Dikke set! De F4 versie past ook beter bij een RP lijkt me. Ik heb zelf de F2.8, maar zou nu ook voor een F4 gaan denk ik. Dat compacte merk je meer van dan 1 stop lichtverschil.
Vorige week de overstap gemaakt naar Sony. De Nikon D5600 vervangen voor een Sony A7 III met 24-105mm lens. Vandaag de SIGMA 100-400MM lens binnengekregen. Nu weer even verder sparen voor een mooie lens voor het noorderlicht.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Vandaag binnen gekomen, een lenskap voor m'n Sony 24-105.
Deze heb ik oorspronkelijk overgenomen zonder kap, maar vond het altijd al vervelend dat men nu direct tegen het glas aan botst in plaats van een stukje 'beschermplastic'.
Afgelopen zaterdag was ik er tijdens een voetbalwedstrijd zo zat van, dat ik gelijk een nieuwe heb besteld.
Ik heb op dit moment vooral iets voor de selectie 'oude' spullen. Er is gister een Sony 70-200GMII aangekomen, dus dan mogen er een hoop spullen ook weer weg.
Update: @Sméagol is inmiddels de nieuwe eigenaar van de 300/2.8
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
De EOS M serie heeft mij altijd getrokken. compacte camera, compacte lenzen. Helaas waren de ervaringen met de M en M3 niet heel positief: traag en de beeldkwaliteit viel tegen. Toen de R kwam, heb ik de M en lenzen verkocht. Nu toch nog maar eens proberen met de M6 mark II. De EF-M 32mm is onderweg.
[Voor 12% gewijzigd door vandijk op 27-02-2023 20:35]
EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|7D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|16-35/4 IS|24-70/4 IS|70-200/4 IS|100-400 IS II|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|200/2.8 II|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom
Waarschijnlijk komen de EF-M 11-22 en 22/2 er ook nog bij.
Ondanks dat de EOS M lijn gecancelled is door Canon, zie je dat nog niet echt terug in de nieuw- en tweedehands prijzen. Nog even wachten op een mooie deal. In de tussentijd moet ik het hier maar mee doen.
EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|7D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|16-35/4 IS|24-70/4 IS|70-200/4 IS|100-400 IS II|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|200/2.8 II|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom
Haha mooie combinatie is dat @vandijk . Ik houd de prijzen ook met een schuin ook in de gaten, een extra lens voor mijn M50 kan geen kwaad. Maar inderdaad nog niet echt veel lager geworden. De handzaamheid is wel echt een voordeel van deze range.
DSLR is niet dood!!! Gefeliciteerd met je aankoop vandijk! Leuke (en prijzige) set wat je daar hebt, en blijkbaar zeer merk getrouw? (ik zie niks van zeiss, of sigma e.d.)
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR
Deathchant schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:58:
DSLR is niet dood!!! Gefeliciteerd met je aankoop vandijk! Leuke (en prijzige) set wat je daar hebt, en blijkbaar zeer merk getrouw? (ik zie niks van zeiss, of sigma e.d.)
Ik heb in het grijs verleden wel een paar Sigma lenzen gebruikt (18-200, 100-300, 50-500) maar daar heb ik wat trauma's aan over gehouden Zeiss heb ik nog niet geprobeerd,
Ik draai het om: Ik kies een lens + camera, en ga dan kijken wat ik er mee kan doen.
Voor de meeste gelegenheden kies ik 3 voor de hand liggende lenzen, en dan nog een 'bonus' lens.
De Lowerpro productfoto's laten (bijna) nooit de lenzen met zonnekap zien. Daar kan je je aardig op verkijken, als je een lens met 77mm of 82mm filtermaat hebt. Dan wordt het ineens heel krap in de tas.
[Voor 19% gewijzigd door vandijk op 20-03-2023 15:57]
vandijk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:37:
De Lowerpro productfoto's laten (bijna) nooit de lenzen met zonnekap zien. Daar kan je je aardig op verkijken, als je een lens met 77mm of 82mm filtermaat hebt. Dan wordt het ineens heel krap in de tas.
@Bonbridge vet! Ik heb de 50mm f1.2 en ben daar zeer blij mee. De foto's die je ermee kan maken zijn al snel "magisch". Met een 85mm heb je nóg dromeriger beeld. Veel plezier ermee!
@vandijk Wat doet die 40D wat de rest nog niet deed? Ziet er wel gelijk pro uit met die batterij grip. En mooi vastgelegd met die blauwe achtergrond!
[Voor 7% gewijzigd door FeareX op 02-04-2023 10:24]
@vandijk Wat doet die 40D wat de rest nog niet deed? Ziet er wel gelijk pro uit met die batterij grip. En mooi vastgelegd met die blauwe achtergrond!
Sentimenteele waarde De 40D was mijn 2e Canon camera. Ooit verkocht om een 5D II te financieren. Nu voor 75 euro (incl grip) weer terug gekocht, voor de verzameling.
[Voor 8% gewijzigd door vandijk op 02-04-2023 10:49]
Nadat ik twee weken geleden via Budgetcam de Sony FE Macro 90 mm heb gehuurd, overstag gegaan. Via Marktplaats een hele mooie deal weten te scoren, nu in het bezit van dit pareltje. Wel een specifieke lens; niet echt eentje die je standaard dag in, dag uit meeneemt.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Komende van een Canon EOS 550D met APS-C sensor (sinds +/- 2010) afgelopen november de overstap gemaakt naar een instap Canon Full-frame systeemcamera (en wel de Canon EOS RP), nadat ik m'n fotografie-hobby weer wat ben gaan intensiveren (mede door de komst van 2 kids).
In eerste instantie tezamen met m'n eerdere EF 50 mm f1.4 (incl. EF-RF adapter), een RF 16 mm f2.8 en RF 24 - 105 mm f4-7.1. Later toch de keuze gemaakt om de EF 50 mm f1.4 (altijd mijn go-to lens) te vervangen voor de flink compactere RF variant (dus zonder adapter) als f1.8 (hopelijk komt er in de toekomst nog een RF f1.4 variant op de markt). Recent zijn daar de RF 14 - 35 mm f4L en RF 70 - 200 mm f4L aan toegevoegd (zie foto hieronder). M'n overstap naar een FF- en systeemcamera is daarmee - voor nu - compleet.
Geschoten met iPhone 14 Pro
Wensen? Natuurlijk! Een camera met verbeterde (snellere/accuratere) eye detection/auto-focus zoals een EOS R8 of R6 Mark II (met IBIS) lijkt me prachtig, hetzelfde geldt voor een RF 50 mm f1.4 mocht 'ie uitkomen (de prijs van een f1.2 kan ik niet aan mezelf verantwoorden), of een 85 mm portretlens (m'n eerdere EF 50 mm f1.4 altijd op APS-C gebruikt, dus als 80 mm FF equivalent). Maar met m'n huidige kit ben ik voorlopig meer dan tevreden!
Nieuwe kit:
Canon EOS RP
Canon RF 14 - 35 mm f4L
Canon RF 16 mm f2.8
Canon RF 50 mm f1.8
Canon RF 24 - 105 mm f4-7.1
Canon RF 70 - 200 mm f4L
Oude kit:
Canon EOS 550D
Samyang EF 8 mm f3.5
Canon EF-S 10 - 18 mm f4.5-5.6
Canon EF-S 24 mm f2.8
Canon EF 50 mm f1.4
Canon EF-S 18 - 135 f3.5-5.6
Hopelijk komt die RF35/1.2 nog een keer, duurt me veel te lang🤣.
Ik zou er niet op wachten. Heb ik ook niet gedaan, want kijk eens wat deze jongen zich heeft gekocht
Komt goed uit zo vlak voor mijn Schotland vakantie
Speciaal een marktplaats account voor aangemaakt, en bleek de verkoper ook nog eens een liefhebber te zijn. De lens is werkelijk in smetteloze staat. Op K-E tweedehands of t.net V&A zou ik meer kwijt geweest zijn...
De rendering van deze is echt . Hij zei al dat hij zijn 85/1.4 Planar ook op termijn gaat verkopen, dus dat gaat waarschijnlijk dan ook mijn volgende worden
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR
Begin dit jaar een A7 III gekocht, en nu m'n nieuwe geheugenkaartjes ook maar eens goed aan de tand gevoeld. Praktisch onbeperkte buffer, erg blij mee!
Komt goed uit zo vlak voor mijn Schotland vakantie
Speciaal een marktplaats account voor aangemaakt, en bleek de verkoper ook nog eens een liefhebber te zijn. De lens is werkelijk in smetteloze staat. Op K-E tweedehands of t.net V&A zou ik meer kwijt geweest zijn...
De rendering van deze is echt . Hij zei al dat hij zijn 85/1.4 Planar ook op termijn gaat verkopen, dus dat gaat waarschijnlijk dan ook mijn volgende worden
Marktplaats is perfect voor dit soort dingen, zo kwam ik ook aan mijn 21. Verkopers van dit soort lenzen zijn bijna altijd liefhebbers, dat is erg prettig handelen.
Marktplaats is perfect voor dit soort dingen, zo kwam ik ook aan mijn 21. Verkopers van dit soort lenzen zijn bijna altijd liefhebbers, dat is erg prettig handelen.
Ik ben geen marktplaatser to be honest...Maar misschien moet ik het meer een kans geven Ik "wacht" meestal totdat iets 2e hands bij Kamera-Express of Tweakers V&A is, maar zoals ik al zei is dat daar vaak gewoon bijna de hoofdprijs, dus ik zal wel moeten uitwijken naar marktplaats
De lens is iets langer dan de 50MP, maar wel dunner. Tis geen beauty en de zonnekap (ik laat de lensdoppen maar effe buiten beschouwing) is ook lame, maar de optics zijn
Hij is ook niet zo scherp als de 50MP/100MP/135APO, maar hij heeft gewoon een hele pleasing look.
Lightroom denkt in de Lens Profiles dat het de 1.4 distagon is (terwijl er ook gewoon een lensprofiel is van de 35/2, maar goed...). Ik had een paar maanden nog getwijfeld of ik niet voor de f/1.4 zou gaan, maar de prijs hield me toch echt tegen. Qua look zou het ongeveer hetzelfde zijn. In ieder geval, nu kwam dit superkoopje op mijn pad, dus screw f/1.4
Deathchant schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:29:
Ik "wacht" meestal totdat iets 2e hands bij Kamera-Express of Tweakers V&A is, maar zoals ik al zei is dat daar vaak gewoon bijna de hoofdprijs, dus ik zal wel moeten uitwijken naar marktplaats
Dit is echt vreselijk om te lezen gewoon...
En dat je dan dit moet overwegen tegenwoordig :
Ik ben geen marktplaatser to be honest...Maar misschien moet ik het meer een kans geven
Maakt het geheel nog triester...
Vroeger... toen Tweakers.net nog niet zo misbruikt werd door allerlei rare bedrijven en gebruikers in V&A die alleen maar €€€€ in hun ogen hebben... * nero355 mist die tijd!
Ik ben geen marktplaatser to be honest...Maar misschien moet ik het meer een kans geven Ik "wacht" meestal totdat iets 2e hands bij Kamera-Express of Tweakers V&A is, maar zoals ik al zei is dat daar vaak gewoon bijna de hoofdprijs, dus ik zal wel moeten uitwijken naar marktplaats
De lens is iets langer dan de 50MP, maar wel dunner. Tis geen beauty en de zonnekap (ik laat de lensdoppen maar effe buiten beschouwing) is ook lame, maar de optics zijn
Hij is ook niet zo scherp als de 50MP/100MP/135APO, maar hij heeft gewoon een hele pleasing look.
Lightroom denkt in de Lens Profiles dat het de 1.4 distagon is (terwijl er ook gewoon een lensprofiel is van de 35/2, maar goed...). Ik had een paar maanden nog getwijfeld of ik niet voor de f/1.4 zou gaan, maar de prijs hield me toch echt tegen. Qua look zou het ongeveer hetzelfde zijn. In ieder geval, nu kwam dit superkoopje op mijn pad, dus screw f/1.4
Ik heb het grootste deel van mijn tweedehands spul bij Hans Keuzekamp vandaan. Over het algemeen prima geprijsd, en ook een prima webshop.
Zo af en to vind je nog wel eens wat op marktplaats voor een redelijke prijs De prijzen voor 10+ jaar oude compact camera's zijn bijna verdubbeld in het afgelopen jaar .
Hans Keuzekamp, Kamera express, cameraoccasion en fotoccasion hebben regelmatig goed aanbod.
[Voor 14% gewijzigd door vandijk op 22-04-2023 21:39]
vandijk schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:37:
Zo af en to vind je nog wel eens wat op marktplaats voor een redelijke prijs De prijzen voor 10+ jaar oude compact camera's zijn bijna verdubbeld in het afgelopen jaar .
Komt in veel gevallen ook heel erg door Youtubers/Influencers die bepaalde camera's ophemelen als zijnde 'pareltjes voor weinig' waardoor prijzen heel hard omhoog gaan. Geen idee of dat met die S100 ook zo is overigens, maar er zijn nogal wat video's met een titel in de trant van 'Camera X the best huppeldepup camera under X bedrag' of 'This X bedrag camera is still awesome in *insert jaar*' Vervolgens rent iedereen naar Amazon/Etsy/Ebay en gaan prijzen best hard over de kop. Daarna zoekt men weer een andere soortgelijke maar nog niet in prijs gestegen camera en herhaalt het riedeltje zich
Wel eens dat je met regelmaat leuke deals tegenkomt op diverse websites. Vaak een combinatie van weten waar je op moet zoeken, wáár je moet zoeken en een beetje geluk hebben
Die 35/2 Distagon is in ieder geval zijn geld dubbel en dik waard. Het zijn geen technische hoogstandjes ofzo, maar gewoon wat testfoto's. Klik er vooral op, want groter is altijd beter:
1: Pepper
2: Laurier in mijn tuin
3: Kamperfoelie in mijn tuin
4: Prullenbak op Hoog Catharijne
5: Rozemarijnstruikje in mijn tuin
6: Bladeren van braamstruik
7: Bodemkruiper
8: Bureaustoel op kantoor
9: Terrasstoel Hoog Catharijne
10: Kaashout
Nee hij is off-center niet de allerscherpste, ja hij heeft best wat CA (maar ik troost me aan het feit dat het niet zo vreselijk ernstig is als mijn 100MP), maar damn, deze lens is goed! Qua kleuren is ie echt de beste van de vier (ook wat verzadigder), en de 3D-look knalt van het scherm (tenminste hier bij mij dan ). Ook weer een mooie overgang naar achtergrondonscherpte toe. En je kunt bijna macro-like foto's maken!
Oh ennuh, ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat al deze foto's op f/2 gemaakt zijn
Voor dat doeleinde kan je beter rondkijken in [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen want dan krijg je veel meer waar voor je geld en kan je ervoor kiezen om bijvoorbeeld één lader te hebben die heel snel laadt voor het geval je door de batterijen heen bent en het speeltje NU NU! NU!!! weer moet werken en daarnaast een reguliere lader die op een normaal tempo oplaadt dat niet je batterijen sloopt
Heb een 2e hands 40mm f/2 gekocht met een plastic lensvatting. De 85mm f/1.2 is binnen (heb mijn D850 en 300mm verkocht om dat te bekostigen--het DSLR tijdperk is ten einde) en de camouflage jasje voor de 800mm van ali express is eindelijk binnen. Inclusief handleiding in het chinees. Dankzij speciale licht technieken toch de coat zichtbaar kunnen maken.
Natuurlijk, ik weet dat ik er al genoeg heb en vaak weet ik het dan ook wel te onderdrukken. Maar het komt met vlagen. Ik heb het dan over 50 millimeteritus.
Het was echt niet mijn bedoeling. Ik liep gewoon op mijn dooie gemakje door de kringloopwinkel toen ik het hoorde. Pssst! He jij! Ja, jij daar! Mij MOET je gewoon hebben
Ik probeerde het nog te negeren, maar uiteindelijk ben ik toch gezwicht voor zijn gladde praatjes.
Pentax ME SLR
Pentax ME Winder, voor automatisch doorvoer met een maximale snelheid van 1,5 foto per seconde
SMC Pentax-M 50mm f/1.7
En nu heb ik er weer een 50mm bij. Want die had ik nog niet
en ja, ze waren stoffig op de foto. Ondertussen zijn ze weer schoon
Mezelf weer moeten verantwoorden thuis, want ik had toch zeker €17,50 uitgegeven
Liefde maakt een smal bed breed! Nu de dekens nog...
Natuurlijk, ik weet dat ik er al genoeg heb en vaak weet ik het dan ook wel te onderdrukken. Maar het komt met vlagen. Ik heb het dan over 50 millimeteritus.
Het was echt niet mijn bedoeling. Ik liep gewoon op mijn dooie gemakje door de kringloopwinkel toen ik het hoorde. Pssst! He jij! Ja, jij daar! Mij MOET je gewoon hebben
Ik probeerde het nog te negeren, maar uiteindelijk ben ik toch gezwicht voor zijn gladde praatjes.
Pentax ME SLR
Pentax ME Winder, voor automatisch doorvoer met een maximale snelheid van 1,5 foto per seconde
SMC Pentax-M 50mm f/1.7
[Afbeelding]
Mezelf weer moeten verantwoorden thuis, want ik had toch zeker €17,50 uitgegeven
Ik had hetzelfde eens bij een kringloop en heb inmiddels met zo'n beetje alles van Pentax-M. Zijn erg leuke lensjes voor (meestal) erg goede prijzen.
RvL schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:51:
Natuurlijk, ik weet dat ik er al genoeg heb en vaak weet ik het dan ook wel te onderdrukken.
Maar het komt met vlagen. Ik heb het dan over 50 millimeteritus.
Het is dat de 28mm die er naast stond onder een Pentax dop eigenlijk een hooguit middelmatige Carenar 28mm was, anders was ie ook meegekomen. Had ik alleen een ander verhaaltje moeten verzinnen
Liefde maakt een smal bed breed! Nu de dekens nog...
Afgelopen week een dagje naar de dierentuin geweest, en dan moet er natuurlijk wel een telezoom mee. De enige die ik heb (of had inmiddels) was de Panagor PMC Auto Telezoom 80-204. Die zat in de koffer met fotospul die ik van m'n schoonvader had gekregen, maar die lens is een beetje meh. Wijkt qua IQ ook af van m'n Minolta-lenzen. Op de terugweg dus besloten een Minolta MD 70-210 f/4 te bestellen voor 5 tientjes en die is gisteren binnengekomen.
Nou ben ik niet perse iemand die heel vaak een dergelijk bereik nodig heeft, maar het is toch wel prettig om te hebben just in case (en fijn om gewoon alles van Minolta te hebben ) Hij presteert wel een stuk beter dan de Panagor. Beter contrast, betere kleuren, betere scherpte en minder last van glare/flare. Mooi ding!
SomerenV schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:35:
Afgelopen week een dagje naar de dierentuin geweest, en dan moet er natuurlijk wel een telezoom mee. De enige die ik heb (of had inmiddels) was de Panagor PMC Auto Telezoom 80-204. Die zat in de koffer met fotospul die ik van m'n schoonvader had gekregen, maar die lens is een beetje meh. Wijkt qua IQ ook af van m'n Minolta-lenzen. Op de terugweg dus besloten een Minolta MD 70-210 f/4 te bestellen voor 5 tientjes en die is gisteren binnengekomen.
Nou ben ik niet perse iemand die heel vaak een dergelijk bereik nodig heeft, maar het is toch wel prettig om te hebben just in case (en fijn om gewoon alles van Minolta te hebben ) Hij presteert wel een stuk beter dan de Panagor. Beter contrast, betere kleuren, betere scherpte en minder last van glare/flare. Mooi ding!
Wat Laowa kan, kan ik ook! Dus ben ik mijn oudelenzenlaatje in gedoken en heb daar de Panagor 2x macro teleconverter (een tc 2x met ingebouwde helicoid) en de Panagor 55 mm 2.8 macro 1:1 gevonden. Resultaat: een 110mm f/5.6 budgetmacrolens die op fullframe moeiteloos 2:1 haalt. Mooi chroomringetje op de adapter (het oog wil ook wat), twee focusringen om het scherpstellen te vergemakkelijken, een best wel fatsoenlijke scherpte en bokeh en een flinterdunne scherptediepte. Enige vraag: moet ik voor het mooi het Nikonvorkje er nou af schroeven of niet?
Proefschieten uit de hand op een bloempluis:
"Gewone" 110,,mm f/5.6 - stand
110mm 2x1:1 macro-stand
[Voor 3% gewijzigd door bobcom op 26-05-2023 06:14]
In het kader van nieuwe oude zooi - dit pikte ik gisteren op bij de fotobeurs in Parijs voor weinig:
Bouwjaar 1991 (februari) - in nieuwstaat met origineel tasje. Een eersteling: dit was namelijk de allereerste L-lens die toendertijd voor het -nagelnieuwe- EF-systeem in juni 1987 werd aangekondigd. Mét fluoriet- én UD-element om het ding te onderscheiden van zijn pauper non-L broertje.
Ik kon het ding voor de paar rotcenten niet laten liggen, de 100-500 is een flink gewicht en die RF 70-200 F4 vind ik te duur voor wat het is. Wat valt op:
Autofocus is vrij bijzonder qua geluid (snelheid valt nog mee) - je bent dit niet meer gewend
Over focus gesproken - frontlens roteert en lens wordt (flink) langer tijdens scherpstellen. Polarisatiefilter kan je vergeten..
Zoomen gaat bijzonder rap, want pompzoom
Bouwkwaliteit valt niet tegen, voelt niet heel anders dan bijvoorbeeld de 100L macro
Weegt geen reedt (700 gram) - ook niet zo gek met een f5.6 zoom
Beeldkwaliteit écht heel erg goed, zowel qua scherpte als qua kleuren
De kat van de overburen poseerde, ISO 2500 op 1DX2. Alleen iets uitgesneden.
[Voor 4% gewijzigd door mennovanw op 04-06-2023 22:33]
EF: 17-TSE, 35LII, 50L F1.0, 50 Planar, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT RF: R5, 16, 24-70L, 100L, 100-500L Voigt: 12, 15, 20, 28, 35, 40, 50, 75, 90 Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts
@mennovanw nice! Gaaf ding. Je testfoto ziet er retescherp uit. Ben stiekem toch best nieuwsgierig wat je ervoor betaald hebt (en wat die destijds kostte) 😳
[Voor 9% gewijzigd door FeareX op 04-06-2023 22:32]
Pentax ME SLR
SMC Pentax-M 50mm f/1.7
[Afbeelding]
In de jaren 80 van de vorige eeuw was de Pentax ME Super een veel gebruikte camera.
Zeiss maakt inderdaad mooie lenzen!
Ikzelf heb de Zeiss Loxia 2/50 gekocht, lekker old school zo'n handmatige scherpstelling.
Overigens ook tweedehands gekocht, met een jaar garantie.
SomerenV schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:35:
Hee, nog een Minolta verzamelaar. Wat voor body gebruik je die MD lenzen op? Een digitale met adapter of nog een originele film-body?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Hee, nog een Minolta verzamelaar. Wat voor body gebruik je die MD lenzen op? Een digitale met adapter of nog een originele film-body?
Ik heb hier een Minolta X-700 liggen, en een Sony A7ii met een adapter van Urth. Overigens ook nog andere Minolta's, maar die hebben vaste lenzen. Het plan is nog om een keer een SRT-101 op de kop te tikken. Hier heb ik geschreven over m'n collectie, en hoe ik het niet uit de hand laat lopen
Minolta is overigens wel een tof merk om te verzamelen. Ze hebben echt enorm goede camera's en lenzen (niet voor niets dat Leica met ze samen wilde werken), maar zijn tegelijkertijd ook wat minder hip. Wat meer de underdog ofzo. Nou heb je natuurlijk ook duur spul in de Minolta-familie, maar ook genoeg zeer betaalbaar spul. Mooi merk
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details