Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik gebruik geen nekbanden, enkel leren polsstraps. Mijn fototas is een TT retrospective, dus ik ben ninja B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:22

Milo.

klik

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb een 5DII strap, rode Canon strap, Optech Pro, Neophrene strap van kaiser, Blackrapid RS-5 en een Sunsniper Pro....en ik gebruik er zelden één :Y)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

sapphire schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:58:
[...]

Ik heb een 5DII strap, rode Canon strap, Optech Pro, Neophrene strap van kaiser, Blackrapid RS-5 en een Sunsniper Pro....en ik gebruik er zelden één :Y)
Waarom niet dan? :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:41

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Worden ze misschien vies, duh! :F

:+

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 29-10-2012 23:14 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:22

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hamed schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:11:
[...]

Is dat met AF?

veel plezier :)
Die is er niet, dus nee :)

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag, voor de 50mm f/1.2?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:32:
[...]

Die is er niet, dus nee :)

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag, voor de 50mm f/1.2?
500 euro nieuw in de doos. Raar maar waar maken ze deze nog. Heb hem voor de inkoopprijs gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Netjes!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best wel. Heb nu een Nikon F2 uit september 1976 met een Nikkor 50 F/1.2 voor 700 euro. DE pro kit uit de jaren 70 dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Geen fancy f/1.2, maar slechts f/2.8

Sigma 19mm f/2.8 EX DN

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8476/8138072936_0b478c643e_c.jpg

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RobertJRB schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:14:
Geen fancy f/1.2, maar slechts f/2.8

Sigma 19mm f/2.8 EX DN

[afbeelding]
Ah je hebt nu de beide Sigma lenzen voor de Nex die ik ook erg kan waarderen. Ik schiet geen Nex verder, maar die twee lenzen heb ik een tijdje geleden getest voor een zakenpartner en was toen ook onder de indruk. Zeker omdat ze niet duur zijn, terwijl je nergens de concessies ziet (gewoon nette bouw, goede focus en optisch mooi).

Mooie aankoop, maar gebruik je de Nex wel veel met de M8/M9 ook in de buurt? Of weerhoud het gewicht van de M8/9 je toch vaak om die te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Nomad schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:21:
[...]

Ah je hebt nu de beide Sigma lenzen voor de Nex die ik ook erg kan waarderen. Ik schiet geen Nex verder, maar die twee lenzen heb ik een tijdje geleden getest voor een zakenpartner en was toen ook onder de indruk. Zeker omdat ze niet duur zijn, terwijl je nergens de concessies ziet (gewoon nette bouw, goede focus en optisch mooi).

Mooie aankoop, maar gebruik je de Nex wel veel met de M8/M9 ook in de buurt? Of weerhoud het gewicht van de M8/9 je toch vaak om die te gebruiken?
Ik ben erg onder de indruk van wat die sigma's bieden voor het geld. Niet voor niets dat Steve Huff de 30mm bargain of the year noemt.

Gewicht van de M9 weerhoud me zeker niet. De leica blijft ook gewoon de basiscamera.
Wilde die NEX vooral voor de keren dat ik de leica overkill vind (verjaardagen of etentjes bijvoorbeeld) en wanneer AF en hele hoge ISO toch wel erg fijn is.
Daarbij is het gebruik van oude lenzen ook erg leuk, is het soms fijn geen set van 10000 tot 20000 euro bij je te hebben maar een set van 700 euro. En is de sony is natuurlijk een goede backup voor de leica, zonder dat het goud geld kost.
Als laatste kan ik met de nex veel dichterbij focussen dan met de leica (0,7m voor de leica tegenover zelfs 0,1m met de 19mm)

Ik ben nog niet op een fotoreis geweest sinds ik de sony heb, dus weet niet of het klopt maar ik verwacht vooral de leica te gebruiken, maar de sony toch best vaak te pakken voor die extra's. Voor familiefoto's is het tot nu toe 100% nex geweest wat ik gebruik.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Tsk, laat je familie het maar niet horen dat ze de m9 niet waard zijn ;) geintje.

Dat snap ik inderdaad goed. Is iets wat me in het algemeen misschien wel meer zal weerhouden om uiteindelijk toch voor Leica te gaan, dan het moeten sparen ervoor. Of gewoon een dure Zeiss ZF al. Het is gewoon veel fijner om careless iets in je tas te kunnen 'douwen'. Dat maakt een analoge camera ook zo ideaal waar je voor 35 eurie een feilloze lens heb op FX! die je gewoon op het strand kan laten liggen als je even gaat zwemmen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
jesper86 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:58:
Tsk, laat je familie het maar niet horen dat ze de m9 niet waard zijn ;) geintje.

Dat snap ik inderdaad goed. Is iets wat me in het algemeen misschien wel meer zal weerhouden om uiteindelijk toch voor Leica te gaan, dan het moeten sparen ervoor. Of gewoon een dure Zeiss ZF al. Het is gewoon veel fijner om careless iets in je tas te kunnen 'douwen'. Dat maakt een analoge camera ook zo ideaal waar je voor 35 eurie een feilloze lens heb op FX! die je gewoon op het strand kan laten liggen als je even gaat zwemmen. :+
Tja, als je eenmaal voor een canon geboren bent.. Weten ze zelf ook wel hoor ;)

Het in de tas douwen is niet eens het probleem, doe ik met de leica ook.

Misschien valt het ook wel mee. Tot nu toe heb ik de leica maar 1 of 2 keer niet meegenomen vanwege de omgeving. Een keer in Queens waar ik 's nachts heen ging. En een keer in Athene waar een vriendin een nogal dubieus hotel had geboekt. De taxichauffeur heeft me de hele weg vanaf het vliegveld geprobeerd over te halen ergens anders heen te gaan... :)
Beide keren alleen een ixus of eos meegenomen. En achteraf is dat zo zonde.
Verder eigenlijk nooit echt problemen gehad, ook niet voor mijzelf. Als je alles goed verzekerd is er niet zoveel aan de hand.
Ik zou er zeker geen leica of ZF voor laten liggen iig.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:14:
[...]

Worden ze misschien vies, duh! :F

:+
QFT !

Duh...ik heb gear om het hebben, das toch vet cool om gewoon mega veel te hebben!

Waarom ik ze niet gebruik....ff kijken.

Stock neck strak, is goor want er zit Nomad-zweet op irriteert aan mijn nek, valt teveel op (rode rand en zelfs type erop, belachelijk!) maargoed je krijgt hem erbij.

Rode Canon strap zat bij mijn EOS 5, valt ook behoorlijk op want hij is knalrood

Optech Pro, vorig jaar november geloof ik laatst actief gebruikt. Gebruikte hem meer om mn hand gewikkeld bij city-trips. Te groot en log voor normaal gebruik vind ik. Zit overigens wel lekker aan de nek.

Zwarte neophrene Kaiser strap, ooit kado gehad van vriendin. Camera met grip, lens en flitser is te zwaar ervoor (althans ik hou dan continue mn hart vast zo erg veert hij). Teveel werk om hem er elke keer op en af te halen dus gebruik hem weinig tot niet.

Blackrapid, ooit gekocht om te testen voor leuk prijsje. Cargo gedeelte van de RS-5 is alleen veel te log voor mij. Moet ik ook nog eens verkopen want ligt hier na 1x gebruik te liggen.

Sunsniper ook gekocht om eens te testen, voornamelijk vanwege de staalkabel en vakantie. Maarja de Blackrapid zit lekkerder maar deze voelt veiliger, misschien dat ik deze voor vakanties houd.

Gebruik vaak de camera op statief dus dan vind ik een band niet nodig, hangt maar in de weg met verstellen enzo. Of met grip en dan een E1 handstrap erop. Of gewoon losse camera met 1 lensje, veel minder opvallend met bv straatfotografie :)

Dus waarom ik ze niet gebruik 1 ) luiigheid 2) de ideale strap/band nog niet gevonden :(
Nomad schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:21:
[...]

Nouja de concessie is dus dat het 'maar' 2.8 is ;)

Ik heb mijn broertje ook eens in laten lezen op deze lensjes en hij vond ze ook erg interessant.

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 30-10-2012 21:35 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19

Wok

Dakloos...

Woei!
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8194/8145916608_e483afef8a_o.jpg

Nikon SB-28 in absolute nieuwstaat erbij, wat mijn totaal op vier stuks brengt :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 09:29
Pas een tweedehands Canon IS 17-85 op kop getikt. Ik moest hem wel eerst even opereren voordat het schieten kon beginnen...

Afbeeldingslocatie: http://wimpomp.nl/pics///Lens_17-85/lowres/IMG_3531.geschaald.JPG

Afbeeldingslocatie: http://wimpomp.nl/pics///Lens_17-85/lowres/IMG_3539.geschaald.JPG

Even een nieuw diafragma van ebay erin en klaar is Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TheMazzter schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:14:
Pas een tweedehands Canon IS 17-85 op kop getikt. Ik moest hem wel eerst even opereren voordat het schieten kon beginnen...

[afbeelding]

[afbeelding]

Even een nieuw diafragma van ebay erin en klaar is Kees.
Heb ik ook moeten doen met die van mij. Is niet zo moeilijk als je goed oplet, kost alleen wat tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:34
De resultaten van een avondje Ebay zijn vandaag eindelijk compleet binnen.

Deze dik 30 jaar oude sovjet was wel een beetje bang in zijn nieuwe westerse leefomgeving:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8043/8150312016_97e768afd0_z.jpg
Industar-50-2 50mm F/3.5 by Deismyna, on Flickr

Maar eenmaal gemount op de M42 to EOS adapter en voorzien van de nodige extension tubes bleek al snel dat het om de Industar-50-2 ging.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8333/8150286995_5c51451a70_z.jpg

Welke nu een nieuw Canon afdakje heeft gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8190/8150297771_eea6cfe1d8_z.jpg

Ik heb de hele set voor een paar tientjes op Ebay kunnen scoren, voornamelijk om eens te kijken of M42 lenzen bevallen en of ik een beetje uit de weg kan met volledig manuele lenzen (focus en aperture).

Ik kan nu tevens op een goedkope manier een beetje aan de slag met Macro fotografie. Hieronder wat snelle Macro test shots, blinkt allemaal niet uit in compositie enzo, maar toont wel de scherpte van dit oude beestje aan.
http://www.flickr.com/pho...in/set-72157631917832386/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:22
Dat lensje heb ik ook ergens op school liggen. Het diafragma heeft geen klikjes. Grappig dingetje, maar op fullframe is ie niet geweldig.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
CyberAmp schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:46:
.... De vervorming op de inklapzoom is wel sterk.
Sterker dan op de oude 18-55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
jayjey schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:20:
[...]

Sterker dan op de oude 18-55?
Natuurlijk, je moet toch ergens inleveren om 'm zo compact te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
maar op de oude ook in raw (dus beide zonder de lens corrcties)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:32
Zeker. De 18-55 heeft zo'n 4% vervorming op 18 mm volgens Photozone. De 16-50 gaat daat op 16 mm royaal overheen. Maar dit is "by design", er is voor gekozen om het via software te verhelpen net als bij m4/3-lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
Ja ok, dus anders is het echt niet te doen.Hoe in de raws te corrigeren?
En de pancake van panasonic?

En als je de 16 mm prime met de 16 mm vd pancake vergelijkt qua afwijkingen?

Dan zou dit dus zo'n beetje het compacste zijn wat je kunt hebben. Ik heb de nex 6 in de handen gehad. Inderdaad anders dan met het 18-55 blok er voorop, maar wel rommelig geheel met die lens met schuifjes, en zoeker, en her en der knopjes, alles erop en eraan.

[ Voor 36% gewijzigd door jayjey op 05-11-2012 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
jayjey schreef op maandag 05 november 2012 @ 03:22:
Ja ok, dus anders is het echt niet te doen.Hoe in de raws te corrigeren?
En de pancake van panasonic?
Er lijkt nog geen Lightroomprofiel te zijn voor de lens, maar +45 distortion lost het grotendeels op. De RAW converter van Sony zal het automatisch verhelpen.
En als je de 16 mm prime met de 16 mm vd pancake vergelijkt qua afwijkingen?
De 16 mm pancake heeft veel minder vervorming, wel weer andere minpunten.
Dan zou dit dus zo'n beetje het compacste zijn wat je kunt hebben. Ik heb de nex 6 in de handen gehad. Inderdaad anders dan met het 18-55 blok er voorop, maar wel rommelig geheel met die lens met schuifjes, en zoeker, en her en der knopjes, alles erop en eraan.
Als je minder knopjes wil dan is de NEX-5R een betere kandidaat. Rommelig vind ik het zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 12:21
Helaas verlies je een hoop scherpte en resolutie als je distortion in post processing moet oplossen. Vooral de scherpte aan de randen heeft sterk te leiden.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd is mijn wens om mijn NEX systeem te vervangen voor een compacter systeem.

Mijn NEX systeem is bijna volledig de deur uit en deze is ervoor in de plaats gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/image/147169135/original.jpg

De Sony DSC RX100. Of het een prettige vervanger wordt voor het NEX systeem weet ik nog niet, maar de compactheid, beeldkwaliteit (in verhouding tot de grootte) en mogelijkheden voor het inrichten van deze compactcamera zoals ik het prettigst werk is toch wel een dik pluspunt. Dit wordt een fijn maatje voor mijn dSLR.

Daarbij heb ik de Sony LCJ-RXA case gekocht. Hiervan zie je nu de helft.Eindelijk eens een nekstrap van Sony die wel prettig is om te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Ziet er heel goed uit, lijkt me een zeer waardige altijdbijje camera, strak design, en to-the-point bediening met een knipoog naar de RX1. De case past er ook mooi bij, maar past 'ie dan niet net niet meer in je zak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
vandijk schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:02:
Helaas verlies je een hoop scherpte en resolutie als je distortion in post processing moet oplossen. Vooral de scherpte aan de randen heeft sterk te leiden.
Dat viel mij nog mee eigenlijk: PowerUp in "Het grote Sony Alpha topic v2012"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesper86 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:54:
De case past er ook mooi bij, maar past 'ie dan niet net niet meer in je zak ?
Dat past heel goed, zolang je de strap er dan maar af haalt. Met strap kan hij makkelijk onder je jas om je nek hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
vandijk schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:02:
Dat moet wel ja, dan is de compacte 16-50 pancake zoom trade-off van compactheid (essentieel bij dit type camera) versus kwaliteit (waar het allemaal om begonnen is).
-----------------------------
De 30 mm van Sigma is miss een goede optie voor een compacte lens (maar dan helaas geen zoom) ?
------------------------------
Is er niet een snelle kwaliteitszoom op komst voor de E-mount, een G-zoom? Zou die compact(er) zijn of de maat van de huidige 18-50 hebben? Wanneer zou die er zijn?
------------------------------

[ Voor 37% gewijzigd door jayjey op 17-11-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Misschien een leuk idee voor medetweakers (en mijzelf natuurlijk :P)
Met meerdere mensen afspreken, die elk een eigen lens meeneemt, om zo zelf een keer een Leica/minolta/konica/canon/etc lens te proberen op je nex - 4/3. Om vervolgens uit de meegenomen lensen 'realworld' data te vergaren om te zien welke lensen (in de praktijk) goed zijn en welke minder prijs/kwaliteit verhouding etc.
Want hoe verhoudt een 50mm 1.4 nFD tegen een SEL50 f1.8 OSS in low light etc. Een 1.2 canon FD halen of een voigtlander nokton 1.4. Internet heeft genoeg informatie, maar zelf ervaren is toch altijd beter.
(volgens mijn weten hebben mede-tweakers dit nog niet gedaan)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
PowerUp schreef op maandag 05 november 2012 @ 04:36:

[...]

De 16 mm pancake heeft veel minder vervorming, wel weer andere minpunten.

[...]

Als je minder knopjes wil dan is de NEX-5R een betere kandidaat. Rommelig vind ik het zelf niet.
16 mm wel mooi klein en wide, maar dus minder randscherpte, en dat is niet op te lossen?

30 mm sigma miss goede optie voor compactheid?

[ Voor 52% gewijzigd door jayjey op 17-11-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:34
Vandaag mijn eerste lens (op de kitlens na) gekocht voor op mijn nieuwe NEX-6.
Beetje in een opwelling gekocht O-) dus het is even afwachten of het wat is. Moet helaas nog wel even wachten op een adapter (M42 -> NEX)

Een Helios 44-2 :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.salters.eu/DSC00164_klein.jpg

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
is dat niet een copie van een heel bekende lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
is idd een copie van de Carl Zeiss Jena Biotar 58mm f/2 lens :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Paar weken geleden tweedehands een in nieuwstaat verkerende Samyang 14mm f/2.8 op de kop getikt. De lens in actie gezien tijdens een meeting en laten vallen dat ik misschien wel interesse had, niet lang daarna was hij van mij :9

Nu een aantal dingen mee geschoten waaronder ook - against all odds- portretten! Ik ben echt super blij verrast door deze lens, ik had namelijk niet verwacht dat deze lens zo multi-inzetbaar zou zijn en ik hem alleen maar zou gebruiken voor straat- en urbex shots.

Samyang 14mm f/2.8 (Canon)

Ik kon zo snel niks orgineels bedenken dus dan maar even snel snel een "studio" foto, volgende keer beter! :X

[ Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 06-11-2012 22:51 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ventieldopje schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:47:
Paar weken geleden tweedehands een in nieuwstaat verkerende Samyang 14mm f/2.8 op de kop getikt. De lens in actie gezien tijdens een meeting en laten vallen dat ik misschien wel interesse had, niet lang daarna was hij van mij :9

Nu een aantal dingen mee geschoten waaronder ook - against all odds- portretten! Ik ben echt super blij verrast door deze lens, ik had namelijk niet verwacht dat deze lens zo multi-inzetbaar zou zijn en ik hem alleen maar zou gebruiken voor straat- en urbex shots.

[afbeelding]

Ik kon zo snel niks orgineels bedenken dus dan maar even snel snel een "studio" foto, volgende keer beter! :X
Ah tof ding :). Ga je er een focus-confirm plakker op plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nomad schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:01:
[...]

Ah tof ding :). Ga je er een focus-confirm plakker op plakken?
Meh heel misschien, dacht ik met mijn 35mm f/1.4 ook maar nee, soms handig met wide-open shots in sommige situaties als met fotoshoots ofzo maar verder... so far so good dus :>

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 18:40
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7256/8163566495_4ecb062fc0_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8482/8163602257_3457e05a45_z.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door keldererik op 07-11-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
GoTman schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:20:
is idd een copie van de Carl Zeiss Jena Biotar 58mm f/2 lens :)
bevalt ie? ik heb ze ook gevonden op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Laatst online: 29-09 11:55

wavemaster100

Very ZEISS

Vraag me af welke ND hard Grad je het vaakst gebruikt. (0.3, 0.6 of 0.9)
Ik wil er ook eentje, heb al een bigstopper. Maar weet niet welke je het beste kunt kopen. En die set van 3 is gelijk 250 euro of iets dergelijks. Mijn gevoel zegt 0.6.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
jayjey schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:39:
[...]

bevalt ie? ik heb ze ook gevonden op ebay.
Moet helaas nog wachten op een M42->NEX adapter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Nice! Ik heb nu een 0.9 SG maar wil er een 0.6 HG bij en een reversed ND grad. Heb eigenlijk geen idee welke je nou het best kan gebruiken. Ik begreep voor tele doeleinden een HG en voor wide een SG.

De big stopper komt er als eerst bij mij.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Laatst online: 30-09 18:40
Royz schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:09:
Nice! Ik heb nu een 0.9 SG maar wil er een 0.6 HG bij en een reversed ND grad. Heb eigenlijk geen idee welke je nou het best kan gebruiken. Ik begreep voor tele doeleinden een HG en voor wide een SG.

De big stopper komt er als eerst bij mij.
Hard Grad kan je het best voor sea-scapes of landschappen met een gedefinieerde horizon gebruiken, zoals je dat vaak in ons platte-landje tegenkomt. Soft Grad is bijvoorbeeld handig wanneer de overgang met de lucht niet zo duidelijk is, zoals in een bos of berg gebied. Uiteraard zijn er uitzonderingen en andere toepassingesmogelijkheden...

Zelf wil ik er nog zeker een 0.9ND bij om in combinatie met de 0.6 te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door keldererik op 07-11-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ff een plaatje van al mijn gear,

Alles zit in de case, behalve batterijen, filmrolletjes en geheugenkaartjes.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8345/8171570181_028d208490_z.jpg
Gear by DarthVador, on Flickr

Is een behoorlijk zwaar geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-5OR2Aghz-9k/TmlwyYsHr6I/AAAAAAAAArU/34RHQrrSUrQ/s1600/something_completely_different.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ntzfvd.jpg

:*)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Dat is wel vet, ik heb er ook nog aan gedacht om dit te kopen :) Jammer genoeg weet ik wel niet zo onmiddellijk in welk natuurgebied ik het zou mogen hangen. Wat ga je ermee vastleggen? Dieren neem ik aan?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

LaurentS schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:34:
[...]Dat is wel vet, ik heb er ook nog aan gedacht om dit te kopen :) Jammer genoeg weet ik wel niet zo onmiddellijk in welk natuurgebied ik het zou mogen hangen. Wat ga je ermee vastleggen? Dieren neem ik aan?
Deze is voornamelijk voor mn vader, die hebben een grote tuin en hij wil graag zien welke dieren er in rond hangen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Gutteguttegut schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:36:
[...]
Deze is voornamelijk voor mn vader, die hebben een grote tuin en hij wil graag zien welke dieren er in rond hangen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat over een paar maanden/weken :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmaa
  • Laatst online: 17-01 18:30
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8481/8213813020_7b625ec862_c.jpg

Wat is er allemaal te zien:
  • Sony A77
  • Sony 24 mm F2.0 SSM Carl Zeiss (zit op de A77) _/-\o_
  • Sony 24-70 F2.8 SSM Carl Zeiss _/-\o_
  • Sony 70-300 SSM G _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 12:21
Kleine update van mijn setup: 5D+grip en 40D+grip eruit en een 2e 5Dmk2 met grip erbij.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8198/8217728188_3613f5af18_c.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 13:37
timmaa schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:51:
[afbeelding]

Wat is er allemaal te zien:
  • Sony A77
  • Sony 24 mm F2.0 SSM Carl Zeiss (zit op de A77) _/-\o_
  • Sony 24-70 F2.8 SSM Carl Zeiss _/-\o_
  • Sony 70-300 SSM G _/-\o_
Nice ik zou er alleen wat wijders bij willen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag wat pakketjes opgehaald Lee filter setje en Gitzo statief. Heeft even geduurd voor ik de knoop heb doorgehakt, maar happy dat ik het gedaan heb. Binnen kort eens op pad :D

* Gitzo GK2580TQR Series 2

Lee filter setje
* 0.9ND Grad (hard)
* 0.6ND Grad (hard)
* 0.6ND Grad (soft)
* 0.9ND ProGlass Standard
* Filter Holder (2 slots)
* Adaptor Ring for Filter Kit - 82mm
* Triple Filter Pouch and a Cleaning Cloth

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/5531/foto1ki.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6076/statief.jpg
Brake iPhone foto's ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 26-11-2012 17:20 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:59

Bonbridge

35-85

Superdaantje schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:11:
Vandaag wat pakketjes opgehaald Lee filter setje en Gitzo statief. Heeft even geduurd voor ik de knoop heb doorgehakt, maar happy dat ik het gedaan heb. Binnen kort eens op pad :D

* Gitzo GK2580TQR Series 2

Lee filter setje
* 0.9ND Grad (hard)
* 0.6ND Grad (hard)
* 0.6ND Grad (soft)
* 0.9ND ProGlass Standard
* Filter Holder (2 slots)
* Adaptor Ring for Filter Kit - 82mm
* Triple Filter Pouch and a Cleaning Cloth

[afbeelding]
[afbeelding]
Brake iPhone foto's ;-)
Nice! Welkom bij de Lee club :9 Waarom heb je een .9 ND als ik vragen mag? Je weet dat de Harde GND's ook als volledige ND's gebruikt kunnen worden hoop ik?

Zeker zo'n setje die goedkoper is zeker ;)

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vind een ND ProGlass prettige werken dan de harde ND grad. Vandaar deze er ook bij zit. Ieder zijn dingen ;-)
Setje zelf samen gesteld. Twijfel enkel nog over een CPL filter. Hier nog niet over uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Daan_ op 26-11-2012 19:53 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen8437
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 14:42
Gisteren bij de Saturn de volgende 2 lenzen gehaald voor mijn Canon 550D :) .
Tevens ter vervanging van de kitlens:

[img]Canon 15-85 + Canon 40mm pancake[/img]

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroen8437 op 27-11-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zo de 35 1.4 van Sigma is ook binnen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s6Q3NaP4pE3Y3Tt3RUFXP7FG/full.jpg

Heb nu de 35, 50 en 85 allen 1.4 van Sigma en ze bevallen allen volgens mij goed. De 35 heb ik pas net opgehaald, maar lijkt netjes scherp te zijn. De 85mm heb ik gisteren opgehaald en is ook nog niet uitgebreid getest, maar die lens kende ik al een beetje vooraf.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1KYjsuwKFg5wSfMRr4yV3bQm/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Wauw, heerlijk setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mooi spul Nomad! :) Prime power, arrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De bouw van de nieuwe Sigma is echt weer mooier dan ze hadden. Het heeft wel erg veel weg van Zeiss (behalve dat het niet metaal is maar glanzend plastic). Ook alles behalve licht, het voelt allemaal zeer degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Superdaantje schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:43:
Vind een ND ProGlass prettige werken dan de harde ND grad. Vandaar deze er ook bij zit. Ieder zijn dingen ;-)
Setje zelf samen gesteld. Twijfel enkel nog over een CPL filter. Hier nog niet over uit.
ik ook, maar iedereen raadt aan om gewoon de vierkant polarizer te kopen ipv de 105mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Nomad schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:58:

[afbeelding]

Heb nu de 35, 50 en 85 allen 1.4 van Sigma en ze bevallen allen volgens mij goed. De 35 heb ik pas net opgehaald, maar lijkt netjes scherp te zijn. De 85mm heb ik gisteren opgehaald en is ook nog niet uitgebreid getest, maar die lens kende ik al een beetje vooraf.

[afbeelding]
Mooie set zeg! Veel plezier :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hamed schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:58:
[...]

Mooie set zeg! Veel plezier :)
Samen met de lenzen die ik al had heb ik nu eigenlijk wel wat ik wil, grotendeels. Al blijft het een gevecht wat voor telelens ik wil. De 70-200 F/4 beviel altijd goed, behalve dat ik heel soms lichtsterkte erbij wilde. Dus toen de 2.8 IS gekocht, beviel optisch erg goed, maar is te zwaar voor mijn pols. Dus nu komende tijd proberen zonder 70-200 te werken. Heb echt niets met een telelens, vind het niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mooie set Nomad, hoe bevalt een 50mm in die set nou, gebruik je die nog veel? Ik heb namelijk sterk twijfels of ik een 50mm zou gebruiken of niet aangezien ik ook een 35mm en 85mm heb ;)

Die 35mm van Sigma ziet er wel strak uit in ieder geval, ben benieuwd naar je bevindingen als je hem een aantal keer hebt gebruikt!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik schiet nu sommige dingen op 50 die ik vanaf vandaag met de 35 zou doen inderdaad, dus hij gaat minder gebruikt worden. Tegelijkertijd blijft 50mm een mooie portretlens voor op bruiloften, dus hij gaat zeker niet weg. De 85 gebruik ik voor de portretjes waarbij ik iets afstand kan houden tot onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:22

Milo.

klik

Mooie set hoor Nomad, zelf zit ik ook nog steeds te kijken naar de Sigma 35, lijkt me toch een erg mooie lens. Met name met die Sigma 85.

Zelf heb ik in de afgelopen tijd nog wat dingen gekocht die ik toch wel wil houden.

nieuwe oude meuk
35 2 AIS (wellicht ter "vervanging" van mn 35 1.4 AI die ik niet zo goed vind)
180 2.8 AIS (had er al een maar deze is in een betere staat en past dus mooi in mn verzameling)
300 4.5 NAI (gewoon voor de fun)
TC 201
Fujian 35 1.7 CCTV (voor mn nex)
25 1.4 CCTV (eveneens (ik weet dat het niet helemaal gaat werken))

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:59

Bonbridge

35-85

De Sigma 35 is inderdaad erg nice. Scherpte enzo zit prima. Alleen lees en zie ik veel dat de bokeh niet echt optimaal is (onion). Ik wacht rustig op de 35LII voordat ik een 35 kies die in mijn collectie komt.

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Bonbridge schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:35:
De Sigma 35 is inderdaad erg nice. Scherpte enzo zit prima. Alleen lees en zie ik veel dat de bokeh niet echt optimaal is (onion). Ik wacht rustig op de 35LII voordat ik een 35 kies die in mijn collectie komt.
De bokeh is wat druk vooral ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Bokeh van wat ik nu gezien heb bevalt me prima. Maar zijn vooral testshots geweest tot nu toe.
Beetje gekeken of ik nog moest AF-fine-tunen e.d. en de bokeh is mij niet als druk opgevallen tot nu toe.
Zo zacht als de 85 wordt het nooit, groothoek onscherpte is nu eenmaal nooit zo rustig. Maar hij doet niet onder voor de 24-70 onscherpte lijkt het.

edit:
Even een bokeh+scherpte voorbeeld.
(1.4 uiteraard)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jg5UZOjZB7rIWzV3F4IZgVNB/thumb.jpg

Foto is +0,3 ev compensation en heeft een hele zachte sharpening eroverheen (helft van default photoshop)

Ik vind de voorgrond bokeh en achtergrond bokeh beiden niet druk en wel smooth. Geen storende ellende wmb.

[ Voor 38% gewijzigd door Nomad op 28-11-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Nomad schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:00:

Zo zacht als de 85 wordt het nooit, groothoek onscherpte is nu eenmaal nooit zo rustig.
Owja?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XCIp0cgkdsRGjID2hjslwGaU/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XLjCXThj1EgzwBqfOujHgape/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hG8SaG85ENoe69NgXmhClJp9/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Volgens mij probeer je met je plaatjes te zeggen dat jij de bokeh daar wel rustig vindt, maar zeker bij de eerste en derde foto vind ik het allesbehalve rustig :X

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Dan ligt het aan mij :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nomad, ik bedoel ook in vergelijking met de 35L enzo ... een groothoek zal inderdaad nooit (optisch niet mogelijk lol) de zachte bokeh van een 85 hebben. Maar als je de 35's vergelijkt schijnt (na reviews gelezen te hebben) de bokeh vrij onrustig/scherp te zijn :)

Zie bijvoorbeeld: http://www.lensrentals.co...announces-new-world-order

Het komt ook niet onder alle omstandigheden voor hoor en het is ook heel persoonlijk of je het storend vind of niet ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Ventieldopje op 28-11-2012 19:32 . Reden: Verkeerde link :') ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ventieldopje: ik vind ook in de voorbeelden bij lensrental nergens shots waarvan ik denk oh jee, wat jammer van de bokeh :). Hoewel ik me kan voorstellen dat de bokeh niet helemaal 100% ideaal is hoor, elke lens heeft zo zijn zwaktes.

Hamed, de drie voorbeelden die je post vind ik zoals Hahn al aangeeft niet erg rustig qua bokeh.

Volgens mij is bokeh inderdaad ook behoorlijk subjectief met wat je mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 11:33

[afbeelding]

[afbeelding]
Oehh, nice! Ik zat te wachten op de Samyang 24mm T-S 3.5, maar deze wordt pas leverbaar in maart. Dus zojuist deze ook besteld. Can't wait!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:21

Pat-Juh

Patrick

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi setje! Nu lekker foto's schieten ermee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

tommyz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:54:
[...]

Oehh, nice! Ik zat te wachten op de Samyang 24mm T-S 3.5, maar deze wordt pas leverbaar in maart. Dus zojuist deze ook besteld. Can't wait!
Mooie lens voor mijn verjaardag (April) ... hopelijk voor een schappelijke prijs ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ja, kan niet wachten tot 'ie op de markt komt. Volgens mij gaat de prijs erg meevallen (659,- volgens cameratools.nl)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Thanks iedereen, lekker foto's mee schieten zal eerst niet zoveel gebeuren. Heb december vrij genomen, dus op een uitzondering na, ga ik komende maand geheel geen camera vast houden :).

De 35 1.4 doet het in ieder geval goed op zowel de 5d3 als 5d2, waar ik hem net ook op getest heb. 5d2 pak ik wel het middelste puntje, zeker omdat ik hem in het donker uit probeerde.

Setje van Sigma primes is nu ook wel compleet, heb ook niet het gevoel dat Sigma nog meer primes heeft die beter zijn dan de Canon varianten. In het geval dat de lenzen evengoed presteren, koop ik liever de canon vanwege CPS reparaties.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ventieldopje schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:04:
[...]

Mooie lens voor mijn verjaardag (April) ... hopelijk voor een schappelijke prijs ;)
ik ga dat niet redden :(. Ik wil eerst nog een 17-40 kopen, daarna ga ik voor deze samyang. Dan maar een paar maandjes later ;)

• Hamed
Ventieldopje schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:04:
[...]

Ja, erg jammer dat het toch wat duurt. Ik krijg ook iets voor mijn verjaardag over 3 weken ;)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

• tommyz
Nou, dan denk ik dat ik de tweede ben met de Sigma 35 1.4 op Tweakers hier :)

Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/t/0/AADblWs84zYavVayJh900B_AlJen5_XIWuVTql8f4r8xzA/10/12423372/jpeg/1024x768/2/1354226400/0/2/_DSF1924.jpg/aUFBlwY_K4BuIEiEiDrZQOQ-j_sIPmJWlxGW_nC4eL8

Nog niet heel erg mee kunnen spelen, maar ga binnenkort even naar Dusseldorf, dus dan gaat 'ie ongetwijfeld mee.

[ Voor 17% gewijzigd door tommyz op 29-11-2012 21:12 ]

Flickr

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:21

Pat-Juh

Patrick

Mooie combo :). Ongetwijfeld zullen er mensen vragen naar test shots ;) (hier een Sig35 vs C35L vergelijking).

Ben benieuwd wanneer mijn Nikon-Mount binnenkort :9 :*) :9~ :X

• tommyz
Erg fijne combo. Was de lengte al gewend van mijn X100, daarom ook voor een lens voor de 5D2 gekozen. Na 't weekend kan ik e.e.a. laten zien denk ik :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
tommyz, zou je de 35mm ook op de mk1 kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
No problem. Qua beeldkwaliteit maak 't niets uit, dus zal vooral kijken hoe 't met de autofocus gaat :-) Zal dit na 't weekend doen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmaa
  • Laatst online: 17-01 18:30
martijn_tje schreef op maandag 26 november 2012 @ 07:47:
[...]

Nice ik zou er alleen wat wijders bij willen.
Heb je gelijk in. Hopelijk volgend jaar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

tommyz schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:21:
No problem. Qua beeldkwaliteit maak 't niets uit, dus zal vooral kijken hoe 't met de autofocus gaat :-) Zal dit na 't weekend doen.
5d1 en 5d2 hebben een nagenoeg identiek AF systeem. Ik heb een mark II en mark III en op beiden doet de 35 sigma het prima. Vandaag de sigma gebruikt met de 5d2 en focust lekker accuraat (maar wel echt met de middelste, die buitenste doen bij mij niet mee).
Dus als je gewend bent aan focus recompose, dan is de 5d en de 5d2 beiden ook een prima combi met de sigma 35.

De mark III werkt wel merkbaar lekkerder ermee, focust iets sneller en in 1x trefzeker zonder gewiebel heen en weer. En 1.4 maakt focus-recompose toch altijd iets meer tricky, wat met de 5d3 vanwege al zijn AF punten niet/nauwelijks hoeft.

Maar die sigma 35 gaat natuurlijk je 5d overleven en gewoon ook gebruikt worden op de camera die je na de 5d gaat kopen, dus ik denk dat het gewoon een erg mooi combi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Yeah, de postbode kwam deze brengen :D

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/15980_10151275836989106_280534747_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ik heb 3 nieuwe benen ter aanvulling op m'n kruk :+ De draai gripjes van t statief zijn iets anders dan die van de monopod. De monopod lijkt ook meer op een of ander zuigsysteem met uitschuiven en die moet ik echt uit trekken. Bij het statief glijden ze zo naar beneden. Wellicht een verschil tussen de versies? CT 1471 en CT 3472. Voor beide vind ik de systemen zoals ze nu zijn perfect.

Heb m nog niet uitgebreid getest.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8057/8233749439_6ee393a8d9.jpg
IMG_9023 by P Pepping, on Flickr

Heb een kleine reparatie moeten doen, omdat het palletje bleef steken in een groefje bij het totaal omklappen van de poot:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8339/8234812096_686bc9b53a.jpg
IMG_9024 by P Pepping, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Loeiduur statief waar je eerst nog wat aan moet repareren... geeft vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
douPel schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:00:
Ik heb 3 nieuwe benen ter aanvulling op m'n kruk :+ De draai gripjes van t statief zijn iets anders dan die van de monopod. De monopod lijkt ook meer op een of ander zuigsysteem met uitschuiven en die moet ik echt uit trekken. Bij het statief glijden ze zo naar beneden. Wellicht een verschil tussen de versies? CT 1471 en CT 3472. Voor beide vind ik de systemen zoals ze nu zijn perfect.

Heb m nog niet uitgebreid getest.

[afbeelding]
IMG_9023 by P Pepping, on Flickr

Heb een kleine reparatie moeten doen, omdat het palletje bleef steken in een groefje bij het totaal omklappen van de poot:

[afbeelding]
IMG_9024 by P Pepping, on Flickr
Leuk! Ik ben benieuwd naar je ervaringen, vermits ik zelf van plan ben waarschijnlijk hetzelfde statief te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Universal Creations schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:02:
Loeiduur statief waar je eerst nog wat aan moet repareren... geeft vertrouwen.
jaja, ik wist dat die opmerkingen gingen komen. Valt me nog alles mee dat er geen gitzo opmerking achteraan komt. :+ Maargoed, open deuren zijn er om ingetrapt te worden geloof ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Inderdaad. Het is een mooi statief hoor en ik heb ook weleens Feisol in mijn handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Laatst online: 29-09 11:55

wavemaster100

Very ZEISS

Wat kost dat statief dan? Kan hem zo 1-2-3 niet vinden in een NL shop.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Wellicht is mijn vertrouwen inderdaad onterecht hoor. Maar daarvoor zal ik m eerst wat langer moeten gebruiken.

Dat groefje kwam omdat het palletje voor het verstellen denk iets scherp was (slechte afwerking blijkbaar) en in de coating van die middenplaat kwam. Het groefje was nog geen mm diep, maar ik moet dus iets van de coating weg halen om het weer ff glad te maken en heb het palletje ietsjes afgerond. Was 5 minuutjes werk. En ik snap je punt wel hoor UC, maar ik denk toch wel dat dit ook bij een ander merk had kunnen gebeuren.

@Wavemaster, www.feisol.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
douPel schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:34:
Wellicht is mijn vertrouwen inderdaad onterecht hoor. Maar daarvoor zal ik m eerst wat langer moeten gebruiken.

Dat groefje kwam omdat het palletje voor het verstellen denk iets scherp was (slechte afwerking blijkbaar) en in de coating van die middenplaat kwam. Het groefje was nog geen mm diep, maar ik moet dus iets van de coating weg halen om het weer ff glad te maken en heb het palletje ietsjes afgerond. Was 5 minuutjes werk. En ik snap je punt wel hoor UC, maar ik denk toch wel dat dit ook bij een ander merk had kunnen gebeuren.

@Wavemaster, www.feisol.nl
www.feisol.com doet het wel, maar geeft wat fouten op de website hier.
Als ik mag vragen; hoeveel heb je ervoor betaald? 2e hands of nieuw?

Ctrl+k

Pagina: 1 ... 22 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt