Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
Gonadan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:21:
@KillaZ Heej ik dacht dat jij ooit juist je hele set (7D enz?) de deur uit had gezet vanwege de laag stof erop. Toch maar weer wat gehaald n.a.v. rondkruipend grut? :P
Paar maanden geleden een 5d mkiii in mijn handen gehad en weer hooked :+

Paar dagen later had ik die 5d en een canon 24-70 2.8 in huis :o

Nu deze er bij, kan hier op kantoor ook nog een paar ART primes lenen, dus genoeg speelgoed.

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7tPObm7hH0YItn-qzf6O-LXfiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdDFXEI4Pct7qVPxei7Reo1s.jpg?f=fotoalbum_large
Beetje uit de hand gelopen hobby dit.

Kast komt van IKEA en de led strips van Aliexpress. Erg blij mee aangezien m'n huis klein is en alle verticale ruimte meegenomen is.

Edit: Ik zie nu pas dat de kabels bovenin los zijn gaan hangen, zal ik opnieuw vast moeten tapen. :+

Sony 14mm GM moest er eigenlijk ook nog in.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchEZmoder op 05-07-2023 16:11 ]

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

@DutchEZmoder

Geen Polarisatie Filter in die kast aanwezig ?? ;) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
nero355 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:08:
@DutchEZmoder

Hahaha eigenlijk wel :X Zit nog een groot vak onder waar je niet doorheen kan kijken. Straps, filters, tasjes enzo liggen daar in.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:43
nero355 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:08:
@DutchEZmoder

I see what you did there :P

Maar laten we het verder gezellig over de spulletjes houden hier. Iemand politieke voorkeur is hier geen onderwerp van discussie, ook als het op een sticker op een lens zit :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:30

br00ky

Moderator Harde Waren
Wormaap schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:13:
[...]
Maar laten we het verder gezellig over de spulletjes houden hier. Iemand politieke voorkeur is hier geen onderwerp van discussie, ook als het op een sticker op een lens zit :)
offtopic:
Ik dacht eerlijk gezegd dat die opmerking op de reflecties van de vitrine sloeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Blijkbaar niet, want het ging inderdaad over :
br00ky schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:25:
offtopic:
Ik dacht eerlijk gezegd dat die opmerking op de reflecties van de vitrine sloeg :+
:P
Ik kan niet helemaal goed zien wat je bedoelt, maar grote kans dat ik het met hem eens ben i.p.v. oneens ben voor zover ik het WEL kan zien! >:) :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:53

mennovanw

Canon? You can!

In het kader ‘hoe maak ik van mijn R5 een Fuji X70’ >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/me1vx0oyRqPxPDr7xPIjaSkt1l0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4XQQXrDXba5XBaycjFlMZxc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet eigenlijk gewoon maar bekennen: ik ben dol pancake lensjes. Dus toen deze werd aangekondigd gelijk besteld en als één der eersten in NL geleverd gekregen.

Vlugge observaties:
  • Erg licht
  • Erg compact (duh)
  • Scherp wide open
  • Vrij hevige vervorming, die LR goed corrigeert
  • Wat contrastverlies met tegenlicht, weinig flare
  • Bokeh is behoorlijk ‘asferisch’ maar niet slechter dan bijvoorbeeld de RF24-70
Al met al een prima lensje om op zichzelf mee te nemen als je een keertje wat lichter wil..

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:33
Na lang twijfelen, reviews lezen en vergelijken heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en deze Sony ZV-E10 gekocht met Sigma 18-50mm F/2.8.

In mijn zoektocht merkte ik dat afdwaalde naar fullframe cameras van richting de 2000,-. Ik vond dit echter toch teveel geld en zou bijna bang zijn om hem te mee te nemen en gebruiken 😅. Ook de grootte en gewicht van fullframe body en lenzen zat me wat tegen. Ook een reden dat ik de camera minder snel zou meenemen en gebruiken (denk ik).

Lang keek ik naar een Fuji camera omdat ik die eerder heb gehad. Maar de Sony lijkt nog ongeëvenaard als het gaat om autofocus, wel zo fijn met mijn jonge kinderen. Uiteindelijk kwam ik uit op de ZV-E10 en toen ik op YouTube zag wat men er uit kom halen was ik wel redelijk overtuigd dat ie voor mij meer dan voldoende is. Toen die deze week bij Amazon ook nog in de aanbieding was heb ik de knoop doorgehakt. De Sigma lens kwam ook goed uit de testen en leek me een goeie basis lens om mee te starten. Ongetwijfeld volgt er nog een lichtsterke prime en een zoomlens.

Tuurlijk mis ik wat opties tov een fullframe of meer premium modellen zoals IBIS of een viewfinder. Maar met die opties betaal ik bijna het dubbele (voor de body). Heb nu een mooie complete, compacte en lichte set (708g zoals ie hier op de foto staat) voor een leuke prijs. Nu lekker verdiepen in de opties en daadwerkelijk fotos maken 🙂

P.s. als extra nog een Smallrig geplaatst. Hierdoor kan ik hem ook eens laten rusten op de grond of ander object zonder dat ik de body beschadig. Ook kan ik hem combineren met een compacte tripod van dit merk zonder dat ik zo'n statief blokje hoef te monteren.

@KlaasjeNL Zag dat jij eerder ook de ZV-E10 had benoemd. En bedankt voor het delen van info over jou camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38VC-vGXP62oAhl5Tg8hcZj73gE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoAMUavkFIr6bpiI4PY7AMDo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZtcoDe32t9gXzPinrQlL8Ak13c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfILpUTSKXDn9JRzixLyiFdL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door bsmpower op 14-07-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door bsmpower op 14-07-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
bsmpower schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:28:
Na lang twijfelen, reviews lezen en vergelijken heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en deze Sony ZV-E10 gekocht met Sigma 18-50mm F/2.8.

In mijn zoektocht merkte ik dat afdwaalde naar fullframe cameras van richting de 2000,-. Ik vond dit echter toch teveel geld en zou bijna bang zijn om hem te mee te nemen en gebruiken 😅. Ook de grootte en gewicht van fullframe body en lenzen zat me wat tegen. Ook een reden dat ik de camera minder snel zou meenemen en gebruiken (denk ik).

Lang keek ik naar een Fuji camera omdat ik die eerder heb gehad. Maar de Sony lijkt nog ongeëvenaard als het gaat om autofocus, wel zo fijn met mijn jonge kinderen. Uiteindelijk kwam ik uit op de ZV-E10 en toen ik op YouTube zag wat men er uit kom halen was ik wel redelijk overtuigd dat ie voor mij meer dan voldoende is. Toen die deze week bij Amazon ook nog in de aanbieding was heb ik de knoop doorgehakt. De Sigma lens kwam ook goed uit de testen en leek me een goeie basis lens om mee te starten. Ongetwijfeld volgt er nog een lichtsterke prime en een zoomlens.

Tuurlijk mis ik wat opties tov een fullframe of meer premium modellen zoals IBIS of een viewfinder. Maar met die opties betaal ik bijna het dubbele (voor de body). Heb nu een mooie complete, compacte en lichte set (708g zoals ie hier op de foto staat) voor een leuke prijs. Nu lekker verdiepen in de opties en daadwerkelijk fotos maken 🙂

P.s. als extra nog een Smallrig geplaatst. Hierdoor kan ik hem ook eens laten rusten op de grond of ander object zonder dat ik de body beschadig. Ook kan ik hem combineren met een compacte tripod van dit merk zonder dat ik zo'n statief blokje hoef te monteren.

@KlaasjeNL Zag dat jij eerder ook de ZV-E10 had benoemd. En bedankt voor het delen van info over jou camera.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch voor de vakantie de knoop nog doorgehakt? 😉 Die ZV-E10 is volgens mij een prima camera en ook redelijk vriendelijk geprijsd. Doe je voor dat geld volgens mij sowieso geen miskoop aan. Mogelijk "mis" je inderdaad wat functies, maar volgens mij is de ZV-E10 een heel capabele camera in de handen van de juiste fotograaf.

Die lens ken ik niet direct voor wat betreft scherpte en AF, maar 18-55 mm icm f2.8 op een crop-body is best een veelzijdige combinatie waar je zeker binnen een gezin met (kleine) kinderen veel plezier van gaat hebben. Ik gebruikte in het verleden op mijn Canon APS-C meestal een 18-135mm f3.5/5.6 en een 50mm f1.8. Binnenshuis was f3.5 dan vaak net (niet)genoeg, terwijl de 50mm pas scherp werd bij f2.5/2.8, maar dan was de brandpuntsafstand soms net wat te lang. Een zoombereik van 18-55mm is dan vooral binnenshuis (of in de tuin) erg prettig, zeker met een diafragma van 2.8 over het hele zoombereik. Dat zal je op 55mm ook best een mooie kleine scherptediepte geven op 55mm op een crop-body. Verder niet al te groot, dus fijn om mee te nemen op dagjes uit en vakantie. ☺️

Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
bsmpower schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:28:
Ziet er heel netjes uit inderdaad met de Smallrig. Geeft stof tot nadenken :)

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmpower
KlaasjeNL schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:39:
[...]
Toch voor de vakantie de knoop nog doorgehakt? 😉 Die ZV-E10 is volgens mij een prima camera en ook redelijk vriendelijk geprijsd. Doe je voor dat geld volgens mij sowieso geen miskoop aan. Mogelijk "mis" je inderdaad wat functies, maar volgens mij is de ZV-E10 een heel capabele camera in de handen van de juiste fotograaf.

Die lens ken ik niet direct voor wat betreft scherpte en AF, maar 18-55 mm icm f2.8 op een crop-body is best een veelzijdige combinatie waar je zeker binnen een gezin met (kleine) kinderen veel plezier van gaat hebben. Ik gebruikte in het verleden op mijn Canon APS-C meestal een 18-135mm f3.5/5.6 en een 50mm f1.8. Binnenshuis was f3.5 dan vaak net (niet)genoeg, terwijl de 50mm pas scherp werd bij f2.5/2.8, maar dan was de brandpuntsafstand soms net wat te lang. Een zoombereik van 18-55mm is dan vooral binnenshuis (of in de tuin) erg prettig, zeker met een diafragma van 2.8 over het hele zoombereik. Dat zal je op 55mm ook best een mooie kleine scherptediepte geven op 55mm op een crop-body. Verder niet al te groot, dus fijn om mee te nemen op dagjes uit en vakantie. ☺️

Veel plezier ermee!
Ja wilde de camera wel graag voor de vakantie hebben. De nieuwe A6700 nog even afgewacht maar die wordt me ook te duur, en is ook nog niet beschikbaar. De Sigma komt goed uit de testen, over het algemeen een merk met scherpe lenzen. Ook gekeken naar de Sony 18-135mm maar vond ik niet lichtsterk genoeg voor een lens die ik er waarschijnlijk 90% van de tijd op zou hebben. Ook naar een Tamron zoom gekeken maar dat is een behoorlijk grote/zware lens. De stabilisatie van beide was wel fijn geweest, die mis ik nu. F2.8 over het hele bereik is ook wel fijn, maar zit wel op het randje dat het bruikbaar is binnen, vooral als het zoals nu wat bewolkt is. Maar goed, moet alles opties goed doornemen en bepalen welke settings in welk geval het beste werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
mennovanw schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:23:
In het kader ‘hoe maak ik van mijn R5 een Fuji X70’ >:)
[Afbeelding]

Ik moet eigenlijk gewoon maar bekennen: ik ben dol pancake lensjes. Dus toen deze werd aangekondigd gelijk besteld en als één der eersten in NL geleverd gekregen.

Vlugge observaties:
  • Erg licht
  • Erg compact (duh)
  • Scherp wide open
  • Vrij hevige vervorming, die LR goed corrigeert
  • Wat contrastverlies met tegenlicht, weinig flare
  • Bokeh is behoorlijk ‘asferisch’ maar niet slechter dan bijvoorbeeld de RF24-70
Al met al een prima lensje om op zichzelf mee te nemen als je een keertje wat lichter wil..
Doet me denken aan de H&K mp5-k; Als je niet uitkijkt, schiet je zo je vinger eraf. ;)
Ik heb ook weleens in die richting gedacht, maar deze is mij te wijd. 50mm zou mijn minimum zijn.
Leuke aankoop, voor erbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eYuuwlen8osLloX127O9TWlg2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycd3i7L3z1XjXVTZisBdBA0D.jpg?f=fotoalbum_large

De 7D lag vaak stof te vangen, je kent het misschien wel... telefoon met goeie camera, andere hobby's, en ik vond het ook allemaal te lomp voor de vakantie. Toen alleen de 7D met 50mm meegenomen, dat scheelde alvast qua formaat en gewicht, maar de inzetbaarheid was wat beperkt.

De nieuwe set is behoorlijk compact, en stop ik zo in de tas als ik ga fietsen oid.
Nog wel kijken wat ik wel en niet hou qua apparatuur. Ik heb wat EF lenzen en die zijn vooral erg groot en zwaar op de R10, maar dan ga je vergelijken en zie je wel dat ze erg goed presteren.
En als ik ze verkoop brengen ze niet heel veel op, tegenover stevige prijzen voor RF glas (of moet ik plastic zeggen?)

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 14-07-2023 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
_ferry_ schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:42:
[Afbeelding]

De 7D lag vaak stof te vangen, je kent het misschien wel... telefoon met goeie camera, andere hobby's, en ik vond het ook allemaal te lomp voor de vakantie. Toen alleen de 7D met 50mm meegenomen, dat scheelde alvast qua formaat en gewicht, maar de inzetbaarheid was wat beperkt.

De nieuwe set is behoorlijk compact, en stop ik zo in de tas als ik ga fietsen oid.
Nog wel kijken wat ik wel en niet hou qua apparatuur. Ik heb wat EF lenzen en die zijn vooral erg groot en zwaar op de R10, maar dan ga je vergelijken en zie je wel dat ze erg goed presteren.
En als ik ze verkoop brengen ze niet heel veel op, tegenover stevige prijzen voor RF glas (of moet ik plastic zeggen?)
Jemig, wat een verschil als je ze zo naast elkaar ziet. En dan te bedenken dat de 5D nóg groter is. 😅 Lang leve mirrorless. 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

_ferry_ schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:42:
[Afbeelding]

KlaasjeNL schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:30:
Jemig, wat een verschil als je ze zo naast elkaar ziet. En dan te bedenken dat de 5D nóg groter is.
Lang leve mirrorless.
Doe mij maar lekker die 7D en die EF-S 17-55 f/2.8 IS USM hoor! :Y) 8) :*) d:)b
Iets van een 5D Mark II of beter met wat leuke lenzen mag ook...

Als ik ze zo naast elkaar zie dan lijkt die R10 net een 400D met iets van een wat kortere 55-200 of Sigma 17-50 f/2.8 OS HSM of zo erop en dat is voor mij ergonomisch gezien gewoon totaal niet leuk! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nero355 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:08:
[...]

[...]

Doe mij maar lekker die 7D en die EF-S 17-55 f/2.8 IS USM hoor! :Y) 8) :*) d:)b
Iets van een 5D Mark II of beter met wat leuke lenzen mag ook...

Als ik ze zo naast elkaar zie dan lijkt die R10 net een 400D met iets van een wat kortere 55-200 of Sigma 17-50 f/2.8 OS HSM of zo erop en dat is voor mij ergonomisch gezien gewoon totaal niet leuk! :P
Met een lens zoals de 17-55 is het inderdaad niet lekker vasthouden. Dat is zeker waar.
Sowieso valt mijn pink onder de camera in plaats van op de grip. Dus ik speel met het idee om een soort grip te 3D printen voor als ik dat soort lenzen er op zet.
Of ik hou de 7D voor die situaties... Daar heb ik zo'n polsstrap op, wat er wel voor zorgt dat je je hand kunt ontspannen wanneer je de camera draagt.

7D+17-55 = 914+690 = 1,6kg
R10+18-150= 429+310 =0,74kg

De 400D is aardig vergelijkbaar qua formaat, iets dikker, maar de R10 is qua ergonomie wel beter omdat de EVF meer uitsteekt en de grip meer los komt van de body, maar de ontspanknop weer meer richting lens is gepositioneerd waardoor je niet met zo'n kromme wijsvinger zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

_ferry_ schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:45:
[...]

Met een lens zoals de 17-55 is het inderdaad niet lekker vasthouden. Dat is zeker waar.
Sowieso valt mijn pink onder de camera in plaats van op de grip. Dus ik speel met het idee om een soort grip te 3D printen voor als ik dat soort lenzen er op zet.
Of ik hou de 7D voor die situaties... Daar heb ik zo'n polsstrap op, wat er wel voor zorgt dat je je hand kunt ontspannen wanneer je de camera draagt.

De 400D is aardig vergelijkbaar qua formaat, iets dikker, maar de R10 is qua ergonomie wel beter omdat de EVF meer uitsteekt en de grip meer los komt van de body, maar de ontspanknop weer meer richting lens is gepositioneerd waardoor je niet met zo'n kromme wijsvinger zit.
Mooie combi zo d:)b

Ik heb zo’n luxedilemma ook gehad toen ik een eos R kocht om mijn 5d3 mee te vervangen. Uiteindelijk is er toch een grip voor de R gekomen om mijn (vrij grote) handen kwijt te kunnen. Voegt wel iets gewicht toe maar nog altijd lichter dan de spiegelreflex was.

Met de lenzen hetzelfde trouwens; ik kan de prijsen voor rf glas echt niet rechtvaardigen voor mijn hobbygebruij dus er zit een ef-rf converter op de R, en daar zit mijn trouwe 24/70 f2.8 L op geschroefd :+

Ik zou graag naar de compactere rf lenzen overstappen maar die prijzen zijn echt niet leuk nog.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Weer een stukje obscure Canon historie toegevoegd aan mijn verzameling: De Canon Media Storage M80. 74GB netto opslag capactiteit, om SD en CF kaarten te backuppen. Gecombineerd met een 3,7" scherm om de foto's te kunnen bekijken.

Raw bestanden van de 5D mark II, 7D mark II en 1D mark IV worden ondersteund. Modernere modellen zoals de EOS R en M6 mark II helaas niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53048699162_f3d61f996f_b.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 17:43
vandijk schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:35:
Weer een stukje obscure Canon historie toegevoegd aan mijn verzameling: De Canon Media Storage M80. 74GB netto opslag capactiteit, om SD en CF kaarten te backuppen. Gecombineerd met een 3,7" scherm om de foto's te kunnen bekijken.

Raw bestanden van de 5D mark II, 7D mark II en 1D mark IV worden ondersteund. Modernere modellen zoals de EOS R en M6 mark II helaas niet meer.

[Afbeelding]
Handig apparaat.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

_ferry_ schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:45:
[...]

Alleen mijn body weegt al 1.5kg :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

[Afbeelding]
Ziet er uit als een compact camera waarbij ze de lens vergeten zijn... _/-\o_

Heel leuk ding.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandijk
1Ds III van marktplaats gehaald. Stond al 15 jaar op de verlanglijst.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53056554252_e2ed384c99_b.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Nice @vandijk ! Maar je hebt meerdere camera’s zag ik al. Welke niche gaat deze camera vervullen in je arsenaal? :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
*knip*

Wellicht leuk voor een ander topic, maar deze gaat toch echt over apparatuur voor fotografie.

[ Voor 201% gewijzigd door Gonadan op 20-07-2023 09:13 . Reden: off-topic ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Kan dit voortaan duidelijker worden aangegeven. Misschien handig in de titel wellicht enkel fotografie, kost tijd en moeite. Ik had er veel tijd in gezet. Maar goed. Bestaat er al een topic hiervan?

[ Voor 40% gewijzigd door Van der Berg op 20-07-2023 09:32 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Van der Berg schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:23:
Kan dit voortaan duidelijker worden aangegeven. Misschien handig in de titel wellicht enkel fotografie, kost tijd en moeite. Ik had er veel tijd in gezet. Maar goed. Bestaat er al een topic hiervan?
Het topic staat in het Foto en videohardware subforum, in de topicstart wordt het uitgelegd en er is nota bene een topicwaarschuwing waar het in staat. Als je dat allemaal mist moet je het toch echt bij jezelf zoeken.

Mocht je er behoefte aan hebben dan wil ik je post best via DM toesturen, maar dan moet je het wel in een geschikt topic plaatsen.
Het topic 'Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126' bestaat in de Huiskamer, mocht je daar toegang tot hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:40:
[...]

Het topic staat in het Foto en videohardware subforum, in de topicstart wordt het uitgelegd en er is nota bene een topicwaarschuwing waar het in staat. Als je dat allemaal mist moet je het toch echt bij jezelf zoeken.

Mocht je er behoefte aan hebben dan wil ik je post best via DM toesturen, maar dan moet je het wel in een geschikt topic plaatsen.
Het topic 'Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 126' bestaat in de Huiskamer, mocht je daar toegang tot hebben.
Ik had het inderdaad over het hoofd gezien. Sorry daarvoor en me eigen schuld. Ik kwam vanuit de voorpagina en ik had het niet goed gelezen. Zou jij DM kunnen sturen. Ik heb volgens mij geen toegang nog tot de huiskamer. Bedankt en zal voortaan eerste goed onderzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandijk
FeareX schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:48:
Nice @vandijk ! Maar je hebt meerdere camera’s zag ik al. Welke niche gaat deze camera vervullen in je arsenaal? :)
Vanuit de functioneele kant is het niet echt een toevoeging. Misschien dat ie de 5D mark II vervangt als backup voor mijn R

De R en M6 II zijn mijn 'daily drivers' De rest is meer voor de verzameling en sentimentele waarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 20:57
"The best camera is the one that's with you".

Omdat mijn Canon M6II toch net iets te groot is om altijd mee te nemen en de camera van mijn mobiel in alles behalve de perfecte omstandigheden kwalitatief uitermate teleurstellende resultaten geeft, was ik al een tijdje op zoek naar een leuke, betaalbare compact camera met 1 inch sensor. Vorige week kwam deze Panasonic Lumix LX15 voorbij bij de tweedehandsjes van Kamera Express en voor 350 euro kon ik deze niet laten liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsmrFsCJ2bjqf1DjwRdDR_uwG04=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eFgOLbuc5IN0g5YYYxtYyfZj.jpg?f=user_large

Eerste indruk na een korte fotowalk is zeer positief. Mooi scherpe, lichtsterke lens. Aardig dynamisch bereik in RAW en vooral de bediening is super. Doordat hij drie verschillende draaischijven heeft kan je diafragma, sluitertijd en ISO heel eenvoudig in manual aanpassen zonder dat je daarvoor in de menu's hoeft te duiken. Het enige wat ik mis ten opzichte van de concurrentie zials de Sony RX100 serie is een ingebouwde ND filter.

Hierbij nog een leuke side by side met de M6, wat duidelijk het verschil in formaat laat zien met een toch al aardig compacte mirrorless camera:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z34z-_0yy-J7z9nMuc-f1PCww0I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uNaOsEDBevOfBSkvSeMHk0us.jpg?f=user_large

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Even aan het "riggen" geweest. Vrij onzinnig als je juist een A7C om het compacte formaat koopt, maar ik kon de verleiding niet weerstaan. Zeker omdat dit toch wel stukken prettiger filmt, vooral met de mic en filters. En het oogt wel "sexy". 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLd4vQfdahEvzDiqJ59ccm5ZIcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foShOZnd3DJQcZlrFJJqU74E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/up-r71Okt_PH7ZuXALwHfxXNbqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPxXBjQYsGSjJZht5G2qWFTF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@vandijk : leuk toch, het is ten slotte ook je hobby. Lekker van genieten :)

@equationunequal : mooi hoor! Ik dacht eerst even "hey een Leica!" ... Maar dat was alleen de lens, zoals op alle Panasonic's :p Ik heb een Sony RX100, vrijwel hetzelfde dus. Het is echt erg fijn om een capabele camera in zakformaat te hebben. Daar ga je echt nog jaren plezier van hebben!

@KlaasjeNL : het heet toch ook smallrig? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

mjl

Ugh

mennovanw schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:08:
In het kader van nieuwe oude zooi - dit pikte ik gisteren op bij de fotobeurs in Parijs voor weinig:
[Afbeelding]

Bouwjaar 1991 (februari) - in nieuwstaat met origineel tasje. Een eersteling: dit was namelijk de allereerste L-lens die toendertijd voor het -nagelnieuwe- EF-systeem in juni 1987 werd aangekondigd. Mét fluoriet- én UD-element om het ding te onderscheiden van zijn pauper non-L broertje.

Ik kon het ding voor de paar rotcenten niet laten liggen, de 100-500 is een flink gewicht en die RF 70-200 F4 vind ik te duur voor wat het is. Wat valt op:
  • Autofocus is vrij bijzonder qua geluid (snelheid valt nog mee) - je bent dit niet meer gewend :X
  • Over focus gesproken - frontlens roteert en lens wordt (flink) langer tijdens scherpstellen. Polarisatiefilter kan je vergeten..
  • Zoomen gaat bijzonder rap, want pompzoom
  • Bouwkwaliteit valt niet tegen, voelt niet heel anders dan bijvoorbeeld de 100L macro
  • Weegt geen reedt (700 gram) - ook niet zo gek met een f5.6 zoom
  • Beeldkwaliteit écht heel erg goed, zowel qua scherpte als qua kleuren
De kat van de overburen poseerde, ISO 2500 op 1DX2. Alleen iets uitgesneden.
[Afbeelding]
Leuke vintage L lens inderdaad, wel een paar vragen die je post bij me oproepen:

- polarisatie filters zijn tegenwoordig allemaal circulair in de handel, althans, ik was op zoek naar een lineair polarisatie filter maar heb er geen kunnen vinden… Iemand een tip waar die toch nog te krijgen zijn?

- je refereert naar de Macro 100 L, wat me daar van opvalt is dat de 2de hands modellen op marktplaats telkens issues hebben, ofwel de AF is gedeeltelijk stuk of er zit een kilo stof in. Of dat dan zoveel voor deze lens spreekt (hoewel als alles op deze leeftijd nog werkt loopt het wel los :) )

- Zoomen gaat vast snel, let wel op dat het stof filter niet goed werkt als je snel zoomt! En bij de extremen niet te hard ‘klapt’. Bij andere schuiflenzen wil de AF ‘ribbon’ kabel nog wel eens defect raken hierdoor.

-------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

[Afbeelding]
grappig.

ik heb nog zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgulPxdnwgPPCZjSYRjtn6dNToc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r2jE2KFt36N9mHHEGafNRhnw.jpg?f=user_large

een Epson P-2000 photo viewer
Ondertussen al bijna 20 jaar oud, maar doet het nog wel.
Niet dat het veel uitmaakt, dat het ding het nog doet, want 40GB is met een D800 zo vol en het kost nagenoeg niks om dat aan SD kaarten te kopen.

Verder is het takketraag vanwegen de IDE disk die er in hangt. Heb nog wel eens gekeken naar een SSD. Die bestaan wel met IDE aansluiting, maar zijn zo duur dat het echt de moeite niet is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

YellowCube schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:07:
[...]

grappig.

ik heb nog zo'n ding:
[Afbeelding]

een Epson P-2000 photo viewer
Ondertussen al bijna 20 jaar oud, maar doet het nog wel.
Niet dat het veel uitmaakt, dat het ding het nog doet, want 40GB is met een D800 zo vol en het kost nagenoeg niks om dat aan SD kaarten te kopen.

Verder is het takketraag vanwegen de IDE disk die er in hangt. Heb nog wel eens gekeken naar een SSD. Die bestaan wel met IDE aansluiting, maar zijn zo duur dat het echt de moeite niet is.
Oude tijden herleven, kan niet meer op de naam komen van dat ding, zaten 4 AA batterijen in en een IDE 2.5” schijf. Veel backups mee gemaakt met de eerste 300D en CF kaartjes van veel te duur…

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandijk
YellowCube schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:07:
[...]

1,8" SSD van een bruikbare grootte (200GB+) zijn inderdaad niet heel aantrekkelijk. En ik heb ergens gelezen, dat die Canon M80 het niet heel leuk vindt, als er een andere schijf ingezet wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

mjl schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:37:
[...]

Leuke vintage L lens inderdaad, wel een paar vragen die je post bij me oproepen:

- polarisatie filters zijn tegenwoordig allemaal circulair in de handel, althans, ik was op zoek naar een lineair polarisatie filter maar heb er geen kunnen vinden… Iemand een tip waar die toch nog te krijgen zijn?
Welke maat heb je nodig?
- je refereert naar de Macro 100 L, wat me daar van opvalt is dat de 2de hands modellen op marktplaats telkens issues hebben, ofwel de AF is gedeeltelijk stuk of er zit een kilo stof in. Of dat dan zoveel voor deze lens spreekt (hoewel als alles op deze leeftijd nog werkt loopt het wel los :) )
Twee issues die bij mij onbekend zijn rondom de EF100L macro. Kan alleen maar zeggen dat de pompzoom qua gewicht, balans en kwaliteit plastic mij sterk deed denken aan deze macro lens die ik dik 12 jaar had. Overigens niet de best gebouwde L-lens.
- Zoomen gaat vast snel, let wel op dat het stof filter niet goed werkt als je snel zoomt! En bij de extremen niet te hard ‘klapt’. Bij andere schuiflenzen wil de AF ‘ribbon’ kabel nog wel eens defect raken hierdoor.
Dank voor de tip! Sowieso zit er nagenoeg geen weerstand meer in qua zoomen - het lensje zakt ook flink uit bij het dragen en een lock zit er niet op. Maar als dat het enige nadeel is.. 8)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

@mennovanw

77 en 72mm was ik naar op zoek, maar met name de 72mm. 77 heb ik nog wel maar daar is het schroefdraad slecht van.

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:48

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

mjl schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:41:
[...]

Oude tijden herleven, kan niet meer op de naam komen van dat ding, zaten 4 AA batterijen in en een IDE 2.5” schijf. Veel backups mee gemaakt met de eerste 300D en CF kaartjes van veel te duur…
PD70x toevallig? :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Ja die! Bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen, nog een inkoop actie met die dingen gedaan …. Man wat een gedoe was dat :) ik moet eens goed zoeken of ik die nog ergens op zolder heb liggen ….

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:48

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

mjl schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 20:24:
[...]

Ja die! Bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen, nog een inkoop actie met die dingen gedaan …. Man wat een gedoe was dat :) ik moet eens goed zoeken of ik die nog ergens op zolder heb liggen ….
Ik heb 'm nog maar meer dan een presse papier is het niet meer :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
equationunequal schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:58:
"The best camera is the one that's with you".

Omdat mijn Canon M6II toch net iets te groot is om altijd mee te nemen en de camera van mijn mobiel in alles behalve de perfecte omstandigheden kwalitatief uitermate teleurstellende resultaten geeft, was ik al een tijdje op zoek naar een leuke, betaalbare compact camera met 1 inch sensor. Vorige week kwam deze Panasonic Lumix LX15 voorbij bij de tweedehandsjes van Kamera Express en voor 350 euro kon ik deze niet laten liggen:

[Afbeelding]

Eerste indruk na een korte fotowalk is zeer positief. Mooi scherpe, lichtsterke lens. Aardig dynamisch bereik in RAW en vooral de bediening is super. Doordat hij drie verschillende draaischijven heeft kan je diafragma, sluitertijd en ISO heel eenvoudig in manual aanpassen zonder dat je daarvoor in de menu's hoeft te duiken. Het enige wat ik mis ten opzichte van de concurrentie zials de Sony RX100 serie is een ingebouwde ND filter.

Hierbij nog een leuke side by side met de M6, wat duidelijk het verschil in formaat laat zien met een toch al aardig compacte mirrorless camera:

[Afbeelding]
Ben zelf ook gek van 1inch sensors, compact genoeg om in je zak mee te nemen en toch veel betere kwaliteit dan een telefoon.

Laatst de ZV1 voor 400 euro gekocht, super voor betere foto en film werk!

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Toch nog een pana LX100ii weten te scoren! B-stock bij NEBO voor 700E. Ben daar echt wel blij mee want er is vrijwel niks meer te krijgen in dat segment en deze is net discontinued door panasonic.
Happy shooting :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:34

koornee

3!

Een nieuw lens(je). Niet veel dikker dan een bodydop. De funleader x brightin 28mm 2.8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGGbrJtGY6aao6_3WN8iCBw4ig0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCgxigfVmSeAAyWPHB9emo2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRqmy1LaifSL8uyYny4kplnuVY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYPbiMEqRy7Ye7lfkjQQtkfn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SquGvQtlUbhIn5CFTUvbjCI2yx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSaS3TNupg4dQKpUwVivL4HN.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er wel schattig uit zo op de Leica.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@koornee ZO! Platter komen ze niet, denk ik. Eat that @mennovanw ...
Waarschijnlijk wel een mooi exemplaar voor Lomografie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Toff schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:26:
@mennovanw ...
Waarschijnlijk wel een mooi exemplaar voor Lomografie?
:?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik bedoelde dat deze een stuk platter is dan jouw laatste 28 mm uit mennovanw in "Show hier je nieuwe en oude apparatuur."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Laatst online: 03:03
Deze week een Olympus E-M1 Mark II en 45 mm 1.8 lens gekocht. Leuke upgrade voor mijn E-M10 Mark II.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0eol0bH6jrH2FDXq8p5JU2bfCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNIdWrs6DMbLgLCFvFTHnvrP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Het is weer even geleden, de bankrekening heeft twee jaar kunnen rusten :+

De a6600 + SEL1655G is vervangen met een full frame A7III + 24-105G F4. Hij stond initieel in de verkoop maar as luck would have it; ik vond een Tweaker met een A7III die op zoek was naar een Sony APS-C systeem. Feitelijk dezelfde camera van vergelijkbare generatie en mogelijkheden en lenzen van (financieel gezien) redelijk vergelijkbare waarde. Het komt niet vaak zo mooi uit.

Ik was vooral op zoek naar de iets betere low-light performance. Dat is natuurlijk een zwak argument an sich, maar het heeft ook niks gekost en het past goed bij de kast vol oude full-frame lenzen waar ik nu lekker mee kan spelen. De A7III ligt (voor mij) ook net wat beter in de hand.

Ik heb kort overwogen om naar de nieuwe a6700 te kijken, maar ik ben prima tevreden met de kwaliteit en performance van deze generatie van systemen - ik geef liever geld uit aan beter glas.

Weer een foto van een A7III voegt weinig toe aan het topic, en de bankrekening heeft - zoals gezegd - genoeg rust gehad.

Een macro lens stond al een tijdje op het lijstje, dat lijstje bestond (voor FF) uiteindelijk uit 3 opties in drie prijssegmenten;
  1. Sony FE 90mm F/2.8G Macro OSS (1100 EUR)
  2. SIGMA 105mm F2.8 DG DN Macro | Art (750 EUR)
  3. Laowa 90 mm f/2.8 2x Ultra Macro APO (670 EUR)
2x macro op de Laowa is leuk, maar helemaal geen auto-focus is niet wat ik wil. De keuze tussen de Sony en de Sigma was lastig - maar is uiteindelijk op de Sigma gevallen omdat de lens scherper is en hij beter bij mijn budgetwensen paste. We gaan zien hoe veel last ik ga ondervinden van het gebrek aan OSS in de lens. Hij zal veel op een statief staan en de body heeft IBIS, dus het zal wel mee vallen.

Geschreven review hier voor de geinteresseerden;
https://dustinabbott.net/...5mm-f2-8-dn-macro-review/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnOvKS0HJJOpQ6ubAO0OuFztzoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkdksolLm3kpd6LuVuWOaiP4.jpg?f=fotoalbum_large

Snel kiekje. Geen idee van schaal zo, maar het is een vrij klein bloempje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEzG4F3n67Ja9zNVvervWBrUruk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVmxKEE8hSu80qRpVEUN0X3P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Steef op 05-08-2023 08:30 . Reden: typos ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vandijk
Na 11 jaar, is de 5D (classic) weer terug in mijn verzameling. Met deze camera is de liefde voor portretfotografie echt begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53095346293_42010a323e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53100482241_56a6276068_b.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door vandijk op 07-08-2023 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

mjl schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:37:
- je refereert naar de Macro 100 L, wat me daar van opvalt is dat de 2de hands modellen op marktplaats telkens issues hebben, ofwel de AF is gedeeltelijk stuk of er zit een kilo stof in.

Of dat dan zoveel voor deze lens spreekt (hoewel als alles op deze leeftijd nog werkt loopt het wel los :) )
Ik heb in het afgelopen jaar iets ontzettends dom gedaan en daardoor viel mijn Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM van ongeveer 50 cm. hoogte op de vloer en heeft daarbij als enige beschadiging ingedeukt filterdraad opgelopen die succesvol is gerepareerd door https://www.rofarepair.nl/ voor maar € 40 of zo dus die lens kan wel wat hebben! ;)

Als je de lens voor een leuk bedrag kan kopen (Die van mij was ooit € 899 gloednieuw!) dan zou je die eventueel ook kunnen laten repareren en hopelijk voor een koopje de eigenaar van een werkende 100L kunnen worden ?! :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Tja... Wat moet ik hier van zeggen :')

Ietsjes vergist in de grootte van de lens (zeker op een M50).

Van wat ik nu kan zien maakt deze lens haarscherpe foto's (heb het nog niet met daglicht kunnen testen), maar ik twijfel wel om de lens te houden ivm gewicht en grootte :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkAScDAfEV7qvaUb0ufY6i5SOSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tM92TSVEPIAn5HeL7xZ8uhmb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPdEk-lp3txZqgqV8Mv-BrLagtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ut4SNYNbR2wRnaIyyq2inpn1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Knamix op 07-08-2023 22:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandijk
Knamix schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:57:
Tja... Wat moet ik hier van zeggen :')

Ietsjes vergist in de grootte van de lens (zeker op een M50).

Van wat ik nu kan zien maakt deze lens haarscherpe foto's (heb het nog niet met daglicht kunnen testen), maar ik twijfel wel om de lens te houden ivm gewicht en grootte :(
De nickname voor deze lens is niet voor niets 'the (red) brick' :D

De EF-S 17-55/2.8 weegt overigens 645 gram. Een stuk lichter dan de 950 gram van de 24-70, maar nog steeds niet lekker in balans met deze body.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickvL
PatrickvL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:07:
Deze week een Olympus E-M1 Mark II en 45 mm 1.8 lens gekocht. Leuke upgrade voor mijn E-M10 Mark II.

[Afbeelding]
En deze week de upgrade compleet gemaakt met de 12-40mm f2.8

Lang zitten twijfelen welke standaard zoomlens ik wilde hebben. Op mijn E-M10 II heb ik de 14-42 pancake lens zitten maar ondanks dat de kwaliteit van de fotos met die lens best aardig is vind ik het geen fijne lens, ik kan niet wennen aan die elektronische zoom en ik miste een stukje groothoek. De keuze ging uiteindelijk tussen de 12-40 f2.8, de 12-100 f4 en de 12-45 f4. De 12-100 heeft een mooi bereik en I.S. maar vond ik toch te duur. Van de twee andere lenzen beviel me de 12-40 het best op de E-M1 II body. Het is mijn eerste MFT 'pro' lens en ik ben zeer te spreken over zowel de kwaliteit van de fotos als ook van de bouwkwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8ECbDuWKuByTzWrPvQBhcf4_kE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGYQQxHiBAcNI0t13as3lEZy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlAFpzLEWQH3oSk_tpxYGMzarOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubjDBeneTkbLZ1hF4IbP6Tmh.jpg?f=fotoalbum_large
De camera had ik een tijdje geleden al gekocht met kitlens maar ik wou wel iets beters voor de portretten, familiekiekjes etc.
Helemaal toen de oude vertrouwde ef-s 17-55 f/2.8 stuk ging, al was die ook wel erg groot en zwaar vergeleken met de body.
50mm heb ik, maar op crop wel teveel zoom.
Dus de 35 f/1.8 uitgekozen :)

Eerste indruk is goed, qua beeld wel wat ik zocht. Al vind ik de focusmotor wel zo-zo, vooral als het even niet lukt om te focussen is het een hoop geluid, zoals we bijna allemaal wel kennen van de 50mm.

Oja, en een nieuwe pennenbak;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ge2OwSF7dGQfRRETvEyMm__hQaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6eaek84KcP0EBKsgrLIDqad.jpg?f=fotoalbum_large
B-) ;w

[ Voor 19% gewijzigd door _ferry_ op 20-08-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@_ferry_ ik neem aan dat je het schokkerige geluid van een zoekende STM bedoelt en niet de koffiemolen van de eerste twee versies van de 50/1.8? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gonadan schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:57:
@_ferry_ ik neem aan dat je het schokkerige geluid van een zoekende STM bedoelt en niet de koffiemolen van de eerste twee versies van de 50/1.8? ;)
Ja ik weet niet hoe ze onderling verschillen qua geluid, ik heb de 2e versie, en een koffiemolen kan ik het niet noemen. Gelukkig maar. Maar wel het tikken inderdaad waardoor het wat meer budget aandoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

_ferry_ schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:35:
Ja ik weet niet hoe ze onderling verschillen qua geluid, ik heb de 2e versie, en een koffiemolen kan ik het niet noemen. Gelukkig maar. Maar wel het tikken inderdaad waardoor het wat meer budget aandoet.
De klassieke motor maakt een duidelijk gierend geluid, de STM is zo goed als stil. Dus bij focustransitie van ver naar dichtbij (of andersom) je de nieuwe veel stiller, maar bij hunten hoor je dat tikken wel. Iets waar ze wel een beetje gevoelig voor zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:23:
Tadaa:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wederom in uitstekende staat, van dezelfde verkoper gekocht als waar ik 1 maand geleden de 35/2 distagon van heb gekocht, en ook weer tegen een zeer schappelijke prijs.

Hij is een stuk kleiner dan dat ik me had voorgesteld, maar op zich ook wel logisch. Volgens mij is dit één van de lenzen met de minste lenselementen (6). Maar wel erg zwaar.
Kep nog niet veel ermee kunnen spelen (lange werkdag gehad gister), maar kep effe snel wat fotootjes in de tuin gemaakt en hier alvast wat voorzichtige observaties:

- tis een "moeilijke" lens. Het manueel focussen gaat iets anders dan mijn andere zeissjes: er is een grotere range in focus-throw waarin het scherp is/lijkt, dus het optimale scherptepunt is dan moeilijker vindbaar met de "rocking back and forward"-methode. De lens heeft ook een flinke focusshift rond de MFD (richting infinity is dit een stuk minder tot bijna niet te merken), maar dat wist ik van te voren (de lens heeft nou eenmaal spherical aberration)
- MFD = 1m, dit heb ik met geen enkele andere lens (behalve de 70-200), dat kon toch echt wel beter, maar goed, ook dát wist ik van te voren ;)
- zeer duidelijke 3D tekening
- soortgelijk karakter als de Voigtlander 58/1.4 Nokton: van f/1.4 - f/2 dromerig orton effect, en >f/4 echt superscherp en contrastrijk

Ik moet echt een plankje gaan ophangen, want het past allemaal niet meer in mijn tas....Het paste al niet toen ik de 135 apo kocht (en daar zijn er dus nu nog 2 bij gekomen) ;)
Ik heb de review maar effe online geslingerd:
Carl Zeiss Planar T* 1,4/85 ZE review door Deathchant

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54
Mijn grootste investering tot nu toe. De RF is veel te duur en deze versie II is nog "handzaam"
Na een paar duizend test shots moet ik echt zeggen dat de lens heerlijk werkt met de Converter en de 2X.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFDowNHw6eYmnNT0H-bwyo1ztKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfLDTrOs173CYuXx8IIKX6pI.jpg?f=fotoalbum_large

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Villean schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:00:
Mijn grootste investering tot nu toe. De RF is veel te duur en deze versie II is nog "handzaam"
Na een paar duizend test shots moet ik echt zeggen dat de lens heerlijk werkt met de Converter en de 2X.

[Afbeelding]
Mijn telelenzen fetish keurt deze aankoop helemaal goed! 8) d:)b <3 _O_ O+

Alleen wat doet die Canon PowerShot G Series camera op die combinatie :?
;) O-) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Villean schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:00:

[Afbeelding]
Allemachtig wat een kanon :o waar is de NSFW tag!

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandijk
Ik kon een EF-S 60mm f/2.8 overnemen voor een nette prijs. Een goede optie voor macro en mild-tele op mijn EOS M6 II. De 350D werd meegeleverd als achterdop :D

18 jaar gebruik hebben wel wat sporen op de buitenkant achtergelaten. Maar technisch prima in orde.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53158014742_a896bb3884_b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

vandijk schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:34:
Ik kon een EF-S 60mm f/2.8 overnemen voor een nette prijs. Een goede optie voor macro en mild-tele op mijn EOS M6 II.

De 350D werd meegeleverd als achterdop :D
Als ze gewoon de spiegel van die 350D eruit hadden gesloopt en meteen aan de RF Serie waren begonnen dan was die hele M Serie niet nodig geweest! :Y)

De 300D/350D/400D waren echt serieus compact in hun tijd! _O_

Vanaf de 450D of 500D werden ze steeds groter en groter...

/EDIT :
vandijk schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:49:
Verschil tussen de 300-400 en de opvolgers is een halve centimeter in alle richtingen. Niet echt een dramatische groei. Je moet iets om een 3" flapper scherm toe te kunnen voegen ;)
Dat is gek, want de 400D en 500D heb ik destijds zelf naast elkaar kunnen vergelijken, maar goed... als jij het zegt! :)

[ Voor 28% gewijzigd door nero355 op 06-09-2023 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandijk
nero355 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:29:
[...]

Als ze gewoon de spiegel van die 350D eruit hadden gesloopt en meteen aan de RF Serie waren begonnen dan was die hele M Serie niet nodig geweest! :Y)

Verschil tussen de 300-400 en de opvolgers is een halve centimeter in alle richtingen. Niet echt een dramatische groei. Je moet iets om een 3" flapper scherm toe te kunnen voegen ;)

De EF-M mount is een beetje een tussenoplossing geweest, om tegenhang te geven aan de m43/FE mount. Erg jammer, dat hier nog geen rekening gehouden was met een FF doorgroeipad. De RF mount is zo groot, dat de crop sensor camera varianten hiervan niet echt kleiner zijn dan de FF varianten.

Voorlopig gebruik ik voor zowel de M6 en R een adapter voor de EF(s) lenzen, en een paar native M lenzen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

grimson

domeingrommer

Hey!

Met gepa(t)st(e) trots mijn nieuwe aanwinst showen hierbij.
Al jaren passief forum kijker maar weinig toevoegingen, desalniettemin nu mijn beurt :D

Vorige post ;)
DSLR Exit
Besloten om te switchen naar mirrorless en alles in één keer in te ruilen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfrg918DW-ylxTnqhUx7HR0HaWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUXUZJRSue6VJ9GUhkRYs1rk.jpg?f=fotoalbum_large
Verzamelen accessoires die bij de spullen horen (doosjes helaas ooit weggegooid uitgaande dat ik het nooit zou verkopen :P )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/610-aw9QX8sDKnzDDTOC5JGDCF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvW2U7Kfk3vUFZhmdruuSCRf.jpg?f=fotoalbum_large
Een beest van een camera, 11 jaar met verwondering gebruikt. Dag lief tankje van mij ;w
Shutter Counter : 88.373 van de 150.000 rated actuations zover ik kan achterhalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwvpKWlt1CDImZld3ZrIRvWQHBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/el8LT5eizAJe55aAD6J1woaE.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zal het eerlijk opbiechten, toentertijd was bij aanschaf de EF24-70L I net vervangen voor de EF24-70L II maar niet op voorraad. Omdat ik eigenlijk erg graag toch een aanschaf wilde doen heb ik gekozen om de 24LII aan te schaffen. Uiteindelijk zijn de 24-70LII en de 70-200LII alsnog in bezit gekomen en daarmee het gebruik van de 24LII eigenlijk nihil geworden.
De 24-70LII is eigenlijk al die jaren mijn primaire lens geweest waarbij de 70-200II incidenteel opgeschroefd geweest is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJV6C7kE3KAndjAWpe17b5P-uUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFlMnXCBSiCRkoWyP5iKMEnV.jpg?f=fotoalbum_large
Alles weer retour in de originele tas ter inruil voor nieuwe goodies. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8k4RNLplqWjH1UZmDbVzEIOpwXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsolGwKmFJN3taLn4tyJjL0t.jpg?f=fotoalbum_large
Oude en nieuwe 'tas' met nieuw spul wachtend om uitgepakt te worden thuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CeCwcw1v5wxGZaMeO7T6r5QbeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9dq6UnsKPokbyKbsxUQwgPi.jpg?f=fotoalbum_large
Complete nieuwe aanwinst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuUcP8bTB3pA043l3Odjm6f6T6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4kvGsmgBtBAJtq7uabCp7yl.jpg?f=fotoalbum_large
Canon R6 Mark II body

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSJQDEeH_BNEMPJiqoN9Tk2k3Lk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eftSpnKomu0iaNqd5zxFCRfN.jpg?f=fotoalbum_large
Canon R6 Mark II body met RF15-35L

Keuze nieuwe objectieven.
De 24-70 was en is mijn goto lens waarbij ik vaak toch wel iets te kort kwam kwa groothoek (denk aan indoor, musea, overzicht, etc.). Ik merk nu al na enkele dagen gebruik dat de 15-35 meer gebruikt zal worden dan de 70-200. De 50mm kostte in een bundel en een cashback actie vrijwel niets dus zonde om te laten liggen.

Voor nu de handleiding doorlezen en dit apparaat proberen te 'masteren'. Tot over ruim 10 jaar weer misschien? :o

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tweede hypotheek genomen of zo? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

grimson

domeingrommer

Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:08:
Tweede hypotheek genomen of zo? :D
:P Nouja .. de diverse Canon cashback acties en inruilen van oude apparatuur drukte wel een beetje de kosten 8)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickvL
PatrickvL schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:59:
[...]

En deze week de upgrade compleet gemaakt met de 12-40mm f2.8

Lang zitten twijfelen welke standaard zoomlens ik wilde hebben. Op mijn E-M10 II heb ik de 14-42 pancake lens zitten maar ondanks dat de kwaliteit van de fotos met die lens best aardig is vind ik het geen fijne lens, ik kan niet wennen aan die elektronische zoom en ik miste een stukje groothoek. De keuze ging uiteindelijk tussen de 12-40 f2.8, de 12-100 f4 en de 12-45 f4. De 12-100 heeft een mooi bereik en I.S. maar vond ik toch te duur. Van de twee andere lenzen beviel me de 12-40 het best op de E-M1 II body. Het is mijn eerste MFT 'pro' lens en ik ben zeer te spreken over zowel de kwaliteit van de fotos als ook van de bouwkwaliteit.

[Afbeelding]
Eh, ok de upgrade was toch nog niet helemaal compleet. Ik had al wel een telelens, de 40-150 kitlens, en die voldeed in de meeste gevallen maar ik wilde graag ook daarvoor een upgrade. De 40-150 f2.8 pro vond ik te duur aangezien ik (nog) niet heel veel gebruik maak van een telelens. Na wat onderzoek uitgekomen bij een Olympus 50-200 f2.8-3.5 Four Thirds lens. Ik heb die een keer kunnen uitproberen en was onder de indruk van de kwaliteit van de plaatjes die er uit kwamen. Via marktplaats uiteindelijk een leuke deal gevonden voor deze lens en een adapter om 'm op mijn E-M1 Mark II te kunnen gebruiken. De AF is niet supersnel, birds in flight is geen optie denk ik, maar voldoende snel voor hetgeen ik hem wil gebruiken namelijk het isoleren van onderwerpen in landschapsfotografie. De kitlens houd ik voor de langere wandelingen waarbij ik mijn fototas wat lichter inpak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQrnfzbqdt0eiESAV-AZCfvRe2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lImQg58FCxxQTl8QIrWo4nuA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandijk
[...]

/EDIT :

[...]

Dat is gek, want de 400D en 500D heb ik destijds zelf naast elkaar kunnen vergelijken, maar goed... als jij het zegt! :)
Afbeeldingslocatie: https://cameradecision.com/sizecomparison/Canon-EOS-400D-vs-Canon-EOS-500D-size-comparison.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:04
[...]

[...]

De 300D was juist niet compact. Dat was een flinke jongen, en toen ik in 2009 een nieuwere camera wilde ben ik juist voor de 50D gegaan, omdat ik de XXXD serie vanaf de 350D te klein vond. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RLOXtivLfcRKjin1322iGcy9g4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WDTqym1FxwQ7dzoCLRCT9x0E.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:25
Ik had een 80D met o.a. een EF 10-22mm Sigma 18-35mm en Tamron 70-200mm, maar was het een beetje zat om met zware gear rond te lopen. Daarnaast vond ik het zoombereik van zowel de 18-35 (ingezoomd te kort) als de 70-200 (Uitgezoomd vaak nog net te lang) niet heel fijn.
Dus maar de mft weg ingeslagen met een Olympus OM-D E-M1 II
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/royNpBBvv0hQi9vAKOwq8XP3oGc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oRK9CY23FRgFBwN3iF5FxK89.jpg?f=user_large
De hele mft set is nu lichter dan alleen de 70-200 die er naast staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Rens1967 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:00:
[...]

De 300D was juist niet compact. Dat was een flinke jongen, en toen ik in 2009 een nieuwere camera wilde ben ik juist voor de 50D gegaan, omdat ik de XXXD serie vanaf de 350D te klein vond. :*)
[Afbeelding]
300D was compact voor zijn tijd. Niet in vergelijk met de latere 350D.
Je had toen de D30, D60 en 10D (naast de 1D serie) en hij was toch echt een stuk compacter en lichter dan die andere.
Nikon kwam (een tijdje later) met de D70 en ook die was groter dan de 300D.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

RobertJRB schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:04:
Je had toen de D30, D60 en 10D (naast de 1D serie)
Het was de D30 van een collega die mij aanspoorde om meteen voor de 7D te gaan qua body grootte en uitvoering/bediening! _O_ O+

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
nero355 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:16:
[...]

Het was de D30 van een collega die mij aanspoorde om meteen voor de 7D te gaan qua body grootte en uitvoering/bediening! _O_ O+
Wat grappig dat hij toen (2009 de 7D) nog een D30 gebruikte. Die 3 megapixel hield niet echt over.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien was het de 30D ipv D30?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Ik heb best wel wat 'eerstelingen' van Canon. Onder andere:
  • De eerste rangefinder lens sneller dan f1.0
  • De eerste autofocus lens van f1.0 (en de enige voor fullframe voor zover)
  • De eerste SLR lens sneller dan f1.4
  • De eerste lens met een kunstmatige fluoriet element
  • De eerste productielens onder de 21 mm
  • De eerste SLR die 9 fps kon schieten
En nu dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBgEX5d3p5Cy6Uaq4sSm8WsvTtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cIRa2Kk2NvbIh8laXfwrrsE.jpg?f=fotoalbum_large

's Werelds eerste asferische zoomlens (in doos)!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxW3iopHx1mqJOSURM370b1rL9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M27YRkv4UoyaYPNdp5yswqcu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

RobertJRB schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 00:57:
Wat grappig dat hij toen (2009 de 7D) nog een D30 gebruikte. Die 3 megapixel hield niet echt over.
Is ongeveer in dezelfde periode dat ik mijn 7D kocht naar een 5D Mark II geüpgrade dus die was inderdaad flink aan vervanging toe !!! :D
Nee, het was echt de D30 en nadat die een keer was gevallen heb ik daarvan zelfs de sensor succesvol weer rechtgezet! :Y)

Ik ken wel toevallig iemand anders die een 30D heeft ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:21
Mijn vakantiecamera :) Geen zin om een FF rond te lopen tijdens vakantie, verschil is duidelijk te zien op de foto!

Sony ZV-E10 + Sigma Contemporary 18-50mm f/2.8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ3Dlj2oqpzpIhRUpvwEXOeIIX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8WpQdVyD2vNLaQMgcVPLZf8.jpg?f=fotoalbum_large

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandijk
Omdat er bij de volgende vakantie wat gesnorkeld gaat worden :D

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53241131325_a4400e7777_b.jpg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:12
Eindelijk een digitale camera aangeschaft.
Een tweedehands Fujifilm XT-30 met de 18-55 zoomlens, 4 accu's plus lader en een converter voor Leica M lenzen.
Ik zocht al een tijdje naar iets dergelijks. Eventueel nieuw, maar daarbij kwam elke keer weer tegen bezwaren van een hoge prijs en stel dat het tegen valt. Graag wel met verwisselbare lenzen. En liefst een retro look, dan kom je al snel bij Fujifilm uit. Dit setje past zo precies in mijn straatje dat ik het aangedurfd heb.
En het valt me 100% mee. Prima sensor en moderne techniek, maar ook de film simulaties spreken me erg aan. De Leica lensjes doen het er ook prima op in het bijzonder de Summicron dat wordt een prachtig portret lensje ongeveer 75mm 2.0. Nu nog eens wat adaptertjes zoeken voor Minolta, M42 en dergelijke.
Ik ben gewend aan het handmatig alles instellen, handmatig focussen, vaste ISO van je film en moet wel wennen aan al die mogelijkheden die nu ook gebruikt kunnen worden, maar ik kan me ook nog steeds beperken tot wat ik gewend ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ygd4ugL9RkMcExCof96MgDNhFsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qNnlQawsQFM6JarOsxSoGon.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8B8Swt3fqGZXCgFYBievpgAN52A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beDhy0TmyFzWLAX7pCN1SXgo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWBCAE2S6tSej_6jU7DLQC5nHUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FjpaEgDCYZZblc83qmA3x1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7unT7jnLyDpgq9a9PLCE7vUcxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBbswAnkVCR7iDyjmXcA4jZP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0UsfxDJeOvk4_wo1kzeqUATiv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NiYLSaNTqj4vx2pOU41D6erN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58pYgWUGoa441yQBJ1DuDKU5odE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dULcoeNX2PqyDcOUdl33iO3k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAZzfjHYls3f2obpruPZfUARt64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CrRBRTWDbj7TNXKeNxsvaJl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vfmtv0C3cXl-FslqTwGFm3llK6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5z8hLSfqZs2K15itBUNgUjx.jpg?f=fotoalbum_large

Na wat wikken en wegen gekozen voor de Voigtländer. Wat een fijn lensje om op je camera te hebben. Optisch niet zo perfect als de dikke Zeiss, maar nog steeds heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

MvanS schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:15:
Eindelijk een digitale camera aangeschaft.
Een tweedehands Fujifilm XT-30 met de 18-55 zoomlens
Gefeliciteerd! Mooie set.
maar daarbij kwam elke keer weer tegen bezwaren van een hoge prijs
Ehm, je hebt Leica, maar fuji is dan te duur? ehhh...heh?

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Shark.Bait schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:27:

[...]

Die Leica kan natuurlijk ook een erfenisje zijn. Of ooit gekocht in een periode dat de M4 niet zo duur was of zo... :9~

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:12
Shark.Bait schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Gefeliciteerd! Mooie set.

[...]

Ja ik snap je verwarring en dan heb ik ook nog eens een prijzige negatief scanner. Maar de M4 ooit gekocht voor relatief weinig. 600 geloof ik. Later nog stuk of 5 lenzen bij gekocht. Die zijn samen idd. veel meer waard dan een Fuji XT30-II nieuwprijs. Maar dat analoge Leica spul wordt ook niet minder waard en digitaaltjes wel. Ik had het spul ook in kunnen ruilen voor wat nieuws maar ik wil het nog wel gebruiken.
En je moet ergens beginnen met digitaal. Ik wilde gewoon niet te veel ineens uitgeven voor iets wat me mogelijk tegen zou vallen.
Fiber schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

Die Leica kan natuurlijk ook een erfenisje zijn. Of ooit gekocht in een periode dat de M4 niet zo duur was of zo... :9~
Dat laatste dus en in de loop der jaren uitgebouwd.

Ik kan nu wel zeggen dat de Fujifilm me goed bevalt hoor. Heerlijk die prachtige film simulaties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:42
Aangezien we binnenkort naar Lapland (Noord-Zweden) gaan nog even last minute een gebruikte Sony A7 II en wat lens en gekocht via marktplaats en hier via tweakers. Even een combinatie shot gemaakt. Even niet naar de lens kijken want die is voor een aps-c sensor en niet full frame. Is inmiddels vervangen voor een 24mm, 35 mm en 24 - 70 mm lenzen. En wat goodies zoals een camera tas van Thinktank en twee straps van PeakDesign. De cuff en de leash. Naast een stuk of wat accu’s en oplader, ugreen card reader om de foto’s over te zetten naar de iPad Pro. Voor de aankleding van de foto wat spullen bij gelegd.

Hopelijk kan ik dit jaar dan beter foto’s maken van het Aurora borealis. (Noorderlicht) i.p.v. mijn iPhone met nachtmodus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQicIADMnUWU1Q2V6bab5oDk9aU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1w60oXJNbPMOA7oh93bGwpOk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 28-10-2023 17:19 . Reden: A7 II ipv I ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vandijk
Ik was al een tijdje op zoek naar een GPS tracker voor gebruik met mijn EOS R. Mijn telefoon via bluetooth, trok de batterij te snel leeg. Nu maar eens proberen of de Canon GP-E2 de moeite waard is.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53290393563_25872b7b6e_b.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door vandijk op 28-10-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
@vandijk wel handig om dat vast te leggen! Maar wat een lomp ding is het gelijk zo. Draag je ‘m om je nek als je gaat wandelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:11
vandijk schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:39:
Ik was al een tijdje op zoek naar een GPS tracker voor gebruik met mijn EOS R. Mijn telefoon als tracker, trackers of via bluetooth, trok de batterij te snel leeg. Nu maar eens proberen of de Canon GP-E2 de moeite waard is.

[Afbeelding]
Zelf hier ook erg lang mee geworsteld en begin dit jaar dezelfde keuze gemaakt voor mijn R6. Ik kan niet anders zeggen dan had ik dat maar eerder gedaan, wat een verademing het werkt altijd en nagenoeg geen gezeur met batterijen en accu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandijk
FeareX schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:19:
@vandijk wel handig om dat vast te leggen! Maar wat een lomp ding is het gelijk zo. Draag je ‘m om je nek als je gaat wandelen?
De logger zit in de flitsschoen van de camera. De afmetingen vielen mij mee. Kleiner dan de flitstriggers die ik vaak op deze kamera gebruik.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

In het kader van 'Canon EF vóór 1990 wordt vast ook verzamelbaar' maar vast aan de slag gegaan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ri-kpLgllULhu9ywQm5dCugJMQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3UJbGhf6aisuUMX3lZMSLWp.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens opmerkelijk hoe goed deze stokoude EF'jes functioneren (zowel qua focus als qua beeldkwaliteit).

Overigens zijn de 20-35 en de 80-200 'Magic Drainpipe' een voorbeeld qua bouwkwaliteit van lenzen - zo worden ze écht niet meer gemaakt :9

[ Voor 11% gewijzigd door mennovanw op 28-10-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

MvanS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Ja ik snap je verwarring en dan heb ik ook nog eens een prijzige negatief scanner. Maar de M4 ooit gekocht voor relatief weinig. 600 geloof ik. Later nog stuk of 5 lenzen bij gekocht. Die zijn samen idd. veel meer waard dan een Fuji XT30-II nieuwprijs. Maar dat analoge Leica spul wordt ook niet minder waard en digitaaltjes wel. Ik had het spul ook in kunnen ruilen voor wat nieuws maar ik wil het nog wel gebruiken.
En je moet ergens beginnen met digitaal. Ik wilde gewoon niet te veel ineens uitgeven voor iets wat me mogelijk tegen zou vallen.
Aha..ik had niet eens gezien dat het een analoge Leica is. :o
Maar ik snap je punt.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

GAS heeft in oktober weer iets te stevig huis gehouden, maar er ook voor gezorgd dat er wat objectieven het Fuji nest hebben verlaten, namelijk de 55-200 f/3.5-4.5 en de viltrox 85 f/1.8. Daar deed ik echt te weinig mee.
Nu kwam ik afgelopen weekend op FB marketplace een advertentie tegen van de Fujifilm X-Pro2. Van een oudere heer, die wegens artrose de body niet meer goed kon vasthouden en bedienen, arme kerel.
Ik was al langer op zoek naar deze body, en heb enkele keren niet toegehapt op advertenties, maar deze keer wel :)
En een korte wandeling door Nijmegen later ben ik helemaal om. Tijdens die wandeling ben ik Foto Verweij binnengewandeld (niet helemaal toevallig ;) ), waar een occasion Fujinon 14mm f/2.8 in de vitrine stond. Die heb ik geruild voor de 55-200 en de viltrox.

Dus naast m'n X-T4 heb ik voor het eerst in m'n leven een tweede body (de X-T4 zal voornamelijk voor video, actie en het zwaardere telespul gebruikt worden). De X-Pro2 gaat in de kleine fototas met de 14mm f/2.8 en de 35mm f/1.4. Wat een heerlijke combi. De hybride OVF is ook echt een leuk hebbedingetje, en (op dit moment) nog totaal geen gimmick. Het voelt weer een soort van terugkomst van de spiegelreflex voor me.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHea1m_CmIjaQRUmYrp9MsloO_4g84M8xsywiEm1M5RQsTARbp__nMa0u8uv2T8nTZth8uHMB-EhxzFb3AoPTWKwft8t4swxiGIXu_OAnavZxGwv2Rjd=w800

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHfCDxj0Mh8vE_rVxhcMGqd_oFAwa1QPZ2n8pJaIoc6LMEOC_GcQs1Jx9eQf4z7kQ3j091iTIpU5FTUNOVFU9BoiY7uzCxsnc_2Wl86_p7K6cWZWKvJj=w800

en het zicht via de hybride OVF:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHcyARvBCsAa4-RhFW4yPY0ok1PQH8mMjKS16OqaC5ahuKnO-0j-K5FGzjd2_GM3uQd9t8V1Pzv6FScyg-Bj71fyRkJ9RcPpT2x1NTiwYJctIadasEA6=w800

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mooi ding! Veel plezier ermee :)

Heb de X-Pro2 ook gehad. Paar jaar geleden verkocht ten faveure van een X-T3, wat ergonomisch wel een betere camera is (grip, grotere EVF) en ook qua features iets beter, maar die rangefinder form factor maakt de X-Pro2 toch uniek.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

"The need for speed" >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5bUFTKxIQ6FhBdm7I3JWealUvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SA8VNwf9zFkRqtqI80lBHGq8.jpg?f=fotoalbum_large

In RF mount dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door mennovanw op 01-11-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En bevalt hij ook als hij op de camera zit? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vandijk
Vandaag een Canon 180mm macro lens opgehaald. Ondanks bouwjaar 1996, bijna in nieuwstaat van buiten. Helaas bij nadere inspectie een waasje achter het voorste element geconstateerd. Op de foto's zie je het niet.

Iemand tips waar dit gefixed kan worden?

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53309281161_a9ddf91804_b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

vandijk schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:39:
Helaas bij nadere inspectie een waasje achter het voorste element geconstateerd. Op de foto's zie je het niet.

Iemand tips waar dit gefixed kan worden?
ROFA al gebeld ?? :)

Pagina: 1 ... 115 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt