SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Ik heb exact het zelfde probleem, een oplossing heb ik helaas nog niet.

Het volledig verwijderen en opnieuw aanmaken is in ieder geval niet de oplossing (voor mij)

Ik draai de volgende versies:
Webstation 2.1.7.-0147
HTTP backend: Apache HTTP Server 2.2
PHP versie: php5.6
Sa1 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:36:
Heb sinds 2 dagen een probleempje. Volgens mij is er niets gewijzigd, maar goed, er zal wel 'iets' veranderd zijn. Ik heb een scheduled task in m'n synology, die automatisch retrieve.php aftrapt.

Doet eigenlijk geen gekke dingen anders dan het aftrappen van het commando, het ziet er als volgt uit:
code:
1
2
cd /volume1/web/spotweb/
sudo /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php --force

Ik had dus al 2 dagen geen updates meer, dus ik in de log kijken kom ik het volgende tegen:
code:
1
Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory

Dat is even schrikken natuurlijk, maar de site doet het prima dus de DB koppeling is er gewoon nog. Ook even naar de dbsettings gekeken, juiste gegevens en met die gegevens kan ik via MySQL ook gewoon aanmelden bij de DB.

Nu als ik druk op 'retrieve' op de site zelf, dan doet ie het dus ook gewoon. Dus alleen van commandline af doet ie het niet.

Via SSH aftrappen van 't commando lukt dus ook niet, krijg ik dezelfde foutmelding. Nu zie ik wel dat de retrieve knop op de site een APIKEY mee stuurt, maar daar kan het toch niets mee te maken hebben? 't Heeft het altijd gewoon vlekkenloos gedaan.

ps, kom wel veel dezelfde melding ook in dit forum tegen, maar niet echt een oplossing, iemand die al gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door Peter is Gamer op 07-06-2019 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AuroraNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 16:53
Zelfde probleem hier, lijkt gekomen na een update van PHP56. Ik ben nu overgeschakeld naar PHP70 (in webstation samen met Nginx). Na de wizzard van spotweb opnieuw te doorlopen kreeg ik bij retrieve een foutmelding, die is opgelost door handmatig /usr/local/etc/php70/conf.d/webstation-extensions.ini aan te maken met de volgende content:

extension = bcmath.so
extension = bz2.so
extension = curl.so
extension = gd.so
extension = gettext.so
extension = openssl.so
extension = pdo_mysql.so
extension = zip.so

retrieve vanaf de CLI werkt weer, vergeet niet je cronjob aan te passen naar PHP70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:04

Sa1

Peter is Gamer schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:42:

Het volledig verwijderen en opnieuw aanmaken is in ieder geval niet de oplossing (voor mij)

Webstation 2.1.7.-0147

[...]
Ik gebruik exact dezelfde versies. K ga eens kijken of de upgrade inderdaad voor mij hetgeen ook oplost.

Okay, heb de boel omgezet en werkt. Wel is het inderdaad noodzakelijk om die .ini aan te maken zoals AuroraNL aangeeft, anders doet de retrieve.php via de commandline het nog steeds niet. De website deed het wel direct, ik hoefde achteraf denk ik niet install.php te draaien.

Super, heel fijn, tnx!

[ Voor 22% gewijzigd door Sa1 op 07-06-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Goed, volgende probleem. Zal hier zeker aan gerelateerd zijn. Als ik nu een NZB push naar SabNZB, wat uiteraard altijd gefunctioneerd heeft geeft nu een foutmelding in SabNZB.
code:
1
Invalid NZB file LinuxDistro.nzb, skipping (reason=syntax error, line=2)

Kan dat te maken hebben dat die nog op PHP56 draait ofzo?

Als ik een NZB zelf download, dan staat het volgende in de eerste paar lines:
code:
1
2
3
4
5
Warning: fileperms(): stat failed for /volume1/web/spotweb/lib/../cache/nzb/56 in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 293

Warning: fileowner(): stat failed for /volume1/web/spotweb/lib/../cache/nzb/56 in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 294

Warning: filegroup(): stat failed for /volume1/web/spotweb/lib/../cache/nzb/56 in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 295

Lijkt me niet goed, toch? Die 56 zal refereren naar PHP versie.

M'n vermoeden klopt wel. Als ik die NZB incl deze 3 lines upload naar SAB, dan zegt hij hetzelfde. Haal ik de 3 lines weg, dan start hij direct met downloaden. Iets in spotweb genereert dit dus, maar wat.

Edit:

En opgelost.
code:
1
php70 ./bin/check-cache.php

Nu lijkt alles weer keurig te werken.

[ Voor 62% gewijzigd door Sa1 op 07-06-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:04
Bij testen van configuratie krijg ik de volgende foutmelding

Include(/opt/lampp/htdocs/spotweb/vendor/composer/../../lib/dao/Mysql/Dao_Mysql_Factory.php): failed to open stream: No such file or directoryinclude(): Failed opening '/opt/lampp/htdocs/spotweb/vendor/composer/../../lib/dao/Mysql/Dao_Mysql_Factory.php' for inclusion (include_path='.:/opt/lampp/lib/php')
Fatal error: Uncaught Error: Class 'Dao_Mysql_Factory' not found in /opt/lampp/htdocs/spotweb/lib/dao/Dao_Factory.php:118 Stack trace: #0 /opt/lampp/htdocs/spotweb/lib/SpotInstall.php(287): Dao_Factory::getDAOFactory('pdo_mysql') #1 /opt/lampp/htdocs/spotweb/install.php(71): SpotInstall::askSpotwebSettings() #2 {main} thrown in /opt/lampp/htdocs/spotweb/lib/dao/Dao_Factory.php on line 118

config:
Ubuntu 18.04
Xampp

[ Voor 0% gewijzigd door Ringgss op 10-06-2019 10:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

En je vraag is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022

Webstation 2.1.7.-0147

[...]
Please note the 2.2.x branch has now passed the end of life at the Apache HTTP Server project and no further activity will occur including security patches. Users must promptly complete their transitions to this 2.4.x release of httpd to benefit from further bug fixes or new features.
Perhaps es upgraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:04
Iemand enig idee wat er fout gaat?

Update: Heb het werkend, na nieuwe pull van git

[ Voor 13% gewijzigd door Ringgss op 10-06-2019 19:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Webstation 2.1.7.-0147

[...]
Drie dagen gezocht naar een oplossing, en gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22
Thanks, wel een oplossing waar je op moet komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@mrwolf Thanks, prima oplossing, ik had het zoeken al wat eerder opgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:26
Door de laatste problemen met spotweb wat ik opgelost kreeg (poortnummer bij localhost) dacht ik laat ik spotweb net als mijn wordpress overzetten op php72. Alles draait op mijn synology DS716

Nu draait alles goed en ik kan via putty alles keer op keer binnenhalen. Echter via taakplanner van mijn synology komt er een fout melding acces denied
Deze werkte altijd bij php56 en dezelfde command line heb ik aangepast naar php72.
In putty werkt deze command line maar synology niet.
ik heb op advies al keer sudo -i bij command gezet maar dat mocht niet baten.

/usr/local/bin/php72 /volume1/web/spotweb/retrieve.php

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eo2ZjVigPwTgqqBrchIeOv0e/thumb.jpg

de taakplanner met user root ingesteld

-- foutmelding via mail --
foutmelding via mail
Taak: Spotweb retrive
Starttijd: Thu, 27 Jun 2019 11:38:23 GMT
Stoptijd: Thu, 27 Jun 2019 11:38:23 GMT
Huidige status: 255 (Onderbroken)
Standaard uitvoer/fout:

SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v7.2.13 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
Permission denied [21] for objectid []

#0 {main}

PHP Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304

Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
PHP Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php:304
Stack trace:
#0 {main}
thrown in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304

Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php:304
Stack trace:
#0 {main}
thrown in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Omdat het met putty wel werkt en ik de toegang foutmelding krijg in synology terwijl ik niets met de rechten heb gedaan na aanpassen php56 naar php72 ben ik een beetje het spoor bijster.

EDIT:
opgelost
Ik heb met puty de root rechten nog een keer doorgevoerd op de map en files.
Het werkte niet met handmatig uitvoeren ik was er even klaar mee maar vanmorgen kreeg ik ineens een mail dat mijn spots zijn binnengehaald. Ik juich nog niet te vroeg maar hoop dat dit het was.
blijft raar dat het handmatig uitvoeren een fout gaf en nu met dat geplande tijd van de taak het goed gaat

[ Voor 9% gewijzigd door d-vine op 01-07-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sinds m'n upgrade naar PHP70 heb ik een vervelend terugkomend probleem. Als ik een NZB doorstuur naar SabNZB dan vindt hij hem fout. Dat klopt ook want als je hem handmatig download (de nzb) dan staan er regels in als volgt:
code:
1
2
3
4
5
Warning: fileperms(): stat failed for /volume1/web/spotweb/lib/../cache/nzb/64 in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 293

Warning: fileowner(): stat failed for /volume1/web/spotweb/lib/../cache/nzb/64 in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 294

Warning: filegroup(): stat failed for /volume1/web/spotweb/lib/../cache/nzb/64 in /volume1/web/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 295
Als ik handmatig deze regels weghaal, en upload naar Sab dan werkt het gewoon.

Ik kan deze regels wegkrijgen door de cache te checken ( php70 ./check-cache.php). Maar dit lijkt niet altijd te werken.

Heeft iemand dit wel is gehad? Of hier een oplossing voor of een idee waar dit vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

een klein vraagje. Ik heb handmatig de retrieve uitgevoerd maar hij laadt alleen spots van voor 2009..... iemand enig idee. Ik zag wel dat in de settings de retentie op 50 dagen staat maar de datum vanaf stond nog op de allereerste datum, 1-1-2007 geloof ik.

Ik heb de retrieve gisterochtend gestart en vanochtend was hij niks verder dan gistermiddag. Als ik de retrieve echter opnieuw probeer uit te voeren zegt hij dat er al een proces loopt.

moet ik eerst een nieuwe retrieve forcen? (of moet ik daarvoor de database is weggooien? Ik heb de database overigens niet op shared staan, kan dat kwaad?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

thejoker80 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:27:
een klein vraagje. Ik heb handmatig de retrieve uitgevoerd maar hij laadt alleen spots van voor 2009..... iemand enig idee. Ik zag wel dat in de settings de retentie op 50 dagen staat maar de datum vanaf stond nog op de allereerste datum, 1-1-2007 geloof ik.

Ik heb de retrieve gisterochtend gestart en vanochtend was hij niks verder dan gistermiddag. Als ik de retrieve echter opnieuw probeer uit te voeren zegt hij dat er al een proces loopt.

moet ik eerst een nieuwe retrieve forcen? (of moet ik daarvoor de database is weggooien? Ik heb de database overigens niet op shared staan, kan dat kwaad?)
Je kunt hem nog een x starten met de optie --force, start je hem overigens van de commandline? Denk het haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Sa1 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:54:
[...]
Je kunt hem nog een x starten met de optie --force, start je hem overigens van de commandline? Denk het haast niet.
ga ik doen, via putty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:25

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

3 dagen geleden heb ik (met Git) mijn spotweb bijgewerkt, de upgrade-db.php gerund en sindsdien haalt de retriever geen nieuwe spots meer op. Als ik m handmatig run krijg ik de melding dat retriever.php al loopt. Als ik --force toevoeg krijg ik deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
php /var/www/spotweb/spotweb/retrieve.php --force
Last retrieve at Wed 31 Jul 2019 11:30:51 AM CEST
Retrieving new Spots from server news.newshosting.com...
Appr. Message count:    3285102
First message number:   2
Last message number:    3285104
Current article number: 3284025

Retrieving 3284025 till 3285105 (parsed: 1080, in DB: 0, signed: 998, invalid: 23, rtntn.skip: 0, mod: 59, full: 0, total: 1080)Programming error for: INSERT INTO spots(messageid, poster, title, tag, category, subcata,
                                                                                                                subcatb, subcatc, subcatd, subcatz, stamp, reversestamp, filesize, spotterid)
                                                                        VALUES

De table zelf lijkt mij in orde:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
mysql> show columns from spots;
+--------------+---------------------+------+-----+---------+----------------+
| Field        | Type                | Null | Key | Default | Extra          |
| id           | int(11)             | NO   | PRI | NULL    | auto_increment |
| messageid    | varchar(128)        | NO   | UNI |         |                |
| poster       | varchar(128)        | YES  | MUL | NULL    |                |
| title        | varchar(128)        | YES  | MUL | NULL    |                |
| tag          | varchar(128)        | YES  | MUL | NULL    |                |
| category     | int(11)             | YES  | MUL | NULL    |                |
| subcata      | varchar(64)         | YES  |     | NULL    |                |
| subcatb      | varchar(64)         | YES  |     | NULL    |                |
| subcatc      | varchar(64)         | YES  |     | NULL    |                |
| subcatd      | varchar(64)         | YES  |     | NULL    |                |
| subcatz      | varchar(64)         | YES  |     | NULL    |                |
| stamp        | int(10) unsigned    | YES  | MUL | NULL    |                |
| reversestamp | int(11)             | YES  | MUL | 0       |                |
| filesize     | bigint(20) unsigned | NO   |     | 0       |                |
| moderated    | tinyint(1)          | YES  |     | NULL    |                |
| commentcount | int(11)             | YES  |     | 0       |                |
| spotrating   | int(11)             | YES  |     | 0       |                |
| reportcount  | int(11)             | YES  |     | 0       |                |
| spotterid    | varchar(32)         | YES  | MUL | NULL    |                |
| editstamp    | int(10) unsigned    | YES  |     | NULL    |                |
| editor       | varchar(128)        | YES  |     | NULL    |                |
21 rows in set (0.00 sec)

Het nogmaals runnen van upgrade-db.php geeft een crash:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
php /var/www/spotweb/spotweb/bin/upgrade-db.php
Updating schema..(pdo_mysql)
        Validating spots(messageid)
        Validating spots(poster)
        Validating spots(title)
        Validating spots(tag)
        Validating spots(category)
        Validating spots(subcata)
        Validating spots(subcatb)
        Validating spots(subcatc)
        Validating spots(subcatd)
        Validating spots(subcatz)
        Validating spots(stamp)
                Modifying column stamp (type) on spots
        Validating spots(reversestamp)
        Validating spots(filesize)
                Modifying column filesize (type) on spots

SpotWeb crashed

Database schema or settings upgrade failed:
   42000: 1064: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'BIGINTEGER UNSIGNED  DEFAULT 0 NOT NULL' at line 1

#0 /var/www/spotweb/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(223): dbeng_pdo->rawExec('ALTER TABLE spo...')
#1 /var/www/spotweb/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(161): SpotStruct_mysql->modifyColumn('filesize', 'spots', 'BIGINTEGER UNSI...', 'DEFAULT 0', true, '', 'type')
#2 /var/www/spotweb/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(356): SpotStruct_abs->validateColumn('filesize', 'spots', 'BIGINTEGER UNSI...', '0', true, '')
#3 /var/www/spotweb/spotweb/lib/services/Upgrade/Services_Upgrade_Base.php(42): SpotStruct_abs->updateSchema()
#4 /var/www/spotweb/spotweb/bin/upgrade-db.php(34): Services_Upgrade_Base->database()

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen fixen? Systeem draait op Ubuntu 18.04 (met alle updates)

[ Voor 67% gewijzigd door Tomba op 03-08-2019 11:05 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:01:
3 dagen geleden heb ik (met Git) mijn spotweb bijgewerkt, de upgrade-db.php gerund en sindsdien haalt de retriever geen nieuwe spots meer op. Als ik m handmatig run krijg ik de melding dat retriever.php al loopt. Als ik --force toevoeg krijg ik deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
php /var/www/spotweb/spotweb/retrieve.php --force
Last retrieve at Wed 31 Jul 2019 11:30:51 AM CEST
Retrieving new Spots from server news.newshosting.com...
Appr. Message count:    3285102
First message number:   2
Last message number:    3285104
Current article number: 3284025

Retrieving 3284025 till 3285105 (parsed: 1080, in DB: 0, signed: 998, invalid: 23, rtntn.skip: 0, mod: 59, full: 0, total: 1080)Programming error for: INSERT INTO spots(messageid, poster, title, tag, category, subcata,
                                                                                                                subcatb, subcatc, subcatd, subcatz, stamp, reversestamp, filesize, spotterid)
                                                                        VALUES

De table zelf lijkt mij in orde:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
mysql> show columns from spots;
| Field        | Type                | Null | Key | Default | Extra          |
| id           | int(11)             | NO   | PRI | NULL    | auto_increment |
| messageid    | varchar(128)        | NO   | UNI |         |                |
| poster       | varchar(128)        | YES  | MUL | NULL    |                |
| title        | varchar(128)        | YES  | MUL | NULL    |                |
| tag          | varchar(128)        | YES  | MUL | NULL    |                |
| category     | int(11)             | YES  | MUL | NULL    |                |
| subcata      | varchar(64)         | YES  |     | NULL    |                |
| subcatb      | varchar(64)         | YES  |     | NULL    |                |
| subcatc      | varchar(64)         | YES  |     | NULL    |                |
| subcatd      | varchar(64)         | YES  |     | NULL    |                |
| subcatz      | varchar(64)         | YES  |     | NULL    |                |
| stamp        | int(10) unsigned    | YES  | MUL | NULL    |                |
| reversestamp | int(11)             | YES  | MUL | 0       |                |
| filesize     | bigint(20) unsigned | NO   |     | 0       |                |
| moderated    | tinyint(1)          | YES  |     | NULL    |                |
| commentcount | int(11)             | YES  |     | 0       |                |
| spotrating   | int(11)             | YES  |     | 0       |                |
| reportcount  | int(11)             | YES  |     | 0       |                |
| spotterid    | varchar(32)         | YES  | MUL | NULL    |                |
| editstamp    | int(10) unsigned    | YES  |     | NULL    |                |
| editor       | varchar(128)        | YES  |     | NULL    |                |
21 rows in set (0.00 sec)

Het nogmaals runnen van upgrade-db.php geeft een crash:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
php /var/www/spotweb/spotweb/bin/upgrade-db.php
Updating schema..(pdo_mysql)
        Validating spots(messageid)
        Validating spots(poster)
        Validating spots(title)
        Validating spots(tag)
        Validating spots(category)
        Validating spots(subcata)
        Validating spots(subcatb)
        Validating spots(subcatc)
        Validating spots(subcatd)
        Validating spots(subcatz)
        Validating spots(stamp)
                Modifying column stamp (type) on spots
        Validating spots(reversestamp)
        Validating spots(filesize)
                Modifying column filesize (type) on spots

SpotWeb crashed

42000: 1064: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'BIGINTEGER UNSIGNED  DEFAULT 0 NOT NULL' at line 1

#0 /var/www/spotweb/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(223): dbeng_pdo->rawExec('ALTER TABLE spo...')
#1 /var/www/spotweb/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(161): SpotStruct_mysql->modifyColumn('filesize', 'spots', 'BIGINTEGER UNSI...', 'DEFAULT 0', true, '', 'type')
#2 /var/www/spotweb/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(356): SpotStruct_abs->validateColumn('filesize', 'spots', 'BIGINTEGER UNSI...', '0', true, '')
#3 /var/www/spotweb/spotweb/lib/services/Upgrade/Services_Upgrade_Base.php(42): SpotStruct_abs->updateSchema()
#4 /var/www/spotweb/spotweb/bin/upgrade-db.php(34): Services_Upgrade_Base->database()

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen fixen? Systeem draait op Ubuntu 18.04 (met alle updates)
Niemand een idee? Heb niet zo'n zin om heel Spotweb opnieuw te installeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tomba schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:38:
Niemand een idee? Heb niet zo'n zin om heel Spotweb opnieuw te installeren :'(
Zeker ook geen backups gemaakt ?! :P

Maar ehh... waarom probeer je niet te achterhalen op welk PID dat script loopt VOORDAT je opties als -force gaat proberen :?

Ik zou zeggen doe dat nu alsnog en kijk hoe ver je komt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

nero355 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

Zeker ook geen backups gemaakt ?! :P
Nee geen backup gemaakt, tot op heden ook nog nooit nodig gehad d'oh.
[...]
Maar ehh... waarom probeer je niet te achterhalen op welk PID dat script loopt VOORDAT je opties als -force gaat proberen :?
Aangezien
code:
1
ps ax | grep php

geen PID terug gaf leek het me aannemelijk dat het script niet liep, vandaar dat ik --force geprobeerd heb.

NB de foutmelding die ik hierboven post staat vanaf de git pull in de logfile, issue is dus direct na upgrade ontstaan.
[...]
Ik zou zeggen doe dat nu alsnog en kijk hoe ver je komt :)
Geen stap verder natuurlijk :) Error blijft hetzelfde, heb in crontab de scheduled task uitgeschakeld en server gereboot. Daarna wil retrieve.php eenmalig runnen zonder --force om er dus mee te kappen...

Gezien het feit dat niemand verder reageert loop ik ogenschijnlijk tegen een volledig onbekend Spotweb issue aan :( Zit niets anders op dan een rebuild vrees ik :X :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@Tomba Heb je geprobeerd om via git naar een vorige release terug te gaan? Met wat geluk heb dan weer iets werkends.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

pven schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:11:
@Tomba Heb je geprobeerd om via git naar een vorige release terug te gaan? Met wat geluk heb dan weer iets werkends.
Yes en ook een compleet nieuwe git pull, maar probleem blijft. Issue moet dus wel aan de database kant zitten, vrees dat t dus kwestie wordt van alle spots opnieuw binnen halen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Tomba schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:29:
[...]

Yes en ook een compleet nieuwe git pull, maar probleem blijft. Issue moet dus wel aan de database kant zitten, vrees dat t dus kwestie wordt van alle spots opnieuw binnen halen....
Misschien is het een optie om een tijdelijke database aan te maken, de gegevens daarvan in te vullen in de 'dbsettings.inc.php' en kijken of de retrieve dan wel verder gaat?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

alesandro_46 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:38:
[...]

Misschien is het een optie om een tijdelijke database aan te maken, de gegevens daarvan in te vullen in de 'dbsettings.inc.php' en kijken of de retrieve dan wel verder gaat?
Temp database + opnieuw runnen van install.php loopt ook stuk tijdens de initialisatie van de database (MYSQL error op de ROW filesize BIGINT), ik denk dat er een bug in de develop branch zit...
Switch naar Master via
code:
1
2
git checkout master
bin/upgrade-db.php

en alles werkt weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 13:52
Er zijn inderdaad recent wat updates in de develop branch geweest.
Bedankt voor het melden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

mesa57 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:27:
Er zijn inderdaad recent wat updates in de develop branch geweest.
Bedankt voor het melden !
Graag gedaan. Zit me ook af te vragen waarom ik ook alweer überhaupt de develop branch draaide :p Er was ooit een reden voor maar welke? Geen idee ;) Voor nu weer helemaal happy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
De nieuwste patches vind je natuurlijk op de develop branch.
Ditmaal was het echter een niet volledig geteste pull request van een andere developer.
Werkte wel goed bij hem, maar dus niet bij anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 21:11
pven schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:18:
Hm, hij is niet helemaal in orde:
code:
1
2
3
$ /usr/bin/php /blaat/spotweb/retrieve.php
PHP Parse error:  syntax error, unexpected '.', expecting ',' or ';' in /blaat/spotweb/lib/SpotDebug.php on line 17
$
@Matis Ik ken de foutmelding, maar na een paar keer klikken lost ie zichzelf meestal op. Mijn usenet-server was voor de update nog bereikbaar voor het retrieve-gebeuren. Het is een klein block-account welke ik alleen voor spotweb gebruik, te veel lijntjes kan dus eigenlijk niet. Het werkt voor geen enkele spot neer, het lijkt me stug dat alle spots weg zijn.

Werkt het met de laatste update bij jou nog wel?

Kleine update: ik heb de backup terug gezet, dan werkt het weer wel zoals het hoort. Ligt dus echt ergens aan een update. Ik heb ze nu heel even naast elkaar staan in verschillende directories maar met dezelfde database. Het is overduidelijk dat het door de update komt.
Matis schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:48:
@pven ikzelf heb de laatste versie van SpotWeb (nog) niet gedownload, maar jouw foutmelding leidt me naar een volgend issue: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/408

Probeer dat eens...
Dank voor bovenstaande info.
Ik dacht laat ik Spotweb weer eens activeren op mijn Zyxel NAS520 en updaten naar een recente versie.
Hetzelfde probleem speelt ook op de Zyxel NAS520/540/542 (en mogelijk andere modellen)
Geïnstalleerde phpMyAdmin versie-informatie: 4.1.14.3, meest recente versie: 4.9.0.1.
code:
1
Parse error: syntax error, unexpected '.', expecting ',' or ';' in /i-data/e162cf92/www/spotweb/lib/SpotDebug.php on line 17

Vervangen en toevoegen in SpotDebug.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
    static private $_logDir;
    static private $_debugLogDao = null;

function __construct()
    {
    $_logDir = __DIR__ . '/../logs';
    }
Hierna werkt het weer met:
code:
1
2
LD_LIBRARY_PATH=/i-data/e162cf92/.PKG/PHP-MySQL-phpMyAdmin/lib
~ # /i-data/e162cf92/.PKG/PHP-MySQL-phpMyAdmin/php/bin/php /i-data/e162cf92/www/spotweb/retrieve.php

[ Voor 0% gewijzigd door ariekanari op 20-08-2019 17:32 . Reden: opschonen coderegel ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Spotweb op mijn Synology (DS214+) geeft al een tijdje dit soort meldingen (op de webpagina). Deze staat er heel vaak, met iedere keer een ander regelnummer. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is? Google helpt me niet echt.

[q]Warning: strftime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /volume1/web/spotweb/lib/SpotTemplateHelper.php on line 862
[/q]

De oplossing hier lost dit probleem overigens niet op.

Never mind, herstart over het hoofd gezien ...

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 11-09-2019 16:18 ]

• remcoXP
  • Laatst online: 07:48
ik heb het package op mijn synology draaien met nginx en php5.6

nu heb ik de spotweb files overschreven met nieuwe en daar de update gedraaid:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Notice: Undefined index: COLUMN_NAME in /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php on line 227
                Dropping index idx_commentsfull_1

SpotWeb crashed

HY000: 1553: Cannot drop index 'idx_commentsfull_1': needed in a foreign key constraint

#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(162): dbeng_pdo->rawExec('DROP INDEX idx_...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(125): SpotStruct_mysql->dropIndex('idx_commentsful...', 'commentsfull')
#2 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(711): SpotStruct_abs->validateIndex('idx_commentsful...', 'UNIQUE', 'commentsfull', Array)
#3 /volume1/web/spotweb/lib/services/Upgrade/Services_Upgrade_Base.php(42): SpotStruct_abs->updateSchema()
#4 /volume1/web/spotweb/bin/upgrade-db.php(34): Services_Upgrade_Base->database()

wat kan ik hieraan doen? want de gui geeft nu aan dat ik eerst db-update.php moet draaien :(

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• pven
  • Niet online
@remcoXP Heb je geprobeerd om php db-update.php vanaf de prompt te draaien?

• remcoXP
  • Laatst online: 07:48
@pven zeker. maar ik heb nu opgelost door het oude package weer te installeren :P
ondertussen vanuit HASS de addon gebruikt die een docker op mijn intel NUC zet. kijken of dat wat is :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:27

Tijntje

Hello?!

remcoXP schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:44:
ik heb het package op mijn synology draaien met nginx en php5.6

nu heb ik de spotweb files overschreven met nieuwe en daar de update gedraaid:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Notice: Undefined index: COLUMN_NAME in /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php on line 227
                Dropping index idx_commentsfull_1

SpotWeb crashed

HY000: 1553: Cannot drop index 'idx_commentsfull_1': needed in a foreign key constraint

#0 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(162): dbeng_pdo->rawExec('DROP INDEX idx_...')
#1 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(125): SpotStruct_mysql->dropIndex('idx_commentsful...', 'commentsfull')
#2 /volume1/web/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(711): SpotStruct_abs->validateIndex('idx_commentsful...', 'UNIQUE', 'commentsfull', Array)
#3 /volume1/web/spotweb/lib/services/Upgrade/Services_Upgrade_Base.php(42): SpotStruct_abs->updateSchema()
#4 /volume1/web/spotweb/bin/upgrade-db.php(34): Services_Upgrade_Base->database()

wat kan ik hieraan doen? want de gui geeft nu aan dat ik eerst db-update.php moet draaien :(
Dit is een issue met MySQL 8, is al een github issue voor.
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/437

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mesa57
Issue #437 is opgelost in de laatste commit, zowel op de master als develop branch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand toevallig een idee hoe ik de Downloaded-lijst kan inkrimpen? Daar staan nu ongeveer alle downloads die ik ooit vanuit Spotweb heb gestart. Alleen het laden van die lijst duurt al een paar minuten. Op zich ben ik tevreden met alleen de laatste 100 entries ofzo.

Voor het beeld: ik klink linksboven op Downloaded, en krijg dan die lijst te zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gok dat 't wel ergens een database table is..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:38:
Gok dat 't wel ergens een database table is..
De tabel heet niet letterlijk zo, dat maakt het wat lastig. Ik gok dat ergens in een veldje bij wordt gehouden wat wanneer gedownload is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:05
Linksonder staat toch een knop met erase downloadhistory ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kroonkurk schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:53:
Linksonder staat toch een knop met erase downloadhistory ?
Klopt, maar die wist alle history. Ik wil juist een X aantal entries laten staan.

Iemand een idee hoe ik de query achter die erase history kan achterhalen? Als ik de code doorzoek, dan kom ik er niet aan uit.

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 04-10-2019 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 11:27
pven schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

Klopt, maar die wist alle history. Ik wil juist een X aantal entries laten staan.

Iemand een idee hoe ik de query achter die erase history kan achterhalen? Als ik de code doorzoek, dan kom ik er niet aan uit.
In https://github.com/spotwe...ao_Base_SpotStateList.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    /*
     * Remove all downloads
     */
    function clearDownloadList($ourUserId) {
        SpotTiming::start(__CLASS__ . '::' . __FUNCTION__);
        $this->_conn->modify("UPDATE spotstatelist SET download = NULL WHERE ouruserid = :ouruserid",
            array(
                ':ouruserid' => array($ourUserId, PDO::PARAM_INT)
            ));
        SpotTiming::stop(__CLASS__ . '::' . __FUNCTION__, array($ourUserId));
    } # clearDownloadList

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:40:
[...]

In https://github.com/spotwe...ao_Base_SpotStateList.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    /*
     * Remove all downloads
     */
    function clearDownloadList($ourUserId) {
        SpotTiming::start(__CLASS__ . '::' . __FUNCTION__);
        $this->_conn->modify("UPDATE spotstatelist SET download = NULL WHERE ouruserid = :ouruserid",
            array(
                ':ouruserid' => array($ourUserId, PDO::PARAM_INT)
            ));
        SpotTiming::stop(__CLASS__ . '::' . __FUNCTION__, array($ourUserId));
    } # clearDownloadList
Dank je! Hier kan ik wel iets mee. :Y)

Ik heb deze aan mijn update-script toegevoegd:
PHP:
1
delete from spotstatelist where download < ( date_add(now(), interval -100 day) );

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 04-10-2019 15:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 13:25

Step

step@tweakers.net#

Heb me ff snel verdiept in de CSS, nog niet helemaal compleet maar simpel te plakken in "Custom CSS": Dark Mode.

Als iemand er wat aan heeft. Voor mij kijkt dit s' avonds (en de rest van de dag) wat prettiger. At least it's something! :)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
/* MAIN BODY */
body {
    background: #232526;  /* fallback for old browsers */
    background: -webkit-linear-gradient(to right, #414345, #232526);  /* Chrome 10-25, Safari 5.1-6 */
    background: linear-gradient(to right, #414345, #232526); /* W3C, IE 10+/ Edge, Firefox 16+, Chrome 26+, Opera 12+, Safari 7+ */
}

/* MAINTENANCE */
ul.maintenancebox li.info {text-align:center; color:white; margin:5px 0; height:16px; line-height:16px;}

/* FILTER (LEFT) */
div.filter ul a {
    background-color:#696969;
    color:#fff;
}

div.filter a.selected {background-color:#3e3e3e;}

/* SPOTS */
table.spots tr.spotcat0 td {background-color:#006de7;}
table.spots tr.spotcat1 td {background-color:#c1850e;}
table.spots tr.spotcat2 td {background-color:#116311;}
table.spots tr.spotcat3 td {background-color:#de2500;}

div.filter > ul > li.spotcat0 a {background-color:#006de7;}
div.filter > ul > li.spotcat1 a {background-color:#c1850e;}
div.filter > ul > li.spotcat2 a {background-color:#116311;}
div.filter > ul > li.spotcat3 a {background-color:#de2500;}

/* SPOT DETAILS */
div.details table.spotheader {position:fixed; left:0; right:0; top:0; z-index:4; margin:0 16px 0 0; border-collapse:separate; border-spacing:5px 0; padding:5px 0; background: #232526;  /* fallback for old browsers */
    background: -webkit-linear-gradient(to right, #414345, #232526);  /* Chrome 10-25, Safari 5.1-6 */
    background: linear-gradient(to right, #414345, #232526); /* W3C, IE 10+/ Edge, Firefox 16+, Chrome 26+, Opera 12+, Safari 7+ */;}
div.details {background: #232526;  /* fallback for old browsers */
    background: linear-gradient(to right, #414345, #232526); /* W3C, IE 10+/ Edge, Firefox 16+, Chrome 26+, Opera 12+, Safari 7+ */; color:white;  font:11px Arial, Helvetica, sans-serif; padding:28px 0 5px 0; min-width:680px;}

/* HIGHLIGHTED FEED */
.hg1    { background-color: #01bd7f !important; }

/* MAIN COLOR SPOT TITLES */
table.spots a {color:#fff; text-decoration:none; display:block; width:100%; line-height:20px; cursor:pointer;}

/* FILTER COLOR HOVER */
div.filter > ul > li a:hover {background-color:#000;}
div.filter > ul > li a:hover span.newspots {background-color:#000; color:#fff;}
table.spots tr:hover td {background-color:#969696;}

/* FOOTER */
table.footer tr td.next {background-color:#c6c9d3; height:20px; font-weight:bold; min-width:30px; text-align:center; padding:0; -moz-border-radius:0 4px 4px 0; -webkit-border-radius:0 4px 4px 0; border-radius:0 4px 4px 0;}

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:43
Ik kom er niet uit en ben al uren aan het bladeren in het forum/internet maar ik vind het antwoord helaas niet.

Ik heb naar volle tevredenheid Spotweb draaien op mijn oude mac en nu wilde ik het ook op mijn nieuwe macbook installeren, maar ik krijg de image previews niet werkend. Ik heb de installaties al naast elkaar bekeken en ik kan niets raars of anders vinden. Beide Spotweb-master branch.

Zonder previews
Afbeeldingslocatie: https://p39.f2.n0.cdn.getcloudapp.com/items/DOuG4YPn/Missende+previews.png?v=74770fb00b2af85563e8d18eb7415233

Met previews (wat ik eigenlijk wil)
Afbeeldingslocatie: https://p39.f2.n0.cdn.getcloudapp.com/items/KouQA6KW/Met+previews.png?v=3f5933ddad1246ed26c4b33b93bc9370

Ik zie deze foutmeldingen voorbij komen in de logs:
Afbeeldingslocatie: https://p39.f2.n0.cdn.getcloudapp.com/items/geuYme70/Foutmeldingen+spotweb.png?v=1f41ea8de134586276730f1843fee14f

Kan iemand vertellen waar het mis gaat?!

[ Voor 26% gewijzigd door willem1509 op 31-10-2019 09:56 . Reden: Plaatjes lukten niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:13

Satom

Verzamel ervaringen

Zoals de foutmelding al aangeeft: file_get_contents(...) failed to open stream: HTTP request failed, 404

De url die daar staat werkt niet, afijn. Bij (ik gok) niemand werkt de pagina zoals op de 2de foto. De file met Spotweb updates bestaat niet meer.

Waarom de preview niet werkt is lastig te zeggen, je zou eens in je browser de inspector/element inspecteren kunnen openen en dan onder netwerk te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Kan een probleem zijn met de rechten op de spotweb cache folder.
De user waaronder spotweb draait moet full access hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1274812

Hallo,

Heeft iemand een idee wat hoe ik de spots op de index lijst groter kan maken?

Als men niet is ingelogd, zijn er slechts 25 spots zichtbaar met 2 pijltjes.
Ik zou graag een lijst willen die met de muis is door te bladeren.
Zie deze afbeelding.

Advies wordt op prijs gesteld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
Anoniem: 1274812 schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:55:
Hallo,

Heeft iemand een idee wat hoe ik de spots op de index lijst groter kan maken?

Als men niet is ingelogd, zijn er slechts 25 spots zichtbaar met 2 pijltjes.
Ik zou graag een lijst willen die met de muis is door te bladeren.
Zie deze afbeelding.

Advies wordt op prijs gesteld. :)
Dit kan je aanpassen bij 'config' --> 'Change preferences' --> 'General' --> 'Items per page?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie, @alesandro_46

Dat heb ik al aangepast, maar dan is de lijst die langer is dan 25 spots alleen zichtbaar voor degene die is ingelogd. Ik zou het graag zo willen aanpassen dat de lijst altijd, ook voor mensen die niet zijn ingelogd, 250 is.

Ik zit al uren te zoeken maar kom er niet uit. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
@Anoniem: 1274812, dat kan bij:
'Config' --> 'User & Group management' --> 'Edit preferences' van, ik denk de user anonymous.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bedankt, ik ben eruit. Thanks voor je hulp! _/-\o_

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 1274812 op 11-11-2019 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Nu online
@Anoniem: 1274812, graag gedaan. Hoe heb je het nu opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ja, ik zat niet goed te kijken. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deorder
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-05 19:09
Heb net spotweb geinstalleerd (vanaf mijn mobiel, geen toegang tot PC momenteel) en krijg alleen een beperkte mobile user interface. Ik kan niet eens bij een Settings scherm komen.

Wanneer ik "ownsettings.php" aanpas (is deze nou deprecated of niet?) en template -> autodetect uitzet dan krijg ik de melding dat ik dat niet mag doen en het in het Settings scherm moet aanpassen (waar ik niet kan komen).

Chaos -> Nature -> Order -> Human -> Law -> Deorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik snap het niet meer ... 8)7

Ik heb spotweb verhuisd naar een andere machine (kopie van de bestanden, en restore van de database). Vervolgens de db-setting aangepast zodat het wachtwoord voor de spotweb-user weer klopt. Mysql draait, en ik kom er via de mysql-prompt in.

Als ik het echter via de website probeer dan krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
Unable to connect to database:
SQLSTATE[HY000] [2005] Unknown MySQL server host '127.0.0.1:3306' (2)

Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set

Mysql draait op poort 3306 ... 8)7

Retrieve geeft een soortgelijke melding:
code:
1
2
$ php retrieve.php
Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] [2005] Unknown MySQL server host 'localhost:3306' (2)

Iemand tips waar ik nog naar kan kijken?

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 27-11-2019 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Mijn config in dbsettings ziet er zo uit:
<?php
$dbsettings['engine'] = 'pdo_mysql';
$dbsettings['host'] = 'localhost';
$dbsettings['dbname'] = 'spotweb';
$dbsettings['user'] = 'NOT GONNA SHOW THIS ONE';
$dbsettings['pass'] = 'NOT GONNA SHOW THIS ONE';

Nergens een poort opgegeven dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:38
Misschien port 3306 er even bijzetten of weghalen in de config file. Afhankelijk van de configuratie kan dit uitmaken.

Anders misschien een systeem restrictie die de verbinding tegenhoudt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Is dat linux of een windows machine ?

• pven
  • Niet online
Dank voor de tips! Ik kijk er vanavond naar.
mesa57 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:06:
Is dat linux of een windows machine ?
CentOS 7, dus Linux.
slommer schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:07:
Aanpassen naar pdo_mysql lost het niet op. Het toevoegen van een poort overigens ook niet.

Het lijkt alsof ie ergens geblocked wordt inderdaad, maar waar ...

[ Voor 41% gewijzigd door pven op 28-11-2019 11:41 ]

• alesandro_46
  • Nu online
pven schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:27:

[...]

CentOS 7, dus Linux.

[...]

Aanpassen naar pdo_mysql lost het niet op. Het toevoegen van een poort overigens ook niet.

De spotwebuser heeft de juiste rechten in MySQL?

GRANT ALL PRIVILEGES ON spotwebdb.* TO spotwebuser@localhost IDENTIFIED BY 'password';
(dikgedrukt even aanpassen naar eigen variabelen).

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

pven schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:27:

[...]

CentOS 7, dus Linux.

[...]

Firewall op de server zelf? selinux settings?

• Dangulus
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
<?php

$dbsettings['host'] = '127.0.0.1';
$dbsettings['dbname'] = 'spotweb';
$dbsettings['user'] = '?????';
$dbsettings['pass'] = '????';
$dbsettings['port'] = '3306';

Bij mij moest 'lcalhost' '127.0.0.1' zijn!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:38

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
alesandro_46 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:53:
[...]

De spotwebuser heeft de juiste rechten in MySQL?

GRANT ALL PRIVILEGES ON spotwebdb.* TO spotwebuser@localhost IDENTIFIED BY 'password';
(dikgedrukt even aanpassen naar eigen variabelen).
Als ik via mysql met de spotweb-user inlog dan kan ik in de database spotweb in de tabellen kijken.
Die staat uit, helaas met hetzelfde resultaat (daarna voor de zekerheid wel even httpd en mysqld herstart).

Ook het stoppen van de firewall (systemctl stop firewalld) lost niets op.

Help? :P

[ Voor 46% gewijzigd door pven op 28-11-2019 18:39 ]

• Sa1

Sa1

Kan ook dat je poort op 3307 draait als je zowel mongodb 5 en 10 naast elkaar draait. Had ik ook. Misschien is dit al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sa1 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:05:
Kan ook dat je poort op 3307 draait als je zowel mongodb 5 en 10 naast elkaar draait. Had ik ook. Misschien is dit al gezegd.
Als ik in mysql de poort opzoek dan is dat 3306.

Misschien dat ik maar eens opnieuw begin. Dit schiet niet op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als ik overigens op spotweb/install.php kijk dan staat er OK achter MySQL (PDO), voor wat het waard is. Verder heb ik nog geen enkele oplossing voor mijn probleem kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Laatst online: 07-11-2024
Ervaren jullie in je overzicht ook minder spots wanneer je dit vergelijkt met nzbserver.com?

Heb de vraag eerder voorbij zien komen in dit topic, toen werd gerefereerd aan de retentie instelling als mogelijk oorzaak.
In de recente spots zie ik een flink verschil, daar zal de retentie instelling verder geen invloed op hebben. Heb spotweb via 2 verschillende usenetserver retrieves uit laten voeren, maar verschil blijft.

Maak overigens gebruik van Spotweb via de docker container van jgeusebroek.

Edit:
Lijkt erop dat de missende spots wel beschikbaar zijn, maar niet terugkomen in mijn filters. Mogelijk omdat ik de een tool hebt gebruikt voor aanpassing van de filters die al een aantal jaren niet meer onderhouden is.

[ Voor 22% gewijzigd door o0Donder0o op 01-12-2019 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
@pven : Centos 7 draait met een stokoude php release (5.4)
Als je die nou eens eerst upgrade, Mocht het dan nog niet werken (bij mij wel onder debian) dan kun je op github een issue openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
@o0Donder0o In de loop van de tijd zijn we wel categorieën bijgekomen, dus dat met die filters zou kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Laatst online: 07-11-2024
mesa57 schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:09:
@o0Donder0o In de loop van de tijd zijn we wel categorieën bijgekomen, dus dat met die filters zou kunnen kloppen.
Bedankt voor de bevestiging. Na het resetten van de filters komt het overzicht weer overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
mesa57 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:57:
@pven : Centos 7 draait met een stokoude php release (5.4)
Als je die nou eens eerst upgrade, Mocht het dan nog niet werken (bij mij wel onder debian) dan kun je op github een issue openen.
PHP upgraden naar 7.3 heeft het opgelost. Dank! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Wordt ie ook nog een stuk sneller van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:31
Ik draai al jaren MySQL via Windows, echt ben ik momenteel bezig om alles over te zetten naar containers (Docker).

Ik heb al mijn databases al gemigreerd naar een MySQL container, behalve die van Spotweb. Ik migreer mijn databases met behulp van MySQL Workbench.

Ik krijg namelijk een foutmelding bij het aanmaken van nieuwe database:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
ERROR: Error executing 'CREATE TABLE IF NOT EXISTS `spotweb`.`spots` (
      `id` INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
      `messageid` VARCHAR(128) CHARACTER SET 'ascii' NOT NULL DEFAULT '',
      `poster` VARCHAR(128) CHARACTER SET 'utf8' NULL DEFAULT NULL,
      `title` VARCHAR(128) CHARACTER SET 'utf8' NULL DEFAULT NULL,
      `tag` VARCHAR(128) CHARACTER SET 'utf8' NULL DEFAULT NULL,
      `category` INT(11) NULL DEFAULT NULL,
      `subcata` VARCHAR(64) CHARACTER SET 'ascii' NULL DEFAULT NULL,
      `subcatb` VARCHAR(64) CHARACTER SET 'ascii' NULL DEFAULT NULL,
      `subcatc` VARCHAR(64) CHARACTER SET 'ascii' NULL DEFAULT NULL,
      `subcatd` VARCHAR(64) CHARACTER SET 'ascii' NULL DEFAULT NULL,
      `subcatz` VARCHAR(64) CHARACTER SET 'ascii' NULL DEFAULT NULL,
      `stamp` INT(10) UNSIGNED NULL DEFAULT NULL,
      `reversestamp` INT(11) NULL DEFAULT '0',
      `filesize` BIGINT(20) UNSIGNED NOT NULL DEFAULT '0',
      `moderated` TINYINT(1) NULL DEFAULT NULL,
      `commentcount` INT(11) NULL DEFAULT '0',
      `spotrating` INT(11) NULL DEFAULT '0',
      `reportcount` INT(11) NULL DEFAULT '0',
      `spotterid` VARCHAR(32) CHARACTER SET 'ascii' NULL DEFAULT NULL,
      `editstamp` INT(10) UNSIGNED NULL DEFAULT NULL,
      `editor` VARCHAR(128) CHARACTER SET 'utf8' NULL DEFAULT NULL,
      PRIMARY KEY (`id`),
      UNIQUE INDEX `idx_spots_1` (`messageid` ASC),
      INDEX `idx_spots_2` (`stamp` ASC),
      INDEX `idx_spots_3` (`reversestamp` ASC),
      INDEX `idx_spots_4` (`category` ASC, `subcata` ASC, `subcatb` ASC, `subcatc` ASC, `subcatd` ASC, `subcatz` ASC),
      INDEX `idx_spots_5` (`spotterid` ASC),
      FULLTEXT INDEX `idx_fts_spots_1` (`poster` ASC),
      FULLTEXT INDEX `idx_fts_spots_2` (`title` ASC),
      FULLTEXT INDEX `idx_fts_spots_3` (`tag` ASC))
    ENGINE = MyISAM
    AUTO_INCREMENT = 1843103
    DEFAULT CHARACTER SET = utf8
    COLLATE = utf8_unicode_ci'
    Incorrect usage of spatial/fulltext/hash index and explicit index order.
    SQL Error: 1221

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@GioStyle de laatste twee regels al door Google gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
CH4OS schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:58:
@GioStyle de laatste twee regels al door Google gehaald?
Yep. Het vreemde is dat de rest van de tabellen gewoon aangemaakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@GioStyle Ik gok zo dat er verschil is in MySQL versies die gebruikt worden en het tegenwoordig niet meer mogelijk is om een text index op een varchar te zetten. Kun je niet gewoon Spotweb zelf de database aan laten leggen en je vervolgens zelf alleen de inhoud hoeft over te zetten? Lijkt mij gemakkelijker dan met MySQL Workbench te moeten pielen (ik ben zelf niet zo weg van MySQL Workbench).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ik denk dat je gelijk hebt, ik ga namelijk van 5.7 naar 8.0.

Ik ben niet zo'n expert in MySQL, dus ik ga even verder uitzoeken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@GioStyle Ik heb de antwoorden uit https://stackoverflow.com...icit-index-order-on-mysql gehaald, wat bij mij de eerste hit met Google was. ;)

Als dat dus niet werkt, ik zie ook een reactie dat aangeeft dat de sortering uit de index is gehaald en die lijken alle indexen ook te hebben. Dit laatste lijkt mij ook wat makkelijker te testen, de query heb je immers en hoef je dus alleen aan te passen.

EDIT:
Dangulus schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:12:
Bij mij moest 'lcalhost' '127.0.0.1' zijn!
Late reactie, maar toch; de waarde localhost is in principe hetzelfde als 127.0.0.1, alleen niet alle systemen maken by default de entry ervoor aan in /etc/hosts (de hosts file), soms wordt iets anders gebruikt, zoals de naam van de machine (ligt aan het OS).

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ja, bij mij was het ook de eerste hit. ;)

Ik moet zeggen dat Spotweb al jaren prima heeft gewerkt. Ik wil alleen de database van locatie veranderen.

Ik ben bang dat ik als ik aanpassingen ga doen de boel niet meer werkt. Eigenlijk had ik gewoon dezelfde MySQL versie moeten aanhouden.

EDIT:

Ik heb het volgende stukje code veranderd van:

code:
1
2
3
      FULLTEXT INDEX `idx_fts_spots_1` (`poster` ASC),
      FULLTEXT INDEX `idx_fts_spots_2` (`title` ASC),
      FULLTEXT INDEX `idx_fts_spots_3` (`tag` ASC))

naar:
code:
1
2
3
      FULLTEXT INDEX `idx_fts_spots_1` (`poster`),
      FULLTEXT INDEX `idx_fts_spots_2` (`title`),
      FULLTEXT INDEX `idx_fts_spots_3` (`tag`))

Kijken wat dat brengt.

Anders ga ik naar jouw suggestie kijken. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Als ik bovenstaande code aanpas, dan maakt ie netjes de tabellen aan. Database is al verplaatst. Ik ga hem opnieuw doen met jouw aanpassingen erbij.

[ Voor 82% gewijzigd door GioStyle op 06-01-2020 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GioStyle schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:33:
Ja, bij mij was het ook de eerste hit. ;)

Ik moet zeggen dat Spotweb al jaren prima heeft gewerkt. Ik wil alleen de database veranderen.

Ik ben bang dat ik als ik aanpassingen ga doen de boel niet meer werkt. Eigenlijk had ik gewoon dezelfde MySQL versie moeten aanhouden.
Vandaar dat ik aangaf dat het wellicht makkelijker was geweest als je Spotweb zelf de database liet aanleggen middels php bin/upgrade-db.php of het installatie proces opnieuw doorlopen op http://spotweb-machine/install.php. Dan had het systeem alles voor je uitgezocht en hoefde je alleen de inhoud over te zetten (alhoewel je dat ook gewoon dan opnieuw kan laten vullen natuurlijk, maar je eventueel wat historie kwijt zou zijn).

@GioStyle Ik zie in de andere regels het ook staan:
code:
1
2
3
4
      UNIQUE INDEX `idx_spots_1` (`messageid` ASC),
      INDEX `idx_spots_2` (`stamp` ASC),
      INDEX `idx_spots_3` (`reversestamp` ASC),
      INDEX `idx_spots_4` (`category` ASC),
en denk dat het hier ook weg moet; het is immers best vreemd om een sortering op een index te hebben. De sortering wordt immers altijd gedaan vanuit de ORDER BY in queries, dat wil je in de tussentijd niet ook nog eens gesorteerd hebben (en voorkom je dus dubbelop sorteren).

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Mocht spotweb blijken niet compatible te zijn met hogere mysql (c.q. mariadb) versies, dan svp een issue daarvoor openen op github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:41
Step schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:14:
Heb me ff snel verdiept in de CSS, nog niet helemaal compleet maar simpel te plakken in "Custom CSS": Dark Mode.

Als iemand er wat aan heeft. Voor mij kijkt dit s' avonds (en de rest van de dag) wat prettiger. At least it's something! :)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
/* MAIN BODY */
body {
    background: linear-gradient(to right, #414345, #232526); /* W3C, IE 10+/ Edge, Firefox 16+, Chrome 26+, Opera 12+, Safari 7+ */
}

/* MAINTENANCE */
ul.maintenancebox li.info {text-align:center; color:white; margin:5px 0; height:16px; line-height:16px;}

/* FILTER (LEFT) */
div.filter ul a {
}

/* SPOTS */

/* SPOT DETAILS */
div.details table.spotheader {position:fixed; left:0; right:0; top:0; z-index:4; margin:0 16px 0 0; border-collapse:separate; border-spacing:5px 0; padding:5px 0; background: #232526;  /* fallback for old browsers */
    background: linear-gradient(to right, #414345, #232526); /* W3C, IE 10+/ Edge, Firefox 16+, Chrome 26+, Opera 12+, Safari 7+ */;}
    background: linear-gradient(to right, #414345, #232526); /* W3C, IE 10+/ Edge, Firefox 16+, Chrome 26+, Opera 12+, Safari 7+ */; color:white;  font:11px Arial, Helvetica, sans-serif; padding:28px 0 5px 0; min-width:680px;}

/* HIGHLIGHTED FEED */

table.spots a {color:#fff; text-decoration:none; display:block; width:100%; line-height:20px; cursor:pointer;}

/* FILTER COLOR HOVER */

/* FOOTER */
table.footer tr td.next {background-color:#c6c9d3; height:20px; font-weight:bold; min-width:30px; text-align:center; padding:0; -moz-border-radius:0 4px 4px 0; -webkit-border-radius:0 4px 4px 0; border-radius:0 4px 4px 0;}
gave CSS, ik heb hem gelijk bij mij erin gezet.
1 vraagje, ik probeer nu verschillende categorieën een andere kleur te geven, schifi, action maar dat lukt mij niet helemaal, het aanpassen van cat0 naar cat0_z0_d0 werkt niet, weet jij of dit kan en hoe?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 15:02

FutureCow

(C) FutureCow

Ik ben overgestapt naar een andere newsserver. Dus de installingen in spotweb aangepast. Kreeg toen een foutmelding bij retrieve.php. Uiteindelijke de hele database maar leeggehaald en met de nieuwe server opnieuw alles binnen gehaald. Dit was geen probleem, alle comments etc. werkt prima.

Maar daarna voor de 2e keer een retrieve.php uitvoeren geeft mij weer een zelfde fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
SpotWeb v0.68.31.33 on PHP v7.3.12-1 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (400) Unexpected response [response: "Operation failed"]

#0 /var/www/server/spotweb/vendor/spotweb/nntp/src/Protocol/Client.php(662): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Unexpected resp...', 400, 'Operation faile...')
#1 /var/www/server/spotweb/vendor/spotweb/nntp/src/Protocol/Client.php(2022): Net_NNTP_Protocol_Client->_handleUnexpectedResponse(400)
#2 /var/www/server/spotweb/vendor/spotweb/nntp/src/Client.php(1144): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdXHdr('Message-ID', '3382692')
#3 /var/www/server/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(179): Net_NNTP_Client->getHeaderField('Message-ID', '3382692')
#4 /var/www/server/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(190): Services_Nntp_Engine->getMessageIdByArticleNumber('3382692')
#5 /var/www/server/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(190): Services_Nntp_Engine->getMessageIdByArticleNumber('3382692')
#6 /var/www/server/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(190): Services_Nntp_Engine->getMessageIdByArticleNumber('3382692')
#7 /var/www/server/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(141): Services_Nntp_Engine->getMessageIdByArticleNumber('3382692')
#8 /var/www/server/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(308): Services_Retriever_Base->searchMessageId('3382692', 'TbJJ9q5MCE0Awwq...', Array)
#9 /var/www/server/spotweb/retrieve.php(145): Services_Retriever_Base->perform()
#10 {main}

Finished retrieving spots.

[ Voor 67% gewijzigd door FutureCow op 26-01-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
7. Veel voorkomende foutmeldingen/codes

Error 400 (Your per user connection limit reached)
Deze melding krijgt u wanneer u probeert gelijktijdig meer dan het toegestane aantal verbindingen te maken.

Zijn er meer mensen die gebruikmaken van uw accountgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Ik heb het uren en dagen later nog een keer geprobeerd, zelfde fout. Als ik database weer helemaal leeg haal, dan wordt alles weer netjes binnen gehaald, maar de 2e retrieve geeft weer bovenstaande fout. Dus aantal connecties kan het niet zijn.(verbinding wordt ook niet gedeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Probeer de --retro optie eens met de retrieve.
Misschien eens overleggen met je USP (welke dat dan ook is).

[ Voor 28% gewijzigd door mesa57 op 29-01-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

mesa57 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:16:
Probeer de --retro optie eens met de retrieve.
Misschien eens overleggen met je USP (welke dat dan ook is).
Dan werkt het wel, maar start hij iedere keer weer bij 0, waardoor een retrieve iedere keer 2 uur duurt...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Last retrieve at Thu 30 Jan 2020 04:44:47 PM CET
Retrieving new Spots from server europe.newsgroupdirect.com...
Appr. Message count:    3384542
First message number:   0
Last message number:    3384542
Current article number: 0

Retrieving 0 till 5001PHP Warning:  A non-numeric value encountered in /var/www/server/spotweb/lib/services/Format/Services_Format_Parsing.php on line 288
 (parsed: 4999, in DB: 0, signed: 0, invalid: 4999, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 4999) in 0.88 seconds
Retrieving 5001 till 10002 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.44 seconds
Retrieving 10002 till 15003 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.46 seconds
Retrieving 15003 till 20004 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.47 seconds
Retrieving 20004 till 25005 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.51 seconds
Retrieving 25005 till 30006 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.51 seconds
Retrieving 30006 till 35007 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.43 seconds
Retrieving 35007 till 40008 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.47 seconds
Retrieving 40008 till 45009 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.49 seconds
Retrieving 45009 till 50010 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.45 seconds
Retrieving 50010 till 55011 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.48 seconds
Retrieving 55011 till 60012 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.47 seconds
Retrieving 60012 till 65013 (parsed: 5001, in DB: 0, signed: 0, invalid: 5001, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.45 seconds
Retrieving 65013 till 70014 (parsed: 4169, in DB: 832, signed: 0, invalid: 4165, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 0, total: 5001) in 0.6 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Deze bug is al een keer gerapporteerd met newgroupdirect
https://github.com/spotweb/spotweb/issues/448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:05
Heb je geen "fill-server" ? Dan kan je daarmee de headers ophalen. In de settings dan even voor de headers je "fill-server" opgeven. Je kan namelijk voor de headers een andere server instellen. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Voor het headeren moet je dezelfde server gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Probleem met newsgroupdirect is onderkend door hun en er wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb lang geleden wel eens het filter aangepast omdat ik een bepaalde categorie meteen klikbaar wilde maken. Maar hoe werkt zoiets ook al weer? Ik heb gezocht, maar kom er niet aan uit. Ik vind een oude tool die niet meer werkt, en handmatig aanpassen en uploaden lijkt me ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ben ik nog de enige gebruiker? :? :P

Ik zie overigens dit in de wiki staan:
Het makkelijkste is om in Spotweb's zoek resultaat je filter in elkaar te klikken, vervolgens voer je de zoekopdracht uit en dan kan je de filter opslaan. Spotweb stelt op dat moment de meest efficiente filter zelf samen en maakt die beschikbaar.
Maar die opslaan-knop kan ik niet vinden.

[ Voor 82% gewijzigd door pven op 04-05-2020 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 17:03
pven schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:28:

Ik zie overigens dit in de wiki staan:

[...]

Maar die opslaan-knop kan ik niet vinden.
Niet de enige gebruiker, maar dit topic is wel aardig stilgevallen.

De opslaan-knop wordt zichtbaar als je in het tekstveld voor de zoekopdracht klikt, helemaal onderaan.

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Shakespeare2000 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:42:
[...]

Niet de enige gebruiker, maar dit topic is wel aardig stilgevallen.
Ik ben nog steeds erg tevreden. Spotweb heb ik naast twee andere NZB-sites in NZBhydra toegevoegd. Ik zie regelmatig dat Spotweb toch nog dingen vindt die de andere niet vinden.
De opslaan-knop wordt zichtbaar als je in het tekstveld voor de zoekopdracht klikt, helemaal onderaan.
Dank! :)

[ Voor 174% gewijzigd door pven op 04-05-2020 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

pven schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:49:
[...]

Ik ben nog steeds erg tevreden. Spotweb heb ik naast twee andere NZB-sites in NZBhydra toegevoegd. Ik zie regelmatig dat Spotweb toch nog dingen vindt die de andere niet vinden.

[...]

Dank! :)
Ik gebruik het ook nog steeds maar merk wel dat nieuwsgroepen wat stil lijken te vallen.

Deze tool werkt ook nog voor je filters:
https://www.brainbytez.nl/spotweb-filter-creator/

Liep ik via hier tegen aan: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/489

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tijntje schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:12:
[...]

Ik gebruik het ook nog steeds maar merk wel dat nieuwsgroepen wat stil lijken te vallen.
Ik vind dat eigenlijk wel mee vallen. Eigenlijk alles wat ik wil downloaden is beschikbaar. Maar ik heb daarnaast ook nog Netflix, Disney+ en Videoland, en ik ga pas op usenet kijken als het daar niet beschikbaar is.
Deze tool werkt ook nog voor je filters:
https://www.brainbytez.nl/spotweb-filter-creator/

Liep ik via hier tegen aan: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/489
Interessant. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

pven schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:29:
[...]

Ik vind dat eigenlijk wel mee vallen. Eigenlijk alles wat ik wil downloaden is beschikbaar. Maar ik heb daarnaast ook nog Netflix, Disney+ en Videoland, en ik ga pas op usenet kijken als het daar niet beschikbaar is.

[...]

Interessant. Dank! :)
Heb zelf inderdaad: Netflix en Disney+, maar zelfs alles van daar download ik, omdat ik de ondertitels op deze platforms ontzettend slecht vind. Wij kijken alles met Engelse ondertitels, maar zowel bij Netflix als bij Disney+ is dat meestal de Hearing Impaired, zodat je dingen krijgt als [BIRDS CHIRPING]

Nieuws groepen gebruik ik alleen maar voor animatie films met Nederlandse audio, de rest komt alles van Private Torrent Trackers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 13:19
pven schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:28:
Ik gebruik het ook nog steeds, alleen host ik het zelf niet meer sinds ik een publieke link vond. Ik was in 1 klap af van de load op mijn NAS, de hoeveelheid data die Spotweb gebruikte (meer dan een terrabyte) en de problemen die ik er regelmatig mee had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saidou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-03 13:30
Step schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:14:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
/* MAIN BODY */
body {
}

/* MAINTENANCE */

/* FILTER (LEFT) */
div.filter ul a {
}

/* SPOTS */

/* SPOT DETAILS */

/* HIGHLIGHTED FEED */

/* FILTER COLOR HOVER */

/* FOOTER */
Hartelijk dank voor deze! Ziet er mooi uit en ook m'n ogen zijn je dankbaar! ;)
Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste

Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..

Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.