Ik heb NZB Hydra er tussen maar bij werkt SPotweb wel via een synology NAS, vanuit CouchPotato, SickBeard, Headphones en LazyLibrarian.Waah schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:27:
[...]
De cpu komt niet boven de 25% tijdens een API call. Mariadb is dan 13% ... Niet heel bijzonder. Couchpotato heeft hetzelfde probleem. Zoals het nu lijkt een Synology issue... Want op een Synology VM is het ook te reproduceren. Vreemd alleen dat ik niet meer mensen met dezelfde klachten zie... Of spotweb wordt niet meer gebruikt als indexer....
Ik heb net een pi 3 binnen. Misschien die maar inrichten als download station
ik zal nog eens een testje doen. AL heb ik spotweb nu op de PC omdat het een reproduceerbaar issue lijkt te zijn. Een te ingewikkelde query die te lang duurt (meer dan 30 seconden) en daardoor genegeerd wordt.tHyEstes schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:06:
[...]
Ik heb NZB Hydra er tussen maar bij werkt SPotweb wel via een synology NAS, vanuit CouchPotato, SickBeard, Headphones en LazyLibrarian.
Volgens mij was er een optie voor Spotweb, waarmee je gemiste spots alsnog kon toevoegen. Staat mij iets bij dat dat in combinatie met retrieve.php op de commandline was en iets met history geloof ik als schakeloptie, maar weet niet meer exact hoe het zat. Iemand hier die dat toevallig wel weet? 
Intussen pluis ik de code even na, in de hoop wat te vinden.
EDIT:
Wellicht was het retro, zal eens testen.
In de wiki op de github kon ik iig geen documentatie vinden over de commandline opties.
Volgens de comment in retrieve.php lijkt het er wel op:
EDIT:
Wellicht was het retro, zal eens testen.
Retro mode will allow os to start from the beginning and retrieve all spots starting from scratch
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 02-02-2018 19:32 ]
Ik meen me te herinneren dat het --retro commando hetzelfde is als 'buggy' aanzetten bij settings -CH4OS schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:30:
Volgens mij was er een optie voor Spotweb, waarmee je gemiste spots alsnog kon toevoegen. Staat mij iets bij dat dat in combinatie met retrieve.php op de commandline was en iets met history geloof ik als schakeloptie, maar weet niet meer exact hoe het zat. Iemand hier die dat toevallig wel weet?
EDIT:
Wellicht was het retro, zal eens testen.In de wiki op de github kon ik iig geen documentatie vinden over de commandline opties.
[...]
newsservers. Mogelijk kan @mesa57 het toelichten.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Die buggy optie heb ik al aan staan, dus zou --retro dus niets uithalen wellicht. Zou wel jammer zijn. Heb gisteren de settings goed gezet, waarbij ik nu een andere server gebruik om de headers op te halen, vandaar dat ik ook even met terugwerkende kracht opnieuw wil ophalen.alesandro_46 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:59:
Ik meen me te herinneren dat het --retro commando hetzelfde is als 'buggy' aanzetten bij settings -
newsservers. Mogelijk kan @mesa57 het toelichten.
Oké, ik ben benieuwd of het luktCH4OS schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:02:
[...]
Die buggy optie heb ik al aan staan, dus zou --retro dus niets uithalen wellicht. Zou wel jammer zijn. Heb gisteren de settings goed gezet, waarbij ik nu een andere server gebruik om de headers op te halen, vandaar dat ik ook even met terugwerkende kracht opnieuw wil ophalen.
De --retro optie zorgt er inderdaad voor dat hij weer begint te retrieven bij article number 0
Spots die al in de database zitten worden uiteraard niet dubbel opgeslagen.
MAAR: let op, alles hangt van het unieke article number af.
En laat dat nou per provider verschillend zijn voor dezelfde spots.
Als je dus een andere provider kiest en met --retro gaat retrieven kun je dus wél dubbele spots krijgen.
Nog erger : het wordt een groot rommeltje.
Als je van provider wisselt, moét je de met een lege database beginnen.
Spots die al in de database zitten worden uiteraard niet dubbel opgeslagen.
MAAR: let op, alles hangt van het unieke article number af.
En laat dat nou per provider verschillend zijn voor dezelfde spots.
Als je dus een andere provider kiest en met --retro gaat retrieven kun je dus wél dubbele spots krijgen.
Nog erger : het wordt een groot rommeltje.
Als je van provider wisselt, moét je de met een lege database beginnen.
Ik heb een Synology DS216play waarop ik voorheen naar volle tevredenheid Spotweb i.c.m. NZBget had draaien. Doordat ik de RAID configuratie wilde aanpassen heb ik de NAS volledig opnieuw geïnstalleerd, alleen krijg ik SpotWeb helaas niet meer aan de gang.
Ik heb volgende gedaan:
- WebStation geïnstalleerd incl. PHP5.6 en Apache 2.2;
- MariaDB5 geïnstalleerd;
- De volgende extensies voor PHP5.6 geselecteerd:
- De install.php uitgevoerd via de webbrowser. Alles staat hierbij op 'OK' behalve ownsettings file.
- Verder de installatie succesvol af kunnen ronden en retentie e.d. kunnen aanpassen.
- Ingelogd met PuTTY als administrator en de volgende commando's uitgevoerd:
Onderstaand is de code die in dbeng_pdo_mysql.php staat:
De geladen modules die via het "php5.6 -m" commando in PuTTY zichtbaar worden zijn:"
[code]
Iemand die me kan helpen? De fout komt vaker voor (ook in dit topic), maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Ook het herinstalleren van de NAS heeft niet mogen baten.
EDIT: Het proberen uit te voeren van upgrade-db.php resulteert in dezelfde fouten.
Ik heb volgende gedaan:
- De volgende extensies voor PHP5.6 geselecteerd:
- bcmath
- curl
- gd
- gettext
- gmp
- mysql
- openssl
- pdo_dblib
- pdo_mysql
- dbo_pgsql
- pdo_sqlite
- zip
- De install.php uitgevoerd via de webbrowser. Alles staat hierbij op 'OK' behalve ownsettings file.
- Verder de installatie succesvol af kunnen ronden en retentie e.d. kunnen aanpassen.
- Ingelogd met PuTTY als administrator en de volgende commando's uitgevoerd:
- sudo -i
- administrator wachtwoord opnieuw ingevoerd
- /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php
code:
1
2
3
| PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28 Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28 |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <?php class dbeng_pdo_mysql extends dbeng_pdo { /** * @var PDO */ protected $_conn; function __construct() { /* * arbitrarily chosen because some insert statements might * be very large. */ $this->_batchInsertChunks = 100; } function connect($host, $user, $pass, $db) { if (!$this->_conn instanceof PDO) { if ($host[0] === '/') { $db_conn = "unix_socket=" . $host; } else { $db_conn = "host=" . $host . ";port=3306"; } try { $this->_conn = new PDO('mysql:' . $db_conn . ';dbname=' . $db . ';charset=utf8', $user, $pass, array(PDO::MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS => true)); } catch (PDOException $e) { throw new DatabaseConnectionException($e->getMessage(), -1); } $this->_conn->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION); } # if } # connect() } # class |
De geladen modules die via het "php5.6 -m" commando in PuTTY zichtbaar worden zijn:"
[code]
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Core ctype date dom ereg fileinfo filter hash json libxml mbstring mhash mysqlnd pcntl pcre PDO readline Reflection session SimpleXML SPL standard tokenizer xml xmlreader xmlwriter zlib [Zend Modules] |
Iemand die me kan helpen? De fout komt vaker voor (ook in dit topic), maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Ook het herinstalleren van de NAS heeft niet mogen baten.
EDIT: Het proberen uit te voeren van upgrade-db.php resulteert in dezelfde fouten.
Signature
Ik heb het een tijdje terug ook opnieuw geïnstalleerd en met onderstaande handleiding is het mij gelukt het werkend te krijgen.DjRik schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:14:
Ik heb een Synology DS216play waarop ik voorheen naar volle tevredenheid Spotweb i.c.m. NZBget had draaien. Doordat ik de RAID configuratie wilde aanpassen heb ik de NAS volledig opnieuw geïnstalleerd, alleen krijg ik SpotWeb helaas niet meer aan de gang.
Ik heb volgende gedaan:
- De volgende extensies voor PHP5.6 geselecteerd:- De map 'web' lezen/schrijven rechten gegeven voor 'http' user/group;
- bcmath
- curl
- gd
- gettext
- gmp
- mysql
- openssl
- pdo_dblib
- pdo_mysql
- dbo_pgsql
- pdo_sqlite
- zip
- Ingelogd met PuTTY als administrator en de volgende commando's uitgevoerd:Waarbij het bij het laatste fout gaat:
- sudo -i
- administrator wachtwoord opnieuw ingevoerd
- /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php
code:
1 2 3 PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28 Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 <?php class dbeng_pdo_mysql extends dbeng_pdo { /** * @var PDO */ protected $_conn; function __construct() { /* * arbitrarily chosen because some insert statements might * be very large. */ $this->_batchInsertChunks = 100; } function connect($host, $user, $pass, $db) { if (!$this->_conn instanceof PDO) { if ($host[0] === '/') { $db_conn = "unix_socket=" . $host; } else { $db_conn = "host=" . $host . ";port=3306"; } try { $this->_conn = new PDO('mysql:' . $db_conn . ';dbname=' . $db . ';charset=utf8', $user, $pass, array(PDO::MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS => true)); } catch (PDOException $e) { throw new DatabaseConnectionException($e->getMessage(), -1); } $this->_conn->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION); } # if } # connect() } # class
[code]
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 Core ctype date dom ereg fileinfo filter hash json libxml mbstring mhash mysqlnd pcntl pcre PDO readline Reflection session SimpleXML SPL standard tokenizer xml xmlreader xmlwriter zlib [Zend Modules]
Loop die stappen eens door.
https://www.synology-foru...web-installatie-tutorial/
@MikeOO Dat is de handleiding die ik gevolgd heb. Helaas loop ik dus toch vast.
Signature
Er is een (bekend) probleem met webstation (niet bij iedereen) waarbij de instellingen voor php niet worden doorgezet naar de CLI omgeving.
Bij mij wel, en dit zijn de extensies die voldoende zijn (en ook niet meer) voor spotweb :
Overigens is de lijst met modules bij mij dan veel langer :
[code]
admin@DDSM1:/usr/local/etc/php56/conf.d$ php56 -m
Ter info nog even de ini files die gebruikt worden :
Bij mij wel, en dit zijn de extensies die voldoende zijn (en ook niet meer) voor spotweb :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| -rw-r--r-- 1 root root 170 Feb 17 11:28 webstation-extensions.ini admin@DDSM1:/usr/local/etc/php56/conf.d$ cat web* extension = bcmath.so extension = bz2.so extension = curl.so extension = gd.so extension = gettext.so extension = openssl.so extension = pdo_mysql.so extension = zip.so |
Overigens is de lijst met modules bij mij dan veel langer :
[code]
admin@DDSM1:/usr/local/etc/php56/conf.d$ php56 -m
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| bcmath bz2 Core ctype curl date dom ereg fileinfo filter gd gettext hash json libxml mbstring mcrypt mhash mysql mysqli mysqlnd openssl pcntl pcre PDO pdo_mysql readline Reflection session SimpleXML SPL standard tokenizer xml xmlreader xmlwriter zip zlib |
Ter info nog even de ini files die gebruikt worden :
code:
1
2
3
4
5
6
| admin@DDSM1:/usr/local/etc/php56/conf.d$ php56 --ini Configuration File (php.ini) Path: /usr/local/etc/php56 Loaded Configuration File: /usr/local/etc/php56/php.ini Scan for additional .ini files in: /usr/local/etc/php56/conf.d Additional .ini files parsed: /usr/local/etc/php56/conf.d/phpMyAdmin.ini, /usr/local/etc/php56/conf.d/webstation-extensions.ini |
[ Voor 49% gewijzigd door mesa57 op 17-02-2018 11:45 ]
En als je de memory_limit in /usr/local/etc/php56/php.ini aanpast naar 512M? Dat moet ik namelijk na iedere reboot van de NAS doen anders krijg ik ook vreemde foutmeldingen in Spotweb.DjRik schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 10:26:
@MikeOO Dat is de handleiding die ik gevolgd heb. Helaas loop ik dus toch vast.
Wat voor foutmeldingen ?renem schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:25:
[...]
En als je de memory_limit in /usr/local/etc/php56/php.ini aanpast naar 512M? Dat moet ik namelijk na iedere reboot van de NAS doen anders krijg ik ook vreemde foutmeldingen in Spotweb.
@mesa57 Bedankt voor de input! Ik ben niet thuis in SSH commands, maar het is gelukt door het volgende te doen:
- PuTTY opgestart;
- Ingelogd met administrator account;
- sudo -i en administrator password opnieuw ingevoerd;
- cd /usr/local/etc/php56/conf.d
- vi webstation-extensions.ini
- i ingetoest om editor te starten.
- De volgende regels toegevoegd (regel voor regel erin geplakt):
- ESC gedrukt en vervolgens :x enter om de wijzigingen in de ini file op te slaan.
- Als laatste het retrieve commando opnieuw gegeven
Hij is nu bezig met retrieven, dus ik het laat het systeem even lekker met rust. Helaas zie ik nog niets in SpotWeb verschijnen, maar misschien moet ik even geduld hebben.
Bedankt!
- PuTTY opgestart;
- Ingelogd met administrator account;
- sudo -i en administrator password opnieuw ingevoerd;
- cd /usr/local/etc/php56/conf.d
- vi webstation-extensions.ini
- i ingetoest om editor te starten.
- De volgende regels toegevoegd (regel voor regel erin geplakt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| extension = bcmath.so extension = bz2.so extension = curl.so extension = gd.so extension = gettext.so extension = openssl.so extension = pdo_mysql.so extension = zip.so |
- ESC gedrukt en vervolgens :x enter om de wijzigingen in de ini file op te slaan.
- Als laatste het retrieve commando opnieuw gegeven
code:
1
| /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php |
Hij is nu bezig met retrieven, dus ik het laat het systeem even lekker met rust. Helaas zie ik nog niets in SpotWeb verschijnen, maar misschien moet ik even geduld hebben.
Bedankt!
Signature
Diverse foutmeldingen, bijna iedere keer anders en als ik er op ging zoeken vond ik nooit de oplossing. Het aanpassen van de php.ini lostte het (tot nu toe) altijd op. Maar moet helaas na iedere reboot weer opnieuw worden gewijzigd.
Sorry de vraag even gemistrenem schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:25:
[...]
En als je de memory_limit in /usr/local/etc/php56/php.ini aanpast naar 512M? Dat moet ik namelijk na iedere reboot van de NAS doen anders krijg ik ook vreemde foutmeldingen in Spotweb.
Op mijn DS214+ staat deze op 128Mb en draait al weer maanden zonder problemen.
Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft hoeveel data je binnen trekt. Ik haal alles binnen, dus inclusief comments en plaatjes en een onbeperkt aantal spots.MikeOO schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:51:
[...]
Sorry de vraag even gemist
Op mijn DS214+ staat deze op 128Mb en draait al weer maanden zonder problemen.
Dat zou inderdaad kunnen. Ik download ook onbeperkt aantal spots maar dan alleen Retrieve comments & Retrieve reports.renem schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:11:
[...]
Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft hoeveel data je binnen trekt. Ik haal alles binnen, dus inclusief comments en plaatjes en een onbeperkt aantal spots.
Ik zie het nu niet zo om van alle spots alles al binnen te halen aangezien het grootste deel niet bekeken wordt maar dit wel ruimte in de DB inneemt. Een spot openen gaat even goed snel. Maar is maar 1 user die het systeem gebruikt. Zijn er meerdere die hetzelfde systeem gebruiken dan is het denk ik wel zinvol.
Spots worden bij het openen gecached, dus bij meerdere gebruikers is alleen de eerste iets langzamer.
Ik zat al te denken om retrieve full spots & comments er uit te slopen, het heeft inderdaad weinig zin.
Ik zat al te denken om retrieve full spots & comments er uit te slopen, het heeft inderdaad weinig zin.
In een poging een nieuwe DB op te vullen loop ik deze keer toch tegen het volgende aan (master branch):
Retrieve is wel een keer mis gegeaan doordat MariaDB gecrashed was dus nu twijfel ik er aan of de DB corrupt is geraakt of niet.
Retention = 0
☑ Retrieve full spots
☐ Prefetch images
☑ Prefetch NZB files
☑ Retrieve comments
☐ Retrieve full comments
☑ Retrieve reports
Usenet provider: news.eu.supernews.com
Op deze spot zou het dus fout gaan volgende de debug msgs.
Issue #295 Incorrect integer value: '' for column 'verified' at row 63 had ik al gevonden, maar de code changes van die commit heb ik al. Zou het kunnen dat dezelfde code change nodig is in Dao_Base_Spot.php ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $ php retrieve.php -retro .... SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v7.2.2 crashed Fatal error occured retrieving reports: 22007: 1366: Incorrect integer value: '' for column 'verified' at row 1 #0 /usr/local/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php(470): dbeng_pdo->batchInsert(Array, 'INSERT INTO spo...', Array, Array) #1 /usr/local/www/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Spot.php(426): Dao_Base_Spot->addFullSpots(Array) #2 /usr/local/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Spots.php(612): Dao_Base_Spot->addSpots(Array, Array) #3 /usr/local/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Spots->process(Array, 1844953, 1849954, 1520081795.2239) #4 /usr/local/www/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd(1849954, '5000') #5 /usr/local/www/spotweb/retrieve.php(145): Services_Retriever_Base->perform() #6 {main} |
Retrieve is wel een keer mis gegeaan doordat MariaDB gecrashed was dus nu twijfel ik er aan of de DB corrupt is geraakt of niet.
Retention = 0
☑ Retrieve full spots
☐ Prefetch images
☑ Prefetch NZB files
☑ Retrieve comments
☐ Retrieve full comments
☑ Retrieve reports
Usenet provider: news.eu.supernews.com
code:
1
2
3
4
5
6
| ... foreach-loop, getFullSpot, start. msgId= nNhXUNhrhR3hRHtTyEyvA.6rrvxskbflDony9oAIQ@free.pt Services_Nntp_Engine->getHeader(<nNhXUNhrhR3hRHtTyEyvA.6rrvxskbflDony9oAIQ@free.pt>) Services_Nntp_Engine->connect() foreach-loop, getFullSpot, done. msgId= nNhXUNhrhR3hRHtTyEyvA.6rrvxskbflDony9oAIQ@free.pt foreach-loop, done. msgId= 4558 |
Op deze spot zou het dus fout gaan volgende de debug msgs.
Issue #295 Incorrect integer value: '' for column 'verified' at row 63 had ik al gevonden, maar de code changes van die commit heb ik al. Zou het kunnen dat dezelfde code change nodig is in Dao_Base_Spot.php ?
Nee, want het gebeurt in de laatste stap (retrieving reports).
Sinds kort de volgende foutmelding, upgrade database krijg ik ook niet werkend.
<?php
error_reporting(2147483647);
ini_set('display_errors', 1);
require_once "lib/SpotClassAutoload.php";
SpotClassAutoload::register();
#- main() -#
try {
SpotTranslation::initialize('en_US');
SpotTiming::enable();
SpotTiming::start('total');
/*
* Initialize the Spotweb base classes
*/
$bootstrap = new Bootstrap();
list($settings, $daoFactory, $req) = $bootstrap->boot();
/*
* Enable debug logging mechanism if timing is enabled
*/
if ($settings->get('enable_timing')) {
SpotDebug::enable(SpotDebug::TRACE, $daoFactory->getDebugLogDao());
} # if
# helper functions for passed variables
$page = $req->getDef('page', 'index');
# Retrieve the users object of the user which is logged on
SpotTiming::start('auth');
$svcUserAuth = new Services_User_Authentication($daoFactory, $settings);
if ($req->doesExist('apikey')) {
$currentSession = $svcUserAuth->verifyApi($req->getDef('apikey', ''));
} else {
$currentSession = $svcUserAuth->useOrStartSession(false);
} # if
/*
* If three is no user object, we don't have a security system
* either. Without a security system we cannot boot, so fatal
*/
if ($currentSession === false) {
$currentSession = $svcUserAuth->useOrStartSession(true);
throw new PermissionDeniedException(SpotSecurity::spotsec_consume_api, 'invalid API key');
} else {
throw new SqlErrorException("Unable to create session");
} # else
} # if
SpotTiming::stop('auth');
/*
* And check if the security groups need updating
*/
if (!$currentSession['security']->securityValid()) {
throw new SecurityNotUpgradedException();
} # if
# User session has been loaded, let's translate the categories
if ($currentSession['user']['prefs']['user_language'] != 'en_US') {
SpotTranslation::initialize($currentSession['user']['prefs']['user_language']);
} # if
SpotCategories::startTranslation();
/*
* Let the form handler know what userid we are using so
* we can make the CSRF cookie be user-bounded
*/
$req->setUserId($currentSession['user']['userid']);
/*
* Only now it is safe to check wether the user is actually allowed
* to authenticate with an API key
*/
/*
* To use the Spotweb API we need the actual permission
*/
$currentSession['security']->fatalPermCheck(SpotSecurity::spotsec_consume_api, '');
/*
* but we also need a specific permission, because else things could
* be automated which we simply do not want to be automated
*/
$currentSession['security']->fatalPermCheck(SpotSecurity::spotsec_consume_api, $page);
} # if
SpotTiming::start('renderpage');
switch($page) {
case 'render' : {
$svcUserFilters = new Services_User_Filters($daoFactory, $settings);
$page = new SpotPage_render($daoFactory, $settings, $currentSession, $req->getDef('tplname', ''),
Array('search' => $req->getDef('search', $svcUserFilters->getIndexFilter($currentSession['user']['userid'])),
'data' => $req->getDef('data', array()),
'messageid' => $req->getDef('messageid', ''),
'pagenr' => $req->getDef('pagenr', 0),
'perpage' => $req->getDef('perpage', 10),
'sortby' => $req->getDef('sortby', ''),
'sortdir' => $req->getDef('sortdir', '')));
$page->render();
break;
} # render
case 'getspot' : {
if (strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], "SABnzbd+") === 0) {
$page = new SpotPage_getnzb($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('messageid' => $req->getDef('messageid', ''),
'action' => $req->getDef('action', 'display'),
'username' => $req->getDef('username', ''),
'apikey' => $req->getDef('apikey', '')));
} else {
$page = new SpotPage_getspot($daoFactory, $settings, $currentSession, array('messageid' => $req->getDef('messageid', '')));
} # else
$page->render();
break;
} # getspot
case 'getnzb' : {
$page = new SpotPage_getnzb($daoFactory, $settings, $currentSession,
'action' => $req->getDef('action', 'display'),
'apikey' => $req->getDef('apikey', '')));
$page->render();
break;
}
case 'getnzbmobile' : {
$page = new SpotPage_getnzbmobile($daoFactory, $settings, $currentSession,
'action' => $req->getDef('action', 'display')));
$page->render();
break;
} # getnzbmobile
case 'erasedls' : {
$page = new SpotPage_erasedls($daoFactory, $settings, $currentSession);
$page->render();
break;
} # erasedls
case 'catsjson' : {
$page = new SpotPage_catsjson(
$daoFactory,
$settings,
$currentSession,
Array('search' => $req->getDef('search', $svcUserFilters->getIndexFilter($currentSession['user']['userid'])),
'subcatz' => $req->getDef('subcatz', '*'),
'category' => $req->getDef('category', '*'),
'rendertype' => $req->getDef('rendertype', 'tree'),
'disallowstrongnot' => $req->getDef('disallowstrongnot', '')));
$page->render();
break;
} # catsjson
case 'markallasread' : {
$page = new SpotPage_markallasread($daoFactory, $settings, $currentSession);
$page->render();
break;
} # markallasread
case 'getimage' : {
$page = new SpotPage_getimage($daoFactory, $settings, $currentSession,
'image' => $req->getDef('image', Array())));
$page->render();
break;
}
case 'newznabapi' : {
$page = new SpotPage_newznabapi($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('t' => $req->getDef('t', ''),
'messageid' => $req->getDef('id', ''),
'apikey' => $req->getDef('apikey', ''),
'q' => $req->getDef('q', ''),
'limit' => $req->getDef('limit', ''),
'cat' => $req->getDef('cat', ''),
'imdbid' => $req->getDef('imdbid', ''),
'artist' => $req->getDef('artist', ''),
'rid' => $req->getDef('rid', ''),
'tvmazeid' => $req->getDef('tvmazeid', ''),
'season' => $req->getDef('season', ''),
'ep' => $req->getDef('ep', ''),
'o' => $req->getDef('o', ''),
'extended' => $req->getDef('extended', ''),
'maxage' => $req->getDef('maxage', ''),
'offset' => $req->getDef('offset', ''),
'del' => $req->getDef('del', ''),
'spotcat' => $req->getDef('spotcat', '')
)
);
$page->render();
break;
} # api
case 'rss' : {
$page = new SpotPage_rss($daoFactory, $settings, $currentSession,
'page' => $req->getDef('page', 0),
'sortdir' => $req->getDef('sortdir', ''),
'apikey' => $req->getDef('apikey', ''))
);
$page->render();
break;
} # rss
case 'statics' : {
$page = new SpotPage_statics($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('type' => $req->getDef('type', '')));
$page->render();
break;
} # statics
case 'createuser' : {
$page = new SpotPage_createuser($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('createuserform' => $req->getForm('createuserform')));
$page->render();
break;
} # createuser
case 'editsettings' : {
$page = new SpotPage_editsettings($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('editsettingsform' => $req->getForm('editsettingsform')));
$page->render();
break;
} # editsettings
case 'edituserprefs' : {
$page = new SpotPage_edituserprefs($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('edituserprefsform' => $req->getForm('edituserprefsform'),
'userid' => $req->getDef('userid', ''),
'data' => $req->getDef('data', array()),
'dialogembedded' => $req->getDef('dialogembedded', 0)));
$page->render();
break;
} # edituserprefs
case 'editsecgroup' : {
$page = new SpotPage_editsecgroup($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('editsecgroupform' => $req->getForm('editsecgroupform'),
'groupid' => $req->getDef('groupid', 0)));
$page->render();
break;
} # editsecgroup
case 'editfilter' : {
$page = new SpotPage_editfilter($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('editfilterform' => $req->getForm('editfilterform'),
'orderfilterslist' => $req->getDef('orderfilterslist', array()),
'search' => $req->getDef('search', array()),
'sorton' => $req->getDef('sortby', ''),
'sortorder' => $req->getDef('sortdir', ''),
'filterid' => $req->getDef('filterid', 0),
'data' => $req->getDef('data', array())));
$page->render();
break;
} # editfilter
case 'edituser' : {
$page = new SpotPage_edituser($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('edituserform' => $req->getForm('edituserform'),
'userid' => $req->getDef('userid', '')));
$page->render();
break;
} # edituser
case 'editspot' : {
$page = new SpotPage_editspot($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('editspotform' => $req->getForm('editspotform'),
'messageid' => $req->getDef('messageid', '')));
$page->render();
break;
} # editspot
case 'login' : {
$page = new SpotPage_login($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('loginform' => $req->getForm('loginform'),
'data' => $req->getDef('data', array())));
$page->render();
break;
} # login
case 'postcomment' : {
$page = new SpotPage_postcomment($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('commentform' => $req->getForm('postcommentform'),
'inreplyto' => $req->getDef('inreplyto', '')));
$page->render();
break;
} # postcomment
case 'postspot' : {
$page = new SpotPage_postspot($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('spotform' => $req->getForm('newspotform')));
$page->render();
break;
} # postspot
case 'reportpost' : {
$page = new SpotPage_reportpost($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array ('reportform' => $req->getForm('postreportform'),
'inreplyto' => $req->getDef('inreplyto', '')));
$page->render();
break;
} # reportpost
case 'versioncheck' : {
$page = new SpotPage_versioncheck($daoFactory, $settings, $currentSession, array());
$page->render();
break;
} # versioncheck
case 'blacklistspotter' : {
$page = new SpotPage_blacklistspotter($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array ('blform' => $req->getForm('blacklistspotterform')));
$page->render();
break;
} # blacklistspotter
case 'logout' : {
$page = new SpotPage_logout($daoFactory, $settings, $currentSession);
$page->render();
break;
} # logout
case 'nzbhandlerapi' : {
$page = new SpotPage_nzbhandlerapi($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('nzbhandlerapikey' => $req->getDef('nzbhandlerapikey', ''),
'action' => $req->getDef('action', ''),
'limit' => $req->getDef('limit', ''),
'id' => $req->getDef('id', ''),
'category' => $req->getDef('category', ''),
'priority' => $req->getDef('priority', ''),
'password' => $req->getDef('password', ''),
'name' => $req->getDef('name', ''))
);
$page->render();
break;
} # nzbhandlerapi
case 'twitteroauth' : {
$page = new SpotPage_twitteroauth($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('action' => $req->getDef('action', ''),
'pin' => $req->getDef('pin', '')));
$page->render();
break;
} # twitteroauth
case 'statistics' : {
$page = new SpotPage_statistics($daoFactory, $settings, $currentSession,
Array('limit' => $req->getDef('limit', '')));
$page->render();
break;
} # statistics
default : {
SpotTiming::start('renderpage->case-default');
if (@$_SERVER['HTTP_X_PURPOSE'] == 'preview') {
$page = new SpotPage_getimage($daoFactory, $settings, $currentSession,
'image' => array('type' => 'speeddial')));
} else {
$page = new SpotPage_index($daoFactory, $settings, $currentSession,
'pagenr' => $req->getDef('pagenr', 0),
'sortdir' => $req->getDef('sortdir', ''),
'messageid' => $req->getDef('messageid', ''),
'action' => $req->getDef('action', ''),
'data' => $req->getDef('data', array()))
);
} # if
SpotTiming::stop('renderpage->case-default');
$page->render();
break;
} # default
} # switch
SpotTiming::stop('renderpage');
# timing
SpotTiming::stop('total');
# enable or disable timer
if (($settings->get('enable_timing')) && (!in_array($req->getDef('page', ''), array('catsjson', 'statics', 'getnzb', 'getnzbmobile', 'markallasread')))) {
SpotTiming::display();
} # if
}
catch(PermissionDeniedException $x) {
/*
* We try to render a permission denied error using the already created
* renderer first. We do this, so pages which are supposed to output
* XML, can also output their errors using XML.
*
* If no page is initiated just yet, we create an basic renderer object
* to render an error page
*/
if (! ($page instanceof SpotPage_Abs)) {
$page = new SpotPage_render($daoFactory, $settings, $currentSession, '', array());
} # if
$page->permissionDenied($x, $page, $req->getHttpReferer());
} # PermissionDeniedException
catch(InvalidOwnSettingsSettingException $x) {
echo "There is an error in your ownsettings.php<br><br>" . PHP_EOL;
echo nl2br($x->getMessage());
} # InvalidOwnSettingsSettingException
catch(OwnsettingsCreatedOutputException $x) {
echo "ownsettings.php or dbsettings.inc.php created output. Please make sure theese files do not contain a PHP closing tag ( ?> ) and no information before the PHP opening tag ( <?php )<br><br>" . PHP_EOL;
echo nl2br($x->getMessage()). PHP_EOL;
} # OwnsettingsCreatedOutputException
catch(SchemaNotUpgradedException $x) {
echo "Database schema has been changed. Please run 'upgrade-db.php' from an console window". PHP_EOL;
} # SchemaNotUpgradedException
catch(SecurityNotUpgradedException $x) {
echo "Spotweb contains updated security settings. Please run 'upgrade-db.php' from a console window". PHP_EOL;
} # SecurityNotUpgradedException
catch(SettingsNotUpgradedException $x) {
echo "Spotweb contains updated global settings settings. Please run 'upgrade-db.php' from a console window". PHP_EOL;
} # SecurityNotUpgradedException
catch(DatabaseConnectionException $x) {
echo "Unable to connect to database: <br>". PHP_EOL;
echo nl2br($x->getMessage()) . PHP_EOL . '<br>'. PHP_EOL;
echo "<br><br>Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set<br>" . PHP_EOL;
} # DatabaseConnectionException
catch(Exception $x) {
echo 'SpotWeb v' . SPOTWEB_VERSION . ' on PHP v' . PHP_VERSION . ' crashed' . PHP_EOL;
if ((isset($settings) && is_object($settings) && $settings->get('enable_stacktrace')) || (!isset($settings))) {
var_dump($x);
} # if
echo $x->getMessage(). PHP_EOL;
error_log('SpotWeb Exception occured: ' . $x->getMessage());
} # catch
Dat is geen foutmelding, maar gewoon de php code.
Die krijg je te zien als php niet (goed) is geïnstalleerd.
Die krijg je te zien als php niet (goed) is geïnstalleerd.
Ik heb een vraag:
Als ik een NZB file download dan krijg ik constant de volgende foutmelding in me nzb file:
ik heb de volgende code uitgevoerd om dit proberen op te lossen:
Ik heb het handmatig via WinSCP geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Ik heb me spotweb instance geupdate:
en nog maar eens een chmod gedaan
maar niets helpt.....
Ik draai de volgende linux distro (doe voor de zekerheid ff een yum update
)
Als ik een NZB file download dan krijg ik constant de volgende foutmelding in me nzb file:
code:
1
2
3
4
5
6
| <br /> <b>Warning</b>: fileperms(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/nzb/49 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>293</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: fileowner(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/nzb/49 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>294</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: filegroup(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/nzb/49 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>295</b><br /> |
code:
1
2
| cd /var/www/html/spotweb chmod 777 -R cache |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| [root@localhost spotweb]# ls -l total 6532 drwxr-xr-x. 2 root root 119 Nov 8 21:45 bin drwxrwxrwx. 6 root root 54 Nov 8 22:30 cache -rw-r--r--. 1 root root 730 Apr 27 17:39 composer.json -rw-r--r--. 1 root root 68837 Apr 27 17:39 composer.lock -rw-r--r--. 1 root root 189 Oct 31 23:21 dbsettings.inc.php lrwxrwxrwx. 1 root root 18 Nov 8 21:45 favicon.ico -> images/favicon.ico drwxr-xr-x. 3 root root 179 Nov 8 21:45 images -rw-r--r--. 1 root root 16467 Apr 27 17:39 index.php drwxr-xr-x. 8 root root 109 Nov 8 21:45 js drwxr-xr-x. 13 root root 4096 Apr 27 17:39 lib -rwxr-xr-x. 1 root root 1488 Nov 8 21:45 LICENSE.md drwxr-xr-x. 3 root root 36 Nov 8 21:45 locales -rwxr-xr-x. 1 root root 20928 Nov 8 21:45 notifications.xml -rw-r--r--. 1 root root 1031 Nov 8 21:45 phpunit.xml.dist -rw-r--r--. 1 root root 2895 Apr 27 17:39 README.md -rw-r--r--. 1 root root 6402493 Apr 27 18:34 retrieve.log -rw-r--r--. 1 root root 10501 Nov 8 21:45 retrieve.php -rwxr-xr-x. 1 root root 9300 Nov 8 21:45 settings.php drwxr-xr-x. 7 root root 92 Nov 8 21:45 templates -rwxr-xr-x. 1 root root 25633 Nov 8 21:45 usenetservers.xml drwxr-xr-x. 3 root root 40 Nov 8 21:45 utils drwxr-xr-x. 14 root root 219 Apr 27 17:39 vendor [root@localhost spotweb]# |
code:
1
2
3
4
5
6
| [root@localhost cache]# ls -l total 4 drwxrwxrwx. 51 root root 4096 Apr 27 05:00 image drwsrwsrwx. 3 root root 15 Nov 8 22:09 nzb drwsrwsrwx. 3 root root 15 Nov 6 21:00 stats drwsrwsrwx. 3 root root 15 Nov 6 20:30 web |
Ik heb het handmatig via WinSCP geprobeerd maar dat werkt ook niet.
Ik heb me spotweb instance geupdate:
code:
1
2
3
4
| cd /var/www/html/spotweb git pull cd bin /usr/bin/php upgrade-db.php |
en nog maar eens een chmod gedaan
code:
1
2
| cd /var/www/html/spotweb chmod 777 -R cache |
maar niets helpt.....
Ik draai de volgende linux distro (doe voor de zekerheid ff een yum update
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| /root$ cat /etc/*-release CentOS Linux release 7.4.1708 (Core) NAME="CentOS Linux" VERSION="7 (Core)" ID="centos" ID_LIKE="rhel fedora" VERSION_ID="7" PRETTY_NAME="CentOS Linux 7 (Core)" ANSI_COLOR="0;31" CPE_NAME="cpe:/o:centos:centos:7" HOME_URL="https://www.centos.org/" BUG_REPORT_URL="https://bugs.centos.org/" CENTOS_MANTISBT_PROJECT="CentOS-7" CENTOS_MANTISBT_PROJECT_VERSION="7" REDHAT_SUPPORT_PRODUCT="centos" REDHAT_SUPPORT_PRODUCT_VERSION="7" CentOS Linux release 7.4.1708 (Core) CentOS Linux release 7.4.1708 (Core) |
[ Voor 32% gewijzigd door ReTechNL op 27-04-2018 18:37 ]
Er zou nog een error gelogd moeten worden :
error_log('Unable to write to cache directory (' . $filePath . '), ' .
en dan de owner etc.
error_log('Unable to write to cache directory (' . $filePath . '), ' .
en dan de owner etc.
Je zet de rechten op de verkeerde cache directory.ReTechNL schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:12:
Ik heb een vraag:
code:
1 2 3 4 5 6 <br /> <b>Warning</b>: fileperms(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/nzb/49 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>293</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: fileowner(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/nzb/49 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>294</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: filegroup(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/nzb/49 in <b>/var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php</b> on line <b>295</b><br />
code:
1 2 cd /var/www/html/spotweb chmod 777 -R cache
De foutmelding heeft het over /var/www/html/spotweb/lib en ergens nog wat dieper zit dan cache.
Jij zet de rechten echter op /var/www/html/spotweb/cache
Er staat lib/../cache
Dus lib en dan een hoger en dan weer cache
Dat resulteert in /var/www/html/spotweb/cache
Dus m.i. klopt dat wel.
Kun je eens spotweb/check-cache.php uitvoeren ?
Dus m.i. klopt dat wel.
[ Voor 15% gewijzigd door mesa57 op 28-04-2018 11:42 ]
Die optie had ik even over het hoofd gezien, had even de aanname gedaan dat het volledige path als het ware afgekort was met de puntjes.
Dat heb ik al gedaan.mesa57 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:33:
Er staat lib/../cache
Dus m.i. klopt dat wel.
code:
1
2
| cd bin /usr/bin/php check-cache.php |
heeft niets geholpen
Kun je de cache/nzb folder eens volledig verwijderen (rm -f -r nzb)
en dan vanuit de browser spotweb/check-cache.php eens draaien ?
Het vreemde vind ik dat andere cache folders (bv bij het openen van een spot) geen probleem geven.
Het vreemde vind ik dat andere cache folders (bv bij het openen van een spot) geen probleem geven.
[ Voor 27% gewijzigd door mesa57 op 28-04-2018 13:36 ]
Ik heb hem voor de zekerheid even gerenamed naar nzb.bakmesa57 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:35:
Kun je de cache/nzb folder eens volledig verwijderen (rm -f -r nzb)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| [root@localhost ~]# cd /var/www/html/spotweb [root@localhost spotweb]# cd bin [root@localhost bin]# /usr/bin/php check-cache.php Validating cache content, items 0 to 1000, done. Validating cache content, items 1000 to 2000, done. Validating cache content, items 2000 to 3000, done. Validating cache content, items 3000 to 4000, done. Validating cache content, items 4000 to 5000, done. Validating cache content, items 5000 to 6000, done. Validating cache content, items 6000 to 7000, done. Validating cache content, items 7000 to 8000, done. Validating cache content, items 8000 to 9000, done. Validating cache content, items 9000 to 10000, done. Validating cache content, items 10000 to 11000, done. Validating cache content, items 11000 to 12000, done. Validating cache content, items 12000 to 13000, done. Validating cache content, items 13000 to 14000, done. Validating cache content, items 14000 to 15000, done. Validating cache content, items 15000 to 16000, done. Validating cache content, items 16000 to 17000, done. Validating cache content, items 17000 to 18000, done. Validating cache content, items 18000 to 19000, done. Validating cache content, items 19000 to 20000, done. Validating cache content, items 20000 to 21000, done. Validating cache content, items 21000 to 22000, done. Validating cache content, items 22000 to 23000, done. Validating cache content, items 23000 to 24000, done. Validating cache content, items 24000 to 25000, done. Validating cache content, items 25000 to 26000, done. Validating cache content, items 26000 to 27000, done. Validating cache content, items 27000 to 28000, done. Validating cache content, items 28000 to 29000, done. Validating cache content, items 29000 to 30000, done. Validating cache content, items 30000 to 31000, done. Validating cache content, items 31000 to 32000, done. Validating cache content, items 32000 to 33000, done. Validating cache content, items 33000 to 34000, done. Validating cache content, items 34000 to 35000, done. Validating cache content, items 35000 to 36000, done. Validating cache content, items 36000 to 37000, done. Validating cache content, items 37000 to 38000, done. Validating cache content, items 38000 to 39000, done. Validating cache content, items 39000 to 40000, done. Validating cache content, items 40000 to 41000, done. Validating cache content, items 41000 to 42000, done. Validating cache content, items 42000 to 43000, done. Validating cache content, items 43000 to 44000, done. Validating cache content, items 44000 to 45000, done. Validating cache content, items 45000 to 46000, done. Validating cache content, items 46000 to 47000, done. Validating cache content, items 47000 to 48000, done. Validating cache content, items 48000 to 49000, done. |
Er gebeurde niets met de NZB folder. Er werd ook geen nieuwe aangemaakt.
Vervolgens de instellingen van spotweb nagekeken en bleek dat "Prefetch NZB files" uit stond.
Deze heb ik aangezet en gesaved.
Hierna nog eens het commando gedraaid:
code:
1
| [root@localhost bin]# /usr/bin/php check-cache.php |
Kreeg de zelfde output echter liep er ook tegelijk een cron job 14:30 om de volgende retrieve op te halen en werd een nieuwe nzb folder gemaakt met subfolder "49" en nzb files daar in.
En als ik nu een random nzb download doet die het ook gewoon
Heren Thnx voor de hulp.
Ik probeer zoveel mogelijk info te plaatsten zodat eventueel iemand anders in het vervolg hier nog wat aan heeft.
Prefetch NZB hoeft echt niet aan te staan, dat kost alleen tijd en ruimte bij de retrieve, database en cache.
Waarschijnlijk draait wel je cronjob onder user root terwijl de webserver onder user apache draait.
Als je via het web een nzb download, dan wordt de cache gevuld via user apache !
Heb je toevallig selinux aanstaan ? Command : sestatus zou dat moeten vertellen.
Waarschijnlijk draait wel je cronjob onder user root terwijl de webserver onder user apache draait.
Als je via het web een nzb download, dan wordt de cache gevuld via user apache !
Heb je toevallig selinux aanstaan ? Command : sestatus zou dat moeten vertellen.
mesa57 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:51:
Prefetch NZB hoeft echt niet aan te staan, dat kost alleen tijd en ruimte bij de retrieve, database en cache.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [root@localhost bin]# sestatus SELinux status: enabled SELinuxfs mount: /sys/fs/selinux SELinux root directory: /etc/selinux Loaded policy name: targeted Current mode: enforcing Mode from config file: enforcing Policy MLS status: enabled Policy deny_unknown status: allowed Max kernel policy version: 28 [root@localhost bin]# |
zo te zien wel.
Juist, dat zal dan wel de oorzaak zijn.
Helaas ben ik niet helemaal thuis in selinux, maar in var/log/messages (grep selinux) zou je fouten moeten zien als je een nzb download (die niet in de cache staat).
Je kunt selinux ook uitzetten of evt. op permissive zetten (dat laatste leverde bij mij geen problemen op).
Helaas ben ik niet helemaal thuis in selinux, maar in var/log/messages (grep selinux) zou je fouten moeten zien als je een nzb download (die niet in de cache staat).
Je kunt selinux ook uitzetten of evt. op permissive zetten (dat laatste leverde bij mij geen problemen op).
Oke,mesa57 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:09:
Juist, dat zal dan wel de oorzaak zijn.
Ik heb de log files nagelopen en kwam de volgende tegen in "/var/log/httpd/error_log" als ik nu een nzb file download. NZB files bevatten nu geen fouten meer.
code:
1
2
| [Sat Apr 28 15:47:51.081422 2018] [:error] [pid 11403] [client 10.0.0.99:57539] Unable to write to cache directory (/var/www/html/spotweb/lib/../cache/nzb/49/49647.nzb), owner=root, group=root, thisUser=apache, perms= 777, referer: http://10.0.0.4/spotweb/?page=index&search[tree]=cat3_a0&search[value][]= [Sat Apr 28 15:47:51.105082 2018] [:error] [pid 11403] [client 10.0.0.99:57539] Spotweb: Unable to save NZB file to cache, is cache directory writable?, referer: http://10.0.0.4/spotweb/?page=index&search[tree]=cat3_a0&search[value][]= |
Oke even een update:
Ik heb selinux op permissive gezet met "setenforce 0".
Hierna een nzb file gedownload en bleek dat er geen nieuwe meldingen zoals hierboven in de error_log komen.
Vervolgens viel me het volgende op. de owner van de nzb file in kwestie is apache. dit komt overeen met de foutmeldingen van de error_log.
Tevens was ten tijde van voor dat ik de nzb folder weg gooide de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
| [Sat Apr 28 14:24:54.871365 2018] [:error] [pid 2913] [client 10.0.0.99:62582] PHP Warning: fileperms(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/stats/49 in /var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 293, referer: http://10.0.0.4/spotweb/ [Sat Apr 28 14:24:54.871451 2018] [:error] [pid 2913] [client 10.0.0.99:62582] PHP Warning: fileowner(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/stats/49 in /var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 294, referer: http://10.0.0.4/spotweb/ [Sat Apr 28 14:24:54.871485 2018] [:error] [pid 2913] [client 10.0.0.99:62582] PHP Warning: filegroup(): stat failed for /var/www/html/spotweb/lib/../cache/stats/49 in /var/www/html/spotweb/lib/dao/Base/Dao_Base_Cache.php on line 295, referer: http://10.0.0.4/spotweb/ [Sat Apr 28 14:24:54.871870 2018] [:error] [pid 2913] [client 10.0.0.99:62582] Unable to write to cache directory (/var/www/html/spotweb/lib/../cache/stats/49/49520.stats), owner=root, group=root, thisUser=[b]apache[/b], perms= , referer: http://10.0.0.4/spotweb/ |

[ Voor 9% gewijzigd door ReTechNL op 28-04-2018 16:02 ]
Als je selinux op restrictive wilt laten staan, kun je spotweb werkend krijgen met de volgende cmd's :
code:
1
2
| chcon -t httpd_sys_rw_content_t /var/www/html/spotweb/cache -R setsebool httpd_can_network_connect=1 |
Kan je uitleggen wat dit doet? gezien mijn linux kennis nog een beetje basis is.?mesa57 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:02:
Als je selinux op restrictive wilt laten staan, kun je spotweb werkend krijgen met de volgende cmd's :
code:
1 2 chcon -t httpd_sys_rw_content_t /var/www/html/spotweb/cache -R setsebool httpd_can_network_connect=1
Ik heb de cmdlets even uitgezocht en uitgevoerd. 100% is me nog niet duidelijk wat dit doet maar schijnt iets met rechten te zijn met selinux op folders?
Probleem is inderdaad verholpen. maar graag zou ik nog wel willen weten wat de 2 bovenstaande commando's nou eigenlijk inhouden en waarom dit werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door ReTechNL op 28-04-2018 16:27 ]
Selinux zo configureren dat apache naar de cache folder mag schrijven en netwerk connecties mag maken.
Ik heb dit inmiddels ook in de spotweb wiki opgenomen.
Ik heb dit inmiddels ook in de spotweb wiki opgenomen.
Ik zag dat mijn spotweb geen spots meer binnen krijgt. Als ik handmatig via PowerShell de retrieve.php uitvoer krijg ik deze error, is daar iemand bekend mee:
SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.6.31 crashed
Fatal error occured retrieving reports:
HY000: 1366: Incorrect string value: '\xF0\x9F\x93\x80 L...' for column 'title' at row 1
#0 C:\wamp64\www\spotweb\lib\dao\Base\Dao_Base_Spot.php(423): dbeng_pdo->batchInsert(Array, 'INSERT INTO spo...', Array,
Array)
#1 C:\wamp64\www\spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Spots.php(612): Dao_Base_Spot->addSpots(Array, Array)
#2 C:\wamp64\www\spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Spots->process(Arra
y, '4749146', 4749957, 1525513231.6211)
#3 C:\wamp64\www\spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('
4749146', '1000')
#4 C:\wamp64\www\spotweb\retrieve.php(145): Services_Retriever_Base->perform()
#5 {main}
Finished retrieving spots.
HY000: 1366: Incorrect string value: '\xF0\x9F\x93\x80 L...' for column 'title' at row 1
#0 C:\wamp64\www\spotweb\lib\dao\Base\Dao_Base_Spot.php(423): dbeng_pdo->batchInsert(Array, 'INSERT INTO spo...', Array,
Array)
#1 C:\wamp64\www\spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Spots.php(612): Dao_Base_Spot->addSpots(Array, Array)
#2 C:\wamp64\www\spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Spots->process(Arra
#3 C:\wamp64\www\spotweb\lib\services\Retriever\Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('
4749146', '1000')
#5 {main}
Ik heb exact dezelfde error sinds een paar dagen.. ging er net naar kijken..MiTM schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:47:
Ik zag dat mijn spotweb geen spots meer binnen krijgt. Als ik handmatig via PowerShell de retrieve.php uitvoer krijg ik deze error, is daar iemand bekend mee:
Array)
4749146', '1000')
#5 {main}
Ik wilde beginnen met een database check en repair.
Dat zal ik ook proberen. Bij mij is het bijna 3 dagen dat de laatste spot werd binnen gehaald. Bij jou ook?Staatslot schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:13:
[...]
Ik heb exact dezelfde error sinds een paar dagen.. ging er net naar kijken..
Ik wilde beginnen met een database check en repair.
Ja, ik vermoed dat er een raar teken in de titel zit die onze database laat klappen maar heb er geen tijd meer in kunnen stoppen vandaagMiTM schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:35:
[...]
Dat zal ik ook proberen. Bij mij is het bijna 3 dagen dat de laatste spot werd binnen gehaald. Bij jou ook?
Je kunt 2 dingen doen om dit op te lossen :
1. Check de develop branch uit, daarin zit een oplossing
2. Zet retrieve full spots uit
Thanks! Ben even voor de makkelijke oplossing gegaan en full spots uitgezetmesa57 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:46:
Je kunt 2 dingen doen om dit op te lossen :
Ik gebruik SpotWeb v0.67.28.31 / PHP v5.6.34 op een Synology NAS.
Ik krijg bij 1 specifieke spotter onderstaande melding:
Hoe kan ik erachter komen welke string dit is en dit verhelpen?
Ik krijg bij 1 specifieke spotter onderstaande melding:
code:
1
| SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.6.34 crashed String could not be parsed as XML |
Hoe kan ik erachter komen welke string dit is en dit verhelpen?
Ok, dat issue is opgelost in een redelijk recente versie van spotweb.
De syno package is (nog) niet geupdate hier mee. Wellicht kun je de code van github afhalen.
De syno package is (nog) niet geupdate hier mee. Wellicht kun je de code van github afhalen.
Is er een verwachte datum wanneer dat word geupdate?mesa57 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:59:
Ok, dat issue is opgelost in een redelijk recente versie van spotweb.
Weet niet zo goed hoe ik direct via Github kan updaten
Hangt van de package publisher af (nzbusenet).
@mesa57
Bij de install kreeg ik een "foutmelding" over de naam.
Ik wilde dus een 'shared' system maken, maar na aanpassen van de namen werd de boel geinstalleerd als "public"
Is er een makkelijke manier om het om te zetten, of kan ik beter de boel opnieuw installeren ?
Voor mij niet meer nodig, ik had nog geen DB retrieve, dus de install nog eens doorlopen .. opgelost hier
Bij de install kreeg ik een "foutmelding" over de naam.
Ik wilde dus een 'shared' system maken, maar na aanpassen van de namen werd de boel geinstalleerd als "public"
Is er een makkelijke manier om het om te zetten, of kan ik beter de boel opnieuw installeren ?
Voor mij niet meer nodig, ik had nog geen DB retrieve, dus de install nog eens doorlopen .. opgelost hier
[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 20-05-2018 13:52 ]
Is er een manier om het knopje "Inloggen" weer te laten werken als je in Spotweb heb aangegeven dat men als anonymous user (dus standaard) deze niet beschikbaar heeft ? Ik dacht namelijk dit knopje uit te willen schakelen en dat ik dan met een bepaalde url naar de loginpagina kon komen van Spotweb maar dat werkt dus niet.
Ik kan dus nu niet meer inloggen ... help ?
PS. https://<link_naar_spotweb>/spotweb/?page=login geeft nu aan "Toegang geweigerd voor [Log in (1::)] "
-edit-
Laat maar...
Command: php.exe upgrade-db.php --set-systemtype public
Ik kan dus nu niet meer inloggen ... help ?
PS. https://<link_naar_spotweb>/spotweb/?page=login geeft nu aan "Toegang geweigerd voor [Log in (1::)] "
-edit-
Laat maar...
Command: php.exe upgrade-db.php --set-systemtype public
[ Voor 7% gewijzigd door Enforcer op 20-05-2018 22:07 ]
Thanks! Ik had nog een oude repository erin staan dus heb nooit de updates meer gekregen.mesa57 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:25:
Package update heeft plaats gevonden.
Heb de update uitgevoerd, en lijkt weer te werken.
Nu weer nog koppeling maken met sabnzb en de manual retrieve knop terug zien te krijgen.
Ik krijg sinds kort de volgende melding bij het draaien van retrieve.php:
PHP Notice: Undefined offset: 4 in spotweb/vendor/pchart/class/pPie.class.php on line 1664
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
PHP Notice: Undefined offset: 4 in spotweb/vendor/pchart/class/pPie.class.php on line 1664
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Laatste versie van spotweb installeren of statistieken bijwerken uitzetten.
Was Spotweb nodig voor een tijdelijk project en wou het dit maal met een nieuwere PHP versie (in dit geval PHP 7.2) draaien dan het aanbevolen 5.*. Hiervoor zijn een aantal commando's anders dan de 'normale installatie' en dient er een extra repository toegevoegd te worden. Onderstaand de gebruikte commando's voor eventueel later gebruik en voor mensen die een nieuwe installatie van Spotweb willen starten;
Extra repository toevoegen, voor onder andere php7.2-fpm;
Herstart de machine;
Installeer de benodigde applicaties;
Open het php.ini bestand,
Verander een aantal zaken in geopende php.ini bestand,
Maak een nginx webserver config aan;
Gebruik de volgende waardes in de webserver config;
Verander de regel 'server_name sub.domein.nl, 192.168.1.110;' naar je eigen ip-reeks!
Activeer bovenstaande configuratie;
Installeer (clone) de laatste Spotweb versie;
Stel de juiste permissies in;
Maak de Spotweb database aan, verander het wachtwoord en de gebruiker;
Herstart de machine om het geheel te starten;
Na de herstart kan de Spotweb configuratie beginnen, gebruik onderstaande URL;
Bronnen:
https://mtgbhome.blogspot...web-on-bionic-beaver.html
https://gist.github.com/G...f770a3834d47274586d46ea62
Extra repository toevoegen, voor onder andere php7.2-fpm;
code:
1
2
3
4
5
| sudo add-apt-repository ppa:ondrej/php sudo apt-get update sudo apt-get upgrade -y sudo apt-get dist-upgrade -y sudo apt-get autoremove -y |
Herstart de machine;
code:
1
| sudo shutdown -r now |
Installeer de benodigde applicaties;
code:
1
| sudo apt-get install mysql-server php-mysql php-curl php-gd php-cli nginx openssl php7.2-fpm git zip php7.2-mbstring php-xml |
Open het php.ini bestand,
code:
1
| sudo nano /etc/php/7.2/fpm/php.ini |
Verander een aantal zaken in geopende php.ini bestand,
code:
1
2
| date.timezone = Europe/Amsterdam memory_limit = 512M |
Maak een nginx webserver config aan;
code:
1
| sudo nano /etc/nginx/sites-available/spotweb |
Gebruik de volgende waardes in de webserver config;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| server { listen 80; server_name sub.domein.nl, 192.168.1.110; root /var/www; index index.html index.htm index.php; location /spotweb { satisfy any; if ($uri !~ "api/"){ rewrite /api/?$ /spotweb/index.php?page=newznabapi last; } location ~ \.php$ { try_files $uri =404; include fastcgi_params; fastcgi_pass unix:/var/run/php/php7.2-fpm.sock; fastcgi_param SCRIPT_FILENAME $document_root$fastcgi_script_name; } } } |
Verander de regel 'server_name sub.domein.nl, 192.168.1.110;' naar je eigen ip-reeks!
Activeer bovenstaande configuratie;
code:
1
2
3
| sudo -i unlink /etc/nginx/sites-enabled/default ln -s /etc/nginx/sites-available/spotweb /etc/nginx/sites-enabled/spotweb |
Installeer (clone) de laatste Spotweb versie;
code:
1
| git clone https://github.com/spotweb/spotweb /var/www/spotweb |
Stel de juiste permissies in;
code:
1
| chown -R www-data:www-data /var/www/spotweb |
Maak de Spotweb database aan, verander het wachtwoord en de gebruiker;
code:
1
2
3
4
5
| mysql -u root -p CREATE USER spotwebgebruiker@localhost IDENTIFIED BY 'wachtwoord'; CREATE DATABASE spotwebdb; GRANT ALL PRIVILEGES ON spotwebdb.* TO spotwebgebruiker@localhost IDENTIFIED BY 'wachtwoord'; FLUSH PRIVILEGES; |
Herstart de machine om het geheel te starten;
code:
1
| sudo shutdown -r now |
Na de herstart kan de Spotweb configuratie beginnen, gebruik onderstaande URL;
code:
1
| http://<ip adres>/spotweb/install.php |
Bronnen:
https://mtgbhome.blogspot...web-on-bionic-beaver.html
https://gist.github.com/G...f770a3834d47274586d46ea62
SInds vandaag krijg ik de volgende melding als ik een upgrade-db uitvoer:
Database schema or settings upgrade failed:
HY000: 1553: Cannot drop index 'idx_commentsfull_1': needed in a foreign key constraint
en ook de volgende:
PHP Notice: Undefined index: column_name in /Library/WebServer/Documents/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php on line 227
Dropping index idx_commentsfull_1
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, zonder de database opnieuw te moeten aanmaken en alle data kwijt ben.
Database schema or settings upgrade failed:
HY000: 1553: Cannot drop index 'idx_commentsfull_1': needed in a foreign key constraint
en ook de volgende:
PHP Notice: Undefined index: column_name in /Library/WebServer/Documents/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php on line 227
Dropping index idx_commentsfull_1
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, zonder de database opnieuw te moeten aanmaken en alle data kwijt ben.
PS5 User ;-) ...
Ik heb een nieuwe install uitgevoerd op een virtuele debian server, maar als ik de laatste versie van git haal (git clone https://github.com/spotweb/spotweb), maar in deze install zie ik na inloggen geen optie om de nzb handler te laten verwijzen naar nzbget. Enige optie die ik heb is Run SABnzbd trough users browser.
Wat ben ik vergeten te installeren/configureren? Ik zie het even niet meer helaas
Wat ben ik vergeten te installeren/configureren? Ik zie het even niet meer helaas
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik vermoed dat de rechten daarvoor niet zijn aangezet, config->user & groupmanagement -> grouplist -> group editen/aanmaken en dan daar 'Download manager integration NZBGet' toevoegen/allowen en deze vervolgens toekennen aan de juiste gebruikers.icy schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:21:
Ik heb een nieuwe install uitgevoerd op een virtuele debian server, maar als ik de laatste versie van git haal (git clone https://github.com/spotweb/spotweb), maar in deze install zie ik na inloggen geen optie om de nzb handler te laten verwijzen naar nzbget. Enige optie die ik heb is Run SABnzbd trough users browser.
Klopt, had het al ondervonden. Schaam schaam.m-buurman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:56:
[...]
Ik vermoed dat de rechten daarvoor niet zijn aangezet, config->user & groupmanagement -> grouplist -> group editen/aanmaken en dan daar 'Download manager integration NZBGet' toevoegen/allowen en deze vervolgens toekennen aan de juiste gebruikers.
[ Voor 20% gewijzigd door Meneer iCy op 05-12-2018 11:33 ]
De sidepanel opent wanneer je rechtsbovenin op het sab knopje drukt, de nzb knopjes zijn er volgens mij alleen wanneer de connectie naar sab en/of nzbget werken. Lijkt er op dat daar iets niet goed zit.icy schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:33:
[...]
Klopt, had het al ondervonden. Schaam schaam.
Je had het gevonden begrijp ik
[ Voor 13% gewijzigd door m-buurman op 05-12-2018 11:39 ]
Jup. had http er voor staanm-buurman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:37:
[...]
De sidepanel opent wanneer je rechtsbovenin op het sab knopje drukt, de nzb knopjes zijn er volgens mij alleen wanneer de connectie naar sab en/of nzbget werken. Lijkt er op dat daar iets niet goed zit.
Je had het gevonden begrijp ik

Iemand een idee hoe ik (simpel) opnieuw kan starten met het binnen halen van alle spots? Ik heb de retentie tijd verkeerd ingesteld. Of moet ik een bepaalde tabel leeggooien?
Kan dat niet via settings / retention? Dat je dan het aantal dagen op 0, of misschien 1 zet. (Ik durf het zelf niet uit te proberen, sinds spot 1 heb ik volgens mij alles nog ... )ge-flopt schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:09:
Iemand een idee hoe ik (simpel) opnieuw kan starten met het binnen halen van alle spots? Ik heb de retentie tijd verkeerd ingesteld. Of moet ik een bepaalde tabel leeggooien?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
@ge-flopt, wat @pven zegt klopt, bij Settings - Retrieve:
settings - Newsserver de optie Buggy aanzetten.
Of als je het via de SSH doet:
/usr/share/spotweb/scripts/retrieve.sh --retro
(Je exacte locatie van retrieve.sh kan verschillen)
Ik weet niet zeker of hij dan alle oude spots binnen binnen haalt bij een retrieve, kan zijn dat je onderstaande ook nog moet doen:Retention on spots (in days). Older spots will be erased. Select 0 to keep all spots.
settings - Newsserver de optie Buggy aanzetten.
Of als je het via de SSH doet:
/usr/share/spotweb/scripts/retrieve.sh --retro
(Je exacte locatie van retrieve.sh kan verschillen)
Als ik de retentietijd aanpas van waarde X naar 0 haalt hij niet de oude spots opnieuw op.
--retro fixes the problem!
--retro fixes the problem!
Hallo Medetweakers,
Hierbij heb ik de volgende vraag, vandaag aan het stoeien geweest om via mijn NAS (DS414) Spotweb te laten draaien, dit functioneert naar behoren, alleen ik heb perongeluk de "filter" verwijderd. Mijn vraag nu is, hoe krijg ik die terug?
Heb al Gegoogled en krijg de volgende command die er voor moet zorgen dat de filter weer gereset wordt alleen deze werkt niet.
Deze command voer ik uit als root zijnde.
Command:
php upgrade-db.php --reset-filters
In de map:
volume1/web/spotweb
Op het moment als ik de commando uitvoer, krijg ik de volgende melding:
Alvast bedankt voor de moeite.
Hierbij heb ik de volgende vraag, vandaag aan het stoeien geweest om via mijn NAS (DS414) Spotweb te laten draaien, dit functioneert naar behoren, alleen ik heb perongeluk de "filter" verwijderd. Mijn vraag nu is, hoe krijg ik die terug?
Heb al Gegoogled en krijg de volgende command die er voor moet zorgen dat de filter weer gereset wordt alleen deze werkt niet.
Deze command voer ik uit als root zijnde.
Command:
php upgrade-db.php --reset-filters
In de map:
volume1/web/spotweb
Op het moment als ik de commando uitvoer, krijg ik de volgende melding:
Als ik in de map kijk, zie ik ook niet de upgrade-db.php staan. Als ik verder navigeer naar de map /bin, dan zie ik het bestand wel staan. Op het moment als ik daar het commando doe, dan krijg ik de volgende melding:Could not open input file: upgrade-db.php
Weten jullie toevallig nog een oplossing? is het bijvoorbeeld mogelijk om de default filter terug te zetten, als iemand nog een default filter heeft, die wil downloaden zodat ik hem bij mij kan importeren?PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28
Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28
Alvast bedankt voor de moeite.
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo
@nitrodesign kijk eens op https://www.synology-foru...-'mysql_attr_found_rows'/
Het lijkt alsof niet alle benodigde PHP-extensies aan staan.
Het lijkt alsof niet alle benodigde PHP-extensies aan staan.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Mij staat bij dat dat bestand bij een van de releases verplaatst is.nitrodesign schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:03:
@pven Klopt het wel dat de "upgrade-db.php" wel in de andere map hoort te staan?
volume1/web/spotweb/bin
Ik heb zonet mijn db's van spotweb leeggemaakt en nu krijg ik volgende fout bij het uitvoeren van retrieve.php:
SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.6.36 crashed
Permission denied [21] for objectid []
#0 {main}
PHP Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
PHP Fatal error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
Fatal error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
Iemand enig idee?
#0 {main}
PHP Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
PHP Fatal error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
Fatal error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 304
Iemand enig idee?

PSN: SchieveZot
Wat staat er op regeltje 304?SchieveZot schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:24:
Ik heb zonet mijn db's van spotweb leeggemaakt en nu krijg ik volgende fout bij het uitvoeren van retrieve.php:
#0 {main}
Iemand enig idee?
moest blijkbaar in de taakplanner "sudo -i" toevoegen aan het script voor de retrieve uit te voeren...

Nu doet ie het wel
PSN: SchieveZot
Gister aan de slag gegaan met Spotweb op mijn Syno NAS neer te zetten (inclusief gedoe met de PHP extensies). Nu denk ik dat het gelukt is. Als ik de retention period namelijk op 0 laat staan vult de Spotweb client zich met info dus dat lijkt mij goed.
Nu wil ik het volgende; alleen de spots ophalen van afgelopen x periode. Bijvoorbeeld van afgelopen half jaar ongeveer Dan duurt het uitvoeren van de retrieve.php ook een stuk korter. Kan dit?
Ik ben sinds gister aan het pielen maar ik kom niet verder. Als ik de retrieve.php via de CLI uitvoer staat er first message number 2, kan ik deze bijvoorbeeld nog beïnvloeden?
Nu wil ik het volgende; alleen de spots ophalen van afgelopen x periode. Bijvoorbeeld van afgelopen half jaar ongeveer Dan duurt het uitvoeren van de retrieve.php ook een stuk korter. Kan dit?
Ik ben sinds gister aan het pielen maar ik kom niet verder. Als ik de retrieve.php via de CLI uitvoer staat er first message number 2, kan ik deze bijvoorbeeld nog beïnvloeden?
uitvoeren van retrieve duurt niet korter.
Laat retention op 1000 dagen staan en je hebt alleen de laatste 3 jaar in je archief.
Retrieve is dan alleen wat nieuw is sinds laatste retrieve.
Laat retention op 1000 dagen staan en je hebt alleen de laatste 3 jaar in je archief.
Retrieve is dan alleen wat nieuw is sinds laatste retrieve.
Aangezien je gestopt bent dit te hosten, zou je dat script willen delen?Anoniem: 682214 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:00:
Een paar keer per week converteer ik de xml black-/whitelist van spotnet 1.8.5.x, zodat deze geschikt is voor spotweb.
Mocht je interesse hebben, dan kun je onderstaande URL's gebruiken in spotweb.
whitelist:
http://bit.ly/spotwebwhite
blacklist:
http://bit.ly/spotwebblack
Ik heb niet het idee dat hij nog op Tweakers actief is.markheloking schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:29:
[...]
Aangezien je gestopt bent dit te hosten, zou je dat script willen delen?
Beste allen,
Ik weet niet zeker of dit het juiste subforum is maar ik zit met het volgende:
Ubuntu 18.04
LAN: 192.168.0.1/24
Server (met nginx en spotweb): 192.168.0.221
Nginx root: /var/www/
Spotweb root: /var/www/spotweb/
Ik maak alleen gebruik van interne websites dus er is geen public domain. Wil alles bereiken met mijn openvpn die al draait.
Ik probeer momenteel nginx en spotweb op te zetten zodat het gebruik maakt van SSL.
Ik ben al zover dat de standaard pagina van NGINX automatisch naar HTTPS doorlinkt. Daarvoor gebruik ik de volgende config:
/etc/nginx/sites-enabled/default
Ik dacht het mezelf makkelijk te maken en het volgende toe te voegen:
Als ik een beetje speel met de settings dan krijg ik OF een 404, page not found of Error: "ssl_error_rx_record_too_long.
ik heb ook een file spotweb aangemaakt /etc/nginx/sites-enabled/spotweb en deze werkt gewoon goed echter zonder SSL.
Syntax:
Heeft iemand misschien een inzicht wat ik aan moet passen om spotweb en nginx over SSL te laten lopen? Alvast bedankt
Ik weet niet zeker of dit het juiste subforum is maar ik zit met het volgende:
Ubuntu 18.04
LAN: 192.168.0.1/24
Server (met nginx en spotweb): 192.168.0.221
Nginx root: /var/www/
Spotweb root: /var/www/spotweb/
Ik maak alleen gebruik van interne websites dus er is geen public domain. Wil alles bereiken met mijn openvpn die al draait.
Ik probeer momenteel nginx en spotweb op te zetten zodat het gebruik maakt van SSL.
Ik ben al zover dat de standaard pagina van NGINX automatisch naar HTTPS doorlinkt. Daarvoor gebruik ik de volgende config:
/etc/nginx/sites-enabled/default
code: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| server { listen 443 ssl; listen [::]:443 ssl; include snippets/self-signed.conf; include snippets/ssl-params.conf; server_name 192.168.0.221 root /var/www/ index index.html index.htm index.nginx-debian.html; location / { try_files $uri $uri/ =404; auth_basic "Restricted Content"; auth_basic_user_file /etc/nginx/.htpasswd; } } server { listen 80; listen [::]:80; server_name 192.168.0.221; return 301 https://$server_name$request_uri; root /var/www/; location / { try_files $uri $uri/ =404; auth_basic "Restricted Content"; auth_basic_user_file /etc/nginx/.htpasswd; } } |
Ik dacht het mezelf makkelijk te maken en het volgende toe te voegen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| server { listen 2233; listen [::]:2233; server_name 192.168.0.221; (# hier ook 192.168.0.221:2233 geprobeerd) return 301 https://$server_name$request_uri; root /var/www/spotweb; location / { try_files $uri $uri/ =404; auth_basic "Restricted Content"; auth_basic_user_file /etc/nginx/.htpasswd; } } |
Als ik een beetje speel met de settings dan krijg ik OF een 404, page not found of Error: "ssl_error_rx_record_too_long.
ik heb ook een file spotweb aangemaakt /etc/nginx/sites-enabled/spotweb en deze werkt gewoon goed echter zonder SSL.
Syntax:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| server{ listen 192.168.0.221:2233; server_name 192.168.0.221; access_log /var/log/nginx/access.log; error_log /var/log/nginx/error.log; root /var/www/spotweb; index index.html index.htm index.php; location / { if ($uri !~ "api/"){ rewrite api/?$ /index.php?page=newznabapi last; } } location ~ \.php$ { include /etc/nginx/fastcgi_params; # fastcgi_pass 127.0.0.1:9000; fastcgi_pass unix:/run/php/php7.2-fpm.sock; # The next two lines should go in your fastcgi_params fastcgi_index index.php; fastcgi_param SCRIPT_FILENAME $document_root$fastcgi_script_name; } } |
Heeft iemand misschien een inzicht wat ik aan moet passen om spotweb en nginx over SSL te laten lopen? Alvast bedankt
Ik heb net op mijn Linux-servertje een git pull gedaan om spotweb weer up-to-date te krijgen. Dat werkte best veel bij, zie https://pastebin.com/Uth44Vkc voor details (hierna heb ik upgrade-db.php nog gedraaid).
Hierna werken calls via de api nog wel, maar als ik in de web-interface een spot wil openen dan opent deze niet:
Iemand anders hier ook last van? Uiteraard kan ik een backup terugzetten, maar ik los het liever op.
Hierna werken calls via de api nog wel, maar als ik in de web-interface een spot wil openen dan opent deze niet:
Meer info kan ik niet vinden.Error while loading this page, you will be returned automaticly to the mainview
Iemand anders hier ook last van? Uiteraard kan ik een backup terugzetten, maar ik los het liever op.
[ Voor 4% gewijzigd door pven op 12-04-2019 14:51 ]
@pven de keren dat ik die foutmelding krijg is bij de volgende twee (of drie) scenario's:
- SpotWeb kan geen verbinding maken met de Usenet server.
- Je hebt te veel lijntjes open staan richting de Usenet server, waardoor de verbinding die SpotWeb probeert op te zetten actief geweigerd wordt.
- De spot die je aanklikt staat nog niet óf niet meer op de Usenet server.
Dat laatste punt kan komen doordat de headers wel zijn opgehaald, maar de inhoud nog niet. Of doordat de retentie instellingen van SpotWeb niet overeenkomt met die van jouw Usenet provider.
- SpotWeb kan geen verbinding maken met de Usenet server.
- Je hebt te veel lijntjes open staan richting de Usenet server, waardoor de verbinding die SpotWeb probeert op te zetten actief geweigerd wordt.
- De spot die je aanklikt staat nog niet óf niet meer op de Usenet server.
Dat laatste punt kan komen doordat de headers wel zijn opgehaald, maar de inhoud nog niet. Of doordat de retentie instellingen van SpotWeb niet overeenkomt met die van jouw Usenet provider.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Hm, hij is niet helemaal in orde:
@Matis Ik ken de foutmelding, maar na een paar keer klikken lost ie zichzelf meestal op. Mijn usenet-server was voor de update nog bereikbaar voor het retrieve-gebeuren. Het is een klein block-account welke ik alleen voor spotweb gebruik, te veel lijntjes kan dus eigenlijk niet. Het werkt voor geen enkele spot neer, het lijkt me stug dat alle spots weg zijn.
Werkt het met de laatste update bij jou nog wel?
Kleine update: ik heb de backup terug gezet, dan werkt het weer wel zoals het hoort. Ligt dus echt ergens aan een update. Ik heb ze nu heel even naast elkaar staan in verschillende directories maar met dezelfde database. Het is overduidelijk dat het door de update komt.
code:
1
2
3
| $ /usr/bin/php /blaat/spotweb/retrieve.php PHP Parse error: syntax error, unexpected '.', expecting ',' or ';' in /blaat/spotweb/lib/SpotDebug.php on line 17 $ |
@Matis Ik ken de foutmelding, maar na een paar keer klikken lost ie zichzelf meestal op. Mijn usenet-server was voor de update nog bereikbaar voor het retrieve-gebeuren. Het is een klein block-account welke ik alleen voor spotweb gebruik, te veel lijntjes kan dus eigenlijk niet. Het werkt voor geen enkele spot neer, het lijkt me stug dat alle spots weg zijn.
Werkt het met de laatste update bij jou nog wel?
Kleine update: ik heb de backup terug gezet, dan werkt het weer wel zoals het hoort. Ligt dus echt ergens aan een update. Ik heb ze nu heel even naast elkaar staan in verschillende directories maar met dezelfde database. Het is overduidelijk dat het door de update komt.
[ Voor 17% gewijzigd door pven op 12-04-2019 18:27 ]
@pven ikzelf heb de laatste versie van SpotWeb (nog) niet gedownload, maar jouw foutmelding leidt me naar een volgend issue: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/408
Probeer dat eens...
Probeer dat eens...
@Matis Het was even wat werk, maar uiteindelijk was php bijwerken naar 7.2 inderdaad de oplossing. Dank!
Fijn dat het gelukt is. Daarom draai ik mijn websites en webservices het liefste in Docker. Dan kun je iedere applicatie zijn eigen versies en/of configuratie geven, zonder dat je de rest van het systeem "vervuilt".pven schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 09:45:
@Matis Het was even wat werk, maar uiteindelijk was php bijwerken naar 7.2 inderdaad de oplossing. Dank!
Op mijn Synology's lukt dat niet, en mijn el-cheapo-externe Linux-doosjes zijn daar helaas ook te zwak voor.Matis schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:49:
[...]
Fijn dat het gelukt is. Daarom draai ik mijn websites en webservices het liefste in Docker. Dan kun je iedere applicatie zijn eigen versies en/of configuratie geven, zonder dat je de rest van het systeem "vervuilt".
Maar goed: voor nu werkt het weer.
IK zie zoveel voorbij komen maar kan niet meer vinden.
ik wil spotweb op mijn synology DS918+ en dit heb ik allemaal geinstalleerd.
PHP 7.2 apache 2.4 en spotweb.
instellingen gaan goed maar update van spots niet.
welke code moet ik gebruiken ?
bij een krijg ik "mysql_attr_found_rows"foutmelding
en de andere "sqlstate[hy000} etc
ik wil spotweb op mijn synology DS918+ en dit heb ik allemaal geinstalleerd.
PHP 7.2 apache 2.4 en spotweb.
instellingen gaan goed maar update van spots niet.
welke code moet ik gebruiken ?
bij een krijg ik "mysql_attr_found_rows"foutmelding
en de andere "sqlstate[hy000} etc
deze heb ik geprobeerd:
cd /volume1/web/spotweb/ && /usr/local/bin/php72 retrieve.php -force
en deze:
/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php -force
cd /volume1/web/spotweb/ && /usr/local/bin/php72 retrieve.php -force
en deze:
/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php -force
Als je je spotweb-site opent met iets als http://diskstation/spotweb/install.php , is dan alles in orde?
[ Voor 10% gewijzigd door pven op 09-05-2019 16:31 ]
Wordt spotweb eigenlijk nog maintained ? De jongste opmerking bij "spotweb updates" is drie jaar oud..
Volgens mij had ik niet zo heel lang geleden nog een update.helm71 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:43:
Wordt spotweb eigenlijk nog maintained ? De jongste opmerking bij "spotweb updates" is drie jaar oud..
Ik heb een Qnap en wil hierop Spotweb installeren. Ik heb op de QNAP de web en SQL server aangezet met de standaard waarden. Als ik nu via de appcenter naar qnapclub ga zie ik spotweb (1.3.9.0) staan en dit installeer ik dan. Als de installatie klaar is en ik open spotweb krijg ik de volgende melding:
Unable to connect to database:
No database settings have been entered, please use the 'install.php' wizard to install and configure Spotweb.
If you are upgrading from an earlier version of Spotweb, please consult https://github.com/spotwe...equently-asked-questions/ first
Moet ik eerst nog een database aanmaken of zou dat automatisch moeten gebeuren?
Unable to connect to database:
No database settings have been entered, please use the 'install.php' wizard to install and configure Spotweb.
If you are upgrading from an earlier version of Spotweb, please consult https://github.com/spotwe...equently-asked-questions/ first
De install.php vraagt toch om een database, gebruikersnaam en paswoord ?
Dus de database, gebruiker en paswoord moet je aanmaken.
De tabellen niet, dat doet de install.php
Overigens wordt dit in een volgende release opgelost, dan is dat niet meer nodig.
Dan is wel het root paswoord nodig, anders kan de install geen database en gebruiker aanmaken.
Dus de database, gebruiker en paswoord moet je aanmaken.
De tabellen niet, dat doet de install.php
Overigens wordt dit in een volgende release opgelost, dan is dat niet meer nodig.
Dan is wel het root paswoord nodig, anders kan de install geen database en gebruiker aanmaken.
- https://github.com/spotwe...Pangolin%29-%28english%29Count_B schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:38:
- https://www.htpcguides.co...-personal-usenet-indexer/
- enz. enz...
Alles staat op GitHub, maar je moet gewoon zelf effe de juiste stukjes bij elkaar zoeken
Onlangs als test wat ermee zitten klooien op een Raspberry Pi, voordat ik het geheel in een VM ga gooien en eigenlijk was het best wel snel opgezet!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Op mijn Synology werkt Spotweb niet meer, ik vermoed na de laatste DSM update.
edit: ongeduldig, dus hele database weggekiept en opnieuw begonnen
Ik heb in PhpMyAdmin de user spotweb gecheckt, verwijderd en opnieuw aangemaakt. Deze heeft ALL PRIVILEGES. Ook bij het opnieuw installeren loopt het vast op de databaseconnectie:Unable to connect to database:
SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'spotweb'@'localhost' (using password: YES)
Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set
Waar kan ik dit fixen?SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'spotweb'@'localhost' (using password: YES)
edit: ongeduldig, dus hele database weggekiept en opnieuw begonnen
[ Voor 6% gewijzigd door mrwolf op 17-05-2019 20:42 ]
Na een update van mijn Synology zie ik het onderstaande als ik spotweb open (deze melding staat tientallen keren op het scherm):
Iemand een idee hoe ik dat kan fixen? Het ligt vast ergens in mijn Synology, maar ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken. (Google geeft me ook weinig hints.)
Warning: strftime(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in /volume1/web/spotweb/lib/SpotTemplateHelper.php on line 862
Iemand een idee hoe ik dat kan fixen? Het ligt vast ergens in mijn Synology, maar ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken. (Google geeft me ook weinig hints.)
@pven : Dat is gewoon de timezone setting van PHP of MySQL 
- https://dev.mysql.com/doc...en/time-zone-support.html
- https://www.php.net/manual/en/timezones.php
Beiden kan je als het goed is op Europe/Amsterdam zetten...
- https://dev.mysql.com/doc...en/time-zone-support.html
- https://www.php.net/manual/en/timezones.php
Beiden kan je als het goed is op Europe/Amsterdam zetten...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Heb sinds 2 dagen een probleempje. Volgens mij is er niets gewijzigd, maar goed, er zal wel 'iets' veranderd zijn. Ik heb een scheduled task in m'n synology, die automatisch retrieve.php aftrapt.
Doet eigenlijk geen gekke dingen anders dan het aftrappen van het commando, het ziet er als volgt uit:
Ik had dus al 2 dagen geen updates meer, dus ik in de log kijken kom ik het volgende tegen:
Dat is even schrikken natuurlijk, maar de site doet het prima dus de DB koppeling is er gewoon nog. Ook even naar de dbsettings gekeken, juiste gegevens en met die gegevens kan ik via MySQL ook gewoon aanmelden bij de DB.
Nu als ik druk op 'retrieve' op de site zelf, dan doet ie het dus ook gewoon. Dus alleen van commandline af doet ie het niet.
Via SSH aftrappen van 't commando lukt dus ook niet, krijg ik dezelfde foutmelding. Nu zie ik wel dat de retrieve knop op de site een APIKEY mee stuurt, maar daar kan het toch niets mee te maken hebben? 't Heeft het altijd gewoon vlekkenloos gedaan.
ps, kom wel veel dezelfde melding ook in dit forum tegen, maar niet echt een oplossing, iemand die al gevonden?
Doet eigenlijk geen gekke dingen anders dan het aftrappen van het commando, het ziet er als volgt uit:
code:
1
2
| cd /volume1/web/spotweb/ sudo /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php --force |
Ik had dus al 2 dagen geen updates meer, dus ik in de log kijken kom ik het volgende tegen:
code:
1
| Unable to connect to database: SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory |
Dat is even schrikken natuurlijk, maar de site doet het prima dus de DB koppeling is er gewoon nog. Ook even naar de dbsettings gekeken, juiste gegevens en met die gegevens kan ik via MySQL ook gewoon aanmelden bij de DB.
Nu als ik druk op 'retrieve' op de site zelf, dan doet ie het dus ook gewoon. Dus alleen van commandline af doet ie het niet.
Via SSH aftrappen van 't commando lukt dus ook niet, krijg ik dezelfde foutmelding. Nu zie ik wel dat de retrieve knop op de site een APIKEY mee stuurt, maar daar kan het toch niets mee te maken hebben? 't Heeft het altijd gewoon vlekkenloos gedaan.
ps, kom wel veel dezelfde melding ook in dit forum tegen, maar niet echt een oplossing, iemand die al gevonden?
[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 06-06-2019 10:38 ]
Is enkele dagen geleden je syno geüpdate ?
Welke versie van php wordt via webstation gebruikt, die kan namelijk afwijken van php 5.6 (welke eigenlijk al niet meer gesupport wordt) ?
Welke versie van php wordt via webstation gebruikt, die kan namelijk afwijken van php 5.6 (welke eigenlijk al niet meer gesupport wordt) ?
Let op:
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.
Houd er rekening mee dat je geen link zet naar content, dat levert je direct een waarschuwing op.
LET OP: Linken naar spotweb sites is dus ook niet de bedoeling..
Lees de topicstart voor je een vraag stelt! Hierin staan meerdere antwoorden voorgekauwd.