Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:27
https://www.dpreview.com/...655&y=-0.3989651453755744
https://www.dpreview.com/...26&y=-0.36008922762338513

en https://www.the-digital-p...eviews/Canon-EOS-R6.aspx:
The first R-series camera, the EOS R, has a higher resolution imaging sensor. However, as seen in the Canon EOS R6 vs. Canon EOS R comparison, The R6 is producing a sharper image at the same setting.
Dus @Jeroennl heeft een hele mooie aankoop gedaan. d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door wappiewappie op 23-11-2021 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 14:59

mennovanw

Canon? You can!

wappiewappie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:05: The first R-series camera, the EOS R, has a higher resolution imaging sensor. However, as seen in the Canon EOS R6 vs. Canon EOS R comparison, The R6 is producing a sharper image at the same setting.
Ik vind het wat lastig om die bewoordingen van the digital picture te interpreteren. Ik kan niet afleiden of ie nou bedoelt dat de R6 op pixelniveau scherper is of dat de R6 scherper is als de R/5D4 met de foto van de R/5D4 gedownsized is naar dezelfde resolutie als de R6.. Uit de foto’s maak ik het eerste op - en Dan vind ik niet zo verwonderlijk dat de R6 met grotere pixels scherper is.
Dus @Jeroennl heeft een hele mooie aankoop gedaan. d:)b
Mirrorless is de toekomst, DSLR is deaud!

[ Voor 13% gewijzigd door mennovanw op 23-11-2021 21:32 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nee hij bedoelt echt gewoon scherper, hij schrijft dat de R wat dat betreft wat softer is dan veel andere camera's en weet nog niet precies waarom. Maar we dwalen ondertussen wel wat af. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het zal wel met het AA filter te maken hebben. Op de R zal die wellicht wat sterker aanwezig zijn dan op de R6. Als ik in DP review kijk ligt het er vooral aan waar ik kijk. Teksten zijn beter te lezen op de R en sommige texturen lijken weer scherper op de R6.

Maar in all honesty: waar hebben we het over. Het verschil is verwaarloosbaar.

Dit was het duidelijkste verschil wat ik op de plaat kon vinden. Je ziet op de R wat minder aliasing en iets meer detail in de tekst. EDIT: na een screenshotje is het verschil al weg, kijk het verschil hier maar even :+ : https://www.dpreview.com/...7508&y=-0.755523728158729

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDD_XKR6SWVf2mrg_XKklTyedvE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WvjfdSXuXqoeLUyyqrd0eQ9e.png?f=user_large

Ik vind dit typisch van die verschillen die nieuwe camera's beter laten lijken maar in praktijk veranderd er al jaren niet veel (op dit vlak dan hè, digitale sluiter, snelheid etc. zit wel een hoop verbetering). But that's just me :>

[ Voor 23% gewijzigd door FeareX op 26-11-2021 11:31 ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Om dan toch nog maar wat nieuws te laten zien. Niet echt fotogear maar toch ook weer wel, een echte tas. Ik ben blij met m'n schoudertas, maar voor de langere wandelingen met meer spullen merk ik dat ik te weinig extra mee kan nemen. Dan is de tas al snel vol aan glas dus iets meer ruimte en comfort:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXZHeBDWov_VT9NQeROmO28w_Z8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlfKt3Zfd3wDt65xeaS8TarW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-WcplawU7hTrsQs15X5wxp6Chw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HaL46yYtaT3YOX9hORErUbDS.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu begint weer het klassieke puzzelen met de inserts tot je tevreden bent, en dan toch weer opnieuw doen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
[quote]Gonadan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:57:
Om dan toch nog maar wat nieuws te laten zien. Niet echt fotogear maar toch ook weer wel, een echte tas. Ik ben blij met m'n schoudertas, maar voor de langere wandelingen met meer spullen merk ik dat ik te weinig extra mee kan nemen. Dan is de tas al snel vol aan glas dus iets meer ruimte en comfort:

[Afbeelding][Afbeelding]

Welk model is dit? Ik heb die van mij nu een aantal jaar en nog steeds uitermate tevreden mee. Nooit meer last gehad van teveel zwaar spul terwijl ik er echt heel veel in heb gehad op reis.
Die ICU's zijn perfect voor vliegen. Kan mee als handbagage.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@RobertJRB dit is de Lotus met medium slope ICU.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:41

WoutF

Hoofdredacteur
Gonadan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:57:

[Afbeelding][Afbeelding]

Nu begint weer het klassieke puzzelen met de inserts tot je tevreden bent, en dan toch weer opnieuw doen. :D
Mooi ding (y) Een tas kopen is voor mij echt een hels proces van eindeloos veel zoeken, video's kijken, kopen en dan toch afvragen of er geen betere tas out there is :P Uiteindelijk is mijn conclusie dat de perfecte tas niet bestaat en je er best meerdere kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
WoutF schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:48:
Uiteindelijk is mijn conclusie dat de perfecte tas niet bestaat en je er best meerdere kan hebben
Daar is de markt ook op ingericht natuurlijk; zo blijft de schoorsteen roken. Op reis hebben wij meestal een sling in een 'foto-rugzak' zodat we na aankomt op bij het hotel de spullen kunnen overhevelen.
Op die manier heeft Manfrotto echter al wel twee a drie keer mogen vangen, voor in mijn geval 200+ euro aan tassen en inserts |:(

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 08:45

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

[...]

Mooi ding (y) Een tas kopen is voor mij echt een hels proces van eindeloos veel zoeken, video's kijken, kopen en dan toch afvragen of er geen betere tas out there is :P Uiteindelijk is mijn conclusie dat de perfecte tas niet bestaat en je er best meerdere kan hebben
Klopt, daarom heb ik nu een 80L (F-Stop Shinn) en een 20L (F-Stop Dyota) :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Via Marktplaats een 300mm f5.5 Acurra Diamatic telelens gekocht voor 5 euro. Even getest en gelijk weer terug op Marktplaats. Het was niet echt een geweldige lens (maar dat had ik ook niet verwacht natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:27
Gonadan schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:34:
@RobertJRB dit is de Lotus met medium slope ICU.
De R6 met Sigma 100-400 past waarschijnlijk perfect, of niet?
Een heel iets langere 80D+70-200 paste bij mij helaas net niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

wappiewappie schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:39:
De R6 met Sigma 100-400 past waarschijnlijk perfect, of niet?
Een heel iets langere 80D+70-200 paste bij mij helaas net niet.
Klopt die past best mooi. Heb zelf nog een insert extra ertussen kunnen doen om de druk wat beter te verdelen, dan hangt niet alles op de oogschelp.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
RekZ schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:17:
Via Marktplaats een 300mm f5.5 Acurra Diamatic telelens gekocht voor 5 euro. Even getest en gelijk weer terug op Marktplaats. Het was niet echt een geweldige lens (maar dat had ik ook niet verwacht natuurlijk :) )
[YouTube: A cheap $5 dollar vintage telelens, how good or how bad is it? [Accura 300mm f5.5]]
Heb je gewoon gesorteerd op prijs en kwam je er zo bij? :p
Wat was je doel met deze lens? Enkel een YouTube video maken?

Qua uiterlijk doet 'ie me denken aan mijn Olympus OM Zuiko 300mm f4.5. Die lens is overigens vrij soft, maar hij doet wat 'ie moet doen. Wel heb ik door die lens een stuk meer respect gekregen voor wild-life fotografen vroeger, want zonder AF en stabilisatie is het wel echt een uitdaging om te gebruiken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNHykYKsOT71BhKmLSqLasM8xEw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uFNFuglN4trz2HO8S9E3eVn.jpg?f=fotoalbum_small

Toch nog maar even de Black Friday deal gepakt. Twijfelde wel eens maar nu is het wel heel interessant. Heb nu een 6DII maar die gaat in de verkoop. Omdat ik al een Sigma Art 50mm heb gekozen voor de 24-105. Vind het niet zo'n bijzondere lens maar na aftrek van de cashback kost hij feitelijk € 125,- en dat vond ik wel verdedigbaar.

Nog even de RF EF adapter bestellen die bij deze winkel niet op voorraad was en heel hard duimen dat volgend jaar ook Sigma en Tamron met RF lenzen gaan komen. En stiekem kijk ik nog naar de 100-500 enerzijds en de 14-35 of 15-35 anderzijds. Maar eerst weer even het spaarvarken aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
FeareX schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:15:
[...]

Heb je gewoon gesorteerd op prijs en kwam je er zo bij? :p
Wat was je doel met deze lens? Enkel een YouTube video maken?

Qua uiterlijk doet 'ie me denken aan mijn Olympus OM Zuiko 300mm f4.5. Die lens is overigens vrij soft, maar hij doet wat 'ie moet doen. Wel heb ik door die lens een stuk meer respect gekregen voor wild-life fotografen vroeger, want zonder AF en stabilisatie is het wel echt een uitdaging om te gebruiken!
Niet gesorteerd op prijs, maar iemand op Marktplaats had een zooi oude analoge spullen(3 lenzen en een kapotte camera) staan. En met een bod van 15 euro mocht ik de set ophalen.

Had niet echt een doel met die lens, maar als ik dan toch een paar test shots met een lens maak vind ik het altijd wel leuk om het op Youtube te gooien in plaats van voor eeuwig ergens in een mapje op m'n harde schijf te laten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RekZ schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:13:
Had niet echt een doel met die lens, maar als ik dan toch een paar test shots met een lens maak vind ik het altijd wel leuk om het op Youtube te gooien in plaats van voor eeuwig ergens in een mapje op m'n harde schijf te laten staan.
Persoonlijk vind ik wat foto's in volledige resolutie op Flickr of gewoon hier op Tweakers veel interessanter eerlijk gezegd, want ik heb de laatste jaren echt een hekel aan YouTube gekregen om verschillende redenen! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 08:45

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De kwaliteit van Youtube is vaak echt enorm ondermaats voor bewegend beeld, laat staan voor stilstaande beelden. Mag er lokaal dan wel leuk uit zien maar verder mwah.

Tip: als je een Tweakers abbo hebt, dan heb je ook opslagruimte voor foto's die je hier kan linken ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Ventieldopje op 29-11-2021 19:28 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 11:04
Via een heule goede black friday deal de Distagon® T * FE 35 mm F 1.4 ZA aangeschaft. Die deal had ik nog gepost in de aanbiedingen topic, maar eigenlijk was die meteen daarna weg. De lens heb ik inmiddels keurig geleverd gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51713643366_1e7d19b7ed_b.jpg20211129_211112 by Roger Wilco, on Flickr

Alleen zit ik nu met een luxeprobleem. Die aanbieding was dermate goed dat ik de gok had genomen na kort wat reviews gelezen te hebben en omdat ik fan ben van de 55mm f1.8. Dat is een heerlijk compacte lens en dat is de 35mm nou niet echt. Deze week ga ik er nog even mee spelen om daarna te beslissen wat ik er mee doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ventieldopje schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:28:
Tip: als je een Tweakers abbo hebt, dan heb je ook opslagruimte voor foto's die je hier kan linken ;)
Ik had via mijn Karma al 10 GB opslag VOORDAT het abonnementen gedoe begon! :+

Nu totaal 12 GB geloof ik! _O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
MRIdev schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:20:
Via een heule goede black friday deal de Distagon® T * FE 35 mm F 1.4 ZA aangeschaft. Die deal had ik nog gepost in de aanbiedingen topic, maar eigenlijk was die meteen daarna weg. De lens heb ik inmiddels keurig geleverd gekregen.

[Afbeelding]20211129_211112 by Roger Wilco, on Flickr

Alleen zit ik nu met een luxeprobleem. Die aanbieding was dermate goed dat ik de gok had genomen na kort wat reviews gelezen te hebben en omdat ik fan ben van de 55mm f1.8. Dat is een heerlijk compacte lens en dat is de 35mm nou niet echt. Deze week ga ik er nog even mee spelen om daarna te beslissen wat ik er mee doe.
Had de webwinkel niet per ongeluk een verkeerde prijs bij het product geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:25:
[...]

Ik had via mijn Karma al 10 GB opslag VOORDAT het abonnementen gedoe begon! :+

Nu totaal 12 GB geloof ik! _O-
Hoe doe je dat?
Extra opslag zit volgens mij niet in je abo en ik heb - met iets meer karma, maar zonder abo - nog geen 3 GB (wat overigens ruim voldoende is voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 11:04
Dennis schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:32:
[...]

Had de webwinkel niet per ongeluk een verkeerde prijs bij het product geplaatst?
Dat zou natuurlijk kunnen, maar daar hebben ze niks van laten merken. Op tijd geleverd, goed verpakt en zover ik kan zien gewoon nieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58
Toff schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 02:47:
[...]

Hoe doe je dat?
Extra opslag zit volgens mij niet in je abo en ik heb - met iets meer karma, maar zonder abo - nog geen 3 GB (wat overigens ruim voldoende is voor mij).
offtopic:
Ik heb ook 10GB. Geen idee hoe dat komt. Ik gebruik er 150MB van...
Misschien eens hogerop vragen hoe dat in zijn werk gaat

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toff schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 02:47:
Hoe doe je dat?
Ik heb het effe triple double checked :
Je gebruikt momenteel 317MB opslagruimte. Er is nog 9683MB vrije ruimte beschikbaar.
:*)

Voor zover ik weet is dit ooit zo gekomen omdat degenen die heel erg veel actief waren deze ruimte erbij kregen gebaseerd op hun Karma destijds :)

Ik kan me zelfs herinneren dat ik over de limiet heen zat van wat je kon krijgen... O-) :+

Later is echter het een en ander opgeheven, maar is er uit een soort coulance niks met onze opslagruimte gedaan en mochten we die allemaal gewoon houden!
Dat was op het moment dat de abbo's werden geïntroduceerd geloof ik...

Is allemaal erg lang geleden dus misschien zeg ik wat dingen die niet helemaal kloppen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:10

bobcom

Dedicated dabbler

Ik snap totaal niet hoe het zit met die opslag en dat karma, ik wacht wel tot mijn volgende incarnatie :S

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Met Black Friday nog een best leuk dealtje kunnen maken :)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51716767081_1d2f64e2bf_z.jpg

Aasde al een tijdje op een handzame gimbal. Vind de Ronin-S soms wat lomp en de SC kan mijn set-up niet aan. Deze Weebill-S is het ideale tussenmaatje die mijn Z6 met SmallRig L-Plate, FTZ en 16-35mm VR met gemak kan hebben!

Zondag shoot mee gehad en met gemak 1.5uur op gedraaid, zonder last te krijgen van mijn armen. Komende tijd nog wat pimpen met een focus motor en vaste grip voor underslung mode.

Ook maar door de zure appel heen gebeten en de Peter Mckinnon Variable ND 6-9 stops besteld. Klaar met de prut kwaliteit van mijn oude Lightcraft Workshop filter

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Herkenbaar. Ik kreeg als cadeau voor m'n verjaardag dat ik er één uit mocht zoeken, nu heb ik hem eindelijk en ben ik bijna weer jarig. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:43

Steef

GoT's Most Eaten

Gonadan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:09:
[...]

Herkenbaar. Ik kreeg als cadeau voor m'n verjaardag dat ik er één uit mocht zoeken, nu heb ik hem eindelijk en ben ik bijna weer jarig. :+
Duidelijk tijd voor een nieuwe tas :D

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honestytwo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Verkeerde topic excuus.

[ Voor 97% gewijzigd door honestytwo op 04-12-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:30

br00ky

Moderator Harde Waren
*knip* graag gewoon een TR en niet zelf op reageren. ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Gonadan op 05-12-2021 09:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:02
Eindelijk heb ik er dan een kunnen bemachtigen, een Zeis Batis 2/25 voor m'n Sony a7III.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMny2WXBjv2PlqMtE2SjXG69wxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LemIUm1DtvJkifA4IjlYS0JL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEtiW_0cynC-q08WUrXESECFeiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BpkeHHoHiYyqjY4q4W2YPmjj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqOpPKtt-m7K9tyljBkSeXEd6r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xO05nww9Xi8ZRR1KIXcSSSb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N88s8tjSo3LJ8Q1hY2IZCcnS0TU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVVryRZD304W7cfZh3TaC4iB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_cF9gFHJo4buD0vLxRhgC_pIqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Y8m8N9xfndfaZpxGuwTCQAJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tm5R4I1ySZcaxA8ednsESnSdBpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0tCCLMXGGZN4pM6ettPdXI6.jpg?f=fotoalbum_large

Even snel een paar shots genomen, moet de lens nog verder testen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

FeareX schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:39:
Nice @Steef ! Hoe zijn de foto's die eruit komen? :)

Altijd lastig het formaat in te schatten op zo'n foto. Maar ik gok dat als er een "banana for scale" naast ligt dat het ongeveer even groot is? :P Dat is wel compact in ieder geval!
Tsja, hoe laat je dat zien bij zo'n lens :P

Helaas net twee dagen te laat voor een volle, maar dit vond ik al best aardig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzeIsxQOptywVhyMcx0aFfckuZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9H0otFtNhsCugJrmZoYSPr5k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Aan dit topic te zien zijn er weer een hoop mensen lief geweest dit jaar :p

Gaaf spul allemaal hoor! @Steef ,mooie plaat inderdaad!

@Jan_V mooie bokeh in je foto's. Zo'n snelle breedhoeklens geeft altijd wel een gaaf en redelijk uniek effect. Mooi hoor!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tcv
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:16

tcv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tr_N90OGqUx9JUMrePtyQVemhVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfYh6hklnp5LOeLxMp883rQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Na jarenlang lurken, hierbij mijn verzameling Leica M camera’s. Begonnen met een tweedehands M8.2 in 2015 (meest linker op de afbeelding) en gestaag de collectie uitgebreid. Hieronder wat detailfoto’s met meer gegevens over de modellen en de lenzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcv

tcv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ag9ezi7WfKfSZv0l8zCqcaGPRZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyCwZqETu2TDYyYvpUt80dgK.jpg?f=fotoalbum_large

Te beginnen met mijn M8.2, hier te zien met een 35mm f1.4 versie 1 uit 1969. Deze variant van de lens was oorspronkelijk bedoeld voor de M3, te zien aan de “goggles” die een 35mm kader in de meetzoeker van de M3 lieten zien (het wijdste kader in de M3 is anders 50mm).

[ Voor 7% gewijzigd door tcv op 23-12-2021 06:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcv

tcv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HpeweD8MU9tFSGk5bjX7JKRFuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C91uzyd1NdvjqCWLTo4w3rcX.jpg?f=fotoalbum_large

Leica M9-P met 28mm f2.8 asph versie 1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcv

tcv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7M8HGzeXKXFbT9Vtr2DJmoPqcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZdnTsUuszfo3YqjlV2YdA1P.jpg?f=fotoalbum_large

M-P 240 “Safari” met bijbehorende 35mm f2 asph. Deze werden destijds als set verkocht in beperkte oplage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcv

tcv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYjaN5j6Wgw0wgV92qeol8VPcts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfXwhA45Er8xckdY7IwtBUQH.jpg?f=fotoalbum_large

M10-P met een grip, en de 50mm f1.4 asph. Mijn meestgebruikte camera, de stille sluiter vind ik ideaal voor straatfotografie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcv

tcv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4_b0y7aPy0dofW4zpABC0PRQZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOTlE7TI0LHlmYGjmZCWv0RJ.jpg?f=fotoalbum_large

Tenslotte de nieuwste camera in het rijtje, dit is een M10-R “black paint” met 35mm f1.4 asph FLE (floating lens element). Dit model is identiek aan de M10-P, maar de sensor heeft een hogere resolutie en dynamisch bereik (40 versus 24 megapixel).

[ Voor 27% gewijzigd door tcv op 23-12-2021 06:59 ]

• nero355

nero355

@tcv
Leuke verzameling! _O_

Jij hebt dus permanent grofweg € 25.000 in de huiskamer staan ?! :o :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcv

tcv

nero355 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:53:
@tcv
Leuke verzameling! _O_

Jij hebt dus permanent grofweg € 25.000 in de huiskamer staan ?! :o :D
@nero355 Dankje! :)

Ze staan hier tentoongesteld voor de foto's, doorgaans staan er een of twee body's met lenzen (die ik op dat moment gebruik); de rest in een pelican case.

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 12:41
@tcv Doe mij de 10P met 28 maar.. :+

Ik vind het erg gaaf en kan meerdere redenen geven waarom ik ook zo’n set zou willen maar zou ook waarom ik met één combinatie af zou kunnen.

Vandaar mijn oprechte interesse voor wat jouw reden is voor deze geweldige groep. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcv

tcv

Dagg schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:08:
@tcv Doe mij de 10P met 28 maar.. :+

Ik vind het erg gaaf en kan meerdere redenen geven waarom ik ook zo’n set zou willen maar zou ook waarom ik met één combinatie af zou kunnen.

Vandaar mijn oprechte interesse voor wat jouw reden is voor deze geweldige groep. _/-\o_
Haha ik snap je vraag volledig. De collectie is in de eerste plaats verzamelwoede, dat geef ik direct toe. :+

Verder gebruik ik de verschillende body's voor verschillende doeleinden. De 8.2 en 9-P hebben allebei een CCD sensor die andere resultaten geeft dan de (nieuwere) body's met CMOS sensoren. De CCD's zijn meer 'film-achtig' als je het zo kunt noemen. Ik gebruik deze vaak samen met de 35mm f/1.4 uit 1969, een lens die uiteraard voor film was ontworpen, en ben zeer te spreken over de resultaten.

De 9-P is een recente aankoop, en ik zou eventueel de 8.2 kunnen verkopen, maar hij is door de jaren heen flink gebruikt en levert waarschijnlijk niet veel op.

Helaas zijn de CCD sensoren niet echt geschikt voor hogere ISO waarden, vandaar de 240 en 10-P. Die zijn beter te gebruiken in de vroege ochtend/avonduren, en handig in de kortere winterdagen in combinatie met de snellere lenzen.

De 10-R black paint is een limited edition, die ik voor een goede deal vond. Ik heb stille hoop dat hij in de toekomst in waarde stijgt vanwege de beperkte oplage. Zo niet, dan verwacht ik dat hij op termijn de 10-P als meestgebruikte camera zal vervangen.

De 10-P is inderdaad een mooie combi met de 28mm f/2.8. Ik merk zelf dat ik 28mm zelf wat te wijd vind op full frame. De 8.2 en 28mm was mijn oorspronkelijke setup, daarmee gaf 28mm een fullframe equivalent van ~37mm gezien de cropsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
tcv schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 01:07:
[...]

Haha ik snap je vraag volledig. De collectie is in de eerste plaats verzamelwoede, dat geef ik direct toe. :+

Verder gebruik ik de verschillende body's voor verschillende doeleinden. De 8.2 en 9-P hebben allebei een CCD sensor die andere resultaten geeft dan de (nieuwere) body's met CMOS sensoren. De CCD's zijn meer 'film-achtig' als je het zo kunt noemen. Ik gebruik deze vaak samen met de 35mm f/1.4 uit 1969, een lens die uiteraard voor film was ontworpen, en ben zeer te spreken over de resultaten.

De 9-P is een recente aankoop, en ik zou eventueel de 8.2 kunnen verkopen, maar hij is door de jaren heen flink gebruikt en levert waarschijnlijk niet veel op.

Helaas zijn de CCD sensoren niet echt geschikt voor hogere ISO waarden, vandaar de 240 en 10-P. Die zijn beter te gebruiken in de vroege ochtend/avonduren, en handig in de kortere winterdagen in combinatie met de snellere lenzen.

De 10-R black paint is een limited edition, die ik voor een goede deal vond. Ik heb stille hoop dat hij in de toekomst in waarde stijgt vanwege de beperkte oplage. Zo niet, dan verwacht ik dat hij op termijn de 10-P als meestgebruikte camera zal vervangen.

De 10-P is inderdaad een mooie combi met de 28mm f/2.8. Ik merk zelf dat ik 28mm zelf wat te wijd vind op full frame. De 8.2 en 28mm was mijn oorspronkelijke setup, daarmee gaf 28mm een fullframe equivalent van ~37mm gezien de cropsensor.
Ik vond mijn 28 Summicron op de M8 nog steeds een van de meest fijne combinaties ooit. Fijner dan 35 op full frame.
Mooie set heb je. Ik heb altijd verkocht bij een nieuwe camera maar mis de m8 en m9p wel als ik dit zo zie. Zeker die M8.

Mocht je voor de M8 nog een UV/IR filter nodig hebben, ik heb er volgens mij nog wat liggen van leica inclusief die voor de 18mm SEM.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcv

tcv

RobertJRB schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:44:
[...]

Ik vond mijn 28 Summicron op de M8 nog steeds een van de meest fijne combinaties ooit. Fijner dan 35 op full frame.
Mooie set heb je. Ik heb altijd verkocht bij een nieuwe camera maar mis de m8 en m9p wel als ik dit zo zie. Zeker die M8.

Mocht je voor de M8 nog een UV/IR filter nodig hebben, ik heb er volgens mij nog wat liggen van leica inclusief die voor de 18mm SEM.
Thanks! 28mm summicron staat inderdaad nog op de verlanglijst, 2.8 op de crop sensor is mooi op zonnige dagen maar is vrij beperkt in deze donkere dagen. ISO 1250 is echt de max op de M8.

Kan me voorstellen dat het blijft kriebelen als je de setup van anderen ziet. Ik kan je de M8.2 aanraden als je er een ziet voor een mooie prijs, ze hebben niet de sensor problemen van de M9 en sluiterproblemen van de reguliere M8. De mijne vertoont wel een coffee stain op het beeldscherm, maar het scherm is zo laag in resolutie dat ik het toch niet gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertJRB
tcv schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:07:
[...]

Thanks! 28mm summicron staat inderdaad nog op de verlanglijst, 2.8 op de crop sensor is mooi op zonnige dagen maar is vrij beperkt in deze donkere dagen. ISO 1250 is echt de max op de M8.

Kan me voorstellen dat het blijft kriebelen als je de setup van anderen ziet. Ik kan je de M8.2 aanraden als je er een ziet voor een mooie prijs, ze hebben niet de sensor problemen van de M9 en sluiterproblemen van de reguliere M8. De mijne vertoont wel een coffee stain op het beeldscherm, maar het scherm is zo laag in resolutie dat ik het toch niet gebruik.
Aan de ene kant is het weer zo’n stap terug met de M8. Maar de kleuren van de ccd waren wel altijd ontzettend fijn.
En dan zou mijn 18mm ook weer wat meer gebruik krijgen.
De 8.2 of een M8 die ge-update is tot 8.2 zou nu ook mijn keuze zijn. Met name safierglas
Is toch wel erg fijn.
De sluiter gelukkig nooit problemen mee gehad.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vt2kvlrzfRPEMs9zAASKcaI1XMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hc0neD9RLQXALdRlYy0xZkUX.jpg?f=fotoalbum_large
Al een tijdje op zoek naar een snelle prime en via Amazon deze kunnen oppikken voor ~300 euro. Een terugstuurmodelletje maar voor dat prijsverschil wilde ik wel een gok wagen.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

br00ky schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:42:
[Afbeelding]
Al een tijdje op zoek naar een snelle prime en via Amazon deze kunnen oppikken voor ~300 euro. Een terugstuurmodelletje maar voor dat prijsverschil wilde ik wel een gok wagen.
Zo dat is een leuke prijs! valt er wat aan te zien? Nieuw zit die toch wel op de 500+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Steef schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:20:
[...]

Zo dat is een leuke prijs! valt er wat aan te zien? Nieuw zit die toch wel op de 500+.
De doos is duidelijk open geweest. Er zitten twee kleine krasjes van een millimeter op de metalen body maar niets op het glas. Goede koop dus :Y)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:40

Pixeltje

Woo-woohoo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_2gkDUJW8oHaqxw83_Pn2UMDmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xy2DecfYz3njB2cEGT2aaYe3.jpg?f=fotoalbum_large 8)

Een andere lens ingeruild en deze opgehaald als occasion bij Cameranu vanmorgen. Daarmee maar iets duurder dan een tweedehands op marktplaats bijvoorbeeld, maar wel de ease of mind dat ik bij pech terug kan naar een winkel..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 13:51
Na lang wikken en wegen toch maar overstag gegaan en een Peak Design Travel Backpack gekocht. Wat een zee van ruimte 😱, ideaal combineren met de travel lijn. In al die jaren fotografie toch redelijk wat rugzakken en schoudertassen gehad, alleen niet eerder zo tevreden geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBktGa31ew7IQzCLI2UOvTOTa_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wu9VfBbn2WK8Ns1E9PZ39p2G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Ik heb er toevallig ook nog eentje op mijn camera gehad vanmiddag om te testen. Hele leuke en fijne lens qua build quality en optisch!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:40

Pixeltje

Woo-woohoo!

zzzzz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Ik heb er toevallig ook nog eentje op mijn camera gehad vanmiddag om te testen. Hele leuke en fijne lens qua build quality en optisch!
Ja klopt. En een mooie aanvulling op mijn 24-70. Deze is veel lichter en compacter wat fijn is op de eos R, ook voor de vrouw trouwens, die heeft niet van de kolenschoppen zoals ik.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 18:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6G98OQsHb2_XaUUGXUdkDsOjX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4eH7bYMoV8zx9RRBwfU8pVe.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw statief. Over van alles getwijfeld en besloten het in 1x goed te doen.

Kop: Arca Swiss D4M
https://www.nivo-schweitz...anual-monoballrfix/p11695

Statief: Sirui RX3213
https://www.kamera-expres...WsS5D8bO-bnEaAhxeEALw_wcB

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou vertel eens wat meer, waarom deze kop bijvoorbeeld? Voor portretten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 18:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Gonadan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:48:
Nou vertel eens wat meer, waarom deze kop bijvoorbeeld? Voor portretten?
Met statieven lees je overal dat mensen 3x upgraden en eindigen met iets dat ze altijd te duur vonden maar uiteindelijk toch maar gedaan. En de lokale shop had dit op voorraad, met de tripod als gebruikt exemplaar en de kop nieuw. Maar goed, wat is gebruikt, deze Sirui heeft levenslange garantie en is niet stuk te krijgen. En dit onderstel kan ook goed een schommelkop op later voor mijn tele, mocht ik willen.

De kop zelf is erg mooi gebouwd, het gemak waarop hij los/vast gaat en hij dan ook vast blijft....dit is wel een stukje engineering waar je blij van wordt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertJRB
Nomad schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Met statieven lees je overal dat mensen 3x upgraden en eindigen met iets dat ze altijd te duur vonden maar uiteindelijk toch maar gedaan. En de lokale shop had dit op voorraad, met de tripod als gebruikt exemplaar en de kop nieuw. Maar goed, wat is gebruikt, deze Sirui heeft levenslange garantie en is niet stuk te krijgen. En dit onderstel kan ook goed een schommelkop op later voor mijn tele, mocht ik willen.

De kop zelf is erg mooi gebouwd, het gemak waarop hij los/vast gaat en hij dan ook vast blijft....dit is wel een stukje engineering waar je blij van wordt.
Arca is geweldig. Inderdaad engineering waar je blij van wordt. Veel plezier ermee.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nomad schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:05:
deze Sirui heeft levenslange garantie
Kijk uit met dat soort Marketing geroep!

Vaak betekent het niet zolang jij leeft, maar zolang dat model wordt geproduceerd! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Of zolang ze nog onderdelen hebben liggen die je eventueel kunt krijgen, dat kan nog best wel eens heel erg lang zijn. Voor veel producten is het ook de vraag of je die na enkel decennia nog wilt laten repareren of dat het product verder geëvolueerd is en een nieuwe sowieso wel aantrekkelijk is.

Overigens heb ik ook wel garanties meegemaakt waar het daadwerkelijk echt levenslang is, zonder vragen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• durcie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:37
Vandaag de nieuwe Nikkor Z 28-75 f2.8 opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfN0xEhPTX9v1hjWy3Ty7yeXWA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhUbd6P8L3XsfNPuxHyO7j1W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
durcie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:26:
Vandaag de nieuwe Nikkor Z 28-75 f2.8 opgehaald.
Hoe bevalt deze? Naar verluid zit hier hetzelfde glaswerk in als de Tamron 28-75/2.8 G1 uit 2018, maar dan in een Nikon-jasje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Sinds een weekje trotse eigenaar van de Sony A7RIII + 24-105G/F4. Beetje aan t klooien met de mogelijkheden, wat test foto's maken etc.

Wil graag verdiepen in het macrofotografie dus op marktplaats gisteren een Laowa 100mm 2X macro opgehaald :) tevens een nieuwe tas besteld.

Volgende stap is nog een mooie statief(je) scoren en wellicht nog een ringflitser :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLJZPprGybCkOzBBdS-o2rH4Z8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adWiUO8g4HhoM4lngGniRz4v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sX32wO8JU6a4Pl5Ga8M9k9nYoKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVkXus8Qyq8RDhA9mOqB8IWV.jpg?f=fotoalbum_large

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
oviMivo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:40:
Sinds een weekje trotse eigenaar van de Sony A7RIII + 24-105G/F4 + een Laowa 100mm 2X.
Fijn om te horen dat het allemaal gelukt is en dat je het zo mooi en veilig kunt vervoeren in een geschikte tas. Veel plezier er mee! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oviMivo
zzzzz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Fijn om te horen dat het allemaal gelukt is en dat je het zo mooi en veilig kunt vervoeren in een geschikte tas. Veel plezier er mee! >:)
Dank je! Zeker goede keuze gemaakt zover ik nu kan beoordelen :) . De tas was ook een mooie aanbieding bij KE . Nog bedankt voor de adviezen!

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@oviMivo Nu maar hopen dat er niets bij komt, want die tas is wel vol zo. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Toff schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:54:
@oviMivo Nu maar hopen dat er niets bij komt, want die tas is wel vol zo. })
Haha dat valt opzich nog mee. Onderste stuk is nog 'vrij' daar zitten de extra tussenwandjes nu en de accessoires om aan de tas te hangen. Nog ruimte voor 1-2 lenzen hoor ;) 😜

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22

SkyStreaker

Move on up!

Naar aanleiding van een topic die ik gestart heb, heb ik voor de volgende setup gekozen, weliswaar 2e-hands, maar nog maar 3900 clicks (inmiddels zelf uitgevogeld hoe ik daarachter kan komen :P).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQOGzJMXSlXIWbAiCWHuMN9adrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oj7ZO4ETap7pqOSIYykmVbkx.png?f=fotoalbum_large

Ik dacht mij te herinneren uit een 2000D te hebben gehad, maar dat was een 1000D - weer een stapje verder eigenlijk. Nu nog een leuk (maar goedkoop) statief en klaar is kees, voorlopig :D

* Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS HSM Canon-AF
* Canon EOS 2000D Body

Prima setje voor de starter, wat mij betreft. En zoals in het ander topic gezegd is: "dode mount", maakt alles tweedehands een heel stuk goedkoper :>

De Sigma vanwege goede recensies voor een "alleskunner", waar een starter zoals ik prima mee uit de voeten kan. Ik weet dat ik bij de 1000D uit nog had gekozen voor een vergelijkbaar iets van Tamron. Volgens mij ook een lens van 18-200mm. Enfin, ik ben benieuwd hoe dit zal gaan. :9

[ Voor 26% gewijzigd door SkyStreaker op 28-01-2022 12:58 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SkyStreaker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:52:
* Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC OS HSM Canon-AF
* Canon EOS 2000D Body

Prima setje voor de starter, wat mij betreft. En zoals in het ander topic gezegd is: "dode mount", maakt alles tweedehands een heel stuk goedkoper :>
Je weet dat elke keer als er iemand zo'n verschrikkelijke lens koopt voor zijn dSLR/MILC er een schattige kitten én puppy sterven :? }) :P :+

Had dan iets van een recentere 18-135 of zo gekocht...
Of een wat nieuwere 18-55 en 55-250 bijvoorbeeld! :)

Of misschien wel de beste optie : Een mooie tweedehands 15-85 IS USM :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Je ziet de kattenbak in de achtergrond?

Mwoah, in dat aspect had iedereen kans gehad in mijn topic te reageren toch? :D Jammer dan, zolang ik maar tevreden ben, want wat heb ik verstand van? Niks :+ Dus, wat ik niet ken, mis ik toch ook niet?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SkyStreaker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:
Je ziet de kattenbak in de achtergrond?
Nee, gewoon algemeen geintje ;)
Mwoah, in dat aspect had iedereen kans gehad in mijn topic te reageren toch? :D Jammer dan, zolang ik maar tevreden ben, want wat heb ik verstand van? Niks :+ Dus, wat ik niet ken, mis ik toch ook niet?
Ik kom nooit buiten de grote topics dus geen idee... :+

Maar IMHO wel echt zonde om zoiets te kopen, tenzij je compact op vakantie moet of zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

nero355 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Nee, gewoon algemeen geintje ;)

O+
[...]

Ik kom nooit buiten de grote topics dus geen idee... :+

Maar IMHO wel echt zonde om zoiets te kopen, tenzij je compact op vakantie moet of zo!
Toekomst perspectief, dit paste in mijn budget (voor de prijs in 2e-hands hoefde ik het echt niet te laten) - die moest ik wat aanpassen door auto-gezeik :) Wat is jouw motivatie voor de kritiek, want ik zie verder niemand tegenspreken?

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 28-01-2022 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 22:37
Zo'n superzoom is prima voor een beginner. Gewoon lekker mee gaan schieten en na een tijdje merk je vanzelf op welke brandpuntsafstanden je het meeste fotografeert en kan je vervolgens inversteren in beter glas van hogere kwaliteit en met minder compromis :).

Voor de EF mount is inderdaad heel veel leuks te vinden tweedehands voor aantrekkelijke prijzen.

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 15:40
Zo mooi aan de techniek van de laatste jaren dat je voor niet heel veel geld een tweedehands Sony A7 kan scoren. Ik werk normaal met Nikon maar heb ook wat analoge camera's liggen waaronder een Leica CL met 40 mm M-Rokkor F2. Ik doe niet veel op film, toch een beetje lui, maar met de A7 is het een perfecte combinatie. En wat een verschil in gewicht en grootte! Hier in vergelijking met een D750 en 24-70. Beetje flauw natuurlijk maar toch!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tcd_CWu9xgNk6YajC9N9XdbX0_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHKuVBViTVmGCdPwYIoV7kJI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRwJr31TNwmdJDFoZJw2nd8BEWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIUuqRF3pCfmJhcScrI1qF8p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Wat een schatje zeg! Als ik niet al twee 40mm lenzen had wist ik het wel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SkyStreaker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:25:
die moest ik wat aanpassen door auto-gezeik :)
Hmm... been there, done that, no t-shirt! :-(

Hoop dat het gauw goed komt! ;)
Wat is jouw motivatie voor de kritiek, want ik zie verder niemand tegenspreken?
- Scherpte
- Vervorming
- Chromatische Abberatie

Zijn drie dingen die bij een setje lenzen sowieso beter zullen zijn gok ik! :)

Voor de exacte details zou je wat LensTip.com Reviews erbij kunnen pakken en de eerder genoemde lenzen ermee vergelijken ;)
Artz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:33:
Zo mooi aan de techniek van de laatste jaren dat je voor niet heel veel geld een tweedehands Sony A7 kan scoren. Ik werk normaal met Nikon maar heb ook wat analoge camera's liggen waaronder een Leica CL met 40 mm M-Rokkor F2. Ik doe niet veel op film, toch een beetje lui, maar met de A7 is het een perfecte combinatie. En wat een verschil in gewicht en grootte! Hier in vergelijking met een D750 en 24-70. Beetje flauw natuurlijk maar toch!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Doe mij maar het comfort en ergonomie van die D750 + 24-70 set i.p.v. dat gepriegel met kleine lensjes en platte bodies! :Y) 8) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

nero355 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Hmm... been there, done that, no t-shirt! :-(

Hoop dat het gauw goed komt! ;)

Is het al :P

[...]

- Scherpte
- Vervorming
- Chromatische Abberatie

Zijn drie dingen die bij een setje lenzen sowieso beter zullen zijn gok ik! :)
Die 2e kan je in photoshop prima opvangen met barrel correction. Scherpte let ik nog niet zo op.
Onder stand "M" herkent de camera wel dat ik 18-200 gebruik, alleen zijn er geen gegevens voor om het automatisch te corrigeren. Dat kan ik ook wel in lightroom opvangen, als mijn geheugen mij dient. ;)

Vergeet ook niet, instapper he? Zo belangrijk is het nog allemaal niet en de vraag is of het ooit belangrijk wordt aangezien ik voorlopig "uit het vuistje" schiet om het maar zo te zeggen O+

Maar, off-topic - dus we laten het daarbij _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 28-01-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

SkyStreaker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 20:10:
Die 2e kan je in photoshop prima opvangen met barrel correction.

Onder stand "M" herkent de camera wel dat ik 18-200 gebruik, alleen zijn er geen gegevens voor om het automatisch te corrigeren. Dat kan ik ook wel in lightroom opvangen, als mijn geheugen mij dient. ;)
Totdat je het resultaat ziet en denkt : Hmm... is mijn foto er wel beter op geworden :? :/

;) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:53
SkyStreaker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Toekomst perspectief, dit paste in mijn budget (voor de prijs in 2e-hands hoefde ik het echt niet te laten) - die moest ik wat aanpassen door auto-gezeik :) Wat is jouw motivatie voor de kritiek, want ik zie verder niemand tegenspreken?
Ik zou me er niet te veel van aantrekken. De set die in je handen hebt is ontiegelijk veel capabeler dan camera's/lenzen uit het verre verleden waarmee de meest iconische foto's zijn gemaakt. Lekker op pad gaan, veel foto's maken met wat je hebt, veel leren. F8 and be there. Pas upgraden als de camera écht de beperkende factor vwb de kwaliteit van je foto's wordt ipv je eigen kunnen. De meeste mensen (mezelf incluis) bereiken dat punt nooit, maar kopen duurdere apparatuur in de hoop dat hun foto's dan beter worden.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 15:40
nero355 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:39:

[...]

Doe mij maar het comfort en ergonomie van die D750 + 24-70 set i.p.v. dat gepriegel met kleine lensjes en platte bodies! :Y) 8) d:)b
O zeker hoor. Voor het normale werk zeul ik de D750 met lenzen mee. Die A7 is voor mijn handen te klein. Maar op een casual tochtje ergens naar een stad of een feestje vind ik die kleine combinatie toch best fijn! Steekt de camera zo in een jaszak.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Mag dit hier ook?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/18h9PHW.jpg

Z Cam E2S6 met Ninja V voor Prores RAW recording. Lang getwijfeld tussen deze of een Blackmagic-variant. Wat ik van de laatste eigenlijk al jaren haat is de ergonomie. Leuk voor fotografie, maar zo onhandig voor film. Zelf toen ik nog ergens in dienst was altijd met RED gewerkt, wat lekker "klein" en vooral zelf in te delen en aan te passen is. Dus het boxed design van de Z Cam sprak me erg aan.

Erg blij mee. Wacht nog op een kabeltje, maar verder alles binnen. Gaat gecombineerd worden met mijn Zeiss primes (28/35/50/85) :)

Nog onderweg:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GaEHRkG.png
Twee van deze knallers, inclusief twee grote softboxen en wat prullaria.

[ Voor 10% gewijzigd door Peter_Aragorn op 29-01-2022 14:15 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mag? Dat moet hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durcie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:37
zzzzz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Hoe bevalt deze? Naar verluid zit hier hetzelfde glaswerk in als de Tamron 28-75/2.8 G1 uit 2018, maar dan in een Nikon-jasje.
Hij bevalt goed, duurde even voor dat de zon doorbrak om de lens goed te testen. Maar ben tot nu toe heel tevreden met de resultaten. Zie niet veel ghosting of andere rare dingen op de foto's. Maar heb de f4.0 ingeruild tegen deze dus kan ze helaas niet meer naast elkaar testen.

Denk dat dit een heel populaire lens voor het Z systeem zal gaan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 24-09 17:49

RvL

Nou, ik heb weer een flink in de buidel getast afgelopen week en heb een camera en lens aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Xz6Vz4KMUgjUtGieXd6mxb0aYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cm0k4OTuIKEh8Gyp39bC6j6w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wy9CQJGZotowjsDjRMok5EkT6qg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9zmw6c9Ht6nNJOJVV20B6uB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ab3n9HsXVl0S3MCUvEUhQ9ibMyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1FH5l5Cn24qKmIC7o4NEo6H.jpg?f=fotoalbum_large

De lens is een Tokina SD 70-210mm f/4-5.6. Daar zat een Canon T70 uit 1984 aan vast.

Totale kosten: €5

De T70 is helaas dood. De automatische filmdoorvoer is overleden, een bekend probleem. In dit geval was er een tandwiel vastgelopen waardoor een ander tandwiel was afgebroken. Alleen al Googlen naar een vervangend onderdeel is duurder dan de €2,50 die ik effectief voor de camera betaald heb.

De lens is, na het losmaken van het diafragma, best bruikbaar. Voor een zoom uit dat tijdperk zeker niet slecht, al ben ik er vanwege het geweldige weer van de afgelopen dagen nog niet echt mee op pad geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door RvL op 07-02-2022 18:40 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RvL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:31:
De T70 is helaas dood. De automatische filmdoorvoer is overleden, een bekend probleem.
In dit geval was er een tandwiel vastgelopen waardoor een ander tandwiel was afgebroken.
Alleen al Googlen naar een vervangend onderdeel is duurder dan de €2,50 die ik effectief voor de camera betaald heb.
Ik zou het wel stoer vinden als je die ook fixt! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvL

RvL

nero355 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:20:
[...]

Ik zou het wel stoer vinden als je die ook fixt! :D
Het is niet dat ik het niet geprobeerd heb. Maar wat ik jammer vind aan de T70 is dat er veel plastic asjes in zitten. Als het vet dan te dik wordt en begint aan te koeken, heb je kans dat er dingen gaan breken. Ik vermoed dat er ergens nog een of meerdere van dat soort asjes gebroken is want in een aantal tandwielen was echt geen beweging meer te krijgen. Onder andere de spindel die de film door trekt zat zo vast als een huis. En dat deel 'laad' ook de sluiter en zorgt dat de spiegel neergeklapt wordt.

Hoe ik dat weet? Toen ik er achter kwam dat ie beyond repair was heb ik er een project van gemaakt om te kijken hoe zo'n T70 nu in elkaar zit. Met als gevolg dat hij nu echt, ECHT beyond repair is :D

Sowieso was de body niet meer in een staat waarmee je 'm ter demonstratie in een kast zet. Veel slijtplekken, de hoeken helemaal afgesleten en ga zo maar door.

[ Voor 13% gewijzigd door RvL op 08-02-2022 20:26 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Dit is een stack van 21 foto's.....
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51885729969_b6b9ab1560_z.jpg
....gemaakt met de A7iii en de Canon EF 100mm 2.8 macro usm. Camera in manual focus, en stapje voor stapje focusmotor een duwtje voor- of achteruit geven met dit onbetekenende apparaatje.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51885436081_1f31146746_z.jpg
Cloon van de dubbel zo dure Sony Rmt-p1bt, werkt als bluetooth remote en handmatige focus stepper als de camera in MF mode staat.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

bobcom schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:39:
Dit is een stack van 21 foto's.....
[Afbeelding]
....gemaakt met de A7iii en de Canon EF 100mm 2.8 macro usm. Camera in manual focus, en stapje voor stapje focusmotor een duwtje voor- of achteruit geven met dit onbetekende apparaatje.
[Afbeelding]
Cloon van de dubbel zo dure Sony Rmt-p1bt, werkt als bluetooth remote en handmatige focus stepper als de camera in MF mode staat.
Jij durft! Zomaar wat leuks laten zien zonder linkje waar wij dat leuks kunnen vinden! :P

Is dit een JJC BTR-S1? Heb je controle over de stapgrootte?

Hoe heeft dit controle over de focus diepte, normaal gesproken kun je de focus motor toch niet aansturen? :o Schijnbaar kan dit met de Sony remote ook al.

En wat is hier aan de hand? Focus breathing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haF7GIeOsANIjX-LBRGipzGtmV8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DRhIOXjN06HIjB3wqtNKOTyu.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Steef op 16-02-2022 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Steef Gekocht als JJC RMT-P1BT x Sony, ook te vinden als JJC BTR-S1. BT staat voor Bluetooth, R(mt) voor Remote. Ik heb hem hier gekocht, maar hij is vast wel dichter bij (jouw) huis te vinden.

Ik heb mijn AF-knop op AF/MF control staan en C1 op Focus Magnify. Die knoppen bedien ik ook met de JJC-etc. De andere knoppen heten T en W omdat je via een schuifje kunt kiezen tussen scherpstellen en (elektro)zoomen. Ze sturen de focusmotortjes direct aan, zonder tussenkomst van het af-systeem.
Werkwijze:
Camera op statief, manual focus, dan met AF naar autofocus en grove scherpstelling. Dan met AF-on terug naar manual focus en eerste focuspunt opzoeken. Met C1 focusvergroting, en met T / W knopjes scherpstellen op gewenst detail. Focusslag is behoorlijk klein, zelfs bij 12x vergroting kun je nog een beetje door je zoekerbeeld heen focusseren - maar hangt uiteraard af van je afstand en diafragma.
Deze orchidee is een forse joekel, afstand ca. 1m bij f/8, verschil tussen minimale en maximale focusafstand zo'n 10 cm. Dus 21 shots is veel te krap, en op diverse plekken heeft was er gewoon niks scherps te stacken denk ik. Maar kan ook aan mijn PS-skills gelegen hebben, want die zijn inexistent.

Al met al een prima speeltje. Met C1 kan je voortduren wisselen tussen totaal, 5x en 12x vergroot zoekerbeeld, en met het stickje of raakschermpje kun je je focuspunt telkens naar een andere plek verplaatsen, zodat je met wat geduld en discipline een heel aardige stack kan maken.
Kost waarschijnlijk wat meer tijd dan de 20 minuutjes die ik nodig had, en het scheelt ook als je object geen 10x10x10 cm is. Was ook alleen maar om een idee te geven.

Zoals gezegd: cloon van de Sony RMT-P1BT, die het dubbele kost en een stuk robuuster schijn te zijn. Voor mij en nu is dit goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 20:37
Aangezien Sony A-mount definitief in de ban heeft gedaan ben ik af gelopen maand op zoek geweest naar A-mount koopjes. Met name de jaren ‘80 Minolta lenzen voor de Maxxum / Dynax 7000 / 5000 zijn vaak spotgoedkoop. Voor minder dan één nieuw redelijk kwalitatief E-mount objectief heb ik de volgende set screwdriver objectieven + adapter bij elkaar gesprokkeld op de tweedehands markt:

Minolta AF 50 f/1.4 (SAL50F14)
Minolta AF 28 f/2.8 (SAL28F28)
Minolta AF Reflex 500 f/8 (SAL500F80)
Minolta AF 70-210 f/4 (Beercan)
Minolta AF 35-70 f/4
Sony LA-EA4 autofocus adapter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jxx8MXZ2JgzM-3ixoiFBWmTJGM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jorQT7pMIiSVJ3QNR2WLT3aj.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral de spiegellens is vrij uniek. Is de enige bestaande autofocus spiegellens voor 35mm film / fullframe sensor. Lekker licht en handzaam om af en toe een vogeltje te schieten. De 50 1.4 gebruik ik als standaard objectief. De legendarische beercan is weer ideaal voor portret werk. Met name in de studio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Als die net zo :9~ klinkt als de Minolta AF 50 f/1.7 op een analoge Minolta body dan ga je daar echt van genieten elke keer als de AF begint! :Y) 8) _O_ <3 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 20:37
nero355 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:45:
[...]

Als die net zo :9~ klinkt als de Minolta AF 50 f/1.7 op een analoge Minolta body dan ga je daar echt van genieten elke keer als de AF begint! :Y) 8) _O_ <3 :*)
AF klinkt inderdaad erg retro :). Natuurlijk minder snel en accuraat, maar met micro focus adjustments goed in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
RvL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:31:
Nou, ik heb weer een flink in de buidel getast afgelopen week en heb een camera en lens aangeschaft.

De lens is een Tokina SD 70-210mm f/4-5.6. Daar zat een Canon T70 uit 1984 aan vast.

De lens is, na het losmaken van het diafragma, best bruikbaar. Voor een zoom uit dat tijdperk zeker niet slecht, al ben ik er vanwege het geweldige weer van de afgelopen dagen nog niet echt mee op pad geweest.
Tof, ik heb er nog eentje op zolder liggen, mijn eerste lens aanschaf voor op de Canon AE-1 van mijn vader. Een heel fijn lensje en mijn kopie was destijds ragscherp op TMAX-100 en Agfa APX25.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvL

RvL

divvid schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:10:
[...]

Tof, ik heb er nog eentje op zolder liggen, mijn eerste lens aanschaf voor op de Canon AE-1 van mijn vader. Een heel fijn lensje en mijn kopie was destijds ragscherp op TMAX-100 en Agfa APX25.
Hij valt me absoluut niet tegen! Ik merk wel dat hij op de kleinere brandpuntafstanden makkelijker te beheersen is dan op 210mm. Maar op 210mm is de scherptediepte al snel zo klein, zeker als je een beetje dicht op je onderwerp staat, en dat maakt goed focussen er niet makkelijker op. Daarnaast geen IS (duh) dus ik mag nog wel een beetje oefenen op stabiel staan.

Maar voor de prijs die ik er voor betaald heb is het voorlopig wel een blijvertje. Tot ik weer iets anders leuks tegen kom ;)

Zo maar een voorbeeldje, een Maleische beer uit Burgers Zoo. Op ruisonderdrukking en wat croppen na geen post processing gedaan, puur om te kijken wat de lens kan. Geschoten op ISO 1600, wat voor een Canon M50 zeker niet laag is. Dus daar verlies ik al wat detail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TW03KXsr6PLKqXL9chZqz4cokHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwLwJgbfQ7A60Z6G89JpSyAq.jpg?f=fotoalbum_large

Met wat uitgebreidere post processing is er nog veel meer uit te halen.

Hier is wat meer post processing op gedaan en is ook ingeflitst. Dat helpt wel met het beeld 'bevriezen' :)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51889906178_b052cd907f_b.jpg7/52 Skye posing for my 'new' lens

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
RvL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Hij valt me absoluut niet tegen! Ik merk wel dat hij op de kleinere brandpuntafstanden makkelijker te beheersen is dan op 210mm. Maar op 210mm is de scherptediepte al snel zo klein, zeker als je een beetje dicht op je onderwerp staat, en dat maakt goed focussen er niet makkelijker op. Daarnaast geen IS (duh) dus ik mag nog wel een beetje oefenen op stabiel staan.

Maar voor de prijs die ik er voor betaald heb is het voorlopig wel een blijvertje. Tot ik weer iets anders leuks tegen kom ;)
Nog zo'n leuk verhaaltje. Ongeveer een jaar nadat ik de Tokina had gekocht, kreeg ik een Nikon F-801. Bij de lokale fotoboer hadden ze een Vivitar 200mm f/3.5 zonder adapter. Bij een andere fotoboer verkochten ze de adapters. Uiteindelijk kon ik beiden dus krijgen voor bij elkaar Fl 15,- (net geen 7 euro)

Mijn eerste digitale camera was een Nikon D50 en daarmee heb ik leuke foto's met de Vivitar geschoten.
Met deze won ik een fotobon in een lokale wedstrijd, waar ik met wat bijleggen een Sigma 10-20mm f/4.0-5.6 EX DC HSM van kon kopen. Meer over die Sigma later.

1/250s f/3.5 iso400
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdbDxzQEkDX_RQiX_dZ0u0dancs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuBMuxzyJaLcBas9nJ6vUHOk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

divvid schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Nog zo'n leuk verhaaltje. Ongeveer een jaar nadat ik de Tokina had gekocht, kreeg ik een Nikon F-801. Bij de lokale fotoboer hadden ze een Vivitar 200mm f/3.5 zonder adapter. Bij een andere fotoboer verkochten ze de adapters. Uiteindelijk kon ik beiden dus krijgen voor bij elkaar Fl 15,- (net geen 7 euro)

Mijn eerste digitale camera was een Nikon D50 en daarmee heb ik leuke foto's met de Vivitar geschoten.
Met deze won ik een fotobon in een lokale wedstrijd, waar ik met wat bijleggen een Sigma 10-20mm f/4.0-5.6 EX DC HSM van kon kopen. Meer over die Sigma later.

1/250s f/3.5 iso400
[Afbeelding]
Mijn liefde voor oude objectieven is eigenlijk pas recent weer 'tot leven' gekomen.

Ik heb voor mijn digitale tijdperk, wat begon in 2008 met een Sony A350, altijd geschoten met een Exakta Vx500 met daarbij een Meyer-Optik Domiplan 50mm f/2.8 en een Meyer-Optik Orestor 135mm f/2.8. Die Domiplan heeft me nooit echt kunnen bekoren, maar die Orestor daarentegen....

Maar ja, die paste niet meer op de A350. De flensafstand van Exakta is marginaal groter dan Sony/Minolta A, dus een adapter zonder optiek is niet mogelijk.

Maar met de komst van m'n Canon M50 vorig jaar is dat allemaal veranderd. En struin ik dus met enige regelmaat de kringloopwinkels en rommelmarkten af. Ik verwacht daar uiteraard geen Canon EF 70-200 f/4 L te vinden voor €15 maar voor een paar euro wil ik best een of ander obscuur lensje proberen :)

Leuke blog trouwens (y)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 20:08

DirtyBird

Praktiserend denker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULjuY8wFMxnqUemaPoVuZIPzk1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKUz0nJrKmMzItJyojEMRixa.jpg?f=fotoalbum_large

Na zowel de m.zuiko 75-300mm als de lumix 100-300mm te hebben gebruikt, ga ik vanaf nu dit monster gebruiken voor het telewerk.
Een Leica DG 200mm f/2.8, oftewel 400mm FF equivalent. Met iets meer dan 1,2kg daadwerkelijk groot en zwaar voor mft begrippen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 17:04

JTfoto

Work hard

Trotse eigenaar van de grootste aankoop qua lenzen voor mijn G9: de laowa 7.5mm f/2.0. Wat een geweldig lensje, laat zien dat groot niet altijd beter hoeft te zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGubNsQiqLN6vKw87snolgmezqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48bz6hbAHhy9Hr3roHd1v6VK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door JTfoto op 10-03-2022 13:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Djarune schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:23:
Aangezien Sony A-mount definitief in de ban heeft gedaan ben ik af gelopen maand op zoek geweest naar A-mount koopjes. Met name de jaren ‘80 Minolta lenzen voor de Maxxum / Dynax 7000 / 5000 zijn vaak spotgoedkoop. Voor minder dan één nieuw redelijk kwalitatief E-mount objectief heb ik de volgende set screwdriver objectieven + adapter bij elkaar gesprokkeld op de tweedehands markt:

Minolta AF 50 f/1.4 (SAL50F14)
Minolta AF 28 f/2.8 (SAL28F28)
Minolta AF Reflex 500 f/8 (SAL500F80)
Minolta AF 70-210 f/4 (Beercan)
Minolta AF 35-70 f/4
Sony LA-EA4 autofocus adapter

[Afbeelding]

Vooral de spiegellens is vrij uniek. Is de enige bestaande autofocus spiegellens voor 35mm film / fullframe sensor. Lekker licht en handzaam om af en toe een vogeltje te schieten. De 50 1.4 gebruik ik als standaard objectief. De legendarische beercan is weer ideaal voor portret werk. Met name in de studio.
Tijd om mijn eigen A-mount meuk eens op 1 foto te zetten. Ik wilde eerst gewoon mijn smartphone gebruiken hiervoor, maar heb uiteindelijk mijn Konica-Minolta DiMAGE A2 uit 2004 uitgegraven voor het maken van deze groepsfoto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/AAclGHZuNRTNNGuGsBrXK6cB.jpg

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
EXX schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:00:
[...]
Tijd om mijn eigen A-mount meuk eens op 1 foto te zetten.
Mooi spul hoor! Zeker de 80-200!
Gebruik je alles nog?

Pagina: 1 ... 111 ... 119 Laatste

Let op:
Alle foto- en videografiegerelateerde hardware mag gepost worden, zolang je maar eigen foto's maakt