Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• iew
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06-05 11:35

iew

What the...?!

BlaTieBla schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:25:
[...]

Maar dan heb je nog wat keuze in focal-length en diafragma. Meer keuze, meer gewicht, soort van aanvaardbaar.
Met een 450mm f/6.5 in plaatstaal-uitvoering.... not so much.
Tsja is wat voor te zeggen, toch sjouw je je met beide een breuk..., was voor mij niet aanvaardbaar meer.

To do or not to do...

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Foto & Video
Ik zie dat je aardig aan het uitdunnen bent @iichel, is dat omdat het teveel wordt of kunnen we hier binnenkort weer ander leuk spul zien langs komen? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17-06 18:17

iichel

Gazoooo

Gonadan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:36:
Ik zie dat je aardig aan het uitdunnen bent @iichel, is dat omdat het teveel wordt of kunnen we hier binnenkort weer ander leuk spul zien langs komen? :P
Ben wat geld aan het schuiven voor een EOS R5, als die ooit geleverd gaat worden :P

/////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG /////AMG

• Hamed
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17-06 07:04
Nieuwe tas en wat filters.

Peak Design Everyday Messenger 15'' (V2) Ash

PolarPro QuartzLine 67mm ND8/CPL
PolarPro QuartzLine 77mm ND16/CPL
PolarPro QuartzLine 82mm ND8

Sony A7R4
Carl Zeiss Batis 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - FE 24-105 - 90 Makro - 200-600
Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02:04

Royz

Kleurenblind!!

Hamed schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:59:
Nieuwe tas en wat filters.

Peak Design Everyday Messenger 15'' (V2) Ash

PolarPro QuartzLine 67mm ND8/CPL
PolarPro QuartzLine 77mm ND16/CPL
PolarPro QuartzLine 82mm ND8

[Afbeelding]
Mooi! Ik heb hier nu ook twee PolarPro VariableND's (2-5 stops en 6-9 stops) en de PolarPro Summit Filter System (Landscape kit) liggen maar alles van PolarPro voelt bizar goed aan. Al het gebruikte materiaal is van top kwaliteit.

Fotografie Vlogs & Drone videos

• Hamed
Royz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:48:
[...]

Mooi! Ik heb hier nu ook twee PolarPro VariableND's (2-5 stops en 6-9 stops) en de PolarPro Summit Filter System liggen maar alles van PolarPro voelt bizar goed aan. Al het gebruikte materiaal is van top kwaliteit.
Ze voelen ook gewoon goed aan. Wou van de rest van filters af, daarom ook deze set, ze passen op alle lenzen die ik heb :)

Sony A7R4
Carl Zeiss Batis 18 - 85

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik heb een Nisi set voor vierkante filters (S5) maar da's vooral omdat ik een groothoek heb zonder schroefdraad.

• Jackie Moon
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 17-06 17:38
Alleen met Panasonic, wifi via een router. En pan en tilt met 433mhz remote, 50+ meter bereik.

Panasonic G9 + 100-400mm. Met camouflage ziet er al beter uit 😃

Nu nog het veld in. 🙂

Cheers,

[Voor 5% gewijzigd door Jackie Moon op 05-08-2020 02:15]

Everybody panic! - D N A

• hfos
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Hamed schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:50:
[...]

Ze voelen ook gewoon goed aan. Wou van de rest van filters af, daarom ook deze set, ze passen op alle lenzen die ik heb :)
Is dan zoiets als de Revoring niks voor je? Dan zou je er in theorie maar ééntje nodig hebben (afhankelijk van welke filter threads je lenzen hebben ;) )

• Hamed
hfos schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:30:
[...]

Is dan zoiets als de Revoring niks voor je? Dan zou je er in theorie maar ééntje nodig hebben (afhankelijk van welke filter threads je lenzen hebben ;) )
Mijn keuze is al genomen :) Heb nu 3 filters die ik voor al mijn lenzen kan gebruiken :D

Sony A7R4
Carl Zeiss Batis 18 - 85

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:56

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

iew schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:16:
Tsja is wat voor te zeggen, toch sjouw je je met beide een breuk..., was voor mij niet aanvaardbaar meer.
Ik moet effe zeiken, alvast mijn excuses, maar : Waarom doet men daar altijd zo moeilijk over :?
Is iedereen zo fragiel geworden :? :D _O-

Hoeveel kilometers ik lopend heb afgelegd met een Canon 5D/7D achtig toestel inclusief de grip om mijn nek en i.c.m. de 70-200 f/2.8 en 100-400 met ook nog eens een tas op mijn rug wil ik niet eens weten! :$ :X :+

Soms moet je gewoon door zulke momenten heen om die eene :9~ foto te maken! 8) :P

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

nero355 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:05:
[...]

Ik moet effe zeiken, alvast mijn excuses, maar : Waarom doet men daar altijd zo moeilijk over :?

Hoeveel kilometers ik lopend heb afgelegd met een Canon 5D/7D achtig toestel inclusief de grip om mijn nek en i.c.m. de 70-200 f/2.8 en 100-400 met ook nog eens een tas op mijn rug wil ik niet eens weten! :$ :X :+

Soms moet je gewoon door zulke momenten heen om die eene :9~ foto te maken! 8) :P
Same maar er zijn grenzen, als je bij de meeting bent mag je wel met mijn meuk sleuren, succes :+

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• GiLeX
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Analoog fotograferend

eensch met @nero355 Hier gaan we bijna weekelijks op pad met twee volle rugzakken die toch gauw over de 10 kilo gaan met diverse digitale en analoge camera's, telelenzen, eten, drinken en ander divers los spul.
En ik en mijn betere helft zijn niet de jongste tweakers meer <+:)

Caffenol en C41. Canon EOS 35mm film & digital SLRs met wat glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• iew
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06-05 11:35

iew

What the...?!

nero355 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:05:
[...]

Fragiel ? nee hoor, toch ging ik over op een systeem camera om niet zo veel gewicht meer mee te moeten sjouwen en dat lukt prima, tenminste wanneer ik de 100-400mm laat voor wat het is...

To do or not to do...

• iichel

iichel

Gazoooo

Peak Design Clutch Strap, om te proberen.

• FeareX
  • Niet online
iichel schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:29:
Peak Design Clutch Strap, om te proberen.

[Afbeelding]
Handig! Zo raak je je lensdop niet kwijt! :D

** Ik laat mezelf wel uit **

_O-

Canon EOS R | Olympus OM-1

• iichel

iichel

Gazoooo

FeareX schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Handig! Zo raak je je lensdop niet kwijt! :D

** Ik laat mezelf wel uit **

_O-
:|

8)7

:D

_O-

:w

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:19

Toff

FP ProMod
Ik geloof dat ik iets mis hier?

• Kwintessens
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 12:02
Toff schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:13:
Ik geloof dat ik iets mis hier?
De camera is de lensdop.

• Steef
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-06 12:03

Steef

GoT's Most Eaten

De vakantie foto's van de telefoon waren het steeds nét niet, na een prachtige trekking tocht in de Noorse bergen waren we het zat om thuis te komen met twijfelachtige foto's van mooie natuur.

Het moest iets compacts worden, initieel gekeken naar een DSC-RX100 MARK VI - maar de scherpte was het allemaal nét niet. Ook geen upgrade pad, kleine sensor, toch nog vrij duur.

Net als ieder ander die begint te kijken naar nieuwe hardware heb ik ook even lopen kwijlen over de nieuwe FF systeem units van Sony en anderen, maar dat werd budgettair toch wel wat te gek.

Dan blijft APS-C over. Na lang wikken en wegen tussen Fuji XT30, Sony 6x00 en Canon's M50 kwam er via een collega een leuk setje voor een leuke prijs op mijn pad. Body, twee batterijen, compact tasje - met bijgevoegd kit lensje met wel heel schattige filter diameters (40.5). UV, POL-C en ND-8 filtertjes erbij.

Het is uiteindelijk een 6400 geworden. Op vakantie mee geweest naar het zwarte woud, dit formaat en gewicht is prima te doen tijdens een dagje in de bergen. Pop-up schermpje voor de verplichte selfies *;

Het kit lensje is lekker compact voor onderweg, voor het leukere portret werk toch wel aan het kijken naar een prime. Eerst maar eens wat oefenen, het is lang geleden sinds mijn originele Praktica.

Excuseer de smartphone foto.

De Praktica is ook "nieuw uit de kast". Eens kijken naar een M42 -> NEX adapter. Iemand toevallig ervaring met deze adapters? Zit te kijken naar de K&F M42-NEX.

Sony A6600 | 16-55G F2.8

• Milo.
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-06 19:49

Milo.

klik

K&f is prima.

Leuke set, hier heeft mn vriendin een van zn oudere voorgangers. Handig klein en kwalitatief best leuk. Leuke aankoop.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• FeareX
  • Niet online
De a6400 is een top camera! Heerlijk compact ook!

Het is ook zeker de moeite om naar de Sigma f1.4 primes te kijken. De 16mm, 32mm en 56mm zo uit m'n hoofd. Die zijn erg goed!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Mooi zo, dankje! Ben voor de nieuwe variant gegaan, die schijnt een betere coating in de barrel te hebben. Helaas wel in de alpha style (gekleurde ring) maar dat mag de pret niet drukken. Deze variant is wel zwaar :X

Morgen de oude lenzen uit de kast halen en proberen :)

FeareX schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:09:
Het is ook zeker de moeite om naar de Sigma f1.4 primes te kijken. De 16mm, 32mm en 56mm zo uit m'n hoofd. Die zijn erg goed!
Ik heb de reviews gezien inderdaad, weet nog niet helemaal of ik primes zonder OSS op een body zonder IBIS leuk ga vinden. Bovenstaande is dan ook de goedkope oplossing om dat uit te vinden met mijn oude primes. Kan ik ook gelijk uitvinden hoe goed dat wil zonder stabilisatie.

Aan de andere kant, op mijn oude analoge praktica had ik dat ook niet. Morgen maar eens proberen met mijn oude 50 mm f1.8.

[Voor 7% gewijzigd door Steef op 22-08-2020 20:49]

Sony A6600 | 16-55G F2.8

• FeareX
  • Niet online
@ThaRabbit begrijpelijk dat je graag beeldstabilisatie wilt.. maar op APS-C deed ik de brandpuntsafstand vaak X2 om zo tot m'n minimale sluitertijd uit te komen (X2 om aan de veilige kant te zitten). Dan kom ik uit op:
16mm = 1/30
32mm = 1/60
56mm = 1/125

Naar mijn mening kan je met zulke sluitertijden makkelijk uit de hand fotograferen. Zeker met een f1.4 diafragma.

• iichel

iichel

Gazoooo

Tweedehands Lowepro Roller X300 gekocht

Past iets meer in dan de X250 lite

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:31

Nomad

a.k.a. Martijn

iichel schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:11:

[Afbeelding]

Nice, ik ben ook al wat jaren aan het rollen met trolley's en wil echt niet meer terug. Het wordt een soort van werkbankje waar je vanuit kan werken en zo houd je ook ter plekke dingen meer georganiseerd (voor mij op locatie dan). Ik heb een Manfrotto trolley, omdat daar o.a. een 70-200 rechtop in kan staan en body's plus grip ook zonder moeite passen. Toen der tijd wilde dat niet in de Lowepro serie, al zat dat nu 5 jaar later ook wel weer anders zijn :)

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• nero355

nero355

Mijn LowePro rugzak heeft ook wieltjes : IDEAAL!!! :Y)

Offroad : Rugzak mode!
"Onroad" : GO GO Gadget wieltjes!

:D 8)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:19

Toff

FP ProMod
@iichel Feli natuurlijk, maar ik ben daar zelf geen voorstander van. Hoe groter de tas, hoe meer je gaat meezeulen of zelfs kopen. Mijn (relatief) kleine tas dwingt me om selectief te zijn.

• iichel

iichel

Gazoooo

Toff schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:00:
@iichel Feli natuurlijk, maar ik ben daar zelf geen voorstander van. Hoe groter de tas, hoe meer je gaat meezeulen of zelfs kopen. Mijn (relatief) kleine tas dwingt me om selectief te zijn.
Oh ik heb al teveel equipment, ben al aan het verkopen :P

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

iichel schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:11:

[Afbeelding]

Ik ga op vakantie en neem mee.... 1 onderbroek, voor de rest was geen ruimte meer! :9

Sony A6600 | 16-55G F2.8

• FeareX
  • Niet online
Draag die onderbroek aan twee kanten en er kan mogelijk nog een filter pouch bij. Lastig, lastig 😅🤣

@iichel : mooie aankoop, veel plezier ervan!

Woensdag kan ik ook weer een bijdrage leveren aan dit topic 🤔

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Nostalgie.

Dit is een 50 mm F1.8 Pentacon auto Multi Coating die vroeger op de Praktica MTL-3 zat. Voorzien van een K&F M42-E adapter voor mijn Sony A6400.

En dat doet het nog best leuk. Adaptertje doet het goed, lens heeft de vele jaren in opslag overleefd :)

Sony A6600 | 16-55G F2.8

• Enzo Dizono
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16-05 09:52
Toff schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:00:
Ik heb eigenlijk nooit dat er te weinig in m'n X100 past. En als ik echt veel mee heb, dan heb ik zo'n opvouwbare Stanley trolley met die X100 en twee pelicases en heel veel statieven. Wel jammer dat de 2e serie X100 minder fijn is dan de eerste. Die kon rechtop blijven staan, de nieuwe valt voorover als je er een laptop in doet. Ook kan de rugzak-gedeelte niet meer bovenop de buitentrolley geschoven worden, wat ideaal was voor tijdens het reizen.

Net de restbetaling gedaan voor de R6 na m'n preorder, dus die hopelijk morgen of overmorgen binnen... O+

[Voor 6% gewijzigd door Enzo Dizono op 25-08-2020 18:05]

www.jessekraal.nl

• Hamed
SmallRig LCS2417

Sony A7R4
Carl Zeiss Batis 18 - 85

• FeareX
  • Niet online
Zoals eerder aangegeven heb ik vandaag weer wat nieuws toe te voegen in dit topic *O*

Gisterenavond een nieuwe lens opgehaald, de Olympus OM Zuiko 135mm f3.5. Gelijk even wat testfoto's mee kunnen maken en ik ben onder de indruk!

Ik denk dat hiermee m'n Olympus set wel aardig compleet is: 28mm, 50mm, 135mm en 300mm.

Ook leuk dat met een adapter de lenzen op m'n Canon EOS R passen. Daarmee kan ik dus ook m'n Canon compact meenemen zonder in te leveren op beeldkwaliteit.

Ik heb m'n best gedaan op een leuke foto voor jullie :>

En dan nog een paar test foto's voor de geïnteresseerde:

• iichel

iichel

Gazoooo

Olympus is toch MFT (crop 2x)? Gaat je EOS R dan ook op crop of dekken de lenzen een full frame beeldcirkel?

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

iichel schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:21:
Olympus is toch MFT (crop 2x)? Gaat je EOS R dan ook op crop of dekken de lenzen een full frame beeldcirkel?
Het is een oudere lens, ontworpen voor slr mount nog, dus geeft fullframe beeld...geen last van crop dus :)

• iichel

iichel

Gazoooo

Nomad schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Het is een oudere lens, ontworpen voor slr mount nog, dus geeft fullframe beeld...geen last van crop dus :)
Oh nice, dat is wel heel fijn dan. Zal wel mooie scherpte geven in de hoeken op MFT.

• FeareX
  • Niet online
@iichel , wat @Nomad zegt inderdaad :P

Ik gebruik ze op een Olympus OM-1. Dat is een analoge 35mm film camera (=full frame sensor formaat). Ik moet zeggen dat ze destijds al mooie lenzen konden maken! In tegenstelling tot de grote RF lenzen zijn deze heel compact en de kwaliteit is goed.

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

FeareX schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:02:
Ik heb m'n best gedaan op een leuke foto voor jullie :>
Mission accomplished :9~

Sony A6600 | 16-55G F2.8

• Enzo Dizono
FeareX schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:40:
@iichel , wat @Nomad zegt inderdaad :P

Ik gebruik ze op een Olympus OM-1. Dat is een analoge 35mm film camera (=full frame sensor formaat). Ik moet zeggen dat ze destijds al mooie lenzen konden maken! In tegenstelling tot de grote RF lenzen zijn deze heel compact en de kwaliteit is goed.
Nou, ik ben aan het kijken naar een RF 70-200 f/2.8 en die vind ik toch behoorlijk compact. :9

www.jessekraal.nl

• iichel

iichel

Gazoooo

Enzo Dizono schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Nou, ik ben aan het kijken naar een RF 70-200 f/2.8 en die vind ik toch behoorlijk compact. :9
Da's volgens mij ook meteen de enige RF lens die kleiner is dan z'n voorganger :P
De 50 F1.2, 85 F1.2 en 28-70 F2 zijn gewoon massive :D

Ik ben nu al happy, m'n 150mm filtersysteem past er rechtop in *O*

• Enzo Dizono
Mijn hemel, komt het echt voor dat je zowel een reportageflitser als ook twee van die teletoeters nodig hebt?

Ik ben wel fan van RF. Ze hebben bij Canon ook niet beloofd dat alles kleiner zou worden. RF is kleiner, beter of innoverend tov van EF. Denk aan de 24-70 f/2.8 die stabilisatie heeft, 28-70 met f/2, inschuifbare 70-200 en dito 600/800.

Net de R6 binnen en dat is toch wel een wonderlijke camera. Bediening weer even wennen na de R, meer in lijn met de 5D IV, maar IBIS en AF zijn behoorlijk indrukwekkend voor wat ik zo snel even heb kunnen testen. Nu samen met mijn vriendin (ook fotograaf) 2x R en 1x R6 liggen, kan niet uitsluiten dat later dit jaar 1 van de R'en het veld moet ruimen voor een R5.

Nu dus bedenken waar ik die cashback-actie voor ga gebruiken... 70-200mm zou ik niet superveel gebruiken, maar kan wel mooi de niet echt overtuigende Sigma 100-400 vervangen voor die paar keer dat ik een tele nodig heb. Aan de andere kant lonken de 50 en 85 1.2, maar de 1.4 Art-broertjes van Sigma die hier in de kast liggen zijn eigenlijk te goed om te vervangen... Keuzes.

[Voor 7% gewijzigd door Enzo Dizono op 27-08-2020 12:20]

www.jessekraal.nl

• iichel

iichel

Gazoooo

Enzo Dizono schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:19:
Mijn hemel, komt het echt voor dat je zowel een reportageflitser als ook twee van die teletoeters nodig hebt?
Mwa, zowel ik als mijn vriendin fotograferen (zitten ook 2 bodies in).
We gaan een weekendje op familiebezoek waar we o.a. naar een feestje gaan waar we gevraagd zijn om foto's te maken. En daarnaast maken we graag natuurfoto's. Dat betekent groothoek + filters en vogeltjeslenzen. :P

Er zitten o.a. een 120-300, 60-600, 24-70, 70-200, 14-24, 14 en 2 macro lenzen in. pp valt dat dan wel weer mee :+

Qua RF ben ik het met je eens hoor, de meeste lenzen die er zijn nu zijn L lenzen. Die gaan voor pure kwaliteit boven gewicht. Ik ben het gewend van de Sigma Art/Sports lijn en het went :D

[Voor 7% gewijzigd door iichel op 27-08-2020 12:26]

• FeareX
  • Niet online
Enzo Dizono schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Ja.. voor een RF lens inderdaad wel haha.

Ik heb even een foto gemaakt om m'n punt makkelijker over te brengen. Ik heb de RF 24-105mm f4, een van de kleinere RF zooms nu. Daarnaast ook de RF 35mm f1.8, dat is de kleinste RF lens nu geloof ik.

Ik heb ze hier even naast m'n Olympus lenzen gezet. En voor "sense of scale" ook de EF-S 18-55mm STM lens (de op één na laatste EF-S kitlens).

Van links naar rechts: Zuiko 28mm, Zuiko 50mm, RF 35mm, Zuiko 135mm, RF 24-105mm, EF-S 18-55mm. Dan hebben we het wel over een ander niveau compactheid toch? :Y

• iichel

iichel

Gazoooo

FeareX schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:18:
[...]

Van links naar rechts: Zuiko 28mm, Zuiko 50mm, RF 35mm, Zuiko 135mm, RF 24-105mm, EF-S 18-55mm. Dan hebben we het wel over een ander niveau compactheid toch? :Y

[Afbeelding]
En nu je Sigma 50mm er naast >:)

• Enzo Dizono
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, want bij die Olympus-lenzen moet er nog een flinke adapter onder ;)

Maar vind je die oude dingen echt meerwaarde op de R hebben tov het nieuwe glas? Ik heb een oude CZ Planar 50/1.4 en dat moet destijds een van de betere objectieven zijn geweest, maar hij houdt echt bij lange na geen stand tegen modern glaswerk.

www.jessekraal.nl

• FeareX
  • Niet online
Nouja ik heb ze hoofdzakelijk voor m'n Olympus uiteraard. Maar voor een klein blokje om waarbij ik m'n camera wil meenemen vind ik die Zuiko primes wel een uitkomst. Compact, handmatig scherpstellen, gewoon leuk om te rommelen. Het resultaat telt dan ook niet echt.

Als ik voor resultaat ga dan neem ik uiteraard m'n L lens en Sigma Art mee. Die zijn optisch onverslaanbaar vergeleken met die oude lenzen.

Maar toevallig spreek ik zojuist af om in september naar de Apenheul te gaan. Nu ga ik even Portra 800 rolletjes bestellen voor die dag 😅 Lekker met die OM-1 en 300mm op pad. Om lekker te rommelen weer, haha.

@iichel : m'n Sigma 50mm is ongeveer even groot als die L lens. Iets groter nog met de adapter haha. Maar dat maakt me niks uit met die lens, alle foto's zijn perfect en dromerig op f1.4. Was echt een fantastische aankoop die ik waarschijnlijk nooit meer weg doe.

[Voor 17% gewijzigd door FeareX op 27-08-2020 17:13]

• Hamed
Laatste stuk puzzel die ik nog miste :9

FE 200-600

Sony A7R4
Carl Zeiss Batis 18 - 85

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Hamed schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:54:
Laatste stuk puzzel die ik nog miste :9

FE 200-600

[Afbeelding]
Herkenbare combi :D. Nice man, have fun ermee :)

• Hamed
Nomad schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:27:
[...]

Herkenbare combi :D. Nice man, have fun ermee :)

Sony A7R4
Carl Zeiss Batis 18 - 85

• nero355

nero355

FeareX schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:18:

[Afbeelding]
Compactheid is één, maar hoe zijn ze optisch en ergonomisch gezien i.c.m. de camera :?

Ik ga nu niet Reviews zoeken van alle lenzen die bij elkaar staan, maar ik gok dat je een flinke lijst met voor en nadelen krijgt als je dat wel doet :)

• FeareX
  • Niet online
@nero355 Nouja daar kan ik vrij kort over zijn eigenlijk. De nieuwe RF lenzen zijn in alle opzichten beter behalve formaat :P Bouwkwaliteit zou je nog over kunnen discussieren, want die Zuiko lenzen zijn van metaal. Maar ik ben niet van mening dat metaal automatisch betere bouwkwaliteit is. De RF lenzen zijn om een stevig frame heen gebouwd en alleen de buitenkant is plastic. Dat kan een tikje beter hebben dan metaal (wat gelijk indeukt).

De oude lensontwerpen zijn wijd open vaak niet op hun best. Al valt dat vooral op bij de 50mm f1.8. Hij is wel wat scherper dan de Canon 50mm f1.8 STM (de nifty fifty), maar valt eerder in dat terrein. Afgestopt naar f4/f5.6 is 'ie kei scherp.

Qua contrast en lensflares ben ik positief verrast, maar uiteraard niet zo zuiver als nieuw glas. Oude primes zijn wel goed gemaakt om lensdistortion tegen te gaan. Maargoed; Canon doet dat ook enorm goed met de RF lenzen in tegenstelling tot sommige andere merken die meer op digitale correcties vertrouwen.

En die oude lenzen hebben geen IS of AF, dus je mag alles zelf doen :P

Gelukkig heeft m'n EOS R focus peaking. Dus alles wat in focus is licht rood op. Dat maakt het scherpstellen erg makkelijk. En met een druk op de knop zoom ik 1:1 in op het midden van m'n sensor. Dus nauwkeurig focussen is geen probleem. Dus qua ergonomie i.c.m. mijn EOS R zit het wel goed!
Met de Olympus uiteraard nog fijner omdat je dan geen adapter nodig heeft. Maar die camera is een rechthoek zonder grip, dus qua ergonomie minder fijn.

Dus wat ik eerder al zei blijf ik eigenlijk bij: positief verrast. Ze zijn lekker klein en erg leuk om mee te rommelen (als je daar zin in hebt). Voor serieus werk en resultaat moet je gewoon lekker nieuw glas hebben ;)
Maar de kwaliteitsverschillen vallen wel in de categorie "gear doesn't matter". Want met beide type lenzen (RF of OM) kan je fantastische foto's maken!

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Het valt niet echt onder apperatuur, maar wel foto gerelateerd, want ik ben nu in het bezit van een licentie van:

Zat een tijdje te wachten op een goede korting en vandaag eentje gevonden (60%)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

mrc4nl schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:59:
Het valt niet echt onder apperatuur, maar wel foto gerelateerd, want ik ben nu in het bezit van een licentie van:
[Afbeelding]

Zat een tijdje te wachten op een goede korting en vandaag eentje gevonden (60%)
Please elaborate? Cameranu heeft een korting van 25% of heb je het dan over de Sony/Nikon versies?

www.maartendeboer.net

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ventieldopje schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Please elaborate? Cameranu heeft een korting van 25% of heb je het dan over de Sony/Nikon versies?
ik zat nog op versie 9 (sony). Ik kreeg een mailje van capurure one met 30% korting en ging naar de website van captureone. Daar verscheen onderaan een code voor 60 procent. En die werkte gewoon toen ik voor "Upgrade licence" koos. En heb nu dus Versie 20, die met alle camera's werkt.

De code was
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 29-08-2020 12:18]

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

De nieuwe Sigma 85 1.4 Dg Dn ART (lange naam, must be cool:p)

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 06:33
@Nomad Nu ben ik erg benieuwd hoe de Samyang je nu gaat bevallen. Die staat mogelijk om mijn verlanglijstje.

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

MRIdev schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:38:
@Nomad Nu ben ik erg benieuwd hoe de Samyang je nu gaat bevallen. Die staat mogelijk om mijn verlanglijstje.
Ik heb de Sigma 85 gekocht en de samyang 85 weg gedaan. Over de samyang kan ik vertellen dat hij goed was en zijn geld waard, maar deze Sigma is beter

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

mrc4nl schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:06:
[...]

ik zat nog op versie 9 (sony). Ik kreeg een mailje van capurure one met 30% korting en ging naar de website van captureone. Daar verscheen onderaan een code voor 60 procent. En die werkte gewoon toen ik voor "Upgrade licence" koos. En heb nu dus Versie 20, die met alle camera's werkt.

De code was
***members only***
Ah vandaar ;) Nee dan begrijp ik het ;)
Nomad schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:26:
[Afbeelding]

De nieuwe Sigma 85 1.4 Dg Dn ART (lange naam, must be cool:p)
Tof ding, eindelijk niet meer die lange "nek" :9

www.maartendeboer.net

• MRIdev
Nomad schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

Ik heb de Sigma 85 gekocht en de samyang 85 weg gedaan. Over de samyang kan ik vertellen dat hij goed was en zijn geld waard, maar deze Sigma is beter
Ingeruild of had ik de V&A beter bij moeten houden? :|

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

MRIdev schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:43:
[...]

Ingeruild of had ik de V&A beter bij moeten houden? :|
Ingeruild :). Als ik het geweten had had ik hem graag aan je verkocht. Was nog maar 6 maanden oud de lens.
Bij FotoSipkes in Groningen kan je eens heen mailen met de vraag voor hoeveel ze hem verkopen :). Ze kennen mijn naam wel, Martijn Scholtens, je kant even vragen voor hoeveel ze hem weg doen :)

• Royz
  • Laatst online: 02:04

Royz

Kleurenblind!!

Nomad schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:32:
[...]

Ingeruild :). Als ik het geweten had had ik hem graag aan je verkocht. Was nog maar 6 maanden oud de lens.
Bij FotoSipkes in Groningen kan je eens heen mailen met de vraag voor hoeveel ze hem verkopen :). Ze kennen mijn naam wel, Martijn Scholtens, je kant even vragen voor hoeveel ze hem weg doen :)
Ik gok dat hij al wel op de occasions pagina staat?

Fotografie Vlogs & Drone videos

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

Nee dat is hem niet. Ik zag hem staan daar al...de mijne is niet te onderscheiden van nieuw. En slechts 6 maandjes oud.

• MRIdev
Nomad schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:32:
[...]

No worries ;).

Ik ben nog in twijfel of ik al mijn a-mount lenzen (Sony 50mm F1.5, Minolta 135 F/2.8, en Minolta APO 100-300) weg doe om alleen maar e-mount lenzen te hebben. De hoofdrede hiervoor is de niet al te beste AF via de EA-LA4. Dit had misschien het duwtje geweest. Maar even op en neer na Groningen is ook niet niks mer twee-en-een-half uur enkel.

• Xfile
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-06 17:11
Nomad schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

Dat kan ik beamen: ik heb een Samyang 35mm f/1.4 ED AS UMC & een Sigma 35mm F/1.4 ART DG HSM.
In combinatie met Nikon D850. De Sigma geeft veel scherpere beelden. Plus dat de Sigma autofocus heeft, toch wel handig merk ik.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Xfile schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:41:
Dat kan ik beamen: ik heb een Samyang 35mm f/1.4 ED AS UMC & een Sigma 35mm F/1.4 ART DG HSM.
In combinatie met Nikon D850. De Sigma geeft veel scherpere beelden. Plus dat de Sigma autofocus heeft, toch wel handig merk ik.
Dat is dan wel een andere Samyang en een andere Sigma waar je het over hebt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Xfile
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-06 17:11
Gonadan schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:32:
[...]

Dat is dan wel een andere Samyang en een andere Sigma waar je het over hebt. :P
Dat heb je goed gezien.
Mij gaat om het verschil tussen een Samyang en een Sigma Art objectief: Sigma maakt gewoon betere objectieven. Maar dat mag ook wel gezien de prijs die men voor Sigma Art objectief betaalt.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Xfile schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:59:
Dat heb je goed gezien.
Mij gaat om het verschil tussen een Samyang en een Sigma Art objectief: Sigma maakt gewoon betere objectieven. Maar dat mag ook wel gezien de prijs die men voor Sigma Art objectief betaalt.
Mee eens hoor, maar die nieuwe Samyang voor E-mount is wel een prima lens. Gewoon met AF en scherp zat. Alleen haalt hij het inderdaad niet bij een minimaal tweemaal zo dure Sigma 85 Art. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• iichel

iichel

Gazoooo

Links: nieuw: Macbook Pro 13 2020
Rechts: oud: Macbook Pro 13 2018
Qua specs redelijk gelijk (i5, 16GB, 1TB, 4x TB) maar ik werd knettergek van dat butterfly toetsenbord.
Vanmiddag breng ik de oude weg om voor de 4e x een nieuw toetsenbord te vragen.

• quelake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-06 17:03

quelake

PSN Quelake

iichel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:33:
[Afbeelding]

Qua specs redelijk gelijk (i5, 16GB, 1TB, 4x TB) maar ik werd knettergek van dat butterfly toetsenbord.
Hier oo een evreden gebruiker van macboo pro met buerfly oesenbord, nergens las van? O-)

• nero355

nero355

iichel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:33:
[Afbeelding]

Ik zou eerder gek worden van die ISO layout en vooral de pijltjestoetsen van dat nieuwe model! :X

Echt... wie dat heeft bedacht... |:(

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

nero355 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:06:
[...]

Ik zou eerder gek worden van die ISO layout en vooral de pijltjestoetsen van dat nieuwe model! :X

Echt... wie dat heeft bedacht... |:(
Allemaal te kiezen hoor ;) En die pijltjes toetsen went. Als de 13" 2020 het zelfde toetsenbord heeft als de 16" heeft dan kan ik beamen dat het echt stukken fijner typt en betrouwbaarder is!

Niet zo fijn als een mechanisch toetsenbord maar voor op locatie prima mee te werken!

www.maartendeboer.net

• nero355

nero355

Verkeerd gekozen dan! >:)
En die pijltjes toetsen went.
Nee! Dat went niet! :/

Die rommel is destijds ontstaan toen ze toetsenbordjes/covers voor tablets gingen maken en op dat moment was het al troep en dus al helemaal toen een of andere slimmerik ineens die krengen op laptops ging toepassen! :F

En dan heb je ook nog eens HP die het gewoon op ELKE laptop is gaan toepassen!
Zelfs tot aan de recente gamingmodellen toe! :X Terwijl juist die vaak van die onzin bespaard bleven...

* nero355 heeft nog steeds nachtmerries van zijn laatste HP werklaptop ;(

• sarlo
  • Laatst online: 16-06 21:27
Tamron 70-210 F4 bij de Mediamarkt voor een whopping € 230,77

Mijn vriendin heeft nog een Rollei 56f flash gekocht voor € 77,77 om te spelen met een flitser.

• Panasonic LX100 • Nikon D5200 • Nikon D300 • Nikkor 17-55 f2.8 • Nikkor 35 f1.8 • Nikkor 50 f1.8 • Nikkor 85 f1.8 • • Sigma 10-20 f3.5 • Tamron 70-210 f4 • Tamron 90 f2.8 macro •

• Joep
  • Laatst online: 22:08
Waar dan? :9

• equationunequal
  • Laatst online: 17-06 17:07

Wiiide angle, smol package :)

7artisans 7.5mm F2.8 fisheye voor de EOS-M. €149 op Amazon.de. Leuk lensje om meer te experimenteren en voor plekken waar de 22mm niet wijd genoeg is. Tevens mijn eerste manual focus lens.

[ equationunequal ] [ socials ]

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 04:21

Wormaap

Moderator Foto & Video
equationunequal schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:00:
[Afbeelding]

Wiiide angle, smol package :)

7artisans 7.5mm F2.8 fisheye voor de EOS-M. €149 op Amazon.de. Leuk lensje om meer te experimenteren en voor plekken waar de 22mm niet wijd genoeg is. Tevens mijn eerste manual focus lens.
Met een hyperfocal distance van ongeveer een meter moet dat handmatig scherpstellen wel gaan lukken toch? :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• equationunequal
Wormaap schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:40:
[...]

Met een hyperfocal distance van ongeveer een meter moet dat handmatig scherpstellen wel gaan lukken toch? :P
Moet een eitje zijn idd :D. Zeker icm. focus peaking :).

• iichel

iichel

Gazoooo

met een CF Express kaart en een UHS-II SD kaart van beide 128GB kan ik wel weer even vooruit :P

• sarlo
Mediamarkt in Eindhoven (Ekkersrijt)

• Panasonic LX100 • Nikon D5200 • Nikon D300 • Nikkor 17-55 f2.8 • Nikkor 35 f1.8 • Nikkor 50 f1.8 • Nikkor 85 f1.8 • • Sigma 10-20 f3.5 • Tamron 70-210 f4 • Tamron 90 f2.8 macro •

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
iichel schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:51:
[Afbeelding]

met een CF Express kaart en een UHS-II SD kaart van beide 128GB kan ik wel weer even vooruit :P
Moet je alleen niet gaan filmen, dan is 'ie zo vol. Zelfs met de 'tijdlimiet' die er op zit. :P

Ben wel erg benieuwd hoe die lenzen van je het er op doen. Lijkt me een mooie combinatie,

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• guillaumemay
  • Laatst online: 17-06 14:33
@iichel Nice!! O+ Was dat met een pre-order? Ik ben nog steeds aan t wachten joh..

• iichel

iichel

Gazoooo

guillaumemay schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:59:
@iichel Nice!! O+ Was dat met een pre-order? Ik ben nog steeds aan t wachten joh..
eBay :P Vorige week woensdag gekocht, vandaag in huis.

• FeareX
  • Niet online
@equationunequal : Gaaf ding! Eigenlijk geen geld voor zo'n lens! Is de scherpte van die lens goed genoeg voor wat astro fotografie? Of wat wil je er eigenlijk mee gaan doen? :)

@iichel : Wauw mooie investering! Als je een keer wat full-res spul kan uploaden lijkt me wel leuk om te zien i.c.m. een pro RF lens :9~

• iichel

iichel

Gazoooo

FeareX schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:48:
@equationunequal : Gaaf ding! Eigenlijk geen geld voor zo'n lens! Is de scherpte van die lens goed genoeg voor wat astro fotografie? Of wat wil je er eigenlijk mee gaan doen? :)

@iichel : Wauw mooie investering! Als je een keer wat full-res spul kan uploaden lijkt me wel leuk om te zien i.c.m. een pro RF lens :9~
Dat kan, geen probleem. 1 ding, ik heb geen RF lenzen, al het glas is van Sigma hier.

• FeareX
  • Niet online
@iichel : oh sigma Art glas is ook bizar goed, dus laat maar komen met een van je scherpste lenzen :D

Gaat er overigens nog verandering in komen denk je? Of hou je het liever bij Sigma?

• iichel

iichel

Gazoooo

FeareX schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:35:
@iichel : oh sigma Art glas is ook bizar goed, dus laat maar komen met een van je scherpste lenzen :D

Gaat er overigens nog verandering in komen denk je? Of hou je het liever bij Sigma?
Ik heb ook een EOS M5 waarop ik EF lenzen gebruik met adapter. Zolang er geen aps-c RF body is zie ik geen reden om op RF lenzen over te gaan. Er gaan geruchten over een M7 (32mp aps-c met ibis en dual SD). Als dat wat is komt die de M5 vervangen en blijf ik nog wel een paar jaar EF gebruiken.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Er zijn ook geruchten over een APS-C R. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• iichel

iichel

Gazoooo

Gonadan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:57:
Er zijn ook geruchten over een APS-C R. ;)
Klopt :) ik ben benieuwd. De M7 wordt nog dit jaar verwacht

• equationunequal
FeareX schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:48:
Ik heb hem pas net binnen en heb er zelf nog niet echt mee kunnen schieten, maar als ik de reviews moet geloven is hij behoorlijk scherp. Ik wil hem zelf voornamelijk gebruiken voor architectuur fotografie en als ik weer op reis kan ook voor landschappen.

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:36

bobcom

Dedicated dabbler

Dit topic heet toch "show hier je nieuwe en oude appartuur"?

Wat is er gebeurd met de regel "pics or it didn't happen?" }:O

Sony, Fuji, van alles wat en steeds wat anders. En nu zelfs een webstek in aanbouw..

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

bobcom schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:40:
Dit topic heet toch "show hier je nieuwe en oude appartuur"?

Wat is er gebeurd met de regel "pics or it didn't happen?" }:O
Over welke post heb je het dan, want ik zie 2 mensen met een recente aanschaf hierboven en beiden hebben een stukje daarboven ook een foto laten zien :)

• melensuup
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:15
Sinds kort heb ik een close-up lens van Marumi. Ondanks dat ik macro foto's vaak zeer indrukwekkend vind, denk ik dat ikzelf niet zo vaak dat soort foto's ga maken. Een macro lens wordt mij dan ook te duur. Maar omtoch zo nu en dan een fotootje te maken die wat meer detail laat zien, heb ik me getrakteerd op dit lensje.

Ondanks dat het geenszins 1:1 macro is, toch al leuke resultaten.

• Enzo Dizono
Vriendje voor de R6 gevonden. Twijfelde een beetje omdat ik weinig tele gebruik, maar met cashback en inruil van m'n Sigma 100-400 (die toch wel erg onderdeed voor de rest van het glaswerk) toch maar de knoop doorgehakt.

www.jessekraal.nl

• iichel

iichel

Gazoooo

Nice :) Prachtige lens. Lekker compact en lovende reviews!

• Enzo Dizono
Ja, ben benieuwd of ik hem daardoor ook vaker mee heb en dus gebruik. Zeker bij auto- en motorfotografie gaat hij wel van pas komen denk ik =)

www.jessekraal.nl

• sarlo
Nikkor 85mm 1.8g voor mijn vriendin en een nieuwe 16gb ultra CF voor mijn D300. De MediaMarkt is lokaal echt met prijzen aan het smijten, want was 240 euro kwijt voor beiden :o

Schade van de afgelopen week:
Eerder benoemde Tamron 70-210 F4
Nikkor 35mm 1.8g dx
Nikkor 85mm 1.8
Sandisk ultra 16gb CF

Dit alles voor nog geen 600 euro >:)

Voor de liefhebber, bij MediaMarkt Hoog Catharijne liggen nog verschillende Fuji lenzen voor heel weinig (50-140 2.8 voor bijv 800), Canon RF 50mm 1.2 voor 2000 en nog andere leuke aanbiedingen.

• BaasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-06 20:47

BaasG

Spiral out. Keep going

sarlo schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:06:
Nikkor 85mm 1.8g voor mijn vriendin en een nieuwe 16gb ultra CF voor mijn D300. De MediaMarkt is lokaal echt met prijzen aan het smijten, want was 240 euro kwijt voor beiden :o

Schade van de afgelopen week:
Eerder benoemde Tamron 70-210 F4
Nikkor 35mm 1.8g dx
Nikkor 85mm 1.8
Sandisk ultra 16gb CF

Dit alles voor nog geen 600 euro >:)

Voor de liefhebber, bij MediaMarkt Hoog Catharijne liggen nog verschillende Fuji lenzen voor heel weinig (50-140 2.8 voor bijv 800), Canon RF 50mm 1.2 voor 2000 en nog andere leuke aanbiedingen.
Pics or it didn't happen :P

member of the Dark side: black Nikon gear

• sarlo
BaasG schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:18:
[...]

Pics or it didn't happen :P

Daarnaast komt er vandaag ook nog een Peak Design Slide binnen als aanvulling op mijn cuff. Switch die cuff nu continue tussen mijn LX100 en Nikon bodies en daarnaast is een cuff voor heel de dag ook niet fijn meer bij een DSLR :+

Ik twijfelde nog om een D500 mee te nemen bij de MediaMarkt (was 799), maar toen ik de knoop door had gehakt, was die al weg (was een showroom model uit de vitrine). Dus voorlopig doe ik het wel met de D300/D5200.

[Voor 0% gewijzigd door sarlo op 14-09-2020 09:23. Reden: potverdorie wat maakt de pixel 3 slechte foto's als ik dit zo zie]

Pagina: 1 ... 106 ... 109 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True