Geen idee in welke resolutie jij je foto's hebt. Zelf schiet ik ook in 12 MP (Nikon D300), maar dan is er maar weinig meer uit te rekken. Zou ik zelfs niet doen op zo'n scherm.jesper86 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:33:
[...]
En dat is meer of minder MP dan het overgrote deel van mijn foto's denk jij?![]()
Want ik ben gister begonnen zeker, en überhaupt vandaag nog 12MP gebruiken is onvoorstelbaar?![]()
Nog even testen of de nieuwe EF-S 17-55 minstens zo scherp is als mijn EF 24-105, dan kan die lens in de verkoop.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Oeeh mooi spul weer allemaal. Gefeliciteerd allemaal.
Bonbridge, dat is een beste computer, kan je wel weer eventjes vooruit...
Link007, ziet er uit als een lekker licht setje met die prime. Mooi spul (:
Anton, lekkere lichtsterke zoom heb je nu en persoonlijk een iets prettiger bereik op een cropbody dan de 24-105 van je.
Bonbridge, dat is een beste computer, kan je wel weer eventjes vooruit...
Link007, ziet er uit als een lekker licht setje met die prime. Mooi spul (:
Anton, lekkere lichtsterke zoom heb je nu en persoonlijk een iets prettiger bereik op een cropbody dan de 24-105 van je.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
@anton, congrats!
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Vorige week een nieuwe Nikon D7100 incl Sigma 17-50 2.8 in ontvangst mogen nemen 

2

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2014 16:46 ]
Lijkt mij een erg lekkere combi...!Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:43:
Vorige week een nieuwe Nikon D7100 incl Sigma 17-50 2.8 in ontvangst mogen nemen
[afbeelding]
[afbeelding]2
[afbeelding]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Sinds een poosje doet dit het zware werk voor mij. Gaat lekker!
Gear by SjoerdvReenen, on Flickr

[ Voor 60% gewijzigd door Sjoerdfoto op 08-12-2014 00:24 ]
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Je plaatje doet het niet, je hem m denk ik als priveSjoerdfoto schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:50:
[afbeelding]
ora et labora
Fixedmrc4nl schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:55:
[...]
Je plaatje doet het niet, je hem m denk ik als prive
Verwijderd
Sweeet. Was de lens meteen goed, of heb je 'm nog een halve dag moeten finetunen?Sjoerdfoto schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:50:
[afbeelding]Gear by SjoerdvReenen, on Flickr
Fijne combinatie inderdaad! Ik werk er ook mee, samen met een 85mm op een tweede camera, zitten vrijwel een hele rapportage op de cameraSjoerdfoto schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:50:
[afbeelding]Gear by SjoerdvReenen, on Flickr
oh man oh man wat een jaloersmakend materiaal hier allemaal weer.
Waarom gaat mijn bonus van dit jaar toch naar het potje voor een nieuwe keuken ipv nieuw cameraspul
Waarom gaat mijn bonus van dit jaar toch naar het potje voor een nieuwe keuken ipv nieuw cameraspul
Omdat je partner blijkbaar de business case bepaaltPdeBie schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:45:
oh man oh man wat een jaloersmakend materiaal hier allemaal weer.
Waarom gaat mijn bonus van dit jaar toch naar het potje voor een nieuwe keuken ipv nieuw cameraspul![]()
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
haha, nee dit keer heb ik het potje voor de keuken toch echt zelf gestart.
Afgelopen week binnengekregen:
Nikon25-50mmAI-2 by Chasa:Imago, on Flickr
Nikon25-50mmAI-1 by Chasa:Imago, on Flickr
Een superdegelijk objectief uit de oude doos. In vrijwel nieuwstaat
35 jaar oud
en werkt nog steeds prima op de allernieuwste FF bodies!
Met bijpassende retro objectiefdop en -kap:
NikonCap by Chasa:Imago, on Flickr
NikonHK17 by Chasa:Imago, on Flickr

Een superdegelijk objectief uit de oude doos. In vrijwel nieuwstaat

Met bijpassende retro objectiefdop en -kap:

Je hebt een ovale lensdop? Plus natuurlijk dat maffe metalen uitsteeksel op je objectief.
LoL, Canonian4lifeIam, maar het is best een fraai stukje techniek, dat je daar hebt. Op FF een leuk bereik ook. Veel plezier ermee!
LoL, Canonian4lifeIam, maar het is best een fraai stukje techniek, dat je daar hebt. Op FF een leuk bereik ook. Veel plezier ermee!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Was in een keer spot-on!Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 01:52:
[...]
Sweeet. Was de lens meteen goed, of heb je 'm nog een halve dag moeten finetunen?
Ik zocht een goedkope, lichtsterke tele lens, dat is uiteindelijk deze Pallas Magenta 135mm f/2.8 geworden 
De lens is ongeveer in nieuwstaat. De focus ring en ingebouwde zonnekap werken nog perfect soepel en het glas is kras, stof en schimmel vrij.
De adapter die ik ergens anders had gekocht kwam ook vandaag binnen, maar het is een gebruikte en ik krijg na 1 foto al een Error 01.. Alleen als ik de lens iets los draai op de camera doet hij het. Maar dan verschuift hij weer als ik focus
Wie heeft er nog tips waar ik goede EF naar M42 adapters kan vinden?

De lens is ongeveer in nieuwstaat. De focus ring en ingebouwde zonnekap werken nog perfect soepel en het glas is kras, stof en schimmel vrij.
De adapter die ik ergens anders had gekocht kwam ook vandaag binnen, maar het is een gebruikte en ik krijg na 1 foto al een Error 01.. Alleen als ik de lens iets los draai op de camera doet hij het. Maar dan verschuift hij weer als ik focus

Wie heeft er nog tips waar ik goede EF naar M42 adapters kan vinden?

Gewoon die chipjes van je M42 adapter halen, die brengen niks dan ellende, je hebt ze niet nodig voor de werking
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Dat is een prima idee ja, die chip die er nu op zit doet het hoe dan ook niet.
Net dus de chip eraf gehaald en kan gewoon foto's maken nu
Net dus de chip eraf gehaald en kan gewoon foto's maken nu
Die chip zou er normaliter alleen voor zorgen dat er wat exif data in de foto's komt te staan, deze moet je er wel zelf in programmeren eerst en bij elke chip is dat weer anders. Altijd wel een heel gedoe en je hebt er uiteindelijk weinig aan is mijn ervaring.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Het zou een chip zijn voor focus bevestiging, helaas was dit met geen mogelijkheid werkend te krijgen.
Als ik wat rondlees op het interwebs zie ik dat er meer mensen last van hebben. Er zijn blijkbaar goede en minder goede adapter ringen te koop. Achja, ik kan de lens in iedergeval gebruiken zo. Als ik later toch een focus bevestiging wil ga ik het nog eens proberen.
Als ik wat rondlees op het interwebs zie ik dat er meer mensen last van hebben. Er zijn blijkbaar goede en minder goede adapter ringen te koop. Achja, ik kan de lens in iedergeval gebruiken zo. Als ik later toch een focus bevestiging wil ga ik het nog eens proberen.
Ohja en ook AF confirm inderdaad, maar die is écht heel lastig te kalibreren (als dit al mogelijk is bij jouw model). Vaak vertellen ze er niet bij dat dit soort chips niet echt accuraat werken en maar geschikt zijn voor ergens rond de f/2.8.
www.maartendeboer.net
Mooie vensterbank.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Speciaal om mijn lenzen te onderhouden (lees: tweaken/slopen)
een spanner tool
P1470221 by mrc4nl, on Flickr
met verschillende "bitjes"
P1470223 by mrc4nl, on Flickr
de fotos zijn geschoten met mijn nieuwe lens, een cosmicar 8.5mm f1.5. die een veel te kleine beeldcirkel geeft voor mft hence de vingnetting.
die foto komt misschien morgen wel
een spanner tool

met verschillende "bitjes"

de fotos zijn geschoten met mijn nieuwe lens, een cosmicar 8.5mm f1.5. die een veel te kleine beeldcirkel geeft voor mft hence de vingnetting.
die foto komt misschien morgen wel
ora et labora
@mrc4nl, hoe gebruik je een spanner tool? Ik ken het principe bitjes icm met schroevendraaier maar ik zie niet hoe je dit gebruikt en als ik google op spanner tool krijg ik ook niet veel zinnigs.
@wouter, leuke decoratie, jammer dat ie het niet meer doet.
@ventieldopje, AF-confirm is way off voor f2-2.8, maar die chip zit daar best
Hoe stel jij manueel scherp, heb je daar een matglas voor of gebruik je liveview?
@wouter, leuke decoratie, jammer dat ie het niet meer doet.
@ventieldopje, AF-confirm is way off voor f2-2.8, maar die chip zit daar best
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Blijkbaar heet het een spanner wrench,
voorbeeldje:
vanaf (1:07)
voorbeeldje:
vanaf (1:07)
ora et labora
Vroeger maakten we dit met van een plankje en wat spijkers, maar oké, soms schoot je uit, met een kras als gevolg.
Zo, weer iets om mee te prusten in de kerstvakantie:

Heb al wat foto's gemaakt en het is een heel verschil met zijn voorganger, de A55. Die ga ik niet meer gebruiken en gaat dan ook richting V&A / Marktplaats.

Heb al wat foto's gemaakt en het is een heel verschil met zijn voorganger, de A55. Die ga ik niet meer gebruiken en gaat dan ook richting V&A / Marktplaats.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Net een setje Olympus spulletjes gekocht gratis meegekregen ..mrc4nl schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:34:
een spanner tool
al de lenzen bleken namelijk vol te zitten met schimmel.

Zat er al aan te denken zo'n tooltje te kopen, nu een goed moment om ermee te oefenen.
( waar heb jij 'm vandaan ? )
ps. Is het waar dat schimmel kan verspreiden naar andere lenzen? Op de foto is het nog niet eens goed te zien maar het is echt extreem veel. Vraag me af wat voor omstandigheden er nodig zijn om zo te gaan schimmelen. ( volgens de 'verkoper' gewoon in de slaapkamer kast gestaan, in koffer èn originele lenskokers. )
Ja, schimmel kan zich verpreiden naar andere lenzen, dus ik zou deze exemplaren in quarantaine plaatsen door ze luchtdicht te verpakken oid.
1 van de grootste vijanden van schimmel is UV licht, dus lenzen regelmatig gebruiken bij zonlicht is een goede methode om schimmel tegen te gaan.
1 van de grootste vijanden van schimmel is UV licht, dus lenzen regelmatig gebruiken bij zonlicht is een goede methode om schimmel tegen te gaan.
[ Voor 34% gewijzigd door EXX op 18-12-2014 15:48 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
kijk dit vind ik nou serieus een goede opmerkingEXX schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:43:
ik had er zelf niet aan gedacht en ga binnenkort wat ouwe meuk in het zonnetje zetten
weet het niet meer
Daar krijg je dit niet mee weg.EXX schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:43:
Ja, schimmel kan zich verpreiden naar andere lenzen, dus ik zou deze exemplaren in quarantaine plaatsen door ze luchtdicht te verpakken oid.
De tools zijn redelijk makkelijk op ebay te bestellen, neem er niet een met alleen punten en platte achterkant zoals deze, maar met 'bitjes' zoals zijn 2de foto. Zal iets meer kosten maar je zal er veel meer gemak bij hebben en minder bloeden. Soms zit een lens muurvast en kan je alleen de smalle punten gebruiken om het glas niet te krassen, schiet je los kom je of tegen het glas (kras) of tegen je hand (veel bloed).
Vaak vreet de schimmel lijnen in de coating, dit ga je nog zien nadat de schimmel weg is dus het is een gok om ze schoon te maken. Gelukkig waren ze gratis
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Okee zonlicht, dus hij hoeft niet speciaal in een vochtige kelder te liggen? Alleen een keertje de natuur in en dan 10 jaar in de kast oid?
Ik weet niet of deze veel coating hebben, in ieder geval niet 'multicoated'. Voor en achter heb ik het er alvast zonder schade afgekregen geloof ik, de rest lijkt van binnen te zitten.
De link is private. Er moet lokaal toch ook wel een adresje te vinden zijn zou je zeggen. Anders toch maar ebay indd, maar dat leek me meer een noodoplossing.
Edit: staat op de wenslijst. http://www.amazon.co.uk/S...1&keywords=spanner+wrench
Ik weet niet of deze veel coating hebben, in ieder geval niet 'multicoated'. Voor en achter heb ik het er alvast zonder schade afgekregen geloof ik, de rest lijkt van binnen te zitten.
De link is private. Er moet lokaal toch ook wel een adresje te vinden zijn zou je zeggen. Anders toch maar ebay indd, maar dat leek me meer een noodoplossing.
Edit: staat op de wenslijst. http://www.amazon.co.uk/S...1&keywords=spanner+wrench
[ Voor 15% gewijzigd door jesper86 op 18-12-2014 19:07 ]
Ik heb m van Amazon (.co.UK) dan heb je m snel in huis. Ebay of China duurt lang, maar t is dacht ik wel tzelfde ding,en uiteraard goedkoper
[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 18-12-2014 18:53 ]
ora et labora
Ik zou dan gewoon een UV lampje kopen en ze daar een tijdje bij leggenVishari Beduk schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:13:
[...]
kijk dit vind ik nou serieus een goede opmerking![]()
ik had er zelf niet aan gedacht en ga binnenkort wat ouwe meuk in het zonnetje zetten
Als de schimmel eenmaal zichtbaar aanwezig is, helpt UV/zonlicht natuurlijk ook niet meer. Het is alleen een methode om schimmelvorming niet te laten onstaan.
Er zijn 2 dingen die schimmels geweldig vinden: donker en vochtig. Schimmels worden helemaal niet blij van UV licht en droogte. Dus: lenzen droogt bewaren en regelmatig gebruiken.
Er zijn 2 dingen die schimmels geweldig vinden: donker en vochtig. Schimmels worden helemaal niet blij van UV licht en droogte. Dus: lenzen droogt bewaren en regelmatig gebruiken.
[ Voor 36% gewijzigd door EXX op 18-12-2014 22:25 ]

Eindelijk een fatsoenlijk scherm. Na mijn Samsung P2770H eerder dit jaar al verkocht te hebben omdat de kleuren van deze echt way off waren. Zo lang al mijn bewerking op mijn laptop-scherm gedaan. Nu een fatsoenlijke dell Ultrasharp 2414H. Ideale combinatie zo met mijn laptop. Tevens is mijn muismat ook nieuw
Bedankt voor de waardevolle informatie betreft schimmels, ik heb altijd standaard van die silica-gel zakjes, die regelmatig verpakt zitten bij verschillende elektronica, in mijn camera tas zitten tegen het vocht.
[ Voor 20% gewijzigd door Mr Pingu op 19-12-2014 10:57 . Reden: Foto ging fout ]
Die heb ik ook, maar dan zonder extra bitjesmrc4nl schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:34:
een spanner tool
[afbeelding]P1470221 by mrc4nl, on Flickr
Ik moet nog steeds mijn oude Yashica ermee tot leven wekken!
Nice! Echt een hele leuke lens om te hebben kan ik je vertellen. Daar ga je een hoop lol mee hebben! 
Sample van de bewerking : ThomasW in "Het grote Canonmount-objectieven-topic v2010"
Paar keer zelf ook gebruikt en werkt best goed
Ken je deze al : mjtdevries in "Het grote Canonmount-objectieven-topic v2013"Deathchant schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:18:
@sweebee. Congrats!!! Ik denk dat die je wel gaat bevallen, zeker qua t.o.v. je 17-40. Show maar eens wat plaatjes, altijd leuk!
@hahn en henkie. Idd, dat groene bij #5 is idd duidelijk zichtbaar. Kep er dan ook niks aan gedaan. Wat erger is, is dit voorbeeld:
https://farm8.staticflick...81814238_b9f5906163_b.jpg
En geloof me, die lampjes waren niet allemaal rood/paars van zichzelf..... Dit is een voorbeeld die ik geschoten heb waarbij het echt moeilijker te corrigeren is dan die op #5. Wanneer ik dit probeer te corrigeren worden de paarse randjes vervangen door een grijzige halo, echt ugly. En dan is dit de 1024-reso....Maar je zou er nog van kunnen zeggen dat het allemaal paarse lampjes waren als excuus om de foto toch te kunnen gebruiken
Bij foto 5 pak ik in LR gewoon dat pipetje, dan 2:1x inzoomen en aanstippen en het is zo goed als weg.
Maar goed, ik wist van te voren dat er situaties zouden kunnen zijn waarbij dit erg optreedt. Maar er zijn natuurlijk ook nog andere redenen waarom ik deze lens wilde hebben, die paar keer dat de CA echt niet te corrigeren is neem ik voor lief. Bewuste keuzeOverigens de 50MP heeft het ook, maar niet zo als de 100MP.
Sample van de bewerking : ThomasW in "Het grote Canonmount-objectieven-topic v2010"
Paar keer zelf ook gebruikt en werkt best goed
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Veel plezier ermee!Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:22:
Lens setje uitgebreid met een Macro lens.
[afbeelding]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Hele kleine aankoop, maar dit weekend echt kunnen testen:

4 setjes in verschillende kleuren, zodat ik ze uit elkaar kan houden. Gekocht voor o.a. mijn Metz flitser. Die is echt getransformeerd door deze dingen. Hij blijft maar doorflitsen, na elke flits direct klaar voor de volgende, en na een lange, lange lange sessie, doen dezelfde 4 Eneloop's het nog steeds, zonder enig teken van afname.

4 setjes in verschillende kleuren, zodat ik ze uit elkaar kan houden. Gekocht voor o.a. mijn Metz flitser. Die is echt getransformeerd door deze dingen. Hij blijft maar doorflitsen, na elke flits direct klaar voor de volgende, en na een lange, lange lange sessie, doen dezelfde 4 Eneloop's het nog steeds, zonder enig teken van afname.
Ik heb dezelfde voor mijn SB-900. Ze gaan maar door en gaan maar door. 
Wist trouwens niet dat er ook verschillende kleuren waren. Heeft de kleur nog iets van doen met de capaciteit? Of is het puur optisch?
Wist trouwens niet dat er ook verschillende kleuren waren. Heeft de kleur nog iets van doen met de capaciteit? Of is het puur optisch?
Puur optisch. Dit zijn de kleuren:PdeBie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:06:
Ik heb dezelfde voor mijn SB-900. Ze gaan maar door en gaan maar door.

Ik heb zelf ook bruine, dus er zijn er nog meer blijkbaar. Erg handig om de setjes bij elkaar te houden en precies te weten welke opgeladen zijn en welke niet.
EDIT: Hier nog andere kleuren http://www.nkon.nl/magent.../e/n/eneloop-tropical.jpg
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 23-12-2014 12:10 ]
Ow, dat is wel handig inderdaad! 
Die tropical set ook
Maar ik ben even in de war. Is het nu Sanyo of Panasonic? Of is dat 1 merk?
Ik heb een lader van Sanyo, maar op die site die jij aangeeft staat een panasonic lader die exact hetzelfde is.
Die tropical set ook
Ik heb een lader van Sanyo, maar op die site die jij aangeeft staat een panasonic lader die exact hetzelfde is.
[ Voor 64% gewijzigd door PdeBie op 23-12-2014 13:38 ]
ah dat verklaart 
ik had vroeger in mijn radiografische bestuurbare race auto's namelijk altijd Sanyo accu's. Briljante dingen. Nu zie ik ineens Panasonic staan. Begon even aan mezelf te twijfelen
ik had vroeger in mijn radiografische bestuurbare race auto's namelijk altijd Sanyo accu's. Briljante dingen. Nu zie ik ineens Panasonic staan. Begon even aan mezelf te twijfelen
Toeval bestaat niet...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nou, om van deze zinloze discussie af te zijn, zette ik mijn transistorradio aan. Op dat moment hoorde ik iemand zeggen: Toeval bestaat niet.
Nou, als dat geen toeval is weet ik het ook niet meer.

Herman Finkers
https://www.youtube.com/watch?v=X9Cwt3_i7Ok
Nou, als dat geen toeval is weet ik het ook niet meer.
Herman Finkers
https://www.youtube.com/watch?v=X9Cwt3_i7Ok
[ Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 23-12-2014 15:36 ]
Verwijderd
Zeker handig:PdeBie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:36:
Ow, dat is wel handig inderdaad!
Die tropical set ook
Verwijderd in "Show hier je nieuwe en oude apparatuur."
Volgens mij heeft Panasonic Sanyo overgenomen; of zoiets.
-snip-
[ Voor 173% gewijzigd door Bean77 op 23-12-2014 17:52 . Reden: verkeerde topic ]
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
@Mr Pingu: Dat is een fijn scherm! Veel plezier ermee!
@Pasquald: Mooi spul! Altijd fijn, een extra rood ringetje
@PWM: Altijd handig. Moet dit spul ook al een tijdje kopen, maar komt er niet van.
Zelf al een tijdje op zoek naar een goede travel camera. Vorig jaar de Panasonic GM1 gekocht, maar die gaat de deur uit. De bediening vind ik niet fijn en ook het dynamisch bereik en ISO prestaties zijn niet heel denderend. Omdat ik veel landschappen schiet, vind ik vooral DR erg belangrijk. Ik wilde niet al m'n M43 lenzen wegdoen, dus toen is er een Olympus OM-D E-M10 voor in de plaats gekomen. Hopelijk brengt dit wel wat meer wat ik zoek
@Pasquald: Mooi spul! Altijd fijn, een extra rood ringetje
@PWM: Altijd handig. Moet dit spul ook al een tijdje kopen, maar komt er niet van.
Zelf al een tijdje op zoek naar een goede travel camera. Vorig jaar de Panasonic GM1 gekocht, maar die gaat de deur uit. De bediening vind ik niet fijn en ook het dynamisch bereik en ISO prestaties zijn niet heel denderend. Omdat ik veel landschappen schiet, vind ik vooral DR erg belangrijk. Ik wilde niet al m'n M43 lenzen wegdoen, dus toen is er een Olympus OM-D E-M10 voor in de plaats gekomen. Hopelijk brengt dit wel wat meer wat ik zoek

ik denk niet dat je er merkbaar op vooruitgaat in DR, maar betere bediening is natuurlijk wel heel fijn om te hebben
ora et labora
Dat denk ik wel. Er zit aardig wat overhead in de RAW files, vooral op lage ISO waardes. Iets waar ik graag gebruik van maak in m'n nabewerking. Hier een mooi voorbeeldje (ok, het is een E-M5, maar die heeft dezelfde sensor). Na ISO 800 blijft er weinig van over, maar m'n landschappen schiet ik over 't algemeen toch vanaf statief
[ Voor 24% gewijzigd door tommyz op 23-12-2014 22:04 ]
zolang je de gm1 nog hebt kan je zelf mooi side by side vergelijkentommyz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:55:
Dat denk ik wel. Er zit aardig wat overhead in de RAW files, vooral op lage ISO waardes. Iets waar ik graag gebruik van maak in m'n nabewerking. Hier een mooi voorbeeldje.
gm1 vs em10 dus
ora et labora
EM10 vs GM1 vs GX7
http://www.dxomark.com/Ca...mix-DMC-GX7___937_920_901
http://www.dxomark.com/Ca...mix-DMC-GX7___937_920_901
[ Voor 6% gewijzigd door leendertv op 23-12-2014 22:10 ]
I know, die gebruik ik altijd als eerste voor ik iets koop. Het zegt alleen niets over de overhead. Iets waar ik veel gebruik van maak in m'n nabewerking
Als je RAW schiet heb je altijd nog ruimte om over en/of onder te belichten, zonder dat het dichtloopt. De ene camera heeft meer overhead dan de andere camera. Soms schiet ik brackets en voeg ik ze samen met Enfuse, om zo een soort HDR foto te maken. Soms heb ik daar geen tijd voor, of lenen de omstandigheden zich daar niet voor. Om toch een foto te krijgen waarbij de lucht niet één groot wit vlak is, of de schaduwen niet een zwart vlak is, gebruik ik vaak de highlight/shadow sliders in Lightroom. Dit zorgt ervoor dat je uitgebeten luchten van meer contrast kan voorzien of dat je juist weer detail krijgt in de schaduwen. Hoever je hier in kan gaan, hangt van je overhead af
Belichtingsruimte of dynamisch bereik lijken mij meer bekendere termen hiervoor?
Maar waar haal jij die term vandaan? Ik ken hem (nog) niet, in dit verband iig.
http://www.encyclo.nl/begrip/overhead
http://www.encyclo.nl/begrip/overhead
Bye Bye Canon, welkom twee andere merken 

*gemaakt met een crappy iPhone camera
*
Moet aan beide wel heel erg wennen, twee compleet nieuwe systemen.

*gemaakt met een crappy iPhone camera
[ Voor 13% gewijzigd door GerardHenninger op 25-12-2014 13:29 ]
Dat is nog eens een kerstkadeau zeg.GerardHenninger schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:29:
[afbeelding]
*gemaakt met een crappy iPhone camera*
ora et labora
Oeh mooi spul.
Die PhaseOne ziet er redelijk zwaar uit, maar in een studio maakt dat natuurlijk niet zo veel uit.
Ga je die GH4 voornamelijk voor video gebruiken??
Die PhaseOne ziet er redelijk zwaar uit, maar in een studio maakt dat natuurlijk niet zo veel uit.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Ding is ook zwaar en lomp, houdt wel fijner vast dan een DSLR (en het geluid van de sluiter klinkt zo fijnAdmiralSnipe schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:42:
Oeh mooi spul.
GH4 is voor GHBTV en videoclips.
www.maartendeboer.net
Alles van Canon de deur uitgedaan joh? Zelfs de 1DX?GerardHenninger schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:29:
[afbeelding]
Heb nog wat Canon glas voor de Panasonic GH4ChrisLNFF schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:55:
[...]
Alles van Canon de deur uitgedaan joh? Zelfs de 1DX?
offtopic :
Huh, game ik niet met jou op de PS4?
[ Voor 10% gewijzigd door GerardHenninger op 25-12-2014 15:08 ]
Klopt!GerardHenninger schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:08:
[...]
Heb nog wat Canon glas voor de Panasonic GH4
offtopic :
Huh, game ik niet met jou op de PS4?
Welke back heb jeGerardHenninger schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:29:
[afbeelding]
Heerlijke camera die Phase One. AF moet je overigens niks van verwachten
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
IQ250.Peter_Aragorn schreef op donderdag 25 december 2014 @ 22:30:
[...]
Welke back heb je?
Heerlijke camera die Phase One. AF moet je overigens niks van verwachten
AF is idd k*t; die AF gecombineerd met een grotere sensor (en nog minder DoF) = 50% van de foto's out of focus
Fijn fijn 
Klopt. Eigenlijk zijn het, vergeleken met de Canon/Nikon camera's, heel primitieve beestjes. Maar als je die scherpte dan eenmaal hebt... Oh damn
Klopt. Eigenlijk zijn het, vergeleken met de Canon/Nikon camera's, heel primitieve beestjes. Maar als je die scherpte dan eenmaal hebt... Oh damn
Wow Nordlys! Jaloers op de complete set ;-)
Sow allen, jullie zijn goed bezig!! Mooi spul!!
Swoopdiewoop, oud & nieuw begint vroeg voor mij dit jaar (pun intended). Oude maar zéér geliefde Canon 85mm f/1.8 naar mijn vriendin gedaan, mooie toevoeging tussen haar 100mm f/2.8 macro en 50mm f/1.8 voor bij bands (waar f/2.8 soms krap aan is).
Samyang 14mm ingeruild en deze 85mm f/1.2L (mark 1) opgehaald in Den Haag voor een prijs waar ik prima tevreden mee ben. Grote dank aan Leevmeister voor de tip! Ik had bijna de hoop opgegeven om voor eind dit jaar een 85L te bemachtigen in zo'n prachtige staat, dankzij hem is dit toch gelukt
Samyang 14mm ingeruild en deze 85mm f/1.2L (mark 1) opgehaald in Den Haag voor een prijs waar ik prima tevreden mee ben. Grote dank aan Leevmeister voor de tip! Ik had bijna de hoop opgegeven om voor eind dit jaar een 85L te bemachtigen in zo'n prachtige staat, dankzij hem is dit toch gelukt

www.maartendeboer.net
Mooi spul weer allemaal:
Nordlys, lekker compleet zo! Jaloers.
HMJ, altijd leuk! Veel plezier ermee
Ventieldopje, eindelijk! Gefeliciteerd!
Nordlys, lekker compleet zo! Jaloers.
HMJ, altijd leuk! Veel plezier ermee
Ventieldopje, eindelijk! Gefeliciteerd!
Hèhè..! Daar kun je mee thuis komen.
R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
Lekker die 85L! Zit er ook al een tijdje naar te kijken. I of II xD
Eindelijk
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
EIN-DE-LIJK! Dat plaatje ook...keiharde porno!
Gefeliciteerd!!
Ja jongens, het heeft láng geduurd ... maargoed, dan heb je ook wat
Zelfs nog vóór het nieuwe jaar en ik denk zelfs voor het eerst dat ik me aan nieuwjaarsresoluties heb gehouden! 
Psst, volgend jaar een 200mm f/1.8?
Psst, volgend jaar een 200mm f/1.8?
[ Voor 13% gewijzigd door Ventieldopje op 29-12-2014 21:17 ]
www.maartendeboer.net
Iets minder geweld dat zo'n lekker 85mm 1.2, maar toch:

Wilde de mythische status van deze 25 jaar oude 70-210 F4 toch eens zelf ervaren. Mythisch omdat er websites vol geschreven staan over de foto's (en vooral kleuren) die deze, bijna volledig metalen (inclusief hood), lens voortbrengt. Scepsis, omdat de prijzen van deze lens zo laag zijn, dat bij een echt evenaring van de toegeschreven eigenschappen de prijs hoger zou moeten zijn. We zien de komende dagen wel

Wilde de mythische status van deze 25 jaar oude 70-210 F4 toch eens zelf ervaren. Mythisch omdat er websites vol geschreven staan over de foto's (en vooral kleuren) die deze, bijna volledig metalen (inclusief hood), lens voortbrengt. Scepsis, omdat de prijzen van deze lens zo laag zijn, dat bij een echt evenaring van de toegeschreven eigenschappen de prijs hoger zou moeten zijn. We zien de komende dagen wel
Die zal echt nooit komen
Veel plezier ermeePWM schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:27:
Iets minder geweld dat zo'n lekker 85mm 1.2, maar toch:
[afbeelding]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Ik zie een heel rijtje mooie dingen langs komen en zo zie ik het graag
.
Economie op gang houden is geen klein klusje, maar wij Tweakers komen een eind en doen het met liefde
Economie op gang houden is geen klein klusje, maar wij Tweakers komen een eind en doen het met liefde
Mijn telefoon wil zijn foto's niet syncenlink0007 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:19:
@pwm: je moet wel een zelfgemaakte foto gebruiken he!
Speciaal voor nero355 ook hier maar even gepost:

Nikkor 1000mm F11 reflex telelensje

Nikkor 1000mm F11 reflex telelensje
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt