Kon het niet weerstaan en moest het even testen, ook de Lexar kaart even - totaal niet wetenschappenlijk onderbouwd - getest op snelheid
De Eye-Fi werkt prima, zonder problemen weten te verbinden met mijn LG G2 en zoals ik verwacht had de RAW's naar de CF kunnen sturen en de S JPG's naar de Eye-Fi (en dus naar mijn mobiel). Als je grotere JPG's doet dan duurt het natuurlijk wat langer maar vind dat ook wat onnodig waar ik het voor gebruik, met kleine jpg's gaat het heel rap. Het gene dat het langste duurt is denk na elke burst de aanstalte maken om de foto's te verzenden, als eenmaal dan de verbinding er is vliegt de data er ook zo overheen.
Zal hem veel gaan gebruiken tijdens shoots gezien ik daar vaak toch wel aardig de tijd heb en het de modellen/klanten ook vertrouwen geeft. Het schermpje achter op mijn camera is daar niet echt op gebouwd.
Morgen gaan mijn vriendin en ik naar Oosterbeek toe, landgoed Mariëndaal, vlakbij dus lekker op de fiets als het weer mee zit. Statief mee, camera's mee en het IR filter maar eens uitproberen. Ben benieuwd hoe moeilijk het focussen zal zijn, ik ben wel aardig gewend om in het pikkedonker te focussen dus ik verwacht dat dit niet veel anders zal zijn (behalve dat het focus punt bij IR anders ligt). Achja, men probeert wat
Long story short, die Lexar is fijn voor mijn vriendin (mijn camera is toch niet sneller) en die Eye-Fi is een aanraader, zeker als je schermpje op je camera echt ruk is of als je een mooie tablet bij de hand hebt!