• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:58

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Deathchant schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:22:
Gaaf. Dan kun je sluitertijden van 5 minuten doen zonder dat je iets van beweging hebt :D
Als je alleen de sterren er op zet wel, lijkt mij dat je juist beweging krijgt als je ook het landschap er bij op zet!

Ik denk dat je er dan niet onderuit komt om de 60Da te gebruiken of om het IR filter voor je sensor weg te vervangen (wat de 60Da heeft).

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Hier heb ik hem besteld. Voor een telefoon heb je een apart klem deel nodig. deze is alleen voor een 7" tablet. Het is niet heel goedkoop, maar vond het zelf wel waard. Had alleen geen rekening gehouden dat er nog geld (€22,-) overheen zou komen doordat het uit Amerika komt. Weet niet of ik het dan had gedaan.
Het zit stevig genoeg dat ik hem er zo wel in durf te zetten ;)

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Cool, wel jammer dat je er dan weer extra dingen er bij moet kopen maar het heeft mij in ieder geval een startpunt gegeven voor mijn zoektocht naar zo iets. Ik ga eerst eens even voorzichtig testen of wat ik wil wel mogelijk is met mijn mobiel en of dat lekker werkt. Ken wel mensen die het met een iPad doen inderdaad!

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Je hoeft toch geen extra dingen er bij te kopen? alleen als je van plan bent op een gegeven moment te switchen van apparaat wat je er in wilt hangen. Ik verwacht niet dat er iets bestaat waar zowel een tablet als telefoon in past. Sowieso viel het me tegen wat ik vond toen ik op zoek was naar zo'n systeem.

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-12 19:27
Mocht je interesse hebben in ram mounts, ik haal deze meestal hier:
http://www.innocatch.nl/index.php?ProdGroup=RAMALL

Niet goedkoop, maar wel degelijk.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12 10:27
Ventieldopje schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:20:
[...]

Als je alleen de sterren er op zet wel, lijkt mij dat je juist beweging krijgt als je ook het landschap er bij op zet!

Ik denk dat je er dan niet onderuit komt om de 60Da te gebruiken of om het IR filter voor je sensor weg te vervangen (wat de 60Da heeft).
Je zal inderdaad beweging in je landschap krijgen wanneer je de Astrotrac gebruikt. Dan zal je een composite van 2 foto's moeten maken.
Een 60Da op een ander geprepareerde camera is niet direct nodig, je kan best leuke resultaten halen zonder. Het beste is zelfs nog die filter weghalen en dan een specifieke filter voor een bepaalde golflengte op de lens zetten. Elke nevel geeft namelijk in andere golflengtes licht af.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Die 60Da heeft dus ook zo'n aangepast filter ;)

www.maartendeboer.net

Verwijderd

gauntlet schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:08:
Mocht je interesse hebben in ram mounts, ik haal deze meestal hier:
http://www.innocatch.nl/index.php?ProdGroup=RAMALL

Niet goedkoop, maar wel degelijk.
Had die site nog niet gezien. Ondanks de invoerkosten van 22 euro toch nog ongeveer 15 euro goedkoper via ebay voor dezelfde set :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 19:57 ]

• TranceSetter
Ventieldopje schreef op donderdag 03 april 2014 @ 19:16:
Die 60Da heeft dus ook zo'n aangepast filter ;)
Nee, die 60Da heeft 1 specifiek aangepast filter, maar er zijn veeeel meer filtrs te krijgen, die ieder een bepaalde golflengte filteren. Bij de 60Da zit je dus nog steeds gebonden aan die filter.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 17:01:
[afbeelding]

Handig ding als je ergens in de drek staat en je tablet als afstandsbediening gebruikt :)
Handig, ga ik ook naar kijken voor m'n foon, gebruik hem regelmatig als live-view scherm :)

Gabriël AM5

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:37

mrc4nl

Procrastinatie expert

Na die succesverhalen met zon duplicator heb ik er ook eentje gekocht. (zwarte markt uiteraard))
ik was benieuwd wat er zou gebeuren als ik er 2 lenzen in zou leggen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rgco8Ydh3RzGQQM0qedLKJVU/full.jpg

de duplicator in volle gang:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lDmtN3DuQb8BwmnMPszN9aTO/full.jpg

na ong 10 minuten was dit het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QpVv5K5xmHnzq2C78WSaXMPc/full.jpg
:-( verkeerde duplicator gekocht. en volgens mij is ie stuque.Ik gooi er nikon mount lenzen in, en krijg er een minolta a mount voor terug :/

Het is een Sigma 300mm f4 APO Macro. Voornamelijk bedoeld voor vogeltjes. Uiteraard gekocht voor een prikkie :Y)
nu nog bijpassende adapter kopen.

ora et labora

Verwijderd

Tja volgens mij functioneert het apparaat zoals bedoeld. Maar ik hoop dat je het bonnetje nog hebt, dan kun je 'm misschien nog ruilen. :+

Ik ben benieuwd wat voor resultaten je hiermee gaat halen, veel plezier er mee in ieder geval. :)

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
TranceSetter schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:41:
Nee, het is een Astrotrac TT-320X geworden; een apparaat dat de beweging van de sterrenhemel volgt en dus de mogelijkheid bied om met lange sluitertijden toch hele scherpe foto's van onder andere sterren, planeten, de maan, de zon en zogenaamde Deep Space Objects (DSO's) te maken.
Alles bij elkaar, dus inclusief statief en camera weegt het zo'n 12,5kg. Wegwaaien gaat het dus niet doen.
Welke statiefkop heb je onder de astrotrac zitten?
Mooi setje zeg! Ik gebruik zelf voor m'n mobiele setup de skytracker van ioptron, die is nog wat compacter. Zo'n astrotrack is echter nog wel een niveau'tje gaver en preciezer, zelfs autoguiden is mogelijk.

Voor extra Ha gevoeligheid heb ik een 2e hands 450d gekocht en daar het filter uit gehaald, avondje schroeven maar was goed te doen. Ik vond 't zonde om m'n 5d2 te offeren. Bovendien zijn de meeste lenzen niet goed genoeg voor full frame astrofotografie (behalve exoten als de zeiss 135 apo) dus ik cropte toch al een hoop van 't beeld weg.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• TranceSetter
Er zit een Manfrotto 405 Geared Head onder. Zo'n precieze kop is ook wel nodig wil je perfect uitlijning voor elkaar krijgen. Welke gebruik jij?

Misschien nog eens mijn oude 400d gaan 'slopen' dan. Maar daar is de fotokwaliteit wel een behoorlijk stuk minder van.

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-12 17:00

iew

What the...?!

Vanochtend m'n bed uit gebeld door de postbode.
Voor mijn bestelde hoekzoeker.

Afbeeldingslocatie: http://ilinden.home.xs4all.nl/2014/HZ/_MG_3383.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ilinden.home.xs4all.nl/2014/HZ/_MG_3384.jpg

Ben er zeer tevreden over, voelt stevig aan, werkt soepel, geen speling en superscherp beeld en komt met een mooi opberghoesje en adaptertjes voor veel camera merken.
Universeel dus !

To do or not to do...

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
mrc4nl schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:31:
Na die succesverhalen met zon duplicator heb ik er ook eentje gekocht. (zwarte markt uiteraard))
ik was benieuwd wat er zou gebeuren als ik er 2 lenzen in zou leggen.

[afbeelding]

de duplicator in volle gang:
[afbeelding]

na ong 10 minuten was dit het resultaat:
[afbeelding]
:-( verkeerde duplicator gekocht. en volgens mij is ie stuque.Ik gooi er nikon mount lenzen in, en krijg er een minolta a mount voor terug :/

Het is een Sigma 300mm f4 APO Macro. Voornamelijk bedoeld voor vogeltjes. Uiteraard gekocht voor een prikkie :Y)
nu nog bijpassende adapter kopen.
Als dit reddit was, gaf ik je gold, als dit facebook was kreeg je een like, als dit google was, kreeg je een +1, als dit xda was kreeg je thanks. Helaas is het tweakers.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Teun_2 schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:08:
Als dit reddit was, gaf ik je gold, als dit facebook was kreeg je een like, als dit google was, kreeg je een +1, als dit xda was kreeg je thanks. Helaas is het tweakers.
[Feat] De 'Henk' knop (Tweakers like-knop) d:)b ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-12 08:13
Zo, ik heb vandaag m'n eerste statief gekocht! Het is een Benro A0292T met B00 balhoofd.
Lekker compact en ook als monopod te gebruiken.

Nu nog wachten totie binnen komt, hoop datie gaat bevallen! Iemand ervaring?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Tiwazz schreef op maandag 07 april 2014 @ 00:27:
Zo, ik heb vandaag m'n eerste statief gekocht! Het is een Benro A0292T met B00 balhoofd.
Lekker compact en ook als monopod te gebruiken.

Nu nog wachten totie binnen komt, hoop datie gaat bevallen! Iemand ervaring?
Mooie foto's erbij!!! :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 27-12 23:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Foto's maken van iets dat nog binnen moet komen is best lastig :)

This footer is intentionally left blank

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ajhaverkamp schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:24:
[...]

Foto's maken van iets dat nog binnen moet komen is best lastig :)
Ja dan heb je nog weinig om te showen in een show je hardware topic :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
TranceSetter schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 21:30:
Er zit een Manfrotto 405 Geared Head onder. Zo'n precieze kop is ook wel nodig wil je perfect uitlijning voor elkaar krijgen. Welke gebruik jij?

Misschien nog eens mijn oude 400d gaan 'slopen' dan. Maar daar is de fotokwaliteit wel een behoorlijk stuk minder van.
De skytracker heeft voorzieningen voor pooluitlijning in 't voetje waarmee je de ra en dec as kan verzetten. Ik gebruik overigens wel een manfrotto 410j om de camera te richten. (waar jij 't balhoofd voor gebruikt)

Een 400d modden zou ik niet doen ivm het ontbreken van liveview.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• ndonkersloot
D0gtag schreef op maandag 07 april 2014 @ 11:25:
[...]

Ja dan heb je nog weinig om te showen in een show je hardware topic :+
En daar heb je helemaal gelijk in ;). Nu die binnen is dus wel de foto's!
Lekker compact makkelijk voor onderweg en ook bruikbaar als monopod, ik ben er blij mee :D .

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7331/13720779234_dd70d099fd_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7446/13720387555_aa90d5d05a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3819/13720430543_aa7324e7f0_z.jpg

• TranceSetter
abrakadaver schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:34:
[...]

De skytracker heeft voorzieningen voor pooluitlijning in 't voetje waarmee je de ra en dec as kan verzetten. Ik gebruik overigens wel een manfrotto 410j om de camera te richten. (waar jij 't balhoofd voor gebruikt)
Duidelijk. Wel handig om zo precies je camera nog in te kunnen stellen. Ik gebruik zelf geen balhoofd trouwens. Geen idee hoe het wel heet, maar je kan de 2 assen los van elkaar draaien, zonder dat het invloed heeft op de andere. Als je de balans goed hebt, dan kun je de camera echt precies vastdraaien zoals je wil, zonder dat het dan nog een verandering van je beeld oplevert, iets wat bij een balhoofd niet lukt.
Een 400d modden zou ik niet doen ivm het ontbreken van liveview.
Dat is inderdaad een goede tip. Ik werk ondertussen al zolang met andere camera's dat ik helemaal vergeten ben dat liveview ontbreekt op de 400d. Dan maar niet :+

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Tiwazz schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:14:
[...]

En daar heb je helemaal gelijk in ;). Nu die binnen is dus wel de foto's!
Lekker compact makkelijk voor onderweg en ook bruikbaar als monopod, ik ben er blij mee :D .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, mooi klein! Ik ben net op zoek naar een zo klein mogelijk statief voor een reis naar Ethiopie na de zomer.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• ndonkersloot
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:10:
[...]

Wow, mooi klein! Ik ben net op zoek naar een zo klein mogelijk statief voor een reis naar Ethiopie na de zomer.
Dat vond ik dus ook, het is de Benro transfunctional a0292tb00.
Dit is de kleinste en de goedkoopste uit de serie.

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Moet ik er alleen een videohoofd op zetten :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Verwijderd

Opgeduikeld in het ouderlijk huis:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2825/13738271475_98d75ed267_c.jpg

Hij doet het nog prima, alleen even uitvogelen hoe ik 'm kan instellen. Lager dan FULL POWER krijg ik 'm nog niet... :P

Edit// Ik geloof dat TTL het wel doet...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 18:22 ]

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 21:26
Is het niet zo met oudere flitsers dat er kans is dat ze je camera slopen ?

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-12 09:28
Als dat toch zo erg was dan zou het toch wel vaker op internet staan...
Als je zoekt kom je alleen op mensen die het vragen of die naar die site door verwijzen. Maar helemaal nergens verhalen van mensen die het zelf gehad hebben.
Daarnaast is die website 10 jaar oud je zal denken dat in 10 jaar ze dit probleem wel opgelost zouden hebben?

• iew

iew

What the...?!

@ajhaverkamp en Orion84

Nog bedankt voor de reacties over de gimball head, ik heb toch besloten om een andere te kopen.
Heb em binnen en het is deze combi geworden de Sirui Universal N 2004 KX + + Sirui Gimbal Head PH-20.
Mooi alles van 1 merk redelijk geprijst en een arca swiss plate die er standaard bij werd geleverd.
Daarnaast is de gimball voor een groot deel van carbon en de ronde knoppen vind ik fijner.

Foto (let niet op de kwaliteit, ff snel geklikt met een powershot A590 op auto)

Afbeeldingslocatie: http://ilinden.home.xs4all.nl/2014/HZ/IMG_0299x700.JPG

En een leuk filmpje:

YouTube: Sirui PH-20 Gimbal Head

Draait lekker soepel amper speling, fijne draai knoppen, werd geleverd met mooie en goede opberg/draag tassen zowel voor de 3 poot als de gimball head, incl accesoires zoals extra bovenplaatje voor de monopod en inbus sleuteltjes, extra schroeven etc.
Ben er zeer blij mee *O*

To do or not to do...

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
D700, die nog altijd snel, robuust en betrouwbaar is, heeft eindelijk een broertje. oOo

Het is na 1 week nog even wennen aan de plaatsing van de AF mode switch, mja, zo erg is het ook weer niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RLXFAVh.jpg

Verwijderd

Zal ook wel even wennen worden aan het grootte van de bestanden. ;)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:37

mrc4nl

Procrastinatie expert

broertje?, grote broer zeg maar ;)
dus voor de variant met aa filter gegaan? veel plezier ermee

[ Voor 36% gewijzigd door mrc4nl op 12-04-2014 19:13 ]

ora et labora

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-12 22:19
Nadat mijn Canon 600D half dood was (beschrijving TechRepair: hoofdprintplaat vervangen) en ik hem gisteravond eindelijk weer kon ophalen na anderhalve maand. Had ik voor op de terugweg nog een leuk kado voor mezelf gepland.

Een Canon 70-200mm F4 USM L. Mijn allereerste L-lensje en als aanvulling op de Plastic Fantastic 50mm F1.8 en een kitlensje, die ook nog vervangen gaat worden door iets van een Sigma 17-50 o.i.d. (maybe iemand tips?)

Het niet aanwezig zijn van de IS-functie was vanmiddag wel even wennen, maar het wordt al steeds beter :).

Ook hij moest een gordel om.

Afbeeldingslocatie: http://homeserver.gerbenkwakkel.nl/Tweakers.net/Canon_70-200mm_F4_USM.jpg

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:26
Die lens is toch geen 1,35 meter?
Hij mag helemaal niet zonder kinderzitje met je meerijden.
Wel mooi spul, de non-IS versie kost 2e hands niet eens zo veel.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• iew

iew

What the...?!

@GerbenKwakkel

Ga je veel plezier aan beleven, heb em zelf ook.
Mijn kitlens heb ik vervangen voor de Tamron 17-40mm F2.8 (non VC) omdat ik over Sigma lenzen te veel gedoe heb gelezen. (front focus problemen)
Met die 70-200mm gewoon minimaal 1/320 sluitertijd aanhouden of vanaf statief, maar dat ding is heel scherp !

To do or not to do...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hij is wel retelicht ja. Ik heb een 2.8 IS en heb de f4 zonder ook wel eens in handen gehad. Die eerste is echt heel leip, maar je armen protesteren wel na een middagje...

• wolver1ne
  • Laatst online: 25-01 07:07
mrc4nl schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:18:
broertje?, grote broer zeg maar ;)
dus toch maar voor de variant met aa filter gegaan? veel plezier ermee
D700 is toch wat ouder ;)

D800e is slecht leverbaar en kost al gauw 500-600 euro meer, althans hier in Denemarken. Zo'n prijs verschil kan ik niet echt rechtvaardigen.

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12 20:22
Boudewijn schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:58:
Hij is wel retelicht ja. Ik heb een 2.8 IS en heb de f4 zonder ook wel eens in handen gehad. Die eerste is echt heel leip, maar je armen protesteren wel na een middagje...
Dit ja.
Gebruik mijn 2.8 IS II ook nooit langer dan een paar uur achter elkaar. Uitzondering was de luchtmachtdagen waarbij ik van half 9 tot 6 vrijwel non-stop met dat ding in de lucht stond. Enigste wat ik daarover kan zeggen. Auwwwwww ;)

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 19:08
Mooie lens, heb hem zelf ook! Waarschijnlijk qua scherpte de beste lens die ik heb, maar toch gebruik ik hem verreweg het minste. Gewicht is al vele malen beter dan bij z'n grotere broertjes, maar toch sjouw ik er niet heel graag te lang mee rond.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je die 10-22 en 17-70 gewend bent is de f4 zwaar ja. Wel superfijne lens, zeker voor zijn geld.

• Sjekster
Hehe, ik had de f4 veel eerder hoor :+. Maar zeker een fijne lens!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

wolver1ne schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:34:
Het is na 1 week nog even wennen aan de plaatsing van de AF mode switch, mja, zo erg is het ook weer niet.

[afbeelding]
Cool : Zelfs Nikon users vinden het switchen van de AF mode niet bepaald handig en niet alleen ik als Canon user :D
Ik ben dus niet raar oOo Bedankt! _O_ :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik vind het altijd zoeken op die professionele Nikon bodies. Waar Canon meestal gewoon een knopje heeft en daarna een digitaal keuze menu hebben de Nikon allemaal draai knopjes en dingetjes op de gekste plekken zitten, dan ook nog vaak beveiligd of die heel zwaar gaan ... ben vaak echt bang dat ik iets stuk maak :+

www.maartendeboer.net

Verwijderd

/me gaat niet happen... :P

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

@GerbenKwabbel

Ik heb zelf het kitkreng vervangen door een Sigma 17-70mm F2.8/F4. Super scherp niet veel groter dan de 18-55 kwa lengte, paste gewoon in de tas waar de 18 55 maar net in paste.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-12 12:20
Na een tijdje lopen wikken en wegen tussen harde en zachte ND filters, afgelopen week de knoop maar eens doorgehakt en meteen de gehele set gekocht :P

1 set Lee hard
1 set Lee soft
Lee big stopper
Foundation kit
77mm wide angle ring

Afbeeldingslocatie: http://i375.photobucket.com/albums/oo192/Fidelio007/DSC_2674_zps09bbdcaa.jpg

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:04
Dennis_sla schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:35:
Na een tijdje lopen wikken en wegen tussen harde en zachte ND filters, afgelopen week de knoop maar eens doorgehakt en meteen de gehele set gekocht :P

1 set Lee hard
1 set Lee soft
Lee big stopper
Foundation kit
77mm wide angle ring
Mooie set! Ga je veel plezier mee hebben :) Nu de 105 CPL nog >:)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• Dennis_sla
Bean77 schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:07:
[...]

Mooie set! Ga je veel plezier mee hebben :) Nu de 105 CPL nog >:)
Thanks, ik zie in je signature dat jij hetzelfde hebt ;)

Verwijderd

Van de week binnen gekregen :)

GoPro Hero3+ Black Edition

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3736/13780227754_f646c04669_z.jpgPick up!. by ADVNL, on Flickr

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 19:56 ]

Verwijderd

Acolyte57 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:18:
Net binnen: een eBay kloon van de Lastolite Ezybox:
[afbeelding]

Benieuwd, is m'n eerste softbox, heb hiervoor alleen met paraplu's gewerkt.
Hoe bevalt het?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-12 22:51
Voor mijn verjaardag weer wat foto gerelateerde artikelen gekregen:
- Westcott Apollo Orb octabox met grid
- X-Rite i1 Display pro (beeldscherm calibratie)
- 24-105 mok
- Boek: Onverwacht Nederland, noordevol interessante plekken.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7220/14031127441_cee2f088ba.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door vandijk op 27-04-2014 19:13 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46

RBH

Dennis_sla schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:35:

1 set Lee hard
1 set Lee soft
Lee big stopper
Foundation kit
77mm wide angle ring

[afbeelding]
Mag ik vragen wat je hier in totaal voor hebt betaald en waar je het gekocht hebt? Ben ook op zoek naar zoiets. :) (Mag uiteraard ook in een DM)

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-12 13:52

Bonbridge

35-85

€ 817,45
Denk ik.

Dure dingen maar dan kun je ook wel elke situatie aan (Als je de polarisatie er ook bij hebt).
Ik vind het superfijne filters.

Heb zelf een vergelijkbare set:

0.3 Hard
0.6 Hard
0.9 Hard
0.45 Soft
0.75 Soft
Big Stopper
Polarisatie (4*4)

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

• Sjekster
Sjeeses, dat zijn nog al prijzen....

Zijn die dingen zoveel beter dan bijv een Cokin Z set, dat het de prijs rechtvaardigt?

• tcv
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-12 17:13

tcv

• Leica X2 Elmarit 24mm f/2.8 ASPH
  • Voigtlaender 35mm metal brightline viewfinder
  • RainbowImaging Auto Lens Cap (eigenlijk voor de X1, maar past prima op de X2)
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3758/13911344945_b958807ff5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2928/13888225762_5aae008e01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3750/13888223841_8ba2f63bac.jpg

Heb de camera nu een paar maanden, bevalt uitstekend voor straatfotografie/food pics. Enige jammere vind ik de bewegende lens, maar dat wordt op zich wel ondervangen door de auto lens cap. Ook twijfel ik nog steeds over een EVF, aangezien de Voigtlaender uiteraard nutteloos is voor korte afstand.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

tcv schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:46:
  • Leica X2 Elmarit 24mm f/2.8 ASPH
  • Voigtlaender 35mm metal brightline viewfinder
  • RainbowImaging Auto Lens Cap (eigenlijk voor de X1, maar past prima op de X2)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb de camera nu een paar maanden, bevalt uitstekend voor straatfotografie/food pics. Enige jammere vind ik de bewegende lens, maar dat wordt op zich wel ondervangen door de auto lens cap. Ook twijfel ik nog steeds over een EVF, aangezien de Voigtlaender uiteraard nutteloos is voor korte afstand.
Veel plezier met je camera, waarom heb je eigenlijk voor de leica X2 gekozen?

• tcv
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-12 17:13

tcv

D0gtag schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:16:
[...]

Veel plezier met je camera, waarom heb je eigenlijk voor de leica X2 gekozen?
Thanks! De magie van de rode stip, uiteraard :+

In eerste instantie was ik naar de Fuji X100(s) aan het kijken, maar toen kwam de X2 op Amazon als refurbished langs tegen dezelfde prijs als een nieuwe X100s. Op dat moment ben ik veel reviews gaan vergelijken, en ze zitten redelijk dicht bij elkaar (al is het lastig vergelijken met de X100s, aangezien de X2 ouder is en reviewers van de X100s meestal niet met de X2 vergelijken). Vervolgens in de winkel vergeleken, en "look and feel" van de X2 spraken me ook wel aan. Tenslotte lijkt het me dat deze X2 (die in feite gewoon new in box was) waardevaster is dan een nieuwe X100s.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

tcv schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:08:
[...]

Thanks! De magie van de rode stip, uiteraard :+

In eerste instantie was ik naar de Fuji X100(s) aan het kijken, maar toen kwam de X2 op Amazon als refurbished langs tegen dezelfde prijs als een nieuwe X100s. Op dat moment ben ik veel reviews gaan vergelijken, en ze zitten redelijk dicht bij elkaar (al is het lastig vergelijken met de X100s, aangezien de X2 ouder is en reviewers van de X100s meestal niet met de X2 vergelijken). Vervolgens in de winkel vergeleken, en "look and feel" van de X2 spraken me ook wel aan. Tenslotte lijkt het me dat deze X2 (die in feite gewoon new in box was) waardevaster is dan een nieuwe X100s.
Ik schrok wel van de nieuw prijs van deze camera, Ik snap dat de naam wat waard is en ik vind een M niet overpriced, maar ik ben toch blij voor je dat je hem voor een mooie prijs hebt kunnen kopen :+
1700€ voor een point and shoot vind ik veel geld. De evf van Olympus doet het overigens prima op dit model en is de helft goedkoper :)

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Mooi hoor zo'n X2! Veel plezier ermee.

Leica MM + Sony A9

• Dennis_sla
RBH schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:27:
[...]

Mag ik vragen wat je hier in totaal voor hebt betaald en waar je het gekocht hebt? Ben ook op zoek naar zoiets. :) (Mag uiteraard ook in een DM)
Hoi, ik heb deze set voor zo'n €850 gekocht in IJsland, heb er nog niet veel gebruik van gemaakt, maar dat komt nog wel, ik zie het meer als een goede investering, aangezien het niet echt slijt en als je er een beetje zorg draagt een lange tijd meegaat, de reden dat ik het hier heb gekocht is omdat ik hier woon, en de filters in Nederland ook niet echt goed leverbaar zijn.

• henkie196
  • Niet online
Dennis_sla schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:38:
Hoi, ik heb deze set voor zo'n €850 gekocht in IJsland, heb er nog niet veel gebruik van gemaakt, maar dat komt nog wel, ik zie het meer als een goede investering, aangezien het niet echt slijt en als je er een beetje zorg draagt een lange tijd meegaat, de reden dat ik het hier heb gekocht is omdat ik hier woon, en de filters in Nederland ook niet echt goed leverbaar zijn.
En je hebt daar ook veel gelegenheid/reden om ze te gebruiken :9

• Dennis_sla
henkie196 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:50:
[...]

En je hebt daar ook veel gelegenheid/reden om ze te gebruiken :9
Ja ik kijk al uit naar de mooie zomermaanden hahaha.

Tevens waren de filters bijna dezelfde prijs als in Nederland, aangezien je over lenzen en elektronica hier altijd een heel stuk duurder uit bent, was ik daar nogal verbaast over!
Ik ga in mei namelijk de Nikon 70-200vr2 aanschaffen in Nederland voor €1800, en de prijs in IJsland is bijna €2600 voor deze lens, en daarbij krijg ik in Nederland ook nog eens de btw terug als IJslander :P

[ Voor 45% gewijzigd door Dennis_sla op 18-04-2014 00:19 ]

Verwijderd

Oeps...

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3711/13936069763_7f257032a5_c.jpgDSC_2323 by Woutoud, on Flickr

Kwam een deze als occasion tegen en heb m'n Nikon DX 35mm 1.8G er op ingeruild.

@hieronder: Done! O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 17:07 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-12 14:47
Even je sig(ma) aanpassen ;)
Mooie lens!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dennis_sla schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:04:
[...]
daarbij krijg ik in Nederland ook nog eens de btw terug als IJslander :P
Maar als goed burger betaal je die bij aankomst in Ijsland uiteraard weer bij de douane, toch? ;)

• Dennis_sla
Boudewijn schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 18:11:
[...]

Maar als goed burger betaal je die bij aankomst in Ijsland uiteraard weer bij de douane, toch? ;)
Ja uiteraard betaal ik die netjes 🙊

Verwijderd

m'n verjaardagsgeld was zomaar weer verdampt..

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/leeset1.jpg

• Hamed
  • Laatst online: 11:18
Your money transform to something great :)

Verdampen zou ik dat niet noemen! Veel plezier ermee.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:40:
m'n verjaardagsgeld was zomaar weer verdampt..

[afbeelding]
Ik ben het zelfde van plan met mijn verjaardagsgeld, alleen dan met met een IR filter!

www.maartendeboer.net

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:23
Hoop filter setjes!
@Dennis_Sla: Mooie set! Ben je gelijk klaar!
@TCV: Lijkt me een heerlijke camera, veel plezier ermee!
@Woudoud: Mooi ding. Volgens mij ook weer beter dan z'n voorganger, toch?
@HMJ: Mooie set ook!

Zelf ook een filterset aangeschaft (alleen geen Lee, maar Hitech :) )
Bestaande uit een ND Hard 0.6, een ND Soft 0.9, een ND 1.2 en een pouch.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7185/13982440931_d84ef855ea_o.jpg_1030027 by Tom Roeleveld, on Flickr

[ Voor 26% gewijzigd door tommyz op 23-04-2014 20:07 ]

Flickr

Verwijderd

De oude schijnt nogal wat focus problemen te hebben en niet al te scherp te zijn, deze doet dat beide in ieder geval dikke prima. :)
In vergelijking met de DX 35mm f/1.8 doet deze Sigma sowieso alles beter (vind ik), en er gaat zo veel meer kwaliteit van uit.

Zijn deze filters nou beduidend kleiner dan die van bijvoorbeeld Lee, of lijkt dat alleen maar zo?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2014 20:46 ]

• Dennis_sla
Beide een mooie set Tommyz en HMJ, welke 2 filters heb je erbij HMJ?

Verwijderd

.75ND Grad Hard en een .9ND Grad Soft. Had liever een complete set hard en soft filters, maar dat ging wat te mal qua geld :P Wilde eigenlijk de .6ND Grad Hard kopen i.p.v. de .75 maar was niet op voorraad.

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:23
@Dennis_sla: Thanks!
@Woudoud: Het is een 100mm set, hetzelfde als de Lee filters.

Flickr

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:20
De 35mm heeft een groter broertje erbij gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7147/14006680071_2ef9b3c422.jpg

Verwijderd

Tamelijk onverslaanbaar qua prijs/prestatie. Veel plezier er mee! :)

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Blijft één van m'n favoriete lenzen Dennis_k :)

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:20
Vindt het nu al een fijn stuk glas. Wel even wennen aan de andere beeldhoek t.o.v. de 35mm. Maar dat ISS alleen maar een kwestie van wennen.

• Daan_
  • Laatst online: 15:58

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De 56mm al een tijd in mijn bezit, maar nu toch de 10-24 opgehaald. Als vervanger voor de Canon 16-35 II. Nu alleen nog wachten op de Hoya HD cpl en de Lee adapter ring voor het objectief. Objectieven collectie nu wel compleet. En is de overstap nu een feit ;-) Nu nog de 5D3 met aanhang de deur uit werken .....

Afbeeldingslocatie: http://blog.wagner-fotografie.nl/wp-content/uploads/2014/04/foto-2.jpg

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Verwijderd

Mooi spul Superdaantje. Heel veel plezier er mee. Moet toch heerlijk zijn om nu relatief licht op stap te kunnen met de camera.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dennis_k schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:34:
Vindt het nu al een fijn stuk glas. Wel even wennen aan de andere beeldhoek t.o.v. de 35mm. Maar dat ISS alleen maar een kwestie van wennen.
En de mooie achtergrond onscherpte ;) Veel plezier er mee!
Superdaantje schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:22:
De 56mm al een tijd in mijn bezit, maar nu toch de 10-24 opgehaald. Als vervanger voor de Canon 16-35 II. Nu alleen nog wachten op de Hoya HD cpl en de Lee adapter ring voor het objectief. Objectieven collectie nu wel compleet. En is de overstap nu een feit ;-) Nu nog de 5D3 met aanhang de deur uit werken .....

[afbeelding]
Toch helemaal overgestapt ja, dat moet wel heel apart zijn van een 5D3 naar mirrorless maar zeker een stuk lichter! Veel plezier er mee!

Zelf ook mijn verjaardagsgeld laten verdampen:

- Eye-Fi Mobi 8GB SDHC om op locatie foto's beter te kunnen beoordelen want het schermpje van mijn camera laat vaak wel wat te wensen over. Gezien de mogelijkheid om naar twee kaarten tegelijk te kunnen schrijven in verschillende formaten (RAW -> CF, JPG -> SD) leek mij dit een ideale oplossing :)

- Hoya R72 77mm IR filter om infrarood foto's te kunnen schieten. Gezien mijn camera niet omgebouwd is heb je dus wel lange exposures nodig maar ik vind dat juist wel een mooie dromerige sfeer geven. Misschien dat ik later nog wel ergens een 5D classic op de kop tik om het filter voor weg te slopen zodat ik ook foto's kan maken met normale sluitertijden.

- Lexar 16GB 800x CF, eigenlijk een Sandisk Extreme 16GB 60mb/s besteld maar na een belletje een paar dagen na de bestelling omdat ik geen mailtjes had ontvangen (bleek probleem met mijn mailbox) stelde de medewerker van Camera Tools plotseling voor om kostenloos de Sandisk te vervangen door een duurdere Lexar omdat deze wel op voorraad was. Echt top service! _/-\o_ Eigenlijk is hij voor mijn vriendin maar als het met mijn camera toch een verschil maakt in snelheid moet ik mijn charmes maar eens in de strijd gooien om te ruilen tegen een Sandisk Extreme 16gb 60mb/s (waar we er al een hele zwik van hebben). :Y)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c0mN3g8Hpimu95wcTfQnqwLO/full.jpg
Krassen op de tafel? Neuhhh :X

www.maartendeboer.net

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ventieldopje schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:16:
[...]

[...]

Toch helemaal overgestapt ja, dat moet wel heel apart zijn van een 5D3 naar mirrorless maar zeker een stuk lichter! Veel plezier er mee!
Het is minder apart dan je zou denken. Is eigenlijk heel natuurlijk gegaan en de 5D3 word niet gemist. Die ligt nog in de kast, maar zal er niet meer uitkomen tenzij die verkocht word/is.

Eye Fi is leuk speelgoed. Heb zelf de 16GB Pro X2. Werkt erg goed. Beter dan mijn oude Sandisk wifi.

Zeker goede service. Merkte met de Lexar wel wat verschil met de 5D3, maar vooral met het uploaden naar de computer.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:50

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik heb een Sandisk Eye-Fi 4GB wi-fi....waaa tenenkrommend traag...onbruikbaar traag durf ik rustig te stellen.

Dus ik ben heel benieuwd hoe de nieuwere bevalt Ventieldopje :) !

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Kon het niet weerstaan en moest het even testen, ook de Lexar kaart even - totaal niet wetenschappenlijk onderbouwd - getest op snelheid :)

De Eye-Fi werkt prima, zonder problemen weten te verbinden met mijn LG G2 en zoals ik verwacht had de RAW's naar de CF kunnen sturen en de S JPG's naar de Eye-Fi (en dus naar mijn mobiel). Als je grotere JPG's doet dan duurt het natuurlijk wat langer maar vind dat ook wat onnodig waar ik het voor gebruik, met kleine jpg's gaat het heel rap. Het gene dat het langste duurt is denk na elke burst de aanstalte maken om de foto's te verzenden, als eenmaal dan de verbinding er is vliegt de data er ook zo overheen.

Zal hem veel gaan gebruiken tijdens shoots gezien ik daar vaak toch wel aardig de tijd heb en het de modellen/klanten ook vertrouwen geeft. Het schermpje achter op mijn camera is daar niet echt op gebouwd.

Morgen gaan mijn vriendin en ik naar Oosterbeek toe, landgoed Mariëndaal, vlakbij dus lekker op de fiets als het weer mee zit. Statief mee, camera's mee en het IR filter maar eens uitproberen. Ben benieuwd hoe moeilijk het focussen zal zijn, ik ben wel aardig gewend om in het pikkedonker te focussen dus ik verwacht dat dit niet veel anders zal zijn (behalve dat het focus punt bij IR anders ligt). Achja, men probeert wat :)

Long story short, die Lexar is fijn voor mijn vriendin (mijn camera is toch niet sneller) en die Eye-Fi is een aanraader, zeker als je schermpje op je camera echt ruk is of als je een mooie tablet bij de hand hebt!

www.maartendeboer.net

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Landgoed Mariëndaall leuk om te wandelen. Is ook hier om de hoek :D
De Pro X2 werkt het versturen van RAW bestanden ook prima. De Eye-Fi kaarten vind ik persoonlijk wat sneller dan de Sandisk variant.

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-12 11:34
Mooi nieuw speelgoed voor een mooie prijs :D!
Mijn 17-70 mag de deur uit!
Ik red me wel in dat bereik met deze lens en mijn 50mm 1.4.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40909472/IMG_3126.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Kremx op 29-04-2014 18:53 ]

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-12 21:18
Dat is fantastisch speelgoed zelfs! Puur genot om daarmee rond te lopen :)

• Bean77
@kremx, mooie aanwinst :)

Ik was al enkele weken aan het kijken naar een backpack. Heb zelf al de think tank retrospective 20 schoudertas, maar vond hem niet comfortabel genoeg voor een dagje weg/wandelen. Daarom op zoek gegaan naar een backpack en ook meegekeken naar de zoektoch van Deathchant in het fototas topic.

Vandaag mijn bestelling binnen gekregen, de F-stop guru met de slope medium ICU, de losse regenhoes en een sun sniper backpack strap.

De Guru en de ICU worden netjes geleverd in een hoes:
Afbeeldingslocatie: http://i842.photobucket.com/albums/zz346/Bean1977/DSC06031_zps049f4ba1.jpg

De Guru en de ICU
Afbeeldingslocatie: http://i842.photobucket.com/albums/zz346/Bean1977/DSC06033_zpsc35ceff2.jpg

Strap en regenhoes
Afbeeldingslocatie: http://i842.photobucket.com/albums/zz346/Bean1977/DSC06035_zpse4e02f26.jpg

Eerste snelle indruk. Erg slim principe met de ICU (er kan ook een kleine variant in met daardoor meer ruimte bovenin de tas), het voelt aan als echt goed materiaal, genoeg opbergvakjes goede afwerking. Ik vind het wel 1 groot minpunt dat er geen geintegreerde regenhoes in zit. Had volgens mij makkelijk gekunt en is wat mij betreft wel een gemiste kans.
Hopelijk de 24ste als het meezit eens goed testen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:17
@bean77 nette tas! Zit er ook aan te denken om de Guru+ zelfde ICU aan te schaffen. Hoeveel ruimte heb je ongeveer over in de tas boven de ICU?

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-12 11:34
Ghengis schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:09:
Dat is fantastisch speelgoed zelfs! Puur genot om daarmee rond te lopen :)
Dat geloof ik zeker. Ik word door het gewicht van de lens alleen verlijd om ook een nieuwe body aan te schaffen :9. Deze hobby blijft geld kosten :P

• Bean77
@ heintzer Dank je wel. Het hoogste punt in het midden is ca 13cm, richting de zijkant loopt het natuurlijk af.
Voor jouw beeld, ik kan er makkelijk een lee filter pouch, lee cpl pouch, foundation kit en adapterringen in kwijt. Daarna nog wel ruimte over voor bijv. een blaasbalg en nog wat grut. Andere opties zijn zonnekappen of een opgerolde jas/vest. Als je een concrete vraag heb wat er in zou moeten passen kan je mij altijd een DM sturen.
De sony a7R met grip past er goed in, daarnaast past rechtop mijn zeiss 135mm met zonnekap precies. Al mijn lenzen passen in de ICU en ik hou 1 vakje over. Daar heb ik de zonnekap van mijn 21mm in zitten omdat die te breed is om in een normaal vakje te kunnen.

• Bonbridge

Bonbridge

35-85

Zo, wat nieuwe apparatuur gekregen voor mijn fulltime job.

Canon 6D
Canon 17-40L (heb hem nu twee maal)
Sigma 8mm/3.5 Fisheye
Canon 600EX-RT

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/ef0v6.jpg

En nog twee statieven en kaartje etc.

• Universal Creations
Gekregen? En wat voor job is dat dan?

• Bonbridge

Bonbridge

35-85

Bij een jong bedrijf die ingeschakeld wordt door makelaars (en soms particulieren) om foto's te laten maken van woningen. Naast foto's doen ze ook aan inmeten en eenvoudige plattegronden. Er zijn een aantal full time fotografen dagelijks (50 a 60 u per week) op pad. Ik ben vorige week begonnen en het bevalt me uitstekend! Elke dag moeten er 4 tot 6 woningen gefotografeerd worden (per fotograaf). De 6D + 17-40L + Speedlite is de standaard kit die je altijd gebruikt. Daarnaast gebruik ik regelmatig een tweede flitser. De fisheye is ter vervanging van de vorige fisheye (op een crop toestel) die het bedrijf had. Deze worden gebruikt om 360 graden panoramas te maken zodat ze hoger in de Funda ranking komen te staan.

• Universal Creations
Ah, leuke baan inderdaad. Veel plezier met deze set dan.

• Universal Creations
"A man can never have enough 50mm lenses"

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7060/13886775110_f417592cba_c.jpgFive Fifties by Universal Creations, on Flickr

Op volgorde van brandpuntsafstand. 2x een Sigma 50mm f/1.4 trouwens....

Pagina: 1 ... 49 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt