Zoonlief is jaloers op zijn oudere zus. Zij heeft namelijk 'een grote camera' en hij 'een kleintje'. Tja, hij is dan ook 3 jaar jonger. Maar met het oog op de aankomende vakantie en het feit dat fotografie echt zijn interesse heeft, had ik beloofd mijn ogen open te houden voor een goedkope DSLR voor hem.
Afgelopen week heb ik er een gevonden:
:strip_exif()/f/image/gDqqrFChdcNrYP9A2Lefe3bT.jpg?f=fotoalbum_large)
Een oude Canon EOS 450d met EF-S 18-55-II kitlens. Het is de lens zonder IS dus is waarschijnlijk niet met deze camera verkocht want als ik me goed herinner had de 450d kit de lens met IS.
Leuk detail is dat ik destijds, toen ik mijn Sony a350 kocht, twijfelde tussen de Sony en deze Canon 450d. Uiteindelijk gekozen voor de Sony 'want meer megapixels'. Tja, wist ik veel. Ik had net m'n oude Exakta met pensioen gestuurd

. Maar behalve dat waren er destijds nog wel meer redenen om voor de Sony te kiezen.
Nooit spijt gehad overigens van de Sony, maar nu ik ze zo naast elkaar kan gebruiken merk ik wel dat de kitlens van Canon een stukje beter is dan de Sony. Althans nu, na 14 jaar gebruik. Ook hogere ISO's lijken de 450d beter af te gaan dan de Sony.
En dan komt het: zoonlief wil toch liever de Sony
Waarom, vraag ik hem? Die vind ie mooier. Dus dochterlief uitgelegd dat ze op de Canon een betere lens heeft EN dat ze evt. van tijd tot tijd mijn EF 50mm f/1.8 mag gebruiken (m'n Sigma 70-200 Sports vertrouw ik haar nog niet helemaal toe

). Dus nu wil zij de Canon.
Lang verhaal kort: oude camera gekocht, wat politiek toe moeten passen, iedereen blij.