen, alhoewel het misschien ook met de Canon Remote app kan, niet waar?
Kan waarschijnlijk ook wel met de Canon app maar zo'n remote lijkt me veel handiger. Anders moet telkens de camera via Wi-Fi met je telefoon koppelen en het vreet ook een stuk meer batterij.Deathchant schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:11:
@Hamed, hehe, ze (zeissjes) blijven toch ook een plekje in je hart houden heWelcome back iig
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
@Hamed, ik weet precies wat die hintjes betekenen! Ik verwacht hier wel een post!
Goed, om weer even ontopic te gaan: voor degene die het ontschoten is in het algemene canon topic: ik heb dan eindelijk na x-jaar een fullframe. Hoog tijd
Ik heb eerst behoorlijk getwijfeld tussen 5D3 en 6D, maar ik kon de extra 1200 euro gewoon niet verkroppen. Ja, de AF is behoorlijk beter, ja de body is meer equivalent aan mijn oude 40D, de 6D is ergonomisch minder qua grip (dat scrollwieltje+joystick....brrrrr), de AF is minder...Maar ik heb goed nagedacht en voor het werk dat ik voornamelijk doe (landschap) heb ik geen 6fps nodig, en ook geen supermegaultra AF....Ik vond 1200 euro veel geld, dus ik heb de knoop doorgehakt en een Canon 6D gekocht, vergezeld met een Canon 16-35/4L IS ter vervanging van mijn 10-22.
"It's a good day to die":

"Say hello to my little friend":

Mijn eerste indrukken van de 6D die me direct opvallen:
- GROTE zoeker
- De 11 focuspunten liggen een stuk dichter bij elkaar in het centrum dan de 9 in de 40D, echt slecht
- De grip van de 6D is duidelijk minder dan de 40D...en ik weet ook hoe dat komt. De 40D heeft bij de duim waar je focuspunten kiest een flinke bobbel:

Bij de 6D is deze bobbel minder dik en aan de onderkant voor de helft weg:

Maar goed, ik wist waar ik voor tekende en heb er bewust voor gekozen...Het alternatief was de 5D3, maar die was me gewoon echt te duur voor wat ik ermee doe. Nu heb ik een 16-35 erbij en nóg geld over dan wanneer ik de 5D3 had gekocht.
De 16-35 voelt echt aan als een oerdegelijke lens. Ik durf bijna te zeggen dat ie steviger aanvoelt dan de 100L macro. De zoomring gaat wel erg stroef. Even met je duimtop en vingertop bewegen is er niet bij. De zoomring van de 10-22 is dan ook behoorlijk soepel....Ook heb ik het idee dat het focussen tot oneindig (doordraaien totdat de ring niet meer verder gaat) net als de Zeiss lenzen niet zover voorbij oneindig gaat als de rest van mijn lenzen.
Ik blijf het nog "vreemd" vinden dat de zoomring meer richting de mount zit, waar dit bij EF-S lenzen meer vooraan de lens zit zeg maar.
Zoals het bij EF-S lenzen is, voelt het wat natuurlijker aan. Bij de 70-200 II is die zoomring diep genoeg.
Maar goed, ik heb het vermoeden dat het allemaal wennen is, dus ff aanpassen
Verwijderd
Heel veel plezier er mee! We zien de mooie platen hier wel weer verschijnen.
ora et labora
Welkom bij de mannenDeathchant schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:45:
@Admiral: Ja dat is waar ja, ik heb nog een Hahnel 3N-bedraad. Dus ik gebruik die gewoon even. Maar ik hou het wel in mijn achterhoofd om die te kopen ja. Neemt minder plaats in en kost niet zoveel nee.
@Hamed, ik weet precies wat die hintjes betekenen! Ik verwacht hier wel een post!
Goed, om weer even ontopic te gaan: voor degene die het ontschoten is in het algemene canon topic: ik heb dan eindelijk na x-jaar een fullframe. Hoog tijd
Ik heb eerst behoorlijk getwijfeld tussen 5D3 en 6D, maar ik kon de extra 1200 euro gewoon niet verkroppen. Ja, de AF is behoorlijk beter, ja de body is meer equivalent aan mijn oude 40D, de 6D is ergonomisch minder qua grip (dat scrollwieltje+joystick....brrrrr), de AF is minder...Maar ik heb goed nagedacht en voor het werk dat ik voornamelijk doe (landschap) heb ik geen 6fps nodig, en ook geen supermegaultra AF....Ik vond 1200 euro veel geld, dus ik heb de knoop doorgehakt en een Canon 6D gekocht, vergezeld met een Canon 16-35/4L IS ter vervanging van mijn 10-22.
"It's a good day to die":
[afbeelding]
"Say hello to my little friend":
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- GROTE zoeker![]()
- De 11 focuspunten liggen een stuk dichter bij elkaar in het centrum dan de 9 in de 40D, echt slecht
- De grip van de 6D is duidelijk minder dan de 40D...en ik weet ook hoe dat komt. De 40D heeft bij de duim waar je focuspunten kiest een flinke bobbel:
[afbeelding]
Bij de 6D is deze bobbel minder dik en aan de onderkant voor de helft weg:
[afbeelding]
Maar goed, ik wist waar ik voor tekende en heb er bewust voor gekozen...Het alternatief was de 5D3, maar die was me gewoon echt te duur voor wat ik ermee doe. Nu heb ik een 16-35 erbij en nóg geld over dan wanneer ik de 5D3 had gekocht.
De 16-35 voelt echt aan als een oerdegelijke lens. Ik durf bijna te zeggen dat ie steviger aanvoelt dan de 100L macro. De zoomring gaat wel erg stroef. Even met je duimtop en vingertop bewegen is er niet bij. De zoomring van de 10-22 is dan ook behoorlijk soepel....Ook heb ik het idee dat het focussen tot oneindig (doordraaien totdat de ring niet meer verder gaat) net als de Zeiss lenzen niet zover voorbij oneindig gaat als de rest van mijn lenzen.
Ik blijf het nog "vreemd" vinden dat de zoomring meer richting de mount zit, waar dit bij EF-S lenzen meer vooraan de lens zit zeg maar.
Zoals het bij EF-S lenzen is, voelt het wat natuurlijker aan. Bij de 70-200 II is die zoomring diep genoeg.
Maar goed, ik heb het vermoeden dat het allemaal wennen is, dus ff aanpassen
Feli met je 6DDeathchant schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:45:
Nu moet je nog wel je sig nog even updaten eh
Nu nog een U2713H en dan ben ik voorlopig klaar
Mijn Eg-S matglas en extra accu en 2x 32GB Extreme pro geheugenkaartjes moeten nog binnenkomen.
Veel plezier Deathchant.

Mooi hoor DC, welkom bij de echte mannen!
Just kidding, geen lange tenen mensen.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Volgens mij liggen ze even dicht bij elkaar, de sensor is gewoon groterDeathchant schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:45:
[...]
- GROTE zoeker![]()
Ik heb afgelopen jaar bijna de zelfde wissel gemaakt, van 50D naar 6D. Vind het verschil qua ergonomie niet heel groot, alleen de joystick was veel fijner. Beeldkwaliteit daarentegen is een enorme stap vooruit! Veel plezier er mee!
Ben nu alleen nog steeds op zoek naar een geschikte groothoeklens, weet alleen nog niet precies wat ik wil, eigenlijk ook wel maar dat is me allemaal te duur
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
[ Voor 15% gewijzigd door Universal Creations op 07-07-2015 11:07 ]
Nu nog lekker naar Schotland om ermee aan de slag te gaan.
enne vergeet je gps niet in de camera uit te zetten anders zijn je batterijen opeens leeg (tenzij er al een firmware uit is dat gps uitgaat tegelijk met het uitzetten van de camera).
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
20MPix....niet meer tobben of ik een gecropte foto op 40x60 kan laten drukken zonder scherpteverlies
@Arm1n: ik heb gister de focuspunten uitvoerig bekeken en vergeleken met de 40D.... De focuspunten liggen wat mij betreft veel gecentreerder dan bij de 40D. Ben ik nou echt zo scheel en is het naar ratio gewoon wel hetzelfde
Auto ISO: héérlijk
De focus van die 16-35 en 6D is echt in het donker uitstekend zeg.
Ik moet nog ff door de settings heen straks. Geen idee wat beter is: iso NR low/normal/high, ALO low/normal/high, geen idee.
Op de 40D had ik al die noise reduction dinges uitstaan.
EDIT: firmware = 1.1.6 en van de 16-35 is het 1.0.6. Moet ik ook nog ff uitzoeken hoe dat allemaal zit
Sig pas ik vanavond aan
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 07-07-2015 15:09 ]
zou niet uit moeten maken als je raw schiet toch?Deathchant schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:08:
Ik moet nog ff door de settings heen straks. Geen idee wat beter is: iso NR low/normal/high, ALO low/normal/high, geen idee.
Op de 40D had ik al die noise reduction dinges uitstaan.
EDIT: firmware = 1.1.6 en van de 16-35 is het 1.0.6. Moet ik ook nog ff uitzoeken hoe dat allemaal zit
Sig pas ik vanavond aan
behalve lange sluiter ruisreductie, waar ie automatish een donkere belichting vanaf haalt.
(maarja dan duurt het nemen van een foto 2 zo lang
ora et labora
Verwijderd
Liever een keer langer wachten bij een long exposure, dan in post processing proberen die exposure nog schoon te maken. Dat is mijn ervaring in ieder geval.mrc4nl schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:12:
[...]
zou niet uit moeten maken als je raw schiet toch?
behalve lange sluiter ruisreductie, waar ie automatish een donkere belichting vanaf haalt.
(maarja dan duurt het nemen van een foto 2 zo lang)
(Daarom ben ik zooooo blij met live bulb op E-M10
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
voor startrails wil je inderdaad zo onderbroken mogelijk de sluiter open hebben staan . 1/2 van de tijd dark frames maken is dan niet wenselijk. eentje is idd genoeg.Mr Pingu schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:25:
En als je startrails gaat doen, heb je maar 1 darkframe nodig (als de software dat ondersteunt). Hoef je zelf alleen een foto te maken met lensdop erop
ora et labora
Was een GM5 met 15mm kit dan niet een betere optie voor je aangezien deze meer op de GX7 lijkt qua feature set en build.mrc4nl schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:04:
De zomer van mrc4nl kan bijna beginnen (als de school tenminste geen "nee ,je gaat niet over" zegt)
een pricewatch: Panasonic Lumix GF6 Zwart
een pricewatch: Tweakers Zonnebril
een pricewatch: Panasonic H-X015E Zwart
en dus een haida 10 stop filter.
Alleen de GF6 voelt wel een beetje als een achteruitgang als je een GX7 gewend bent.Veel plastic, slechts 1/4000 sluiter, made in china. Oudere sensor. Maarja nieuwe pro-camera+goede lens zat er voor mijn budget niet in. Ben iig van mijn Scherpteprobleem met Sigma 18-35 art op Panasonic af
Dit is wat ik bedoel:Deathchant schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:08:
@Arm1n: ik heb gister de focuspunten uitvoerig bekeken en vergeleken met de 40D.... De focuspunten liggen wat mij betreft veel gecentreerder dan bij de 40D. Ben ik nou echt zo scheel en is het naar ratio gewoon wel hetzelfde

De punten liggen net zo ver uit elkaar, alleen neemt een crop camera een "crop" van je zoeker/beeld zodat de punten relatief meer verspreid zijn. Zo herinner ik het me en meen ergens ook gelezen te hebben waarom het moeilijk/onmogelijk is ze helemaal over het hele beeld te plaatsen bij FF camera's. Naar ratio is het dus wel verschillend en ben je niet al te scheel
Is dat niet alleen relevant voor jpeg output?Ik moet nog ff door de settings heen straks. Geen idee wat beter is: iso NR low/normal/high, ALO low/normal/high, geen idee.
Universal Creations schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:06:
Dan wordt het tijd om je signature te updaten...(DC trouwens ook)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Die gaat over mn budget heenFurfoot schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:58:
[...]
Was een GM5 met 15mm kit dan niet een betere optie voor je aangezien deze meer op de GX7 lijkt qua feature set en build.
Lens was480 op Amazon en camera was 200 bij K.E.
GF6 is gewoon goedkoop cameraatje voor erbij. Heb ik iig wat. Mijn gx7 is nog wel prima te gebruiken bij Tele lenzen. Dan zie je het scherpte probleem niet zo sterk.
met de camera is allesbehalve zorgvuldig mee omgegaan , body heeft scheuren ed. Ik ben bang dat ze garantie weigeren, of dat reparatie teveel gaat kostten. ik steek liever het reparatiegeld in een nieuwe camera. en dat de gf6 blijft totdat ik iets beters koop. ben erg benieuwd of de gx8 een grote stap voorwaarts wordt.Sluw schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:29:
[...]
Maar waarom stuur je die GX7 niet gewoon naar Panasonic?
[ Voor 28% gewijzigd door mrc4nl op 07-07-2015 22:04 ]
ora et labora
Maar waarom stuur je die GX7 niet gewoon naar Panasonic?mrc4nl schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:10:
[...]
Die gaat over mn budget heen![]()
Lens was480 op Amazon en camera was 200 bij K.E.
GF6 is gewoon goedkoop cameraatje voor erbij. Heb ik iig wat. Mijn gx7 is nog wel prima te gebruiken bij Tele lenzen. Dan zie je het scherpte probleem niet zo sterk.
Heb als objectieven nu alleen nog een 35mm f1.8 en een 50mm f1.8. Sinds ik deze primes heb gekocht is de kitzoom eigenlijk nooit meer gebruikt. Ik fotografeer voornamelijk op reis met de backpack, dus ben erg blij met deze relatief compacte setup
Ga komend najaar nog op zoek naar een lichtgewicht statief en een mooie groothoeklens, om het gat onder de 35mm mee op te vullen. Voorkeur qua bereik gaat uit naar een 12-24 denk ik, maar moet mij er nog goed in verdiepen. De Tokina 11-16 lijkt me ook niet verkeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door werkenslaap op 08-07-2015 21:07 ]
Ik ga pas in September terug naar Schotland en in oktober naar Rome...en de 16-35 gaat mee ja.Evano schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 16:09:
DC, gefeli nog! Ik ben heel benieuwd naar wat jij uit de 16-35 F/4 gaat toveren. En dan vooral in vergelijking met de 10-22mm. Zoals je misschien weet ben ik - net zoals jij - van mening dat er geen FF-equivalent van die lens bestaat als het om de kleurtjes gaat. Als ik bijvoorbeeld in dit topic kijk, raak ik niet echt opgewonden van de kleuren enzo. Kan ook user error / lager niveau van die fotografen daar zijn, dus misschien kom jij wel weer met te gekke foto's uit Schotland terug
Uh, het topic dat je postte heeft veel foto's met een instagram-achtige look, maar de foto's van o.a. het colloseum (als dat het is) en landschappen zijn toch wel mooi qua kleuren hoor! En ook deze post:
http://photography-on-the...showthread.php?p=17618888
Ik ben daar wel van onder de indruk
Ik heb zojuist wat geschoten met bewolkt weer in mijn tuin. Wat bloempjes enzo
Zelfde met de 16-35...Als de sluitertijd op 1/30e uitkomt op 35mm, dan gaat hij geen iso omhoog doen, wat ik wel verwachtte....Misschien user/config error ofzo, moet ik nog ff uitzoeken.
Maar goed. Ik heb nog niet alle lichtcondities geschoten dus ik kan nog geen goed oordeel geven over de 16-35, maar wat ik tot nu toe heb geschoten vind ik qua kleuren/contrast toch echt wel 10-22-like hoor!
Hier wat testshots met de Canon 6D:
Canon 16-35, 16mm, f/4, ISO 250, 1/40:

(ik had beter +2/3 eV kunnen doen...)
Zeiss 100MP, 100mm, f/2, ISO 400, 1/100:

Zeiss 100MP, 100mm, f/2.8, ISO 800, 1/80:

Zeiss 100MP, 100mm, f/4, ISO 800, 1/80:

Ik heb ook al Eg-S matglas erin en de Tenpa 1.36x occulair vergroter is bij deze overbodig geworden
Heerlijk die grotere zoeker, en de AF-confirm lijkt in ieder geval veel betrouwbaarder dan die van de 40D.
EDIT: waar ik wel even aan moet wennen is de kleinere scherptediepte op fullframe. De scherptediepte die ik op 16mm f/4 heb, had ik op de 10-22 niet. En ook met de zeiss....f/2 is toch echt f/2 nu
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 08-07-2015 22:30 ]
Gear pleaseeee, anders ga ik mijn nieuwe laserprinter/scanner combi Samsung Xpress M2070W plaatsen!
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Verwijderd
Nog wat foto's dan, maar lijkt me toch een bekend modelwerkenslaap schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:49:
Vanmiddag mijn Nikon D3200 met 18-105mm AF-S objectief met geringe bijbetaling ingeruild op een Nikon D7100. Wat een verschilHeb nog getwijfeld om meteen naar een D610 te gaan, maar dat werd me toch te duur icm lenzen, en kan met alle extra's van de D7100 al mijn lol op.
Heb als objectieven nu alleen nog een 35mm f1.8 en een 50mm f1.8. Sinds ik deze primes heb gekocht is de kitzoom eigenlijk nooit meer gebruikt. Ik fotografeer voornamelijk op reis met de backpack, dus ben erg blij met deze relatief compacte setup
Ga komend najaar nog op zoek naar een lichtgewicht statief en een mooie groothoeklens, om het gat onder de 35mm mee op te vullen. Voorkeur qua bereik gaat uit naar een 12-24 denk ik, maar moet mij er nog goed in verdiepen. De Tokina 11-16 lijkt me ook niet verkeerd.

Heeft iemand nog tips in welke richting te gaan kijken voor een groothoeklens? Mijn oog is vooralsnog een beetje gevallen op de Tokina 11-16, de Tokina 12-24 of een Sigma 10-20. Statief wordt denk ik een Mefoto Backpacker.
[ Voor 8% gewijzigd door werkenslaap op 09-07-2015 12:11 ]
Ik ben wel benieuwd naar jouw laserprinter/scanner combi Samsung Xpress M2070W.Ventieldopje schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:47:
Gear pleaseeee, anders ga ik mijn nieuwe laserprinter/scanner combi Samsung Xpress M2070W plaatsen!
Voorruit dan maar, dan plaats ik wel wat gear.

De "Lord of the red rings" is geland. Ook nog een polaroid filtersetje besteld maar kreeg Hoya binnen (mij hoor je niet klagen

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Het weestand/lock mechanisme van de 100-400 is voor de 2de keer gerepareerd (gelukkig bestaat RofaRepair nog steeds!). In begin 2012 is het ook al een keer gerepareerd. Toen wilde hij niet meer op slot, nu wilde hij bijna niet meer ontgrendelen. Vorige reparatie was 150 euro, nu 350 euro. Ik schat dat ik er tussen de reparaties door zo'n 200.000 foto's mee heb geschoten.
Tevens een nieuwe zonnekap voor de 70-200, de oude viel er bijna spontaan af.
En een statiefkop waarmee ik de Arca Swiss mounts kan gebruiken op een monopod. Geen idee of ik er ook echt mee ga werken icm de 500 mm, tot nu toe schiet ik vrijwel alles uit de hand (of via hekje, paaltje, boompje). Kost ongeveer evenveel als die veel te dure Canon zonnekap.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Mooi ding en ik wens je er veel plezier mee. Portretten schieten is leuk om te doen hoor, en tja... Nu moet je wel!AdmiralSnipe schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:38:
Weet ik eerlijk gezegd niet zo goed... Ik heb ook geen ervaring met portretfotografie waar hij meestal voor gebruikt wordt. Ik ga hem eerst maar uitproberen voor een paar landschapsfoto's. Je leest en hoort eigenlijk alleen maar positieve berichten over deze lens dus ik was wel benieuwd geworden naar de prestaties. De eerste testshots zijn veelbelovend, erg scherp en de bokeh is.
Ik wil je echter wel meegeven dat via deze argumentatie gear aanschaffen wat mij betreft niet de juiste is.
Das best veul...!ajhaverkamp schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:28:
[...] Ik schat dat ik er tussen de reparaties door zo'n 200.000 foto's mee heb geschoten...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Zoals ik schreef: 350 euro. Dit keer is er waarschijnlijk toch teveel water in de lens gekomen (ik schiet gewoon door met een miezerregen als ik dan wel de gorillas buiten kan schieten, zoals in mei in La Vallee Des Singes). De lens zat in de laatste dagen van mijn trip bijna muurvast. Met veel geweld was hij wel uit elkaar te trekken en ging dan soms weer soepel. Bij draaien hoorde je de kogels schuren.Deathchant schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:56:
@ajhaverkamp, ben blij voor je dat ie weer gemaakt is....Wat heeft deze 2e reparatie je nou uiteindelijk gekost? Aangezien je veel met deze lens schiet en in dierentuinen te vinden bent: was die 100-400 II niks voor je? Wat ik heb gelezen op photozone.de zou deze lens een stuk scherper zijn....
De 100-400 II koop ik als die goedkoper wordt. Daar ga ik geen 2k+ voor betalen. Optisch is de oude gewoon super. De verbeterde stabilisatie en de veel kleinere minimale scherpstelafstand zijn de enige redenen om een II te kopen. Vooral die 2de reden is voor mij belangrijk. Daarna kan de oude mooi als backup in de kast. Daarom is het mij de reparatie ook wel waard.
In 3 jaar? Dat is 70.000 per jaar, is +- 1500 per week. Ik schiet minimaal 3 dagen per week foto's (nog los van elke beschikbare vakantie/feestdag). Dat valt dus wel mee
[ Voor 11% gewijzigd door ajhaverkamp op 10-07-2015 13:49 ]
This footer is intentionally left blank
Dankje. Het is trouwens niet zo dat ik de lens gekocht heb om alleen maar uit te proberen. Ik heb nu een 17-40L voor landschappen, een 40mm f2.8 als standaard walk-around lens en nu dus een 135L omdat ik me graag wil verdiepen in portretfotografie en nog telebereik mistte. Wildlife en sport trekken me niet echt dus een super telelens komt er hier niet snel in (ook vanwege het gewicht). Aan deze 3 lenzen zou ik theoretisch gezien genoeg hebben voor de komende jaren, alleen ligt GAS op de loer. Voor nu wil ik alleen nog een fototas zodat ik de camera ook gemakkelijk mee kan nemen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:49:
[...]
Mooi ding en ik wens je er veel plezier mee. Portretten schieten is leuk om te doen hoor, en tja... Nu moet je wel!
Ik wil je echter wel meegeven dat via deze argumentatie gear aanschaffen wat mij betreft niet de juiste is.
Ik ben nog van de oude stempel en denk nog in rolletjes...: Vijf rolletjes per dag inleveren bij de Hema... Vijf enveloppen met foto's per dag inplakken...ajhaverkamp schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:47:
[...]
In 3 jaar? Dat is 70.000 per jaar, is +- 1500 per week. Ik schiet minimaal 3 dagen per week foto's (nog los van elke beschikbare vakantie/feestdag). Dat valt dus wel mee

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
www.maartendeboer.net
Een matte screenprotector (tegen reflecties en vette vingers)
een extra sd kaartje
en 2 uniloop connectors van Op/Tech

Oja, en ik ben door naar volgend schooljaar

ora et labora
* citruspers heeft zijn slag geslagen op ebay

Nikon DK-17 oogkapje

2x een honeycomb grid voor hotshoe flitsers. Heeft toch nog redelijk wat effect vergeleken met een tot 85mm gezoomde SB-600.
Bijkomend voordeel is dat het nu heel makkelijk is om de flitsers te richten zonder modeling flash; zodra je de bulb kan zien zit je goed!
Jup. ik heb een op/tech sling strap. want ik hou totaal niet van die meegeleverde nek straps.citruspers schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:57:
Gefeliciteerd! Waar is die uniloop precies voor? Zodat je hem makkelijk kan loskoppelen van je schouderband?
kan ik ook makkelijk wisselen tussen camera's of 2 camera's aan de strap hangen
Helaas heeft mijn camera niet een oog waar ik de uniloop aan kan bevestigen, ik had een diy oplossing gemaakt door de meegeleverde draagriem te verknippen en zon hoogte verstel dingetje om de boel bij elkaar te houden.Helaas had ik het niet goed vast gemaakt, en viel vandaag tijdens het fietsen de camera van de strap af. Bam! op het harde asfalt.Gelukkig heeft de polarizer de meeste klappen opgevangen, maar alsnog heeft ook de camera een beschadiging opgelopen
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 11-07-2015 21:13 ]
ora et labora
Auw! Daar word je niet vrolijk van... Hopelijk is "van binnen" alles heel gebleven.mrc4nl schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:12:
[...]
Helaas had ik het niet goed vast gemaakt, en viel vandaag tijdens het fietsen de camera van de strap af. Bam! op het harde asfalt.Gelukkig heeft de polarizer de meeste klappen opgevangen, maar alsnog heeft ook de camera een beschadiging opgelopen
Verwijderd
Ouch. Einde van de band moet je gewoon een keer (of twee) dubbel doen, dan vastnaaien. Dan kan hij niet door dat hoogte verstel dingetje heen glippen.mrc4nl schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:12:
[...]
Jup. ik heb een op/tech sling strap. want ik hou totaal niet van die meegeleverde nek straps.
kan ik ook makkelijk wisselen tussen camera's of 2 camera's aan de strap hangen
Helaas heeft mijn camera niet een oog waar ik de uniloop aan kan bevestigen, ik had een diy oplossing gemaakt door de meegeleverde draagriem te verknippen en zon hoogte verstel dingetje om de boel bij elkaar te houden.Helaas had ik het niet goed vast gemaakt, en viel vandaag tijdens het fietsen de camera van de strap af. Bam! op het harde asfalt.Gelukkig heeft de polarizer de meeste klappen opgevangen, maar alsnog heeft ook de camera een beschadiging opgelopen
Praktica MTL5
Pentacon 1.8/50 lens
Praktica 321A flits
Makinon 28-80mm 3.5/4.5 lens
Allemaal met bijhorende tas, garantiebewijzen en aankoopbonnen van 1984.
Zelf weet ik zo goed als niets af van fotografie, wellicht kunnen jullie me wat meer vertellen, zowel over de waarde als het toestel zelf?

Verwijderd
Wel een leuk setje, als het allemaal nog werkt en schoon is. Rolletje er in en gaan zou ik dan zeggen!

Zeer decadent
Effect zonder:

Effect met:

Ik denk al wat is ie klein, zie ik dat ie voor smartphones is bedoeld. eeuuh juist.... maar goed het werkt dusDeathchant schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:55:
Na de 6D en 16-35, heb ik het volgende gekocht:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeer decadentMaar het werkt!
Effect zonder:
[afbeelding]
Effect met:
[afbeelding]
die kleine sensoren hebben al zo moeite met licht ontvangen, gooi je er ok nog eens een extra filter voor
ora et labora
Praktica was een (Oost-Duits) "instapmerk" in de wereld van de spiegelreflexcamera (ook mijn eerste spiegelreflex). Echt "waar voor je geld", maar minder verfijnd als bijvoorbeeld Canon, Nikon of Olympus. Praktica gebruikte M42 schroefdraad om de lenzen op de body te bevestigen. Veel fabrikanten zijn dezelfde draad, ook wel bekend als "Prakticadraad", gaan gebruiken voor hun camera's en lenzen. Waarschijnlijk de meest universele aansluiting ooit... Omdat er zo vreselijk veel van gemaakt is (meer dan 1/2 miljoen MLT5's) en omdat zowel camera's als objectieven mede door hun eenvoud vrijwel onverwoestbaar zijn, is de verkoopwaarde verwaarloosbaar. Voordeel daarvan is, dat je leuke spullen voor weinig op de kop kan tikken.Anton.net schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:54:
Zelf weet ik zo goed als niets af van fotografie, wellicht kunnen jullie me wat meer vertellen, zowel over de waarde als het toestel zelf?
De beste manier om plezier aan je setje te beleven is wat Woutoud ook al schreef: Rolletje erin en gaan. Wie weet ga je het leuk vinden en wanneer het zaadje eenmaal is geplant...

Mooie look met die "gebruiksplekken" op de dials! Toont karakter en leven :)!
Vele jaren geleden begonnen met een EOS 450D met 18-55 en 55-250. Deze daarna ge-upgrade naar een 40D + 15-85. Helaas zijn deze begin 2012 gestolen in Nieuw-Zeeland
Ik hecht gewoon niet zoveel waarde aan pixel-scherpte, maar vooral aan gemak, dus ik hoop met deze set een flink aantal jaar vooruit te kunnen tot de Full-Frame mirrorless-camera's wat betaalbaarder worden (Of ik een hoger budget te besteden heb
Er ook meteen een GorillaPod Hybrid statief en polarisatiefilter bij aangeschaft, dus laat die zomer en vakantie maar komen

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieB op 14-07-2015 20:38 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Daar heb je ook wel een punt, maar als ik 'm hou wil ik het ook allemaal meenemen. En de reden dat ik deze heb, is om een stuk minder gewicht mee te hoeven zeulen!Pat-Juh schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:18:
Mooie set! Zelf zou ik de 45mm houden... Ben niet bekend met MFT maar heb wel her en der wat moois gelezen over die 45mm. En zeker voor portretten is het een betere lens dan de 12-40mm op 40mm bij f2.8...
Mooie look met die "gebruiksplekken" op de dials! Toont karakter en leven :)!
Het zijn overigens geen gebruiksplekken: de zijkant van de dials zijn metaalkleur en omdat de foto niet helemaal recht van boven geschoten is, lijkt dat net zo.
Gebruiksplekken of niet, mooi :)! Agh... je moet maar zo denken: Het FF equivalent is vele malen zwaarder in de vorm van een 24-70 2.8 en 85 1.8tommyz schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:47:
[...]
Daar heb je ook wel een punt, maar als ik 'm hou wil ik het ook allemaal meenemen. En de reden dat ik deze heb, is om een stuk minder gewicht mee te hoeven zeulen!
Het zijn overigens geen gebruiksplekken: de zijkant van de dials zijn metaalkleur en omdat de foto niet helemaal recht van boven geschoten is, lijkt dat net zo.
Zal ik dan maar de mierenneuker zijn die zegt dat de FF equivalenten 24-70 f/5.6 en 90 f/3.6 zijn...Pat-Juh schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:41:
Gebruiksplekken of niet, mooi :)! Agh... je moet maar zo denken: Het FF equivalent is vele malen zwaarder in de vorm van een 24-70 2.8 en 85 1.8.
Blijft een mooi cameraatje die E-M10, 12-40mm f2.8 ziet er ook niet verkeerd uit.
Wat betreft f-stop jaUniversal Creations schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:49:
[...]
Zal ik dan maar de mierenneuker zijn die zegt dat de FF equivalenten 24-70 f/5.6 en 90 f/3.6 zijn...
Maar inderdaad minder scherptediepte. Had vorig jaar m'n 6D + arsenaal lenzen mee en had ik 6 kilo aan apparatuur bij me. Ik wil er best wat op inleveren en dan met minder dan 1kg lopen
Nikon D100, D3000 en D200
Lenzen 18-105mm 3.5-5.6, 50mm 1.8, 28-80mm 3.5-5.6
Daarnaast heb ik nog een Metz flits met TTL en een Yongnuo manual flits. Ik heb het laatste jaar er helemaal niks mee gedaan helaas.
http://pmkmedia.nl/uploads/images/DSC_0770.JPG
[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 15-07-2015 16:47 . Reden: Plaatje verkleinen tot maximaal 800 pixel breed ]
Maar als we het over bestaande lenzen hebben en dan het gewicht, dan klopt het wel ongeveer Pat-Juh zegtUniversal Creations schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:49:
[...]
Zal ik dan maar de mierenneuker zijn die zegt dat de FF equivalenten 24-70 f/5.6 en 90 f/3.6 zijn...
Het is wel dat de FF equivalenten een stuk lichter zullen zijn met equivalente diafragma's maar ze blijven altijd wel net ietsjes zwaarder.
/mierenneuker

Waarom drie en ook nog met lenzen die elkaar overlappen? Ga gewoon voor één goede camera, daar heb je naar mijn mening een stuk meer aan.pasmaskas schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:01:
DIt is mijn stapel nikon cameras.
Nikon D100, D3000 en D200
Lenzen 18-105mm 3.5-5.6, 50mm 1.8, 28-80mm 3.5-5.6
Daarnaast heb ik nog een Metz flits met TTL en een Yongnuo manual flits. Ik heb het laatste jaar er helemaal niks mee gedaan helaas.
[afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door Ventieldopje op 15-07-2015 16:05 ]
www.maartendeboer.net
Omdat ik het ook gewoon mooi vind om oudere DSLRs te hebben van Nikon. Ik heb ook meerdere analoge SLRs van olympus geërfd van mijn vader. Deze staan mooi in een vitrine met de lenzen flits en rolletjes.Ventieldopje schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:04:
Waarom drie en ook nog met lenzen die elkaar overlappen? Ga gewoon voor één goede camera, daar heb je naar mijn mening een stuk meer aan.
Ik fotografeer dan ook niet vaak ik ben meer gefascineerd van de techniek er achter dan het fotograferen zelf. En als ik fotografeer gebruik ik de D200 met 50mm of de 18-105mm als ik wat meer berijk wil.
Leukleukleuk:) Ik heb zelf ook de D7100, samen met een 50mm f1.8, en een Nikon 12-24mm f4. Bevalt erg goed. De groothoek is erg leuk om mee te spelen.werkenslaap schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:06:
[...]
Nog wat foto's dan, maar lijkt me toch een bekend model
Heeft iemand nog tips in welke richting te gaan kijken voor een groothoeklens? Mijn oog is vooralsnog een beetje gevallen op de Tokina 11-16, de Tokina 12-24 of een Sigma 10-20. Statief wordt denk ik een Mefoto Backpacker.
(kijk ook even op mijn Flickr, staan foto's met de 12-24mm op;) )
https://www.flickr.com/photos/126136978@N04/
Dankzij mijn nette voorkomen -) een paar keer in een persvak beland en diverse Pro’s ontmoet, na overleg met enkelen van hen (meeste zijn overigens Canon gebruikers) overgegaan tot een update van de apparatuur.
Bij Nikon gebleven omdat een aantal vrienden ook Nikon gebruiken.
Nikon D800 (24.000 clicks) en gebruikte 24-70 f/2.8 lens met garantie gekocht bij een winkel.
Statief Manfrotto 055XDB + 804RC2 kop via marktplaats.
Draagriem Peak Design Slide
Grip Phottix BG-D800M(Magnesium, niet op de foto)
Ervaring tot nu toe: de leercurve is voor deze amateur stijl.
Dankzij veel lezen op Tweakers, op het Nikon Club Nederland forum, de handleiding en de .pdf van Thom Hogan doornemen in korte tijd veel geleerd en uitgeprobeerd. Valt niet tegen, eigenlijk valt het mee.
De Peak Design riem i.c.m. de Phottix grip bevallen tot nu toe goed. Heb niet het gevoel dat camera en lens weldra op straat belanden. Het geheel inmiddels wel verzekerd.
Nu op zoek naar een 70-200 f/2.8 VRII of f/4, da’s een lastige.
Blijf lezen en vooral foto's maken, het heeft geen enorme haast.
Vooralsnog heeft de f/4 met name door het lagere gewicht de voorkeur.
PKHS, Piet Koopt Hoge Schoenen

Die peak design dingetjes houden het welPKHS schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:13:
Ik woon in de Jordaan en liep tot voor kort met Nikon D90, 18-105 lens, grip MB-D80 en Sun-Sniper riem regelmatig door de buurt te schooieren.
Dankzij mijn nette voorkomen -) een paar keer in een persvak beland en diverse Pro’s ontmoet, na overleg met enkelen van hen (meeste zijn overigens Canon gebruikers) overgegaan tot een update van de apparatuur.
Nikon D800 (24.000 clicks) en gebruikte 24-70 f/2.8 lens met garantie gekocht bij een winkel.
Statief Manfrotto 055XDB + 804RC2 kop via marktplaats.
Draagriem Peak Design Slide
Grip Phottix BG-D800M(Magnesium, niet op de foto)
Ervaring tot nu toe: de leercurve is voor deze amateur stijl.
Dankzij veel lezen op Tweakers, op het Nikon Club Nederland forum, de handleiding en de .pdf van Thom Hogan doornemen in korte tijd veel geleerd en uitgeprobeerd. Valt niet tegen, eigenlijk valt het mee.
De Peak Design riem i.c.m. de Phottix grip bevallen tot nu toe goed. Heb niet het gevoel dat camera en lens weldra op straat belanden. Het geheel inmiddels wel verzekerd.
Nu op zoek naar een 70-200 f/2.8 VRII of f/4, da’s een lastige.
Blijf lezen en vooral foto's maken, het heeft geen enorme haast.
Vooralsnog heeft de f/4 met name door het lagere gewicht de voorkeur.
PKHS, Piet Koopt Hoge Schoenen
[afbeelding]

I can't wait to shoot!
Oké, je hebt dus verkeerde vrienden, maar gelukkig wel een paar verstandige kennissen.PKHS schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:13:
Verzekeren is voor watjes...Het geheel inmiddels wel verzekerd..
De kracht van Canon ligt met name in het ruime aanbod van betaalbare objectieven in deze range.Nu op zoek naar een 70-200 f/2.8 VRII of f/4, da’s een lastige.
Over je gearfoto: (nee, geen flauwe grappen meer) Ik vraag me af of je camera de goede kant op wijst. Ervan uitgaande dat je rechterhand nodig is om de sluiter te bedienen, zou je met je linkerhand de verstellingen van je balhoofd moeten kunnen regelen. De handel voor de horizontale verstelling met name, zit hiervoor in deze opstelling verkeerd, zo lijkt mij?
Na een val van heuphoogte plat op de straatklinkers.PKHS schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:31:
Oeps, je bedoelt 1 van de chroom kleurige bevestigingspunten?
Goed afgelopen?
https://scontent-ams3-1.x...3837536618582149716_o.jpg
https://scontent-ams3-1.x...4906018345516203897_o.jpg
Ligt nu in beverwijk. Werkte allemaal nog prima
[ Voor 31% gewijzigd door Universal Creations op 16-07-2015 09:32 . Reden: Plaatjes verkleinen naar maximaal 800 pixel breed ]
I can't wait to shoot!
Verwijderd
Als we naar de ontwikkelingen van de laatste jaren kijken, dan is Nikon + Sigma wat je moet hebben.Toff schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 01:45:
[...]
Oké, je hebt dus verkeerde vrienden, maar gelukkig wel een paar verstandige kennissen.
Als we over dSLR praten.
Hangt helemaal af van hoe je met je apparatuur omgaat en of het om professioneel gebruik gaat.[...]
Verzekeren is voor watjes...
Dat is mooi, maar heeft een Nikonschieter niets aan natuurlijk.[...]
De kracht van Canon ligt met name in het ruime aanbod van betaalbare objectieven in deze range.
De camera een kwartslag draaien zou inderdaad praktischer zijn.Over je gearfoto: (nee, geen flauwe grappen meer) Ik vraag me af of je camera de goede kant op wijst. Ervan uitgaande dat je rechterhand nodig is om de sluiter te bedienen, zou je met je linkerhand de verstellingen van je balhoofd moeten kunnen regelen. De handel voor de horizontale verstelling met name, zit hiervoor in deze opstelling verkeerd, zo lijkt mij?
Dank je! Ben er na 2 weken nog steeds erg happy mee. Sommige nieuwe opties heb ik me even flink in moeten verdiepen, maar ik mis in het dagelijks leven wat interessante onderwerpen om ze meteen in de praktijk te brengenthomskipsp schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:10:
[...]
Leukleukleuk:) Ik heb zelf ook de D7100, samen met een 50mm f1.8, en een Nikon 12-24mm f4. Bevalt erg goed. De groothoek is erg leuk om mee te spelen.
(kijk ook even op mijn Flickr, staan foto's met de 12-24mm op;) )
https://www.flickr.com/photos/126136978@N04/
Die Nikon ga ik naar kijken, wel beetje boven budget ben ik bang!
Gefeliciteerd met je nieuwe camera. Wat de Jordaan ermee te maken heeft ontgaat me een beetje maar inderdaad een leuke buurt om je nieuwe camera te ontdekken.PKHS schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:13:
Ik woon in de Jordaan en liep tot voor kort met Nikon D90, 18-105 lens, grip MB-D80 en Sun-Sniper riem regelmatig door de buurt te schooieren.
Leica MM + Sony A9
Ben maar een watje maar heb toch alles netjes verzekerd
www.maartendeboer.net
Ik ben geen watje, al zou een verzekering tegen mijzelf niet verkeerd zijnVentieldopje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:26:
[...]
Op die manier lok je het ook wel uit he.
ora et labora
Daarom schreef ik ook, dat hij verkeerde vrienden heeft.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:22:
[...]
Dat is mooi, maar heeft een Nikonschieter niets aan natuurlijk.

Ach, het was maar een flauwe grap, zoals ik zelf al aangaf, maar er zit toch een kern van waarheid in.Ventieldopje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:26:
[...]
Op die manier lok je het ook wel uit he.
Een richtlijn voor verzekeren is, dat je alleen dat verzekeren moet, wat je niet zelf kan dekken. Zo is bijvoorbeeld een all risk autoverzekering voor een nieuwe auto een logische keuze, net als een brandverzekering voor je eigen woning en een gezinsaansprakelijkheidsverzekering (AVP).
Voor fotoapparatuur geldt wellicht dat het verstandig kan zijn om nieuwe spullen de eerste tijd te verzekeren, maar er zijn (behalve Hamed misschien

Dan zou ik dat toch nog maar eens een keer goed uitzoeken als ik jou was, er zijn zéker verzekeringen die dus wel gewoon een fatsoenlijk bedrag uitkeren.Toff schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:31:
[...]
Daarom schreef ik ook, dat hij verkeerde vrienden heeft.![]()
[...]
Ach, het was maar een flauwe grap, zoals ik zelf al aangaf, maar er zit toch een kern van waarheid in.
Een richtlijn voor verzekeren is, dat je alleen dat verzekeren moet, wat je niet zelf kan dekken. Zo is bijvoorbeeld een all risk autoverzekering voor een nieuwe auto een logische keuze, net als een brandverzekering voor je eigen woning en een gezinsaansprakelijkheidsverzekering (AVP).
Voor fotoapparatuur geldt wellicht dat het verstandig kan zijn om nieuwe spullen de eerste tijd te verzekeren, maar er zijn (behalve Hamed misschien) weinig mensen die in 1 keer alles nieuw aanschaffen. Ik neem aan dat de meeste verzekeringsmaatschappijen, net als bij auto's, na verloop van tijd uitkeren op basis van dagwaarde. We weten allemaal, dat er haast niets zo snel in waarde daalt als een dSLR. Betaal je jarenlang premie, maar als het al tot uitkeren komt, krijg je een fractie van je betaalde premie terug.
Kijk het heeft geen zin om een D3200 met 18-55 te gaan verzekeren, dat weegt niet op tegen de premie maar als je een paar duizend euro aan spul hebt dan loont het zéker!
Nu weer een aantal festivals staan, mij krijg je daar niet heen zonder verzekering
www.maartendeboer.net
Als jouw verzekering na 5 jaar nog de nieuwprijs voor je body uitkeert, betaal je zeer waarschijnlijk veel te veel premie hoor.Ventieldopje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:02:
[...]
Dan zou ik dat toch nog maar eens een keer goed uitzoeken als ik jou was, er zijn zéker verzekeringen die dus wel gewoon een fatsoenlijk bedrag uitkeren.
Anyway, de laatste keer dat ik schade aan mijn fotoapparatuur had was meer dan tig jaar geleden, toen ik een toestel vergeten was mee te nemen van een feestje (bleek de volgende dag total loss te zijn). Was een mooie aanzet om op SLR over te stappen.
Ik wil absoluut niet zeggen dat mijn situatie de norm voor iedereen zou moeten zijn. Natuurlijk zijn er andere omstandigheden, die een verzekering wel zouden kunnen rechtvaardigen. Wie zich prettiger voelt door een verzekering af te sluiten, moet dat vooral niet voor mij nalaten. Voor je het weet, heb je net zo'n discussie als over UV-filters.

Neuh dat snap ik maar ik vind het gewoon een beetje een vreemd statementToff schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:29:
[...]
Als jouw verzekering na 5 jaar nog de nieuwprijs voor je body uitkeert, betaal je zeer waarschijnlijk veel te veel premie hoor.
Anyway, de laatste keer dat ik schade aan mijn fotoapparatuur had was meer dan tig jaar geleden, toen ik een toestel vergeten was mee te nemen van een feestje (bleek de volgende dag total loss te zijn). Was een mooie aanzet om op SLR over te stappen.Vervolgens dus tig jaar geen premie betaald over een nieuwwaarde van 3000 gulden tot bijna 10.000 euro nu. Van de uitgespaarde premie kan ik vast wel wat schade betalen.
![]()
Ik wil absoluut niet zeggen dat mijn situatie de norm voor iedereen zou moeten zijn. Natuurlijk zijn er andere omstandigheden, die een verzekering wel zouden kunnen rechtvaardigen. Wie zich prettiger voelt door een verzekering af te sluiten, moet dat vooral niet voor mij nalaten. Voor je het weet, heb je net zo'n discussie als over UV-filters.
Het ligt er gewoon aan wat je er mee doet en waar je het allemaal heen sleept. Ik betaal liever premie (die erg laag is imho) dan dat ik straks een tijd zonder camera zit, dat kan ik me niet veroorloven.
www.maartendeboer.net
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt