Dan kan je beter ineens gaan voor een LEE systeem, kost net ff wat meer maar ben je daarna van veel gezeik afVentieldopje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:12:
[...]
Ik ook niet, nooit gedaanZit altijd nog wel te kijken naar evt. een polar of ND maar op die formaten is shit gewoon duuuuuur.
3 maanden geleden Käsemann filters gekocht. 82,77,72,67,58 en 52mm. Bijna 1KVentieldopje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:12:
[...]
Ik ook niet, nooit gedaanZit altijd nog wel te kijken naar evt. een polar of ND maar op die formaten is shit gewoon duuuuuur.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Verloopringen wil je niet gebruiken?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
82mm op 52mm is niet fijn, dat snap ik. Maar met een 82mm en 67mm en wat verloopringen was je een heel eind gekomen. Dit is wel wat overkill zoals je het nu hebt
.
Heb zelf ook een kasemann pola, fijn is die zeker.
Heb zelf ook een kasemann pola, fijn is die zeker.
Nee dus, Vind het zo wel goed. Kon met Lee niet lopen. Lee + een van mijn 50 1.4 Zeiss lenzen verkocht. Käsemann filters gekocht.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Ik heb ook een 77mm Kaesemann Circ Pol filter MRC. Heb ik in 2010 gekocht bij redcoon voor 110 euro (was in aanbieding). Echt heel tevreden over.
Over die bescherming....zelfs al heb je een stalen zonnekap...dan nog zit een ongeluk in een klein hoekje. Genoeg fotografen hier wiens spullen op de grond vielen en dat de filter de redding was.
Over die bescherming....zelfs al heb je een stalen zonnekap...dan nog zit een ongeluk in een klein hoekje. Genoeg fotografen hier wiens spullen op de grond vielen en dat de filter de redding was.
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 12-09-2013 15:31 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Nog meer waarbij het filter het frontelement in ramde of vast kwam te zitten, waardoor het schroefdraad kapot beschadigde. Hoe dan ook: het is een afweging voor iedere fotograaf en ik vind dat je niet zomaar kunt stellen dat je bij een dure lens een UV-filter moet aanschaffen en bij een goedkope niet. Eerder andersom, omdat je met een filter onder bepaalde omstandigheden verschillen ziet en je koopt juist zo'n dure lens voor de allerbeste prestaties.
Maar goed, dit is niet het filtertopic.
Maar goed, dit is niet het filtertopic.
Ik neem toch aan als je met zo'n lenzencollectie op stap gaat dat je dan een goede verzekering hebt afgesloten, al hou je altijd een eigen risico maar goed.
Ik gebruik overigens ook nog altijd een UV filter ter bescherming al is het maar voor mijn eigen gevoel.
Ik gebruik overigens ook nog altijd een UV filter ter bescherming al is het maar voor mijn eigen gevoel.
Standaard verzekering bij apparatuurverzekering.nlRAM1979 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:04:
Ik neem toch aan als je met zo'n lenzencollectie op stap gaat dat je dan een goede verzekering hebt afgesloten, al hou je altijd een eigen risico maar goed.
Same here, maar wel 250 euro eigen risico. Dat is weinig als je hele bende gestolen wordt (zo'n 7000 euro in de tas aan waarde, in de auto veelal nog backup wat het al snel naar 10.000 brengt). Wordt alles gestolen is de 250 een peuleschilletje. Wordt daarentegen je 430exII backup gestolen, of je statief, of 50 1.4, dan ben je aardig zuur, ik ken het gevoel zeg maar
. Heb je net geen kloot aan je verzekering.
Hoe dan ook, ik gebruik geen UV filters. Heb de nadelen gezien ervan en na jaren zonder UV zijn mijn front-elementen nog steeds nagenoeg smetteloos
. Dus de voordelen zie ik er niet van, de nadelen wel.
Hoe dan ook, ik gebruik geen UV filters. Heb de nadelen gezien ervan en na jaren zonder UV zijn mijn front-elementen nog steeds nagenoeg smetteloos
[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 12-09-2013 17:27 ]
Geen idee. Ik denk dat capture pro al wel te koop is, maar de straps, geen idee. Ik was op die fotobeurs in Nieuwegein, Professional Imaging geloof ik? Daar kwam ik de nederlandse vertegenwoordiger tegen, die aangaf dat het nog niet te koop was. Hij had het zelfs nog niet zelf kunnen bekijken, terwijl ik het al een paar maanden hadVerwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:09:
[...]
Mooi spul. Ik heb het eens gezien in een promotie video maar toen was het nergens te koop.
Inmiddels wel zo te zien, maar waar?
*kijkt naar sig Ventieldopje en lacht*Ventieldopje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:12:
[...]
Ik gebruik zelf ook geen UV filters meer trouwens, vooral bij nachtfotografie bleek dat een redelijke ramp, met die groene reflecties etc in veel foto's. Maakte het voor mij onbruikbaar. Gewoon altijd zonnekap op camera hebben, klaar.
[ Voor 32% gewijzigd door Sjekster op 12-09-2013 17:17 ]
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Meh meh maar ik ben geen Hamed met een geldboom in z'n achtertuin. Ook vind ik de prijs zo hoog omdat ik het niet zo vaak gebruik ... maar dat heeft er weer misschien mee te maken dat ik ze niet heb. Kip of het ei dus.Sjekster schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:13:
[...]
*kijkt naar sig Ventieldopje en lacht*Wat nou duur?!
![]()
Ik gebruik zelf ook geen UV filters meer trouwens, vooral bij nachtfotografie bleek dat een redelijke ramp, met die groene reflecties etc in veel foto's. Maakte het voor mij onbruikbaar. Gewoon altijd zonnekap op camera hebben, klaar.
Nouja, ooit op een dag ... zullen we maar zeggen
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Ik werk hard voor mijn geld. Spaar en koop leuke spullen. Heb ook geen haast met doorverkopen.
Langzaam bij langzaam he. De meeste spullen koop ik nog niet eens nieuw! Wil gewoon altijd de beste hebben
Ben al 4 jaar bezig om leuke gear bij elkaar te verzamelen. Beter dit dan verslaafd zijn aan drugs of peuken. Of zelfs een vrouw die ook soms heel veel geld kan kosten
De Zeiss 2/50 MP kwam ook erg goedkoop. Nee zeggen was absoluut geen optie
Langzaam bij langzaam he. De meeste spullen koop ik nog niet eens nieuw! Wil gewoon altijd de beste hebben
Ben al 4 jaar bezig om leuke gear bij elkaar te verzamelen. Beter dit dan verslaafd zijn aan drugs of peuken. Of zelfs een vrouw die ook soms heel veel geld kan kosten

De Zeiss 2/50 MP kwam ook erg goedkoop. Nee zeggen was absoluut geen optie

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Precies. Ik ben zelf nu 5 jaar bezig met fotografie en met kopen en verkopen en dergelijke ben ik tot mijn huidige set gekomen. Ik heb ook heel veel 2de hands gekocht (enige nieuwe lens die ik momenteel heb, is de Sigma 50). Als ik de totale waarde van mijn set bekijk en uitsmeer over 5jaar, dan is dat minder dan ik in diezelfde tijd heb uitgegeven aan wegenbelasting en WA+ verzekering van 1 auto. En dan heb ik het niet eens over benzine om die auto daadwerkelijk te kunnen gebruiken.
Haha, zeggen dat een fotografie hobby beter is dan geld gooien in een bodemloze put, tja, dat is niet moeilijk natuurlijk.Universal Creations schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:56:
Precies. Ik ben zelf nu 5 jaar bezig met fotografie en met kopen en verkopen en dergelijke ben ik tot mijn huidige set gekomen. Ik heb ook heel veel 2de hands gekocht (enige nieuwe lens die ik momenteel heb, is de Sigma 50). Als ik de totale waarde van mijn set bekijk en uitsmeer over 5jaar, dan is dat minder dan ik in diezelfde tijd heb uitgegeven aan wegenbelasting en WA+ verzekering van 1 auto. En dan heb ik het niet eens over benzine om die auto daadwerkelijk te kunnen gebruiken.
Geldboom?!Ventieldopje schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:35:
[...]
Meh meh maar ik ben geen Hamed met een geldboom in z'n achtertuin. Ook vind ik de prijs zo hoog omdat ik het niet zo vaak gebruik ... maar dat heeft er weer misschien mee te maken dat ik ze niet heb. Kip of het ei dus.
Nouja, ooit op een dag ... zullen we maar zeggen
"Hamed, goooozer! Alles flex?!"
Filters zijn zeker duur, maar hebben naar mijn mening wel meer impact op je foto dan welke lens je koopt (als in: goedkope 50mm, dure 50mm of diamanten 50mm). Je kan met ND of pola filter dingen bereiken waar geen lens je mee kan helpen verder. Dus persoonlijk vind ik dat een betere investering dan sommige lenzen
[ Voor 34% gewijzigd door Sjekster op 12-09-2013 19:06 ]
Dat is iets anders dan een UV filter natuurlijk.Sjekster schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:03:
Filters zijn zeker duur, maar hebben naar mijn mening wel meer impact op je foto dan welke lens je koopt (als in: goedkope 50mm, dure 50mm of diamanten 50mm). Je kan met ND of pola filter dingen bereiken waar geen lens je mee kan helpen verder. Dus persoonlijk vind ik dat een betere investering dan sommige lenzen
Daar had Ventieldopje het dan ook niet over
Fotospul is een van de betere investeringen die je kunt doen, zeker op het gebied van lenzen. Auto's zijn zo ongeveer de slechtste investeringen. Als ik kijk hoeveel ik de afgelopen jaren op m'n (tweedehands) auto af heb geschreven... daar kan je ieder jaar een leuke lens voor kopen. En die behoud z'n waarde tenminste, zeker als je tweedehands koopt.Universal Creations schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:56:
Als ik de totale waarde van mijn set bekijk en uitsmeer over 5jaar, dan is dat minder dan ik in diezelfde tijd heb uitgegeven aan wegenbelasting en WA+ verzekering van 1 auto. En dan heb ik het niet eens over benzine om die auto daadwerkelijk te kunnen gebruiken.
En je weet wat ze zeggen: geld moet rollen, kopen, kopen, kopuh is het devies aldus Rutte. Dus tja, als je er hard voor werkt/spaart: koop wat je kopen wilt. Is toch leuk, die koopjes eruit pikken die je al tijden wou?Hamed schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:28:
Ik werk hard voor mijn geld. Spaar en koop leuke spullen. Heb ook geen haast met doorverkopen.

De buitenste twee krijgen gezelschap van de nieuwkomer in het midden. De Tamron 17-50 Nikon-variant is weer terug van reparatie (voorste element had mij te veel speling.. zonnekap zat niet snugfit vastgeklikt zeg maar) Heb ik mijn collectie voor de glasbak nu compleet. Volgende variabele en handelswaar: welke camera

+

=
De D7000 uiteraard (ga hem nog ophalen, dus even linkjes ipv full in beeld want de foto's zijn niet van mij)
En in before: 'jij gaat sneller door camera's heen dan je ze kunt gebruiken'

Lekker freaking boeiend allemaal

Iedereen die aan het beargumenteren is waarom cameraspul geen slechte investering is, is in mijn ogen alleen maar excuses aan het zoeken om zoveel geld uit te geven. En waarvoor doe je dat? Alleen jezelf
Doe gewoon lekker waar je zin in hebt, ik koop ook vaak zat spullen voor m'n camera die eigenlijk overkill zijn of waar ik eigenlijk van weet dat ik het niet veel ga gebruiken. Maar ik vind het er naartoe leven en het uiteindelijk kunnen kopen en gebruiken gewoon leuk. En zo lang ik het geld ervoor heb, ook allemaal goedpraterij eigenlijk, fuck it
Who cares of het 'beter' is dan het opzuipen/oproken of waardevaster is dan een auto of je sokken.
Vanmiddag een mooie Sigma 85mm f/1.4 opgehaald, nu even geen zin om een foto ervan te maken, dus ik zal m'n post later wel editen

Iedereen die aan het beargumenteren is waarom cameraspul geen slechte investering is, is in mijn ogen alleen maar excuses aan het zoeken om zoveel geld uit te geven. En waarvoor doe je dat? Alleen jezelf

Doe gewoon lekker waar je zin in hebt, ik koop ook vaak zat spullen voor m'n camera die eigenlijk overkill zijn of waar ik eigenlijk van weet dat ik het niet veel ga gebruiken. Maar ik vind het er naartoe leven en het uiteindelijk kunnen kopen en gebruiken gewoon leuk. En zo lang ik het geld ervoor heb, ook allemaal goedpraterij eigenlijk, fuck it
Who cares of het 'beter' is dan het opzuipen/oproken of waardevaster is dan een auto of je sokken.
Vanmiddag een mooie Sigma 85mm f/1.4 opgehaald, nu even geen zin om een foto ervan te maken, dus ik zal m'n post later wel editen
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 12-09-2013 19:44 ]
The devil is in the details.
cadeautje voor mn verjaardag. Mn camera en oude statief schrokken ervan 

en ja ik ben heel charmant in mn pyjama
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 14-09-2013 23:28 ]
ora et labora
Dit plaatje mist wat flauwe tekstballonetjesmrc4nl schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:18:
[afbeelding]
Links = Wall-E
Rechts = Een of andere
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Heb hem zelf ook maar dan in het blauw. Echt een geweldige tas, beste tas die ik tot nu toe ooit heb gehad!Bean77 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:43:
Vandaag de nieuwe tas binnengekregen.
de Think tank retrospective 20.
Ben heel goed verzekerd. Ik ga zelden alleen op stap en neem altijd 2 camera's + 3 tot 5 lenzen mee!RAM1979 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:04:
Het gaat al veel beter. BedanktSjekster schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:03:
[...]
Haha, zeggen dat een fotografie hobby beter is dan geld gooien in een bodemloze put, tja, dat is niet moeilijk natuurlijk.
[...]
Geldboom?!
"Hamed, goooozer! Alles flex?!"![]()
Een CPL filter is erg belangrijk ja! Jammer genoeg heb ik nog weinig ervaring met ND filters

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Is dit de Mefoto Roadtrip? Die heb ik ook.mrc4nl schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:18:
Erg fijn statief.
Een Pelican beschermhoesje voor de Compactcamera gekocht. Op het plaatje op marktplaats leek hij toch een stuk kleiner. 

Kan hem gelukki ook goed gebruiken voor het vervoeren en opslaan van Lightstands, Saberstrips, paraplus, softboxen etc.

Kan hem gelukki ook goed gebruiken voor het vervoeren en opslaan van Lightstands, Saberstrips, paraplus, softboxen etc.
[ Voor 20% gewijzigd door vandijk op 13-09-2013 16:42 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
LOL. Zoek de camera...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
linksonder
jep de A1350q1Tleendertv schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:29:
[...]
Is dit de Mefoto Roadtrip? Die heb ik ook.
Erg fijn statief.
ora et labora
Mijn eerste spiegelreflexsetje
Veel oefenen en spelen.

Je kan slechter beginnen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Leuk! Veel plerzier er mee CarbonCopy!
Lekker experimenteren en proberen met de verschillende standen op de camera en de lenzen!
Lekker experimenteren en proberen met de verschillende standen op de camera en de lenzen!
5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L
Thanks! Heb me ook ingeschreven voor de Canon Workshop bij de Fotovakschool. Nu alleen nog op zoek naar een goede/leuke rugzak voor alles.
Ah kijk, een goed begin is het halve werk om het maar zo te zeggenCarbonCopy schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:57:
Thanks! Heb me ook ingeschreven voor de Canon Workshop bij de Fotovakschool. Nu alleen nog op zoek naar een goede/leuke rugzak voor alles.
Voor een tas zou ik je verwijzen naar dit topic: http://gathering.tweakers...ist_messages/1423485/last
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Denk er even over na, een rugzak kun je niet echt bij zonder hem van je rug te halenCarbonCopy schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:57:
Verder veel succes en mooie aankoop. Leuk om mee aan de slag te gaan !
[ Voor 9% gewijzigd door hypz op 14-09-2013 20:53 ]
Huh, ik weet dat dit het topic er niet voor is maar ... hoezo dat? Je hebt ook gewoon slings hoor, kun je makkelijk bij je camerahypz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:52:
[...]
Denk er even over na, een rugzak kun je niet echt bij zonder hem van je rug te halen
www.maartendeboer.net
Haha ok ik ben weer niet op de hoogte blijkbaar
@mrc4nl: Mooi nieuw statief
Ik ben inderdaad op zoek naar een slingbaghypz schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:52:
[...]
Denk er even over na, een rugzak kun je niet echt bij zonder hem van je rug te halen
Nieuwe ONA schoudertas voor laptop en dslr. De ONA The Brixton Cognac

In de tas 5D3 + 24-70 II - 70-200 II, fuji X Pro1, MBA13 en klein gerij.
Persoonlijk vind ik het erg prettige tassen om mee te nemen. Ogen niet als camera tas en past toch voldoende in. Voor de systeemcamera gebruik ik de ONA The Bowery Cognac. De NG 2475 en Retrospective 20 gaan MP op.

In de tas 5D3 + 24-70 II - 70-200 II, fuji X Pro1, MBA13 en klein gerij.
Persoonlijk vind ik het erg prettige tassen om mee te nemen. Ogen niet als camera tas en past toch voldoende in. Voor de systeemcamera gebruik ik de ONA The Bowery Cognac. De NG 2475 en Retrospective 20 gaan MP op.
[ Voor 57% gewijzigd door Daan_ op 19-09-2013 08:50 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Inderdaad erg mooie tas Daan. Heb hem gelijk ff zitten googlen
Met z'n 419$/429€ is ie niet bepaald goedkoop, maar qua kwaliteit zal hij ongetwijfeld erggg goed zijn.
De tas doet me beetje denken aan mijn Lowepro Compuday Photo 150, alleen dan bijna 10 keer zo duur
Met z'n 419$/429€ is ie niet bepaald goedkoop, maar qua kwaliteit zal hij ongetwijfeld erggg goed zijn.
De tas doet me beetje denken aan mijn Lowepro Compuday Photo 150, alleen dan bijna 10 keer zo duur

oe, dat ziet er wel uit als een fijne tasSuperdaantje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:11:
Klopt goedkoop zijn ze niet, maar heb er zeker geen spijt van. De leren uitvoering van de ONA is vrij duur de canvas versie nog steeds, maar is wel 200 euro goedkoper.Leevmeister schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:06:
Inderdaad erg mooie tas Daan. Heb hem gelijk ff zitten googlen![]()
De Lowepro vind ik persoonlijk lelijk ding (sorry).
Op hun blog staan paar foto's over productie proces.
http://www.onabags.com/bl...013-styles-in-production/
http://www.onabags.com/bl...s-our-bags-in-production/
Die LowePro heb ik ook niet gekocht omdat ie mooi is, het is mijn ideale schooltas omdat mijn 15.4 inch laptop er gewoon in past en ik er ook gewoon een camera in kan doen. Pure functionaliteit gewoon dus.Superdaantje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:15:
[...]
Klopt goedkoop zijn ze niet, maar heb er zeker geen spijt van. De leren uitvoering van de ONA is vrij duur de canvas versie nog steeds, maar is wel 200 euro goedkoper.
De Lowepro vind ik persoonlijk lelijk ding (sorry).
Op hun blog staan paar foto's over productie proces.
http://www.onabags.com/bl...013-styles-in-production/
http://www.onabags.com/bl...s-our-bags-in-production/
Voor looks heb ik mijn Billingham 335 wel
Nadeel is dan weer wel dat de tas er duur genoeg uitziet om op zichzelf al een gewild object om te stelen te vormen.Superdaantje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:11:
Ogen niet als camera tas en past toch voldoende in.
Mooi istie, maar de waterdichtheid lijkt me wat te wensen over te laten?
Waarom zou die niet waterdicht zijn?Toff schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:42:
[...]
Nadeel is dan weer wel dat de tas er duur genoeg uitziet om op zichzelf al een gewild object om te stelen te vormen.
Mooi istie, maar de waterdichtheid lijkt me wat te wensen over te laten?
Erg mooie tas trouwens!
Leica MM + Sony A9
De stof zelf is wel waterdicht, maar water wat langs de randen afloopt, komt wel zo in je tas terecht. Dit heb je niet bij ritssluitingen (al zijn die ook niet echt waterdicht).
Vooral aan de korte zijden van de tas lijkt de klep niet echt veel overlap te hebben, waardoor ik denk dat er bij een buitje water in de tas kan komen. Maar je kan natuurlijk altijd een flinke plastic (boodschappen)tas meenemen, om je gear mee te beschermen, mocht het gaan regenen.RobertJRB schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:02:
Waarom zou die niet waterdicht zijn?
ik zou van zon dure tas toch wel verwachten dat je er een hoes krijgt meegeleverd die je om je tas kan doen in geval van een stortbui. Een aldi tas eromheen is toch ook geen gezicht?Toff schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 01:25:
[...]
Vooral aan de korte zijden van de tas lijkt de klep niet echt veel overlap te hebben, waardoor ik denk dat er bij een buitje water in de tas kan komen. Maar je kan natuurlijk altijd een flinke plastic (boodschappen)tas meenemen, om je gear mee te beschermen, mocht het gaan regenen.
tenminste mijn rugzak/slingbag heeft ook een hoes meegeleverd (zit met een touwtje vast aan de tas zodat je m niet kwijtraakt
ora et labora
Het ziet eruit als een vrij modieuze tas, ik denk niet dat ze daar een regenhoes bij stoppen, want dat staat niet hip
daar heb je een punt, die beats oordopjes wil je niet voor niets aan de buitenwereld zien . beats is hip!Hahn schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 01:52:
Het ziet eruit als een vrij modieuze tas, ik denk niet dat ze daar een regenhoes bij stoppen, want dat staat niet hip
maar goed ik loop niet graag midden in het veld om er achter te komen dat buienradar een hoosbui over het hoofd zag. je kan gelukkig altijd nog geval van nood een plastic tasje meenemen, of een plu dat werkt ook wel goed.
ora et labora
Het is een tas om mee gezien te worden, prima voor straat fotografie en dergelijken. Je moet er gewoon niet de rimboe mee in gaan of een heel eind mee moeten lopen (lijkt me) 
Heet wel een lekkere retro look die tas en is redelijk ruim zo te zien, al blijf ik het een hoop geld vinden voor zo'n model tas!
Heet wel een lekkere retro look die tas en is redelijk ruim zo te zien, al blijf ik het een hoop geld vinden voor zo'n model tas!
www.maartendeboer.net
Mijn billinghams hebben vaak ook geen ritssluiting en zijn toch gewoon waterdicht. Ook zonder regenhoes.
Voor een lederen tas vind ik de prijs trouwens best redelijk.
Voor een lederen tas vind ik de prijs trouwens best redelijk.
Leica MM + Sony A9
De tas is water afstotend en de flaps aan de binnen kant zorgt ervoor dat er niet zo snel water in komt. Zelf geen probleem gehad tijds een regenbui dat die nat werd van binnen.
Heb minder snel een regenhoes nodig met deze tas. (tot op heden niet nodig gehad) Dit wat bij de retrospective wel anders. En regenhoes had ik ook niet altijd bij me van de retrospective. Dus natte spulletjes. Nu geen last van, omdat de tas al beter tegen vocht kan. ;-)
Heb minder snel een regenhoes nodig met deze tas. (tot op heden niet nodig gehad) Dit wat bij de retrospective wel anders. En regenhoes had ik ook niet altijd bij me van de retrospective. Dus natte spulletjes. Nu geen last van, omdat de tas al beter tegen vocht kan. ;-)
Jaah..ik heb ook een tas!

Maar het ging mij eigenlijk om wat er in zat:

(Sigma 150-500 mm 5.6-6.3 Apo HSM OS)

Maar het ging mij eigenlijk om wat er in zat:

(Sigma 150-500 mm 5.6-6.3 Apo HSM OS)
[ Voor 83% gewijzigd door bobcom op 21-09-2013 15:46 ]
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
wat een jaap, veel plezier ermee en ben benieuwd naar de foto's
ik meende dat die lens de bijnaam bigma had.loewie1984 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 15:47:
wat een jaap, veel plezier ermee en ben benieuwd naar de foto's
(al kon het ook de 50-500) zijn die zo heet
ora et labora
Volgens mij is de Bigma inderdaad de 50-500. Maar de 150-500mm is ook geen kleintje
Heb 'm zelf ook! Maar dan voor Canon.
[ Voor 27% gewijzigd door Universal Creations op 21-09-2013 16:41 ]
Dit is de nieuwe versie, of niet? Is die qualitatief (erg) verbeterd tov de vorige versie, of is het verschil minimaal?
Ik heb hem ook een tijd gehad en heb er (niet tot het einde
[ Voor 4% gewijzigd door douPel op 21-09-2013 18:26 ]
Hij is van 8-2011, voor mij is dat nieuw genoeg. En ik denk dat ik eerst nog zoveel moet ontdekken over het fotograferen met zo'n pijp dat ik het verschil tussen de nieuwe en de oude versie de eerstkomende jaren niet zal merken
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Ik denk niet dat er een 'nieuwe' versie is van de 150-500. Er is een nieuwe versie van de 50-500, met OS deze keer, die een stuk beter zou zijn als de oude maar ook een stuk duurder. De 150-500 is andere lens, die daarnaast bestaat.
Veel plezier ermee bobcom, wat wil je er vooral mee fotograferen?
Veel plezier ermee bobcom, wat wil je er vooral mee fotograferen?
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Volg met interesse het vogeltopic - maar ik betwijfel of ik zelf in de buurt daarvan kan komen. Ik ben te lui om ornitholoog te worden, maar een echt mooie vogelfoto hoop ik nog wel eens te maken. Dito voor het dierentopic - vooral de mogelijkheid om een (huis)dierenkoppie te isoleren trekt me. Vliegtuigen? 'k Vind het knap, maar waar ik woon mag ik blij zijn met een luchtballon. Voornaamste aanschafmotief is "dichtbij het theater willen wonen en hopen dat je af en toe een voorstelling gaat zien". De een koopt een Iphone, de ander een telelens - en wat ze er mee doen komt straks wel.
En precies om die reden is een auto stiekem een hele nuttige fotogear aankoopbobcom schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:28:
waar ik woon mag ik blij zijn met een luchtballon.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Auto is er, en we hebben zelfs een vliegveld vlak in de buurt waar je eens per jaar dit soort foto's kan maken:

Hoe die er met de 150-500 uit komen te zien meld ik volgend jaar in het vliegtuigtopic.
(Is gemaakt met mijn oude apparatuur (40d + 70-300mm is) en daarom misschien nog net wel on-topic)

Hoe die er met de 150-500 uit komen te zien meld ik volgend jaar in het vliegtuigtopic.
(Is gemaakt met mijn oude apparatuur (40d + 70-300mm is) en daarom misschien nog net wel on-topic)
[ Voor 15% gewijzigd door bobcom op 22-09-2013 22:11 ]
2 weekjes geleden voor mijn 70-200/2.8 aangeschaft. Heerlijke combo.

Samyang 14mm?
Nice!! Die 14mm Samyang krijg ik vandaag ook binnen. Jammer genoeg heb ik hem op mijn zakelijke adres besteld en lig ik ziek thuis... Ik ben echt beneiuwd naar deze lens en kon hem voor het geld niet laten liggen. Als ik er wat meer ervaring mee heb zal ik er, net als van mijn andere lenzen, een review over plaatsen op mijn website en hem tevens vergelijken met mijn Nikkor AF-S VR 16-35mm f/4 op 16mm.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Jullie gaan er geen spijt van krijgen! Veel plezier er mee!
www.maartendeboer.net
Verwijderd
neh, ben voor nieuw gegaan..Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:10:
Haha beide samyangs van marktplaats ?
Die van mij komt wel van MPVerwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:16:
[...]
Heb je enig idee hoe je met filters gaat werken? Of niet van plan?
Mijn vriendin was zo aardig om de lens op haar weg naar huis op te pikken van mijn werk. Voorlopig zal ik moeten vertrouwen op het dynamische bereik van mijn D800 en Lightroom als filter gaan gebruiken. De eerste testshots zijn iig veelbelovend
p.s.: De lens is trouwens kleiner dan je zou vermoeden...
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Verwijderd
Als ik denk een filter nodig te hebben schroef ik de 17-40 er gewoon op, dan maar geen 14mm
SexyBean77 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:19:
Gisteren de knoop doorgehakt en vandaag een pakketje ontvangen
[afbeelding]
ik ben ff buiten spelen![]()
Veel plezier ermee.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Mooie lens, maar ben je niet bang dat ie van die doos afvalt?
@Hamed, zal zeker lukken 
@ Universal, thanks, ik heb hem stabiel erop gezet, maar twijfelde wel even door het gewicht
bouwkwaliteit is weer ongekend. focussen komt redelijk makkelijk onder de knie, maar blijft wel precisie werk heb ik gemerkt (zeker met scherpte beide ogen e.d.).
@ Universal, thanks, ik heb hem stabiel erop gezet, maar twijfelde wel even door het gewicht
bouwkwaliteit is weer ongekend. focussen komt redelijk makkelijk onder de knie, maar blijft wel precisie werk heb ik gemerkt (zeker met scherpte beide ogen e.d.).
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Die dingen waren toch gebouwd als een tank? Zou geen issue moeten zijn lijkt meUniversal Creations schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:12:
Mooie lens, maar ben je niet bang dat ie van die doos afvalt?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik maakte me ook zorgen om de tafel, niet de lens
de doos had het in ieder geval moeilijk
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
De Sigma 50 1.4 overgenomen van een Tweaker.
Het hebben van AF is mijn reden om hem te kopen. Hij is niet voor plezier bedoeld
Micro Adjustment +17 is die dik scherp
Het hebben van AF is mijn reden om hem te kopen. Hij is niet voor plezier bedoeld
Micro Adjustment +17 is die dik scherp

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Koop nou maar gelijk de 35m ook, ben je daar maar vanaf joh
Dat was ik ook van plan, maar 35mm is gewoon niet mijn ding. Heb al de Canon 40mm die precies doet wat hij moet doen zonder gezeik. Mijn Zeiss 35mm is aan het stoffen

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Hmmm, great minds think alike. Ik houd niet van 35mm en de 40STM is een perfect goedkoop lensje voor als je even iets wijder wil dan 50mm. De Sigma is prima voor AF-doeleinden (al vind ik het wel een prettige lens qua rendering) met micro-adjustment op +8 bij mij.
Ja, de sigma 50 is een erg fijne lens. De mijne was alleen zo ver 'off' dat de micro-adjustment zelfs niet meer helpt. Na terug sturen is ie wel goed 
Wat ik het mooiste vind aan die lens is de warme/volle kleur en fijne vignette.
Wat ik het mooiste vind aan die lens is de warme/volle kleur en fijne vignette.
Ik heb mijne nu ook 2 keer terug gestuurd, de eerste keer was eigenlijk omruilen in de winkel. En had ook niets te maken met misfocus (helaas, deze focuste namelijk perfect! ), maar met een stofje in de lens! Deze werd direct geruild.
De 2e had last van het autofocus probleem, nu is deze naar sigma gestuurd en kreeg hem terug met een goed werkende focus. Alleen weet ik niet hoe ze daar met hun lenzen omgaan, aangezien er nu wederom een stofje in de lens zit... Maar gelukkig is die op foto's niet te zien!
Ik heb dit probleem ook bij m'n 85mm F1.8 van canon zelf. Maar bij deze is het stofje ook niet te zien op de foto's
De 2e had last van het autofocus probleem, nu is deze naar sigma gestuurd en kreeg hem terug met een goed werkende focus. Alleen weet ik niet hoe ze daar met hun lenzen omgaan, aangezien er nu wederom een stofje in de lens zit... Maar gelukkig is die op foto's niet te zien!
Ik heb dit probleem ook bij m'n 85mm F1.8 van canon zelf. Maar bij deze is het stofje ook niet te zien op de foto's
@ Hamed
Nette aanwinst, waarvoor ga je hem gebruiken?
heb je veel lenzen op micro adjustment bijgesteld?
Ik krijg laatste tijd steeds meer opdrachten van vrienden en kennissen. Moest een 50mm met AF hebben.Bean77 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:15:
@ Hamed
Alleen met Zeiss 50 1.4 en Sigma 50 heb ik MA moeten toepassen.
[ Voor 4% gewijzigd door Hamed op 02-10-2013 12:37 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
MA op een manual focus lens, hoe moet ik me dat voorstellen? AF confirmation gebruik dat verkeerd ging en nu goed?Hamed schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:36:
[...]
Ik krijg laatste tijd steeds meer opdrachten van vrienden en kennissen. Moest een 50mm met AF hebben.
Alleen met Zeiss 50 1.4 en Sigma 50 heb ik MA moeten toepassen.
YesNomad schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:22:
[...]
AF confirmation gebruik dat verkeerd ging en nu goed?
Edit: Er zit wat stof in de lens. Ik ben met Sigma gaan mailen. Ze doen niet moeilijk over garantie verlenen. Ik ben wel eerlijk geweest tegen ze. Ze weten dat ik hem 2e hands heb en dat hij 2.5 jaar oud is. Hij zal volgende week richting Sigma Benelux gaan

[ Voor 41% gewijzigd door Hamed op 03-10-2013 22:50 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Mijn 28mm 1.8 verkocht, en deze 35mm f2 aangeschaft (2e hands). Uiteindelijk nog wat geld aan over gehouden.

Ik vond de 28mm wat te wijd nu op full frame, gebruikte deze eerst op crop. Deze 35mm bevalt qua brandpuntafstand wat beter
, en hij is lekker scherp.
Als ik nu aan het fotograferen ga, ga ik met deze 35 en mijn 85. De 50mm gebruik ik bijna nooit meer eigenlijk.

Ik vond de 28mm wat te wijd nu op full frame, gebruikte deze eerst op crop. Deze 35mm bevalt qua brandpuntafstand wat beter
Als ik nu aan het fotograferen ga, ga ik met deze 35 en mijn 85. De 50mm gebruik ik bijna nooit meer eigenlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door hypz op 10-10-2013 13:18 ]
ik vind 35 en 85 ook beide erg mooie brandpunten
, dus goede keuze wat mij betreft
.
Mooie lens! Ik heb ook lang gedacht om de 35mm f2 te kopen maar dan voor gebruik op crop. Ik kon echter voor een prikkie de 28mm f2.8 aanschaffen en heb dat gedaan en ik moet zeggen dat ik die lens echt super vind voor op crop.hypz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:16:
Mijn 28mm 1.8 verkocht, en deze 35mm f2 aangeschaft (2e hands). Uiteindelijk nog wat geld aan over gehouden.
[afbeelding]
Ik vond de 28mm wat te wijd nu op full frame, gebruikte deze eerst op crop. Deze 35mm bevalt qua brandpuntafstand wat beter, en hij is lekker scherp.
Hoe vond je de 28mm 1.8 verder? Want daar zit ik nu net aan te denken om aan te schaffen (op APS-C) omdat ik 50mm 1.4 weer wat te veel zoom vind als ik ergens kortbij sta.hypz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:16:
[afbeelding]
Ik vond de 28mm wat te wijd nu op full frame, gebruikte deze eerst op crop. Deze 35mm bevalt qua brandpuntafstand wat beter, en hij is lekker scherp.
Ik vond hem zelf echt prima en prettig wel. Was ook goed scherp wel op 1.8 zelfs. Ik las veel in reviews e.d. dat ie wat soft is, maar zelf niet zo ervaren eigenlijk. Minpuntje is dat ie best prijzig is eigenlijk voor wat het is (430 euro) 100 euro erbij heb je al bijna de nieuwe 35mm f2 met IS. Dat lijkt mij echt super super ideaal een snelle prime met ook nog IS
Hoe bevalt de AF van de 35mm f/2 dan aangezien deze geen USM motor heeft zoals de 28mm?
www.maartendeboer.net
Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt