Ventieldopje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:43:
Nouja zoals ik al zei, bouwkwaliteit van niks, kleine focus ring speling, roterend front element, luidruchtig, traag en inaccuraat, totaal niet weerbestendig. Optisch is hij echter wel oke
Maarja mede door die punten zou ik hem niet durven gebruiken voor een opdracht

Zie ook het commentaar van Hamed.
Ik ben zelf een amateur en ik heb best goed en duur materiaal en ik weet ook nog best wel een beetje hoe ik dat moet gebruiken. Echter ik heb een andere baan en dus is fotografie voor mij gewoon een hobby. Maar het is wel een stom gezicht als je op een bruiloft staat (is mij dus echt gebeurt) en daar sta je dan met je Nikon D700 & Nikon 24-70 f2.8 naast een "pro"
* met een Canon 1000d & 18-55 (of iets van die strekking.)
Ja, ik had regelmatig net een paar seconde meer nodig om de foto te maken die ik wilde dan de "pro". Hoewel het bruidspaar zeer tevreden was over het album van de pro, wilden ze toch wel heel erg graag een paar van mijn foto's hebben, omdat ze die toch net wat meer vonden hebben. (Dat waren vooral foto's die de "pro" niet kon maken, door limitering van het materiaal.)
* Let op: Geen aanval op mensen die weten waar ze mee bezig zijn. De reden dat ik pro hier tussen aanhalingstekens zet, heeft vooral te maken met de kwaliteit van het werk dat ik gezien heb en de houding tijdens de bruiloft.
Maar goed, aan het einde van de dag telt er maar een ding: Is het bruidspaar tevreden?
Ja, het bruidspaar is tevreden met het resultaat, net als de familie.
Dat ik vind dat een hoop dingen beter kunnen? Voor het bruidspaar is dat eigenlijk niet relevant en dat heb ik dus ook vooral voor mij gehouden. Uiteraard heb ik dat wel wat mensen gedeeld, maar dan alleen mensen waarvan ik weten dat ze hun mond houden.