Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killer schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:37:
[...]

Die 35-105 is inderdaad een snoepje, maar daarvoor ben ik wel op zoek naar een vervanger. Die lens heeft zoveel werk gezien dat de focus wat speling begint te vertonen. Op zich nog geen ramp, maar toch.
Er is ook nog een macro objectief onderweg met de post, een 50mm/F2.8.

Ik heb echt wat met de 1ste generatie AF lenzen van Minolta. Gebouwd als een tank (met bijbehorend gewicht) en van een goede kwaliteit.
Ik zou dezelfde 35-105 zoeken als ik jou was. Er is ook een 2e versie, maar die is veel softer.

Zijn zeker van goede kwaliteit. Ik zou ook de 28-70G wel eens willen hebben. Geen eerste generatie maar wel een geweldige lens als ik alle verhalen moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik ga ook absoluut weer voor de 1ste generatie 35-105. Maar goed, vind ze maar eens. Je komt ze wel regelmatig tegen, maar dan zijn ze vaak of in slechte conditie, of vraagt men er veel te veel voor. Maar goed, geduld is een schone zaak!

En tschjaa....een 28-70G..... :P :9~ Maar goed, dan mag je de knip ook trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door Killer op 13-01-2013 22:45 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zo en zolang deze het nog doet heb je nog even.

Ja, die 28-70G gaat nog voor €700. Dat is nog best wat.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:48:
Dat is zo en zolang deze het nog doet heb je nog even.

Ja, die 28-70G gaat nog voor €700. Dat is nog best wat.
Ja hoor, hij schiet nog steeds hele scherpe plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/temp/DSC00616s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Maken al die lenzen eigenlijk zo'n leuk geluid tijdens het focussen net als de 50 f/1.7 van Minolta ?? Best leuk om te horen :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In plaats van foto's plaatsen gemaakt door apparatuur, willen we hier graag de apparatuur zelf zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nordlys schreef op maandag 14 januari 2013 @ 07:20:
In plaats van foto's plaatsen gemaakt door apparatuur, willen we hier graag de apparatuur zelf zien :)
Foto's van de spullen stonden er al. Killer in "Show hier je nieuwe en oude apparatuur."
Foto gemaakt met het spul, was specifiek aangevraagd... Oke, een beetje impliciet dan.
;)

Ik moet zeggen, ik zou nu bijna gaan vragen of Killer ook nog een .wavje neer kan zetten met het focusgeluid. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:36
nero355 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:12:
Maken al die lenzen eigenlijk zo'n leuk geluid tijdens het focussen net als de 50 f/1.7 van Minolta ?? Best leuk om te horen :P
Verschilt een beetje. Ik heb ook de 75-300 en 28/2.8. Die eerste is groot en zwaar en maakt wel het nodige geluid tijdens het focussen. De 28/2.8 is klein en licht en daar gaat focussen sneller en stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

nero355 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 02:12:
Ik weet niet precies wat je bedoeld met een 'leuk geluid' bij het focussen. Het focus geluid verschilt van lens tot lens. Bij al deze lenzen wordt de AF motor in de body van de camera gebruikt. De prime lenzen hebben niet zo veel bewegend materiaal, dus die produceren niet veel zoom geluid. De 28-135 heeft een rear-focus element en dat klinkt weer anders dan de primes. De 70-210 heeft een interne focus (de lens wordt niet langer\korter tijdens zoomen en focussen) en dat maakt weer een ander geluid. De 35-105 maakt het meeste geluid, omdat het focusmechanisme door slijtage redelijk wat speling vertoont en deze ratelt dus een beetje.
Nordlys schreef op maandag 14 januari 2013 @ 07:20:
Dat plaatje was bedoeld als reactie op de discussie over de werking van het focusmechanisme van het 35-105 objectief. De apparatuur staat een paar posts hoger.

[ Voor 17% gewijzigd door Killer op 14-01-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killer schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:55:
[...]

Ja hoor, hij schiet nog steeds hele scherpe plaatjes:

[afbeelding]
Ziet er inderdaad nog goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:57

afterburn

No more...

Mijn laatste aanwinst. Inmiddels al 2 weken oud. De SB910 die ik ook nog heb, staat er niet bij.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-A9uCODvVdYg/UOa1gMZ-tpI/AAAAAAAAAzQ/r-MiXnBXOgk/s800/20130104_112410.jpg

Aangezien dit voor mij een systeem switch is van Canon naar Nikon, is het nu dus weer sparen voor glas. Er moet nog een WA/UWA bij komen, maar daar weet ik nog niet wat ik wil. Heeft ook geen haast.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:33

Milo.

klik

Mooie lens lijkt me wel op FX

Gisteren op pad geweest en heb een leuke vondst gedaan (de zonnekap) en verder een grappig dingetje gekocht voor op mn Photomic.. een DL-1 illuminator, een lampje dat je via het oculair op de lichtmeter zet zodat de naald wordt verlicht en je dus ook in slecht licht / donker de naald kunt zien van de lichtmeter zelf.
Maar met name met de zonnekap voor mn 55 1.2 NAI, de HS-3, ben ik erg blij :P , die is lastig te vinden en ik vind het leuk om originele zonnekapjes te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8192/8380913204_714ed9041c_z.jpg
Nikon DL-1 illuminator and HS-3 hood by Ivan Milo, on Flickr

PS
Ook de camera dop heb ik vorige week !gratis! van een verzamelaar toegestuurd gekregen, ik had al eerder contact over spullen met de beste man en had hem al eens iets verkocht. Maar goed, deze dop vind ik erg mooi al hoort hij oficieel niet bij de F.

[ Voor 34% gewijzigd door Milo. op 14-01-2013 16:29 . Reden: vergeten ]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het schoonmaken van objectieven?
Ik heb hier een Minolta MD Zoom 35-70mm 1:3.5 liggen, deze is aan de binnenkant licht beschimmeld.
Ik wil best zelf het ding uit elkaar schroeven, maar ik heb nog niet kunnen vinden hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:28:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het schoonmaken van objectieven?
Ik heb hier een Minolta MD Zoom 35-70mm 1:3.5 liggen, deze is aan de binnenkant licht beschimmeld.
Ik wil best zelf het ding uit elkaar schroeven, maar ik heb nog niet kunnen vinden hoe.
Ik zou hem verkopen/weggooien. Die schimmel kan zich naar je andere lenzen verplaatsen, en dat wil je niet.
Mocht je het 35-70mm bereik geweldig vinden ( :P ), voor €30,- heb je op marktplaats een nieuwe. Voor dat geld zou ik zelf niet de moeite doen hem zelf open te maken (met nog maar de vraag of je het goed in elkaar krijgt) of anders de kans lopen je andere objectieven te infecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:30

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/267719/543091_10200180371930299_1822988163_n.jpg

nu nog een lichtmeter :|

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 05-10 22:03
-DG- schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:58:
Ik zou hem verkopen/weggooien. Die schimmel kan zich naar je andere lenzen verplaatsen, en dat wil je niet.
Mocht je het 35-70mm bereik geweldig vinden ( :P ), voor €30,- heb je op marktplaats een nieuwe. Voor dat geld zou ik zelf niet de moeite doen hem zelf open te maken (met nog maar de vraag of je het goed in elkaar krijgt) of anders de kans lopen je andere objectieven te infecteren.
Ik zou inderdaad ook oppassen met andere lenzen, maar je kunt nu wel een beetje oefenen met zo'n lens.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 13:46

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Schimmel zit IN de lens, en slaat totaal niet over naar andere lenzen door die reden. Als dat namelijk niet zo was hadden al mijn FD lenzen vol met schimmel gezeten, maar dat is toch echt niet gebeurd hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Sporen kunnen volgens mij wel uit de lens komen (anders zouden ze er ook niet in komen). Geen idee hoe snel dat gaat en in hoeverre dat afhankelijk is van omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:28:
Ik heb een aantal Minolta objectieven gedemonteerd en gereinigd. Het is op zich prima te doen maar met MD objectieven heb ik helaas geen ervaring, dus ik kan je niet exact vertellen hoe dit objectief uit elkaar gaat. Maar 9 van de 10 keer zitten er ergens onzichtbaar schroefjes die in eerste instantie het demonteren belemmeren. Vaak moet je een rubberen grip o.i.d. verwijderen, voordat de schroefjes zichtbaar\toegankelijk worden.
Hier staat een voorbeeld van de demontage van een AF 35-70 F4. Misschien dat dat je op ideen brengt.
Universal Creations schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:13:
Sporen kunnen volgens mij wel uit de lens komen (anders zouden ze er ook niet in komen). Geen idee hoe snel dat gaat en in hoeverre dat afhankelijk is van omstandigheden.
De sporen die de schimmel veroorzaken bevinden zich al in de lucht. Dus als er zich omstandigheden voordoen waarbij schimmel kan ontstaan, dan onstaat er ook schimmel.

Natuurlijk is het zo dat als de schimmel in een lens 'bloeit' en veel sporen afgeeft en zich in een afgesloten ruimte bevindt, dat de concentratie sporen in de ruimte groter is dan normaal. Maar dat maakt de kans op ontstaan van schimmel niet heel veel groter.

Schimmel 'springt' in ieder geval niet over van lens tot lens.

Het reinigen van een objectief met schimmel heeft een groot nadeel. Vaak (vooral bij oudere lenzen van voor de eeuwwisseling) voedt de schimmel zich met de coating van een lens, waardoor deze aangetast wordt. Als je de lens dan reinigt, dan is de coating op de plek waar de schimmel zat niet meer in orde, wat vervelende gevolgen kan hebben (ghosting, flare, etc.). Je kunt na het reinigen vrij eenvoudig testen of de coating aangetast is door the hijgen op het gecoate element. Als de coating in orde is en het element schoon, dan zal het egaal beslaan. Is de coating aangetast, dan beslaan de aangetatste plekken anders dan de niet aangetaste plekken. Dat zie je direct.

Schimmel heeft naast een voedingsbodem (vaak de coating, of anders stof\vuil) minimaal 2 dingen nodig om te groeien: een geschikte temperatuur en water. De temperatuur is niet zo belangrijk, want er zijn meerdere soorten schimmel die bij verschillende temperaturen gedeien. Dat heeft dus niet heel veel zin om je druk over te maken. Vocht is de meest belangrijke factor. Bewaar je lenzen dus nooit in een vochtige ruimte of in een natte\vochtige fototas. Mocht je tas of objectief tijdens een fotosessie vochtig zijn geworden (en dat kan al heel snel als je schiet vroeg of laat op de dag door condensvorming) zorg er dan voor dat je deze bij thuiskomst goed droogt. Zet je objectieven niet op een kachel trouwens! Dat kan veel schade tot gevolg hebben, zoals kromtrekken of zelfs smelten van onderdelen. Woon je in een vochtige omgeving, bewaar je apparatuur dan is een grote tas waarin je ook een vochtvreter gestoopt hebt (die je natuurlijk regelmatig moet vervangen).

[ Voor 16% gewijzigd door Killer op 15-01-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marties
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 10:43
Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/9650/img0780i.jpg

Gekregen van mijn opa

kan iemand mij vertellen of er nog iets bijzonders tussen zit?

[ Voor 25% gewijzigd door marties op 15-01-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

marties schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:44:
[afbeelding]

Gekregen van mijn opa

Dan zul je toch iets gedetaileerdere foto's moeten plaatsen, nu is niet goed te zien wat er precies tussenstaat.
En wat bedoel je met bijzonder? Excentriek, zeldzaam, kwaliteit, bruikbaarheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@marties: een beetje meer inzet is wel gewenst. Schrijf op z'n minst typenummers op van de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marties
  • Laatst online: 03-10 10:43
Universal Creations schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:53:
@marties: een beetje meer inzet is wel gewenst. Schrijf op z'n minst typenummers op van de apparatuur.
Ik zal straks wat betere foto's maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixty4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2022

Sixty4

[64]

Ik heb afgelopen weekend met m'n Yashica Mat foto's gemaakt. Ik heb daarbij een app op m'n iPhone gebruikt als lichtmeter.
De app heb ik even getest naast m'n 5D en dat zag er allemaal erg nauwkeurig uit.
Misschien is dat voor jou ook een optie, een app.

Moet nog een week wachten op de resultaten, helaas.

PSNid: Sixty4 | Canon Classics Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Sixty4 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:41:
[...]

Ik heb afgelopen weekend met m'n Yashica Mat foto's gemaakt. Ik heb daarbij een app op m'n iPhone gebruikt als lichtmeter.
De app heb ik even getest naast m'n 5D en dat zag er allemaal erg nauwkeurig uit.
Misschien is dat voor jou ook een optie, een app.

Moet nog een week wachten op de resultaten, helaas.
Ja dat ga ik nu ook maar eerst proberen, kijken of dat een beetje wil. Daarbij heb ik het idee dat het bij middenformaat iets minder kritisch is. Tenminste, ik had het idee in de doka dat ik meer kon rechttrekken

[ Voor 12% gewijzigd door bonzz.netninja op 15-01-2013 11:47 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Werkt prima met zo'n lightmeter app, zolang je niet met studioflitsers gaat werken kan je wel zonder dedicated lichtmeter.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:04
Vandaag m'n 16-50 pancake lens binnengekregen die ik via Marktplaats van iemand heb overgenomen voor een zeer aantrekkelijke prijs :).

Wat een briljante combinatie is het zo op m'n NEX-5N. Lekker compact en hij past gewoon in mijn jaszak. Nog mooier is dat in m'n kleine fototasje dat ik had nu ook mijn 55mm 1.4 lens erbij past. Nu alleen nog op zoek naar een fijne polsstrap, iemand tips?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8356/8382755245_8ee194e09b_z.jpg
NEX 5N 16-50 by berendsrob, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8506/8383840436_b552288799_z.jpg
NEX 5N 16-50 Size comparison by berendsrob, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieB op 15-01-2013 14:46 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Wil je een handstrap op een polsstrap?

Ik heb deze handstrap en deze wriststrap.

Ik vind een handstrap niks en die ligt ongebruikt in de tas. De wriststrap gebruik ik regelmatig. Ik heb geen Nex, maar een A77, dus misschien dat een handstrap daar wel fijn is. Op een A77 vind ik een handstrap te beperkend en geeft deze geen of nauwelijks extra steun. Maar voor langere shooting-sessies vind ik zon wrist-strap ideaal. Hij geeft extra steun en ik kan de camera losjes aan mijn hand laten bungelen als ik niet schiet, zonder het risico dat hij uit mijn handen valt.

[ Voor 19% gewijzigd door Killer op 15-01-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:04
Killer schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:28:
Wil je een handstrap op een polsstrap?

Ik heb deze handstrap en deze wriststrap.

Ik vind een handstrap niks en die ligt ongebruikt in de tas. De wriststrap gebruik ik regelmatig. Ik heb geen Nex, maar een A77, dus misschien dat een handstrap daar wel fijn is.
Beide niet. Gewoon een polsbandje eigenlijk, meer zo iets (ebay link), alleen dan wat 'degelijker'.
Of zoiets, alleen dan het liefst uit NL bestelbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 15-01-2013 15:33 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Zoiets misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw ole ole
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
[afbeelding]

Gekregen van mijn opa

Ik zie nu al dat er een Takumar lens tussen zit (onderste rij, tweede van rechts) :9
En de lens op de Spotmatic camera ziet er ook interessant uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:23
[afbeelding]

Gekregen van mijn opa

Ik zie een Olympus Trip 35, is een leuke en handzame camera (35 mm film) als de lichtmeter nog werkt (seleniumcellen rondom de lens, dus zonder batterij).

En linksonder een Kodak Instamatic, volgens mij hadden mijn grootouders ook zo een. Maar die gebruikt 126 formaat cassettes en die zijn niet meer leverbaar, en waarschijnlijk ook niet meer te ontwikkelen door de reguliere labs.

Maar, zoals gezegd, even de merken en typenummers in Google typen en je komt ook al een heel eind...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer iets leuks, vind ik :P, onder het stof vandaan getoverd
Afbeeldingslocatie: https://poposq.dm1.livefilestore.com/y1pXGgaI_kXXDy0N37g21pCTjxX8dxWnaQ7hnixpr1NxwVp3_SG0ajV84B9rR1896qO4ieRxKKuNpVqaUpWG9zAjCqlZQFB-jNG/Osram%20S%2018%20SERVO.jpg?psid=1
OSRAM S 18 SERVO slave flash. Het oude beestje werk ook nog steeds, heerlijk geluid als ie z'n condensator vol pompt.
Nu nog even leren hoe ik 'm nuttig kan inzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

abrakadaver schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:51:
Werkt prima met zo'n lightmeter app, zolang je niet met studioflitsers gaat werken kan je wel zonder dedicated lichtmeter.
Tof. ga ik dat doen, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 11:55

wavemaster100

Very ZEISS

afterburn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:15:
Mijn laatste aanwinst. Inmiddels al 2 weken oud. De SB910 die ik ook nog heb, staat er niet bij.

[afbeelding]

Aangezien dit voor mij een systeem switch is van Canon naar Nikon, is het nu dus weer sparen voor glas. Er moet nog een WA/UWA bij komen, maar daar weet ik nog niet wat ik wil. Heeft ook geen haast.
Welke Canon setup had je hiervoor dan?

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

De postbode had gisteren nog een verrassing voor mij. Helaas was de verrassing niet de lens, maar de invoerrechten en inklaringskosten |:( Maar ik ben er evengoed erg blij mee!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/temp/50macro.jpg

Minolta MaXXum AF 50 Macro F2.8 objectief in zo goed als nieuwsstaat. Schiet fantastische plaatjes, zelfs de niet macro afbeeldingen zijn erg goed en haarscherp!

[ Voor 28% gewijzigd door Killer op 18-01-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
huh, Invoerrechten voor gebruikt spul ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/150611_495170743867385_316323241_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Lekker Marc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Bij de Mediamarkt gehaald of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Nordlys schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:33:
Ja inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nordlys schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:33:
Ben niet gek : ActieMarkt FTW!!! *O*

Als je ergens mee kan wachten gewoon gebruik van maken :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

jesper86 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:35:
huh, Invoerrechten voor gebruikt spul ?
Yup. Over alle spullen die je buiten de EU koopt moet je invoerrechten en BTW betalen (en dat is dan ook nog eens over de waarde van het object + de verzendkosten). Vreselijk kromme regel die zwaar onterecht aanvoelt, maar helaas daardoor niet minder waar. Vaak 'slippen' ze gewoon door de controle, maar ja...zo af en toe...EN dit was zon moment.

[ Voor 9% gewijzigd door Killer op 19-01-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Sinds zaterdag de trotse eigenaar van een full frame-body! Mooie aanvulling op mijn 60D. Nu al helemaal gek op de plaatjes die eruit rollen O+
Op Flickr ben ik verliefd geworden op de look en feel van een 50mm op full frame. Zat eerst te twijfelen tussen een Sigma 30mm 1.4 voor op de 60D, of toch maar een tweedehands 5D. Uiteindelijk voor het laatste gegaan, nog geen moment spijt van gehad!

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/35i4239.jpg
Canon 5D classic
Canon 50mm f/1.8
Canon 70-200 f/4L
Canon 430EX II

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/vp9qvq.jpg
Canon 60D
Sigma 10-20mm f/4-5.6
Canon 18-55mm f/3.5-5.6 IS

En alle broertjes bij elkaar, inclusief een analoge EOS 300. Een fotograaf maakt mooie foto's met elke camera, toch? :+ Lang leve de iPod Touch..
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/15kphs.jpg

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:47
nette kit. Waar gebruik je het voornamelijk voor?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Portretten, voornamelijk bestuursfoto's van studentenverenigingen. 's Avonds vooral partypics. En natuurlijk voor de hobby :)

Komende tijd wil ik wel meer gaan doen met video. Voor mijn studentenvereniging ben ik van plan een aantal promovideo's te schieten, om zo aan aankomend studenten en hun ouders te laten zien hoeveel meerwaarde het heeft tijdens, maar ook vooral ná je studie. Wordt even uitvogelen hoe te doen met compositie, audio en montage, maar het eerste filmpje was in ieder geval al een succes: http://www.youtube.com/watch?v=X6oPoISz4P4

[ Voor 66% gewijzigd door tobiasvs op 21-01-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hierbij mijn laatste aanwinsten. Heb ze inmiddels al sinds begin december. Heb er al een paar hele mooie foto's mee gemaakt in Keulen.

(Sorry voor de brakke phone foto, had geen zin om iets creatiefs te doen met een spiegel).
Gaat hier om een 60D en een 28mm F2.8 lens, die laatste is al een oudje uit 1987.

Beide 2de hands gekocht om de kosten wat te drukken :)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2dl7wh4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 18:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

tobiasvs schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:09:
Portretten, voornamelijk bestuursfoto's van studentenverenigingen. 's Avonds vooral partypics. En natuurlijk voor de hobby :)

Komende tijd wil ik wel meer gaan doen met video. Voor mijn studentenvereniging ben ik van plan een aantal promovideo's te schieten, om zo aan aankomend studenten en hun ouders te laten zien hoeveel meerwaarde het heeft tijdens, maar ook vooral ná je studie. Wordt even uitvogelen hoe te doen met compositie, audio en montage, maar het eerste filmpje was in ieder geval al een succes: http://www.youtube.com/watch?v=X6oPoISz4P4
In dat geval vraag ik mij af waarom je niet voor een 5D Mark II bent gegaan aangezien de 5D Mark I niet kan filmen volgensmij. Je 60D kan dat natuurlijk wel maar toch :>

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
Ventieldopje schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:34:
[...]

In dat geval vraag ik mij af waarom je niet voor een 5D Mark II bent gegaan aangezien de 5D Mark I niet kan filmen volgensmij. Je 60D kan dat natuurlijk wel maar toch :>
Heeft maar één (wel redelijk grote :P ) reden: budget. Heb 't geld niet om een 5D2 naast m'n 60D te houden. Wilde ook graag een back-up/tweede body. De 60D doet het gewoon prima qua video-kwaliteiten voor nu, klapschermpje vind ik zelfs fijner dan een vast scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door tobiasvs op 21-01-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:19

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

tobiasvs schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:59:
Sinds zaterdag de trotse eigenaar van een full frame-body!
Onzin! :(

Op de derde foto is te zien dat je al langer een full frame had en nu dus gewoon een tweede hebt :+
Ventieldopje schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:34:
[...]
In dat geval vraag ik mij af waarom je niet voor een 5D Mark II bent gegaan
tobiasvs schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:59:
[...]
klapschermpje vind ik zelfs fijner dan een vast scherm.
Ja Ventieldopje, ik weet dat 'echte' fotografen klapschermpjes maar niks vinden
maar i.c.m. liveview is het toch verrekte handig :Y

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 18:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Vishari, neuh het ging mij niet om het klapschermpje maar meer om de legendarische "Mark II" wat video betreft ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week een olympus pen-f 38mm 1:1.8 binnen gekregen
Adapter om deze werkend te krijgen op m'n nex 5n kwam gisteren binnen

Resultaat

Afbeeldingslocatie: http://nomedialoaded.nl/picas/olympus_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 16:02

S913

Abusus non tollit usum

Het kleintje aan de linkerkant, klein, stevig en goedkoop genoeg dat als hij straks de scooter/slee-trip naar Kilpisjärvi niet overleefd, het niet heel erg is. Nu nog hopen op Noorderlicht :P

Statiefje

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik zou mss nog je balhoofd van je Benro op het kleien statief zetten als ik jou was, zal wat gemakkelijekr in gebruik zijn dan eentje zonder snelkoppelingsplaatjes :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

S913 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:38:
Het kleintje aan de linkerkant, klein, stevig en goedkoop genoeg dat als hij straks de scooter/slee-trip naar Kilpisjärvi niet overleefd, het niet heel erg is. Nu nog hopen op Noorderlicht :P

[afbeelding]
Wat is het ? Hoe heet het ? En hoe groot is de kans dat ik er wat wieltjes onder kan modden ?! Ziet eruit als een leuke GoPro accessoire >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Gisteren een nette Canonet 28 gekocht :)

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/2981/canonet1.jpg

Meteen grotendeels uit elkaar geschroeft en goed schoongemaakt. De (grotendeels vergane) lightseals verwijderd en opnieuw aangebracht, dus vandaag maar even een rolletje volschieten en laten ontwikkelen om de werking te controleren :P

Heb vorige week een doos vol film gekregen van een bevriende fotograaf dus dat was een mooi excuus om toch maar eens op zoek te gaan naar een net exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:31

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gisteren een Sony Nex 5R opgehaald bij de MM voor erbij. De grote dslr is niet altijd handig om mee te nemen.
Hoop vandaag de BTW terug te krijgen en Sony heeft ook nog eens een Cash back actie :D

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8371/8407140917_6534a4f21c_z.jpg
Nex 5 R by Daan , on Flickr

[ Voor 59% gewijzigd door Daan_ op 23-01-2013 13:32 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online
leonvw schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:46:
Gisteren een nette Canonet 28 gekocht :)

[afbeelding]

Meteen grotendeels uit elkaar geschroeft en goed schoongemaakt. De (grotendeels vergane) lightseals verwijderd en opnieuw aangebracht, dus vandaag maar even een rolletje volschieten en laten ontwikkelen om de werking te controleren :P

Heb vorige week een doos vol film gekregen van een bevriende fotograaf dus dat was een mooi excuus om toch maar eens op zoek te gaan naar een net exemplaar :)
Wauw, wat een prachtig ding! Wat mij betreft halen ze intern alles eruit en bouwen ze er een APS-C-sensor in. 35mm lens erop, prima cameraatje heb je dan. Rolletjes zijn natuurlijk ook gewoon leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 16:02

S913

Abusus non tollit usum

LaurentS schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:37:
Ik zou mss nog je balhoofd van je Benro op het kleien statief zetten als ik jou was, zal wat gemakkelijekr in gebruik zijn dan eentje zonder snelkoppelingsplaatjes :)
Da's een goeie, zal eens kijken of er wat te modden valt :*) Die kleine is redelijk simpel, dus weet niet of er veel te veranderen valt aan de kop.
[edit] Nope, kop zit muurvast ... niet te vervangen door mijn Benro :-(
nero355 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:13:
Wat is het ? Hoe heet het ? En hoe groot is de kans dat ik er wat wieltjes onder kan modden ?! Ziet eruit als een leuke GoPro accessoire >:)
Vanguard VS-86 Wieltjes gewoon onder de rubberpootjes "superglue'en"? :P

[ Voor 4% gewijzigd door S913 op 24-01-2013 18:15 . Reden: Zie [edit] ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17

Barrycade

Through the...

Welliswaar geen apparatuur te zien op de foto, maar wel het doosje van de nieuwste telg in de familie: de 35 1.8. De MM aanbieding was de druppel om hem toch maar aan te schaffen. De 85 1.8 is aangeschaft tijdens de vorige BTW actie van MM. Ik lijk wel gek ;-)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5231/8412474780_627303f2de_z.jpg
DSC_2643.JPG by Barrycades, on Flickr
Doosjes niet op de foto: 50 1.8D en de 55-200 VR.

Opvallend grote verpakking voor zo'n klein lensje trouwens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 09:21

Pat-Juh

Patrick

de verpakking van een 50 1.8G is kleiner... terwijl het lens formaat vrijwel het zelfde is ;). Mooie collectie :).

Van het weekend een fotootje of wat plaatsen van mijn aanwinsten, heb er eigenlijk weinig gepost hier van het afgelopen anderhalf jaar. D600, S85 1.4 en als laatste de 28 1.8G en 50 1.8G die vandaag binnenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zf7Tb4qtvW7Rqsh8h2yKZ8MG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FSInblhKjV1Ieurf4gNKnzIE/full.jpg

Een leren hoesje voor de NEX-6 met 16-50, maar met de Sigma 30/2.8 er op past het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Gaaf, en wat een mazzel dat de Sigma erop past. ( de 19/2.8 zal dan vast ook passen )

Fijn zo'n stevige kap er overheen, kan je veilig in een tas met andere rotzooi smijten bijv.

Heeft het nog een merk of iets ? eBay ? Originele Sony ?

[ Voor 24% gewijzigd door jesper86 op 25-01-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Merkloos van eBay, de originele van Sony was meer dan 6 keer zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Superdaantje schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:27:
Gisteren een Sony Nex 5R opgehaald bij de MM voor erbij. De grote dslr is niet altijd handig om mee te nemen.
Hoop vandaag de BTW terug te krijgen en Sony heeft ook nog eens een Cash back actie :D

[afbeelding]
Nex 5 R by Daan , on Flickr
Ahh, zo wordt het wel erg verleidelijk een NEX 6 erbij te nemen, die zou dan met 16-50 lens €710,- kosten na MM en Sony korting. Leuk cameratje verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Gekocht bij kringloop voor €1,25. Flitser lijkt niet te werken maar zonder flits werkt hij verder prima voor zover ik zie :9 . Even een paar rolletjes film scoren en dan gaat ie gewoon mee in m'n cameratas :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8055/8413350309_d9cf040dd5_z.jpg
IMG_8521 by Alex de Groot, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door hypz op 25-01-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

hypz schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:21:
Gekocht bij kringloop voor €1,25. Flitser lijkt niet te werken maar zonder flits werkt hij verder prima voor zover ik zie :9 . Even een paar rolletjes film scoren en dan gaat ie gewoon mee in m'n cameratas :)

[afbeelding]
IMG_8521 by Alex de Groot, on Flickr
Zeer fraai! Dat zijn de plaatjes waarvoor ik steeds op dit topic klik, net als die Canonet hierboven!

Wellicht is het lampje kapot of de batterij leeg... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
PowerUp schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:43:
Merkloos van eBay, de originele van Sony was meer dan 6 keer zo duur.
Mag ik het ebay linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 'nieuwe' speeltjes:

Afbeeldingslocatie: http://hansjellema.nl/tweakers/oly640.jpg

- olympus OM 10
- olympus OM-2n
- 50mm f1.8
- 28mm f2.8

vanmiddag maar eens mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 19:57

mennovanw

Canon? You can!

Het gaat de goede kant op met al dat klassieke analoge geweld hier op tweakers! :P

Hierbij draag ik ook (weer) mijn steentje bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/canonvil.jpg

Een lastig te vinden Canon VI-L (lees 6-L(ever)) in mooie staat met Canon 50 1.2 LTM er op (de lens had ik al, deze is voor de Leevmeister). Bovenop de originele automatisch parallax-gecorrigeerde 50 mm zoeker (deze wordt bewogen door een bewegende pin in de flitsvoet). Dit is een eerste versie 6'je, bouwjaar 1958.

Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/canonvil2.jpg

Aan de bovenkant zien wij bij de zoeker de selectieknop voor de zoeker met 3 standen (dit systeem maakte de Canon meetzoekers uniek) waarbij de vergroting verandert en je lenzen van 35, 50 en 100mm kan kaderen. De Mg ('Magnification') zorgt dat je alleen de finderpatch zit en dus makkelijker kritisch kan focussen.

De E-P staat voor Exchange Post en betekent dat deze camera toendertijd door iemand werkzaam voor het Amerikaanse leger is gekocht (zoals vele Canon RF's). Ik heb een matchende 50 1.2 LTM E-P lens die er vast mooi op staat.

De krasjes aan de bovenkant zijn van de typische selenium lichtmeter die er bovenop geklikt kan worden.

Na deze beauty te hebben opgedoken heb ik de Canon camera's uit de 6 serie compleet (VI-L, VI-T en P). Deze gaat vandaag voor CLA. Ik denk er vele memorabele foto's mee te kunnen gaan schieten ;)

-Tot zover deze duik in het verleden- ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf! zieke collectie analoog spul zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:05

grimson

domeingrommer

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM

Helaas geen btw actie voor deze lens maar toch (elders) gehaald (ik ben toch niet gek!?)
Voor mij is dit de laatste zware uitgave hoor! het lensgeweld moet een keer stoppen :9.

Persoonlijk nu compleet met een mooi 24-200mm bereik (24-70 f/2.8II, 70-200 f/2.8II) op een 5D Mark III.

(De eerder aangeschafte 24 f/1.4II en 50 f/1.4 kunnen de deur uit, ik ben toch uiteindelijk niet zo'n prime man, liever het gemak van het zoomen en zo weinig mogelijk lenswissels.)

[ Voor 0% gewijzigd door grimson op 26-01-2013 16:43 . Reden: Aankoop bij MM alleen voor koopjes. ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://poposq.dm1.livefilestore.com/y1pzZIlpHjmfnquh8mboSMaoGMz71L5rCRR1Z5F15wYRPahZaVQASup0-n-Z-RFQUwpqpCvdy7-NYZrw-yN9W8KKmRK8AoQ-B96/DSC00362.jpg?psid=1
Groothoek is groot! 16mm pancake + x0.75 converter :)

Waarmee mijn complete kit bijna de helft van de waarde van het objectief hierboven haalt :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:47
Vet die 24-70, kan ik alleen maar van dromen :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 09:21

Pat-Juh

Patrick

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8463/8418399706_0f0ebed2d9.jpg
Current setup by Patrick Bongers, on Flickr

Een flinke set op me foto maar ik heb eigenlijk de 85 die ik begin 2012 aangeschaft had eigenlijk niet gepost... De d600, 28 en 50 zijn er enkel en alleen maar omdat me set die ik in meerdere jaren had verzameld en gekocht helaas door een serie ongelukkige omstandigheden niet meer te repareren viel voor een acceptabele prijs (voor de verzekering).

Hopelijk van de week eens flink die 28 en 50 uit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 22:15

iFrost

Vroem vroem

--

[ Voor 100% gewijzigd door iFrost op 03-10-2018 08:51 ]

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Doe eens wat scherpere foto's! Ik ben echt niet veeleisend wat betreft scherpte, maar dit is wel heel erg... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

Blackberry he.. :'(

Ik maak morgen nog wel een scherpe met m'n P&S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 19:49
iFrost schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:26:
[afbeelding]
Praktica goodies. by D.Alseffar, on Flickr

Van links naar rechts:
Praktica LTL met Pentacon auto 1.8/50
Praktica MTL3 met Pentacon auto 1.8/50 MC
Praktica B200 met Prakticar 2.8/135 MC

2 losse objectiefjes: Boven nog een nifty fifty, de Prakticar 1.8/50, en onder een Asahi SMC 1:3.5/28

Weet iemand of hiervan iets nog wat waard is? :+
Ik weet niet of het spul nog werkt, ik had het in de kelder gevonden, van toen mijn vader nog bij de kringloopcentrum werkte en regelmatig leuke dingen gratis mocht meenemen..
Zeker nog wel wat waard! De 1.8 50's niet zoveel, de Prakticar al wat meer. Alledrie de bodies zijn zeker een paar tientjes kwijt. Totaal zou ik er zelf 100 tot 150 euro voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

--

[ Voor 100% gewijzigd door iFrost op 03-10-2018 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
iFrost schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:21:
Wat nettere foto's.. Opzich wel mooi, maar film is niks voor mij.
Ik heb het gevoel dat je meer geïnteresseerd bent in snelle cash dan in de geschiedenis van je gevonden spullen of de kwaliteit van je foto's. Misschien kan je het beter eens hier proberen? Tip: Probeer met het licht mee te fotograferen, ipv er tegenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
...van toen mijn vader nog bij de kringloopcentrum werkte en regelmatig leuke dingen gratis mocht meenemen..
AHA! Daarom vind ik nooit de mooie analoge spiegelreflex camera's bij de kringloop ! Bij ons ligt er altijd alleen zo'n bak met alleen van die jaren 90 full plastic compact cameratjes terwijl er vast regelmatig ook wel mooier spul in goed vertrouwen naar de kringloop winkel word gebracht :X . En ik maar elke keer weer vol goede moed naar de kringloop om te kijken of er wat bij zit.

Doet mij en vast ook andere liefhebbers toch wel een beetje zeer dat de boel gewoon gratis word meegenomen blijkbaar (zonder er echte interesse / liefhebberij voor te hebben), en dan vind jij ze en dan kom je hier vragen of je er nog wat voor kan vangen....

[ Voor 17% gewijzigd door hypz op 29-01-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
...van toen mijn vader nog bij de kringloopcentrum werkte en regelmatig leuke dingen gratis mocht meenemen..
De reden voor alle plastic prul bij de kringloopcentra hier in de buurt..

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Muldert schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:56:
[...]

Zeker nog wel wat waard! De 1.8 50's niet zoveel, de Prakticar al wat meer. Alledrie de bodies zijn zeker een paar tientjes kwijt. Totaal zou ik er zelf 100 tot 150 euro voor vragen.
Gezien de manier waarop de spullen verkregen zijn zou hij ze gewoon weer netjes naar de kringloop moeten brengen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Wel jammer ja dat de kringloop medewerkers het mooie spul eruit vissen (dat inderdaad in goed vertrouwen wordt meegegeven). Ergens wel begrijpbaar natuurlijk maar het dan zelf met winst willen verkopen is wel kras.

PS
om toch wat nuttigs toe te voegen moeten jullie (zonder foto) maar geloven dat ik een 35 1.4 AIS voor mn verzameling heb aangeschaft.

[ Voor 24% gewijzigd door Milo. op 29-01-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 12:37
Ik heb de Praktica MTL3 met 50mm 1.8 lens in totaal voor 15€ incl verzenden gekocht op Marktplaats. En dan heb ik zelf nog vrijwillig dit geboden, omdat het geheel voor 7,50 op marktplaats stond. Ik kwam eerlijk gezegd ook niet heel veel bijster dure MTL body's tegen, dus een paar tientjes voor body only?

Verder helemaal met bovenstaande eens. Die spullen worden niet naar de kringloop gebracht om het personeel daar een plezier te doen...

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

--

[ Voor 100% gewijzigd door iFrost op 20-02-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Milo. schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:43:
[...]
PS
om toch wat nuttigs toe te voegen moeten jullie (zonder foto) maar geloven dat ik een 35 1.4 AIS voor mn verzameling heb aangeschaft.
Een mooie foto zou toch wel leuk zijn, en een mooie afsluiting van de toch wat vervelende discussie hierboven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Fiber schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:22:
[...]

Een mooie foto zou toch wel leuk zijn, en een mooie afsluiting van de toch wat vervelende discussie hierboven... :)
Ik ben het met je eens ja.. bij deze dan. Enkel de 35 1.4 AIS blijft, de rest gaat rustig aan de verkoop in.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xGNOSg3OVsKl5M3RD7OJU72D/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Milo. schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:48:
[...]
Ik ben het met je eens ja.. bij deze dan. Enkel de 35 1.4 AIS blijft, de rest gaat rustig aan de verkoop kringloop in.

[afbeelding]
O-)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Misschien als test om te kijken of de 1.4 AI daadwerkelijk in de vitrine beland hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Raad de andere drie? 35/2...? Nog een 35/1.4...? 55 micro...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
iFrost schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:15:
Haha, mooie troll post. 5/10 omdat ik de moeite deed om te reageren.
Nouja was helemaal niet als troll post bedoeld hoor. Maar bedankt voor je verdere uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Fiber schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:09:
Raad de andere drie? 35/2...? Nog een 35/1.4...? 55 micro...?
Bijna ja vlnr, 35/2.8 AI, 35/1.4 AI, 35/2 AIS en dan op de voorgrond de 35/1.4 AIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Nouja nu hebben we wat meer achtergrond informatie, maar het feit dat medewerkers van kringloopwinkels de leuke (waardevolle) dingen gewoon meenemen zoals je aangaf is gewoon crimineel gedrag. Daar kun je toch niet omheen?

Mensen brengen spullen bij de kringloop waarvan de opbrengsten volgens mij naar een goed doel of wat ook gaan normaliter, maar intussen worden de betere dingen er tussen uit gevist (toch niemand die het controleert) en jij verkoopt het straks weer voor 100 / 150 euro. Dat slaat toch nergens op als je er even over nadenkt?

[ Voor 48% gewijzigd door hypz op 29-01-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:30

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Milo. schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:13:
[...]

Bijna ja vlnr, 35/2.8 AI, 35/1.4 AI, 35/2 AIS en dan op de voorgrond de 35/1.4 AIS
Ik ben ook gek op dat 35mm bereik, maar ik heb gewoon 1x een Sigma 35 1.4. Is dat niet wat voor jou?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Maakt niet uit, ik veroordeel niemand maar het klopt gewoon van geen kant. Of het nou van zijn baas mocht of niet. Dan is die baas gewoon volstrekt fout bezig. Maar goed word wel een beetje offtopic, misschien meer iets voor stuffis generalis forum onder de mom van "Faude bij kringloopwinkels" ;)
Pagina: 1 ... 25 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt