Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:24

aerofreak

Steve Jobs

nero355 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:03:
[...]

Ik noem de 400D dan ook "compact camera" :+ Die is nog kleiner dan de 450D !!

Vee "burstplezier" met de 7D alvast ;)
Dank, ik haalde net de grip eraf van de 450D, wat een klein schatje is het dan ook...
witeken schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:09:
Ik wil je vuilnis wel gratis komen ophalen Mooie aankoop! (of heb je 'm al langer?) Veel plezier ermee.
Dank, inderdaad net gekocht. :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Nikon%20D3200/Nikon-02_zpsbf55faee.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/Nikon%20D3200/Nikon-01_zps6254eaac.jpg

Er is de afgelopen jaar veel te doen geweest over de laatste generatie Exmor sensors.
DxO Mark is zelfs zover gegaan dat ze de sensor van de instap Nikon D3200 dezelfde score gaven als de Canon 5D mark II
En toen werd ik ontzettend nieuwsgierig :X

Daarnaast lees je in het 'Ik wil een dSLR / ILC, wat nu?' topic altijd dat Nikon camera's zo verschrikkelijk slecht te bedienen zijn (volgens Canon gebruikers dan).
Dus het werd tijd om eens zelf onderzoek te doen :P

Daarom de goedkoopste 'beste' Exmor sensor gekocht samen met de goedkoopste lens die toch kwaliteit beidt; de AF-S DX nikkor 35mm F/1.8G

eerste indruk:
  • superlicht :9
  • de lens is een koffie molen
  • de bediening is inderdaad ... euh ... minder handig

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Vishari:
Mag ik je 5DII hebben? Ik neem aan dat je die snel in de verkoop zou doen? _O-

@Aerofreak: Oohhh, nice upgrade! Ik heb een paar jaar geleden de zelfde upgrade gedaan, ook mijn 450D weg gedaan voor een 7D en nooit spijt van gehad al houd die 450D een speciaal plekje in mn hart 8)

[ Voor 88% gewijzigd door Ventieldopje op 03-01-2013 21:22 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Vishari Beduk schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:16:
de bediening is inderdaad ... euh ... minder handig
Minder handig dan een 5DIII, duh, maar minder handig dan een 1100D? (of opvolger moet je dan eigenlijk op wachten) Ik betwijfel het.

(Wel mooi zwarte product foto's) :)

[ Voor 6% gewijzigd door jesper86 op 03-01-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Natuurlijk is het de bediening minder handig. Instap camera vs high-end camera, en als je al je hele leven Canon gebruikt...beter gebruik je uitsluitend de D3200 een paar weken en kom je dan nog eens zeggen hoe de bediening is...

Het is trouwens geen Exmor sensor: http://nikonrumors.com/20...00-is-made-by-nikon.aspx/

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik snap zijn nieuwsgierigheid wel hoor :

- 35 mm. lens die 150 € kost bij Nikon moet bij Canon ineens 900 € opleveren als je dezelfde prestaties wil.
- De D3200 is wel een heeele leuke instap body naar mijn mening :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:21:
Dáár hebben we ook niks tegen ... :)
- 35 mm. lens die 150 € kost bij Nikon moet bij Canon ineens 900 € opleveren als je dezelfde prestaties wil.
Appels en Komkommers. Canon hééft helemaal niks vergelijkbaars, dus die €900 komt uit je duim. :F
Tja da wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03

Ja joh.... beetje scheve vergelijking hè. Je kunt ook genoegen nemen met de 35/2 die zelfs op FF een volledig beeld geeft. Ok, kost nog steeds wat meer dan de Nikon 35/1.8, maar niet zo'n groot verschil.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ventieldopje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:20:
@Vishari:
Mag ik je 5DII hebben? Ik neem aan dat je die snel in de verkoop zou doen? _O-
voor mij is de 5D mark II de beste camera die er momenteel bestaat
en zeker in combinatie met de vebeterde 24-70 2.8 mark II is er gewoon niets beters
dus nee, je krijgt hem niet :+
jesper86 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:28:
[...]

Minder handig dan een 5DIII, duh, maar minder handig dan een 1100D? (of opvolger moet je dan eigenlijk op wachten) Ik betwijfel het.

(Wel mooi zwarte product foto's) :)
ik vind dat de camera onafhankelijk van zijn prijsklasse goed te bedienen moet zijn
de 550D bijvoorbeeld was heel prettig in gebruik
wat niet handig is aan de D3200 is wanneer je naar de 'i' toets links onder nodig hebt om iso of timer te wijzigen
het ging mij om de beoordeling van de sensor en ik heb gewoon het aller-aller goedkoopste gekocht wat dat mogelijk maakt
want eigenlijk heb ik een pest hekel aan 50mm (equivalent)
dat zeg ik :P

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

jesper86 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:25:
Appels en Komkommers. Canon hééft helemaal niks vergelijkbaars, dus die €900 komt uit je duim. :F
35 mm. f/2 IS USM die net uit is B) Presteert op crop toestellen net als de 35 mm. DX f/1.8 van Nikon zonder VR ...
Universal Creations schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:26:
Ja joh.... beetje scheve vergelijking hè. Je kunt ook genoegen nemen met de 35/2 die zelfs op FF een volledig beeld geeft. Ok, kost nog steeds wat meer dan de Nikon 35/1.8, maar niet zo'n groot verschil.
Optisch is dat oude ding bagger... de Nikon niet :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, wat ik wat dat betreft nog steeds de leukste test vond:
Neem een paar kinderen, geef ze een vergelijkbare Nikon een Canon body (en lens).
Kijk vervolgens naar de volgende milestones:
  • Welke camera gaat het snelst van het standje auto af.
  • Met welke camera zijn de meeste foto's geschoten.
  • Welke camera wordt na een tijdje nog gebruikt.
Uiteraard hebben we ook naar de foto's gekeken. Die waren qua compositie en andere zaken, voor ons, vergelijkbaar. Bekeken foto's waren een steekproef.
Overigens waren verschillende foto's dus heel bewust met een grotere of juist kleinere scherptediepte gemaakt. Of heel bewust gemaakt met een grotere of kleiner sluitertijd. (Ja, feedback van de koters hebben we ook nog gevraagd, om zeker te weten dat de camera niet per ongeluk van de stand auto was afgeraakt.)

Oh, ja, antwoord op ieder vraag kunnen jullie vast raden. We hebben het aantal foto's uiteindelijk alleen over de eerste 10 minuten vergeleken. Daarna begon het aantal foto's op de Canon wel heel erg hard terug te lopen, omdat die regelmatig teruggelegd werd op tafel.

Betekent dat dan dat ik het commentaar van Vishari Beduk niet begrijp? Oh, wel degelijk. Maar het is altijd een beetje appels en peren vergelijken. Als ik in een Engelse auto stap en ik moet ineens met Links schakelen, vind ik dat de eerste paar minuten ook best vervelend. Als ik in een Nederlandse auto in Engeland rond rijd, vind ik dat ook niet handig. Het went wel, maar toch... 8)7 Kortom het heeft heel veel te maken met wat je gewend bent.

Was onze test volledig neutraal? Nee, vast niet, want ik ben wel wat makkelijker met mijn spullen dan de eigenaar van de Canon camera. En twee van de zes kinderen waren van hem. Dus dat die wat makkelijker de Nikon pakte is wel te begrijpen. Aan de andere kant hadden zij al wel eens eerder de Canon in hun handen gehad, dus dat zou moeten betekenen dat ze daar wat meer ervaring met de bediening hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
eerste indruk:
Tja, nu vergelijk je een 5D met een instapper.
Een 1000D is ook onhandiger als een 5D.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja ik vond hem al zulke beroerde foto's maken 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sapphire schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:46:
Ja ik vond hem al zulke beroerde foto's maken 8)7
Ik ook, daarom heb ik ook verkocht. had echt een melon exemplaar. Soft, scheel, AF werkte niet...man o man, wat een ding was dat. Blij dat ik hem verkocht heb aan Sapphire toen.

Oh wait :+

Ding is en was optisch prima, maar voor mij met de 24-70 ernaast een te kleine winst qua optiek. De 35 1.4 die ik nu heb ben ik verliefd op :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Vishari Beduk schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:35:
[...]
ik vind dat de camera onafhankelijk van zijn prijsklasse goed te bedienen moet zijn
Een camera moet goed te bedienen zijn door de doelgroep, en instappers/minder-fanatiekelingen hebben heel andere wensen en prioriteiten dan fullframe camera eigenaren. (afgezien van de mensen met geld teveel en dachten duurder is beter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

jesper86 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:35:
[...]

Een camera moet goed te bedienen zijn door de doelgroep, en instappers/minder-fanatiekelingen hebben heel andere wensen en prioriteiten dan fullframe camera eigenaren. (afgezien van de mensen met geld teveel en dachten duurder is beter.)
Helemaal mee eens, bovendien kunnen mensen met een 1100D best met een 5D Mark II overweg ... niet met hoe ik hem ingesteld heb en wss niet met m'n MF lenzen maar als ik hem op de Auto stand zet met alles standaard enzo dan kunnen ze toch wel een paar plaatjes schieten voordat ze kramp in hun armen krijgen :+

Andersom kan het ook, ik weet na een paar minuten prima de knopjes te vinden van een 1D/xxD/xxxD/xxxD die ik nodig heb bij Canon. Het menu is ook overal het zelfde en dat vind ik een groot pluspunt.

Met een Nikon kan ik ook overweg, nouja misschien ben ik een Jedi ofzo maar ik vind alle camera's wel prima te gebruiken zij het dat ik even een paar minuten nodig heb om te kijken waar alles zit en dan kan ik aan de slag, nou schiet ik wel veel MF en altijd op M dus ik hoef niet te zoeken naar alle AF en belichtings foefjes natuurlijk ;)

Maarja, gebruiken kan ik ze wel alleen of ik het fijn vind ... tja, ik zweer bij m'n 5DII haha :9~

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33

Milo.

klik

Tis net waar je aan gewend bent en/of waar je aan wilt wennen denk ik.

Over nieuwe gear gesproken.. ik heb vanmorgen een 70-200 4 EF gehaald, echt een schattig speelgoed lensje als je hem naast de 2.8 IS versie zet.
Even wat snelle test leert me dat mijn 2.8 redelijk soft is, ook op f/4.. iets waar ik me altijd al wat gestoord heb sinds ik hem heb. Maar ach, dat is allemaal pixelpeepen. De f4 is wel leuk compact en zal ik wat vaker meenemen hoop ik.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesper86 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:35:
[...]

Doet me denken aan iemand die enthausiast vertelde dat hij ook zo'n camera(5DII) had, maar dat hij hem alleen op auto gebruikte omdat ie zich er nog niet zo in verdiept had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:15

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:14:
[...]

Doet me denken aan iemand die enthausiast vertelde dat hij ook zo'n camera(5DII) had, maar dat hij hem alleen op auto gebruikte omdat ie zich er nog niet zo in verdiept had.
En zo zijn er heel veel die een dure body, dure lenzen en andere accessoires hebben maar totaal geen verstand hebben van fotografie. Maar een duurdere camera dus kun je mooiere foto's maken! 8)7

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

SomerenV schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:29:
[...]

En zo zijn er heel veel die een dure body, dure lenzen en andere accessoires hebben maar totaal geen verstand hebben van fotografie. Maar een duurdere camera dus kun je mooiere foto's maken! 8)7
En met die duurdere camera kan je ook betere foto's maken voor een deel.
Mijn 5d3 maakt raw's waar ik veel harder aan kan trekken qua photoshop dan aan een 50D RAW.
Dus mocht ik foto's van een "noob" krijgen, dan liever vanuit een 5d3 dan 50d.

Ik vind absoluut dat je met mooiere spullen mooiere foto's maakt. Ik vind daarentegen ook dat "skill" je meer helpt, maar dat is niet de discussie die we voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 15:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

SomerenV schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:29:
[...]

Toch niks mis mee ? Als je het als hobbyist er voor over hebt, waarom niet.
Mijn tasje is ook leuk gevuld, maar ben gewoon een hobbyist :+

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Zojuist bij de lokale kringloop deze complete set op de kop getikt. Ik weet totaal niet of het wat bijzonders is, maar het viel me op dat het een écht complete set betreft met allerlei accessoires.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8221/8345101491_afda061629_z.jpg

Het gaat hier om een set met inhoud:
- Porst Uniflex 1000s spiegel reflex met originele lederen tas
- Porst 50mm F1.7 objectief
- Porst 28mm F2.8 objectief + B+W 58mm filter + originele lederen pouch
- Porst 135mm F2.8 objectief + B+W 55mm filter+ originele lederen pouch
- Sun Auto Tele-UP 2x converter + originele lederen pouch
- Orwo tussenringenset (4x diverse maat)
- Universa F22c flitser (niet in beste staat, weet niet of ie werkt en hoe ik hem zou moeten laten werken) Alle snoertjes zitten erbij + schoentjes
- Soligor Selector CDS lichtmeter + originele lederen pouch
- Velbon grip ding
- Draadontspanner
- Poetsdoekjes van Caloterm á F1.25 @ Foto Kino Beemster in Schagen -Anti Static-

Alles ziet er erg goed uit, moet wel gereinigd worden maar geen deuken of krassen. Geldt voor het glas en de camera. Alles lijkt nog te werken, de SLR maar ook de diafragmabladen in de objectieven werken perfect... Dit is de eerste keer dat ik zo'n vintage setje aankoop...

More pics:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8491/8346157174_b6e598b819_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8494/8345101951_bf690a1e34_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8504/8345101271_c4d2fcdd1d_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8084/8346156362_3efd4d9f0a_z.jpg

Zou het wat zijn? Hier nog de hele set op mijn FlickR.

[ Voor 3% gewijzigd door ThAZiP op 04-01-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Nice man, nooit van het merk gehoord eerlijkgezegd, maar ziet er leuk uit vooral omdat het zo'n hele set is :), wat heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
hypz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:01:
Nice man, nooit van het merk gehoord eerlijkgezegd, maar ziet er leuk uit vooral omdat het zo'n hele set is :), wat heb je er voor betaald?
Gelukkig kon ik er pinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:33:
[...]

Mijn 5d3 maakt raw's waar ik veel harder aan kan trekken qua photoshop dan aan een 50D RAW.

Ik vind absoluut dat je met mooiere spullen mooiere foto's maakt. Ik vind daarentegen ook dat "skill" je meer helpt, maar dat is niet de discussie die we voeren.
Dan krijg je een jpg als het echt een n00b is ;)

Maar wat je eigenlijk bedoeld te zeggen is dat de beeldkwaliteit van duurdere gear groter/hoger is. Dan is het een kwestie van smaak of de foto ook mooier is ;)

Dat jij niet met je gear om kunt gaan betekend niet dat die 35/2 een lemon was hoor O-)

[ Voor 18% gewijzigd door sapphire op 04-01-2013 15:15 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:48
sapphire schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:11:
[...]

Dan krijg je een jpg als het echt een n00b is ;)

Dat jij niet met je gear om kunt gaan betekend niet dat die 35/2 een lemon was hoor O-)
Ken 2 pro's die alleen jpg schieten bij actiefoto's :) Dat zegt niks dus!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wel als je weet dat Nomad voornamelijk RAW schiet en het over trekken aan RAWs heeft.....

Hamed word je er nooit moe van om elke opmerking serieus te moeten nemen ?

[ Voor 30% gewijzigd door sapphire op 04-01-2013 15:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 15:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Net de laatste filters binnen gekregen. Nu is het setje filters wel compleet. En kan ik volgende week tijdens de vakantie er mooi mee spelen ;-)
* Lee Circulair Polariser 105mm + adapter ring
* Lee 0.9 ND Grad (soft)

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1042/foto1hm.jpg

Gisteren een Falcon Eyes Reflectiescherm 56cm binnen gekregen
Wacht alleen nog op de Eye-Fi SD kaartje.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
sapphire schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:18:
Wel als je weet dat Nomad voornamelijk RAW schiet en het over trekken aan RAWs heeft.....

Hamed word je er nooit moe van om elke opmerking serieus te moeten nemen ?
Door de week niet. Met weekend wel 8)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Nomad schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:33:
[...]

Dat is precies het tegenovergestelde van waar ik op doelde. Met een geavanceerde camera 'helpt' skill niet alleen, het is noodzakelijk, want een foute instelling zal een foto meer ruïneren dan hij potentieel beter zou zijn die keer dan het dan goed gaat. Wat dan jpeg zou zijn anyway, met verkeerde witbalans en blown highlights. Als er überhaupt foto's gemaakt zijn want zo'n 5D is alleen een enthusiast gek genoeg voor om iedere dag mee te slepen. En reken maar niet op hulpfuncties, of een intuïtieve touchscreen etc. want zulke fratsen willen pro's niet in hun camera. En zo zijn we weer terug bij waar het over ging. Bediening geschikt voor de doelgoep.

[ Voor 3% gewijzigd door jesper86 op 04-01-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Maargoed genoeg gekwekt over usability van camera's lijkt me.

Dit is het "Show hier je nieuwe en oude apparatuur" topic.

En om dan maar gelijk het goede voorbeeld te geven:

Vriendin-lief (O+) klaagde dat er rare geluid uit de droger kwamen, en aangezien we van de week al een muis op het balkon hadden mocht ik gaan kijken.

Ik vond dit stuk ongedierte wat een nestje aan het maken was tussen het drooggoed:

Afbeeldingslocatie: http://willemhaasbroek.nl/GoT/N1a.jpg

Bij nadere inspectie vond ze het toch wel een schatje :Y
Afbeeldingslocatie: http://willemhaasbroek.nl/GoT/N2a.jpg

De kleine lieve Nikon 1 J1 naast zijn grote broertje:
Afbeeldingslocatie: http://willemhaasbroek.nl/GoT/N3a.jpg

Serieus zo'n Nikon 1 is echt klein vergeleken met mijn Canon. Erg leuk speeltje voor de €277 bij de MM.
En als iemand zich afvraagt "Waarom een Nikon 1 ???", tja hij is van vriendin-lief en ze roept al sinds ze uit zijn dat ze deze zo mooi vind. En voor die prijs kon zelfs zijn hem niet laten liggen :+

En dan nog erbij vermelden dat de laatste foto gemaakt is met een Sony Nex5n met een Sigma lens. Hoezo we hebben zo'n beetje alle grote merken hier rondzwerven :+

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 04-01-2013 16:24 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
Zo begint het..... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De J1 wordt hier ook wel eens gebruikt en ik vind het persoonlijk wel een fijn compact dingetje.
Mooie het midden tussen formaat en kwaliteit. Hij is groter dan een compact camera met dito betere kwaliteit beeld.

Is hier ook voor 277 gekocht volgens mij een maandje geleden, vond de prijs ook te netjes om te laten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Liever die Nikon J1 *smile* dan een Galaxy Camera van Samsung... *diepe zucht*

Mag ik vragen waarom je ook een Nex5n hebt? Die is nu wel overbodig geworden, toch..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wat deed die camera daarin >:)

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Het helpt zeker niet als ik zeg dat ik pas heb zitten kijken om een Nikon 14-24 te kopen voor op m'n Canon :+
Nomad schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:36:
De J1 wordt hier ook wel eens gebruikt en ik vind het persoonlijk wel een fijn compact dingetje.
Mooie het midden tussen formaat en kwaliteit. Hij is groter dan een compact camera met dito betere kwaliteit beeld.

Is hier ook voor 277 gekocht volgens mij een maandje geleden, vond de prijs ook te netjes om te laten liggen :)
Ja privé gaat de Nikon het denk snel winnen, scheelt een hoop gezeul. Enig minpunt is dat ik daarvoor nog geen fancy tas heb. Denk ook niet dat een Domke F5-Xa in de smaak gaat vallen :+
Wouter87 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:39:
Liever die Nikon J1 *smile* dan een Galaxy Camera van Samsung... *diepe zucht*

Mag ik vragen waarom je ook een Nex5n hebt? Die is nu wel overbodig geworden, toch..?
Heb gisteren die Galaxy camera in handen gehad. Dat ding is toch traag ! Na het maken van een foto, wat vrij vlot ging, moest hij tig dingen ver- en bewerken voordat hij klaar was.

Nex 5n is van mijn broertje, maar we lenen nogal vaak spullen aan elkaar uit dus die lag hier nog. En als je de keuze hebt om een foto te maken met een Nex of je telefoon....maargoed de telefoon batterij was leeg dus dan maar de Nex :+
Lief kijken en lachen naar de camera O+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

sapphire schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:04:
Lief kijken en lachen naar de camera O+
Ik snap 'm niet :S.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Wat doe jij wanneer er een foto van je gemaakt wordt?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
RobertJRB schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:35:
[...]
Centrifugeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Opstijgen ... ben nie gek, ben een vliegtuig!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

RobertJRB schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:35:
:O. Wat een off-topic antwoord op mijn vraag -,-"

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

sapphire schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:04:
Het helpt zeker niet als ik zeg dat ik pas heb zitten kijken om een Nikon 14-24 te kopen voor op m'n Canon :+
CR zei dat Canon een 14-24 f/2.8L gaat aankondigen op de CES.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 11:55

wavemaster100

Very ZEISS

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8494/8345880557_2034512765_z.jpg

Ricoh GRD IV compact voor mijn high-contrast B/W (straat)fotografie.
Sorry voor de iPhone pic.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Let er wel op dat de pixelpitch anders is bij de gebruikte camera's. Het verschil is hier wel groter dan bij photozone en bij slrgear.com. Bij slrgear is de Nikon wideopen aan de randen beter, maar vanaf f/2.8 gaan ze gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Gefeliciteerd met iedereen z'n aankopen! Zit weer een hoop mooi spul tussen! Het maakt zoals altijd lichtelijk jaloers en soms denk ik dat dit topic er is om anderen tot aankopen aan te zetten die hun op hun beurt weer jaloers te maken :+ :9 Mede daardoor post ik hier nooit mijn upgrades/nieuwe aankopen, want ik heb maar 1 camera en ik durf geen plaatjes te posten die gemaakt zijn met mijn telefoon. Hulde voor diegene die dat wel durven _/-\o_

/sarcastische en flauwe modus off. Serieus, zitten zeker mooie dingen tussen, maar waarom altijd de verontschuldiging voor "brakke phone pics" ? Het eerste doel in dit topic is niet de goede foto, maar de nieuwe aankoop 8)7 . Hier wordt je toch zeker niet beoordeeld op je foto's, daar zijn genoeg andere topics voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Twee erg leuke lensjes van mijn oom overgenomen. Ze lagen al een flinke tijd, ruim 30 jaar schat ik, niets te doen.

De 50mm was in erg slechte staat en heb ik volledig gedemonteerd en schoongemaakt. De 29 mm ziet er nog goed uit, de focusring gaat alleen erg zwaar.

Pentacon 50mm 1.8 op 7D

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8329/8349411248_5932557981_z.jpg

Pentacon 29mm 2.8, gemaakt met de 50mm en 7D op 1.8 De Bokeh vind ik erg mooi, zeer zacht en rustig.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8054/8349411342_38aa494325_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Nikon 70-210mm f/4-5.6 (foto gemaakt met de 10.5mm Fisheye)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7561337/Naamloos-1.jpg

Nikon 10.5mm Fisheye (foto gemaakt met de 70-210)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7561337/DSC_1823.jpg

de Fisheye op de D7000 (gemaakt met iphone5 cam..)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7561337/IMG_0007.JPG

pic:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/7561337/DSC_1732.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door san.okk op 05-01-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
witeken schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:08:
[...]

:O. Wat een off-topic antwoord op mijn vraag -,-"
Ik dacht dat je die grap van Saphrire zo wel zou begrijpen zonder hem helemaal uit te hoeven leggen.
Blijkbaar niet...

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

RobertJRB schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 22:24:
Ik dacht dat je die grap van Saphrire zo wel zou begrijpen zonder hem helemaal uit te hoeven leggen.
Blijkbaar niet...
Ik bedoelde dat zijn antwoord (lief kijken en lachen) een off-topic antwoord was, niet jouw antwoord ("wat doe jij..."). Ik begreep de grap wel sinds jij antwoordde met "wat doe jij..." op "ik snap 'm niet". :')

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
san.okk schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:28:
de Fisheye op de D7000 (gemaakt met iphone5 cam..)
Wat lijkt die D7K een dikzak van deze hoek. Does this lens make me look fat ? Yes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixty4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2022

Sixty4

[64]

Na al enige tijd de Canon 7 te hebben liggen, dan nu eindelijk ook een objectief voor er op. :p
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8217/8353426026_c433c9b7df_z.jpg
Canon 7 with 50mm f/1.2 by Sixtyfour, on Flickr

PSNid: Sixty4 | Canon Classics Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Nice, toevallig die van MP? zag er eentje staan en die was vrij snel weer weg. Mooie combinatie zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixty4

Sixty4

[64]

Milo. schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:42:
Nice, toevallig die van MP? zag er eentje staan en die was vrij snel weer weg. Mooie combinatie zo!
Inderdaad van Marktplaats. Ik was er gelukkig snel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 12:37
@Sixty4: Nette combo zo! Die 50mm was niet goedkoop zeker? :o

Ik heb een nieuw broertje voor mijn Canon 430EXII. Weet niet of die daar zo blij mee is....

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8508/8353635334_e5c4539923_z.jpg
Adopted brother by Sjekster, on Flickr

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 13:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat nieuwe goodies om het schieten van video met de D7000 wat makkelijker te maken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3lPpi7P6KAMv53LgduEGyJo3/full.jpg
Sevenoak SK-R01P schouderstatief
LCDVF loupe
Foton focusringen passend op mijn 35mm 1.8, 16-85VR en 70-300VR

Bij het schouderstatief had ik geen contragewicht besteld, om eerst eens te kunnen zien hoe het zo bevalt. Maar zonder contragewicht is de balans behoorlijk zoek. Voorlopig heb ik zelf een contragewicht geknutseld van twee overbodige accessoire rods die bij de shoulder-rig zaten en twee standaard dumbbell gewichten van een kilo per stuk.

Het is een mooie flexibele rig, waarvan je de handvaten op allerlei manieren aan de baseplate kan schroeven. Bijvoorbeeld ook ondersteboven aan de zijkant van de plate, zodat je twee handvaten precies links en rechts van je camera hebt voor gebruik zonder de schoudersteun.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sixty4 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:11:
Na al enige tijd de Canon 7 te hebben liggen, dan nu eindelijk ook een objectief voor er op. :p
[afbeelding]
Ik stel voor dat Canon deze body gebruikt voor een FF Canon M toestel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

[afbeelding]
Canon 7.. leuk. 50mm 1.2 RF= :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:53

Fiber

Beaches are for storming.

douPel schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 02:26:
[...] Het eerste doel in dit topic is niet de goede foto, maar de nieuwe aankoop 8)7 . Hier wordt je toch zeker niet beoordeeld op je foto's, daar zijn genoeg andere topics voor :)
Niet beoordeeld, maar voor de rest gaat het juist wel om de foto's! Het topic heet niet voor niets: 'Show je...'

Ik kijk altijd met veel plezier naar de plaatjes, vooral van wat zeldzamer spul zoals die GRD hierboven en (oud) analoog spul. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 13:46

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Weer een leuk speeltje erbij hierzo...
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8051/8356922277_691a09e6de_z.jpg
Tilt & shift business by Leevmeister, on Flickr

Eindelijk weer eens eentje gevonden voor een redelijke prijs, dus gelijk maar toegehapt. Binnenkort maar eens gaan uitproberen als ik weer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:57

mennovanw

Canon? You can!

[afbeelding]
Goede zaak! Canon RF gebruikers hebben we niet genoeg op dit forum. Canon 50 f1.2 LTM is een heel behoorlijke lens (wel flare gevoelig) en heeft een zeer karakteristieke rendering. De 50 f1.4 ("Japanese Summilux") is optisch wel echt fors beter (maar die halve stop heh :P ).

Ben benieuwd naar de platen / indrukken. Werkt de lichtmeter helemaal accuraat? Heb je de camera laten CLA'n (zo niet betwijfel ik of de 1/1000e seconde goed werkt)?
D0gtag schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:23:
[...]

Canon 7.. leuk. 50mm 1.2 RF= :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_
[pimp-modus]
Hier maak ik wel eens een plaatje mee ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/canon7s2.jpg

[/pimp-modus uit]

[ Voor 3% gewijzigd door mennovanw op 08-01-2013 14:58 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

mennovanw schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:35:
[...]

[pimp-modus]
Hier maak ik wel eens een plaatje mee ;)

[afbeelding]

[/pimp-modus uit]
[Jaloers-mode]
Ja hoor wat nep, je kan niet eens fatsoenlijk autofocussen met een ltm canon 50-1.2 en die oude lenzen zijn allang ingehaald door veel goedkopere lensen/nieuwe lensen hoor. Zo'n kleine lens staat helemaal belachelijk op een nex 7.
Afbeeldingslocatie: http://www.grabbits.nl/foto/Grabbits_Ik_ben_jaloers_op_mijn_vriend_of_vriendin.jpg
[/Jaloers-mode]

Binnen kort heb ik weer wat nieuwe konica spullen maar wat doet de post er lang over zeg :-(

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Weer veel te veel oud Canon spul, nu is het weer eens tijd voor oud Nikon spul ;)

Ik heb nu al een redelijke collectie AIS lenzen opgebouwd en nu is daar dus weer een andere lens bijgekomen.. een 15mm f/3.5 AIS.. en dat terwijl ik toch elke keer vind dat mn verzameling compleet is.
Ooit heb ik eens de kans gehad om de (vrij zeldzame) 15mm f/5.6 AI te kopen en dat heb ik toch niet gedaan.. sinds dien toch wel een beetje spijt maar goed, deze is ook erg mooi, zo niet mooier..

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8080/8361074491_de0a836bf0_z.jpg
Nikon Nikkor 15mm f/3.5 AIS by Ivan Milo, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixty4

Sixty4

[64]

mennovanw schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 14:35:
[...]

Ben benieuwd naar de platen / indrukken. Werkt de lichtmeter helemaal accuraat? Heb je de camera laten CLA'n (zo niet betwijfel ik of de 1/1000e seconde goed werkt)?
Ik heb de lichtmeter getest naast m'n 5DII en hij lijkt behoorlijk nauwkeurig. Nog geen CLA gehad, weet jij een goed adresje?
Testrolletje zit er in. Als er wat knaps uit komt laat ik het weten!

Een M39 > FX adapter is ook onderweg voor m'n Fuji X-E1. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sixty4 op 08-01-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Milo. schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:00:
Weer veel te veel oud Canon spul, nu is het weer eens tijd voor oud Nikon spul ;)

Ik heb nu al een redelijke collectie AIS lenzen opgebouwd en nu is daar dus weer een andere lens bijgekomen.. een 15mm f/3.5 AIS.. en dat terwijl ik toch elke keer vind dat mn verzameling compleet is.
Ooit heb ik eens de kans gehad om de (vrij zeldzame) 15mm f/5.6 AI te kopen en dat heb ik toch niet gedaan.. sinds dien toch wel een beetje spijt maar goed, deze is ook erg mooi, zo niet mooier..

[mooie foto van echte klassieker]
Match and raise you met een Canon F1 (met T-booster finder) en FD 15 f2.8 (non-S.S.C.) Fisheye. Deze lens is volgens Canon nooit gemaakt en je vind er niets over (het is aan het serienummer te zien de 77e 15 f2.8 fisheye) en ziet er dus op details (focusring) en het ontbreken van de rode S.S.C. letters anders uit dan de S.S.C.-versie. Hier kunnen er nooit veel van zijn :P

Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/f1fish.jpg
Sixty4 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:30:
[...]

Ik heb de lichtmeter getest naast m'n 5DII en hij lijkt behoorlijk nauwkeurig. Nog geen CLA gehad, weet jij een goed adresje?
Will van Manen (kamera-service.nl) is de man die je moet hebben op dit gebied. Er is niemand in NL te vinden met meer kennis van de Canon meetzoekers (verzamelt ze zelf ook) dan hij. Zoeker van de 7 is uitermate complex, zou een CLA niet aan een beunhaas uitbesteden. Kost wel wat..
Testrolletje zit er in. Als er wat knaps uit komt laat ik het weten!
Doen! Test hem zeker op 1/1000e tegen een witte muur. Kan is groot dat je een gedeelte van de sluiter in beeld hebt. Zo niet hoef je je over de andere sluitertijden ook geen zorgen te maken ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

mennovanw schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:31:
Match and raise you met een Canon F1 (met T-booster finder) en FD 15 f2.8 (non-S.S.C.) Fisheye. Deze lens is volgens Canon nooit gemaakt en je vind er niets over (het is aan het serienummer te zien de 77e 15 f2.8 fisheye en ziet er dus op details (focusring) en het ontbreken van de rode S.S.C. letters. Hier kunnen er nooit veel van zijn :P
Ik heb zo een vaag vermoeden dat ik jou niet aan kan qua serieuze gear.. alhoewel.. mijn 15mm is geen fish eye >:)

Dus dan maar zo..
whut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Milo. schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:50:
[...]

Ik heb zo een vaag vermoeden dat ik jou niet aan kan qua serieuze gear.. alhoewel.. mijn 15mm is geen fish eye >:)
Ow het ding is dus recta-lineair! Dacht dat het een fish was (maar mijn kennis van de grote gele N is wat beperkt).

Feit blijft (heb het al eerder gezegd) dat zo'n klassieke mechanische SLR schitterend is, vind jouw F met Photomic zoeker ook een schitterend stukje techniek.
Dus dan maar zo..
[afbeelding]
Jemig, wat is er met die gebeurd? De beste Nikon is een verrotte Nikon? >:)

[ Voor 23% gewijzigd door mennovanw op 08-01-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8186/8362624102_47952faf71_z.jpg
Minolta XE-5 by Woutoud, on Flickr

Hij doet 't ook nog, maar niet heel best...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

mennovanw schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:21:
Ow het ding is dus recta-lineair! Dacht dat het een fish was (maar mijn kennis van de grote gele N is wat beperkt).

Feit blijft (heb het al eerder gezegd) dat zo'n klassieke mechanische SLR schitterend is, vind jouw F met Photomic zoeker ook een schitterend stukje techniek
Jups, geen fish, die zijn er natuurlijk ook en net als jouw 15mm zijn ze een stuk compacter. Zelf vind ik het ook erg mooi dat mechanische idee.
Jemig, wat is er met die gebeurd? De beste Nikon is een verrotte Nikon? >:)
Tja, middagje verveling met een Nikon FE... en die lens daar zat een torretje in van een halve centimeter.. geen idee hoe die daarin in gekomen. Maar het idee was om hem weg te halen.. nou dat is gelukt.. alleen de lens weer in elkaar krijgen gaat mij niet meer lukken. En in dat losse deel lijkt me duidelijk.. daar zit schimmel in :9

Naja om je een beetje tegemoet te komen.. alle foto's van mn Nikon's zijn gemaakt met Canon gear ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adapterring voor mijn NEX-5N is binnen, dus...
met Vivitar Series 1
Afbeeldingslocatie: https://poposq.dm1.livefilestore.com/y1ppaKOt8nT9I0urYhlZzHpPgreUfncvBfE9-Ley_DLV4pcW2d3TI-7YA1H8OoPi9dowzPD1WM7A5f45fh-TXyNZntWa1rs7_4r/Groot%20objectief.jpg?psid=1

en met Minolta MD
Afbeeldingslocatie: https://poposq.dm1.livefilestore.com/y1p-DwBtroiqxoNF5b8cbQ4vfensREJmNgrZtn1OU259EF8fEoQ-ELqf95_ILmcci-gf5i-4N8qXYrFyEULfiCdIXQt_KfCLhHd/Klein%20objectief.jpg?psid=1

Had ik al gezegd dat de camera van Galaxy Nexus niet heel best is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Hier weer wat nieuw speelgoed, niet canon 7 materiaal maar niet minder leuk.
Konica AR 57mm f1.4 & panagor pmc (AR) 28mm f2.8(als+ een Autoflex T & lichtmeter)
Click op de foto's voor groter plaatje.
Even gespeeld met de 57mm lens en hij voelt beter aan dan mijn 50mm versie, ook al is hij volgens sommige de betere lens, vind ik de 57mm heel plezierig aanvoelen en schieten.
Ik kan nog niks vertellen over de panagor, hij schiet prima en kleuren zijn mooi maar ik heb er niks over gelezen en weet ook niet hoe de lens zal uitpakken.
Weet iemand ook iets meer over de (zie plaatjes) lichtmeter? Werking b.v. kan me niet voorstellen dat het niet via batterij gaat (kan nergens een accu plaatje vinden of iets dergelijks). Voor de liefhebber hier een manual van deze lichtmeter (staat alleen niks technisch in :+ )
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8223/8364035165_bcb9589d1f_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8472/8365104358_0d2be0641c_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8052/8364043531_cbb7e6b2db_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8493/8364040187_d6b326bddc_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8077/8365109318_2277b264b3_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8326/8365106302_ab8b74844a_z.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door D0gtag op 09-01-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:43:

Edit: lezen is ook een kunst. Ik dacht dat je het over de "Galaxy Camera" had!

Nee, maar dat wist ik al ;)

De foto's zijn niet echt denderend, overstijgt het gemiddelde kiekje met een HTC of Samsung gsm niet.. gemiste kans: idee is goed, uitwerking minder.. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter87 op 09-01-2013 23:39 . Reden: Verkeerd gelezen: Galaxy Camera ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mooi spul d0gtag! Leuk hoe je die foto's hebt gemaakt en presenteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter87 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:02:
[...]

Nee, maar dat wist ik al ;)
De foto's zijn niet echt denderend, overstijgt het gemiddelde kiekje met een HTC of Samsung gsm niet.. gemiste kans: idee is goed, uitwerking minder.. :X
Achja, kans... Ik had er veel tijd aan kunnen besteden, maar dan was het resultaat marginaal beter geweest.
Ik ben allang blij dat ik nu een zootje objectieven heb die ik op m'n NEX kan schroeven, daar komen straks wel beter foto's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Niet online

pipo76

Pipo

D0gtag schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:34:
Weet iemand ook iets meer over de (zie plaatjes) lichtmeter? Werking b.v. kan me niet voorstellen dat het niet via batterij gaat (kan nergens een accu plaatje vinden of iets dergelijks).
Er zit inderdaad geen batterijtje in die lichtmeter; maar het wijzertje slaat uit als gevolg van het licht wat op een lichtgevoelig element(je) valt; de exacte naam daarvan is me ontschoten.
Met het metalen klepje aan de voorzijde open of dicht maak je onderscheid tussen meten van "opvallend licht" en "reflecterend licht" (zie Wikipedia: Belichtingsmeter) -- al met al best een vernuftig apparaatje. Denk uit de jaren '60 zo'n beetje -- althans bij de fotospullen van mijn vader zat er ook zo een; toen ik daar in de jaren '90 mee leerde fotograferen was het al oud/antiek.

Hoe die verder exact ook alweer werkte is te lang geleden voor me; maar daar zal die handleiding wel uitkomst voor bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

D0gtag schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:34:
Hier weer wat nieuw speelgoed, niet canon 7 materiaal maar niet minder leuk.
Er is weinig leukers dan Canon RF :p
Weet iemand ook iets meer over de (zie plaatjes) lichtmeter? Werking b.v. kan me niet voorstellen dat het niet via batterij gaat (kan nergens een accu plaatje vinden of iets dergelijks).
pipo76 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:32:
Er zit inderdaad geen batterijtje in die lichtmeter; maar het wijzertje slaat uit als gevolg van het licht wat op een lichtgevoelig element(je) valt; de exacte naam daarvan is me ontschoten.
Een meter die werkt met een Selenium-cel.
Met het metalen klepje aan de voorzijde open of dicht maak je onderscheid tussen meten van "opvallend licht" en "reflecterend licht"
Dit werkt bij mijn Sekonic Auto-Leader 38 uit 1960 toch anders.. Het klepje gaat dicht bij volle zon en de naald heeft hier ook indicators voor. Net als een indicator voor de extra ingebouwde versterker die de 38 heeft (coole feature) die ook eigen indicatoren heeft.

Overigens is het leuk als zo'n oude meter nog werkt. Kritieke factoren zijn temperatuur, luchtvochtigheid en natuurlijk het licht waar het metertje aan is bloot gesteld. Bij intensief gebruik is zo'n lichtmetertje binnen 5 jaar stekeblind. Het is dus ook slim (als ie nog werkt en accuraat is) om hem afgesloten in het donker te bewaren ;)

Ik heb de lichtmeters van mijn VI'jes en P'tjes (ook met een Selenium-cel) afgeplakt in de vitrine staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:43:
Adapterring voor mijn NEX-5N is binnen, dus...
met Vivitar Series 1
[afbeelding]

en met Minolta MD
[afbeelding]

Focussen beide lenzen met die adapter precies op oneindig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Niet online

pipo76

Pipo

mennovanw schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:35:
[...]
Dit werkt bij mijn Sekonic Auto-Leader 38 uit 1960 toch anders.. Het klepje gaat dicht bij volle zon en de naald heeft hier ook indicators voor. Net als een indicator voor de extra ingebouwde versterker die de 38 heeft (coole feature) die ook eigen indicatoren heeft.
Oh ja, dat klinkt aannemelijk(er). Ik verwarde 'm met een andere lichtmeter uit pa's collectie met een soort "wittig rolluikje" ervoor. Zoiets als deze: http://www.jollinger.com/...meters/gossen_sixtry.html Mooi spul; en inderdaad gaaf als/dat het nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

mennovanw schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:35:
[...]

Er is weinig leukers dan Canon RF :p

[...]

[...]

Een meter die werkt met een Selenium-cel.

[...]

Overigens is het leuk als zo'n oude meter nog werkt. Kritieke factoren zijn temperatuur, luchtvochtigheid en natuurlijk het licht waar het metertje aan is bloot gesteld. Bij intensief gebruik is zo'n lichtmetertje binnen 5 jaar stekeblind. Het is dus ook slim (als ie nog werkt en accuraat is) om hem afgesloten in het donker te bewaren ;)

Ik heb de lichtmeters van mijn VI'jes en P'tjes (ook met een Selenium-cel) afgeplakt in de vitrine staan 8)
Het klepje dicht is idd alleen voor als je in de volle zon werkt. opvallend licht en reflecterend licht meet je door de lichtmeter van het subject of naar het subject te richten. (ik heb de handleiding van het apparaat online gevonden (zie link vorige post)).
Het gebruik van het apparaat is me wel duidelijk, maar de technische werking blijft me verbazen voor de jaren 50 tech die erin zit. (ik had altijd gedacht dat de selenium cell pas in de jaren 60 gebruikt werd) Ik denk niet dat hij heel erg accuraat is en ik weet niet hoe de vorige eigenaar ermee is om gegaan. Maar hij komt -volgens mij- uit de inboedel van een overleden heer op leeftijd. (hij werkt dus nog wel)

@Nordlys, Kleine moeite om een paar foto's online te zetten, leuke ondergrond kiezen en klaar is kees :*)
LR zet het voor me op flickr ik hoef het alleen maar te linken hier :)

Nogmaals @mennovanw,
Als je zo naar blijft doen, praat ik niet meer met u. :+
"Er is weinig leukers dan Canon RF"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:17
Sanyo Eneloop lader + 4x AA batterij
En daarbij nog een setje Sanyo Eneloop AA's :)

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 09:23

Sdu7cb

2Lame2Shoot

bought myself a candy box! (Pelican 1614)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8056/8369290544_66a838e581.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Sdu7cb op 11-01-2013 01:57 ]

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Wow, aan de 70-200 en body's te zien is dat geen klein koffertje. Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ik dacht dat hij kwijt was, maar heb hem gisteren weer gevonden :)

Carl Zeiss 50mm f1.7 Planer T

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WKmmkNZljS36DzukPgVPxxWk/full.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 09:23

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Milo. schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:43:
Wow, aan de 70-200 en body's te zien is dat geen klein koffertje. Gefeliciteerd.
Is ook iets groter dan ik had verwacht bij het uitpakken :o Van binnen is het toch alleen altijd weer kleiner dan je had gedacht, al zit deze nog lang niet vol :)

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:18
Hamed schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:13:
Ik dacht dat hij kwijt was, maar heb hem gisteren weer gevonden :)

Carl Zeiss 50mm f1.7 Planer T

[afbeelding]
Mooi spul! Diafragma lijkt me niet helemaal perfect (of is dit juist een feature om "random" bokeh te krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:17
kvandt schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:28:
[...]

Mooi spul! Diafragma lijkt me niet helemaal perfect (of is dit juist een feature om "random" bokeh te krijgen?)
Foto is zo te zien niet 100% recht van boven gemaakt, zie de ribbeltjes!

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Lee filter set bestelling via Dale Photographic ontvangen, op zich snel verzonden vanuit de UK - 8 januari gepost en vandaag TNT aan de deur en het scheelt mij in totaal zo'n 60 euro tov de goedkoopste Nederlande leverancier ...

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/scaled/landing/717/img2180g.jpg

Bestelling omvat :

- Lee Foundation Kit
- Lee 77mm Wide angle adapter ring
- Lee Big Stopper
- Lee ND 0.9 Grad Hard
- Lee ND 0.6 Grad Soft

Zaken die mij direct opvallen :

- Build quality is uitstekend (kom zelf van Cokin Z-Pro), je kan goed zien dat ze met hand gemaakt zijn, en hoewel de ND filters van kunstof zijn lijkt het toch een beetje op echt glas.
- Ik vindt de 0.9 Hard niet eens zo hard, de scheidingslijn had mijn inzien nog wel strakker gekund en ik vindt de 0.9 toch nog iets te soft en ik denk dat er nog een 0.6 bij moet.
- Foundation kit stevige kwaliteit, ze hadden alleen de loskoppeling button verkeerd om gemonteerd waardoor de filterhouder er bij geringste aanraking al van de lens viel.

[ Voor 12% gewijzigd door Universal Creations op 12-01-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:32

Bonbridge

35-85

Hoeveel euro was je daarmee kwijt dan. Ik vond dat het via de Nederlandse leverancier die ik had nog wel meeviel qua prijs.

Ik had het via omnifoto.nl besteld.

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jayjey schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:09:
[...]

Focussen beide lenzen met die adapter precies op oneindig?
Ik heb de Minolta MD 50mm vandaag even getest, oneindig gaat best goed:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8051/8374816050_6f0f529f94_z.jpg
Schaapjes op het droge by Woutoud, on Flickr | 1/500 | f4 | 50mm | ISO 100 |

Eigenlijk te goed, want ik wilde de schapen scherp.... Had ik maar aan de focusring moeten draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Om de schapen goed te krijgen, zou je eigenlijk wat langer moeten belichten. Verder zou ik de onderste helft van je foto weglaten. Op oneindig lijkt de scherpte wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Toff schreef op zondag 13 januari 2013 @ 03:26:
Om de schapen goed te krijgen, zou je eigenlijk wat langer moeten belichten. Verder zou ik de onderste helft van je foto weglaten. Op oneindig lijkt de scherpte wel oké.
Ik vind de foto uitstekend, heeft iets aparts lijkt meer op een tiltshift image. Het zijn donkere schapen en achtergrond heeft voldoende details wat toch wel handig is bij (onopzettelijke) oneindige focus :D, voor meer detail moet je dichter bij de schapen staan op deze afstand voldoen silhouetten prima. Je ziet duidelijk dat het schapen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Diafragma staat open neem ik aan, voor een landschapsfoto doe je het vaak dicht. Scherpte dan al beter op elke afstand.

Ik heb net mijn M42-NEX adapter binnen maar die focust tot na oneindig, dus ik moet de lens iets naar voren uitdraaien om de focus toch op oneindig te leggen. Dus de lens geeft dan aan 30 m terwijl de focus op oneindig ligt. De adapter ring is dus iets te kort. Getest met Pentacon 135, hoewel de Helios 44 dit probleem minder lijkt te hebben ?!

De OM-NEX adapter is (vrijwel) perfect in dat opzicht. De OM Zuiko 200 is ok en de Zuiko 50 ook voor zover ik heb kunnen nagaan.

De L39-NEX adapter focust ook netjes op oneindig maar die past niet lekker op de NEX helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f4, staat er bij ;)
Meer dan een soort oefenfoto is het eigenlijk niet. Conclusie is in ieder geval dat het objectief prima presteert. Nu ik nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik kwam dit topic eigenlijk min of meer toevallig tegen. Leuke spullen hebben velen van jullie!
Snel maar even wat kiekjes van mijn verzameling Minolta AF objectieven geschoten. Ik gebruik deze objectieven allemaal nog en ze functioneren allemaal nog perfect en zijn helemaal kras en schimmelvrij. Sommige zijn qua uiterlijke conditie iets minder, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. Het gaat mij om het glas en de werking.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/temp/dsc01088.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/temp/dsc01089.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/temp/dsc01090.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/temp/dsc01091.jpg

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nice! Op wat voor camera gebruik je de lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Universal Creations schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:21:
Nice! Op wat voor camera gebruik je de lenzen?
Op een Minolta 7D en op een Sony A77. Maar voornamelijk op de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om ook eens wat a-mount spullen te zien in dit topic. Mooie verzameling, zitten een paar mooie lenzen tussen, zoals die 35-105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:32:
Leuk om ook eens wat a-mount spullen te zien in dit topic. Mooie verzameling, zitten een paar mooie lenzen tussen, zoals die 35-105.
Die 35-105 is inderdaad een snoepje, maar daarvoor ben ik wel op zoek naar een vervanger. Die lens heeft zoveel werk gezien dat de focus wat speling begint te vertonen. Op zich nog geen ramp, maar toch.
Er is ook nog een macro objectief onderweg met de post, een 50mm/F2.8.

Ik heb echt wat met de 1ste generatie AF lenzen van Minolta. Gebouwd als een tank (met bijbehorend gewicht) en van een goede kwaliteit.

Pagina: 1 ... 24 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt