Zijn best nog wel wat die het nog analoog doen
Bekend voorbeeld is Jose Villa.
Nee, geen bruiloften meer. Die R-D1 is inderdaad wel digitaal, maar voor bruiloften is het toch wel fijn de prestaties van de 5D2 te hebben.KappuhH schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:03:
[...]
Doe je inmiddels geen bruiloften meer? Neem aan dat je dat namelijk wel digitaal wilt doen...
Veel plezier gewenstVentieldopje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:19:
Het moest er een keer van komen, naast mijn Manfrotto monopod nu ook een Manfrotto 055XPROB en 804RC2 kop
[afbeelding]
Kon zo snel niks leuks verzinnen om er mee te doen dus hier dan maar een opstelling van een real life setup
ja ja ja, mijn schermpje is vies.
Canon EF 200mm f/2.8L II USM
Hij stond bijna jaar op mijn wenslijst. Een verjaardagscadeau van mijn zusje die ik eigenlijk op 19 december had moeten krijgen, maar ze kon het niet laten i.v.m. de Herfst

200IIL
[ Voor 3% gewijzigd door Hamed op 19-10-2012 13:19 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Mooie lens! Nu nog even je sig aanpassen...
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Mooie aanwinst!
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Zeker een mooie aanwinst!! Iedereen bedankt
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Hier ook weer wat leuks bij gekomen!
Begin van deze week een 7D gaan ophalen in het verre Zeeland, kon hem voor die prijs en nog resterende garantie niet laten liggen...
En vandaag is er ook nog iets heel leuks binnen gekomen vanuit Amerika
Een Yashica Electro 35 GSN rangefinder met volledige Suntar set (alhoewel ik denk dat ik de Suntar set niet veel zal gebruiken
) in werkelijk perfect werkende nieuwstaat 

IMG_9708 by Robin Reekmans, on Flickr

IMG_9828 by Robin Reekmans, on Flickr
Begin van deze week een 7D gaan ophalen in het verre Zeeland, kon hem voor die prijs en nog resterende garantie niet laten liggen...
Een Yashica Electro 35 GSN rangefinder met volledige Suntar set (alhoewel ik denk dat ik de Suntar set niet veel zal gebruiken

Verwijderd
Mooie Yashica. Normaal volgt er hier binnenkort een Meetzoeker topic, daar ben ik mee bezig. Dan kunnen we daar allemaal lekker spammen. Spijtig wel dat je hem niet veel gaat gebruiken. Is echt een plezier om te gebruiken.MeRCeNaRy514 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:08:
Een Yashica Electro 35 GSN rangefinder met volledige Suntar set (alhoewel ik denk dat ik ze niet veel zal gebruiken) in werkelijk perfect werkende nieuwstaat
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga de suntar kit niet veel gebruiken bedoel ik dusVerwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:39:
[...]
Mooie Yashica. Normaal volgt er hier binnenkort een Meetzoeker topic, daar ben ik mee bezig. Dan kunnen we daar allemaal lekker spammen. Spijtig wel dat je hem niet veel gaat gebruiken. Is echt een plezier om te gebruiken.
Oh leuk, kunnen we daar wat keuvelen. Wist al niet zeker of ik hem er op ging gooien omdat het een analoog toestel is. Digitaal meetzoeker is me wa, te duur
Blijft een geweldige serie die yashica electro. Die ziet er inderdaad erg mooi uit!
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Mooi aanwinst die yashica! Ziet er idd als nieuw uit!
Super gave set die je hebt bemachtigd. Ook ik heb een 'compact/budget meetzoeker camera (x2) gekocht. Weliswaar veelvoorkomend, maar toch wel leuk om naast mijn andere analoge camera te gebruiken om wat rolletjes vol te schieten. Voor mij een reden om wat minder met de camera bezig te zijn en gewoon weg te klikken als een hippe analoge 'compact cam'.MeRCeNaRy514 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:08:
Een Yashica Electro 35 GSN rangefinder met volledige Suntar set (alhoewel ik denk dat ik de Suntar set niet veel zal gebruiken) in werkelijk perfect werkende nieuwstaat
[afbeelding]
[afbeelding]

Een eenzame Olympus Trip 35

Met een extra tweelingbroertje
Is dat de lichtmeter die rond de lens zit?
Leica MM + Sony A9
Gaaf, is dat niet het zelfde spul wat Menno op zijn Canon had zitten? Dat licht radioactieve spul?
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Succes! Want na 2x een goednieuwe Sigma 50mm 1.4 heb ik em weggedaan want had er alleen maar problemen mee. 4x (!) laten kalibreren met body en nog steeds niet scherp. Toevallig ook op een 550d.Gruson schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:53:
Mijn Sigma 50 1.4 is minder scherp dan mijn 30 1.4, waarschijnlijk ligt dit aan AF issues. Terug naar de winkel ermee.
Net een 430ex II voor 150 euro kunnen scoren! Compleet met doos, boekjes, hoesje, voet etc. Moet alleen nog een leuke foto van maken
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Post liever de leuke fotos die je ermee maaktRainesh schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:08:
[...]
Succes! Want na 2x een goednieuwe Sigma 50mm 1.4 heb ik em weggedaan want had er alleen maar problemen mee. 4x (!) laten kalibreren met body en nog steeds niet scherp. Toevallig ook op een 550d.
Net een 430ex II voor 150 euro kunnen scoren! Compleet met doos, boekjes, hoesje, voet etc. Moet alleen nog een leuke foto van maken
Mooi
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Ik vind de foto van de lens misschien wel NOG leuker
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nice! Die zou ik ook graag willen! Al ben ik erg benieuwd wat de Sigma 35 en de opvolger van de 35L gaan doen.
Ik zie mezelf ook al met veel plezier rondwandelen met een 35L en een 85L
R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
Ik kan me te weinig verbeterpunten voorstellen om de aankoop uit te stellen. Het is wel erg wennen om op 1.4 te schieten, voorlopig nog vooral veel missers.Bonbridge schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:45:
[...]
Nice! Die zou ik ook graag willen! Al ben ik erg benieuwd wat de Sigma 35 en de opvolger van de 35L gaan doen.
Ik zie mezelf ook al met veel plezier rondwandelen met een 35L en een 85L
nero355 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:29:
[...]
Ik vind de foto van de lens misschien wel NOG leukerKan zo de Canon site op !!
Rara, wat klopt er niet

btw, nieuw is de NEX5n

btw, nieuw is de NEX5n
Leica MM + Sony A9
De kitlens van de Nex op de Leica!
Gefeliciteerd met de aanschaf, ik vind het een heerlijke camera om met alternatief oud glas te schieten. Maar ik moet toegeven dat ik hem zo zou ruilen tegen je leica
Je twijfelde laatst nog of je de kitlens erbij zou nemen toch? Ik vind het best handig om soms een lens met AF te hebben, en op fietsvakantie was het zelfs de enige lens die ik mee had (om gewicht te sparen).
Ik heb inmiddels de eerste kiekjes met m'n 15mm voigtländer geschoten, wat een heerlijke lens.
En een mooie compacte combinatie met de 5n, ik zal binnenkort een plaatje posten.
Gefeliciteerd met de aanschaf, ik vind het een heerlijke camera om met alternatief oud glas te schieten. Maar ik moet toegeven dat ik hem zo zou ruilen tegen je leica
Je twijfelde laatst nog of je de kitlens erbij zou nemen toch? Ik vind het best handig om soms een lens met AF te hebben, en op fietsvakantie was het zelfs de enige lens die ik mee had (om gewicht te sparen).
Ik heb inmiddels de eerste kiekjes met m'n 15mm voigtländer geschoten, wat een heerlijke lens.

En een mooie compacte combinatie met de 5n, ik zal binnenkort een plaatje posten.
InderdaadStevie-P schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:58:
De kitlens van de Nex op de Leica!
De camera met kitlens was maar 20 euro duurder dan de camera alleen. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Denk nog steeds dat er snel een sigma 30mm en misschien 19mm bijkomen.
Ik heb nu een tijdje zitten spelen met mijn 50mm pentax, en MF werkt inderdaad best fijn. Helaas is de adapter stuk en blijft de lens niet goed op zijn plaats zitten. Morgen dus maar even omruilen.
Een M adapter heb ik nog niet omdat die ook weer 79 euro is, en ik eerst de pentax adapter wilde proberen om een idee te krijgen van de kwaliteit.
De pentax is van Kipon en die hebben ook M adapter, maar als de kwaliteit hetzelfde is denk ik niet dat ik zo'n zelfde adapter voor mijn leica's wil. Hij gaat ook al niet tot oneindig.
Welk merk M adapter gebruik jij?
De VC 15mm alleen op een M8 gebruikt, maar is inderdaad een erg fijn lensje. Zeker voor de prijs.
Heb je de oude versie of de nieuwe met M mount?
[ Voor 10% gewijzigd door RobertJRB op 16-10-2012 16:25 ]
Leica MM + Sony A9
Ik heb de oude versie, er zit een m-adapter bij, maar ik gebruik de lens nu icm een goedkope screw-mount adapter (deze geloof ik).
Ik heb iets van de adapter af moeten vijlen om tot in de oneindigheid te kunnen focussen. Maar zolang je dat geen probleem vind is het een prima manier om wat geld te besparen
Ik heb iets van de adapter af moeten vijlen om tot in de oneindigheid te kunnen focussen. Maar zolang je dat geen probleem vind is het een prima manier om wat geld te besparen
Grappig gezicht zo'n hypermoderne NEX 5n en dan een retro lens er op
Blijf het een mooi ding vinden die NEX
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
De adapter die ik nu heb was 79 euro, dus ik ga hem eerst omruilen om te kijken of de andere het beter doet.Stevie-P schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:50:
Ik heb de oude versie, er zit een m-adapter bij, maar ik gebruik de lens nu icm een goedkope screw-mount adapter (deze geloof ik).
Probleem is dat de lens niet strak tegen de adapter aanzit maar dat er speling in zit. Als ik de lens tegen de adapter aan duw is het al wat beter.
Voordeel van als ik morgen in de winkel ben, kan ik ze gelijk eens uitproberen.
Leica MM + Sony A9
Naar een aantal weken wachten op de adaptor kan ik eindelijk gebruik maken van m'n nieuwste oude aanwinst:

Meyer Optik Orestor 135mm f/2.8 by ldermois, on Flickr
Kan niet wachten op wat mooier weer en een wandeling in wat natuurgebieden

Meyer Optik Orestor 135mm f/2.8 by ldermois, on Flickr
Kan niet wachten op wat mooier weer en een wandeling in wat natuurgebieden
Ik zou voor de Voigtlander adapter gaan, heb je degelijk en doordacht spul mee:
http://www.ebay.nl/itm/NE...Tubes&hash=item53eeb9d6b8
Weet 1 Nederlandse zaak die m43>M adapter heeft, misschien kunnen ze ook aan de NEX versie komen...
http://www.fotohennyhooge...net_to_microfourthirds%29
Weet 1 Nederlandse zaak die m43>M adapter heeft, misschien kunnen ze ook aan de NEX versie komen...
[ Voor 32% gewijzigd door jesper86 op 16-10-2012 17:46 ]
Die had ik inderdaad gezien. Henny Hoogeveen ken ik goed (zijn de enige leica boutique in nederland) dus zal er eens vragen of en hoeveel zo'n adapter daar kost.jesper86 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:39:
Ik zou voor de Voigtlander adapter gaan, heb je degelijk en doordacht spul mee:
Alleen jammer dat die adapter al duurder is dan de sigma 30mm lens. Was de bedoeling er een nex bij te doen als goedkoop setje.
Morgen eerst de goedkope adapters bij cameranu eens proberen.
Leica MM + Sony A9
Na lang nadenken toch ff proberen bij de lokale camera winkel. Eenmaal het ding in mijn handen gehad, geen seconde meer getwijfeld:...hier heel happy met de D600

Nikon D600 by hu.adams, on Flickr
De D600 samen met wat NEXjes

NEX5 vs Nikon D600 by hu.adams, on Flickr

De D600 samen met wat NEXjes

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Oh kijk eens aan. CoolRobertJRB schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:09:
[...]
Die had ik inderdaad gezien. Henny Hoogeveen ken ik goed (zijn de enige leica boutique in nederland) dus zal er eens vragen of en hoeveel zo'n adapter daar kost.
Behoud wel een goede verkoop waarde misschien ?Alleen jammer dat die adapter al duurder is dan de sigma 30mm lens. Was de bedoeling er een nex bij te doen als goedkoop setje.
Wat een geweld hier de laatste tijd
Economische crisis >>> My ass
Veel plezier mannen
Veel plezier mannen
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Zucht... 
Wat is dat met fotospullen dat mensen van die gekke prijzen hanteren/betalen?
Ik wil bijvoorbeeld een Panasonic Lumix G 20mm F1.7 lens kopen. Ben me aan het oriënteren. Kost dat ding nieuw 255 tot 400 euro op eBay. Lekker diverse prijzen, maar dat kan.
Zie je tweedehands lenzen, waar bijvoorbeeld een lenskap mist en er krassen op de behuizing zitten (op zich beide punten niet erg), voor 290 euro verkocht worden
Dus tweedehands, niet in mintstaat, zonder garantie duurder dan nieuw
Gekkenhuis...
Kom ik dan met mijn 70%-van-nieuwwaarde openingsbod. Kansloos bij biedingen dus. Die lens ga ik de eerste tijd dus niet ontvangen
Maar wie weet kom ik binnenkort deze offtopic post goedmaken in dit topic

Ik wil bijvoorbeeld een Panasonic Lumix G 20mm F1.7 lens kopen. Ben me aan het oriënteren. Kost dat ding nieuw 255 tot 400 euro op eBay. Lekker diverse prijzen, maar dat kan.
Zie je tweedehands lenzen, waar bijvoorbeeld een lenskap mist en er krassen op de behuizing zitten (op zich beide punten niet erg), voor 290 euro verkocht worden

Gekkenhuis...
Kom ik dan met mijn 70%-van-nieuwwaarde openingsbod. Kansloos bij biedingen dus. Die lens ga ik de eerste tijd dus niet ontvangen

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
lolHamed schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:34:
Wat een geweld hier de laatste tijdEconomische crisis >>> My ass
Veel plezier mannen
Tja, ik begrijp het eigenlijk wel. Als je hier zo'n lens koopt in de winkel voor 400 euro, dan is 290 euro tweedehands netjes.Twhomp schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:45:
Zucht...
Gekkenhuis...
Dat er dan ergens in korea een verkoper zit die de lens grijs via ebay voor 255 euro verkoopt betekend dan niet meteen dat de tweedehandsprijs daar mee moet gaan concurreren door naar 180 euro te zakken.
Die prijs uit korea is zonder verschepen, en ook met risico (die je bij een NL lens niet loopt) op geen garantie, en op een naheffing door de belasting. Als je de lens überhaupt al krijgt.
Gewoon de prijs in de winkel als uitgangspunt nemen en er is niets aan de hand.
Leica MM + Sony A9
Dat mooi spul verhaal ken ik maar al te goedjesper86 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:34:
[...]
Oh kijk eens aan. Cool
[...]
Behoud wel een goede verkoop waarde misschien ?En gewoon het 'hebben' van mooi spul he. Ook al is het misschien een stukje placebo, maakt mij niks uit als het beter voelt dan is dat zo.

Maar een adapter hoort daar niet echt bij. Koop ik liever die sigma van
Maar zal inderdaad wel beter aanvoelen. En het feit dat voightlander ook lenzen met M vatting maakt betekend vast dat alles goed zal aansluiten.
Ik ga ze eens proberen. Misschien dat een werkende adapter van kipon wel erg goed aanvoelt.
Leica MM + Sony A9
Indrukwekkend paar stoelen heb je staan. Ik heb een vitra 124 met 125 ottoman. Vond de lounge net wat te vol maar ook te prijzig. Maar blijft een geweldig ding.wavemaster100 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:42:
[afbeelding]
Gordy's Strap: Russet Leather, Dark brown Wrapping Cord.
Leica MM + Sony A9

Out: D40 - In: D7000.
Nu nog een SB700 en enkele (betere) lensjes
Potverdikkie dat zijn toch die vette stoelen, hoe heten ze ook alweer... 2 ook nog! anyways vet koordje, maakt het wel af zo!wavemaster100 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:42:
[afbeelding]
Ze heten gewoon Lounge (670).loewie1984 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:08:
[...]
Potverdikkie dat zijn toch die vette stoelen, hoe heten ze ook alweer... 2 ook nog! anyways vet koordje, maakt het wel af zo!
Ontwerp door Charles & Ray Eames. Uitgegeven door Vitra.
Ja kleurtjes matchen zo wel aardig
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Verwijderd
Mooi, ik heb de Braidy van Barton 1972. Zijn dingen die langer meegaan dan je camera. Tenzij je een Leica hebt natuurlijk xDwavemaster100 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:42:
[afbeelding]
D600 ziet er netjes uit :)!!!CyberAmp schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:14:
Na lang nadenken toch ff proberen bij de lokale camera winkel. Eenmaal het ding in mijn handen gehad, geen seconde meer getwijfeld:...hier heel happy met de D600![]()
[afbeelding]
De D600 samen met wat NEXjes![]()
[afbeelding]
Mis ondertussen mijn camera uitermate erg, is weg voor reparatie/prijs opgaaf voor de verzekering... Als deze nou niet meer gemaakt kan worden of het is te duur komt er ook een D600 voor terug... Wel gaat dan met standaard DX zoom en DX prime er uit en haal ik een 28 1.8G. Hoe dan ook hopelijk vd week weer fotootjes maken :)!
Thanks!Pat-Juh schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:18:
[...]
D600 ziet er netjes uit :)!!!
Mis ondertussen mijn camera uitermate erg, is weg voor reparatie/prijs opgaaf voor de verzekering... Als deze nou niet meer gemaakt kan worden of het is te duur komt er ook een D600 voor terug... Wel gaat dan met standaard DX zoom en DX prime er uit en haal ik een 28 1.8G. Hoe dan ook hopelijk vd week weer fotootjes maken :)!

Dat is een goed punt over bijvoorbeeld Korea (hoewel je de lens vast wel ontvangt). Als je kijkt naar EU-leveranciers dan is die lens nieuw 320 euro. Verzendkosten zijn bij nieuw en tweedehands hetzelfde, dus die laat ik dan buiten beschouwing.RobertJRB schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:21:
Die prijs uit korea is zonder verschepen, en ook met risico (die je bij een NL lens niet loopt) op geen garantie, en op een naheffing door de belasting. Als je de lens überhaupt al krijgt.
Gewoon de prijs in de winkel als uitgangspunt nemen en er is niets aan de hand.
Dan is 70% van de nieuwprijs zo'n 220-225 euro. En op eBay zie ik veel tweedehands lenzen voor die prijs gaan. Of soms voor hogere bedragen (290 betalen, terwijl je voor 10% meer je 'm dus nieuw hebt), maar dat negeer is dan even.
You're on to something!
Had ik zelf niet aan gedacht, zo zie je maar weer.
* Twhomp gaat voortaan 70% van Europese bedragen bieden

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Had je niet liever 1 stoel met een m9?wavemaster100 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:10:
[...]
Ze heten gewoon Lounge (670).
Ontwerp door Charles & Ray Eames. Uitgegeven door Vitra.
Ja kleurtjes matchen zo wel aardig
Waar heb je trouwens die strap gekocht? Ik hoor dat die dingen ontzettend goedkoop zijn, iets van 15 dollar, maar het staat me een beetje tegen ze helemaal in de VS te bestellen.
Leica MM + Sony A9
Volgens de website is er ook een Nederlandse reseller deze dusRobertJRB schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:28:
[...]
Had je niet liever 1 stoel met een m9?
Waar heb je trouwens die strap gekocht? Ik hoor dat die dingen ontzettend goedkoop zijn, iets van 15 dollar, maar het staat me een beetje tegen ze helemaal in de VS te bestellen.
Das nog steeds bijna in het buitenlandMilo. schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:26:
[...]
Volgens de website is er ook een Nederlandse rebelleer deze dus
Leica MM + Sony A9
Heb hem gewoon op de site besteld (7okt), vandaag ontvangen(16okt).RobertJRB schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:46:
[...]
Das nog steeds bijna in het buitenland. Maar wel al flink dichterbij. Dank je.
Ps. meubels zijn van mn ouders. Ikzelf verdien nog niet geweldig
[ Voor 11% gewijzigd door wavemaster100 op 17-10-2012 00:31 ]
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Aandeel 28mm flink uitgebreid: 1x meetzoeker, 2x slr en 1x mirrorless.
Als eerste de Pentax - NEX adapter omgewisseld voor een Kiwi adapter. Deze is wel goed en kan ook tot oneindig.
Met een pentax SMC-M 28mm f/2.8 en 28mm f/3.5

Daarbij een M - NEX adapter
Met de leica 28mm summicron f/2

En als laatste een sigma 30mm f/2.8 EX DN.

Kort vergeleken, de leica lijkt het scherpst te zijn, maar de sigma zit er niet ver vanaf. De pentax 28/3.5 doet het goed als derde maar wel met veel vignetting, de pentax 2.8 iets minder scherp maar ook helderder.
ps, iemand een idee hoe je je onderschrift wijzigt? Ik kan het niet meer vinden.
Als eerste de Pentax - NEX adapter omgewisseld voor een Kiwi adapter. Deze is wel goed en kan ook tot oneindig.
Met een pentax SMC-M 28mm f/2.8 en 28mm f/3.5

Daarbij een M - NEX adapter
Met de leica 28mm summicron f/2

En als laatste een sigma 30mm f/2.8 EX DN.

Kort vergeleken, de leica lijkt het scherpst te zijn, maar de sigma zit er niet ver vanaf. De pentax 28/3.5 doet het goed als derde maar wel met veel vignetting, de pentax 2.8 iets minder scherp maar ook helderder.
ps, iemand een idee hoe je je onderschrift wijzigt? Ik kan het niet meer vinden.
Leica MM + Sony A9
Veel plezier!
Forum >>> Myreact >>> Wijzig profiel
Forum >>> Myreact >>> Wijzig profiel
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Leica MM + Sony A9
De perfecte gear voor een fotograaf.keldererik schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:37:
[afbeelding]
7D
24-70 f2.8L
100 f2.8L Hybrid-IS
70-200 f4.0L
Kost wat, heb je ook wat.
Is die Canon 100mm F2.8L nou een macro lens, of..?
An a day keeps the doctor away.
Een IS systeem dat bestaat uit een kruising tussen Canon & Nikon
Hybrid IS is het (nieuwe) IS systeem wat Canon gebruikt in de 100L IS. Compenseert ook shiftende bewegingen en is geoptimaliseerd voor macro-gebruik.
Leesvoer
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Er staat 'Macro' op (weliswaar op z'n kop, maar toch), dus je zou haast denken van wel jaiApp schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:42:
[...]
De perfecte gear voor een fotograaf.
Kost wat, heb je ook wat.
Is die Canon 100mm F2.8L nou een macro lens, of..?
The devil is in the details.
Aha, deze dus: pricewatch: Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USMHahn schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:44:
[...]
Er staat 'Macro' op (weliswaar op z'n kop, maar toch), dus je zou haast denken van wel ja
An a day keeps the doctor away.
Weer wat oude meuk weten op te kopen (incl. bijhorende lenstassen
):
35mm f2.8 & 52mm f1.8 & 135mm f2.5, moest eerst de 35 (slecht lopende diafragma schuifring) en 135mm (vuiligheid in lenselementen) opknappen wat voor de 135mm aardig veel werk is. 52 werkte perfect maar zal hem waarschijnlijk nooit gebruiken aangezien ik een 50 f1.4 gebruik. Maar het is een aardig scherpe lens voor erg weinig geld. Deze lenzen zaten samen bij een konica autoflex T. (kocht de set alleen voor de 135mm lens) Maar de autoflex T is een schitterende paperweight
, als ik eens film en cell batterijtjes zie liggen zal ik hem is uittesten
Die 135mm heeft ook een massive voorste lens en dito algeheel gewicht, en zeer gevoelig voor beweging (zoals elk objectief/verrekijker). Het gewicht maakt hem moeilijk om te stabiliseren, Nex 7 geeft je 3 steun punten (handen en gezicht) met nex 5/3 lijkt het me aanzienlijk moeilijker met zo veel gewicht.

Verder nog een Tokina 24mm (canon FD) en Industar-26M 50mm (leica m39). Ik heb de tokina nog maar weinig gebruikt maar vooralsnog vind ik hem erg slecht. Erg onscherp (zelfs op f8) aangezien er een achterlijke manier van aansluiten op het FD bayonet zit ligt het misschien aan mij zelf, dus dit is een voorlopige conclusie
26M is een leuke lens iets minder lichtsterk dan een Jupiter en vergelijkbaar in scherpte of gebrek daaraan. Maar erg leuk om deze lensjes te gebruiken voor de vintage look.
35mm f2.8 & 52mm f1.8 & 135mm f2.5, moest eerst de 35 (slecht lopende diafragma schuifring) en 135mm (vuiligheid in lenselementen) opknappen wat voor de 135mm aardig veel werk is. 52 werkte perfect maar zal hem waarschijnlijk nooit gebruiken aangezien ik een 50 f1.4 gebruik. Maar het is een aardig scherpe lens voor erg weinig geld. Deze lenzen zaten samen bij een konica autoflex T. (kocht de set alleen voor de 135mm lens) Maar de autoflex T is een schitterende paperweight

Verder nog een Tokina 24mm (canon FD) en Industar-26M 50mm (leica m39). Ik heb de tokina nog maar weinig gebruikt maar vooralsnog vind ik hem erg slecht. Erg onscherp (zelfs op f8) aangezien er een achterlijke manier van aansluiten op het FD bayonet zit ligt het misschien aan mij zelf, dus dit is een voorlopige conclusie

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Dank je. Geweldige link trouwens.mennovanw schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:44:
[...]
Een IS systeem dat bestaat uit een kruising tussen Canon & Nikon![]()
Hybrid IS is het (nieuwe) IS systeem wat Canon gebruikt in de 100L IS. Compenseert ook shiftende bewegingen en is geoptimaliseerd voor macro-gebruik.
Leesvoer
Leica MM + Sony A9
Gave objectieven voor aan je NEX, was in het verleden ook aan het jagen op de KM objectieven. Zijn zeker prima op een systeemcamera.D0gtag schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:51:
Weer wat oude meuk weten op te kopen (incl. bijhorende lenstassen):
35mm f2.8 & 52mm f1.8 & 135mm f2.5, moest eerst de 35 (slecht lopende diafragma schuifring) en 135mm (vuiligheid in lenselementen) opknappen wat voor de 135mm aardig veel werk is. 52 werkte perfect maar zal hem waarschijnlijk nooit gebruiken aangezien ik een 50 f1.4 gebruik. Maar het is een aardig scherpe lens voor erg weinig geld. Deze lenzen zaten samen bij een konica autoflex T. (kocht de set alleen voor de 135mm lens) Maar de autoflex T is een schitterende paperweight, als ik eens film en cell batterijtjes zie liggen zal ik hem is uittesten
Die 135mm heeft ook een massive voorste lens en dito algeheel gewicht, en zeer gevoelig voor beweging (zoals elk objectief/verrekijker). Het gewicht maakt hem moeilijk om te stabiliseren, Nex 7 geeft je 3 steun punten (handen en gezicht) met nex 5/3 lijkt het me aanzienlijk moeilijker met zo veel gewicht.
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder nog een Tokina 24mm (canon FD) en Industar-26M 50mm (leica m39). Ik heb de tokina nog maar weinig gebruikt maar vooralsnog vind ik hem erg slecht. Erg onscherp (zelfs op f8) aangezien er een achterlijke manier van aansluiten op het FD bayonet zit ligt het misschien aan mij zelf, dus dit is een voorlopige conclusie26M is een leuke lens iets minder lichtsterk dan een Jupiter en vergelijkbaar in scherpte of gebrek daaraan. Maar erg leuk om deze lensjes te gebruiken voor de vintage look.
[afbeelding]
Afgelopen 2 weken zelf ook maar wat nieuw spul toegevoegd na wat objectieven te hebben verkocht. Set moest wat kleiner worden omdat het anders puur voor de heb was en minder werd gebruikt. Uiteindelijk een 28 f/2.8 en 50 f/1.7 prime verkocht en daarvoor een 24 f/2.8 walkaround prime gekocht. Tevens een vertical grip en een 2de wireless flitser. De 24mm prime komt uit 1985 en werd nog zelfs geleverd met alle originele accessoires en doos.

- Sony Alpha 77
- Vertical grip
- Sony SSM 16-50 f/2.8
- Minolta AF 24 f/2.8
- Minolta AF 70-210 f/4.0
- 2x Minolta HS3600D
Afgelopen week heb ik een door mijzelf ontworpen product ontvangen wat ik heb laten 3D printen bij Shapeways.
Dit zou een vervanging moeten zijn voor 'De pringles bus met rietjes'.

Hieronder een vergelijking met en zonder de 'cover'.

Als iemand interesse heeft in een link naar dit ontwerp op Shapeways dan zal ik de link wel plaatsen, maar met een beetje zoeken kom je er ook wel

Als iemand interesse heeft in een link naar dit ontwerp op Shapeways dan zal ik de link wel plaatsen, maar met een beetje zoeken kom je er ook wel
GevondenKremx schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:01:
Afgelopen week heb ik een door mijzelf ontworpen product ontvangen wat ik heb laten 3D printen bij Shapeways.
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk initiatief btw!
Sig
Wel nog een fototje ervan, voor zover als dat gisteravond mogelijk was met het beperkte licht 

Heb er verder nog geen foto's mee gemaakt behalve die die ik eerder gepost heb, nog geen tijd voor gehad

Heb er verder nog geen foto's mee gemaakt behalve die die ik eerder gepost heb, nog geen tijd voor gehad
Mooi hoor.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:20:
Mijn Voïgtlander 28mm F1.9, hier op de M6
[afbeelding]
Zelf net een update gedaan naar Capture One Pro 7. Nu met lensprofielen, nieuwe engine en nog wat andere updates. Volgens de makers is de RAW engine nog sterk verbetert (en ik vond ze al de beste van alle RAW programma's) en zijn er heel veel camera's per stuk geoptimaliseerd waardoor alles net even beter uit de ontwikkelaar komt.
YouTube: Capture One Pro 7 - The Professional Choice in Imaging Software | Phase One
Een groot nadeel van C1 pro 6 en daarvoor was dat het niet zo gebruiksvriendelijk is als LR. Nu hebben ze een nieuw systeem erbij gestopt waardoor je met Catalog's werkt en ook wat gebruiksvriendelijker. Maar voor oude gebruikers zit het session systeemer ook nog in en die is zelfs verbeterd.
Oh en hij kan ook thetering aan, en werkt samen met ios apparaten. Dus via je iphone je camera bedienen terwijl je klant ze meteen op de ipad ziet.
Ik heb ook nog LR4 die ik gekregen heb bij mijn camera, maar denk dat ik die nu helemaal niet meer zal gebruiken nu er lensprofielen inzitten voor kleinbeeldcamera's. Jammere is alleen dat leica nog niet ondersteund wordt omdat ze nog geen lenzen hebben ontvangen. Nog even geduld dus
[ Voor 12% gewijzigd door RobertJRB op 25-10-2012 23:08 ]
Leica MM + Sony A9
Verwijderd
Ik deel inderdaad je commentaar met betrekking tot de gebruiksvriendelijkheid. LR4 werkt als een tierelier. Laatst met mijn zus een dag wezen fotograferen, zij haar bewerking, ik mijn eigen bewerking. Het tijdsverschil was niet normaal. In LR4 importeren en knallen maar. Daar zit de kracht. Je bent veel minder tijd kwijt met de bewerking achteraf.RobertJRB schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:06:
[...]
Mooi hoor.
Zelf net een update gedaan naar Capture One Pro 7. Nu met lensprofielen, nieuwe engine en nog wat andere updates. Volgens de makers is de RAW engine nog sterk verbetert (en ik vond ze al de beste van alle RAW programma's) en zijn er heel veel camera's per stuk geoptimaliseerd waardoor alles net even beter uit de ontwikkelaar komt.
YouTube: Capture One Pro 7 - The Professional Choice in Imaging Software | Phase One
Een groot nadeel van C1 pro 6 en daarvoor was dat het niet zo gebruiksvriendelijk is als LR. Nu hebben ze een nieuw systeem erbij gestopt waardoor je met Catalog's werkt en ook wat gebruiksvriendelijker. Maar voor oude gebruikers zit het session systeemer ook nog in en die is zelfs verbeterd.
Oh en hij kan ook thetering aan, en werkt samen met ios apparaten. Dus via je iphone je camera bedienen terwijl je klant ze meteen op de ipad ziet.
Ik heb ook nog LR4 die ik gekregen heb bij mijn camera, maar denk dat ik die nu helemaal niet meer zal gebruiken nu er lensprofielen inzitten voor kleinbeeldcamera's. Jammere is alleen dat leica nog niet ondersteund wordt omdat ze nog geen lenzen hebben ontvangen. Nog even geduld dus
Aan de andere kant merk je gewoon dat in LR4 wat minder mogelijkheden zitten. Vandaar dat ik aan het overwegen ben om over te stappen op C1. Ik ben alleen benieuwd of je de bewerkingen die ik opgeslagen heb in LR4 makkelijk kan exporteren naar C1. Er zit er 1 tussen die gewoon echt behouden moet worden.
Qua snelheid vind ik het verschil niet zo groot hoor. Geoefende gebruiker in C1 kan ook snel foto's omzetten. Zeker omdat het omzetten op de achtergrond gebeurt en je gewoon "door" kunt werken.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:19:
[...]
Ik deel inderdaad je commentaar met betrekking tot de gebruiksvriendelijkheid. LR4 werkt als een tierelier. Laatst met mijn zus een dag wezen fotograferen, zij haar bewerking, ik mijn eigen bewerking. Het tijdsverschil was niet normaal. In LR4 importeren en knallen maar. Daar zit de kracht. Je bent veel minder tijd kwijt met de bewerking achteraf.
Aan de andere kant merk je gewoon dat in LR4 wat minder mogelijkheden zitten. Vandaar dat ik aan het overwegen ben om over te stappen op C1. Ik ben alleen benieuwd of je de bewerkingen die ik opgeslagen heb in LR4 makkelijk kan exporteren naar C1. Er zit er 1 tussen die gewoon echt behouden moet worden.
Wat C1 wel mist ten opzichte van LR zijn de thirth party plug ins als Silver EX pro waarbij je binnen notime B/W maakt. Maar met C1 kun je die bewerkingen opslaan en later makkelijk op andere foto's toepassen.
Na een tijdje is het dus net zo snel.
Wel is het allemaal veel onoverzichtelijker, of was het veel ononverzichterlijker. LR ljkt voor een veel breder publiek gemaakt te zijn.
Als je de bewerking in LR echt niet wilt verliezen zou ik die lekker in LR laten staan. Als je overstapt op C1 is je LR licentie niet opeens ongeldig.
Of je exporteerd de foto naar een TIFF en slaat die goed op.
LR bewerkingen importeren naar C1 lijkt me niet echt mogelijk. Maar wie weet. Op het Phase One forum geven de makers vaak meteen antwoord op je vragen. Die weten het zeker, of weten wel een truc.
Leica MM + Sony A9
De NEX-C3 werd wat te klein, tijd voor wat groters 

NEX-6 met 16-50 OSS inklapzoom. Zeer fijne combinatie, focust erg snel door de phase-AF, maar de contrast-AF is ook merkbaar sneller dan de C3.

NEX-6 met 16-50 OSS inklapzoom. Zeer fijne combinatie, focust erg snel door de phase-AF, maar de contrast-AF is ook merkbaar sneller dan de C3.
Dat bevalt goed. Eén van de ergenissen die ik met de C3 had was dat je in fel licht soms bijna niks zag op het scherm. Ik kan de camera ook stabieler vasthouden als ik hem tegen mijn hoofd kan houden.
Je merkt wel het verschil tussen een optische zoeker en een elektronische, in resolutie en dynamisch bereik. Wat wel een voordeel is bij de EVF is focus peaking en een digitale waterpas in beeld.
Je merkt wel het verschil tussen een optische zoeker en een elektronische, in resolutie en dynamisch bereik. Wat wel een voordeel is bij de EVF is focus peaking en een digitale waterpas in beeld.
Dat laatste kan ook met een optische viewfinder, bij de 60d kun je de belichtingsmeter daarvoor gebruiken.
Klopt, nu staat het in het beeld zelf geprojecteerd:

Het werkt ook met twee assen, roll (links en recht) en pitch (midden). Ik weet niet of optische zoekers dat ook hebben. Aangezien ik in portretstand vaak scheve foto's maak vind ik dit wel handig

Het werkt ook met twee assen, roll (links en recht) en pitch (midden). Ik weet niet of optische zoekers dat ook hebben. Aangezien ik in portretstand vaak scheve foto's maak vind ik dit wel handig
Mijn nieuwe spul. Eindelijk, ik ga LEE! 

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik haat Sony. Ik stond op het punt om een Panasonic GX1 met 14 - 42 mm pancake te kopen toen deze kit werd aangekondigd. €400 duurder dan de GX1, maar op veel punten een stuk beter. Mooi dingPowerUp schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:41:
De NEX-C3 werd wat te klein, tijd voor wat groters
[afbeelding]
[afbeelding]
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
ik gebruik mijn NEXjes voor kiekjes (NEX5N-LA-EA2 phase AF 50mm F1.4 en EVF en nog een NEX5 met pancake). 'Echte' portretfoto's met FF. De vervorming op de inklapzoom is wel sterk.
Mooie spul! Hoeveel heb je voor moeten dokken?Royz schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:19:
Mijn nieuwe spul. Eindelijk, ik ga LEE!
[afbeelding]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Thanks! 229 euro bij Omniphoto. Voordeel is dat de wide adapter ring 77mm er al bij zit.Hamed schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 08:25:
[...]
Mooie spul! Hoeveel heb je voor moeten dokken?
Nu mijn B&W ND110 te koop zetten en de big stopper terugkopen, dan ben ik helemaal happy
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd

2012-10-28 09.11.41 by DarthVador, on Flickr
De Nikon F2 met lichtmeter. Morgen haal ik de 50 1.2 erbij!
Nu nog een grip (motor drive) erop en hij lijkt precies op de Nikon V2 in het groot. 
Geweldige 'machine' dat.
Geweldige 'machine' dat.
Leuke kit, lekker robuust. Vraag me af of zo'n "Hard Grad" niet té hard gaat zijn ? Lastig met bomen enzo.Royz schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:12:
[...]
Thanks! 229 euro bij Omniphoto. Voordeel is dat de wide adapter ring 77mm er al bij zit.
[ Voor 64% gewijzigd door jesper86 op 28-10-2012 09:54 ]
Nice Royz! Welke filters heb je nu?
Ik heb zelf de Hard grad set. Die kun je ook als volledige ND gebruiken, dus dat is wel fijn.
Persoonlijk zou ik graag nog een Softgrad, Bigstopper en vierkante Polar willen hebben.
Het is allemaal alleen vrij duur
Ik heb zelf de Hard grad set. Die kun je ook als volledige ND gebruiken, dus dat is wel fijn.
Persoonlijk zou ik graag nog een Softgrad, Bigstopper en vierkante Polar willen hebben.
R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |
Ik keek gisteren even naar die LEE-filters, maar damn, dat was toch wel even een stuk duurder dan ik had verwachtRoyz schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:12:
[...]
Thanks! 229 euro bij Omniphoto. Voordeel is dat de wide adapter ring 77mm er al bij zit.
Dus maar op eBay een Cokin P-houder met 77mm-verloopstukje + ND2, ND4, ND8 + filtertasje gekocht voor in totaal €47
Ik heb een soft grad genomen. Ik wil er wel een 0.6 hard grad bij nemen. ik fotografeer wel vaak aan de kust met een rechte horizonjesper86 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:50:
[...]
Leuke kit, lekker robuust. Vraag me af of zo'n "Hard Grad" niet té hard gaat zijn ? Lastig met bomen enzo.
Haha idd, ik ben blij dat ik nu uberhaubt de overstap heb gemaakt. Ik wil ook de BS en de Polar erbij. Ik zit me ook een beetje in te lezen over die kleuren filters, maar dat is volgens mij echt overbodig?Bonbridge schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:43:
Nice Royz! Welke filters heb je nu?
Zijn dat gradients of volledige ND filters? Ik heb zeker ander half jaar Tian Ya filters gebruikt, die passen in de Cokin P series (85x100). Er zijn een paar dingen die me gewoon irriteerden zoals de kwaliteit eigenlijk... De houder zorgde trouwens ook voor vignettering op 24mm.Hahn schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:47:
[...]
Ik keek gisteren even naar die LEE-filters, maar damn, dat was toch wel even een stuk duurder dan ik had verwacht
Dus maar op eBay een Cokin P-houder met 77mm-verloopstukje + ND2, ND4, ND8 + filtertasje gekocht voor in totaal €47Dat vind ik toch wel ietsje beter dan bijna 5 keer zoveel voor LEE
De kwaliteit zal er vast ook wel naar zijn, maar eerst maar eens met dit spelen, heb eigenlijk nog nooit filters gebruikt.
Gewone ND, geen gradient. En kwaliteit zal niet denderend zijn, de 3 filters kosten me €27 inclusief verzenden, maar om het eens uit te proberen vind ik het wel duur genoeg
Kan altijd betere kopen als ik het toch echt wat vind en het vaker/beter wil gaan doen.
Link daarvan?Hahn schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:47:
[...]
Ik keek gisteren even naar die LEE-filters, maar damn, dat was toch wel even een stuk duurder dan ik had verwacht
Dus maar op eBay een Cokin P-houder met 77mm-verloopstukje + ND2, ND4, ND8 + filtertasje gekocht voor in totaal €47Dat vind ik toch wel ietsje beter dan bijna 5 keer zoveel voor LEE
De kwaliteit zal er vast ook wel naar zijn, maar eerst maar eens met dit spelen, heb eigenlijk nog nooit filters gebruikt.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Alleen de ND-filters had ik hier vandaan: ND2 ND4 ND8 Neutral Density Filter for Cokin P series - eBay.nl
Zelf heb ik deze gehaald om ff te proberen en te spelen met filters. Ja, de kwaliteit is niet zo denderend. De prijs leek me prima om te bepalen wat voor sterkte filter ik het meest zou gebruiken. ND-grads, ND's, hoesje voor de filters, een houder inclusief alle verloopringen... Prima voor een experimentje.
Waarom heb je het merk en type van je camera afgedekt? Verder leuke lens ntrlkVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:22:
]Eindelijk 1.2
[afbeelding]
2012-10-29 18.17.52 by DarthVador, on Flickr
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Verwijderd
Omdat ik het er leuk vind uitzien, en voor binnenkort in ecuador wat minder op te vallen.
Want een klomp zwart metaal, kunststof en glas van 2kg ziet er niet uit als een professionele camera....
Regelmatig loop ik met mijn 5D2+grip en prime (21, 50, of 100 meestal) rond door de wijk of natuurgebied in de buurt en op 10m afstand roepen mensen al of ze morgen in de krant komen... Dan hebben ze echt nog niet gezien wat voor camera het is, laat staan merk en type, maar toch echt wel in de gaten dat het iets "duur" is.
Regelmatig loop ik met mijn 5D2+grip en prime (21, 50, of 100 meestal) rond door de wijk of natuurgebied in de buurt en op 10m afstand roepen mensen al of ze morgen in de krant komen... Dan hebben ze echt nog niet gezien wat voor camera het is, laat staan merk en type, maar toch echt wel in de gaten dat het iets "duur" is.
Maar je laat er wel prominent op staan dat het een fullframe-camera is?Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:43:
Omdat ik het er leuk vind uitzien, en voor binnenkort in ecuador wat minder op te vallen.
Vind je t gek met die rugtas en nekband van jeUniversal Creations schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:46:
Want een klomp zwart metaal, kunststof en glas van 2kg ziet er niet uit als een professionele camera....
Iemand is hier jaloerssapphire schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:03:
[...]
Vind je t gek met die rugtas en nekband van je

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt