Overigens klopt feisol.nl wel hoor, daar heb ik hem toch echt van besteld, dag erna in huis.
[ Voor 32% gewijzigd door douPel op 01-12-2012 15:55 ]
Zojuist even gedaan. Werkt prima. Geen verschil kunnen ontdekken met de 5DII. Ook geen last van front- of backfocus.Mr.C4 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:10:
tommyz, zou je de 35mm ook op de mk1 kunnen testen?
Gelijk maar even een mini-review:
Afgelopen weekend naar Dusseldorf geweest, dus gelijk goed uit kunnen proberen.Had de Fuji X100 ook mee (voor vriendin), dus dat was de battle of the 35's (soort van, niet helemaal eerlijk natuurlijk
Ten eerste valt op hoe goed de kleuren zijn. Alleen contrast wat aangepas in onderstaande foto:
F/2:

Verder is 'ie al vanaf F/1.6 al haarscherp! Wel vignetting, wat te verklaren is door het kleinere frontelement. Overigens is dit vanaf F/2.8 zo goed als weg, maar dit is uiteraard ook prima te corrigeren in Lightroom wanneer er lensprofiles beschikbaar zijn.
F/1.6:

100% crop:

Bokeh is in sommige gevallen wel iets onrustig. Deze aangeschaft als walk-around lens, en dat ging prima in Dusseldorf. Denk dat 'ie voorlopig niet meer van m'n camera afgaat

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Nee, dat is niet echt een lens die bekend staat om zijn scherpte. Maar de Sigma 35 is natuurlijk wel +/- 3 keer zo duurMr.C4 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:26:
bedankt Tommyz! Lijkt me idd een ideale walk-around lens. Ik zat eerst te kijken naar de oude EF 35mm F2 maar werd daar niet echt warm van.
Natuurlijk, met zulke diafragma niet gek. Ietsjes meer dan de Canon. ( maar stuk goedkoperMuldert schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:23:
Ligt het aan mij of lijkt die Sigma echt een enorme fallof te krijgen? Bij zowel de f2 als de f1.6 foto zie ik het duidelijk...
Vignet is gelukkig goed te corrigerenjesper86 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:33:
[...]
Natuurlijk, met zulke diafragma niet gek. Ietsjes meer dan de Canon. ( maar stuk goedkoper)
[afbeelding]
Weer welkom bij de club ;-)Hamed schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:17:
Sinds een paar dagen weer in bezet van een 70-200II
[afbeelding]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Cinefocus Final by JeroenDiks1987, on Flickr
[ Voor 8% gewijzigd door jd1987 op 07-12-2012 13:10 ]
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Of ik zit er natuurlijk helemaal naast, ik heb er verder ook geen verstand van.
heb je gelijk aanhenkie196 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:39:
Wat is nu precies de Cinefocus? Ik zat eerst te denken aan een lens, toen aan iets van een statief of zonnekap, maar bij beter kijken op het plaatje zie ik dat die mooie rooie draaiknop op het plaatje mogelijk in verbinding staat met dat tandwieltje dat op de focusring lijkt te staan. Waardoor ik aanneem dat je met die grote draaiknop aan de zijkant dus je focus aan kunt passen.
Of ik zit er natuurlijk helemaal naast, ik heb er verder ook geen verstand van.

Billingham Hadley Small Black/Black (voor mijn X100 of 5D2 met 1 lens)
Verder van mijn vriendin een X100 zonnekap+filterring gekregen waardoor ik 49mm filters op mijn X100 kan draaien.
Gelijk dus even een adapter ring voor LEE filters gekocht.
Klikbaar:

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Was jij niet pas geleden met die twee eames lounge stoelen? Leuke verzameling hebben je ouders!wavemaster100 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:58:
Vandaag nieuwe tas ontvangen.
[afbeelding]
Billingham Hadley Small Black/Black (voor mijn X100 of 5D2 met 1 lens)
Verder van mijn vriendin een X100 zonnekap+filterring gekregen waardoor ik 49mm filters op mijn X100 kan draaien.![]()
Gelijk dus even een adapter ring voor LEE filters gekocht.
Klikbaar:
[afbeelding]
Mooie tas trouwens, ik heb de 225 en billingham voor leica in het zwart, en die kleur staat ze erg goed. Zorg alleen dat je geen witte kat in de buurt laat. Op de een of andere manier zijn die haren er bijna niet af te krijgen.
Zelf een jaarabbo voor LFI erin, en er een knoop uit.

Leica MM + Sony A9
Hehe, ja als je tijdloze spullen koopt en een beetje zuinig bent dan spaar je in een lange tijd wat mooi spul bij elkaar.RobertJRB schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:47:
[...]
Was jij niet pas geleden met die twee eames lounge stoelen? Leuke verzameling hebben je ouders!
Mooie tas trouwens, ik heb de 225 en billingham voor leica in het zwart, en die kleur staat ze erg goed. Zorg alleen dat je geen witte kat in de buurt laat. Op de een of andere manier zijn die haren er bijna niet af te krijgen.
Zelf een jaarabbo voor LFI erin, en er een knoop uit.
[afbeelding]
Is dat een softrelease button? Ik begrijp nooit waarom die dingen altijd zo duur zijn. Maarja, je wilt ook niet dat zo'n ding afbreekt haha.
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Na schoongemaakt te zijn en voorzien van een m42->nikon adapter doet ie het ook nog best aardig.
Wel erg zwaar.

(Heb zelf nogal wat M42 spul en zit te dubben tussen gebruiken en wegdoen)
Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes
Dat niet alleen, je hand hoeft ook niet in rare hoeken te staan en je kan punten markeren zodat je heel makkelijk van het ene onderwerp naar het andere kunt rackfocussen. Alleen jammer dat dat soort setjes van de betere merken zo poepduur zijnNomad schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:05:
[...]
heb je gelijk aan. Die grote knop maakt het mogelijk om veel "smoother" te kunnen focussen, dus zonder hakkels.
The devil is in the details.
Nee, naar nu blijkt dat ik onder de pak m beet 100mm niet kan focussen op oneindig. Heb dus eentje met glas nodig, maar die kost meer dan de lens heeft gekost, ik denk er nog over na.bobcom schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:29:
Heb je daarvoor een Nikon adapter met glas? Anders pakt'ie afaik oneindig niet. En zo ja, welke? En hoe is de beeldkwaliteit?
(Heb zelf nogal wat M42 spul en zit te dubben tussen gebruiken en wegdoen)
Maar dat is gewoon de ellende aan de lange registerafstand van de Nikon F-mount.
Vergeleken met alle mirrorless camera's (afgezien van die rare constructie van de Pentax K-01) is die van Canon ook lang, maar er passen wel heel veel kleinbeeld (en natuurlijk ook middenformaat) lenzen op.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Definieer duurHahn schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:32:
[...]
Dat niet alleen, je hand hoeft ook niet in rare hoeken te staan en je kan punten markeren zodat je heel makkelijk van het ene onderwerp naar het andere kunt rackfocussen. Alleen jammer dat dat soort setjes van de betere merken zo poepduur zijn
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Hoefde niet lang na te denken wat ik wilde kopen ... was laatst bij de showroom van de Fotoflits geweest (importeur Elinchrom).
Uiteindelijk gekocht via een kennis die een webshop heeft (en approved Elinchrom dealer is):
- Elinchrom D-Lite RX One (100ws, volledig radiografisch bestuurbaar kwa flitssterkte & instellamp)
- Elinchrom Speed trigger
- 18cm standaard reflector met 30graden grid
Verder nog bij de Gamma vandaag "zonder btw" een Stanley softbag gekocht om alles te kunnen transporteren. Met wat plukschuim en schuimplaten de binnenkant bekleed om alles veilig te vervoeren.

Elinchrom D-Lite RX ONE by Jeroen Zelle, on Flickr
[ Voor 11% gewijzigd door jeroenzelle op 08-12-2012 18:53 ]
Klopt. Deze had ik gratis gekregen, anders had ik hem nooit gekoht. Is wel helemaal van messing, maar blijft duur inderdaad.wavemaster100 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:45:
[...]
Hehe, ja als je tijdloze spullen koopt en een beetje zuinig bent dan spaar je in een lange tijd wat mooi spul bij elkaar.
Is dat een softrelease button? Ik begrijp nooit waarom die dingen altijd zo duur zijn. Maarja, je wilt ook niet dat zo'n ding afbreekt haha.
Vind hem trouwens helemaal niet fijn werken.
De M9 heeft een ontspanknop met 3 standen. Heel licht aanraken om de lichtmeter te activeren, iets verder indrukken om lichtmeting vast te zetten, helemaal indrukken om de foto te maken.
Maar je hebt ook de mogelijkheid om de foto al op de tweede stand te maken. Dus heel licht de ontspanknop indrukken en je maakt de foto.
Met de softrelease button werkt dat niet dus is het minder "soft" dan zonder softrelease button. Maar gegeven paard.....
Leica MM + Sony A9
* Clik Elite Square Filter Valet
* Gitzo GM2541 Carbon Monopod Series 2 + manfrotto 234rc
* Kata MiniBee Ultra Light black – UL111 (rugtas)
* Duracell 5 uurs mobiele oplader voor onderweg

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 14-12-2012 10:56 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Wat is het?
2x yongnuo YN560 flitser. Ik had al een YN460 die me super bevalt maar wilde een paar extra hebben. De 560's zijn een stukje krachtiger wat me goed uitkomt bij door een paraplu heen flitsen e.d. Fantastische flitsers voor wat ze kosten. Deze waren 69 euro per stuk, en ze voelen best degelijk aan.
EN:
Canon 85mm 1.8. Hij overtreft mijn verwachtingen, komen heerlijke platen uit en hij voelt ook lekker degelijk aan qua bouw kwaliteit en zit lekker wat gewicht in.
[ Voor 9% gewijzigd door hypz op 14-12-2012 19:36 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Yashica T5

Contax T2

Analoge point&shoot camera's.
Cool hoorwavemaster100 schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:36:
Weer twee Zeiss lenzen gescoord...![]()
![]()
Yashica T5
Contax T2
Klopt hij bevalt goed. Wel oppassen voor CA heeft hij snel last van merk ik maar verder echt super.Ventieldopje schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:08:
@Hypz, congrats! Geweldige lens die 85mm f/1.8!
Vandaag verwacht ik nog een datacolor Spyder 4 Pro (momenteel 108 euro ipv 140 bij cameranu). Heb ik echt zo lang uitgesteld om eens zo'n calibratie tool te kopen.
[ Voor 38% gewijzigd door hypz op 18-12-2012 06:57 ]
Anoniem: 255680
Leuk, moet ik ook nog eens aanschaffen. Ik heb zelf vandaag een Zeis Ikon Ikoflfex 1A gekocht.wavemaster100 schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:36:
![]()
Yashica T5
Contax T2
http://www.tlr-cameras.co...koflex%201A%20854-16.html
Zoiets dus. Ik heb nu al wel wat analoge camera's!
Ik heb mezelf ook weer eens getrakteerd (probeer het toch zo vaak mogelijk te doen) op een nieuwe tas. Dus eerst eens een 2e hands Billingham 206 gekocht om te kijken of het wat was (is het). Maar aangezien ik vaak met maar een camera en 1 a 2 lenzen op pad ben wilde ik een wat kleinere tas en tja op de een of andere manier was de Billingham Hadly Small de enige die ik toch wel erg mooi vond, precies goed om wat spullen in mee te nemen.

New bag by Ivan Milo, on Flickr
Heb hem zelf ook en ben er erg blij mee.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Thinktank Retrospective misschien?Peter_Aragorn schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:35:
Jammer dat hij wat duur is... Ik zoek nog steeds een wat kleinere tas die er een beetje vintage uitziet namelijk...
Opel Ampera-e (2020)
Anoniem: 120284

2e hands Nikon SD-9. (Eneloops had ik al)
SB-900 met dit ding eraan laad heel erg snel op (<1 sec.) bij M1/1 flitsen.
Is dat nou een Nikon camera met een Canon strap + Canon lenzenMilo. schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:22:
Mooie aankopen, die Contax T2 is ook echt nice!
Ik heb mezelf ook weer eens getrakteerd (probeer het toch zo vaak mogelijk te doen) op een nieuwe tas. Dus eerst eens een 2e hands Billingham 206 gekocht om te kijken of het wat was (is het). Maar aangezien ik vaak met maar een camera en 1 a 2 lenzen op pad ben wilde ik een wat kleinere tas en tja op de een of andere manier was de Billingham Hadly Small de enige die ik toch wel erg mooi vond, precies goed om wat spullen in mee te nemen.
[afbeelding]
New bag by Ivan Milo, on Flickr
Gefeliciteerd, ziet er goed uit als lowprofile tas.
Cool! Mooi spul, ik vind zelf die fixed focus analoge compactjes te gek.wavemaster100 schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:36:
![]()
Yashica T5
Contax T2
Die t5 is ook spatwaterdicht toch?
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ja klopt, als je een iets goedkopere spatwater dichte compact wil die nog lichtsterker is (die ik ook had willen kopen) heb ik nog wel een marktplaatstip voor je via PB.abrakadaver schreef op donderdag 20 december 2012 @ 07:58:
[...]
Cool! Mooi spul, ik vind zelf die fixed focus analoge compactjes te gek.
Die t5 is ook spatwaterdicht toch?

Dat vind ik dus ookHahn schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:14:
Dat ziet er niet verkeerd uit voor die prijs! Ben benieuwd wat je ervaringen ermee zullen zijn

Camerakings is inderdaad gevestigd aan de andere kant van de Noordzee en zoals ik het begrepen heb laten zij het direct van de fabriek naar de klant sturen, wat behoorlijk in kosten scheelt. Verzendkosten hoefde ik ook niet te betalen verder. De bestelling van een of andere stad in India, naar Delhi in India gegaan, van daaruit naar Parijs, toen naar Eindhoven/Veldhoven en toen naar m'n werk. Op woensdag-avond besteld en nog geen week later in huis, wat ik erg netjes vind!Hahn schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:59:
Maar je hebt het dus bij Camerakings (wat zo te zien Brits is?) besteld, welke het weer bij Proaim uit India(?) hebben gehaald?
Deze. Kost 129 euro en ik had met een coupon-code nog eens 9 euro kortingHahn schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:07:
Dat is zeker netjes. Maar welke shoulderrig is dit dan? Want ik keek net even op de site van Camerakings en daar zie ik voornamelijk prijzen die het drievoudige zijn van de €120 die jij noemde
Ik gebruikte de E-P1 voornamelijk met m'n Canon FD objectieven. Ik mistte een viewfinder en de cropfactor van 2 was net even te veel. Ook het inzoomen om goed scherp te stellen was erg onhandig.
Ik heb er nog te weinig mee geschoten om een goed oordeel te geven, maar tot dus ver ben ik zeer tevreden.
Hier hou ik het wel even mee uit tot de Fullframe mirrorless camera's er zijn.

Fujifilm X-E1 with Canon FD lenses by Sixtyfour, on Flickr
PSNid: Sixty4 | Canon Classics Review
Klinkt goed. En goede keus.Sixty4 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:10:
Ter vervanging van m'n Olympus E-P1; de Fujifilm X-E1.
Ik gebruikte de E-P1 voornamelijk met m'n Canon FD objectieven. Ik mistte een viewfinder en de cropfactor van 2 was net even te veel. Ook het inzoomen om goed scherp te stellen was erg onhandig.
Wat heb je voor adapter, en waar gekocht ?
Leica heeft er vier...Sixty4 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:10:
Hier hou ik het wel even mee uit tot de Fullframe mirrorless camera's er zijn.
...maar mooie camera, heb je er helemaal geen fuji glas bij? samen met de 35/1.4 lijkt me dit wel een mooie combi en volgend jaar komt er nog een 23/1.4 bij, meer heb je niet nodig.
Op eBay, de goedkoopste die ik kon vinden. Staat geen merk op, maar doet z'n werk.jesper86 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:15:
[...]
Wat heb je voor adapter, en waar gekocht ?
Leica ja, maar voor mij niet echt betaalbaar.Leica heeft er vier...
...maar mooie camera, heb je er helemaal geen fuji glas bij? samen met de 35/1.4 lijkt me dit wel een mooie combi en volgend jaar komt er nog een 23/1.4 bij, meer heb je niet nodig.
De 35mm staat op m'n verlanglijstje. En de 23mm ziet er ook veelbelovend uit.

Gitzo GT3542LS by LaurentSt, on Flickr
Ik ben er tot nu toe heel tevreden van, gaat meer dan hoog genoeg, er staan lijntjes op om hem op 135cm te zetten, wat de perfecte hoogte is om horizontaal door te kijken voor mij. Hij is op elke stand heel stabiel, tikken tegen de poten doet het beeld in live view op 420mm en 10x zoom amper schudden. Bij mijn vorig statief, kon je niet eens focussen in liveview op 420mm 10x zoom, zo hard bewoog het beeld als je het toestel aanraakte. Hij is iets zwaarder als mijn vorig statief, maar zeker nog prima draagbaar, hij is ongeveer even lang, maar iets grotere diameter, maar zeker niet te groot om nog gemakkelijk in een koffer te stoppen voor op reis of om comfortabel op de rugzak te dragen. De bouwkwaliteit is fantastisch, alles voelt heel soepel en tegelijk stevig aan, er is nergens speling oid. Samen met mijn Sirui K30x is het een fantastische combinatie die al mijn lenzen zonder problemen kan dragen. Ik denk wel dat met mijn Sigma 120-300 f/2.8 OS een gimballhead of een videokop aangenamer werken is, op termijn ga ik dat wss ook aanschaffen. Het gemakkelijk is dat de middenste plaat van het statief er heel gemakkelijk uit kan, zonder gebruik te maken van enig gereedschap, waardoor het mogelijk is om zo'n extra plaat te kopen en zo snel te kunnen wisselen van statiefkop, zonder iets te moeten los vijzen.

Benro PL-100 lens plate by LaurentSt, on Flickr
Er lag ook nog een Benro PL-100 lensplaat onder de boom voor mij. Is de perfecte maat voor mijn Sigma 120-300 op 2mm na en is prima bouwkwaliteit. Ook zitten er stops op om te voorkomen dat de plaat omdraait, als je bvb in portretstand zit. Een prima alternatief voor de RRS of Wimberley platen vind ik, voor ongeveer de helft van de prijs.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
met een vraag add hier geplaatst had ik er binnen drie dagen eentje!

Anoniem: 181786

45mm f/1.8 by Jerry_81, on Flickr
Die Bacardi Oakheart is echt niet te drinken heWouter87 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:57:
Twee! Wilde al een tijd een extra U2311H er bij..
met een vraag add hier geplaatst had ik er binnen drie dagen eentje!
[afbeelding]
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
De foto is trouwens gemaakt met een andere "nieuwe" lens, de Nikon Nikkor 105mm f/2.8 Micro + PN-11.

Flash Firework

mijn youngnuo YN- 467 kan met pension samen met mijn onder en overbelichte foto's
[ Voor 33% gewijzigd door gekke-gerrit op 29-12-2012 14:58 ]
Had je de specifieke YN-467 voor Nikon?gekke-gerrit schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:54:
Vandaag vuurwerk gekocht
Flash Firework
[afbeelding]
mijn youngnuo YN- 467 kan met pensioen samen met mijn onder en overbelichte foto's
Ik ben nl. ook aan het rondkijken voor een flitser voor mijn Nikon, maar de SB-700 is best aan de prijs. Dus ik was ook al eens even naar Yongnuo flitsers aan het kijken, bv. de YN-468II (Nikon versie met iTTL).
Opel Ampera-e (2020)
Ik had gehoopt dat ie wat eerder op de dag bezorgd zou worden, zodat ik nog een rondje foto's kon maken. Het was er erg mooi weer voor. Wachten tot morgen dan maar

fujinon-xf35mmF1.4R by Sixtyfour, on Flickr
op zich heeft deze flitser mij heel veel geleerd! en hierdoor heb ik besloten om de sb700 te kopenWesco schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:11:
[...]
Had je de specifieke YN-467 voor Nikon?
Ik ben nl. ook aan het rondkijken voor een flitser voor mijn Nikon, maar de SB-700 is best aan de prijs. Dus ik was ook al eens even naar Yongnuo flitsers aan het kijken, bv. de YN-468II (Nikon versie met iTTL).
ik zei jaar geleden tegen mijzelf dat ik een nikon flitser veeeeelste duur is

en nu heb ik er één

maar de YN-467 liet mij in de steek wanneer ik het niet wou... net die momenten dat je een leuke foto wou maken ging hij niet af of knalde hij 100% licht eruit. uiteraard met iTTL
maar het lijkt erop dat de software niet 100% was. want hij flitst wanneer hij nog niet 100% opgeladen is en hierdoor krijg je een onderbelichte foto!
ach, al met al heb ik zoo veel geleerd en ik ga hem stiekem wel gebruiken als secundaire flitser hoor

Vind het wel lekker hoor! Het is natuurlijk wel wat anders dan de gewone hèLaurentS schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:09:
Die Bacardi Oakheart is echt niet te drinken heWat meer ontopic, nette schermen, ik heb de grotere broer, U2412M waar ik heel tevreden ben. Uitstekende prijs/kwaliteit.
Gebruik je LR? Dat was mijn reden voor het gaan gebruiken van twee schermen en ik zou alleen daarvoor al nooit meer zonder willen. Wel fijn dat ik nu ook de kleuren op mijn "controls scherm" kan vertrouwen. Merkte dat ik onbewust toch op de wat afwijkende kleuren van de Samsung TN af ging (kreeg die niet gelijk aan de Dell) en niet altijd goed op mijn "goede" monitor keek, dat is nu voorbij.
Hehe, grappige manier van zeggengekke-gerrit schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:54:
Vandaag vuurwerk gekocht![]()
mijn youngnuo YN- 467 kan met pension samen met mijn onder en overbelichte foto's
Was die Yongnuo zo brak? Ik heb altijd het idee gehad dat het reverse engineeren van TTL signalen niet echt lekker gaat. Ben erg tevreden over mijn (merkeigen) flitsers
zodra ik gebruik maak van snel veel foto's achter elkaar faalt de flitser omdat hij er nog niet klaar voor is! hij zegt van wel (de indicator) en flitst ook wel maar dan te zacht. of soms te hard!Wouter87 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:55:
Hehe, grappige manier van zeggen
Was die Yongnuo zo brak? Ik heb altijd het idee gehad dat het reverse engineeren van TTL signalen niet echt lekker gaat. Ben erg tevreden over mijn (merkeigen) flitsers
met de nikon geen last van
Ik gebruik bijna uitsluitend LR, af en toe PS voor dingen weg te clonen bvb. Ik werk maar op één scherm voor LR, of soms nog mijn laptopscherm ernaast voor muziek. Op twee schermen vond ik niet zo handig voor LR, maar mss gebruik ik het op de verkeerde manier? Wat is het voordeel van op 2 schermen werken bij LR tegenover één scherm?Wouter87 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:55:
[...]
Vind het wel lekker hoor! Het is natuurlijk wel wat anders dan de gewone hè
Gebruik je LR? Dat was mijn reden voor het gaan gebruiken van twee schermen en ik zou alleen daarvoor al nooit meer zonder willen. Wel fijn dat ik nu ook de kleuren op mijn "controls scherm" kan vertrouwen. Merkte dat ik onbewust toch op de wat afwijkende kleuren van de Samsung TN af ging (kreeg die niet gelijk aan de Dell) en niet altijd goed op mijn "goede" monitor keek, dat is nu voorbij.
Ik heb één scherm waar mijn foto beeldvullend op komt, zodat ik hem over de gehele grootte van het scherm goed kan bekijken. Daarnaast had ik er dan één voor de controls, en dat was lange tijd een mindere monitor, waarop ik dus géén kleuren wilde beoordelen, nu kan ik dat wel.LaurentS schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:49:
[...]
Wat is het voordeel van op 2 schermen werken bij LR tegenover één scherm?
Je kunt ook op één monitor standaard de foto op 100% laten zien, kan je daar ook direct de scherpte goed beoordelen.. wat soms wel fijn kan zijn. Misschien is het persoonlijk, maar ik vind het heerlijk!
Ja inderdaad. Ik heb een F2, met FTN meter. Ik wou oorspronkelijk een F, met de lichtmeter, maar deze zijn bijna niet meer werkend te vinden. Ze zien er echt wel schitterend uit. Binnenkort koop ik me er wel nog eentje, al dan niet met kapotte lichtmeter.Milo. schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:22:
Het zijn ook mooie dingen (met uitzondering van de F4 naar mijn mening). Ik heb hier ook nog oa een F3 met MD-4 motordrive liggen, best leuk speelgoed.

Zoiets dus.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Haha, is zo wel heel erg duidelijk in wat voor leeftijdcatagorie je valt.witeken schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:03:
Hoe komt het dat de f4 niet meer op een ILC lijkt (en de f5 en f6 nog minder)?
Neemt niet weg dat het vrij bizar is dat ze vroeger zulke compacte SLR's konden maken, vaak met een verfijnt mechanische werking, en nog helemaal van metaal ook. En dat ze tegenwoordig alleen maar grote plastic prullen kunnen maken.
Leica MM + Sony A9
Ik kan nog wel even doorgaan, maar mijn punt is denk ik wel duidelijk: vroegah was het echt niet beter, ook al willen we dat graag door enkel aan de goede dingen te denken.
Ergonomisch vind ik de F en F2 niet prettig, de F3 gaat al een stuk beter en al helemaal met grip. Dat is wellicht een groot voordeel van de huidige toestellen, al neemt het voor mij niet weg dat dit juist weer een van de nadelen is en ik de aanschaf van een 5d2 of d700 blijf uitstellen.
Natuurlijk is het wat ongenuanceerd en zijn er veel verbeteringen en toevoegingen geweest. Maar de basisdingen die ik belangrijk vind als een compacte stevige camera, soepele focusring of een grote heldere zoeker zijn wel allemaal flink minder geworden.Universal Creations schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:50:
Want vroeger maakten ze geen plastic prullen... dit waren (semi)professionele modellen en die waren net als die van nu van metaal. Daarnaast is de ergonomie van de huidige (semi)professionele modellen een stuk beter. Dit heeft ook effect op het formaat, net zoals de autofocus (en motor in het geval van Nikon) en de nodige elektronica. Die elektronica eist meer van de accu's, dus die moeten ook groter zijn. Vergeet ook niet dat er ruimte moet zijn voor geheugenkaartjes, die -tig keer zoveel foto's kunnen bevatten dan de fotorolletjes die je toen mee moest nemen (en ook nog flink wat ruimte innamen).
Ik kan nog wel even doorgaan, maar mijn punt is denk ik wel duidelijk: vroegah was het echt niet beter, ook al willen we dat graag door enkel aan de goede dingen te denken.
De 1Ds mk3 of 1Dx hebben een zoeker die een fractie van de grote van die van de olympus OM is. De focusring van een paar honderd gulden 50/2 pentax uit 1970 is beter dan die van een 1200 euro 50/1.2L.
En de pentax ME was echt geen semi prof camera, meer hetzelfde als een canon 300D 30 jaar later. Maar toch is die ME van metaal en werkt die nog na 40 jaar.
Mijn 300D was na 4 jaar al flink gebruikt.
Misschien stel ik verkeerde eisen aan een camera. Kan natuurlijk ook
Leica MM + Sony A9
Ergens heb je wel gelijk. De kwaliteit is er in het digitale tijdperk wel op achteruit gegaan lijkt het. Waar een oude OM het nog prima kan doen zie ik mijn E-PL1 niet meer functioneren over een jaartje of 30. Dat is dan ook een instapmodel, maar toch. We hebben er wel weer heel veel voor teruggekregen, ik zou niet analoog willens schieten. Eigenlijk zou je gewoon de achterwand van je oude analoge fototoestel moeten kunnen halen en vervangen door een met digitale sensor (scherm hoeft niet). Dat zou helemaal geweldig zijn.RobertJRB schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:25:
Misschien stel ik verkeerde eisen aan een camera. Kan natuurlijk ook
Zo te zien is dat nog niet zo simpel.A patent filed by Nikon in Japan appears to revive the long-held dream of adding a digital sensor to an existing film SLR. The Japanese Engineering Accomplishment blog found the recently published patent that shows a mechanism for mounting and adjusting the position of a digital sensor on a rear door that could be used to replace the conventional film door. However, the patent only covers the mounting of the sensor relative to the film guides - it doesn't address any of the hurdles that have stood in the way of anyone realizing this long-discussed idea.

Oud Minolta spul!
[ Voor 3% gewijzigd door Grozno op 02-01-2013 22:09 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Minolta MD Rokkor 50mm 1:1.7
Minolta MD Zoom 35-70mm 1:3.5
Sigma Zoom-K 100-200mm 1:4.5
Tokina RMC 80-200mm 1:4
Vivitar Series 1 28-90mm 1:2.8-3.5
Vivitar 400mm 1:5.6
De bodies zijn twee X-500's en een XE-5
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
En hoera, een van de X-500's leeft nog!
[ Voor 4% gewijzigd door witeken op 02-01-2013 23:11 ]
Tweakblog van de maand
Minolta SR/MC/MD mount. en dat gaat niet werken op een f-mount omdat de registerafstand te kort is. Meer hierover staat in de topicstart van: Alternatieve objectievenwiteken schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:01:
Welke mount zijn die lenzen / de 70-200? Is er een adapter voor Nikon F-mount?

En als ik dan toch bezig ben:

[ Voor 33% gewijzigd door Grozno op 02-01-2013 23:35 ]
Na een schoonmaakbeurt krijgen ze een testrondje.
[ Voor 41% gewijzigd door Grozno op 02-01-2013 23:38 ]

De oude kan dan weg na vier jaar trouwe dienst...

Nog even vergelijking, wat een verschil!

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Dat is een mooie vooruitgang zo te zien. Veel plezier ermee.
Tweakblog van de maand
Ik noem de 400D dan ook "compact camera"aerofreak schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:34:
Nog even vergelijking, wat een verschil!
[afbeelding]
Vee "burstplezier" met de 7D alvast
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt