Ik heb exact het zelfde probleem, een oplossing heb ik helaas nog niet.
Het volledig verwijderen en opnieuw aanmaken is in ieder geval niet de oplossing (voor mij)
Ik draai de volgende versies:
Webstation 2.1.7.-0147
HTTP backend: Apache HTTP Server 2.2
PHP versie: php5.6
Het volledig verwijderen en opnieuw aanmaken is in ieder geval niet de oplossing (voor mij)
Ik draai de volgende versies:
Webstation 2.1.7.-0147
HTTP backend: Apache HTTP Server 2.2
PHP versie: php5.6
Sa1 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:36:
Heb sinds 2 dagen een probleempje. Volgens mij is er niets gewijzigd, maar goed, er zal wel 'iets' veranderd zijn. Ik heb een scheduled task in m'n synology, die automatisch retrieve.php aftrapt.
Doet eigenlijk geen gekke dingen anders dan het aftrappen van het commando, het ziet er als volgt uit:
code:
1 2 cd /volume1/web/spotweb/ sudo /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php --force
Ik had dus al 2 dagen geen updates meer, dus ik in de log kijken kom ik het volgende tegen:
code:
1 Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory
Dat is even schrikken natuurlijk, maar de site doet het prima dus de DB koppeling is er gewoon nog. Ook even naar de dbsettings gekeken, juiste gegevens en met die gegevens kan ik via MySQL ook gewoon aanmelden bij de DB.
Nu als ik druk op 'retrieve' op de site zelf, dan doet ie het dus ook gewoon. Dus alleen van commandline af doet ie het niet.
Via SSH aftrappen van 't commando lukt dus ook niet, krijg ik dezelfde foutmelding. Nu zie ik wel dat de retrieve knop op de site een APIKEY mee stuurt, maar daar kan het toch niets mee te maken hebben? 't Heeft het altijd gewoon vlekkenloos gedaan.
ps, kom wel veel dezelfde melding ook in dit forum tegen, maar niet echt een oplossing, iemand die al gevonden?
[ Voor 3% gewijzigd door Peter is Gamer op 07-06-2019 09:46 ]