Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ventieldopje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:37:
[...]
Het ligt er gewoon aan wat je er mee doet en waar je het allemaal heen sleept. Ik betaal liever premie (die erg laag is imho) dan dat ik straks een tijd zonder camera zit, dat kan ik me niet veroorloven.
Zoals ik eerder schreef: "Een richtlijn voor verzekeren is, dat je alleen dat verzekeren moet, wat je niet zelf kan dekken." Voor jou kan verzekeren een goede optie zijn, omdat je een eventuele schade of verlies niet uit eigen middelen kan dekken. Zelf loop ik niet meer op festivals rond, zeker niet met al mijn gear. Ik dek de risico's uit eigen middelen en misschien zou het voor mij uiteindelijk de stap naar FF bevorderen, als er iets mis zou gaan. Waarom vind jij dat een "vreemd statement"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Om de weeklange stilte maar even te doorbreken hierbij mijn laatste aanwinst: Metz 52 AF-1
flitser

mijn eerste "echte" flitser, helaas geen originele pentax maar die zijn zo bizar duur zonder echt wat toe te voegen.
Komende week nog wel flink wat oefenen hoe en wat het beste werkt want voor volgende week zaterdag ben ik gevraagd de verjaardag van een kennis vast te leggen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Vandaag 2 lenzen binnen gekregen uit Rusland.

Afbeeldingslocatie: http://www.sport-touring.eu/other/stuff/shuttle/dscf0235_1b0b.jpg
Van L naar R: Jupiter 8 50mm f2 met M39 naar Fuji X adapter, Helios 44M-6 MC 58mm f2 met M42 naar Fuji X adapter, Fuji XF14mm f2.8

De laatste is als referentie van de grootte.

[ Voor 4% gewijzigd door afterburn op 24-07-2015 19:32 ]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als referentie voor grootte wordt over het algemeen een banaan gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Geen commentaar. LOL :D

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
om in de Russische hoek te blijven; deze week een Peleng 8mm f/3.5 fisheye in ontvangst genomen. Moest alleen tot vandaag wachten op een Nikon naar Canon mount adapter.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/431/19969975226_289cacc118_c.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door vandijk op 25-07-2015 22:19 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 06:48

^^0nMe

Got Babana's?

Ook hier wat 'nieuw' spul, van de week opgehaald om vandaag mee te kunnen slepen voor Rotterdam Unlimited. Helaas werkte het weer niet mee, voor het eerst in haar bestaan afgelast. :D
Het is een Carl Zeiss Jena 180mm Sonnar F2.8 gemaakt in de jaren 60-70 voor het Pentacon Six systeem:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/342/20003151265_1a9113f843.jpg

Erg praktisch is het natuurlijk niet, zo'n kanon op een NEX'je. Daarnaast ligt een Yashica ML 135mm lens die ik normaal als langste lens meeneem, past iets makkelijker in de tas...

Ik heb hem vooral voor de fun gekocht en om te spelen met een tilt-adapter. Er komen wel verrassend goede platen uit voor zo'n oude telelens, met name de kleuren en bokeh zijn erg nice van wat ik tot nu toe kort heb kunnen zien.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

^^0nMe schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:53:
Ook hier wat 'nieuw' spul, van de week opgehaald om vandaag mee te kunnen slepen voor Rotterdam Unlimited. Helaas werkte het weer niet mee, voor het eerst in haar bestaan afgelast. :D
Het is een Carl Zeiss Jena 180mm Sonnar F2.8 gemaakt in de jaren 60-70 voor het Pentacon Six systeem:

[afbeelding]

Erg praktisch is het natuurlijk niet, zo'n kanon op een NEX'je. Daarnaast ligt een Yashica ML 135mm lens die ik normaal als langste lens meeneem, past iets makkelijker in de tas...

Ik heb hem vooral voor de fun gekocht en om te spelen met een tilt-adapter. Er komen wel verrassend goede platen uit voor zo'n oude telelens, met name de kleuren en bokeh zijn erg nice van wat ik tot nu toe kort heb kunnen zien.
Het nut ontgaat me een beetje van zo'n lens op zo'n kleine camera maar een grappig gezicht is het wel :+

Zelf dit keer niet echt fotografie gear gekocht maar wel een nodige fotografie gerelateerde upgrade voor mijn NAS. De 3x3TB begon wat krap te worden en een oude 250GB hdd voor alleen een OS van amper 4GB vond ik wat te veel van het goede. Vandaar dus de OS schijf vervangen door een Transcend SSD370 32GB en er een 3TB schijf bij geprikt :)

Dit alles ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qMad1VFeC8Ebm2qNs5anf8pi/full.jpg

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 08:17
Nice! Dat is natuurlijk altijd handig. Welke OS draai je?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mijn NAS draait Arch Linux zonder fancy dingen, puur samba en NFS :) Wellicht ooit op een dag eens een web-based GUI voor schrijven om wat dingen te beheren maar ik log eigenlijk liever snel even in via SSH.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:07

Zym0tiC

^_^

Ventieldopje schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:19:
Mijn NAS draait Arch Linux zonder fancy dingen, puur samba en NFS :) Wellicht ooit op een dag eens een web-based GUI voor schrijven om wat dingen te beheren maar ik log eigenlijk liever snel even in via SSH.
Arch! geweldige distro. Heb toen deze gereleased werd 'm best lang als desktop OS gedraaid als vervanger van slackware. Zelfde filosofie maar iets meer bij de tijd en een native package manager. Als server OS vond ik het toendertijd wat minder vooral door broken packages maar ik neem aan dat dat nu niet meer (zo) speelt? /tech

Eerder deze maand als verjaardagskado van vrienden een koffer met onderstaande inhoud gekregen
*O* oOo

Olympus OM-10 + manual adapter
Draadontspanner
Zuiko 50mm 1.8
Tokina 28-85mm 3.5-4.5
Panagor 80-200 3.8
Starblitz 3300DTS fliter
Kleurenfilters
rolletje Kodak Gold 200 + Agfacolor Pro 200
Originele handleiding

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/elQ3ePRpFHu5miGyP9ahd5FG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/B7fn3CUxi19J5Dk5wqBZlFjZ/medium.jpg

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 13:36
Ventieldopje schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:04:
[...]

Het nut ontgaat me een beetje van zo'n lens op zo'n kleine camera maar een grappig gezicht is het wel :+

Zelf dit keer niet echt fotografie gear gekocht maar wel een nodige fotografie gerelateerde upgrade voor mijn NAS. De 3x3TB begon wat krap te worden en een oude 250GB hdd voor alleen een OS van amper 4GB vond ik wat te veel van het goede. Vandaar dus de OS schijf vervangen door een Transcend SSD370 32GB en er een 3TB schijf bij geprikt :)

Dit alles ziet er dan zo uit:
[afbeelding]
RAID5 wordt al een tijdje afgeraden voor schijven van 1TB of meer. Ik draai daarom zelf RAID 1.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zym0tiC schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Arch! geweldige distro. Heb toen deze gereleased werd 'm best lang als desktop OS gedraaid als vervanger van slackware. Zelfde filosofie maar iets meer bij de tijd en een native package manager. Als server OS vond ik het toendertijd wat minder vooral door broken packages maar ik neem aan dat dat nu niet meer (zo) speelt? /tech

Eerder deze maand als verjaardagskado van vrienden een koffer met onderstaande inhoud gekregen
*O* oOo

Olympus OM-10 + manual adapter
Draadontspanner
Zuiko 50mm 1.8
Tokina 28-85mm 3.5-4.5
Panagor 80-200 3.8
Starblitz 3300DTS fliter
Kleurenfilters
rolletje Kodak Gold 200 + Agfacolor Pro 200
Originele handleiding

[afbeelding]

[afbeelding]
Het is een rolling release dus het is moeilijk te zeggen hoe de stand van zaken was toen je het als server OS ging gebruiken. Zelf gebruik ik het al jaren als desktop OS en heb nog nooit echt problemen gehad. De keren dat ik wel problemen had waren met upgrades naar een nieuwe Gnome release maar dat lag aan Gnome en de legacy troep die het achter liet. Draait als een tiet moet ik je zeggen :)

Als server OS zal ik het behalve voor NAS of dev webserver nooit gebruiken, dan leun ik liever op CentOS / CloudLinux. Die backporten alle security fixes zodat niks stuk gaat :)

Mooie set met koffer trouwens! :) Puur voor de collectie of ga je er ook echt mee schieten?
citruspers schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:46:
[...]

RAID5 wordt al een tijdje afgeraden voor schijven van 1TB of meer. Ik draai daarom zelf RAID 1.
Zou wel eens willen weten waar je dat soort wijsheden vandaan haalt dan. Ik kan me voorstellen dat het zeker met een trage CPU lang duurt om de boel te rebuilden maar RAID 1 is daar écht de oplossing niet voor, zéker kosten technisch gezien niet. Ik heb er nu 4x3 TB in zitten waarvan ik met RAID 1 maar 2x3 TB zou kunnen gebruiken en heb je maximaal maar een redundantie van 1 schijf.

Bij RAID 5 kun je spare disks gebruiken om bij uitval meteen te rebuilden, vaak nog hot swappable ook. Bij RAID 6 heb je zelfs redundantie van 2 schijven :)

Met een trage CPU kun je gewoon een hardware RAID controller gebruiken om te (re)builden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 26-07-2015 14:17 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 22-09 13:36
Ventieldopje schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:09:
[...]

Zou wel eens willen weten waar je dat soort wijsheden vandaan haalt dan. Ik kan me voorstellen dat het zeker met een trage CPU lang duurt om de boel te rebuilden maar RAID 1 is daar écht de oplossing niet voor, zéker kosten technisch gezien niet. Ik heb er nu 4x3 TB in zitten waarvan ik met RAID 1 maar 2x3 TB zou kunnen gebruiken en heb je maximaal maar een redundantie van 1 schijf.

Bij RAID 5 kun je spare disks gebruiken om bij uitval meteen te rebuilden, vaak nog hot swappable ook. Bij RAID 6 heb je zelfs redundantie van 2 schijven :)

Met een trage CPU kun je gewoon een hardware RAID controller gebruiken om te (re)builden.
Ik stuur je een algemeen google linkje omdat er een heleboel materiaal over is geschreven: https://www.google.nl/sea...ei=i9C0VdGYLuuxygPIj5SQCw

In een notendop wordt statistisch de kans relatief groot dat je een leesfout krijgt en daardoor je array stuk gaat.

Daarnaast heb ik zelf ook nog wel wat argumenten tegen RAID 5: het is retetraag voor kleine writes en tijdens een rebuild wordt je systeem vaak onwerkbaar traag zodat je alsnog niks aan je redundantie hebt gedurende die periode. En met 2TB disks kan dat nog wel eens een tijdje gaan duren. :+

Je hele reden om RAID 5 te doen (redundantie) is dan eigenlijk en beetje weg.

Daarnaast is door de hoge belasting tijdens een rebuild de kans ook relatief groot dat een van je andere schijven ook uitvalt.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

citruspers schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Ik stuur je een algemeen google linkje omdat er een heleboel materiaal over is geschreven: https://www.google.nl/sea...ei=i9C0VdGYLuuxygPIj5SQCw

In een notendop wordt statistisch de kans relatief groot dat je een leesfout krijgt en daardoor je array stuk gaat.

Daarnaast heb ik zelf ook nog wel wat argumenten tegen RAID 5: het is retetraag voor kleine writes en tijdens een rebuild wordt je systeem vaak onwerkbaar traag zodat je alsnog niks aan je redundantie hebt gedurende die periode. En met 2TB disks kan dat nog wel eens een tijdje gaan duren. :+

Je hele reden om RAID 5 te doen (redundantie) is dan eigenlijk en beetje weg.

Daarnaast is door de hoge belasting tijdens een rebuild de kans ook relatief groot dat een van je andere schijven ook uitvalt.
Daarom zeg ik, als performance een issue is dan moet je ook niet op RAID 5 gaan zitten maar kijken naar iets als RAID 10. Het budget moet dan wel toerijkend zijn en het is écht overkill om dat te doen in een NAS die wordt gebruikt voor opslag van foto's waarbij reads en writes aan grote blokken gebeuren.

Het (re)builden kun je opvangen door een PCI-E raid controller er in te stoppen die dat soort taken op zich kan nemen. Die hebben specifieke hardware aan boord voor het berekenen van de parity om het een stuk sneller te laten gaan. Je blijft dan gewoon toegang houden tot je array en met de performance zal het dan nog wel meevallen, al zul je het uiteraard blijven merken. Als je software RAID gebruikt moet je gewoon niet vergeten een snelheidslimiet in te stellen.

Voor mij persoonlijk vind ik RAID5 de beste keus:
- Redundantie (met juiste configuratie / controller geen issue)
- Lees snelheid (met 4 schijven: 3x sneller dan met 1 schijf)
- Schrijf snelheid blijft het zelfde
- Veel opslag beschikbaar, 9 van de 12TB beschikbaar in de array.
- Spare drives voor automatisch rebuilden

RAID 1 neemt te veel ruimte in beslag (zowel letterlijk als figuurlijk) en heeft geen voordelen ten opzichte van RAID 5. Moet namelijk ook rebuilden en kan dit niet automatisch (spare drive). RAID 10 is mooi maar net als RAID1 te duur en neem te veel ruimte in.

De theoretische kans is leuk maar in de praktijk is al zo vaak gebleken dat die nummers gewoon niet kloppen. Die cijfers houden oa. geen rekening met de ingebouwde mechanismen om foute sectoren te blacklisten en noem maar op. Kijk maar eens op de site van Backblaze die zo'n beetje elk kwartaal de resultaten plaatsen van hoe hun hardeschijven het doen in een enterprise storage omgeving: https://www.backblaze.com/blog/best-hard-drive/.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kunnen we weer verder gaan met het posten van onze gear en de discussie over nassen en raid overlaten in de daarvoor bestemde forum voor opslagtechnologie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:02
Eens met hierboven. Dit dwaalt wat ver af van fotoapparatuur. Voor een discussie over RAID zijn andere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Eensch maar het is een beetje raar om ineens in een ander topic een reactie te geven ;) Verplaats gerust hoor.

Mijn initiële post was naar mijn mening toch wel fotografie gerelateerd in ieder geval: http://gathering.tweakers...message/44633606#44633606.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:02
Ik snap de route die discussie genomen heeft, we willen een beetje discussie in dit topic ook toelaten maar het dwaalt nu teveel af. Posts verplaatsen naar /21 wordt lastig omdat posts er soms slechts deels over gaan. Daar een nieuw topic maken is imo het handigste, of persoonlijk via DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 11:41

Boost9898

Software developer

Samen met mijn vader fotograferen wij, vaak op vakanties of gaan soms gewoon een aantal dagen ergens naartoe om foto's te maken. Een aantal foto's staan ook op m'n website. www.brambenik.nl

Deze foto is met m'n telefoon gemaakt, dat is wel te zien. ;)
http://i.imgur.com/OkI3cS1.jpg

(De 24-105 lens is een coffee mug.)

[ Voor 6% gewijzigd door Universal Creations op 27-07-2015 00:09 . Reden: Plaatje verkleinen tot maximaal 800pixel breed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Boost9898 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 23:36:
Samen met mijn vader fotograferen wij, vaak op vakanties of gaan soms gewoon een aantal dagen ergens naartoe om foto's te maken. Een aantal foto's staan ook op m'n website. www.brambenik.nl

Deze foto is met m'n telefoon gemaakt, dat is wel te zien. ;)

(De 24-105 lens is een coffee mug.)
Misschien handig om even een opsomming te maken van wat er op staat.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 11:41

Boost9898

Software developer

vandijk schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:08:
[...]
Misschien handig om even een opsomming te maken van wat er op staat.
Ja klopt, bij deze.

Foto
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7cf1ub4l.jpg
http://i.imgur.com/7cf1ub4.jpg

1. Canon EOS 350D + Battery grip
2. Canon EOS 70D + Battery grip
3. Canon EOS 5D + Battery grip
4. Canon 70-200mm f/2.8
5. Canon 17-55mm f/2.8 IS USM
6. Canon 24-135mm
7. Canon 24-105 IS USM (Coffee mug)

Buiten dit hebben we ook nog een aantal filters, flitsers, tassen en andere toebehoren.

[ Voor 12% gewijzigd door Boost9898 op 27-07-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 23:17

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Heb lang de wens gehad om een Nikon 85mm f/1.8 en een Nikon 105mm f/2.8 aan te schaffen, maar dit om budgettechnische redenen nooit gedaan. Nu een mooi alternatief gevonden in de vorm van onderstaande tokina 50-135 f/2.8. Tank van een lens en een stuk compacter (en goedkoper!) dan een 70-200 f/2.8.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47751279/Tokina%2050-135.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
DominoNL schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:56:
Heb lang de wens gehad om een Nikon 85mm f/1.8 en een Nikon 105mm f/2.8 aan te schaffen, maar dit om budgettechnische redenen nooit gedaan. Nu een mooi alternatief gevonden in de vorm van onderstaande tokina 50-135 f/2.8. Tank van een lens en een stuk compacter (en goedkoper!) dan een 70-200 f/2.8.

[afbeelding]
Mooi, alleen die 85mm f1.8 is wel een super scherp stukje glas hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

RobbieHifi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:54:
[...]

Mooi, alleen die 85mm f1.8 is wel een super scherp stukje glas hoor....
Daar twijfelde ik ook zeker niet aan. Deze tokina krijg je natuurlijk ook niet naar f/1.8 gedraaid, het is gewoon een heel ander beestje. Echter is het deze gezien de prijs wel rendabel en de 85mm niet, zeker niet als je daar nog een 105mm bij zou rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
DominoNL schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:56:
[...]

Daar twijfelde ik ook zeker niet aan. Deze tokina krijg je natuurlijk ook niet naar f/1.8 gedraaid, het is gewoon een heel ander beestje. Echter is het deze gezien de prijs wel rendabel en de 85mm niet, zeker niet als je daar nog een 105mm bij zou rekenen.
Dat begrijp ik. Veel fotografie plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Nikkor 85mm f1.8 is idd mooi materiaal, ik heb de niet D versie daarvan. Die zijn tweedehands nog net iets goedkoper terwijl het qua beeld niet zo enorm veel verschil zal maken (lijkt me). Voor net onder de 200 EUR wel te vinden. Is wel echt een portretlens, ik gebruik die lens echt voor niets anders. Als je standaard en groothoek primes gewoon bent zul je ook verschieten van de lange minimale focus afstand van deze lens.

Dat probleem heb je natuurlijk niet met de 105mm f2.8 macro. Die zag ik op BD onlangs staan voor 550, wat op zich ook geen slechte prijs is als je weet dat die dingen nieuw bijna het dubbele moeten kosten. Die lens is trouwens ook heel specifiek inzetbaar. Voor macro een plezier om mee te werken. Voor portretwerk en alle andere is het zelf met de focus range op limit op AF geen plezier vind ik persoonlijk. Die gebruik ik altijd op MF.

Ik weet natuurlijk niet wat je wilt fotograferen maar als je heel goedkoop mooie portretten met minimale scherptediepte wilt maken zou ik gelijk welke Nikkor 50mm aanraden. Mag zelfs een MF zijn dan. Denk aan de 1.4 die in MF ook betaalbaar is tweedehands. De 1.2 moet alweer geld kosten. En goedkoopste is natuurlijk de 1.8. Daarvan viel me gisteren dan weer op dat ik enkel nog de G versie nieuw kon bestellen :-(. Ben zelf geen liefhebber van de G versies (op een paar DX lenzen die ik heb na). Beperkt gebruik nogal als je niet alleen met recente bodies werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 16:09 . Reden: primes, niet zooms :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayparlour
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 13:30
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:08:
Die Nikkor 85mm f1.8 is idd mooi materiaal, ik heb de niet D versie daarvan. Die zijn tweedehands nog net iets goedkoper terwijl het qua beeld niet zo enorm veel verschil zal maken (lijkt me). Voor net onder de 200 EUR wel te vinden. Is wel echt een portretlens, ik gebruik die lens echt voor niets anders. Als je standaard en groothoek primes gewoon bent zul je ook verschieten van de lange minimale focus afstand van deze lens.

Dat probleem heb je natuurlijk niet met de 105mm f2.8 macro. Die zag ik op BD onlangs staan voor 550, wat op zich ook geen slechte prijs is als je weet dat die dingen nieuw bijna het dubbele moeten kosten. Die lens is trouwens ook heel specifiek inzetbaar. Voor macro een plezier om mee te werken. Voor portretwerk en alle andere is het zelf met de focus range op limit op AF geen plezier vind ik persoonlijk. Die gebruik ik altijd op MF.

Ik weet natuurlijk niet wat je wilt fotograferen maar als je heel goedkoop mooie portretten met minimale scherptediepte wilt maken zou ik gelijk welke Nikkor 50mm aanraden. Mag zelfs een MF zijn dan. Denk aan de 1.4 die in MF ook betaalbaar is tweedehands. De 1.2 moet alweer geld kosten. En goedkoopste is natuurlijk de 1.8. Daarvan viel me gisteren dan weer op dat ik enkel nog de G versie nieuw kon bestellen :-(. Ben zelf geen liefhebber van de G versies (op een paar DX lenzen die ik heb na). Beperkt gebruik nogal als je niet alleen met recente bodies werkt.
Wat bedoel je met BD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL

DominoNL

Hij zal BelgiumDigital bedoelen.

De 50mm 1.4 heb ik trouwens al en die is inderdaad geweldig, maar voor de meeste situaties al te krap voor een normale foto. Dat heeft me er ook altijd van weerhouden om een vaste 85mm aan te schaffen. Nu heb ik 50 tot 135 in 2.8 tot m'n beschikking voor all-round doeleinden.

Wat is er trouwens mis met G-lenzen als dat niet te off-topic wordt voor hier? Niet goed gelezen, voor oudere bodies ben je dan inderdaad de sigaar.

[ Voor 30% gewijzigd door DominoNL op 29-07-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:13
vandijk schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:01:
om in de Russische hoek te blijven; deze week een Peleng 8mm f/3.5 fisheye in ontvangst genomen. Moest alleen tot vandaag wachten op een Nikon naar Canon mount adapter.

[afbeelding]
Mooie stuk glas! Is hij ook te gebruiken op een FF?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:13
Qua bruikbaar beeld? Of qua geen vastlopende spiegels?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Beide

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gat in mijn set favoriete lenzen is vandaag aangevuld. De middelste is nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30939008/photo/DSC_4466.JPG

Tijdens mijn studies moest iedereen verplicht een 50mm kopen (die 50 op de foto is dan ook op leeftijd) en andere lenzen kon je uitlenen. Ik herinner me daarvan vooral dat je de 35 en de 28 ruim op voorhand moest reserveren wou je er kans op maken. Terecht populaire primes.
Belgium Digital inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
28mm snap ik dan niet... Ik vind dat echt zo'n "net niet" fullframe brandpuntsafstand. Ik hou ook niet zo van 35mm, maar die kan ik mij nog wel voorstellen als wijdere walkaround op fullframe. Maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:53
Wel een mooi setje zo. Ik vind de looks van het oude glaswerk eigenlijk veel mooier dan de nieuwere G varianten.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:02:
28mm snap ik dan niet... Ik vind dat echt zo'n "net niet" fullframe brandpuntsafstand. Ik hou ook niet zo van 35mm, maar die kan ik mij nog wel voorstellen als wijdere walkaround op fullframe. Maar ieder zijn ding.
Het leuke aan de 28mm vind ik dat die nog niet teveel vervormt zolang je afstand houdt. Die is als ik op reis ga en weinig mee breng vaak de enige die op de camera komt.

Toegegeven de 20mm staat hoog op mijn lijstje. Kitlenzen voor mijn dochter en vriendin niet meegeteld heb ik niets breder dan 28 op dit moment. Eerstvolgende reis eens regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:35:
Het leuke aan de 28mm vind ik dat die nog niet teveel vervormt zolang je afstand houdt.
Je bedoelt vertekenen... En dat is een kwestie van zelfde afstand houden met een wijdere lens en wat croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:35:
[...]

Het leuke aan de 28mm vind ik dat die nog niet teveel vervormt zolang je afstand houdt. Die is als ik op reis ga en weinig mee breng vaak de enige die op de camera komt.

Toegegeven de 20mm staat hoog op mijn lijstje. Kitlenzen voor mijn dochter en vriendin niet meegeteld heb ik niets breder dan 28 op dit moment. Eerstvolgende reis eens regelen.
De 20mm is wel wat breder dan de andere lenzen ;) Optisch zegt men dat hij niet optimaal is, maar ik gebruik hem al jaren naar tevredenheid. Heel compact en licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Hamed schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:03:
[...]

Mooie stuk glas! Is hij ook te gebruiken op een FF?
Ik heb deze Peleng gekregen van iemand die er Interieur fotografie mee gedaan heeft. Er zitten rondom wat gebruiksporem op, maar het frontelement was nagenoeg onbeschadigd. De lens was in Nikon mount, dus voor gebruik op mijn 5D mark II en EOS M heb ik er een Nikon->Canon adapter tussen gezet. Goedkoop ding van Abay.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/279/19373604004_f66c0644a1_c.jpg

Standaard zit er achter op de lens een soort filter. Deze kan je ook in geel en groen krijgen, maar op mijn exemplaar zat een kleurloos variant. Deze loopt inderdaad tegen de spiegel aan als de lens op oneindig gefocust is. Het filtertje is eenvoudig los te draaien en daarmee is het probleem met de spiegel opgelost.

Op crop zijn er in alle vier de hoeken vignetting zichtbaar. Dit komt tevens met de bekende blauwe rand. Een beetje croppen of opvullen met content aware fill. Op mijn EOS M is de vignetting rechts erger dan links. Net of de lens en de sensor niet helemaal correct uitgelijnd zijn. Onduidelijk of dat aan de lens, de camera of de adapter ligt.

Op fullframe ziet het beeld er zo uit: Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/407/19834111879_01e676f119_c.jpg

Rondom zit een blauwe rand, die haal ik in Lightroom eenvoudig weg door er een vignet overheen te zetten. Scherpte viel mij erg mee. Chromatische abberatie is met de standaard tools van Lightroom goed weg te werken. De lens is alleen erg gevoelig voor tegenlicht. En daar heb je met bijna 180 graden beeldhoek al snel last van. Flare galore.

[ Voor 10% gewijzigd door vandijk op 30-07-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 20:26

Milo.

klik

28mm vind ik dan weer ideaal, de voigtlander 28/1.9 zit nagenoeg altijd op de A7.

En de 28AFD van Nikon.. mwa ook niet zo een goed lensje al zeg ik het zelf, de 24AFD is een stuk beter.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Die Peleng staat ook nog op mijn lijstje :)
Lijkt me een gave lens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:56

g0tanks

Moderator CSA
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vNNB3uOVvFNPW4CVVwmfjkBr/full.jpg

Nieuw is de LumoPro LP634 umbrella swivel adapter + Falcon Eyes UR32T flitsparaplu. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@vandijk, gaaf ding altijd die Peleng 8mm. Wil er ooit nog wel een keer eentje hebben voor de fun maar de laatste keer dat ik hem probeerde pastte hij niet op mijn camera vreemd genoeg (wel op een 6D). Wil dus ook geen gezeur als ik hem terug moet sturen :+

@g0tanks, lijkt het terrein van Castlefest wel een beetje ;) Heeft zo'n flitser nou echt genoeg power om ook overdag door zo'n paraplu te flitsen? Lijkt mij meer iets voor in de studio. Evengoed leuk spul!

Zelf de boel een beetje ingepakt voor Party.San Metal Open Air en na een blik in de kast besloten ook mijn opa's Praktika Super TL2 mee te nemen. Vandaag de handleiding eens doorgenomen, wat een simpel dingetje in gebruik maar gebouwd als een tank. Gewapend met wat mooie z/w rolletjes eens kijken of we wat leuke shots kunnen maken op het camping terrein overdag.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PygD83zc8NrTgbDe1TvwLi1a/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 02-08-2015 20:14 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:56

g0tanks

Moderator CSA
Ventieldopje schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:13:
@g0tanks, lijkt het terrein van Castlefest wel een beetje ;) Heeft zo'n flitser nou echt genoeg power om ook overdag door zo'n paraplu te flitsen? Lijkt mij meer iets voor in de studio. Evengoed leuk spul!
Het is het Volkspark in Enschede. ;) Ik heb het niet in de volle zon getest, alleen in de schaduw en dat was prima te doen!

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Vandaag een Sony a7ii gehaald. Nog niet iedereen in ons huishouden lijkt overtuigd ;)
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/284/19615032463_d07c2d05cc.jpgSony a7II by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
g0tanks schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:58:
[afbeelding]

Nieuw is de LumoPro LP634 umbrella swivel adapter + Falcon Eyes UR32T flitsparaplu. :)
Niet echt een handige swivel, de paraplu zit onder het schanierpunt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
DivWhis schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:37:
Vandaag een Sony a7ii gehaald. Nog niet iedereen in ons huishouden lijkt overtuigd ;)
[afbeelding]Sony a7II by Ravnoss, on Flickr
Mooi :)

Veel plezier ermee.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
PageFault schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:51:
[...]

Niet echt een handige swivel, de paraplu zit onder het schanierpunt!!!
De swivel zit op zijn kop. Het gat voor de paraplu zit in het deel waar de flitser op moet. Let ook op dat het gat voor de paraplu scheef door de skivel gaat. De paraplu moet 'omhoog' wijzen, zodat de flitser naar het midden van de plu wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
vandijk schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

De swivel zit op zijn kop. Het gat voor de paraplu zit in het deel waar de flitser op moet. Let ook op dat het gat voor de paraplu scheef door de skivel gaat. De paraplu moet 'omhoog' wijzen, zodat de flitser naar het midden van de plu wijst.
Hoe kun je dan de flitser erop zetten??? Bij mij zit de flitser gewoon in een flitsschoen aan de kant waar de paraplu in moet, boven het schanier. Aan de onderkant zit een gat welke op lampstatieven past en waar een metalen cilinder in past met aan elke kant een andere maat schroefdraad voor diverse statieven. Aan die kant lijkt het me een uitdaging om een flitser in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze swivel adapter heeft geen vaste cold shoe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik vind 28mm juist een heel mooi brandpunt. Zit voor mij net mooi tussen groothoek en standaard. Niet zo'n groothoekvertekening als bijvoorbeeld een 24 of 21mm, maar je krijgt wel een fijn wijd beeld. Wat subtieler zou je kunnen zeggen.

Ik zou echt niet zonder 28mm willen zitten.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Vandaag binnengekregen uit Hong Kong voor 350 euro: pricewatch: Tokina AT-X 116 PRO DX 11-16mm f/2.8 (Nikon)
Verplichte iPhone foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CNbfGQ3.jpg

Ben er blij mee, mooi dingetje :)

[ Voor 38% gewijzigd door London op 03-08-2015 19:11 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:08

Don Quijote

El Magnifico

Heb ik altijd veel plezier van gehad en voor die prijs een koopje. Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Mooi lensje! Toevallig een linkje waar je hem hebt besteld? Ben mij ook aan het oriënteren voor een dx UWA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
werkenslaap schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:24:
Mooi lensje! Toevallig een linkje waar je hem hebt besteld? Ben mij ook aan het oriënteren voor een dx UWA..
Hier is die voor €269,99

Edit: €369.99

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
€ 369 denk ik dat je bedoelt? Ook geen gekke prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hamed schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:26:
[...]

Hier is die voor €269,99

Edit: €369.99
Daar heb ik hem besteld inderdaad. Ik kreeg alleen nog wat korting omdat ik daar al mijn apparatuur bestel :)

Echt een geweldige zaak, en het scheelt héél veel geld t.o.v. de Nederlandse markt.

Het enige nadeel is de garantie, daarvoor kan je beter in Nederland je spullen kopen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
eigenlijk oftopic, maar voor garantie moeten spullen naar UK verstuurd worden, maar ik bestel daar al een tijdje niet meer!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Laatste offtopic: wat voor levertijden moet ik aan denken als spul uit Hongkong moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

werkenslaap schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:51:
Laatste offtopic: wat voor levertijden moet ik aan denken als spul uit Hongkong moet komen?
~3-4 dagen. M'n vorige lens maandagochtend besteld, woensdagavond in huis. Deze Tokina donderdag besteld, vandaag in huis.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanreijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:21
Nieuwe upgrades :D

Carl Zeiss 50MP f2 zf.2 vervangt mijn Carl Zeiss 50mm Planar f1.4 zf.2
Nikon F3HP + MD-4 vervangt mijn huidige F3

De Zeiss 50MP stond al heel lang op de verlanglijst maar had nog niet eerder het geld. De F3HP is een zeer net exemplaar die mijn werkende maar toch vol met deuken en op veel plekken kale F3 gaat vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/424/19643650423_879ec2b921_c.jpgNikon F3HP + Zeiss 50MP f2 by Arthur van Reijn, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
PageFault schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

Hoe kun je dan de flitser erop zetten??? Bij mij zit de flitser gewoon in een flitsschoen aan de kant waar de paraplu in moet, boven het schanier. Aan de onderkant zit een gat welke op lampstatieven past en waar een metalen cilinder in past met aan elke kant een andere maat schroefdraad voor diverse statieven. Aan die kant lijkt het me een uitdaging om een flitser in te zetten.
Je kan die flitsschoen er afhalen. Er zit een draaiknop waarmee je die los kunt draaien. Misschien meer een vraag voor het Strobist topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Heel m'n M4/3 set eruit.. En een compact erin :-)
Meer heb je (ik) niet nodig.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-Q8XK3SGK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UIHOJOAG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NUTULIQO.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Universal Creations op 04-08-2015 17:49 . Reden: Plaatjes verkleinen naar 800pixel breed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

Nice! :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Doe maar :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@avanreijn, poeh wat een ding zeg. Lijkt me nou niet echt comfortabel fotograferen. Van ergonomie hadden ze toen nog weinig kaas gegeten naar mijn idee ;)

@Lasteraar, mooi ding! Durf het bijna geen compact te noemen, klinkt zo denigrerend :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanreijn
@Ventieldopje met de MD-4 (motordrive en vertical grip) ligt deze beter in de hand als een D800. De viewfinder is echt geweldig, zelfs met bril op kan ik het gehele kader zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

avanreijn schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:10:
@Ventieldopje met de MD-4 (motordrive en vertical grip) ligt deze beter in de hand als een D800. De viewfinder is echt geweldig, zelfs met bril op kan ik het gehele kader zien.
De viewfinder kan ik me voorstellen, de viewfinder is zelfs 0.01x groter dan mijn camera en dat is groooot :) Het vierkante ontwerp lijkt mij gewoon niet zo lekker vasthouden, moderne DSLR's hebben daarom allemaal mooie rondingen en ontwerpen waar je vingers optimale grip hebben, dat lijkt mij deze camera niet te hebben vandaar ;)

Evengoed mooi spul hoor ... maar 13fps, dan mag je wel een hele doos aan rolletjes meenemen!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Meer heb je niet nodig? Zei je dat de vorige keren ook al niet? ;)

Mooie cam, dat wel! :p

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Thnx :-)

Plaatjes zijn ook lekker scherp
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/561/20104979370_e09cb4ffac_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/454/20106363619_c2bb24a56f_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:00
Mooie camera, ben onder de indruk van je testplaatjes, daarop heb ik hem ff snel gegoogled, en dan lees ik:
Ik heb de camera ongeveer twee maanden in gebruik en hij voldoet volledig aan mijn verwachtingen, vooral in 'samenwerking' met Lightroom. Ook de ingebouwde zoeker is een groot voordeel, Ik ben al jaren een Leica fan, en deze camera geeft weer echt het gevoel van een "Leica" ook al weet ik dat het in principe de zelfde camera is als de Panasonic LX 100, maar met Lightroom en de betere garantie is de Leica het prijsverschil zeker waard!
Bron

Dan vraag ik me af, waar zit het verschil dan in wat het verschil in prijs rechtvaardigt, afgezien van wat meneer hierboven aanhaalt? Just curious.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Verschil Leica tov lx100 is:
- 3 jaar garantie ipv 2 bij Lx100
- adobe lightroom bij de leica
- esthetisch mooiere body ( subjectief )
- betere restwaarde ( ? )

Maar persoonlijk voor mij de looks en de goodies van Leica die beschikbaar zijn. Het is hobby.. Als de camera er leuk uit ziet geniet ik daar ook meer van.

Rationeel bekeken kun je net zo goed een lx100 kopen. Al heb ik in reviews gelezen dat de jpg's van Leica er beter uitkomen dan uit de lx100. Bewerk je .raw dan 0 verschil zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

loewie1984 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:45:
[...]

Bron

Dan vraag ik me af, waar zit het verschil dan in wat het verschil in prijs rechtvaardigt, afgezien van wat meneer hierboven aanhaalt? Just curious.
Dat staat in je eigen quote...: Leica jasje, Leica badge, inclusief een Lightroom licentie en betere garantie...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Mijn nieuwe speelgoed. Heb hem al een tijdje :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eob9FAJhfshOOxK4QYiNKOl5/full.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanreijn
Oeh, een setup waar ik al een hele tijd over zit te tobben.

Welke manier van focussen gebruik je met de Sony, Focus peaking of Focus zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:53
Mooi spul hier allemaal!

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Zoom, Peaking is niet betrouwbaar.

Thx

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamed schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:43:
Zoom, Peaking is niet betrouwbaar.

Thx
Helemaal akkoord. Ik heb veel fouten bij gebruik peaking terwijl het met de zoom functie wel lukt. Is alleen wel vrij traag werken. En het ligt niet aan mijn kunnen want op matglas lukt het me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 18:47
Ah, een camera topic!

Ik heb eergister een 24-70 F2.8 Sigma overgenomen van een bevriende fotograaf. Super happy mee. Enigste wat wellicht beetje irritant is is dat 'ie een geluid maakt als een stikkende parkiet wanneer hij niet scherp kan stellen maar voor de prijs die ik ervoor betaald heb en het doeleinde waar 'ie voor is momenteel dikke prima! Contrast is echt super en de scherpte valt me 100% mee. Enigste is wel dat hij op 2.8 klein beetje soft is en de CA is wel aanwezig, maar ik verwacht ook geen L kwaliteit glaswerk van een Sigma objectief. Prima ding voor z'n leeftijd en prijs!

Hij komt op m'n 5D II (still in love) en mijn 50mm mag even weer gedegrideerd worden tot 'side' lensje ipv primair. Whooo! Eindelijk!

[ Voor 10% gewijzigd door Courses op 07-08-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Pics or it didn't happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Fiber! Dit topic is in het leven geroepen om apparatuur te showen, niet om er over te vertellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 18:47
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11145182_868159976596274_2687386732629747836_n.jpg?oh=aae0d183d607edde864bb919f5937462&oe=56450EC1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Viltrox EF-NEX II

Gekocht omdat ik diafragma controle wou hebben met mijn Voigtländer 90mm SL-II Canon mount. Dat doet hij perfect.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5iYNvLQ4VuYe8smw7c2tv2Eh/full.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hamed schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:25:
Viltrox EF-NEX II

Gekocht omdat ik diafragma controle wou hebben met mijn Voigtländer 90mm SL-II Canon mount. Dat doet hij perfect.

[afbeelding]
En waarom de Viltrox, ik heb begrepen dat deze minder is dan de Commlite welke ook nog goedkoper is. (just being curious omdat ik weet dat je altijd voor top kwaliteit gaat).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Gutteguttegut schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:47:
[...]
En waarom de Viltrox, ik heb begrepen dat deze minder is dan de Commlite welke ook nog goedkoper is. (just being curious omdat ik weet dat je altijd voor top kwaliteit gaat).
Het ging mij puur om diafragma controle te hebben met mijn Voigtländer. Het hebben van AF met Canon glas is niet echt interessant zeg maar!

Heb de Viltrox adapter via MP voor €45 kunnen kopen. Best wel goedkoop eigenlijk.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010

mrc4nl

Procrastinatie expert

Wat m42 spul: een maniya-sekor 200mm f3.5 en een jena 50mm f2.8 en een m42-MD adapter

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R0HuD7uAPfduh3Fsib5nuWcx/full.jpg

Hoe ze presteren? geen idee, manueel focus zonder lcd/evf gaat nogal moeilijk. (zelfs met af is het hit en miss ) ik wacht tot mijn gx7 terug komt. :O

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 08-08-2015 14:07 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:07
Dit laatste gekocht ( een imitatie ) Caden schouderband. Werkt erg fijn met mijn D5200.

Deze draag je diagonaal als sling of over 1 schouderblad.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En een simpele USB3.0 cardreader erg handig voor onderweg aan mijn Asus F205TA 11,6"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En eindelijk eens een wat vlotter en groter SD kaartje gekocht na een TiP van een mede-Tweaker.

Heb je de TS of topicwarning gelezen? We willen hier foto's zien van je mooie spullen. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 15:16 . Reden: We willen hier foto's zien, niet linkjes naar webshops. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YYqJN9M.jpg

Tamron 17mm. Al een weekje in mijn bezit, maar nog niet erg veel mee kunnen spelen helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door Peter_Aragorn op 09-08-2015 15:45 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Hebben jullie even :+ (telefoon foto's :P)
  • Manfrotto MK393H Statief.
  • B+W F-PRO CPL 58mm
  • 2 x ML-L3 afstandsbedieningen (China)
  • Yongnuo Speedlite YN565EX
  • Lowepro Sling 200AW
  • 8 x Eneloop Pro 2450 mAh AA + houder (andere twee waren al in bezit).
Gear
StatiefCPLRemote
FlitserTasBatterijen

Op vakantie (Nederland) op zoek gegaan naar een telelens, maar ook veel gebruik gemaakt van een omkeerring voor macro fotografie. Een fotowinkel binnen gelopen voor informatie en aldaar een macrolens uit mogen proberen buiten de winkel. Needles to say, dat ik bij terugkomst in de winkel verkocht was. :+

Vriendin een tijd geleden ook besmet met het "foto-virus". Die begon tegen de beperkingen van de oude Sony aan te lopen. De winkel in kwestie had een mooie Nikon dubbele zoom-kit set staan die perfect was voor haar. Door het kiezen voor een Nikon kunnen we elkaars objectieven gebruiken. Hierdoor heb ik de mogelijkheid tot tele en kan mijn vriendin uiteraard ook al mijn glas gebruiken 8).
  • Nikon AF-S VR Micro-NIKKOR 105mm f/2.8G IF-ED
  • Nikon D3300
  • Nikon AF-S DX Nikkor 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR
  • B+W UV FILTER MRC 62 E
  • B+W UV FILTER MRC 58 E
Gear

Voorlopig ben ik wel even klaar dacht ik zo :+. Al moet ik nog wel op zoek naar een nieuw statief. De Manfrotto heb ik aan m'n vriendin gegeven :). Mede omdat mijn camera met grip en de macrolens het statief niet echt lief vindt wat betreft gewicht :D

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
nice! Gefeliciteerd. Mooie aankoop die 105mm!

wel nog even je sig aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hamed schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:45:
Mijn nieuwe speelgoed. Heb hem al een tijdje :)

[afbeelding]
:9~ :9~ :9~

Erg mooi weer Hamed. Is de X-T1 met primes alweer de deur uit?

Overval jij toevallig banken in het weekend? Just kidding maar ik hier zo vaak nieuwe gear van je langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

san.okk schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:32:
[...]

nice! Gefeliciteerd. Mooie aankoop die 105mm!

wel nog even je sig aanpassen ;)
Dankje :), gedaan.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 12:54
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JwLBzRfQc2aUbeNsdQWRBCwk/full.jpg

Zo goed als nieuwe D300s. Ik overwoog een TC-14 voor mijn 70-200 maar voor ietsje meer kon ik een D300s krijgen (feitelijk een 'TC-15'). Bediening, accu en vertical grip zijn identiek aan m'n D700, wat erg handig is. En ik wou er ook niet teveel geld aan uitgeven. Plus dat een D7x00 te klein voor mijn handen is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Om zelf nog terug te komen op wat ik eerder gekocht heb en er toen nog enige twijfel was of het een blijvertje was: http://gathering.tweakers...message/44387300#44387300...

Het is een blijvertje! Veel mee geschoten en hij zit mij nooit in de weg en maakt het kijken door de zoeker heerlijk comfortabel :) Was even bang dat ik met het warme weer van die panda ogen zou krijgen en het rubber dus zou afgeven, gelukkig niet het geval. Aanradertje voor iedereen die buiten schiet! :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:25

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Abbadon schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:36:
[afbeelding]

Zo goed als nieuwe D300s. Ik overwoog een TC-14 voor mijn 70-200 maar voor ietsje meer kon ik een D300s krijgen (feitelijk een 'TC-15'). Bediening, accu en vertical grip zijn identiek aan m'n D700, wat erg handig is. En ik wou er ook niet teveel geld aan uitgeven. Plus dat een D7x00 te klein voor mijn handen is.
Nice :) !

Ik kan me nog heel goed herinneren dat toen ik net overgestapt was van Nikon naar Canon dat Nikon de D300 uitbracht. Wat vond (en vind) ik dat ding indrukwekkend. Heerlijke grip, grote zoeker, snelle AF met mega veel AF-punten. Alles instelbaar, lekker veel externe knoppen.
Meest indrukwekkende camera die ik ooit vast hield. Ik had toen al de 5d, dus wist waarom ik overstapte, maar de sensor was dan ook wel het enige pluspunt dat de 5d had over de D300. De rest won Nikon met gemak.

Dus, leuke body voor erbij :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 12:54
Het is idd een fijne body, nog een klassieke 'engineers'-Nikon zoals die sinds de D800 niet meer gemaakt worden (tegenwoordig zijn alleen nog de D4s en 1Dx van de oude robuuste stempel met volledig metalen spiegelhuis, alle andere dSLR's zijn intern plastic want goedkoper en stevig genoeg voor beoogd doel).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y6OpDKe.jpg

Mooi dealtje gedaan op Marktplaats: Zeiss Contax 50mm F1.7 voor €65 :) Kleine verfchipjes op de filterring, verder in top conditie. Gaat op de NEX5 voor wat newborn fotografie.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EFkqHwSMypkO1eIGXad9PU1u/full.jpg
Zo goed als nieuwe Nikon D7000 (paar duizend clicks) met een 50mm 1.8 erbij. Leuke upgrade na jaren met een D3100 rond te hebben gelopen :)
Pagina: 1 ... 81 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt