Dat is wel een ferme eerste stapJeroen V schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:35:
Mijn eerste serieuze stapjes in de wereld van digitale fotografie.... (afgezien van een standaard Samsung frummel cameraatje voor de snelle kiekjes)
Een Canon 7D met de 15-85 IS USM kit lens met Hama 72mm filter, een LowePro Slingshot 102AW en de 'plastic fantastic.'
Verder heb ik van de week een Manfrotto tripod op markplaats gescoord. 144B met 141RC kopje erop, vrijwel ongebruikt en onbeschadigd, samen in een mooie tas voor 75 euro. Volgens mij was dat wel een erg nette prijs.
Op mijn verlanglijstje staat een mooie zoomlens en een goede macro lens... (en een ringflitser, tussenringen, betere/grotere tas, etc etc etc) Voorlopig eerst maar eens de basis leren met de spullen die ik nu heb
[afbeelding]
(sorry voor de brakke phone pic)
Edit: Haal die Hama UV filter eraf. Ik heb die initieel ook gekocht bij aanschaf van mijn 450d+18-55IS een kleine 3 jaar terug. Haalt het contrast naar beneden, scherpte verslechtert erdoor en meer last van flare door felle lichtbronnen. Kortom, het is brol en maakt je beeldkwaliteit slechter. Ik gebruik op al mijn lenzen enkel de zonnekappen ter bescherming. Minder last van flare en geen invloed op de beeldkwaliteit. Ik heb ook nog geen enkel schade aan frontelementen gehad bij frontale botsingen oid, een zonnekap is (meestal) diep genoeg.
[ Voor 20% gewijzigd door LaurentS op 08-04-2012 15:18 ]
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com