Toon posts:

SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste
Acties:

• Ziglar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 16:02

Ziglar

humulus lupulus

Dit staat in de ownsettings.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

$settings['db']['engine'] = 'mysql';
$settings['db']['host'] = '172.0.0.1';
$settings['db']['dbname'] = 'spotweb';
$settings['db']['user'] = 'spotweb';
$settings['db']['pass'] = 'password';
$settings['db']['port'] = '3307';

echter krijg ik tóch de volgende tekst:
code:
1
2
3
4
5
6
Unable to connect to database:
No database settings have been entered, please use the 'install.php' wizard to install and configure Spotweb.
If you are upgrading from an earlier version of Spotweb, please consult https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Frequently-asked-questions/ first

Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set

ik heb mariadb 5 en 10 naast elkaar draaien op synology. en de database+user is aangemaakt op de mariadb10 die op poort 3307 staat.

de /install.php link geeft een server 500 fout.

wat doe ik verkeerd?

[Voor 2% gewijzigd door Ziglar op 16-07-2020 16:31. Reden: extra info]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
127.0.0.1?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 17:10
Ziglar schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:25:
Dit staat in de ownsettings.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

$settings['db']['host'] = '172.0.0.1';

echter krijg ik tóch de volgende tekst:
code:
1
2
3
4
5
6
No database settings have been entered, please use the 'install.php' wizard to install and configure Spotweb.
If you are upgrading from an earlier version of Spotweb, please consult https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Frequently-asked-questions/ first

Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set

ik heb mariadb 5 en 10 naast elkaar draaien op synology. en de database+user is aangemaakt op de mariadb10 die op poort 3307 staat.

de /install.php link geeft een server 500 fout.

wat doe ik verkeerd?
Die info hoort in dbsettings.inc.php en niet in ownsettings.

[Voor 31% gewijzigd door ArisB op 16-07-2020 16:32]

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

zowel localhost als 172.0.0.1 werken niet (172 zag ik in een andere post een pagina terug)

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

ArisB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Die info hoort in dbsettings.inc.php en niet in ownsettings.
Top! die heb ik aangemaakt
nu krijg ik echter het volgende, de database is nog volledig leeg overigens:
code:
1
2
3
4
ash-4.3# php retrieve.php
PHP Fatal error:  Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 33

Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 33

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 17:10
had je het ipadres al aangepast? Die 172.0.01 is niet goed hoor.

Dat moet localhost of 127.0.0.1 zijn.

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

ArisB schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:41:
had je het ipadres al aangepast? Die 172.0.01 is niet goed hoor.

Dat moet localhost of 127.0.0.1 zijn.
yes, dbsettings.inc.php stat nu zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

$settings['db']['host'] = '127.0.0.1';
$dbsettings['engine'] = 'mysql';
$dbsettings['host'] = '127.0.0.1';
$dbsettings['dbname'] = 'spotweb';
$dbsettings['user'] = 'spotweb';
$dbsettings['pass'] = 'password';
$dbsettings['port'] = '3307';

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 15:15

Matis

Rubber Rocket

Klinkt alsof je mysqli en/of pdo extensie niet aan hebt staan voor PHP CLI.

Geeft install.php wel overal OK?

Wat geeft
php -m
in de console?

[Voor 35% gewijzigd door Matis op 16-07-2020 17:02]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

Matis schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:57:
Klinkt alsof je mysqli en/of pdo extensie niet aan hebt staan voor PHP CLI.
ik heb nu in het php 5.6 profiel 2 PDO vinkjes gezet(mysqpli stond al aan)
nu krijg ik deze melding:
SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'spotweb'@'localhost' (using password: YES)
als ik de 'root' user gebruik krijg ik dit:
SpotWeb v0.68.31.33 on PHP v5.6.40 crashed object(SqlErrorException)#15 (8) { ["message":protected]=> string(51) "42S02: 1146: Table 'spotweb.settings' doesn't exist" ["string":"CustomException":private]=> NULL ["code":protected]=> int(-1) ["file":protected]=> string(44) "/volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php" ["line":protected]=> int(70) ["trace":"Exception":private]=> array(6) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(44) "/volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php" ["line"]=> int(186) ["function"]=> string(4) "exec" ["class"]=> string(9) "dbeng_pdo" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> string(44) "SELECT name, value, serialized FROM settings" [1]=> array(0) { } } } [1]=> array(6) { ["file"]=> string(54) "/volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Setting.php" ["line"]=> int(25) ["function"]=> string(10) "arrayQuery" ["class"]=> string(9) "dbeng_pdo" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> string(44) "SELECT name, value, serialized FROM settings" } } [2]=> array(6) { ["file"]=> string(76) "/volume1/web/spotweb/lib/services/Settings/Services_Settings_DbContainer.php" ["line"]=> int(29) ["function"]=> string(14) "getAllSettings" ["class"]=> string(16) "Dao_Base_Setting" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } [3]=> array(6) { ["file"]=> string(38) "/volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php" ["line"]=> int(202) ["function"]=> string(10) "initialize" ["class"]=> string(29) "Services_Settings_DbContainer" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(1) { [0]=> array(1) { ["dao"]=> object(Dao_Mysql_Setting)#12 (1) { ["_conn":protected]=> object(dbeng_pdo_mysql)#7 (3) { ["_conn":protected]=> object(PDO)#8 (0) { } ["_rows_changed":protected]=> NULL ["_batchInsertChunks":protected]=> int(100) } } } } } [4]=> array(6) { ["file"]=> string(38) "/volume1/web/spotweb/lib/Bootstrap.php" ["line"]=> int(43) ["function"]=> string(11) "getSettings" ["class"]=> string(9) "Bootstrap" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(2) { [0]=> object(Dao_Mysql_Factory)#9 (2) { ["_conn":"Dao_Mysql_Factory":private]=> object(dbeng_pdo_mysql)#7 (3) { ["_conn":protected]=> object(PDO)#8 (0) { } ["_rows_changed":protected]=> NULL ["_batchInsertChunks":protected]=> int(100) } ["_cachePath":"Dao_Mysql_Factory":private]=> NULL } [1]=> bool(true) } } [5]=> array(6) { ["file"]=> string(30) "/volume1/web/spotweb/index.php" ["line"]=> int(19) ["function"]=> string(4) "boot" ["class"]=> string(9) "Bootstrap" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(0) { } } } ["previous":"Exception":private]=> NULL ["string":"Exception":private]=> string(0) "" } 42S02: 1146: Table 'spotweb.settings' doesn't exist

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 15:15

Matis

Rubber Rocket

Lijkt er op dat de install.php niet succesvol is verlopen óf dat de settings niet overeenkomen.

De installatie maakt de juiste gebruikers aan en vult de database met de juiste tabellen.

Beiden lijken niet te bestaan.

[Voor 40% gewijzigd door Matis op 16-07-2020 17:11]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

heb een nieuwe install gedaan, dit keer werkte de install.php wél.
wat vreemd was, was dat de user die aangemaakt werd niet voldoende rechten heeft
in synology de http user van read veranderd naar R/W en nu werkt het wel.

toen ik /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php uitvoerde kreeg ik een error.
In de directory /usr/local/etc/php56/conf.d mistte een bestandje "webstation-extensions.ini" die na het aanmaken het toeliet om de retrieve te draaien.
nu kijken wat ik met de rechten kan, en daarna uitzoeken hoe de api werkt voor sickbeard etc.

thanks iig voor de hulp !

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:27
Sinds kort een vreemd probleem met Spotweb op de DS718+ met 10Gb geheugen.

Alles werkt op zich prima. Maar bepaalde spots (random) geven een foutmelding.

Eerste deel van de foutmelding die middels een Popup verschijnt.

code:
1
Error while loading this page, you will be returned automaticly to the mainviewSpotWeb v0.68.31.33 on PHP v7.3.16 crashed object(SqlErrorException)#30 (8) { ["message":protected]=> string(87) "23000: 1062: Duplicate entry '13b37LVapZY70YwXwBxME@spot.net' for key 'idx_spotsfull_1'" ["string":"CustomException":private]=> NULL ["code":protected]=> int(-1) ["file":protected]=> string(44) "/volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php" ["line":protected]=> int(270) ["trace":"Exception":private]=> array(5) { [0]=> array(6) { ["file"]=> string(51) "/volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php" ["line"]=> int(520) ["function"]=> string(11) "batchInsert" ["class"]=> string(9) "dbeng_pdo" ["type"]=> string(2) "->" ["args"]=> array(4) { [0]=> array(1) { [0]=> array(34) { ["category"]=> int(0) ["website"]=> string(0) "" ["image"]=> array(3) { ["height"]=> string(3) "488" ["width"]=> string(3) "909" ["segment"]=> array(1) { [0]=> string(30) "XHjCoVDpT5g70YwXwgOMv@spot.net" } } ["sabnzbdurl"]=> string(0) "" ["messageid"]=> string(30) "13b37LVapZY70YwXwBxME@spot.net" ["searchurl"]=> string(0) "" ["description"]=> string(879)

Klik ik de foutmelding weg en klik ik nogmaals op de spot dan opent de spot verder prima.

Wat ik getest hebt.

1. PHP 5.2 en PHP 7.3 geven beide zelfde problemen.
2. DB leeggemaakt en opnieuw gevuld.
3. Tijdelijk andere UPS account genomen en DB weer geleegd en gevuld met nieuw UPS gegevens, zelf problemen.
4. Spotweb folder verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met Git Clone.
5. NAS herstart voor de zekerheid.
6. Spotweb op Windows 10 geïnstalleerd met XAMPP en deze maakt gebruik van de DB op de NAS, zelfde DB als via Spotweb client op NAS.

Via punt 6 krijg ik dan geen foutmeldingen meer. Dus duplicate entry zijn dan niet aanwezig dus lijkt erop dat de foutmelding ergens anders door wordt veroorzaakt.

Issue aangemaakt: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/566
Maar tot op heden komen we er nog niet achter wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Lijkt toch ergens lokaal iets niet goed te gaan.

Draait al jaren zonder problemen en sinds tijdje deze meldingen. Mogelijk door een DSM update dat er iets veranderd is. Maar je zou dan verwachten dan meerdere gebruikers dit probleem zouden hebben.

Mogelijk dat iemand hetzelfde ervaart of idee heeft.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 17:10
Heb altijd Spotweb gedraaid op mijn Synology, maar sinds kort krijg ik een error 502 als ik naar de spotweb pagina navigeer.

Ik heb een aantal dingen geprobeerd, maar niets werkte. Uiteindelijk een schone install uitgevoerd, maar dat heeft niets geholpen.

Install.php doet het, maar zo gauw ik naar index.php ga krijg ik een 502.

Iemand tips? Zie geen errors in de php error log.

Steun ook Klimmen tegen MS

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46

lier

MikroTik nerd

Error 502 duidt volgens mij op een probleem met de authenticatie. Weet je zeker dat je je credentials voor de nieuwsserver goed hebt ingevuld?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MikeOO
joint_me schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:02:
Heb altijd Spotweb gedraaid op mijn Synology, maar sinds kort krijg ik een error 502 als ik naar de spotweb pagina navigeer.

Ik heb een aantal dingen geprobeerd, maar niets werkte. Uiteindelijk een schone install uitgevoerd, maar dat heeft niets geholpen.

Install.php doet het, maar zo gauw ik naar index.php ga krijg ik een 502.

Iemand tips? Zie geen errors in de php error log.
Die krijg ik ook als ik een nieuwe installatie uitvoer. Lijkt erop dat de rechten niet goed worden doorgevoerd in MariaDB.

Ik los dat dan door in te loggen in PHPAdmin en zet de rechten dan goed van de spotweb gebruiker die is aangemaakt.

In PHPAdmin
Gebruikersaccount --> Klik op rechten bewerken van Spotwebgebruiker. Daar klik op op Alles selecteren en klik op Starten.

Daarna werkt het bij mij.

Maar je kan natuurlijk ook even melding maken via Github van Spotweb. Mogelijk dat er iets moet worden aangepast of wij doen is niet goed dat zou ook altijd kunnen >:)

• joint_me
lier schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:15:
Error 502 duidt volgens mij op een probleem met de authenticatie. Weet je zeker dat je je credentials voor de nieuwsserver goed hebt ingevuld?
Ja, want hij haalt de spots wel op, dat kan ik zien in de DB.
MikeOO schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:47:
[...]

Die krijg ik ook als ik een nieuwe installatie uitvoer. Lijkt erop dat de rechten niet goed worden doorgevoerd in MariaDB.

Ik los dat dan door in te loggen in PHPAdmin en zet de rechten dan goed van de spotweb gebruiker die is aangemaakt.

In PHPAdmin
Gebruikersaccount --> Klik op rechten bewerken van Spotwebgebruiker. Daar klik op op Alles selecteren en klik op Starten.

Daarna werkt het bij mij.
Helaas dit lijkt niet te werken, rechten stonden idd niet goed. Nu wel, maar lijkt geen verschil te maken.

• MikeOO
joint_me schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

Ja, want hij haalt de spots wel op, dat kan ik zien in de DB.
[...]

Helaas dit lijkt niet te werken, rechten stonden idd niet goed. Nu wel, maar lijkt geen verschil te maken.
Je moet na het aanpassen nog wel een keer install.php doorlopen.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:12

technorabilia

(fka kraades)

@MikeOO
Kun je het niet op Docker draaien op de DS718+? Dan ben je niet meer afhankelijk van de Synology wijzigingen.

👉🏻 Blog 👈🏻

• MikeOO
kraades schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:22:
@MikeOO
Kun je het niet op Docker draaien op de DS718+? Dan ben je niet meer afhankelijk van de Synology wijzigingen.
Ja dat zou kunnen maar de handigheid in Docker is nog niet top en het ontbreekt mij aan tijd om hierin te duiken. Heb wel meer in Docker draaien maar als er iets fout gaat dan zoek ik mij rot om het weer werkend te krijgen.

Staat nog wel op de To-Do maar je daar staat zoveel op >:)

En het draait al jaren zonder problemen dus waarom het ineens fout gaat proberen we te achterhalen.

[Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 16-08-2020 08:29]

• joint_me
MikeOO schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:16:
[...]

Je moet na het aanpassen nog wel een keer install.php doorlopen.
Heb ik gedaan, maar helaas bied geen oplossing :'(

Raar iets wat ik erbij heb, is dat mijn disk utilisation & volume utilisation 100% is, als ik webstation uitzet is het weer normaal (spotweb is het enigste wat daar draait).

• MikeOO
joint_me schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:53:
[...]

Heb ik gedaan, maar helaas bied geen oplossing :'(

Raar iets wat ik erbij heb, is dat mijn disk utilisation & volume utilisation 100% is, als ik webstation uitzet is het weer normaal (spotweb is het enigste wat daar draait).
Die 100% kan ook zijn dat Webstation ergens mee bezig is, indexen of iets in die hoek. Ja kan hem natuurlijk een tijdje laten draaien en zien of het afneemt.

Qua spotweb zou ik het gewoon aanmelden bij Github met duidelijk omschrijving. Kunnen ze het oppakken en support is uitstekend.

• joint_me
Ik heb nu de PHP versie teruggezet naar 7.2 en dat lijkt te werken, ik kan in ieder geval spotweb weer benaderen (geen 502 meer). En mijn NAS blijft ook responsive tot nu toe, ondanks dat retrieve draait.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is er een nette manier om spotweb/cache/image op te schonen? Ik ben daar in het verleden wel eens mee bezig geweest, uiteindelijk heb ik een backup terug moeten zetten. In verhouding neemt deze directory ongeveer 90% van de totale ruimte voor spotweb in beslag, dat vind ik iets te veel.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
pven schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:16:
Is er een nette manier om spotweb/cache/image op te schonen? Ik ben daar in het verleden wel eens mee bezig geweest, uiteindelijk heb ik een backup terug moeten zetten. In verhouding neemt deze directory ongeveer 90% van de totale ruimte voor spotweb in beslag, dat vind ik iets te veel.
https://github.com/spotwe...he#clear-your-local-cache

• helm71
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-03 05:40
Hi..

Met schaamrood op de kaken deze want ik heb dit echt al -tig- keer gedaan en is elke keer gelukt maar ik krijg het nu op eoa manier niet meer voor elkaar..

Spotweb opnieuw geinstalleerd, werkt prima, maar de newznab koppeling werkt niet...

Dat moet haast aan de .htaccess liggen (rewrite rule), maar ik heb mijn oude niet meer en de versies die ik links en rechts op internet vindt werken niet...

Medusa bijvoorbeeld blijft roepen Spotweb-newznab :: Error getting caps xml for: Spotweb-newznab

Spotweb draait in een ubuntu VM onder unraid. De index staat in /var/www/html

.htaccess (in /var/www/html) is nu:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA]
RewriteRule details/([^/]+) index.php?page=getspot&messageid=$1 [L]

:
Het moet iets kleins zijn maar ik kan het echt vinden..

http://192.168.1.71/api?t=caps

Geeft:

Not Found
The requested URL was not found on this server.

Dat klinkt toch als de .htaccess ??

[Voor 58% gewijzigd door helm71 op 25-08-2020 20:10]

• MikeOO
helm71 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:26:
Hi..

Met schaamrood op de kaken deze want ik heb dit echt al -tig- keer gedaan en is elke keer gelukt maar ik krijg het nu op eoa manier niet meer voor elkaar..

Spotweb opnieuw geinstalleerd, werkt prima, maar de newznab koppeling werkt niet...

Dat moet haast aan de .htaccess liggen (rewrite rule), maar ik heb mijn oude niet meer en de versies die ik links en rechts op internet vindt werken niet...

Medusa bijvoorbeeld blijft roepen Spotweb-newznab :: Error getting caps xml for: Spotweb-newznab

Spotweb draait in een ubuntu VM onder unraid. De index staat in /var/www/html

.htaccess (in /var/www/html) is nu:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !api/
RewriteRule api/?$ index.php?page=newznabapi [QSA]
RewriteRule details/([^/]+) index.php?page=getspot&messageid=$1 [L]

:
Het moet iets kleins zijn maar ik kan het echt vinden..

http://192.168.1.71/api?t=caps

Geeft:

Not Found
The requested URL was not found on this server.

Dat klinkt toch als de .htaccess ??
Zet htaccess eens in de www folder.
https://github.com/spotwe...tweb-als-Newznab-Provider

• helm71
Dat heb ik zonet gedaan, apache ook herstart, effect is hetzelfde.. zelfde foutmelding... "page does not exist"

Als ik het volgende als URL gebruik:

http://192.168.1.71/index.php?page=getspot

Dan krijg ik een heleboel spotweb code terug..

Het moet dus puur die rewrite rule zijn die niet functioneert, ik snap er echt geen HOL van...

rechten van de .htaccess file staan op www-data www-data voor owner en group en 777 op de permissies..

[Voor 64% gewijzigd door helm71 op 27-08-2020 17:19]

• helm71
Opgelost...

Pfff...

In /etc/apache2/apache2.conf zet AllowOverride van /var/www/html (in mijn geval is dat de httproot) op All, deze staat standard op None:

<Directory /var/www/>
Options Indexes FollowSymLinks
AllowOverride All
Require all granted
</Directory>

Ik had die AllowOverride All wel op /var/www gezet maar kennelijk moet dat op de exacte folder.. Dus een sectie toegevoegd en nu werkt het ...

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21
kraades schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 08:22:
@MikeOO
Daar ben ik net 2 uur mee bezig geweest, maar is daar ergens een nOOb howto voor? Want ik krijg t met geen mogelijkheid gekoppeld aan de mariaDB. op install page 2 kom ik niet verder..

dank alvast.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

DIKKEHENK schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:31:
[...]

Daar ben ik net 2 uur mee bezig geweest, maar is daar ergens een nOOb howto voor? Want ik krijg t met geen mogelijkheid gekoppeld aan de mariaDB. op install page 2 kom ik niet verder..

dank alvast.
Ik gebruik het zelf niet meer, maar zoals hieronder zou het ongeveer moeten gaan.

Je kunt ook MariaDB gebruiken. De host draait in dit geval op 192.168.0.1115. Password is hier mysql123. Directories voor de -v optie kun je zelf kiezen net als host en password.

Edit:
Misschien dat het ook werkt als je de db door spotweb laat aanmaken. Zou je ook kunnen proberen of dat werkt.

root@DS716V:~# mkdir -p /volume1/Share/Docker/mysql/config
root@DS716V:~# docker create \
>     --name=mysql \
>     -p 3306:3306 \
>     -e PGID=100 -e PUID=1024 \
>     -e MYSQL_ROOT_PASSWORD=mysql123 \
>     -v /volume1/Share/Docker/mysql/config:/config \
>     linuxserver/mysql
cde17c11060e49e8c04446e1c11f294ede7d58dfdcae09afe7ea61775f2a915f
root@DS716V:~# docker start cde
cde
root@DS716V:~# docker exec -it mysql /bin/bash
root@cde17c11060e:/# mysql -p
Enter password:
Welcome to the MySQL monitor.  Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 1
Server version: 5.5.58-0ubuntu0.14.04.1 (Ubuntu)

Copyright (c) 2000, 2017, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved.

Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation and/or its
affiliates. Other names may be trademarks of their respective
owners.

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the current input statement.

mysql> CREATE DATABASE spotweb;
Query OK, 1 row affected (0.00 sec)

mysql> GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO "spotweb"@"%" IDENTIFIED BY "spotweb123";
Query OK, 0 rows affected (0.00 sec)

mysql> QUIT;
Bye
root@cde17c11060e:/# exit
exit
root@DS716V:~# docker run --restart=always -d -p 8999:80 \
>     --hostname=spotweb \
>     --name=spotweb \
>     -v /volume1/Share/Docker/spotweb/config:/config \
>     -e TZ='Europe/Amsterdam' \
>     -e SPOTWEB_DB_TYPE=pdo_mysql \
>     -e SPOTWEB_DB_HOST=192.168.0.115 \
>     -e SPOTWEB_DB_NAME=spotweb \
>     -e SPOTWEB_DB_USER=spotweb \
>     -e SPOTWEB_DB_PASS=spotweb123 \
>     jgeusebroek/spotweb
831e5cd8b7895699d9966b445c57ada9787437f823b18db57aabe7eb5ec58a4a

root@DS716V:~# rm /volume1/Share/Docker/spotweb/config/dbsettings.inc.php
root@DS716V:~#

Hierna uitvoeren: http://192.168.0.115:8999/install.php

Server en password zijn gelijk aan wat bovenin deze post is aangeven.

[Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 15-09-2020 21:12]

👉🏻 Blog 👈🏻

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

@DIKKEHENK
Aanvulling
Als je opnieuw wilt configureren:
rm /volume1/Share/Docker/spotweb/config/dbsettings.php.
http://192.168.0.115:8999/install.php.

Bijwerken:
Maak een task die bv. elke 15 minuten loopt:
docker exec spotweb /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php

👉🏻 Blog 👈🏻

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt voordat spotweb volledig is bijgewerkt na een verse installatie?

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:08

niq

Eet nooit gele sneeuw!

DR!5EQ schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:57:
Heeft iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt voordat spotweb volledig is bijgewerkt na een verse installatie?
Dat ligt eraan: Hoe snel is je pc/server/nas. Hoeveel data/retentie wil je in je spotweb zetten.

Kan lang duren als je hardware niet de snelste is en als je 20 jaar retentie binnenhaalt.

• MikeOO
DR!5EQ schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:57:
Van een paar uur tot aan een aantal dagen. Bij de instellingen van spotweb kun je wel wat zaken aanpassen zoals comments uitzetten etc om het te versnellen en ook niet meer binnen halen als je retentie van je nieuwsgroepen.

Als het eenmaal binnen is kun je altijd comments etc weer eens aanzetten zodat je het wat meer opsplitst.

• DR!5EQ
  • Niet online
MikeOO schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:57:
[...]

Van een paar uur tot aan een aantal dagen. Bij de instellingen van spotweb kun je wel wat zaken aanpassen zoals comments uitzetten etc om het te versnellen en ook niet meer binnen halen als je retentie van je nieuwsgroepen.

Als het eenmaal binnen is kun je altijd comments etc weer eens aanzetten zodat je het wat meer opsplitst.
Thanks, het is al klaar. Comments zijn binnen, nu de afbeeldingen nog. Had verwacht dat het inderdaad dagen zou duren.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:04
Afbeeldingen hoef je niet te downloaden ?

• DR!5EQ
  • Niet online
mesa57 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:55:
Afbeeldingen hoef je niet te downloaden ?
Vind je het goed als ik het wel doe? :+

Ander vraagje over de "Hide erotic spots in index?"-optie in Spotweb. Is dit puur bedoelt voor als je spotweb opent? of ook voor de filters Erotica en de subfilters daaronder? Ik zou graag helemaal niks van Erotica willen zien. Is dat te bewerkstelligen?

• MikeOO
DR!5EQ schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:25:
[...]

Vind je het goed als ik het wel doe? :+

Ander vraagje over de "Hide erotic spots in index?"-optie in Spotweb. Is dit puur bedoelt voor als je spotweb opent? of ook voor de filters Erotica en de subfilters daaronder? Ik zou graag helemaal niks van Erotica willen zien. Is dat te bewerkstelligen?
Kon hier ook geen duidelijk antwoord op vinden voor je. Maar is testen niet vele malen sneller. Als je ze toch weg wilt hebben kwestie van vinkje aan en uitloggen en weer inloggen.

En anders kun je de filters ook nog handmatig aanpassen om deze te verwijderen mochten ze blijven staan.
https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Hoe-filters-werken

• mesa57
Het vinkje zorgt ervoor dat de ero spots niet meer in de lijst komen van spots (van jouw profiel).
Tevens kun je bij user settings de ero filtergroep verwijderen (die is niet van het vinkje afhankelijk).

• DR!5EQ
  • Niet online
MikeOO schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:13:
[...]

Kon hier ook geen duidelijk antwoord op vinden voor je. Maar is testen niet vele malen sneller. Als je ze toch weg wilt hebben kwestie van vinkje aan en uitloggen en weer inloggen.

En anders kun je de filters ook nog handmatig aanpassen om deze te verwijderen mochten ze blijven staan.
https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Hoe-filters-werken
Tuurlijk heb ik dat getest. Maar ik zag niet direct een verschil. Bovendien vind ik de optie maar vaag omschreven, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

De github link die je stuurt geeft geen enkele informatie over hoe je deze categorieen kan verwijderen.
mesa57 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:20:
Het vinkje zorgt ervoor dat de ero spots niet meer in de lijst komen van spots (van jouw profiel).
Tevens kun je bij user settings de ero filtergroep verwijderen (die is niet van het vinkje afhankelijk).
Jij snapt wat ik zoek! :> Per user bepalen of een filtergroep zichtbaar is!

Maar hoe kan ik onder Config -> Change Preferences een filtergroep verwijderen?

[Voor 24% gewijzigd door DR!5EQ op 28-09-2020 16:39. Reden: quote toegevoegd.]

• mesa57
Uh, knopje 'delete' ?

• DR!5EQ
  • Niet online
8)7 8)7 8)7

Afgelopen dagen bezig geweest met het migreren van bestaande services naar docker, maar in dit geval had ik nog niet aan de linkermuisknop gedacht. Thanks! _/-\o_

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:21
DR!5EQ schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:54:
[...]

8)7 8)7 8)7

Afgelopen dagen bezig geweest met het migreren van bestaande services naar docker, maar in dit geval had ik nog niet aan de linkermuisknop gedacht. Thanks! _/-\o_
Migreren naar docker, dat staat hier ook nog op de planning. Heb je toevallig een beschrijving die je hiervoor heeft gebruik die je kan delen? Hopelijk voor ARM. O+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:43
alesandro_46 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:18:
[...]

Migreren naar docker, dat staat hier ook nog op de planning. Heb je toevallig een beschrijving die je hiervoor heeft gebruik die je kan delen? Hopelijk voor ARM. O+
Ik heb spotweb draaien in 2 docker containers op een Raspberry Pi 4 (ARM dus). Daarbij heb ik deze 2 handleidingen gebruikt:
https://linuxconfig.org/h...18-04-bionic-beaver-linux en https://linuxhint.com/lamp_server_docker/
Mijn docker-compose.yml ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
version: "3.4"
services:
  web-server:
    container_name: apache_php
    build:
      dockerfile: php.dockerfile
      context: .
    restart: always
    volumes:
      - /home/pi/.config/appdata/html:/var/www/html/
    ports:
      - "81:80"
  mysql-server:
    container_name: mysql
    image: hypriot/rpi-mysql 
    ports:
      - "3306:3306"
    environment:
      MYSQL_ROOT_PASSWORD: secret
    volumes:
      - /home/pi/.config/appdata/mysql:/var/lib/mysql

En mijn php.dockerfile:
code:
1
2
FROM php:7.4.8-apache
RUN docker-php-ext-install mysqli pdo pdo_mysql

Ik ben er nog niet goed achter hoe ik php.ini kan bewerken, dus ik heb vooralsnog de tijdzone als extra regel in ".htaccess" gezet: php_value date.timezone 'Europe/Berlin'

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• alesandro_46
Mr_Blobby schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:10:
[...]
Ik heb spotweb draaien in 2 docker containers op een Raspberry Pi 4 (ARM dus). Daarbij heb ik deze 2 handleidingen gebruikt:
https://linuxconfig.org/h...18-04-bionic-beaver-linux en https://linuxhint.com/lamp_server_docker/
Mijn docker-compose.yml ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
version: "3.4"
services:
  web-server:
    container_name: apache_php
    build:
      dockerfile: php.dockerfile
      context: .
    volumes:
      - /home/pi/.config/appdata/html:/var/www/html/
    ports:
      - "81:80"
  mysql-server:
    container_name: mysql
    image: hypriot/rpi-mysql 
    ports:
      - "3306:3306"
    environment:
      MYSQL_ROOT_PASSWORD: secret
    volumes:
      - /home/pi/.config/appdata/mysql:/var/lib/mysql

En mijn php.dockerfile:
code:
1
2
FROM php:7.4.8-apache
RUN docker-php-ext-install mysqli pdo pdo_mysql

Ik ben er nog niet goed achter hoe ik php.ini kan bewerken, dus ik heb vooralsnog de tijdzone als extra regel in ".htaccess" gezet: php_value date.timezone 'Europe/Berlin'
En Spotweb dan geïnstalleerd in de apache web server?
Heb je bewust gekozen om onderstaande container niet te gebruiken?
https://hub.docker.com/r/erikdevries/rpi-spotweb

Kan je de php.ini niet aanpassen door via SSH in te loggen in de apache containe

• MikeOO
DR!5EQ schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:36:
[...]

Tuurlijk heb ik dat getest. Maar ik zag niet direct een verschil. Bovendien vind ik de optie maar vaag omschreven, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

De github link die je stuurt geeft geen enkele informatie over hoe je deze categorieen kan verwijderen.
Dan kijk je niet goed. Staat toch echt beschreven hoe je iets wel/niet kan laten zien. Maar gelukkig blijken er andere manieren ;)

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:43
alesandro_46 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:59:
[...]

En Spotweb dan geïnstalleerd in de apache web server?
Heb je bewust gekozen om onderstaande container niet te gebruiken?
https://hub.docker.com/r/erikdevries/rpi-spotweb

Kan je de php.ini niet aanpassen door via SSH in te loggen in de apache containe
Ik heb ervoor gekozen om de niet-statische content (mysql en html data) buiten de docker containers te houden, zodat ik de images/containers kan updaten. De ini aanpassen kan in een draaiende container maar bij de volgende docker compose of update ben je het kwijt.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04-2022
Begrijp ik goed uit onderstaand nieuwsbericht dat elke gebruiker van Spotweb nu het risico loopt benaderd te worden door BREIN of betreft dit alleen Spotweb-instanties die naar buiten toe staan gericht (als in openbaar op het www)?
However, he confirmed that during the past few weeks, “a handful” of people operating Spotweb sites had been approached by the anti-piracy group with orders to close.
https://torrentfreak.com/...ed-community-tool-201017/

• MikeOO
IceQb schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:41:
Begrijp ik goed uit onderstaand nieuwsbericht dat elke gebruiker van Spotweb nu het risico loopt benaderd te worden door BREIN of betreft dit alleen Spotweb-instanties die naar buiten toe staan gericht (als in openbaar op het www)?

[...]

https://torrentfreak.com/...ed-community-tool-201017/
Zolang je Spotweb niet van buitenaf te bereiken is kunnen ze volgens niet achterhalen dat je het gebruikt.
De openbare wel en die zullen misschien dat gaan merken.

Maar dat is zoals ik het zie.

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-03 08:01
Misschien een idee om die login pagina eens een keer te veranderen (in een hello kitty pagina?) zodat ze niet kunnen zien dat je spotweb draait.
Ik heb access van buiten maar ff uitgezet.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• alesandro_46
Webjunkie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:50:
Misschien een idee om die login pagina eens een keer te veranderen (in een hello kitty pagina?) zodat ze niet kunnen zien dat je spotweb draait.
Ik heb access van buiten maar ff uitgezet.
Hoe zet je access van buitenaf uit? Is dat door de 'anonymous' user geen rechten te geven?
Bij diezelfde 'anonymous' user zie ik staan dat ik een closed system heb. :?

Verder heb ik nu via DynDNS en een reverse proxy de site beschikbaar gesteld aan familie leden. Daar zal ik ook iets anders op moeten verzinnen denk ik. :-(

• pven
  • Niet online
MikeOO schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

Zolang je Spotweb niet van buitenaf te bereiken is kunnen ze volgens niet achterhalen dat je het gebruikt.
De openbare wel en die zullen misschien dat gaan merken.

Maar dat is zoals ik het zie.
Die login-pagina is wel heel specifiek hoor, alleen al op basis daarvan kan je zien dat Spotweb erachter draait.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:52
Met een robots.txt kan je het indexeren door Google en consorten toch tegenhouden ?
Dan moeten ze al specifiek jouw domeinnaam weten en die gaan scannen.
Zolang jouw spotwebsite niet uit de zoekmachines rolt loop je volgens mij weinig risico.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

@Mr_Blobby
Een enkele file bijvoorbeeld php.ini kun je ook met de -v optie extern maken zodat deze niet verloren gaat na het opnieuw aanmaken van de container.

👉🏻 Blog 👈🏻

• MikeOO
pven schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Die login-pagina is wel heel specifiek hoor, alleen al op basis daarvan kan je zien dat Spotweb erachter draait.
Maar als je deze niet openzet naar het internet kunnen ze de inlogpagina niet zien.
Wil je er wel bij dan zet je een VPN verbinding op en kun je er bij als je het nodig zou hebben.

• Webjunkie
alesandro_46 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Hoe zet je access van buitenaf uit? Is dat door de 'anonymous' user geen rechten te geven?
Bij diezelfde 'anonymous' user zie ik staan dat ik een closed system heb. :?

Verder heb ik nu via DynDNS en een reverse proxy de site beschikbaar gesteld aan familie leden. Daar zal ik ook iets anders op moeten verzinnen denk ik. :-(
Ik heb

allow local.ip.range.0/24
deny all

In m'n nginx config gezet en nu krijg je een 403 voor je kiezen.
Zelf kan ik er thuis via lan of buiten via vpn er wel gewoon bij.

• mesa57
Spotweb van open naar closed system :
Firstly you need to logon as admin.

When logged on as admin you need to select "User & Group management", from there you click on the user "Anonymous" and remove the check from "Anonymous user - open system" and check on "Anonymous user - closed system"

That should do the trick.
Spotweb is alleen van buitenaf bereikbaar als de firewall en/of router dat toestaan. Closed system of niet.

• pven
  • Niet online
mesa57 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:30:
Spotweb van open naar closed system :

[...]

Spotweb is alleen van buitenaf bereikbaar als de firewall en/of router dat toestaan. Closed system of niet.
Maar dan krijg je toch nog steeds dat eerste login-scherm?

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

@pven
Als je zoiets in je nginx config zet dan krijg je van buitenaf een neutrale basic auth login.
code:
1
2
3
4
5
satisfy any;
allow 192.168.0.0/24;
deny all;
auth_basic "Protected site";
auth_basic_user_file /volume1/web_passwd/.htpasswd;

👉🏻 Blog 👈🏻

• Webjunkie
Het zou inderdaad wel prettig zijn als je de login pagina vanuit de settings kon veranderen.
Hoeft niet fancy te zijn, een nep nextcloud login oid, als het je spotweb site maar enigzins verhult.

Je kan het natuurlijk wel zelf doen als je een beetje handig bent met php, maar dan kom je weer in de knoop als je een git pull doet.
kraades schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:02:
@pven
Als je zoiets in je nginx config zet dan krijg je van buitenaf een neutrale basic auth login.
code:
1
2
3
4
5
satisfy any;
allow 192.168.0.0/24;
deny all;
auth_basic "Protected site";
auth_basic_user_file /volume1/web_passwd/.htpasswd;
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar werkt de api (voor radarr, sonarr en sab) dan nog wel?

[Voor 41% gewijzigd door Webjunkie op 23-10-2020 10:05]

• Kroonkurk
Je kan je domein naar een nietszeggende index.html o.i.d. verwijzen.
Spotweb in een submap zetten.
Zodat je alleen in Spotweb kan komen door het juiste pad op te geven, zoals
https://domeinnaam.nl/submapspotweb/

Moet je natuurlijk niet dat pad aan de grote klok (Google e.d.) gaan hangen.

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

Webjunkie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:02:
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar werkt de api (voor radarr, sonarr en sab) dan nog wel?
Ik denk het wel omdat alles op je lokale netwerk draait.

Edit:
Ik gebruik nu een andere indexer dan Spotweb, maar volgens mij heb ik dit wel zo draaiend gehad.

[Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 23-10-2020 10:08]

👉🏻 Blog 👈🏻

• DIKKEHENK
kraades schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Ik gebruik nu een andere indexer dan Spotweb, maar volgens mij heb ik dit wel zo draaiend gehad.
zZit nog steeds te klieren met spotweb dockers, en kom niet verder dan het cde gedeelte, dan loopt het weer spaak. Ondertussen wel sab en sonarr in dockers, en dat is een abc'tje.
Spotweb in de oude vorm draait inmiddels wel prima, maar aangezien dsm7 weer een heel verhaal gaat worden met custom & community paketten lijkt mij het een dead end.

Vraagje, welke andere indexer, newznab toevallig?

gr

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37
DIKKEHENK schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:33:
[...]

zZit nog steeds te klieren met spotweb dockers, en kom niet verder dan het cde gedeelte, dan loopt het weer spaak. Ondertussen wel sab en sonarr in dockers, en dat is een abc'tje.
Spotweb in de oude vorm draait inmiddels wel prima, maar aangezien dsm7 weer een heel verhaal gaat worden met custom & community paketten lijkt mij het een dead end.

gr
Welke docker gebruik je? Ik gebruik deze op een DS220+ en dat gaat helemaal prima, ook als newznab provider voor Radarr

• technorabilia

technorabilia

(fka kraades)

[...]

Ik gebruikte een commerciële. Maar dat mag hier niet gedeeld worden. Inmiddels download ik niks meer.

Maar dit lukt niet?
kraades in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"

@Daftz
Die gebruikte ik ook en werkt inderdaad goed.

[Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 08-12-2020 10:03]

👉🏻 Blog 👈🏻

• DIKKEHENK
hij gaat hier verkeerd : root@DS716V:~# docker start cde
cde

Dan krijg ik een error.

de geusebroek draait wel, maar komt niet verder bij het initiëren van de db.
Ach, begrijp nu ook dat het hele docker concept niet meer voorkomt in dsm7.

Lekker bezig daar

[Voor 22% gewijzigd door DIKKEHENK op 08-12-2020 11:49]

• DIKKEHENK
En dan ben ik nu wel benieuwd of er al Vm's zijn voor DSM6 en dus straks 7 waar bv spot, sab en de hele reut inzit :)

• alesandro_46
Hier is de laatst gevonden spot van 11-12-202, 20:23.
Hebben meer mensen hier last van?

Dit euvel is op drie aparte installs die bij dezelfde newsserver een account hebben. Servers zijn up to date en hebben een reboot gehad.
Downloaden via de newsserver gaat nog wel gewoon.

• MikeOO
alesandro_46 schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:37:
Hier is de laatst gevonden spot van 11-12-202, 20:23.
Hebben meer mensen hier last van?

Dit euvel is op drie aparte installs die bij dezelfde newsserver een account hebben. Servers zijn up to date en hebben een reboot gehad.
Downloaden via de newsserver gaat nog wel gewoon.
Ik krijg gewoon spots binnen. Zou de retrieve eens handmatig starten en kijken of je een foutmelding krijgt.

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16
NewsDemon?

Dan werkt het sinds de nacht van vrijdag op zaterdag niet meer.

Geen nieuwe headers/spots in de relevante neiuwsgroepen (free.pt, ed).

• alesandro_46
MariosCube schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:47:
NewsDemon?

Dan werkt het sinds de nacht van vrijdag op zaterdag niet meer.

Geen nieuwe headers/spots in de relevante neiuwsgroepen (free.pt, ed).
Newsdemon inderdaad (had ik beter direct in mijn post gezet).

Is het nu wachten op een oplossing van Newsdemon of is er een workaround?

Heb op hun site wel dit gevonden:
the articles to appear incomplete or missing.
In order to remedy the issue:

Remove the newsgroup from your newsreader
If applicable, clear cache thru settings.
Close your newsreader.
If applicable, clear cache folder
Open your newsreader again.
Re-add the newsgroup

These steps will fix any articles appearing incorrectly and will allow you to download normally.

• mesa57
De enige manier om newsdemon weer normaal werkend te krijgen is de database leegmaken en weer overnieuw vullen. De article nrs. zijn veranderd omdat ze over zijn geschakeld naar een andere backbone.

• MariosCube
Ook na leegmaken en opnieuw opbouwen geen nieuwe spots.

Ze zijn er wel, maar niet op NewsDemon.

Maak een ticket aan, worden ze wakker daar.

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-03 14:44
Heeft iemand een guide voor Ubuntu 20.0.4 voor me ?
Met deze loop ik vast
Het draait bij mij in een VM op Proxmox
Ik ben niet heel handig met Ubuntu dus wees lief aub :)

mysql> GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO "spotweb"@"localhost" IDENTIFIED BY "DB_Verander_Mij_!";
ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'IDENTIFIED BY "DB_Verander_Mij_!"' at line 1

Ik heb ook een versie waar XAMPP werkt
DB gemaakt + user en dan de install.php gedaan
ipv localhost heb ik 192.168.1.6 gekozen. Daarna krijg ik dit

[Voor 20% gewijzigd door Woodski op 13-12-2020 16:26]

• MariosCube
mysql> GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO "spotweb"@"localhost" IDENTIFIED BY "spotweb";

• mesa57
Met de install.php kun je een database aanmaken + user. Je moet alleen even het root password meegeven.
Ik heb de wiki aangepast.

[Voor 11% gewijzigd door mesa57 op 13-12-2020 16:50]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zo. Maar eens even m'n php van v 5.6 naar 7.4 geuograde..

Nu zit ik nog even.. Geswitched van usenet provider zal ik nu m'n DB wissen en laten rebuilden? Of maakt het weinig uit mbt missende data evt?

Ben vanaf newsdemon naar tweak geswitcht.. Mocht dat nog van belang zijn

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Kroonkurk
Ik heb in het verleden bij de switch naar Tweaknews de DB gewist en opnieuw ingelezen.
Andere Backbone en zeer waarschijnlijk dus ook andere articlenumbers.
Met het "--force" commando gaat dat vrij snel is mijn ervaring.

Met SSL of TLS via port 563 kan ik Spotweb niet meer verbinden met Tweaknews,
Ligt dat aan Spotweb ? Bij NZBGet lukt het namelijk wel (met de juiste cipher).
OPGELOST. Na het wijzigen in port 563 de webserver opnieuw opgestart en het werkt weer goed.

[Voor 37% gewijzigd door Kroonkurk op 13-12-2020 20:07]

• SMSfreakie
  • Niet online
@Kroonkurk dan ga ik toch m'n DB maar wissen en weer opbouwen

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 14:12

WoBBeL

*zwaai*

@SMSfreakie tweak of tweaknews? Met de gratis nieuwsserver die ik bij Tweak kreeg was het opnieuw bouwen een ellende.

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• SMSfreakie
  • Niet online
WoBBeL schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:18:
@SMSfreakie tweak of tweaknews? Met de gratis nieuwsserver die ik bij Tweak kreeg was het opnieuw bouwen een ellende.
tweaknews had ik wat duidelijker over kunnen zijn.. maar ok ;)

DB gewist en vullen maar weer

• alesandro_46
alesandro_46 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:23:
[...]

Newsdemon inderdaad (had ik beter direct in mijn post gezet).

Is het nu wachten op een oplossing van Newsdemon of is er een workaround?

Heb op hun site wel dit gevonden:

[...]
Bij NewsXS een block account gekocht, de spots komen weer binnen. Morgen even contact opnemen met Newsdemon maar ik kan weer even vooruit.

• Woodski
Woodski schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:29:
Heeft iemand een guide voor Ubuntu 20.0.4 voor me ?
Met deze loop ik vast
Het draait bij mij in een VM op Proxmox
Ik ben niet heel handig met Ubuntu dus wees lief aub :)

mysql> GRANT ALL PRIVILEGES ON spotweb.* TO "spotweb"@"localhost" IDENTIFIED BY "DB_Verander_Mij_!";
ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'IDENTIFIED BY "DB_Verander_Mij_!"' at line 1

Ik heb ook een versie waar XAMPP werkt
DB gemaakt + user en dan de install.php gedaan
ipv localhost heb ik 192.168.1.6 gekozen. Daarna krijg ik dit
Na lang rommelen werkt het op XAMPP in Ubuntu
Eigenlijk was er alleen dit nodig
chmod 777 /opt/lampp/htdocs

Het draait nu op een heel klein zuinig servertje
Zo te zien is 512MB al voldoende

[Voor 33% gewijzigd door Woodski op 14-12-2020 11:02]

• Schuurdeur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-03 17:10
Woodski schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:44:
[...]

Na lang rommelen werkt het op XAMPP in Ubuntu
Eigenlijk was er alleen dit nodig
chmod 777 /opt/lampp/htdocs
Met chmod 777 heb je voor iedereen de map htdocs schrijfbaar gemaakt (dus ook voor exploits). Wat dus een aardig veiligheidsprobleem kan vormen. Even vanuit gaande dat je xampp niet extern bereikbaar zou het niet direct een probleem moeten vormen. Mocht hij wel extern bereikbaar zijn check of alles in die folder de owner en group heeft van je webserver, als dat niet zo is herstel dat en zet de rechten terug naar één veiligere setting (755 bijvoorbeeld).

• Woodski
@Schuurdeur Dit draait inderdaad alleen intern voor eigen gebruik
Ik kan nog wel even spelen met die settings maar voor nu ben ik vooral happy dat het werkt

Helaas de vreugde was van korte duur
Hij heeft de boel van 8 tot 4 jaar geleden binnen geharkt en daarna stopte het

PHP Fatal error: Uncaught Error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /opt/lampp/htdocs/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php:33
Stack trace:
#0 /opt/lampp/htdocs/spotweb/lib/Bootstrap.php(152): dbeng_pdo_mysql->connect()
#1 /opt/lampp/htdocs/spotweb/lib/Bootstrap.php(42): Bootstrap->getDaoFactory()
#2 /opt/lampp/htdocs/spotweb/retrieve.php(12): Bootstrap->boot()
#3 {main}
thrown in /opt/lampp/htdocs/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 33

edit
In de settings heb ik retreive comment en reports uit gezet want die wil ik sowieso niet
Nu is hij weer vrolijk aan het retreiven

[Voor 100% gewijzigd door Woodski op 14-12-2020 14:17]

• ogarling
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-12-2020
Since Friday evening my Spotweb instance is not updating properly.
Context: I checked that the configured usenet service is working properly. The db is not large because I use a retention period of 30 days.
In the retrieve logs I now constantly see the beneath message count and numbers in the log on each retrieve attempt. They do not change.

Does anyone have an idea what can be the issue?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
======================
2020-12-14 14:42: Starting retrieval of new spots for Spotweb

Removing Spot information which is beyond retention period,, done
Last retrieve at Mon 14 Dec 2020 02:33:15 PM CET
Retrieving new Spots from server nl.newsdemon.com...
Appr. Message count:    4785791
First message number:   0
Last message number:    4785791
Current article number: 4785791

Processed a total of 0 spots
Finished retrieving spots.

Last retrieve at Mon 14 Dec 2020 02:42:06 PM CET
Retrieving new comments from server nl.newsdemon.com...
Appr. Message count:    18723434
First message number:   0
Last message number:    18723434
Current article number: 18723434

Processed a total of 0 comments
Finished retrieving comments.

2020-12-14 14:42: Retrieval of new spots ended
======================

• MariosCube
NewsDemon?

Je bent niet de enige!

Sinds vrijdagavond/zaterdagnacht zijn er geen nieuwe post meer bij NewsDemon.

Schiet maar een report in bij Newsdemon.com! Misschien worden ze wakker, mij lukt het tot nu niet.

Laten we hopen dat het niet is dat ze zelf de rekening voor de dataopslag (nog) niet betaald hebben...........

• ogarling
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-12-2020
Bedankt voor het snelle reageren, zo had ik het niet bedacht (dat NewsDemon geen nieuwe posts meer verwerkt).
Ik ga een mail sturen naar hun support.

• nero355
  • Laatst online: 00:09

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat houdt je tegen om een Intel NUC achtig kastje erbij te kopen en daarop Spotweb te draaien :?

Lekker Proxmox erop en dan met VM's spelen : HEERLIJK!!! d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MariosCube
NewsDemon lijkt weer bij te zijn met updaten van de headers voor spotweb.

Zijn er nog nieuwe Linux ISO's te downloaden? Nee? Wat zeur ik dan?

• Woodski
Ik heb nog maar een keer een clean install gedaan van Spotweb op Ubunto 20.04 met XAMPP

Na wat finetuning werkt nu alles soepel inclusief retreive via de PHP van XAMPP
Het hielp nogal om niet zoals het automatisch staat meer dan 10 jaar data binnen te halen maar dit te beperken op een paar jaar.
nero355 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:53:
[...]

Wat houdt je tegen om een Intel NUC achtig kastje erbij te kopen en daarop Spotweb te draaien :?

Hier ook een happy Proxmox gebruiker op een hele kleine micro PC

• DIKKEHENK
nero355 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:53:
[...]

Nou, heb het inmiddels anders opgelost. een win10 VM op de syno geknutseld. en die kan ik dan straks zo overgooien naar dsm7. Taakje gemaakt in de taakplanner, en tuffen maar. Ging me aanzienlijk makkelijker af dan klieren met ubuntu, of het hele docker gedoe. Docker werkt wel weer prima voor nzbget en sab.

[Voor 5% gewijzigd door DIKKEHENK op 22-12-2020 15:12]

• Woodski
Het nadeel van Windows is dan wel dat het veel meer CPU kracht kost.
En dat kost je weer een paar watt en dat merk je in je energie verbruik
Ik ben ook echt niet handig met Linux maar met wat guides lukte het zelfs mij.
En ja dan kan je een hele kleine CT maken in proxmox

• mesa57
DIKKEHENK schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:09:
[...]

Nou, heb het inmiddels anders opgelost. een win10 VM op de syno geknutseld. en die kan ik dan straks zo overgooien naar dsm7. Taakje gemaakt in de taakplanner, en tuffen maar. Ging me aanzienlijk makkelijker af dan klieren met ubuntu, of het hele docker gedoe. Docker werkt wel weer prima voor nzbget en sab.
Spotweb is als dsm app beschikbaar.

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-03 13:23
Woodski schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:25:
Het nadeel van Windows is dan wel dat het veel meer CPU kracht kost.
En dat kost je weer een paar watt en dat merk je in je energie verbruik
Ik ben ook echt niet handig met Linux maar met wat guides lukte het zelfs mij.
En ja dan kan je een hele kleine CT maken in proxmox
Heb je een guide om spotweb te installeren op ubuntu 20.04?
Krijg namelijk bij het openen van de "install.php" (localhost/spotweb/install.php) de melding "Not Found - the requested URL was not found on this server - apache/2.4.41 (ubuntu) Server at localhost Port 80.

Als iemand tips heeft hoe dit op te lossen, hoor ik het graag..

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 14:12

WoBBeL

*zwaai*

Waar heb je Spotweb neergezet? Als je http://server.ip/spotweb/ aanroept moet alles, als je Apache draait zoals hierboven, default in /var/www/html/spotweb/ geplaatst zijn (of /var/www/, zelf even checeken). Draai namelijk zelf Spotweb op Ubuntu 20.10 (en voorheen op 20.04)

https://www.digitalocean....amp-stack-on-ubuntu-20-04 deze eerst volgen, daarna

sudo apt install git
cd /var/www/html/ (of /var/www/, zelf even checeken)
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git

Hierna kun je, in theorie, naar http://server.ip/spotweb/install.php toe

[Voor 53% gewijzigd door WoBBeL op 27-12-2020 15:37]

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• nero355
  • Laatst online: 00:09

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

k---evi-n schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:14:
Leer hoe je een LAMP server opzet en je hoeft nooit meer een guide te gebruiken voor dat soort dingen :)

Dus Linux/Apache/MariaDB/PHP opzetten en dan hoef je alleen maar met SpotWeb te rommelen en alle andere Usenet Tools :Y)
Krijg namelijk bij het openen van de "install.php" (localhost/spotweb/install.php) de melding "Not Found - the requested URL was not found on this server - apache/2.4.41 (ubuntu) Server at localhost Port 80.

Kwestie van de juiste map gebruiken met de juiste rechten in de Virtual Host of een .htaccess bestand ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MikeOO
k---evi-n schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:14:
[...]

Zijn er genoeg te vinden en versieverschil zal het probleem niet zijn.
https://www.google.com/se...uwKHWu9BUEQ4dUDCAw&uact=5

• Woodski
WoBBeL schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:32:
Waar heb je Spotweb neergezet? Als je http://server.ip/spotweb/ aanroept moet alles, als je Apache draait zoals hierboven, default in /var/www/html/spotweb/ geplaatst zijn (of /var/www/, zelf even checeken). Draai namelijk zelf Spotweb op Ubuntu 20.10 (en voorheen op 20.04)

https://www.digitalocean....amp-stack-on-ubuntu-20-04 deze eerst volgen, daarna

sudo apt install git
cd /var/www/html/ (of /var/www/, zelf even checeken)
git clone https://github.com/spotweb/spotweb.git

Hierna kun je, in theorie, naar http://server.ip/spotweb/install.php toe
Ik heb XAMPP er op gezet, dat is alles in een
Beetje uit gemak omdat ik dat ken van Spotweb voor Windows

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade -y && sudo reboot
sudo apt install net-tools
wget -c https://www.apachefriends...64-7.4.10-0-installer.run
sudo chmod +x xampp-linux-x64-7.4.10-0-installer.run
sudo ./xampp-linux-x64-7.4.10-0-installer.run
nano /opt/lampp/etc/extra/httpd-xampp.conf
<Directory "/opt/lampp/phpmyadmin">
AllowOverride AuthConfig Limit
Order allow,deny
Require all granted
Allow from all
</Directory>
sudo /opt/lampp/lampp start
Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee